Apple 'gitaar' event - 1 september 2010

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 22.654 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Blaxje schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:08:
[...]
Dit is typisch Apple, lijkt me: een one-purpose-device. Time Capsule is gemaakt voor één ding, en één ding alleen: backuppen via Time Machine.
Oh? :+ Volgens mij werkt hij ook geweldig als router (802.11n / gigabit) en als netwerkschijf, dat is toch al meer dan alleen backuppen via TM. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Exirion schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:58:
Wat trouwens ook absoluut een misser is: ze verwaarlozen de Time Capsule als volwaardige server. Ze hadden al lang een media server op dat ding moeten zetten die content naar iPads/iPhones/AppleTV's kan streamen. Ze hebben de techniek, de protocollen, alles. Het ontgaat me echt waarom ze zo lang met Airtunes/Airplay hebben gewacht en niks met de Time Capsule voor content streaming doen.
Je hebt overduidelijk de keynote gemist, Jobs vertelt over hun opvatting hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:15
FerdiV schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:01:
[...]

Zou echt voor de 32GB Touch gaan. Je betaald 70 euro meer maar je krijgt 32 ipv 8.
Ja sorry mijn budget lag ergens op de 200 euro.
* jip_86 heeft net een auto gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

kikibu schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:08:
Een vraagje over de nieuwe iPod Touch, welke iPhone 4 bezitters misschien kunnen beantwoorden.

Ik heb een aantal 720p X264 MKV filmpjes. Hoe ga ik die het makkelijkst kunnen bekijken? Direct overzetten kan vast nog steeds niet, ofwel? Kan iTunes al video converten?
Ik gebruik al tijden de airvideo app, daarmee convert hij live een 720pMKV incl ondertiteling naar keuze die je vervolgens streaming bekijken kan, zonder haperingen over 3G. Daarnaast kan hij het ook nog eens absurd snel converteren naar een mp4 bestand mocht je et zonder verbinding willen zien (die optie is eigenlijk bedoeld voor een betere stream, maargoed ;))

Ik blijf me elke keer verbazen over die app, beste aanschaf ooit ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door deeltje op 01-09-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:01
Ik vind die Apple iTv ook ect vet en ga m zeker halen.
Eindelijk eens een goede oplossing om mn filmpjes van mn macbook te streamen naar mijn tv.

En 99 euro is echt geen geld :9

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Dafjedavid schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:27:
Ik vind die Apple iTv ook ect vet en ga m zeker halen.
Eindelijk eens een goede oplossing om mn filmpjes van mn macbook te streamen naar mijn tv.

Ja maar ik wil dus geen itunes streamen. Ik heb allemaal VIDEO_TS mappen en Blu-Ray films in mappen. Die speel ik af met VLC, maar hoe kan dat nou op me tv via een Apple TV :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Dafjedavid schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:27:

Voor dat bedrag kun je dus al een heeeeele tijd kastjes kopen die dat prima kunnen, en zelfs veel meer kunnen dan de Apple TV 8)7 Mijn Apple TV wordt hier alleen voor movie trailers en af en toe wat Youtube gebruikt, en alle video playback gaat via de Asus O!Play.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wel jammer dat de Apple TV hier in Europa €119,- gaat kosten...
Maar goed, eerst eens die content afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

die VIDEO_TS mappen zou je die niet als image kunnen mounten in OSX? ben je er ook!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
lowfi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:46:
Maar die wonen in Nederland zonder fatsoenlijk itunes movie store en bovendien zijn die nog blij met hun blokker dvd speler van 20 euro.
Daarom komt hij hier dus ook nog niet. In de states zijn dit soort dingen groot.
Wij hebben hier kabel en kijkt iedereen via de Coax naar "om te janken" kwaliteit TV. In de states kennen ze dat bijna niet. Iedereen kijkt daar via Schotel of inmiddels via IP.

Beetje wet van de remmende voorsprong zeg maar. Kabel was ooit heel modern maar zit nu helemaal verroest in onze samenleving. Natuurlijk er kan ook HD over bij ziggo/upc/etc maar echt gedwongen om een kastje te kopen zijn we hier niet. Omdat ze in de VS toch al een kastje moeten kopen en TV on demand daar veel groter is gaat een AppleTV van $99,- daar erg snel aanslaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Goedkopere alternatieven voor de Apple hardware zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd blijven. Maar die 99 dollar is gewoon een scherpe prijs en absoluut geen drempel. Aan de hardware en mogelijkheden zal het ook niet liggen. Zaak is dat ze de content op orde krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Is de stream al ergens te krijgen? Kon hem namelijk helaas niet live volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 23:34
Ben zoiezo benieuwd :), als er een hack voor komt om bijvoorbeeld third party apps en content te draaien zou het geweldig zijn.

de 1e gen apple tv was ook echt super met xmbc erop :).
Maar in dit geval kwa legaal aanbod moeten ze de content gewoon goed verzorgen en dan is er niks aan de hand en dubbel en dwars 100 euro waard.

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 16:03
Interessant apparaat, de Apple TV. Uiteraard gelijk besteld.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/6jhcg1.png

Now we wait.. ;(

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Jazzper schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:48:
die VIDEO_TS mappen zou je die niet als image kunnen mounten in OSX? ben je er ook!
Ow? Kan dat? En de Blu-Ray mappen?

Anyway, hoe zit dat dan met PAL of NTSC?

• CoiLive
Stream staat overigens op de website nu (misschien al eerder, maar toen kon ik hem niet vinden).

Groot min punt: Houd toch eens op met die grote lelijke blauwe notificatie bubbels. Verschrikkelijk!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

FerdiV schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:33:
[...]

Ow? Kan dat? En de Blu-Ray mappen?

