Tweakers.net-overhaul: inventarisatieronde

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.781 views

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:33

_AvA_

en dat ben zo.

In dat geval een schaamteloze crosspost:

Allereerst: hulde voor de huidige site. Tweakers loopt al jaren voorop qua gebruikservaring.
Verbeteringen zijn inderdaad altijd mogelijk. Ik denk niet vanuit een 'wat zal ik nu eens bedenken' perspectief maar vanuit het perspectief van een gebruiker die hier en daar denkt: 'daar zou ik dat en dat aanpassen'.

Om te beginnen: de mobiele site. De site weergeeft zoals het hoort in Opera Mobile 10 op mijn HD2. Maar ik heb soms moeite met uitklapmenu's, omdat mijn mobiel apparaat geen muiscursor heeft. Als ik een uitklapmenu wil zien dan lukt dat niet, want het menu zelf is ook een link.
Verder, als ik in de pricewatch ben, en surf op mijn telefoon, dan kan ik die verschrikkelijk kleine icoontjes niet aanklikken die bij de filters zitten aan de rechterkant. Ik sta soms in de mediamarkt en wil even opzoeken of een product op tweakers.net goedkoper is. Het zou het handigst zijn als tweakers.net een barcodescanner maakt die mijn camera gebruikt, maar nu moet ik zoeken. Een filter aanklikken is dan best een tijdrovende klus, omdat ik eerst 10x naast zit. Gelukkig laat mijn browser wel toe dat ik meerdere items kan selecteren, dus daar weer complimenten.

Op de PC zou ik het handig vinden als het forum een uitbreiding krijgt waar ik over na heb gedacht.
Ik kom heel vaak topics tegen die bestaan uit meerdere delen. De topics zijn vaak lang, maar bevatten enorm veel informatie. Die informatie staat verspreid over verschillende posts. Niet alle posts in een topic zijn informatief. Als je nieuw bent bij het onderwerp moet je vaak goed zoeken om een antwoord te vinden op je vraag. Daarbij komt het vaak voor dat users niet de goede zoektermen gebruiken (vaak uit onwetendheid) en hun antwoord niet vinden. Gevolg is een post met een vraag die al eerder behandeld is.
Sommige posters lossen dit op met een zogenaamde 'first post' vol met info. Dit is een goed idee, de informatie uit een topic word gedeeltelijk opgenomen in de first post, soms met een FAQ of een ander systeem.
Ik zou het handiger vinden, als dit op een andere manier zou verlopen.

Stel je voor: een topic over een telefoon. Het topic ziet er normaal uit, maar aan de rechterkant van het topic is een tweede (even brede) kolom met tekst er in. Dit pagina-onderdeel bevat (misschien zelfs in een soort wiki-achtige vorm) alle informatie die het topic beslaat. Ik noem het onderdeel voor het gemak even een tweaki. De tweaki kan aan het topic gekoppeld worden, maar is wel een apart onderdeel. Je kunt de tweaki bijvoorbeeld ook koppelen aan een product in de pricewatch, een review, een v&a advertentie, een nieuwsartikel. Gebruikers kunnen zelf informatie toevoegen aan de tweaki (ook op dit gebied kun je veel innovatieve ideeën kwijt) en iedereen heeft opeens makkelijk toegang tot de info die ze willen hebben. Geen zoektoch meer door draadjes: maar makkelijk voorhanden.
De tweaki maakt gebruik van je breedbeeld scherm op de desktop of laptop. Op een tablet kun je met een veeg het topic van je beeld afvegen, terwijl de tweaki tevoorschijn komt. Op je telefoon kun je de tweaki in/uitklappen of het topic laten vervangen.
De tweaki kan de volgende stap zijn op forumgebied.

Een voorbeeldsituatie:
Ik bevind mij in het HD2 topic, en wil snel weten hoe ik een custom ROM flash. Ik kijk naast het topic in de tweaki, ik kijk onder het kopje software, en zie een stukje staan over het updaten van de ROM. Zo simpel is het.
Ik volg de informatie en als ik bezig ben, vind ik een handige manier om al je gegevens te back-uppen voordat je gaat updaten. Als ik klaar ben, post ik mijn bevindingen in het topic en voeg tevens een stuk aan de tweaki toe over back-up software.
In de tweaki kun je vervolgens weer koppelingen maken naar posts, bijvoorbeeld naar posts die gaan over personen die in de situatie hebben gezeten waarover je informatie opzocht. Over de invulling hiervan kun je nog lange tijd vooruit als ontwikkelaars, en het eindresultaat mag er zeker zijn. Je zou de eerste site zijn die een dergelijk systeem heeft.

Maar, de tweaki even terzijde.
Ik zou het ook handig vinden als ik op de hoogte gehouden kan worden van nieuwe posts in een frontpage-topic waarin ik gereageerd heb. Al zou het alleen maar zijn voor de reacties die ik op mijn posts krijg, ik kan mijn tijd namelijk beter gebruiken dan oude nieuwstopics aanklikken om te kijken of iemand op mij gereageerd heeft.

En dan ga ik nu weer buiten spelen.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er al een concept is van de eventueel nieuwe layout en/of features. Het zou wel leuk zijn om daar alvast een preview van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Twylight schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:51:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er al een concept is van de eventueel nieuwe layout en/of features. Het zou wel leuk zijn om daar alvast een preview van te zien.
Intern begint dat wel al serieus gestalte te krijgen, maar het is nu nog te vroeg om dat publiekelijk te delen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:06:
[...]

Intern begint dat wel al serieus gestalte te krijgen, maar het is nu nog te vroeg om dat publiekelijk te delen ;)
Misschien moeten jullie mij dan als designer binnenhalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Twylight schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:10:
Misschien moeten jullie mij dan als designer binnenhalen 8)
Geen mening daarover, maar die paginanavigatie van jou is in ieder geval briljant, mogen ze zo overnemen van mij :) Dit werkt echt zoveel fijner op mijn telefoon :o http://twk.rs/T1nX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Users moeten iedere maand een onderwerp kunnen aandragen/er op stemmen en dat T.net-redactie dat dan ook gaat doen. Denk bv aan een in-depth artikel over de verschillende mobiele cpu's (qualcomm snapdragon, texas instruments omap, samsung's hummingbird, marvell's pxa, nvidia's tegra soc).

Oftewel: laat users nomineren of de redactie zelf items voordragen, en dat er iedere maand 1x zo een artikel dan verschijnt wat users wouden zien.

Vgl. bv http://alienbabeltech.com/main/?p=17125

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien wat laat, maar voor een update van de prefs/my react zou het prettig zijn als de limiet van 50 items max in je My React wat soepeler wordt.

Je hebt nu bij de myReact item limits 5 categorieën met elk een limiet van max 10 items. Nu gebruik ik 3 van de 5 categorieën niet maar kan ik maximaal 2x10 items tonen, misschien die 50 beschikbare items zelf kunnen verdelen over de 5 categorieën zou niet verkeerd zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Inmiddels is het plan: Tweakers.net gebruikersonderzoek niet meer in te vullen. Komt er iets van een uitslag?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 16:23
De uitslag zie je in de vorm van een nieuwe Tweakers.net. ;)

Zodra we wat veranderen, dan zullen we dat gaan onderbouwen met behulp van de diverse onderzoeken die we hebben verricht. Het resultaat van de enquête zelf is veel te grootschalig om het te gaan delen. Het enige dat ik je kan vertellen is dat over het algemeen gezien we goed beoordeeld zijn, maar we ook veel nuttige feedback hebben gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Mi6 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:42:
Het resultaat van de enquête zelf is veel te grootschalig om het te gaan delen. Het enige dat ik je kan vertellen is dat over het algemeen gezien we goed beoordeeld zijn, maar we ook veel nuttige feedback hebben gekregen
Da's dan in elk geval iets O+

Ik heb er een hekel aan om enquetes in te vullen om er dan vervolgens niets meer over te horen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 10:43
Ik zie veel mooie ideeen voorbij komen waar ik me wel in kan vinden search,myreact en droppen van tabs.

- Ik zou inderdaad graag een "slimmere search" willen zien die dus in de gaten heeft wat ik zoek en de meest relevante items laat zien.
- Ik zou de myreact page uitbereiden naar een centrale omgeving waarin ik mijn blogs, forum posts enz kan bekijken, reacties kan zien en waarin ik snel kan reageren op nieuwe posts.
- Ik zou de tabs van Pro, Core en Games zien verdwijnen ik filter liever de content die ik op de frontpage wil zien dan dat voor mij gebeurt dus een frontpage die keyword afhankelijk is.
- Het samenbrengen van alle meldpunten enz zou ook mooi zijn samen met forms voor naam changes en nieuws post foutjes enz.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 18:05
Is het met betrekking tot de channels ook een idee om in je profiel een filter te maken. Persoonlijk heb ik geen interesse in games. Het zou voor mij dus prettig zijn als ik in mijn profiel games uit kan zetten.

Wellicht gelijk met een doorkoppeling naar het forum, dat ik het hier ook kan laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:34

sanzut

It's always christmas time

Even dit topic kicken, kwam dit tegen via de Search.

Ik zou een functie om een channel of onderwerp te kunnen verbergen ook erg waarderen. Ook ik heb geen behoefte aan gamenieuws, gamereviews, gamevideos, whatever. Deze zou ik wel errug graag willen kunnen verbergen op de frontpage, en RSS feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik weet dat dit niet in dit topic hoort, maar een nieuw topic aanmaken hiervoor is misschien ook een beetje overdreven: op de .plan kan niet meer gereageerd worden. Is dat de bedoeling, of is input bij de .plan nog steeds welkom? :) De kans is klein dat iemand het nog leest, maar nu kan de indruk gewekt worden dat de inventarisatieronde voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 09:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:27:
offtopic:
Ik weet dat dit niet in dit topic hoort, maar een nieuw topic aanmaken hiervoor is misschien ook een beetje overdreven: op de .plan kan niet meer gereageerd worden. Is dat de bedoeling, of is input bij de .plan nog steeds welkom? :) De kans is klein dat iemand het nog leest, maar nu kan de indruk gewekt worden dat de inventarisatieronde voorbij is.
Wij waarderen altijd alle suggesties, en ook al wordt je feedback mischien niet meer meegenomen in deze ronde, als het een waardevolle tip is, of een veel voorkomende request, dan zullen we die zeker niet naast ons neerleggen :)

Dat je op de .plan niet meer kan reageren is een 'beveiligings' mechanisme om te voorkomen dat mensen op allerhande oude nieuwsberichten gaan reageren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 16:23
Wat Kees zegt :)

Verder hebben we alle inventarisatierondes & requirementbesprekingen al te lang geleden afgesloten om dit nog in de groep te gooien. Ik zal dit topic ook sluiten om het zo duidelijk te maken (dat hadden we eigenlijk al eerder moeten doen, excuses!)

Thanks voor de input in ieder geval nog!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.