Toon posts:

Advies gevraagt over videokaarten ..

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een ander videokaartje kopen ,ik wil er tussen de 80 en de 100euro aan uitgeven .Momenteel heb ik een Asus EN7300GS met 256mb .Ik weet alleen door alle diverse types etc niet meer wat ik moet kiezen ,ik heb geen voorkeur ATi en Nvidia allebei goed ..

Ik heb een Asus M2N moederbord met een PCI-express 16x videokaart slot ,welke kaart raden jullie aan die enigsinds binnen m'n budget zit?

Ik hoor het graag!

Groetjes ,Martin

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
stap 1) KLIK
stap 2) KLIK
stap 3) KLIK
stap 4) KLIK

Succes, en welkom!

[ Voor 21% gewijzigd door Lumics op 19-08-2010 18:59 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Pricewatch en http://www.tomshardware.c...d-geforce-gtx,2676-7.html zullen je helpen. Het is een te basic zoekvraag dat je toch echt zelf moet doen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

Herman

FP ProMod
Let ook op de voeding. :P
Sommige GPU's vragen om een stevige voeding. Liefst een A-merk met behoorlijk wattage en veel ampére op de 12v kabel. :9

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:18

Roytoch

Nietes

Met kaarten van tussen de 80 en de 100 euro zal dat wel loslopen maar het is wel iets om naar te kijken. Best is dus: zoek een leuke videokaart uit adhv benchmarks en pricewatch, vraag vervolgens in het 'welke voeding moet ik kopen topic' naar of dat gaat lukken.

Welles

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

Herman

FP ProMod
roy.ahuis schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:39:
Met kaarten van tussen de 80 en de 100 euro zal dat wel loslopen maar het is wel iets om naar te kijken. Best is dus: zoek een leuke videokaart uit adhv benchmarks en pricewatch, vraag vervolgens in het 'welke voeding moet ik kopen topic' naar of dat gaat lukken.
Bijvoorbeeld een HD 4870 of GTS250 vragen nog best veel wattage. Die wil ik niet op een 300 Watt voeding zetten. :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 10:46

JanW23

Mine mine mine mine

Zuinig en wel een leuk kaartje... pricewatch: Asus EAH5770/2DI/512MD5
Net iets boven je budget, maar hier kan je tenminste wat mee. Houd anders lekker je 7300 :p

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk toch dat hij het beste kan kijken naar een HD4850 of HD5670..
HD4850 als de voeding stevig genoeg is.
HD5670 als de voeding wat minder is.

Je moet tevens even hier zijn:
[BBG aanschaf] Videokaarten
JanW23 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:16:
Zuinig en wel een leuk kaartje... pricewatch: Asus EAH5770/2DI/512MD5
Net iets boven je budget, maar hier kan je tenminste wat mee. Houd anders lekker je 7300 :p
Dat zit ruim 20% boven zijn budget, dat is nogal wat :')...

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 20-08-2010 16:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de weinige informatie die ik meegestuurt heb .Dit is waar ik momenteel mee draai ..

Asus M2N moederbord
AMD Athlon 64 X2 6000+
4GB Kingston DDR2 667MHz
Soundblaster Audigy 2

Ik heb een normaal PCi-express 16x slot (geen 2.0 of 2.1) ,ik snap dat ik wat beprekt ben ,maar ik wil niet te veel gaan vervangen om een fatsoenlijke VGA te kunnen plaatsen .Ik heb sinds vorige week al de processor vervangen (van Athlon 3500+ 2200MHz naar Dualcore 2 x 3GHz) en 2GB DDR2 erbij gezet ,VGA kaartje is het laatste wat ik wil doen ..

Ik heb een 650W Sweex voeding ,waarvan sommige zeggen dat hij bij hoge belasting niet goed constant blijft .Ik wil dus een VGA kaart kopen waarbij ik er praktisch zeker van kan zijn dat m'n PC het trekt ..

Ik heb dus DDR2 geheugen in m'n PC zitten ,is het dan een probleem als ik een VGA kaart met DDR3 erin zet? Denk het niet maar vraag het toch even ..

Verder zijn sommige dure kaarten uitgerust met 512MB en wat goedkopere met 1GB ,is geheugen niet meer zo belangrijk tegenwoordig?

Ik ga jullie tips nu even rustig doornemen ,en pricewatch verkennen ..

Als jullie nog adviezen hebben ,hoor ik het graag!

Groetjes ,Martin

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 09:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:20:
Ik heb een 650W Sweex voeding ,

Als jullie nog adviezen hebben ,hoor ik het graag!
Ja, gooi die voeding in de vuurkrof en koop een "echte". :+

Verschil van ddr2 moederbord en ddr3 vga, maakt niets uit.
Geheugen is (vooral) belangrijk als je in hoge resolutie wil gamen met (veel) "beeldverbeterings functies" aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ,ook weer duidelijk .Ik heb eigenlijk niet echt zin om ook de voeding te vervangen ,zo'n HD5670 kaart waar ze het hierboven over hebben is dat wat voor mij? Ik heb maar een PCi-express 16x (geen 2.0 of 2.1) slot ,ik weet het erg ...maar waar ; )

Zou m'n huis ,tuin en keuken voeding die kaart kunnen gebruiken?

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Ja die kan je wel gebruiken, alleen moet je niet raar opkijken als je systeem onstabiel wordt. Met andere woorden: Goede videokaart vraagt ook goede voeding die hele systeem makkelijk aankan. En Sweex is niet je van het... :X

[ Voor 8% gewijzigd door Ebonite op 21-08-2010 09:53 ]

• Emilio1810
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb een beetje het zelfde budget en ik heb gekozen voor een Club 3D Radeon HD 4850 1GB GDDR3
beste kaart in die prijsklasse :)
wil je iets meer uigeven zal ik de 4570 nemen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[BBG aanschaf] Videokaarten is speciaal bestemd voor jouw vraag.

Deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.