Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
@touchie75: ik krijg nog steeds "Je telefoon bevat al de nieuwste software"... Denk dat je echt ff netwerk-fout had
[ Voor 57% gewijzigd door Teuling op 27-10-2010 23:26 ]
Zal het dan toch bijna zo ver zijn ??? wie wil er ook even kijken ?
"geen nieuwe software gevonden"...touchie75 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:21:
ik heb net ff gekeken op mijn xperia bij software update, nu bijwerken. En normaal zegt ie: uw telefoon heeft de meest recente update (ofzoiets) maar nu zegt ie: kan update niet uitvoeren, netwerkfout ???
Zal het dan toch bijna zo ver zijn ??? wie wil er ook even kijken ?
denk dat je verbinding egwoon ff niet goed was. want het is ook wel een vreemde tijd om de update nuvrij te gaan geven....
denk dat de update pas volgende week uitkomt. als ze nu nog aan het testen zijn, kan altijd langer duren dan geplant, maar we shall see
Ik heb de Handcent SMS dienst erop gezet en dan kan je het gewoon uit vinken in de settings =)Als ik meer dan 3 SMS'jes tegelijk verstuur, wordt het omgezet naar MMS?
quote:
Ja, dat klopt, en het valt niet aan te passen. Short Messaging Service
Verwijderd
Ik dacht wel dat dit al eens vermeld was hoor. Dit is een "algemeen" probleem van AndroidChristiandevrie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:11:
Ik weet niet of dit ondertussen al achterhaald is maar:
[...]
Ik heb de Handcent SMS dienst erop gezet en dan kan je het gewoon uit vinken in de settings =)
Verwijderd
de update is af, we zitten in 't goedkeuringsproces bij operators en Google. We hopen asap feedback te hebben en online te gaan.
Yeah!Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:57:
kleine update van de SE twitter:
de update is af, we zitten in 't goedkeuringsproces bij operators en Google. We hopen asap feedback te hebben en online te gaan.
Verwijderd
Wil spijtig genoeg nog niet zeggen dat we hem vandaag al hebben
Verwijderd
Dat was het antwoord op mijn vraag die ik stelde op twitter.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:57:
Kom maar op met die update.
Verwijderd
Sony Ericsson’s Android 2.1 update for the Xperia X10 was initially supposed to have arrived last month, but it was delayed, and now the company’s product blog has released a video that shows the new features X10 users can expect when the update finally arrives. T-Mobile UK has announced that it will have the Éclair upgrade available by the end of November, so X10 owners have to wait (im)patiently a few more weeks.
Earlier this month, the SE product blog posted two other videos that illustrate the various enhancements in Android 2.1 for the X10, such as continuous auto-focus and homescreen improvements.
ik word echt strontziek van dat Sony ericsson met hun veel te lange update termijnen....Had ik toch voor een Desire gekozen...zeker nu de HD uit is...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 13:47 ]
Verwijderd
klopt was een antwoord op jou vraag, dacht deel het even met de restVerwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:30:
[...]
Dat was het antwoord op mijn vraag die ik stelde op twitter.
Kom maar op met die update.
Verwijderd
Blijkbaar blijft lezen een kunst.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:45:
Nieuws op Androinica:
T-Mobile UK has announced that it will have the Éclair upgrade available by the end of November, so X10 owners have to wait (im)patiently a few more weeks.
ik word echt strontziek van dat Sony ericsson met hun veel te lange update termijnen....Had ik toch voor een Desire gekozen...zeker nu de HD uit is...![]()
Netjes is het niet, maar de providers hebben wat dat betreft de zaken ook niet op orde, als het testproces zoveel tijd in beslag neemt. Denk maar aan de OTA updates voor de X10 die bij elke provider op een ander tijdstip werden aangeboden..
Verwijderd
Toch maar goed dat ik dan een unbranded KPN user ben, zijn we weer de eersteVerwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:56:
[...]
Blijkbaar blijft lezen een kunst.Aangezien ik geen Sony Ericsson zie staan in die gemarkeerde zin.
Netjes is het niet, maar de providers hebben wat dat betreft de zaken ook niet op orde, als het testproces zoveel tijd in beslag neemt. Denk maar aan de OTA updates voor de X10 die bij elke provider op een ander tijdstip werden aangeboden..
Verwijderd
idd gewoon even debranden. enige 'nadeel' is dat je standaard geen hyves spline meer hebt in timescape(die je wel via een apk kunt toevoegen natuurlijk)bartsled schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:59:
In dat geval is de-branden het sleutel woord. Was koud kunstje bij mijn Vodafone branded x10. Hoef nu niet meer op mijn trage provider te wachten.
