Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
SMD007 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:22:
[...]

Het blijkt wel dat je te vroeg bent. Reddit staat vol met jank reacties dat dingen niet werken. filmpjes waar mensen doodgaan omdat het karretje door een muur gaat waar jij niet langs kan.
dynamiet en flares op 2 verschillende knoppen en zelf moeten gooien ben zo blij dat ze goed geleerd hebben van de kut league waar je netjes moest gooien.. daar werkte dat ook al zo best.
Ik mis deze league als ik het allemaal zo lees niet echt :w
Reddit kan overdrijven dat moet jij ook weten. Ja het is niet perfect, ja ze hadden kunnen leren van netjes gooien, maar mijn algehele delve ervaring is meer positief als negatief. Het is een grote puzzel die imo heel erg vermakelijk is. Ik zie mijzelf dit langer spelen als incursion. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 22:38

Mach

[END]Avengers

Ik ben ook positief over delve. Vind het leuker dan de tempels, al ben ik. Rij laat in de vorige League ingestapt. Speel ook nu weer een arc witch. Het bereik van de arc maakt de mijn wel wat makkelijker heb ik het gevoel.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Mijn Delve ervaring dusver is 50/50. De vijanden zijn geen probleem, het connect the dots gebeuren ook niet, maar de fractured walls zijn een aanfluiting. Ik heb een half uur gezocht naar een muur, alle gangen rondom doorzocht, eindelijk gevonden...niks achter de muur. Dus nu is er een currency delve zonder toegang... Ugh.
Dus nu die dingen maar negeren en verder zonder dynamite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht heeft onze grote lijer leider ergens een gaatje in zn agenda om de guild stash op orde te maken?
Ik speel niet veel maar wat ik zie is een grote bende in die guild stash.

@SMD007

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 10:11
ik zal vanavond als ik het niet vergeet (had het gisteren ook al willen doen) even inloggen :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb mijn taak gedaan nu jullie go go vul die stash vol met exalts en mirrors voor mij

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DZ14vNx.png

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulde!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• mercapto
Okay, heb m'n huiswerk gedaan en ga de fractured walls nog eens bekijken. Walls halverwege een pad zijn random rewards, walls bij nodes zijn connecties met verborgen nodes. Een node heeft 1, 3 of 4 connecties, 2 connecties zijn alleen de hoofdschacht en wat random nodes aan het begin. Dus een andere node met 2 connecties is het waard nader te bekijken...nou ja...waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
je bent er dus even goed in gaan graven? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
SMD007 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:36:
[...]

je bent er dus even goed in gaan graven? :+
Yup, ik wil niet opscheppen, maar ik heb de onderste steen boven :P

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
SMD007 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:25:
Ik heb mijn taak gedaan nu jullie go go vul die stash vol met exalts en mirrors voor mij
Ik heb de stash ook maar even opgeruimd, alles netjes soort bij soort.
Kon alleen bows en quivers niet kwijt, kun je daar even een tabje voor renamen?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• SMD007
shadvet schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:54:
[...]

Ik heb de stash ook maar even opgeruimd, alles netjes soort bij soort.
Kon alleen bows en quivers niet kwijt, kun je daar even een tabje voor renamen?
vallen bogen niet onder derp? en quivers onder more derp? :+

• shadvet
SMD007 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:56:
[...]

vallen bogen niet onder derp? en quivers onder more derp? :+
Geen idee, ik gebruik ze niet

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• SMD007
shadvet schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:00:
[...]

Geen idee, ik gebruik ze niet
ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Het hele fractured wall verhaal van gisteren heeft gewerkt. Het heeft alleen meer gekost in flares en dynamite dan het op heeft gebracht, maar op diepere levels is het waarschijnlijk wel de moeite. Nu maar weer terug naar sparen voor upgrades.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floydian
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:44
Net weer mijn daylies gedaan. Na afloop kijk ik altijd even of ze nog quality gems hebben.

Dit is wat Haku vandaag in de aanbieding had.

Haku

Toch weer een mooie upgrade voor mijn Tabula :9

[ Voor 4% gewijzigd door Floydian op 09-09-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:29

Luukwa

o/

Ja das heel lekker! Ik heb gisteren een 5link quill rain gefixed.. mocht iemand nog baat hebben bij een +3 6 socket bow, ik heb er 1 voor 1ex te koop staan.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Gister ook begonnen met PoE. Wel leuk spel tot noch toe, alleen wat een curve. Ben nu level 10 en heb toch best wel moeite om de quests te vinden en soms te snappen.

Ook de items voelen een beetje passief aan, in het beginstadium. Ik loop voornamelijk met gear rond die ik helemaal in het begin vond.

Ik ga wel even doorzetten al voelt alles, qua UI wel een beetje onlogisch aan als D2/D3 speler.

De sfeer die de game uitademt is wel echt top.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 10-09-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:47:

Ik ga wel even doorzetten al voelt alles, qua UI wel een beetje onlogisch aan als D2/D3 speler.

Je zult beloond worden als je doorzet!
Het begin is wat traag maar als je straks een 3 of 4 link item hebt en dat voor je main skill gebruikt dan gaat het al een stuk soepeler. Boots met wat movementspeed erop helpen ook. Zeker als je een bepaalde build volgt dan komt er een moment dat de build lekker begint te werken en dan valt alles denk ik ook een beetje op zn plek.

Snap best dat je wat moeite hebt met de quests. Het is niet zoals in veel spellen dat je met een pijl zowat naar de plek toe gestuurd wordt maar je moet wel aardig in de richting komen met het quest log. Als ervaren speler weet je al precies waar je heen moet als je een nieuwe league begint en zoef je door de gebieden heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
RedHat schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:47:
Gister ook begonnen met PoE. Wel leuk spel tot noch toe, alleen wat een curve. Ben nu level 10 en heb toch best wel moeite om de quests te vinden en soms te snappen.

Ook de items voelen een beetje passief aan, in het beginstadium. Ik loop voornamelijk met gear rond die ik helemaal in het begin vond.

Ik kan je deze aanraden door te lezen.

https://pathofexile.gamep...7s_Guide_to_Path_of_Exile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Deze had ik uiteraard al gelezen :) Maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

RedHat schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:35:
[...]

Deze had ik uiteraard al gelezen :) Maar toch bedankt
En inderdaad gewoon doorzetten. Ik ben vorige league aan het einde begonnen en veel foutjes gemaakt maar snap het nu volgens mij wel (een beetje). Alleen advanced crafting is voor mij nog een brug te ver.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mach schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:44:
[...]

En inderdaad gewoon doorzetten. Ik ben vorige league aan het einde begonnen en veel foutjes gemaakt maar snap het nu volgens mij wel (een beetje). Alleen advanced crafting is voor mij nog een brug te ver.
Ben net in Act 2 aanbeland..

Die skills dingen (Die hele grote map waar je skills door moet klikken) klik ik maar gewoon wat aan. Geen idee wat ik doe maar volgens mij kun je die resetten.

De skill gems vind ik best wel lastig... Meeste passen niet in m'n gear, en de gear die ik aan heb is echt van lvl 1-5.. Toch in Act 2 mee gekomen :)

Deze week maar eens verder met Act 2 :) Best wel grappige game, alleen de quests hadden ze wel iets duidelijker moeten maken. Als er staat 'Find X in Area Y' dan verwacht ik niet dat als ik in 'Area Y' ben door moet lopen naar andere area's... Zo ben ik met sommige quests soms wel meerdere keren door de map heen gegaan en helemaal gecleared maar niets gevonden 8)7 Nu snap ik dat je gewoon door portals naar nieuwe mappen toe moet want de quest hoeft niet per definitie in de area te zijn waar het aangeeft dat het zou moeten zijn :)

Leercurve is stijl, maar ik ben nu nog gewoon aan het spelen ipv aan het kijken welke skill je moet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
met de quest is het vrij simpel druk op U en de map met waypoints opent zich als de quest op 1 van de punten staat is daar de quest als de lijn door beweegt moet jij ook door gaan naar de volgende area. je kan onderaan van quest switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

RedHat schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:36:
[...]

