Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22
Die recipe's zijn erg interessant en erg uitbgebreid!!
https://i.redd.it/u63kkpjoawi01.png

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Xanaroth schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Volgens mij mis je een paar chieftan nodes. Zoals de leech. Of de extra hp (10% str, toch snel >100 flat life). Of de 6% extra regen. Of de 20% extra fire damage.

Dus je verliest 20% extra damage, leech, hp (=base damage) en 6% (!) regen. Allemaal om EE te behouden. Volgens mij kun je beter chieftan gaan, EE laten vallen, en om je RF te ondersteunen gebruik maken van Ngahamu's.
Vooral die 6% regen tegenover Jugg zou je ver moeten helpen met flexibiliteit in je gear/tree.
Leech heb je niet echt met RF.

Daar in tegen is chieftain wel een goede optie, een hoop life regen, strength en fire damage. Alleen even een andere methode bedenken om EE te triggeren. Misschien met een CWDT "lightning shield" (hoe heet die skill?).

edit:

die recipe's zijn zeker goed.
30% quality op armour of weapons O+

[ Voor 4% gewijzigd door Blue Boon op 28-02-2018 13:34 ]

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Een wapen met 30% quality? Haku? of global quality?

[ Voor 5% gewijzigd door kevinl op 28-02-2018 13:31 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 18-09 14:26
Blue Boon schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:24:
[...]

Leech heb je niet echt met RF.

Daar in tegen is chieftain wel een goede optie, een hoop life regen, strength en fire damage. Alleen even een andere methode bedenken om EE te triggeren. Misschien met een CWDT "lightning shield" (hoe heet die skill?).

edit:

die recipe's zijn zeker goed.
30% quality op armour of weapons O+
voor mijn RF char had ik gewoon cyclone met phys to light gem erbij voor EE. ik had deze in een 4link en had er ook nog inc. crit gem erbij voor EO trigger en als 4de weet ik zo niet meer maar zou je ook life gain on hit of gewoon leech gem erbij kunnen doen.

edit: mijn 4de was dacht ik accuracy gem om te zorgen dat ik vaker zou hitten had vrij lage hit chance en wou stabiel EE en EO triggeren.

edit 2: is Path of Building al up to date met de nieuwe veranderingen? dan kan ik mijn toekomstige build eens bij elkaar gaan klikken :)

[ Voor 15% gewijzigd door SMD007 op 28-02-2018 13:48 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

SMD007 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:46:
[...]

voor mijn RF char had ik gewoon cyclone met phys to light gem erbij voor EE. ik had deze in een 4link en had er ook nog inc. crit gem erbij voor EO trigger en als 4de weet ik zo niet meer maar zou je ook life gain on hit of gewoon leech gem erbij kunnen doen.
Soort gelijk heb ik nu ook. Straks krijgen we dus 50% phys to fire conversion, waardoor die truck niet meer werkt, dus daar moet ik even een workaround voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Blue Boon schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Soort gelijk heb ik nu ook. Straks krijgen we dus 50% phys to fire conversion, waardoor die truck niet meer werkt, dus daar moet ik even een workaround voor vinden.
en waar komt die conversion vandaan heb je een screenshot oid?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

SMD007 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:10:
[...]

en waar komt die conversion vandaan heb je een screenshot oid?
De screen op www.pathofexile.com/bestiary van de chieftain en dan kijkend naar de "Ngamahu, flame's advance" node.

Hier staat 50% of phys damage converted to fire.

vandaar dat ik aan het orienteren was of er andere ascendencies zijn.

sowieso ben ik nog aan het kijken wat er allemaal gaat veranderen straks met de patch notes, en dan een build voor de komende league bedenken. Ik ben wel van plan iets met die schield throw te doen. Klinkt wel als een redelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Hehe.. 'add prefix, remove random suffix' en vice versa. Dat klinkt als interessant voor early-stage crafting. Alt, regal, dan relatief gericht de ongewenste proberen weg te werken.

De create levelling item recipes zijn ook wel boeiend. Jammer dat we nog niet weten op welke beesten we daarvoor moeten focussen.
Amber/Citrine amulet met phys damage? ja graag. Helmet/armor met minstens 2 resists? prima

Ook wat reddit-spam recepten. Stacked deck, set of 10 random currency. Dat wordt doctors en 10-exalt stacks yolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Lijkt mij voornamelijk nadelig voor RF totems? Als je zelf RF gebruikt pak je die node volgens mij toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Je zou voor RF (of elke willekeurige andere build) ook aan ascendant kunnen denken...

- Slayer, leech not removed/culling/increased aoe if killed recently.
- Saboteur, up to 20% life regen via traps/mines, en nog meer inc aoe/resist pen.
- Chieftan, regen/ash/10% str.

Om maar even wat te noemen dat RF-specifiek kan zijn. En natuurlijk kun je met die nieuwe unique jewel leuke dingen doen rondom de ascendant start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Hmm, geel zijn random rare mobs, full color zijn named/unique mobs, en dan zijn er nog boss mobs zonder achtergrond kleurtje. Lvl21 corrupted gem lijkt me dan wel behoorlijk spammable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 10:33
Nou die skill changes zijn helaas een teleurstelling na alle ascendancy hype..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
microoo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:55:
Nou die skill changes zijn helaas een teleurstelling na alle ascendancy hype..
Zo... hier ook lichte teleurstelling... zo goed als geen skills gebuffed of generfed waarvan dat laatste dan wel positief is. Was zelf een beetje hyped op de trickster changes maar dat is nu ook weer helemaal weg.
Gelukkig nog tijd om een beslissing te maken..

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Hmm, misschien Ele Buzzsaw dinges...ook naar Fire Nova Mines gekeken maar dat lijkt me te lang aanklooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holypoison
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik ga weer beginnen met ED denk ik... daarna zie ik wel, of er moet nog 1 of andere leuke buildguide komen voor morgen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Denk dat ik ondertussen klaar ben.. https://pastebin.com/ZSeXtiKD (lvl95 tree - voor lvl100 voeg 3 jewel slots toe).

1,4m shaper dps target, 6k life, mitigation 15% allround (chaos 52%). 15% phys damage taken betekend ook dat de regen van Unbreakable significant zal uitvallen en waarschijnlijk een geduchte tegenhanger van de slayer's leech.

