Verwijderd

Ik speel een Shadow en heb een 5link chest armor (die ik overigens zwaar vernaggeld heb met mn chaos orbs omdat ik dacht dat ik m wel beter kon maken...na 20 chaos ben ik met een slechter chest geeindigd dan ik begon lol), maar eigelijk wil ik niet EB gaan, omdat ik van plan ben om CI te gebruiken. Ik heb al een mana leech gem in gebruik en dat helpt wel een beetje, maar nog steeds raak ik best snel door mn mana heen. Ik gebruik als support gems + weapon Ele dmg, LMP, mana leech en additional accuracy (heb wel een chain, maar dan wordt de mana te duur). Inner force ben ik nog niet in de buurt. Gebruik nu idd discipline en clarity met reduced mana. Heb 2 ringen die mij in totaal 90+ mana regen geven.

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
ook mijn duelist word een wander die ik tot nu toe lvl met cleave. zodra ik bij innerforce ben ga ik pas wander,

ik heb wel mijn power syphon al geleveld, maar ik heb express omdat ik de punten heb 25% mana redecued genomen in mijn build zodat ik geen reduce mana gem wil gebruiken en kan hierdoor zelfs mijn power syphon max lvl maken.

Battletag Vakasha#2284

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Zo, ik heb een leuke leuke 1H mace gerolled voor me Templar 123% Increased Physical Damage op een Ornate Mace! Nu kan ik er weer een beetje mee doorhakken :).(heeft me wel 50 Orbs of Transmutation gekost :P)

Ik had trws gister een party gejoined om Piety in Cruel te doden, echter heb ik er niet veel mee van gekregen. Er zat een summoner in mijn party die me leuke freezes non stop gaf en op zijn best had ik 10 fps. Hebben jullie hier ook last van, of is het tijd dat mijn PC maar vervangen wordt? Ik heb namelijk een HD4870 met 8GB mem en een phenom X2 3.1Ghz die het gewoon nog goed doet met letterlijk elk spel onder low/mid settings, alleen PoE wordt hem toch even teveel.

Ik ben verder van plan mijn Templar een high armor/block build te geven met de nodige 1H-dps en resists. Hiervoor heb ik na meerdere malen spelen met de passives tree en editen tot een naar mijn gevoel mooi resultaat gekomen: Passives
[/quote] Heeft iemand enige tips en trucs voor verbeteringen? (ik moet nog kijken welke passives ik niet neem t/m lvl 75)

• Marcvz
  • Laatst online: 14-12 20:49
Ik heb niet heel lang naar je skill tree gekeken. In fact, ik heb alleen gekeken of je unwavering stance hebt gepakt.
Dat is niet het geval..

Ben je niet bang dat je geblock-locked wordt (ja, die term verzin ik nu ter plaatse :P )
Maar als je een attack blocked die je zou stunnen, dan krijg je de block animatie te zien en tijdens die animatie kun je niets.

Ik zou een block build altijd combineren met een passive of unique waardoor je niet meer gestunt kunt worden.

Even in de categorie 'ordinair reclame maken'
Mijn shop is weer geupdate.
Zitten best wat leuke wapentjes bij, waaronder een vrij dikke elemental claw.
Als je iets ziet waar je wat mee kunt, let me know.

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/278258

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Dembar
aangezien je een shield ga gebruiken heb ik een beetje het gevoel dat je met je armor overkill aan het plegen bent

alle ar/es nodes bij templar + armor nodes van marauder en die tussen templar en marauder in en dan nog is de defense van shield en ook beetje overkill aan resist denk ik.

misschien zoiets als dit

http://www.pathofexile.co...47SDvDvAf8wbzvvPd9kj60vuq

Battletag Vakasha#2284

• Duckhamster
Marcvz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:08:
Ben je niet bang dat je geblock-locked wordt (ja, die term verzin ik nu ter plaatse :P )
Maar als je een attack blocked die je zou stunnen, dan krijg je de block animatie te zien en tijdens die animatie kun je niets.
Ik was bekend met deze mechanic, echter zou ik denken dat al de blockrecovery nodes die ik erbij neem toch grotendeels het probleem zouden moeten oplossen. Unwavering Stance is zo ver weg... Ik zou dan moeten kijken wat ik verander, echter zie ik geen leuke buildpath dus wordt het waarschijnlijk een gearpiece, dat heb ik er wel voor over denk ik. :)
Dembar schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:17:
aangezien je een shield ga gebruiken heb ik een beetje het gevoel dat je met je armor overkill aan het plegen bent

alle ar/es nodes bij templar + armor nodes van marauder en die tussen templar en marauder in en dan nog is de defense van shield en ook beetje overkill aan resist denk ik.
Ja ik ben nogal onbekend met de endgame content :P. De resistances wil ik zeker zo houden, het geeft me vrijheid om als noob niet nonstop te zoeken naar multistat gear voor me resists, later zie ik wel of ik dat zou kunnen veranderen. De armor en block build is nogal gekomen omdat ik nogsteeds snel kapot gehakt wordt door bosses, hoewel ik met 80 allresist, 45% block en 45% armor daar rondloop (ik heb ook armor% flasks). Misschien is het mijn HP op het moment, 1.8kHP.

Misschien kan ik idd wat block nodes verminderen, echter wil ik de armor nodes houden, even kijken hoe die block-lock in de endgame zal zijn. Reken er wel op dat ik nog ~15 passives teveel in die build heb, sinds ik niet verwacht snel voorbij lvl 75-80 te komen.

ps: zijn die buff passives erg goed? Ik zat al te twijfelen of ik die moest nemen, maar als het "must haves" zijn... :)

• Dembar
inner force is geen must have maar als je er zo dichtbij ben eigenlijk is het dan weer wel een musthave.
zeker als je een tankie build wil dankzij de resist/armour aura.

maar ik blijf het gevoel houden dat je niet weet wat je wil met build of misschien wil je wel alles :P

ik zou denk ik meer zoiets doen

http://www.pathofexile.co...O8B_yL_MG877z3fZI97760vuq

+372 to Strength
+74 to Dexterity
+102 to Intelligence

+157 to maximum Mana
40% increased Mana Regeneration Rate

+410 to maximum Life
205% increased maximum Life
3.4% of Life Regenerated per Second

56% increased Melee Physical Damage
66% increased Physical Damage with One Handed Melee Weapons
81% increased Physical Damage with Maces
+74.4% increased Melee Physical Damage

50% increased Elemental Damage with Weapons

32% additional Shield Block Chance
75% increased Defences from equipped Shield

+5% to maximum Fire Resistance
+5% to maximum Cold Resistance
+5% to maximum Lightning Resistance
+30% Elemental Resistances while holding a Shield
+25% to all Elemental Resistances

Your hits can't be Evaded
Never deal Critical Strikes

10% reduced Enemy Stun Threshold with Maces

30% increased Effect of Buffs on You

40% increased Block Recovery
You take 30% reduced Extra Damage from Critical Strikes
7% increased Attack Speed with One Handed Melee Weapons

Enemies Cannot Leech Life From You

8% increased Attack Speed with Maces
15% increased Attack Speed

93% increased Armour
Evasion Rating: 110

Cannot Evade enemy Attacks
Cannot be Stunned

2% increased Movement Speed

+2 to Melee Weapon and Unarmed range

2% of Physical Attack Damage Leeched back as Life

+74.4% increased Melee Physical Damage

+ resist armour aura's en nog wat andere mogelijkheden

[ Voor 19% gewijzigd door Dembar op 10-04-2013 15:49 ]

Battletag Vakasha#2284

• Marcvz
Duckhamster schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:50:
[...]

Ja ik ben nogal onbekend met de endgame content :P. De resistances wil ik zeker zo houden, het geeft me vrijheid om als noob niet nonstop te zoeken naar multistat gear voor me resists, later zie ik wel of ik dat zou kunnen veranderen. De armor en block build is nogal gekomen omdat ik nogsteeds snel kapot gehakt wordt door bosses, hoewel ik met 80 allresist, 45% block en 45% armor daar rondloop (ik heb ook armor% flasks). Misschien is het mijn HP op het moment, 1.8kHP.

Misschien kan ik idd wat block nodes verminderen, echter wil ik de armor nodes houden, even kijken hoe die block-lock in de endgame zal zijn. Reken er wel op dat ik nog ~15 passives teveel in die build heb, sinds ik niet verwacht snel voorbij lvl 75-80 te komen.

ps: zijn die buff passives erg goed? Ik zat al te twijfelen of ik die moest nemen, maar als het "must haves" zijn... :)
Sommige dingen zul je altijd moeten ontwijken.. Hoe goed je gear ook is.
Dit heeft alles te maken met de armour mechanics.. Hoe harder de hit, hoe minder reduction je armour doet.
Roa's blijven een pain in the *** en Vaal's overhead zal je blijven oneshotten wat je ook doet (binnen de grenzen van realisme)

Als je doel is om zoveel mogelijk armour te verkrijgen binnen je build. Dat ik dat inner force + iron reflexes een must is.
Evasion rolled hoger dan armour. En grace + determination icm inner force tikt ook lekker door.

En een beetje tank heeft natuurlijk ook gewoon 7 endurance charges. ;)

• Duckhamster
Dembar schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:43:
inner force is geen must have maar als je er zo dichtbij ben eigenlijk is het dan weer wel een musthave.
zeker als je een tankie build wil dankzij de resist/armour aura.

maar ik blijf het gevoel houden dat je niet weet wat je wil met build of misschien wil je wel alles :P
Oh ik weet heel goed wat ik met mijn build wil doen, naar mijn gevoel was hij namelijk al af :P, blijkbaar heb ik het nog niet helemaal goed. Het idee was simpel: Hoge Block/Armor/HP, redelijke damage, en dan slowmode door content gaan. Het doel is zeker niet effectief en snel high value items grinden in maps. Het moet de doen zijn :). Zodra ik later leuke gear heb en mijn stash een ruime hoeveelheid uniques heeft, lvl ik me coldcrit witch ff verder met een semi-voorgekauwde passive tree voor maps grinden :)

Ik heb niet echt behoefte om uit te wijken naar skills als Iron Reflexes en Unwavering Stance, tenzij het een must is om ubehaupt in maps rond te kunnen lopen. Milde aanpassingen zoals Inner Force zijn wel intressant natuurlijk!

edit: Ik zal even wat researchen over endurance charges, daar weet ik niog niet veel over :)
edit2: Ik zie dat ik daar heel wat van mijn problemen mee kan verhelpen! Misschien wat armor/block nodes verwijderen en de 2 endurance nodes pakken zal mij wel goed doen, en daarnaast ze ook gebruiken, wat ik nog nooit heb gedaan.Passives

[ Voor 43% gewijzigd door Duckhamster op 10-04-2013 16:33 ]

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 13:42
Begon slecht gister met RIP op 67, maar vandaag wel weer lekker.
Verder gegaan met me marauder, koop voor 2 chaos een 80% 80 hp en 2 res chest met 5 sockets voor 2 chaos. Een 3L is natuurlijk niet zo nuttig, 1 fusing en 5L :D

Nu alleen niet doodgaan ermee

Verwijderd

Pff lucky.

Ik zoek een blood magic gem en reduce mana gem en nog een 4l iemand die iets heeft liggen ?

Speel HC

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 17:47 ]

• Duckhamster
SC of HC? ik heb een lading 4L's op SC. Het is wel allemaal "troep" ign: duckhamster

• Groenie
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:34:
Pff lucky.

Ik zoek een blood magic gem en reduce mana gem en nog een 4l iemand die iets heeft liggen ?

Speel HC
Add maar, "Groenie" zowel SC als HC nog wel 4L over

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-11 16:21
Gisteren ben ik op Cruel verder gegaan met mijn low-life build. Was erg leuk om te doen.
Heb mijn eerste divine orb gescoord en ben niet dood gegaan doordat de idiote damage van mijn ice spear totem die met elemental proliferation alles freezed wat hij tegen komt, voorkomt dat er ook maar iets mij kan hitten. Zelfs Brutus was op een gegeven moment chilled en daarna maakten mijn minions gehakt van hem.
Ook vond ik een added chaos damage support gem. Volgens mij is die redelijk zeldzaam? Daar dus ook bestwel blij mee. En als klap op de vuurpijl heb ik mijn uniques allemaal nu op maximale sockets&socketlinks, waardoor het inkopen doen even stil kan liggen.

Heb nu wel de rare ervaring dat er meer rares droppen dan dat ik scrolls heb om ze te identifieen. Dus maar even 100 van die scrolls gepakt van een ander character die geen 140% IIR heeft.

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Duckhamster schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:13:
de 2 endurance nodes pakken zal mij wel goed doen, en daarnaast ze ook gebruiken, wat ik nog nooit heb gedaan.
Als ik jou was zou ik eerst proberen ze normaal te gebruiken en pas daarna te respeccen.
3 is a heel wat, er 4 of 5 tegelijk krijgen is lastig, helemaal in bossfights...

Ik ben nu zelf zo ver dat ik ze vaak gebruik via warlords mark en enduring cry, maar niet vaak genoeg aan de 3 kom in situaties dat dat nodig zou zijn om mijn max naar 4 of 5 met passives te willen tillen.
Tegen hordes blues is het heerlijk trouwens, gewoon face-tanken en alles binnen no-time met cleave aan gort geklutst. Garde's for the win! (het geluid van high attack speed rapiers doet me serieus denken aan eieren klutsen met een garde.)

• Marcvz
Duckhamster schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:13:
[...]

Oh ik weet heel goed wat ik met mijn build wil doen, naar mijn gevoel was hij namelijk al af :P, blijkbaar heb ik het nog niet helemaal goed. Het idee was simpel: Hoge Block/Armor/HP, redelijke damage, en dan slowmode door content gaan. Het doel is zeker niet effectief en snel high value items grinden in maps. Het moet de doen zijn :). Zodra ik later leuke gear heb en mijn stash een ruime hoeveelheid uniques heeft, lvl ik me coldcrit witch ff verder met een semi-voorgekauwde passive tree voor maps grinden :)

Ik heb niet echt behoefte om uit te wijken naar skills als Iron Reflexes en Unwavering Stance, tenzij het een must is om ubehaupt in maps rond te kunnen lopen. Milde aanpassingen zoals Inner Force zijn wel intressant natuurlijk!

edit: Ik zal even wat researchen over endurance charges, daar weet ik niog niet veel over :)
edit2: Ik zie dat ik daar heel wat van mijn problemen mee kan verhelpen! Misschien wat armor/block nodes verwijderen en de 2 endurance nodes pakken zal mij wel goed doen, en daarnaast ze ook gebruiken, wat ik nog nooit heb gedaan.Passives
Je hebt wel heel weinig life hè. 167% is echt te weinig op HC.
Bij de duelist zitten een aantal nodes die vrij sterk zijn. Ik heb ook even zitten klikken en kwam op zoiets uit.
(rekening houdend met jouw plan om block % te stacken)

http://tinyurl.com/d3aqgqh

Als ik zelf een tank zou moeten bouwen zou ik t anders doen.
Denk dat ik Lightning Strike zou proberen met de nieuwe multistrike. Scalen met elemental.
En zou voor ~300% life met enorme regen en bloodmagic gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Marcvz op 11-04-2013 17:13 ]

• Groenie
Marcvz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:10:
[...]

Je hebt wel heel weinig life hè. 167% is echt te weinig op HC.
Bij de duelist zitten een aantal nodes die vrij sterk zijn. Ik heb ook even zitten klikken en kwam op zoiets uit.
(rekening houdend met jouw plan om block % te stacken)

http://tinyurl.com/d3aqgqh

Als ik zelf een tank zou moeten bouwen zou ik t anders doen.
Denk dat ik Lightning Strike zou proberen met de nieuwe multistrike. Scalen met elemental.
En zou voor ~300% life met enorme regen en bloodmagic gaan.
Waarom pak je de 2x 15% allres er niet bij aan de linkerkant (je bent er toch al)? En maybe de 15% nog bij marauder start, die kost alleen wel 2 punten.
Scheelt een hele hoop op gear halen, en je kan ze altijd nog respeccen

• Marcvz
Omdat ik er vanuit ga dat je ze op gear hebt.
Maar tijdens t progressen zou ik ze zelf ook nemen en later respeccen als ik voldoende over de cap zit ja. :)

Maar heb niet alles helemaal zitten uittellen en min-maxen hoor, t ging er me meer om dat t duelist gedeelte echt best de moeite waard is tegenwoordig.

[ Voor 33% gewijzigd door Marcvz op 11-04-2013 19:05 ]

• Duckhamster
Goede tips allemaal! Ik speel echter op SC, maar dacht dat ik dat al had vermeld (danwel inbegrepen in het feit dat ik een noob ben :P). Hiernaast ben ik een Templar, dus de build van jou Marcvz (die ik overigens heel goed vind) is geen optie voor mij. Verder wou ik juist met die build voor unwavering stance gaan, sinds je daar dan toch bent, nietwaar? :)

@Groenie, ja ik wil inderdaad mijn 30% resist op mijn shield houden, sinds ik geen degelijke gear heb. Ik bespaar nu veel moeite en kan focussen op HP/dmg items ongeacht de resist die erop zit. Misschien zou ik in de endgame een paar regret orbs erdoorheen jagen, maar dat zie ik dan wel :)

ps: 167% HP op SC is toch wel degelijk voor endgame, ofniet?

pps: Ik heb ook een lvl 25 DW Dualist op het moment, en het duelist deel is echt gigantisch goed ja. De Hp/Armor/Physdmg nodes die ik zover gepakt heb geven mij tot zover de mogelijkhieid om overal doorheen te cleaven (atm 1H+Shield omdat ik niet meer nodig heb) en niet eens flaks goef te gebruiken door de hp regen. Ik heb al een idee hoe hij wordt (Unwavering Stance + Iron Reflexes), echter de volledige build vormt wel gaandeweg. Passives

• Marcvz
De build zoals ik linkte kun je prima als templar doen hoor.
Dan pak je gewoon de begin puntjes van templar erbij of ipv die van marauder :)

• Duckhamster
Passives

Okay, Ik heb even geprobeerd, en als ik mijn eisen erin verwerk, zou ik hierop uitkomen. Echter heb ik het gevoel dat ik nu totaal geen mana regen meer heb (hoewel ik die 40% regen node zou kunnen pakken) vooral met die attack speed nodes ik heb nu al amper de regen. Hiernaast heb ik Bandit rewards nogal verknald (1e is 8% resist omdat dat destijds goed leek en 40 hp bar weinig was (ik was onbekend met mechanics), en een passive ook niet zoveel boeide toen. 2e keer wilde ik weer 8% resist en kreeg ik er ineens 6% Attack Speed bij, waarna ik me realiseerde dat de rewards niet hetzelfde zijn bij elke difficulty :P. Dus, 118 punten max voor mij, dus die build+regen node is lvl 99...of ik dat ooit haal :P

• Marcvz
Met die build heb je zo veel life regen dat je dan beter voor blood magic kunt gaan.
Dan hoef je niet meer naar mana te kijken.
En daar kom je praktisch langs opweg naar duelist gebied.

[ Voor 19% gewijzigd door Marcvz op 12-04-2013 01:25 ]

• Kaw
Er is 1 reden om niet voor bloodmagic (als passive) te gaan en dat is wanneer je graag je mana-pool vol spamt met aura's. Als je dan je attack op bloodmagic (de support gem) doet, dan is de mana-regen niet zo belangrijk. Er zijn twee nadelen. De support gem heeft een multiplier van 2.5, dus je gebruikt verhoudingsgewijs 2.5 keer meer blood dan mana. Het tweede nadeel is dat je een support gem slot gebruikt voor bloodmagic, terwijl je die zou kunnen willen gebruiken voor iets wat je build versterkt.
Uit mijn hoofd heeft heavy strike een hele lage basis manacost, waardoor de passive bloodmagic niet erg is qua manaverbruik. Daarentegen loopt Frenzy de klauwen uit als je dat doet.