Bij mij zat die app er wel gewoon in na het debranden ook al gebruik ik geen Hyves.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:10:
[...]
idd gewoon even debranden. enige 'nadeel' is dat je standaard geen hyves spline meer hebt in timescape(die je wel via een apk kunt toevoegen natuurlijk)
Als je snel updates wil koop dan de Googlephone. Ben je als eerste aan de beurtPaqbro schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:12:
Mijn volgende mobiel wordt weer een HTC (heb ik misschien sneller dan de update)
Verwijderd
ok, waar heb je die firmware dan vandaan? ik heb de R2BA026 generic van xda(uit dit draadje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683793) erop gezet en daar zat hij standaard niet bij.bartsled schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:17:
[...]
Bij mij zat die app er wel gewoon in na het debranden ook al gebruik ik geen Hyves.
[...]
Als je snel updates wil koop dan de Googlephone. Ben je als eerste aan de beurt
Van een medetweaker gehad.
Verwacht de Nederlandse FW deze week nog niet. In een eerdere tweet gaf SE al aan dat dit goedkeuringsproces een aantal dagen duurt, dus dat het ergens volgende week zou worden. Let op dat dit enkel voor unbranded toestellen geldt!Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:57:
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Verwijderd
dankjewel, dit is dus de nederlandse generic versie?bartsled schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:44:
Ik heb deze gebruikt: http://www.megaupload.com/?d=9T8M2CLN
nog wat nieuws van XDA:
http://www.android-hilfe.de/sony-eri...-2-1-a-44.html
KingofMarl wrote:
"Jasmin Baum: Hallo, mein Name ist Jasmin Kraft vom Sony Ericsson Chat Support. Einen Moment bitte, ich lese eben Ihre Frage.
Jasmin Baum: In Kürze ist es soweit: der Roll-Out des Updates auf Android 2.1 beginnt. Nach und nach werden die Android-Geräte aus der XPERIA™ Familie mit der aktuellen Software ausgestattet werden.
Aktuelle Informationen zum Stand des Roll-Outs finden Sie in unserem englischsprachigen Blog unter Product Launch Blog. Hier können Sie sich zusätzlich mit Hilfe von Bildern und Videos anschauen, wie die Software unserer Telefone nach dem Update aussehen wird und was sie dann leistet.
Andreas: gibt es da auch ein genaues datum?
Jasmin Baum: Ja, es ist vorgesehen, dass das Update am Donnerstag (28.10.) oder Freitag (29.10.) zur verfügung stehen wird.
Andreas: Ist das definitiv?
Jasmin Baum: Ja, das Update wird zurzeit auf die Server verteilt. Sollte in kürze bereit stehen.
Andreas: Vielen Dank für die Information!"
if anyone reads german... ;-)
Dus vandaag of morgen komt de update
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 15:19 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
BronJasmijn Boom: Hoi, mijn naam is Jasmin stroom uit de Sony Ericsson chat support. Een moment alstublieft, ik lees net je vraag.
Jasmine Boom: In het kort het is: de eliminatie van de updates voor Android 2.1 roll start. Geleidelijk zullen de Android toestellen uit de XPERIA ™ familie met de huidige software worden verstrekt.
De meest recente informatie met betrekking tot de roll-out kan worden gevonden in onze Engels blog op Product Launch Blog. Hier kunt u ook met behulp van foto's en video's met hoe de software zal kijken naar telefoons werken onze en wat ze dan doet.
Andreas: is er ook een exacte release-datum?
Jasmine Boom: Ja, het is de bedoeling dat de update op donderdag (28.10.) Of vrijdag beschikbaar zal zijn (29.10.).
Andrew: Is dat alles?
Jasmine Boom: Ja, de update wordt gedistribueerd naar de servers. Moet binnenkort klaar zijn.
Andreas: Bedankt voor de informatie!
Verwijderd
Dat ding vertoont nu al ontzettend veel kuren. zo was ik vandaag de hele dag onbereikbaar, omdat op de een of andere manier de simkaart niet gelezen kon worden. lekker dan..
Door alles uit elkaar en weer in elkaar te zetten deed hij het voor een paar uur, maar daarna begon het weer.
Tevens loopt dat ding telkens vast en zegt hij net als bij windows of je wilt wachten tot het reageert of alles wilt sluiten. Waardeloos.
Ik denk dat ik dit toestel dit weekend ga omruilen voor een HTC desire HD.. of een galaxy s. want dit gezeur hoef ik echt niet opnieuw te hebben na veel gezeik gehad te hebben met m'n vorige telefoon.
Hopelijk werkt wel nog steeds het root apk bestand.
