Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Magic666

No one's neighbour!

helder verhaal :)

Ben benieuwd of ze augustus nog halen voor de OB...

Dat gezegd hebbende: ik vermaak nog steeds kostelijk met de beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Onderonsje van Totalbiscuit en Chris:

Geweldige demo van een endgame map _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit type end-game material zal dit spel nog heel veel replayability gaan geven denk ik zo. Jammer dat ik me te laat heb aangemeld voor de beta waardoor ik de end-maps voorlopig nog niet zal uit kunnen proberen. Ben lvl 38 at the moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

lvl45. moet dus ook nog wel een stukje. Ga ik het redden? Geen idee, en anders beginnen we met de OB gewoon opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er wat tweakers die momenteel spelen? Zit te denken om toch ook maar eens een beta key te kopen.
Diablo 3 ben ik na 200uur wel klaar mee en Torchlight II word nog ff wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dan is PoE zeker een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel dit spel momenteel vrij vaak en bevalt me zoveel beter dan Diablo III waar ik al vrij vlug op uitgekeken was.
Zo veel meer variatie in builds. Neem nou de build van de week no. 6. Dat is een build die alles dood door stil te staan!! Fantastisch dat dit soort builds niet alleen mogelijk zijn maar ook nog eens levensvatbaar zijn,

Vind de visuals van sommige skills ook erg mooi, zoals tempest shield en molten shell waar deze build gebruik van maakt.

Zie nu ook dat er een support gem 'Totem' is waarmee je een actieve skillgem in een totem kan onderbrengen. Geniaal gewoon. Ik blijf me verbazen,

Vanavond volgens mij al de nieuwe beta-versie waarin eindbaas van lvl 2 in is opgenomen, weapon-swap en nieuwe end-game maps.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook maar eens zo'n supportpack gekocht en begonnen met spelen.
De hoeveelheid orginaliteit in dit spel is ongelooflijk, zeker in vergelijking met Diablo III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankomend weekend een stresstest waarbij iedereen welkom is. Als je het dus gratis wilt uitproberen is dit een uitgelezen kans.

Heb gisterenavond nog gewacht op de nieuwe 0.9.11 patch om de passive skilltree door te lopen en moet zeggen dat voor mijn character er niet veel veranderd. Zal er zelfs waarschijnlijk iets vooruit op gaan in de latere levels.
Nu heb ik ook gewoon een standaard build en geen cross-over build.

Gezien het tijdstip verder nog niet veel gespeeld met de nieuwe patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik gebruik flicker strike als main attack, nu zie ik bij de notes dat er een cooldown op zit...

Heb de patch wel geinstalleerd maar nog niet kunnen spelen (iets met werk :P), maar als die cooldown klopt kan ik mijn build de prullenbak in gooien ben ik bang voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ja. Las ik ook, was misschien wel enigzins te verwachten want je schiet het hele scherm over voor aanzienlijk meer damage dan een normale attack. Wordt zo wel heel eenvoudig om ranged enemy's neer te krijgen. Shield bash werkt enigzins soortgelijk maar daarbij leg je de afstand tussen enemy en jezelf nog fysiek af (maw - geen teleport) en kan je daarbij nog geraakt worden door projectiles e.d.

Ik gebruikte flicker strike voornamelijk om dichtbij een groep van ranged attackers te komen om ze vervolgens neer te halen met sweep. Voor mij is cooldown zodoende geen probleem :-)

Er zit touwens ook een timer op al die shouts waarbij je charges krijgt (endurance, frenzy e.d.)

Maar Magic666, omdat je noodgedwongen al je passive skills opnieuw moet toewijzen kan je hopelijk een andere build maken die speelbaar is?

Trouwens hardcore of normal league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Komt ook wel goed, maar flicker strike speelde wel erg lekker :)
Ik zal straks thuis de tree eens goed bekijken voordat ik punten ga indelen.

Anders gaan we weer naar de leapslam+stun en daarover de heavystrike met al zijn DPS :)

Ik was in default league, maar was na eoa patch opeens in de legendary league volgens mij.

Och met de OB moeten we sowiezo opnieuw beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:11
Ik heb de Early Acces Pack per ongeluk 2x aangeschaft :+
En daardoor dus nog een betakey over, dus bij deze voor de liefhebber:
SH6G9-Q8LJU-4MJNJ-E834D
Als je hem hebt gebruikt, laat even weten, dan edit ik m'n post even.

En weg is ie

[ Voor 9% gewijzigd door Remy!!!! op 27-07-2012 07:03 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:27
Remy!!!! schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 06:16:
Ik heb de Early Acces Pack per ongeluk 2x aangeschaft :+
En daardoor dus nog een betakey over, dus bij deze voor de liefhebber:
SH6G9-Q8LJU-4MJNJ-E834D

Als je hem hebt gebruikt, laat even weten, dan edit ik m'n post even.
Ik heb de key gebruikt. Thanks _/-\o_ .

Eens kijken of dit wel een waardig opvolger van Diablo 2 is na het debacle dat Diablo 3 heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vast wel!

Ik zit nu in Ruthless en ben lvl 49, ik vermaak me nog steeds kostelijk en heb met de CB al net zoveel uren erin zitten als met D3 die ik helemaal zat was (dankzij de RMAH, maar dat terzijde)

Ik speel act 2 nog uit en kan dan naar merciless (laatste diff.) maar of ik die nog ga doen voor OB is de vraag. De wipe gaat hoe dan ook pijn doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 16:27
Magic666 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 06:56:
Ik speel act 2 nog uit en kan dan naar merciless (laatste diff.) maar of ik die nog ga doen voor OB is de vraag. De wipe gaat hoe dan ook pijn doen ;)
Die aankomende wipe is wat mij er van weerhoudt om nu al erg intentensief PoE te spelen. Ik weet al lang dat het een geweldige game is, die met elke patch alleen maar beter wordt. Ik had al een beta-invite toen je nog niet eens early supporter packs enzo kon aanschaffen. Maar desondanks heb ik ook nog zo'n supporter pack gekocht, zodat mijn vrouw ook een beta key had. Kunnen we nog eens samen spelen (wanneer ze daar heel af en toe voor 'in the mood' is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik begin met alle plezier weer op 0 :)
Zo leuk vindt ik het spel. Dat heeft niet elk spel dus PoE doet het goed in mijn ogen.

Vraag blijft natuurlijk of de OB gehaald wordt in augustus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Het laatste weekend dit spel nog eens boven gehaald. PoE heeft in ieder geval veel vooruitgang geboekt sinds de laatste beta die ik gespeeld heb. Combat is nu smooth waar dit de laatste keer helemaal niet was. Item fever is voor mij hier zeer hard aanwezig, iets wat ik bij D3 niet had.
Ook is dit spel meteen al wat uitdagender, je moet toch wat uitkijken en heb ik verscheidene pogingen nodig gehad om Merveil, the siren neer te halen. Want wie wil er nu eerst een spel 2 a 3 keren uitspelen eer je een difficulty hebt die uitdagend wordt.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was wat overmoedig en inmiddels is mijn lvl 51 marauder van hardcore overgestapt naar de default league. Waar op Hc gebrek was aan party's kon ik in default league meteen mee met een party. Maar jesus, wat gaat die actie dan snel zeg.

Speelwijze is natuurlijk al heel anders dan op hc maar moet zeggen dat al die effecten en builds tegelijkertijd aan het werk zien wel indrukwekkend is. Was voor mij nauwelijks bij te houden want ik werp toch graag een blik op wat er aan items op de grond valt (ja, ook de witte) en de gehele party liep vrijwel alles klakkeloos voorbij.

Was verder ook lastig om overzicht te houden. Moest soms tussen al het grafisch geweld op het scherm zoeken naar waar de monsters nou stonden. Misschien kwam het wel door deze specifieke samenstellen van characters, o.a. een razendsnelle shadow die shieldbash deed waarbij iedereen onderweg bevroor, iemand met lightning strike waarbij 5 beams of lightning continue over het scherm stroomden, etc.

Moest er in ieder geval even aan wennen maar dat had ik met D2 ook al in sommige parties. Qua dat snap ik ook wel de beslissing van Blizzard om parties in D3 te beperken tot max 4 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 16:27
Mooie review/preview van Path of Exile:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Ik heb het weekend gemist! Erg jammer, want ik kijk al een poosje uit om dit spel eens te mogen spelen!

Als iemand nog een key heeft voor closed beta... Graag een DM! En anders moet ik maar even wachten tot eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Verbazingwekkend positief nog dat filmpje, hij was in het begin niet zo positief. Maar mooi om te zien dat ie het naar zijn zin had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, ik heb D3 ook aan de kant geschoven inmiddels en met veel plezier m'n skilltree ingevuld na de patch.

Ze hebben lekker veel veranderd sinds 0.9.3 en 0.9.11 zeg. Ik moet wel zeggen dat ik uitgestapt was omdat het wat ging vervelen, ik hoop dat dat nu met meer content en minder placeholders en meer skills al anders ligt.

Het moment dat je level 60 bent en zat items hebt om moeilijke end-game maps te clearen, is er toch wel weer een extra uitdaging nodig. Ik vind het end-game-plan momenteel leuk klinken, maar het lijkt mij meer een early-end-game dan het uiteindelijke doel.

Want endgame: Get more stuff to get more stuff werkt toch niet helemaal super, bewijze D3. (waar je er zelfs geld mee kan verdienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik heb geen betakey nodig! Ik bleek me ooit opgegeven te hebben voor de beta en ik had gewoon toegang zonder key.
Gisteren 15 minuten gespeeld. Mijn oude laptop trok het niet, maar mijn desktop wel prima.
Als ik de fora lees zijn goede keuzes in de passive tree wel belangrijk en dat is een studie op zichzelf. Ik denk dat ik gewoon ga spelen en maar zie. Eind augustus wordt toch alles gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Heeft er iemand misschien nog een bèta key? Ik heb zeer lang D3 gespeeld maar ben nu toch wel uit gekeken op al die butcher runs.. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik kon het niet laten... ik heb geupgrade naar de silver pack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik waarschijnlijk ook van plan. Wil alleen nog wel wat meer te weten komen over de zaken die je kan aanschaffen met gekochte punten. Voor zover ik nu weet is het lijstje nog vrij algemeem. Kan het alleen even niet vinden. Zou leuk zijn als ze al wat extra opties gaan toevoegen voordat open beta start.

Volgens mij kon je geen kiwi meer krijgen zodra open beta is gestart.

En heb je al iemand blij gemaakt met de extra keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Hoi even een vraag. Ik ben sinds 20 oktober 2011 beta member en heb toen de beta gespeeld. Nu wil ik weer gaan spelen omdat ik wel benieuwd ben geworden hoe de game nu speelt. Er staat in de welcome message dat je ook de kans krijgt beta keys uit te delen. Iemand enig idee hoe dat werkt? Ik wil namelijk mijn kamaraad uitnodigen.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:47:
Ben ik waarschijnlijk ook van plan. Wil alleen nog wel wat meer te weten komen over de zaken die je kan aanschaffen met gekochte punten. Voor zover ik nu weet is het lijstje nog vrij algemeem. Kan het alleen even niet vinden. Zou leuk zijn als ze al wat extra opties gaan toevoegen voordat open beta start.

Volgens mij kon je geen kiwi meer krijgen zodra open beta is gestart.

En heb je al iemand blij gemaakt met de extra keys?
Het lijstje bestaat idd nog maar uit twee dingen: extra stash tab en een extra character slot.

Of er nog extra opties voor de open beta komen is mij niet bekend, de opties die komen zijn louter voor het oog: andere spell animaties, meer gore etc ect.
De kiwi krijg je inderdaad niet meer zodra OB is gestart, en de keys waren al lang en breed weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Gisteren een paar uur gespeeld. Eerst met een Witch en later met een Shadow.
Witch ging niet zo makkelijk. Shadow daarentegen is hele andere koek. Snijdt overal doorheen als koek. De mini-bosses van de stukjes level gaan in minder dan 5 seconden neer zonder dat het energy shield van mijn Shadow zelfs nog maar op is. Daarnaast is de Shadow gewoon een stuk sneller dan de Witch. Oftewel, ik ben bij de Shadow blijven hangen en die is inmiddels (nog maar) lvl 7.

Top is de chaotische en ingewikkelde stats-huishuiding van PoE. Ook is het heerlijk om wolken met vijanden neer te halen, terwijl je vaak bij veel (MMO)RPG's de tegenstanders moet zoeken. Het zal wel niet voor niets een action RPG worden genoemd ;)

Wat ik tegen vind vallen is dat je zo old-fashioned moet slepen met je items en de beperking van het aantal items die je bij je kunt dragen. Ze hebben wel erg naar Diablo gekeken. Wat is er op tegen om een meer ontspannen systeem te maken? Ik heb zat moderne (MMO)RPG's gespeeld die hier wat flexibeler mee om konden gaan. Je zit een flink deel van je tijd items in tasjes te verslepen. Zonde van je tijd vind ik.
Had gisteren veel geluk in 1 minuutje tijd met de drops en moest maar weer terug naar de stad. Dat soort dingen vertragen je speelplezier.

Daarnaast is het spel niet vergevingsgezind met het verkeerd kiezen van je passive skill. Dat zou niet zo erg zijn als het niet zo nauw kwam bij het bouwen van een goed functionerende build of dat de skill tree te overzien zou zijn. Je kunt met een Orb of Regret een passive skill terug winnen, maar van mij hadden ze het wat relaxer mogen maken dat je gewoon je skills zou kunnen aan en uit zetten en zo je beste build kon zoeken.

Verder zijn goede loot drops niet bepaald rare. Iets minder drops zou ik niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30
Loekoe schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:56:
Heeft er iemand misschien nog een bèta key? Ik heb zeer lang D3 gespeeld maar ben nu toch wel uit gekeken op al die butcher runs.. Bij voorbaat dank!
D3 is nog geen 3 maanden uit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:16:
....

Daarnaast is het spel niet vergevingsgezind met het verkeerd kiezen van je passive skill. Dat zou niet zo erg zijn als het niet zo nauw kwam bij het bouwen van een goed functionerende build of dat de skill tree te overzien zou zijn. Je kunt met een Orb of Regret een passive skill terug winnen, maar van mij hadden ze het wat relaxer mogen maken dat je gewoon je skills zou kunnen aan en uit zetten en zo je beste build kon zoeken.

Verder zijn goede loot drops niet bepaald rare. Iets minder drops zou ik niet erg vinden.
Je krijgt ook nog best een hoop extra passive skill refunds als quest rewards. Ik heb er in ieder geval nog nooit te weinig gehad en dan neem ik soms zelfs een passive skill waarvan ik op voorhand al weet dat ik die later weer zal refunden maar voor nu even wil gebruiken.

Daarbij is het juist de bedoeling van de makers om je te laten nadenken over je keuzes. Maak je foute keuzes, dan kan je niet kosteloos alles weer ongedaan maken. Ze kiezen voor een andere richting als Blizzard met Diablo3 heeft genomen. Waar Blizzard op elk vlak graag je handje vasthoudt en een zo breed mogelijk publiek probeert te bereiken kiest CCG ervoor om je te laten nadenken voor je je keuzes maakt. Weliswaar vereist dit wat voorbereiding maar dat is naar mijn mening alleen maar leuk en een verlengstuk van het spel; de passive skill tree doornemen en kijken hoe je deze wilt bewandelen. Ga je klakkeloos van start dan zal je eerste build niet optimaal wezen maar het zodanig verkloten dat deze onspeelbaar wordt is volgens mij vrijwel onmogelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ik heb vandaag vrijwel de hele dag zitten lezen en filmpjes gezien over PoE. Ik heb direct besloten om een beta key aan te schaffen voor *tromgeroffel* 8 euro. Sommige mensen kunnen mij misschien voor gek verklaren, maar dat vind ik geen geld. Al zou het mij maar 1 week plezier op leveren...

Ik kan niet wachten om naar huis te gaan (working atm). Client thuis gelukkig wel al helemaal klaar gezet en up to date.

Diablo 3 heb ik zeker 1 week van kunnen geniten, maar is inmiddels al weer een tijdje van de harde schijf af, en het doosje staat mooi in de kaast.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderussen heb ik al een duelist + Archer beide op level 35-40. Ik heb al een serieus aantal uurtjes gespeeld voor die 8 euro dat een beta key mij koste :)
Gisteren keek ik trouwens het filmpje van Krip en het viel me op dat hij gems/skills gebruikte die ik nog steeds niet ben tegengekomen. Hoeveel gems zitten er momenteel al ingame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gem = skill dus: http://www.pathofexile.com/skills/
:P Genoeg zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Kan iedereen dit spel zomaar spelen. Ben eigenlijk ook wel geinteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ja en nee...

ja 1: als je 10$ (pakweg 8 euro) betaalt voor een betakey kun je gelijk spelen
ja 2: als je een account aanmaakt op de website en wacht op een beta invite (er staat een timer die om de 4 of 5 minuten een invite geeft, nadeel: je moet wel op de website zitten en je naam voorbij zien komen)
nee: het is nu nog closed beta maar in augustus (waarschijnlijk september) gaat het open beta en dan kan iedereen gratis spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26
Heb ook maar een beta sleuteltje gekocht! Begin toch steeds benieuwder te raken, zeker na het filmpje van Kripp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Hey bosmonster, ja ik ook een half uur geleden.. net ff een 20 minuten rondgelopen... Ziet er erg veelbelovend uit..

Heel snel ff een paar plus en minpunten:

Pluspunten
- Framerates zijn veel soepeler, beter dan in D3...
- Enorm uitgebreide mogelijkheden met je gear, gems, links etc...
- Enthousiaste, kleine groep developers die ook ECHT luisteren na de spelers (klinkt als een kopie van wat kripparian zei maar dat maak ik wel op uit de forums e.d.)
- Erg behulpzame community ingame chat zover als ik kan zien, geen ingame gold dus geen continue spam van goldsellers.. Ik heb al meer behulpzaamheid gezien in die 20 minuten dan in mijn hele tijd in D3 (in chat dan)
- Randomness... wereld is random.. dus in tegenstelling tot D3 niet continue hetzelfde herkauwen.
- Skilltree... OMG

Minpunt(en):
- Inventorymanagement.. Met 5 items zit je inventory zowat vol.. Je kunt niet rechtsclicken om items van je inventory naar je stash te movevn.. Moet 1 voor 1. Ik heb geen idee waarom ze voor dit systeem hebben gekozen om 1 bow 6 slots te laten innemen in je inventory.. Als hier niet iets aan verandert kan dit een enorme en serieuze bedreiging voor mij zijn om deze game veel te spelen.
- Heb als 1ste char een templar gekozen maar van de 6 hits sla ik 5x mis.. Maar dit zal ongetwijfeld met skills te maken te hebben.
- Ik snap dat men in het kader van D3 haters en D2 lovers een donkere game willen maken maar dit is RIDICULOUS.. Geen ingame gama optie en de helft van de tijd zit ik zeer ingespannen te turen naar het scherm om iets te zien.. Hoop dat hier wat aan gedan wordt.