Anyway, hoe zit dat dan met PAL of NTSC?
ff googlen en genoeg te vinden. Met 1 tussenstapje sowieso:
mkisofs -dvd-video -o "DVD.ISO" /path/to/DVD/VIDEO_TS

will create a burnable image of your DVD called "DVD.ISO". You can mount this image

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CoiLive schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:55:
Stream staat overigens op de website nu (misschien al eerder, maar toen kon ik hem niet vinden).
Was al zo.
Groot min punt: Houd toch eens op met die grote lelijke blauwe notificatie bubbels. Verschrikkelijk!
Welke?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik vind die iPod Touch wel leuke updates hebben, maar begrijp niet waarom ze die iPod Nano zo verneukt hebben... Een iPod Nano is voor zover ik weet op de markt gezet om 1. Muziek te luisteren 2. Foto's te laten zien 3. Filmpjes te bekijken.. Alles kon met de iPod Nano V5 maar met deze zesde generatie zijn foto's laten zien en filmpjes bekijken gewoon hoppatee weg.. Een schermpje van 240x240 pixels van 1,54" is toch van de zotte... Wat is nou het precieze verschil tussen de iPod Shuffle en de iPod Nano? Uhm een kleurenschermpje waarop je album-art kunt zien.. Heb zelf nog een iPod Nano V4, een van de beste en mooiste iPod Nano's ooit imho.. In de V5 vond ik de radio functie wel grappig, de camera geheel onnuttig.. maar dit apparaatje bestempelen tot iPod Nano, hmmm 't zal aan mij liggen, maar dat vind ik wel 'n beetje erge onzin.. Jammer!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CoiLive
Notificaties op je iPhone bijvoorbeeld als je een nieuwe sms hebt, of breaking news van nu.nl. Ik wil wel een notificatie zien, maar niet op de manier waarop Apple het nu in iOS heeft zitten. WebOs en Android doen dat toch echt een stuk mooier en minder storend (wat trouwens niet weg neemt dat ik zo snel mogelijk weer naar de iPhone wil :P)

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

@VIDEO_TS discussie: je kunt die mappen gewoon openen met DVD Player, werkt perfect.

Lees weer de helft van het verhaal :X

offtopic:
Het zit me wel mee, ga ik nog dubbelposten ook..

[ Voor 40% gewijzigd door MoietyMe op 02-09-2010 01:33 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Voor de mensen die het nieuwe iTunes 10 icoon niet mooi vinden, het oude icoon: https://files.me.com/m.bijl/4wqn0t

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CLB schreef op donderdag 02 september 2010 @ 01:23:
Een iPod Nano is voor zover ik weet op de markt gezet om 1. Muziek te luisteren 2. Foto's te laten zien 3. Filmpjes te bekijken..
Nee, de originele iPods (pre-touch) zijn in de markt gezet om muziek op te luisteren. De rest is puur bijzaak en meer het gevolg van dat andere fabrikanten dergelijke functies aan hun apparaatjes toevoegden.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

carfreak02 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:01:
Interessant apparaat, de Apple TV. Uiteraard gelijk besteld.
Alhoewel ik ook wel best gek ben op de spulletjes van Apple ben ik het absoluut niet met je eens. Zover ik kan zien is 80% van de functionaliteit gebaseerd op:

* het huren van films op iTunes; wat in Nederland dus niet mogelijk is.
* het huren van TV series op iTunes; wat ook in Nederland niet mogelijk is.
* het streamen van films en TV afleveringen van Netflix; ook hier niet mogelijk.
* blijft over, het streamen van content vanaf je eigen computer en daarvoor kun je net zo goed een random non Apple media player kopen (of TV met DLNA functie zoals de meeste midend/highend LCD's of Plasma's tegenwoordig). Of spaar even door en koop een nieuwe Mac mini met HDMI in combinatie met Plex; zit je ook nog eens totaal niet vast aan de limitatie dat je alleen kan streamen!

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 02-09-2010 07:03 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
mindcrash schreef op donderdag 02 september 2010 @ 06:59:
[...]

Alhoewel ik ook wel best gek ben op de spulletjes van Apple ben ik het absoluut niet met je eens. Zover ik kan zien is 80% van de functionaliteit gebaseerd op:

* het huren van films op iTunes; wat in Nederland dus niet mogelijk is.
* het huren van TV series op iTunes; wat ook in Nederland niet mogelijk is.
* het streamen van films en TV afleveringen van Netflix; ook hier niet mogelijk.
* blijft over, het streamen van content vanaf je eigen computer en daarvoor kun je net zo goed een random non Apple media player kopen (of TV met DLNA functie zoals de meeste midend/highend LCD's of Plasma's tegenwoordig). Of spaar even door en koop een nieuwe Mac mini met HDMI in combinatie met Plex; zit je ook nog eens totaal niet vast aan de limitatie dat je alleen kan streamen!
Het is zelfs nog erger, apple kennende zal het een verbinding met itunes vragen EN zal hij enkel afspelen wat ook in itunes past. Dan sluit je dus NAS ed allemaal uit en je kan alles buiten MP4 gaan converteren.

• Falcon
  • Laatst online: 08:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Copy that. Op dit moment moet je het op de oude Apple TV nog met een thirdparty software doen om (ATVFlash) om niet afhankelijk te zijn van i-Tunes.

Mooie van dit oude kastje dat je er een volwaardige Mac Mini achtig apparaatje kan maken.

Ben benieuwd wie de eerste zal zijn, die een hardeschijf in de iTV krijgt en MacOS X installeert. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zit nu net die keynotes te kijken, geen tijd voor gehad gisteravond.
maar damn.. je zou maar naast die vent zitten die bij elk wisewasje 'whooo' roept :'(

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:36
iPod nano gaat qua features achteruit (geen camera meer, geen video afspeelmogelijkheid) en de shuffle krijgt weer knoppen omdat het volgens hun toch niet zo'n goed idee was..oh en de iPod touch wordt een stuk duurder.. je zou zeggen dat dit voor veel mensen achteruitgang is :|

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 13:47
k995 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:26:
[...]

Het is zelfs nog erger, apple kennende zal het een verbinding met itunes vragen EN zal hij enkel afspelen wat ook in itunes past. Dan sluit je dus NAS ed allemaal uit en je kan alles buiten MP4 gaan converteren.
Wat lang duurt op alles behalve een 12core mac pro. Vergeet ook niet de Art en de metadata die er bij gezocht moet worden ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Igor4 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:55:
iPod nano gaat qua features achteruit (geen camera meer, geen video afspeelmogelijkheid) en de shuffle krijgt weer knoppen omdat het volgens hun toch niet zo'n goed idee was..oh en de iPod touch wordt een stuk duurder.. je zou zeggen dat dit voor veel mensen achteruitgang is :|
Apple maakt enorm veel winst en ze lijken de smaak te pakken te hebben met het uitbuiten van hun populariteit. Alles, inclusief de iMacs en Mac Mini's, is ineens fors duurder geworden terwijl je er soms minder voor terugkrijgt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 234657

Ik vind het eigenlijk maar een slechte update, en wel met de volgende redenen:

De ipod shuffle is weer terug naar de 3e generatie maar dan met een kleine software update die ze toch al hadden van de 4e generatie.

De nano is een shuffle met een schermpje erin, niks meer en niks minder.

De touch is dunner, 2 camera's en nieuw display, nou joeptief'indoe.

Tijd dat ze weer ns gaan innoveren bij apple......

• Shanquish
  • Niet online
Anoniem: 234657 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:16:

pardon? wat hebben ze recent met de iPad gedaan dan, ding is krap een half jaar op de markt 8)7
en het retina display is nou ook niet bepaald iets wat andere merken al jaren voeren.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Falcon schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:30:

Ben benieuwd wie de eerste zal zijn, die een hardeschijf in de iTV krijgt en MacOS X installeert. ;)
D'r zit een ARM in dus dat lijkt me redelijk knap. Het ding draait een speciale versie van iOS.

shameete schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:32:
[...]

pardon? wat hebben ze recent met de iPad gedaan dan, ding is krap een half jaar op de markt 8)7
en het retina display is nou ook niet bepaald iets wat andere devices al jaren hebben.
Ipad is niet echt innovatie, die lag er al toen de iphone nog niet eens uit was.
Retina display maken ze niet zelf, kopen ze gewoon ergens in, dus dat is geen eigen innovatie.

En ik had het niet over de ipad, ik had het over de ipods!

Dus nee, tijd dat er een baanbrekend product op de markt gezet gaat worden en dat ze de MBA en Ipod classic een update geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 234657 op 02-09-2010 09:36 ]

• jip_86
Nou, en wat kan je aan de classic doen dan? Daar kom ik ook niet verder dan een grotere harde schijf.

Wat mis je nu eigenlijk aan innovatie bij de iPods dan?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

CyBeR schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:03:
[...]

... En zoals ik al eerder zei: MKV biedt niets dat MP4 ook niet biedt. En MP4 is wél een door de industrie ondersteunde standaard. Ik vind het dan ook heel irritant dat die stomme warez hippies persee mkv moeten gebruiken. Denken ze dat ze dan cooler zijn ofzo?
Amen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

jip_86 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:44:
Nou, en wat kan je aan de classic doen dan? Daar kom ik ook niet verder dan een grotere harde schijf.

Wat mis je nu eigenlijk aan innovatie bij de iPods dan?
Laat maar, ik heb al jaren zo'n beetje alles van Apple en voel nu niet de drang om te vernieuwen vanwege nieuwe innovaties, dat bedoel ik meer te zeggen.

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
De Ipad mini Ipod touch 4G lijkt mij nu best een aantrekkelijk apparaat. De 3G heb ik destijds gelaten voor wat ie is vanwege het scherm, maar met het nieuwe display wordt ie toch een stuk bruikbaarder als Ipad-voor-onderweg.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 234657 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:36:
Ipad is niet echt innovatie, die lag er al toen de iphone nog niet eens uit was.
Dan mogen ze de meneer die dat ding drie jaar op de plank heeft laten liggen wel eens publiek geselen. Want de iPad is echt een totaal nieuwe manier van computergebruik.

--

Posted from my iPad, in de bus, op het Orlyplein bij Sloterdijk

I don't like facts. They have a liberal bias.

• GekkePrutser
  • Niet online
shameete schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:32:
[...]en het retina display is nou ook niet bepaald iets wat andere merken al jaren voeren.
Ik vind het retina display niet echt een innovatie van Apple. Het is een nieuwe marketing kreet, maar Android en WinMo telefoons hadden al maanden high-res displays met maar een iets lagere resolutie (800x480) en ongeveer evenveel DPI. Dat is gewoon met de markt mee lopen, geen innovatie.

iPad vind ik wel innovatie inderdaad zoals je al zegt. Ik vond de aankondigingen ook niet zo geweldig, alleen heb je nu al wel een heel mooi apparaat voor apps met highres voor 229 euro. Daardoor lijkt de iPhone 4 nu wel een stuk duurder (299 voor de 16GB iPod Touch, en de iPhone 4 is 2x zo duur met alleen een 3G/voice chip, GPS en een betere camera extra).

