Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Verder mooie mod :-)
Routering van tubing met coolers :
Cooler 1 = Coolit Freezone Elite
Cooler 2 = Coolit Boreas Chiller
Cooler 3 = Coolit Freezone V1

[ Voor 100% gewijzigd door vapo_chiller op 08-10-2010 19:19 ]
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
De twee cpu's krijgen aan cpu block ook temp sensor,
Het middelste geheugen latje van iedere set krijgt sensor.
En dan iedere Coolit koeler krijgt er ook eentje op hun FHE, zodat ik realtime the temp van de Coolers kan bekijken in de Koolanc Thermal Control Management en van de rest van de onderdelen.

Nieuwe stukken binnen :
Evga SR-2 1200w (peakload 1700w) voeding binnen
Due to U.S. regulation, power draw over a typical household 110-volt AC line limits the PSU-1300ATX-12N to 1300W. However, the unit is fully capable of a continuous 1700 watts when powered from a 220V AC circuit. Users are responsible for supplying adequate AC power for the PSU-1300ATX-12N.

PciE connector voor 1 vga, waarbij je dus het speciale ziet,
op iedere aansluiting zit een dikke 2200UF (MicroFarad) condensator en ferrit-cores :

Cpu ATX power connectors, ook weer met 2200UF (microFarad) Condensator en ferrit-cores :

en het leukste natuurlijk van de voeding zit aan de achterkant lol :

Tevens ook lga1156 socket isolation binnen, en metal backplates voor op me Sr-2tje te steken aan achterkant :

Heb ook de nieuwe rode lcd's binnen die ik besteld had zodat de groene lcd vervangen kunnen worden door betere kleur op me controller, gaat geknutsel worden om dit te solderen :

[ Voor 45% gewijzigd door vapo_chiller op 13-10-2010 00:38 ]

ik post ook op buitenlandse idd, is aangepast
Kijk eens goed welke hardware erin komt ?Ghost Dog schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:36:
Met ^
Waarom zit er een draaiknop aan de voeding om het voltage van de 12V-lijn in te stellen? Die moet gewoon altijd 12V zijn.![]()
En wat wil je in godensnaam in je pc stoppen dat je een 1700W-voeding in je pc stopt? 6 GTX480's?
Is een Evga SR-2 moederbord (dual cpu i7 ) http://www.evga.com/articles/00537/ , en dus ook de Evga SR-2 powersupply.
Komen om te beginnen twee Evga GTX480 Superclocked op.
hij is 1200w rated, maar kan tot 1700w aan peakload.
Is een overclock psu, zodiende je Quad sli gtx480 overclocked benched met twee X5690 cpu's, dat je 12v rail kunt regelen dat het ook rond de 12v blijft met zoveel hardware..
lees er ma es info over deze hardware.
en NEE je 12v MOET niet precies 12v zijn, meet je eigen voeding maar eens uit, zal niet precies 12v zijn. er zit ook een tolerantie op, zie pic :

[ Voor 81% gewijzigd door vapo_chiller op 13-10-2010 00:49 ]
Daarom snap ik het knopje achterop de voeding ook niet helemaal, een goede voeding houd dit uit zichzelf netjes rond de 12 volt, als hij dat niet kan is het imho geen goede voeding.
@ Yeseterror, je hebt wel een punt. Onder belasting stijgt het ampere op de 12volt lijn, daarbij zakt het voltage altijd een beetje, dit kun je met deze knop compenseren. En toch blijft het raar, want het lijkt me toch dat een voeding dit zelf moet kunnen, de meeste voedingen doen dit ook gewoon automatisch.
Maar dan zou je TheMask even moeten vragen, dat is hier de voeding guru, die weet dat vast wel
Nadeel van de spanningsval is dan ook dat als je hem opschroeft, je vervolgens netjes 12volt hebt op de lijnen waar een hoge load aan zit, en de lijnen met weinig load meer dan 12volt hebben. Uiteindelijk is het IMHO een gimmic.
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
FastFred schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:53:
Je ziet ook dat er op de doos gewoon keihard 'Truepower Quattro' staat? Oftewel een Antec voeding omgebouwd speciaal voor de SR-2?
@ Yeseterror, je hebt wel een punt. Onder belasting stijgt het ampere op de 12volt lijn, daarbij zakt het voltage altijd een beetje, dit kun je met deze knop compenseren. En toch blijft het raar, want het lijkt me toch dat een voeding dit zelf moet kunnen, de meeste voedingen doen dit ook gewoon automatisch.
Maar dan zou je TheMask even moeten vragen, dat is hier de voeding guru, die weet dat vast wel