Ach ja, dit alles na zo'n 20 minuten dus er zullen vast oplossingen zijn voor bepaalde dingen die me tegenstaan en buiten dat is dit een beta dus nog geen probleem. Deze game kan een echte killer worden maar er moet ook nog veel werk gedaan worden.

En ik steun graag een amazing game in development van een heel piepklein studio'tje.. Geef hun liever $10 dan dat ik blizzard 1 cent geef want het is mij al wel duidelijk geworden: als blizzard had gedaan met hun resources wat deze kleine studio met path of exile heeft gedaan dan had D3 50x beter moeten zijn dan hij is nu. D3 voelt steeds meer als een game die op het laatste moment volledig uitgekleed is.. en dat na 10 jaar development..

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 03-08-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb ook de hele avond gespeeld. Ben nu level 14 met mn Ranger chickie.

Mijn bevindingen lijken op die van Darth Malak:

- Graphics en animaties zijn een beetje pover
- De gameplay is niet zo silky smooth als D3. Regelmatig hakkelt het een beetje of reageert het niet goed.
- Chat is niet zo goed uitgewerkt. Die zet je eigenlijk direct uit. Die ervaring met de community heb ik dan ook niet zo. Irriteerde me nogal aan de grote lappen witte tekst midden in mn scherm..
- Inventory is op een gegeven moment met 4 items ofzo vol... Dat schiet niet echt op.

+++ De game is zo uitgebreid en complex dat ik na een paar uur nog het idee heb dat ik pas net het puntje van de ijsberg heb gezien! Dit mijnsinziens zoals D3 had moeten zijn op dit vlak. Niet dumbed down ala WoW, maar juist enorm veel mogelijkheden om je langdurig bezig te houden.
+ Geen gold/AH
+ Alles is super random, ipv een klein beetje random op sommige plekken..
+ Zelf items samenstellen is leuk!
+ Ondanks de enorme berg mogelijkheden, was ik geen moment de weg kwijt. Dan zit het goed in elkaar!

Al met al ben ik ZEER positief verrast! De 8 euro meer dan waard, al was het maar om het kleine team te supporten. Het is niet niks om het op te nemen tegen de gevestigde orde van Diablo!

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 04-08-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zoveel mogelijk uit je inventory laten, het enige wat je nodig hebt zijn town portals en id scrolls. Alle currency bewaar je in je stash. Ik kan toch aardig wat oppakken voordat ik vol raak.

verder is het volgens mij juist de bedoeling dat je kritisch bent met wat wel en wat niet op te pakken. TP scrolls zijn immers ook currency. Ik pak alleen blauwe items op die slechts 4 plekjes innemen. Alleen rare's pak ik op ongeacht de omvang. vervolgens TP en alle items omzetten in currency en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja ik heb de townportal gem of scrolls nog niet aangezien ik pas net ben begonnen dus ff naar town en omzetten is er nog niet bij.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trouwens heb ik geen last van dat hele donkere? Tis wel een stuk duisterder, maar alles blijft goed te zien. Misschien sowieso je scherm eens calibreren anders :)

Overigens wel voor het eerst een paar keer doodgegaan aan het einde van Act 1.. Eerste phase van die eindbaas is vrij pittig...

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 04-08-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

het is donker inderdaad maar dat maakt het juist lekker creepy :)
Maar zo donker dat je niks kan zien is idd niet het geval...

Ik vind de graphics juist "echter" dan D3, imho daarom ook beter. Maar dat is smaak natuurlijk.
Aan de gameplay mag idd nog wat gesleuteld worden, ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat ook doen maar zeker weten doe ik dat niet.

De inventory is idd klein maar ik pak ook alleen maar blauw danwel gele spullen op. Ik kan me wel voorstellen dat ze later meer tabs beschikbaar maken via de microtransaction, dat hebben ze nu al met de stash.

En de chat is inderdaad wat ouboulig, ik gebruik het niet vaak iig. De x knop is zo gevonden ;)

Je kan trouwens wel snel klikken van inven naar vendor: shift+click. Ik ga er eigelijk vanuit dat ze dat ook zullen doen van inven naar stash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
waren net terug uit Zuid Spanje, dus 30 uur in de auto gezeten...
Ik heb het niet over stijl, maar over kwaliteit. De textures, rendering, animaties, effecten, etc zijn allemaal nogal pover. Niet zo gek ook natuurlijk als je weet hoe klein het team is dat er mee bezig is geweest. Ook de skills zijn nogal pover vormgegeven (geen "destroy everything" zoals in D3 :P)

Waar ik me echter het meeste aan stoor qua graphics is het overdreven "glossy". Dit maakt het niet echter, dit maakt het alsof je de hele tijd in een soort opgepoetste plastic wereld loopt. Vaak zijn hele delen van items gewoon wit/pixelig. Ook zijn de schaduwen niet zo best gedaan. Die flikkeren vaak of verdwijnen in z'n geheel. Daar gaan wat dingen nog niet helemaal goed.

Don't get me wrong, het ziet er nog steeds prima uit, maar haalt het niet bij een D3 qua grafische afwerking.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 04-08-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bosmonster & Darth Malak.

Die inventory vond ik ook echt onzettend piepklein in het begin. Zeker na 200 uurtjes Diablo III.
Na een paar dagen begint het echter te wennen. Ik neem enkel nog maar het volgende mee: Rares, Magic flasks, Magic bows en die "consumables" natuurlijk.
Verder dump ik ook al die consumbles (behalve scrolls) in men bank iedere keer ik ga vendoren.

De optie om te "richtclicken" ipv slepen tussen inventory en stash komt er nog.

Verder ben ik er vrijwel zeker van dat er in de "live" versie een micro transactie komt om bv je stash groter te maken. Eventueel met extra tabs etc. Neem het hun niet kwalijk want ze moeten ergens de centjes vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:20:
Speel dit spel momenteel vrij vaak en bevalt me zoveel beter dan Diablo III waar ik al vrij vlug op uitgekeken was.
Zo veel meer variatie in builds. Neem nou de build van de week no. 6. Dat is een build die alles dood door stil te staan!! Fantastisch dat dit soort builds niet alleen mogelijk zijn maar ook nog eens levensvatbaar zijn,

[video]

Vind de visuals van sommige skills ook erg mooi, zoals tempest shield en molten shell waar deze build gebruik van maakt.

Zie nu ook dat er een support gem 'Totem' is waarmee je een actieve skillgem in een totem kan onderbrengen. Geniaal gewoon. Ik blijf me verbazen,

Vanavond volgens mij al de nieuwe beta-versie waarin eindbaas van lvl 2 in is opgenomen, weapon-swap en nieuwe end-game maps.
Ligt het nu aan mij of zijn de graphics in die video 100x scherper en beter dan wanneer je de game op dit moment speelt?