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Mjah die nieuwe nano. Ik weet het niet (of eigenlijk wel, tis stom). Multitouch op een postzegel. Ik snap het niet. Maar ik sluit niet uit dat als ik hem uiteindelijk vast heb dat ik het opeens wel snap en er toch 1 koop :)

De nieuwe shuffle is helemaal een beetje jammer. Ik hoopte op een mooi nieuw design (de oude shuffle (zonder knoppen) is namelijk wel echt kei mooi en dit is weer terug naar de oude oude. Eigenlijk was de oude oude oude de beste, imho

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 02-09-2010 10:22 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Tom
  • Niet online

Tom

Net even op Ping gekeken, maar ik kan amper artiesten erop vinden.

• jip_86
In de hands-on video van engadget lijkt het wel aardig te werken.
http://www.engadget.com/2010/09/01/ipod-nano-first-hands-on/

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Lees ik er nou overheen, maar is de display die in de iPod Touch nu zit hetzelfde als in de iPhone?

Die namelijk bij de iPod Touch LED staan terwijl de iPhone 4 toch IPS-technologie is?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Nee, ze waren met het idee voor de iPad bezig toen ze bedachten dat waar ze mee bezig waren eigenlijk ideaal was om een telefoon mee te maken. Toen is de iPad even in de koelkast gezet en zijn ze met de iPhone verder gegaan. En dat is ook heel slim. De markt voor de iPad is wat 'ie is omdat de iPhone er eerder was. Mensen lopen veel sneller warm voor iets waarvan ze weten dat ze 't nodig hebben. Dat was de iPhone. En aangezien de iPad hetzelfde doet maar dan op een groter formaat (iOS bedoel ik dan dus), heeft de iPhone de markt 'warm gemaakt' voor de iPad. Ik denk dat als de introductie andersom geweest was, dat de iPad in ieder geval veel minder populair geweest zou zijn.

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:36
bonzz.netninja schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:22:
Mjah die nieuwe nano. Ik weet het niet (of eigenlijk wel, tis stom). Multitouch op een postzegel. Ik snap het niet. Maar ik sluit niet uit dat als ik hem uiteindelijk vast heb dat ik het opeens wel snap en er toch 1 koop :)

De nieuwe shuffle is helemaal een beetje jammer. Ik hoopte op een mooi nieuw design (de oude shuffle (zonder knoppen) is namelijk wel echt kei mooi en dit is weer terug naar de oude oude. Eigenlijk was de oude oude oude de beste, imho
De witte oude stick?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 234657 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:16:
Ik vind het eigenlijk maar een slechte update, en wel met de volgende redenen:
De touch is dunner, 2 camera's en nieuw display, nou joeptief'indoe.
Wat had je dan gewild. Dat ie kan vliegen, koffie zetten en je huis stofzuigen? De dingen die je noemt zijn een stevige update van een toch al mooi apparaatje.
Ik ben het niet altijd eens met hun keuzes en policies, maar je kunt Apple niet verwijten dat ze niet innoveren. Het argument dat ze spullen inkopen en dus niet zelf innoveren is trouwens echt een kulargumenten, want producenten van eindprodukten kopen allemaal alles in. Het gaat erom wat je ermee doet en hoe je alles in hardware en software integreert. Dat doet Apple erg goed.

Zoals gezegd is de iPad hier een mooi voorbeeld van.

• lowfi
  • Laatst online: 09-06 13:47
Tha BasZ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:38:
Lees ik er nou overheen, maar is de display die in de iPod Touch nu zit hetzelfde als in de iPhone?

Die namelijk bij de iPod Touch LED staan terwijl de iPhone 4 toch IPS-technologie is?
IPS met led verlichting

• Femme
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Apple heeft niet moeten innoveren om dat proof of concept van een iPad te bedenken vier jaar geleden?

Als een iPad geen innovatie is, wat is dan in hemelsnaam wel innovatie? Het zorgt voor een compleet nieuwe wijze waarop we met computers en media omgaan.
Retina display maken ze niet zelf, kopen ze gewoon ergens in, dus dat is geen eigen innovatie.
Zonder de iPhone 4 en de nieuwe iPod Touch zou dat scherm niet geproduceerd worden. Apple stelt de specs op en als zij heel graag willen vasthouden aan die specs zal Apple een display laten ontwikkelen als er nog niets verkrijgbaar is dat aan de eisen voldoet.
CyBeR schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:42:
[...]

Nee, ze waren met het idee voor de iPad bezig toen ze bedachten dat waar ze mee bezig waren eigenlijk ideaal was om een telefoon mee te maken. Toen is de iPad even in de koelkast gezet en zijn ze met de iPhone verder gegaan. En dat is ook heel slim. De markt voor de iPad is wat 'ie is omdat de iPhone er eerder was.
Ik denk ook wel dat het te maken heeft met het feit dat de technologie drie/vier jaar geleden nog niet gereed was voor een iPad van het huidige formaat met de huidige prestaties en accuduur. Tevens lagen er in de markt voor smartphones grotere kansen omdat dit tot dan toe een brakke bende was met Windows Mobile-toestellen die voorzien waren van een verkleinde desktop-interface en een stylus als muisvervanger.

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:39

KoudeAardbei

Moderator

Femme schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:29:
Ik denk ook wel dat het te maken heeft met het feit dat de technologie drie/vier jaar geleden nog niet gereed was voor een iPad van het huidige formaat met de huidige prestaties en accuduur. Tevens lagen er in de markt voor smartphones grotere kansen omdat dit tot dan toe een brakke bende was met Windows Mobile-toestellen die voorzien waren van een verkleinde desktop-interface en een stylus als muisvervanger.
Denk dat je hierin gelijk hebt, heb zelf een touch pro gehad, voelde me echt een halve zool op dat toestel.
Wat een troep besturing, toen kreeg ik de iPhone (2G) in mijn handen gedrukt en was gelijk verkocht!
Nu minder dan een jaar later alle windows(-mobile) rommel de deur uit, en overgestapt op Mac.
Stylus is handig met tekenen, maar waarom zou je dat willen gebruiken voor besturing...