Ben net in Act 2 aanbeland..

Die skills dingen (Die hele grote map waar je skills door moet klikken) klik ik maar gewoon wat aan. Geen idee wat ik doe maar volgens mij kun je die resetten.

De skill gems vind ik best wel lastig... Meeste passen niet in m'n gear, en de gear die ik aan heb is echt van lvl 1-5.. Toch in Act 2 mee gekomen :)

Deze week maar eens verder met Act 2 :) Best wel grappige game, alleen de quests hadden ze wel iets duidelijker moeten maken. Als er staat 'Find X in Area Y' dan verwacht ik niet dat als ik in 'Area Y' ben door moet lopen naar andere area's... Zo ben ik met sommige quests soms wel meerdere keren door de map heen gegaan en helemaal gecleared maar niets gevonden 8)7 Nu snap ik dat je gewoon door portals naar nieuwe mappen toe moet want de quest hoeft niet per definitie in de area te zijn waar het aangeeft dat het zou moeten zijn :)

Leercurve is stijl, maar ik ben nu nog gewoon aan het spelen ipv aan het kijken welke skill je moet nemen.
Ik kan je dan toch aanraden om iets gestructureerder aan de slag te gaan. Kies een bepaald "archetype" en bouw daarop door. Wil je melee, boog of magic. Zoek dan naar builds voor die archetype en kies de leukste uit.

Zo vermaak ik mij kostelijk met een witch, die ik heb gecentreerd rond de "arc" gem, zie deze link. Zo leer je ook meteen de mogelijkheden van de gems (qua kleuren enzo).

Ben nu level 80 of zo en ik cruise langzaam door de end game Atlas (T6).

Qua de skill tree krijg ik zelf het idee dat met name de life skills altijd een goede keuze zijn. Respeccen van de skill tree kan namelijk maar vrij beperkt.

En let op je resistances (fire, cold en lightning), Zorg ervoor dat die altijd zo hoog mogelijk zijn (max 75%) Zeker voor de bosses en de latere acts is dat een life safer (heb ik ook maar hier geleerd hoor :))

Belangrijkste is, Have fun :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het voordeel van zelf aanpielen is dat je wel echt alles zelf kunt ontdekken. Het nadeel ervan is dat je veel verkeerde keuzes maakt of combinaties van gems nog niet begrijpt waardoor je character zwakker aanvoelt dan zou hoeven. Daardoor zou je dan weer af kunnen haken van het spel zonder dat je de echte fun ontdekt hebt.

Het volgen van een build is wel aan te raden als je niet van een steile leercurve houdt. Ook al weet je dan nog niet precies wat je doet, je char wordt dan wel sterk genoeg om door alle acts heen te komen en beyond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Aan de andere kant leer je de game wel het allerbeste kennen als je zelf ook eens wat probeert. De game is natuurlijk een stuk uitgebreider geworden dan toen ik bijvoorbeeld direct met open beta aan de game begon, maar als je vooral op de tree focused en wat je daarmee kan bereiken zal je merken dat zelf een build maken zeer goed is om de game goed te kunnen doorgronden.

De tips van hierboven om een guide te volgen zijn echter ook niet verkeerd ik zou echter hiervan de middenweg kiezen. kies iets wat je zelf voor ogen hebt. Kijk hoe anderen dit doen (kijk dus naar andere builds) en pas hierop jou build weer aan. zodat het toch een beetje je eigen build is.

Het probleem met alleen maar volgen van guides is dat je zelf totaal geen idee hebt wat je aan het doen bent. En je waarschijnlijk ook nooit echt zelf een build zal maken. Ik ken mensen die al jaren spelen, maar geen flauw idee hebben wat bepaalde zaken inhouden.
Als je ze vraagt waarom ze bijvoorbeeld een bepaalde node hebben gekozen krijg je als antwoord dat zegt mijn guide. Als ik dan vervolgens uitleg dat ze die node beter later of zelfs helemaal niet moeten pakken lopen ze vast want de guide zegt van wel...
Het probleem met een guide is echter nog altijd je hebt ook gear nodig en tenzij de build volledig met uniques is uitgerust (zijn ze vrijwel nooit) zal je je gear altijd iets afwijken want rare gear vinden met exact de zelfde stats is vrijwel onmogelijk, omdat je gear afwijkt zal je soms ook van de gebaande paden moeten wijken met je tree. Dit is iets wat sommigen dan weer niet goed aankunnen omdat ze zelf nooit geleerd hebben iets zelf te maken.

Kijk dus eerst naar wat je wilt bijvoorbeeld: ik wil crit trap arc spelen als een shadow. Wat ik dan doe is ik klik dan eerst mijn idee van die tree in elkaar in 1 van de vele treeplanner tooltjes. en zoek vervolgens guides van andere mensen op die ook een crit trap arc shadow spelen en ga hun tree vergelijken met mijn tree en pas als ik inderdaad verbeteringen zie deze ook weer toe op mijn tree.
Vervolgens ga je spelen en houd je in grote lijnen die tree aan tijdens het spelen merk je vanzelf op dat bepaalde dingen wel of niet werken en pas daarop weer je tree aan. Ook wederom omdat je bepaalde gear vind of juist niet vind. Soms werkt een build namelijk pas als je een 1 of 2 bepaalde unique's aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Nu een level 86 toxic rain pathfinder, maar ik ga denk ik vanavond toch maar ns beginnen met mn BV, lekker alles opblazen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik ben begonnen met Marauder en ik heb in die skill tree gewoon maar een weg aangeklikt zo van ik zie wel even, waarschijnlijk kun je die skilltree toch resetten.

Ik heb ook nog geen build, maar als ik van die builds bekijk dan zie ik zoveel dingen dat ik misschien toch nog maar gewoon even 'aankloot' om er van te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Ik loop nu rond met een viper strike zombie occultist, man man wat een leuke build is dat.
Moet eerlijk zeggen, ik snapte de guide die ik aan het volgen was voor geen meter maar nu word ie vrij duidelijk. Sowieso moest ik hem aanpassen, aangezien de skilltree is aangepast met patch 3.4 maar dat viel mee. Volgens mij is de build nu zelfs sterker dan de guide aanbevolen had. In ieder geval geeft de Occultist ascendancy group explosions en met zombies(5l) en viper strike(5L) heb ik ook decent singletarget/survivability. Ondertussen klaar met T4 maps, maar heb zonder problemen T7 ook kunnen clearen.
Best wel benieuwd tot welke tier deze build echt blijft shinen, weet namelijk wel dat er ergens een top zit helaas :( Qua deeps kan ik alleen nog verbeteren door skill gems te levelen, maar daar zit ergens een max op (nu 19 zonder quality, dus kan nog even door levelen).
Wellicht dat ik met een rare claw meer dps kan vangen dan momenteel een goed gerolde Wasp Nest.

Character staat hierzo : https://www.pathofexile.c...rofile/Shadvet/characters
(let niet op mn belt/rings/boots, daar kan ook nog heel wat verbeterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
RedHat schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:37:
Ik ben begonnen met Marauder en ik heb in die skill tree gewoon maar een weg aangeklikt zo van ik zie wel even, waarschijnlijk kun je die skilltree toch resetten.

Ik heb ook nog geen build, maar als ik van die builds bekijk dan zie ik zoveel dingen dat ik misschien toch nog maar gewoon even 'aankloot' om er van te leren.
Dat gaven we net eerder ook al aan dat is niet zo simpel je skilltree resetten.

Je krijgt tijdens questen een aantal respec punten zo uit het hoofd een stuk of 12?
wil je meer resetten of gedeeltes omgooien kost je dit 1 regret orb dit kost je dus currency.
voor je ascendency is het nog extremer per puntje kost je dit 5 regret orbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar een nieuw topic of TS zou wel handig zijn. Helaas hebben we allemaal geen tijd of geen zin in de verantwoordelijkheid :P
Heb zelf maar beperkt tijd en zit liever in PoE (loop al flink achter) als ik op de familiecomputer kan, type dit nu op een simpele china tablet, ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:14
weet iemand hoe het zit met death & resistance penalties in Delve? Als je bijv Kitava nog niet hebt gedood in Act 5, maar besluit verder te delven en de main story-line even laat voor wat het is (tot je zo goed gegeared bent dat je Act 6-10 met twee vingers in de neus doet).

verlies je xp na doodgaan in Delve,
krijg je op een gegeven moment een penalty op je resistances ook als je Kitava nog niet hebt gedood?

[ Voor 22% gewijzigd door Metaalhoofd op 11-09-2018 14:48 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
SMD007 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:26:
[...]

Dat gaven we net eerder ook al aan dat is niet zo simpel je skilltree resetten.

Je krijgt tijdens questen een aantal respec punten zo uit het hoofd een stuk of 12?
wil je meer resetten of gedeeltes omgooien kost je dit 1 regret orb dit kost je dus currency.
voor je ascendency is het nog extremer per puntje kost je dit 5 regret orbs.
Daar was ik inmiddels achter, maar ik bedoelde dat toen ik begon met spelen ik maar gewoon wat aangeklikt heb van ach ik zie wel... Die komma was misschien wat misleidend :)

Misschien iemand nog een tip voor een redelijk simpel speelbare Marauder build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

shadvet schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:45:
Ik loop nu rond met een viper strike zombie occultist, man man wat een leuke build is dat.
Moet eerlijk zeggen, ik snapte de guide die ik aan het volgen was voor geen meter maar nu word ie vrij duidelijk. Sowieso moest ik hem aanpassen, aangezien de skilltree is aangepast met patch 3.4 maar dat viel mee. Volgens mij is de build nu zelfs sterker dan de guide aanbevolen had. In ieder geval geeft de Occultist ascendancy group explosions en met zombies(5l) en viper strike(5L) heb ik ook decent singletarget/survivability. Ondertussen klaar met T4 maps, maar heb zonder problemen T7 ook kunnen clearen.
Best wel benieuwd tot welke tier deze build echt blijft shinen, weet namelijk wel dat er ergens een top zit helaas :( Qua deeps kan ik alleen nog verbeteren door skill gems te levelen, maar daar zit ergens een max op (nu 19 zonder quality, dus kan nog even door levelen).
Wellicht dat ik met een rare claw meer dps kan vangen dan momenteel een goed gerolde Wasp Nest.

Character staat hierzo : https://www.pathofexile.c...rofile/Shadvet/characters
(let niet op mn belt/rings/boots, daar kan ook nog heel wat verbeterd)
Je profiel staat op private en niet public :-)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
RedHat schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:21:
[...]

Daar was ik inmiddels achter, maar ik bedoelde dat toen ik begon met spelen ik maar gewoon wat aangeklikt heb van ach ik zie wel... Die komma was misschien wat misleidend :)

Misschien iemand nog een tip voor een redelijk simpel speelbare Marauder build?
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2125173

Ik heb deze vorige league gespeeld. Tanky, kan alle content doen en is goedkoop om op gang te komen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Nephalem schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:31:
[...]

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2125173

Ik heb deze vorige league gespeeld. Tanky, kan alle content doen en is goedkoop om op gang te komen.
Haa, ik was net een sword&board gladiator aan het maken. Misschien wordt het voor mij dan toch nog wel een Jugg. sword&board is gewoon nostalgie ofzo. Hoef geen uber elder te killen enzo. Wil gewoon lekker delven/mappen enzo. Dat kan prima met deze build.
Het zou zo maar eens kunnen dat ik snel mijn Hiero Arc naar 90 breng en dan een jugg ga maken.

Edit: Maar eerst een Grelwood shank farmen :p

[ Voor 3% gewijzigd door lauranvh op 11-09-2018 21:18 ]

• shadvet
Mach schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:38:
[...]

Je profiel staat op private en niet public :-)
fixed, als het goed is :)

Sta open voor verbetering van gear.
Ringen wil ik zelf craften mbv Fear Essences. Mogelijk 1 Unset ring zodat mn body armor naar 6L kan en ik toch al mn gems kwijt kan. Misschien ook wel niet nodig hoor. Zodra ik mijn laatste ascendancy heb kan ik dual curse runnen en daardoor moet er 1 aura weg, dus waarschijnlijk gaat het gewoon een resist of life/es based ring worden.
Uiteindelijke auras/curses: Blasphemy + Despair + Poachers Mark (frenzy charges, life/mana on hit en flink flask recharge) en daarnaast Herald of Purity of Agony. Momenteel neig ik er naar om Agony te behouden, aangezien die chaos dmg on hit geeft en flink scaled met mn poison stacks. Als ik door loop heb ik tussen de 20 en 30 virulence stacks
Maar de minions van purity zijn ook wel sterk.. keuzes :+

[ Voor 3% gewijzigd door shadvet op 12-09-2018 14:36 ]

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
PoE ligt alweer een tijdje op z'n gat de laatste tijd bij mij. Ik vind het jammer dat de game zo geëvalueerd is dat alles uiteindelijk leiden naar high speedbuilds. Tevens misschien de optie om de hele story line gewoon te skippen en op lvl 70 starten, want het is voelt gewoon als werk die eerste fase bij elke nieuwe League.

[ Voor 1% gewijzigd door TStick op 13-09-2018 12:52 . Reden: Aanvulling text ]

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
TStick schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:51:
PoE ligt alweer een tijdje op z'n gat de laatste tijd bij mij. Ik vind het jammer dat de game zo geëvalueerd is dat alles uiteindelijk leiden naar high speedbuilds. Tevens misschien de optie om de hele story line gewoon te skippen en op lvl 70 starten, want het is voelt gewoon als werk die eerste fase bij elke nieuwe League.
Das beetje kort door de bocht. Ik vind het leuk om highspeed builds te maken en te spelen..maar je kunt je ook richten op tanky builds en daarmee bosses killen.

Het levellen vind ik elke league start juist een leuk onderdeel. Je kunt dit oefenen en perfectioneren om dit zo vlot mogelijk te doen en dit loont ook ivm je voorsprong op t gros.

Is juist een leuk onderdeel. Daarna is t weer maanden endgame doen. Dus dat avondje levellen is juist leuk even wat anders.
Snap niet zo goed hoe dat als werk kan voelen terwijl daarna weken lang maps runnen dat niet doet.. ^^

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Luukwa

Luukwa

o/

De weg naar steeds betere gear vind ik persoonlijk erg leuk om te doen, steeds weer zoeken naar net dat betere stukje gear, grinden tot je er geld voor hebt.. je spul linken, juiste kleurtjes krijgen etc.

't moet je liggen, moet wel zeggen dat ik er soms maanden geen zin in heb, maar kan er ook zo 70 uur in een week in stoppen.

Soundcloud!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Marcvz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:11:
[...]