@bosmonster, ja dat vond ik dus ook al zijn de framerates VEEL beter dan in d3 maar ik begreep al eerder dat d3 bij jou heel erg lagvrij en soepel loopt. Hier dus zeker niet. Maar kijk eens naar het verwchil in graphics tussen die video in deze post en wat je nu ziet. Als het er straks zo gaat uitzien ben ik happy.

En al in eind act 1 eh.. Lol ben pas lvl 9 ofzo.. Nog niet zo veel gespeeld...

edit>>> Hmm.. net na 5x genegeerd in global chat toch antwoord gekregen dat de graphics kennlijk niet blocky enzo zijn voor vele anderen.. Vraag me af wat ik nog aan mijn settings kan tweaken aangezien alles op max staat... |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Darth Malak op 04-08-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ok ik heb met mijn videocard settings gespeeld en het is gefixed... UI graphics, items, etc.. zien er nu 100% strak uit.. net zoals ik die video.. :) :P En WOWWWW wat een verschil....

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 04-08-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dat zie ik al vanaf het begin ;) Daarom snap ik ook niet helemaal dat mensen de graphics niks vinden.. ;)

Net eindbaas act 2 gehad... voor het eerst... damn.... dood natuurlijk. Ben er klaar mee voor vandaag, morgen nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zeg ook duidelijk dat ik het niet niks vind :P

Vond trouwens net een mooie rare boog voor 71 dex en in mn inventory geeft ie ook aan dat ik hem kan geburiken (alle stats zijn wit, mijn dex is 78). Maar als ik hem equip wordt dex ineens rood en zegt ie dat ik hem niet kan gebruiken :(

Lijkt me een bugje met het item...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:31:
Zeg ook duidelijk dat ik het niet niks vind :P

Vond trouwens net een mooie rare boog voor 71 dex en in mn inventory geeft ie ook aan dat ik hem kan geburiken (alle stats zijn wit, mijn dex is 78). Maar als ik hem equip wordt dex ineens rood en zegt ie dat ik hem niet kan gebruiken :(

Lijkt me een bugje met het item...
er zit soms toevallig geen dex op je huidige item? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Holy crap bos... welke level ben je al? En welke class?

Lol... zit pas op lvl 10 en loop een beetje vast met m'n crap shadow na de ledge... of althans... mot snel wat betere wapens vinden lol.

Btw... als er iemand wat samen wil doen.. heb geen idee of je accountnaam je invite naam is maar in dat geval: zweetsok

En ja, ik heb ook bugs als ik items verkoop.. Soms verdwijnt ie wel uit m'n inventory, verschijnt niet in de vendor zijn stash, krijg er niks voor maar ik ben t item wel kwijt.. Maar ja, t is een beta hehe.

[ Voor 24% gewijzigd door Darth Malak op 04-08-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik ben lvl52 en zit in ruthless, Marauder is de class :)

Heb in normal en cruel die baas niet gehad, dus ik heb eigenlijk pech dat ik hem pas op ruthless krijg :P

@Bosmonster: waarschijnlijk heeft je huidige wapen betere stats voor dex zoals TriZzjeeuh al opmerkt.

Mijn naam is Boltthrower btw

[ Voor 5% gewijzigd door Magic666 op 04-08-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm jullie hebben gelijk.. mn oude boog heeft 8 dex, dus dan kom ik 1 punt te kort :X

Ben level 22 trouwens ofzo pas en zit in het begin van Act 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat me wel een beetje weerhoudt om echt veel tijd te spenderen in de beta is dat bInnenkort kennelijk alle accounts (behalve de naam) worden gewiped Als ze naar de open beta gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

och dat weet je van te voren, ik zit net in merciless en begin met alle plezier weer op 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Pcies.. de reden dat ik het weet van tevoren is wat me een beetje doet twijfelen :P

Maar wat een kick ass game is dit zeg.. Weet niet wat de game gaat kosten als ie straks uit beta enzo is maar die zal t zeker veel meer waard zijn als het gevoel wat ik bij D3 heb..

Niet zegend dat er niet nog heel veel verbetered en toegevoegd moet worden in POE.

D3 is zeker veel meer een polished game met alle narration, story line, UI, etc... maar ja.. t gaat om de gameplay en mogelijkheden en die spreken me heel erg aan in POE.

[ Voor 72% gewijzigd door Darth Malak op 05-08-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De game gaat niks kosten, hij is free to play.
Je kan wel geld uit gaan geven via de microtransactions, echter hanteert GGG niet het pay2win principe. Je kan dus alleen spullen/items/dingen kopen die het spel cosmetisch verbeteren.

Als je een key hebt gekocht heb je al een paar punten te pakken voor de shop :)

Zover ik weet krijg je met de OB wel gesproken questopdrachten. De storyline staat min of meer op de website. Ik heb ook niet alles gelezen hoor, ik speel liever :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 02:09
free to play maar als je een key heb gekocht koop vooral storage space

je kan dingen zoals armor(zelfde neaam of 3+ gelinkte sockets), weapons, skill gems enz enz samenvoegen in bepaalde combinatie en die leveren dan bvb andere armors op maar vooral de trade items zoals chaos obs enzo

er is een chrome extensie die je inventory leest en vervolgens je een list voorgeschoteld wat je van bepaalde combo's kan maken(of wat je nog nodig heb om ze te maken)

een soort horadic cube dus(alleen is de vendor je cube als je de juiste combo verkoop krijg je de item van die combo)

er zit meer in dit spel dan je denkt :D

[ Voor 7% gewijzigd door tntkiller op 05-08-2012 23:49 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:48:
je kan dingen zoals armor(zelfde neaam of 3+ gelinkte sockets), weapons, skill gems enz enz samenvoegen in bepaalde combinatie en die leveren dan bvb andere armors op maar vooral de trade items zoals chaos obs enzo

er is een chrome extensie die je inventory leest en vervolgens je een list voorgeschoteld wat je van bepaalde combo's kan maken(of wat je nog nodig heb om ze te maken)

een soort horadic cube dus(alleen is de vendor je cube als je de juiste combo verkoop krijg je de item van die combo)

er zit meer in dit spel dan je denkt :D
Zo kun je bijvoorbeeld makkelijk komen aan die chromatic orbs (verander kleur van sockets). Gewoon alle items checken die drie verschillen sockets hebben. Als ze gelinkt zijn, dan meenemen en verkopen aan vendor voor een chromatic orb. Ook opletten bij vendor zelf, die kan namelijk ook dit soort artikelen gewoon verkopen.

