Ik kreeg net weer een mailtje van Ziggo... ze willen mij ook aan de Horizon box hebben. Zap naar kanaal 800, Check, en bel ons binnen 2 weken om er een in bruikleen te krijgen. Ze vinden ons schijnbaar niet zo leuk met onze alphacrypts want de mensen met oude kastjes hadden meen ik deze mail al weken terug gekregen. Of hebben ze deze mail nu naar iedereen gestuurd?
Twee maanden geleden al. Dat had destijds te maken met het uitzetten van SD zenders in de Extra pakketten en een abonnement daarop. Maar mogelijk hebben ze bij jou een andere reden in de mail gezet?Donderstraaltje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:04:
Ik kreeg net weer een mailtje van Ziggo... ze willen mij ook aan de Horizon box hebben. Zap naar kanaal 800, Check, en bel ons binnen 2 weken om er een in bruikleen te krijgen. Ze vinden ons schijnbaar niet zo leuk met onze alphacrypts want de mensen met oude kastjes hadden meen ik deze mail al weken terug gekregen. Of hebben ze deze mail nu naar iedereen gestuurd?
Testing, one, two ...
Hier stond wat over de mail en hoe ik dacht dat die zo goed als identiek was. Stomme mobile site dat je amper het verschil tussen quoten en aanpassen ziet.Bovenop de grasspriet bij het winnende doelpunt. De glitters kunnen tellen op de galajurken van tv-sterren. Vanaf dinsdag 9 mei kijk je meer zenders uit je Extra Zenderpakket alleen nog in haarscherpe HD-kwaliteit. Hiervoor heb je wel een geschikte mediabox nodig.
[ Voor 93% gewijzigd door Donderstraaltje op 06-05-2017 17:39 ]
Buiten de datum is alles exact hetzelfde. Mogelijk heb jij weer een extra pakket wat nu aangepast gaat worden?Donderstraaltje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:54:
Identieke mail geloof ik
Testing, one, two ...
Geen idee... ik had totaal nu movies en series xl. Heb al 8 jaar geen veranderingen zelf doorgevoerd. Overigens werkt mijn 2e kaart spontaan weer wat ook opvallend is.hardware-lover schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:06:
[...]
Buiten de datum is alles exact hetzelfde. Mogelijk heb jij weer een extra pakket wat nu aangepast gaat worden?
Ik vermoed fasering
Niet gekregen, maar ik heb de vorige keer dat ik ze belde ook heel duidelijk gesteld absoluut niet over te willen stappen naar het nieuwe systeem, en dat ze alles zo moesten laten. Het zal toch niet zo zijn dat Ziggo plots gaat luisteren naar wat hun klanten melden?Donderstraaltje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:04:
Wel kreeg ik vandaag weer een mailtje van onze grote vriend Sjors de Visser (Directeur Klantenservice) dat ziggo speciaal voor mij aan het werk gaat volgende week.... Dat mailtje krijg je ook 30x per jaar van ze

Hier ook net, 12 april. Bij mij vallen netwerk wijzigingen nooit samen met onderhoud. Maar het zal wel weer.[b]kroegtijger schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:30
Wel kreeg ik vandaag weer een mailtje van onze grote vriend Sjors de Visser (Directeur Klantenservice) dat ziggo speciaal voor mij aan het werk gaat volgende week.... Dat mailtje krijg je ook 30x per jaar van zeBen benieuwd wat er gaat veranderen...
Dit al in een eigen topic gezet maar werd geadviseerd om het hier ook nog even te vragen.allarick2392 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:55:
Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar een manier om het DVB-C signaal van Ziggo Basis van de kabel om te zetten naar IPTV zodat ik het ergens anders kan kijken. Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Ik gebruik nu een RPI3 als HTPC met Libreelec en zou ook TV er op willen ontvangen. Het signaal van de kabel zou komen uit het huis van mijn moeder een stukje verderop.
Ik heb al wat onderzoek gedaan en kwam op DVBLink van DVBLogic. Mijn idee is dan om een tweede RPI aan te schaffen en die dan, samen met de TVButler, als tuner bij mijn moeder neer te zetten en dan het signaal om te zetten naar IPTV zodat ik het kan kijken met mijn HTPC thuis.
TVHeadend zou een goedkopere optie zijn denk ik, al moet ik dan wel nog zoeken naar een tuner voor een degelijke prijs die werkt met RPI en TVheadend.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke of betere opstelling of wil ik iets wat niet kan/mag?
Klopt het dat de zenders van Ziggo basis gewoon ongecodeerd zijn en dus ontvangen kunnen worden zonder CI geklooi? En dat ik ook gewoon de digitale TV gids kan bekijken/gebruiken?
Er werd ook een HD Homerun via VPN voorgesteld, die had ik zelf ook al gevonden maar afgevinkt omdat die voor een lokaal netwerk is en ik geen Nederlandse aanbieder kon vinden.
Ik zou ook nog mijn huidige RPI3 kunnen gebruiken met een USB tuner (kan er alleen geen andere dan de TVButler vinden in de pricewatch) en TVHeadend en een ander Kodi kastje bij mij thuis zetten waar ik dan ook meteen Netflix op kan kijken.
Ja dat klopt. Ziggo Kabel-TV zoals ze dat noemen is ongecodeerd te ontvangen. NPO 1, 2 en 3 zijn in HD en de ziggo-kanalen zoals Ziggo Sport in HD. De rest is in SD. Een DVB-C tuner volstaat en je hebt dan dus geen smartcard-reader of CAM nodig.allarick2392 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:25:
[...]
Dit al in een eigen topic gezet maar werd geadviseerd om het hier ook nog even te vragen.
Klopt het dat de zenders van Ziggo basis gewoon ongecodeerd zijn en dus ontvangen kunnen worden zonder CI geklooi? En dat ik ook gewoon de digitale TV gids kan bekijken/gebruiken?
Een Pi is een mogelijkheid, maar het kan ook via Windows. Zelf ben ik groot liefhebber van DVBViewer, maar die is niet gratis (zijn wel gratis versies bij enkele tuner-kaarten verkrijgbaar, maar zijn beperkt in wat mogelijk is). DVBViewer kost dacht ik zo'n 20,- en daar kan je (in tegenstelling tot de gratis versies ervan) de DVBViewer Recording Service bij installeren. Deze zorgt ervoor dat je een stream kan maken van je signaal, die je via diverse clients weer kan benaderen. Bijvoorbeeld Kodi via een PVR-addon, of specifieke windows/ios/android apps, maar ook via de webinterface van de recording service. (toevallig ben ik momenteel bezig met ontwikkeling van een stukje software om DVBViewer heel eenvoudig te configureren voor o.a. Ziggo Kabel-TV instellingen).Er werd ook een HD Homerun via VPN voorgesteld, die had ik zelf ook al gevonden maar afgevinkt omdat die voor een lokaal netwerk is en ik geen Nederlandse aanbieder kon vinden.
Ik zou ook nog mijn huidige RPI3 kunnen gebruiken met een USB tuner (kan er alleen geen andere dan de TVButler vinden in de pricewatch) en TVHeadend en een ander Kodi kastje bij mij thuis zetten waar ik dan ook meteen Netflix op kan kijken.
Alternatief voor op windows is DVBLink (goed, maar relatief duur), en MediaPortal (gratis, en redelijk goed)
Als je een Pi of andere linux-based oplossing wil gebruiken zal je mogelijk wat meer configuratiewerk hebben voor de boel werkend te krijgen, maar kan je wel weer met lichtere en goedkopere hardware af in zowel aanschaf als bij 24/7 gebruik. Je kan dan kijken naar bijvoorbeeld MythTV of TVHeadend. Zelf ben ik daar wat minder in thuis, maar het concept en wat mogelijk is mbt ongecodeerde zenders is vrijwel gelijk.
Wel zijn er een paar dingen om rekening mee te houden. Ten eerste is het aantal kanalen dat je simultaan kan kijken beperkt tot het aantal tuners dat je hebt (dat is wat kort door de bocht gesteld; uitzondering is als ze in dezelfde transponder zitten). Daarnaast zal je in je up/download snelheid voldoende bandbreedte moeten hebben om buitenshuis goed te kunnen kijken, en het is niet toegestaan om anderen van die dienst gebruik te laten maken.
Alternatief dat langzaam maar zeker wel aantrekkelijker wordt is de ZiggoGo app. Die geeft je toegang tot alle kanalen in je pakket, zonder additionele hardware die daarbij komt kijken. Nadeel is dat opnemen niet mogelijk is, en de beeldkwaliteit toch wel wat tegen valt voor dagelijks gebruik. Zelf vond ik het niet acceptabel om thuis toe te passen, maar voor bijvoorbeeld op vakantie is het best een goed alternatief. Voorwaarde is wel dat je vanuit het Ziggo-netwerk er gebruik van maakt, dus een VPN naar huis toe opzetten en je kan de app gebruiken.
Lekker weer van Ziggo. 
Werkzaamheden geweest in de buurt en wederom doet iets het weer niet. In mijn geval ben ik praktisch al mijn zenders in DVB-link kwijt en ik krijg het na herscannen dus ook niet meer werkend. Mijn HDHomerun vindt alles wel, DVB-link lijkt ook zenders te vinden maar wanneer ik er vervolgens naar probeer te schakelen in Kodi gaat het fout. NPO 1, 2 en 3 maar ook bijvoorbeeld RTL Z schijnen te werken, Veronica of RTL4 niet.
Meer mensen met problemen na werkzaamheden?
Werkzaamheden geweest in de buurt en wederom doet iets het weer niet. In mijn geval ben ik praktisch al mijn zenders in DVB-link kwijt en ik krijg het na herscannen dus ook niet meer werkend. Mijn HDHomerun vindt alles wel, DVB-link lijkt ook zenders te vinden maar wanneer ik er vervolgens naar probeer te schakelen in Kodi gaat het fout. NPO 1, 2 en 3 maar ook bijvoorbeeld RTL Z schijnen te werken, Veronica of RTL4 niet.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 11-04-2017 23:33 ]
Tussen 1 en 6 werkzaamheden hier en gezien de historie houd ik mij hart maar vast... hoewel het nu alweer een jaartje goed gaat op wat dubbele zenders na.
Heb jij voor het scannen met DVBLink ook even wat cache bestanden opgeruimd? Dat dien je eigenlijk regelmatig te doen en voorkomt dat soort problemen zoals jij ze beschrijft.D-e-n schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:24:
Lekker weer van Ziggo.
Testing, one, two ...
Nee, nog niet. Maar opvallend is ook dat ik in de setup van HDHomerun enkel beeld heb bij NPO HD 1,2 en 3 en bij alle andere zenders alleen geluid heb.hardware-lover schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:55:
[...]
Heb jij voor het scannen met DVBLink ook even wat cache bestanden opgeruimd? Dat dien je eigenlijk regelmatig te doen en voorkomt dat soort problemen zoals jij ze beschrijft.
Controleer even of het niet aan Kodi ligt; die wil nog wel eens met DVBViewer wat probleempjes hebben als de favorietenlijst verandert is. Het zal me niet verbazen als dat met DVBLink niet anders is. Even de database van PVR leeg gooien en opnieuw laden, Kodi herstarten en het zou weer moeten kloppen.D-e-n schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:24:
Lekker weer van Ziggo.
Als het op het backend mis gaat, controleer dan even of de frequenties van de transponders nog kloppen, en houdt de gegevens uit de NIT aan die je in 5555 terug kan vinden. Ziggo laat nog wel eens wat "rommel" rond slingeren waardoor het wel eens mis wil gaan. Als je de lijst neemt die ze publiceren gaat het eigenlijk altijd wel goed.
Je bedoelt de cache verwijderen in die zin dat je ook daadwerkelijk het mapje verwijdert? In de configuratie van DVBlink is die optie er niet voor zover ik weet.hardware-lover schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:55:
[...]
Heb jij voor het scannen met DVBLink ook even wat cache bestanden opgeruimd?
Het is sowieso de backend gezien de beeld-problemen in de HDhomerun setup Wat bedoel je met 5555? Dat is toch een Ziggo ID? Ik ben gewend het nummer van mijn regio te gebruiken namelijk.kroegtijger schreef op woensdag 12 april 2017 @ 03:03:
[...]
Als het op het backend mis gaat, controleer dan even of de frequenties van de transponders nog kloppen, en houdt de gegevens uit de NIT aan die je in 5555 terug kan vinden. Ziggo laat nog wel eens wat "rommel" rond slingeren waardoor het wel eens mis wil gaan. Als je de lijst neemt die ze publiceren gaat het eigenlijk altijd wel goed.
Vanavond maar weer stoeien met dit gedoe dus
Voor de mensen met DVBviewer; 6.0 en de media server is uit;
http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/59624-dvbviewer-600/
&
http://www.dvbviewer.tv/f...viewer-media-server-2000/
Weet nog niet of het mij een extra 20€ waard is voor de media server
&
Als ik het even snel zo lees is er een hoop veranderd, en mag ik m'n tooltje weer aanpassen. Net nu ik een grote update zo goed als klaar had staan voor publicatie. Dat wordt dus eerst weer testenDonderstraaltje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:28:
Voor de mensen met DVBviewer; 6.0 en de media server is uit;
&

Als ik het zo lees denk ik dat ik wel die 20,- voor de Media Server zal "moeten" gaan betalen, aangezien ik anders sterk inlever op functionaliteiten. Wel lijkt het een enorme sprong voorwaarts te zijn die erin is gemaakt... Zeker iets om te bekijken en te testen denk ik
Heb hem maar gekocht en aan het testen... veel verschil zie ik niet buiten dat hij nu ook itv channels goed aan Kodi kan serveren =)kroegtijger schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:08:
[...]
