Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Hallo,
Ik heb hier een comuter die qua opslag als volgt in elkaar zit:
schijf 1) 1 terrabyte verdeelt over 2 partities waarvan op 1 partitie windows XP staat en de andere partitie als data-schijf gebruikt wordt
schijf 2) 1,5 terrabyte in 1 partitie waar enkel data/muziek op staat.
Alle partities zijn NTFS ingedeeld, en beide schijven zijn middels SATA aangesloten.

Tot eergisteren werkte alles perfect, maar gistermiddag 'werkte' schijf 2 ineens niet meer nadat ik de pc een keer uit en aangezet had. Hij staat wel in de verkenner zoals altijd, maar als ik hem aanklik, gebeurt er even niks, tot ik de mededeling krijg dat de schijf niet geformatteerd is, en of ik dat nu wil doen. Heb tot nu toe elke keer aangeklikt dat ik dat dus niet wil doen.

In schijfbeheer zie ik dat de schijf bestaat en aanwezig is, in orde is, maar leeg lijkt en niet NTFS gepartitioneerd.
Wat kan ik nu het beste doen om dit te repareren zonder al mijn data kwijt te zijn?

Alvast dank voor het meedenken!

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download recuva eens en probeer je data terug te krijgen. Je kan ook de datarecovery faq eens doorlezen, daar staan nog meer tips.

Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Ik ben me ervan bewust dat dit wellicht een dooddoener is, maar ik kan het niet laten: schijf checken, eventueel vervangen en backup terugzetten.

Geen backup? Dan waren de data ook niet belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door EXX op 31-08-2010 10:18 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
EXX schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:15:
Ik ben me ervan bewust dat dit wellicht een dooddoener is, maar ik kan het niet laten: schijf checken, eventueel vervangen en backup terugzetten.

Geen backup? Dan waren de data ook niet belangrijk.
Ik kan het niet laten: 'Dan was de data ook niet belangrijk.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

:P

offtopic:

Is data niet een meervoud?

[ Voor 55% gewijzigd door EXX op 31-08-2010 11:15 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ook offtopic:

Hangt van het gebruik af.
In modern non-scientific use, however , it is generally not treated as a plural. Instead, it is treated as a mass noun, similar to a word like information.
Dus eigenlijk is de vraag wat de OP er precies op heeft (had?) staan. Zomaar wat zut, of wetenschappelijke data. :+

(Een vingerwijzing is dat hij zelf al onderscheid maakt tussen muziek en data. Dus mogelijk had je toch gelijk met je meervoud.)

[ Voor 15% gewijzigd door Mijzelf op 31-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
Voor iedereen die mij wilde 'attenderen' m.b.t. back-up; dit betreft mijn backup schijf (E), waar elke zoveel tijd een kopie van mijn andere schijven op gemaakt werd middels ghost (C + D), en waar ik bij gebrek aan ruimte uiteindelijk ook (tijdelijk) mijn muziekcollectie opgezet heb..(waar ik nu dus alweer spijt van heb)

i.p.v. opnieuw beginnen (en een gedeelte van mijn muziek kwijt zijn), probeer ik liever eerst dit te herstellen.

Ik ben de OM-faq al aan het doorlezen, maar is ook een kwestie van veel bomen en een bos, en iemand die op dit moment niet geheel zeker is van zijn zaak (ik dus)..maar wel weet dat ik waarschijnlijk maar 1 poging heb om alles netjes te herstellen, voordat het finaal de soep indraaid -O-

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoezo heb je maar 1 poging om alles te herstellen?
Ik heb hier schijven liggen waar ik 20 recoverypogingen op heb gedaan. Je moet niet naar die schijf gaan schrijven, maar als je er gewoon vanaf leest en niets verandert kun je het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
Probleem opgelost!

Eigenlijk heel simpel middels chkdsk alles hersteld, alle muziek en back-ups zijn er weer, en niks lijkt corrupt. Ga wel voor de zekerheid nieuwe back-ups maken, zodat de oude weg kunnen. Ik dacht dat ik maar 1 kans had om het goed te doen, en dan denk je niet meer aan iets simpels als chkdsk..

Bedankt voor de hulp.

Hoi..

Pagina: 1