Zou balen zijn als SE er iets voor verzonnen heeft.
Edit: het eerste wat ik wil proberen is Angry Birds.
Ben wel benieuwd naar dat spel.
[ Voor 61% gewijzigd door streamnl op 28-10-2010 19:32 ]
Verwijderd
de root apk werkt niet meer op 2.1streamnl schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:26:
Ik ben wel benieuwd of ik morgen op 2.1 zit.
Hopelijk werkt wel nog steeds het root apk bestand.
Zou balen zijn als SE er iets voor verzonnen heeft.
Edit: het eerste wat ik wil proberen is Angry Birds.
Ben wel benieuwd naar dat spel.
Hoop dat ze met 2.1 wel een bootloader kunnen krijgen, zodat we ook 2.2 op onze X10's kunnen zetten. We zullen het zien.
Komt de 2.1 update trouwens OTA of via SEUS? Had gelezen dat het via SEUS ging, maar kan dit niet terugvinden.
Verwijderd
volgens mij alleen via seus, heb het ook al regelmatig gelezenKnul schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:06:
[...]
Hoop dat ze met 2.1 wel een bootloader kunnen krijgen, zodat we ook 2.2 op onze X10's kunnen zetten. We zullen het zien.
Komt de 2.1 update trouwens OTA of via SEUS? Had gelezen dat het via SEUS ging, maar kan dit niet terugvinden.
Is dit een vaker voorkomend probleem of incidenteel bij jou? Ik heb er totaal geen problemen mee en ook niet dit soort dingen over gehoord.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:16:
Ik heb nu ruim een week deze telefoon.. maar heb best wel spijt dat ik deze heb genomen.
Dat ding vertoont nu al ontzettend veel kuren. zo was ik vandaag de hele dag onbereikbaar, omdat op de een of andere manier de simkaart niet gelezen kon worden. lekker dan..
Door alles uit elkaar en weer in elkaar te zetten deed hij het voor een paar uur, maar daarna begon het weer.
Tevens loopt dat ding telkens vast en zegt hij net als bij windows of je wilt wachten tot het reageert of alles wilt sluiten. Waardeloos.
Ik denk dat ik dit toestel dit weekend ga omruilen voor een HTC desire HD.. of een galaxy s. want dit gezeur hoef ik echt niet opnieuw te hebben na veel gezeik gehad te hebben met m'n vorige telefoon.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Hoezo niet? Bij de one touch root staat wel 2.1 erbij.
Ik zelf verwacht ook niet dat dat het nog gaat, maar ik heb nog nergens gelezen over 2.1 en root.
Verwijderd
op XDA zitten een paar mensen die 2.1 al hebben en die hebben het geprobeerd maar zonder succes(kan het nu even niet terug vinden maar de user die het getest heeft heet imugur)streamnl schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:24:
[...]
Hoezo niet? Bij de one touch root staat wel 2.1 erbij.
Ik zelf verwacht ook niet dat dat het nog gaat, maar ik heb nog nergens gelezen over 2.1 en root.
Hmm, paar posts terug heb ik zo ongeveer hetzelfde probleem al gepost.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:16:
Ik heb nu ruim een week deze telefoon.. maar heb best wel spijt dat ik deze heb genomen.
Ik wacht nog even op een nieuwe accu spanning is denk ik te laag huidige accu ofwel denk stuk, maar ben bang dat het toestel ook brak is. Beetje googlen en dit probleem komt vaker voor blijkt, alleen niemand die weet wat het is.
Ziet er leuk uit, maar ligt bij mij nu dus in de kast. Probeer het nog met een accu werkt het niet retour voor reparatie. &^*^%$*(%$!!!
mcb1
Heb het gevonden wat je bedoeld.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:46:
[...]
op XDA zitten een paar mensen die 2.1 al hebben en die hebben het geprobeerd maar zonder succes(kan het nu even niet terug vinden maar de user die het getest heeft heet imugur)
Je hebt helaas gelijk.
http://forum.xda-develope...php?p=8868762#post8868762
Verwijderd
het Sim kaart probleem komt regelmatig voor. deze week 5 keer. probleem is dat ik deze telefoon niet kan vertrouwen als hij telkens zegt dat hij de sim kaart niet kan lezen.. vaak foutmeldingen op willekeurige momenten. komt elke dag wel voor..JT schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:09:
[...]
Is dit een vaker voorkomend probleem of incidenteel bij jou? Ik heb er totaal geen problemen mee en ook niet dit soort dingen over gehoord.
