Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
De koelers en de voeding is binnen, nu wachten op het volgende pakje :

de stekkers zijn mooi rood, nu alleen nog mooi sleeven......waarom? hoeft eigenlijk niet, mits de voeding gebruikt word voor alle tec van power te voorzien.

Boreas chiller :

Alle Coolit TEC koeling die ik heb liggen en in de Level10 komt te zitten :

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Ben nu de TEC blokken aant schuren, primen, dan nog eens slissen, en dan lakken.
daarna laat ik ze tot morgen drogen voor totale uitharding van de lak, en worden ze terug gemonteerd op de TEC koelers met betere koelpasta ertussen :
de TEC modules afgedekt tegen stofdeeltjes :

De eerste TEC blokjes in primer :

de eerste laag rode lak zit erop op de blokken, tot morgen laten drogen voor totale uitharding, slissen en tweede laag voor afwerking :

En natuurlijk de zilveren klemmetjes voor de Blokken te klemmen op de TEC modules kunnen niet zilver blijven, die gaan der ook aan geloven, ZWART zullen ze worden :

De Coolit Freezone Elite is klaar, nu nog de Freezone en de Boreas chiller en de Freezone v1 te doen :

De Boreas is half klaar met de blokken te painten, nu nog twee te gaan vandaag en dan nog sleeven :

Natuurlijk heb ik ook al eens gespeeld met de boreas chiller voor ik hem uiteen heb gehaald :

De Boreas Cooler is bijna klaar, moeten nog twee dingen aan veranderd worden,
daarna kan hij gemonteerd worden als ik plexiglas binnen heb :

Een Classified plaatje erop, mooi erover geplooid,
de temp sensor heeft een zwarte 3pin stekkertje gekregen, en een heatpad ertussen ipv dubbelzijdige tape :

De fan kabels op de fan met zwarte krimpkous bedekt, en vanaf de fan, mooi rode sleeving :

De Coolit Freezone heeft 2 kapotte TEC modules, die even vervangen met de reserve die ik heb, aaneen solderen,
en kan deze ook trug gemoneteerd worden met de rode blokken :

Het spuithoekje in de veranda lol, waar k me 4.5dagen heb kunnen amuseren met spuiten :

Dit is dus de bedoeling met de dunne fanshrouds 5mm die ik heb laten laseren voor de Boreas en Freezone Elite chiller's :
[color=#FF0000]Totaal overzicht :[/color]

[color=#FF0000]
Nu voor test heb k zilveren borgmoeren gebruikt zodat k eventueel mijn rode geanodiseerde borgmoeren al niet beschadig :[/color]
(alles zwart rood in heel de case tot ieder boutje en moertje)

[color=#FF0000]5mm Fanshroud tegen de fan aan om een idee te hebben met het kruis erin :[/color]

[color=#FF0000]aan de binnenkant, kunt al raden waarvoor het gaat dienen, vid is aant uploaden op youtube :[/color]

En het videootje, alleen moet het blauwe neon licht nog veranderd worden in rood neon licht :
YouTube: Coolit Boreas Chiller Mod Almost ready
de Coolit Boreas MTEC Chiller heeft zijn plaats gekregen, hij hangt wat lager zodat erboven nog de Koolance tms-200 met expansion board kan komen te hangen.
Nu nog zwart mat plexy acrylaar voor afwerking en de beugels mat zwart spuiten :

juist nog wat speeltjes besteld :
voor mijn koolance tms-200 met uitbreiding :

om alle connectors erop te veranderen, solderen, heb k deze besteld vanuit uk :

En voor de boreas chiller op de bovenste fan, vlammen rood en rand mat zwart gepaint worden :

vandaag nie veel gedaan buiten de led's van mijn doorzichtig gemaakte Corsair HX1000 in de fan opnieuw aangesloten op andere plaats,
En de eerste twee led's in de Coolit Boreas Chiller zijn fan shroud gestoken voor verlichting van de 5mm fanshroud,
die dient voor een CCFL in de boreas te mounten, enjoy the pics :
PSU