Als ik het even snel zo lees is er een hoop veranderd, en mag ik m'n tooltje weer aanpassen. Net nu ik een grote update zo goed als klaar had staan voor publicatie. Dat wordt dus eerst weer testen![]()
Als ik het zo lees denk ik dat ik wel die 20,- voor de Media Server zal "moeten" gaan betalen, aangezien ik anders sterk inlever op functionaliteiten. Wel lijkt het een enorme sprong voorwaarts te zijn die erin is gemaakt... Zeker iets om te bekijken en te testen denk ik
Overigens heel stabiel is dat laatste niet... niet elke stream werkt even lekker.
Met name het transcoded streaming ziet er interessant uit als ik het zo lees. Ik ga me er vanavond maar eens aan wagenDonderstraaltje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:10:
[...]
Heb hem maar gekocht en aan het testen... veel verschil zie ik niet buiten dat hij nu ook itv channels goed aan Kodi kan serveren =)
Overigens heel stabiel is dat laatste niet... niet elke stream werkt even lekker.
In de webserver kun je ook eindelijk de boel laten sorteren per favourites.xml (!)kroegtijger schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:14:
[...]
Met name het transcoded streaming ziet er interessant uit als ik het zo lees. Ik ga me er vanavond maar eens aan wagen
Dat was mijn ergernis nummero uno.
Nu dus mooi mijn NL zenders bij elkaar, Briste zenders bij elkaar... etc etc.
Zo'n lange lijst of per transponder was gewoon niet werkbaar.
Stiekem is dat me alleen al 19€ waard...
Klopt, vanuit DVBLink kan dat niet worden gedaan. Het gaat vooral om het verwijderen van enkele bestanden, en één bepaalde directory als ik het goed onthouden heb. Ik heb op dit moment de DVBLink server en de HDHomerun niet aangesloten, dus kan zo niet zien wat opgeruimd moet worden.D-e-n schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:44:
[...]
Je bedoelt de cache verwijderen in die zin dat je ook daadwerkelijk het mapje verwijdert? In de configuratie van DVBlink is die optie er niet voor zover ik weet.
[knip]
Testing, one, two ...
Dat kon voor die tijd ook al wel, maar verdomde onhandig was dat. Dat was een van de redenen waarom ik de boel ben gaan scripten. Dan kan je de volgorde van de LCN van Ziggo hanteren, of uiteraard je eigen volgorde erin aanbrengen, en hoef je niet handmatig weer te gaan filteren met wat wel en wat niet binnen je pakket valt. Het is alleen jammer dat de LCN van Ziggo nu ook niet zo heel erg geweldig is als ik eerlijk ben. Want waarom zou ik Eurosport 1 en Eurosport 2 niet na elkaar willen hebben om maar eens wat te noemen?Donderstraaltje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:19:
[...]
In de webserver kun je ook eindelijk de boel laten sorteren per favourites.xml (!)
Dat was mijn ergernis nummero uno.
Nu dus mooi mijn NL zenders bij elkaar, Briste zenders bij elkaar... etc etc.
Zo'n lange lijst of per transponder was gewoon niet werkbaar.
Stiekem is dat me alleen al 19€ waard...
Zelf gebruik ik ook Kodi als client, en als je die dan weer alleen de favourites.xml laat gebruiken heb je daarmee dus altijd een kloppende lijst.
Dat wil ik dus ook graag, en daar word ik maar al te gek van als dat niet kan. OA MediaPortal heeft daar in kodi problemen mee... Zelfs als je zelf channel groups en alles maakt houdt het altijd de LCN aan.Om gek van te worden. Ja het kan handmatig maar met het onderhoud van Ziggo is dat een onbegonnen zaak.kroegtijger schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:56:
[...]
Dat kon voor die tijd ook al wel, maar verdomde onhandig was dat. Dat was een van de redenen waarom ik de boel ben gaan scripten. Dan kan je de volgorde van de LCN van Ziggo hanteren, of uiteraard je eigen volgorde erin aanbrengen, en hoef je niet handmatig weer te gaan filteren met wat wel en wat niet binnen je pakket valt. Het is alleen jammer dat de LCN van Ziggo nu ook niet zo heel erg geweldig is als ik eerlijk ben. Want waarom zou ik Eurosport 1 en Eurosport 2 niet na elkaar willen hebben om maar eens wat te noemen?
Zelf gebruik ik ook Kodi als client, en als je die dan weer alleen de favourites.xml laat gebruiken heb je daarmee dus altijd een kloppende lijst.
Zelf van alle backends die ik heb getest blijf ik gewoon bij DVBviewer terugkomen. Nu iptv goed werkt moest ik maar eens een beslissing maken want er zijn wat zenders die ik maar al te graag zou hebben (en FTA zijn).
http://www.degroeneknop.n...55.msg48534.html#msg48534D-e-n schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:44:
[...]
Je bedoelt de cache verwijderen in die zin dat je ook daadwerkelijk het mapje verwijdert? In de configuratie van DVBlink is die optie er niet voor zover ik weet...
Standaard procedure bij mij met DVBLink, als Ziggo weer aan het roeren is geweest in hun DVB-C vijver.....
In combinatie met een fast scan, indien er nieuwe zenders zijn toegevoegd !
[ Voor 7% gewijzigd door Montoya200x op 12-04-2017 19:53 ]
Inderdaad, en dat terwijl het volgens mij allemaal niet zo heel complex is om te bouwen. Het punt waar ik voornamelijk nog tegenaan loop is dat het scannen nog handmatig moet. Als die XML eenmaal gemaakt is, dan ben je al bijna klaar. Is het alleen een kwestie van uitlezen en laten verwerken naar kanalenlijst in een ini-file.Donderstraaltje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:24:
[...]
Dat wil ik dus ook graag, en daar word ik maar al te gek van als dat niet kan. OA MediaPortal heeft daar in kodi problemen mee... Zelfs als je zelf channel groups en alles maakt houdt het altijd de LCN aan.Om gek van te worden. Ja het kan handmatig maar met het onderhoud van Ziggo is dat een onbegonnen zaak.
Om je favorieten te behouden is het dan ook eenvoudig, want je kan natuurlijk de favourites.xml gebruiken om op basis daarvan met behoud van volgorde een nieuwe favourites.xml aan te maken met de nieuwe koppelingen erachter. Da's bijna allemaal te automatiseren. Als DVBViewer een wat betere API zou hebben kon je dus met 1 druk op de knop vanuit Kodi alles laten bijwerken, maar helaas zien de ontwikkelaars de meerwaarde er niet van in (wat ik ook wel weer snap, want dan is 75% van hun product plots niet meer relevant).
