Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:50
server restarted... stukje gespeeld... ga de cave van merveil in en stopt met laden :S

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Niet te spelen zo. Morgen maar weer eens kijken. Op steam op dit moment 86.000 spelers. Dat zijn er dus zeker 250.000 concurrent players op dit moment. Schijnbaar is dat iets te veel van het goede voor POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holypoison
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01-2024
Kaw schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:01:
Niet te spelen zo. Morgen maar weer eens kijken. Op steam op dit moment 86.000 spelers. Dat zijn er dus zeker 250.000 concurrent players op dit moment. Schijnbaar is dat iets te veel van het goede voor POE.
Lirik is om 2300 gaan streamen met 34k views... zou dat er iets mee te maken hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 14:40
Ik twijfel heel erg om PoE weer te gaan spelen. Ik vind het echt heel uitgebreid, misschien wel 'te'. Ik heb dus sowieso een guide nodig. Ik heb leuke builds voorbij zien komen maar daar wordt toch wel verwacht dat je een beetje weet wat je doet. Ook mbt leveling.

Ik was voorheen altijd fan van builds van LiftingNerdBro maar zijn recente builds vind ik niet zo (wil geen totems meer spelen).

Dus, heeft iemand een suggestie voor een goeie budget league starter met bijbehorende (video)guide. Zoals gezegd, liefst geen totems.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Geraak zelfs niet op de site?
Moeite waard om proberen te spelen, of gaat het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 16:21
jaihel schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:59:
Ik twijfel heel erg om PoE weer te gaan spelen. Ik vind het echt heel uitgebreid, misschien wel 'te'. Ik heb dus sowieso een guide nodig. Ik heb leuke builds voorbij zien komen maar daar wordt toch wel verwacht dat je een beetje weet wat je doet. Ook mbt leveling.

Ik was voorheen altijd fan van builds van LiftingNerdBro maar zijn recente builds vind ik niet zo (wil geen totems meer spelen).

Dus, heeft iemand een suggestie voor een goeie budget league starter met bijbehorende (video)guide. Zoals gezegd, liefst geen totems.

Dank!
Kijk even bij mathil hij heeft 5 verschillende starter builds op een rijtje gezet. Er is ook nog genoeg anders te spelen hoor, maar dat zijn de gangbare builds voor deze League.
Tomski1986 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:59:
Geraak zelfs niet op de site?
Moeite waard om proberen te spelen, of gaat het gewoon niet?
Vandaag hele dag zonder issues gespeeld. Gewoon opstarten ^^

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:46

Magic666

No one's neighbour!

dafuq? Ingelogd op standaard en wat blijkt? Alle quests van alle acts staan al als voltooid! (ok, sommige ook gefaald)

Wat is dit nu weer? Nieuwe toon maken om alle nieuwe content te kunnen spellen?? pffff.....
Ik mag toch aannemen dat dit een foutje is van GGG....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Magic666 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:30:
dafuq? Ingelogd op standaard en wat blijkt? Alle quests van alle acts staan al als voltooid! (ok, sommige ook gefaald)

Wat is dit nu weer? Nieuwe toon maken om alle nieuwe content te kunnen spellen?? pffff.....
Ik mag toch aannemen dat dit een foutje is van GGG....
Patchnotes niet gelezen zeker?
Existing Characters and the New Content:
Characters that had previously completed The Ribbon Spool in Merciless difficulty will have automatically completed all mandatory quests in The Fall of Oriath, and have immediate access to maps. These characters will not have any of the quest rewards from the mandatory quests in Acts 5 through 10, but can receive them by talking to the questgivers. No side quests will be automatically completed, and existing characters will have to receive and complete these quests to obtain the quest rewards.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:46

Magic666

No one's neighbour!

hmmm niet gelezen nee, die lap text was mij ff teveel van het goede.

Maar goed, nieuwe toon dus en wéér act 1 t/m 4.... pfff. Ik wacht daar nog wel ff mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Magic666 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:22:

Maar goed, nieuwe toon dus en wéér act 1 t/m 4.... pfff. Ik wacht daar nog wel ff mee.
Daar ben je echt zo doorheen, en ik moet zeggen dat act 5-8 in ieder geval tot nu toe wel de moeite waard zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Magic666 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:22:

Dit had ik voor 3.0 gedaan en het is wel de moeite waard. Zo kon ik gelijk aan Act5 beginnen en gisteren de laatste act voltooid.

Enige irritante is dat de bandit reward bugged is, ik krijg de items niet om de 'nieuwe' versie af te ronden.

Inmiddels level 70 met mijn Lacerate Slayer en Starforge, lekker relaxed en geen league pressure om veel te moeten farmen om iets gedaan te krijgen. Wellicht dat ik in de winter weer een league ga spelen maar nu genoeg andere dingen te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door marshallq op 07-08-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik heb me gisteren ook weer eens heel kort gewaagd aan PoE. Even wat afwisseling van Diablo 3.

Heb een Witch aangemaakt, en ben een klein stukje gekomen. Blijft toch mooi dat een dergelijk complex spel compleet F2P is.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Afgelopen weekend ook een hoop gespeeld, nu level 62 en net in act 10 aangekomen.

Eerste indrukken zijn erg positief, had nooit gedacht dat frostblades zou leuk konden zijn. Bij bepaalde areas heeft GGG echt wel heel veel gekopieerd, waar zelfs uitgangen op dezelfde plek zitten, dit had wel een beetje veranderd mogen worden naar mijn mening.
De bossfights zijn leuk gedaan, verrassend nieuwe fights met leuke mechanics. Ik merk al wel dat ik niet dingen moet proberen te facetanken, dat gaat echt hard fout. Tot en met act 7 was het echt cake (relatief), maar merkte in act 8 en 9 dat ik toch wel rake klappen kreeg. Deathcounter zit nu bijna op 100 denk ik.. :P

Vanavond act 10 doorhobbelen en rustig aan maps beginnen.
@Neles7 , samen verderlopen, of ben je gisteren nog doorgegaan?

[ Voor 4% gewijzigd door enira op 07-08-2017 10:26 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
enira schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:25:
Afgelopen weekend ook een hoop gespeeld, nu level 62 en net in act 10 aangekomen.

Eerste indrukken zijn erg positief, had nooit gedacht dat frostblades zou leuk konden zijn. Bij bepaalde areas heeft GGG echt wel heel veel gekopieerd, waar zelfs uitgangen op dezelfde plek zitten, dit had wel een beetje veranderd mogen worden naar mijn mening.
De bossfights zijn leuk gedaan, verrassend nieuwe fights met leuke mechanics. Ik merk al wel dat ik niet dingen moet proberen te facetanken, dat gaat echt hard fout. Tot en met act 7 was het echt cake (relatief), maar merkte in act 8 en 9 dat ik toch wel rake klappen kreeg. Deathcounter zit nu bijna op 100 denk ik.. :P

Heb vorige league ook een frost blades build gespeeld. Was het leukste character dat ik ooit gespeeld heb.
Succes met A10. Is schijnbaar een lastige.

