• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Xenophon16 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:31:
[...]

Geen enkele. Er zijn vendors waar je alle gems kan kopen (act 6 & act 10). Voor hogere level/quality gems gebruik ik de trade websites.
Bedankt voor de antwoorden, zeer nuttig 8)

Nog eens over die gems. Er is ook het gebruik van gems te laten levellen in je secondary weapons. Voor welke gems doe je dit? Doe je dit voor gems die je in de toekomst misschien wil gebruiken? Of eerder voor gems die je wil gaan omzetten naar 20% quality met het bovenvernoemde vendor recipe?

Deels gelevelde gems ga je wel bijhouden veronderstel ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
CorvusGS schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:28:
[...]

Nog eens over die gems. Er is ook het gebruik van gems te laten levellen in je secondary weapons. Voor welke gems doe je dit? Doe je dit voor gems die je in de toekomst misschien wil gebruiken? Of eerder voor gems die je wil gaan omzetten naar 20% quality met het bovenvernoemde vendor recipe?

Tijdens het levelen doe ik meestal de skills/gems die ik nodig heb voor mijn uiteindelijke build. Meestal in het begin heb je nog te weinig sockets in je armor/weapons, dus dan level ik ze dus in mijn secondary weapons slot. Vervolgens als ik genoeg sockets/links heb dan gebruik ik ze.

Later in de league kan je die slots gebruiken voor gems die heel erg gewild zijn. Die level je dan door maps te doen en kan je voor meestal voor een leuke prijs verkopen als ze lvl20/21 zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door pauluzmuller op 15-11-2018 15:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:11
CorvusGS schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:28:
[...]

met name spell gems is het belangrijk dat je van je eigen gem er een 2de mee hebt. als je namelijk deze via vendor recipie omruilt wordt deze weer level 1 en spell doen juist met gem level heel veel schade.

vendor recipie = een lvl 20 gem met 1 gcp gem verkopen dan krijg je een lvl 1 gem met 20% quality terug.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 08:07
pauluzmuller schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:03:
[...]

Tijdens het levelen doe ik meestal de skills/gems die ik nodig heb voor mijn uiteindelijke build. Meestal in het begin heb je nog te weinig sockets in je armor/weapons, dus dan level ik ze dus in mijn secondary weapons slot. Vervolgens als ik genoeg sockets/links heb dan gebruik ik ze.

Later in de league kan je die slots gebruiken voor gems die heel erg gewild zijn. Die level je dan door maps te doen en kan je voor meestal voor een leuke prijs verkopen als ze lvl20/21 zijn.
Precies, dit doe ik ook.

Gems kopen die veel meer waard zijn dan degene die jij nodig hebt.
Hier is een handige site --> https://poe.ninja/challenge/skill-gems
Hier kan je bovenin selecteren of je 21/0 of 21/20 wil hebben. Of zelfs 20/20 en beetje de prijzen vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pffff newbie ben ik ook :( Wilde een gem delevellen dus doe hem in een sell window samen met die ene orb. Zie ik pas na het confirmen dat ik de hele stack orbs heb verbruikt :')

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
London schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:14:
Pffff newbie ben ik ook :( Wilde een gem delevellen dus doe hem in een sell window samen met die ene orb. Zie ik pas na het confirmen dat ik de hele stack orbs heb verbruikt :')
dankje, hierdoor moest ik echt LOL'len :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een lijst van alle uniques die de moeite waard zijn om te bewaren. Ik ben echt een leek en heb geen idee wat goed is en wat niet (heb alleen nog een Necromancer gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:49:
Is er ergens een lijst van alle uniques die de moeite waard zijn om te bewaren. Ik ben echt een leek en heb geen idee wat goed is en wat niet (heb alleen nog een Necromancer gespeeld).
Op https://poe.ninja/ kun je mooi zien welke uniques gemiddeld hoeveel waard zijn, geeft je een beetje een idee van wat echt waardevol is..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

pauluzmuller schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:03:
[...]

Tijdens het levelen doe ik meestal de skills/gems die ik nodig heb voor mijn uiteindelijke build.
En dit is mijn grootste punt om P.O.E. na een paar weken links te leggen.
Je speelt eigenlijk voor 2 skills om daar omheen een build te maken.
En volg die lijn ook maar want anders endgame ben je de pisang.

Dagen lang (tot vervelend aan toe) de zelfde skills maar te spelen, omdat de vrijheid er amper is om het gewoon compleet om te gooien is voor mij echt elke x dezelfde struikelblok.

Ik kan misschien verkeerd zitten en ben ik te noob om in te zien dat het allemaal anders kan.
Maar dat is echt elke keer waardoor ik niet verder kom in de game.
Terwijl ik het zo graag leuk wil vinden...... 8)7

Dergelijke guides zeggen ook......bedenk goed wat je wilt spelen.
Dus firebolt, frostbolt, of posionbolt........en met die ene main skill blijf je spelen....3 maanden lang :|

[ Voor 10% gewijzigd door MetalPool op 27-11-2018 13:02 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
MetalPool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:56:
[...]

Ik snap je punt maar aan de andere kant is het iets wat inherent is aan hack and slash games. Heb al een tijdje geen D3 meer gespeeld maar daar is het ook een kwestie van een build kiezen en dan enkele skills spammen en zorgen dat die skills meer damage gaan doen en/of je zelf meer survivability krijgt om moeilijkere content te doen. Dat is waar je je voldoening uit haalt in dit soort spellen. Het gebruiken van de skills zelf niet.