De Boreas Chiller :

vandaag 3 pakjes binne gehad, dus weer werk,
de boreas chiller is klaar, zal vanavond nieuw filmpje/pics maken, met de rode neon erin :
bestelling TEC plaatjes zijn binnen, dus kan de Freezone V1 weer werkend maken en afwerken :

De voeding aant het spuiten , de thermaltake voor de TEC's :

De Coolit Boreas is volledig klaar, hier enkele pics :

De thermaltake dual bay psu is ook al klaar, vanbinnen met zilver gespoten voor weerkaatsing rood neon licht, buitenkant met mat zwart gespoten,
vanbinnen een rood neon staafje erin gestoken, frontje van voeding moet nog terug gemonteerd worden :

video :
YouTube: Progress Modding Level 10

mijn voeding in daglicht, met frontje er trug tegen :

De Koolance TMS-200 met uitbreiding met speeltjes vanuit UK :

alle connectors worden vervangen in het rood, 24 in totaal.
Daarna nog smd-led's solderen voor de controller en plexiglas met de hand maken voor een leuk effectje.
En dat alleen al voor een controller.

Moet nog paar connectors bij bestellen, kom er paar te kort, beetje misteld lol.
Maar het idee is wel duidelijk? Ieder onderdeel in pc, hardware enz word gemod, zelfs de vga's, cooling, mobo enz...

Heb de 3D fangrill beetje aangepast zodat hij op de Coolit Boreas Chiller past,
zo zag hij er standaard uit :

En na aanpassing ziet hij er zo uit, wie ziet het verschil ???? lol :tong:

En zo gaat hij op de boreas Chiller komen, alleen nog rood en zwart mat painten :

Me Mat zwart plexiglas is geplooid met heatgun, morgen schuren, boren, frezen en polieren ervan, en dan kan hij gemount worden op de case.
Komende weken zullen er leuke updates komen, veel werk want dan komt er veel materiaal binnen.
Evga SR-2 is besteld hopelijk deze week binnen, mss ten laatste begin volgende week, ook mooie pics van maken.

bent aant wachten op me mooi mobo wat onderweg is, en tevens ook leuk speeltje onderweg wat in europa niet te koop is : EVbot.
het moederbord wat hopelijk deze week binnen is :
Mobo SR-2 link info

Met extra leuk speeltjes voor overclocken :
EVbot link info

Enige probleem is dat de case nog moet aangepast worden voor het moederbord,
Thermaltake Level 10 case heeft alleen plaats voor ATX mobo's, dus E-ATX gaat er niet in, maar ben al het materiaal aant verzamelen voor aanpassing van de case.
Kan ook zo een backplate gebruiken, maar ik ga het anders oplossen, ik behoud de originele backplate :

Als je kijkt naar de maat van een Classified ATX mobo (30.5 x 26.4cm) tegen een SR-2 E-ATX (34.6 x 38cm) :