Accu's hebben ook wel een sprong gemaakt, en denk dat het de komende paar jaar heel hard gaat met de accu's , zeker omdat voor Auto's accu's worden ontwikkeld, dat gaan we hopelijk terugzien in iPad v2/v3, kom maar op met 24 uur usable-time!

Enige nadeel is nog het ongeloofelijke schijt WLM , wat gewoon on-werkbaar is op OSX.

[ Voor 15% gewijzigd door KoudeAardbei op 02-09-2010 11:43 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

CyBeR schreef op donderdag 02 september 2010 @ 01:37:
Nee, de originele iPods (pre-touch) zijn in de markt gezet om muziek op te luisteren.
de originele iPods ja.. 2e generatie kon al video afspelen...
De rest is puur bijzaak en meer het gevolg
van dat andere fabrikanten dergelijke functies aan hun apparaatjes toevoegden.
Zelfde geld voor de Nano's... Eerst functionaliteit erbij proppen in de vorm van bijvoorbeeld video's en nu foetsie :F

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:39

KoudeAardbei

Moderator

CLB schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:43:
[...]

[...]

Zelfde geld voor de Nano's... Eerst functionaliteit erbij proppen in de vorm van bijvoorbeeld video's en nu foetsie :F
Heb niet echt goed gekeken, maar is de camera uit de nano gesloopd?

Anoniem: 145867

[...]

Zonder de iPhone 4 en de nieuwe iPod Touch zou dat scherm niet geproduceerd worden. Apple stelt de specs op en als zij heel graag willen vasthouden aan die specs zal Apple een display laten ontwikkelen als er nog niets verkrijgbaar is dat aan de eisen voldoet.
Het is wel meelopen met de techniek. Het schermpje is gewoon gemaakt door LG. Bij android is bv. het probleem dat de software er niet klaar voor is. Immers durf ik er wel zeker van te zijn dat er straks met Gingerbread bv. schermen komen van 4,5 inch met 1280x720 scherm erin.(HD ready resolutie) Met een iets hogere of vergelijkbare ppi. Reken maar even uit met Sos Cas en Toa truukje.
En dan komt apple volgend jaar met nog weer iets net beters met de iPhone 5. En zo gaat het gewoon door.

Ik moet zeggen dat ik de iPod Nano met die touchscreen wel heel leuk vind. Doet me denken aan een iRiver MP3 speler met een Amoled schermpje er toen in. Ook zo klein met een vierkant schermpje.
Ik zie straks denk ik vast wel mensen lopen met dat ding als Horloge :D

En tsja dat HDR foto's maken bestond natuurlijk allang een app voor, ook voor android weet ik hier al wel 2 apps voor op te noemen. Het is wel een leuke functie.

Vind wel jammer dat ze niet met DLNA in zee gaan. Hetzelfde concept als AirPlay. Alleen dan geaccepteerd door meerdere merken. Soort Draadloze HDMI. Majha wel logisch een beetje, als je apple kent houden ze alles liever in 1 hokje. :P

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 22:24
Anoniem: 145867 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:46:
[...]

Het is wel meelopen met de techniek. Het schermpje is gewoon gemaakt door LG. Bij android is bv. het probleem dat de software er niet klaar voor is. Immers durf ik er wel zeker van te zijn dat er straks met Gingerbread bv. schermen komen van 4,5 inch met 1280x720 scherm erin.(HD ready resolutie) Met een iets hogere of vergelijkbare ppi. Reken maar even uit met Sos Cas en Toa truukje.
En dan komt apple volgend jaar met nog weer iets net beters met de iPhone 5. En zo gaat het gewoon door.

Ik moet zeggen dat ik de iPod Nano met die touchscreen wel heel leuk vind. Doet me denken aan een iRiver MP3 speler met een Amoled schermpje er toen in. Ook zo klein met een vierkant schermpje.
Ik zie straks denk ik vast wel mensen lopen met dat ding als Horloge :D

En tsja dat HDR foto's maken bestond natuurlijk allang een app voor, ook voor android weet ik hier al wel 2 apps voor op te noemen. Het is wel een leuke functie.

Vind wel jammer dat ze niet met DLNA in zee gaan. Hetzelfde concept als AirPlay. Alleen dan geaccepteerd door meerdere merken. Soort Draadloze HDMI. Majha wel logisch een beetje, als je apple kent houden ze alles liever in 1 hokje. :P
En toch heeft Apple beloofd aan de developers dat deze resolutie standaard word voor de komende 7 jaar ;)

gewoon nee.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ach tja, mensen die hun huis al vol hebben staan met Apple spul zijn wellicht minder snel enthousiast te maken aangezien ze al een hoge "verwachting standaard" hebben ontwikkeld tov innovaties van Apple ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Ik denk dat dat absoluut meegespeeld heeft, maar dat 't niet doorslaggevend was. Volgens mij was men nog niet echt ver genoeg in de ontwikkeling ervan dat dat een heel grote rol speelde. Bovendien, het is een vrij groot apparaat dus je kunt er een grote accu inproppen. En dan kun je opeens wegkomen met een wat minder efficiente proc.

En bovendien: de iPhone werd eerst in de markt gezet als puur een smartphone. Developers werden geacht html5 te gebruiken. Nadat ze dat hebben veranderd (naar aanleiding van het jailbreaken en de toch best wel goede apps die daarmee gemaakt werden, zelfs zonder documentatie) is bij zowel de iPod als de iPhone veel meer focus gelegd op apps. Sterker nog, dat is nu een van dé features waarmee ze adverteren (en bij de iPhone 4 leggen ze aardig wat nadruk op FaceTime.) Een iPad zonder Apps zou een stuk minder boeiend zijn en een stuk minder verkocht worden. Ook iets dus, waar de iPhone (en iPod) de consument (en ook heel belangrijk: ontwikkelaars) warm heeft gemaakt voor de iPad.
CLB schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:43:
[...]

Neen. De originele iPods hebben tot de 3e generatie alleen maar muziek af kunnen spelen, met een paar simpele bijfuncties (kalender, contacten en een stuk of drie simpele spelletjes). De focus lag eigenlijk 100% op muziek spelen. Pas bij de 4e generatie iPod kwam er ook de mogelijkheid om foto's te bekijken bij (dat was dan ook de eerste iPod met kleurenscherm). Op dat moment was bij Apple het idee over video op iPods nog in de trant van 'wie wil nou video kijken op zo'n klein scherm?' Daar zijn ze later op teruggekomen toen bleek dat dat toch best wel iets was wat mensen wilden. En voila, een iPod die video kan spelen. Dat was afaik de 5e generatie iPod al weer.

Vergeet niet dat de iPod nano pas geïntroduceerd werd zo tegen de tijd van de 4e of 5e generatie iPod. Die heeft dergelijke features dus al meteen gekregen, maar alleen omdat 't grote broertje 't al deed.

De iPod touches zijn compleet anders in de markt gezet dan als pure muziekspeler (dus vandaar dat ik zei pre-iPod touch).
De nano is altijd bedoeld om klein te zijn. Dat is ze volgens mij heel redelijk gelukt met dit model. Ik denk eraan er een te kopen om de FM radio overigens.
KoudeAardbei schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:44:
[...]

Heb niet echt goed gekeken, maar is de camera uit de nano gesloopd?
Hij is er in ieder geval wel uitgesloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 02-09-2010 12:29 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom daarnaast nog een shuffle uitbrengen met nagenoeg dezelfde features.. Ik vind het jammer dat de iPod Nano's zijn gedowngradet.. Heb dus een 8GB iPod Nano V4 en had bijvoorbeeld best 32GB willen hebben.. :F

• GekkePrutser
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:20:En bovendien: de iPhone werd eerst in de markt gezet als puur een smartphone. Developers werden geacht html5 te gebruiken. Nadat ze dat hebben veranderd (naar aanleiding van het jailbreaken en de toch best wel goede apps die daarmee gemaakt werden, zelfs zonder documentatie)
Ik heb een sterk vermoeden dat Apple allang van plan was om native apps uit te brengen. De hele infrastructuur hiervoor was al aanwezig, gedeelde libraries, meerdere home screen pagina's enz. Ik denk dat ze bij het uitbrengen van de eerste iPhone gewoon geen tijd hadden om het hele app verhaal met de SDK op tijd af te maken, en er dus mee gewacht hebben tot na de release van de iPhone. En er niets over gezegd hebben om het app store verhaal niet door concurrenten op te laten pikken. (Standaard Apple stilzwijgen). Het is immers iets dat super goed loopt.

De Jailbreak apps waren vooral mogelijk omdat de hele onderliggende infrastructuur al bestond. Ik denk wel dat ze hierdoor mogelijk sneller met de SDK zijn gekomen.

• Shanquish
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:13:
[...]

Ik vind het retina display niet echt een innovatie van Apple. Het is een nieuwe marketing kreet, maar Android en WinMo telefoons hadden al maanden high-res displays met maar een iets lagere resolutie (800x480) en ongeveer evenveel DPI. Dat is gewoon met de markt mee lopen, geen innovatie.
dat is zo (heb zelf een Desire met AMOLED) maar ik doelde dus meer op muziekspelers (dus de touch vs. Archos / Cowon enz.)

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 02-09-2010 12:39 ]

• k995
lowfi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:11:
[...]

Wat lang duurt op alles behalve een 12core mac pro. Vergeet ook niet de Art en de metadata die er bij gezocht moet worden ;)
Idd en beginnen kloten met zo'n conversies gewoon om iets af te kunnen spelen op een apple tv is niet echt gebruiksvriendelijk. Toch wat men beweerd dat het belangrijkste is bij apple.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GekkePrutser schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:31:
[...]

Ik heb een sterk vermoeden dat Apple allang van plan was om native apps uit te brengen. De hele infrastructuur hiervoor was al aanwezig, gedeelde libraries, meerdere home screen pagina's enz. Ik denk dat ze bij het uitbrengen van de eerste iPhone gewoon geen tijd hadden om het hele app verhaal met de SDK op tijd af te maken, en er dus mee gewacht hebben tot na de release van de iPhone. En er niets over gezegd hebben om het app store verhaal niet door concurrenten op te laten pikken. (Standaard Apple stilzwijgen). Het is immers iets dat super goed loopt.

De Jailbreak apps waren vooral mogelijk omdat de hele onderliggende infrastructuur al bestond. Ik denk wel dat ze hierdoor mogelijk sneller met de SDK zijn gekomen.
De Jailbreak apps waren vooral mogelijk omdat iOS direct afgeleid is van OSX, en dat is in de libraries heel duidelijk te merken. iPhoneOS 1 was under the hood echt zo mooi niet als iOS 4 nu is. Dat was allemaal heel specifiek voor de iPhone 2G. De apps hadden bijna allemaal hun eigen widgets ipv daar system libs voor te gebruiken zoals nu. Overigens, iPhoneOS 1 had maar één home screen.

Ik denk niet dat ze 't altijd al van plan waren. Maar ongeacht of dat zo is of niet, ze hebben 't uiteindelijk wel gedaan en dat was wmb de enige goede keuze. (Want zie wat 't ze opgeleverd heeft.)

• k995
GekkePrutser schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:13:
[...]

IK had een acer N310 PDA in begin 2006 met 640*480 . Was zelfs niet de eerste op die resolutie. Dus nee echt innovatief is dat niet als je nu afkomt met 640*960 .

• k995
[...]

Apple heeft niet moeten innoveren om dat proof of concept van een iPad te bedenken vier jaar geleden?

Als een iPad geen innovatie is, wat is dan in hemelsnaam wel innovatie? Het zorgt voor een compleet nieuwe wijze waarop we met computers en media omgaan.
Neen want tablets bestaan al veel langer dan dat. Die dateren van eind jaren 90 . Wat apple goed doet is het concept overnemen en verfijnen, ipod, iphone en ipad zijn allemaal stuk voor stok doorontwikkelde technologie.
De vraag is hoe nodig het is. Zeker op een 3.5" scherm. De iphone 4 die ik al in mijn handen had zag er niet spectaculair beter uit dan de 3g die ik heb. Misschien omdat ik darnaast nog af en toe die acer VGA PDA gebruik maar toch. Nu android hogere resoluties aankan zouden zo'n schermen er ongetwijfeld komen met of zonder apple.
Viel wel meer iets zoals SPB Mobile Shell gaf al een hele tijd voor de iphone uitkwam deregelijke functionaliteit.

WIndows richtte zich op de profesionele markt en die vroeg daarnaar. De schermen waren ook nog een grote factor in de prijs en waren dus meestal 2.8->3.2" te klein zelf al had je soortgelijke interfaces zoals palm cobalt.

Windows mobile op mijn 3.7" VGA acer N310 samen met mobile shell vond ik makkelijker werken dan de iphone die pas een jaar later uitkwam. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit op een 2.8" scherm moeilijk werken was, IOS op een 2.8" scherm zal ook moeilijk werken zijn.

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Over software gesproken, na het zien van Epic Citadel ben ik overtuigd dat Sony en de rest van de handheld wereld echt de hete adem van apple voelen. Man wat ziet het er geweldig uit( Ipad en Iphone 4)

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
En, volgt iemand al Lady Gaga? :P

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:45
Ibix schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:26:
Over software gesproken, na het zien van Epic Citadel ben ik overtuigd dat Sony en de rest van de handheld wereld echt de hete adem van apple voelen. Man wat ziet het er geweldig uit( Ipad en Iphone 4)
Dat voelen ze al een tijdje hoor. Neem bijv. deze laatste commercial van Sony:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tdPvVCbLY5c]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Nee, wie volgt Lady Gaga nou... :+
oké, misschien toch wel...

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben wel aan de slag gegaan met Ping, maar een knaller wordt het -als het niet verandert- absoluut niet.

- Afbeeldingen, filmpjes en muziek is alleen in de VS beschikbaar. Ik snap dat sommige media daaraan vastzitten, maar alle media is ook weer overdreven.
- Facebook integratie ontbreekt compleet, ondanks een link in de keynote. Ook vrienden via GMail/Hotmail/MobileMe vinden is onmogelijk. Dat lijkt mij essentieel om vrienden te vinden, juist omdat het een sociaal netwerk is.
- Het is zo kaal als het maar zijn kan. Goed, dat is een opstartprobleem, maar ik zie artiesten hier niet heel snel op inspringen. Daar moet echt meer in gevuld worden.

Nee, Ping haalt het (nog) niet bij Last.fm. Voorlopig zit ik daar nog wel.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik wilde ook eens gaan kijken naar ping, maar die kan ik in iTunes niet vinden :?
Onder het kopje 'store' staat hij bij mij niet (heb uiteraard wel iTunes 10 al geinstalleerd).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Spike_wolf schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:03:
Ik wilde ook eens gaan kijken naar ping, maar die kan ik in iTunes niet vinden :?
Onder het kopje 'store' staat hij bij mij niet (heb uiteraard wel iTunes 10 al geinstalleerd).
Ook nergens in de opties te vinden dat hij misschien uitgevinked staat? :?

En geweldig, Ping is nog maar net online en nu is de Facebook connectie alweer eruit gesloopt |:(
En in Ping kan je ook zo makkelijk mensjes vinden :X

[ Voor 17% gewijzigd door LogiForce op 02-09-2010 17:51 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Anoniem: 363598

De iPod classic valt buiten het bootje :(

Spike_wolf schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:03:
Je moet het eerst aan zetten in de Store. :Y
Wat had daar aan vernieuwd moeten worden? Het is niet voor niets de Classic. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 02-09-2010 17:57 ]

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Maar klassiek is klassiek, dat kan je ook niet vernieuwen. Dat is net als dat ik de Mona Lisa zou gaan schilderen maar dan een mooie meid van tegenwoordig gebruik :+

Daarnaast is de capaciteit nog meer dan genoeg van de Classic. ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Shanquish
  • Niet online
[message=,noline]LogiForce schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:59[/message]:
[...]

Maar klassiek is klassiek, dat kan je ook niet vernieuwen. Dat is net als dat ik de Mona Lisa zou gaan schilderen maar dan een mooie meid van tegenwoordig gebruik :+

Daarnaast is de capaciteit nog meer dan genoeg van de Classic. ;)
Mwah, ze mogen die krasgevoelige achterkant wel s verhelpen, dat is imho wel voor verbetering vatbaar.
Maar goed, daar is geen keynote voor nodig natuurlijk

Anoniem: 337151

Ik lees toch veel commentaar hier in het forum.
Persoonlijk zat ik echt met open mond te kijken naar de nieuwe nano.
Wat een pracht ding en pure innovatie. Niemand die het zou verzinnen! Prachtig.
Verder ben ik erg blij met de beide iOS systemen. Eindelijk iOS 4 op mijn iPad.
Ook de appleTV vind ik echt een mooi ding, zeker voor zijn prijs. En eindelijk fatsoenlijk streamen!!!
Chris Martin was ook wel da bomb als Coldplay fan!
Ik zeg: geslaagd event!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 15:31

Zuurstok

Passionately curious

is de camera die in de nieuwe ipod touch zit dezelfde als in de iphone 4? :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Hoedje
BobF. schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:52:
is de camera die in de nieuwe ipod touch zit dezelfde als in de iphone 4? :)
Nee, slechtere kwaliteit. Dat zou ook niet kunnen, omdat de cameramodule van de iPhone 4 te dik is voor de iPod touch.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 15:27

neliss

h00t h00t!

