• Faxie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04 10:19
JohnnyV76 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:36:
Balen idd dat soort problemen. Heb na de audio problemen gelukkig geen crashes meer gehad maar t is altijd even zoeken welk stukje hardware (of software) het probleem veroorzaakt.

Loop nu samen met een collega af en toe rond op onslaught... lvl24 templar nu. Zijn hier nog mensen met een hoog level char op onslaught die wellicht bij de lastigere eindbazen even kunnen helpen? :)
Ik heb een level 73 witch die je tot en met merveil Merciless kan helpen.

IGN: FaxieWitchOSLLS

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53
zal het in de gaten houden :) thanks iig vast

Net even rondje docks en dropte 2x de gem melee damage on full health.... vage RNG... soms dagen geen gem en dan 2x snel achter elkaar dezelfde...

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Het lijkt wel met gems dat sommige alleen in bepaalde gebieden kunnen vallen

Battletag Vakasha#2284

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 21:40

TRG

Technotium99-m

RNG is leip. Gister dropte er 5 gems in 5 minuten in ACT II Cruel, en 2 weken terug dropte er 4 chaos in 10 minuten met een nieuw poppetje in ACT I normal. Ik was er toen van overtuigd dat nieuwe poppetjes de sleutel waren, maar vorige week levelde ik een nieuw poppetje tot en met ACT III normal, en toen viel er serieus nog niets hoger dan een Alteration orb.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• JohnnyV76
heh en we blijven allemaal zoeken naar een patroon :)

Gister mn lvl19 ranger verloren op onslaught... stelt niks voor natuurlijk zo laag maar voor mij mn eerste death in een HC league. Mijn templar is lvl26 en ging eigenlijk met mn ranger spelen om LMP te halen voor mn templar. Beetje overmoedig een kamer ingerend met spark mobs en toen ik ook nog gefrozen werd was het einde oefening. Goede les geweest denk ik om mn HC speelstijl aan te passen :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gisteren had ik op een nieuwe voor level 15 alweer een Regal en een Divine Orb te pakken.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• JohnnyV76
Ja ga denk ik toch maar weer een nieuwe ranger beginnen voor die LMP (kan t ook kopen maar 1 chaos voor een quest reward item vind ik te duur) en dan eens kijken of er nog interessant orbs droppen in act 1 :)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gisteren een hoop Lunaris runs meegedaan, daar m'n eerste Exalt zien droppen. Uit een mob die ik neerhaalde nota bene, maar hij was (PA) niet voor mij. (maar de lvl 83 host die ook wel het meeste werk deed)

Ik moet zeggen dat ondanks dat ik lvl 70 ben met m'n duelist, dit soort farming en lage maps minder XP / minuut oplevert dan Fellshrine magic / rares only runnen. Natuurlijk zijn de drops in lvl 68 gebied en maps net wat beter, maar voor de rares hoef je dat ook niet te doen, zeker niet in team verband. (mits je de krachtigste / hoogst gelevelde bent)

Want dat valt wel op, als je weinig omlegt, krijg je naar proportie ook minder van de drops. En natuurlijk je lvl handicapt wat betreft Xp verdienen. Solo Fellshrine geeft nog wat rares welke je in chaos veranderen kunt (en alts, echt verkoopbaar spul vind je er niet, daarnaast heb ik er gisteren 28 jewelers aan overgehouden) maar ook nog steeds 5-9% xp, en dat in minder dan 5 minuten over het algemeen.

• JohnnyV76
hmm net mn nieuwe onslaught ranger begonnen en op lvl 5 in mud flats een regret en een chaos :)
Ik weet het niet hoor...

edit: haha ging net verder spelen na het eten en laatste wp was mud flats... loop richting submerged passage en de 10e mob ong dropt weer een chaos :P

[ Voor 38% gewijzigd door JohnnyV76 op 01-08-2013 21:56 ]

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gisteren uren lopen farmen, vandaag, eerste mob die ik in Cavern of Anger omleg (zo'n octopusje) dropt gewoon een Tabula Rasa... En dat was m'n lvl 14 Witch... Waarom heb ik die lvl 70 farmer eigenlijk!?

@hieronder, mja, nou snap ik nog dat ze op HC modes wat meer currency strooien dan in Standard leagues. Als het daar te frequent voorkomt, heeft iedereen in de kortste keren goldy rolls op z'n gear.

Maar ben het met je eens, dit gaat wel hard, maar mooi toch? Op HC heb je het ook wel nodig zeg maar...

[ Voor 43% gewijzigd door djunicron op 01-08-2013 23:04 ]

• JohnnyV76
net aangekomen in Act 2... ranger nu lvl 18. Ben nog niet zo lang geleden op onslaught begonnen en heb nu een lvl26 templar, nu dan mn lvl18 ranger en dan die vorige ranger die op lvl19 dood ging en ik heb gewoon 8!! chaos in mn vault, 4 regrets, 1 scouring en 1 blessed.

Verwijderd

Prijs jullie maar rijk, dit soort resultaten maak ik niet mee :D
Daarbij is het ook maar goed ook dat er geen zekerheid is wanneer bepaalde items vallen.
Dan nodigt het uit om het systeem uit te buiten totdat er een patch komt.

Nee, ik vind het echt grappig om te zien hoe mensen een soort van bijgeloof ontwikkelen. Straks gaan er nog mensen echt geloven in RNGezus :D

• JohnnyV76
Denk dat dat wel iets menselijks is... zoeken naar patronen en manieren om dingen te beinvloeden :)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-12 19:52
Kan iemand mij vertellen of het super irritante out-of-sync probleem al opgelost is ? hier had de release die ik speelde enorm veel last van , de workaround was /oos intypen om de client te syncen. Ben om die reden ook gestopt met spelen , zal een 8 maand ofzo geleden zijn .

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Verwijderd

Visgek82, helaas de out-of-sync is nog steeds van toepassing. Ik kan ook niet zeggen dat het minder geworden is.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gisteren met een party een stuk of 8 maps gedaan, maar ik moet zeggen dat ik zwaar teleur gesteld was in wat dat opleverde. Lvl 66-68 maps zijn minder interessant kwa drops en currency dan Lunaris lvl 3 (ook lvl 68) farmen.