zal de case toch enige aanpassingen moeten krijgen.
[ Voor 99% gewijzigd door vapo_chiller op 31-08-2010 17:22 ]
Wat ik overigens ook mis is een soort van inleiding. Alleen foto's maar zonder verhaal, komt op mij redelijk onoverzichterlijk en chaotisch over. Misschien ben ik de enige die er zo over denkt...
[ Voor 31% gewijzigd door Fid3lity op 31-08-2010 20:21 ]
-- All science is either physics or stamp collecting
Ik heb hem al aandachtig doorgelezen toen hij bij schop een modje stond
Nice!
Verder denk ik dat dit niet een pc wordt om op je slaapkamer te plaatsen. Tenzij je gehoorproblemen hebt
Verder heb je wel aardig geïnvesteerd in hardware als ik alles eens overloop. Wat komt er precies in van dual cpu ?
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
Verwijderd
ja, daag.
zal eens een inleiding maken dan.Blue-Tiger schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:54:
Heeft meneer een loterij gewonnen ofzoBegrijp me niet verkeerd, je mod is gaaf! Maar er hangt een enorm kostenplaatje aan om nog niet eens te spreken over de energierekening die er straks nog bij gaat komen...
Wat ik overigens ook mis is een soort van inleiding. Alleen foto's maar zonder verhaal, komt op mij redelijk onoverzichterlijk en chaotisch over. Misschien ben ik de enige die er zo over denkt...
Omdat eigenlijk de case een Level10 is en ik maak er een Level11 van met me aanpassingen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:01:
waarom staat er in de topictitel level10 en in de pics level11?
vond ik wel eens nodig tot in kleinste detail kleurenschema doortrekken.Wouter.S schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:20:
Het ziet er allemaal ongelofelijk afgelikt uit moet ik zeggen. Het is ook leuk dat je het thema volledig doortrekt, tot in de allerkleinste detail. Het kost werk maar het resultaat mag er voor zover ik al gezien heb zeker zijn!
Verder denk ik dat dit niet een pc wordt om op je slaapkamer te plaatsen. Tenzij je gehoorproblemen hebt
Verder heb je wel aardig geïnvesteerd in hardware als ik alles eens overloop. Wat komt er precies in van dual cpu ?
Maar kwa geluid valt het heel goed mee want de drie Hybrid coolers werken temp gestuurd met twee controllers die volledig programmeerbaar zijn van Coolit.
K ga voorlopig beginnen met twee X5550 xeons, en later upgraden naar X5680 of de nieuwe X5690's.
Tevens komt deze Wc block op mobo met rode led's in :

[ Voor 38% gewijzigd door vapo_chiller op 31-08-2010 22:34 ]
Kan met jou skills en de nette hardware niet anders dan een geslaagde mod worden
KUTGW
Verwijderd
fuck de enegie rekening.
Reageer zelden op case mod's maar dit is erg mooi.kunstwerkje.!!
Trouwens, met die grill zie ik het verschil denk ik.. Heb jij de binnenkant eruit gezaagd ofzo en stukje gedraait en weer in gelast/soldeert/gebakken? Want er is een verschil tussen die twee afbeeldingen, met de hoek van de binnenkant
2 V10's erop
[ Voor 71% gewijzigd door Trucker Her op 31-08-2010 23:01 ]
Gestoord word je toch...
Ten opzichte van de productfoto is de grill gedraaid ja, verder niet. In dit geval heeft hij gewoon de buitenkant wat bijgewerktTrucker Her schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:55:
Trouwens, met die grill zie ik het verschil denk ik.. Heb jij de binnenkant eruit gezaagd ofzo en stukje gedraait en weer in gelast/soldeert/gebakken? Want er is een verschil tussen die twee afbeeldingen, met de hoek van de binnenkant
Casemod: Cubeleon
zodat hij mooi op de fan past, maar moet de binnenkant nog wat bijwerken voor meer airflow erdoor te laten gaan, de grill is prachtig maar hud toch wel wat teveel airflow tegen naar me goesting.
En de V10's halen nooit de koeling die mijn cooling zal halen.
[ Voor 11% gewijzigd door vapo_chiller op 31-08-2010 23:26 ]
Wat is jouw complete budget voor deze mod dan?
Gestoord word je toch...

Dit is de shit gewoon
Helemaal top, dit is hardcore modding
Ga zo door!!
Maar persoonlijk vind ik de orginele case veel mooier dan dat hij wordt / is geworden.
Smaak he
Dat moet haast wel, ik vind het persoolijk wel er beter op vooruit gaan, maar wat hij ook al zegt. Smaken verschillenvapo_chiller schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:41:
mss als hij volledig klaar is dat je hem toch mooier gaat vinden? lol

Echt über vet!! Keep up the expensive good work!
Gestoord word je toch...