Ik snap echt helemaal niks van de nieuwe iPod line-up. |:(
Ben ik nou de enige die graag muziek luistert op de fiets en onder het sporten?
Dat gaat toch niet werken met een touchscreen..
Ze hadden op z'n minst back en forward knopjes op die Nano kunnen zetten, of meer ruimte op de Shuffle.
Maar dat is mijn bescheiden mening. :)

Kan je die oordopjes met afstandbediening in het snoer toevallig op de Nano aansluiten?

neliss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:24:
Ze hadden op z'n minst back en forward knopjes op die Nano kunnen zetten, of meer ruimte op de Shuffle.

Kan je die oordopjes met afstandbediening in het snoer toevallig op de Nano aansluiten?
Verwacht dat je gewoon oordopjes met knopjes erbij krijgt, zoals bij de iPod Shuffle / Touch en iPhone. Ze hebben bij Apple ook wel nagedacht, verwacht dat je hetzelfde er mee kan als de Shuffle, dus ook playlists e.d. :Y

edit:
Even nagekeken op de Apple site, ik kan niet vinden of het erbij geleverd wordt, maar de oordopjes met Remote worden vanaf de 4e generatie iPod nano's al ondersteund. ;)

edit 2:
Zie dat VoiceOver ook ondersteund wordt, dus ik ga er van uit dat hij bijgeleverd wordt. Op de fiets kan je hem dus gewoon gebruiken zoals je wilt. :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 02-09-2010 19:52 ]

Duurt de installatie van iTunes 10 bij jullie ook zo lang, hij is hier al 20 minuten bezig...

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 363598 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:07:
Duurt de installatie van iTunes 10 bij jullie ook zo lang, hij is hier al 20 minuten bezig...
Op OS X 10.6 geen problemen gehad. Hij lijkt ook sneller en stabieler dan ooit.

Iemand al OS 4.1 GM geinstalleerd op zijn iPhone? Denk dat ik deze keer even netjes wacht op de officiele release, vorige keer werd mijn iPhone er trager van (iPhone 3G).

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• TranceSetter
  • Laatst online: 13:00
Anoniem: 363598 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:07:
Hier misschien 2 minuten ofzo, dus lijkt niet helemaal goed te gaan...

Ik heb hier Vista als OS dus misschien ligt het daaraan (waarschijnlijk wel).

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 07:45
iTunes 10 bevalt toch wel goed vind ik :) Vandaag heb ik een iPod Touch 32GB (jaja een 4th gen) besteld. een paar miniten daarna begon ik al weer te denken over de worstelingen met de nieuwe iTunes. Maar hij is bij mij (oude pentium 4 bak met win7) best wel snel, sneller dan iTunes 9.

Weet iemand al iets over de levertijden van de nieuwe iPod's?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
neliss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:24:

Ik zag het verschil tussen de Nano en de Shuffle niet meer zo goed... Het zou me niet verbazen als we volgend jaar een combi krijgen van de Nano en de Shuffle, en dat die dan Mini genoemd wordt.

Anoniem: 87842

Ik heb Ping aangezet. Kan alleen niemand vinden so far... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:13

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik zag bij de specs van de iPod Classic dat ie ook LED achtergrondverlichting heeft. Had ie dit al of is dit een stille update geweest?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:24
THE_BASE schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:12:
[...]

Op OS X 10.6 geen problemen gehad. Hij lijkt ook sneller en stabieler dan ooit.

Iemand al OS 4.1 GM geinstalleerd op zijn iPhone? Denk dat ik deze keer even netjes wacht op de officiele release, vorige keer werd mijn iPhone er trager van (iPhone 3G).
Ja ik. Op mijn iPhone 4 draait hij als een zonnetje.. as you may expect.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 07:36:
[...]

Ja ik. Op mijn iPhone 4 draait hij als een zonnetje.. as you may expect.
Super, nu maar hopen dat het snel woensdag is, zodat ik het ook op mijn iPhone 4 kan zetten. :P

Vanavond zet ik het wel even snel op mijn oude iPhone 3G, eens kijken of het echt verbetering brengt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Marijn100 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:19:
Weet iemand al iets over de levertijden van de nieuwe iPod's?
Bij mij staat:
Verwachte verzenddatum: 5-7 werkdagen
Verwachte leverdatum: 10 Sep, 2010 - 15 Sep, 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Mm het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik nog snel de oude shuffle haal voordat de nieuwe in de winkel ligt. Die ziet er toch een stuk slicker uit eigenlijk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Xilantof schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 06:57:
Ik zag bij de specs van de iPod Classic dat ie ook LED achtergrondverlichting heeft. Had ie dit al of is dit een stille update geweest?
Volgens mij hebben ipods altijd al LED achtergrondverlichting gehad. CCFL is veel te groot en lastig (hoogspanning, spanningsomvormer nodig) voor zo'n klein apparaat. Het was alleen goedkoper voor grote schermen vandaar dat het in laptops langer gebruikt is geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 03-09-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

iPhone 3G is weer fijn om te hebben, met die 4.1 update! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De keynote is inmiddels weer een paar dagen geleden. Dus dit topic gaat op slot. De discussie kan worden voortgezet in de topics van de verschillende producten.

Voor de nieuwe iPod nano en shuffle zijn er nog geen topics. Als iemand het leuk vindt om een topic daarover te openen, neem dan even contact op :).

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator, voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken