nemesis2212 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:23:
ik heb een tijdje HC gespeeld op POE en op diablo 3. HC bij diablo is EZ mode. doodgaan in diablo is bijna lastig.
Met POE is het soms zo random met die enemy buffs en stats dat je soms random ge 1shot wordt. Ik snap daarom niet waarom HC zo leuk blijft voor mensen. Komt bij mij over als zonde van je tijd en je moet VEEL voorzichtiger spelen en je kan niet zo maar in het wilde weg alles kapot schieten (reflects bv).
Enige voordeel van POE ten op zichte van Diablo is dat bij POE je nog in standaard league verder kan. bij diablo ben je permanent je character kwijt.
wat vinden mensen hier zo leuk aan HC?
HC brengt wel adrenaline op close moments, niet iedereen is trigger happy op de logout macro, speel nu al jaren hardcore en wat mij zelf opvalt is dat de economy velen malen beter is, als je iets speciaals hebt op HC is het ook echt speciaal en staan er geen 10 verschillende versies van op.
Dankzij dat het een kleine community is zie je vaak dezelfde namen langskomen in Leagues, ook qua trades zie ik soms oude bekenden langskomen.
Reflect valt mee want je pakt met HC wel echt een specifieke builds die daar tegen kunnen, meest enge aan HC zijn toch nog wel oneshots terwijl je met 7/8k+ hp rondloopt.
Als je dood gaat heb ik wel eens momenten gehad dat je paar dagen niet speelt, zeker als het een frustrerende rip was/is, maar ik ga er vanuit dat het merendeel van de HC spelers ook veteranen zijn en dit al vaak meegemaakt hebben, dus iedereen die HC speelt weet dat de kans er in zit, dat maakt het gewoon net wat spannender.
Je komt gewoonweg vaak terug omdat je al veel tijd geïnvesteerd in de league hebt en tevens bv nog archievements of een andere build wil proberen. Tot heden vind ik Beastary niet echt leuk, hoop niet dat dit concept in het main spel komt want zal er weinig gebruik van maken, de classes hebben wel allemaal leuke updates gehad en dat houd het spel nog wel weer even fris.
Als je al paar jaren speelt weet je wel ongeveer wat gevaarlijk is en wat niet, enige wat daarin veranderd zijn bijvoorbeeld League mods, maar deze zijn tot heden nog maar 1/2keer echt gevaarlijk geweest bij mij.
Vorige league had ik een lvl 95 Slayer met 6L disfavour, liep continue met 5/6 sextants op shaped vault t14 alched maps te spammen en dat was echt zonder enige terughoud in gameplay, erin springen en knop van cyclone inhouden.
Iedereen heeft ook een eigen doel in POE dat is het mooie, de ene wil gewoon lekker levelen en maps draaien, de andere wil lab farmer zijn, de andere farmed bosses, ook in HC gebeurt dit en zijn er veel die erg veel cash maken met lab farmers of dan wel elke league shaper te farmen.
Verder is een leuke bijkomstigheid de rips die langskomen van de top50, zeker in begin van de league als ze voor top 1 gaan.