Zit zelf pas in A3 maar ben heel rustig aan het spelen in SSF SC Harbringer. Hoop deze week wat stappen te maken en tot aan maps te komen. Word een ELE BV Inquisitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Dacht leuk even de nieuwste DLC te spelen. Zijn al me skills gereset, ik als PoE leek die eens per half jaar speelt gaat dat nooit meer terug kunnen zetten :( Vet balen die skill reset

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
ik denk aan een full 2hnder axe build, heeft er iemand nog een goede guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)

Wat een laag level voor Act10, ik ben zelf nu lvl63 en ben net begonnen in 8 :D
evilpin0 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:06:
Dacht leuk even de nieuwste DLC te spelen. Zijn al me skills gereset, ik als PoE leek die eens per half jaar speelt gaat dat nooit meer terug kunnen zetten :( Vet balen die skill reset
Dat is gedaan omdat de passive tree voor een deel veranderd is, en zo lastig is het toch niet, je check op forum voor whatever je speelt en pakt een passive tree er vanaf.

[ Voor 51% gewijzigd door Terence(x) op 07-08-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
boemmie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:09:
ik denk aan een full 2hnder axe build, heeft er iemand nog een goede guide?
Welke skill wil je spelen? Waarschijnlijk heb je van elke wel een 2h axe variant.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
JohnnyV76 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Welke skill wil je spelen? Waarschijnlijk heb je van elke wel een 2h axe variant.
facehugging is prima. geen zin in rf build
zelf slaan dus geen 2 totems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
evilpin0 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:06:
Mooie kans om eens een andere build te proberen.
Er zijn genoeg guides te vinden waarmee je weer mooi die character kan gebruiken.
boemmie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

facehugging is prima. geen zin in rf build
zelf slaan dus geen 2 totems
2h Sunder build:
YouTube: Path of Exile 3.0 Guide - Sunder Berserker Marauder - Strong and fle...

Dit lijkt me wel een prima build voor jou. Simpel gehouden en toch erg sterk.

[ Voor 30% gewijzigd door lauranvh op 07-08-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
lauranvh schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Er zijn genoeg guides te vinden waarmee je weer mooi die character kan gebruiken.

[...]

2h Sunder build:
YouTube: Path of Exile 3.0 Guide - Sunder Berserker Marauder - Strong and fle...

als ik een dwarf zou kunnen kiezen als race zou het helemaal klaar zijn, maar lijkt inderdaad op een build voor mij:) sunder it is vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Er is nu closed beta bezig op Xbox One. Iemand die een key voor mij heeft?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Laatst online: 22-09 16:21

Ik heb doorgespeeld tot maps. Maar ben de hele dag niet thuis geweest dus wellicht ben je ook zover en kunnen we samen mappen ;)

Death counter is nu ~85 waarvan 20 deaths op Kitava A10.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 22-09 16:53
Mijn deaths ervaring door the story content verliep stukken beter dan de meeste als ik het zo lees. Voor de act 10 boss had ik 28 deaths. Na het gevecht 42. Dat zijn toch betere waardes dan de meeste als ik het zo lees :p Verder zit ik nu op mapjes niveau en mijn God wat is het saai. Deze league is no fun :(

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
lauranvh schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

[...]

2h Sunder build:

speelt inderdaad prima, gisteren even snel lvl 20 gehaald, vandaag weer verder. lekker simpel hard meppen:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Oei... ben nu pas in Act 9 dus ik heb nog wat deaths te gaan zo te horen :)
Mijn drops tot nog toe zijn extreem slecht... alleen een handje vol starter uniques die niks waard zijn. Weet nog dat ik vorige league op dag 1 al 2x facebreakers vond en maligaro's virtuosity gloves dus had meteen een klein kapitaaltje om in items te investeren voor mijn build.

Door de acts heen lopen is best vermakelijk moet ik zeggen. Ergens zelfs jammer dat je maar 1 playthrough hoeft te doen met al die nieuwe content! De harbingers als game mode zijn inderdaad niet heel bijzonder al is de loot die ze droppen nog wel interessant. Ach ik ga sowieso wel lol hebben om de atlas zoveel mogelijk te unlocken. Ik heb het nodig in een spel om een gevoel van progressie te hebben en daar zorgt de atlas voor bij mij. Vrijdag een weekje weg dus zonder PoE. Als ik terug kom wil ik denk ik heel graag weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JohnnyV76 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:20:
De harbingers als game mode zijn inderdaad niet heel bijzonder al is de loot die ze droppen nog wel interessant. Ach ik ga sowieso wel lol hebben om de atlas zoveel mogelijk te unlocken. Ik heb het nodig in een spel om een gevoel van progressie te hebben en daar zorgt de atlas voor bij mij. Vrijdag een weekje weg dus zonder PoE. Als ik terug kom wil ik denk ik heel graag weer verder :)
De loot die ze droppen is best leuk ja, maar het had wel iets meer mogen zijn. na een hele playthrough en wat mapjes heb ik 6 orbs compleet. 6!!! dat slaat echt helemaal nergens op zo heel bijzonder zijn de orbs ook helemaal niet. Een mapje rerollen naar zelfde of hogere tier... een alch die gecombineerd is met een fuse en dus een 4L geel item maakt van een random wit item... Kom op dat had best wat meer kunnen droppen. Zat samen met @KneoK ook al te twijfelen wat te doen en ik denk dat ik binnenkort eens ga puzzelen voor een build op standard en mij daar verder ga bezig houden de league is het gewoon niet voor mij. De atlas dit keer heb ik ook gewoon geen zin meer in om te gaan vullen.
JohnnyV76 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:20:
Vrijdag een weekje weg dus zonder PoE. Als ik terug kom wil ik denk ik heel graag weer verder :)
Fijne vakantie vast ;)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Vraagje : heb een tijdje deze game gespeeld na release maar daarna eigenlijk helemaal niet meer
Zie dat er enorm veel veranderd is , en dat is een goed teken lijkt me :)
Lees dat de Xbox release ook dit jaar nog is.

Is het nu een goede tijd om weer in te stappen of komt er nog iets van een expansie uit waar ik misschien beter op kan wachten ?

Lees ook dat er ascendancy classes zijn nu. Die ken ik nog niet maar ik neem aan dat het een soort van advanced classes zijn ?
Die Inquisitor lijkt me erg leuk maar dat is puur omdat ik een enorme Warhammer fan ben.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Iusedto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:52:
Vraagje : heb een tijdje deze game gespeeld na release maar daarna eigenlijk helemaal niet meer

Is het nu een goede tijd om weer in te stappen of komt er nog iets van een expansie uit waar ik misschien beter op kan wachten ?

Lees ook dat er ascendancy classes zijn nu. Die ken ik nog niet maar ik neem aan dat het een soort van advanced classes zijn ?
Die Inquisitor lijkt me erg leuk maar dat is puur omdat ik een enorme Warhammer fan ben.
Dit is juist HET moment om in te stappen IMO, er is net een nieuwe temp league begonnen (dus een verse economie) en de grootste update aller tijden is net uitgekomen. ipv 3 x 4 acts zijn er 6 nieuwe acts bijgekomen en is het 1 keer 10 acts tot endgame.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Iusedto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:52:

Wat @E-Rick zegt. Nu is HET moment om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
@E-Rick en @SMD007, bedankt voor de info.
Maar even kijken of ik een gaatje kan vinden deze week. Zal me ook wat gaan inlezen.

Inquisitor/Templar een goede keuze als "newbie" ?
Of moet ik dat zelf bepalen lol. (Necromancer/witch lijkt me ook waanzinnig)

[ Voor 9% gewijzigd door Iusedto op 08-08-2017 14:33 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
Iusedto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:31:
@E-Rick en @SMD007, bedankt voor de info.
Maar even kijken of ik een gaatje kan vinden deze week. Zal me ook wat gaan inlezen.