• Groenie
Kaw schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:22:
Er is 1 reden om niet voor bloodmagic (als passive) te gaan en dat is wanneer je graag je mana-pool vol spamt met aura's. Als je dan je attack op bloodmagic (de support gem) doet, dan is de mana-regen niet zo belangrijk. Er zijn twee nadelen. De support gem heeft een multiplier van 2.5, dus je gebruikt verhoudingsgewijs 2.5 keer meer blood dan mana. Het tweede nadeel is dat je een support gem slot gebruikt voor bloodmagic, terwijl je die zou kunnen willen gebruiken voor iets wat je build versterkt.
Uit mijn hoofd heeft heavy strike een hele lage basis manacost, waardoor de passive bloodmagic niet erg is qua manaverbruik. Daarentegen loopt Frenzy de klauwen uit als je dat doet.
Klopt allemaal. Probeer eens dominating blow op een 5L, kwam gister uit rond 500 hp per slag....
De 2,5 van BM gaat tijdens lvle wel omlaag

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 22:10

jrd

Ik ben zelf een zeer beginnende PoE speler, ik moet zeggen, tot nu toe echt fantastisch.

Echter, ik ben volledig verloren in alles wat er mogelijk is en wat er gebeurd. Wat ik eigenlijk zou willen is wat advies. Ik ben dus een nieuwe speler die wel al een beetje heeft gespeeld, maar compleet zonder hierover na te denken.

Wat ik zou willen weten, wat is een goed idee om als eerste character te gaan spelen? Ik zoek iets wat niet al te veel kennis vereist van alle verschillende mogelijkheden die er zijn, maar gewoon iets waarmee ik rustig m'n ding kan doen om zo wat gear bij elkaar te gaan krijgen om uiteindelijk de wat gear / kennis intensievere builds te gaan spelen. Mijn voorkeur gaat altijd wel uit naar HC met dit soort spellen, zeker hier nu met de wetenschap dat als het mis gaat ik eigenlijk op hetzelfde punt uit kom als dat ik meteen SC zou beginnen, risico's worden hiermee dus heel erg beperkt voor m'n gevoel :)

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen, dan zou ik dit enorm waarderen.

• Marcvz
Ik denk dat je PoE het beste andersom benadert.
Welke skill(s) wil je gaan gebruiken? Dan ga je kijken welke recourses je nodig hebt om die skills te kunnen gebruiken en hoe je ze het beste kunt boosten.
Als je dat weet, kun je kijken welk karakter het meest handig is om de passives te pakken die je nodig hebt.

Zomaar een karakter pakken omdat deze er tof uitziet en per level-up kiezen waar je je skillpunt in steekt gaat niet werken.
Uiteindelijk kost je dit of heel veel regrets, of je maakt weer een nieuw karakter maar dan wel met een bepaalde planning. (spreek uit ervaring, mijn eerste char slaat ook op niets ookal is ie nog in level)

• Kaw
Als ik nu HC zou gaan spelen, dan zou ik gaan voor een Templar met 2 totems, firetraps en wat minions. En dan heel langzaam en met veel geduld door het spel heen. Meter voor meter je totems en minions verplaatsen totdat je pad schoon is.
De templar zelf heeft veel health(passives) en health-regen. Natuurlijk een schild en die 2 passives die een schilddrager 15 elemental resistance geven. Lekker Energy Shield en Armour stacken en via gear je Chaos resistance naar de cap helpen.

• Duckhamster
jrd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:44:
Ik ben zelf een zeer beginnende PoE speler
Marcvz schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:51:
Ik denk dat je PoE het beste andersom benadert.
Welke skill(s) wil je gaan gebruiken? Dan ga je kijken welke recourses je nodig hebt om die skills te kunnen gebruiken en hoe je ze het beste kunt boosten.
Als je dat weet, kun je kijken welk karakter het meest handig is om de passives te pakken die je nodig hebt.

Zomaar een karakter pakken omdat deze er tof uitziet en per level-up kiezen waar je je skillpunt in steekt gaat niet werken.
Uiteindelijk kost je dit of heel veel regrets, of je maakt weer een nieuw karakter maar dan wel met een bepaalde planning. (spreek uit ervaring, mijn eerste char slaat ook op niets ookal is ie nog in level)
Het meest ideale zal dit inderdaad zijn, echter uit mijn ervaring van de laatste paar weken is het dus zeer tijdrovend om achter al deze info te komen voordat je begint met spelen. Wat mij het beste lijkt is om eerst globaal het idee te krijgen wat je wilt spelen en dan op het PoE forum een paar builds bekijkt en hoe deze vergelijkbaar zijn. Dan kun je bijvoorbeeld een backbone maken in de passive tree met alle healthnodes benodigd voor endgame HC in het gebied van jouw type character, met welke class je dan begint maakt niet zoveel uit, de passives bepalen alles. Waarna je deze aanvult met de benodigde defensive nodes en enkel de cruciale offensieve nodes. Vervolgens bekijk je welke "unieke" nodes er allemaal zijn en hoe die je build kunnen beinvloeden. Als je eenmaal een template hebt kan je iig al spelen tot ongeveer lvl 30 zonder verkeerde nodes te pakken, sinds je voornamelijk je beperkt tot resistnances, health en cruciale nodes die elke build heeft. Dan ga je tussen lvl 20-30 er nog een paar keer voor zitten voor enkele verbeteringen/veranderingen nadat je een goede feeling hebt gehad en de passende gems hebt uitgeprobeerd.

Watvoor type character wil je eigenlijk spelen?

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik ben zelf in HC deze build aan het bouwen: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/73072/page/1

Het is heel simpel, je zal zeker de eerste twee difficulties overleven en aan het einde kun je de build eventueel uitbouwen voor endgame content.

Je eerste build zal niet de beste zijn, maar je leert dan wel wat andere mensen gebruiken, wat de beperkingen zijn en waar je mee rekening moet houden. Verwacht wel dat je een paar weken moet spelen voordat je alle basisdingen weet.

Voordat je fanatiek gaat craften met alle orbs die je vind, lees daar wel wat faqs/guides. Er zitten allerlei truukjes/beperkingen aan craften, en het zou zonde zijn als je dure orbs gebruikt op items die het niet waard zijn.

• Duckhamster
Transmute en Augmentation Orbs er wel doorheen jagen gewoon :P

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 16:50

KneoK

Not in a million lightyears

Duckhamster schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:58:
[...]

[...]

Het meest ideale zal dit inderdaad zijn, echter uit mijn ervaring van de laatste paar weken is het dus zeer tijdrovend om achter al deze info te komen voordat je begint met spelen. Wat mij het beste lijkt is om eerst globaal het idee te krijgen wat je wilt spelen en dan op het PoE forum een paar builds bekijkt en hoe deze vergelijkbaar zijn. Dan kun je bijvoorbeeld een backbone maken in de passive tree met alle healthnodes benodigd voor endgame HC in het gebied van jouw type character, met welke class je dan begint maakt niet zoveel uit, de passives bepalen alles. Waarna je deze aanvult met de benodigde defensive nodes en enkel de cruciale offensieve nodes. Vervolgens bekijk je welke "unieke" nodes er allemaal zijn en hoe die je build kunnen beinvloeden. Als je eenmaal een template hebt kan je iig al spelen tot ongeveer lvl 30 zonder verkeerde nodes te pakken, sinds je voornamelijk je beperkt tot resistnances, health en cruciale nodes die elke build heeft. Dan ga je tussen lvl 20-30 er nog een paar keer voor zitten voor enkele verbeteringen/veranderingen nadat je een goede feeling hebt gehad en de passende gems hebt uitgeprobeerd.

Watvoor type character wil je eigenlijk spelen?
Path of Exile is eindelijk weer eens een game die níet voor deze generatie 'ik wil alles binnen een half uur doorhebben en wil zoveel mogelijk bij het handje genomen worden en binnen een dag moet ik endgame content kunnen doen' gamers is gemaakt. Om de game onder de knie te krijgen moet je tijd investeren, klakkeloos gewoon een build ergens vandaan trekken en blind alle nodes pakken helpt je helemaal niets bij het begrijpen van het spel en is al helemaal geen basis om op HC te gaan spelen.

Júist die verkeerde nodes pakken en uiteindelijk begrijpen waarom die nodes verkeerd zijn helpt je om een goed gebalanceerd karakter te maken én daar ook mee te kunnen spelen.

Natuurlijk zijn er op het moment builds die goed en efficiënt zijn maar die zijn ook allemaal gemaakt door mensen die tijd stoppen in de game. En daarnaast komt er vrijwel elke week wel weer een build bij die door één of andere streamer in elkaar geknutseld is wat alleen maar aangeeft dat er nog heel veel rek zit in de passive tree en skillgems en je dus zelf nog enorm veel ruimte hebt om na te denken over en te knutselen aan een build die je ligt.

• Baristo
Hilarisch, ik doe merciless Vaal dus ik dacht ik maak de game maar public.

Binnen no time zitten we met ze zessen vaal te hakken gaan ze allemaal 1 voor 1 dood. ondertussen joinen er ook mensen die worden ge1shot.

Alleen een marauder en ik waren er op het einde nog, ik denk dat die Vaal 6 - 8 man heeft neergehakt.

Wat een manier om je zaterdag avond door te komen :P

• Groenie
Baristo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:08:
Hilarisch, ik doe merciless Vaal dus ik dacht ik maak de game maar public.

Binnen no time zitten we met ze zessen vaal te hakken gaan ze allemaal 1 voor 1 dood. ondertussen joinen er ook mensen die worden ge1shot.

Alleen een marauder en ik waren er op het einde nog, ik denk dat die Vaal 6 - 8 man heeft neergehakt.

Wat een manier om je zaterdag avond door te komen :P
Mag ook wel ivm jouw RIP van de week :(
*like*, heb ook wel eens mensen zien gaan bij vaal :9

• Marcvz
Tjonge, wat een gedoe weer.
tot 5x toe is mn internet er mee gestopt van t weekend.
Ging steeds goed, tot vanavond..
Was PoE aan t spelen, ineens hit ik niets meer, de stream die ik aan heb staan stopt er mee, Skype gesprek valt weg.. En helaas, toen alles weer werkte zat ik op default.
Gelukkig met mn ROA Ranger. Maar t speelt niet prettig... Durf haast niet met mn Wander te gaan spelen nu.. ^^
Misschien maar even nieuwe ranger levellen tot Ziggo de boel een beetje fatsoenlijk gefixt heeft.

• Kaw
Gisteren zat ik tijdens een bakje koffie een beetje te zoeken op zo'n shop indexer en ineens zag ik een ring die precies gemaakt was voor mijn build en nog lvl 42 ook. Precies wat mijn char ook was.
Op het forum kostte de ring 2 GCP en er was al een koper, maar die was niet komen opdagen, dus hij was weer te koop voor 2 GCP.
Ik helemaal happy... Binnen 10 minuten had ik ook de IGN van die gast gevonden en zocht ik hem in POE op. Was de ring net een paar minuten daarvoor verkocht aan nog een ander :( Voor 10 GCP volgens de verkoper :(
Die prijzen gaan raar de laatste tijd. Volgens mij onder invloed van bots die gewoon met 6 man 24 uur per dag aan het schrapen zijn. In closed beta kon je al heel veel kopen voor 1 GCP. Nu betaal je in meerdere exalts voor een beetje goed item. Helaas is een exalt zo zeldzaam dat ik die nog nooit gezien heb in het wild.

• Groenie
@marc Dat heb ik ook wel eens, maar als ik een d/c krijg van internet stopt POE er ook direct mee. Geen hits die niet raken ofzo.

@Kaw in closed beta was ook niet alles permanent, dus zijn mensen wat losser met prijzen denk ik

• Artimunor
Kaw schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:25:
Gisteren zat ik tijdens een bakje koffie een beetje te zoeken op zo'n shop indexer?
zon shop indexer? heb je daar een linkje van?
ik vind de search op de forums niet erg goed, en zelf doorbladeren is tijdrovend
Groenie schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:13:
@marc Dat heb ik ook wel eens, maar als ik een d/c krijg van internet stopt POE er ook direct mee. Geen hits die niet raken ofzo.

@Kaw in closed beta was ook niet alles permanent, dus zijn mensen wat losser met prijzen denk ik
En er was in closed beta nog een wipe op komst, dus nog niet interessant voor de farmers.
Ik vraag me af op er uberhaupt gechecked wordt op bot automations, en de banhammer daar wel op valt.
goldspammers worden gebanned, maar dat is mainly door de ingame "Report" functie die dan weer helaas niet op private messages zit.

Daarnaast wordt er heel veel gefarmed met isboxer ook door niet automated farmers, en was tot voor kort Twilight Strand bugged met ongeveer 1 unique per uur, en 4 a 5x zoveel currency als in de rest van de game, zo erg dat veel normale spelers met 1 character er maar gingen farmen.

Ik vind de economy echt serieus kapot, terwijl er nog wel mee geadventeerd wordt dat deze zogenaamd bestendig was tegen chinese farmers.

Wat me de laatste tijd wel goed af gaat, is met andere normale spelers ruilen, q-gem voor q-gem. item voor item

[ Voor 71% gewijzigd door Artimunor op 15-04-2013 11:27 ]

• Groenie
Artimunor schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:21:
[...]

zon shop indexer? heb je daar een linkje van?
ik vind de search op de forums niet erg goed, en zelf doorbladeren is tijdrovend

[...]

En er was in closed beta nog een wipe op komst, dus nog niet interessant voor de farmers.
Ik vraag me af op er uberhaupt gechecked wordt op bot automations, en de banhammer daar wel op valt.
goldspammers worden gebanned, maar dat is mainly door de ingame "Report" functie die dan weer helaas niet op private messages zit.

Daarnaast wordt er heel veel gefarmed met isboxer ook door niet automated farmers, en was tot voor kort Twilight Strand bugged met ongeveer 1 unique per uur, en 4 a 5x zoveel currency als in de rest van de game, zo erg dat veel normale spelers met 1 character er maar gingen farmen.

Ik vind de economy echt serieus kapot, terwijl er nog wel mee geadventeerd wordt dat deze zogenaamd bestendig was tegen chinese farmers.

Wat me de laatste tijd wel goed af gaat, is met andere normale spelers ruilen, q-gem voor q-gem. item voor item
http://lmgtfy.com/?q=poe+forum+indexer :+

http://poexplorer.com/ Kan je ook zien of iemand online is en op welke char, kan je meteen ingame trader zonder slow forum ertussen 8)

• Artimunor
Groenie schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:30:
[...]
http://poexplorer.com/ Kan je ook zien of iemand online is en op welke char, kan je meteen ingame trader zonder slow forum ertussen 8)
erg goede site zeg, precies wat je nodig hebt, thanks :)

• Dembar
ziet er leuk uit, welk lvl ben je daar?

Battletag Vakasha#2284

• Kaw
Ziet er cool uit Baristo!
Volgens mij kun je nog wel een curse gebruiken voor je build!
Ik kan door je spam niet zien of ze shocken, maar heb je die shockpassives wel? En is elemental proliferation niet ideaal voor jouw build? Wel lekker veel spam!

[ Voor 13% gewijzigd door Kaw op 16-04-2013 08:15 ]

• Marcvz
Ik heb vd week ook na zitten denken over een duelist LS build. Ook icm multistrike natuurlijk!
Heb resolute technique in die build, en toen kwam ik bij de shock nodes en had ze aangezet, maar na wat langer nadenken toch weer uitgezet.
Mijn conclusie was eigenlijk dat ik zonder crits nooit genoeg dmg per hit zal doen om blue's, laat staan rares, te shocken in hoge lvl maps.

Als ik een LS shock build zou willen maken, denk ik dat shadow de betere keuze is ivm crit nodes.

Geen idee of jij wel of geen crits doet baristo, maar wat denk jij over bovenstaande?

• Necris Phayder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-12 16:06
Ik ben sinds vorige week ok aan het spelen, erg tof spel. Alleen jammer dat ik zo weinig NLers tegen kom... Ik speel zelf default, geen hardcore, eerst maar eens een beetje de game leren kennen. Ben nu een level 23 melee marauder en net begonnen met Act II.

Als iemand zin heeft om in een party te spelen of gewoon random talk voeg me dan maar toen, addy is NecrisPhayder

• Baristo
Marcvz schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:34:
Heb resolute technique in die build, en toen kwam ik bij de shock nodes en had ze aangezet, maar na wat langer nadenken toch weer uitgezet.
Mijn conclusie was eigenlijk dat ik zonder crits nooit genoeg dmg per hit zal doen om blue's, laat staan rares, te shocken in hoge lvl maps.
de Templar was toen de tijd lvl 70, hij is nu dood haha.
ik had 20% LS en 15% multistrike QQ.

Allemaal geen probleem want ik heb al weer een nieuwe LS templar op lvl 30, deze gaat 2H. Ik vond 1H&shield niet genoeg dmg doen.

Resolute techinque is een must op templar, door het gebrek aan dex/accuracy/crit nodes. Met de shadow is dual wield een optie maar ik zou het niet aanraden ivm squishyness.

Dit is hoe ik het zag toen ik vergeleek.
Templar/duelist/marauder build RT

Shadow build Crit

zoals je kan zien is de shadow build wel met nice veel crit maar veel moeilijker tanky te krijgen en ook met lage % accuracy.

Ik denk dat als je graag wil dual wielden 2x sceptre mischien een goede oplossing zou zijn

• Gundogan
  • Laatst online: 22:35

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Marcvz schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:34:
Ik heb vd week ook na zitten denken over een duelist LS build. Ook icm multistrike natuurlijk!

Als ik een LS shock build zou willen maken, denk ik dat shadow de betere keuze is ivm crit nodes.

Geen idee of jij wel of geen crits doet baristo, maar wat denk jij over bovenstaande?
Crits kunnen wel tricky worden in de endgame. Elemental reflect mob = splat dood. Zelfs met inner force + elemental adaptation + purity kan het nog pijn doen. Met resolute technique + static blows doe je denk ik al genoeg dps, mits je gear goed is.

Daarom dus Templar. Zit je dicht bij alles. :)

En dual wield = cleave. :Y

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Shodan_xl
Zo, net een level 75 rare map gedaan (bazaar). Dat was wel even werken, alle monsters schieten meteen 50% van je 4k life af. Dit soort maps maakt poe zo leuk, er is altijd uitdaging te vinden. Alleen jammer dat het je dagen kost om zo'n map te vinden, en we hadden er 4 chaos op gespendeerd om het leuk te rollen.

Zelf heb ik nog een cells level 73 liggen, da's voor de volgende keer :-)

• Marcvz
Gundogan schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:40:
[...]

Crits kunnen wel tricky worden in de endgame. Elemental reflect mob = splat dood. Zelfs met inner force + elemental adaptation + purity kan het nog pijn doen. Met resolute technique + static blows doe je denk ik al genoeg dps, mits je gear goed is.

Daarom dus Templar. Zit je dicht bij alles. :)

En dual wield = cleave. :Y
Mwa, dat valt opzich nog wel mee als je jezelf een beetje inhoud.
Crit op reflect (hoewel t nieuwe lightning thorn misschien wel gevaarlijker is) valt met LS/multistrike te overzien. Helemaal als de dmg reductie straks ook voor de projectiles werkt.
Daar kom je prima overheen met LoH denk ik.

Als je echt dmg wil stacken to the max, dan moet je wel voor een ES build met Vaal Pact gaan om met reflect te dealen denk.

Reso + static blows op LS blijf ik toch discutabel vinden. LS + reso is een logische keus als templar/marauder, maar die static blows gaan gewoon niets toevoegen..
Het enige wat je zal shocken zijn de monsters die je toch al van de map veegt..
Baristo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:25:
[...]

de Templar was toen de tijd lvl 70, hij is nu dood haha.
ik had 20% LS en 15% multistrike QQ.

Allemaal geen probleem want ik heb al weer een nieuwe LS templar op lvl 30, deze gaat 2H. Ik vond 1H&shield niet genoeg dmg doen.

Resolute techinque is een must op templar, door het gebrek aan dex/accuracy/crit nodes. Met de shadow is dual wield een optie maar ik zou het niet aanraden ivm squishyness.

Dit is hoe ik het zag toen ik vergeleek.
Templar/duelist/marauder build RT

Shadow build Crit

zoals je kan zien is de shadow build wel met nice veel crit maar veel moeilijker tanky te krijgen en ook met lage % accuracy.

Ik denk dat als je graag wil dual wielden 2x sceptre mischien een goede oplossing zou zijn
Jup, lijkt heel erg op de build die ik in elkaar geklikt heb.
Alleen ben ik begonnen met Duelist.

Maar de shadow build zou ik heel anders doen.
Deze is prima tanky te krijgen. Als je Inner Force en Iron Reflexes pakt ben je al een eind.
En dan kom je uiteindelijk qua armour hoger uit dan de templar build. Alleen t levellen is wat moeilijker.

Accuracy is een gear thingy. En dit kun je ook nog opvangen met de support gem natuurlijk. De quality bonus misstaat niet in zo'n crit build.

Maar ik merk hetzelfde bij mijn crit wander . Mijn accuracy is momenteel prima. Maar ik heb dan ook zo'n 1000 accuracy rating op mn gear zitten. Als je daar ook nog dmg/crit en iets van life/res bij wil moet je even sparen.

Maar goed, los van alle mogelijkheden die PoE biedt gaan jullie beetje voorbij aan t punt dat ik juist aan wilde snijden, dat Static Blows zonde van de puntjes is in deze build.
Zonder crits gaat LS nooit genoeg lightning damage doen om fatsoenlijk te shocken op noemenswaadige monsters.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcvz op 17-04-2013 02:26 ]

• Baristo
zelf had ik geen problemen met shock stacken op mobs/uniques met een 200 DPS 1H, RT, static blows en ik had practisch een 3L (LS+GMP+multistrike+BM). Omdat ik 6 projectiles per sec schoot, stacked het snel nadat de eerste shock gebeurd.

Toch is 2H beter, door de manier hoe armor werkt (hardere physical hits pierced armor beter), hatred scaled ook veel harder. En voor als je rijk bent, kan je een koam's dragen en nog steeds een 6L hebben.

Pas als je in de lvl 80 zit zou ik nadenken over accuracy rating gear en crit nodes, Resolute technique is te OP, als je niet heavy in crit gaat. een staff zou dan het beste zijn, maar die hebben weer lage base dps.

• Marcvz
Hmm, en werkt dat nog steeds na de nerf en op l70+ maps denk je?
Want eerlijk gezegd, je dmg in t filmpje lijkt me aan de lage kant.. Duurt vrij lang voor ze neer gaan..

Hardere hit is beter ivm armour, maar met LS is dat niet zo van belang toch?

T vraagstuk is wel redelijk end-game hoor..
Want met een OP unique en wat lightning dmg is t al snel de moeite waard, al is t maar voor levelling.
Maar goed we hebben t over lvl 80+ builds, en dan vraag ik me toch af hoe t in maps gaat..

Misschien mn shadow eens omspeccen.. Iemand die 20 respec orbs + shaverones (typo's voorbehouden..) wil doneren ^^

Verwijderd

Blegh, laatste tijd echt te druk met werk/studie en alles wat erbij komt kijken. Als ik speel is het voor een half uurtje ofzo.:( Achja, je moet wat geld verdienen als je 1 maand op vakantie gaat...
Sinds de nieuwe patch nodes heeft western forest farmen ook niet echt zin meer.

*Version 0.10.6b (Current Version)
Monsters no longer grant experience, flask charges and other on-kill benefits if they detonate themselves. This does not apply to Undying Incinerators that can explode when very low on life.*

• Baristo
Hilarisch, gister in de vroege morgen een post geplaatst in het Beta skill feedback forum over lightning strike voordat ik naar bed ging.

Vanmiddag kwam ik op reddit en zag ik enorme ophef op de post die Mark_GGG daarna had gepost op dat LS en multistrike iets te sterk is atm, en word veranderd patch 0.10.17.

Door dit soort dingen vind ik de PoE community, zoveel beter dan de gemiddelde AAA titel

Verwijderd

Barr. kan je de link van het topic posten zodat we mee kunnen lezen met de discussie en zien wat de devs nogmer zeggen.

• Groenie
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 06:35:
Barr. kan je de link van het topic posten zodat we mee kunnen lezen met de discussie en zien wat de devs nogmer zeggen.
http://www.pathofexile.co...ad/18361/page/31#p2963013

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
Zo hoort het ook, zelfde merk ik nu met FFXIV, de feedback van de devs is gewoon geweldig. En dat is iets wat ik inderdaad heel erg mis in nieuwere titels.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Kaw
Heren,

Ik denk er over om een vrij lastige build te maken. Maar als deze klaar is, dan heb je ook wel wat geinigs.

De link:passive skill tree

Wat het volgende opleverd:

+422 to Strength
+134 to Dexterity
+122 to Intelligence
+101 to maximum Mana
+321 to maximum Life
Evasion Rating: 53
+3 Maximum Endurance Charge
+3 Maximum Frenzy Charge
+3 Maximum Power Charge
5% Additional Elemental Resistance per Endurance Charge
5% Physical Damage Reduction per Endurance Charge
5% Attack Speed Increase per Frenzy Charge
5% Cast Speed Increase per Frenzy Charge
50% Critical Strike Chance Increase per Power Charge
60% increased Mana Regeneration Rate
31% increased Elemental Damage
+25% to all Elemental Resistances
16% increased maximum Mana
6% increased Cast Speed
7% reduced Mana Cost of Skills
250% increased maximum Life
80% increased Elemental Damage with Weapons
6.2% of Life Regenerated per Second
10% increased Accuracy Rating
+5% to maximum Fire Resistance
+5% to maximum Cold Resistance
+5% to maximum Lightning Resistance
44% increased Totem Life
22% increased Totem Duration
Can summon up to 1 additional totem
You can't deal Damage with your Skills yourself
+18% to Fire Resistance
You take 30% reduced Extra Damage from Critical Strikes
The increase to Physical Damage from Strength applies to Projectile Attacks as well as Melee Attacks
+18% to Cold Resistance
+18% to Lightning Resistance
45% increased Shock Duration on enemies
20% Chance to Shock the enemy on hit with Lightning Damage
52% increased Armour
8% increased Melee Physical Damage
+2 to Melee Weapon and Unarmed range
27% increased Attack Speed
+24.4% Energy Shield
+84.4% increased Melee Physical Damage
+268 Accuracy Rating
26.8% increased Evasion Rating

Wat ik wil doen met deze build is een lightning arrow templar maken. Dat is niet zo speciaal, maar wel als ik de lightning arrow op een ranged attack totem plaats. Dat levert -40% attack damage op. Maar ik heb 2 red beaks die bij low life een increase geven van 200% more damage (multiplicative of hoe je dat ook spelt.) Door veel health en health regen wil ik de low-life build bruikbaar maken. Daarbij gebruik ik ook Blood Rage voor 20%-39% more attack speed wat het andere nadeel van de totem opheft. Ik heb hierdoor dus 2 totems die meer dan volwassen veel DPS leveren. Voeg daarbij nog de 80% meer elemental damage en de 80% psychical damage en ik heb hier potentieel een DPS monster?
Edit: en maybe later die unique voor een extra totem!

Niet geschikt voor HC, maar wel voor SC?

[ Voor 4% gewijzigd door Kaw op 18-04-2013 18:27 ]

• Baristo
van de POE WIKI
Modifies the supported bow or Wand skill, so that instead of the player casting the skill directly, they instead summon a totem that can cast the skill. It uses your currently equipped Bow or Wand for the damage.
redbeak is een sword dus dat word em niet

• Groenie
Klopt, je kan geen ranged attack totem gebruiken met een melee wapen, helaas :(
Zelf ook al eens getest

• Kaw
Volgens mij wel als je een bow of wand in je andere slot hebt zitten. Zeg maar wanneer je 'X' drukt en dan een bow equiped en dan weer 'X' drukken en ranged attack totem casten.

Edit: heb de vraag op het forum gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaw op 19-04-2013 13:13 ]

• Kaw
Yeah! Zojuist mijn eerste exalted gedropt!

Verder mijn 3e quil rain en nog 2 (waardeloze) uniques. Ik kan wel merken dat de droprate van uniques omhoog is gegaan. Vind het bestwel veel op dit moment :P
2 uur spelen en het aantal uniques sinds OB verdubbeld.

• Marcvz
Mjah, ik merk het hier ook.
Ik krijg sinds een week of 3 steevast 1 unique drop per dag.
Gister kreeg ik er 2.. Maar goed, of ik er blij mee moet zijn.. nog even en moet tabs bijkopen om de wondertraps kwijt te kunnen :P

• Kaw
Iemand een Soul Mantle voor een tweakers prijs van 1 exalt en 1 GPC en 1 Chaos op SC?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 16:50

KneoK

Not in a million lightyears

Hahaha, zojuist even drie kwartier meegedaan met de race met Marc om wat puntjes te pakken en twee chances, een alch, 2 fusings, een chaos en Wanderlust boots opgepakt :D

Was een vruchtbare race.

• Groenie
Ook maar is gaan racen of weer spelen met deze nieuwe droprates, sinds vrijdag weinig tijd voor gehad.
Ook eens een exalted gepakt tijdens een race :D

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40
hoe krijg je die vaal dood pppfff

ben een templer (mage vuur) level 29

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Kaw
ravw schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:55:
Groep?
En anders blijven rennen, veel portal scrolls en geduld.

• Marcvz
Op normal is Vaal niet zo'n punt toch?
Daar is de overhead vaak niet eens dodelijk (als je stats beetje ok zijn)
Desalniettemin behoor je die gewoon te ontwijken natuurlijk.

Vaal is gewoon een kwestie van opletten.
Als ie ijs of adds maakt ga je hem damagen, overhead en lightning beam ontwijk je.

Ik vind Vaal overigens makkelijker met een groep van 2 dan met 6..

[ Voor 10% gewijzigd door Marcvz op 21-04-2013 19:58 ]

• Groenie
ravw schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:55:

ben een templer (mage vuur) level 29
Als je SC bent doet kan je altijd met public party doen en als je doodgaat niet respawnen maar wachten tot hij dood is :+

• Kaw
Iemand inmiddels een Soul Mantle op SC?

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:14
Hey guys,

me break heeft lang (genoeg) geduurd.
alle shit waardoor ik me niet altijd even lekker kon concentreren heeft zich zo goed als opgelost :)

is er veel verandert in de tussentijd ? Ik heb het nieuws niet heel hard gevolgd.
Voor reference dit is me build die ik destijds had gemaakt: Build

De build is ervan uit gegaan dat ik ooit max level bereik. Maar dat is terzijde nu. Meer de vraag is ie nog rendabel genoeg om door te gaan of is er zoveel verandert (lijkt er niet op ranged gebied) dat ie niet meer handig is ? In dat geval zal ik me eerst maar eens verdieping in de veranderingen (iets wat ik zowieso wel zal gaan doen tijdens t patchen) :)

En hoe gaat de tweakers verder af ?

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• Marcvz
Niet veel veranderd.
Wat nieuwe gems en legendary's..

je wilt waarschijnlijk wel wat nodes in t duelist gedeelte pakken met jouw build.
Fury bolts en de accelrration node zijn erg de moeite waard.

Ik zie dat je static blows genomen hebt, dus je zal wel LA gebruiken?
Dat wil je wel veranderen naar RoA op hogere maps denk ik.
Lightning Thorns doet nu namelijk ook damage bij ranged attackers ipv alleen bij melee.
Dit is een soort reflect on hit. Dus je krijgt een vaste hoeveelheid damage per hit die je doet in een pack dat met lightning thorns gecursed is (curse wordt door black mages gedaan)

Sinds dit is doorgevoerd hebben ze al heel veel HC spelers hun char gekost. Zeker LA spelers, omdat die onwijs veel hits met 1 shot kunnen doen.

Hoe het met de tweakers gaat vraag ik me ook af.
Volgens mij zijn er maar weinig met maps bezig..

• Dembar
ik heb de afgelopen dagen meer in de 1 week race gespeeld en mijn chars verloren daar.

later deze week zal ik proberen om weer hoger te worden op hc.

Battletag Vakasha#2284

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Dembar schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:20:
ik heb de afgelopen dagen meer in de 1 week race gespeeld en mijn chars verloren daar.

later deze week zal ik proberen om weer hoger te worden op hc.
Ik heb zelf ook even HC gespeeld, maar is niet echt mijn ding. Wil gewoon lekker van het spel genieten en HC belemmerd dat wat voor mij. ben nog niet dood gegaan, maar ik hou wat meer van fast paced.

Op dit moment bezig met een LA ranger en een FP shadow dude met 20% quality *zelf gevonden hoera*
So far begin ik er lekker in te raken en bekend te raken met de currency prices.

Heb ook al een mf setje verzameld om Hillock op Merciless te nakken + de zone, en er droppen zat unique's atm!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Dembar
ja, ik vind overal blind induiken weer niks en dat ga ik doen op sc knallen en we zien later wel of ik het overleef.

Battletag Vakasha#2284

Verwijderd

Alles loopt nu redelijk bij mij, ben weer wat currency aan het opbouwen. Gisteravond tijdens een Docks run heb ik mijn eerste Exalted orb gevonden (EVER), welliswaar was de drop niet voor mij bestemd, maar ik klikte een milliseconde eerder dan die anderen en ineens zat ie in mijn stash :D

Sinds de dood van mijn lvl 72 duelist (4 weken geleden) heb ik nu weer lvl 69,5 Freezing Pulse Templar gefixed (en lvl 55 Shadow die even een break heeft). Ik zit wel met een aantal dillema's:

1.) Blood magic gebruiken of niet. Zo niet, moet ik Eldritch battery gebruiken of niet.
Ik wil namelijk meer aura's gebruiken dan wat ik nu heb. Als ik bloodmagic gebruik dan is mijn energy shield zo goed als waardeloos (je ES regenerate niet als je spells met BM aan het spammen bent) en run ik Determination/Vitality/Discipline
Als ik geen BM run, dan moet ik haast overgaan naar EB zodat ik Clarity kan jammen samen met Determination/Vitality/Discipline/Haste (en misschien zelfs nog Tempest Shield).

- Hoeveel HP is genoeg om te stoppen met HP nodes en te focussen op Crit. Ik zit nu op zo'n 2.7k HP, 40% armor reduction, 73/80/80/-9 Fire/Cold/Li/Chaos res. Ik vind mijn DPS output nu nog wat aan de lage kant (iets over de 1k DPS met FP-BM-FasterCast-IronWill)

- Moet ik mijn 10% Freezing pulse zelf gaan gebruiken of zal ik m verkopen om een 15+ te kopen en die perfect te maken? Waarom is die projectile speed zo belangrijk op Freezing pulse?

Binnenkort ga ik maar eens een lvl 66 map doen om dr ff in te komen.

• Dembar
ik geloof dat veel mensen de regel gebruiken 3.5k health om maps te starten.

en daarna gaan ze nog door met health nodes pakken dus zou zeggen keep stacking the health nodes, damage pakken veel mensen via gear.

Battletag Vakasha#2284

Verwijderd

Marcvz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:53:

Sinds dit is doorgevoerd hebben ze al heel veel HC spelers hun char gekost. Zeker LA spelers, omdat die onwijs veel hits met 1 shot kunnen doen.

Hoe het met de tweakers gaat vraag ik me ook af.
Volgens mij zijn er maar weinig met maps bezig..
Dit kan ik zeker bevestigen, LA + lmp + chain wanneer 2-3 mobs die thorns hebben en je instakilled jezelf, zelfs met 5.5k hp en 80% lightres.

Heel jammerlijk om daaraan rip te gaan op een lvl 67 map terwijl je daarvoor zonder problemen lvl 72-74 rare maps met 80%+ quanitity aan nare suffixes kan clearen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 18:40 ]

• Marcvz
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:31:
Alles loopt nu redelijk bij mij, ben weer wat currency aan het opbouwen. Gisteravond tijdens een Docks run heb ik mijn eerste Exalted orb gevonden (EVER), welliswaar was de drop niet voor mij bestemd, maar ik klikte een milliseconde eerder dan die anderen en ineens zat ie in mijn stash :D

Sinds de dood van mijn lvl 72 duelist (4 weken geleden) heb ik nu weer lvl 69,5 Freezing Pulse Templar gefixed (en lvl 55 Shadow die even een break heeft). Ik zit wel met een aantal dillema's:

1.) Blood magic gebruiken of niet. Zo niet, moet ik Eldritch battery gebruiken of niet.
Ik wil namelijk meer aura's gebruiken dan wat ik nu heb. Als ik bloodmagic gebruik dan is mijn energy shield zo goed als waardeloos (je ES regenerate niet als je spells met BM aan het spammen bent) en run ik Determination/Vitality/Discipline
Als ik geen BM run, dan moet ik haast overgaan naar EB zodat ik Clarity kan jammen samen met Determination/Vitality/Discipline/Haste (en misschien zelfs nog Tempest Shield).

- Hoeveel HP is genoeg om te stoppen met HP nodes en te focussen op Crit. Ik zit nu op zo'n 2.7k HP, 40% armor reduction, 73/80/80/-9 Fire/Cold/Li/Chaos res. Ik vind mijn DPS output nu nog wat aan de lage kant (iets over de 1k DPS met FP-BM-FasterCast-IronWill)

- Moet ik mijn 10% Freezing pulse zelf gaan gebruiken of zal ik m verkopen om een 15+ te kopen en die perfect te maken? Waarom is die projectile speed zo belangrijk op Freezing pulse?

Binnenkort ga ik maar eens een lvl 66 map doen om dr ff in te komen.
Je ES schield is een leuk extratje, maar als je geen CI of low life build hebt, heb je praktisch geen ES als t goed is.
Dus dan maakt t ook niet uit als dat beetje dat je mogelijk hebt niet regenerate.

De projectile speed van FP is zo belangrijk omdat de range daarmee veel groter wordt.
Genoeg projectile speed en je kunt monsters aan de andere kant van t scherm raken.

Crit stacken is leuk, maar wel uitkijken met bepaalde packs en map mods hè.. :D

Je stats lijken me prima, alleen je HP is nog aan de lage kant.
Eigenlijk wil je zoveel HP hebben dat random crap je in ieder geval niet kan oneshotten.
(Roa charge terwijl je net gecursed wordt ofzo)

Met 3.5k hp heb je alles wel redelijk covered..
Met 240% max life zou je daar makkelijk aan moeten komen. En dat is vrij weinig voor HC builds.

• Baristo
Al mijn characters zijn weer langzaam 1 voor 1 gestorven :P

Dus ik kon weer lekker opnieuw beginnen, ik had al 2 weken geen exalt gezien en bam vind ik er een met 3 chaos in act 1.

Ik ben nu maar weer een Dual ice spear totem templar begonnen met dual curse, omdat het zo veilig is.
Ben al mijn currency kwijt geraak in al die andere characters dus het voelt alsof ik weer bij af begin. Ik hoop dat GGG de Act 3 merciless changes doorvoert zodat ik ook gear kan farmen ipv traden.

Al mijn andere characters gingen dood omdat de stap van docks ---> maps te groot is en ik geen gear kan spawnen in de tussen tijd en geen zin heb in traden voor items.

BTW ik heb zelf nog wat ideeen die we kunnen invoeren om de GoT community te laten groeien.

Hier kan je zien dat alles boven lvl 60 op de HC ladder komt te staan, we zouden een GoT ladder kunnen maken. zelf kan ik vrij weinig met code, maar het is mogelijk. mischien heeft iemand al een indexer geschreven en hoeven we die alleen nog maar te gebruiken (ff een middagje googlen)

Volgens mij was er al een give away stash, waar ik zelf ook graag aan zou willen doneren. Ik kan de link niet vinden op de index en PoE forums, ook al heb ik die ooit gezien.

Ik speel PoE als sinds de OB launch met veel plezier en heb al veel IRL vrienden eraan gekregen (allemaal d2 nostalgisten :P). Ik heb veel vertrouwen in de game, en zie de game alleen maar beter worden in de loop van tijd.
Zelf heb ik veel LoL gespeeld vanaf beta, en daar zag je ook hoe de game in 2 jaar tijd steeds beter werd (atm is riot een beetje te hard/snel gegroeid imo), en waren de eerste 2 seizoenen echt heel leuk om te spelen.

EDIT: na wat googlen ben ik deze post tegen gekomen. het is een app die track houd op de ladder/ races ladder. Ik denk dat het wel mogelijk is om wat code te veranderen en dat de app alleen nog maar aangemelde accounts bijhoud waardoor we een soort van "closed ladder" ladder hebben binnen GoT. Omdat de playersheet wel een goed idee is maar handmatig bijgehouden moet worden, is de informatie er op niet heel betrouwbaar en handig om te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Baristo op 25-04-2013 19:25 ]

• Marcvz
Hmm, ik ben geen voorstander van die changes.
Volg het topic sinds het online staat en ik hoop dat ze serieus nog wat sleutelen aan t idee.
Vooral de overlap met lage level maps staat me tegen.
Hiermee worden er heel veel maps overbodig en gaat er een enorme currency sink verloren.

En het maakt natuurlijk ook geen sense dat je ik weet niet hoe lang act 3 kunt farmen, en daarna xx levels overlevelled 66 maps moet gaan grinden op high levels maps te vergaren.

Dan kunnen ze mijn inziens beter de act 3 zones tot 66 laten gaan. Of de maps opschuiven zodat 68 de laagste map is.

En als je de plannen voor de 2e helft van act 3 en toekomstige acts meeneemt zou ik t helemaal niet veranderen.
Dan is straks heel het map systeem overbodig, terwijl dit juist een van de sterke dingen van PoE is die de economie een beetje stabiel houdt :)

De stap docks/maps valt volgens mij wel mee.. Nadat ik al mijn currency kwijt was door 2x toe net na t aanschaffen van een 5 link dood te gaan ben ik met mn huidige char gewoon self found gaan spelen tot ik weer level 70 was.
Scheelt wel dat ik best wat redelijke gear in mijn stash had, maar ook dit was allemaal gevonden buiten maps.

t Zou wel leuk zijn als t hier een beetje drukker werd ja.
Het verbaast mij dat er niet meer tweakers van D3 deze kant op gekomen zijn..

• Baristo
Marcvz schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:18:

Hiermee worden er heel veel maps overbodig en gaat er een enorme currency sink verloren.

En het maakt natuurlijk ook geen sense dat je ik weet niet hoe lang act 3 kunt farmen, en daarna xx levels overlevelled 66 maps moet gaan grinden op high levels maps te vergaren.

Dan kunnen ze mijn inziens beter de act 3 zones tot 66 laten gaan. Of de maps opschuiven zodat 68 de laagste map is.

En als je de plannen voor de 2e helft van act 3 en toekomstige acts meeneemt zou ik t helemaal niet veranderen.
Dan is straks heel het map systeem overbodig, terwijl dit juist een van de sterke dingen van PoE is die de economie een beetje stabiel houdt :)
Ja mappen zijn een nice currency sink atm, maar dat is het enige argument imo tegen het veranderen van de area lvls. Daarnaast, als je ooit >70 area's wil clearen ben je nog steeds verplicht mappen te doen, want er spawnen in de game alleen lvl 66 maps.

De stap docks/maps valt volgens mij wel mee.. Nadat ik al mijn currency kwijt was door 2x toe net na t aanschaffen van een 5 link dood te gaan ben ik met mn huidige char gewoon self found gaan spelen tot ik weer level 70 was.
Scheelt wel dat ik best wat redelijke gear in mijn stash had, maar ook dit was allemaal gevonden buiten maps.

hmmz, ik vind het bar moeilijk om gear te vinden op dat lvl, ik speel vaak alleen en dan moet ik kiezen tussen of heel squishy met iiq&iir spelen en hopen op ilvl 65 rares. Of veilig spelen en helemaal niks vinden.

Vooral mellee is zo gear afhankelijk en heeft juist de grootste moeite met iiq&iir rondlopen. Alle 3 mijn HC lightning strike templars hadden dit probleem, ik kon docks stompen met mijn echte gear, maar vond niks. of ik kon docks met IIQ&IIR doen en had extreme issues qua veiligheid. Dus ik ging maar op lvl 71 mappen doen met mijn echte gear en werd keihard door de unique van de map ge2shot. De base armor van die <lvl 68 troep is gewoon niet hoog genoeg voor lvl 66 maps als het niet life + %100 armor + dbl ressi rolled, en dat gaat +10 chaos kosten per item slot voordat je iets in die buurt rolled, en dan nog steeds zit het op ilvl 63 troep ipv ilvl 68 gear.

Dus zou ik 5x 10 chaos kwijt moetten om van docks naar maps te kunnen gaan, terwijl een gemiddelde character nooit 50 chaos in zijn lifetime spawned voor die tijd. Ranged heeft natuurlijk dit probleem veel minder, maar voor mensen die solo spelen is het vrij lastig om docks > maps te gaan zonder coockie cutter builds te nemen.

• Marcvz
Baristo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:08:
[...]

Ja mappen zijn een nice currency sink atm, maar dat is het enige argument imo tegen het veranderen van de area lvls. Daarnaast, als je ooit >70 area's wil clearen ben je nog steeds verplicht mappen te doen, want er spawnen in de game alleen lvl 66 maps.
Dat gaf ik ook al aan in mijn reply alleen dan als negatief punt.
Dan ben je zo hoog dat level 66 maps je geen XP meer geven, maar je moet ze doen om hogere level maps te krijgen.. Maakt toch geen sense? ^^
En de vendor recipe voor maps lijkt me niet de moeite waard om een fatsoenlijke map pool mee op te bouwen.

Maps zijn ook een stuk gevarieerder (en daarom ook moeilijker, maar wel leuker) dan de 'gewone' content.
Die is behoorlijk voorspelbaar dus ze maken de game er mijn inziens ook een stuk makkelijker mee.

Wel ben ik het absoluut met je eens dat Melee nog steeds niet viable is in hogere lvl maps op HC.
LS is tof, maar je moet ik sommige situaties als een ranged spelen wil je overleven.

Maar als het probleem is dat je geen maps kunt doen met je melee char en je hogere level gear nodig hebt voor die char. Dan maak je toch een ranged alt waarmee je gear gaat farmen?

't Is stiekem natuurlijk een beetje eigenwijs om een hele gear afhankelijke build te pakken en je dan vervolgens te beperken tot solo play zonder te willen traden :P

• Baristo
Marcvz schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:23:
[...]

Dat gaf ik ook al aan in mijn reply alleen dan als negatief punt.
Dan ben je zo hoog dat level 66 maps je geen XP meer geven, maar je moet ze doen om hogere level maps te krijgen.. Maakt toch geen sense? ^^
En de vendor recipe voor maps lijkt me niet de moeite waard om een fatsoenlijke map pool mee op te bouwen.
De docks gaat +1 lvl dus die kan je farmen tot lvl 71 farmen als je zou willen, maar dan heb je wel -10% currency. De meeste mensen zullen vanaf daar weer mappen gaan doen omdat ze kans hebben op map drops.
Maar voor de mensen die op dat moment geen mappen/vrienden online hebben kunnen dan "gratis content" doen. het zorgt ervoor dat de hele M2M pubs gaan verdwijnen, die op dit moment zoveel QQ opleveren.
Het zorgt er ook voor dat je piety runs kan doen, wat ik wel lachen vind imo.

• Shodan_xl
Wat is er mis met M2M pubs? Ik heb veel high level mensen gevonden door die pubs te spelen, waarmee ik regelmatig 70+ maps kan doen. Soms loopt een groep niet, maar dan stap je weer uit de party en ga je naar de volgende. Maar misschien gaat dat in HC anders..

Ik zou er niet moeten denken om weer docks of iets dergelijks te moeten farmen, nadat je de randomness van maps gewend bent.

• Marcvz
Hmm, je kunt nu ook Piety runs doen :D
Het gaat met niet zozeer om de docks hoor, het enige wat mij tegen staat is de overlap.
Als je de 71 voorbij bent kun je gewoon catacombs gaan farmen.

Tot level 78 hoef je eigenlijk geen map te betreden als ze die verandering doorvoeren.
En dan moet je daarna met je level 78 char level 66 maps gaan doen, waar je geen xp voor krijgt, om je pool op te bouwen.

Ik denk niet dat iemand met 71 maps gaat doen als je de keuze hebt om content te doen die veel makkelijker is.
De currency penalty is makkelijk op te vangen. Als ik docks doe, vervang ik mijn life leech gem met quantity gem.
En maps doen is ook niet goedkoop..

Ik vind verschuiving in levels prima. Maar de overlap niet.

De intentie is mij ook niet duidelijk.
Ze roepen altijd dat ze een hardcore game willen maken. En nu zegt Chris letterlijk in de openinspost dat ze spelers een mogelijkheid willen geven door te levellen en currency te verzamelen zonder op te hoeven letten :P
Het klinkt haast als een verandering die Blizzard had kunnen verzinnen :D

Maar goed, we zien het wel.
Er zijn veel goede argumenten gegeven in het topic en ik heb er wel vertrouwen in dat GGG niets doorvoert wat de boel teveel uit balans trekt.

Misschien Piety even verslaan met mn chars die dat nog niet gedaan hebben.. Anders heb ik straks die 2 skillpoints 10 levels later :P

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-12 12:47
Hier is er weer 1 hoor :)
D3 al een tijdje niet meer gespeeld.. beetje te vaak hetzelfde stukje gedaan en mijn hoogste char is slechts PL38. Nu ook de endgame in lotro een beetje te veel grind is geworden heb ik ook PoE maar eens geprobeerd.

Zitten een hoop goede dingen in die D3 een stuk beter gemaakt hadden al merk je wel dat PoE een stuk minder gelikt is dan D3.

Anyway... paar dagen geleden begonnen en nu een witch lvl28. Heb toch redelijk wat mmo / diablo ervaring maar ik heb toch het idee dat ik wat dingen mis :)
M'n witch heeft nu een schamele 20 DPS wat volgens mij veel te laag is voor mijn level. Ik dual wield sceptres die ik op laag level gevonden heb en ook veel van mn armour draag ik al een tijdje omdat ik eigenlijk niet veel beters tegenkom of als ik iets tegenkom wat beter lijkt dan is er een strength of dex requirement waar ik niet aan voldoe. Als main skills gebruik ik fireball, fire storm en arc (chain lightning).

Wat ik me afvraag:

* Hoe belangrijk is physical damage voor een witch. Ik heb het idee dat dit alleen voor melee attacks is maar hoger level wapens hebben wel veel meer physical damage dan mijn huidige.
* Is het handig als witch om te dual wielden ivm de stats en mogelijke gem slots op 2 wapens of werkt bijv. een wand beter? De sceptres hebben passives als +10% elemental damage of spell damage.
* Hoe krijg ik mijn DPS omhoog? :)
* Orbs etc. bewaren voor hogere levels / betere gear?
* Zijn er bepaalde rode of groene (support)gems die te gebruiken zijn als witch? Heb bijv.een rode support gem gevonden "Iron Will" die 19% reduced cast speed geeft en strength damage contribution geeft aan spell damage. Dat lijkt me ideaal om aan een fireball of firestorm te hangen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Groenie
JohnnyV76 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:23:
[...]

Hier is er weer 1 hoor :)
D3 al een tijdje niet meer gespeeld.. beetje te vaak hetzelfde stukje gedaan en mijn hoogste char is slechts PL38. Nu ook de endgame in lotro een beetje te veel grind is geworden heb ik ook PoE maar eens geprobeerd.
* Hoe belangrijk is physical damage voor een witch. Ik heb het idee dat dit alleen voor melee attacks is maar hoger level wapens hebben wel veel meer physical damage dan mijn huidige.
=> Klopt, als witch kan je ook op lvl 20 nog met een lvl 5 wand met hoge % spell dmg lopen

* Is het handig als witch om te dual wielden ivm de stats en mogelijke gem slots op 2 wapens of werkt bijv. een wand beter? De sceptres hebben passives als +10% elemental damage of spell damage.
=> Wand/sceptre(of dagger) maakt weinig uit, net wat je de betere dps geeft. Dual wield kan, een shield kan ook 3 sockets rollen. Hangt beetje van je lvl af en SC/HC of je dual wield of niet.

* Hoe krijg ik mijn DPS omhoog? :)
=> Voornamelijk % spell dmg nodes of % ele(of cold/fire/lightning) dmg nodes, daarnaast uiteraard cast speed en % spell op gear

* Orbs etc. bewaren voor hogere levels / betere gear?
=> Ja, behalve de "goedkope orbs", zoals transmuation / alteration en paar chrom soms om kleuren naar wens te rollen

* Zijn er bepaalde rode of groene (support)gems die te gebruiken zijn als witch? Heb bijv.een rode support gem gevonden "Iron Will" die 19% reduced cast speed geeft en strength damage contribution geeft aan spell damage. Dat lijkt me ideaal om aan een fireball of firestorm te hangen.
=> Voornamelijk wat je als quest rewards krijgt, Iron Will is alleen handig als je ook echt veel STR hebt, faster casting is bijv handig voor witch

Speel je SC of HC? Kan vanavond wel even kijken of ik nog wat gear heb, je dps is inderdaad nog wat laag.

• Marcvz
Wel naar je skill dps kijken he, en niet naar die van je default attack.
Daar ging ik de mist in toen ik voor t eerst PoE speelde :D

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb zelf gewoon de currency die ik vond gebruikt om m'n gear te verbeteren. Je kunt alles bewaren, maar in mijn mening kun je dat zelf het beste beoordelen. Exalted Orbs/Divine Orbs wel bewaren. EN de rest heb ik gewoon gebruikt om mijn char sterker te maken. Voor mijn gevoel vind je redelijk veel orbs en is het niet moeilijk om snel fusings te fixen. Deze fusings ruil je weer 2:1 tegen chaos, enzovoorts krijg je wealth.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-12 12:47
Dank voor de comments :)
Speel gewoon lafjes op SC en merk dat ik nog wat termen moet leren...
Wat wordt er met nodes bedoelt?
Fusings, chaos en wealth zijn mij ook nog onbekend... ik weet wat de termen in t engels betekenen maar de link met het spel zelf...

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Marcvz
Hmm, leg mij eens uit hoe je dat doet dan?
Ik zou graag een lioneye's voor mn ranger kopen.. Maar ben nog niet op de helft qua currency..

Mijn ervaring is dat je beter kunt traden met je currency dan zelf gebruiken.
T is me meer dan eens overkomen dat ik dacht, ach, ik link die gloves wel even en dan 30 fusings verder was t nog niet gelukt.
Daarna besef je ineens dat je voor die 30 fusings hele dikke upgrade voor zowel gloves als boots had kunnen kopen incl de gewenste links :p

• Gundogan
  • Laatst online: 22:35

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ik gebruik ook alle lage currency (Orb of Alteration, Orb of Transmutation en Orb of Augmentation). Die vul je altijd wel redelijk snel weer aan. Rest zou ik zuinig mee zijn.

Ben nu wel met een aardige char bezig:

Firestorm met extra burning damage, chance to ignite en power charge on critical: main damage

Cold Snap met elemental proliferation, increased area en extra cold damage: crowd control en met Taryn's Shiver krijg je ook nog een damage boost, maar die staff is nogal duur. :p

Spell totem met Arc en elemental proliferation (+ lightning penetration): shock stacker. Zal wel een skellie totem worden in de toekomst als Arc niet meer goed kan shocken.

Beetje goochelen wanneer je wat moet gebruiken, maar wel leuke afwisseling en alles werkt op zich aardig met elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 26-04-2013 12:28 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Verwijderd

Marcvz schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:48:
[...]

Je ES schield is een leuk extratje, maar als je geen CI of low life build hebt, heb je praktisch geen ES als t goed is.
Dus dan maakt t ook niet uit als dat beetje dat je mogelijk hebt niet regenerate.

De projectile speed van FP is zo belangrijk omdat de range daarmee veel groter wordt.
Genoeg projectile speed en je kunt monsters aan de andere kant van t scherm raken.

Crit stacken is leuk, maar wel uitkijken met bepaalde packs en map mods hè.. :D

Je stats lijken me prima, alleen je HP is nog aan de lage kant.
Eigenlijk wil je zoveel HP hebben dat random crap je in ieder geval niet kan oneshotten.
(Roa charge terwijl je net gecursed wordt ofzo)

Met 3.5k hp heb je alles wel redelijk covered..
Met 240% max life zou je daar makkelijk aan moeten komen. En dat is vrij weinig voor HC builds.
Ik moet er bij zeggen dat ik standaard met een Andvarius en een ander 32% iir ring rondloop die niets bijdragen aan mijn HP/survivability, dus de genoemde stats zijn incl. 2 ringen die niets toevoegen dan IIR.
3.5k HP zou ik kunnen halen als ik geen IIR zou nemen. Dus ik kan beter mijn ES (550 zonder Discipline) inruilen voor extra mana denk ik.
Met hoeveel IIR en IIQ lopen jullie tijdens maps eigenlijk?

Ah ok, dus meer projectile speed zorgt ervoor dat ik vanaf een langere afstand mobs kan raken met m'n FP. Ik denk dat ik mijn 10% FP dan maar ga upgraden naar 15%. Tegenwoordig zijn GCP toch niet zoveel meer waard.

Ook heb ik vandaag nog een lvl 72 dood zien gaan tijdens een mapje :S

Mijn gear heb ik voornamelijk ook zelf gevonden, behalve mijn Wand (72 spell dmg en 16% cold dmg voor maar 2 Chaos orbs. Koopje dacht ik), Andvarius en shield heb ik aangeruild. Ik bewaar tegenwoordig ook maar mijn currency, heb echt teveel stomme dingen gedaan met mijn chaos orbs en Fusings en zo 3-4 exalteds weggespoeld.

• Marcvz
Ik kijk zelf totaal niet naar IIR/IIQ als stats. Naar mijn idee is IIQ trouwens wel iets beter.
Meer iets is automatisch ook meer rare items. En IIQ werkt ook voor je currency.

Ik heb wel wat op mijn gear zitten, maar deze stat houdt met niet tegen iets te upgraden en ik zal er ook zeker niets extra voor betalen.
Maar dat is op softcore misschien anders...

Desalniettemin moet 3500 nog steeds makkelijk te halen zijn zonder HP op je ringen.

Als ik mijn templar pak en beide ringen uit doe zit ik nog op 4200 hp.
En dat is met maar 240% max life wat voor HC aan de lage kant is.

• Kaw
Op dit moment heb ik 70% meer IIQ en 125% meer IIR. Maar dat is op SC. Op HC zou ik dit ook niet zo snel doen. Het nare is wel dat het verslavend is om met zoveel IIQ en IIR te spelen. Altijd een rugtas vol rares na 1 run is een heerlijk gevoel.

Edit: Na een uurtje dock runs. 200 rares. 1 fuse als meest waardevolle orb. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Kaw op 26-04-2013 17:26 ]

• Shodan_xl
Ik speel zelf met 67% IIQ and 127% IIR. Ik gebruik een aparte skill met culling strike, increased quantity, increased quality om de rares en bosses te raken. Zo boost je best wel het aantal items die je krijgt. Je hebt er dus een 4-link voor nodig. Zelf gebruik ik rain of arrows, maar andere skills zijn ook mogelijk.

• Kaw
Vandaag eindelijk een Soul Mantle te pakken gekregen. Nu kan ik 3 totems spawnen!

Het ding had maar 1 socket, dus even een paar orbjes er tegen aan voor wat meer. 3e orb gaf een 6-socket! Wat een geluk! Las op het forum dat sommigen wel 1000 nodig hebben en nog geen 6 sockets hebben.

Nu nog een 6-link, maar dat komt wel. Heb nu een 4-link en dat gaf al met een extra support gem een impuls van 30% meer dps.

• Baristo
6 sock heb ik altijd wel binnen 100 jewelers, 6L is een ander verhaal dat koste me zo'n 250 fusings en dat is "lucky"

• Groenie
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/349930
10e witch en 32 overall, en net aan lvl 8, snelle 3 punten zo in 30min :)
Pagina: 1 ... 31 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]