Zitten paar punten in de tree die op zich beter kunnen (o.a. versatility node, 2 blue gems lvl20 ipv lvl19) maar op deze manier heb ik geen stats van gear nodig behalve de abyssus +all, wat veel ruimte geeft bij het opstarten in een nieuwe league. Geen dex/int/str zoektocht, beter is gewoon altijd beter. Abyssus is trouwens ook enkel nodig voor wat lvl18-20 gems en gebruik van goed zwaard - dus tot en met maps zou enkel de tree genoeg moeten zijn.
Mocht ik later goede rare chest/ring/ammy/.. met +all tegenkomen, kan ik altijd de build nog optimaliseren.
Voor wat betreft de rare chest met +9% phys mitigation - dit is om pantheon powers te simuleren.
CWDT-Curse is geloof ik altijd lvl1 stats in PoB, dus dat maakt testen lastig. Voor nu Poachers Mark (meer hit% is redelijk gelijk aan vulnerability kwa dps), maar zie dit ook nog wel iets worden van Punishment, past beter bij de juggernaut stijl.

Voor wie het interessant vindt:
Levellen wordt cleave/onslaught naar sunder/onslaught (dw, axe+sword). DW met onslaught zou voor voldoende attack speed moeten zorgen om rond te rennen/leapen zonder dubbele flask.
Route strong arm-barbarism-RT, wel alsnog de accuracy nodes pakken, die +20 int/dex voor 2 punten doet wonderen early game). Dan slaughter voor onslaught proc, vanaf daar kan de onslaught gem weg. Axe tree afronden en dan alles nodes naar het zuiden afwerken (alles behalve ranger sword nodes) en vervolgens noordkant.
Respec (axe tree, RT, route strong arm/barbarism omleggen) zouden er 14 moeten zijn, met 24 respec points beschikbaar. Waarschijnlijk gebeurt dat, samen met over gaan naar BladeFlurry, pas tijdens mappen vanwege alle lvl60+ uniques.
Met de 10 vrije respec punten kan o.a. in het begin diamond skin gepakt worden (15% all res voor 2 punten tot 27% all res voor 5 punten) of de Juggernaut node (10%hp/armour) om de start makkelijker te maken.

Ascendancy is Unbreakable -> Unflinching -> Unrelenting -> Undeniable.
Unbreakable als eerste voor de sustain (dubbele regen, early game body armour doet meer dan +1 EC). 2e is de EC node (phys mitigation, resists) voor de tank/sustain, tegen die tijd zouden er ook 2 vd 3 EC nodes (en de 0,2% regen/EC) bij moeten zijn gekomen waardoor je dan op 6 staat met hoge uptime.
Unrelenting als 3e, tegen die tijd zijn er 7 ECs en die extra phys mitigation zal ook meehelpen bij Uber Lab.
Accuracy node is pas nodig (samen met RT dumpen) wanneer er genoeg crit gear is. Dat is pas ver in de maps, dus kan bewaart worden voor uber lab.

[ Voor 31% gewijzigd door Xanaroth op 01-03-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
Morgen beginnen met een Tectonic Juggernaut of een Hierophant RF + SR Totems. Straks op stage even theory craften als ik tijd over houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Xanaroth schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:19:
Denk dat ik ondertussen klaar ben.. https://pastebin.com/ZSeXtiKD (lvl95 tree - voor lvl100 voeg 3 jewel slots toe).

1,4m shaper dps target, 6k life, mitigation 15% allround (chaos 52%). 15% phys damage taken betekend ook dat de regen van Unbreakable significant zal uitvallen en waarschijnlijk een geduchte tegenhanger van de slayer's leech.

Zitten paar punten in de tree die op zich beter kunnen (o.a. versatility node, 2 blue gems lvl20 ipv lvl19) maar op deze manier heb ik geen stats van gear nodig behalve de abyssus +all, wat veel ruimte geeft bij het opstarten in een nieuwe league. Geen dex/int/str zoektocht, beter is gewoon altijd beter. Abyssus is trouwens ook enkel nodig voor wat lvl18-20 gems en gebruik van goed zwaard - dus tot en met maps zou enkel de tree genoeg moeten zijn.
Mocht ik later goede rare chest/ring/ammy/.. met +all tegenkomen, kan ik altijd de build nog optimaliseren.
Voor wat betreft de rare chest met +9% phys mitigation - dit is om pantheon powers te simuleren.
CWDT-Curse is geloof ik altijd lvl1 stats in PoB, dus dat maakt testen lastig. Voor nu Poachers Mark (meer hit% is redelijk gelijk aan vulnerability kwa dps), maar zie dit ook nog wel iets worden van Punishment, past beter bij de juggernaut stijl.

Voor wie het interessant vindt:
Levellen wordt cleave/onslaught naar sunder/onslaught (dw, axe+sword). DW met onslaught zou voor voldoende attack speed moeten zorgen om rond te rennen/leapen zonder dubbele flask.
Route strong arm-barbarism-RT, wel alsnog de accuracy nodes pakken, die +20 int/dex voor 2 punten doet wonderen early game). Dan slaughter voor onslaught proc, vanaf daar kan de onslaught gem weg. Axe tree afronden en dan alles nodes naar het zuiden afwerken (alles behalve ranger sword nodes) en vervolgens noordkant.
Respec (axe tree, RT, route strong arm/barbarism omleggen) zouden er 14 moeten zijn, met 24 respec points beschikbaar. Waarschijnlijk gebeurt dat, samen met over gaan naar BladeFlurry, pas tijdens mappen vanwege alle lvl60+ uniques.
Met de 10 vrije respec punten kan o.a. in het begin diamond skin gepakt worden (15% all res voor 2 punten tot 27% all res voor 5 punten) of de Juggernaut node (10%hp/armour) om de start makkelijker te maken.

Ascendancy is Unbreakable -> Unflinching -> Unrelenting -> Undeniable.
Unbreakable als eerste voor de sustain (dubbele regen, early game body armour doet meer dan +1 EC). 2e is de EC node (phys mitigation, resists) voor de tank/sustain, tegen die tijd zouden er ook 2 vd 3 EC nodes (en de 0,2% regen/EC) bij moeten zijn gekomen waardoor je dan op 6 staat met hoge uptime.
Unrelenting als 3e, tegen die tijd zijn er 7 ECs en die extra phys mitigation zal ook meehelpen bij Uber Lab.
Accuracy node is pas nodig (samen met RT dumpen) wanneer er genoeg crit gear is. Dat is pas ver in de maps, dus kan bewaart worden voor uber lab.
Heel gedetailleerd. Daar kan ik wel wat mee. Dus je endskill is blade flurry? Ga zo kijken naar je PoB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Zijn er nog tweakers die morgen BHC gaan grinden vanaf 21:00 tot in de vroege uurtjes?