zoek de verschillen met de EVGA
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Laat je de voeding verder intact of ga je deze ook nog modden?
Erg leuke hardware die je gebruikt, ben beniewd wat het eindresultaat wordt
het is bewezen met video's op youtube, dat je voeding zich zelf regeld, maar niet voldoende.FastFred schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:53:
Je ziet ook dat er op de doos gewoon keihard 'Truepower Quattro' staat? Oftewel een Antec voeding omgebouwd speciaal voor de SR-2?
Als je al een SR-2 neemt met twee X5680 en vier GTX480 en begint te overclocken en benchen, dan zakt je 12v rails ver onder 12v richting 11.7v.
Om tijdens zware load van een ZWAAR systeem, deze val weg te werken enzo iets stabieler te blijven.
Het is deze voeding maar de Antec Quadro OC Edition, die jij vermeld hier is een gewone Antec quadro 1200w :daantjer94 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:03:
[...]
[afbeelding]
zoek de verschillen met de EVGA
http://www.uberclocker.com/?page_id=634

Men neemt een HB624 controller met ALMEGA88V controller op die al geprogrammeerd is :

Men steekt er paar kabels op, overbruggingen, en een potentie meter van 10K :

Door de bijgevoegde pot meter kan ik nu helderheid van lcd schermpje aanpassen,
samen met me nieuwe rode lcd's combineer ik dit alles tot onderstaande pic :
(Deze controller gaat werken voor 12v rail van SR-2 psu weer te geven in realtime, omdat de SR-2 een regelbare 12v rails heeft.
Maar gaat ook Realtime het verbruik van mijn cooling weergeven met amperes en wattage.)

Heb toch iets gesoldeerd op me mobo SR-2,
namelijk de Cpu Disabled jumpers heb ik verlengt, om deze door te kunnen trekken naar voorkant case :

Nu de gewone X58 socket isolatie past niet zo goed op de SR-2 sockets, omdat de SR-2 rond de socket GEEN condensators heeft zitten zoals een normaal X58 mobo (SR-2 is Intel 5520 chipset),
dus heb ik me custom gelaserde socket kitjes speciaal voor de SR-2 besteld :

Ik heb ook drie temp sensors voor de Koolanc TMS-200 Controller aangebracht op mobo.
Eentje zit bij CPU0 PWM (Mosfets)
andere bij CPU1 PWM
en laatste bij de NB van mobo :

Een totaal overzicht van mobo in huidige staat :

[ Voor 53% gewijzigd door vapo_chiller op 13-10-2010 21:39 ]
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Schakelaartje is al snel omgezet per ongeluk, jumper niet zo, ofwel moet ik ergens hele kleine schakelaartjes vinden, als je er weet, linkje is altijd welkom
Natuurlijk gaat er ook op Wprime op gedraait worden, me persoonlijk record is nu 3.326sec op Wprime32m
en 1m46sec op Wprime1024m met een Gulftown.
futuremark doe k normaal ook, maar zijn hier dan score topics ervan ?
Schakelaartje met beschermkapje? Genoeg te vinden op Conrad bijv, past kwa kleur ook bij je mod als je een beetje wilt sprayenvapo_chiller schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:23:
de voeding heeft max load van 1700w, als je bovenstaande quote van Evga door mij leest ivm powersupply.
Schakelaartje is al snel omgezet per ongeluk, jumper niet zo, ofwel moet ik ergens hele kleine schakelaartjes vinden, als je er weet, linkje is altijd welkom
Natuurlijk gaat er ook op Wprime op gedraait worden, me persoonlijk record is nu 3.326sec op Wprime32m
en 1m46sec op Wprime1024m met een Gulftown.
futuremark doe k normaal ook, maar zijn hier dan score topics ervan ?

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
was eerder aan deze aant denken dan :

[ Voor 61% gewijzigd door vapo_chiller op 14-10-2010 01:51 ]
Goeie keus, past ook wel bij de strakheid van het ontwerp enz enz.vapo_chiller schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:58:
sandertje, is beetje groot he ?
[afbeelding]
↓ volgende bericht hieronder ↓
Dat lcdtje ziet er ook erg leuk uit vooral in de nacht lijkt het me gaaf
idd aan de grote kant, heb hier ook zo een ding liggen. maar had verwacht dat ze ook kleiner verkrijgbaar zijn.vapo_chiller schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:58:
sandertje, is beetje groot he ?
[afbeelding]
en zou voor jouw schuifschakelaar gaan. simpel en mooi. hoop dat je hem netjes kan inwerken.
we zien het wel bij een van de Updates.
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

vandaag wat liggen spelen, hoe mijn power use controllertje met nieuw red lcd werkt,
hier gaan de boreas chiller en de Freezone elite op komen te hangen voor realtime monitoring van verbruik, leuke info,
de freezone V1 gaat apart en altijd gewoon 100% werken, moet alleen een andere fan krijgen.

Maar wat een kabel boel, dat moet nog allemaal in de case gepropt worden lol

gewoon gekocht of zelf gesoldeerd? en bijkomende kosten?
btw JIJ BENT ZIEK BEZIG!!
Verwijderd
ik denk dat hij het over dat LCD schermpje heeftvapo_chiller schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:22:
over welke controller heb je het ?

Dat rode lcdtje heb ik besteld vanuit UK.
De controller uit belgie
Alu plaat van 1.5mm is binnen, morgen beginnen aan case weer aan te passen voor mobo cover :

Deze controller kan maar max 300w aangeven met 25amp.
Ben bezig voor een 130amp module vast te krijgen, maar ook daar moet een lcd opkomen.

vandaag druk bezig geweest met alu plaat te plooien, meer aanpassingen aan case voor de usb, power, hdd led, power led enz... van het mobo zo snel mogelijk uit case te krijgen, zo weinig mogelijk zichtbaar van kabels.
Al redelijk wat slijpschijfjes van dremel verbruikt vandaag :

En omdat de SR-2 rond de socket geen condensators heeft zoals een normaal lga1366 mobo,
moet ik dus me isolatie kitjes laten aanpassen.

Hier zie je de normale lga1366 kit, en de aangepaste versie voor SR-2, zijn besteld en worden op dit moment ge-lasercut uit armaflex :

[ Voor 36% gewijzigd door vapo_chiller op 18-10-2010 21:31 ]
Die case is echt nu gewoon een stukje metaal met gaten erin
Maar als hij weer in elkaar zit... Sjongejonge
hetzelfde met de Boreas chiller in plaats van de HDD bays.

in de rode cirkel is waar de ronding komt die ik geplooit heb,
en de groene lijnen is hoe de cover vergroot gaat worden voor het SR-2 te kunnen herbergen :

Het huidige plexiglas blijft bewaard zoals het is.
Hoe ga je die nieuwe plaat vastmaken aan je backplate?
Maar het is wel een gepruts voor deze manier van bevestiging, maar het meest afgewerkte.
Heb plaat alu 1.5mm die bepaalde vorm hiervoor gaat hebben, als deze plaat volledig klaar is, zal ik pic posten ervan,
dan zal t meer duidelijk worden.
Maar goed je kunt ook niet altijd alles zelf maken he
Ahh oke, had even aangenomen dat dat plex aan het begin van deze mod was gekomenvapo_chiller schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:45:
TOEN moest dat gewoon vo een Classified E759 dienen, standaard ATX maat, maar nu een HPTX form voor de SR-2, dus die is groter.
Het huidige plexiglas blijft bewaard zoals het is.
sevens een nieuwe dremel kopen anders kan k niet verder eraan werken.
Wil de cover volgende week volledig klaar hebben, gespoten en plexiglas erop.