Verwijderd
Oke heb hem eens eruit gehaald maar het toestel is nog steeds traag enfoutmeldingen / vastlopersVerwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:15:
NOK3 - probeer je telefoon eens zonder geheugenkaartje of met een ander geheugenkaartje, daar zijn al meerder problemen me bekend (en opgelost) ik heb met mijn eerste X10 de zelfde problemen gehad, nu mijn 2e X10 draait nu al weer dik 5 maanden zonder een probleem.
Heb je geen 'oude' Ben of orange simkaart? Daar komen ook veel problemen door, had eerst ook een orange simkaart, veel problemen en dan moet je zelf naar je provider bellen om een nieuwe op te laten sturen. Binnen 2 dagen heb je een nieuwe en ben je van de leesfouten af.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:46:
[...]
het Sim kaart probleem komt regelmatig voor. deze week 5 keer. probleem is dat ik deze telefoon niet kan vertrouwen als hij telkens zegt dat hij de sim kaart niet kan lezen.. vaak foutmeldingen op willekeurige momenten. komt elke dag wel voor..
Dat nieuwe promofilmpje over de x10 met 2.1 is wel leuk, maar wat me opvalt is dat de statusbalk wel 1,5x zo dik is gemaakt, maar de icoontjes zijn net zo groot
Ook de unlockbar is spijtig, ik vond de boog ook ergonomisch en fijn werken.
[ Voor 26% gewijzigd door paazei op 29-10-2010 06:23 ]
Verwijderd
hoe flash je deze rom? zijn hele andere bestanden dan ik de vorige keer bij het flashen heb gebruiktbartsled schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:44:
Ik heb deze gebruikt: http://www.megaupload.com/?d=9T8M2CLN
edit: al gevonden maar het wil niet echt lukken. kan ik deze bestanden ook omzetten zodat ik ze met de flash tool van xda op mijn gsm kan zetten?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 10:43 ]
Had ik ook last van. En dat terwijl mijn TMobile sim nog geen 2 jaar oud was. Ben naar de TMobile shop gelopen, deze gaven mij zonder moeilijk te doen een nieuwe sim mee. Sindsdien geen problemen meer. (1,5 maand)Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:46:
[...]
het Sim kaart probleem komt regelmatig voor. deze week 5 keer. probleem is dat ik deze telefoon niet kan vertrouwen als hij telkens zegt dat hij de sim kaart niet kan lezen.. vaak foutmeldingen op willekeurige momenten. komt elke dag wel voor..
Verwijderd
Verwijderd
haal je geheugenkaart er eens uit, misschien kan het daar aan liggenVerwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:56:
Oke, ik kijk wel even dit weekend naar een oplossing. Gebruik nu maar m'n oude telefoon, nu geen problemen met de sim..
Is een paar posts terug al aangedragen en heeft hij al op gereageerd....Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57:
haal je geheugenkaart er eens uit, misschien kan het daar aan liggen
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:15:
NOK3 - probeer je telefoon eens zonder geheugenkaartje of met een ander geheugenkaartje, daar zijn al meerder problemen me bekend (en opgelost) ik heb met mijn eerste X10 de zelfde problemen gehad, nu mijn 2e X10 draait nu al weer dik 5 maanden zonder een probleem.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:49:
Oke heb hem eens eruit gehaald maar het toestel is nog steeds traag enfoutmeldingen / vastlopers
Ik kan niet wachten op de Android 2.1 update, daarnet liep 'ie weer vast toen ik gebeld werd en niet kon opnemen omdat die lockslider niets deed. Hopelijk is het binnenkort allemaal verleden tijd
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
@Dennis585 Lastig iets over te zeggen omdat we met twee verschillende partijen te maken hebben. Ik denk maximaal 2 weken.
1 hour ago Favorite Retweet Reply
Verwijderd
http://blogs.sonyericsson...xperia-software-update-2/
XPERIA Software Update
Today I can confirm that we will start the roll-out of the Android 2.1 based updates for Xperia X10, X10 mini and X10 mini pro now this coming Sunday. The roll out will start in the evening European time.
So far I have received confirmation that the generic kits for the Nordic countries will be the very first ones out on Sunday evening and then there will be more kits coming already during Monday and then the roll-out will continue throughout the month of November.
As said earlier these updates will give you some features introduced by Android 2.1 and the Xperia X10 will also get HD-video recording in 720p with continuous auto focus.
The changes in user experience after the update is a mix of things added or changed going from Android 1.6 to Android 2.1 and things changed or improved by us directly.
As a re-cap – The key changes for the different products are the following:
Xperia X10:
• HD video recording with continuous auto-focus for high quality videos
• Upgrade of the Android platform to Android 2.1
• New back up and restore application, with extended content back up
• 5 homescreens for apps, widgets, shortcuts and folders
• Social phonebook which automatically syncs contact pictures from Facebook and shows when your friends are online
Xperia X10 mini and X10 mini pro:
• Improved Bluetooth functionality with support for sending and receiving pictures, contacts and more
• New backup and restore application with extended content back up
• Automatic synchronization of your contact pictures between Facebook and your phone book
• Improved ways of handling pictures, audio, text and numbers in your messages
• Upgrade of the Android platform to Android platform 2.1
In most markets, your phone will automatically let you know with a notification when the update is ready for your specific software version and then you will be guided to how to perform the update using the PC Companion software. In that process, because of this being a big update, you will also be guided through some steps to be able to backup personal data before the update and then restore it when the update is finished. Find out more at www.sonyericsson.com/update
IMPORTANT: As I’ve pointed out previously here on the blog the software upgrade will be done in a phased roll-out which means that different “kits” gets the update at different times. This to secure quality in all networks and countries. So don’t get paranoid if your phone isn’t updated in the very first days – it will come!
What we mean by a “kit” is a different configuration, i.e. color of the phone, bundled accessories but most importantly in this case different software configurations. The difference in software between different kits is mainly related to included settings, applications, network configuration etc – all this to comply to different legal and network requirements. All of these different kits need separate approvals based on market and network, hence the phased roll-out.
I will try to keep track of which versions that get released continuously and will post updates when new markets or “kits” become available. Feel free to share your findings in the comments section here when you get the update for your phone!
Bij deze meld ik me als nieuwe X10 gebruiker in dit forum. Heb al een paar leuke handy tooltjes gevonden hier dus ben al helemaal blij. Sinds eind sep de X10 in bezit. Moest heel erg wennen aan het smartphone principe en het touchscreen. Maar aldoende leert men en zoals ook hier het geval is, na een aantal weken weet je niet beter meer. Alleen verstuur ik soms de meest verschrikkelijke smsjes want te dikke worstvingers hahaha.
Heb echter 1 vraagje wat misschien softwarematig kan worden opgelost. Als ik de flits voor de camera wil gebruiken moet ik dit helemaal via het instellingenmenu van de camera doen. Dan blijft de led sowieso altijd branden (zaklamp principe). Echt flitsen doet ie dus kennelijk niet en al helemaal niet automatisch.
Doe ik iets fout of is dit idd zo beroerd gemaakt.
Hiervoor had ik trouwens een C905 waarmee ik echt briljant strakke foto' s maakte. Zelfs bij maximaal inzoomen bleven de fotos spatzuiver. Het was op mn vakanties zelfs mn primaire camera en daar heb ik tot nu toe geen moment spijt van gehad. Helaas kom ik tot de conclusie dat deze 8.1MP op de X10 het niet eens haalt bij een 5MP camera. Of zou er hardwarematig gezien iets mis zijn met de lens???
Ik hoop dat 1 van jullie me hier op weg kan helpen
Dat geld natuurlijk voor alle telefoons, van zo'n klein lensje kun je niet al teveel verwachten.kawamaup schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:36:
... Helaas kom ik tot de conclusie dat deze 8.1MP op de X10 het niet eens haalt bij een 5MP camera. Of zou er hardwarematig gezien iets mis zijn met de lens???
...
Het aantal megapixels veranderd hier niets aan.
Voor kwaliteit moet je een reflex camera hebben !
Verwijderd
(via twitter)
Dus we gaan hem in nederland deze maand blijkbaar niet meer krijgen...
[ Voor 16% gewijzigd door taz1968 op 29-10-2010 16:05 ]
Verwijderd
Had ik al geprobeerd, had geen zin...Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57:
[...]
haal je geheugenkaart er eens uit, misschien kan het daar aan liggen
Waardeloze bende dat het zo lang moet duren. Als ik alles vooraf had geweten was ik mooi voor de Galaxy of de HTC HD gegaan.taz1968 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:59:
SonyEricssonNL De roll-out van de Android 2.1 upgrade start zondagavond in Scandinavië –Details zijn te lezen op onze productblog http://bit.ly/2nj3oY
(via twitter)
Dus we gaan hem in nederland deze maand blijkbaar niet meer krijgen...
Ik ga er niet op wachten (heb wel iets beters te doen) de 2.2 vind ik interessanter (flash 10), maar tegen die tijd ben ik waarschijnlijk 2 toestellen verder.
Al dat gemiep over dat 2.1 achterhaald is en dat 2.2 'the bomb' is.. *zucht*
Ga voor de grap es googlen op "android 2.2 bugs"!
Vooral Samsung is erg aan het kutten met 2.2 voor de Galaxy S. Ze hebben de 2.2 update inmiddels al een keer of 2 á 3 uitgebracht en offline gehaald wegens (behoorlijke) issues.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Multiple pc builds in progress
Ok begrijp je punt maar nogmaals ik ben behoorlijk veeleissend op dat gebied en als je de fotos van een c905 bekijkt waan je je bijna in de spiegelreflex wereld. SE claimt een vergelijkbare camera voor de x10 maar dat is dus bij lange na niet zo. Ik heb het hier dus over zichtbaar resultaat op pc scherm en op papier. Maar goed. Dat is dan dus maar jammer. Ik hoop dat de jjGetah schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:57:
Met telefoons kun je eigenlijk alleen leuke foto's maken als er voldoende licht is. Ze zijn er gewoon niet voor gemaakt om in het donker mooie foto's te nemen, daar kun je beter een normale camera voor kopen ! Het is wel jammer dat er geen Xenon flitser á la k800i opzit, want dat werkte wel iets beter.. Zo'n LED flitser geeft toch nooit voldoende licht en is eigenlijk alleen maar handig om ueen sleutelgat te vinden in het donker.
flits functie in 2.1 idd verbetert wordt al heb ik daar een hard hoofd in.
Wel goed te lezen dat ie er nu toch echt aankomt. Gister mail gestuurd naar V'fone omtrent het late goedkeuren... nog ge
en antwoord
Waarschijnlijk omdat er nog 300000 wachtende voor je zijn.
Ja, je kunt ook alles goedpraten.Stinger_ schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 02:18:
Ach, dat het een tijdje heeft geduurd heeft ook z'n voordelen; we krijgen straks een über-stabiele 2.1 versie met, volgens geruchten, vanuit 2.2 gebackporte functionaliteit!
Al dat gemiep over dat 2.1 achterhaald is en dat 2.2 'the bomb' is.. *zucht*
Ga voor de grap es googlen op "android 2.2 bugs"!
Vooral Samsung is erg aan het kutten met 2.2 voor de Galaxy S. Ze hebben de 2.2 update inmiddels al een keer of 2 á 3 uitgebracht en offline gehaald wegens (behoorlijke) issues.
Feit blijft: een update naar een oude versie.Natuurlijk heb ik hem ook liever dan 1.16, maar moet iedereen dan ook meteen 'überblij' zijn ?
Kijk naar de uitlevering van de HTC Desire HD...te snel...problemen...mopperen...HTC snel een patch maken...praten hier wel over een device van 550 euro!....
Toch zie je dan wel een verschil tussen fabrikanten die het serieus menen (HTC) en fabrikanten die graag willen maar de know how soms ernstig missen.
Ik heb zelf de Nexus One (en de X10 mini pro is hier ook in huis) en heb nu dus al 2.2.1 Android. De update naar 2.5 zit er ook al aan te komen en ik zal waarchijnlijk een van de weinigen zijn die die update al snel zal hebben OMDAT ER GEEN TUSSENSTATION NODIG IS...net als HTC / Samsung / SE...
Als je het forum volgt van de Nexus One, dan wordt daar zelfs steen en been geklaagd over dat het allemaal zo lang duurt...haha...
Blijkbaar hebben de fabrikanten het zichzelf te moeilijk gemaakt...android updaten van 1.6 naar 2.2 is volgens mij niet zo'n probleem...maar het eigen geknutsel er om heen (lees SENSE of touchwiz toestanden...) zijn de oorzaak van de ellende...
Het is trouwens bekend dat Samsung en SE erg veel tijd nodig hebben (of nemen) om de updates beschikbaar te krijgen...als je dat als een groot probleem ziet dan moet je eigenlijk die merken niet meer kopen...of je schikken in je lot...
Ik praat het niet goed, ik zeg alleen dat een tijdje wachten ook z'n voordelen heeft.Paqbro schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:16:
[...]
Ja, je kunt ook alles goedpraten.
Feit blijft: een update naar een oude versie.Natuurlijk heb ik hem ook liever dan 1.16, maar moet iedereen dan ook meteen 'überblij' zijn ?
Kijk naar bijvoorbeeld windows vista destijds; het duurde ook minstens een half jaar na release voordat de grootste bugs en ergernissen opgelost waren.
Kijk naar Samsung; tot 3x toe 2.2 uitbrengen en offline halen omdat het alles behalve stabiel is.
Ook HTC heeft nog wel behoorlijk wat bugs zitten in hun 2.2 update.
Ik ben liever een smart follower dan een early adopter als het om software en OS'en gaat.

nieuws: Sony Ericsson begint zondag met Android 2.1-updates
Natuurlijk inclusief de vele SE bashes die er altijd tussen zitten, maar goed. Wordt voor ons dus geen oktober meer.
Je praat voor je beurt (of werk je bij Sony-Ericsson), ik moet nog zien hoe 'goed' deze versie zal worden.Stinger_ schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:55:
[...]
Ik ben liever een smart follower dan een early adopter als het om software en OS'en gaat.
Geef mij maar 2.2 met Flash 10.
Verwijderd
alsof je zoveel aan flash hebt. Als je onderweg bent kost het verschrikkelijk veel data van je abbo en als je thuis op de wifi zit en je een filmpje wilt kijken, ga je achter de computer zitten. en neem anders de browser skyfire 2.0 daarmee kun je ook gewoon flashfilmpjes kijken (de meeste) zonder lag.Paqbro schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:17:
[...]
Je praat voor je beurt (of werk je bij Sony-Ericsson), ik moet nog zien hoe 'goed' deze versie zal worden.
Nee, ik werk niet voor SE.Paqbro schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:17:
[...]
Je praat voor je beurt (of werk je bij Sony-Ericsson), ik moet nog zien hoe 'goed' deze versie zal worden.
Maar ik heb wel jaren IT ervaring en ik staar me niet blind op versie nummertjes.
Beter een goed getest OS wat iets later komt dan een snelle release vol met bugs en tig bugfixes.
Oftewel; beter één keer de ergernis vanwege het lange wachten dan de vele ergernissen die je hebt omdat het OS vol bugs zit (die ook niet binnen een week verholpen zijn).
Het uitstellen van eind Q3 naar eind oktober had volgens mij juist te maken met het feit dat er nog wat bugs in zaten..
Maar goed, sommige mensen zijn gewoon update en feature geil (zonder een goede reden te kunnen noemen waarom)..
Verwijderd
Het OS is niet het probleem want die wordt al door Google getest. Het lijkt mij meer alle troep die eromheen wordt geprogrammeerd die het complexer maken een softwareupdate te doen.Stinger_ schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:24:
[...]
Nee, ik werk niet voor SE.
Maar ik heb wel jaren IT ervaring en ik staar me niet blind op versie nummertjes.
Beter een goed getest OS wat iets later komt dan een snelle release vol met bugs en tig bugfixes.
Oftewel; beter één keer de ergernis vanwege het lange wachten dan de vele ergernissen die je hebt omdat het OS vol bugs zit (die ook niet binnen een week verholpen zijn).
Het uitstellen van eind Q3 naar eind oktober had volgens mij juist te maken met het feit dat er nog wat bugs in zaten..
Maar goed, sommige mensen zijn gewoon update en feature geil (zonder een goede reden te kunnen noemen waarom)..
\o/
Doe je het weer, we moeten nog afwachten of het werkelijk beter word.Stinger_ schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:24:
[...]
Nee, ik werk niet voor SE.
Laat me raden:Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:30:
gelukkig, mag m'n x10 omruilen voor een andere telefoon naar wens. Er werd mij verteld dat er in het verleden al meerdere klachten waren.
Je ruilt hem voor een HTC.
Verwijderd
Weet het nog niet. Die desire HD lijkt me een goeie telefoon. Heb overigens totaal geen ervaring met dat merk. Ik wil nu gewoon een degelijke telefoon hebben zonder problemen. Ik weet dat die samsung in ieder geval goed is.. Heb alleen toch liever een 8 megapixel met vooral de flits als de htc..
ben het soort problemen die jij noemt nog niet tegengekomen namelijk
ben benieuwd wanneer ik de update krijg, aangezien ik een unbranded toestel heb
[ Voor 24% gewijzigd door JarlSX op 30-10-2010 23:11 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
Heel verschillend, als ik soms wat aan het instellen ben bij de instellingen, dan zegt ie dat 'instellingen' niet meer reageert. Dan moet ik of op 'wachten tot reageert' drukken of op 'sluiten' drukken waarna hij eruit floept laat maar zeggen. Zelfs tijdens het opstarten geeft hij foutmeldingen. Ik heb overigens nauwelijks extra apps geïnstalleerd nog.JarlSX schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:10:
wat voor programmas reageren er dan niet meer bij jou?
ben het soort problemen die jij noemt nog niet tegengekomen namelijk
ben benieuwd wanneer ik de update krijg, aangezien ik een unbranded toestel heb
Maar mijn voornaamste reden dat ik het toestel omruil is de bereikbaarheid en dat hij telkens op flight modus springt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 01:20 ]
maar als je 'm kan ruilen voor een desire hd, zeker doen
[ Voor 3% gewijzigd door JarlSX op 31-10-2010 02:26 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Nogmaals, probeer een nieuwe simkaart. Anders is je toestel defect, maar een nieuwe sim kan je gratis krijgen. Heb je zoiezo al ooit een repair via de pc geprobeerd?Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:17:
[...]
Heel verschillend, als ik soms wat aan het instellen ben bij de instellingen, dan zegt ie dat 'instellingen' niet meer reageert. Dan moet ik of op 'wachten tot reageert' drukken of op 'sluiten' drukken waarna hij eruit floept laat maar zeggen. Zelfs tijdens het opstarten geeft hij foutmeldingen. Ik heb overigens nauwelijks extra apps geïnstalleerd nog.
Maar mijn voornaamste reden dat ik het toestel omruil is de bereikbaarheid en dat hij telkens op flight modus springt.
Verwijderd
Op XDA is al iemand die met 2.1 Flash aan het werk heeft. Is op bijv. de Desire ook mogelijk en nu dus ook op de X10!Paqbro schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:43:
De maand is nog maar 2 dagen lang, dus wat dat betreft...
Ik ga er niet op wachten (heb wel iets beters te doen) de 2.2 vind ik interessanter (flash 10), maar tegen die tijd ben ik waarschijnlijk 2 toestellen verder.
Multiple pc builds in progress
Leuk voor jou, maar dit is geen Desire HD topic. Sowieso al dat gezeur om mensen die hun telefoon willen omruilen, doe dat dan gewoon, en vervuil dit topic er iig niet mee.mafiatounes schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:58:
Neem het van een DHD gebruiker aan niet twijfelen ga ervoor ik heb totaal geen issue's met mn DHD is echt een toptoestel + draait ineens op froyo daardoor kan je betere apps gebruiken van google zoals de verbeterde versies van gmail en youtube, heb geen ervaring met een se x10 buiten van een vriend maar die klaagt dat hij vele apps niet kan installeren enz
@hierboven
Heb je een linkje naar de threat?
Nou zeg, alleen maar positieve reacties leveren ook geen goed beeld van de X10.Knul schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:36:
[...]
Leuk voor jou, maar dit is geen Desire HD topic. Sowieso al dat gezeur om mensen die hun telefoon willen omruilen, doe dat dan gewoon, en vervuil dit topic er iig niet mee.
@hierboven
Ik zou hem ook zo omruilen voor een Desire HD, jij niet dan ?
Nee, dat weet ik. Maar het is afgelopen 1.5 pagina alleen maar gezeur van "ja, ik ga hem omruilen, ben enorm ontevreden" zonder enige onderbouwing. En nee, ik zou hem niet omruilen voor een Desire HD, want die vind ik lelijkPaqbro schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:27:
[...]
Nou zeg, alleen maar positieve reacties leveren ook geen goed beeld van de X10.
Ik zou hem ook zo omruilen voor een Desire HD, jij niet dan ?
Mooi, dat blijft dan ook waarschijnlijk wel zo.Diversity schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:47:
Ik snap het gebash ook niet zo op deze telefoon ,...
Verwijderd
http://www.androidworld.n...date1-op-de-xperia-x10-2/
Verwijderd
Mag toch wel aangeven dat mijn x10 niet functioneert want wil weten wat er aan de hand is. Meerdere mensen hebben mij geadviseerd wat trouwens top is, dus kan ik toch wel aangeven of het is opgelost of niet. Je punt dat er geen onderbouwing is aangegeven is pure onzin als je goed kan lezen. Ik snap niet dat mensen hier zitten te zeuren. Ik vraag niet om iemands mening over hoe goed deze telefoon wel niet is ( wat hier alleen maar gedaan wordt ). Ik vraag alleen wat mijn probleem inhoudt. Mijn probleem kan misschien nog opgelost worden,maar dat geneuzel over het probleem over wanneer android 2.1 komt kan echter niet versneld worden!Knul schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:36:
[...]
Leuk voor jou, maar dit is geen Desire HD topic. Sowieso al dat gezeur om mensen die hun telefoon willen omruilen, doe dat dan gewoon, en vervuil dit topic er iig niet mee.
@hierboven
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 19:58 ]
Doe maar een firmware zonder time-en mediascape dan, maar dat blijft hopen.Knul schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:53:
Androidworld heeft een zeer korte review van de 2.1 update:
http://www.androidworld.n...date1-op-de-xperia-x10-2/
Natuurlijk, ook vooral blijven doen !Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:26:
[...]
Mag toch wel aangeven dat mijn x10 niet functioneert...
Tuurlijk, vooral blijven doen, tot ergernis van de andere forumgebruikers. Daar is dit forum ook zeker voor bedoeld.
Dit topic is gesloten.