Mounting van de boreas zit op de plaats van de HDD trays, dus dat moet beetje afgewerkt worden.
Had mat zwart plexiglas gebogen met heatgun, paar kleine gaatjes enz...
Moet alleen nog mooi afwerken :

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verklaar je nader, want die mening snap ik nog niet helemaal.warhamstr schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:10:
Met recht een MDPC...
hhhmmm k vind em toch nie goed genoeg voor op MDPC.warhamstr schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:10:
Met recht een MDPC...
Mss als hij volledig af is, dat ik me bedenk.
Zeker de moeite waard suc6!

eerste pakje binnen met met speelgoedje :
the box :

what's inside ?
(the cd is only for flashing the EVbot to new firmware)

Thanks to :

Sponsor pakje van Aquatuning is binnen,
ieder onderdeel apart word besproken en getoond bij het maken van betreffende mod wat in pakje zit :

Gaan beginnen met het ZERN reservoir, deze gekozen doordat het volledig kunststof is, beter dan metaal,
en klein vierkant makkelijk voor te isoleren met dunnen armaflex voor de koude te behouden.
Hierop een Phobya overdruk ventiel, en twee UV rood aansluitingen voor me tubing.
Tevens komen er smd-led's rondom het dikke deksel plaatje voor belichting erin.
En we vervangen de zilveren inbus door zwarte.

tevens met de connectors van Aquatuning heb ik me koolance controller afgewerkt buiten de led's nog :

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
ik wou namelijk een kleine rechthoekig res hebben, die ik makkelijk kon isoleren,
en juist groot genoeg is voor de luchtbellen uit de loop te halen.
ondertussen is hij al geisoleerd, en geplaatst in case.
Ben nu wat aant sleeven in afwachting van het mobo dat onderweg is met gls.
usb kabel en koolance flow sensor en atx power shutdown zijn gedaan,
natuurlijk moeten er nu ook andere pins voor connectors gesoldeerd worden, omdat ik ook de connectors van de controller heb veranderd :

Mobo is binnen , eindelijk.
Moet zeggen, ziet er goed uit, fantastisch materiaal en woest lol.
Enjoy the pics :

een Dangerden 10 PciE IO-Shield besteld voor me moederbord tray aan te passen,
zal modden en aanpassen zijn om dit mobo in case te krijgen :

Voor de geinteresseerden :
Het verschil tussen de oude intel skulltrail en de nieuwe SR-2,
allebei dual socket, zie je het verschil dat de SR-2 nog iets groter is :

Mobo steekt beetje uit, maar alle gaatjes voor vast te schroeven gaan mooi op de tray,
natuurlijk heb ik wel gaatje bijgeboort met een boortje 7/64" en draad erin gemaakt voor spacers.
Nu alleen nog de IO-Shield van Dangerden met 10PciE sloten en die vast maken in plaats van standaard met zwarte poprevetten van MDPC.
En dan is mobo tray klaar.

en de backplates veranderen voor de Koolanc 360 blocks voor cpu's :

natuurlijk al enkele aanpassingen gedaan om het op de tray te krijgen :

Goed naar de details gekeken.
Maar vraag, dit word een game station of ga je er andere dingen opdoen?
budget... er is volgens mij geen budget XD
wat een groot mobo zeg, normaal steken gpu's voorbij de mobo's, zal bij deze niet het geval zijn denk ik XD
ja, daag.
hier nog paar pics :