Nieuwe dremel in huis.
Origineel mobo cover heeft serieus stuk verloren voor aanpassing :

And in de bodem is ook groot stuk weg zodat quad sli GTX480 nog altijd mogelijk is :

de nieuwe alu plaat voor mobo-cover :

en hier al aant passen op de case :

past mooi al zeg k het zelf :

nu ook de base plate voor de Boreas Chiller gemonteerd,
waarbij dus duidelijk zichtbaar nog t een en ander moet uitgehaald worden in de alu plaat :

En hier zie je wat nog moet uitgedremeld worden in de alu plaat, 92mm fan gat voor de Freezone V1, twee BP fittings voor tubing erdoor te steken en ATX 24pin :

Ook met zeer kleine ijzervijltjes word ook het oorspronkelijk honing graat eruit gehaald maar op andere plaats, en daar zal k ook even op aant vijlen zijn hihi :

Of het moet toevallig dezelfde zijn (Maar dan van iemand anders) xD
BP fittings zijn op hun plaats ook de cutt-out voor de ATX 24pin :

BP fittings close-up :

uitgang van de atx24pin :

binnenkant van de ATX24pin :

Total overview met motherboard en zijn power-connectors ingeplugged voor uitzicht cable-routing :

CPU1 Close-up :

CPU0 Close-up :

ATX 24pin close-up :

ATX 24pin Close-up met moederbord plugged-in :

Total View ATX24 pin :

TOTAL overview mobo + atx connectors met de alu plaat:

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Maar zou je de 2 8-blokken aan de bovenkant ook niet door de plaat heen doen? Het oogt nu wat druk en rommelig, en dat lijkt me zonde.
deze cable routing is zodoende gedaan dat k meer plaats heb, dan als ze recht op mobo worden gestoken
Die staat toch strak in zijn gat? anyways, nog eens leuke update!, ik wou dat ik het geld en de tijd had om zoiets te maken
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Is geen probleem om deze te monteren op mobo, duw de alu plaat beetje opzij en kan er perfect aan,CDA441 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:58:
Was die L- koppeling van die moederbord pins niet moeilijk te bevestigen?
Die staat toch strak in zijn gat? anyways, nog eens leuke update!, ik wou dat ik het geld en de tijd had om zoiets te maken![]()
om hem in mobo te steken.
Strak en CLEAN uitzicht was mijn bedoeling ook, in plaats van dat al je cables overal heen en overeen gaan.casemodder schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:04:
Ziet er professioneel uit zo, zeker met dat strak afgewerkt atx stekkersysteem
Alle kabels zijn wel gesleeved, maar desondanks zul je ze zo weinig mogelijk zien.
Ga je de kabels links over je mobo nog binden met tie-wraps net als boven? Ben benieuwd hoe je de kabels van je hdd's en je temp-sensors (die dunne zwarte onderin) laat lopen straks.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
HDD kabels ? als ik een revodrive ga steken?DieNIelzie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 07:30:
Lekker bezig zo te zien![]()
Ga je de kabels links over je mobo nog binden met tie-wraps net als boven? Ben benieuwd hoe je de kabels van je hdd's en je temp-sensors (die dunne zwarte onderin) laat lopen straks.
Doorgedrongen? getipt ?warhamstr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:47:
Hej toch doorgedrongen bij MDPC! Goed zeg. Had ze daar stiekum getipt
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
@vapi
Ik denk dat warhamst bedoeld dat hij je heeft getipt bij de MDPC, en dat blijkbaar positief is beantwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Fid3lity op 28-10-2010 22:40 ]
Verwijderd
Ik vroeg me eigenlijk af waarom je geen bitspower verbindingen gebruikt op je wc blocks?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 22:47 ]
Drie cool units er dus tussen passen die je vergeet.

@ Frietje-Met : uitleg is al drie keer gegeven WAAROM geen METALEN fittings.
[ Voor 23% gewijzigd door vapo_chiller op 28-10-2010 23:50 ]
Was even een grove schets, dit maakt een hoop duidelijk tho. Succes verder!vapo_chiller schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:48:
@ Blue-Tiger : ik heb drie cooling units, die twee aansluitngen die je rechts ziet is voor onluchtings reservoir (kleintje die geisoleerd is) en voor te vullen van loop.
Drie cool units er dus tussen passen die je vergeet.
[afbeelding]

De honinggraat rooster die ik eerst wou, was niet te doen, met de hand en kleine vijltjes pppfff, en om ze allemaal hetzelfde te krijgen en mooie uitlijning is onbegonnen werk,
nu zal ik een ander soort rooster gaan nemen en erin plaatsen wat erbij past :

en front pagina behaald lol : http://www.hardocp.com/news/2010/10/27/maniacal_mod_day/
[ Voor 9% gewijzigd door vapo_chiller op 30-10-2010 19:05 ]
KUTGW
en werk eens harder
Ik vind ze namelijk beedje af doen aan de rest van je Uber Vette Mod
had er zelf voornamelijk bij de sleeving wat zwarte bij gedaan, nu lijkt alles zo.... rood.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
mobo is ook rood zwart, net zoals het dominator GT memory,
alleen wa rood smoke acryl erin lol
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Vindt hem ook nog niet geweldig maar meestal als het af is valt het plaatje samen dus wacht het eerst een af voordat je het al veroordeeld
Wel de manier waarop hij alles aanpast is super en de kleuren samenstelling ik weet het nog niet
t werk kan weer beginnen lol
de extra verhoging vanboven is voor de power cables van me CPU0 :

Met de Freezone V1 op zijn plaats :

Hier pic met "Red Smoke" Acryl voor de vergroting van mobo cover,
deze is al ruw op maat :

And natuurlijk net zoals voor de vga's en links boven de cpu plaats, word recht ook "Grey Smoke" gebruikt,
om in hetzelfde thema te blijven en voor extra verluchting voor deze cooler :

maar had je niet veel beter van scrath kunnen beginnen, blijft niks meer over van orginele (450 euro) kast
Mobo cover word alleen iets vergroot das al hahahahah
build from scratch is nie zo leuk als bestaande case aanpassen na mobo wat er normaal nie in gaat lol.

Dat vindt jijvapo_chiller schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:03:
build from scratch is nie zo leuk als bestaande case aanpassen na mobo wat er normaal nie in gaat lol.
dus zelf case maken, en leuke cooling maken he?
En die build gaat : Whispers BabyBlue heten.
Maar dat word een andere buildlog als deze klaar is.
Te weinig SFF cases die potentieel hebben voor waterkoeling imo. Silverstone en LianLi hebben er samen misschien een 4-tal.
Dremel,
grote platte vijl
setje zeer kleine vijltjes (sleutelvijltjes)
schuurpapier
paar houtklemmen
boormachine
soldeerbout
met niet meer en niet minder doe ik dit alles.
Als ik dat kan met deze tools, kunnen anderen dat ook.
Misschien nog vergeten de NZXT Rouge..???? erg fijne kast met toch aardig wat ruimte..n0valyfe schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:58:
Ik denk dat er een paar mensen hun mond nog gaat open vallen als deze af isMijn volgende build is een Home Theatre PC, of een SFF wat je het ook wilt noemen. Wordt mss ook een vanaf 0 met plexi omdat ik niet de tools/skills heb die jij dus duidelijk wel bezit
Te weinig SFF cases die potentieel hebben voor waterkoeling imo. Silverstone en LianLi hebben er samen misschien een 4-tal.
win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
neem nu deze lanbox, plaats genoeg vo WC,
en je ziet t nie veel :

Die wordt niet meer verkocht of geproduceerdgumbal696 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:22:
[...]
Misschien nog vergeten de NZXT Rouge..???? erg fijne kast met toch aardig wat ruimte..
En ik doelde eigenlijk op echte SFF, die kasten die hier worden aangehaald vind ik nog redelijk groot.
Kijk hier eens.
[ Voor 27% gewijzigd door n0valyfe op 05-11-2010 11:29 ]