Das beetje kort door de bocht.....,als werk kan voelen terwijl daarna weken lang maps runnen dat niet doet.. ^^
Het is uiteindelijk iets persoonlijks. Tanky werkte niet echt meer, er was gewoon damage die je manual MOEST dodgen, en daarna moet je weer snel in combatrange terugkunnen ook voor de volgende burstdamage komt. Heb al een tijdje niet echt serieus gespeeld echter. Dat het als werk voelt zal iets te maken hebben met de 4500 uur die ik er volgens steam in heb zitten.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Speel toch af en toe wat PoE en heb maar voor een warchief totem build gekozen (facebreaker versie). Lekker simpel en goedkoop. Totem builds worden meestal wel een beetje saai als je veel speelt maar zoveel speel ik niet dus dan hoop ik dat het ook minder saai wordt om die totems neer te plempen.

Delve vind ik leuker dan gedacht!
Je kunt zelf kiezen of je de mijn in gaat of niet en ik spaar meestal op tot mijn max capacity om te minen en dan doe ik een paar nodes in een keer. Die hidden walls heb ik nog niet helemaal door maar toch 2 gevonden. Het is wel leuk om zelf je pad te kunnen bepalen dus in feite ook je eigen moeilijkheid... farm je nog even wat nodes op dit level of ga je dieper met meer risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 08:07
Eerste keer dat ik hier post maar spel al een tijdje PoE!

Deze league weer voluit gegaan, vind het altijd leuk om een weekje vrij te nemen bij release om lekker op gang te komen haha.

Deze league begonnen (en speel het nog steeds) als Ngamahu's Flame Slayer (guide die ik heb gevolgd: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1819239)

Is erg beginners friendly, maar je kan er zo heel veel geld in steken (denk dat er een kleine 50ex in de mijne zit, maar komt door Anger jewel). Heb veel geld verdient met lab farmen (echt uber makkelijk als deze char, worm flask poppen en dan kan je 5 minuten door elke trap lopen).

Heb vanochtend echt een super belt gecraft en best blij mee (heb al 15ex+ in essences zitten)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G90V5Iy.png
Moet nog ff kijken of ik hem ga exalten of craften met movementspeed

Ook mijn eerste league dat ik Uber Elder heb geprobeerd en verslagen. Koste me wel 28 portals (5 setjes) maar hij is dood!

Dus al met al ben ik erg blij met deze league en vind het nog steeds leuk om deze te spelen.
Mijn profile is hier te vinden: https://www.pathofexile.c...file/lagevogel/characters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
damn nice!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
thijsjongeh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:12:
Eerste keer dat ik hier post maar spel al een tijdje PoE!

Deze league weer voluit gegaan, vind het altijd leuk om een weekje vrij te nemen bij release om lekker op gang te komen haha.

Deze league begonnen (en speel het nog steeds) als Ngamahu's Flame Slayer (guide die ik heb gevolgd: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1819239)

Is erg beginners friendly, maar je kan er zo heel veel geld in steken (denk dat er een kleine 50ex in de mijne zit, maar komt door Anger jewel). Heb veel geld verdient met lab farmen (echt uber makkelijk als deze char, worm flask poppen en dan kan je 5 minuten door elke trap lopen).

Heb vanochtend echt een super belt gecraft en best blij mee (heb al 15ex+ in essences zitten)
[Afbeelding]
Moet nog ff kijken of ik hem ga exalten of craften met movementspeed

Ook mijn eerste league dat ik Uber Elder heb geprobeerd en verslagen. Koste me wel 28 portals (5 setjes) maar hij is dood!

Dus al met al ben ik erg blij met deze league en vind het nog steeds leuk om deze te spelen.
Mijn profile is hier te vinden: https://www.pathofexile.c...file/lagevogel/characters
Als je die Exalt vernaggel je je eigen mirror service.(kans dat je nog een goede t1 mod hit is klein) plemp een screenshot op reddit van de belt en begin een mirror service zou ik zeggen laat de gene die hem wil mirroren bepalen welke master mod hij erop wil gecraft hebben de meesten willlen idd movespeed, maar sommige willen ook iets met flask mods.

Ik zou zeggen vraag een mirror fee van 10 tot 15ex dat is niet heel hoog en dan krijg je zeker een stuk of 5 aanvragen (eigen ervaring) dus 15*5 = 75ex zo in de pocket weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
Meen je dat serieus? denk je echt dat mensen deze belt willen mirroren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
t1 strength, t1 life, 93 res en 50 wed? dat denk ik wel ja op een stygian belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
Maar je hebt nou toch ook fossil craften, waarmee je nog ziekere belts kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Jezus wat een belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
thijsjongeh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:50:
Meen je dat serieus? denk je echt dat mensen deze belt willen mirroren?
Als ik het kon deed ik het iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
thijsjongeh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:17:
Maar je hebt nou toch ook fossil craften, waarmee je nog ziekere belts kan krijgen
ik speel de league niet dus zou het niet weten, maar ik heb op reddit nog geen betere belt voorbij zien komen. En mirror service opzetten kost je niets (behalve wat tijd) en als je pech hebt verdien je er dus een paar exalt aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik heb gisteren 2 poet pens gekocht, nu nog levelen :P

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
Iemand al custom drop sounds in gebruik? :D
Ik heb net een goeie "Allememachies!" gevonden, straks eens knippen en plakken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
Deze nieuwe speler zit nu in Act 7, level 54. Molten Strike Marauder, al hoewel het begin erg steep was, begin ik nu het meeste wel te begrijpen. Deze build begint nu ook echt lekker te spelen (mede dankzij de Wildfire gems). Gister was ik nog best squishy maar heb gister toch wat gedaan aan m'n resistances en life. Resistances zijn op max nu. Roll overal nu makkelijk doorheen.

http://www.pathofexile.com/account/view-profile/redhatnl

Speel overigens met Vydra en met zijn 2én speelt eigenlijk veel leuker weg dan alleen.

Enige wat soms vervelend is dat ik traps in ascendance gewoon kan tanken (doen bijna geen damage) en dan ineens kan ik geoneshot worden. Moet nog even uitzoeken wat de mechanic daarachter is

[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 18-09-2018 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Enige wat soms vervelend is dat ik traps in ascendance gewoon kan tanken (doen bijna geen damage) en dan ineens kan ik geoneshot worden. Moet nog even uitzoeken wat de mechanic daarachter is
Ik vermoed dat je de ene keer een darkshrine hebt gepakt die -50% trap damage gaf. Dan is het een stuk makkelijker doorheen te banjeren dan zonder die darkshrine. Darkshrines zijn die wat verborgen buff shrines die je door het lab heen kan vinden.

Wellicht handige site voor je: https://www.poelab.com/
Daar staan de layouts van de labs voor elke dag en je kunt daar ook vinden wat de darkshrines precies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Gister de 10e act voltooid. Best wel leuk, de Molten Strike build werkt goed. Vanmiddag maar eens de endgame content bekijken.

Goede items zijn wel erg duur nu, maar vooralsnog faceroll ik alles dus dat is nog geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

RedHat schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:11:
Gister de 10e act voltooid. Best wel leuk, de Molten Strike build werkt goed. Vanmiddag maar eens de endgame content bekijken.

Goede items zijn wel erg duur nu, maar vooralsnog faceroll ik alles dus dat is nog geen probleem.
Ik heb even je char bekeken op de telefoon, je skilltree niet goed kunnen bekijken. Ik neem aan dat je 2 wildfire jewels hebt.

Een makkelijke upgrade zou een Devoto's devotion helmet zijn. Deze geeft meteen attack speed en een bak dexterity waardoor je ringen met resistances kan gebruiken, die nu op je helm zitten. (ik neem aan dat je daarom 2 ringen met dex rolls hebt)

Daarnaast zou je voor bosses de elemental focus kunnen vervangen voor een concentrated effect, hierdoor vallen de ballen in een kleinere radius. Effectief een betere damage tegen single target.

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Blue Boon schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:17:
[...]

