Mijn Media Center / Server hield er laatst mee op. Ik was op de bank in slaap gevallen tijdens het kijken van een film en toen ik wakker werd stond het beeld op zwart en het systeem was unresponsive. Geen kernel panic.
Het betreft mijn Asus P4C800 Deluxe:
Ik had de harde schijven en andere drives allemaal losgemaakt en toen startte de computer gewoon op met output op de monitor, totaan:
Ik dik geld uitgeven voor een nieuwe voeding, erin gezet, en hij startte prima op.
Wat de..
• Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is?
• Is een voeding die niet van ouderdom stuk gaat te fixen?
Opvallend:
- Het gaat goed totdat er media gespeelt wordt op de computer. (Denk aan: videokaart/cpu/audio/warmte/meer vermogen)
- Met een nieuwe voeding gaat het goed tot het fout gaat, en dan gaat het nooit meer goed.
- Misschien irrelevant, maar een jaar geleden ging mijn FX5200 kapot en heb ik deze FX5300 erin gestopt. Die FX5200 heeft het ~6 jaar gedaan. De FX5300 heeft elders ook al veel uren gemaakt.
Het lijkt alsof mijn videokaart een truukje heeft bedacht om via mijn moederbord mijn voeding stuk te maken.
Het betreft mijn Asus P4C800 Deluxe:
- Pentium 4 2,4GHz
- 1GB geheugen (2x512)
- Ubuntu 10.04 LTS, momenteel met kernel 2.6.32-23
- nVidia GeForce FX 5500 (AGP) (volgens het systeem) of FX 5300 (staat op de kaart)
- SB Live! Value Edition (Emu10K1) (onboard disabled)
- Davicom 21x4x DEC-Tulip 10/100 Ethernet (PCI) (onboard is buggy en disabled)
- ATA Samsung HD401LJ, ATA Maxtor 6L200M0, ATA Maxtor 6B160M0
Ik had de harde schijven en andere drives allemaal losgemaakt en toen startte de computer gewoon op met output op de monitor, totaan:
Goed omdat ie dan wel bootte dacht ik met mijn hoofd zeker te weten dat het aan de voeding lag.Overclocking failed! Gebeurt vaker na 'gedoe', normaal gesproken kan je verder met default settings.
NO Hard Disk Drive Detected! Had ik dus losgekoppeld.
CPU Fan Error! Dit staat er altijd, ik heb een dikke vette koperen Zalman en die doet het prima.
Ik dik geld uitgeven voor een nieuwe voeding, erin gezet, en hij startte prima op.
F2, Ubuntu opstarten, alles draait, server werkt, via DLNA nog wat media gekeken op een andere client, totdat ik een dag later op deze computer zelf media ga kijken. Ik start XBMC op, kijk een show en na twee minuten ploep geluid uit, monitor uit, geen HD activiteit, geen reactie van het toetsenbord, geen kernel panic, geen rebootloop, gewoon niets maar niet uit. Hard reset, alles blijft zwart. Ook na een dag van de stroom af, afkoelende.Overclocking failed! Press F1 to go to BIOS or F2 to load default settings and continue oid
Wat de..
• Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is?
• Is een voeding die niet van ouderdom stuk gaat te fixen?
Opvallend:
- Het gaat goed totdat er media gespeelt wordt op de computer. (Denk aan: videokaart/cpu/audio/warmte/meer vermogen)
- Met een nieuwe voeding gaat het goed tot het fout gaat, en dan gaat het nooit meer goed.
- Misschien irrelevant, maar een jaar geleden ging mijn FX5200 kapot en heb ik deze FX5300 erin gestopt. Die FX5200 heeft het ~6 jaar gedaan. De FX5300 heeft elders ook al veel uren gemaakt.
Het lijkt alsof mijn videokaart een truukje heeft bedacht om via mijn moederbord mijn voeding stuk te maken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)