Toon posts:

Nieuwe (thuis)Server

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Heb zelf al een tijdje een windows 2003 server thuis draaien die ik gebruik om bv. vakantiefoto's op te zetten en dergelijke. Deze server is tevends de back-up server voor de rest van de pc's thuis.
Op deze manier kan iedereen dus bij alle foto's en blijven ze netjes op 1 PC (de server). Daarnaast kan iedereen documenten op de server zetten zodat deze op twee schijven komen.

Probeem is nu dat de server eigenlijk oud is en dat er een te kleine HDD in zit. (nog geen 100 GB).

Ik wil het nu eens goed aanpakken (complete nieuwe bouw)!

Wie kan mij informatie geven over goede hardware componenten, de eisen/ richtlijnen zijn;

1. Alle gegevens moeten dubbel op de server staan, zit aan een RAID opstelling te denken dus.
* kan ik hiervoor het beste twee schijven gebruiken en alles dubbel schrijven of toch beter drie schijven en verloren gegeven berekenen door de twee andere...? (zie ook punt 3)
2. Moet voldoende opslagcapiciteit hebben, 1TB schijven minimaal bv.
3. Moet alles maar vooral SNEL zijn! (hierbij is punt 1 ook belangrijk lijkt me)
* welke processor raden jullie aan?
4. Mooiste zou zijn dat de componenten zo weinig mogelijk stoom verbruiken omdat de server 24x7 aan zal staan.
5. Server moet goede koeling hebben, is waterkoeling hierbij handig of...?
*misschien weet iemand een leuke serverkast..?
6. Wat is een goede netwerkkaart voor deze server? lichtkabel en de hiervoor beschikbare routers zijn denk ik nog erg prijzig dus dat gaat hem niet worden (dan moet alles namleijk aangepast worden thuis)

Alle informatie hierbij is welkom! Waar kan ik bv. het beste de onderdelen halen? Momenteel koop ik altijd alles bij salland.eu

Met vriendelijke groet,
Coen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:35
Lees deze topics eens door, staat de meeste info wel in die je zoekt:

Nieuwe Zuinige Server (discussie)

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:16

lier

MikroTik nerd

Ik zou persoonlijk "gewoon" voor een NAS gaan, die biedt alles wat je zoekt (en meer) en heeft het laagste verbruik van elke oplossing.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waar je de onderdelen kan halen kun je vinden in de pricewatch.

Tussen zuinigheid, snelheid en redundantie zul je denk ik nog een beetje een keuze moeten maken die binnen je budget valt.
lier schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:28:
Ik zou persoonlijk "gewoon" voor een NAS gaan, die biedt alles wat je zoekt (en meer) en heeft het laagste verbruik van elke oplossing.
Ik ook, ik gebruik er een mediaplayer voor.

[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 01-09-2010 14:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica