• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:41
Als ik begin Act 3 ge-2-shot wordt door Piety.... moet ik dan hoger level worden + gearen of is het gewoon handiger om een groep te maken of hulp te vragen?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

JohnnyV76 schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:46:
Als ik begin Act 3 ge-2-shot wordt door Piety.... moet ik dan hoger level worden + gearen of is het gewoon handiger om een groep te maken of hulp te vragen?
Met voldoende lightning res (liefst 75% natuurlijk) zou het geen probleem moeten zijn.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• JohnnyV76
Had gelukkig een zooi items in de vault waaronder een ring met +22% lightning resist... scheelt idd een stuk.... 6% of 53% lightning resist :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

De IIR heeft zn vruchten afgeworpen afgelopen weekend. De eerste map die ik deed, een hele simpele die slechts +3% item quantity gaf (Area is a maze en 28% increased monsters), vond ik een mooie 76% IIR Andvarius.
Loop nu met 2 Andvarius, met in totaal 200% IIR. Vervolgens een paar Docks run gedaan en ik vond weer 2 legendary, 1x een 7% life leech Carnage Heart en 1x een Vols protector (crap item).
De 25% maximum life reduction van de Carnage Heart is overigens minder pijnlijk dan ik dacht. Ik dacht namelijk dat die 25% reduction van je maximum life werd gereduceerd NA de calculatie van je bonus +% Maximum life, maar dit was niet het geval. Dat maakt m een stuk beter dan in eerste instantie gedacht

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 13:42
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:30:
De IIR heeft zn vruchten afgeworpen afgelopen weekend. De eerste map die ik deed, een hele simpele die slechts +3% item quantity gaf (Area is a maze en 28% increased monsters), vond ik een mooie 76% IIR Andvarius.
Loop nu met 2 Andvarius, met in totaal 200% IIR. Vervolgens een paar Docks run gedaan en ik vond weer 2 legendary, 1x een 7% life leech Carnage Heart en 1x een Vols protector (crap item).
De 25% maximum life reduction van de Carnage Heart is overigens minder pijnlijk dan ik dacht. Ik dacht namelijk dat die 25% reduction van je maximum life werd gereduceerd NA de calculatie van je bonus +% Maximum life, maar dit was niet het geval. Dat maakt m een stuk beter dan in eerste instantie gedacht
Dacht dat je altijd SC speelde als ik je online zag, toch maar is contacte als me EK zover is.
Gister in A3 aangekomen, samen met marc en koen eindelijk genoeg mensen voor knap maps :o

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12 20:49
Haha, nou, Koen schiet voorlopig nog niet erg op.
Die is gister weer op SC beland door game client crash... :(

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Verwijderd

Marcvz schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:25:
lullig voor hem zit koen niet echt mee volgens mij

Momenteel druk aan het werk aan mijn totem marauder en gaat heerlijk.
Eindelijk van dat stomme gejank van die templar af d-;

Net lvl 50 gehaald nu even act 3 cruel afmaken en door naar merciless.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 15:00 ]

Verwijderd

Groenie schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:10:
[...]

Dacht dat je altijd SC speelde als ik je online zag, toch maar is contacte als me EK zover is.
Gister in A3 aangekomen, samen met marc en koen eindelijk genoeg mensen voor knap maps :o
Nee, ik speel altijd op HC. Ik weet niet of ik jou nog in mijn lijst heb, had laatst mijn friendlist wat opgeschoond, kwam tevaak een popup langs van mensen die ik niet ken/toegevoegd heb om te traden.

Ben je dan in A3 Cruel of Merciless? Ik heb nog een lvl 46 Marauder, moet alleen nog Vaal doen om naar A3 te gaan.
Ik heb nog een aantal lvl 66 maps. Wil best een keer M2M game doen met wat tweakers.

• Groenie
Marcvz schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:25:
Again... /3

• Marcvz
Nou ja, is de eerste keer door client crash.
Precies hetzelfde is als met mn templar had destijds.. Zwart beeld, alt+f4 proberen, client.exe has stopped working melding en op default..

Is wel de zuurste manier van dood gaan vind ik.. Desync kun je nog rekening mee houden en voor een groot deel voorkomen. Buiten beeld op reflect/thorn schieten kun je rekening mee houden in je build.
Maar hier kun je niets aan doen..

Oh well, hij was pas 56, dus dat is te overzien.

Je ziet wel een patroon bij het rerollen van Koen.
Als ie een 70+ char verliest, verliest ie daarna eerst nog een keer 3 <60 chars zodat al zijn levelling gear op softcore ligt en daarna komt ie pas weer mappen ^^ :P

Verwijderd

Marcvz schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:36:

Je ziet wel een patroon bij het rerollen van Koen.
Als ie een 70+ char verliest, verliest ie daarna eerst nog een keer 3 <60 chars zodat al zijn levelling gear op softcore ligt en daarna komt ie pas weer mappen ^^ :P
|:( :P

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 16:50

KneoK

Not in a million lightyears

Ik wil het er niet over hebben :(

• Groenie
KneoK schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:12:
:+

Verwijderd

KneoK schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:12:
hoeft ook niet doet de rest wel voor je d-;

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Laatste tijd vaak client crashes gehad, zeg maar sinds vorige week. Volgens mij hebben ze iets stuk gemaakt in de laatste patch.

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:23:
[...]

hoeft ook niet doet de rest wel voor je d-;
Haha. Ach, vanavond of morgen gaan we met frisse moed weer een nieuwe totem sporker maken, was met de build zelf enorm tevreden.

Verwijderd

KneoK schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:27:
[...]

Haha. Ach, vanavond of morgen gaan we met frisse moed weer een nieuwe totem sporker maken, was met de build zelf enorm tevreden.
ik moet m ijn mond ook houden.

zelf dood lvl 53 met marauder totemer.

ging heerlijk kwam in een hoekje vast onderweg naar piety..
straks/morgen overnieuw. beviel me goed veel leven veel resist en goede dps

• JohnnyV76
Heb in t begin kennelijk niet de gem "lesser multiple projectiles" gekozen voor mn fireball. Hoe kan ik daar aan komen? Met een ander char die quest doen of droppen ze ook nog ergens en kan ik dus vragen of iemand er 1 wil verkopen?

• Marcvz
Ze gaan op HC voor 1 alch.

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:44
JohnnyV76 schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:43:
Heb in t begin kennelijk niet de gem "lesser multiple projectiles" gekozen voor mn fireball. Hoe kan ik daar aan komen? Met een ander char die quest doen of droppen ze ook nog ergens en kan ik dus vragen of iemand er 1 wil verkopen?
Heb er vast wel 1 over. Gezien me vorige ranger build er gebruik van maakte heb ik er nog wel reserve :P

edit: heb er nog wel 1 over. Add me maar ingame: Hyacin
Kom vanavond nog wel online :)

[ Voor 9% gewijzigd door Neles7 op 29-04-2013 19:56 ]

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• JohnnyV76
Oeh nice... ben nu aan t raiden in lotro dus wss vanavond niet meer online in PoE maar hou me aanbevolen :)

• Neles7
JohnnyV76 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:35:
Oeh nice... ben nu aan t raiden in lotro dus wss vanavond niet meer online in PoE maar hou me aanbevolen :)
is prima :)

• JohnnyV76
Dank voor de spullen neles :)
Ondertussen de gem gelinked aan mijn fireball en dat is een flinke verbetering... normale mobs die dichtbij genoeg staan om door alle 3 projectiles geraakt te worden zijn altijd in 1x dood.

• Neles7
NP Johnny :)

En wat een start ven me reroll :D
Fetid Pool GCP
Chamber of Sins Exalt
Veel rares (veel bruikbaar tijdens reroll)

steady but slow progress with a lot of good stuff, i like it :D

Verwijderd

Vandaag vaal op merciless gedaan. 1 chaos betaald aan een lvl 86 templar. En ja hoor, gaat ie dood :S Naja de laatste 30% heb ik dan maar solo gedaan :D

Verwijderd

Sommige mensen he d-;

Nog bedankt voor de helm. Heb een alchemy overheen gegooid en een leuke helm geworden.
Heb een Q10 spelltotem for conductivity en spark klaarliggen om weer totem te gaan.

Helaas is een q10 faster casting niet te betalen dus daar wacht ik nog even mee.

Enige wat me nu zorgen baart is dat ik 14 tabs heb en ik eigenlijk overweeg nog 2 packs bij te halen omdat ik geen ruimte meer heb voor vendor recipies d-:

• Groenie
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:15:
Vandaag vaal op merciless gedaan. 1 chaos betaald aan een lvl 86 templar. En ja hoor, gaat ie dood :S Naja de laatste 30% heb ik dan maar solo gedaan :D
Zou ik wel 2 chaos voor over hebben hoor :+

• JohnnyV76
Ondertussen hobbel ik rond in act 2 cruel (SC) en vermaak me op zich prima... itemization is goed gedaan en alles wat geen verbetering is levert je toch nog wat currency op.

Blauwe items vendor ik altijd un-identified maar zag wel dat je er meer voor krijgt als ze wel Id-ed zijn... toch lijkt me het zo het meest efficiente toch? Nu las ik ook dat als je een item vendored met 3 verschillende kleuren sockets erin je een chromatic orb ervoor terug krijgt. Als dit ook voor witte loot geldt dan moet ik daar maar eens beter op letten.

Sowieso gister een goede les geleerd :)
In een van mijn wapens had ik een blauwe socket met fireball erin die gelinked is aan een groene socket met lesser multiple projectiles. Er zat nog een rode socket bij die niet gelinked was dus gebruikte die niet. Er dropte een orb of alchemy (normal to rare) en per toeval keek ik naar een witte sceptre die ook gedropt was. Toen zag ik dat er 2 blauwe sockets en 1 groene op zaten die ook nog eens allemaal gelinked waren. Gokje wagen met de alchemy en rollde niet eens verkeerd... mooiste roll was denk ik de +1 level fire gems in het wapen waardoor de DPS van mijn fireball nog eens flink omhoog ging ook. Heb er nu een "item rarity" gem aan gelinked omdat ik de meeste mobs met fireball kill. Hopelijk betaald zich dat uit.

Merk wel dat act 2 op cruel wel wat lastiger begint te worden en ik voorzichtiger moet spelen om niet regelmatig dood te gaan. Als witch heb ik nu meer moeite met grote groepen trash mobs dan met gele of oranje mobs.

• qliratu
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 11:48
Hallo mensen, redelijk nieuw hier op het forum. Toch mijzelf maar even bekend maken en proberen wat meer Nederlandstallige mensen in mijn friend list te krijgen.

Heb al behoorlijk wat char's gemaakt maar deze zijn allemaal gestorven voordat ik maps kon gaan doen (max 57). Heb nu besloten om een dual totem witch te maken.

Deze is momenteel lvl 56 en goed op weg moet ik zeggen.

Zijn er mischien mensen van rond dit level die zin hebben om eens te groepen en samen te spelen?
IGN: long_story_short

• Groenie
qliratu schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:20:
Hallo mensen, redelijk nieuw hier op het forum. Toch mijzelf maar even bekend maken en proberen wat meer Nederlandstallige mensen in mijn friend list te krijgen.

Heb al behoorlijk wat char's gemaakt maar deze zijn allemaal gestorven voordat ik maps kon gaan doen (max 57). Heb nu besloten om een dual totem witch te maken.

Zijn er mischien mensen van rond dit level die zin hebben om eens te groepen en samen te spelen?
Ik zal je even adden vanavond, maar op moment niks rond de 56 helaas. Ik ga er vanuit dat je HC speelt omdat je doodging voor je maps kon doen :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:15:
Pff, Chaos orb weggegeven voor niks :P
Vaal kan je denk ik toch het beste doen in een groepje. Je hebt zoveel meer aura's, minions en totems dat je eigenlijk alleen hoeft te concentreren op je life en af en toe een attack uitdelen.

• qliratu
Groenie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Ik zal je even adden vanavond, maar op moment niks rond de 56 helaas. Ik ga er vanuit dat je HC speelt omdat je doodging voor je maps kon doen :9
thnx ja HC :D

Verwijderd

qliratu schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:20:

Ik heb nog een lvl 58 Marauder die ik nu aan het levelen ben. Bij welke quest ben je? Ik zal je wel adden als ik een keertje online ben

• qliratu
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:09:
[...]

Ik heb nog een lvl 58 Marauder die ik nu aan het levelen ben. Bij welke quest ben je? Ik zal je wel adden als ik een keertje online ben
Momenteel ben ik net aangekomen in a2 merciles

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:03:
Blauwe items vendor ik altijd un-identified maar zag wel dat je er meer voor krijgt als ze wel Id-ed zijn... toch lijkt me het zo het meest efficiente toch? Nu las ik ook dat als je een item vendored met 3 verschillende kleuren sockets erin je een chromatic orb ervoor terug krijgt. Als dit ook voor witte loot geldt dan moet ik daar maar eens beter op letten
Zeker even op letten!
Vendor Recipes

De belangrijksten zijn:
(minimaal) 3 verschillende gemkleuren gelinked = Chromatic Orb
gecombineerde armor items samen 40% quality = Armourer's Scrap
gecombineerde wapen items samen 40% quality = Blacksmith's Whetstone
gecombineerde flask items samen 40% quality = Glassblower's Bauble

Alle Iron Rings ook bewaren voor het rerollen van rare Coral & Paua ringen naar Coral en Paua Amulets

Deze items mogen wit, blauw, geel of zelfs bruin zijn.

Succes!

Verwijderd

qliratu schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:20:
[...]

Momenteel ben ik net aangekomen in a2 merciles
Ah ok, dan ben je al wat verder. Ik heb eerst in Ledge doorgeleveld tot 58 en toen Brutus gedaan. Moet nog Allflame en Merveil doen.

• Marcvz
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:21:
[...]

Zeker even op letten!
Vendor Recipes

De belangrijksten zijn:
(minimaal) 3 verschillende gemkleuren gelinked = Chromatic Orb
gecombineerde armor items samen 40% quality = Armourer's Scrap
gecombineerde wapen items samen 40% quality = Blacksmith's Whetstone
gecombineerde flask items samen 40% quality = Glassblower's Bauble

Alle Iron Rings ook bewaren voor het rerollen van rare Coral & Paua ringen naar Coral en Paua Amulets

Deze items mogen wit, blauw, geel of zelfs bruin zijn.

Succes!
Hmm, of dat de belangrijkste zijn vind ik discutabel hoor.
Ik raap alleen flesjes met 15%+ op voor bubbeltjes, maar er droppen meer dan genoeg scraps en whetstones om die recepten gewoon te negeren.

Chromatics recipe is inderdaad erg belangrijk.
Verder pak ik alle 6 socket items voor jewellers.

Daarnaast heb ik een tabje voor chaos orb recipe (complete gearset van rare items).
En als ik 15%+ rares vind bewaar ik deze voor alchemy recipe.

Iron rings zijn de moeite amper waard eerlijk gezegd.
Ik heb er een stapel liggen maar nog nooit gebruikt. Je kunt net zo goed gewoon amuletten oprapen en hier onyx van maken.

Ook bewaar ik bepaalde items om te rerollen.
Ticket bows, imbued wands etc. 5 dezelfde items (rares) bij de vendor brengen geeft je een nieuwe rare.

Ik denk dat het uiteindelijk rendabeler is om je ringen/amuletten ook gewoon te rerollen en chaos orb recipe te negeren. Maar chaos orbs zijn handig om te traden en maps te rollen.
Dus hier kies ik er voor om wat te laten liggen en gewoon een orbje te halen bij de vendor.

• JohnnyV76
Volgens mij mis ik nog wat elementen uit het spel...

Met recipe bedoelen jullie gewoon het inleveren van items bij de vendor toch? Ik denk vanuit lotro aan papiertjes die je moet leren om iets te craften.

Gecombineerde item quality van 40%... hoe moet ik dat zien? Ik weet dat max quality +20% is dus als je 2 van die zou vendoren krijg je al 1 zo'n orb?

Verwijderd

Marcvz schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:50:
[...]Hmm, of dat de belangrijkste zijn vind ik discutabel hoor.
De meest voorkomende dan. ;)
JohnnyV76 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:08:
Gecombineerde item quality van 40%... hoe moet ik dat zien? Ik weet dat max quality +20% is dus als je 2 van die zou vendoren krijg je al 1 zo'n orb?
Exact.

Edit: In dat geval zou je 2x zo'n orb krijgen omdat 20% items op zich al een orb geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 15:42 ]

• JohnnyV76
Bleh begint einde act 2 cruel toch wel lastig te worden voor mijn lvl47 witch :S
Loop al een tijd in t zelfde armour rond dus denk haast dat ik dat moet upgraden en wss meer focussen op de elemental resists maar vind eigenlijk nooit echt armour wat een upgrade is. Iemand nog wat witch gear over mss op SC of tips hoe ik wat beter kan surviven?

• Groenie
JohnnyV76 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:31:
Bleh begint einde act 2 cruel toch wel lastig te worden voor mijn lvl47 witch :S
Loop al een tijd in t zelfde armour rond dus denk haast dat ik dat moet upgraden en wss meer focussen op de elemental resists maar vind eigenlijk nooit echt armour wat een upgrade is. Iemand nog wat witch gear over mss op SC of tips hoe ik wat beter kan surviven?
Add me even op "groenie" dan

• Shodan_xl
JohnnyV76 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:31:
Add me, ik heb wel berg zooi liggen dat je misschien kan helpen: IGN Shodan_xl

• Groenie
Eindelijk weer eens een HC map solo gedaan nu ik 70 was geworden.
Grotto maze gedaan, 3 66 maps en 1 67, best lucky denk ik :D

• Shodan_xl
Groenie schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:48:
Eindelijk weer eens een HC map solo gedaan nu ik 70 was geworden.
Grotto maze gedaan, 3 66 maps en 1 67, best lucky denk ik :D
4 maps! Dan heb je zeker geluk. Ik ben al blij als er 1 map dropped van een blue rolled map :-)

• Neles7
iemand enig idee van de prijs van een flame totem (Q17) ?

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-11 16:21
Eindelijk over dat dode punt van Cruel Act 3 heen. In merciless ging alles weer als een speer tot 30% act 2 en dan kickt de chaos weer in. :(
Gelukkig is mijn DPS nu redelijk met 3 totems die ruim 500 dps ice spear cold damage doen waarbij 1/4e lightning is en shock stacking en freezing op de gehele groep wordt overgebracht door elemental proliferation.

Vandaag was mijn eerste drop van de dag trouwens een unique :) Helaas een waardeloze, maar goed... Het was een geinige start. Een minuutje later was mijn dagelijkse chaos orb binnen en de rest van de middag waren de drops niet om over naar huis te schrijven. Welk letterlijk een twintigtal chroms gehad. Vreemde RNG...

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Zo had ik mijn eerste unique na 2 chars tot lvl50+, en laatst in een uurtje er 3 achter elkaar :)

• Kaw
Neles7 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:24:
iemand enig idee van de prijs van een flame totem (Q17) ?
Gezien de magere bonus van 1,5% totem life een GCP. Misschien een paar.
Ik zou de skill bewaren voor een build die je zelf misschien in de toekomst wil uitrusten met een flame totem.

Verwijderd

Gisteren een paar Facebreakers gevonden. 867% ofzo, dus niet hele goeie roll, maar wat kan ik hiermee? Het schijnt dat je em niet meer kan gebruiken icm een Blackgleam? Heeft iemand nog een idee hoe deze item ingezet kan worden?

• Groenie
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:33:
Gisteren een paar Facebreakers gevonden. 867% ofzo, dus niet hele goeie roll, maar wat kan ik hiermee? Het schijnt dat je em niet meer kan gebruiken icm een Blackgleam? Heeft iemand nog een idee hoe deze item ingezet kan worden?
Keihard alles oneshotten tot ergens lvl 50 :+
Je kan inderdaad geen wapens meer aan, wel een shield en quiver.
Items met + physical dmg scalen extreem goed hiermee, combineer dit met infernal blow en melee splash en je bent klaar om te gaan :9~

Verwijderd

Oh ja Melee Splash. Toch maar even checken dan.. Marauder, denk ik?

• Kaw
Ik had net een lvl 66 map drop van een act 2, lvl 58 area :) Ben zelf ook nog lvl 58.
Geen slechte map ook nog! 16% quality en 44% IIQ.
Wanneer kun je maps doen? Moet je eerst weer piety verslaan?

Verwijderd

Kaw schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:36:
Ik had net een lvl 66 map drop van een act 2, lvl 58 area :) Ben zelf ook nog lvl 58.
Geen slechte map ook nog! 16% quality en 44% IIQ.
Wanneer kun je maps doen? Moet je eerst weer piety verslaan?
Volgens mij hoef je alleen Solaris temple quest gedaan te hebben

• Groenie
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:12:
[...]

Volgens mij hoef je alleen Solaris temple quest gedaan te hebben
Klopt, waypoint van lvl 3 en gaan, dus eigenlijk zodra je a3 inkomt

• JohnnyV76
Wat is zo'n beetje de must-have elemental resistance op cruel? Heb het gevoel dat mijn niveau's te laag zijn want leg regemaltig het loodje bij blauwe mobs als ik niet goed oplet. Blijf zo een beetje steken op lvl48 omdat ik telkens xp verlies. DPS is volgens mij wel ok met 501 op mn fireball. Neer krijgen van elites is niet zo'n probleem... doodgaan door ietsjes te onvoorzichtig spelen wel :).
Heb overigens wel nu mn dual wield omgeruild voor een shield. Mijn DPS ging zelf omhoog vanwege de +37% spell damage en +36% crititcal strike chance for spells.

[ Voor 4% gewijzigd door JohnnyV76 op 06-05-2013 13:41 ]

• Neles7
JohnnyV76 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:38:
Wat is zo'n beetje de must-have elemental resistance op cruel? Heb het gevoel dat mijn niveau's te laag zijn want leg regemaltig het loodje bij blauwe mobs als ik niet goed oplet. Blijf zo een beetje steken op lvl48 omdat ik telkens xp verlies. DPS is volgens mij wel ok met 501 op mn fireball. Neer krijgen van elites is niet zo'n probleem... doodgaan door ietsjes te onvoorzichtig spelen wel :).
Heb overigens wel nu mn dual wield omgeruild voor een shield. Mijn DPS ging zelf omhoog vanwege de dubbele spell damage increase roll.
Het beste is natuurlijk gewoon capped resist. Maar dat is niet nodig. Ik speel op HC (Bowrauder) met 38% fire res (hiervan is heel veel te danken aan me fire res ding die lekkere dps rolde) 16% cold res 70% lightning res. En ik speel prima solo tegen alle elites e.d. in melee range.

Wat zijn de stats van je char ? (resist, hp, def)

• JohnnyV76
Neles7 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:42:
[...]
Wat zijn de stats van je char ? (resist, hp, def)
HP: 659
Max energy shield: 315
Armour: 346 (12%)
Evasion rating: 243 (10%)
Fire: 37%
Cold: -5%
Lightning: 31%
Block chance: 30%

Fire away :)

• Groenie
JohnnyV76 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:27:
[...]

Toevallig ook nog een link van je passives? :+
Je hp lijkt nog wat aan de lage kant, res ook. Als we samen on zijn zal ik me stoffige SC stash is bekijken,

• Neles7
[...]

Ik zou als eerste een wat aan je HP gaan doen daarmee moet je al een heel eind komen. Res kan natuurlijk beter, wellicht wat prismatic rings met extra allres ?

• Metian
  • Laatst online: 23-12 10:10

Metian

Snert is vies

Net als een Ranger begonnen, voelt goed aan en speelt lekker weg. Merk dat ik een stuk beter gevoel heb dan dat ik dat had met D3. Als men nog tips heeft voor een beginner, gooi ze maar. Kan geen kwaad lijkt me.

Rupsen, Rapsen.

• Shodan_xl
Als je net begonnen bent, gewoon lekker gaan spelen. Probeer wel een beetje de orbs te verzamelen en alleen orbs te verbruiken die gerelateerd zijn aan magic items (dus niet rare). Op gegeven moment kom je ergens in de problemen met je build, maar dan heb je ook wel vele aspecten geleerd en uitgeprobeerd van het spel. Dan is het het moment om in te lezen in de details en een nieuwe build van te voren uit te stippelen.

• JohnnyV76
Ben zelf ook nog niet zo heel lang geleden begonnen en mis ook nog de finesses hier en daar maar wat denk ik wel handig is is om ook naar niet magic items te kijken en dan vooral op de sockets te letten. Heb een keer een chest piece met 6 sockets gehad die volgens mij ook nog eens allemaal gelinked waren en die heb ik gevendored omdat het een normal item was en de sockets groen waren. Achteraf had ik die mss beter kunnen bewaren en de kleuren van de sockets kunnen rerollen en dmv een wat zeldzamere orb kunnen upgraden naar een rare item.

De orbs om normale items naar magic items te upgraden gebruik ik vooral op flasks dus als je een hoge normal flask gedropt krijgt kun je er een goede van maken.

Vergeleken met PoE is D3 super makkelijk vind ik zelf... je moet hier echt wel opletten en healing/mana pots zijn erg belangrijk.

Verwijderd

[...]

Ik zou je armor items ook wat meer focussen op specifieke armortypes. Bijv. puur Energy shield items of Energyshield/Armour items. Als Witch heb je het meeste aan puur Energyshield items aangezien je intelligence ES boost. Evasion zou ik helemaal droppen indien mogelijk. En idd mag je HP en Resist wel wat hoger op Cruel. Niet lullig bedoelt, maar deze stats zou je als lvl 20 moeten kunnen bereiken, op lvl 48 moet je echt wel het dubbele hebben van je HP en 3x je huidige Energy Shield.
Ik gok dat je wel wat alchemy orbs en chaos orbs hebt, als het echt zo lastig is om aan itemupgrades te komen dan zou ik gewoon wat Alchemy orbs op witte items gooien.

• Neles7
Metian schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:21:
Net als een Ranger begonnen, voelt goed aan en speelt lekker weg. Merk dat ik een stuk beter gevoel heb dan dat ik dat had met D3. Als men nog tips heeft voor een beginner, gooi ze maar. Kan geen kwaad lijkt me.
Beginner tips:
Lekker spelen en oefenen
Doorloop forum eens en lees wat builds door (dit geeft je een overzicht van bepaalde zaken die je helpen de skill tree sneller te begrijpen)
Bekijk eens wat streams van spelers die een race starten die geeft je een idee van level progress en zones.

Currency:
Low Value - Hier kun je lekker mee spelen
Orb of transmutation
Chromatic Orbs
Orb of alteration
Jeweler Orbs

Medium Value - hier kun je wel een beetje mee spelen maar je wilt er ook bewaren als currency
Orb of chance
Orb of fusing
Alchemy Orb
Orb of scouring
Blessed Orb

High Value - deze wil je bewaren als currency (tenzij je uber rich bent)
Chaos Orb
Orb of Regret
Regal Orb
Gemcutters Prism (waarde hiervan is momenteel wel aan het dalen)
Divine Orb
Exalt Orb

Uber Value
Mirror of Kalandra (hoogste currency in game als dropt kun je verkopen voor ong. 40 exalted orbs of een zeer goed item kopieren, maar ze zijn extreem zeldzaam)

Denk dat je hiermee een goede basis hebt aan zaken waar je op moet letten. Voeg verder vooral mede tweakers toe (zie signature voor player sheet) zodat je ook ingame wat hulp kunt krijgen :)

• Groenie
JohnnyV76 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:58:
. Heb een keer een chest piece met 6 sockets gehad die volgens mij ook nog eens allemaal gelinked waren en die heb ik gevendored omdat het een normal item was en de sockets groen waren. Achteraf had ik die mss beter kunnen bewaren en de kleuren van de sockets kunnen rerollen en dmv een wat zeldzamere orb kunnen upgraden naar een rare item.
Ouch :o Kans is overigens wel klein dat het een 6L was, heb zelf maximaal een 5L gevonden maar nog niet op een chest. En een 6 sockets (zonder links) is bij de vendor ook leuke currency waard :)

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:43:
[...]
Ik zou je armor items ook wat meer focussen op specifieke armortypes. Bijv. puur Energy shield items of Energyshield/Armour items. Als Witch heb je het meeste aan puur Energyshield items aangezien je intelligence ES boost. Evasion zou ik helemaal droppen indien mogelijk. En idd mag je HP en Resist wel wat hoger op Cruel. Niet lullig bedoelt, maar deze stats zou je als lvl 20 moeten kunnen bereiken, op lvl 48 moet je echt wel het dubbele hebben van je HP en 3x je huidige Energy Shield.
Ik gok dat je wel wat alchemy orbs en chaos orbs hebt, als het echt zo lastig is om aan itemupgrades te komen dan zou ik gewoon wat Alchemy orbs op witte items gooien.
Denk dat ik dan vooral upgrades qua HP en resist moet gaan doen via mn skill tree want kom praktisch geen upgrades tegen qua armour. Plan is eigenlijk om zo cruel door te komen en dan act 1 merciless gaan farmen voor items. Neem aan dat daar hoger level en betere gear dropt waar het wss meer waard is om wat orbs erop te knallen. Merk vooral dat physical hits me fataal worden. Bovendien liep ik als lvl48 rond in een gebied met lvl49 mobs dus die doen denk ik ook meer auw dan dat ik wat hoger level zou zijn. 1 of 2 levels hoger worden voordat ik verder ga scheelt denk ik ook wel.

• Kaw
Een truuk wat ook veel mensen doen is de makkelijke areas farmen en via parties de moeilijke stukken doen. Zo ben ik ook altijd langs Piety gekomen.

Zonder IIQ en IIR herken ik het wel dat je nooit goede upgrades tegen komt. Wat je kunt doen is je favouriete area (moet wel een beetje in de buurt zijn van je level) een uurtje farmen en voor de currency even wat goede items opzoeken en die kopen. Er is heel veel te koop en voor lvl 49 heb je voor een alchemy orb of voor een chaos orb al hele goede items.

Edit: overigens ben ik lvl 59 en heb ik 340 health (low life build voor het gebruik van red beaks en wondertraps) en 1100 energy shield en mijn resistance is -60% voor chaos en ongeveer -40% voor de overigen. Ik overleef door een muur van minions en drie totems die (tooltip) 3x 600 dps doen en groeps freezen totdat ze dood zijn. Gewone areas zoals de docks zijn geen probleem, maar ranged chaos damage is een ramp met deze build. Grappig is wel dat bosses snel dood gaan. Merveil binnen 2 minuten, terwijl ik geen damage heb opgelopen. Die slager van Act 1Prison binnen een minuut. Vaal ging ook binnen een paar minuten neer, maar ik ging wel 4 keer dood door die vallende rotsblokken en laserbeams.

[ Voor 40% gewijzigd door Kaw op 07-05-2013 11:29 ]

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:46:
[...]

Denk dat ik dan vooral upgrades qua HP en resist moet gaan doen via mn skill tree want kom praktisch geen upgrades tegen qua armour. Plan is eigenlijk om zo cruel door te komen en dan act 1 merciless gaan farmen voor items. Neem aan dat daar hoger level en betere gear dropt waar het wss meer waard is om wat orbs erop te knallen. Merk vooral dat physical hits me fataal worden. Bovendien liep ik als lvl48 rond in een gebied met lvl49 mobs dus die doen denk ik ook meer auw dan dat ik wat hoger level zou zijn. 1 of 2 levels hoger worden voordat ik verder ga scheelt denk ik ook wel.
Als je dat nog niet hebt gedaan is dat inderdaad wel een goede optie. Echter, wordt het steeds "zeldzamer" om skillpoints te vergaren. Ik zou inderdaad wat KAW zegt, in parties quests gaan doen en met wat orbs upgrades kopen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
Vraagje, in hoeverre kan je ergens komen met alleen 2 spelers. Vriendin en ik zoeken wat nieuws na Diablo 3 en zitten te twijfelen tussen dit of Torchlight 2.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Neles7
lanerios schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:46:
Vraagje, in hoeverre kan je ergens komen met alleen 2 spelers. Vriendin en ik zoeken wat nieuws na Diablo 3 en zitten te twijfelen tussen dit of Torchlight 2.
je kunt met 2 spelers makkelijk tot de endgame komen. Het spel is prima te spelen (zowel solo als in een groep).

Mochten jullie alsnog vast zitten heb je altijd public party's om je voorbij een lastig stuk te krijgen :)

Verwijderd

Neles7 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:48:
[...]

Beginner tips:
Lekker spelen en oefenen
Doorloop forum eens en lees wat builds door (dit geeft je een overzicht van bepaalde zaken die je helpen de skill tree sneller te begrijpen)
Bekijk eens wat streams van spelers die een race starten die geeft je een idee van level progress en zones.

Currency:
Low Value - Hier kun je lekker mee spelen
Orb of transmutation
Chromatic Orbs
Orb of alteration
Jeweler Orbs

Medium Value - hier kun je wel een beetje mee spelen maar je wilt er ook bewaren als currency
Orb of chance
Orb of fusing
Alchemy Orb
Orb of scouring
Blessed Orb

High Value - deze wil je bewaren als currency (tenzij je uber rich bent)
Chaos Orb
Orb of Regret
Regal Orb
Gemcutters Prism (waarde hiervan is momenteel wel aan het dalen)
Divine Orb
Exalt Orb

Uber Value
Mirror of Kalandra (hoogste currency in game als dropt kun je verkopen voor ong. 40 exalted orbs of een zeer goed item kopieren, maar ze zijn extreem zeldzaam)

Denk dat je hiermee een goede basis hebt aan zaken waar je op moet letten. Voeg verder vooral mede tweakers toe (zie signature voor player sheet) zodat je ook ingame wat hulp kunt krijgen :)
Orb of Chance is ongeveer evenveel waard als Jewellers, dus die is m.i. ook gewoon low-value. Ik gebruikte die in het begin heel vaak om ringen/belts te upgraden naar rares. Zo verzamelde ik 20 ringen en ging ik een stack Chance orbs (5 alchs waard) ertegenaan gooien, meestal rollen er wel een paar mooie ringen uit. Ook Chaos orbs en Regals zou ik gewoon spenderen (met mate) als je een mooie 4-link in de juiste kleuren wil rerollen of een Magic item met de juiste stats te upgraden naar rare.

Gemcutters is momenteel idd aan het zakken, dus die zou ik gewoon wegruilen tegen chaos/alchemy orbs (1 Gemcutters prism is 2 chaos of 4 alchemy).

Exalteds en Divine zou ik lekker bewaren voor je endgame items.

Verwijderd

Met 2 personen kan je de game prima uitspelen en end-game content doen. Voordeel van dit spel ten opzichte van Diablo3 is dat je vanaf het begin al waardevolle orbs kunt vinden die je ook in end-game kunt gebruiken of kunt ruilen tegen high-level items. Je bent dus niet gebonden aan de hoogste difficulty of end-game content om daar waardevolle spullen te kunnen farmen. Weliswaar dat op hogere level betere Uniques te vinden zijn.

• Kaw
Alleen Piety kon wel eens teveel gevraagd zijn. Maar dat is maar een kort ongemak.
Vaak wacht ik op een party die al een teleport heeft bij Piety. Die join ik en 10 minuten later sta ik alweer in het kamp met de sleutels voor de volgende act. (Ik doe alles solo)

Het is niet zo dat je een bepaalde zone met 40 man moet doen met een bepaalde item-rating en dat je om daar te komen eerst een oneindige reis van instance grinding hoeft te doen.

Grinding in dit spel is wel een vast onderdeel helaas. Het is niet mijn favouriete deel van het spel. Maar dat kun je solo en op je gemak doen.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:31
Ik heb Torchlight 2 gekocht op de dag van release maar beleef gewoon veel meer plezier aan Path of Exile. TL2 is erg cartoony, en alles gaat vooral erg snel. PoE gaat wat trager, maar er zit voor mijn gevoel veel meer diepte in. De atmosfeer van PoE spreekt mij ook veel meer aan. Duister, creepy, gevaarlijk. Zoals Diablo 1 destijds ook voelde! De eerste keer dat ik in PoE bij Merveil (Act 1 eindbaas) kwam gingen de haren op mijn armen overeind staan, zo creepy was de hele atmosfeer!

In de closed beta van PoE had ik al een supporter pack gekocht, en ik heb gisteren weer US$20 aan PoE uitgegeven om nog weer wat extra shop-currency te kopen. PoE is het gewoon waard vind ik!

• Marcvz
Ik zie een hoop nieuwe namen voorbij komen in t topic :D
Wordt tijd dat t wat drukker wordt met tweakers die PoE spelen. Waar blijven toch al die D3 spelers?

Nu wel allemaal HC gaan spelen hè!

• Kaw
Marcvz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:46:
Jajajaja...
Steeds als een razende lvl 65 characters levelen op HC om vervolgens dan direct op SC te belanden en weer overnieuw beginnen.
Nog een paar weekjes en ik zit in de map-content van het spel. Zou graag wat tweakers hebben die op SC maps doen, in plaats van HC characters levelen totdat ze er bij neer vallen.

• Neles7
Kaw schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:47:
[...]

Jajajaja...
Steeds als een razende lvl 65 characters levelen op HC om vervolgens dan direct op SC te belanden en weer overnieuw beginnen.
Nog een paar weekjes en ik zit in de map-content van het spel. Zou graag wat tweakers hebben die op SC maps doen, in plaats van HC characters levelen totdat ze er bij neer vallen.
toevallig ben ik door een RIP op SC beland met me bowrauder. En ik denk dat veel tweakers wellicht dat motto kunnen volgen: Start op HC (als je dat leuk vind) en ga dan verder op SC mocht je sterven om zo toch endgame te bereiken :)

Dus Ik verwacht binnenkort ook aan de endgame deel te nemen (op sc voor nu, later wellicht ook hc)

• JohnnyV76
Lijkt mij ook wel leuk :)
Wellicht dat ik, nu ik het spel een beetje ken, ook een HC char ga maken en als (of moet ik zeggen wanneer) het mis gaat gewoon lekker in SC verder ga.

Volgens mij is de witch ook wel zo'n beetje de meest squishy class.

• Kaw
JohnnyV76 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:53:
Lijkt mij ook wel leuk :)
Wellicht dat ik, nu ik het spel een beetje ken, ook een HC char ga maken en als (of moet ik zeggen wanneer) het mis gaat gewoon lekker in SC verder ga.

Volgens mij is de witch ook wel zo'n beetje de meest squishy class.
http://www.pathofexile.co...EfqOKjX2bJjIBshnPemHrelM=

+400 to Strength
+164 to Dexterity
+74 to Intelligence
+77 to maximum Mana
+310 to maximum Life
Evasion Rating: 53
+3 Maximum Endurance Charge
+3 Maximum Frenzy Charge
+3 Maximum Power Charge
5% Additional Elemental Resistance per Endurance Charge
5% Physical Damage Reduction per Endurance Charge
5% Attack Speed Increase per Frenzy Charge
5% Cast Speed Increase per Frenzy Charge
50% Critical Strike Chance Increase per Power Charge
485% increased maximum Life
6.2% of Life Regenerated per Second
You take 30% reduced Extra Damage from Critical Strikes
+5% to maximum Fire Resistance
+5% to maximum Cold Resistance
+5% to maximum Lightning Resistance
52% increased Armour
Removes all mana. Spend Life instead of Mana for Skills
8% increased Melee Physical Damage
+2 to Melee Weapon and Unarmed range
+14.8% Energy Shield
+80% increased Melee Physical Damage
+328 Accuracy Rating
32.8% increased Evasion Rating

Dan kun je wel wat 8)7 hebben.

Verwijderd

Marcvz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:46:
Ik zie een hoop nieuwe namen voorbij komen in t topic :D
...
Als je eens wist hoevaak mijn Ranger al het loodje heeft gelegd, haha. Nee, eerst maar eens alle characters en bosses checken op merciless, PoE zit vol nasty verassingen. =) Ik speel ook solo & self found, dus dan heb je wat meer tijd nodig voor de juiste gear. Trouwens wel een hc level 14 ranger al, die vond van die Necro uit Fetid Pool unique gloves. Smaakte goed, dus nog een runnetje, bam unique ring: Le Heup of All of zoiets.. een hele mooie level 24 ring haha, nog maar even wachten. Hoe het kan dat je als level 12 een level 24 ring krijgt? Geen idee, misschien heeft het er mee te maken dat er 2 verschillende Iron Ring uniques zijn. Ik klaag niet, mooi spel. Voor mij iig een waardige opvolger voor D2.

• Marcvz
[...]

Jajajaja...
Mjah, goed punt... En ik denk dan steeds, ach, laat ik ook weer meelevellen, een alt is altijd handig.
Heb inmiddels 4 l60+ chars op HC volgens mij :P

Maar goed, Koen is weer onderweg. Kan vandaag wel weer aanhaken met mn ranger denk ik.
Hopelijk kunnen we Piety doen voor de zone levels verhoogd worden.

• KneoK

KneoK

Ben inmiddels alweer level 60 en ga zo Crematorium maar even doen. Daarna gaat het redelijk snel in act 3 dus hopelijk kunnen we Piety inderdaad nog even doen voordat de patch wordt uitgerold.

• Metian
  • Laatst online: 23-12 10:10

Metian

Snert is vies

Bedankt voor de reacties op mijn post gisteren, zal vanavond is even beetje rond kijken en verder spelen.

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Zo mijn build werkt

helaas doen desyncs hun werk ook nogsteeds... zwaai zwaai lvl 65

maar goed. zelfde build maken dus d-:
weet iemand of firestorm sterk is met totems? of dat spark toch echt het ding is

• JohnnyV76
Welke class wordt eigenlijk zo'n beetje gezien als de meest veilige voor hardcore?
In D3 is dat denk ik de barbarian of monk. Is dat de marauder hier?

• Neles7
JohnnyV76 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:05:
Welke class wordt eigenlijk zo'n beetje gezien als de meest veilige voor hardcore?
alles kan eigenlijk. Het is vooral build/speelstijl afhankelijk. Maar de maurader wordt wel als de Tank van POE gezien. General HC Rules: Veel HP/Def (er wordt aanbevolen om tegen 2k hp begin merciless te zitten en 3.5k als je richting maps gaat.)

• Shodan_xl
[...]

Jajajaja...
Laat me weten wanneer je mapjes gaat doen onder SC, dan doe ik graag mee. Ik heb ook 66 iiq en 117 iir op dit moment, dus de uniques gaan je om de oren vliegen :-)

Mijn IGN is Shodan_xl

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

JohnnyV76 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:05:
Alle builds die +225-250% life hebben (3000-4000hp als je klaar bent met merciless) en dat ook een beetje snel krijgen. :)

Je moet niet in classes denken in PoE, maar in builds en daar de class bij kiezen waarmee je de belangrijke punten snel kan krijgen, gecombineerd met voldoende life en protection.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
ik ben ook maps aan het doen, wel saai in je eentje, heb een 82 duellist physical-multistrike-cleave
met 0.11 attacks per seconde 4900 life 7000 dps en een temp-chains totem
IGN:artimunor

[ Voor 15% gewijzigd door Artimunor op 08-05-2013 10:17 ]

Verwijderd

Artimunor schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:16:
ik ben ook maps aan het doen, wel saai in je eentje, heb een 82 duellist physical-multistrike-cleave
met temp-chains totem
IGN:artimunor
misschien makkelijk om te vermelden of je sc of hc speelt d-;

• Artimunor
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:17:
[...]

misschien makkelijk om te vermelden of je sc of hc speelt d-;
SC natuurlijk, HC met die bugs en lag is sadomassogisme

Verwijderd

Artimunor schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:19:
[...]

SC natuurlijk, HC met die bugs en lag is sadomassogisme
weinig bugs en soms een desync maar vaak ook eigen schuld teveel willen in te weinig tijd d-;

• Artimunor
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:19:
[...]

weinig bugs en soms een desync maar vaak ook eigen schuld teveel willen in te weinig tijd d-;
precies, alleen dan wel wat vaker, zo moet je niet willen spelen, mijn favoriete bezigheid is helemaal bezerk gaan met leapslam en whirling blades verplaatsen en dan alles facetankend cleaven.
dat cleaved als een mes door de boter... totdat het misgaat door toch vaak een desync, of black screen (sinds ik een 7790 heb).

15% xp verliezen vind ik al erg genoeg.

wees eerlijk, dit spel is niet geoptimized, heeft wel veel bugs, zoals ze zelf ook aangeven tijdens de loading screens, en vreet veel te veel resources voor hede ten dage toch al crappy graphics.

dat neemt niet weg dat de action part van deze rpg wel erg fun is, maar zon hardcore mode moet je je vooral als je een vorm van autisme hebt niet door laten strikken, het is toch van de gekke dat Alt-F4 een valid, supported truckje is?
Dat zouden de devs moeten supporten met ingame functionaliteit, een knop die als je daarop klikt je onmiddelijk weer in town staat, en je mocht je stiekem op de server al dood zijn, toch weer levend bent.
Maar dat gaan ze niet supporten omdat het idioot zou zijn, en dat ze dan toe zouden geven dat er een hele grote flaw in de gameplay zit.
Dus laten ze het maar lekker door etteren zo, mij niet gezien hoor.
Misschien als het spel ooit optimized en af is, en internet geen lag meer heeft ooit.

[ Voor 44% gewijzigd door Artimunor op 08-05-2013 10:28 ]

Verwijderd

Ik was benieuwd naar het volgende: Wat spreken tweakers onderling af als ze samen in een party mappen gaan doen? M2M? FFA of eigen Loot?

• Groenie
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:47:
Ik was benieuwd naar het volgende: Wat spreken tweakers onderling af als ze samen in een party mappen gaan doen? M2M? FFA of eigen Loot?
Meestal M2M (nogal logisch) en eigen loot, en meestal worden items aan elkaar gegeven als de ander ze wil equippen. <3

Verwijderd

wats m2m?

Verwijderd

Maps to maker, mappen die in huidige level gevonden worden, worden aan de maker van de huidige map gegeven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:15:
Maps to maker, mappen die in huidige level gevonden worden, worden aan de maker van de huidige map gegeven.
en terecht

• Marcvz
Artimunor schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:22:
[...]

precies, alleen dan wel wat vaker, zo moet je niet willen spelen, mijn favoriete bezigheid is helemaal bezerk gaan met leapslam en whirling blades verplaatsen en dan alles facetankend cleaven.
dat cleaved als een mes door de boter... totdat het misgaat door toch vaak een desync, of black screen (sinds ik een 7790 heb).

15% xp verliezen vind ik al erg genoeg.

wees eerlijk, dit spel is niet geoptimized, heeft wel veel bugs, zoals ze zelf ook aangeven tijdens de loading screens, en vreet veel te veel resources voor hede ten dage toch al crappy graphics.

dat neemt niet weg dat de action part van deze rpg wel erg fun is, maar zon hardcore mode moet je je vooral als je een vorm van autisme hebt niet door laten strikken, het is toch van de gekke dat Alt-F4 een valid, supported truckje is?
Dat zouden de devs moeten supporten met ingame functionaliteit, een knop die als je daarop klikt je onmiddelijk weer in town staat, en je mocht je stiekem op de server al dood zijn, toch weer levend bent.
Maar dat gaan ze niet supporten omdat het idioot zou zijn, en dat ze dan toe zouden geven dat er een hele grote flaw in de gameplay zit.
Dus laten ze het maar lekker door etteren zo, mij niet gezien hoor.
Misschien als het spel ooit optimized en af is, en internet geen lag meer heeft ooit.
Ik was eigenlijk van plan hier niet op te gaan reageren.. Maar goed, ik zie juist graag meer mensen op HC verschijnen dus doe het toch :P

Maar je bericht is een beetje overdreven hoor.
Eigenlijk is de enige echt valide rede die je geeft om geen HC te spelen dat je als je een kip zonder kop overal in wil springen. En dan is HC inderdaad niets voor jou.
Iedereen moet t spelletje natuurlijk spelen zoals hij zelf wil, maar je doet het overkomen of het compleet onspeelbaar is op HC.. Dat wil ik even wat nuanceren ^^

Voor mij is HC de enige manier om deze game te spelen.
Daar blijft de economie enigszins gezond. Zijn er wat minder irritante mensen in de chat. En geniet ik enorm van de spanning en voldoening die op SC een stuk minder zouden zijn.
Ik kan me nog wel wat maps herinneren waar ik voorovergeleund, volledig geconcentreerd doorheen ging en achteraf mn muis af kon doen door de zweethandjes.
Dat zou ik op SC absoluut niet hebben.

Het spel is beta, er zijn bugs, allemaal waar. Maar dat is geen rede om geen HC te spelen.
Elk spel heeft bugs. En als je HC speelt, in welk spel dan ook, is dit beseffen en er op anticiperen een must.
Maar als ik kijk hoe vaak ik dood ben gegaan door iets wat met de game te maken had en ik niet had kunnen voorkomen in de 100e uren die ik gespeeld heb, valt dat reuze mee..
Namelijk precies 1x..

Je mening over alt-f4 kan ik ook niet in mee gaan trouwens.
Het enige alternatief is namelijk een logout timer zoals in D3.
Gevolg dan is dat er alleen maar meer doodsoorzaken bij komen waar je als speler niets aan kan doen.

In 90% van de gevallen waar je dood gaat door gameplay, had alt+f4 je ook niet gered.

Maar goed, als je HC speelt is voorkomen dat je in een dodelijke situatie komt onderdeel van het spel.
Als je jezelf hier niet mee bezig wilt houden, geen HC spelen.
Maar als je de spanning zoekt die HC te bieden heeft, laat je niet tegenhouden door geklaag over bugs en desync. Dit is allemaal stukken minder dan een paar patches terug.

En er is eigenlijk geen rede om niet op HC te beginnen. Je komt als je dood gaat toch op SC.
Heb je dan geen zin om te rerollen ga je lekker op SC verder. Maar wie weet ben je dan ook wel hooked aan de spanning die HC biedt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Marcvz op 08-05-2013 15:20 ]

• Marcvz
Damn.. Dood..
Ik wist dat Thicket map met vulnerability curse geen goed idee was..
In ieder geval de boss niet.. En dat bleek... 2 shot..

Dag L81 wander.. Had zoveel mooie gear.. En dat na mijn relaas over hoe 'leuk' hardcore is :D

Oh well, ik ga even een PoE break inlassen denk ik.. Neverwinter tijd!

Pagina: 1 ... 32 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]