Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
mercapto schreef op zondag 10 juni 2018 @ 03:11:
Hoe doen jullie attack-in-place/movement skills? Standaard Shift key? Spatiebalk? V knop? AHK script? Numlock truukje? Config.ini aanpassing? Gaming muis/keyboard functies?
Krijg kramp van shift : P
Dat zit in 3.3 ingebouwd, klik de skill aan rechtsonder en kijk dan linksboven in dat skillvenster..

https://www.reddit.com/r/..._place_feature_is_coming/

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 10-06-2018 06:45 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Oh hey, das mooi, geheel gemist die toevoeging, dan je : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
SMD007 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:29:
[...]

begrijpelijk, maar als het mij zou overkomen zou ik ook niet raar opkijken als mensen mij zouden uitlachen. sterker nog @KneoK heeft het gehad met zijn gem even snel die gem 20% maken en dus GCP recepie doen en de gem zelf ook mee verkopen _O- ik lachen dat gebeurd mij niet!

paar weken later overkomt mij het zelfde...
Been there, done that, gisteren tijdens het upgraden van mijn Glacial cascade. Moest nog 3 gcp's. Toen ik die 3 eenmaal had was ook mijn glacial cascade ineens foetsie.. :X
Occy74 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 06:35:
[...]
Dat zit in 3.3 ingebouwd, klik de skill aan rechtsonder en kijk dan linksboven in dat skillvenster..

https://www.reddit.com/r/..._place_feature_is_coming/
Ik heb na lang spelen ook kramp in mijn pink van het shift indrukken en dacht dat ik wel blij zou zijn met deze toevoeging. Ervaring leert dat het een "gemis" is om die knop niet in te drukken, het was echt automatisme geworden. Het voelt onnatuurlijk om hem niet meer hoeven te gebruiken waardoor ik juist heel clunky ga spelen. Zelfs nu met een mines build houd ik shift nog in.. :P

Gisteren 30% xp verloren aan een lich die niet mee wilde werken, op lvl89. Ik moet echt wat aan mijn hp doen, dat is met 4.4k nog steeds aan de magere kant. Build loopt voor de rest wel lekker moet ik zeggen.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Gisteren mijn Rain of Arrows Deadeye even geparkeerd en een Arc trapper begonnen, wat is dat leuk om te spelen zeg na die buffs voor Arc...

Tot level 8 was het niet fijn om Incursions te doen met Explosive Trap, maar met Multiple Traps support ging dat al beter. Na level 12 Arc + Trap + Multiple Trap is het helemaal fijn. Nog een paar levels wachten en dan mijn 4 linked Deerstalkers aan, voor een 5 linked Arc trap. Ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Zelfs de grote lijder speelt Arc trap. Wat is er er zo leuk aan Arc trap? Mega boost in dps waardoor je altijd one shot?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
kevinl schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:11:
Zelfs de grote lijder speelt Arc trap. Wat is er er zo leuk aan Arc trap? Mega boost in dps waardoor je altijd one shot?
Arc heeft significante buffs gekregen. Bijvoorbeeld gewoonweg meer damage, maar ook ging het eerst van mob A naar mob B naar mob C, etc. Nu kan het van mob A tegelijk naar zowel B C als D springen. Dit verhoogd de clearspeed enorm.
Arc
Now has an added damage effectiveness of 90% (up from 70%).
Now deals 7-37 lightning damage at gem level 1 (up from 2-35), up to 152-862 lightning damage at gem level 20 (up from 47-886).
Now deals 15% more damage for each remaining chain.
Can now split to an extra enemy whenever it chains. These splits cannot then chain.
Chains 4 times at level 1, up to 7 times at level 20.
En met traps kan je er technisch gezien 3 tegelijk gooien, dus dat schiet lekker op.
Daarnaast ook geen reflect damage en je kan bij bosses je traps "pre-loaden", dus je kan dan een stuk of 15 traps klaar hebben liggen en dan inderdaad sommige bosses insta-gibben.

Daarnaast zijn traps gewoon een unieke speelstijl die mij wel aanspreekt.
Mines aan de andere kant niet echt zo, alhoewel die volgens mij nog sterker zijn tegen bosses.

[ Voor 18% gewijzigd door Arachnan op 11-06-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:11
+ arc is gewoon een awesome skill!

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
SMD007 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:07:
+ arc is gewoon een awesome skill!
Eens!
Ik speel een build dus met 2 Poet's Pens (dank Cestoda voor het lenen van 10 chaos). Originele build is dat je in de ene Poet Arc - Increased Critical Strikes - Lightning Penetration hebt en in de 2e Lightning Warp - Reduced Duration - Swift affliction

Je attacked dan met frenzy (barrage voor bosses) waardoor om en om Arc en Lightning Warp gecast wordt.
Dit cleared super snel omdat je alleen door het hitten met frenzy naar mobs toe warped. Idee is om nog een setje Pens te hebben voor bosses met ball lightning maar omdat ik er maar 2 heb nu cast ik lightning warp zelf en gebruik ik naast Arc de ball lightning setup. Dit is wat slomer maar goed voor trash en bosses.

Nu sparen voor de items die de build maken, al speelt het met alleen de berek's grip die ik al had ook al lekker weg. Geeft wel een kick als je hele groepen mobs geshocked ziet exploderen :)

Wilde per see geen traps. Is wel sterk maar speelstijl is minder vloeiend. GC mines van vorige league werd ik ook wel zat... hoe sterk t ook was.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnyV76 op 11-06-2018 14:08 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Arachnan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:57:
Gisteren mijn Rain of Arrows Deadeye even geparkeerd en een Arc trapper begonnen, wat is dat leuk om te spelen zeg na die buffs voor Arc...

Tot level 8 was het niet fijn om Incursions te doen met Explosive Trap, maar met Multiple Traps support ging dat al beter. Na level 12 Arc + Trap + Multiple Trap is het helemaal fijn. Nog een paar levels wachten en dan mijn 4 linked Deerstalkers aan, voor een 5 linked Arc trap. Ik kan niet wachten :)
Mijn doel is een hippe RoA build te.maken deze league en te zien hoe ver ik die kan pushen. In eerste instantie qua clearspeed, maar ik ga er ook minstens shaper mee doen.
Hoe zit jouw RoA build in elkaar? Volg je een guide? Wat zijn je ervaringen?
Ik hoor redelijk wat mensen die RoA weer in hebben gewisseld voor TS omdat ze de scaling niet goed krijgen in hogere maps.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
Marcvz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:34:
[...]
Hoe zit jouw RoA build in elkaar? Volg je een guide? Wat zijn je ervaringen?
Het is een beetje bij elkaar geklikt op basis van ervaring, niet echt volgens een guide.
Ook meer bedoeld als initiele leaguestarter, maar op lvl 70 dus geparkeerd omdat de speelstijl mij een beetje te eentonig werd. Maar dat is vrij persoonlijk natuurlijk. Qua clearspeed werkt het wel lekker tot nu toe, maar dat is dus niet in maps.

Plus, high-level maps is nooit een doel voor mij, want ik ken mijzelf goed genoeg dat ik die nooit haal :+
Ik ben vrijwel altijd bored voordat ik zoiets haal. Ik speel al jaren PoE maar heb bijvoorbeeld nog nooit een Atziri, Guardian of Shaper/Elder gedaan.

Volgens mij zelfs nog niet één keer de laatste lab gedaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Arachnan op 11-06-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zou je niet een RoA trap build kunnen maken met bijv. Chin Sol en Point Blank?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
JohnnyV76 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:49:
Zou je niet een RoA trap build kunnen maken met bijv. Chin Sol en Point Blank?
Vast wel ja, maar ik wilde Deadeye een keer uitproberen deze league ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zo, 2 belangrijke items voor mn build op zak. Kostte allebei 1exalt dus ben weer arm. Mind of the council en een inpulsa's. Zat niet helemaal goed op te letten op de inpulsa's want hij heeft maar 20% increased damage when you shock an enemy waar 50% de max is. Nu is het "increased" damage dus niet heel veel impact verwacht ik. De life roll (79), Increased shock effect (38%) en explode (10%) rolls waren wel erg goed.

Of toch maar een divine aan wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
JohnnyV76 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:03:
Zo, 2 belangrijke items voor mn build op zak. Kostte allebei 1exalt dus ben weer arm. Mind of the council en een inpulsa's. Zat niet helemaal goed op te letten op de inpulsa's want hij heeft maar 20% increased damage when you shock an enemy waar 50% de max is. Nu is het "increased" damage dus niet heel veel impact verwacht ik. De life roll (79), Increased shock effect (38%) en explode (10%) rolls waren wel erg goed.

Of toch maar een divine aan wagen?
Volg je een build? Of wing je het zelf?
Ik zag een all white Impulsa voor 12,5 ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik volg deze build.

Vind hem heel erg leuk tot nu toe. Tot lvl72 oid 0 deaths, toen op Kitava door niet op te letten wel een keertje dood. Nog steeds totaal een stuk of 5x doodgegaan (nu lvl83) waarvan de meeste keren in een un-ID-ed blauwe map (toch makkie) waar dan elemental reflect op zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
JohnnyV76 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:11:
Ik volg deze build.

Vind hem heel erg leuk tot nu toe. Tot lvl72 oid 0 deaths, toen op Kitava door niet op te letten wel een keertje dood. Nog steeds totaal een stuk of 5x doodgegaan (nu lvl83) waarvan de meeste keren in een un-ID-ed blauwe map (toch makkie) waar dan elemental reflect op zat :)
Er staat genoeg deeps voor hall of grandmasters. Maar is het ook viable in hall of grandmasters?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz

Marc's Rain of Fire Ranger

Een nieuwe league, een nieuwe build.
Dit keer wilde ik iets totaal nieuws doen. Toen ik hoorde dat zowel Rain of Arrows als Blast Rain gerenoveerd werden was ik er vrij snel uit dat het iets met die skills moest worden.
Vroeger (toen Piety de eind-boss was vroeger) veel gespeeld met Rain of Arrows.

De afgelopen leagues heb ik HoI gespeeld met shatters, tombfists etc. Daar wilde ik deze league ook bij uit de buurt blijven.
De build kan ongetwijfeld beter zijn als je wel deze geijkte paden bewandeld, maar dat is dus niet wat ik deze league doe.

Aangezien meerdere guildies mijn profile regelmatig checken om te kijken wat ik aan t rommelen ben, ga ik mijn builds wat uitgebreider uiteen zetten hier. Bij deze een eerste poging.

De build is nog niet voltooid, maar werkt wel dusdanig goed dat ik al vast een guide kan posten zodat de liefhebbers ook vroeg in deze league de build na kunnen maken.
Mijn builds hebben een snelle clearspeed hebben en zelfstandig in staat zijn shaper te killen. Anders beschouw ik ze als mislukt. Ik heb shaper nog niet gedaan op deze build, maar verwacht op basis van de huidige prestaties absoluut geen problemen

Profile:
Account Name: Marcvz
Character Name: Marcvz_Bowie

Deze kun je gebruiken voor PoB imports.
Video:
Het viel niet mee een video op te nemen. Maar met andere graphics settings kwam ik tot een redelijk resultaat. (echt lekker vloeiend is het nog steeds niet tho)
Hier een shaped Shore run.

Speelstijl
De speelstijl van deze build is even wennen. Je loopt verder als monsters nog in leven zijn en moet er op leren vertrouwen dat de ignite zijn werk doet.
Zorg ook voor een goed lootfilter zodat je weet wat er achter je dropt en je kunt beslissen of je daar een scherm voor terug wilt lopen of niet.

De build is geschikt voor alle type maps. Open maps spelen heerlijk op een bower en dat zijn precies de maps die een KBer liever links laat liggen. Dat is gunstig wbt de map-markt. Je runt goedkoper maps, verkoopt duurdere maps.

Je schiet 1x per pack en je loopt verder. Voor bosses gebruik je blast rain. Vaal Rain of Arrows en Rain of Arrows.
Eerst activeer je je Vaal RoA charges, daarna een gewone RoA zodat je mirrage archer ook mee helpt en ga je zelf over op blast rain. Ik heb tm T15 bosses en yellow elder gedaan met matige gear en 1 a 2 flask rotaties per boss en je bent klaar.

Uniques
Essentieel:
Xoph's Nurture
Deze boog zorgt voor het verspreiden van de burns en voor de life sustain.

The Signal Fire
Samen met Xoph's Nurture geeft dit 100% phys to fire conversion.
Optioneel:
Alle andere uniques zijn optioneel.
Ik gebruik momenteel een Starkonja's als helm en een Shadows & Dust als gloves.

Tombfists geven je vast meer damage. Maar ik hou van Rampage. Rampage is ook heel makkelijk up te houden omdat monsters waar je al voorbij gelopen bent 1 voor 1 wegbranden en dus je rampage timer resetten.
Je zou ook een bisco's belt kunnen gebruiken voor rampage. Maar ik hou mn beltslot graag vrij voor een HeadHunter :D

Er zijn een hoop uniques die vrij interessant kunnen zijn maar die ik nog niet ingepast heb.
Mocht je deze build op korte termijn willen proberen en er mee experimenteren, hoor ik graag de bevindingen.

Wat interessante uniques:
Lioneye's Fall
Ik gebruik deze om de claw nodes om te zetten naar bow nodes.
Dit geeft een hele hoop crit en leech. Dit jewel geplaatst tussen het claw wheel en acrobatics in is huge voor praktisch elke bow build.

Chin Sol
Zou een enorme single target boost moeten geven. Ik wil deze in weapon swap gaan gebruiken met een rare chest, zodat ik toch mijn RoA kan laten draaien terwijl ik blast rain.

Kaom's Hearth
Kaoms is ook een prima optie. We benutten de chest volledig wat de fire damage is ook erg lekker voor deze build.
Samen met Ngamahu's Sign en een chin sol in weapon swap zou dit ook perfect moeten werken en de build zelfs HC viable kunnen maken.
I'm a softcore dude nowadays tho :D

The Taming
Deze ring geeft wat extra chance to ignite (wat opties voor een alternatieve tree geeft) en geeft damage per ailment op een monster.
Dit zal de single target dps een enorme boost geven.

Emberwake
Deze goedkope ring geeft je ook wat chance to ignite, fire damage en een extra ignite op een enemy.
Ik heb er even mee gespeeld maar was niet echt onder de indruk.
Misschien dat het met end-game bossing meer doet. Maar ignites voegen niet bijzonder veel toe voor bosses en voor clear heb je aan een enkele ignite genoeg.

Ngamahu's Sign
Vooral de life per ignite is interessant op deze ring. Dit is hetzelfde effect als de boog ons geeft.
Met alleen de boog kan ik al door de beam van de torture chamber boss leechen.
Dus nog meer van dat, is niet verkeerd.

Het voordeel van goedkope ringen is dat je er een shitload kunt kopen en kunt corrupten met alle toffe nieuwe corrupted-implicts die nu mogelijk zijn

Dyadian Dawn
Deze belt laat enemies sneller burnen. Dus ze gaan sneller dood.
Samen met emberwake kan dit je damage behoorlijk boosten. Maar ik hou mn belt slot graag vrij voor een headhunter

Gang's Momentum
Goedkope boots met aardige movement speed, chance to ignite en 40% extra damage.
De enorme hoeveelheid fire res op deze boots helpt ook ruimte te krijgen op andere slots.

Flasks
Atziri's Promise
Deze flask is insane voor de build. Je profiteert van beide stats omdat we phys naar elemental converter.
Daarnaast is de chaos res geen overbodige luxe deze league...

Life flask met remove bleed.

Diamond flask met remove curses
Remove curses is insane sinds de change dat je map-mod curses ook kunt verwijderen.

Quicksilver met adrenaline
Alternatief is een Rotgut Unique flask.
Ik gebruik deze nu een dag en ben er echt verliefd op geworden. Je krijgt een quicksilver met adrenaline en increased duration + een silver flask in één.

The Wise Oak
The Wise oak geeft insane damage. Let wel dat je fire res dan je hoogste resist moet zijn.
Als je deze flask gebruikt heb je geen anti freeze flask. Opzich ga je niet heel vaak dood want je mirage archer helpt een hoop met strongboxes.
Ik gebruikte echter een stibnite of heat voor ik cannot-be-frozen boots had.

Gems& Links
In volgorde van prio
AoE:
Vaal Rain of Arrows - Elemental Damage with Attacks - Mirage Archer - Concentrated Effect - Combustion - Immolate

Single Target:
Blast Rain - Elemental Damage with Attacks - Concentrated Effect - Fire Penetration - Combustion - Immolate

Aura's:
Anger
Herald of Ash

De overige gems is een kwestie van voorkeur qua utility.
Ik gebruik de volgende setups:

CWDT + Immortal Call
Faster attacks + Blink Arrow
Faster Casting + Portal + Decoy totem
CWDT + ice golem (nog niet op huidige profile ivm links)
BloodRage

De tree
Mijn huidige tree:
RoA Tree

Alternatieve tree (vanaf lvl 94)
RoA-tree-grip

De onderste tree geeft wat meer life en damage (maar minder burn damage)
Daarnaast verlies je wat chance to ignite en dit moet je goedmaken met een unique.
Je zal 95% chance to ignite willen hebben voor goede life sustain.

[ Voor 7% gewijzigd door Marcvz op 12-06-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Mooie uitleg Marc! Straks even goed bekijken. Ik zie geen video of pob link. Klopt dat?

Daarnaast vraag ik me af hoe squishy deze build is.

[ Voor 24% gewijzigd door kevinl op 12-06-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
kevinl schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:34:
Mooie uitleg Marc! Straks even goed bekijken. Ik zie geen video of pob link. Klopt dat?

Daarnaast vraag ik me af hoe squishy deze build is.
Video toegevoegd. Dat mislukte zoals te lezen was in de vorige versie van de post. Mijn pc kan dat niet aan.
Maar heb een redelijk toonbaar resultaat weten te krijgen.

De account en char naam staat vermeld als je een PoB import wilt doen.
Maar ik heb bewust geen link neergezet .T is in een heel vroeg stadium en veel gear is 'whatever'

Ik vind het niet squishy en als je voor de Kaoms Hearth setup gaat zou je 6k life moeten kunnen halen.
Je kunt ook altijd de tree wat aanpassen voor meer life.
Maar, wat ik niet squishy vind kan een andere heel anders ervaren is gebleken. Als je reactions en flask management matig zijn, dan is alles anders.
Het is geen facetank alles molten striker zogezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
Ik ga je even guide volgen Marcvz, heb tot nu toe weinig geluk gehad met een MF RoA HoI en vind de 'benodigde' lioneye's fall + windripper persoonlijk nog net iets te duur.

Als ik eenmaal de respec heb gedaan en de gear heb kan ik wel een video maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Waswat op 15-06-2018 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Waswat schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 00:28:
Ik ga je even guide volgen Marcvz, heb tot nu toe weinig geluk gehad met een MF RoA HoI en vind de 'benodigde' lioneye's fall + windripper persoonlijk nog net iets te duur.

Als ik eenmaal de respec heb gedaan en de gear heb kan ik wel een video maken.
Ik ben benieuwd naar je filmpje.
Als je nog geen lioneyes fall hebt moet je misschien rechtsonder essence sap nemen om je mana te kunnen sustainen.

On a sidenote.
MF is mijn inziens de kers op de taart als je een map farmer maakt.
Als je langer dan 2min over een mappie doet, investeer je eerst in clearspeed. Dus packs kunnen oneshotten, movementspeed, mouse-pickup skills (niet te koop ;-)).
Daarna wissel je slot voor slot om voor een mf item zonder dat je clearspeed naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
The Wise Oak
The Wise oak geeft insane damage. Let wel dat je fire res dan je hoogste resist moet zijn.
Als je deze flask gebruikt heb je geen anti freeze flask. Opzich ga je niet heel vaak dood want je mirage archer helpt een hoop met strongboxes.
Ik kan trouwens aanraden om Vaal Rain of Arrows te gebruiken voordat je een freezing strongbox opent!

[ Voor 4% gewijzigd door Waswat op 15-06-2018 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Waswat schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 03:18:
[...]

Ik kan trouwens aanraden om Vaal Rain of Arrows te gebruiken voordat je een freezing strongbox opent!
Oh... zat eerst niet goed te lezen... anti-vries flask heb je dus niet...
Als je blink arrow goed timed kun je ook weg porten vlak voor je de box open maakt maar hoe sneller je schiet hoe lastiger timen dat is.

[ Voor 27% gewijzigd door JohnnyV76 op 15-06-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Hey allemaal,

Ik heb in het verleden voor de grote 3.0 patch wel eens PoE gespeeld, nooit echt super ver gekomen (level 40 ofzo)?

Nu met een nieuwe patch 3.3 en veel veranderingen lijkt het me leuk om het eens wat serieuzer te gaan proberen.
Ik lees veel over verschillende builds en mijn vraag gaat daar dan ook over.
Wat raden jullie mij aan als een 'starter' in 3.3?
Ik lees bijvoorbeeld over die arc build hierboven, klinkt super tof, maar is die build dan ook 'goedkoop'? Ik zag dat veel builds wel sterk kunnen zijn, maar dat ze erg duur zijn. Omdat ik nog geen ervaring heb met de waarde van items etc wil ik een goedkope build die toch erg effectief kan zijn en mij lekker laat genieten van het spel.
Heb verder niet echt voorkeur voor een melee of ragned build, als je een leuke link voor me hebt van een specifieke build kan ik me erin gaan verdiepen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Er zijn heel veel leuke builds. Ik zou dit topic een aantal pagina's teruglezen. Daar zul je zien dat @Marcvz frost blades heel erg aanbeveelt. Je hebt geen goede gear nodig en de damage is heel erg schaalbaar. Dus het is heel erg cheap. Je kan met een 4-link al mappen.
Het levelen naar level 40 is een lachertje. Een build die sneller is qua levelen zou een trapper zijn. Maar daarvoor moet je wel wat skillz voor hebben. Wil je super snel willen levelen. Wat ook inhoudt dat je de mechanics van de acts door hebt. Anders ben je alleen maar het lammen. Wat niet helpt om snel naar de maps te komen.

Ik daarentegen heb een klassieke fout gemaakt door op level 73 al te gaan wanden met mijn eerste Pathfinder. Combinatie van te squishy, geen echte offence ascendancy zoals +1 van deadeye, en niet genoeg deeps/crit om te one shotten. In plaats daarvan wordt je zelf geoneshot.
Voorlopig op de zure appel bijten of toch maar met pathfinder verder doorgaan met frostblades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Waswat schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 03:18:
[...]

Deze league kun je cannot-be-frozen boots krijgen. Die heb ik gekocht en pas daarna heb ik mn antivries weggedaan voor een wiseoak.
Vaal RoA is goede strategie, maar daar denk ik niet aan ben ik bang.
Ze heb je ook die helm met dat blauwe kuifje, kom ff niet op de naam 'hrimmnors' achtig iets 😁
Die kunnen ook werken, als je een blast rain gebruikt voor je strongbox opent.
Zitten verder ook best aardige stats op, maar er 1 vinden met lab enchant kan wat lastig zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Er zijn veel starter builds inderdaad.

Ik ben zelf met frost blades (raider) begonnen, duidelijke guide op de poe forums. Speelt heel lekker weg, gaat snel, maar nog zeker niet OP. Ik merk dat ik op level 51 (act 7) wel wat survivability mis tegen bosses of mega grote packs.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2081371

Een gladiator met molten strike is ook erg leuk, ben ik vorige leage mee gestart
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1971701

ik ben ook met een summor bezig als je dat wat lijkt. het is een HC build, maar ik speel hem gewoon op SC, vanwege de extra tankyness..
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2110436

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
ZTeeVeR schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Er zijn veel starter builds inderdaad.

Ik ben zelf met frost blades (raider) begonnen, duidelijke guide op de poe forums. Speelt heel lekker weg, gaat snel, maar nog zeker niet OP. Ik merk dat ik op level 51 (act 7) wel wat survivability mis tegen bosses of mega grote packs.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2081371

Een gladiator met molten strike is ook erg leuk, ben ik vorige leage mee gestart
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1971701

ik ben ook met een summor bezig als je dat wat lijkt. het is een HC build, maar ik speel hem gewoon op SC, vanwege de extra tankyness..
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2110436
Dank ik ga ze straks allemaal even rustig lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951

Wat vind je van deze? Ziet er leuk uit qua gameplay. Hij zegt ook dat het cheap is. Wat is jullie mening over deze guide / build? Lijkt me leuk om te gaan prberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Baelrog schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 21:39:
[...]

Wat vind je van deze? Ziet er leuk uit qua gameplay. Hij zegt ook dat het cheap is. Wat is jullie mening over deze guide / build? Lijkt me leuk om te gaan prberen.
Arc is een leuke skill, probeer het gewoon en kijk of het werk. De guide ziet er ook prima uit dus je hebt goed wat houvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Laatst online: 20:22
[...]

Op de inpulsa na moet het makkelijk te gearen zijn. Gewoon lekker starten en tegen de tijd dat je echt aan de endgame wilt beginnen ga je je pas druk maken over gear, gezien de meeste rares nu al cheap zijn zal dat alleen maar beter worden voor je.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
[...]

Kan deze build zeer aanbevelen!
Erg duidelijke guide waarin alles top beschreven staat.
Volg deze guide als casual PoE speler en ben nog geen enkele keer doodgegaan (nu act 7). Ook nog geen problemen gehad met gear/damage/mana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Ik heb inmiddels shaper gedaan met de rain of fire build. Dat ging best eenvoudig, maar t was geen faceroll. Dus je moet wel hier en daar een beam ontwijken..
Dat wilde ik nog doen voor ik echt currency in de build ging steken.

Ik kan de build echt aanbevelen als all rounder. Deze build is sneller met 5ex dan mn wander was met 20ex.
Het plafond zal wel een stuk lager liggen, maar dat is helemaal niet erg.
Komende weken zal ik even wat harder gaan mappen ipv experimenteren om te kijken waar de build heen kan als we er een paar 100ex in steken. Ik besef dat het dan geen 'na te bouwen' build meer is, vandaar dat ik shaper nog wilde doen met behapbare items voor de meeste spelers.

Items die ik komende tijd in de build wil verwerken zijn;
Een Chin Sol op weapon swap met 5 offcolors.
En Xophs Nurture met 5 offcolor als main weapon.
Een rare elder chest met +crit om de lage crit chc van xophs te counteren.
Shadows & dust met +crit corruption.
Impresence (fire variant) met blasphemy+flammability.
Headhunter

Daarnaast heb ik een Hrimnor's Resolve kunnen kopen met blast rain enchant.
Die gebruik ik voorlopig nog niet, maar ga ik proberen in te passen als bovenstaande lijstje klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Hier ook van de week begonnen. Geeft echt een beetje diablo gevoel. Ben net bezig met mappen. Heb nog weinig currency om echt wat aan goede gear te gaan kopen. Was begonnen met een eigen Witch build maar nu op level 50 toch veel problemen. Incursion was sowieso al niet te doen omdat ik voornamelijk damage over time had (blight). Deze dus nu los gelaten en voor een arc build gegaan. Dit levelt en speelt echt erg fijn. Inmiddels lvl79 en bezig met mappen. Helaas nog geen Vaal Arc gedropt. Achteraf had ik er beter 1 kunnen kopen vroegtijdig en dan mee levelen. Heb nog niet echt aan trading gedaan en doe voornamelijk met wat ik vind. Is de guid nog actief? vanaf morgen weer werken na 2 weken vrij ivm bevalling van onze 2de dochter dus heel veel spelen zou het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Ik heb gister avond een elder assassins garb gerolled met T1 life en T1 crit.
Deze combi is enorm zelfzaam en waardevol.

In de guild stash is een officer tab die wij onderling gebruiken om items voor elkaar te linken.
De conclusie dat 1 van de officers een waardevol item ontvreemd is er één die we logischer wijs liever niet trekken.
Daarom proberen we alle andere opties uit te sluiten.
Heeft iemand een 6socket elder assassins garb voorbij zien komen in de guild stash tussen 01:00 en 16:00 op 17-06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:53
Ik wil heel graag de reave build spelen die alkaizer speelt. Hij heeft er alleen geen guide voor.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet prioritizen op de passive tree?

https://www.pathofexile.c...file/AlkaizerX/characters

Ik heb een reave char geleveled met de populaire guide op poe forums maar ik wil graag de alkaizer versie spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat

Build van Marcvz met wat tweaks zodat ik een Inspired Learning Jewel kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AH2vF/a5af0687a2.jpg

1) Hp is nog erg laag; ik mis wat hp op gear
2) Video is onderin afgekapt omdat ik op 1920x1200 speel en OBS het omzet naar 1920x1080
3) Ik gebruik nog geen blast rain omdat ik niet de goede links heb.
4) Ik was vergeten blood rage aan te zetten

[ Voor 7% gewijzigd door Waswat op 17-06-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Waswat schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:34:
[video]

Build van Marcvz met wat tweaks zodat ik een Inspired Learning Jewel kan gebruiken.

[afbeelding]

1) Hp is nog erg laag; ik mis wat hp op gear
2) Video is onderin afgekapt omdat ik op 1920x1200 speel en OBS het omzet naar 1920x1080
3) Ik gebruik nog geen blast rain omdat ik niet de goede links heb.
4) Ik was vergeten blood rage aan te zetten
Cool dat je de build aan t proberen bent.
Je clearspeed ligt wel wat laag. Kan speelstijl zijn, maar zie dat je ook geen rampage hebt. Rampage geeft je echt een hoop extra snelheid met deze build.
Zie ook dat je de claw nodes hebt in de tree zonder lioneye's jewel, dat maakt natuurlijk geen sense :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
Lioneye's zit er in, jewel zit gewoon niet in de socket op het plaatje.
https://puu.sh/AH2GH/2b4f7b7d89.png

Rampage heb ik idd nog niet. Zeker wel iets om even naar te kijken.
De clear speed is ook een beetje afhankelijk van wat voor type rares ik afmaak. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Marcvz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:11:

In de guild stash is een officer tab die wij onderling gebruiken om items voor elkaar te linken.
De conclusie dat 1 van de officers een waardevol item ontvreemd is er één die we logischer wijs liever niet trekken.
Heeft iemand een 6socket elder assassins garb voorbij zien komen in de guild stash tussen 01:00 en 16:00 op 17-06?
Zal wel een gevalletje "foutje bedankt" zijn toch? Als iemand hem ziet en na een uurtje zit hij er nog in kan ik mij voorstellen dat diegene denkt dat het voor de guild is... Wel heel erg gul natuurlijk...

edit: ik zie dat je hem 6L en weer terug hebt inmiddels, yay : D

[ Voor 3% gewijzigd door mercapto op 18-06-2018 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
jaihel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:09:
Ik wil heel graag de reave build spelen die alkaizer speelt. Hij heeft er alleen geen guide voor.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet prioritizen op de passive tree?

https://www.pathofexile.c...file/AlkaizerX/characters

Ik heb een reave char geleveled met de populaire guide op poe forums maar ik wil graag de alkaizer versie spelen
Ik denk dat veel reave builds in de basis ongeveer hetzelfde zijn. Pak een willekeurige reave build en leg die naast die van alkaizer, dan kun je het redelijk uitstippen.

Vaak eerst klein beetje recht naar beneden, dan naar links voor damage nodes dacht ik (helemaal links) dan terug via life nodes en dan naar rechts voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
mercapto schreef op maandag 18 juni 2018 @ 02:41:
[...]

Zal wel een gevalletje "foutje bedankt" zijn toch? Als iemand hem ziet en na een uurtje zit hij er nog in kan ik mij voorstellen dat diegene denkt dat het voor de guild is... Wel heel erg gul natuurlijk...

edit: ik zie dat je hem 6L en weer terug hebt inmiddels, yay : D
Nee hoor. Dat is een andere chest. Is ook t2 life ipv t1. Das een huge huge verschil in value.
Maar om verder te kunnen met mijn char maakt die 10 life natuurlijk niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Marcvz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:11:

Marc, ik heb waarschijnlijk niet goed de tabnaam gelezen en vond het al vreemd dat die in de guild stash lag.. ik heb hem dus in mijn bezit en vanavond krijg je hem terug van me uiteraard.... sorry...

Systeem Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Occy74 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:04:
[...]

Marc, ik heb waarschijnlijk niet goed de tabnaam gelezen en vond het al vreemd dat die in de guild stash lag.. ik heb hem dus in mijn bezit en vanavond krijg je hem terug van me uiteraard.... sorry...
Ah, top! Ben allang blij dat ie terecht is..
Gister wel godsvermogen nodig gehad om mijn surrogaat chest te linken.. :P Maar goed, hebben we weer een link projectje. Heeft geen haast nu ik een andere 6link heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Ik moest hier om lachen.
Doet me denken aan onze guild chat soms.
Er zijn wat guildies die steevast beweren niet meer dan 5c aan wealth per avond te vergaren. Misschien heb je hier wat aan 😁

YouTube: [PoE] Stream Highlights #202 - Counting Chaos (again)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
ReQuiem83 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:26:
Hier ook van de week begonnen. Geeft echt een beetje diablo gevoel. Ben net bezig met mappen. Heb nog weinig currency om echt wat aan goede gear te gaan kopen. Was begonnen met een eigen Witch build maar nu op level 50 toch veel problemen. Incursion was sowieso al niet te doen omdat ik voornamelijk damage over time had (blight). Deze dus nu los gelaten en voor een arc build gegaan. Dit levelt en speelt echt erg fijn. Inmiddels lvl79 en bezig met mappen. Helaas nog geen Vaal Arc gedropt. Achteraf had ik er beter 1 kunnen kopen vroegtijdig en dan mee levelen. Heb nog niet echt aan trading gedaan en doe voornamelijk met wat ik vind. Is de guid nog actief? vanaf morgen weer werken na 2 weken vrij ivm bevalling van onze 2de dochter dus heel veel spelen zou het niet worden.
Ben ook bezig met een arc build ( heb wel vaal arc al vanaf laag lvl) en speelt heerlijk. Zit net in act 7 en ook al vele temple runs helemaal complete. Heb op lvl 50 een 6 socket chest gevonden en ging voor de gein ermee klooien werd een 6 link na 5 fuses. Ook qua kleuren mee geklooid en heeft nu 5 blauwe en 1 rode, PRECIES wat ik moet hebben volgens mijn guide / build. Zal wel beginners geluk zijn.

Alle trash gaat in seconden dood, op bosses merk ik dat ik soms 1x doodga, moet dus wel iets aan mijn hp fixen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Marcvz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:01:
Ik moest hier om lachen.
Doet me denken aan onze guild chat soms.
Er zijn wat guildies die steevast beweren niet meer dan 5c aan wealth per avond te vergaren. Misschien heb je hier wat aan 😁

YouTube: [PoE] Stream Highlights #202 - Counting Chaos (again)
Ik heb aan het einde meestal minder (harde) currency dan aan het begin. Speel ook niet veel en geef nog altijd een boel uit aan gear upgrades. Als ik elke avond mn jewellers en fusings op maak dan gaat het hard.
(waarom opsparen tot je honderden fusings hebt voor een 6l als je er ook elke dag een gedeelte tegenaan kan gooien, de kans verandert niet)

[ Voor 0% gewijzigd door shadvet op 19-06-2018 13:04 . Reden: typo ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zo.. gaat lekker met de exalt prijs zeg. 140/150 chaos nu al. Waar stopt t?

En ja... qua wealth vergaren... ik ben nu zoveel mogelijk mijn atlas aan t vullen en moet nu al wat chaos betalen als ik een bepaalde map mis (T9 nu bijna klaar) Als ik dat een paar keer doe verdien ik niet zo veel tenzij ik een waardevolle drop heb. Die mogen wel wat vaker gaan plaatsvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
JohnnyV76 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:13:
Zo.. gaat lekker met de exalt prijs zeg. 140/150 chaos nu al. Waar stopt t?

En ja... qua wealth vergaren... ik ben nu zoveel mogelijk mijn atlas aan t vullen en moet nu al wat chaos betalen als ik een bepaalde map mis (T9 nu bijna klaar) Als ik dat een paar keer doe verdien ik niet zo veel tenzij ik een waardevolle drop heb. Die mogen wel wat vaker gaan plaatsvinden :)
Dat is een keuze he.. Ik heb wat t15's gekocht toen ik mn shaper/elder orbs wilde hebben. Maar heb verder geen maps gekocht.
Als je gewoon de maps runt die vast zitten aan wat je mist dropt ie vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Doel is om iig te zorgen dat maps 1 tier hoger droppen (dus 100%+) zodat hogere maps iets makkelijker te sustainen zijn. Wellicht eens proberen om de lagere maps met wat IIQ te gaan runnen maar zou het echt merkbaar zijn als je bijv. met +30% IIQ gaat spelen? Of moet dat echt hoger om er wat van te merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

IIQ op gear heeft geen invloed op map drops, enkel de quantity roll op de map zelf. Als je een build hebt die nagenoeg alle map mods kan doen, is het wellicht een optie om maps te vaalen. Kans op 8 mods (veel meer quant), unid map (30% meer quant) en zelfs een upgrade naar een connected map een tier hoger, zodat je de map krijgt die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:15:
IIQ op gear heeft geen invloed op map drops, enkel de quantity roll op de map zelf. Als je een build hebt die nagenoeg alle map mods kan doen, is het wellicht een optie om maps te vaalen. Kans op 8 mods (veel meer quant), unid map (30% meer quant) en zelfs een upgrade naar een connected map een tier hoger, zodat je de map krijgt die je nodig hebt.
Dat gear IIQ maps niet beinvloedde wist ik wel. Toch raar ergens dat het zo is want er droppen meer items en maps zijn ook items zou je denken. Wss zou dat te veel map drops opleveren oid.

Gisteravond een temple run met mn sadima's touch gloves gelopen (16% IIQ). Eigenlijk per ongeluk nog aangehouden na een Esh's Domain run (heb een choir of the storm nodig). Had de map room op Tier2 en nog een andere room die "increased item yield in temple" gaf. Waarschijnlijk kwam het daardoor maar liep de temple uit met 17 maps!! De tier lag tussen 2 en 10 (temple was lvl77). Zou die increased item yield van de temple wel effect hebben op map drops? Stiekum toch het gevoel dat de sadima's touch ook een beetje hielp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
De RNG van incursions is vreemd, het is nu de zoveelste keer dat ik een kamer op level 3 heb en in de resterende 8 pogingen er geen connectie mee kan maken. Sta je dan met je fancy kamer, argh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Is de kamer die je gaat bezoeken in het verleden een RNG dingetje of is er te sturen welke kamer je bezoekt? Ik zou namelijk wel eens een keer tegen Atzoatl vechten...
Weet een van jullie dat?

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 26-12-2024
Blue Boon schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:50:
Is de kamer die je gaat bezoeken in het verleden een RNG dingetje of is er te sturen welke kamer je bezoekt? Ik zou namelijk wel eens een keer tegen Atzoatl vechten...
Weet een van jullie dat?
Zover ik weet is dat volledig rng.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Blue Boon schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:50:
Weet een van jullie dat?
RNG. Maar met wat logica in het openen van doorgangen moet je rng wel heel slecht zijn om het niet voor elkaar te krijgen.
Ik heb denk ik zo'n 30-40 temples gedaan tot nu toe en heb 1 keer niet kunnen connecten met de boss room.

Als je altijd de deuren richting de linkerbovenhoek van je monitor open maakt komt t vaak wel goed.
Heel soms, heb je een situatie dat je een andere deur wilt open maken omdat je dan 2 'slierten' met elkaar connect.

Als je langer dan 2 seconden wilt nadenken welke deur je prio heeft.
Op de één na bovenste rij, altijd eerst connecten met de boss room. Als dat gedaan is, deze kamers met elkaar connecten. Daarna pas deuren aan de onderkant.
Zelfde geldt voor de rij daaronder. Eerst connecten met de één-na-bovenste rij.

De focus moet niet liggen op zo snel mogelijk een weg naar boven maken. Maar op zoveel mogelijk opties creëren om naar boven te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Ik ben echt achterlijk.

Deze league wilde ik een eigen build spelen. Een Ascendant Frostbolt Totem. Als start wilde ik Hiero pakken voor 1 extra totem en arcane surge. Voor Merciless lab pakte ik dan Assasin of trickster voor de power charge generation. Omdat ik met een staff speel kan ik vrij gemakkelijk hoge crit krijgen.

Nu heb ik net Merciless lab gedaan en trickster gepakt zodat ik die charges kan krijgen. Maar natuurlijk had ik daar weer niet fatsoenlijk over nagedacht en ik krijg geen enkele charge omdat mijn totems natuurlijk killen.

Hier is mijn POB: https://pastebin.com/X1UHyVyE

Iemand enig idee als ik ascendancy change van trickster naar assassin dat ik dan wel power charges krijg?
Heb geen om een orb of storms - pcoc te onderhouden. Ik zou heel graag gewoon passief die charges willen ontvangen :p.

Als dit hem niet gaat worden denk ik dat na 18 uur spelen deze character maar ga trashen en iets meta ga spelen :p.

[ Voor 9% gewijzigd door lauranvh op 22-06-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

KneoK

Not in a million lightyears

lauranvh schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:23:
Ik ben echt achterlijk.

Deze league wilde ik een eigen build spelen. Een Ascendant Frostbolt Totem. Als start wilde ik Hiero pakken voor 1 extra totem en arcane surge. Voor Merciless lab pakte ik dan Assasin of trickster voor de power charge generation. Omdat ik met een staff speel kan ik vrij gemakkelijk hoge crit krijgen.

Nu heb ik net Merciless lab gedaan en trickster gepakt zodat ik die charges kan krijgen. Maar natuurlijk had ik daar weer niet fatsoenlijk over nagedacht en ik krijg geen enkele charge omdat mijn totems natuurlijk killen.

Hier is mijn POB: https://pastebin.com/X1UHyVyE

Iemand enig idee als ik ascendancy change van trickster naar assassin dat ik dan wel power charges krijg?
Heb geen om een orb of storms - pcoc te onderhouden. Ik zou heel graag gewoon passief die charges willen ontvangen :p.

Als dit hem niet gaat worden denk ik dat na 18 uur spelen deze character maar ga trashen en iets meta ga spelen :p.
Ga je maar verdiepen in de meta :P

Alle on-hit en on-kill triggers gaan alleen af bij hits en kills die je zelf met een skill hebt gedaan. In jouw geval zijn het je totems die de hits en kills doen. Assassin of Trickster gaat je dus niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Ben maar weer een Hiero begonnen. Deze keer geen frostbolt maar ARC. Zit nu in act 5 en het cleared als een gek. Skill is gewoon busted :p.
Gaan zien hoe hij het in maps doet. Ben vooral benieuwd naar singletarget. Is nu niet bijzonder sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

lauranvh schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:50:
Ben maar weer een Hiero begonnen. Deze keer geen frostbolt maar ARC. Zit nu in act 5 en het cleared als een gek. Skill is gewoon busted :p.
Gaan zien hoe hij het in maps doet. Ben vooral benieuwd naar singletarget. Is nu niet bijzonder sterk.
Ik ben een elementalist arc character aan het doen, een semi eigen build (aka een beetje kopieren van alle arc-builds op het forum). Het werkt echt als een trein, ik ben nu level 81, alles verdwijnt echt prima.

De omnitect ben ik nu ook 2 keer tegen gekomen, die hield het al weer snel voor gezien. Arc was al sterk, maar nu echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 13:26
Na de league begonnen te zijn met een Heavy Strike Jugg, met een korte tussenstop bij een KB Wander toch maar weer terug bij mijn oude liefde: een dual Grelwood Molten Strike Jugg. Het semi-onverwoestbare gevoel is toch heerlijk. Alles gaat weer lachend neer en eindelijk valt er weer currency te maken.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ezechiel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:40:
Na de league begonnen te zijn met een Heavy Strike Jugg, met een korte tussenstop bij een KB Wander toch maar weer terug bij mijn oude liefde: een dual Grelwood Molten Strike Jugg. Het semi-onverwoestbare gevoel is toch heerlijk. Alles gaat weer lachend neer en eindelijk valt er weer currency te maken.
Ik heb dan een 1-hand grelwoord/lioneye shield molten strike jugg... lukt mij gewoon niet om mijn loreweave 6link te krijgen :p..

Komt er nog eens bij dat ik nu niet veel speel ivm WK, dus echt farmen zit er niet in :(... gaat nog wel een tijdje duren helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
ondertussen heb ik wel een poet's pen en een impulsa (gechanced), even wat chaos sparen en dan naast mijn wander een poets pen lightning ball/arc build te maken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 13:26
pauluzmuller schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Ik heb dan een 1-hand grelwoord/lioneye shield molten strike jugg... lukt mij gewoon niet om mijn loreweave 6link te krijgen :p..

Komt er nog eens bij dat ik nu niet veel speel ivm WK, dus echt farmen zit er niet in :(... gaat nog wel een tijdje duren helaas.
Ik speel zelf met een 5-link Brass Dome, geen Loreweave. 87% damage reduction en geen extra damage van crits is tot op heden wel fijn gebleken.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Volgende week 2 nieuwe rooms en een race in de laatste maand!
Ben benieuwd of de race nu net zo populair gaat zijn als de vorige nu de league een stuk beter ontvangen is.

Als ze er een gewoonte van gaan maken, betekent dat wel dat leagues soort van 2 maanden worden.. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar van vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
Marcvz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 02:02:
Ben benieuwd of de race nu net zo populair gaat zijn als de vorige nu de league een stuk beter ontvangen is.

Als ze er een gewoonte van gaan maken, betekent dat wel dat leagues soort van 2 maanden worden.. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar van vind..
Voor de hard-core fans is 2 maand miss btje lang maar als casual player vind ik het wel fijn, iets meer tijd om mijn build, ja één per league, af te maken/te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Marcvz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 02:02:

2 maanden is voor mij eigenlijk te kort :p aangezien ik niet veel kan spelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

KneoK

Not in a million lightyears

Na gezamenlijk toch wel minstens 2000 fuses op de uberchest van Marc te hebben gegooid, hebben we met de officers maar even een altaar gebouwd, om de chest in te stralen. Het is nu een kwestie van tijd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NbRKKFaLmfm9VHpz9n5onHcM/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 29-06-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Wat zijn de stats op die uberchest nu? Ik bedoel, als er al een altaar voor wordt gemaakt.. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Arachnan schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:04:
Wat zijn de stats op die uberchest nu? Ik bedoel, als er al een altaar voor wordt gemaakt.. ;-)
t1 flat life roll 127 hp
t3 evasion 90% increased evasion rating
t1 crit attacks have 1.5% to critical strike chance

met name de life en crit gaat het om die combo is enorm rare. de rest van de stats zijn nog even afwachten tot de chest 6L is.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
KneoK schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:42:
Na gezamenlijk toch wel minstens 2000 fuses op de uberchest van Marc te hebben gegooid, hebben we met de officers maar even een altaar gebouwd, om de chest in te stralen. Het is nu een kwestie van tijd...

[afbeelding]
Das een voorzichtige schatting.
Denk dat ik alleen al over de 2k zit. En SMD gokt ook zoiets..
Dan de fuses van jou en Rich er nog bij.. Handje vol van Phyloni..

Ding gelinkt krijgen is inmiddels gewoon een league goal geworden van de halve officers group.
En dan is t straks gelukt en dan exalt ik er thorns op :D

[ Voor 5% gewijzigd door Marcvz op 30-06-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Marcvz schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:27:
[...]

Das een voorzichtige schatting.
Denk dat ik alleen al over de 2k zit. En SMD gokt ook zoiets..
Dan de fuses van jou en Rich er nog bij.. Handje vol van Phyloni..

Ding gelinkt krijgen is inmiddels gewoon een league goal geworden van de halve officers group.
En dan is t straks gelukt en dan exalt ik er thorns op :D
En dan de corruption chamber in ermee })

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
Het is volbracht!
Gister is het Koen gelukt de chest te 6linken.
Na wat navraag wat er aan uitgegeven is kan er gesteld worden dat er tenminste 5.000 fuses ingegaan zijn.
Nog nooit zo'n hardnekkige chest meegemaakt.
Dus als jullie een schommeling in de jewellers/fuse markt zien de komende week, this is why :D

Chest

[ Voor 10% gewijzigd door Marcvz op 02-07-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Blij dat ik die officer tab niet kan zien wat een frustratie :P
Maar gefeliciteerd 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Houdt PoE ergens bij hoeveel maps je gedaan hebt ofzo?
Ben wel benieuwd hoeveel ik dit weekend gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
lauranvh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:56:
Houdt PoE ergens bij hoeveel maps je gedaan hebt ofzo?
Ben wel benieuwd hoeveel ik dit weekend gedaan heb.
Helaas niet. Ik zou zo graag een kill counter hebben in dit spelletje.
Al is t maar om van t geklaag af te zijn dat mensen nog geen *insert loot drop* hebben gekregen in x hoeveelheid tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Wanneer je in een lege stash de gerolde mapjes stopt die je die avond wilt runnen. En je legt vast de tijd wanneer je begint dan weet je hoeveel mapjes je doet in een uur.
Ik doe nu 20 mapjes shaped underground sea in een uur. Dat is een slakkegang in de ogen van bepaalde mensen hier. Maar ik raap ook veel op. Die divination card met voor die ring raap ik zoveel mogelijk op. Het is wel zonde van de tijd maar het is een tik van mij als hoarder. En ik probeer ook met een volle inventory terug te gaan om te id en en te vendoren. Vaak is het vendoren iov houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Ik zag op reddit ook een tooltje voorbij komen.
Die houdt bij hoeveel maps je doet, hoe snel, hoe lang je tussendoor in je hideout bent etc.
Zelf nog nooit gebruikt tho.

https://mapwatch.github.io/#/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
Gister een Signal Fire op het altaar gelegd.
Hier was ik al dagen mee bezig en eindelijk heb ik een near-best-in-slot corruption gehit voor mijn build.
En de rolls zijn ook nog eens super! Blij mee.

Enige betere uitkomst was flat fire ipv lightning dmg. Maar voor nu is dit slot even 'klaar'

Signal Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Iemand enig idee.

Ik heb op mijn character alle quests in de story gedaan. Heb Alira gekozen voor crit / mana regen & resist
Nu zie ik in Path of Building dat ik nog 3 skillpoints mis. Als ik bovenin kijk ben ik inderdaad level 85 maar als ik kan mijn muis op de skillpoints hou staat er required lvl 82.

Als ik mijn skillbooks niet opgehaald had dan staan de quests toch gewoon nog open? Die zijn allemaal afgesloten als ik door mijn acts overzicht kijk.
Zijn er nog skillpoints na act 10 ofzo?

https://pastebin.com/8F6p6ySM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

Ik heb geen ervaring met PoB.
na act 10 zitten er geen skill points meer.
Heb je alle minor en major keuzes van Sin gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
lauranvh schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:15:
Iemand enig idee.

Ik heb op mijn character alle quests in de story gedaan. Heb Alira gekozen voor crit / mana regen & resist
Nu zie ik in Path of Building dat ik nog 3 skillpoints mis. Als ik bovenin kijk ben ik inderdaad level 85 maar als ik kan mijn muis op de skillpoints hou staat er required lvl 82.

Als ik mijn skillbooks niet opgehaald had dan staan de quests toch gewoon nog open? Die zijn allemaal afgesloten als ik door mijn acts overzicht kijk.
Zijn er nog skillpoints na act 10 ofzo?

https://pastebin.com/8F6p6ySM
/passives intikken, dan zie je meteen of er nog punten uit quests ontbreken.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Jezus, stom zeg. Bedankt. Het is gefixed, ik heb mijn 3 extra passies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Even een tippie zodat andere de prijs van mijn les niet ook hoeven te betalen.
Werd vanavond voor 5ex gescammed. Zat 1ex in t trade window ipv 6 en ik accepte te snel uit automatisme.

Dus zeker met pittige trades. Neem ff 2 tellen de tijd.. Dat lakse en te snelle sluipt er bij mij altijd in, zeker als ik veel trades doe en aan t speedmappen ben.

Maar de hoeveelheid oneerlijke mensen groeit exponentieel hoe populairder se game wordt. Dat is goed te merken.
Eigen schuld tho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
Dat merk ik al bij relatief lage trades.
Had een item dat voor 20c in de verkoop stond, en ik zag iemand 2 stacks van chaos in trade window gooien, maar toen ik iets beter keer waren het 2 stacks van 5 i.p.v. 10.

Daarna natuurlijk de "oh sorry, niet gezien" etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Voor het eerst level 90 gehaald, en ook net voor het eerst een Incursion fully cleared. Beter laat dan nooit? : P
Nu aan het kijken voor een unlinked Loreweave...of iets anders, wil iets upgraden binnenkort maar 1 ding veranderen vereist 3 andere upgrades om m'n resists te fixen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
mercapto schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:22:
Voor het eerst level 90 gehaald, en ook net voor het eerst een Incursion fully cleared. Beter laat dan nooit? : P
Nu aan het kijken voor een unlinked Loreweave...of iets anders, wil iets upgraden binnenkort maar 1 ding veranderen vereist 3 andere upgrades om m'n resists te fixen...
Lekker bezig man!
De league is pas halverwege. Wat word je volgende doel? Shaper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Het mezelf deze League ook maar een doel gesteld. Speel een ssf Hiero ARC Totem build. Ben nu lvl 87 en wil sowieso een keer de 90 halen. Mijn doel is om een shimmeron te farmen van Yellow Elder. Heb nog nooit Elder gedaan maar ga het gewoon proberen. Ben nu alle tier 6 maps aan het clearen en rustig op aan het werken naar de volgende tiers.

We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
Ik ben voorlopig even klaar met de league, misschien kom ik over een paar weken nog weer terug (als ze een race doen oid). Uiteindelijk lvl 97 geworden met mijn arc miner, alle challenges gehaald en een keer deathless uber elder gedaan (mn doel voor deze league).

Heb op het moment niet echt een andere build in gedachten om te gaan spelen dus ik knijp er even tussenuit.

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Heeft iemand een gemakkelijk te begrijpen guide om yellow elder te farmen in 3.3?

Volgens mij moet ik gewoon shaper wegjagen als die langs elder zit in de atlas maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat in de praktijk moet gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:24
Lauranvh, zie dat we beiden dezelfde build spelen. Momenteel speel ik ook de Hiero Arc Totem. Dit is mn derde build deze league. Heb nog een Double Strike tot lvl 88 gespeeld en een Flame Arrow tot 50,.. Toen alles verkocht en in dit char gestoken.
Loop nu met bijna end game gear (Double shim, goede 6link soul, laatste upgrade voor mij is sparen voor de Atziri reflection shield 50 ex ....) en alle rode maps gaan echt smooth.
Nu is mijn probleem die rode maps continue moeten bijkopen.
Wat ik meestal doe is alle maps om het Elder gebied heen spelen. (Met of zonder Shaper influence)
Ook als je maps aan de andere kant van de map speelt zijn er veranderingen.
Het voelt voor mij ook aan als een casino, want je kan het vind ik moeilijk controleren.
Mocht je een keer samen willen mappen , stuur me pm.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Marcvz schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:59:
[...]

Lekker bezig man!
De league is pas halverwege. Wat word je volgende doel? Shaper?
Heb een Loreweaver gekocht voor 50c met 79 max res en hoge elemental damage, inmiddels 200+ fusings erop zonder succes.
Volgende doel is unided maps challenge, level 3 rooms, en zit nu op 111/157 maps. Heb pas 13 challenges volgens mij dus nog genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
lauranvh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:01:
Heeft iemand een gemakkelijk te begrijpen guide om yellow elder te farmen in 3.3?

Volgens mij moet ik gewoon shaper wegjagen als die langs elder zit in de atlas maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat in de praktijk moet gaan uitvoeren.
mijn ervaring is niets doen met shaper of elder totdat elder een map of 15 bezit als je namelijk er niet mee bemoeit lijkt hij sneller te groeien (tot een map of 15) dan wanneer je constant shaper wegjaagt. Daarna dus wel gewoon de shaper mapjes doen todat elder spawnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
SMD007 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:20:
[...]

mijn ervaring is niets doen met shaper of elder totdat elder een map of 15 bezit als je namelijk er niet mee bemoeit lijkt hij sneller te groeien (tot een map of 15) dan wanneer je constant shaper wegjaagt. Daarna dus wel gewoon de shaper mapjes doen todat elder spawnt.
Ik heb nu dus 15 mapjes met Elder. Nu zie ik dat ik zijn guardians kan doen. Als ik er daar nu een van versla, is Elder influence dan weer weg of moet ik die 3 guardians doen en dan meteen Elder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
lauranvh schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:54:
[...]

Ik heb nu dus 15 mapjes met Elder. Nu zie ik dat ik zijn guardians kan doen. Als ik er daar nu een van versla, is Elder influence dan weer weg of moet ik die 3 guardians doen en dan meteen Elder?
Als je een van de guardians verslaat is de elder influence op die map weg. De andere en Elder blijven wel wat je verder ook doet in de atlas. Zodra je alle guardians en de Elder verslagen hebt is alle elder influence weg op je map dus de hele vlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
JohnnyV76 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:16:
[...]

Als je een van de guardians verslaat is de elder influence op die map weg. De andere en Elder blijven wel wat je verder ook doet in de atlas. Zodra je alle guardians en de Elder verslagen hebt is alle elder influence weg op je map dus de hele vlek.
En sinds deze league heb je maar beperkte tijd om elder te verslaan, iets van 20 maps meen ik?

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Hmm, ik heb dit weekend ook Elder proberen te krijgen, maar helaas versprong de influence telkens van 18 naar 16 en kwam Elder niet opdagen. Of moet je eerst alle fragments hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Laatst online: 20:22
Ik ben inmiddels al even niet online geweest en denk dat ik PoE iig laat liggen tot de 1month race van augustus en anders 3.4. Gezien ik het zonde vind om van alles te laten verstoffen op std mogen tweakers aanspraak maken op mijn gear (ISC). Heb nog over van mijn Molten Strike char en een volledige Elemental Hit char. Heb ook nog wat maps maar die kan ik niet inzien via de PoE website. Voor wie gear in detail wil zien kijk maar in mijn sig.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik Ben ook molten strike maar online op rare tijdens. Verdikkie.
Pagina: 1 ... 114 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]