Inquisitor/Templar een goede keuze als "newbie" ?
Of moet ik dat zelf bepalen lol.
Hangt er voornamelijk vanaf wat voor skill je wil gebruiken, zou gewoon even 10 minuten nemen om de builds door te browsen op de class forums :)

Ik speel zelf Glacial Cascade mines (damn ziggy en zijn guides tremor rod was onbetaalbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Terence(x) schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:33:
[...]
Hangt er voornamelijk vanaf wat voor skill je wil gebruiken, zou gewoon even 10 minuten nemen om de builds door te browsen op de class forums :)
Goede tips, thanks :)
Ik heb er 1 gevonden ja. Een newbie build en exact mijn playstyle lijkt het wel.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/105920

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Iusedto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Goede tips, thanks :)
Ik heb er 1 gevonden ja. Een newbie build en exact mijn playstyle lijkt het wel.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/105920
Erg uitgebreide guide voor beginners. Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik ben inmiddels level 79. Lekker druk aan het mappen en tier 1 t/m tier 5 al completed.

Deze league speel ik net zoals in de 2W race een dual wield axe sunder. Echter nu als Beserker.
In plaats van full physical te gaan zit ik op 90% conversion to cold damage. Inmiddels 15% chance to freeze en zelfs map bosses freeze ik. Tooltip buffed dps zit op 84K dps (effective dps in PoB zit op 240K).

Merk weinig van de buffed bosses, met een granite op, onslaught en een totem heb ik nergens last van en kan eigenlijk alles facetanken. Op dit moment nog op 0 deaths, zal binnenkort wel veranderen :)

Erg leuke build tot nu toe, kan me wel bekoren. Ook 1 van de sterkere builds die ik heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:19:
Zo ik ben inmiddels level 79. Lekker druk aan het mappen en tier 1 t/m tier 5 al completed.

Deze league speel ik net zoals in de 2W race een dual wield axe sunder. Echter nu als Beserker.
In plaats van full physical te gaan zit ik op 90% conversion to cold damage. Inmiddels 15% chance to freeze en zelfs map bosses freeze ik. Tooltip buffed dps zit op 84K dps (effective dps in PoB zit op 240K).

Merk weinig van de buffed bosses, met een granite op, onslaught en een totem heb ik nergens last van en kan eigenlijk alles facetanken. Op dit moment nog op 0 deaths, zal binnenkort wel veranderen :)

Erg leuke build tot nu toe, kan me wel bekoren. Ook 1 van de sterkere builds die ik heb gespeeld.
wat is jouw build hiervoor?
ik ben er gisteren ook een gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boemmie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

wat is jouw build hiervoor?
ik ben er gisteren ook een gestart
Heb mijn eigen build gemaakt in PoB voordat de nieuwe league vrijdag begon. Kwam daar uiteindelijk (met redelijke gear) tot een totaal van 1M+ effective DPS en rond de 90K tooltip DPS.

Maar in het kort:
Build heeft 1 unique nodig (ik gebruik er 3):
  • Hrimsorrow / Hrimburn unique gloves (MUST)
  • Belly of the Best (nice 2 have)
  • Belt of the Deceiver (nice 2 have)
De gloves zorgen voor 50% conversion van physical to cold. In the ranger tree kun je nog een 40% conversion pakken + een paar leuke elemental nodes met cold pen en freeze chance.

Als wapens gebruik je:
  • One handed axe, high physical - Main hand
  • The Princess, veel ele damage - Off hand
Je attacked niet met je off hand, the princess is dus puur een stat stick:
Gain 25%-30% of physical damage as extracold damage.

Betekend dus gewoon dat je zoveel mogelijk physical damage moet scalen wat je dus weer extra cold damage geeft.

Op dit moment gebruik ik een 5L:
Sunder + Multistrike + Ele damage w/ attacks + Melee Phys + Con Effect

6L optie wordt óf Cold Pen óf Ruthless. Ben er nog niet over uit. Ben nu begonnen met mijn 6L belly.

Jewels moeten allemaal 3-5% chance to freeze hebben. Aangezien ze de werking van freeze hebben aangepast in 3.0 freeze ik eigenlijk alles wel omdat mijn hits zoveel cold damage doen. Door mijn 8 APS van op dit moment nog (wordt 12-13) hit ik een boss zo vaak en met zoveel cold damage dat ik ze dus freeze. Ik gebruik nu nog Herald of Ash maar ik denk dat ik die laat vervallen voor Blasphemy - Frostbite. Wellicht ga ik ook voor een setup met CWDT lvl 1 + Frostbite. Ben er nog niet over uit.

Indien meer info nodig is roept u maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Heb mijn eigen build gemaakt in PoB voordat de nieuwe league vrijdag begon. Kwam daar uiteindelijk (met redelijke gear) tot een totaal van 1M+ effective DPS en rond de 90K tooltip DPS.

Maar in het kort:
Build heeft 1 unique nodig (ik gebruik er 3):
  • Hrimsorrow / Hrimburn unique gloves (MUST)
  • Belly of the Best (nice 2 have)
  • Belt of the Deceiver (nice 2 have)
De gloves zorgen voor 50% conversion van physical to cold. In the ranger tree kun je nog een 40% conversion pakken + een paar leuke elemental nodes met cold pen en freeze chance.

Als wapens gebruik je:
  • One handed axe, high physical - Main hand
  • The Princess, veel ele damage - Off hand
Je attacked niet met je off hand, the princess is dus puur een stat stick:
Gain 25%-30% of physical damage as extracold damage.

Betekend dus gewoon dat je zoveel mogelijk physical damage moet scalen wat je dus weer extra cold damage geeft.

Op dit moment gebruik ik een 5L:
Sunder + Multistrike + Ele damage w/ attacks + Melee Phys + Con Effect

6L optie wordt óf Cold Pen óf Ruthless. Ben er nog niet over uit. Ben nu begonnen met mijn 6L belly.

Jewels moeten allemaal 3-5% chance to freeze hebben. Aangezien ze de werking van freeze hebben aangepast in 3.0 freeze ik eigenlijk alles wel omdat mijn hits zoveel cold damage doen. Door mijn 8 APS van op dit moment nog (wordt 12-13) hit ik een boss zo vaak en met zoveel cold damage dat ik ze dus freeze. Ik gebruik nu nog Herald of Ash maar ik denk dat ik die laat vervallen voor Blasphemy - Frostbite. Wellicht ga ik ook voor een setup met CWDT lvl 1 + Frostbite. Ben er nog niet over uit.

Indien meer info nodig is roept u maar :)
ik ben bezig met een 2hnder build van sunder. en pas op lvl 20, dus die belt moet ik wel ergens kunnen scoren dan:). heb ook een gedeelte tot lvl 45 frostblade ranger gespeeld, merkte dat toch wel dat redelijk wat beesten trager door gingen omdat de elem resist hadden. hier heb je geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boemmie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

ik ben bezig met een 2hnder build van sunder. en pas op lvl 20, dus die belt moet ik wel ergens kunnen scoren dan:). heb ook een gedeelte tot lvl 45 frostblade ranger gespeeld, merkte dat toch wel dat redelijk wat beesten trager door gingen omdat de elem resist hadden. hier heb je geen last van?
Ik deal 25-30K cold damage per hit dus merk er nu nog weinig van. Mocht ik het wel gaan merken dan zou Frostbite daarmee moeten helpen. Vandaar dat ik nog twijfel over hoe ik de curse ga doen (blasphemy of cwdt).

Een vriend van mij speelt 2handed sunder en dan pure physical. Dus we vullen elkaar mooi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:22:
[...]

Ik deal 25-30K cold damage per hit dus merk er nu nog weinig van. Mocht ik het wel gaan merken dan zou Frostbite daarmee moeten helpen. Vandaar dat ik nog twijfel over hoe ik de curse ga doen (blasphemy of cwdt).

Een vriend van mij speelt 2handed sunder en dan pure physical. Dus we vullen elkaar mooi aan.
heb je een link van de 2hnd sunder dan?:) kan ik eens afkijken waar hij mee loopt en wat zijn build is.
een curseje om aan te zetten is inderdaad wel handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

boemmie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

heb je een link van de 2hnd sunder dan?:) kan ik eens afkijken waar hij mee loopt en wat zijn build is.
een curseje om aan te zetten is inderdaad wel handig
Hij heeft zijn profile op private maar ik heb zijn tree wel. Hij gaat voor physical met bleed en de nieuwe bleed keystone Crimson Dance.

http://poeurl.com/bqG9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:42:
[...]

Hij heeft zijn profile op private maar ik heb zijn tree wel. Hij gaat voor physical met bleed en de nieuwe bleed keystone Crimson Dance.

http://poeurl.com/bqG9
very intresting!
eens kijken of ik daar heen kan gaan, net wat meer dan pure phys door de bleed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Nou net Kitava gedaan maar viel me eigenlijk heel erg mee. Verwachtte het ergste maar lukte zelfs deathless. Denk dat mijn build juist voor dit gevecht geschikt is. Nu een resist probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
gisteren me door act 3 en groot gedeelte van 4 gemept. So far so good. Gaat best lekker, weinig deaths, op naar act 5 vanavond. Sunder blijft best ok spelen so far. Kom langzaam in range van de betere items, lvl 36 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankMennink
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-04 11:34
Paar dagen terug een Tremor rod weten te scoren voor 3c, 30 jewels en 3 fuses later 5L! Nu nog 4B1G krijgen en ik kan lekker verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Gister mijn standaard char weer aangekleed. let wel vele legacy gear etc. maar ik zit ondertussen met volle charges op 237k oid. dat gaat dus prima. voor wie tree/gear wil bekijken mijn char Helanha mijn profiel is niet prive dus :)

Het werkt prima ik heb alleen een licht mana probleem ik attack namelijk zo machtig snel dat zelfs met leech ik af en toe toch leeg raak met name bij een boss best vervelend :p hoewel het maar een fractie van een seconde steeds is merk ik wel dat als ik dan net een klap krijg het wel even vervelend is. Daar dus nog even verder over puzzelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit inmiddels op lvl 81. Level deze week nog even door tot ongeveer 85-90 en dan het weekend weer een nieuwe build.

Ga denk ik voor een nieuwe skill, zijn meestal broken bij release :P
Charged dash of Dark Pact incoming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
SMD007 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:48:
Gister mijn standaard char weer aangekleed. let wel vele legacy gear etc. maar ik zit ondertussen met volle charges op 237k oid. dat gaat dus prima. voor wie tree/gear wil bekijken mijn char Helanha mijn profiel is niet prive dus :)

Het werkt prima ik heb alleen een licht mana probleem ik attack namelijk zo machtig snel dat zelfs met leech ik af en toe toch leeg raak met name bij een boss best vervelend :p hoewel het maar een fractie van een seconde steeds is merk ik wel dat als ik dan net een klap krijg het wel even vervelend is. Daar dus nog even verder over puzzelen
Geen +1 belly? Valt me wel een beetje tegen grote leider :p

Trouwens is die build beter dan een howa build?

[ Voor 3% gewijzigd door kevinl op 09-08-2017 19:35 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:34:
[...]

Geen +1 belly? Valt me wel een beetje tegen grote leider :p

Trouwens is die build beter dan een howa build?
+1 belly is mij helaas nog nooit gelukt nee, maar ben er ook nooit echt voor gegaan. Belly is mooi veelzijdig item dus zou deze liever 4 of meer witte sockets hebben

Ik zelf vind hem beter dan howa, maar heb nog geen uber atzi of shaper geprobeerd dus lastig te zeggen. Groot voordeel van mijn build is veel frost en met crits dus freezes gezien bosses nu niet meer immune daarvoor zijn is dat best handig :)

• lauranvh
Zo gisteren fijn een hele avond kunnen spelen.
Van begin A4 tot the bridge encampment gekomen. Tot nu toe 3x doodgegaan (Aberrath minor god, had 50% fire res...)
Voelt zo tof om al die nieuwe content te spelen. Ben sinds eind A4 begonnen met Bladevortex 5 link in een tabula rasa. Nu nog opzoek naar een goede 5 link rare body armour. Ben SSF dus is nog niet zo simpel.

Wel nog een vraagje:
Ik heb een unique (hrimsorrow) nodig om mijn build nog beter te maken. Deze zou ik graag willen proberen te chancen en/of uit de mitts divination card krijgen.
Voor de chance heb ik goathide gloves nodig. Deze heb ik toegevoegd aan mijn lootfilter dus zie ik altijd liggen. Ook kijk ik elke keer als ik level naar alle gloves die vendors verkopen maar goathide gloves worden niet zo vaak verkocht.
Ook zou ik graag de mitts divination card gaan farmen. Op de wiki is alleen de info nog van 2.x dus weet niet waar ik deze nu moet vinden, iemand een idee?
En heeft er iemand nog tips om deze goathide gloves te krijgen om te chancen?

• boemmie
is er trouwens een must have item voor ene sunder build?(2h)

• Iusedto
Ok, gisteren mijn eerste stapjes in POE gezet.Snap er geen snars van maar vond het wel leuk.
Gek genoeg regelmatig dood gegaan maar dat ligt meer aan mij denk ik zo maar lol :)

3 chars gespeeld om een beetje een gevoel te krijgen en de Witch bevalt het best.
Heb een freezing pulse spell geloof ik en dingen gaan sneller dood . Win/win situatie dus :)

Lees wel veel tegenstrijdige berichten om je moet levelen via een guide of alles (ouderwets) lekker zelf uitzoeken.
Daar ben ik nog niet uit. Zag een steamer met een leuke witch build en ik weet dat er een guide van is maar om nou blindelings een guide te volgen haalt volgens mij ook wat spanning weg.
Je volgt eigenlijk blind de gameplay van een ander en daar wordt ik meestal niet zo blij van.

FUMES et CARNES

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
(jarig!)
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:14:
Ok, gisteren mijn eerste stapjes in POE gezet.Snap er geen snars van maar vond het wel leuk.
Gek genoeg regelmatig dood gegaan maar dat ligt meer aan mij denk ik zo maar lol :)

3 chars gespeeld om een beetje een gevoel te krijgen en de Witch bevalt het best.
Heb een freezing pulse spell geloof ik en dingen gaan sneller dood . Win/win situatie dus :)

Lees wel veel tegenstrijdige berichten om je moet levelen via een guide of alles (ouderwets) lekker zelf uitzoeken.
Daar ben ik nog niet uit. Zag een steamer met een leuke witch build en ik weet dat er een guide van is maar om nou blindelings een guide te volgen haalt volgens mij ook wat spanning weg.
Je volgt eigenlijk blind de gameplay van een ander en daar wordt ik meestal niet zo blij van.
Ik zou de eerste keer gewoon lekker zelf aanklooien.
maar houd dan wel rekening met het feit dat je waarschijnlijk 'vast' komt te zitten omdat je build gewoonweg niet efficient/goed genoeg is. Wat total niet erg is want dna begin je gewoon overnieuw om het beter te doen :)

Toen ik ooit begon kwam mijn 1e char volgens mij al vast te zitten aan het einde van act 2 ;)

• JohnnyV76
Het is maar net wat je wil. Als je het niet erg vindt om een beetje aan te modderen met je (ongetwijfeld :P) sub-optimale build dan zou ik dat zeker aanraden. PoE is nu eenmaal ontzettend complex en dat maakt het juist ook zo leuk. Dood gaan maakt ook niet zo veel uit in het begin, het kost je niks.

Ik vind zelf dat het begin altijd een beetje traag aanvoelt maar dat is ook weer niet zo gek als je bedenkt dat je als exile aangespoeld bent op een onbekend (ei)land met niks anders dan je ouwe kloffie. Zodra je eenmaal wat meer gems vindt en gaat linken dan gaat het al snel veel soepeler. Als simpel voorbeeld... een melee attack zonder links voelt traag aan en doet niet veel damage. Alleen al het linken van je attack skill aan een faster attacks gem (of faster casting als je een caster speelt) zorgt al voor een flinke damage boost.

Toch, als je het over een tijdje nog steeds erg leuk vindt zou ik toch een keer naar een kant en klare build gaan kijken. Je hoeft het ook niet helemaal precies te volgen. Je kunt er altijd voor kiezen om meer DPS nodes te pakken of juist meer life nodes bijvoorbeeld. Je hoeft het nooit helemaal te volgen maar het helpt je wel om alles beter te begrijpen.

Uiteraard ook de guild joinen zodat je ingame om hulp kunt vragen.
(ik ben kennelijk ontslagen als officer dus kan niet meer accepten ^^)

• Iusedto
Ja, ik denk dat ik maar wat ga proberen ipv een guide volgen.
Heb toch de spullen of gems niet.

Had een templar met een gem die 3 of meer vuurballen dropte (molten nog iets) maar dat voelde een beetje lackluster aan.
Witch heeft freezing pulse en dat ging veel beter.

Ik snap ondertussen dat je niet moet focussen op een class zoals in andere games.
Wat ik graag zo willen hebben/levelen is iets van een battle mage met hoofdzakelijk ice/forst spells icm lightning of zoiets (frost/storm battle mage dus)

Geen idee of zoiets mogelijk is in POE en welke class ik dan moet levelen maar dat zou voor mij echt de absoluut perfecte char zijn *;

FUMES et CARNES

• SMD007
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:20:

Had een templar met een gem die 3 of meer vuurballen dropte (molten nog iets) maar dat voelde een beetje lackluster aan.

Ik snap ondertussen dat je niet moet focussen op een class zoals in andere games.
Wat ik graag zo willen hebben/levelen is iets van een battle mage met hoofdzakelijk ice/forst spells icm lightning of zoiets (frost/storm battle mage dus)

Geen idee of zoiets mogelijk is in POE en welke class ik dan moet levelen maar dat zou voor mij echt de absoluut perfecte char zijn *;
Verschillende vendors bieden na het completen van een quest ook gems aan. Ben je ook al lid van de guild? (zie mijn sig) erg handig om gear/gems uit de guild stash te lenen en ook vragen direct in de game te kunnen stellen ;)

Vrijwel alles in PoE is wel mogelijk dus ook de build die jij beschrijft.

[ Voor 3% gewijzigd door SMD007 op 10-08-2017 11:28 ]

• Yogoi
(jarig!)
op lagere levels voelt bijna alles een beetje lackluster aan.
Het verschil met lvl 15 en een lvl 75+ char is bizar.

Je kan builds maken waarbij je hele scherm vol zit met die molten balletjes :)

• Iusedto
SMD007 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:27:
[...]
Ben je ook al lid van de guild? (zie mijn sig) erg handig om gear/gems uit de guild stash te lenen en ook vragen direct in de game te kunnen stellen ;)

Vrijwel alles in PoE is wel mogelijk dus ook de build die jij beschrijft.
Err, nee. Wist eerlijk gezegd nog geen eens dat er een Guild is hehe.
Vond het feit dat ik moest kiezen qua server al lastig genoeg voor de eerste keer. Heb nu een no trade server gekozen denk ik. Geen idee of dat goed is of niet.
Kan altijd nog overnieuw beginnen want ik ben zo laag level.

FUMES et CARNES

• Daniel168
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik zou ook graag the Tweakers guild willen joinen.
Mijn IGN: CurlsForDaGirls

Ben een dual wield Sunder marauder, begin net aan act 3. :)

• SMD007
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Err, nee. Wist eerlijk gezegd nog geen eens dat er een Guild is hehe.
Vond het feit dat ik moest kiezen qua server al lastig genoeg voor de eerste keer. Heb nu een no trade server gekozen denk ik. Geen idee of dat goed is of niet.
Kan altijd nog overnieuw beginnen want ik ben zo laag level.
De server die je kiest is puur van waar op de wereld je bevind als je dus in Nederland woont is de server Amsterdam verstandig, maar je kan nog gewoon spelen met de rest van de wereld alles is met elkaar verbonden. Kies je echter een server ergens in Amerika zal je veel lag ondervinden dat is het enige verschil.

of je bedoelde het kiezen van league. dat is misschien iets wat verwarrend, maar simpel uit te leggen. je hebt 2 permanente league's die resetten nooit 1 is standaard als je hierin doodgaat verlies je alleen 10% xp en kan je weer door de 2de is hardcore standaard als je daarin doodgaat beland je op de normale standaard league met je char. Je stash etc blijft wel gewoon in hardcore (HC).
Daarnaast runt vrijwel elke 3 maanden een extra league in dit geval Harbinger ook daarvan heb je een HC variant (dood ga je naar de permanente standaard league) en de niet HC league waarin je dus dood gaat (10% xp loss) en gewoon door kan.
Deze 3 maanden league's hebben vaak een extra mode aan staan die de standaard permanente league's niet hebben. Nu zijn dat dus Harbinger mobs die fragments van currency droppen. Naast dit hele gebeuren heb je ook nog een SSF (Sole Self Found) league runnen. Sommige spelers willen totaal niet met andere mensen omgaan ook niet door trades etc en die spelen deze league (Je hebt nog wel chat functies met andere spelers zoals guild chat en global chat etc) Je kan echter geen party maken en/of handelen met andere spelers. Sommige spelers vinden dit een leuke extra uitdaging.
Daniel168 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:43:
Ik zou ook graag the Tweakers guild willen joinen.
Mijn IGN: CurlsForDaGirls

Ben een dual wield Sunder marauder, begin net aan act 3. :)
Als ik er aan denk stuur ik je een invite, maar makkelijkste is als je ingame iemand benaderd die je een invite kan sturen. Zie mijn Sig weer wie dat zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door SMD007 op 10-08-2017 11:47 ]

• Daniel168
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-12-2021
SMD007 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

De server die je kiest is puur van waar op de wereld je bevind als je dus in Nederland woont is de server Amsterdam verstandig, maar je kan nog gewoon spelen met de rest van de wereld alles is met elkaar verbonden. Kies je echter een server ergens in Amerika zal je veel lag ondervinden dat is het enige verschil.

of je bedoelde het kiezen van league. dat is misschien iets wat verwarrend, maar simpel uit te leggen. je hebt 2 permanente league's die resetten nooit 1 is standaard als je hierin doodgaat verlies je alleen 10% xp en kan je weer door de 2de is hardcore standaard als je daarin doodgaat beland je op de normale standaard league met je char. Je stash etc blijft wel gewoon in hardcore (HC).
Daarnaast runt vrijwel elke 3 maanden een extra league in dit geval Harbinger ook daarvan heb je een HC variant (dood ga je naar de permanente standaard league) en de niet HC league waarin je dus dood gaat (10% xp loss) en gewoon door kan.
Deze 3 maanden league's hebben vaak een extra mode aan staan die de standaard permanente league's niet hebben. Nu zijn dat dus Harbinger mobs die fragments van currency droppen. Naast dit hele gebeuren heb je ook nog een SSF (Sole Self Found) league runnen. Sommige spelers willen totaal niet met andere mensen omgaan ook niet door trades etc en die spelen deze league (Je hebt nog wel chat functies met andere spelers zoals guild chat en global chat etc) Je kan echter geen party maken en/of handelen met andere spelers. Sommige spelers vinden dit een leuke extra uitdaging.

[...]

Als ik er aan denk stuur ik je een invite, maar makkelijkste is als je ingame iemand benaderd die je een invite kan sturen. Zie mijn Sig weer wie dat zijn.
Top, ga ik straks ff rondspammen als ik thuis ben :+

• Iusedto
Ja, volgens mij heb ik die Sole self found aangevinkt.
Leek mij wel leuk lol. 8)7

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:57:
Ja, volgens mij heb ik die Sole self found aangevinkt.
Leuk mij wel leuk lol. 8)7
ja ik leuk mij ook wel eens leuk :+

• Iusedto
SMD007 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:58:
[...]
ja ik leuk mij ook wel eens leuk :+
Je kan nooit genoeg leuken imo :)

FUMES et CARNES

Verwijderd

Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:20:

Welkom bij PoE. Op naar de 1000-en uren playtime :)
Geen idee op hoeveel ik al zit maar speel sinds december 2012 dus ik weet niet of ik het wel wil weten ;)

Ik zou eerst een beetje lekker aankloten inderdaad. Dingen uitproberen, mechanics door krijgen, kijken wat gevaarlijk is qua bosses en mobs. Ik zou wel aanraden om gewoon een paar simpele tutorials te kijken op youtube, zodat je in ieder geval niks mist :)

Qua build wensen heb je in principe een prima build uitgekozen.
Wanneer je gaat focussen op critical strikes met Freezing Pulse i.c.m. de Aura Herald of Thunder dan krijg je een beetje het gevoel van een Ice & Lightning Witch/Mage. Zijn in principe 3 classes geschikt voor: Templar (inquisitor), Witch (elementalist, Shadow (assassin).

Prima skill om ook mee te starten en je kunt de skill ook nog aardig sterker maken met 2 unique threshold jewels uitsluitend bestemd voor Freezing Pulse :)

Niet een guide hierboven maar wat pointers voor je build en welke directie je op wilt/kunt gaan :)

Succes!

• Iusedto
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

Qua build wensen heb je in principe een prima build uitgekozen.
Wanneer je gaat focussen op critical strikes met Freezing Pulse i.c.m. de Aura Herald of Thunder dan krijg je een beetje het gevoel van een Ice & Lightning Witch/Mage. Zijn in principe 3 classes geschikt voor: Templar (inquisitor), Witch (elementalist, Shadow (assassin).
Dat is mooie informatie zeg. Bedankt !

Ik kan dus wel Templar nemen voor een battle mage. Dat zou heel mooi zijn. Spreekt me het meest aan namelijk.
Plus ik meen me te herinneren dat er in zijn tree veel elemental damage nodes en zo zaten.
Bij de witch zag ik meer summoning stuff maar misschien zit ik er wel helemaal naast :)

PS, is de stash gedeeld tussen je chars ?zo ja dan kan ik die freezing pulse bij witch weg halen en aan templar geven.

FUMES et CARNES

• SMD007
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:17:
[...]

Dat is mooie informatie zeg. Bedankt !

Ik kan dus wel Templar nemen voor een battle mage. Dat zou heel mooi zijn. Spreekt me het meest aan namelijk.
Plus ik meen me te herinneren dat er in zijn tree veel elemental damage nodes en zo zaten.
Bij de witch zag ik meer summoning stuff maar misschien zit ik er wel helemaal naast :)

PS, is de stash gedeeld tussen je chars ?zo ja dan kan ik die freezing pulse bij witch weg halen en aan templar geven.
Laat je niet misleiden door wat bij een class in de buurt zit. Er zijn marauders die de hele tree doorreizen en ook een minion build oid spelen. Vroegahh had je een build die begon bij shadow/ranger en langs witch richting templar en marauder ging en eindigde ergens onder de duellist. Alles is mogelijk in PoE

• Iusedto
SMD007 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:42:
[...]
Laat je niet misleiden door wat bij een class in de buurt zit. Er zijn marauders die de hele tree doorreizen en ook een minion build oid spelen. Vroegahh had je een build die begon bij shadow/ranger en langs witch richting templar en marauder ging en eindigde ergens onder de duellist. Alles is mogelijk in PoE
Dat principe begrijp ik wel ja.
Maar als echte newbie vind ik het prettiger als alles een beetje in de buurt ligt, vooral omdat ik geen idee heb wat belangrijk is of juist niet.
Een hele tree door reizen is dan niet echt handig

FUMES et CARNES

• SMD007
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Dat principe begrijp ik wel ja.
Maar als echte newbie vind ik het prettiger als alles een beetje in de buurt ligt, vooral omdat ik geen idee heb wat belangrijk is of juist niet.
Een hele tree door reizen is dan niet echt handig
noob trab 1. blijf in de buurt van je class want de rest is eng :+ is niet helemaal waar hoor, maar is zeker een puntje waar je overheen moet zetten. Wees niet te bang om naar nodes verder weg te reizen. Life in de buurt van de witch is bijvoorbeeld best schaars en je wilt toch behoorlijk wat life nodes hebben

• Iusedto
Als ik kijk bij de Templar skills dan was mijn eerste indruk dat ik werkelijk alles binnen dat vierkantje tussen INT en STR wilde hebben.
Voorlopige planning is om eerst naar Stormweaver toe te werken en daarna verder te gaan.

https://www.pathofexile.c...Hna6iAKdVtQTAZuQi5YvwH_nb

Geen idee of dit werkt hoor maar Stormweaver klinkt goed :)

FUMES et CARNES

Verwijderd

SMD heeft gelijk. Het is een noob trap dat je niet verder vooruit planned.

Wanneer de meesten een build maken gaan ze gelijk een tree maken van zo rond de 110 punten.
Het is ook echt plannen want de meeste builds beginnen pas echt lekker te voelen bij lvl 70+ en minimaal een 5L :)

Ik heb wel eens een build gespeeld dat ik dacht bij lvl 30 en 40 "waar ben ik mee bezig hier?". En dan ga je stug door en bij lvl 70 denk je plots "dit is echt by far de beste build die ik ooit heb bedacht".

Denk dat SMD dit principe ook bedoeld :)

Dus als je voor crit freezing pulse gaat dan moet je gaan kijken waar de beste crit is en dan moet je daar zo efficiënt naar toe langs life (erg belangrijk) en damage. De truc is dus om daar de balans in te vinden :)

Dus wees inderdaad niet bang als je van de Templar area naar de Shadow area of zelfs Ranger moet.

• SMD007
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:56:
Als ik kijk bij de Templar skills dan was mijn eerste indruk dat ik werkelijk alles binnen dat vierkantje tussen INT en STR wilde hebben.
Voorlopige planning is om eerst naar Stormweaver toe te werken en daarna verder te gaan.

https://www.pathofexile.c...Hna6iAKdVtQTAZuQi5YvwH_nb

Geen idee of dit werkt hoor maar Stormweaver klinkt goed :)
Begin is prima. maar dit is een lvl 15 oid build de eerste 15 lvls kan je nog niet heel veel fout doen :) enige wat ik zo zie is dat je aan het begin de life/mana nodes helemaal aan het begin pakt die zou ik alleen pakken als je later in je build MOM (Mind Over Matter) ook wilt pakken anders zou ik aan de andere kant beginnen met de ele dmg nodes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
Ach, ik ben al blij als ik 15 levels verder ben lol.
Ik ga gewoon lekker doen wat goed voelt en ik zie het tzt wel.
Eerst lekker newbie zijn :)

FUMES et CARNES

• lauranvh
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:58:
Never forget life nodes is mijn enige advies.
Succes met lekker doen wat goed voelt en veel plezier met PoE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:58:
wat @lauranvh zegt! We kunnen je vol stouwen met tips en tricks en om eerlijk te zijn was ik al druk bezig een tree voor je te maken hoe verder te gaan, maar had ik al zoiets van daar zit je helemaal niet om te springen :) Eerlijk gezegd is mijn advies ook aan elke newb ontdek de game lekker zefl!

Ik zelf heb dat ook gedaan en ik ben een uitzondering op de regel en had een daadwerkelijk werkende build waar ik lvl 88 mee ben geworden (een split arrow ranger) probleem na dat lvl was de reflect :p mobs toen hadden een aura waardoor gelijk een hele pack reflect had dat was gewoon niet grappig en je kwam vrijwel elke map wel 1 reflect mob (pack dus) tegen.

De game nu is natuurlijk een stuk uitgebreider dan toen net de open beta begon. Je hebt nu nemesis mobs / exiles / strongboxes / essences / etc / dat hoefde je vroeger niet allemaal te ontdekken. Dus de game nu is een stuk complexer dan toen en zelf ontdekken is niet altijd voor iedereen weg gelegd. Vind het dus wel leuk te lezen dat er toch mensen zijn die dat wel leuk vinden.

• boemmie
mee eens wat hier boven staat geschreven, toen ik begon ook lekker eerst even los gegaan, speelstijl bepaald en daarna verder verdiept in builds, lekker rustig aan spelen, dood ga je zeker in het begin:)

• Iusedto
Dus de game nu is een stuk complexer dan toen en zelf ontdekken is niet altijd voor iedereen weg gelegd
Vind het dus wel leuk te lezen dat er toch mensen zijn die dat wel leuk vinden.
Dat is toch het leukste wat er is ?Vroeger moest elke game op die manier gespeeld en ontdekt worden.
Naar mijn bescheiden mening zijn al die builds ook door iemand ontdekt tijdens het spelen

ok, eerste uurtjes met een nieuwe templar erop zitten.
Moest mezelf dwingen om te stoppen lol

Heb denk ik wat geluk met gems en links gehad want ik kan bijna alles goed plaatsen. 3 links met 1 damage en 2 support
Volgens mij werkt dat goed :)

Heb me heerlijk vermaakt :)
Topavond en dat puzzelen in die skill tree is ook leuk

[ Voor 51% gewijzigd door Iusedto op 11-08-2017 08:39 ]

FUMES et CARNES

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Ben nu na 3.0 weer wat verder aan het klooien als mede newbie. Merk nu wel dat ik bepaalde gems wil linken maar gewoon geen fatsoenlijk item vind met de juiste sockets/links. Moet ik dan op lvl 25 ofzo al gaan traden voor items of gewoon met mindere gem combo's doorgaan tot er wel iets dropt?

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Nephalem schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:06:
Ben nu na 3.0 weer wat verder aan het klooien als mede newbie. Merk nu wel dat ik bepaalde gems wil linken maar gewoon geen fatsoenlijk item vind met de juiste sockets/links. Moet ik dan op lvl 25 ofzo al gaan traden voor items of gewoon met mindere gem combo's doorgaan tot er wel iets dropt?
Currency gebruiken.
Als je wel de links en sockets hebt maar niet de kleuren kun je gewoon een paar chromatic orbs gebruiken om de sockets een andere kleur te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
gisteren mijn eerste "god" gesloopt, having fun so far, maar begin wel beetje glass cannon te worden, resist zijn veel te laag
maar lvl 47 dus mag niet klagen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpressomaniac
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-03-2020
Hoi allemaal. Ik speel op Standard omdat ik te weinig tijd heb om veel te spelen. Nu had ik als main een goed uitgerustte King of the forrest (marauder), maar die is na de laatste nerfs denk ik nutteloos geworden.

Iemand ideeën voor iets vervangends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Xpressomaniac schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:25:
Hoi allemaal. Ik speel op Standard omdat ik te weinig tijd heb om veel te spelen. Nu had ik als main een goed uitgerustte King of the forrest (marauder), maar die is na de laatste nerfs denk ik nutteloos geworden.

Iemand ideeën voor iets vervangends?
Wat wil je? er zijn 1001 builds mogelijk, maar zonder te weten welke richting je leuk vind kunnen wij ook niet echt helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Ik kwam gisteren (in mijn eerste POE run) een soort van cave tegen en daar stond iet van Corrupted onder. Had ook een rode kleur, ik kreeg de uiteindelijke boss (denk ik) niet meer , deed zelfs o damage tegen dat beest en ik ging binnen seconden neer.
Heb het na 10 tot 15 keer maar opgegeven lol :)

Vond echter het moeilijkste van de avond het stoppen met spelen hehe.
Wilde lvl 20 halen maar ben gestopt bij 19 geloof ik, wat ik wel netjes vond voor een eerste avond.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Iusedto schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:48:
Ik kwam gisteren (in mijn eerste POE run) een soort van cave tegen en daar stond iet van Corrupted onder. Had ook een rode kleur, ik kreeg de uiteindelijke boss (denk ik) niet meer , deed zelfs o damage tegen dat beest en ik ging binnen seconden neer.
Heb het na 10 tot 15 keer maar opgegeven lol :)

Vond echter het moeilijkste van de avond het stoppen met spelen hehe.
Wilde lvl 20 halen maar ben gestopt bij 19 geloof ik, wat ik wel netjes vond voor een eerste avond.
Dat is een Vaal cave, daar krijg je vaal gems van, die net wat sterker zijn dan andere. Zolang je het leuk vind om te spelen is alles prima toch en geen uitdaging sloopt snel je lol:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
boemmie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:53:
[...]

Dat is een Vaal cave, daar krijg je vaal gems van, die net wat sterker zijn dan andere. Zolang je het leuk vind om te spelen is alles prima toch en geen uitdaging sloopt snel je lol:)
Ah, ok.
Nou dat was geen succes. Die boss was een soort van schorpioen en deed poison en enorme bleed damage, daarnaast vielen er een soort van spikes uit de lucht en hij had een bel om zich heen die alle damage tegenhield (denk ik) en bewoog supersnel
Zoals ik al zei heb ik het maar opgegeven, was een lesje nederigheid lol :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
lauranvh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:41:
[...]

