Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:23

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Metalkai schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:58:
Denk erover om een Witch character te starten (gewoon op default weer). Heb alleen geen idee van wat voor build zou werken. Ik wil eigenlijk geen summoner/minion build, maar aangezien veel vijanden resistant zijn tegen bepaalde elementen, lijkt het me ook niet handig om op één element te richten.
Iemand met verstand van deze class die een goede build kan aanraden? Het liefst heb ik natuurlijk ook een redelijk goede survivalbility.
Elemental resist is niet heel erg als je elemental weakness gebruikt. Alleen elemental reflect kan nog eng worden in de end game met een crit build.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Metalkai schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:58:
Denk erover om een Witch character te starten (gewoon op default weer). Heb alleen geen idee van wat voor build zou werken. Ik wil eigenlijk geen summoner/minion build, maar aangezien veel vijanden resistant zijn tegen bepaalde elementen, lijkt het me ook niet handig om op één element te richten.
Iemand met verstand van deze class die een goede build kan aanraden? Het liefst heb ik natuurlijk ook een redelijk goede survivalbility.
Ik heb ook maar 1 element waarmee ik aanval, namelijk COLD.
Om dus resist te kunnen vellen, heb ik bepaalde curses tot mijn beschikking > Frostbite (degene die ik het meest gebruik), Elemental Weaknees idd (voor in group-play) en/of Temporal Chains/Enfeeble ofzo..

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Bam!
Voor 2 alch bijna 200 dps erbij, van 280 naar 475 normale hits, van 528 naar 885 met Heavy Strike.
Toen kon ik het niet laten en heb er wat orbs tegenaan gegooid, van 3 losse RGR sockets naar 2 RR en 3 RRR linked.
Nu de rest van m'n crappy gear nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

kihon schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:28:
[...]

Ik heb ook maar 1 element waarmee ik aanval, namelijk COLD.
Om dus resist te kunnen vellen, heb ik bepaalde curses tot mijn beschikking > Frostbite (degene die ik het meest gebruik), Elemental Weaknees idd (voor in group-play) en/of Temporal Chains/Enfeeble ofzo..
Ik heb Windscream en gebruik Frostbite + Critical Weakness, of Frostbite + Elemental Weakness als Frostbite alleen niet genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

* Gundogan graaft maar weer een graf.

Dag lvl68 bow templar. Vaal rotsblok spam. :(

Zoooo... wat nu weer als char maken..... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ouch. RIP
Ach, je haalt me vandaag of morgen wel weer in...voor de derde keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd slim, na brutus killen net iets te lang in town met je nieuwe drops aankloten zodat je portal dichtgaat en je je vervolgens realiseert dat je de waypoint na hem ook niet gepakt hebt.

In ieder geval wel aardige boots erbij met 90 hp 30 dex en 30 lightning res, die kan ik goed gebruiken.

Paar skillpoints geïnvesteerd, 2 aardige magic rings met resistances en +70 hp gecraft en mn elemental resistances beginnen weer ergens op te lijken (65 fire, 45 lightning, 25 cold).

Nu alleen nog een goede chest of gloves vinden met RRGB linked en hp en resistances, dat zal vast een dure grap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:34:
Altijd slim, na brutus killen net iets te lang in town met je nieuwe drops aankloten zodat je portal dichtgaat en je je vervolgens realiseert dat je de waypoint na hem ook niet gepakt hebt.

In ieder geval wel aardige boots erbij met 90 hp 30 dex en 30 lightning res, die kan ik goed gebruiken.

Paar skillpoints geïnvesteerd, 2 aardige magic rings met resistances en +70 hp gecraft en mn elemental resistances beginnen weer ergens op te lijken (65 fire, 45 lightning, 25 cold).

Nu alleen nog een goede chest of gloves vinden met RRGB linked en hp en resistances, dat zal vast een dure grap worden.
Dat heb ik inderdaad ook wel eens ja :X Solaris Temple is ook vreselijk, 3 floors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik ben een beetje uit balans, lol.
143 Fire -, 184 Cold - en 90 Lightning Resistance.
Minus de 20% op Cruel zit ik nog dik in de plus en zelfs voor Merciless is het overkill, lol.
Maar ja, verder nog erg squishy :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:07:
* Gundogan graaft maar weer een graf.

Dag lvl68 bow templar. Vaal rotsblok spam. :(

Zoooo... wat nu weer als char maken..... :p
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

mercapto schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:06:
Ik ben een beetje uit balans, lol.
143 Fire -, 184 Cold - en 90 Lightning Resistance.
Minus de 20% op Cruel zit ik nog dik in de plus en zelfs voor Merciless is het overkill, lol.
Maar ja, verder nog erg squishy :/
Lol Hoe heb je meer dan 75% :o

Weet dat je de 80 kan halen met een node, maar hoger ??
Of run je purity aura?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Dit zijn m'n pure resistances, dus alles van alle gear opgeteld.
Er staat nooit meer dan 80%, maar eigenlijk heb je uiteraard veel meer.
Om te weten welke gear ik makkelijk kwijt kan zonder dat m'n resistances onder de 80% duiken heb ik alles dus gewoon met de hand opgeteld, en dan krijg je deze cijfers.
Nu weet ik dus dat ik Cold makkelijk 40 puntjes omlaag kan laten gaan, en dus wat armor kan vervangen zonder op Cold te hoeven letten.

[ Voor 11% gewijzigd door mercapto op 17-02-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

mercapto schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:36:
Dit zijn m'n pure resistances, dus alles van alle gear opgeteld.
Er staat nooit meer dan 80%, maar eigenlijk heb je uiteraard veel meer.
Om te weten welke gear ik makkelijk kwijt kan zonder dat m'n resistances onder de 80% duiken heb ik alles dus gewoon met de hand opgeteld, en dan krijg je deze cijfers.
Nu weet ik dus dat ik Cold makkelijk 40 puntjes omlaag kan laten gaan, en dus wat armor kan vervangen zonder op Cold te hoeven letten.
Je resses gaan in Cruel omlaag en in Merciless nog meer, wordt alles -60% res
Dus hoe jij telt zou je 140 op alles moeten hebben om op 80 te blijven :P

Dan kan je cold wel met 40 naar beneden ja, maar je light moet echt omhoog ;)

[ Voor 5% gewijzigd door kihon op 17-02-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Weet ik :)
Ik heb nog een hele Act om het goed te krijgen, dus ik heb geen haast. Wie weet dropt er iets leuks en ga ik alles omgooien. (M'n wapen heeft 40% cold res, dus dropt er iets beters zonder die cold res dan wil ik niet net m'n armor vervangen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ben weer begonnen met streamen! niets serieus. eerst ff kijken hoe het gaat!

voor de geintereseerde.. www.twitch.tv/fighter1441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Iemand nog link naar HC sheet? Beetje eenzaam in HC tot nu toe, ben ondertussen in a3 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:49
zo vandaag maar weer eens begonnen na wat daagjes ziek zijn. FF een maurauder levelen voor grap vooral intresse in de LOH gem :) @Groenie link staat in me sig :)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Neles7 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:48:
zo vandaag maar weer eens begonnen na wat daagjes ziek zijn. FF een maurauder levelen voor grap vooral intresse in de LOH gem :) @Groenie link staat in me sig :)
Nooit gezien dat HC in volgende tab staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07
Sinds ik een melee char ben begonnen run ik 'ninja allowed' farm runs. Dat pakt zeer gunstig uit als een melee char. Net een exalted kunnen ninja'en. Het staat overigs duidelijk in mijn games dat ninja allowed is. Games waar ninja'en allowed is gaan veel sneller dan niet allowed en maakt het wat spannend imho.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:13:
Sinds ik een melee char ben begonnen run ik 'ninja allowed' farm runs. Dat pakt zeer gunstig uit als een melee char. Net een exalted kunnen ninja'en. Het staat overigs duidelijk in mijn games dat ninja allowed is. Games waar ninja'en allowed is gaan veel sneller dan niet allowed en maakt het wat spannend imho.
Ninja-en is ook gewoon toegestaan door GGG.

Helaas vinden de mede-spelers het vaak een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:15:
[...]

Ninja-en is ook gewoon toegestaan door GGG.

Helaas vinden de mede-spelers het vaak een no-go.
Helaas?

IK als ranged character ben vaak ver van de battle zelf en dan is iemand die je stuff ninja-ed ERG irritant.
Ook al zijn de timers voor ranged characters ietsje langer dan die voor melee, melee kan VEEEL makkelijker dingee ninja-en.

En ook al klik je op je item, moet je er eerst naartoe lopen, dan nog ligt het item niet altijd waar hij aangeeft, moet je eerst de items refreshen met Z-Z en dan op klikken.

Vooral in maps is het echt IRRI...
Speel daarom nu alleen met mensen uit mijn vriendlijst die ook allemaal gewoon loot-to-name doen en maps-to-maker.
Vandaag nog, mijn eerste GCP gevonden( ik zag hem helemaal niet liggen, maar iemand anders uit groep zei van he , that is your gcp.)
Dat zijn gewoon mensen die de loot respecteren.

En geloof me gaat sneller dan met ninja's in een groep, want alles wat mensen mee bezig zijn in een FFA-party is loot stelen en nmiet voor kills gaan...
Echt zo van ohh er lopen nog 2 rare-mobs rond, maar ik ga eerst de loot stelen.

Verder doe ik het in FFA parties wel hoor, daar niet van, maar lukt bijna niet, zeker omdat FFA parties altijd 90% melee members hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door kihon op 17-02-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Helaas? Ik heb echt een gruwelijke hekel aan ninjas. Helemaal als je een ranged character speelt, dan heb je echt zero chance om een item te krijgen.
Ik vindt dat ninja-looten, melee of ranged gewoon selfish is. Mensen hebben de items zelf vaak niet eens nodig, en nemen het weg van de persoon die het wel nodig zou hebben. Niet echt een goede manier om een community te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem daarbij in overweging dat je vaak als Ranged ook vaker "veiliger" een stuk verderop staat.
Dat terwijl de melee mensen vaker het nodige risico lopen.

Ook wou GGG, dat je niet alleen tegen de npc's, maar ook tegen de andere spelers speelt.
Eerst was er helemaal geen timer, maar na aandrammen is er nu een timer.

Punt is alleen als je niet goed oplet, er spul van je "geninja'd" kan worden.
Maar zo "hoort" het ook te werken volgens GGG.

Het voegt iig weer wat toe aan de "hardcore" game die het is.
It's important to us that Path of Exile has a cut-throat feel where players are not only competing against monsters, but also their fellow players. We do not feel it is an option to arbitrarily hide items from players who have not been allocated them.
- The allocation time is intended to be very small (enough time to compensate for a little latency, reaction time and travel distance). We're thinking a base time of something in the order of 1 second when standing next to the item.
- The time would be increased by the time it takes for the character to run to the item. An item allocated to a ranged player might unallocate after two seconds, for example.
- It's important that the time is low enough that the player can only get the item if they are paying attention and make an effort to immediately grab it.
Bron: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/392

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Punt is dat ook al let je op, spullen nog steeds van je geninja'd wordt. Tenzij je gewoon niks aan het doen bent en alleen maar spullen van andere gaat oprapen.
Dat GGG vindt dat het zo hoort, betekend niet dat het ook een goed systeem is.

Ik vind het argument dat ranged veiliger is dan melee belachelijk. Dus omdat melee in het midden gaat staan, betekend dat zij alle loot mogen hebben en de ranged alleen maar de left-overs? Zoals ik al zei, dat is dus geen goed systeem. Of de timer moet flink langer, of ze moeten loot gewoon personalised maken, zodat je alleen de loot kan zien dat voor jou bedoeld is.
Daarbij komt ook nog dat melee-characters vaak de loot blokkeren, zodat ranged er niet naar toe kan rennen in de tijd die je krijgt om het op te rapen.

Door het systeem dat er nu is, speel ik ook gewoon niet met andere mensen. Ik denk niet dat het de bedoeling was van GGG om mensen aan te moedigen om in hun eentje te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Metalkai op 17-02-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Wat ook zo leuk is, de melee classes zijn aan het huilen omdat ze in hogere levels niet alles kunnen tanken :(

Nee echt het is Wraeclast, niet Sanctuary ofzo :)
Moeten ze maar een keer retreaten, the horror, kunnen ze niet meer ninja-en :)

Maarja ze gaan dus melee wel buffen schijnt het ...naja

Was laasts een Witch-TANK in me groep,...die dude was UBER, hoe meer ie geraakt werd hoe meer ES hij kreeg :) )maarja hij kon geen damge doen :( )

En geloof me ik sta niet veilig hoor :P

[ Voor 17% gewijzigd door kihon op 17-02-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:58:
Punt is dat ook al let je op, spullen nog steeds van je geninja'd wordt. Tenzij je gewoon niks aan het doen bent en alleen maar spullen van andere gaat oprapen.
Dat GGG vindt dat het zo hoort, betekend niet dat het ook een goed systeem is.

Ik vind het argument dat ranged veiliger is dan melee belachelijk. Dus omdat melee in het midden gaat staan, betekend dat zij alle loot mogen hebben en de ranged alleen maar de left-overs? Zoals ik al zei, dat is dus geen goed systeem. Of de timer moet flink langer, of ze moeten loot gewoon personalised maken, zodat je alleen de loot kan zien dat voor jou bedoeld is.
Daarbij komt ook nog dat melee-characters vaak de loot blokkeren, zodat ranged er niet naar toe kan rennen in de tijd die je krijgt om het op te rapen.

Door het systeem dat er nu is, speel ik ook gewoon niet met andere mensen. Ik denk niet dat het de bedoeling was van GGG om mensen aan te moedigen om in hun eentje te spelen.
Gewoon beter opletten en sneller reageren dan dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Sure, maar dan zal ik als ranged character in melee gaan staan, en niks aanvallen. Dat is de enige manier waarbij melee-characters loot niet kunnen blokkeren.
Heeft helemaal niks met snel reageren en opletten te maken, maar met de player-collision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:13:
Sure, maar dan zal ik als ranged character in melee gaan staan, en niks aanvallen. Dat is de enige manier waarbij melee-characters loot niet kunnen blokkeren.
Heeft helemaal niks met snel reageren en opletten te maken, maar met de player-collision.
Gewoon een item oprapen doorlopen?
Niks moeilijks aan toch.