Zo heb ik het zelfs al een keer gehad dat ik bij vendor een item met 6 sockets kon kopen voor 1 orb of transmutation. Meteen weer terugverkocht voor 7 jewelers orb's.

Nu bijna act2 merciless uitgespeeld. Heb onderweg al één map gevonden dus kan dan meteen endgame materiaal eens gaan bekijken. Ben benieuwd, ook naar de moeilijkheidsgraad.

Heb trouwens nu toch wel echt moeite met sommige stukken in het spel. Die necromancers die alles weer reviven wat ik net met veel moeite heb gesloopt! Dan is de skillgem detonate dead wel een must have.
De xp loss op merciless wanneer je gekilled wordt is trouwens best aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Stukje over endgame, waarin zelfs dungeons zijn ge-itemized (kun je zelf creeren dus!).

Heb trouwens gelijk maar een refund aangevraagd voor Guild Wars 2. Zie mezelf die nog niet zo spelen eigenlijk, in tegenstelling tot PoE :)

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 06-08-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

"oud" filmpje, maar het blijft een geweldig concept!

Gisteren nog even snel een chatwisseling gehad met iemand van GoT, weet alleen niet wie van hier :P

Edit: net lvl54 aangetikt, we gaan wel richting de 60 :P

[ Voor 17% gewijzigd door Magic666 op 06-08-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Yeah paar weken oud weet ik, maar toch geeft het goed weer wat ze voor endgame in stock hebben. En dat bevalt me goed :)

Heb zelf helaas niet zoveel tijd meer om te spelen. Heb normal bijna uit en ben level 28 ofzo, maar ga vrijdag op vakantie.

Geen ramp, want de ranger is toch niet echt mijn ding. Ga voor de witch denk ik in OB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik zit nu als lvl 9 vast in een dungeon waar ineens de mobs 10 keer zo sterk lijken te zijn. De upperfloor van de gevangenis volgens mij. Moet je die met een groep doen? Wil eigenlijk Path of Exile solo spelen, maar volgens mij moet ik langs die dungeon om verder te kunnen in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Ik heb zelf een tijdje POE gespeeld en ik vind het een prachtig spel maar op een of andere manier vind ik het daar saaier om de levels telkens weer opnieuw te doen dan met Diablo. Misschien dat het donkere me gaat tegenstaan ofzo ik heb geen idee maar het valt me op dat ik met Diablo langer ben blijven doorspelen (en speel).

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
POE is denk ik ook meer een game voor mensen die kicken op stats en customisation en minder op graphics en variatie in de levels. Als ik ook een puntje van kritiek mag deponeren: die zombies, skeletons en barrels heb ik inmiddels ook wel gezien. Veel afgezaagder kan het haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

PoE is ook niet af, er zijn maar twee acts toen ik het speelde. Ze mogen wel wat liefde geven aan de omgevingen. Maar de core van een action-rpg zit hem in de builds en gear. Er zijn helaas maar weinig spellen die dit goed hebben gedaan sinds Diablo II (Titan Quest, Sacred... hmm meer kan ik niet zo opnoemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Kaw schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:14:
Ik zit nu als lvl 9 vast in een dungeon waar ineens de mobs 10 keer zo sterk lijken te zijn. De upperfloor van de gevangenis volgens mij. Moet je die met een groep doen? Wil eigenlijk Path of Exile solo spelen, maar volgens mij moet ik langs die dungeon om verder te kunnen in het spel.
Als je op TAB drukt zie je rechtsboven o.a. welk level de omgeving is waar je in zit. Als dit veel hoger is dan je zelf bent, ben je waarschijnlijk iets te snel door de content heen gegaan en kun je beter even een lager gebied clearen voor xp, of een andere route kiezen.

Als die niet meer dan 1 level ofzo hoger is en je komt er niet doorheen, dan klopt er iets niet aan je skills/gear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik weet ook dat ik dat best lastig vond. Ik geloof dat je daar de eerste keer die "summoners" tegenkomt. Die de andere ondoden steeds weer tot leven wekken. Daar dus eerst op focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm over pittig gesproken. Die Act 2 boss kan er ook wat van :P

En natuurlijk vergeten een portal neer te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ik heb even de voorgaande 2 pagina's gelezen, en ga toch even een reactie geven

"Ik vind de inventory erg klein, zeer jammer"
Hier hebben de Dev's bewust voor gekozen. Ze willen dat je na denkt over welke items je op pakt, en niet domweg alles mee kan nemen. Ook één van de redenen waarom er geen Gold/In-game-money is.

Er is ook al meerdere keren aangegeven dat de Ingame Store geen voordelen gaat geven m.b.t. gameplay. Oftewel, de Microtransaction store zal alleen Cosmetics en Aestetics bevatten. Geen +250 Strength items, geen grotere inventories. Meer stash pages wel.

Er moet ook niet vergeten worden dat het nog steeds een Closed Beta is. Met de release van de Open Beta zal Act 3 ook speelbaar worden, en zullen er weer meer improvements zijn. Het punt waar ik me als melee toch enigzins aan stoor is de "hit-detection". Shift + Click werkt nagenoeg niet, tenzij de mobs echt letterlijk tegen je aan staan. Gelukkig hebben ook hier de Devs al antwoord op gegeven dat dit ook een verbetering gaat krijgen.

Ik ben absoluut geen D3 basher, maar Path of Exile is eigenlijk de RPG die ik zocht. Fantastisch spel!

EDIT: Mocht iemand hier nog een Frenzy Gem over hebben, of andere leuke Shadow Gems, dan ben ik zeer geinteresseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door EricNL op 07-08-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb van Samantha, support van GGG, vernomen dat ze na de OB verder gaan met act 4 en 5.
Hoeveel meer er nog komen hangt natuurlijk van het succes af en de hoeveelheid $$ die binnenkomt.

Tot nu toe hebben ze iig $750k binnen gehaald wat al bizar veel is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Aangezien ik mijn key heb gekregen ben ik nog wel van plan om een supporter's pack aan te kopen. Maar ik wacht eerst af tot er meer te kopen is met die munten.
15 euro is dit spel mij wel zeker waard, dit spel probeert leuke dingen uit in het ARPG genre. Een genre waarvan ik toch dacht dat daarin alles gezien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet bekend met de markt maar dit klint bij mij inderdaad als zeer veel geld voor een spel wat nog verkeerd in closed beta, door een handjevol mensen in elkaar is gezet en die nog geen eerdere games achter hun naam hebben staan.

Er zullen wel een hoop extra spelers bij moeten komen want degenen die nu gedoteerd hebben zullen eerst hun verkregen punten opmaken waardoor er vanuit de huidige closed beta spelers waarschijnlijk niet veel meer aan geld zal binnen komen nadat het spel live gaat. Maar ik verwacht dat dat wel goed komt. Ze hebben in ieder geval het geluk dat voor heel veel mensen D3 niet heeft gebracht wat ze ervan verwacht hadden en nu weer aan het rondkijken zijn.

Zal ze binnenkort ook wat extra financieren zodat ik ook zo'n beestje naast me heb lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
750k is weg in een zucht en een steun, bij een bedrijf van 20+ man. Dat is hooguit een paar maanden salaris, huur, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Geen idee hoe lang ze met 750K kunnen doen, maar op de PoE fora melden zich nog steeds een hoop betalende CB spelers, waarvan een enkele zelfs de diamond support heeft...

Hoger dan de silver ga ik iig niet... zeg ik nu.... :P
En die kiwi is gewoon leuk, en uniek als de CB eenmaal open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Bosmonster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:00:
750k is weg in een zucht en een steun, bij een bedrijf van 20+ man. Dat is hooguit een paar maanden salaris, huur, etc
Als ik me niet vergis zijn het 18 man. Zij steken er gigantisch veel tijd in. Die mensen moeten natuurlijk ook betaald worden, dus dan is 750k inderdaad niets.

Bosmonster, als ik me niet vergis loop jij al een tijdje rond in PoE. Ik ben nu een Shadow level 23, maar ik heb eigenlijk niet echt een goed idee welke kant ik op moet, met name met mijn Skilltree en Skillgems. Tot nu toe ben ik een Dual Wielder, en gooi ik voornamelijk alles op +Dex. Heb jij misschien een handige tip om te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 02:09
op de forum van POE vond ik een link naar een fansite van POE

http://www.templeofexiles.com/

veel handige dingen daar waaronder de lijst van "recipes" die je kan doen in POE

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
EricNL schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

Als ik me niet vergis zijn het 18 man. Zij steken er gigantisch veel tijd in. Die mensen moeten natuurlijk ook betaald worden, dus dan is 750k inderdaad niets.

Bosmonster, als ik me niet vergis loop jij al een tijdje rond in PoE. Ik ben nu een Shadow level 23, maar ik heb eigenlijk niet echt een goed idee welke kant ik op moet, met name met mijn Skilltree en Skillgems. Tot nu toe ben ik een Dual Wielder, en gooi ik voornamelijk alles op +Dex. Heb jij misschien een handige tip om te geven?
Denk dat Magic666 daar beter antwoord op kan geven. Die speelt het al langer en ik ben zelf ook niet zo'n melee'er. Heb alleen nog actief gespeeld met Ranger en Witch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Eerlijk gezegd kan ik daar ook geen zinnig antwoord op geven aangezien ik alleen met de marauder speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik heb wat zitten lezen op fora, maar je kunt je nu twee kanten op specialiseren en dat is claw of dagger. Dagger is op dit moment naar het schijnt wat beter dan claw, maar bij OB willen ze dat rechtzetten.
Ikzelf heb veel in mijn energyshield geïnvesteerd en dat bevalt me prima. Maar ik moet wel zeggen dat ik nog niet lvl 23 ben. Bij shadow heb je DPS en toch ook wat armor nodig. Met ietsje block en veel evading kom je er in mijn ervaring niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Bedankt voor de reactie's mannen. Voor alsnog heb ik nu voornamelijk gear met Armor, en daarnaast wat Evasion rating, maar dat is dus vrij kansloos als Shadow. Overigens loop ik ook nog met 2 Swords, aangezien deze mij simpelweg gewoon meer DPS gaven.

Ik ga is kijken of ik ergens goeie claws of daggers kan scoren. Een Frenzy rune lijkt mij ook wel een must, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
EricNL schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:36:
en daarnaast wat Evasion rating, maar dat is dus vrij kansloos als Shadow.
Niet kansloos! Zoveel mogelijk Evasion rating, maar alleen Evasion rating is niet voldoende.
Je schrijft zelf al te investeren in armor, dus volgens bij ben je op de goede weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat is wel een van de dingen die ik niet zo goed snap met de ranger. Als ik pech heb word ik wel ge one-shot, doordat alle puur DEX gear ook puur evasion gear is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam vandaag een groepje blauwe monsters tegen met de mod ' drop more items' of iets in die strekking. Circa 5 van deze gasten neergehaald en scherm was overvol.... Was nog geen eens alles wat je hieronder ziet. Gaat linksonder nog verder met items waaronder nog enkele rare's.

Uiteindelijk zat er weinig bruikbaars tussen maar toch leuk om te zien..

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/wpkde.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

damn! Daar kan D3 nog wat van leren :P

Welk lvl ben je en waar is dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu lvl 59 op Merciless, dit was einde act 2, waterfall. Is net voor pyramide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ah, daar ben ik op naar op weg. Eerst nog einde van act 1 (merciless) dat dan nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik hou me voorlopig in. Eerst de wipe afwachten en dan pas spelen voor het eggie.
Overigens heb ik als lvl 6 ook wel eens een twintigtal drops gehad van 1 mob, zonder speciale gear. Volgens mij zit er een geintje in de randomizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

"Wealthy" mods inderdaad, sommige monsters hebben ook een soort glans en droppen bedoeld een factor 12-20x beter dan normaal.

Leuk toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

EricNL schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

Ben zelf nog een behoorlijke noob in POE maar als ik iets begin door te krijgen als ik de forums bekijk enzo is dat er veel verschillende builts mogelijk zijn en dat die niet te vergelijken zijn met bijv. D3.

Wat ik bedoel is dat sommige classes een verassende mix van dex en str pakken en dit hangt ook heel erg af van de wapens en gear die je wilt gaan gebruiken aangezien gear bepaalde requirements heeft tov level van int, dex, str etc.

Volgens mij heeft een shadow iig dex en int nodig. En proberen te bepalen of je bijv gaat dual wilden, je een ow, axe, mace, dagger gaat gebruiken is weer belangrijk bij hetkiezen van je passive skills.