Tnx. Dat mapje bleek bij mij dus al leeg. Maar de gehele TV-source vanuit DVB-link en de frequentie netjes handmatig invullen en alles opnieuw scannen deed het hem uiteindelijk. Het lijkt er inderdaad op dat er nog heel veel "rommel" tussen die Ziggo frequenties zit. Nu alles weer netjesMontoya200x schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:50:
[...]
http://www.degroeneknop.n...55.msg48534.html#msg48534
Standaard procedure bij mij met DVBLink, als Ziggo weer aan het roeren is geweest in hun DVB-C vijver.....
In combinatie met een fast scan, indien er nieuwe zenders zijn toegevoegd !
Ik zie dat een aantal Tweakers in deze thread gebruik maken van een HDHomeRun en zo'n setup lijkt mij ook geweldig. 4 kanalen tegelijk kunnen kijken/opnemen met slechts 1 tuner, ideaal lijkt het me.
Nu heb ik al een LibreELEC boxje (op een Amlogic S905X SoC) dat 24/7 draait aan mijn TV hangen en via de officiële repository van LibreELEC heb ik al de HDHomeRun drivers en de Tvheadend en OSCam server kunnen installeren. Als ik op deze manier alles in mijn Kodi boxje kan integreren dan zou ik daar wel heel blij van worden.
Wat ik mij nu vooral afvraag is hoeveel vraagt het nou van zo'n boxje om één of meerdere kanalen tegelijk te descramblen/decrypten? Is zo'n ARM Cortex A53 1.5Ghz processor daar snel genoeg voor?
Ik kan op dit moment dus helaas nog niks testen omdat ik eerst informatie in wil winnen voor ik aankopen ga doen.
Nu heb ik al een LibreELEC boxje (op een Amlogic S905X SoC) dat 24/7 draait aan mijn TV hangen en via de officiële repository van LibreELEC heb ik al de HDHomeRun drivers en de Tvheadend en OSCam server kunnen installeren. Als ik op deze manier alles in mijn Kodi boxje kan integreren dan zou ik daar wel heel blij van worden.
Wat ik mij nu vooral afvraag is hoeveel vraagt het nou van zo'n boxje om één of meerdere kanalen tegelijk te descramblen/decrypten? Is zo'n ARM Cortex A53 1.5Ghz processor daar snel genoeg voor?
Ik kan op dit moment dus helaas nog niks testen omdat ik eerst informatie in wil winnen voor ik aankopen ga doen.
Heeft iemand de Geniatech MyGica T230 USB DVB-C tuner werkend onder Linux i.c.m. Ziggo?
Deze zou ondersteund zijn vanaf Linux kernel 3.19 volgens de LinuxTV wiki namelijk maar ik lees soms wat tegenstrijdigheden en de enkele bevestigingen die ik kon vinden gaan volgens mij vaak over een DVB-T signaal.
Deze tuners zijn voor slechts zo'n €15,- te koop op AliExpress namelijk dus ik zou eigenlijk verwachten dat er wel meer over te vinden zou zijn op internet.
Deze zou ondersteund zijn vanaf Linux kernel 3.19 volgens de LinuxTV wiki namelijk maar ik lees soms wat tegenstrijdigheden en de enkele bevestigingen die ik kon vinden gaan volgens mij vaak over een DVB-T signaal.
Deze tuners zijn voor slechts zo'n €15,- te koop op AliExpress namelijk dus ik zou eigenlijk verwachten dat er wel meer over te vinden zou zijn op internet.
Recent zit ik met een irritant probleem te klooien weer en vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft.
Case: Discovery World heeft soms best leuke programma's die ik kijk/opneem zoals 100 Miles from nowhere. Het vervelende van deze zender is dat deze 4:3 doorgegeven wordt maar veel programma's 16:9 zijn. Het tweede vervelende is dat ze pal en breedbeeld afwisselen dus je kunt hem ook niet continue op een zoom van factor 1.34 zetten.
Buiten hopen dat Ziggo deze zender eens in breedbeeld gaat doorgeven (zit zo wel op de satelliet in 720p) is er iets anders wat je in zo'n geval kan doen in Kodi? Vind wel links en rechts wat oude topics maar niks dat controleert of de uitzending ook daadwerkelijk 4:3 is.
Case: Discovery World heeft soms best leuke programma's die ik kijk/opneem zoals 100 Miles from nowhere. Het vervelende van deze zender is dat deze 4:3 doorgegeven wordt maar veel programma's 16:9 zijn. Het tweede vervelende is dat ze pal en breedbeeld afwisselen dus je kunt hem ook niet continue op een zoom van factor 1.34 zetten.
Buiten hopen dat Ziggo deze zender eens in breedbeeld gaat doorgeven (zit zo wel op de satelliet in 720p) is er iets anders wat je in zo'n geval kan doen in Kodi? Vind wel links en rechts wat oude topics maar niks dat controleert of de uitzending ook daadwerkelijk 4:3 is.
Misschien een open deur, maar in Kodi je "Player settings/video" al in "Expert Mode" bekeken ?
Daar heb je de optie "Display 4:3 videos as" en "Minimise black bars".
Of zit daar juist het probleem, dat tijdens een lopende uitzending, die Pal/breedbeeld wisselingen niet gedetecteerd en meegenomen worden door Kodi ?
Daar heb je de optie "Display 4:3 videos as" en "Minimise black bars".
Of zit daar juist het probleem, dat tijdens een lopende uitzending, die Pal/breedbeeld wisselingen niet gedetecteerd en meegenomen worden door Kodi ?
Exacto, dacht wel dat het duidelijk was. Bij deze zender is het niet continue maar het wisselt van programma tot programma en daardoor werkt het niet vlug, lig ik krijg het niet aan de gang. Dit is ook zo'n beetje de laatste zender die er last van heeft want de meeste zijn gelukkig al vervangen/HD versie van beschikbaar.Montoya200x schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:01:
Dat ljikt me wel lastig met drivers, is er wel ondersteuning voor je smartcardreader? Anders valt er niet te decrypten. Je cpu moet snel genoeg zijn om vier kanalen te decrypten, oscam vraagt niet zoveel.XhaiKhaL schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:33:
Ik zie dat een aantal Tweakers in deze thread gebruik maken van een HDHomeRun en zo'n setup lijkt mij ook geweldig. 4 kanalen tegelijk kunnen kijken/opnemen met slechts 1 tuner, ideaal lijkt het me.