Het is ook niet zo dat er elke 5 minuten een chaos orb voor je valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Lees je nou wel of zit je gewoon te negeren wat ik schrijf? Je kan niet doorlopen als de melee-characters voor de loot staan. Je loopt dan tegen de andere character aan, waardoor je eigen character erom heen moet lopen. Tegen de tijd dat je eromheen gelopen bent, is de timer verstreken en heeft de melee de loot alweer geninja'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:16:
Lees je nou wel of zit je gewoon te negeren wat ik schrijf? Je kan niet doorlopen als de melee-characters voor de loot staan. Je loopt dan tegen de andere character aan, waardoor je eigen character erom heen moet lopen. Tegen de tijd dat je eromheen gelopen bent, is de timer verstreken en heeft de melee de loot alweer geninja'd.
Lol, wat jij nu zegt heb ik nog noooooit gehad.

Als ik al eens mijn loot weggenomen zag worden was het omdat ik of te laat was.
Of de text van de item was iets anders dan waar het daadwerkelijk was. (paar keer maar voor gekomen maar nog.)

Moet het toch ook maar eens gaan proberen dan. :D
Dikke marauder met de nick IWillNinja en dan de mensen bodyblocken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Whatever, ik zal er geen woorden meer over vuil maken. Het is duidelijk dat jij mij niet gelooft, en dat het jou geen bal interesseert dat je het spel voor andere verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Vrijdagavond ook mijn eerste groep gedaan vanwege het neerkrijgen van Piety. Leuke ervaring voor de progress, maar loot was een drama. Piety ging neer en er lagen 3 rares, waarvan 2 voor mij bestemd waren volgens de loot timer en ik stond als Bow-user helaas een eind er vandaan. Iemand met een enorme runspeed ging er ongelooflijk effectief doorheen en pakte alles weg. Ook een stel orbs. Al met al had hij anderhalve seconde nodig voor 6 drops. Had haast het gevoel dat het een bot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Blij dat ik nog nooit in een groep heb gespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
kihon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:43:
[...]

En geloof me gaat sneller dan met ninja's in een groep, want alles wat mensen mee bezig zijn in een FFA-party is loot stelen en nmiet voor kills gaan...
Echt zo van ohh er lopen nog 2 rare-mobs rond, maar ik ga eerst de loot stelen.
Zeker niet. Als ik een FFA game start trekt dat bepaalde spelers aan. Die zitten continue naar voren te rushen om geen loot te missen. Als je niet FFA doet dan lagged iedereen er maar een beetje achteraan, zeker de ranged characters. Als ik aan het XP farmen ben moet alles gewoon zo snel mogelijk. Dat betekend dus runspeed flask en rushen maar.

Ik zou het liefst zien dat ze het aan de game maker overlaten of loot FFA is of niet. Dan is er voor ieder wat wils. Overigens zou ik nooit FFA doen op mijn ranged characters :p

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Oeps!

Gebeartrapped in Act3 :(
Daar konden m'n resists niet tegenop :P
Zonde van al die dure gear die ik net had gekocht.
Volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Dat ninja gebeuren begint mij ook inmiddels de keel uit te hangen. Ik ben een melee character, maar wel eentje die soms weg moet rennen om weer op adem te komen :) En dan zul je zien dat je leuke rare dan net dropped. En zelfs meegemaakt dat ik er gewoon niet naar toe kon lopen omdat andere spelers de gang blokkeerden.

Ik heb veel in public games gespeeld tot nu toe omdat ik het leuker vind en makkelijker wordt. Ook ontmoet je zo nieuwe mensen voor je vriendenlijst. Maar steeds vaker speel ik nu gewoon solo omdat ik liever concentreer op het slopen van monsters dan moeten klikken op stuff voordat het weg is. GGG mag het dan wel 'hardcore' vinden, ik vind het frustrerend en regelmatig eindigt het in gedoe en gevloek in publieke games. Zeker omdat het lang niet altijd duidelijk is of het nu FFA is of no ninjas.

Oplossing voor het probleem is in mijn optiek een keuzemogelijkheid toevoegen bij het maken van een publieke game of het FFA wordt, of ieder zijn eigen loot (diablo3 stijl). Kan iedereen kiezen wat ie het leukst vind. Ik vermoed trouwens dat dan 90% van de games eigen loot worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

pingkiller schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:06:
[...]

Zeker niet. Als ik een FFA game start trekt dat bepaalde spelers aan. Die zitten continue naar voren te rushen om geen loot te missen. Als je niet FFA doet dan lagged iedereen er maar een beetje achteraan, zeker de ranged characters. Als ik aan het XP farmen ben moet alles gewoon zo snel mogelijk. Dat betekend dus runspeed flask en rushen maar.

Ik zou het liefst zien dat ze het aan de game maker overlaten of loot FFA is of niet. Dan is er voor ieder wat wils. Overigens zou ik nooit FFA doen op mijn ranged characters :p
Kijk een FFA doe je voor XP te farmen, heb dat ook maar paar keer gedaan in totaal.
Voor de rest bijna niet gefarmed, gewoon quests doen is farm genoeg. (doe geen HC he, begrijp dat je daaar moet farmen om verder te gaan)

Maar in maps is dat wel anders hoor, ga jij er maar doorheen rushen en dood ;)
Dan kom je er niet meer in en is de ninja weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ninja, is leuk als jij het item krijgt, maar minder als het wordt weggegapt.

Het gebeurd me dus wel eens dat ik verder ben dan de groep en orb of alchemy (timer wachter en pakken) ze zien het niet eens. maarja zo zie ik ook niet wat hun killen en kan daar mijn chaos orb wel eens liggen.

Het hoort erbij, is soms leuk soms minder. mensen die zeuren als het gebeurd vind ik irri. de timer is toch afgelopen, wel vind ik het mooi als er 5 stoppen met schieten en wachten op de timer van een portal of wisdom scroll. dit vind ik dan toch weer zielig :).

Als het nu een exalt, chaos ofzo is. leuk daar wacht ik wel even op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
dit weekend een dual claw shadow begonnen op softcore. in act 2 dropt een legendary helmet die mij bloodmagic gaf. daarna 2 supergoede claws, en nu kan ik mijn skills spammen aan duizend per uur aangezien ik meer hp restore met hits dan ik verlies via blood magic :p heb wel het gevoel dat dit mij zuur gaat opbreken later.

shadow bevalt mij wel beter dan marauder en templar. het is wel zoeken naar voldoende hp nodes.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
kowlier schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:53:
dit weekend een dual claw shadow begonnen op softcore. in act 2 dropt een legendary helmet die mij bloodmagic gaf. daarna 2 supergoede claws, en nu kan ik mijn skills spammen aan duizend per uur aangezien ik meer hp restore met hits dan ik verlies via blood magic :p heb wel het gevoel dat dit mij zuur gaat opbreken later.

shadow bevalt mij wel beter dan marauder en templar. het is wel zoeken naar voldoende hp nodes.
Als je zorgt dat je niet gefreezed en gestunned wordt en dat je flickerstrike heb om snel bij de ranged mobs te komen, dan is dit voor softcore een leuke build. Ook voor latere levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
inmiddels lvl 64 Hardcore. gisteravond Vaal geprobeerd te killen op merciless met een full party. pfff wat een ziek moeilijke fight is dat :P

ik had de dikke pech dat ik naar town moest rennen om me shield weer up te krijgen vanwege die rotsblokken. (2 hits is dood) en toen ik in town stond werd de boss gekilled. geen kill voor mij dus... vanavond maar weer eens die nachtmerrie boss proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Flghter1982 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:54:
inmiddels lvl 64 Hardcore. gisteravond Vaal geprobeerd te killen op merciless met een full party. pfff wat een ziek moeilijke fight is dat :P

ik had de dikke pech dat ik naar town moest rennen om me shield weer up te krijgen vanwege die rotsblokken. (2 hits is dood) en toen ik in town stond werd de boss gekilled. geen kill voor mij dus... vanavond maar weer eens die nachtmerrie boss proberen :P
Denk dat ik Vaal ook maar in een groep doe voortaan. Zeker nu ik een melee char ga levelen. Anderen mogen wel onder de sloopkogel staan. :X

Ben bezig met een groundslam + fire damage Marauder

The Sea of Flames!

Gedachte:

- Max life: +~290% life en andere lifenodes en life regen
- Ground slam met radius passives + blood magic + added fire damage + chance to ignite (en flammability) + eventueel elemental proliferation = Sea of Flames!
- Infernal blow met radius passives = megasplatter (hoewel je eigenlijk crits nodig hebt om dat echt te laten werken)

Zal vast wel niet werken, maar in ieder geval grappig op papier.

Anders kunnen we altijd nog respeccen naar bow marauder met burning arrow. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 18-02-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
Kaw schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:43:
[...]

Als je zorgt dat je niet gefreezed en gestunned wordt en dat je flickerstrike heb om snel bij de ranged mobs te komen, dan is dit voor softcore een leuke build. Ook voor latere levels.
flickerstrike heb ik atm al goed gelvld. redelijk wat gems gevonden in het begin (waaronder lightning strike :9~ ) maar ik zit een beetje in de penarie kwa armour. weet niet echt wat te gebruiken. atm zit ik wat met vanalles, gewoon omdat dat de beste rare's waren die ik had. maar als ik uiteindelijk naar iron skin en die andere perk waardoor ik niet gestunned kan worden ga zal ik wss evasion en energy shield moeten stacken.

so many options :(

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 07:24:
, wel vind ik het mooi als er 5 stoppen met schieten en wachten op de timer van een portal of wisdom scroll. dit vind ik dan toch weer zielig :).
Als het tempo hoog genoeg is heb je geen tijd om op wisdom scrolls te wachten. Terwijl die persoon dan staat de wachten open ik verderop een chest waar(theoretisch) een 6link in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Als het tempo hoog genoeg is heb je geen tijd om op wisdom scrolls te wachten. Terwijl die persoon dan staat de wachten open ik verderop een chest waar(theoretisch) een 6link in zit.
Dat kan ja, maar is niet reeel in normal / cruel. hiervoor moet je al in maps of op merciles act 2 ofzo zitten (dacht dat het minimaal een lvl 50 area moest wezen). zit nog niet zover. wel kan die ene exalt drop er wezen :)...

ben nu lekker gems aan het farmen en doorverkopen.
Life on hit -> voor 1 chaos.
multiple projectiles -> 1 chaos.

ben nu een poppetje aan het gearen dat ik nog moet maken, ranger of duelist op softcore. eerst wat items zoeken voordat ik echt begin. lekker wat chars maken en zo gems krijgen van quests zo voorkom je toch de meeste kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 06:47
Gisteren begonnen met een Templar. Alle begin is moeilijk en ik heb nog geen idee welke kant ik op ga...

Veelbelovend maar er wordt wat kritiek geuit op het gebrek aan content, is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
  • Laatst online: 05-12-2016
Looney11 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:54:
Gisteren begonnen met een Templar. Alle begin is moeilijk en ik heb nog geen idee welke kant ik op ga...

Veelbelovend maar er wordt wat kritiek geuit op het gebrek aan content, is dit ook zo?
Speel zelf als een Lightning strike Templar (met Shield) erg leuk tot nu (lvl 42)

Gebrek aan content vind ik een beetje onzin. De game is nog in beta en heeft al meer content dan bijvoorbeeld Diablo 3. Act 3 is echt best groot. Bovendien komen er voor de release volgens mij nog meer acts bij.

Daarnaast droppen er vanaf lvl66(?) maps waarmee je een random omgeving kan clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Shorkan schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:56:
[...]
Gebrek aan content vind ik een beetje onzin. De game is nog in beta en heeft al meer content dan bijvoorbeeld Diablo 3. Act 3 is echt best groot. Bovendien komen er voor de release volgens mij nog meer acts bij.

Daarnaast droppen er vanaf lvl66(?) maps waarmee je een random omgeving kan clearen.
Ik denk niet dat dit groter is als diablo 3, hooguit gelijk eraan, dat was ook niet echt een game die eruit sprong voor de lange verhaallijn.

De game is gewoon vrij kort, als je er voor gaat zitten speel je normal gewoon in 3/4 uur door, das natuurlijk niet lang beta of niet. Dat dit niet helemaal het type game is voor een verhaallijn is een ander verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Game is nog in Open Beta he...

GGG is bezig om meer content te adden, Act 4 komt eraan in 5 maanden ofzo en dan nog een Act 5.

Ik vind de game nu al Erg uitgebreid, als je klaar bent mer Merciless ben je zo'n level 62-65 ofzoiets en daarna nog maps die lvl 66-77 hebben.

Zijn bij laatste update van paar dagen geleden ook 11 nieuwe maps bijgekomen.

Dus gebrek aan content is er zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
kihon schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:27:
Ik vind de game nu al Erg uitgebreid, als je klaar bent mer Merciless ben je zo'n level 62-65 ofzoiets en daarna nog maps die lvl 66-77 hebben.
Punt is dat het verhaal gewoon lang genoeg zou moeten zijn, om normal, cruel, mercilessl langzaam in elkaar over te laten gaan, in plaats van weer opnieuw te beginnen. Diablo had het zelfde probleem.

Het is gewoon niet leuk over over en over weer forceerd het zelfde quest riedeltje te doen, om uit eindelijk dan na 3 keer maps te mogen doen (wat ik een beter idee vind dan act3 tich keer farmen)

Het hele concept van progression in dit soort games is gewoon een beetje raar, en naar mijn mening gewoon ruk.

Dat maakt path to exile geen slechte game.

Enige waar ik echt een probleem mee heb is dat je niet toegang heb tot alle skillgems via quests.

Het probleem doet zich vooral voor op me Witch en templar, ik heb een shadow en een ranger moeten levellen naar 22 omdat ik lesser multiple projectiles nodig had, en niet door jan en alleman in trade genaaid wil worden voor 1 chaos, voor een non-quality LMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Terence(x) schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:04:
[...]
Het probleem doet zich vooral voor op me Witch en templar, ik heb een shadow en een ranger moeten levellen naar 22 omdat ik lesser multiple projectiles nodig had, en niet door jan en alleman in trade genaaid wil worden voor 1 chaos, voor een non-quality LMP
Snap dit niet zo goed. Heb inmiddels 3 chaos en heb al mijn support gems met fuse-orbs kunnen kopen.
LMP is inderdaad ongeveer 1 chaos waard, maar verkoop gewoon 1 van jouw gems of race even totdat je een paar goede orbs heb. Ik vind het niet naaien, maar marktwerking. Ik heb sneller een chaos-orb dan dat ik een ranger naar level 22 krijg.

Edit: En binnen 3-4 uur er door heen? Dat lukt mij niet. 1 act per 3-4 uur ongeveer. Behalve act 1. Dat lukt me wel in 2-3 uur.

[ Voor 8% gewijzigd door Kaw op 18-02-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Laatst online: 14-09 17:23
[...]

Punt is dat het verhaal gewoon lang genoeg zou moeten zijn, om normal, cruel, mercilessl langzaam in elkaar over te laten gaan, in plaats van weer opnieuw te beginnen. Diablo had het zelfde probleem.

Het is gewoon niet leuk over over en over weer forceerd het zelfde quest riedeltje te doen, om uit eindelijk dan na 3 keer maps te mogen doen (wat ik een beter idee vind dan act3 tich keer farmen)

Het hele concept van progression in dit soort games is gewoon een beetje raar, en naar mijn mening gewoon ruk.

Enige waar ik echt een probleem mee heb is dat je niet toegang heb tot alle skillgems via quests.

Hmm, zit er een verhaal in PoE en D3 dan? Nooit gezien ^^

Maar je wilt niet grinden voor skills / progression.
Je wilt niet 3x dezelfde content doorlopen.
Je wilt niet traden omdat je bang bent genaaid te worden.

Misschien is dit niet helemaal jouw type game :D

Anyway, sharp & cruel geeft je op shadow en ranger een LMP is reward.
Dit is binnen een uur te doen.
1 Chaos voor een uur racen lijkt me een eerlijke prijs toch?

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
Kaw schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:22:
[...]

Snap dit niet zo goed. Heb inmiddels 3 chaos en heb al mijn support gems met fuse-orbs kunnen kopen.
LMP is inderdaad ongeveer 1 chaos waard, maar verkoop gewoon 1 van jouw gems of race even totdat je een paar goede orbs heb. Ik vind het niet naaien, maar marktwerking. Ik heb sneller een chaos-orb dan dat ik een ranger naar level 22 krijg.
Ik heb 1 char op 45, 1 op 35, 2 op 20+ en ik heb in al die tijd 5 chaos gevonden.

Heb nu totaal misschien 9 alchemy, zal wel weer shit geluk hebben :S

Dus voor mij was het sneller om te levellen, en zoals ik al zei, is dat niet me favo bezigheid omdat je ze al over en over moet doen :p (speel ook niet voor niks softcore ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:03

4bit

Onward, to futility!

Ik stoor mij hier in ieder geval minder aan dezelfde content meerdere keren spelen dan bij D3. Voornamelijk omdat hier de moeilijkheid wat beter is. Normal is tenminste geen snoozefest. En er zijn ook nog geregeld wat verschillende ladder toestanden om eens een ander type challenge te hebben. Maar als je grinden niet leuk vind dan kan je eigenlijk toch niet veel doen in een ARPG.

Ik ben overigens ook bezig met een Lightning Strike Templar. Zoek hem wat te baseren op de GOD Templar build die op het PoE forum staat.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
  • Laatst online: 05-12-2016
4bit schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:06:
Ik stoor mij hier in ieder geval minder aan dezelfde content meerdere keren spelen dan bij D3. Voornamelijk omdat hier de moeilijkheid wat beter is. Normal is tenminste geen snoozefest. En er zijn ook nog geregeld wat verschillende ladder toestanden om eens een ander type challenge te hebben. Maar als je grinden niet leuk vind dan kan je eigenlijk toch niet veel doen in een ARPG.

Ik ben overigens ook bezig met een Lightning Strike Templar. Zoek hem wat te baseren op de GOD Templar build die op het PoE forum staat.
Heb je een link?

Mijn build is gebasseerd op http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/76784

Edit: Gevonden http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/82518 Lijken best op elkaar! :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Shorkan op 18-02-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dat is een SC build, de maker speelt zelf SC, voor iedereen die die build misschien wil gaan doen, be warned op HC ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje, k heb een 6 socket chest armor gevonden met itemlevel 52. Is het de moeite waard om hier mijn fusings in te stoppen om te hopen op een 6Link? Of beginnen de 6Linked items pas vanaf een hoger itemlevel of hoe werkt het? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen fusings gebruiken om 6l te proberen te maken, over de precieze kans van slagen verschillen de meningen enigszins, maar ze zijn het er allemaal over eens dat het te laag is om je fusings aan te verspillen (<1% kans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks, kan de chest waarschijnlijk gewoon beter vendoren of zijn deze nog wel gewild in de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik heb op fora gelezen dat top players gemiddeld zo'n 1000 fusings er op verstoken om een 6-link te krijgen.
Als jij dat ziet zitten ;)
Bovendien kun je geluk hebben natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ben je even the ledge (cruel) farmen om wat gems te levelen, dropt dit :O
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2woj3go.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Neles7 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:01:
Ben je even the ledge (cruel) farmen om wat gems te levelen, dropt dit :O
[afbeelding]
Dat moet de laagste 5-link zijn die ik ooit heb gezien! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Kaw schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:09:
[...]

Dat moet de laagste 5-link zijn die ik ooit heb gezien! 8)
het is de eerste dus bijzonder :P hoe slecht dan ook xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Neles7 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:10:
[...]

het is de eerste dus bijzonder :P hoe slecht dan ook xD
Voor lvl 27 is het zeer goed!
Denk dat die wel een GCP'tje waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Terence(x) schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:33:
[...]

Ik heb 1 char op 45, 1 op 35, 2 op 20+ en ik heb in al die tijd 5 chaos gevonden.

Dus voor mij was het sneller om te levellen, en zoals ik al zei, is dat niet me favo bezigheid omdat je ze al over en over moet doen :p (speel ook niet voor niks softcore ;p)
Ik heb 1 char lvl 40 en 1 char lvl 19 en totaal 4 chaos, maar heb maar 2 alchemy orbs.
Denk dat de RNG in verhouding dus hetzelfde is.

Als je de tijd hebt, dan is iets naar lvl 22 levelen goedkoper ja. Ik betaal liever een chaos orb.
Overigens heb ik nu al misschien wel 10 keer een bod gedaan via het forum, maar 0.0 reactie tot nu toe. Vind het echt bagger. In game is het ook niet best met al die l33t-traders die voor een scheet nog een chaos orb willen hebben. Tijd voor fatsoenlijke trade mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Terence(x) schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:33:
[...]

Als je LMP zoekt op SC heb ik er nog wel een paar, een alch voldoet ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die een goede lvl 50-55 Bow heeft met veel Physical damage? Ben al tijden op zoek naar een upgrade, maar kan geen vinden die een hoog genoeg Phys dmg heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ben net van 20 naar 26 geleveld en 2 chaos en een alch opgepikt. RNG.

Trouwens kan niks me raken, erg simpel levelen zo. Ik ren Act2 door en alleen 5 poison weetikveelwat van wat spiders uit Weavers Chamber maakten een deuk in m'n mooie levensbol.
Maar nu in de piramide, zal zo de resistance gaten wel gaan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
Begint nu wel pittig te worden op Merciless. Ging vandaag op lvl 66 even terug naar fetid pools om daar door de eerste groep skelet rhoa's gecharged te worden op +/- 50hp (4000hp). Dus maar meteen weer rechtsomkeert met speedflask terug de portal door :p.

Momenteel lvl 68 speel op Hardcore op Skeelejaapie heb wel een paar mensen van tweakers maar vroeg me af of er meer mensen waren op behoorlijk hoog level om mee te grinden etc.

Ook me eerste map drop vandaag gehad ^^ Tropical Island lvl 66

Dit is op het moment me skill tree;
http://www.pathofexile.co..._4urnUuw47w7wH_Iv9kj3vv6P

Volgende stap is richting Iron reflexes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ramon1984 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:22:
Dit is op het moment me skill tree;
http://www.pathofexile.co..._4urnUuw47w7wH_Iv9kj3vv6P

Volgende stap is richting Iron reflexes.
Vraag me af of IR wel zo veel nut heeft(zie dat je niet veel dex nodes hebt dus wrs ook niet veel str-dex gear). Daarbij kun je een 8%HP respecen voor een 12%hp. En heb je wel bij elkaar: 10str, 28%armor, 28%ES, 10%res. Wat je zou kunnen inruilen voor 33% armor en 2%ms. En je hebt geen Elemental Adaptation(dat is 20% meer dmg negotation!). %res kun je wel gearen die EA niet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 23:48

KneoK

Not in a million lightyears

[...]

Dit is first en foremost een grinding game, dat betekent dus content tot in den treuren opnieuw spelen. Zeggen dat daarmee het concept ruk is is hetzelfde als zeggen dat het concept van een voetbalgame ruk is omdat je het zat bent om telkens van de ene naar de andere kant van het veld te moeten lopen en het balletje steeds proberen tussen diezelfde paaltjes te schoppen.

Grinden is waar games zoals Diablo en PoE om gaan, de progression zit in het levellen, gearen en endgame content kunnen doen, absoluut niet om een episch verhaal voorgeschoteld te krijgen.

Anyways, na wat deaths afgelopen week (level 55 ranger en level 50 bow templar) ben ik alweer goed op weg met een leuke build. In eerste instantie gebruikte ik veel Elemental Hit met Weapon Elemental Damage en LMP, maar nu ik rustig aan wat meer mana krijg begint Lightning Arrow met dezelfde supports toch wel weer de voorkeur te krijgen. Heb vanavond een mooie 4-link Death's Harp op de kop kunnen tikken en er is niets mooiers dan een groepje neermaaien met 4 goedgeplaatste pijlen. Zodra mijn mana regen het toelaat komt Chain er ook weer bij voor het ultieme AoE effect.

Ben inmiddels weer level 35 en de komende 10 tot 15 levels draaien nog vooral om lifenodes en eventueel armor/evasion, daarna ga ik eens een goeie weg zoeken richting extra lightning damage.

Dit is de build tot zover: http://tinyurl.com/b42rgla

En in een veel later stadium zal het zoiets gaan worden: http://tinyurl.com/bcbjwy5

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 19-02-2013 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Vorige week ook maar eens hiernaar gaan kijken, ondertussen in act1 cruel HC (1e char nog altijd). Hoop het nog tot the ledge te redden om dan goed te gaan farmen met lmp/fork bow marauder.

Volgende stap wordt denk ik omschakelen naar 1h/shield (of opnieuw beginnen, als ik teveel passives opnieuw moet indelen) met minimaal wrath, anger, determination, purity en tempest shield/lightning strike/molten core en dan facetanken terwijl alles shock debuff krijgt vanuit tempest shield/ls.
Of dat slim is in HC geen idee, maar er zijn zoveel bow users dat er haast niemand meer is in party's die wat klappen kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
yay. me witch lvl 66 HC is nog steeds in leven. gister Vaal op merciless gesloopt. (2 mensen uit de party werden 1 shotted) :D.

nu vanavond act 3 docks ff farmen en daarna alle quests in a3 oppakken. daarna wordt het serieus business in de end-game Maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister mijn eerste unique gevonden: GoldWyrm

werkt perfect voor mijn duelist bow maar ben van plan om te kijken voor iets voor mijn nieuwe Witch..
daarmee ligt het een beetje op de focus van de D/D ele in GW2 ... hoewel zij toch jammer genoeg anders zal gaan uitvallen: ben op dit moment combo van Claw en Shield aan het gebruiken, erg interessant en leuk tot zover.
Kijken of het mogelijk / interessant is om naar Dual Wield claw te gaan of claw/shield te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

Hoeveel zou ik kunnen krijgen voor Greater Multiple Projectiles (6% quality)?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGrand
  • Laatst online: 22-05 17:44
Zo, ben sinds vandaag blijkbaar toegetreden tot het ninja-gilde. Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u299/DrumJunkie63/Forum%20things/ninja-smiley-throwing-star.gif

Aanbeland bij Vaal Cruel, vond het wel tijd om die maar eens in een groep te doen aangezien menig char daar zijn vroegtijdige eind vind.

Loot vind ik in deze situatie echt een bijzaak, speel bovendien ranged dus dan kun je het helemaal shaken.
Maar toch dropt er een alchemy orb uit een kist die ik open! Netjes, helaas op een plek waar ik er niet bij kan natuurlijk, iemand rent rap een trappetje op en pikt hem in. Meh kan gebeuren,`t is nou eenmaal een public party he, laten we wel wezen.

Stukje verder loop ik achter de meute aan en daar ligt verdikkeme een Chaos orb die ze over het hoofd gezien hebben, ik snaait hem natuurlijk. Begint er een te mauwen dat ie van iemand anders was 8)7

Blijkbaar was er een no-ninja-loot-rule...toch lastig als je dat niet kenbaar maakt.

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 18-09 14:26
Ik had een tijdje mn Ranger in de koelkast gezet omdat ik vrij weinig dmg deed. Dacht laat ik em weer es proberen gisteren en vandaag the ledge een beetje farmen. Eindelijk een upgrade gevonden +100 dps

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/xmikgj.png

Ook nog eens met 4 green linked sockets leuk voor mn split arrow :)

[ Voor 12% gewijzigd door SMD007 op 19-02-2013 22:13 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrgghh... zojuist mijn 8% Chain weggedaan tegen de prijs van een normale chain :( had de verkeerde gem uit mn stash aangeklikt....

Goed nieuws is wel dat mn lvl 55 duelist merciless bereikt heeft en nog in leven is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hmm.. klaar met (default) cruel op mijn Maraudertje en ik bedacht me zo tegen het einde dat ik mijn wapen al sinds level 36 niet meer vervangen heb (nu level 53 geloof ik). Wordt onderhand toch eens tijd voor iets nieuws maar ik vind maar niks dat mijn dps ophoogt :|

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/16492962/hammer.png

Misschien trade channel maar eens van "hide" afhalen en me verdiepen in de waarde van items/orbs, ik heb totaal geen idee wat het spul in mijn stash waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 23:48

KneoK

Not in a million lightyears

FUUUUUUUUU!! Dit spel mag mij echt niet :D

Was even lekker rustig aan het rondlopen in Act 2 Cruel, 2 levels hoger dan de area en op een gegeven moment kom ik een bugged ventje tegen, zoëentje die stil blijft staan en geen damage krijgt maar ook geen damage doet. Geen punt denk ik nog, gebeurt wel vaker, ik loop wel lekker verder. Mooi niet dus. Na een paar seconden lopen lig ik ineens weer voor datzelfde mannetje, met nog 8 andere mannetjes daaromheen en één melding, ressurrect.

Vanavond maar eens kijken welk karakter ik nu ga starten. Ik denk dat het een wand of bow Shadow gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:44:
Arrgghh... zojuist mijn 8% Chain weggedaan tegen de prijs van een normale chain :( had de verkeerde gem uit mn stash aangeklikt....

Goed nieuws is wel dat mn lvl 55 duelist merciless bereikt heeft en nog in leven is .
Chain is niet byzonder met quality dus is niet heel erg.
Wel zonde natuurlijk 8% is toch weer 1/5 van een GCP
KneoK schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 05:19:
FUUUUUUUUU!! Dit spel mag mij echt niet :D

Was even lekker rustig aan het rondlopen in Act 2 Cruel, 2 levels hoger dan de area en op een gegeven moment kom ik een bugged ventje tegen, zoëentje die stil blijft staan en geen damage krijgt maar ook geen damage doet. Geen punt denk ik nog, gebeurt wel vaker, ik loop wel lekker verder. Mooi niet dus. Na een paar seconden lopen lig ik ineens weer voor datzelfde mannetje, met nog 8 andere mannetjes daaromheen en één melding, ressurrect.
Leuk dit, hierdoor ben ik maar eens naar SC gegaan.
Wordt mij te frustrerend elke keer zo dood te gaan.
DeGrand schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:50:
Zo, ben sinds vandaag blijkbaar toegetreden tot het ninja-gilde. [afbeelding]
Welkom tot de club, ik ben er ook al bij beland, gems, orbs, etc. alles met waarde gap ik.
Alleen als ik met bekende speel zal ik het niet doen of zelfs oppakken en teruggeven achteraf :).
Zo heb ik als Chaos orbs, GCP's, vele skillgems en zelfs met quality.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
zo gisteren ook de draad maar eens opgepakt om act 1 af te maken. Farmen in the ledge leverde me maar niet op wat ik zocht en werd het een beetje beu. Was intussen wel wat overleveld en met LOH op me main skill was de weg naar merveil easy. Merveil zelf was irritant (moet nog blood mana halen dus ik ging heel rap door me mana heen...) maar met wat portal scrolls prima te doen (heb er toch genoeg :P)

Als er nog mensen zijn die met me door act II (Cruel) willen lopen vanavond altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Bundin schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 04:16:
hmm.. klaar met (default) cruel op mijn Maraudertje en ik bedacht me zo tegen het einde dat ik mijn wapen al sinds level 36 niet meer vervangen heb (nu level 53 geloof ik). Wordt onderhand toch eens tijd voor iets nieuws maar ik vind maar niks dat mijn dps ophoogt :|

Misschien trade channel maar eens van "hide" afhalen en me verdiepen in de waarde van items/orbs, ik heb totaal geen idee wat het spul in mijn stash waard is :)
Heb ik nu ook op HC, lvl 40 met een lvl 17 2H, zit 1x base dmg % en 2x ele dmg en atk speed op, eigenlijk alles wat je wil. Net wel een nieuwe gevonden,maar geen major upgrade helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Laatst online: 18-09 17:22
Grote hack geweest gisteravond, ben helaas ook getroffen.

Heb geen virus en ook is mijn e-mail alleen voor POE gebruikt.

Heel raar dit, lijkt een probleem bij GGG te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Tc662 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:00:
Grote hack geweest gisteravond, ben helaas ook getroffen.

Heb geen virus en ook is mijn e-mail alleen voor POE gebruikt.

Heel raar dit, lijkt een probleem bij GGG te zijn.
:O dat is balen man, ik lijk gelukkig niet getroffen. Waaraan merkte je dat je getroffen was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Laatst online: 18-09 17:22
Neles7 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:09:
[...]

:O dat is balen man, ik lijk gelukkig niet getroffen. Waaraan merkte je dat je getroffen was ?
Gear is intact enz, alleen orbs + 5links van stash zijn weggehaald. Het lijkt een probleem bij GGG te zijn als ik bij de officiele POE forums kijk zijn er honderden getroffen.

Snel wachtwoord dus veranderen mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:04:
[...]

Chain is niet byzonder met quality dus is niet heel erg.
Wel zonde natuurlijk 8% is toch weer 1/5 van een GCP
8% Chain geeft toch weer 8% increased projectile speed. Ik dacht altijd dat projectile speed ook invloed had op je DPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:21:
[...]

8% Chain geeft toch weer 8% increased projectile speed. Ik dacht altijd dat projectile speed ook invloed had op je DPS?
Nee, heeft geen invloed op DPS,

Waarom: je schiet nog steeds met je attackspeed, ze zijn alleen eerder bij een bewegende target. zodat je ze raak, maar dat is niet zo belangrijk behalve bij freezepuls die fade namelijk hoe verder hij komt. maar daar kan je weer geen chain bij gebruiken.

dus het is leuk, raak heel misschien eerder een bewegende target, maar meer doe het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Gisteren maar voor de 2e keer een HC karakter gestart. 1e was een bow marauder, beetje HC uitproberen/farmen.

Nu de 2e (weer een marauder) en wordt een aura/aoe tank build. Zit te denken aan het gebruik van purity, determination, anger, tempest shield en verder afhankelijk wat mn mana toestaat.
Voor de normale aanval twijfel ik alleen nog tussen Lightning Strike of Ethereal Knives. Ethereal heeft een hoop meer schade potentie als het op AOE aan komt (9 projectiles, elk kan chain krijgen..) maar dan moet je ook op Dex gaan richten en de life cost (blood gem..) is aanzienlijk hoger.
Single target heeft Lightning Strike (in combi met tempest shield) het voordeel om shock te stacken, wat daar voor een hogere output zal zorgen, en de hogere attack speed maakt het constanter/beter betrouwbaar.

Iemand nog ideeen over EK vs LS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myrdreon schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:41:
Gisteren maar voor de 2e keer een HC karakter gestart. 1e was een bow marauder, beetje HC uitproberen/farmen.

Nu de 2e (weer een marauder) en wordt een aura/aoe tank build. Zit te denken aan het gebruik van purity, determination, anger, tempest shield en verder afhankelijk wat mn mana toestaat.
Voor de normale aanval twijfel ik alleen nog tussen Lightning Strike of Ethereal Knives. Ethereal heeft een hoop meer schade potentie als het op AOE aan komt (9 projectiles, elk kan chain krijgen..) maar dan moet je ook op Dex gaan richten en de life cost (blood gem..) is aanzienlijk hoger.
Single target heeft Lightning Strike (in combi met tempest shield) het voordeel om shock te stacken, wat daar voor een hogere output zal zorgen, en de hogere attack speed maakt het constanter/beter betrouwbaar.

Iemand nog ideeen over EK vs LS?
Moeilijk, wat wil je doen, maps komt het toch meestal op neer (meestal groepen) en 1-2 bosses. waar wil je de beste DPS hebben. misschien allebij? vooral in begin moet dat wel kunnen, kan je later toch je eigen keuze gaan maken en als je switch kan je altijd nog van je gelevelde gem gebruik maken. alleen je kom opeens voor een keuze te staan (dualist gebied of templar/witch gebied) maar die kan je dan wel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024
Als iemand nog een Chain gem wil verpatsen voor een vrienden prijs add me ingame MisterWeeds, merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:19:
[...]

Moeilijk, wat wil je doen, maps komt het toch meestal op neer (meestal groepen) en 1-2 bosses. waar wil je de beste DPS hebben. misschien allebij? vooral in begin moet dat wel kunnen, kan je later toch je eigen keuze gaan maken en als je switch kan je altijd nog van je gelevelde gem gebruik maken. alleen je kom opeens voor een keuze te staan (dualist gebied of templar/witch gebied) maar die kan je dan wel maken.
Kreeg op t normale forum te horen dat EK niet werkt met dingen als Anger/Wrath (enkel op attacks, niet spells), dus lijkt erop dat het Lightning Strike gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Myrdreon schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Kreeg op t normale forum te horen dat EK niet werkt met dingen als Anger/Wrath (enkel op attacks, niet spells), dus lijkt erop dat het Lightning Strike gaat worden.
De wiki zegt dat het wel gewoon kan omdat het physical damage blijft. Alleen wat specifiek physical attack damage zegt werkt niet.

http://en.pathofexilewiki.com/wiki/Ethereal_Knives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
True schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:06:
[...]

Vraag me af of IR wel zo veel nut heeft(zie dat je niet veel dex nodes hebt dus wrs ook niet veel str-dex gear). Daarbij kun je een 8%HP respecen voor een 12%hp. En heb je wel bij elkaar: 10str, 28%armor, 28%ES, 10%res. Wat je zou kunnen inruilen voor 33% armor en 2%ms. En je hebt geen Elemental Adaptation(dat is 20% meer dmg negotation!). %res kun je wel gearen die EA niet.
Het feit is helaas dat de top gear (end game) met evasion dan meer armor heeft dan armor gear zelf. Dat is de main reason dat je voor die node gaat :)

En EA heb ik wel trouwens, was hem alleen vergeten in de build aan te klikken ^^

res zijn nu;

80% fire
80% lightning
80% cold
15% chaos

[ Voor 10% gewijzigd door ramon1984 op 20-02-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Gundogan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:09:
[...]

De wiki zegt dat het wel gewoon kan omdat het physical damage blijft. Alleen wat specifiek physical attack damage zegt werkt niet.

http://en.pathofexilewiki.com/wiki/Ethereal_Knives
Hatred werkt wel, support gems werken, maar Anger en Wrath niet.
Maar goed, dat is geen rede om geen EK te gebruiken..

Ik gebruik op mijn shadow EK, en had als plan deze op den duur te vervangen voor lightning strike.
Maar ik ben nu L64, heb een wapen met 100-250 physical dmg, en nog steeds doet EK meer damage.
EK met faster projectiles en fork is echt fantastisch.
(je chain moet behoorlijk hoog level zijn wil deze t winnen van fork)

Ben een 2e shadow aan het maken die zich focust op spells zodat ik het maximale uit EK kan halen.
True schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:06:
[...]

Ik zou IR inderdaad lekker laten voor wat het is.
Het fijnste is echt als je beide hebt. Armor voor de kleine hits, evasion voor de grotere.
Persoonlijk speel ik liever zonder armor dan zonder evasion (gebruik ook alleen evasion op één van mn characters)

Overigens heeft de armor gear een enorme buff gehad vorige week.
Dus verschil tussen armor/evasion waardes zou nu een pak minder groot moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Marcvz op 20-02-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcvz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:50:
Ik zou IR inderdaad lekker laten voor wat het is.
Het fijnste is echt als je beide hebt. Armor voor de kleine hits, evasion voor de grotere.
Persoonlijk speel ik liever zonder armor dan zonder evasion (gebruik ook alleen evasion op één van mn characters)
Het is maar net wat je wil, armor doet toch zorgen dat de hit minder hard aan komt, evasion doet dit niet. alleen hoe groter de hit hoe minder % ervanaf gaat. dus bij een hit van 100 (normal mob) gaat er 20 vanaf en bij een hit van 2000 gaat er misschien 100 vanaf.

Armor schaalt dus niet liniair mee met de hits, dus dit neem je vooral voor de normale mobs.

Evasion is wat moeilijker in te schatten wanneer je gehit wordt, het gaat met nummers en is wel liniair, als een monster 60% kans heeft om jou te hitten mist hij eerst, raakt hij daarna (60% = lager dan 100% en met 2x 60% kom je over de 100% en blijft er weer 20% staan voor de volgende telling naar 100% toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Marcvz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Hatred werkt wel, support gems werken, maar Anger en Wrath niet.
Maar goed, dat is geen rede om geen EK te gebruiken..
Whoops je hebt gelijk, dacht dat er meer stond dan anger en wrath. Maar die twee specifiek werken inderdaad niet omdat ze alleen voor attacks gelden. :p

Maar inderdaad geen reden om geen EK te gebruiken. Ik denk dat EK met de juiste support gems wel sterker is dan LS. Met LS heb je ook nog het 'gezeur' van dat de bolts projectiles zijn naast je basis aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:57:
[...]

Het is maar net wat je wil, armor doet toch zorgen dat de hit minder hard aan komt, evasion doet dit niet. alleen hoe groter de hit hoe minder % ervanaf gaat. dus bij een hit van 100 (normal mob) gaat er 20 vanaf en bij een hit van 2000 gaat er misschien 100 vanaf.

Armor schaalt dus niet liniair mee met de hits, dus dit neem je vooral voor de normale mobs.

Evasion is wat moeilijker in te schatten wanneer je gehit wordt, het gaat met nummers en is wel liniair, als een monster 60% kans heeft om jou te hitten mist hij eerst, raakt hij daarna (60% = lager dan 100% en met 2x 60% kom je over de 100% en blijft er weer 20% staan voor de volgende telling naar 100% toe)
Klopt, dus ben je volgens mij t beste af als je beide hebt.

Als je veel kleine hits krijgt zal armor bijna alles opvangen en met wat regen merk je hier niets van.
Maar dit zijn niet de hits waar je door dood gaat..

De dikke hits die je twoshotten, die twoshotten je nog steeds als je veel armor hebt.
Gooi wat evasion in the mix en je ontwijkt de 2e hit waardoor je nog overeind staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, iemand enig idee wat een Meginord's Girdle met 12 cold resist ongeveer waard is? 2 Exalted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 10:33
Zo net met een public party Vaal op merciless neer gebeukt. Ging me opvallend goed af. Vallende stenen haalden 20-40% van mijn HP af, dus kon er gelukkig wel paar opvangen voordat het echt gevaarlijk werd. We waren met allemaal iets van een summon spell, dus hij kwam gelukkig niet in de buurt. Eindelijk a3 dus, maar toen begon de ellende bijna. Loop daar rond en ik zie een unique baasje staan, Perpetus genaamd. Die had ik op cruel ook met gemak neer gebeukt, dus die kon ik wel hebben. Kom ik eraan, bear trap, bear trap, bear trap en toen had ik nog maar 5% hp, snel alle pots die ik had ingeramd en kon gelukkig ontkomen. Daarna refill in town en nog een keer proberen. Precies hetzelfde scenario, weer bijna dood. 3e keer had ik hem gelukkig vast gezet met mijn skellies en kon ik hem doodmaken. Eentje voor het lijstje, maar die doe ik nooit meer. Het was bijna mijn enkeltje softcore!
Pagina: 1 ... 22 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]