Ik zoek 1-2 mensen om op discord zsm door te rennen naar maps.

Laatste 3 leagues heb ik SSF gespeeld en ben weer eens toe aan party play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Ik ben nog in twijfel wat voor build ik ga spelen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat ik flink kan min-maxen tijdens de league en wat alle content behoorlijk aan kan, all rounder (uber lab hoeft niet per se). Heb niet echt de tijd om veel te spelen, dus ik houd het denk ik bij een build. Opties die ik tot nu toe heb: Hiero totems (kan die later evt omspeccen naar een inquis met andere skill). Jugg Tectonic oid (kan die later nog omspeccen naar chieftain), poison spectral throw assassin of een ele spectral throw (dan een ascendant denk ik?).

Altijd een fan geweest van spectral throw, maar weet niet hoe goed dat is als league starter, zie een beetje op tegen de mandatory lycosidae die nogal prijzig is. Verder kan spectral throw shaper/ elder beetje fatsoenlijk aan?

Jullie nog doorslaggevend advies? :D

[ Voor 4% gewijzigd door microoo op 01-03-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

microoo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:53:
Jullie nog doorslaggevend advies? :D
Zit in dezelfde situatie: niet veel tijd om te spelen en waarschijnlijk ook 1 build voor komende league.

Heb mijn keus al gemaakt, heb zin in een bow build. Dus het wordt Shrapnel Shot met 100% lightning conversie. Deadeye om Tailwind eens te proberen. Death's Opus en gaaaaan.. PoB 666% crit multi })
Mocht ik tijd en currency genoeg hebben dan spec ik om naar een wander

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Dual Poet's Pen Unearth + Volatile Dead inquisitor vond ik erg leuk. Het is dat ik bang ben dat ik er halverwege deze leauge op uitgekeken zou raken omdat ik het tot vorige week nog gespeeld heb en dus echt een heel andere build wil spelen maar dat speelde lekker weg. Heb er voor t eerst shaper mee gedaan en bij mn 4e run nog maar met 1 death die ik kon ontwijken. Hall of Grandmasters is een eitje, alleen uber atziri lukte me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
Hoe genereer je charges? Ik zie dat je ze allemaal hebt aangevinkt in PoB.

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Xenophon16 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:29:
[...]

Hoe genereer je charges? Ik zie dat je ze allemaal hebt aangevinkt in PoB.
Boots : frenzy on hit while bleeding. 50% chance to bleed when hit. Met blood rage frenzy on kill voor sustain buiten bosses.

Vengeance/riposte/pcoc/lgoh. Wederom je wordt veel geraakt dus veel procs.

EC is juggernaut. 1/sec en 30% chance when hit. Afgetopt met enduring cry voor als RNG je de vinger geeft.

Dus eigenlijk alle sustain op basis van damage taken. En door BF channeling sta je stil, en zul je veel geraakt worden .
Met deze tank/ehp cijfers zou dat echter niet boeiend moeten zijn, paar hits incasseren.

edit: nog wel update trouwens, beter Culling strike support gebruiken (dus MPD/Maim/Fortify/Inc Crit/Cull). Dat geeft overall de meeste dps. Volgens de DPS meter is het 9,6% 'minder' maar dat is exclusief de cull proc (effectief 11% more damage) waardoor het effectief 2% beter uit de bus komt.
Betekend ook dat de DPS rear-loaded is (pas laat in gevecht actief) waar over het algemeen de zwaarste phase zit van een gevecht.

[ Voor 25% gewijzigd door Xanaroth op 02-03-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
JohnnyV76 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:21:
Dual Poet's Pen Unearth + Volatile Dead inquisitor vond ik erg leuk. Het is dat ik bang ben dat ik er halverwege deze leauge op uitgekeken zou raken omdat ik het tot vorige week nog gespeeld heb en dus echt een heel andere build wil spelen maar dat speelde lekker weg. Heb er voor t eerst shaper mee gedaan en bij mn 4e run nog maar met 1 death die ik kon ontwijken. Hall of Grandmasters is een eitje, alleen uber atziri lukte me niet.
Wat is er zo leuk aan die build?
Je zegt dat Hall of Grandmasters een eitje is. Dus dat betekent dat het een Boss killing build is.
Maar omdat het lekker wegspeelt is het ook een mapbuild? Dus gewoon een maprunner?

Ik zoek een build die alles aankan en niet dood gaat.

Heb afgelopen week me oude builds uit het stof gehaald en omgezet naar 3.1 en mee gespeeld. Maar er is geen ene dumb build. Je kan op alle builds doodgaan. Mijn fijnste build tot nu toe is me wanderer met bisco. Alle packs one shotten. Maar het is geen boss killer. Dan switch ik naar me facebreaker ancestral warchief build en kill ik de boss. Drops van een boss zijn er nauwelijks. Dus vaak is het ook niet interessant.

Bij nieuwe league wilde ik duelist build vanwege leech. Na de aankondiging van nieuwe jugg. Enthousiast geworden. Een fast clearer zal die jugg niet zijn. Maar als je toch nooit doodgaat. Of althans niet meer zo vaak. Dan zal level 95 niet ondenkbaar worden.

Wanneer ik tijd heb zal ik toch twee builds doen. Jugg en een wanderer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
ik heb er zin in. afgelopen league geskipped, maar nu wel weer zin om vollop PoE in te duiken. met andere woorden jullie fearless leader komt weer spelen! Hang de slingers maar vast op vlaggen uit en go go go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Ok fearless leader. Hoe is uw mening tav de nieuwe drop mechanisatie van de atlas?

Dit stond ergens op reddit. Wat is locked en unlocked. Locked is niet runnen en unlocked is bonus behaald?
If you want to find the highest amount of Phoenix, just only unlock it and leave the others locked. This way every time you run a shaped T15, the only T16 that can drop is Phoenix. 100% chance instead of 25% (if all 4 are unlocked). Then when farming Basilica, the only T16 that can drop is Phoenix again.

When farming the other native T15s, the chance to find Phoenix is 1/3 ( 2/3 for the other locked Guardians). When a +2 drops from a T14, it's a guaranteed Phoenix again, instead of 1/4 if all 4 were unlocked.

In the case where you'd have others unlocked and Phoenix locked, the ONLY T15 that would be able to net you a Phoenix map is the Basilica due to adjacency. And you still have 2/5 chance to find it as your T16 from Basilica, and 1/5 for the rest. So this is literally the worst case scenario.

You're overthinking it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:30
Een map is "locked" als je hem nog nooit hebt gedaan, als hij grijs is op de atlas.
Als maps droppen, zijn het maps die unlocked zijn, of maps die verbonden zijn op de atlas aan de map waarin je de drop krijgt.

Door alle T16 maps behalve 1 locked te laten, verhoog je de kans dat als je een T16 map als drop krijgt en het die ene unlockede map zal worden enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
ik geef er geen moer om ik unlock gewoon de volledige atlas ik heb meegedaan aan het strandrunnen hype en hoewel dat 1x wel erg leuk is verveeld het ook best snel. shaped vault vorige league geprobeerd, maar was na 2 weken spelen uitgebrand in die league. deze league unlock ik gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Nou, heb m'n skill en ascendancy in m'n PoE social tab gezet, 3.2: Elemental Spectral Throw Raider. Nu moet ik wel, kom voor het begin niet meer online... (ja ja, "moet") : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
kevinl schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:46:
[...]
Wat is er zo leuk aan die build?
Je zegt dat Hall of Grandmasters een eitje is. Dus dat betekent dat het een Boss killing build is.
Maar omdat het lekker wegspeelt is het ook een mapbuild? Dus gewoon een maprunner?

Ik zoek een build die alles aankan en niet dood gaat.
Was nog vergeten dat uber lab een eitje is met deze build :)

Je main attack is frenzy met GMP en daar kun je bijv. curse on hit op doen of zelfs life gain on hit. In de ene poet's heb je unearth met GMP en bijv. culling strike en in de andere poet's heb je Volatile Dead met concentrated effect en increase crit.. body swap kan ook voor het flicker strike effect.

Door een bugje is er een max optimal attack speed van 3.82 APS. Als je er boven komt wordt er niet elke cast VD gecast en heb je dus minder vuurballen. Het is best makkelijk om onder die max attack speed te blijven maar met 3.82 buffed val je alsnog heel snel aan met frenzy-GMP. Dit terwijl er super veel VD projectile gemaakt worden die werken als homing missiles. Daarom ook ideaal voor uber lab omdat je die AoE respawning trap dingen vanaf je veilige plek kapot maken (als ze maar geen proximity shield hebben).

Een ander enorm voordeel is dat je kunt pre-casten. Dus voordat een boss fight begint genereer je een truck load aan VD balls en zodra de boss actief wordt vliegen je balletjes naar de boss.

Het nadeel is dat je min of meer verplicht bent om flame dash als movement skill te gebruiken maar gelinked aan arcane surge levert dat ook gelijk weer een hele goede damage buff op.

Als je een beetje gear hebt en +1 VD balls helm enchant dan is de damage echt super. Mappen gaat ook snel... mobs exploderen door al de balls die je genereert! Ik heb er lvl94 mee gehaald. Met voorzichtiger spelen en niet shaper enzo gaan leren had ik nog wel hoger kunnen komen. Atlas ook 157/157.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
  • Laatst online: 07-08 17:10
Ik zit met een probleem, league start over een paar uur en ik weet nog steeds niet wat mijn league starter is... Kan altijd spin2win gaan en iets van een jugg rollen ofzo, maar dat lijkt me zo ontzettend saai.

Het moet haast wel shadow zijn maar ik weet niet wat. Ik weet dat ik geen claws wil spelen en geen contagion oid. Discharge krijg ik al epilepsie van als ik een youtube filmpje bekijk. Het moet een snelle mapper zijn en hoeft niet perse bosses te kunnen killen dat komt later wel. Zo lang het maar snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

KarmaPolice schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:54:
Ik zit met een probleem, league start over een paar uur en ik weet nog steeds niet wat mijn league starter is... Kan altijd spin2win gaan en iets van een jugg rollen ofzo, maar dat lijkt me zo ontzettend saai.

Het moet haast wel shadow zijn maar ik weet niet wat. Ik weet dat ik geen claws wil spelen en geen contagion oid. Discharge krijg ik al epilepsie van als ik een youtube filmpje bekijk. Het moet een snelle mapper zijn en hoeft niet perse bosses te kunnen killen dat komt later wel. Zo lang het maar snel is.
In de breach league heb ik een Flicker strike raider gespeeld. Hij cleared wel heel snel, bosses gaan ook prima, en de build is ontzettend snel. Echter! je geeft aan dat discharge epilepsi geeft... ach wat zullen we zeggen :+ ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Veel succes vanaf 9 uur allemaal.
Ik ga Hiero Frostbolt Totem in Bestiary HC. Eens kijken wat HC met me doet.
Vanavond een paar uurtjes spelen en dan morgen ook een deel van de dag. Hopelijk ben ik aan het einde van het weekend in maps.

Heb het al een keer gepost maar als iemand een Frozen Trail jewel pakt van die Act5 quest. Zou ik die graag willen hebben/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Twijfel nog tussen Jugg of Chieftain crit staves (Hegy Era) met tectonic strike.

Andere optie is DP of RF/SR hiero.

[ Voor 4% gewijzigd door marshallq op 02-03-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Is er iets van een teamspeak/discord/meuk om met elkaar te kletsen tijdens de launch dit weekend? Sociaal zijn is toch altijd wel leuk, maar dat typen is nogal lastig als ik constant skills moet spammen en opletten.

Verwacht zelf trouwens van 9 tot.. ahem O-) .. online te zijn vanavond, en zaterdag/zondag ook grotendeels door te stampen.

Nu naar de supermarkt, krachtvoer inslaan (lees: instant maaltijden, koek en andere troep voor minimale downtime of afleiding).

Nog even reminder voor de PoB-warriors hier. Culling staat in PoB zonder de 11% MORE multi die een culling strike effectief is (lvl1 gem zonder quality is 0 dps verschil). Dus het kan de moeite lonen die handmatig na te rekenen.
Bij mij kwam die in elk geval naar boven als meest efficiente 6e link (WED is 9% meer, dus verliest het op 2% na van de culling gem).

[ Voor 67% gewijzigd door Xanaroth op 02-03-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
https://discord.gg/MZXvb6

dit is de tweakers discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Xanaroth schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:59:
instant maaltijden, koek en andere troep voor minimale downtime of afleiding).
Goed om te lezen dat gezondheid voorop staat bij je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Xanaroth schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:59:
Is er iets van een teamspeak/discord/meuk om met elkaar te kletsen tijdens de launch dit weekend? Sociaal zijn is toch altijd wel leuk, maar dat typen is nogal lastig als ik constant skills moet spammen en opletten.

Verwacht zelf trouwens van 9 tot.. ahem O-) .. online te zijn vanavond, en zaterdag/zondag ook grotendeels door te stampen.

Nu naar de supermarkt, krachtvoer inslaan (lees: instant maaltijden, koek en andere troep voor minimale downtime of afleiding).

Nog even reminder voor de PoB-warriors hier. Culling staat in PoB zonder de 11% MORE multi die een culling strike effectief is (lvl1 gem zonder quality is 0 dps verschil). Dus het kan de moeite lonen die handmatig na te rekenen.
Bij mij kwam die in elk geval naar boven als meest efficiente 6e link (WED is 9% meer, dus verliest het op 2% na van de culling gem).
Xana, ik ga je build nadoen op een nieuwe account. Want deze gaat me boss killer worden voor me wanderer :)
Dus als je nou een beetje progressed kan ik je leveling gear oppikken.. hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
JohnnyV76 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:15:
[...]

Goed om te lezen dat gezondheid voorop staat bij je O-)
Toevallig is een maaltijdsalade ook instant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
dr zit nooit geen hond op die discord maar ik ben er iig het hele weekend op aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:18:
dr zit nooit geen hond op die discord maar ik ben er iig het hele weekend op aanwezig.
Zou heel grappig zijn als een hond kan inloggen op discord.
Maar begin league meer kans op discord dan normaal.

Als mijn microfoon het doet, kom ik ook online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
lauranvh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:18:
Veel succes vanaf 9 uur allemaal.
Ik ga Hiero Frostbolt Totem in Bestiary HC. Eens kijken wat HC met me doet.
Vanavond een paar uurtjes spelen en dan morgen ook een deel van de dag. Hopelijk ben ik aan het einde van het weekend in maps.

Heb het al een keer gepost maar als iemand een Frozen Trail jewel pakt van die Act5 quest. Zou ik die graag willen hebben/kopen.
Met FB kan je goed speedmappen. Maar bossing schijnt een probleem te zijn. Of wordt dat met de nieuwe ascendancy opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
kevinl schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:35:
[...]

Met FB kan je goed speedmappen. Maar bossing schijnt een probleem te zijn. Of wordt dat met de nieuwe ascendancy opgelost?
Singletarget is inderdaard compleet ruk. Maar daar is hij ook niet voor gemaakt.
Heeft een vrij goede survivability door life & MoM. Wil proberen zo hoog mogelijk te komen op HC. Dus hoeft ook geen bosskiller te worden.
Als HC me bevalt dan ga ik als tweede build iets met skeletons en zombies doen denk ik. Die schijnen wel wat beter te zijn met bosses. Dus dat gaan we dan wel zien. Misschien stap ik ook wel over op SC na een paar unfortunate deaths. We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
KarmaPolice schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:18:
komt wel weer. Ik kom deze league terug en ik neem altijd vele minions mee zo rollt jullie fearless leader! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Al zeker 5? man zo te zien op discord. Kwestie van nog 1/2x in guildchat gooien als league gestart is, en dan heb je vanzelf een aardig groepje.

Zowiezo hoeft het ook niet enorm veel man te zijn als men actief is. Vanaf man of 10 loopt je toch het risico dusdanig kwa door elkaar praten dat je, afhankelijk van de mensen, soms beter kunt opsplitsen. En sommige zaken, zoals drops delen, gaat toch makkelijker via chat/guild stash dan alle stats los oplezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Xanaroth op 02-03-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Nou nee hoor. Stats in de guildchat gooien is wel leuk om toch pochen wat voor drops je hebt gekregen. Stel dat iemand die oni of een tab krijgt bij Hillock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
kevinl schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:31:
Nou nee hoor. Stats in de guildchat gooien is wel leuk om toch pochen wat voor drops je hebt gekregen. Stel dat iemand die oni of een tab krijgt bij Hillock :)
Niet alleen pochen, in de tweakers guild help je ook echt elkaar af en toe. Als iemand bv resist problemen heeft, of ES gear zoekt, kan je prima voor elkaar een oogje open houden. Of bij goede stats maar niet zelf gebruiken, in chat linken dat het guildstash in gaat zodat mensen weten dat er wat te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
BTW iemand hier zo gek om voor de oni te gaan?

Oh lijkt me ook niet verstandig om daar mee te beginnen. Bij elke relog kom je achteraan in de que :+

[ Voor 53% gewijzigd door kevinl op 02-03-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:47:
jij toch wel? een andere gek ken ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
SMD007 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:56:
[...]

jij toch wel? een andere gek ken ik zo niet.
Dit, we rekenden eigenlijk op jou voor dat stuk. De guild een paar oni's bezorgen gedurende dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
kevinl schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:47:

Oh lijkt me ook niet verstandig om daar mee te beginnen. Bij elke relog kom je achteraan in de que :+
Ik heb dat ding vorige league gefarmed in m'n nachtdienst omdat ik het eens wilde proberen. Was toen verspreid over 3 characters al 6-8 uur zoet voor de eerste drop. Dus als de patch notes aangeven 'drop rate lowered. A Lot.' is dat voor mij toch een duidelijk signaal dat ik dat niet nogmaals ga doen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
wat denken jullie dat assasin of trickster sneller is qua movespeed zonder te veel te investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Laatst online: 29-05 17:43
Wil iemand mij inviten vanavond voor de guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Bekse schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:03:
Wil iemand mij inviten vanavond voor de guild?
zie mijn sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Ugh, nog steeds geen idee wat ik wil... Trickster BV, elemental ST (ascendant denk ik?), Hiero Totem (GC, freeze pulse, frostbolt weer een keuze lol), Chieftain/Jugg Tectonic oid of een Champion cleave/ melee skill... Wat moet ik nou lol, :+

[ Voor 3% gewijzigd door microoo op 02-03-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
microoo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:25:
Ugh, nog steeds geen idee wat ik wil... Trickster BV, elemental ST (ascendant denk ik?), Hiero Totem (GC, freeze pulse, frostbolt weer een keuze lol), Chieftain/Jugg Tectonic oid of een Champion cleave/ melee skill... Wat moet ik nou lol, :+
Champion-cleave is een afrader. Champion geeft fortify node, en cleave threshold geeft ook fortify. Dat is dus echt geen handige synergy.