Voor de rest! Onwijs mooie mod en vooral mooie spullen.
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Maar met zon budget zou er toch een betere camera af moeten kunnen
En: waarom laat je de fans aanzuigen vanaf de grond? (chiller) dit zorgt voor veel meer stof in je chiller, en die kant van de fan die nu in het zicht zit is minder mooi dan de andere kant. Persoonlijk zou ik de chiller of de fans omdraaien.
Houd het goede werk omhoog.
kutgw
Goed koper is duurder dan slecht koper
hj zuigt lucht aan tussen de blokken in de rooster heatsink en blaast warme lucht langs beide kanten naar buiten.
Verwijderd
ben nieuw hier en op gebied van modding, en zie het werk van vapo_chiller, wat een materiaal zeg!!!
Hoe komen jullie aan alle hardware? Dit kost een vermogen toch?
Grtz OC Freak
Dikke hardware kan een goede mod net iets meer laten opvallen, maar kan een slechte mod niet beter maken, dat idee. Wordt nogal eens uit het oog verloren
Verwijderd
Maar dat alles komt ook al op een kostprijs natuurlijk.
Acrylaat kost niet veel, maar alles met de hand aan het doen (dremel), en alles aanpassen tot de laatste connector toe, en kleuren schema rood/zwart behouden, kruipt wel wat tijd in.
Natuurlijk de hardware kost ook, maar heb me vorige setup met Gulftown verkocht, en nog wat materiaal die ik thuis in de rek had rond slingeren (nu nog veel te koop), dat is al een leuke start voor deze setup.
Moet nog natuurlijk veel materiaal bij komen,
cpu volgende week,
Evga SR-2 voeding volgende week bestellen,
nog 2x triple kit corsair domiantor GT 2000Mhz cl8
Ocz Revodrive 240gb
2x Evga GTX480 Superclocked
2x Koolance 360 cpu blokken
Koolance SR-2 Full Cover blok
en veel sleeven.
Dan heb k alles voor deze setup te doen draaien hoe ik het wil.
Verwijderd
Heeft iedereen een technische studie gedaan om dit te kunnen.
Vind het nogal lastig, laat staan wat vapo maakt!!!
Het is iedergeval dikke overkill voor game,s denk ook dat je er flink mee gaat benchen aangezien die tec,s en de hardware.
kwa modding ziet het er vrij goed uit. Alleen de mijn smaak voor die case is niet helemaal in de pijl. Ik zie toch liever een home made case. of een vet gemodde bestaande case ( bijv) Corsair 800D ) .
Suc6 verder Ik volg hem hier en daar
Pff dat gezeur over hoeveel het kost begint nu wel een beetje oud te worden... Kijk en geniet gewoon!Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:55:
Die vapo zal wel een verdomd goeie baan hebben ofzo, of een sponsor die zijn geld verkwist, hahahaah ik wil het ook!!!!!!!!
Mss overkill voor game (max resolutie full HD scherm 28", anti liasing alles open),Vannos schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:25:
Mooie hardware dat staat voor op. maar word dit een 24/7 bak ?
Het is iedergeval dikke overkill voor game,s denk ook dat je er flink mee gaat benchen aangezien die tec,s en de hardware.
kwa modding ziet het er vrij goed uit. Alleen de mijn smaak voor die case is niet helemaal in de pijl. Ik zie toch liever een home made case. of een vet gemodde bestaande case ( bijv) Corsair 800D ) .
Suc6 verder Ik volg hem hier en daar
beetje benchen en mee spelen, enz
K wil case hebben die je niet veel ziet, moet geen case hebben die 25% van de gebruikers in zijn bezit heeft.
inderdaadDenniz69 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:37:
[...]
Pff dat gezeur over hoeveel het kost begint nu wel een beetje oud te worden... Kijk en geniet gewoon!
Volgende week cpu's binnen, en Evga SR-2 voeding bestellen en een Revodrive 240Gb bestellen.RBerends schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:17:
Pics van hardware pls, ben beetje zat van die (vrij) lege case steeds maar weer....
[ Voor 25% gewijzigd door vapo_chiller op 10-09-2010 18:51 ]
Verwijderd
Gewoon top dat je al-les mod wat er in en op en de case zelf zit, die sleeving maakt bij mijn pc al een enorm verschil, maar bij de jouwe valt die in het niet, al dat werk wat je erin steekt om hem uniek te maken, respect.
nu pas k echt alles aan, tot kleinste dingetje lol
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ik vind het in ieder geval erg interessant en ben benieuwd naar het eindresultaat.
Verwijderd
ik ga deze opslaan in me favorieten en zeker dagelijks een kijkje nemen
dus gaan we deze nog verder aanpassen.
zo zag hij er eerst uit nadat ik de buitenkant aangepast had :