Maar dan de allergrootste teleurstelling: We hebben 2 maal een Dunes map gedaan, eerste keer team wipe bij de Blacksmith (ik tankte hem, maar voor wat voor reden dan ook brak hij het equilibrium door 3 keer aan te vallen terwijl ik dat niet kon - Multistrike?), daarna leapslamde hij 3 rangers en de sporker dood zonder enige moeite. (lvl 70-83 team)

De 2e keer was werkelijk belachelijk: We ervaarden aan het begin na de eerste mobs na een stukje lopen allemaal een kleine desync, waarna we alleen "bleeding" status hadden en niet konden lopen. Geen mobs in beeld, 2 personen juist helemaal terug bij de portal nog. (1 net pas binnen!) - konden niet bewegen en vielen gewoon allemaal stuk voor stuk om. Nou lekker dan, daar gaat je goed gerolde rare-map. (en xp)

Je moet er toch niet aan denken dat je zonder reden zo omvalt op een goede lvl 72+ map zeg...

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
Erg vervelend natuurlijk een desync etc, maar zijn paar puntjes.

1 het is natuurlijk nog een beta.
2 de code is nu eenmaal zo opgezet en zal ook niet makkelijk op te lossen zijn zonder de complete code te herschrijven iets wat ze nu eemnaal niet snel zullen doen.

Ze vangen de desync tegenwoordig wel stukje beter af. Ik heb er zelf weinig tot geen last van. Het is al een stuk minder als je ranged speelt dan wanneer je melee doet en sommige aanvallen zorgen nu eenmaal voor flinke desync (whirling/cyclone/etc). Wil je dat niet gebruik ze dan niet. Niet de beste oplossing, maar wel 1 die werkt.

Voor een gratis game kan ik er wel mee leven dat ik af en toe een desync heb.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• JohnnyV76
Ik heb ook niet veel last van desyncs... af en toe hangt ie wel eventjes een paar tellen en merk je het als de mobs stil blijven staan. Dan ren ik gewoon een kant op en na een paar seconden ben ik weer los. Dit gebeurt misschien 1 of 2 keer op een avond. Wat ik wel gemerkt heb is dat als er echt veel monsters zijn en je rent er een poosje doorheen dan heeft ie er wat moeite mee. Hoef iig nooit een command te gebruiken om weer te synchen.

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb sinds 0.11 ongeveer al weer last van ladingen desyncs. Gemiddeld 5 zware en 10 lichte per map, en ze ontstaan voornamelijk bij nauwe doorgangen met veel mobs. Ik heb er erg veel last van de laatste tijd, waardoor ik eigenlijk elke 10 seconde me /oos macro wel moet gebruiken om me positie te bepalen. Zelf denk ik dat sommige classes minder last van het oos zijn hebben, omdat bij mij als melee duelist bijvoorbeeld het uitmaakt of ik een stukje verschoven sta op de server tenopzichte van mijn lokale positie, als melee sta je zo opeens achter een boss of een groep mobs die je uitweg in geval van nood blokkeren, of dat mobs je wel raken waarvan je dacht van niet. Een ranger/caster daarentegen schiet breed een locatie, waardoor het vaak niet uitmaakt waar hij precies staaten of een mob iets verder of dichter bij hem staat, zolang bekend is dat hij niet geraakt wordt, en als dat wel gebeurt is het gelijk een oos indicatie. Met mijn caster heb ik hier dan ook veel minder last van.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Duckhamster schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:47:
Ik heb sinds 0.11 ongeveer al weer last van ladingen desyncs. Gemiddeld 5 zware en 10 lichte per map, en ze ontstaan voornamelijk bij nauwe doorgangen met veel mobs. Ik heb er erg veel last van de laatste tijd, waardoor ik eigenlijk elke 10 seconde me /oos macro wel moet gebruiken om me positie te bepalen. Zelf denk ik dat sommige classes minder last van het oos zijn hebben, omdat bij mij als melee duelist bijvoorbeeld het uitmaakt of ik een stukje verschoven sta op de server tenopzichte van mijn lokale positie, als melee sta je zo opeens achter een boss of een groep mobs die je uitweg in geval van nood blokkeren, of dat mobs je wel raken waarvan je dacht van niet. Een ranger/caster daarentegen schiet breed een locatie, waardoor het vaak niet uitmaakt waar hij precies staaten of een mob iets verder of dichter bij hem staat, zolang bekend is dat hij niet geraakt wordt, en als dat wel gebeurt is het gelijk een oos indicatie. Met mijn caster heb ik hier dan ook veel minder last van.
Ik heb juist na de patch geen enkele desync meer gehad. Wel moet ik zeggen dat ik de afgelopen 2 dagen op casters heb gespeels maar ook daar had ik tot nog toe met enige regelmaat desyncs mee, vooral in kleine kamertjes en doorgangen zoals je al aangaf.

Van deze uitspraak ga ik vandaag waarschijnlijk megaspijt krijgen vanwege vele desyncs welke nu voor me gemaakt worden >:)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Lekker, net op level 48 da catacombs (lvl 53) gedaan en vanwege (denk ik) mijn redelijk hoge IRR (118%) en IRQ (26%|) en omdat ik ver boven mijn level bezig ben een aantal leuke drops.

2 chaos
5% superior minion & totem elemental resistance
Soul Mantle
en een stel goedkopere orbs, stones en scraps

Nog maar een run doen :).

*edit: 2e run wederom 2 chaos en wat lage, verder niets bijzonders behalve dan dat ik heel snel op lvl 49 zat :).

[ Voor 15% gewijzigd door Ngangatar op 03-08-2013 11:26 ]

• JohnnyV76
LoL... net een groep blauwe mobs met de mod: drops more and more rare items oid....

resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ibe2gz.png

• Duckhamster
Lol nice, ja ik wil ook ooit nog mijn IIQ verhogen :)

Trouwens heb ik een suggestie om een gezamelijke global chat te bezetten voor de gezelligheid. En sinds de chat gelimiteerd is tot 99.999 channels stel ik voor "tweak" te gebruiken als channel, waarbij de nummers hierboven het nummer 52318 maken :)

• SMD007
JohnnyV76 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:14:
LoL... net een groep blauwe mobs met de mod: drops more and more rare items oid....

resultaat:

[afbeelding]
Ze bestaan dus wel echt :9~ Heb nog nooit die drop more items mod zelf gezien.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wealth mod mobs zijn inderdaad wel erg zeldzaam, ik heb ze ook nog nooit gespot.

Hoorde in de chat wel van iemand die ze op een lvl 69 tegen kwam, met full party + iedereen wel wat IIQ en 60+ van de map zelf, lagde het spel onwijs, tot freezes aan toe. Iets met 2 full screens aan items. :-D

• Duckhamster
Waarom worden die rare map mods dan niet op de wiki vermeld (Op het forum kan ik niet zien via de tel, lijpe "show" button)? Ik heb ze overigens nog niet op een map gezien :)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Je krijgt soms een tip tijdens het laden van schermen. Dat is alles wat ik er over weet.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ngangatar schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:08:
Je krijgt soms een tip tijdens het laden van schermen. Dat is alles wat ik er over weet.
Jup, "keep an eye out for the rare "Wealth" mod enemies" of iets in die trand. Als de server sync een beetje mee zit kan je de tips amper lezen zeg maar, zoals bij zoveel PC titels.