Maar verder... Misschien een dobbelsteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Xanaroth schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:32:
[...]

Champion-cleave is een afrader. Champion geeft fortify node, en cleave threshold geeft ook fortify. Dat is dus echt geen handige synergy.

Maar verder... Misschien een dobbelsteen?
Ja dus je pakt die perma fortify node dus niet en hebt twee extra ascendancy points ;)

Dat is sowieso een beetje ene noobtrap. Als je constant whirling blades doet met fortify eraan, is die node sowieso overbodig

[ Voor 14% gewijzigd door microoo op 02-03-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Laatst online: 14-09 17:23
kevinl schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:35:
[...]

Shaper was een eitje op mijn frostblader vorige league hoor.
Ergens tussen de 2m en 3m shaper dps met frostblades.
Gewoon even je ancestral call vervangen door ruthless.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
microoo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:35:
[...]

Ja dus je pakt die perma fortify node dus niet en hebt twee extra ascendancy points ;)

Dat is sowieso een beetje ene noobtrap. Als je constant whirling blades doet met fortify eraan, is die node sowieso overbodig
Noobtrap is fortify op je movement skill gooien. Ik heb echt nooit ruimte voor fortify waar dan ook, behalve op mn 6L of via tree (threshold jewel/ascendancy). Meestal krijg ik nog net blood magic-faster attacks-movement erin, zo niet gaat het op een 4L met mn totem (warchief-blood magic - faster attacks - movement). Kan me niet voorstellen om faster attacks op te offeren, en zonder blood magic zijn no-regen maps een nachtmerrie - kom je telkens zonder mana bij een pack, of moet je een dps flask opofferen voor een mana flask.

Zowiezo, wat ga je anders doen met Champion. Je gaat geen LL league starter doen, en die aura-boost doet ook niet veel tenzij je in een party zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Xanaroth op 02-03-2018 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Zou dat geen noobtrap noemen maar een prima keuze voor een hele hoop builds.
Ik heb zo vaak fortify aan mn movement skill hangen, is nooit een probleem.

Als je de skill meer dan 3x moet gebruiken om van t ene bij t andere pack te komen in een no-regen map, roll je je maps niet goed qua density.
En genoeg mana hebben om 3x je movementskill te gebruiken is voor de meeste builds niet zo'n probleem.

Daarnaast heb je nog soul taker. Die gebruiken in no-regen/no-leech maps is voor veel builds een prima oplossing.

Als je de mogelijkheid hebt om bloodmagic aan je movementskill te hangen, is dat een lekkere QoL natuurlijk. Maar t ligt iets genuanceerder dan t een noobtrap te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Kan iemand mij aub inviten voor de guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Bekse schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:55:
Kan iemand mij aub inviten voor de guild?
wederom: Zie mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Sig werkte niet. Moest eerst naar me hoofd account om te kijken hoe je heet in league. En toen naar me nieuwe account om je aan te spreken.

Hesla_smd

[ Voor 4% gewijzigd door kevinl op 03-03-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:04:
Sig werkte niet. Moest eerst naar me hoofd account om te kijken hoe je heet in league. En toen naar me nieuwe account om je aan te spreken.

Hesla_smd
MIjn sig werkt wel, maar ik moet mijn naam niet weten ik moet jou char naam weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
SMD007 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:46:
[...]

MIjn sig werkt wel, maar ik moet mijn naam niet weten ik moet jou char naam weten.
Ja maar is makkelijk om gelijk iemand aan te kunnen spreken. Anyway is gelukt voor mij in in ieder geval. Nog niet veel kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
SMD007 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:46:
[...]

Malivana, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
Heb me dit weekend ook vol in de League gestort en helaas moet ik toegeven na 15 uur spelen dat het hele Bestiary gebeuren me erg tegen valt. Ik speel POE niet om Pokemon monsters te verzamelen maar om er zoveel mogelijk, snel te killen.
Kortom ga me tijd de komende drie maanden in iets anders steken.
Succes met de grind en de net gooi fails.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Je kan nog steeds gewoon alles omleggen, ik leg ook geregeld een pokemon om in plaats van hem te vangen. Het is maar net waar je je aan wilt irriteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Bijzonder dat je inderdaad stopt vanwege één functionaliteit :D
Ik pak van nieuwe beesten er 1 en de unique monsters en verder lekker rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Ik ben een Ranger begonnen als eerste Char ooit in PoE, en momenteel vind ik dat Pokemon gedoe wel best leuk imo.. Ben een beetje een completionist dus gotta catch 'em all :D

Echt super veel craft ik er momenteel nog niet uit, 't is gewoon iets bij het levelen dat 't wat interessanter maakt

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik heb 1x iets gecraft, een claw, had er 1tje nodig, maar kreeg de langzaamste base met crap rolls...ik probeer het heel veel later nog wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
mercapto schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:33:
Ik heb 1x iets gecraft, een claw, had er 1tje nodig, maar kreeg de langzaamste base met crap rolls...ik probeer het heel veel later nog wel eens :P
Het craften voegt met name wat toe aan de early game en lategame imo.
Vooral early game een gegarandeerde quicksilver met extra movement speed erop kunnen craften helpt veel tijdens het levelen. Voor midgame is het allemaal wat minder interessant (als caster in ieder geval), maar lategame is het weer wat leuker om te doen.

Vooral voor SSF is dit craften wel leuk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Arachnan schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:40:
[...]

Het craften voegt met name wat toe aan de early game en lategame imo.
Vooral early game een gegarandeerde quicksilver met extra movement speed erop kunnen craften helpt veel tijdens het levelen. Voor midgame is het allemaal wat minder interessant (als caster in ieder geval), maar lategame is het weer wat leuker om te doen.