Ik heb even je char bekeken op de telefoon, je skilltree niet goed kunnen bekijken. Ik neem aan dat je 2 wildfire jewels hebt.

Een makkelijke upgrade zou een Devoto's devotion helmet zijn. Deze geeft meteen attack speed en een bak dexterity waardoor je ringen met resistances kan gebruiken, die nu op je helm zitten. (ik neem aan dat je daarom 2 ringen met dex rolls hebt)

Daarnaast zou je voor bosses de elemental focus kunnen vervangen voor een concentrated effect, hierdoor vallen de ballen in een kleinere radius. Effectief een betere damage tegen single target.
Devotos met extra projectiles zijn nog buiten mijn bereik helaas. Heb nu zon 20 chaos gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe je trouwens het chaos recipe of niet? Als je een volle set gear van lvl60 of hoger vendored krijg je 1 chaos orb. Voor de no-lifer spelers is dit te sloom maar voor mensen die rustig wat currency willen sparen terwijl ze spelen is het toch wel fijn regelmatig wat chaos binnen te krijgen.

Wat ik altijd doe is een 2h wapen, chest, helm, gloves, boots, 2 ringen en 1 amulet. Een 1h met shield en 2x 1h kan geloof ik ook maar met een 2h is het het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JohnnyV76 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:07:
Doe je trouwens het chaos recipe of niet? Als je een volle set gear van lvl60 of hoger vendored krijg je 1 chaos orb. Voor de no-lifer spelers is dit te sloom maar voor mensen die rustig wat currency willen sparen terwijl ze spelen is het toch wel fijn regelmatig wat chaos binnen te krijgen.

Wat ik altijd doe is een 2h wapen, chest, helm, gloves, boots, 2 ringen en 1 amulet. Een 1h met shield en 2x 1h kan geloof ik ook maar met een 2h is het het makkelijkst.
als je ook weet welke bases slecht zijn en welke goed zijn kan je ook altijd de slechte bases gebruiken en ze niet identificeren dan krijg je 2c ipv 1c voor een setje. ;)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04
Dit is mijn eerste keer dat ik verder ben gegaan dan Tier1 mappen maar ik heb het gevoel dat ik iets fout doe, ik krijg namelijk op geen enkele manier fatsoenlijk currency.

Ik ben inmiddels bezig met tier11 mappen en er dropt helemaal niets van waarde, elke uniqe die dropt is doorgaans 1 alteration waard en als ik geluk heb 2 alch. Yellows die ik oppak rollen zo slecht dat het niet te fixen is met bijvoorbeeld het extra rollen van een resist of life bij de workbeches. En als ik geluk heb dropt er een keer een kaartje die een paar chaos waard is.

Ik kreeg tot nu toe constand mijn currency van unindentified chaos recepies maar inmiddels zijn de Item levels van de yellows te hoog en krijg ik er geen chaos meer voor terug. En ik weet dus niet of ik weer lagere mappen wil gaan doen zodat ik in iedergeval nog de chaos recepies kan doen terwijl me dat niet de bedoeling lijkt.

Mappen zelf gaan prima, ik kan er snel doorheen rennen en ga op een enkele keer bij een boss na niet dood dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Ook heb ik de meeste items van mijn build inmiddels wel omdat de prijzen aardig gezakt zijn maar de items die overblijven zijn nu meerdere exalted orbs en met dit tempo is dat voor mij simpelweg onmogelijk tenzei ik met veel geduld weer chaos recepies ga maken.

Voor de zekerheid mijn character link.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Blue Boon
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Voor items boven lvl 75 krijg je een regal orb, deze is ook ongeveer een chaos waard.

En ja exalted orbs droppen niet heel vaak, vandaar de waarde.
Speciale items droppen ook niet vaak, ergo ze zijn speciaal.

Het idee is dus echt te grinden voor je gear in deze game ;)

All that matters has no mass

• thijsjongeh
Axewi schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:40:
Dit is mijn eerste keer dat ik verder ben gegaan dan Tier1 mappen maar ik heb het gevoel dat ik iets fout doe, ik krijg namelijk op geen enkele manier fatsoenlijk currency.

Ik ben inmiddels bezig met tier11 mappen en er dropt helemaal niets van waarde, elke uniqe die dropt is doorgaans 1 alteration waard en als ik geluk heb 2 alch. Yellows die ik oppak rollen zo slecht dat het niet te fixen is met bijvoorbeeld het extra rollen van een resist of life bij de workbeches. En als ik geluk heb dropt er een keer een kaartje die een paar chaos waard is.

Ik kreeg tot nu toe constand mijn currency van unindentified chaos recepies maar inmiddels zijn de Item levels van de yellows te hoog en krijg ik er geen chaos meer voor terug. En ik weet dus niet of ik weer lagere mappen wil gaan doen zodat ik in iedergeval nog de chaos recepies kan doen terwijl me dat niet de bedoeling lijkt.

Mappen zelf gaan prima, ik kan er snel doorheen rennen en ga op een enkele keer bij een boss na niet dood dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Ook heb ik de meeste items van mijn build inmiddels wel omdat de prijzen aardig gezakt zijn maar de items die overblijven zijn nu meerdere exalted orbs en met dit tempo is dat voor mij simpelweg onmogelijk tenzei ik met veel geduld weer chaos recepies ga maken.

Voor de zekerheid mijn character link.
Ik zie dat je een Ngamahu Cyclone speelt. Als je het leuk vind kan je Uber Lab farmen, ik heb hetzelfde gedaan (ook ngamahu's flame cyclone).

Uber lab is best makkelijk als Slayer Cycloner, enige wat je nog nodig zou zijn is een Writhing Jar potion zodat je alle traps easy can doen. Die potion poppen en killen met je cyclone en je kan door alle traps heenlopen want je overleech brengt je weer vol hp.

Met die methode heb ik meer dan 50ex verdient in de eerste week, gewoon lab runnen en dan items enchanten. Uber lab geeft zelf ook veel loot. Ik ging zelf voor de Darkshrines om twice enchanted te krijgen. Gebruik www.poelab.com voor de layout en je doet een uber lab in ongeveer 10 / 15 minuten als het een redelijke indeling heeft die dag (verschilt per dag). Als je hier meer vragen over hebt kan je altijd stellen!
Ik zie wel dat de Prophecy Twice Enchanted inmiddels alweer 8c a 9c is dus dat is misschien iets moeilijker. Toen ik het nog deed waren ze maar 4c.

Koop een paar Devoto's en Starkonja's. Wellicht een paar Ursine Pelt (ilvl 84+), deze wil iedereen voor enchants. Als je bijvoorbeelt Tornado Shot Additional Projectiles op Devoto's hit is dat toch weer 30ex

Je kan ook boots enchanten, Kaom's Roots zijn een goede keuze. Ook Goldwyrm of Atziri's Step. Gloves zijn best nutteloos imo. https://poe.ninja/challenge/builds hier kan je zien welke items het meeste worden gebruikt.

Ben zelf gererolled naar een Low life Glacial Cascade Miner en wat is deze build dom ... Je kan shaper van 100% naar 50% krijgen in een seconde beetje zoals dit: https://clips.twitch.tv/ExuberantGloriousShingleBabyRage

• Axewi
thijsjongeh schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:51:

Uber lab is best makkelijk als Slayer Cycloner, enige wat je nog nodig zou zijn is een Writhing Jar potion zodat je alle traps easy can doen. Die potion poppen en killen met je cyclone en je kan door alle traps heenlopen want je overleech brengt je weer vol hp.

Met die methode heb ik meer dan 50ex verdient in de eerste week, gewoon lab runnen en dan items enchanten. Uber lab geeft zelf ook veel loot. Ik ging zelf voor de Darkshrines om twice enchanted te krijgen. Gebruik www.poelab.com voor de layout en je doet een uber lab in ongeveer 10 / 15 minuten als het een redelijke indeling heeft die dag (verschilt per dag). Als je hier meer vragen over hebt kan je altijd stellen!
Ik zie wel dat de Prophecy Twice Enchanted inmiddels alweer 8c a 9c is dus dat is misschien iets moeilijker. Toen ik het nog deed waren ze maar 4c.
Uber lab kan ik gaan proberen inderdaad, traps heb ik een gigantische hekel aan maar misschien gaat dat beter met die potion, ik zal het eens proberen. :)
Blue Boon schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:08:
Voor items boven lvl 75 krijg je een regal orb, deze is ook ongeveer een chaos waard.

En ja exalted orbs droppen niet heel vaak, vandaar de waarde.
Speciale items droppen ook niet vaak, ergo ze zijn speciaal.

Het idee is dus echt te grinden voor je gear in deze game ;)
Exchange rate is 1.2 regal voor 1 chaos volgens mij dus als ik wil blijven focusen op de recepies dan kan ik beter lagere mappen gaan doen lijkt me (is toch 5 setjes vs 6 setjes + tijd van het traden via de site). Mijn bedoelling is meer om te kijken hoe ik winst kan maken zonder die recepies aangezien het zoeken naar de items mij best veel tijd en inventory space kost.

Ik heb ook het idee dat ik veel items laat liggen\vendor die potentie hebben of misschien dure yellows vendor doordat ik een bepaalde stat combinatie mis ofzo. Ook omdat er soms items droppen die mijn lootfilter een andere kleur, font of geluid geeft waarbij ik dan weer zoiets heb van 'wat is er anders of goed aan dit item', bijvoorbeeld een blauw item zonder stats maar met 'can have multiple crafted mods'

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:09
Ik heb ook het idee dat ik veel items laat liggen\vendor die potentie hebben of misschien dure yellows vendor doordat ik een bepaalde stat combinatie mis ofzo. Ook omdat er soms items droppen die mijn lootfilter een andere kleur, font of geluid geeft waarbij ik dan weer zoiets heb van 'wat is er anders of goed aan dit item', bijvoorbeeld een blauw item zonder stats maar met 'can have multiple crafted mods'
Autohotkey + POE-TradeMacro installeren, dat geeft je op basis van andere prijzen in de markt een indicatie van hoeveel het waard is. Meestal is dit wel wat te hoog geschat.

• Axewi
Nivali schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:36:
[...]

Autohotkey + POE-TradeMacro installeren, dat geeft je op basis van andere prijzen in de markt een indicatie van hoeveel het waard is. Meestal is dit wel wat te hoog geschat.
Dank, dit helpt al een hoop :)

• mercapto
Je kan natuurlijk een stashtab volgooien met <75ilevel helmets en so het regal recept dwingen je chaos te geven. Er hoeft maar 1 item te laag te zijn in je setje en je krijgt een lagere tier reward.
En... er kan op elk moment die ene drop komen die veel waard is. Voor normale spelers,dus spelers die de atlas willen completen en niet uren lab willen farmen of de atlas op een speciale manier geshaped hebben om te farmen, is het gewoon kleine beetje chaos sparen en in hogere maps zien te komen want hoger item level kan betere drops opleveren.

Of lab farmen leuk is hangt erg af van je build. Ik kan me er niet echt toe zetten maar t levert over t algemeen wel wat op door de genoemde helm bases te enchanten. Als je geluk hebt krijg je een jackpot enchant maar er zijn ook veel enchants die zeg maar iets van 30 of 40 chaos waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
M'n eerste Diviners, wat currency ertegenaan gegooid, en mag niet klagen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YiSuZxp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
Gisteren een leuk item gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ctMvBXv.png

Volgende stap: corrupted shavs met +2 to aoe gems

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
PoE al enige tijd niet meer aangeraakt en denk niet dat ik nog Delve ga spelen. Dus ik ben weer op het punt om alles weg te geven wat mensen kan helpen. Zie sig voor gear verder aan currency ongeveer 4ex; 6xx chaos; 1/2 divines; boel overige zooi. Vast ook nog wel maps maar geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Neles7 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:29:
PoE al enige tijd niet meer aangeraakt en denk niet dat ik nog Delve ga spelen. Dus ik ben weer op het punt om alles weg te geven wat mensen kan helpen. Zie sig voor gear verder aan currency ongeveer 4ex; 6xx chaos; 1/2 divines; boel overige zooi. Vast ook nog wel maps maar geen idee wat.
Ik speel ook Deadeye, alleen ik doe cold ipv lightning.
Zal eens kijken :)
Currency is altijd welkom, uiteraard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
Neles7 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:29:
Ik hoef niks maar ik wilde wel even zeggen dat ik het tof vind dat je elke league je meuk weggeeft :)

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neles7
Xenophon16 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

Ik hoef niks maar ik wilde wel even zeggen dat ik het tof vind dat je elke league je meuk weggeeft :)
Op standard doet toch niemand er wat mee (currency kan ik wel kwijt bij smd maar that's it) dus Tweakers helpen die wat minder rijk zijn vind ik dan wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Delve is mijn eerste volle league en net mijn target gehaald. Een level 90 arc witch.

Het grinden valt me wel zwaar en wordt wel erg repetitief dus weet niet of ik er nog heel veel tijd in ga stoppen :-)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Ik ben op dit moment aan het proberen om tot depth 600 te komen, gisteren samen met een andere tweaker geprobeerd om een Kurgal (boss van abyssal city) neer te krijgen op depth 550. Die boss doet echt een pak meer damage op deze diepte, terwijl de biome niet eens zo veel moeilijke mods heeft. Als iemand zin heeft om vanavond een poging te wagen om die boss te killen dan moet je me even een berichtje sturen (@Isolocis op de discord of @LaatHenkGraven ingame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:14
Ben pas Poe wezen spelen sinds halverwege Incursion league

vorige week een 2e character begonnen in Delve. Progressie met m'n level 78 Ascendant Tornado shot (SSF) verliep te traag. Damage output was wel ok en naar mijn idee leven ook (3500+ HP), maar werd toch regelmatig verrast. Strongboxes waren eigenlijk deathboxes.
Delve deed ik eigenlijk alleen als ik net geleveled was, want al die ophopingen en krappe ruimtes betekenden in praktijk certain death.

De lol was er beetje van af, moest erg terughoudend spelen om te levelen.

Ben daarom vorige week een Assassin Toxic Rain begonnen en die smelt op dit moment door alles heen. Evasion & Dodge ipv armor scheelt ook. Ben benieuwd of ik daar verder mee kom. (Ik kijk doorgaans wel naar bestaande builds, maar wil toch zelf beetje mijn skill tree bepalen, daarnaast doe ik in praktijk SSF (geen zin om te traden), dus ik moet het doen met wat ik vind.

Enige reden waarom ik niet in een SSF league speel is om de mogelijkheid open te houden af en toe met collega's op te trekken (al heb ik dat nog niet gedaan)

[ Voor 8% gewijzigd door Metaalhoofd op 17-10-2018 16:46 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Metaalhoofd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:44:
Enige reden waarom ik niet in een SSF league speel is om de mogelijkheid open te houden af en toe met collega's op te trekken (al heb ik dat nog niet gedaan)
Er zijn vaak ook Tweakers waar je mee kan mappen. Over het algemeen zijn er ook altijd wel mensen in de Discord waarmee je aan je build kan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
nieuwe league begint op 8 december --> https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2244254

Ik heb er weer zin in!

[ Voor 12% gewijzigd door thijsjongeh op 01-11-2018 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Vandaag maar eens vrije dagen aanvragen :D

Edit: Private leagues zijn aangekondigd: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2245572, ik denk dat het voor het grootste deel van de playerbase niet zo veel uitmaakt, maar ik denk dat het wel impact heeft op het aanbod van items in de "main" league

[ Voor 34% gewijzigd door Xenophon16 op 05-11-2018 08:51 . Reden: Private league announcement ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Tweakers private league??

[ Voor 57% gewijzigd door FiraNove op 05-11-2018 20:23 ]

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb ook maar weer eens de overstap gemaakt naar PoE. Kan alleen totaal niet fatsoenlijk spelen omdat ik om de paar minuten eruit gegooid wordt met een ''an unexpected disconnect occurred''.. Word er echt radeloos van..

Heb al PoE op m'n SSD gezet, zo'n beetje alle grafische settings getweaked, background programma's gekilled, router gereset, andere servers gekozen maar werkelijk niets helpt. Zowel Steam als stand alone, maakt niet uit, alsnog constant d/cs.

Heel jammer dit :( Mocht iemand nog een gouden tip hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

London schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:30:
Heb ook maar weer eens de overstap gemaakt naar PoE. Kan alleen totaal niet fatsoenlijk spelen omdat ik om de paar minuten eruit gegooid wordt met een ''an unexpected disconnect occurred''.. Word er echt radeloos van..

Heb al PoE op m'n SSD gezet, zo'n beetje alle grafische settings getweaked, background programma's gekilled, router gereset, andere servers gekozen maar werkelijk niets helpt. Zowel Steam als stand alone, maakt niet uit, alsnog constant d/cs.

Heel jammer dit :( Mocht iemand nog een gouden tip hebben dan houd ik mij aanbevolen.
In deze thread staat hoe je je netwerkverbinding kunt controleren.

Heb je een LAN of WIFI verbinding met je router?

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RobbieTheHut schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:41:
[...]

In deze thread staat hoe je je netwerkverbinding kunt controleren.

Heb je een LAN of WIFI verbinding met je router?
Gewoon bekabeld LAN, en ook in andere games nooit problemen gehad online. Zal morgen die test eens doen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Om nog even terug te komen op bovenstaand probleem; heb DirectX op 9 gezet ipv 11 en nu geen disconnects meer. Zeer merkwaardig.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
London schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:40:
Om nog even terug te komen op bovenstaand probleem; heb DirectX op 9 gezet ipv 11 en nu geen disconnects meer. Zeer merkwaardig.
Ben blij dat het is gefixt maar wel een vreemde issue inderdaad. Je zou zeggen dat directX weinig tot niets met je netwerkverbinding te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Xenophon16 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:58:
[...]

Ben blij dat het is gefixt maar wel een vreemde issue inderdaad. Je zou zeggen dat directX weinig tot niets met je netwerkverbinding te maken heeft.
Nou het wordt nog iets gekker.. In de .ini file van PoE stond bij 1 instelling DX11 en bij de ander DX9. Nu heb ik beide op DX11 gezet en gisteravond geen crash gehad. Dus ik vermoed dat er een conflict was tussen beide DX versies..

Nog wel iets leuks: voor het eerst Act 10 gefinished en gelijk even wat gear gekocht van de schamele 7c die ik had. Map in gedoken en Tabula Rasa drop _/-\o_ Toch mooi dik 20c aan verdiend dus kan nu iets betere upgrades kopen. Opzich is die natuurlijk leuk om te houden maar m'n gear is zo matig dat ik opteer voor een 5L chest en de Chaos gebruik voor andere upgrades.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
London schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:17:
Nog wel iets leuks: voor het eerst Act 10 gefinished en gelijk even wat gear gekocht van de schamele 7c die ik had. Map in gedoken en Tabula Rasa drop _/-\o_ Toch mooi dik 20c aan verdiend dus kan nu iets betere upgrades kopen. Opzich is die natuurlijk leuk om te houden maar m'n gear is zo matig dat ik opteer voor een 5L chest en de Chaos gebruik voor andere upgrades.
Nice! Ik kan me voorstellen dat het op dit moment in de league lastig is om gear te vinden aangezien veel mensen al zijn gestopt (toen ik gisteren online was waren er ook niet zo veel tweakers actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
damn, super vette nieuwe league

https://www.pathofexile.com/betrayal

''The Immortal Syndicate'', met een leuke bash naar Diablo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
thijsjongeh schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:33:
''The Immortal Syndicate'', met een leuke bash naar Diablo :D
Volgens Chris Wilson is dit toeval en hebben ze geluk dat ze de league niet Path of Exile: Immortal hebben genoemd. Naam lag al vast voordat de Diablo announcements bekend waren.

Verder ziet het er erg gaaf uit. Ben er weer bij vanaf dag 1 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xenophon16 op 14-11-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Reeds een paar keer geprobeerd te starten met PoE, maar steeds m'n interesse verloren door het feit dat ik niet goed weet waar ik mee bezig ben. Level 30-40 gestrand met enkele characters (laatste poging dateert van het begin van Delve).

Maar ik weet dat ik moet doorbijten en op die manier te leren. Ik weet van mezelf dat ik graag end game speel maar daar ben ik dus nog nooit geraakt :)

7 december lijkt me een goed moment voor een nieuwe poging.

Ik vraag me wel af hoe die masters gemigreerd gaan worden. Wat gebeurt er in de standard league als je die oude masters daar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
CorvusGS schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:16:
Ik vraag me wel af hoe die masters gemigreerd gaan worden. Wat gebeurt er in de standard league als je die oude masters daar hebt?
Goede vraag, ik verwacht dat deze ook direct worden vervangen door de nieuwe masters maar dat het hele 'Immortal Syndicate' gebeuren eerst tot de league zelf beperkt blijft.

Wat betreft je struggle om bij endgame te komen, probeer je zelf een build te maken of volg je een guide? Misschien is het een idee om voor de nieuwe league een guide te gebruiken zodat je je zelf kan focussen op de gameplay/lore/etc zonder de afleiding van de vele opties die het spel biedt. Je kan ook proberen om een groep Tweakers te vinden om mee te levelen, dat is én gezellig, én je bent over het algemeen sneller bij de endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
CorvusGS schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:16:
Reeds een paar keer geprobeerd te starten met PoE, maar steeds m'n interesse verloren door het feit dat ik niet goed weet waar ik mee bezig ben. Level 30-40 gestrand met enkele characters (laatste poging dateert van het begin van Delve).

Maar ik weet dat ik moet doorbijten en op die manier te leren. Ik weet van mezelf dat ik graag end game speel maar daar ben ik dus nog nooit geraakt :)

7 december lijkt me een goed moment voor een nieuwe poging.

schamele troost:

Ik kom redelijk in de end-game (T10, T12 mappen), maar op een gegeven ben ik zo bored.
In de tijd die ik speel farm ik nauwelijks currency en om hoger te kunnen heb ik currency nodig om nieuwe gear te kopen. Raak dan bored, begin een nieuwe char en denk dan: Ahhh never mind :p

Tot de nieuwe league weer wordt aangekondigd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Xenophon16 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:17:
[...]

Goede vraag, ik verwacht dat deze ook direct worden vervangen door de nieuwe masters maar dat het hele 'Immortal Syndicate' gebeuren eerst tot de league zelf beperkt blijft.

Wat betreft je struggle om bij endgame te komen, probeer je zelf een build te maken of volg je een guide? Misschien is het een idee om voor de nieuwe league een guide te gebruiken zodat je je zelf kan focussen op de gameplay/lore/etc zonder de afleiding van de vele opties die het spel biedt. Je kan ook proberen om een groep Tweakers te vinden om mee te levelen, dat is én gezellig, én je bent over het algemeen sneller bij de endgame.
Volgens een collega van mij gaan ze de XP van je huidige masters verspreiden over de nieuwe of iets dergelijks. Toch wel knap hoe ze die migraties steeds technisch oplossen.