Maar zo nu en dan kan je dus "Wealth" tussen de mods op de mobs tegen komen, die hebben dan iets van 100-150% Item Quantity en wat Rarity, dus dan krijg je al snel grote loot-fontijnen. Erg leuk, maar gebeurt natuurlijk veel te weini dat je ze tegen komt.

Beetje hetzelfde probleem als dischargers / facebreakers geven alleen: Zoveel loot opeens in beeld zorgt voor behoorlijke systeem en server loads, hoe vaak heb ik niet tegen 10 fps moeten aankijken op de docks omdat er gewoon "teveel" items op de grond lagen.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

wat doen jullie eigenlijk met al die skillgems? Ik zit nu tegen de 70 skills aan, en in feite kun je er geen ruk mee (?)..

• SMD007
Zo vanavond even wat maps gedaan met random groups dropt er mooi een Alpha's Howl voor mij
http://pathofexile.gamepedia.com/Alpha%27s_Howl

en nog 2 unique's: Pillar of the caged god & Deidbell

[ Voor 17% gewijzigd door SMD007 op 04-08-2013 00:02 ]

• JohnnyV76
Weer geluk hoor :) gz!

Gister ook een unique voor mij maar ik krijg altijd van die crappy laag level dingen waar ik niks aan heb... gister dus een redbeak dagger....yay...

Verwijderd

ik had gisteren nog een unique amber amulet gevonden, the anvil, zie nu dat deze nog aardig wat waard is.
een paar dagen geleden trouwens mijn eerste exalted orb in open beta gevonden, in een chest!!

• Duckhamster
douweegbertje schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:41:
wat doen jullie eigenlijk met al die skillgems? Ik zit nu tegen de 70 skills aan, en in feite kun je er geen ruk mee (?)..
Als je de ruimts hebt 1 of 2 van elk bewaren voor ds lolz, je kan ze toch wel overal krijgen via trade, dus als js geen ruimte hebt alle lage skillgems weggooien en supportgems voor een prikkie verkopen.

• Duckhamster
Een kleine update van de Excell Sheet die ik bijhoud van mijn mapruns voor de geintresseerden:

De maps bestaan voornamelijk uit lvl 66-68 magic maps

IIQ: 13% IIR: 111%

Maps: 115
Mapdrops: 141 (1.26 per map)
(15 (11% chance) from boss, 5 (5%) magic, 4 (4%) rare, 123% quality)
Uniquedrops: 23

avg Quality: 23%
Mazes: 5
avg Larger: 2.8%
avg Pack: 6.4%
avg Magic: 6.2%
avg Rare: 4.9%

Dit kon ik er even snel uit halen :P Als je meer wilt weten dan zoek ik het even op :)

edit: even de iiq en iir toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Duckhamster op 05-08-2013 13:18 ]

• SMD007
Duckhamster schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:56:
Een kleine update van de Excell Sheet die ik bijhoud van mijn mapruns voor de geintresseerden:

De maps bestaan voornamelijk uit lvl 66-68 magic maps

avg Quality: 23%
Mazes: 5
avg Larger: 2.8%
avg Pack: 6.4%
avg Magic: 6.2%
avg Rare: 4.9%

Dit kon ik er even snel uit halen :P Als je meer wilt weten dan zoek ik het even op :)
Leuke info. Hoeveel unique gemiddeld per map?

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SMD007 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 01:41:
[...]

Leuke info. Hoeveel unique gemiddeld per map?
Ehh...

Ik denk dat dat 1 op 5 is, mocht ik de data goed interpreteren. Maar wellicht begrijp ik je vraag niet. :)

• SMD007
Ngangatar schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:23:
[...]

Ehh...

Ik denk dat dat 1 op 5 is, mocht ik de data goed interpreteren. Maar wellicht begrijp ik je vraag niet. :)
Ja je begreep em prima. Ik las over je unique aantal heen :X

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SMD007 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:51:
[...]

Ja je begreep em prima. Ik las over je unique aantal heen :X
Sssttt :).

Dan gauw verder met de getallen, 1 op de 5 is best grappig. Nu de hamvraag, met hoeveel IIR en IRQ is dit? Ik speel nu een summoner sinds donderdag en net lvl 59 of 60 geworden gisteren met op de zombie skill een IIR van 126% en die dropt veel meer low level orbs dan mijn andere (ook hogere) chars en tevens meer Uniques.

edit: met low level orbs bedoel ik alteration, transmutation, chance alchemy en chaos. Al is chaos al te hoog wellicht maar ook die vallen regelmatiger.

[ Voor 13% gewijzigd door Ngangatar op 05-08-2013 14:04 ]

• Duckhamster
Ngangatar schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Sssttt :).

Dan gauw verder met de getallen, 1 op de 5 is best grappig. Nu de hamvraag, met hoeveel IIR en IRQ is dit?
Ja die had ik net toegevoegd, beetje laat maar het staat er nu bij: IIR = 111% IIQ = 13%, en geen van zulke support gems op mijn wapens

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Duckhamster schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:08:
[...]

Ja die had ik net toegevoegd, beetje laat maar het staat er nu bij: IIR = 111% IIQ = 13%, en geen van zulke support gems op mijn wapens
Thanks, dan weet ik wat ik kan verwachten met mijn huidige setup. Ik hoop mijn gear zo te kunnen verbeteren qua resistance (goedkoop), dat ik 2 andvariussen (prijzig) kan aanschaffen om dit flink te boosten. Deze moeten zich op maps dan terug gaan verdienen.

• JohnnyV76
Wat ik pas las over IIQ is dat dit effect heeft op orbs.... of t waar is...

Verwijderd

PoE Wiki Drop Rates

Quote MarkGGG

Ik mag hopen dat deze gegevens nog steeds current zijn :)

• JohnnyV76
ok... dus hoewel niet direct.... des te meer items gedroped... des te meer kans op currency :)

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 21:40

TRG

Technotium99-m

douweegbertje schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:41:
Ik vind dit anders toch ook wel een leuk recept:
  • Onyx Amulet (normal) ×1
  • Amulet ×1
  • Red skill gem ×1
  • Green skill gem ×1
  • Blue skill gem ×1
  • The resulting amulet will have the same item level as the initial amulet.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

TRG schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:43:
[...]

Ik vind dit anders toch ook wel een leuk recept:
  • Onyx Amulet (normal) ×1
  • Amulet ×1
  • Red skill gem ×1
  • Green skill gem ×1
  • Blue skill gem ×1
  • The resulting amulet will have the same item level as the initial amulet.
Net even zitten testen daarmee en wanneer ik een Multistrike erin gooi krijg ik een +13 to all attributes en met een Sweep +10 to all attributes.

• Duckhamster
Ngangatar schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:52:
[...]

Net even zitten testen daarmee en wanneer ik een Multistrike erin gooi krijg ik een +13 to all attributes en met een Sweep +10 to all attributes.
Ja dat verschilt per gem, of amulet. Je moet gewoon verschillende combinaties proberen tot je er een hebt. Zo is dat ok met resistance rings. 1 iron ring + skill gem = resistance ring with same ilvl. En als je het goed doet krijg je 30% ringen met goede combinaties. De uiteindelijke gem en ring zelf maakt niet uit, de onderliggende combinatie wel.

Daarnaast heb ik ook gelezen dat gear IIQ buiten maps de mapdrop kans verhoogt, maar in maps zelf niet! (van GGG zelf ergens, ik dacht 0.9.4 ofzo)

Wat verhoogt dan de hoeveelheid mapdrops in een map?

Map (chisel) IIQ: verhoogt de standaard dropkans
Map mod IIQ: verhoogt de standaard dropkans
Maze/Larger/Pack mod: Verhoogt het aantal mobs in een map, en daarbij de kans op een mapdrop
Magic/Rare mod: Magic en Rare mobs hebben per definitie een hogere dropkans, en daarbij ook een kans op een hoger level map!

Dus in principe alles, echter wil je gewoon de lage standaard mods ontwijken, en de bovenstaande mods met een zo hoog mogelijke % rollen, zo is 20% magic niet veel waard, en 50% magic juist wel.

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12 05:15
Net level 60 gehaald (op softcore helaas) :)
En m'n eerste 6S drop ever, nu nog m'n eerste exalted en map op SC :P

Edit : Ik heb nog een full-reset punt over van een patch van een tijdje terug, voordat ik iets verander en dat punt dus niet meer werkt... Dit is m'n Passive Tree nu, maar wellicht is er iets veranderd waardoor deze build nu niet goed meer is... Enige op- of aanmerkingen ? :

Level 60 Marauder

http://www.pathofexile.co...trKpyqXzZ891Z88AakFWnhBo4

[ Voor 69% gewijzigd door mercapto op 06-08-2013 17:48 ]

• SMD007
mercapto schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:15:
Net level 60 gehaald (op softcore helaas) :)
En m'n eerste 6S drop ever, nu nog m'n eerste exalted en map op SC :P

Edit : Ik heb nog een full-reset punt over van een patch van een tijdje terug, voordat ik iets verander en dat punt dus niet meer werkt... Dit is m'n Passive Tree nu, maar wellicht is er iets veranderd waardoor deze build nu niet goed meer is... Enige op- of aanmerkingen ? :

Level 60 Marauder

http://www.pathofexile.co...trKpyqXzZ891Z88AakFWnhBo4
Ik zou het in elk geval zo aanpassen. Als je de build niet te veel veranderen wilt.
http://www.pathofexile.co...Z891Z88AakFWnhBo4ah7vTjIJ
bij marauder fire resist rechtdoor kan het puntje in strenght erboven weg. Bij duellist de 0.4health regen weg. en dan de 15% Attack Speed pakken daar.

• JohnnyV76
Ik zit een beetje te twijfelen over Blood Magic op mn bowrauder. Ik kan met 4 nodes de BM node krijgen waarmee ik dus een slot vrij speel in mn 5L bow waar ik dan weer een gem in kan stoppen wat mn DPS zal boosten. Bovendien kan ik dan makkelijker aura's runnen omdat mn mana dan toch niet meer uitmaakt dus zal mn DPS nog verder toenemen. Qua flasks wordt het dan ook makkelijker... wss 3 of 4 health potions en 1 of 2 Granite.

Ik heb er al eens mee gespeeld in een map waar ik "players have blood magic" op rolde en merkte wel dat ik nog iets meer op mn health moest letten.

Zouden jullie me aanraden de node te pakken en de gem eruit te gooien?

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

JohnnyV76 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:30:
Ik zit een beetje te twijfelen over Blood Magic op mn bowrauder. Ik kan met 4 nodes de BM node krijgen waarmee ik dus een slot vrij speel in mn 5L bow waar ik dan weer een gem in kan stoppen wat mn DPS zal boosten. Bovendien kan ik dan makkelijker aura's runnen omdat mn mana dan toch niet meer uitmaakt dus zal mn DPS nog verder toenemen. Qua flasks wordt het dan ook makkelijker... wss 3 of 4 health potions en 1 of 2 Granite.

Ik heb er al eens mee gespeeld in een map waar ik "players have blood magic" op rolde en merkte wel dat ik nog iets meer op mn health moest letten.

Zouden jullie me aanraden de node te pakken en de gem eruit te gooien?
Met de BM node kan je toch minder makkelijk aura's gebruiken? Met de BM gem juist wel als je daar je attacks + eventueel Grace mee gebruikt. Dan kan (bijna) al je mana naar aura's. Je moet kijken of je met aura's meer dps doet dan met de extra dps gem en eventueel of je survivability niet te erg omlaag gaat als je Purity/Determination/Vitality gebruikt.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• JohnnyV76
Ohja... de aura's gaan dan ook van je HP af ipv je mana pool. Of werken sommige aura's dan juist wel goed?

Er zijn aura's die vaste mana reserveren en die mana % reserveren. 40% van determination zou niet echt fijn zijn als dat 40% van mijn HP reserveert.... 140 ong.mana voor bijv. anger is niet zo'n ramp.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

JohnnyV76 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:09:
Ohja... de aura's gaan dan ook van je HP af ipv je mana pool. Of werken sommige aura's dan juist wel goed?

Er zijn aura's die vaste mana reserveren en die mana % reserveren. 40% van determination zou niet echt fijn zijn als dat 40% van mijn HP reserveert.... 140 ong.mana voor bijv. anger is niet zo'n ramp.
Tenzij je voor low life gaat met Shavronne's Wrappings (http://pathofexile.gamepedia.com/Shavronne's_Wrappings), zijn die % aura's op BM niet echt handig ja. :)

Sommige aura's zoals Grace zijn wel ok omdat ze redelijk cheap zijn qua mana reserved en ook veel opleveren.

+ je kan verder nog redelijk 'exploiten' met aura's en gems:

[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 07-08-2013 19:12 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Duckhamster
Hah wat is die RNG toch leuk en irritant :P
Om een beeld te scheppen van mijn (on)geluk tot aan de map die ik zojuist speelde, mijn notities:

Reef 41% 0maps
Reef 48% 1(66)
Reef 48% 2(68, 69)
Reef 18% 1(69)
Reef 8% 0

Unid Vaal 47% 0
Unid Vaal 3% 0 Unique
Unid Vaal 57+5% 1(69)
Unid Rare Ghetto 65% 1(69) Unique

Rare Mud 77% 3(3x68) Unique
Rare SpLair 57% 2(66, 68)
Rare Spring 53% 0
Rare Mud 43% 0
Rare Spring 34% 0
Rare Ghetto 48% 0
Rare Vaal 55% Maze 1(68)
Rare Ghetto 65+7% 2(67, 69)
Rare Vaal 47+14% 1 (67)
Rare SpLair 48+15% 2(67, 70)
Rare Sewer 85+20% 2(67, 68)

Rare Vaal 81% 7(66, 68, 4x69, 70) <<< LOL :P

Extra Details:

1.24 ratio maps, dit is best laag imo ten opzichte van mijn standaard ratio op magic maps van 1.26 (en zonder de laatste map zou het zelfs onder de 1 zijn!)
1 op de 7 maps een Unique is ook lager dan mijn 1 op 5 normaal, maar ik droeg mijn andvarius ring regelmatig ook niet (48% rarity ipv 111% rarity)

Opmerkelijke runs van de laatste paar dagen :o

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img706/6725/9ao.png

Gisteren kunnen kopen (6 slot, 5 linked) en met mijn karige PoE inkomen ben ik gelijk weer blut maar een mooie upgrade voor me. Mocht ik nog eens Exalted Orbs vinden, wellicht proberen verder te craften.

Mijn 2 lightning warp totems doen het nu prima, nu gaan werken aan meer IIR en IRQ, op weg naar Dual Curse en nog wat kleine adjustments.

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
bekend wanneer dit spel released gaat worden? (early 2011 zal het wel niet meer halen ;))
Lijkt me namelijk erg leuk maar als ik hier de de-sync problemen lees, dan is dit spel nog niet geschikt voor mijn geestelijke gesteldheid ;)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

eL_Jay schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:38:
bekend wanneer dit spel released gaat worden? (early 2011 zal het wel niet meer halen ;))
Lijkt me namelijk erg leuk maar als ik hier de de-sync problemen lees, dan is dit spel nog niet geschikt voor mijn geestelijke gesteldheid ;)
Ergens in oktober, 2013 is de laatste info.

Sync valt sinds de laatste patch (voor mij althans) heel erg mee. Mocht je het graag willen spelen en desync tot een minimum beperken, maak dan een ranged char aan, dan heb je er totaal geen last van.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ngangatar schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:06:
[...]

Ergens in oktober, 2013 is de laatste info.

Sync valt sinds de laatste patch (voor mij althans) heel erg mee. Mocht je het graag willen spelen en desync tot een minimum beperken, maak dan een ranged char aan, dan heb je er totaal geen last van.
Was het niet zo dat ze Act 3 "af" wilde maken in Oct, waarbij ze tevens nieuwe races en leagues gingen introduceren? Vanaf dat moment zouden Anarchy en Onslaught items "algemeen" worden en zouden er nieuwe modes komen en een nieuw race seizoen met nieuwe awards.

Een aantal bazen en quests waren nu nog niet goed genoeg in Act 3, daarnaast willen ze voor die tijd een aantal bazen revampen, omdat deze nu geen uitdaging vormen. (beginnende met de weaver in 0.11.4 - nieuwe aanvallen)

Pas in 2014 zou dan Act 4 erbij komen, waarbij zoals het verhaal aangeeft je naar de realm van Piety's god zou gaan. Een dude met z'n Etheral Rhoa ($1500 betaald, dus meer inside info) had het er ingame over dat veel spelers Act 4 zonder town as een soort lange descent missie zouden willen spelen, zodat er wat meer uitdaging in kwam. De Devs zijn er nog niet helemaal uit hoe ze de content van A4 willen inzetten.

Descent races gaan daarnaast verdwijnen als signature, er komt nog een nieuwe mode bij in Season 4.

Als Act 3 straks af is, moet er vooral nog meer gebeuren voordat je bij de Eth Lab kan komen. Je moet er dan op alle moeilijkheidsgraden langs, maar pas op Merci kan je er werkelijk mappen, maar je zult er dus een level lang naar toe moeten lopen de eerste keer.

• Duckhamster
Ik vraag me nu dus af hoe het met de lvls gaat zodra er nieuwe contdnt is. Er is namelijk veel gedoe hierom. Met het nieuwe deel volgende week, is er wrs hogere lvl content, met meer lvl 66 mapdrops zullen mensen niet blij zijn. Hiernaast komt dan in de toekomst act4, met nog hogere levels. Ik vraag me af wat ze gaan doen. Ik vermoed dat ze alle map lvls omhoog schalen. En misschien hogere mapdrops in latere content?.. ik betwijfel dat wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Duckhamster op 08-08-2013 18:15 ]

• JohnnyV76
Aargh.. kon vandaag mn lvl29 onslaught ranger niet meer vinden tussen mn chars terwijl ik er gister nog op gespeeld had. Mail gestuurd naar GGG maar die kon zo niks vinden... komt mn zoontje net thuis van een dagje uit dus vraag hem of hij iets met mn account gedaan heeft. Ja ik wilde uitloggen maar wist niet hoe en ik kan niet lezen... die heeft dus mn char gedelete. Niet zo'n happy pappa dus nu :S

Gelukkig niet mn lvl75 marauder weg moet ik maar denken

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dat is zuur inderdaad. Hét nadeel van je wachtwoord automatisch laten invullen.

Lvl 75 HC char weg? brrr de gedachte al...

Wat betreft de Act 3 uitbreiding, ze wilde het 20% langer maken, waarschijnlijk alles 3 level opschuiven kwa moeilijkheid, maar inderdaad, daarmee zou Lunaris over de lvl 70 worden. Het lab zou zelfs wellicht lvl 75 spul worden, ik neem aan dat als ze dat doen, de maps ook bij lvl 75 gaan beginnen.

Maar wat gaan ze doen met alle chars die al lvl zoveel voorbij de normale content zijn? Wat gaan ze met alle legacy maps doen? Niet echt "eerlijk" als je een lvl 70 piety hebt verslagen en bij maps kan komen, terwijl andere spelers met een lvl 74 piety te maken krijgen en nog vier andere quests hebben gedaan. Of als je "uitgespeelde" char de rewards van die oude quests niet kan krijgen.

Ik denk dat de beloofde vastigheid toch een illusie was, dat je simpelweg nog weer eens een verse char mag gaan beginnen met een lege stash...

• SMD007
djunicron schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:11:

Wat betreft de Act 3 uitbreiding, ze wilde het 20% langer maken, waarschijnlijk alles 3 level opschuiven kwa moeilijkheid, maar inderdaad, daarmee zou Lunaris over de lvl 70 worden. Het lab zou zelfs wellicht lvl 75 spul worden, ik neem aan dat als ze dat doen, de maps ook bij lvl 75 gaan beginnen.

Maar wat gaan ze doen met alle chars die al lvl zoveel voorbij de normale content zijn? Wat gaan ze met alle legacy maps doen? Niet echt "eerlijk" als je een lvl 70 piety hebt verslagen en bij maps kan komen, terwijl andere spelers met een lvl 74 piety te maken krijgen en nog vier andere quests hebben gedaan. Of als je "uitgespeelde" char de rewards van die oude quests niet kan krijgen.

Ik denk dat de beloofde vastigheid toch een illusie was, dat je simpelweg nog weer eens een verse char mag gaan beginnen met een lege stash...
Als je Piety hebt gedaan kan je maps doen. Heb je Piety niet gedaan kan je ook geen maps doen. Zo simpel wordt het. En ik denk niet dat lunaris hoger lvl wordt. De content daarna wordt hoger lvl. Er komt na Piety namelijk nog een boss (je kan em in de open beta trailer al even zien ;) )

• Duckhamster
Dat zou echt slecht zijn, dat doen ze echt niet. De lvls aanpassen zou niet teveel moeite kosten lijkt mij. Quests zijn al helemaal geen issue. Die doe je gewoon met je endgame char er nog ff bij.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

SMD007 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:24:
[...]
Als je Piety hebt gedaan kan je maps doen. Heb je Piety niet gedaan kan je ook geen maps doen. Zo simpel wordt het. En ik denk niet dat lunaris hoger lvl wordt. De content daarna wordt hoger lvl. Er komt na Piety namelijk nog een boss (je kan em in de open beta trailer al even zien ;) )
Je hoeft Piety niet te hebben gedaan om nu maps te doen? 't Lab opent nu wonderbaarlijk nadat je de Generals missie hebt gedaan. De quest van het Lab die er dus nog bij komt, zal ook gewoon vóór Piety zijn. Waarschijnlijk moet je er iets halen voordat je naar Lunaris kunt gaan ofzo.

Maar je hebt gelijk, die dude uit de trailer (alweer half vergeten) zal inderdaad de baas worden, hoewel ik verwacht dat hij niet in die vorm zal zijn. (of wellicht aanvankelijk) Vraag me af of ze zo'n lange dialoog in het spel zullen stoppen alleen, de meeste stukjes zijn één of twee zinnen lang, veel langer gaat irriteren (leert Diablo 3 ons).

@ Duckhamster; een extra quest doen is inderdaad niet zo'n moeite, maar em 3 keer moeten doen (normal, cruel én merci?!) zou wel jammer zijn. Hoewel ze punten natuurlijk gewoon erbij zouden kunnen tellen bij spelers die al voorbij normal zijn.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

In de aankondigingen is al 2 x een hint gegeven naar oktober, echter mocht dit niet zo wezen, prima.

Ik ben dik tevreden met de voortgang van GGG en de beslissingen welke ze nemen sta ik tot nog toe ook 100% achter. De communicatie met achterban is perfect, de support is retesnel en de patches volgen elkaar in rap tempo op.

Natuurlijk zijn niet alle glitches steeds verdwenen maar de vibe die de crew geeft is voor mij echt een openbaring ivm ander spellen waarvan sommigen allang uit beta waren.

• JohnnyV76

Mn marauder is op anarchy dus iets minder erg dan HC maar alsnog... denk dat ik dan iets bozer was geweest :)

Wel prima te spreken over support... snel antwoord en hoewel ze nu mn char niet konden restoren konden ze me wel vertellen dat ze werken aan een restore functie voor deleted chars.

• Duckhamster
Ze doen het iid goed, alleen heb ik nog echt teveel last van desyncs. De /oos macro lp mijn muis wordt ong elke 5-10 seconde wel gebruikt om te corrigeren. Zolang dit blijft blijf ik mijn full defense build gebruiken.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Duckhamster schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:54:
Ze doen het iid goed, alleen heb ik nog echt teveel last van desyncs. De /oos macro lp mijn muis wordt ong elke 5-10 seconde wel gebruikt om te corrigeren. Zolang dit blijft blijf ik mijn full defense build gebruiken.
Gisterenavond op de bank in slaap gesukkeld en toen ik wakker werd nog een map gedaan (lvl 67) en 2 dock runs.

In de maprun had ik ook last van Desync weer een keer en tot 4 x toe ging ik dood, dag half level exp. Stom genoeg dropten er 4 maps voor me waaronder een rare.

Daarna 2 keer docks waarbij er een exalted uit een barrel dropte en een chaos uit de crate daarnaast. Ik heb gelukkig dus weer een beetje currency nu.

Edit: niet alle 4 x waren door desync, lag ook aan mezelf 2 x.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 10-08-2013 07:54 ]

• JohnnyV76
Voor een exalted wil ik best 4x dood gaan :)

• Duckhamster
Lol ik echt niet. Ik heb nu 12 ex in me stash, maar zou echt niet weten wat ik er voor moet kopen. Ik ben wel opzoek naar een goede 6l armor met 2000+ armor/evasion en hoge life. Ik zal eens rondkijken opt forum :)

• mercapto
Ik ben m'n totaal lege SC stash aan het vullen. Genoeg rares droppen er, currency is nog wat karig. Nog geen upgrades voor mij dus :/
Maar ach, na Ledge een tijdje gefarmed te hebben ben ik nu bij Fellshrine aanbeland, zal wel wat sneller gaan nu....hoop ik.

• Duckhamster
Heb ik zojuist even voor 4 alts per stuk lvl 67 maps gekocht ^^ :) 20 stuks voor 80 alt!
Als iemand er een paar wil kan je ze voor dezelfde prijs overkopen, en anders doe ik ze zelf :P

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Gundogan schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:26:
[...]

+ je kan verder nog redelijk 'exploiten' met aura's en gems:

[video]
Ik heb het eens gekeken, en is zeker de moeite waard! Ik speel ook summoner, en heb die truuk met een aparte 5L chest uitgeprobeerd. En het werkt! Je kan dan een 5L spectre casten, en uiteindelijk kost het je maar 1 gemslot. En je kan elke crappy 5L chest gebruiken die er is. Mijn plan is om nu te sparen voor een tabula rasa, zodat ik een 6L voor 1 exalt kan gebruiken :*)

*edit*
Ik hoorde dat het niet gaat werken met een tabula rasa, dus ik hou het voorlopig bij mijn 5L :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Shodan_xl op 11-08-2013 19:16 ]

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12 20:49
't Begon hier ook weer te kriebelen.
Gister met Koen weer een Onslaught char aangemaakt.. Weet nog niet zo goed wat voor build t moet worden, maar eerst maar eens cleaven tot cruel..
We zijn tot L24 gekomen, morgen verder in act 3.

Maar aangezien ik vandaag niet zo gek veel te doen had en Koen er niet was, ook maar even verder gelopen met mijn Shadow. Ook op Onslaught. Die is nu L44.
Dat moet een CI LA Crit build worden.. Geen idee hoe lang dat goed gaat...

Anyway, wie spelen er nog op Onslaught..? Of zit iedereen op SC inmiddels?

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• JohnnyV76
Ben ook op onslaught aan t pielen nu :)
Heb een lvl31 templar en 33 ranger. Gister mn ranger bijna t haasje op bij die rode mob die vlak voor t Sarn encampment zit... als je bij Vaal naar buiten loopt zeg maar. Die root je en springt dan in je nek. In 1 klap bijna mn HP balk leeg... in een reflex ramde ik op alt-F4 :)

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-12 21:46
Ik ben na een lange tijd ook maar weer eens gaan spelen, heb tijdens de closed beta een cleave marauder gehad en een poison arrow char weet niet meer welke.
Nu bezig een dual spark low life Magic find witch te bouwen. Enorm veel informatie te verwerken nog wat een opties en een gear/gemkeuzes.
Zijn er nog overzichtelijke sites met builds en gear en dergelijke?

• Dembar
  • Laatst online: 06-12-2024
JohnnyV76 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:36:
Heb een lvl31 templar en 33 ranger. Gister mn ranger bijna t haasje op bij die rode mob die vlak voor t Sarn encampment zit... als je bij Vaal naar buiten loopt zeg maar. Die root je en springt dan in je nek. In 1 klap bijna mn HP balk leeg... in een reflex ramde ik op alt-F4 :)
perpetus = bear trap en erg dodelijk

Battletag Vakasha#2284

• Duckhamster
Geniale boss die. In Ghetto had ik temporal chains mod. Probeer dan er maar eens uit te komen. Met een leuke "allies deal substantial more pbysical dmg" totem kob ik rustig toekijken hoe ik ge 2-shot werd van een afstandje... tsja ik kon hem niet raken dus ik had alleen me potions :p

• mercapto
Ah ja, m'n vriend. Die gooide m'n lvl57 Marauder uit de hardcore league, fijne vent Perpetus.

• JohnnyV76
Heh... na mn Alt F4 er maar omheen gelopen :)

met een hele grote boog.

[ Voor 23% gewijzigd door JohnnyV76 op 12-08-2013 18:27 ]

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12 20:49
Als je tegen de linkerkant van de map blijft plakken kom je hem 99% vd tijd niet tegen..

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Marcvz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:22:
Als je tegen de linkerkant van de map blijft plakken kom je hem 99% vd tijd niet tegen..
Dit, want ik heb em zelfs nog nooit gezien? Of zittie er alleen in op Onslaught?

Na zo'n bossfight meestal geen zin om echt moeite te doen tot town. Veelal tweemaal m'n quicksilver met 30% extra movementspeed rammen en dan even wat neerhalen voor nieuwe charges.

Ik trap er overigens altijd in, ik heb die traps van mobs amper door...

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JohnnyV76 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:36:
Ik ben aardig wat chars verloren maar ALT-F4 zit er bij mij niet in.

• JohnnyV76
Gisteravond de eerste exalted zien droppen... jammer genoeg niet voor mij maar t begin is er :)

• Faxie
Duckhamster schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:50:
Lol ik echt niet. Ik heb nu 12 ex in me stash, maar zou echt niet weten wat ik er voor moet kopen. Ik ben wel opzoek naar een goede 6l armor met 2000+ armor/evasion en hoge life. Ik zal eens rondkijken opt forum :)
http://www.poexplorer.com

Hiermee kan je de fora doorzoeken per league, scheelt dus een hoop tijd ;)

• Faxie
Marcvz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 02:30:
't Begon hier ook weer te kriebelen.........
Anyway, wie spelen er nog op Onslaught..? Of zit iedereen op SC inmiddels?
Ik speel op onslaught met een level 77 low life sporker en een level 60 ranger (die even zijn gear heeft uitgeleend ;) ).

Ben nu aan het werken aan een nieuwe summoner nadat ik al een 74 en een 55 ben verloren.

Ik kan tot en met merveil merciless iedereen helpen met bosses (ik doe geen chaos damage mobs in merciless, heb nog geen shavronnes)

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
Hi allemaal,

Nieuw hier en collega van JohnnyV76. Wou alleen zeggen dat dit een leuke forum plek is!
Ik speel op ONS (lvl 40 en 49 Marauders) en geef me een whisper op "Majingilane" mocht je gezellig samen een run willen doen. Moet wel zeggen dat ik niet al te lang achter elkaar kan spelen ivm RL.

P.S. en die exalted was voor moi, thanks Johnny!

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

• JohnnyV76
Ha ook hier :)

Ik eh... ben vanochtend trouwens mn 43 ranger verloren. Zo'n stomme rare inktvis mob die zo'n golf over je heen gooit zeg maar. Vond LA wel leuk spelen dus nu maar weer een marauder gestart waar ik ranged mee ga spelen.... hopelijk wat minder squishy.

• Duckhamster
Ja ik vraag me dus ook af wat die beesten moeten voorstellen. Inktvis komt er dan nog idd het dichtste bij :P.

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
En die doen inderdaad bizar veel damage als je blijft staan. Want de eerste wave doet niet zoveel en dan denk je dat je het kan tanken. Heeft me ook al een paar deaths (op scrubcore) gekost.

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
Beter dood gaan door een mob dan dood gaan door desync, zeg ik dan maar.