Vooral voor SSF is dit craften wel leuk denk ik.
Helemaal mee eens. OK het is nog wat buggy allemaal maar dat komt wel goed. En het geeft weer een paar hele leuke opties erbij. Ben zelf pas in act 7 maar neem aan dat er late game ook de nodige meerwaarde in zit.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Heb een SSF character gestart vanwege de mapfix en de beastcrafts.
Tot nu toe gaat het prima. Ik heb succesvol een ring met attack speed gecraft die ik goed kon gebruiken. De overige items zijn:
1 amulet
1 belt
3 wapens
En die waren allemaal zo crap dat ik ze weer weggegooit heb.
Daarnaast heb ik een unique glove gecraft maar die was voor casters terwijl ik melee speel, dus had daar niets aan.
Is het craften daarom waardeloos? Het zit er een beetje tussen in. Lang niet alle crafts zijn nuttig, maar je kunt redelijk deterministisch de beasts farmen die je nodig heb. Dat is een dikke vooruitgang ten opzichte van bijvoorbeeld divination cards of andere oude league meganismes die veel meer RNG based waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

Ik heb van het weekend nog geen tijd kunnen maken om de nieuwe league te starten.
Zelf zit ik te denken om een summoner te maken, is dit handig met de game mechanic om netten te gooien?
Je hebt dan wel tijd om te klikken op een net, maar de kans is groot dat je minions alles al dood hebben...

Wat zijn jullie iedeeen/ervaringen tot noch toe als het om pokemon vangen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Blue Boon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:40:
Ik heb van het weekend nog geen tijd kunnen maken om de nieuwe league te starten.
Zelf zit ik te denken om een summoner te maken, is dit handig met de game mechanic om netten te gooien?
Je hebt dan wel tijd om te klikken op een net, maar de kans is groot dat je minions alles al dood hebben...

Wat zijn jullie iedeeen/ervaringen tot noch toe als het om pokemon vangen gaat?
Mijn ervaring... waardeloos.
Ik speel met skeleton mages en spectres, alles is meestal al dood voordat ik mijn net kan gooien.
Op enkele rode mobs na, gisteren vond ik er 1 waar ik een minuut of 2 om moeten staan inhakken. dus tijd zat.

Als je een snelle mob heb die ook nog eens andere mobs spawnt is het trouwens ook gewoon voorbij, zie hem maar aan te kunnen klikken met al het gedoe op je scherm :)

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Zat gister even een stream te kijken en hij zei tussen neus en lippen door dat hij een mirror had gevonden in de league een uurtje eerder. Net even de clip opgezocht.

https://clips.twitch.tv/HelplessFaithfulChowderCoolStoryBro

Vooral de actie na het oppakken, lol...ons bent zunig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Grappig dat altijd de bekende streamers zoveel geluk hebben.
Een mirror vinden in een lvl 44 zone tijdens het levelen..

Alle clips die ik tot nu toe heb gezien van mensen die een mirror krijgen waren high level maps of mensen in volledige IIQ en IIR gear.

[ Voor 6% gewijzigd door Arachnan op 06-03-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Na vorige league een glacial cascade inquisitor te hebben gedaan deze league voor een dual wield molten strike ascendant gekozen.

Moet zeggen dat de hoge attack speed mij bevalt. Enige nadeel is natuurlijk dat Pokémon vangen zo ietsje pittiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58
Arachnan schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:18:
Grappig dat altijd de bekende streamers zoveel geluk hebben.
Een mirror vinden in een lvl 44 zone tijdens het levelen..
"De bekende streamers" spelen dan ook een factor x meer dan de gemiddelde persoon hier op GoT / in de guild. Neem bijv Zizaran/Alkaizer/Cutedog; je ziet heel veel clips langskomen van het 6-linken binnen 20 fuses. Dat kan je geluk noemen en is misschien ook wel zo, maar denk je dat dat elke keer zo is? Die gasten linken wel vaker dan 2 of 3 keer een 6s item, en dat het dan een keer meezit, dan wordt dat geclipt en bestempeld als "luck".
En ja, de ene is meer lucky dan de ander, maar voor het overgrote deel geldt hoe meer je speelt, des te kleiner de luck factor wordt. Speaking of which, deze league nog maar 1x een item van 8c gevonden, de rest waren 1c sales.

En ik weet niet hoe GGG het voor elkaar heeft gekregen, maar ze hebben iets met orb of alchemy gedaan, ik kom die dingen echt te kort. Dan maar mijn unique items tabjes op 1-2alch BO zetten.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
enira schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:38:
[...]
"De bekende streamers" spelen dan ook een factor x meer dan de gemiddelde persoon hier op GoT / in de guild.
Helemaal mee eens. Ik ben mij er goed van bewust dat zij iedere dag vaak 8+ uur spelen en dus vaker kans maken op een goeie drop of 6l, maar dat neemt niet weg dat een mirror vinden in een level 44 zone lucky is hoe je het ook bekijkt ;)

Meeste streamers rushen natuurlijk naar maps toe en vinden daar goeie items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Over bekende streamers gesproken. Ik heb gisteren even naar Alkaizer zitten kijken en zijn build ziet er best solide uit (to say the least).

Heeft er iemand toevallig een idee waar die build of gebaseerd is en of er een guide voor is? Ik kan natuurlijk zien welke skills en passives hij gebruikt, maar ik vroeg mij even af of er ergens meer info over te vinden is.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
ZTeeVeR schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:53:
Over bekende streamers gesproken. Ik heb gisteren even naar Alkaizer zitten kijken en zijn build ziet er best solide uit (to say the least).

Heeft er iemand toevallig een idee waar die build of gebaseerd is en of er een guide voor is? Ik kan natuurlijk zien welke skills en passives hij gebruikt, maar ik vroeg mij even af of er ergens meer info over te vinden is.
Meeste streamers hebben op twitch een commando ingesteld dat je een link heeft naar een build /guide. Bijvoorbeeld !Build

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Nephalem schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:52:
[...]