Currency gebruiken.
Als je wel de links en sockets hebt maar niet de kleuren kun je gewoon een paar chromatic orbs gebruiken om de sockets een andere kleur te geven.
Duidelijk, maar van die dingen heb ik welgeteld 2 tot nu toe, wordt nog even grinden dus

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
(jarig!)
Iusedto schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

Ah, ok.
Nou dat was geen succes. Die boss was een soort van schorpioen en deed poison en enorme bleed damage, daarnaast vielen er een soort van spikes uit de lucht en hij had een bel om zich heen die alle damage tegenhield (denk ik) en bewoog supersnel
Zoals ik al zei heb ik het maar opgegeven, was een lesje nederigheid lol :)
Proximity shield. je doet alleen dmg als je binnen die bubble staat.
Super irritant voor ranged builds.

Zeker omdat die boss ook vaak nog eens een erg hoge movementspeed heft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
Yogoi schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Proximity shield. je doet alleen dmg als je binnen die bubble staat.
Super irritant voor ranged builds.

Zeker omdat die boss ook vaak nog eens een erg hoge movementspeed heft.
Die boss was zo klote toen in me Split arrow ranger speelde, was echt niet leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 10:09
Als je dacht dat die boss irritant was, dan zou ik voorlopig even weg blijven van de Whakawairua Tuahu map.

Pro-tip: Speel flicker strike en lach in het gezicht van proximity shield mobs. :p

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
(jarig!)
cfern schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:52:

Pro-tip: Speel flicker strike en lach in het gezicht van proximity shield mobs. :p
Pro-tip-tip: Niet luisteren als je epilepsie of slecht gevoel van richting hebt.

Heb veel plezier gehad met flickerstrike maar zodra de density omhoog ging had ik geen idee meer waar ik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Yogoi schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Pro-tip-tip: Niet luisteren als je epilepsie of slecht gevoel van richting hebt.

Heb veel plezier gehad met flickerstrike maar zodra de density omhoog ging had ik geen idee meer waar ik was.
Heb ook flicker gespeeld. Welgeteld 1,5 uur. Was niks voor mij. Dat geflikker (pun intended) was echt niet mijn ding. Al was mijn clear speed wel razend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 10:09
Je moet er wel tegen kunnen inderdaad.
Met een braakzakje naast je toetsenbord kom je al een heel eind.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:00
Ik ben alweer een tijdje aan het spelen na een lange break, ik probeer een earthquake build te volgen alleen gaat m'n persoonlijke voorkeur meer uit naar Sunder. Ook na Fall of Oriath heb ik gehoord dat earthquake niet meer zo goed is als daarvoor.. (Weet niet of dit klopt) Maar ik heb veel lol met Sunder. Echter merk ik wel dat er ruimte is voor verbetering in m'n build alleen vind ik moeilijk oordelen wat ik zal veranderen. Wie vind het leuk om even mee te kijken en misschien wat tips te geven? Ik ben namelijk zelf niet super ervaren.

Alleen als iemand er interesse in heeft. :) (dan post ik m'n profiel wel even.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Hapkoek schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:08:
Ik ben alweer een tijdje aan het spelen na een lange break, ik probeer een earthquake build te volgen alleen gaat m'n persoonlijke voorkeur meer uit naar Sunder. Ook na Fall of Oriath heb ik gehoord dat earthquake niet meer zo goed is als daarvoor.. (Weet niet of dit klopt) Maar ik heb veel lol met Sunder. Echter merk ik wel dat er ruimte is voor verbetering in m'n build alleen vind ik moeilijk oordelen wat ik zal veranderen. Wie vind het leuk om even mee te kijken en misschien wat tips te geven? Ik ben namelijk zelf niet super ervaren.

Alleen als iemand er interesse in heeft. :) (dan post ik m'n profiel wel even.)
Ik zou zeggen maak je profiel van PoE openbaar en zet hier een linkje neer. Er zijn vast wel mensen die even voor je willen kijken.
Zit je ook al in de ingame guild daar kun je ook gemakkelijk vragen stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door lauranvh op 11-08-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:00
lauranvh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Ik zou zeggen maak je profiel van PoE openbaar en zet hier een linkje neer. Er zijn vast wel mensen die even voor je willen kijken.
Zit je ook al in de ingame guild daar kun je ook gemakkelijk vragen stellen.
Had ik al klaar staan maar ik weet niet of dat ongewenst is ofzo, vandaar dat ik het eerst even vraag. :)
Mijn build (Gaat even om de duelist)
De build die ik volg

Alleen gebruik ik nu dus Sunder ipv Earthquake maar ik denk dat het voor de build niet heel veel uitmaakt. Volg gewoon voornamelijk de passive tree omdat ik daar nogal graag iets te volgen heb. :P

Edit: Geloof dat de build wel een beetje outdated is.. 2.5..

[ Voor 3% gewijzigd door Hapkoek op 11-08-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hapkoek schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Had ik al klaar staan maar ik weet niet of dat ongewenst is ofzo, vandaar dat ik het eerst even vraag. :)
Mijn build (Gaat even om de duelist)
De build die ik volg

Alleen gebruik ik nu dus Sunder ipv Earthquake maar ik denk dat het voor de build niet heel veel uitmaakt. Volg gewoon voornamelijk de passive tree omdat ik daar nogal graag iets te volgen heb. :P

Edit: Geloof dat de build wel een beetje outdated is.. 2.5..
Oeh godskes, hier kan nog wel het een en ander aan veranderd worden :)

Ten eerste je links voor Sunder: Faster attacks én Multstrike is niet handig. Swap out 1 vd 2 (ik heb persoonlijk liever MS dan FA) voor Concentrated Effect. Een more multiplier en big DPS increase.

Haal Fortify er ook maar direct uit voor Melee Physical Damage support. Fortify kan je weg laten aangezien je een Champion bent met auto fortify ;).

Ik zou ook voor Sunder gaan, EQ heeft door de AoE nerfs een flinke bash gekregen.

Als tree zou ik het ook iets anders doen: http://poeurl.com/brxf

En persoonlijk zou ik voor een dual wield sunder met axes gaan maar dat is voorkeur, dit werkt ook prima.
Met dual wield krijg je alleen een hogere attack speed en kun je het tweede wapen als statstick gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Oeh godskes, hier kan nog wel het een en ander aan veranderd worden :)

Ten eerste je links voor Sunder: Faster attacks én Multstrike is niet handig. Swap out 1 vd 2 (ik heb persoonlijk liever MS dan FA) voor Concentrated Effect. Een more multiplier en big DPS increase.

Haal Fortify er ook maar direct uit voor Melee Physical Damage support. Fortify je weg laten aangezien je een Champion bent met auto fortify ;).

Ik zou ook voor Sunder gaan, EQ heeft door de AoE nerfs een flinke bash gekregen.

Als tree zou ik het ook iets anders doen: http://poeurl.com/brxf

En persoonlijk zou ik voor een dual wield sunder met axes gaan maar dat is voorkeur, dit werkt ook prima.
Met dual wield krijg je alleen een hogere attack speed en kun je het tweede wapen als statstick gebruiken.
Een nuance. In je skill tree ga je voor de mace nodes en in je text zeg je dat je voor axes gaat.
Dat zou ik even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauranvh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Een nuance. In je skill tree ga je voor de mace nodes en in je text zeg je dat je voor axes gaat.
Dat zou ik even aanpassen.
I know, omdat hij een aardige 2H Mace heeft. Dus heb de tree voor zijn huidige gear gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

I know, omdat hij een aardige 2H Mace heeft. Dus heb de tree voor zijn huidige gear gemaakt :)
Dat verklaart het meteen. 8)7
Pagina: 1 ... 102 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]