Eerste keren zelf iets proberen samen te stellen, laatste character echt wel een guide gevolgd. Het werkt inderdaad minder frustrerend, maar ik heb toch het gevoel dat je minder leert onderweg.
pauluzmuller schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:19:
[...]

schamele troost:

Ik kom redelijk in de end-game (T10, T12 mappen), maar op een gegeven ben ik zo bored.
In de tijd die ik speel farm ik nauwelijks currency en om hoger te kunnen heb ik currency nodig om nieuwe gear te kopen. Raak dan bored, begin een nieuwe char en denk dan: Ahhh never mind :p

Tot de nieuwe league weer wordt aangekondigd.
Dat is ook een beetje mijn schrik wel. Door guides te lezen merk ik dat je tijdens het levellen soms ook al grotendeels de skills gebruikt die je uiteindelijk in je end game build wil hebben. Klopt dit?

Dit lijkt me bij Diablo 3 dan weer iets gevarieerder. Op hetzelfde character heb ik daar in de end game verschilende builds: push build, speed build, zelfs een volledige andere set. Dat concept heb je minder bij PoE dacht ik?

[ Voor 29% gewijzigd door CorvusGS op 14-11-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
CorvusGS schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:35:
[...]
Dit lijkt me bij Diablo 3 dan weer iets gevarieerder. Op hetzelfde character heb ik daar in de end game verschilende builds: push build, speed build, zelfs een volledige andere set. Dat concept heb je minder bij PoE dacht ik?
Bij PoE hebben je characters inderdaad niet die flexibiliteit. Een build die erg snel maps kan clearen is vaak niet zo goed bij bosses, daarvoor zou je dan een nieuw character moeten maken (of een respec doen, maar dat is in PoE niet zo straightforward als in D3)

Je hebt gelijk dat je meer leert als je zelf wat aanklooit maar daartegenover staat natuurlijk dat veel van de keuzes die in een guide gemaakt worden pas (duidelijk) resultaat hebben op het moment dat je in de endgame bent (zeg lvl 80-90 oid). Als je met je eigen builds niet zo ver komt is het dus moeilijker om een goed beeld te hebben van het effect van je eigen keuzes.

Misschien is een middenweg goed waar je begint met een buildguide en vervolgens hier en daar zelf wat tweaks maakt naar je eigen voorkeur?

Wat pauluz zegt heb ik deze league ook meegemaakt, ik kwam er achter dat ik bijna een Headhunter kon betalen (kwam 10ex tekort oid) en toen ik uiteindelijk genoeg currency had om de belt te kopen had ik mn leaguedoel gehaald en heb ik hem amper gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik weet vaak ook niet zo goed wat mijn doel is ingame. Ben nu level 84 op een Arc Witch maar blijf rond de level 5/6 maps hangen omdat hogere niet droppen.. Moet ik dan zelf hogere kopen? Heb wel een exalt drop gehad dus opzich heb ik wel wat currency om hogere maps te kopen..

Maar voor de rest dropped er amper wat bruikbaars helaas.

Nouja, in de nieuwe league misschien ook maar eens wat nieuws proberen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon16
London schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:19:
Ik weet vaak ook niet zo goed wat mijn doel is ingame. Ben nu level 84 op een Arc Witch maar blijf rond de level 5/6 maps hangen omdat hogere niet droppen.. Moet ik dan zelf hogere kopen? Heb wel een exalt drop gehad dus opzich heb ik wel wat currency om hogere maps te kopen..
Ja als je in een trade league zit raad ik je aan om maps die je nog niet hebt te kopen. Dit zijn ongeveer je opties om aan maps te komen:
  • Kopen
  • Maps traden in /trade 159 or /trade 820
  • Kopen van Zana, haar stock ververst nadat je haar daily doet of nadat ze een level omhoog is gegaan
  • Map completions leechen in /global 159 (geen idee of dit een beetje opschiet)
Door meer map completions (+bonus) te hebben gaat de kans omhoog dat je maps krijgt van een hogere tier, dit helpt mee om hogere level maps te sustainen. Je zou als doel voor Betrayal bijvoorbeeld kunnen stellen dat je red maps wil sustainen (t11+).

• CorvusGS
Hierbij nog wat newbie vragen waar ik mee worstelde tijdens mijn vorige pogingen:
1) Hoeveel gear moet je bijhouden? In hoeverre hebben jullie een setje levelling gear opzij staan voor je alts.
2) Welke skill gems moet je bijhouden? Meerdere van dezelfde? Verschillende levels?
3) Hoe kan je inschatten hoe ver je een skill gem moet laten levellen. Zo had ik bijvoorbeeld een skill gem laten levellen en iets later had ik een goed stuk gear gevonden. Ik wissel dat stuk en wat blijkt, ik heb ineens niet genoeg stats meer om die skill gem te gebruiken, omdat op het minder goed stuk gear toevallig een +DEX stond. Hoe kan je dit inschatten?
4) Hoe gaan jullie om met vendor recipes? Er zijn er een paar die ik van buiten ken (of kende, weeral de meeste vergeten), maar het lijkt me erg moeilijk om ze allemaal te memoriseren. Hoe doen jullie dit?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon16
CorvusGS schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:19:
1) Hoeveel gear moet je bijhouden? In hoeverre hebben jullie een setje levelling gear opzij staan voor je alts.
Als je genoeg stash ruimte hebt kan je je leveling gear bewaren. Ik koop zelf meestal een nieuw setje leveling gear als ik een alt begin.
2) Welke skill gems moet je bijhouden? Meerdere van dezelfde? Verschillende levels?
Geen enkele. Er zijn vendors waar je alle gems kan kopen (act 6 & act 10). Voor hogere level/quality gems gebruik ik de trade websites.
3) Hoe kan je inschatten hoe ver je een skill gem moet laten levellen. Zo had ik bijvoorbeeld een skill gem laten levellen en iets later had ik een goed stuk gear gevonden. Ik wissel dat stuk en wat blijkt, ik heb ineens niet genoeg stats meer om die skill gem te gebruiken, omdat op het minder goed stuk gear toevallig een +DEX stond. Hoe kan je dit inschatten?
Dit overkomt mij ook wel eens, als het tijdens het levelen van een character is loont het vaak om een +30 node te pakken op de passive tree. In principe level je altijd je gems tot level 20. Er zijn wat uitzonderingen (gems gelinkt aan CWDT, arcane surge, etc) die je op een lagere level wil houden. Als je een build plant moet je er dus rekening mee houden dat je de stat requirements voor je gems (als ze lvl 20/21 zijn) kan halen.
4) Hoe gaan jullie om met vendor recipes? Er zijn er een paar die ik van buiten ken (of kende, weeral de meeste vergeten), maar het lijkt me erg moeilijk om ze allemaal te memoriseren. Hoe doen jullie dit?
Ik gebruik de volgende recipes:
  • 6-socket --> 7 jewellers
  • 3L R-G-B --> chromatic (alleen tijdens levelen bij 1e character van de league)
  • 6L --> divine orb (indien het een corrupted 6L is waar niemand wat aan heeft)
  • Sac fragment + 7 vaal gems --> vaal orb als ik stashruimte tekort kom omdat ik te veel vaal gems heb.
  • Quality gems (40% totaal) --> gemcutter's prism
  • lvl 20 gem + gemcutters --> lvl 1 20% quality gem
Ik neem zelf niet de tijd om bijvoorbeeld het chaos orb/regal orb recipe te doen maar als je moeite hebt om currency te verzamelen zijn die zeker het overwegen waard.

[ Voor 0% gewijzigd door Xenophon16 op 15-11-2018 11:32 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 116 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]