Meeste streamers hebben op twitch een commando ingesteld dat je een link heeft naar een build /guide. Bijvoorbeeld !Build
Je dacht dat ik dat nog niet had geprobeerd :). haha

Ik vogel wel even met wat ik in zijn profiel kan zien aan huidge stats en skills

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
ZTeeVeR schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Je dacht dat ik dat nog niet had geprobeerd :). haha

Ik vogel wel even met wat ik in zijn profiel kan zien aan huidge stats en skills
Ja dat zet je er niet bij he :P

Voor Alkaizer zal er verder weinig te vinden zijn tenzij hij nog een video maakt over zijn build.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ziz zei eerder vandaag dat hij een bepaalde roll op een magic item in 3000+ alts niet had gekregen. Ondertussen was hij shaper escorts aan het doen voor chaos orbs en fusings, en maar spammen op z'n 6S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
nog mensen hier die sin/innocence boxes hebben gekocht en wat heb je er uit gekregen?

ik heb er gister 2 gekocht en kreeg innocence wings en innocence sword pet. lucky met wings? want lijkt erop dat dat het duurste item is die eruit kan droppen samen met sin wings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Cranzai schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:56:
Na vorige league een glacial cascade inquisitor te hebben gedaan deze league voor een dual wield molten strike ascendant gekozen.

Moet zeggen dat de hoge attack speed mij bevalt. Enige nadeel is natuurlijk dat Pokémon vangen zo ietsje pittiger is.
Merk zelf ook dat hoge attack speed heerlijke QoL is. Zowel kwa movement skills als hoe dynamisch een build aanvoelt. Maakt ook het upscalen vrij makkelijk met flat-damage mods (rings/amulet, evt abyssus) waardoor je veel minder afhankelijk wordt van de echt dure drops.

Wanneer je eenmaal richting de >7 attacks/second zit, wordt het verslavend. Zit daardoor al sinds ascendancy's uitkomen vast aan juggernaut, want die acc->%attack speed kent geen gelijke op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
nemesis2212 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:01:
nog mensen hier die sin/innocence boxes hebben gekocht en wat heb je er uit gekregen?

ik heb er gister 2 gekocht en kreeg innocence wings en innocence sword pet. lucky met wings? want lijkt erop dat dat het duurste item is die eruit kan droppen samen met sin wings?
Ik heb de Manticore set gekocht en de rest van de punten uitgegeven aan boxes (moet toch wat he).
Heb volgens mij de jackpot gekregen, want heb de Sin en Innocence pet, Innocensce wings plus Sin en Innocence footprints en ook nog de herald effect van Sin en Innocence. Dus ik mag absoluut niet klagen :)

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
Het gaat deze league maar stroef met mijn assasin. Dit heeft vooral te maken dat ik weinig of vaak geen currency heb. Vorige league ging het heel rap doordat ik vrij snel achter elkaar zonder veel te farmen twee doctors had waarmee ik zo'n beetje alles kon kopen voor mijn build. Het was ook vrij laat in de league nu zit ik te wachten tot ik steel rings kan kopen en white bases zijn nog steeds 15c volgens mij. Ik heb praktisch geen hit maar een Lycosidae is zoooo ver weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
KarmaPolice schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:47:
Het gaat deze league maar stroef met mijn assasin. Dit heeft vooral te maken dat ik weinig of vaak geen currency heb. Vorige league ging het heel rap doordat ik vrij snel achter elkaar zonder veel te farmen twee doctors had waarmee ik zo'n beetje alles kon kopen voor mijn build. Het was ook vrij laat in de league nu zit ik te wachten tot ik steel rings kan kopen en white bases zijn nog steeds 15c volgens mij. Ik heb praktisch geen hit maar een Lycosidae is zoooo ver weg...
Volgens mij ben je beter af met toch eerst sparen voor die Lycosidae voordat je in steel rings enzo gaat investeren. Die Hits can't be evaded heeft waarschijnlijk een grotere impact op je dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
ja ik zat te gluren in pob ik zag iets van 100k dps increase das best een hoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
Naar mijn idee is currency in deze league voor de meeste mensen een groot probleem. Dit komt mede, omdat je eigenlijk geen extra currency drops hebt. Bij Parandus had je de kistjes met extra loot. Bij Breach tja hoef ik niet uit te leggen lol. Bij abyss had je ook weer extra monsters en dus weer meer currency. Bij deze league heb je helemaal niets extra's de league mod zelf voegt vrijwel niets toe wat betreft monsters. Je komt af en toe een sterkere mob tegen, maar die ene mob maakt de currency drop verschil niet.

veel gehoorde klacht is ook dat wanneer je gaat mappen de league een beetje zoals standard aanvoelt er valt weinig extra's te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
SMD007 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:21:
veel gehoorde klacht is ook dat wanneer je gaat mappen de league een beetje zoals standard aanvoelt er valt weinig extra's te vinden.
Daar zit zeker wat in, het grootste deel van mijn currency heb ik eigenlijk alleen maar verdiend door samen met mijn party de red tier elder een paar keer te spawnen en daar de uniques van te verkopen. Verder verkoop ik ilvl 84 enn shaper/elder bases, maar het gaat allemaal niet zo snel als in eerdere leagues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Precies het gevoel wat ik heb tot nu toe. Heb best wat uurtjes gespeeld naast werk en gezinsleven maar nog geen goede drops tot nu toe. Heb een paas abysses gehad en 2x een depth maar de drops daar zijn ook kapot generfed. Die hoards droppen niks meer en dat eindbaasgeval dropt 1 belt en 1 blauwe abyss jewel. Heb ook best wat last om maps te sustainen. Moet echt wel bij zana gaan kijken om een hoger level te kopen maar heb nog steeds t2 en t3 maps open in de atlas. Hoop ook op een lekkere drop om wat spulletjes te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Heb tot nu toe totaal geen spijt van dat ik deze league skip, was toch al redelijk opgebrand vwb POE en alle verhalen over de league rondom doen me mijn besluit alleen maar versterken.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Helaas...

Helaas

[ Voor 47% gewijzigd door lauranvh op 08-03-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
RIP lauranvh
nu de standaard versie of weer terug?

Ik ga lekker langzaam door de league en vermaak me daardoor nog, dat gerace lijkt mij veels te frustrerend, vooral als alle racers om currency vechten. Ik heb een hekel aan opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Paar weken geleden, toen de eerste info baar buiten kwam, sprak ik mijn zorg uit over t split-item recipe hier op t forum.
Ik denk dat ik eens een sollicitatie brief ga maken ☺

Maar euhmz, ik heb eigenlijk best veel plezier aan deze league. En ik vind t tot nu toe leuker dan abys.
Red beasts zijn tof om tegen te komen. Berg loot, misschien wel type met aardig recipe.
En ik word niet doodgegooid met 4 van die dingen per map zoals met abys was.
De abys dingen die ik nu tref is precies goed, nu denk ik 'jeej' als ik er 1 zie ipv 'zucht...'

Pagina: 1 ... 110 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]