Marc's Rain of Fire Ranger
Een nieuwe league, een nieuwe build.
Dit keer wilde ik iets totaal nieuws doen. Toen ik hoorde dat zowel Rain of Arrows als Blast Rain gerenoveerd werden was ik er vrij snel uit dat het iets met die skills moest worden.
Vroeger (toen Piety de eind-boss was vroeger) veel gespeeld met Rain of Arrows.
De afgelopen leagues heb ik HoI gespeeld met shatters, tombfists etc. Daar wilde ik deze league ook bij uit de buurt blijven.
De build kan ongetwijfeld beter zijn als je wel deze geijkte paden bewandeld, maar dat is dus niet wat ik deze league doe.
Aangezien meerdere guildies mijn profile regelmatig checken om te kijken wat ik aan t rommelen ben, ga ik mijn builds wat uitgebreider uiteen zetten hier. Bij deze een eerste poging.
De build is nog niet voltooid, maar werkt wel dusdanig goed dat ik al vast een guide kan posten zodat de liefhebbers ook vroeg in deze league de build na kunnen maken.
Mijn builds hebben een snelle clearspeed hebben en zelfstandig in staat zijn shaper te killen. Anders beschouw ik ze als mislukt. Ik heb shaper nog niet gedaan op deze build, maar verwacht op basis van de huidige prestaties absoluut geen problemen
Profile:
Account Name: Marcvz
Character Name: Marcvz_Bowie
Deze kun je gebruiken voor PoB imports.
Video:
Het viel niet mee een video op te nemen. Maar met andere graphics settings kwam ik tot een redelijk resultaat. (echt lekker vloeiend is het nog steeds niet tho)
Hier een shaped Shore run.
Speelstijl
De speelstijl van deze build is even wennen. Je loopt verder als monsters nog in leven zijn en moet er op leren vertrouwen dat de ignite zijn werk doet.
Zorg ook voor een goed lootfilter zodat je weet wat er achter je dropt en je kunt beslissen of je daar een scherm voor terug wilt lopen of niet.
De build is geschikt voor alle type maps. Open maps spelen heerlijk op een bower en dat zijn precies de maps die een KBer liever links laat liggen. Dat is gunstig wbt de map-markt. Je runt goedkoper maps, verkoopt duurdere maps.
Je schiet 1x per pack en je loopt verder. Voor bosses gebruik je blast rain. Vaal Rain of Arrows en Rain of Arrows.
Eerst activeer je je Vaal RoA charges, daarna een gewone RoA zodat je mirrage archer ook mee helpt en ga je zelf over op blast rain. Ik heb tm T15 bosses en yellow elder gedaan met matige gear en 1 a 2 flask rotaties per boss en je bent klaar.
Uniques
Essentieel:
Xoph's Nurture
Deze boog zorgt voor het verspreiden van de burns en voor de life sustain.
The Signal Fire
Samen met Xoph's Nurture geeft dit 100% phys to fire conversion.
Optioneel:
Alle andere uniques zijn optioneel.
Ik gebruik momenteel een
Starkonja's als helm en een
Shadows & Dust als gloves.
Tombfists geven je vast meer damage. Maar ik hou van Rampage. Rampage is ook heel makkelijk up te houden omdat monsters waar je al voorbij gelopen bent 1 voor 1 wegbranden en dus je rampage timer resetten.
Je zou ook een bisco's belt kunnen gebruiken voor rampage. Maar ik hou mn beltslot graag vrij voor een HeadHunter
Er zijn een hoop uniques die vrij interessant kunnen zijn maar die ik nog niet ingepast heb.
Mocht je deze build op korte termijn willen proberen en er mee experimenteren, hoor ik graag de bevindingen.
Wat interessante uniques:
Lioneye's Fall
Ik gebruik deze om de claw nodes om te zetten naar bow nodes.
Dit geeft een hele hoop crit en leech. Dit jewel geplaatst tussen het claw wheel en acrobatics in is huge voor praktisch elke bow build.
Chin Sol
Zou een enorme single target boost moeten geven. Ik wil deze in weapon swap gaan gebruiken met een rare chest, zodat ik toch mijn RoA kan laten draaien terwijl ik blast rain.
Kaom's Hearth
Kaoms is ook een prima optie. We benutten de chest volledig wat de fire damage is ook erg lekker voor deze build.
Samen met Ngamahu's Sign en een chin sol in weapon swap zou dit ook perfect moeten werken en de build zelfs HC viable kunnen maken.
I'm a softcore dude nowadays tho
The Taming
Deze ring geeft wat extra chance to ignite (wat opties voor een alternatieve tree geeft) en geeft damage per ailment op een monster.
Dit zal de single target dps een enorme boost geven.
Emberwake
Deze goedkope ring geeft je ook wat chance to ignite, fire damage en een extra ignite op een enemy.
Ik heb er even mee gespeeld maar was niet echt onder de indruk.
Misschien dat het met end-game bossing meer doet. Maar ignites voegen niet bijzonder veel toe voor bosses en voor clear heb je aan een enkele ignite genoeg.
Ngamahu's Sign
Vooral de life per ignite is interessant op deze ring. Dit is hetzelfde effect als de boog ons geeft.
Met alleen de boog kan ik al door de beam van de torture chamber boss leechen.
Dus nog meer van dat, is niet verkeerd.
Het voordeel van goedkope ringen is dat je er een shitload kunt kopen en kunt corrupten met alle toffe nieuwe corrupted-implicts die nu mogelijk zijn
Dyadian Dawn
Deze belt laat enemies sneller burnen. Dus ze gaan sneller dood.
Samen met emberwake kan dit je damage behoorlijk boosten. Maar ik hou mn belt slot graag vrij voor een headhunter
Gang's Momentum
Goedkope boots met aardige movement speed, chance to ignite en 40% extra damage.
De enorme hoeveelheid fire res op deze boots helpt ook ruimte te krijgen op andere slots.
Flasks
Atziri's Promise
Deze flask is insane voor de build. Je profiteert van beide stats omdat we phys naar elemental converter.
Daarnaast is de chaos res geen overbodige luxe deze league...
Life flask met remove bleed.
Diamond flask met remove curses
Remove curses is insane sinds de change dat je map-mod curses ook kunt verwijderen.
Quicksilver met adrenaline
Alternatief is een
Rotgut Unique flask.
Ik gebruik deze nu een dag en ben er echt verliefd op geworden. Je krijgt een quicksilver met adrenaline en increased duration + een silver flask in één.
The Wise Oak
The Wise oak geeft insane damage. Let wel dat je fire res dan je hoogste resist moet zijn.
Als je deze flask gebruikt heb je geen anti freeze flask. Opzich ga je niet heel vaak dood want je mirage archer helpt een hoop met strongboxes.
Ik gebruikte echter een stibnite of heat voor ik cannot-be-frozen boots had.
Gems& Links
In volgorde van prio
AoE:
Vaal Rain of Arrows - Elemental Damage with Attacks - Mirage Archer - Concentrated Effect - Combustion - Immolate
Single Target:
Blast Rain - Elemental Damage with Attacks - Concentrated Effect - Fire Penetration - Combustion - Immolate
Aura's:
Anger
Herald of Ash
De overige gems is een kwestie van voorkeur qua utility.
Ik gebruik de volgende setups:
CWDT + Immortal Call
Faster attacks + Blink Arrow
Faster Casting + Portal + Decoy totem
CWDT + ice golem (nog niet op huidige profile ivm links)
BloodRage
De tree
Mijn huidige tree:
Alternatieve tree (vanaf lvl 94)
De onderste tree geeft wat meer life en damage (maar minder burn damage)
Daarnaast verlies je wat chance to ignite en dit moet je goedmaken met een unique.
Je zal 95% chance to ignite willen hebben voor goede life sustain.
[
Voor 7% gewijzigd door
Marcvz op 12-06-2018 17:43
]