Gisteravond ingelogd en ging Dread Thicket in. Zag een monkey en ging erop meppen maar hij rende weg en voordat ik het weet ging mijn hp als een gek naar benee. Pot keys zitten rammen en zag dat alle pots leeg waren en mijn hp was minimaal. IPV alt f4 probeer ik weg te rennen....... Resurrect!

Lessons learned: ALT F4 FTW

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

• Faxie
Shodan_xl schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:47:
En die doen inderdaad bizar veel damage als je blijft staan. Want de eerste wave doet niet zoveel en dan denk je dat je het kan tanken. Heeft me ook al een paar deaths (op scrubcore) gekost.
Zorg dat je in de caves altijd cold protection op 75 of hoger hebt staan en zorg voor 'dispell frozen en chilled' op 1 van je flasks (ik doe het altijd op mijn quicksilver) en ze vallen reuze mee.

ign: FaxieWitchOSLLS / FaxieSummoner / FaxieDoubleDutch

Verwijderd

nogarduv schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:04:
Beter dood gaan door een mob dan dood gaan door desync, zeg ik dan maar.

Gisteravond ingelogd en ging Dread Thicket in. Zag een monkey en ging erop meppen maar hij rende weg en voordat ik het weet ging mijn hp als een gek naar benee. Pot keys zitten rammen en zag dat alle pots leeg waren en mijn hp was minimaal. IPV alt f4 probeer ik weg te rennen....... Resurrect!

Lessons learned: ALT F4 FTW
waarschiijnlijk had je bleeding opgelopen. Moet je vooral juist niet bewegen, gaat je hp helemaal als een malle naar beneden. Ik heb naast dispel frozen dan ook dispel bleeding op één van mijn flasks.

Bleeding is vnl erg lastig met non-ranged builds. Als je het oploopt wil je vooral niet weglopen of wegspringen maar blijven staan is in sommige gevallen ook niet echt een optie. En dan....?

Ik gebruik zelf cleave met life to hit (deel niet harde klappen uit maar wel snelle, vandaar life to hit). Dan is dus de beste optie om gewoon te blijven staan en vooral ook om te blijven meppen.

EDIT: vandaag premium stash tab bundle sale. Best aardige korting.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 10:45 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:26

KneoK

Not in a million lightyears

Zo, dacht even een level 72 mapje te doen op m'n scrubcore sporker, was best de moeite waard. Een gcp, een chaos, een level 71 map, twee 73 maps en een 74 map en dat allemaal met maar 27% IIQ op de map.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Er droppen bij mij nu ook steeds meer mappen en sommige mappen zijn heerlijk, andere vrij pittig.

Ik vroeg me inmiddels wel af wat sommige maps waard zijn, want sommige sla ik liever over. Wat levert bijvoorbeeld het volgende op:
Rare lvl 71 Temple
Rare lvl 72
Rare lvl 73
Rare lvl 74

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ngangatar schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:52:
Er droppen bij mij nu ook steeds meer mappen en sommige mappen zijn heerlijk, andere vrij pittig.

Ik vroeg me inmiddels wel af wat sommige maps waard zijn, want sommige sla ik liever over. Wat levert bijvoorbeeld het volgende op:
Rare lvl 71 Temple
Rare lvl 72
Rare lvl 73
Rare lvl 74
Om ze te verkopen of door ze te doorlopen? Toen ik m'n voorraad aan wilde vullen bleek dat lvl 70-73 maps als snel een fusing / chisel / chaos waard zijn. Ze zelf gaan spelen is en blijft een gok. Maar als doodgaan niet zo'n punt is, zou je denken dat maps zelf spelen meer op moet leveren dan dat. Eigenlijk is alles in PoE end-game een grote gok. Ik ben er in ieder geval weer even helemaal klaar mee:

3x lvl 69 map
4x lvl 70 map
1x lvl 71 map
1x lvl 72 map

Resultaten:
1 Chaos
2 Fusing
1 Chisel
Een stuk of 8 mogelijk craft whites (lvl 72-74) (hoewel te laag in lvl)
4x waardeloze legendary (1 maal zelfs ilvl 8, wtf) - letterlijk niets waard
18 stuks Alch chard en 8 hele alts aan rommel rares. 2 maal 7 Jewellers aan 6 socket.

En dat terwijl ik er zelf 12 chisels in heb gestoken, 3 alchs en ~30 alts om de mappen zo te krijgen dat ik ze zelf kon spelen. Rondgelopen met een Andavirus ring (zo'n -20 res + 78% IRR) en 20% IIQ gear.
Lvl 71 0% naar lvl 71 75%, stuk of 10 deaths.

Het ergste vind ik nog dat ik uiteindelijk nu alleen nog maar lvl 66-68 maps over heb. Van dit rijtje waren de lvl 70 (2x) en 72 gevonden in deze serie, maar gewoon door kunnen gaan met die maps ho maar.

[ Voor 7% gewijzigd door djunicron op 20-08-2013 17:34 ]

• mercapto
Ik heb gister m'n eerste 2 maps gevonden toen ik in de piramide was op weg naar de Vaal Oversoul pipo.
Eentje van maar liefst 7%, hoera :P
De 45 minuten die ik erover deed om hem te verslaan duiden er echter op dat ik eerst nog maar wat gear moet regelen ;)

• Faxie
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:57:
[...]

Bleeding is vnl erg lastig met non-ranged builds. Als je het oploopt wil je vooral niet weglopen of wegspringen maar blijven staan is in sommige gevallen ook niet echt een optie. En dan....?
Flasks of Staunching verwijderen bleeding status

• mercapto
Flinke patch aan het binnenhengelen, 1.83GB
Art update, ben benieuwd :)

• JohnnyV76
ze beloven veel performance verbetering door kleinere bestanden dus ben benieuwd :)

[ Voor 8% gewijzigd door JohnnyV76 op 21-08-2013 11:06 ]

• SMD007
JohnnyV76 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:06:
ze beloven veel performance verbetering door kleinere bestanden dus ben benieuwd :)
Zojuist even gespeeld paar dingen die me positief opvallen. Terwijl je loopt flikkeren de schaduwen niet meer dus het kijkt wat prettiger. area laden gaat een stuk sneller. Dat zijn dus al 2 dingen die het weer een stuk speelbaarder maken. En ik zie nu op het forum dat er al weer 2 nieuwe unique's gevonden zijn waaronder een bijzondere boog
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/475284
edit hier staan ze alle 5
http://www.pathofexile.co...d/475284/page/32#p4482173

[ Voor 7% gewijzigd door SMD007 op 21-08-2013 12:48 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]