De mogelijkheden en keuzes in deze game lijken oneindig.. Dit tov d3 waar je misshcien per class 1, 2 of 3 beperkt verschillende builts gebruikt en het nog niet eens extreem veel uitmaakt welke gear je gebruikt. Behalve zware crit builts natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 07-08-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kaw schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:49:
Ik hou me voorlopig in. Eerst de wipe afwachten en dan pas spelen voor het eggie.
Overigens heb ik als lvl 6 ook wel eens een twintigtal drops gehad van 1 mob, zonder speciale gear. Volgens mij zit er een geintje in de randomizer.
Ik ook... Heb al beperkt zin en tijd om te spenderen, heb geen zin alle moeite zometeen weer gewiped te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

lvl55 net geworden en act 2 op merciless bereikt.
Nu maar hopen op map drops :D

En och die wipe... duurt misschien nog een maand. Begin ik toch lekker opnieuw ;)
Het spel verveelt serieus waar gewoon (nog) niet, bij D3 was ik na hell wel klaar.

Prima spel, met leuke twists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Darth Malak schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:11:
[...]

Volgens mij heeft een shadow iig dex en int nodig. En proberen te bepalen of je bijv gaat dual wilden, je een ow, axe, mace, dagger gaat gebruiken is weer belangrijk bij hetkiezen van je passive skills.
Shadow heeft, net als iedere andere class, volgens mij niks "nodig". Het voornaamste verschil in classes is het startpunt in de passive skill tree, maar verder kun je alles doen wat je wilt.

Melee rangers, Bow guardian, etc alles kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Vanochtend nog even level 28 gehaald, en de Vaal Ruins door geknalt. Vanavond richting level 35 proberen te pompen. Ik vind een Shadow echt fantastisch om te spelen, alleen heb ik het nog wel moeilijk met gear keuzen etc. Zoals hierboven al wordt aangegeven zijn er echt oneindige mogelijkheden.

Ga je Dual Wielden? Ga je Dual Wielden met Dagger/Claw of andere wapens? En ga zo maar door.
Vooralsnog heb ik het niet al te moeilijk.

Gister heb ik ook een Frenzy Gem geloot. Nadat ik meerdere mensen hier echt lyrisch over hoorde gaan heb ik hem er ook in gegooid. Wat blijkt nu: Na 7-8 klappen Frenzy is m'n mana leeg, en ik heb een andere Skill die meer damage doet en minder mana kost. Mis ik hier nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister heb ik ook een Frenzy Gem geloot. Nadat ik meerdere mensen hier echt lyrisch over hoorde gaan heb ik hem er ook in gegooid. Wat blijkt nu: Na 7-8 klappen Frenzy is m'n mana leeg, en ik heb een andere Skill die meer damage doet en minder mana kost. Mis ik hier nu iets?
Frenzy doet in PoE hetzelfde als in Diablo III.
Je gained stacks die je "%Attack speed" en "%Physical damage" verhogen per stack. Er zijn nodes in de talent tree waarmee je de hoeveelheid stacks nog kunt verhogen :)

De mana cost ligt wel redelijk hoog met 15 mana per hit. Doe daar nog eens wat supportgems bij, met bijhorende mana cost, en het kan snel problematisch worden.

Er zijn echter verschillende "options" om het toch werkbaar te houden:
1. Switch tussen skills. Gebruik frenzy 4/5 maal tot je maximaal aantal stacks hebt en gebruik daarna een andere goedkopere skill. Wel zorgen dat je frenzy dan nogmaal gebruikt voor je stacks verdwijnen.
2. Er zijn support gems met "reduced mana cost" of "mana leech" die serieus helpen om frenzy te blijven spammen.
3. Probeer genoeg passive mana regeneration te stacken zodat je +/- evenveel gained als je verbruikt. Mijn ranger heeft 25 mana/second Mana regen en ik kan met een poul van 80 mana (met 3 aura's) eindeloos blijven spammen. De gem clarity helpt je hierbij. Die geeft namelijk mana regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Alles kan en er is eigenlijk overal wel een oplossing voor in dit spel! Enige is dat je net als in D2 soms gewoon opnieuw moet beginnen voor een andere build, aangezien respecs duur zijn :)

Love it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bosmonster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:28:
Alles kan en er is eigenlijk overal wel een oplossing voor in dit spel! Enige is dat je net als in D2 soms gewoon opnieuw moet beginnen voor een andere build, aangezien respecs duur zijn :)

Love it :)
Mwah, ik vind respecs ook weer niet té duur... Je kunt daarnaast gerust met een andere char spelen en je respecs zo binnen halen als je wel al een hoog level char hebt en niet overnieuw wilt beginnen.

Het enige is dat wel dat je op den duur, net als in D3 gewoon 20 levels met dezelfde gear loopt, omdat je skillgems en stats gewoon steeds niet uit komen in nieuw gevonden gear. En daarnaast zijn in dat soort gevallen de winsten bij iets proberen te knutselen te klein voor het risico dat je er straks 30 crafting components tegen aan moet gaan gooien.

Hoop toch dat ze langzaamaan eens met V1.0 komen, vooral vanwege wat extra content voor de normale playthrough. Ik wil nu toch wel eens de Act 2 bos verslaan en Act 3 bekijken.

Trouwens wel jammer dat je dan meer moet uitspelen voordat je aan die mutatie-mappen mag beginnen. Het zou toch leuk zijn als je die op iedere difficulty kon spelen, hoewel dan met mindere rewards en lagere klasse items om er te komen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mutatie-mappen (maps) is speciaal ontworpen als endgame materiaal. Daarom niet beschikbaar voordat laatste moeilijkheidsniveau is uitgespeeld.

Act2 boss is inmiddels al aanwezig. Act 3 komt pas bij open beta. Bij introductie van act 3 zal trouwens 1 moeilijkheidsgraad geschrapt worden. Dan dus nog maar drie niveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Weet iemand hoe ik in godsnaam die boss van Act 2 neer krijg (dat grote beest aan het eind van de piramide). Ik ben inmiddels een Shadow level 31. Met Dual Wield wapens heb ik zo'n 120 DPS. Ik vermoed dat dit aan de lage kant, maar ik krijg echt geen nuttige drops. Alle yellows die voor mij droppen zijn om de één of andere reden altijd bows of shields.

Voor alsnog bestaat m'n gear voornamelijk uit Armor en Energy Shield (98 energy shield). Ik heb daarnaast geen Life/Mana Leech gems etc.

Ik heb het al moeilijk genoeg met die boss zelf, laat staan de mobs die hij spawnt. Hulp is zeer gewenst!

Pagina: 1 ... 5 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]