Toch maakt het veel verschil wat voor build (en dus skills) je kiest. Laatste league had ik niet veel tijd om te spelen ivm een nekhernia dus toen ik toch wat kon spelen een totem build gebruikt. Nu weet ik weer waarom ik had gezworen dat nooit meer te doen. Dat is een speelstijl die je best snel zat wordt. De Poet's Pen build met arc en lightning warp van vorige league was daarentegen heerlijk om te spelen en die werd ik ook niet zat.

Moraal van dit verhaal.... wellicht heb je de juiste skill nog niet gevonden en moet je wat proberen tot je iets vindt wat niet vervelend wordt na een poosje.

Eventueel eens bij andere spellen kijken of het beter is. Ik heb jaren Lord of the Rings Online gespeeld en daar had je letterlijk 3 of 4 rijen met skills op je scherm die je allemaal nodig had. Om een goede speler te zijn ging het er allemaal om een goede skill rotation te hebben. Als je eenmaal gewend was aan de rotatie was het ook niet veel meer dan alle skills in de goede volgorde indrukken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
MetalPool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:56:
[...]

Dagen lang (tot vervelend aan toe) de zelfde skills maar te spelen, omdat de vrijheid er amper is om het gewoon compleet om te gooien is voor mij echt elke x dezelfde struikelblok.

Ik kan misschien verkeerd zitten en ben ik te noob om in te zien dat het allemaal anders kan.
Maar dat is echt elke keer waardoor ik niet verder kom in de game.
Terwijl ik het zo graag leuk wil vinden...... 8)7

Dergelijke guides zeggen ook......bedenk goed wat je wilt spelen.
Dus firebolt, frostbolt, of posionbolt........en met die ene main skill blijf je spelen....3 maanden lang :|
het omgooien van je build klinkt in theorie leuk en kan ook zeker wel, maar 1 ding wat erg belangrijk is. Je moet leren hoe je de build moet spelen en dat doe je meestal in PoE door er mee te levelen.
Op standaard vaak genoeg een build zo in elkaar geklikt op random hoog lvl poppetje vervolgens er mee spelen en doe je inderdaad flinke dmg en is het leuk, maar vaak ga je dan toch plots dood, omdat je niet weet wat je build wel en niet kan. dat leren kan soms in 1 uurtje, maar ik heb ook build gehad waar ik na een week nog niet wist hoe ik die nou juist moest spelen. Guides waar ik hem deels op baseerde deden minder dmg hadden minder defense en clearden alles en worden er lvl 100 mee en mijn random poppetje ging 100x per map dood.

Het klinkt dus best leuk om een mogelijkheid te hebben om je build zo om te gooien voor skill x ipv skill y, maar in praktijk kan het erg lastig uitpakken.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

JohnnyV76 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:20:
[...]

Ik snap je punt maar aan de andere kant is het iets wat inherent is aan hack and slash games. Heb al een tijdje geen D3 meer gespeeld maar daar is het ook een kwestie van een build kiezen en dan enkele skills spammen en zorgen dat die skills meer damage gaan doen en/of je zelf meer survivability krijgt om moeilijkere content te doen. Dat is waar je je voldoening uit haalt in dit soort spellen. Het gebruiken van de skills zelf niet.
Ikzelf maak ook snel de vergelijking met Diablo hoor. Maar in die game heb je toch wel iets meer vrijheid dan in POE. En in POE zit ik de hele tijd (zonder guide) te spelen met de gedachte, oh god is deze keuze wel goed.....en uiteindelijk blijken veelal keuzes niet goed geweest te zijn waardoor ik eigenlijk 50 uur gameplay weg kan gooien. En om maar telkens te moeten spelen a.d.h.v. guides die door mensen zijn gemaakt met heel veel tijd zie ik ook niet zitten......daardoor krijg ik absoluut geen feeling met mijn character helaas :(

Ik speel inmiddels Grim Dawn en daar heb je wel meer vrijheid en dat bevalt me wel.
Maar ik vind het zo zonde want qua gameplay vind ik POE best een tof spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

SMD007 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:40:
[...]
maar ik heb ook build gehad waar ik na een week nog niet wist hoe ik die nou juist moest spelen. Guides waar ik hem deels op baseerde deden minder dmg hadden minder defense en clearden alles en worden er lvl 100 mee en mijn random poppetje ging 100x per map dood.

Het klinkt dus best leuk om een mogelijkheid te hebben om je build zo om te gooien voor skill x ipv skill y, maar in praktijk kan het erg lastig uitpakken.
Absoluut niet naar bedoeld wat ik nu ga zeggen. Maar als je na zeg 2 weken nog niet weet hoe je de build moet spelen gaat er toch iets mis denk ik? Dan lijkt mij of de guide niet duidelijk genoeg of je volgt zelf die guide niet goed. En zo`n extreme rocket-science hoeft het toch ook niet te zijn toch?

Het klinkt niet alleen leuk voor mij maar het is leuk om juist te kunnen testen.
En in POE ben ik daar wat huiverig voor omdat ik nu al een paar keer had dat ik op zeg level 50 vast zat.
Door gemaakte keuzes die fataal waren voor het uiteindelijke doel wat ik voor ogen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
MetalPool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:51:
[...]

Absoluut niet naar bedoeld wat ik nu ga zeggen. Maar als je na zeg 2 weken nog niet weet hoe je de build moet spelen gaat er toch iets mis denk ik? Dan lijkt mij of de guide niet duidelijk genoeg of je volgt zelf die guide niet goed. En zo`n extreme rocket-science hoeft het toch ook niet te zijn toch?

Het klinkt niet alleen leuk voor mij maar het is leuk om juist te kunnen testen.
En in POE ben ik daar wat huiverig voor omdat ik nu al een paar keer had dat ik op zeg level 50 vast zat.
Door gemaakte keuzes die fataal waren voor het uiteindelijke doel wat ik voor ogen had.
Ik beschouw mij zelf best wel als een PoE kenner en weet dus ook echt wel hoe ik moet spelen mijn punt is meer dat een build omgooien niet 1. 2. 3. gedaan is er komt echt wel een (korte) leercurve bij kijken.

Ik ben best wel een PoE kenner en enorm veel ervaring (al zeg ik het zelf) en veel builds versleten en sommigen liggen je nou eenmaal beter dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

SMD007 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:17:
[...]

Ik beschouw mij zelf best wel als een PoE kenner en weet dus ook echt wel hoe ik moet spelen mijn punt is meer dat een build omgooien niet 1. 2. 3. gedaan is er komt echt wel een (korte) leercurve bij kijken.

Ik ben best wel een PoE kenner en enorm veel ervaring (al zeg ik het zelf) en veel builds versleten en sommigen liggen je nou eenmaal beter dan andere.
Iemand waar ik dus wel wat van kan leren in P.o.E. :)

Kijk het stoort mij gewoon dat ik deze game gewoon niet kan spelen op de manier zoals ik het wil.
Maar daar komt bij dat ik nog redelijk noob ben en ik de vrijheden misschien nog wel helemaal niet heb ontdekt. Zullen we anders is samen spelen? Misschien de nieuwe league samen doen?

Misschien worden dingen me dan eindelijk wat duidelijker ;)

Anders hierbij een oproep voor spelers die samen willen hacken en slashen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:53
MetalPool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:30:
[...]
Anders hierbij een oproep voor spelers die samen willen hacken en slashen?
Tweakers guild: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1168682
Discord: https://discord.gg/Fzs9FtT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
@MetalPool wat Nivali zojuist hierboven aanhaalt ;) ik ben de guild leader en ga zeker de volgende league spelen. ik zou zeggen zorg dat je een invite voor de guild binnen haalt en dan kan niet alleen ik maar ongeveer 50 tot 100 andere spelers je verder helpen.
Over het algemeen is de guild enorm behulpzaam en zit vol met veel verschillende spelers van complete noobs (die dat ook altijd zullen blijven }) :+ ) tot spelers die nog veel meer van de game afweten dan ik. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

SMD007 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:58:
@MetalPool wat Nivali zojuist hierboven aanhaalt ;) ik ben de guild leader en ga zeker de volgende league spelen. ik zou zeggen zorg dat je een invite voor de guild binnen haalt en dan kan niet alleen ik maar ongeveer 50 tot 100 andere spelers je verder helpen.
Over het algemeen is de guild enorm behulpzaam en zit vol met veel verschillende spelers van complete noobs (die dat ook altijd zullen blijven }) :+ ) tot spelers die nog veel meer van de game afweten dan ik. d:)b
Nou super bedankt :) Ga ik vanavond meteen regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
PoE is niet een kwestie van 1 2 3 en gaan met die banaan. Er zijn allerlei synergiën die op verschillende stadia in de game hun intreden doen, verschillend per build. Sommige builds zijn vanaf een laag level al behoorlijk goed en groeien vrijwel lineair door, andere builds kennen stappen die trapsgewijs je meer macht geven, weer andere builds hebben exponentiële groei momenten die op zeer specifieke levels te activeren zijn met gear of punten in de tree. Met wat sparen van currency kun je je tree een flinke reset geven en zo je build veranderen, maar dat zou ik zelf pas doen als ik weet dat ik m'n Pokemon....uh, build genoeg geevolved heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
MetalPool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:41:
[...]

Ikzelf maak ook snel de vergelijking met Diablo hoor. Maar in die game heb je toch wel iets meer vrijheid dan in POE. En in POE zit ik de hele tijd (zonder guide) te spelen met de gedachte, oh god is deze keuze wel goed.....en uiteindelijk blijken veelal keuzes niet goed geweest te zijn waardoor ik eigenlijk 50 uur gameplay weg kan gooien. En om maar telkens te moeten spelen a.d.h.v. guides die door mensen zijn gemaakt met heel veel tijd zie ik ook niet zitten......daardoor krijg ik absoluut geen feeling met mijn character helaas :(

Ik speel inmiddels Grim Dawn en daar heb je wel meer vrijheid en dat bevalt me wel.
Maar ik vind het zo zonde want qua gameplay vind ik POE best een tof spel.
Als je PoE eenmaal een beetje doorhebt zul je zien dat je juist veel meer vrijheid hebt dan in D3 om toch maar weer es de vergelijking te maken. Je kunt inderdaad niet zo snel de mist in gaan in D3 maar daardoor heb je toch juist minder vrijheid? Het maakt niet zoveel uit wat je doet... je krijgt toch wel de items voor je build als je maar doorspeelt. Wat ik me herinner van de enkele seasons die ik daar gespeeld heb is dat er een FOTM build is per class die je eigenlijk moet spelen om hogere Grifts te spelen. Dat is je endgame.

In PoE kun je zoveel meer doen en de atlas stimuleert mij elke league weer om progressie te maken. Ondertussen blijft er maar content bij komen waardoor je allerlei kanten op kan in t spel. Er zijn zo veel builds mogelijk dat je elke league wat anders kunt proberen. Dat vind ik vrijheid.

Zelf een build maken is iets waar je niet zomaar aan kunt beginnen. Dan moet je het spel echt heel goed kennen. Ik kom ook elke league nog achter dingen die ik nog niet wist. Ik kan je zeker aanraden om voor komende league rond te gaan speuren naar een build die je leuk lijkt. Er zijn er tig op het forum. Probeer die build dan zo goed mogelijk te volgen. Je bent altijd vrij om wat te experimenteren met side skills. De een gebruikt die curse of die curse... de een kiest voor minder damage maar meer survivability, de ander juist andersom. Er is genoeg te proberen maar voor de main skill in de build moet je niet te veel gekke dingen gaan doen. Daarvan is gewoon bewezen dat de combinatie het meest efficient is.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-09 15:34
Ik speel al een tijdje af en aan en het lijkt me leuk om een keer een guild te joinen dus......
Zijn er toevallig nog plaatsen vrij binnen de guild, en zo ja, wie moet ik daarvoor een bericht sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Pelkie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:31:
Ik speel al een tijdje af en aan en het lijkt me leuk om een keer een guild te joinen dus......
Zijn er toevallig nog plaatsen vrij binnen de guild, en zo ja, wie moet ik daarvoor een bericht sturen?
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1168682

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-09 15:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn nog steeds de meeste mensen in de Tweakers guild softcore spelers, of inmiddels wat meer ook actief op hardcore ladders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:08:
Zijn nog steeds de meeste mensen in de Tweakers guild softcore spelers, of inmiddels wat meer ook actief op hardcore ladders?
De guild is van alle markten wel thuis van (HC)SSF, standard league, HC league en zelfs standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stingray2012
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-08-2023

stingray2012

<GoT>Stingray

Mocht er iemand online zijn van de Guild, lijkt me leuk om toe te treden. Ik log in via steam met user Stingray6666. Zie niemand online dus als het kan graag een invite ;)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
stingray2012 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:49:
Mocht er iemand online zijn van de Guild, lijkt me leuk om toe te treden. Ik log in via steam met user Stingray6666. Zie niemand online dus als het kan graag een invite ;)
ja leuk, heb ik geen ruk aan ;)

poe werkt belachelijk slecht met namen en ik kan alleen guild invites versturen op char. naam post ff in de post in mijn handtekening of stuur mij een pm via pathofexile.com dan kom die invite hopelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stingray2012

stingray2012

<GoT>Stingray

lol dat kan dan idd beter haha. Heb een Templer genaamd TEMPODOELIE en een maraunder genaamd WhopWhop :o

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
TEMPODOELIE

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
CHRISTYCANYON :P

[ Voor 13% gewijzigd door Occy74 op 30-11-2018 13:28 ]

Systeem Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Inmiddels wat dagen verder en hier een soort van verslagje :P

Na me erbij neer gelegd te hebben dat je eigenlijk maar met 1 main skill het hele spel speelt ben ik verder gegaan met mijn Ranger. Inmiddels de mainstory completed en gisteravond begonnen aan "mapping".

Dus ik open die Atlas en dacht echt....wtf is dit nou weer ?!?
Even tutorial gekeken op YouTube en met heel veel hulp van iemand uit de tweakers guild begin ik met goeie moed aan mijn eerste map.

Tornado shot spammen als een gek en de mobjes vallen om met bosjes tegelijk.

Ah vet!....mijn eerste map Boss....piew....mijn ranger keihard dood.
Nog maar keer proberen en mijn resist-flask poppen als ie komt.

Piew.........Dood....facepalm en ik pak maar even een biertje.

Rambo-strik om mijn hoofd, camouflage strepen tekenen...portal in
Flask-Rush poppen op juiste moment en gaaaaann.....Piew Dood.

Wtf is dit man? Mijn eerste map...eindelijk... en ik word gewoon ge-oneshot in a blink of an eye.

Wat blijkt....mijn dps is prima! maar mijn hp is 2.743....das dus veel te laag ook al is mijn evasion 5k...

Zoveel dingen nog te leren maar het is toch uiteindelijk wel heel leuk die endgame.
Zo door die dungeons heen rushen is heerlijk.

Sommige maps heb ik uiteindelijk wel gecleared...maar ik moet drastisch aan mijn Defence werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
MetalPool schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:39:
maar ik moet drastisch aan mijn Defence werken.
Max je resistances :)

Na de boss van act 10 kreeg je de laatste debuff op je resistances.
De kans is groot dat die laag zijn en daardoor krijg je onnodig zeer veel dmg binnen.
Met maxed res en 2500hp zou je nog wel af en toe doodgaan maar bosses zou je wel moeten kunnen doen.
(2500 is wel laag maar dat snapte je al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stingray2012

stingray2012

<GoT>Stingray

Tja POE aan mijn steam account gelinkt, al mijn chars weg :'( :( . Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Wat een shitzooi. Ben ook geen lid meer van de guild ineens 8)7 . Zou ik een nieuwe invite kunnen krijgen char naam is tempiedoelie ;) beginnen we maar weer opnieuw. Gelukkig pas 1 char op 70. Wel zonde van mijn gear was best redelijk.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Laatst online: 16-09 22:11
stingray2012 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:26:
Tja POE aan mijn steam account gelinkt, al mijn chars weg :'( :( . Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Wat een shitzooi. Ben ook geen lid meer van de guild ineens 8)7 . Zou ik een nieuwe invite kunnen krijgen char naam is tempiedoelie ;) beginnen we maar weer opnieuw. Gelukkig pas 1 char op 70. Wel zonde van mijn gear was best redelijk.
Gek zou niet moeten gebeuren. Mailtje aan support wellicht?

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stingray2012

stingray2012

<GoT>Stingray

yep zal even naar steam supp mailen hopelijk kunnen ze het terugzetten

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stingray2012

stingray2012

<GoT>Stingray

Steam doet niets aan POE moet via POE supp, die maar gemaild en hopen op een reactie.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
GGG support schijnt heel goed te zijn :) Maar vraag me af wat er mis is gegaan want zelf wissel ik soms tussen steam en standalone zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
als alles weg is zijn de accounts niet gelinked denk ik.
data is niet zomaar weg want zo ver ik weet linken ze alleen de login van steam op de data die ze al hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stingray2012

stingray2012

<GoT>Stingray

Ze hebben het gerestored goede support idd. pff ben wel blij :*) _/-\o_

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
is bekend probleem met linken aan steam als je er op googled vind je wel meer gevallen en idd altijd GGG support mailen die kunnen het voor je fixen. ik raad linken af vanwege dit probleem, maar ook omdat patch downloaden via steam vrij vaak ook drama is reddit staat tijdens grote patch altijd weer vol met mensen die 6 jaar moeten wachten op een download of steam die eeuwig aan het gamefiles nakijken is.

stand alone client heb ik daar nog nooit problemen mee gehad en blijf ik dus maar mooi gebruiken. Enige nadeel is dat ik dan niet kan zien hoeveel uur ik al in de game heb zitten, maar gezien ik sinds open beta dag 1 tot delve league gespeeld heb kan ik dat maar beter ook niet weten :p vast meer dan 5k uur schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Gisteren begonnen aan dit spel, tot level 16 gekomen met mijn ranger :). Speelt lekker weg, alleen nog wel flinke learning curve, die skill tree poah. Is even wat anders dan Diablo :).

Zag dat er over paar daagjes een nieuwe uitbreiding of league is. Daar nog even op inlezen hoe dat precies werkt. Ook icm met maken van items, welke stats belangrijk zijn etc. Maar tot zover zeer leuk, zal ook wel wat avondjes op de discord aansluiten binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Diversity schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:38:
Gisteren begonnen aan dit spel, tot level 16 gekomen met mijn ranger :). Speelt lekker weg, alleen nog wel flinke learning curve, die skill tree poah. Is even wat anders dan Diablo :).

Zag dat er over paar daagjes een nieuwe uitbreiding of league is. Daar nog even op inlezen hoe dat precies werkt. Ook icm met maken van items, welke stats belangrijk zijn etc. Maar tot zover zeer leuk, zal ook wel wat avondjes op de discord aansluiten binnenkort.
Mjah wat ik er uit begrijp is dat je resistance alle 3 op 75 moeten zijn en dat je in je passive tree zoveel mogelijk Life stacked ook icm Jewel-sockets......ik ben ook nu sinds 2 weken echt bezig met POE en heb ook nog zoveel te leren! Maar het is wel echt een heerlijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2254096 AB krijgt een rework. Ziet er echt cool uit nu. Ik ga maar eens kijken naar een build hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Diversity schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:38:

Het is goed om nog even wat te leren maar raad je zeker aan om vrijdag de nieuwe league te spelen. Dan zullen heel veel mensen van de guild ook weer vol aan de bak gaan. In een nieuwe league begint iedereen vanaf 0 en zijn er weer mechanics die nog niet eerder in het spel waren. Gewoon lekker een nieuw char beginnen vrijdag en tot die tijd bedenken wat voor build je wil gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
JohnnyV76 schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:01:
[...]
Gewoon lekker een nieuw char beginnen vrijdag en tot die tijd bedenken wat voor build je wil gaan spelen.
Pas na de patch notes je build plannen! Woensdag worden die waarschijnlijk bekend gemaakt.

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Paar algemene tips voor nieuwe spelers:
Probeer je resistance zo snel mogelijk op 75% te krijgen en te houden. Je krijgt een -30% debuff na kitava act 5 en act 10.
Voor je life pool plan voor 160-200% life op de tree en probeer ruwweg 500*act aan HP te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Oh, deze vrijdag alweer, okay.
Ik zal woensdag eens kijken wat ik wil, melee, ranged, minions/totems...
Iets wat m'n PC niet over de zeik jaagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
mercapto schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 06:09:
Iets wat m'n PC niet over de zeik jaagt :P
PoE en die opmerking gaan bij de meeste mensen niet samen. :P

upgrade gewoon je systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Alvast wat om te lezen voordat de patch notes er zijn: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
en nu de full patch notes uit.... voor de luie mensen onder ons.... klik

Veel veranderingen weer maar de build die ik in gedachten had lijkt niet generfed dus.... dan wordt het kiezen tussen die of toch de winter orb hype :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
JohnnyV76 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:47:
en nu de full patch notes uit.... voor de luie mensen onder ons.... klik
Met een Table of Contents nog wel, daar moet ik vanavond maar eens goed voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Ik zou het wel kunnen lezen, maar ik snap eigenlijk bijna niks van wat er staat, haha. I am a noob. Ga vrijdag wel gewoon aanklooien :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 08:07
gvd Queen of the Forest generfed, wou net een kb wanderer gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Kga Lighting Trap Saboteur spelen denk ik.

Melee hebben ze generfed blijkbaar dus dan maar dit.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ook maar weer een keer een League doen, patchntoes doorgenomen, maar ik maak wel weer gewoon een arcwitch om te beginnen en als ik wat currency heb level ik er wel een scion/ranger tornadoshot naast.

Wel weer zin om een keer een league te doen, laatste keer dat ik league deed was Perandus :X

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Bokkie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:21:
Ook maar weer een keer een League doen, patchntoes doorgenomen, maar ik maak wel weer gewoon een arcwitch om te beginnen en als ik wat currency heb level ik er wel een scion/ranger tornadoshot naast.

Wel weer zin om een keer een league te doen, laatste keer dat ik league deed was Perandus :X
Welkom terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik ga vrijdag ook weer beginnen. lekkere break gehad (delve geskipped) en nu weer vol goede moed PoE weer induiken. hopelijk de smaak ook weer wat langer te pakken en niet binnen 2 weken weer bored.

Ik ga iets doen met 1 van de nieuwe (of gewijzigde) ijsskills hoe of wat nog geen idee, maar de skills zagen er wel leuk uit.

hopelijk kan ik het nog een beetje gezien ik deze week nog eens inlogde op mijn std char en er voor de gein eens een mapje in deed. wat een drama compleet feeling kwijt geen idee hoe ik nou moest spelen (knoppen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
SMD007 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:19:
is bekend probleem met linken aan steam als je er op googled vind je wel meer gevallen en idd altijd GGG support mailen die kunnen het voor je fixen. ik raad linken af vanwege dit probleem, maar ook omdat patch downloaden via steam vrij vaak ook drama is reddit staat tijdens grote patch altijd weer vol met mensen die 6 jaar moeten wachten op een download of steam die eeuwig aan het gamefiles nakijken is.

stand alone client heb ik daar nog nooit problemen mee gehad en blijf ik dus maar mooi gebruiken. Enige nadeel is dat ik dan niet kan zien hoeveel uur ik al in de game heb zitten, maar gezien ik sinds open beta dag 1 tot delve league gespeeld heb kan ik dat maar beter ook niet weten :p vast meer dan 5k uur schat ik zo.
De standaard game client doet er ook letterlijk een half uur over om files te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
SMD007 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:35:

Ik ga iets doen met 1 van de nieuwe (of gewijzigde) ijsskills hoe of wat nog geen idee, maar de skills zagen er wel leuk uit.
winter orb kan wel heel interessant worden ja. Die video ervan is erg nice. Alleen het geluid kan heel irritant worden na een tijdje spelen als ik t zo hoor. Denk dat ik toch voor een scourge arrow build ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik ga voor Ice Crash, maar kan waarschijnlijk wel pas zondagavond beginnen.
Carcass Jack is gebuffed, dus dat wordt mijn eerste 6L

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik ben nu al de hele ochtend aan het kijken maar weet het nog niet :') Wil graag CI of LL maar kan niet kiezen.

Zucht, gelukkig heb ik nog even..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Laatst online: 11:53
Waarom staat er eigenlijk Linux in de topic title? Ik dacht dat PoE windows only was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Das pech, Toxic rain starters build weg ;w

[ Voor 5% gewijzigd door pauluzmuller op 06-12-2018 15:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
pauluzmuller schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:01:
Das pech, Toxic rain starters build weg ;w
Wat bedoel je?
Er zijn genoeg uitgebreide toxic rain builds als ik google??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
JohnnyV76 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:17:
Wat bedoel je?
Er zijn genoeg uitgebreide toxic rain builds als ik google??
Ik denk dat Pauluz doelt op de Quill rain nerfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Oyxl schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:43:
[...]

De standaard game client doet er ook letterlijk een half uur over om files te controleren.
dat ligt aan je HD gebruik een SSD en hij is in no time klaar. :)

en @JohnnyV76 wat betreft geluid ik game altijd met eigen muziek dus hoor vrijwel niets van de game.

[ Voor 15% gewijzigd door SMD007 op 06-12-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
SMD007 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:55:
[...]

dat ligt aan je HD gebruik een SSD en hij is in no time klaar. :)

en @JohnnyV76 wat betreft geluid ik game altijd met eigen muziek dus hoor vrijwel niets van de game.
Draait op een SSD. Ik wilde bijna DUH zeggen, maar ik doe het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Vanavond mogen we!!
Heb er wel weer heel veel zin in. Zo te zien mogen we wat eerder dan gebruikelijk... 20:00 ipv 22:00.
Hopelijk gaat alles goed met de login servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Oyxl schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:48:
[...]

Draait op een SSD. Ik wilde bijna DUH zeggen, maar ik doe het toch.
Keer alle files deleten en nieuwe schone package file downloaden en erin zitten. Doe ik elke league als ik speel. Helpt een hoop.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Marcvz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:49:
[...]

Keer alle files deleten en nieuwe schone package file downloaden en erin zitten. Doe ik elke league als ik speel. Helpt een hoop.
Aye, af en toe moet je de bende opschonen, dan is het weer snel. Wil er alleen mee aangeven dat het probleem niet bij Steam ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik ben er uit ik ga Winter Orb spelen. nog even denken of ik full on die skill support of dat ik nog iets met cast on channel doe, maar neig nu meer naar full on alleen winter orb. lekker makkelijk ff channelen stuk lopen en alles dood (als ik het filmpje van GGG zo zie teminste) hopelijk is ie ook echt zo sterk en sta ik niet straks in t4 mapje 5min op 1 mob te knallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
haha t is te veel gehyped om slecht te zijn denk ik. Las ook al CWC setups met ice spear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Niet veel gespeeld laatste leagues, wilde Betrayal ook skippen..

Ben nu 30445 in de queue, een Occultist met een DoT cold iets.. :)

edit: ugh... d/c en terug naar 46k in queue.. IK STOP (not)

[ Voor 18% gewijzigd door FiraNove op 07-12-2018 20:03 ]

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:27
Zo daar gaan we weer, erg veel zin om er eens vanaf dag 1 van de league bij te zijn. Zal leuk zijn om de Guild chat weer gevuld te zien. Have fun all!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Servers gaan niet heel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Is de map tab issue bij jullie al opgelost?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:56:
Is de map tab issue bij jullie al opgelost?
Ja

maar niet heus

[ Voor 9% gewijzigd door SMD007 op 10-12-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-04 14:01
Noob hier, vorige week begonnen met een ranger. Volg een build via youtube en het gaat wel lekker op het moment, act 6 geloof ik nu. Vraagje, levelen skill gems sneller als je ze daadwerkelijk gebruikt of is equipped in je gloves bijvoorbeeld al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
equiped is genoeg. je kan ze zelfs in een off-hand mee levelen (je 2de wapen set)

stop daar een random wapen in en stop die vol met gems en ze levelen keurig mee.

mocht je meer vragen hebben kan je ook de guild joinen (zie mijn handtekening hoe + de regels) dan kunnen we je in-game ook op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit weekend Path of Exile leren kennen op een lanparty en kan het toch wel smaken :)

Ik heb een archer type gekozen. Ik wil volop gaan voor attack speed, dus was op de skilltree de weg aan het volgen waar ik de meeste +attack speed nodes tegenkom. Echter niet goed vooruitgekeken en nu kom ik uit bij allerlei melee skills. Ik ben dan maar een andere richting uitgegaan (kon 2 punten refunden).
Wordt het op een bepaald moment mogelijk om een volledige reset te doen van je skilltree? Alsook heb ik een node unlocked waar een gem in moet. Wat zijn die gems en waar vind ik die?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
boe2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:21:
Dit weekend Path of Exile leren kennen op een lanparty en kan het toch wel smaken :)

Ik heb een archer type gekozen. Ik wil volop gaan voor attack speed, dus was op de skilltree de weg aan het volgen waar ik de meeste +attack speed nodes tegenkom. Echter niet goed vooruitgekeken en nu kom ik uit bij allerlei melee skills. Ik ben dan maar een andere richting uitgegaan (kon 2 punten refunden).
Wordt het op een bepaald moment mogelijk om een volledige reset te doen van je skilltree? Alsook heb ik een node unlocked waar een gem in moet. Wat zijn die gems en waar vind ik die?
De gems zijn jewels, zijn gewoon drops, of je kan ze traden met andere spelers.

Je krijgt geen volledige skilltree reset. Wel krijg je gedurende de storyline quests (en side quests) waar je refund points van krijgt. Of je kan een orb of regret gebruiken die je een refund point geeft.

Dit laatste kan je gebruiken voor een volledige 'reset' maar dat is zeer prijzig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat is spijtig om te horen, vrees ik dat ik klaar ben wanneer ik de story uitgespeeld heb.
Nu ja, zit nog maar in act 2, dus ben nog wel even zoet :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
boe2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:37:
Dat is spijtig om te horen, vrees ik dat ik klaar ben wanneer ik de story uitgespeeld heb.
Het spel begint pas na het uitspelen van de 10 acts. Als je daarna niet doorspeelt heb je misschien 10% gezien van wat de game te bieden heeft ;)

In ander nieuws vandaag bewijst GGG weer eens een top support te hebben.

Kreeg gister van een nieuwe guildie te horen dat hij niet kon reageren in ons recruitment topic op de pathofexile site.
Dus ik maar even in het toetsenbord geklommen en een mail gestuurd naar GGG support met de vraag hoe of wat.

Hello,

our guild recruitment topic seems to have lost its reply button is this topic locked?

We still are using it to recruit members but now they can no longer reply. Its not the most active topic as we also have other ways but with the increase popularity of PoE I as guild leader get to hear more and more why they can't reply in the topic.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1168682/page/1

Sincerely,

SMD007

deze mail gisteren om 18:30 verstuurd.

krijg ik om 06:00 een reply terug waarin ze ook nog eens zeggen sorry voor de late reactie 8)7 wat nou laat dit is perfect netjes op tijd _/-\o_

Hi there,

Thanks for contacting us about this, and my apologies for the delay in reply.

After a certain amount of time has passed, forum threads are no longer able to be posted in in order to prevent necro-posts. However I have gone ahead and manually bumped your guild thread for you so that you can continue to recruit there. :)

If there's anything else at all we might be able to help you with please let us know!

Kind regards,
Rachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Zoals SMD007 al zei, dat zou zonde zijn.
De 10 acts is de tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
@SMD007 Tja, het is hier aan de andere kant van de wereld 12 uur later, dus het heeft een volle werkdag geduurd voordat je een reply kreeg, en jij maar hout zagen/schaapies tellen in de tussentijd :P
Snel zat inderdaad, GGG support is inderdaad top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
12 uur doen over een zakelijke reply is toch echt in mijn optiek helemaal top. moet je eens bij Blizzard/EA/Ubisoft een support ticket maken mag je blij zijn als je binnen 24 uur een (zinnige!) reply hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-04 14:01
SMD007 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:42:
[...]

Kreeg gister van een nieuwe guildie te horen dat hij niet kon reageren in ons recruitment topic op de pathofexile site.
Lag dus niet aan mij. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Laatst online: 09:16
boe2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:21:

Tip. Het zal effectiever zijn meer dan 1 aspect van je skill te scalen. Als je je muis boven je skill gem houdt krijg je meerdere tags te zien die effect hebben op de skill. Waarschijnlijk kan je nodes vinden die andere tags van de skill gem ondersteunen in de buurt van je attack speed gems.
Ik gebruik bijvoorbeeld winter orb, die heeft onder andere tags voor area damage en cold damage, dus die scale ik allebei.

Op de skill tree zullen verschillende areas van bepaalde effects ook verspreid zijn over de hele tree, zodat je niet te makkelijk alles van een soort kan krijgen, en verschillende classes er ook makkelijk toegang toe krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
stiekem wel, maar vond het zielig om je daar direct van te beschuldigen. O-)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50
Ben toevallig ook recent begonnen met PoE en al 4x opnieuw begonnen. Inmiddels in een week een level 72 char in Betrayal League Act 9, dus het is niet alsof het allemaal superlang duurt om een char te maken. (en ja ik heb gewoon een full time baan dus speel alleen savonds/weekend :P)

Snapte er in het begin echt niks van eigenlijk en meerdere builds vernaggeld. Bijvoorbeeld in PoE is het blijkbaar erg belangrijk eigenlijk alle health passives wel te nemen voor survivability in end game. Als je dat niet weet wordt het op een gegeven moment erg lastig.

Ik kan je aanraden een goede guide te volgen, zodat je na de story line een char over hebt waar je ook mee door kunt en die je de basis leert.

Wat ik vooral lastig vind is de bizarre hoeveelheid aan mechanics, door de 7 jaar aan content op elkaar gestapeld. Van Betrayal, Incursions, etc. Ik negeer het momenteel grotendeels en focus me vooralsnog op maps endgame. Als nieuwe speler is het wel echt een beetje teveel in één keer.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Bosmonster schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:27:
[...]
Ik kan je aanraden een goede guide te volgen, zodat je na de story line een char over hebt waar je ook mee door kunt en die je de basis leert.
.
Sja, ik ben niet echt een fan van guides, vind het veel leuker om zelf te experimenteren, dat is voor mij een groot deel van het plezier. En dat lijkt PoE niet toe te laten zonder een compleet nieuw personage te maken.

• Bosmonster
boe2 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:38:
[...]

Sja, ik ben niet echt een fan van guides, vind het veel leuker om zelf te experimenteren, dat is voor mij een groot deel van het plezier. En dat lijkt PoE niet toe te laten zonder een compleet nieuw personage te maken.
Je kunt je met de gems en skills juist helemaal suf experimenteren. Het helpt alleen wel om een werkbare basis te maken in je passives. Experimenteren moet ook niet "te goedkoop" zijn, anders is de lange termijn gameplay natuurlijk ver te zoeken. Iets wat in Diablo 3 echt kapot-versimpeld is en je weet vast wel hoe leuk dat nog is :P

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 13-12-2018 10:47 ]

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
boe2 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:38:
[...]

Ja bij begin kiezen character zit je vast dan wordt het een nieuwe character kiezen, dat is normaal.
.
Maar daarna heb je alle ruimte om het weer aan te passen wanneer je wilt, enige punt is dat dit best wat currency kost om het te doen, daarom meestal verstandige keuze is om een nieuwe te maken.

• JohnnyV76
Je kunt prima aanklooien in PoE en het is niet verplicht een guide te volgen. Dat is zelfs prima om het spel een beetje te leren kennen want inderdaad, zoals gezegd, er is zo ontieglijk veel te doen en te ontdekken door alle content die in de jaren is toegevoegd.

De kans is wel groot dat als je eenmaal hooked bent je het toch eens wat serieuzer wil aanpakken. Zelf een build bedenken is iets waarvoor je het spel echt goed moet kennen maar het is geen schande om eens een build guide te volgen die je aanspreekt om erachter te komen wat het spel allemaal te bieden heeft.

Het is juist de enorme hoeveelheid mechanics en verborgen dingetjes die het spel zo interessant maken en houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
Zeker eerst gewoon lekker zelf aanklooien. De kans is echter groot dat je op een gegeven moment dan wel tegen een muur aanloopt (bij mij was dat level 56 oid ergens in Act6). Toen kwam ik erachter dat 400 health ofzo niet meer genoeg was en het kostte me teveel om alles te respeccen.

Het deed een beetje pijn om opnieuw te beginnen toen, maar de tweede run ging al veel sneller. Toen kwam ik een guide tegen online die super beginner-friendly was en wilde ik die gaan doen en dus weer opnieuw begonnen.

En toen kwam ik erachter wat Leagues waren en dat ik opnieuw was begonnen een paar dagen voor een nieuwe league startte :+ Dus in de nieuwe league weer opnieuw begonnen.

Nu pas begin ik de basis een klein beetje door te krijgen. Dit is allemaal in een tijdbestek van 3 weken ofzo. En dat waren waanzinnig leuke weken als je het mij vraagt!

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 13-12-2018 11:51 ]

• Xenophon16
Gisteren is mijn atlas bugged geraakt waardoor ik de Elder guardian op de Lair of the Hydra map niet kon killen (instance crashte constant). Hoop dat de patch van vandaag het oplost. Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin deze league, het zou jammer zijn als ik niet meer uber elder kan killen though.

• SMD007
las op reddit verhaal van die gozer die met zijn groepje als eerste lvl 100 werden deze league hij had ook last van die bug. Neem dus aan dat deze wel op de radar van GGG staat.

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
Als je in een game een guide van een ander moet gebruiken om een goede build te maken is toch wel jammer.

Ben je toch altijd weer afhankelijk van iets anders dan het spel zelf.

• SMD007
niets mis met een guide van iemand gebruiken waarom zou je constant het wiel opnieuw uitvinden. ik volg nu ook een guide terwijl ik 9/10x zelf een build maak. Soms zien andere potentie met iets dat jij zelf niet direct ziet. Deze game is soms zelfs voor ervaren spelers nog erg complex.

• Neles7
B-BRAIN schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:05:
Als je in een game een guide van een ander moet gebruiken om een goede build te maken is toch wel jammer.

Ben je toch altijd weer afhankelijk van iets anders dan het spel zelf.
Je moet niets maar juist doordat er zoveel mogelijk is het lastig om alles te snappen. Daarom volgen veel mensen guides zodat ze op een veilige manier kunnen leren.

10 acts
maps
delven
Incursions
Beast Crafting
Shaper / Elder
Atziri
Pale Council

Dat is een greep van de content die je kunt doen. Als je daarnaast ook nog een moet verdiepen in builds maken: Life, damage, optimalisatie van tree, jewels, type gear, ascendacy etc. Dan zul je moeten accepteren dat je soms overnieuw moet beginnen omdat het rechttrekken gewoon te duur is.

Pagina: 1 ... 117 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]