En het eerste stukje is nu aangepast, word nog meer aangepast morgen :

En dit word morgen nog aangepast :

[ Voor 8% gewijzigd door vapo_chiller op 24-09-2010 00:23 ]
en dual socket met iedere socket zijn eigen geheugen en enorm veel OC atributen ervoor.
EVbot aansluiting, werken op cpu1 of 2 alleen of beide.
en heel veel extra opties die de gewone Classifieds niet hebben, heet niet voor niks Super record 2 (SR-2)
Meest gewelddadig mobo wat er is.
Is gewoon niet te vergelijken met een server mobo
DIe fangrill moet is zeer netjes, wordt mooier met die stukken eruit, en laat ook weer meer lucht door ook nog
Succes met verder afbouwen
nu nog paar keer schuren en primen voor mooi glad te krijgen, dan kan hij zijn kleurtje krijgen :

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
maar nou al wa meer airflow, en ziet er toch nog leuk uit, ben wel 1x uitgeschoven met dremel, dus nu paar keer primen en slissen onder water om t mooi glad te maken
Verwijderd
Zie het me zelf niet doen, keep up the good work (kutgw)

De mounting voor de Boreas chiller is klaar op de gaten voor tubing en kabels die met stappenboor gemaakt worden nog :

fan grill heeft zijn eerste laag lak ontvangen en is aant uitharden :

En ook bezig aan het front plaatje voor de drive bays, hier in primer :

en eerste laagje lak int zwart mat (nu pas gespoten) :

hier een voorbeeld van airflow verbetering, rood is de fan, groen is wat k heb weg gehaald :

kleine pic op de Boreas cooler :

Verwijderd
Heb wel even een vraagje mbt je voeding, zie je irl dat binnenwerk ook zo goed? Of is het alleen maar op de foto?
Een Evga SR-2 1200w voeding.
[ Voor 4% gewijzigd door vapo_chiller op 15-09-2010 19:16 ]
Gebruik jij ook die MDPC-X sleeve?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verder ben ik zelf niet zo een fan van imbusjes; veel te grof.
[edit]
Zoiets:

Om het helemaal stoer te maken de eject-button van de drive verleggen en verstoppen achter één van de boutjes (die dan uiteraard wel iets moet kunnen bewegen) dan wordt het helemaal clean
[ Voor 45% gewijzigd door Carpento op 16-09-2010 13:25 ]
Wat ik me nog af vraag: de "groen blokken in je voeding waarvan ik de naam niet weet

iig: lekker doorgaan zo
alleen voor de disc drive een sleuf maken, en daarachter dan een disc drive plaatsen zonder lade (ben de naam ff kwijt)
edit: zie deze post maar eens
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34595420
[ Voor 23% gewijzigd door BlietZ op 16-09-2010 15:01 ]
Keep up the good work!
(PS: bij interesse vind je mn emailadres in profiel, posts in dit soort threads sneeuwen snel onder).
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
heb k wel interesse in, ophalen? van waar ben je en welke is het?noes schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:17:
Mocht je een slot-in oplossing willen: ik heb nog wel een slot-in CD-speler liggen. Als je die wil gebruiken voor iets, mag je m gratis op komen halen!
Keep up the good work!
(PS: bij interesse vind je mn emailadres in profiel, posts in dit soort threads sneeuwen snel onder).