[quote]hardware-lover schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:43:
Nog een paar dagen btw... ben benieuwd. Op het ziggogebruikersforum dat ik vrijwel nooit lees zijn er mensen die denken dat het puur een aantal zenders zijn die over gaan van mpeg2 naar h264. Iets dat ik overigens niet geloof. Ben erg benieuwd omdat ze op hetzelfde forum pok wat zeggen over DIscovery World plus nog 5 andere zenders. Iemand al een idee wat het kan zijn? Via mijn bron ook wel wat gehoord maar wederom geen details. Scannen heeft ook nog niks opgeleverd dit keer.Bovenop de grasspriet bij het winnende doelpunt. De glitters kunnen tellen op de galajurken van tv-sterren. Vanaf dinsdag 9 mei kijk je meer zenders uit je Extra Zenderpakket alleen nog in haarscherpe HD-kwaliteit. Hiervoor heb je wel een geschikte mediabox nodig.
Als het gaat om alleen ongecodeerde signalen is een HDhomerun echt perfect, en is makkelijk te bestellen. Via hdhomerun.net besteld en na een paar dagen was hij binnen (worden vanuit Nederland verstuurd). Snap de VPN oplossing niet echt? Je gebruikt KODI icm met de TVheadend server add-on en thats it. Bij je moeder hoef je alleen een RPI neer te zetten me de TVheadend plugin. Wel van belang is dat je upload hoog genoeg is. Een stream trekt al snel 10-15mbs. Bij mij is dat geen probleem omdat ik glasvezel voor internet gebruik en Ziggo alleen voor TV.allarick2392 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:25:
[...]
Dit al in een eigen topic gezet maar werd geadviseerd om het hier ook nog even te vragen.
Er werd ook een HD Homerun via VPN voorgesteld, die had ik zelf ook al gevonden maar afgevinkt omdat die voor een lokaal netwerk is en ik geen Nederlandse aanbieder kon vinden.
Ik gebruik zelf een Asrock Beebox met Kodi (libreelec). Hier hangt een TBS3102 5 Crystal Phoenix Card Reader aan. Ik zou een Smargo cardreader afraden!
Via Kodi draait een tvheadend server/client add-on en OSCAM add-on. In het netwerk hangt een HDhomerun. Werkt stabiel, de zapsnelheid is acceptabel (ruim 3 seconden), maar je kan via de tvheadend client addon meerdere tuners tegelijk gebruiken om sneller te zappen. Ik vermoed dat via een pci tunerkaart betere snapsnelheden te behalen zijn, staat bij mij nog op het lijstje om is te proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door RobinMM op 07-05-2017 00:26 ]
Dit heb ik tijden terug eens getest nog en gedeeltelijk de resultaten in dit topic, of een vorige, gedeeld. Dit viel relatief mee eigenlijk. Encrypted vs Non encrypted maakt nog wat uit dat je kunt testen tussen NL1-3 HD te zappen vs andere HD zenders. Wat vroeger nog veel uitmaakte waren codecs, dit was perfect te testen met MediaPortal want die bieden codec keuze vrijheid. Verder was er ook een verschil tussen Oscam en een Alphacrypt, de laatstgenoemde was niet alleen sneller maar de zapsnelheid was ook constanter.RobinMM schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:43:
[...]
Er vermoed dat via een pci tunerkaart betere snapsnelheden te behalen zijn, staat bij mij nog op het lijstje om is te proberen.
Destijds heb ik het getest met MediaPortal op 1 bak vs met een dedicated server en indien op een dedicated bak was weer iets sneller. Zelf zou zo'n netwerkversie van digital devices nog willen hebben om een echte netwerktuner te testen.
Op dit moment gebruik ik een Duoflex van Digital Devices met een Alphacrypt Classic in een pci-e slot, met DVBviewer in een single seat opstelling en mijn zapsnelheid is pak en beet driekwart seconde... duidelijk meetbaar onder een seconde. Onencrypte zenders een duidelijk meetbare halve seconde. Sneller ben ik iig nog niet tegengekomen.
Hey Donderstraaltje,
Dat zijn zeer nette resultaten! Ik vind het verschil tussen 1 seconde of ruim 3 seconden een flink verschil. Wat bedoel je met een single seat opstelling, dat je DVBlink server en viewer op hetzelfde systeem gebruikt?
Heb je ook is getest wat voor zapsnelheid je haalt als je op via een client op een ander systeem kijkt dan waar DVBlink server op draait?
Dat zijn zeer nette resultaten! Ik vind het verschil tussen 1 seconde of ruim 3 seconden een flink verschil. Wat bedoel je met een single seat opstelling, dat je DVBlink server en viewer op hetzelfde systeem gebruikt?
Heb je ook is getest wat voor zapsnelheid je haalt als je op via een client op een ander systeem kijkt dan waar DVBlink server op draait?
Single seat; term door MediaPortal gebruikt voornamelijk voor als zowel de tv server alsmede de viewer (front end) op dezelfde pc draait.
Dat laatste scenario vermelde ik ook al, het scheelt iets alsin gevoelsmatig, maar in de zin van meetbaar wellicht 0,1 seconde? Ik zweer wel een verschil te merken tussen lokaal en over een netwerk. Dit was in MP's termen multi seat.
Verder scheelde het vroeger ook nog eens welke tuner je had alleen zo ver ik weet speelt dat niet helemaal meer. Van de moderne tuners die ik geprobeerd heb kan ik niet zeggen dat de een sneller is dan de ander meer. Daarom dat niet vermeld al was daar destijds veel over te doen in dit topic. Daarom heb ik het destijds onderzocht omdat ik nog veel htpc's bouwde en veel soorten hardware voorbij zag komen. Dit was nog voordat er netwerktuners waren überhaupt. De tijd dat de FloppyDTV heer en meester was, de hoogtij dagen van Windows MCE.
Dat laatste scenario vermelde ik ook al, het scheelt iets alsin gevoelsmatig, maar in de zin van meetbaar wellicht 0,1 seconde? Ik zweer wel een verschil te merken tussen lokaal en over een netwerk. Dit was in MP's termen multi seat.
Verder scheelde het vroeger ook nog eens welke tuner je had alleen zo ver ik weet speelt dat niet helemaal meer. Van de moderne tuners die ik geprobeerd heb kan ik niet zeggen dat de een sneller is dan de ander meer. Daarom dat niet vermeld al was daar destijds veel over te doen in dit topic. Daarom heb ik het destijds onderzocht omdat ik nog veel htpc's bouwde en veel soorten hardware voorbij zag komen. Dit was nog voordat er netwerktuners waren überhaupt. De tijd dat de FloppyDTV heer en meester was, de hoogtij dagen van Windows MCE.
Ik heb er zelf een DD DuoFlex v3 in zitten, en daarnaast nog een FireDTV en een CableStar HD2, en van die 3 is de DuoFlex met afstand de snelste, gevolgd door de FireDTV en op gepaste afstand de CableStar. Het verschil is dermate groot dat ik direct merk over welke tuner ik aan het kijken ben, en ik op korte termijn denk ik toch de DuoFlex maar ga uitbreiden met 2 extra tuners zodat die andere 2 eruit kunnen. De DuoFlex geeft (eindelijk) de ervaring voor TV kijken via Kodi die ik verwacht.Donderstraaltje schreef op zondag 7 mei 2017 @ 01:23:
Single seat; term door MediaPortal gebruikt voornamelijk voor als zowel de tv server alsmede de viewer (front end) op dezelfde pc draait.
Of de gebruikte backend nog veel verschil maakt weet ik niet ;ik gebruik overal DVBViewer met Kodi als front-end.
Yups, alle 3 gehad en zelfde mening.kroegtijger schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:26:
[...]
Ik heb er zelf een DD DuoFlex v3 in zitten, en daarnaast nog een FireDTV en een CableStar HD2, en van die 3 is de DuoFlex met afstand de snelste, gevolgd door de FireDTV en op gepaste afstand de CableStar. Het verschil is dermate groot dat ik direct merk over welke tuner ik aan het kijken ben, en ik op korte termijn denk ik toch de DuoFlex maar ga uitbreiden met 2 extra tuners zodat die andere 2 eruit kunnen. De DuoFlex geeft (eindelijk) de ervaring voor TV kijken via Kodi die ik verwacht.
Of de gebruikte backend nog veel verschil maakt weet ik niet ;ik gebruik overal DVBViewer met Kodi als front-end.
Zelf heb ik nog een nieuwe duoflex tuner over compleet met cam en alles die ik in v&a heb staan. Twijfel nog of ik ze wel ga gebruiken omdat ik toch maar een quad tuner setup ga doen. gevalletje ik wil wel meer maar op moment kan ik het me ff niet meer veroorloven. Zou eigenlijk de netwerk tuner van DD willen kopen.
Ik heb altijd alleen netwerktuners gehad, waarbij de Fritz DVBC dualtuner seconden sneller is dan de Anysee N7 bij het zappen.Donderstraaltje schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:01:
[...]
Yups, alle 3 gehad en zelfde mening.
Zelf heb ik nog een nieuwe duoflex tuner over compleet met cam en alles die ik in v&a heb staan. Twijfel nog of ik ze wel ga gebruiken omdat ik toch maar een quad tuner setup ga doen. gevalletje ik wil wel meer maar op moment kan ik het me ff niet meer veroorloven. Zou eigenlijk de netwerk tuner van DD willen kopen.
De Anysee is ook nauwelijks stabiel te noemen, omdat de EPG functie vaak vastloopt (dagelijks) en een reboot van de tuner dit weer even verhelpt. Een voordeel van de Anysee is dat deze een CAM slot heeft.
Bedrijf bestaat niet meer dus geen support.
Helaas heb ik nog niet uitgezocht hoe ik evt. de cam module van de N7 kan gebruiken om deze te gebruiken voor kanalen die ik met de Fritz ontvang en mag dit volgens tweakers ook niet besproken worden hier geloof ik.
Ook toen er nog wel support verleend werd was het een drama, heb meer dan eens felle kritiek hier op het forum geuit.4-systeembeheer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:54:
[...]
De Anysee is ook nauwelijks stabiel te noemen, omdat de EPG functie vaak vastloopt (dagelijks) en een reboot van de tuner dit weer even verhelpt.
Helaas heb ik nog niet uitgezocht hoe ik evt. de cam module van de N7 kan gebruiken om deze te gebruiken voor kanalen die ik met de Fritz ontvang en mag dit volgens tweakers ook niet besproken worden hier geloof ik.
Maar waarom zou je dat niet mogen? de "smargo" oplossing mag hier ook besproken worden dus neem aan, mocht het al mogelijk zijn, dit ook. Je kijkt immers gewoon met je eigen Ziggo abonnee kaart en het is geen card sharing. Zelf heb ik er nog nooit van gehoord dat je een cam kan "delen" met andere tuners en betwijfel eigenlijk of dat wel zou kunnen? Er was ooit een USB CI variant van ik meen terratec en heuppage waar lig DVBviewer nog support voor heeft.
@kroegtijger
Goed om te horen dat het via een DUO flex goed werkt icm Kodi en DVBserver. Ik vind de zapsnelheid van de HDhomerun netwerktuner te traag. Ook al kijk ik weinig tv, ik irriteer me eraan omdat ik voel dat het beter kan. Ik zit te kijken naar een quad tuner van TBS, iemand ervaring met tuners van dit bedrijf? https://www.tbsdtv.com/pr...quad_tuner_pcie_card.html
@4-systeembeheer Op hardware.info staat een goede handleiding voor het opzetten van een softcam. Ik zou dan in plaats van de N7 te gebruiken een losse cardreader aanschaffen. Zou geen Smargo cardreader gebruiken, deze gaf onder Windows 10 problemen. Deze heb ik nu al een tijdje probleemloos in gebruik: https://www.tbsdtv.com/pr...-phoenix-card-reader.html
Goed om te horen dat het via een DUO flex goed werkt icm Kodi en DVBserver. Ik vind de zapsnelheid van de HDhomerun netwerktuner te traag. Ook al kijk ik weinig tv, ik irriteer me eraan omdat ik voel dat het beter kan. Ik zit te kijken naar een quad tuner van TBS, iemand ervaring met tuners van dit bedrijf? https://www.tbsdtv.com/pr...quad_tuner_pcie_card.html
@4-systeembeheer Op hardware.info staat een goede handleiding voor het opzetten van een softcam. Ik zou dan in plaats van de N7 te gebruiken een losse cardreader aanschaffen. Zou geen Smargo cardreader gebruiken, deze gaf onder Windows 10 problemen. Deze heb ik nu al een tijdje probleemloos in gebruik: https://www.tbsdtv.com/pr...-phoenix-card-reader.html
Archie weet hier wel wat over, ze schijnen andere kaarten te kopiëren en de drivers waren ook minder. Dit is zo'n beetje het enige merk waar ik nog geen enkele kaart van hier gehad heb.RobinMM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:36:
@kroegtijger
Ik zit te kijken naar een quad tuner van TBS, iemand ervaring met tuners van dit bedrijf? https://www.tbsdtv.com/pr...quad_tuner_pcie_card.html
Overigens ik meen dat zelfs met een quad tv kaart je maar 3 transponders per keer kan decrypten met een alphacrypt omdat ziggo er niet meer toestaat? meende ik ergens gelezen te hebben in dit topic. Als dat zo is ben je altijd beter uit met een smargo clone bij 3+ tuners. Ook voor mij lig geen echte Smargo meer want veel issues aan gehad. En daarbij werkt dat niet met elke software even goed daarom zit ik nu toch weer aan de alphacrypt... sneller en stabieler ga je iig niet vinden.
In eerste instantie wil ik gaan voor een softcam (aangezien ik die al heb draaien) icm met een quadtuner van TBS in plaats van de HDhomerun netwerk tuner die ik nu gebruik en zien of dit een merkbare verbetering geeft.
De duoflex icm met een alpacrypt classic is dus het snelst maar ook het duurst. Je hebt dan ook maar 2 tuners tot je beschikking. Als je wilt uitbreiden kan je deze dus maar maximaal met 1 tuner uitbreiden? Meer tuners betekend dus wederom een alphacrypt classic module aanschaffen en een dualtuner?
De duoflex icm met een alpacrypt classic is dus het snelst maar ook het duurst. Je hebt dan ook maar 2 tuners tot je beschikking. Als je wilt uitbreiden kan je deze dus maar maximaal met 1 tuner uitbreiden? Meer tuners betekend dus wederom een alphacrypt classic module aanschaffen en een dualtuner?
Mogelijk, maar doe eerst je research want quad tuner + cam is niet een combi die veel voorkomt. Ik heb wel de optie tot quadtuner hier, alleen geen tijd voor je om het te testen. Sterker nog als ik echt wil kan ik zelfs een hexa setup maken met wat op moment hier staat. 3x duoflex, 3x CI, 2x Alphacrypt en 2x Ziggo kaarten.RobinMM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:36:
Als je wilt uitbreiden kan je deze dus maar maximaal met 1 tuner uitbreiden? Meer tuners betekend dus wederom een alphacrypt classic module aanschaffen en een dualtuner?
Zelf neig ik naar een dedicated tv server met een quadtuner setup, maar het is net te vroeg. Wil de hardware van mijn oude htpc gebruiken als server en mijn oude htpc upgraden naar iets wat het waard is. En kaby lake is het absoluut niet waard op moment, dat gaat of Ryzen G of Cannonlake worden.
Ik heb ook een hdhomerun netwerk tuner icm met een htpc i5 8gb windows 7 64b met Windows Mediacenter.
Er draait DVBLogic6 op de htpc en Oscam met een TBS3102 5 Crystal Phoenix Card Reader op een linux server.
Mijn zaptijden zijn niet langer dan 1sec. met WMC, als ik Kodi gebruik dan duurt het soms 3 a 4 seconden.
Er draait DVBLogic6 op de htpc en Oscam met een TBS3102 5 Crystal Phoenix Card Reader op een linux server.
Mijn zaptijden zijn niet langer dan 1sec. met WMC, als ik Kodi gebruik dan duurt het soms 3 a 4 seconden.
Het jammere is dat Microsoft geen WMC meer ondersteunt... oa die witte Philips remotes (de laatste) zijn echt geniaal ook. Zelfde verhaal met Front row van Apple wat waarschijnlijk hier weer niemand kent, dat is uiteindelijk de apple tv geworden. Ondanks dat ik geen liefhebber van WMC ben had ik veel kennissen en collegas die het gebruikten destijds.akelder schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:29:
Mijn zaptijden zijn niet langer dan 1sec. met WMC.
Over die 3-4 sec met Kodi... dat is heel erg veel en zou niet aan Kodi zelf mogen liggen. Kodi regelt zelf de codecs waar het hem vooral in zit, denk een bugje in je backend addon dan.
Ja en nee. De DuoFlex van DD is inderdaad 2 tuners op 1 kaart, maar omdat het allemaal SFF is en met een bridge werkt, kan je 2 kaarten (dus 4 tuners) op 1 full size bracket kwijt.RobinMM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:36:
In eerste instantie wil ik gaan voor een softcam (aangezien ik die al heb draaien) icm met een quadtuner van TBS in plaats van de HDhomerun netwerk tuner die ik nu gebruik en zien of dit een merkbare verbetering geeft.
De tuners sluit je aan op de bridge. De bridge kan je als enkel bridge krijgen, maar ook in combinatie met bijvoorbeeld een CI-slot. Elk device (CI-slot of tuner-kaart) neemt een aansluiting op de bridge in. Een enkele PCIe-bridge kan 4 devices kwijt. Een gecombineerde CI/bridge kan dus (bij enkele CI) 3 additionele tuner-kaarten (dus 6 tuners) bedienen, waarbij je maximaal 4 tuners simultaan kan bedienen met 1 CAM.
Het probleem is echter dat Ziggo dit limiteert op 3 tuners simultaan, waardoor je dus bij 4 tuners met 1 AlphaCrypt niet uit komt, en je een 2e AlphaCrypt nodig gaat hebben (waarbij je dus maximaal op 6 tuners weer uit komt). Zou je bijvoorbeeld DVB-S (CanalDigtaal) gebruiken,dan kan je wel weer tot max 4 tuners bedienen.
Het is ook mogelijk om naar grotere oplossingen te kijken; er zijn ook kaarten met maximaal 8 tuners beschikbaar van DD, echter zal je dan dus nog wel het decrypten moeten regelen, en daar heb je dan dus 3 AlphaCrypts voor nodig.
Een gemengde opstelling is ook mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan 2 tuners op Ziggo DVB-C, en 2 tuners op CanalDigitaal DVB-S. Daarmee kan je dus 2 verschillende CAM's, zoals een AlphaCrypt Classic voor Ziggo en een CI-CAM voor CanalDigitaal voor gebruiken in een DuoCI Bridge.
Mocht je nu echt jezelf helemaal willen gaan uitleven, dan kan je zelfs nog een QAM-modulator kaart kopen om je eigen signaal samen te stellen. Je kan dan bijvoorbeeld een paar kanalen van ziggo nemen, een paar van CanalDigitaal, wat IPTV streams en een eigen kanaal, en dat dan weer in transponders onderbrengen die je vervolgens distribueert. Interessant voor bijvoorbeeld hotels of cruiseschepen. Wel is dit een vrij prijzige onderneming die voor thuisgebruik eigenlijk niet echt rendabel is. Al met al ben je al snel 2000,- of meer kwijt om een goede setup daarin te maken met modulator-kaarten, tuners, software etc, en dat is voor de meeste consumenten toch wel te duur.
Wat software betreft zijn er ook wel wat punten om rekening mee te houden. Hardware cams werken vrijwel uitsluitend met Windows OS, maar out-of-the-box alleen met de client-versies. Op Windows Server 2008r2 en hoger (2003 is me onbekend hierin) ontbreken namelijk de benodigde BDA-drivers hiervoor. Deze zijn wel weer handmatig toe te voegen en dan werkt het als een zonnetje. Zelf heb ik dit bijvoorbeeld op Server 2016 werken in die setup, maar ook op Windows10 draait dat prima.
Kies je voor een software-CAM, dan is dit vrijwel altijd weer linux-based. Wel kan je met een softcam op een linux-machine weer een Windows machine bedienen. Daar wil ik hier verder geen uitleg over doen, aangezien dit de techniek is die je voor cardsharing gebruikt en dat is hier niet bespreekbaar. Wel kan ik aangeven dat het niet ingewikkelder is dan bij een normale softcam-setup en je met een klein beetje google-werk daar wel uit zou moeten kunnen komen
Daarnaast, en dat is zeer belangrijk!, is dit alleen mogelijk in ziggo-gebied (dus niet oud-upc gebied) en is het niet (meer) mogelijk om smartcards te verkrijgen bij Ziggo. Alleen als je nog een oude abonnementsvorm hebt kan je van de reeds eerder gekochte én geactiveerde smartcards dergelijke setups maken. Geen smartcard van Ziggo beschikbaar met irdeto2 codering betekend dus jammer maar helaas en ben je beperkt tot Ziggo Kabel-TV wat ongecodeerd wordt doorgegeven (dit houdt in NPO1, 2 en 3 én de Ziggo-eigen zenders op HD, en de andere zenders van Ziggo KabelTV op SD, zoals dus RTL, SBS, Veronica etc).
Bedenk vooraf dus goed of je in dergelijke infrastructuur wil gaan investeren. Voldoe je aan de "eisen", dan kan het interessant zijn. Val je in voormalig UPC-gebied, óf heb je geen geactiveerde smartcards voor Irdeto2, dan is het qua bang-for-buck sterk te betwijfelen of je dit wel wil gaan doen en is het misschien leuk om 1 of 2 tuners in je systeem te plaatsen, maar is een AphaCrypt of elke andere investering eigenlijk wel zinloos. Een DuoFlex is dan meestal ook geen handige keuze, en kan je beter af met bijvoorbeeld een Cine CT.
Enige aanvulling die ik hier ff op wil maken is dat ik in tvheadend op linux de hardware cam van de duoflex prima werkend heb. Dat lukte met de Terratec H7 niet, dat lukte mij slechts windows only en bijv. niet bij dvbviewer... die support de cam ervan niet maar MediaPortal weer wel.kroegtijger schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:47:
[...]
Hardware cams werken vrijwel uitsluitend met Windows OS, maar out-of-the-box alleen met de client-versies.
Ik heb zelf daar inderdaad een dedicated server voor gebouwd op basis van een (veel te veel stroom verbruikendeDonderstraaltje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:46:
[...]
Mogelijk, maar doe eerst je research want quad tuner + cam is niet een combi die veel voorkomt. Ik heb wel de optie tot quadtuner hier, alleen geen tijd voor je om het te testen. Sterker nog als ik echt wil kan ik zelfs een hexa setup maken met wat op moment hier staat. 3x duoflex, 3x CI, 2x Alphacrypt en 2x Ziggo kaarten.
Zelf neig ik naar een dedicated tv server met een quadtuner setup, maar het is net te vroeg. Wil de hardware van mijn oude htpc gebruiken als server en mijn oude htpc upgraden naar iets wat het waard is. En kaby lake is het absoluut niet waard op moment, dat gaat of Ryzen G of Cannonlake worden.

Qua performance heb ik het idee (helaas geen gemeten resultaten) dat het op een Server OS (zowel 2012r2 als 2016) toch allemaal net iets soepeler loopt dan op Windows 10. Of dat nu komt omdat de server geen client ernaast draait of dat services beter worden afgehandeld durf ik niet te zeggen, maar voor alsnog ben ik er in ieder geval zeer tevreden over.
Klein irritatiepuntje is nog wel Kodi die helaas met de recente versie beperkt is tot stereo geluid in de live stream. Wel wordt netjes alles opgenomen in de volledige audio-stream. Is helaas hard-coded in kodi, dus hopelijk dat de ontwikkelaars daar nog eens wat in gaan veranderen.
Typisch weer... valt af en toe geen pijl op te trekken of combinaties supported zijn of niet behalve trail/error... En zo houden ze ons lekker bezig met de hobbyDonderstraaltje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:53:
[...]
Enige aanvulling die ik hier ff op wil maken is dat ik in tvheadend op linux de hardware cam van de duoflex prima werkend heb. Dat lukte met de Terratec H7 niet, dat lukte mij slechts windows only en bijv. niet bij dvbviewer... die support de cam ervan niet maar MediaPortal weer wel.
Na lang gebruikt te hebben gemaakt van WHS ga ik maar is over stappen op Freenas.
Daarmee vervalt dan ook mijn Windows Server t.b.v. het draaien van
- DVB-Link
- Digital Devices Digital Devices Cine CT V6
- Alphracypt CAM via de Digital Devices
De frontend die ik gebruik is KODI.
Nu dacht ik, zet een Ubuntu Server op met daaraan de Digital Devices gekoppeld en DVB link geïnstalleerd.
So far so good, ik kan hier weer NPO 1,2 en 3 HD mee kijken zij het met wat haperingen om de paar seconde. Dat zal ik nog wel is moeten tweaken.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid de CAM module werkend, zodat ik RTL4-HD etc. kan bekijken.
Iemand hier ervaring mee? Of is dit totaal onmogelijk in deze setup?
- DVB-Link
Nu dacht ik, zet een Ubuntu Server op met daaraan de Digital Devices gekoppeld en DVB link geïnstalleerd.
So far so good, ik kan hier weer NPO 1,2 en 3 HD mee kijken zij het met wat haperingen om de paar seconde. Dat zal ik nog wel is moeten tweaken.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid de CAM module werkend, zodat ik RTL4-HD etc. kan bekijken.
Donderstraaltje meldde recentelijk nog dat onder TVHeadend een hardware-CAM werkend is gekregen. Dat zou natuurlijk een prima alternatief kunnen bieden voor DVB Link.Bert20 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:56:
Na lang gebruikt te hebben gemaakt van WHS ga ik maar is over stappen op Freenas.
- DVB-Link
Of anders natuurlijk naar een softcam overstappen.
Waarom perse Freenas, heb je bijvoorbeeld al is gedacht aan Unraid? Daar wil ik graag op overstappen. Maak momenteel nog gebruik van Windows en hardware RAID. Server loopt aardig vol en bij een nieuwe build wil ik de server baseren op UNRAID. Daarin kan je eventueel een virtuele Windows machine aanmaken (met hardware passtrough) zodat je gebruik kan blijven maken van DVBlink etc.Bert20 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:56:
- DVB-Link
@kroegtijger @Donderstraaltje
Dat had ik idd gelezen, maar heb een licentie van DVB-Link en dat beviel prima. Dus dacht dat hou ik.
Misschien is de basis hetzelfde wat ik moet doen als met TVHeadend.
Zoals ik tot nu toe begrijp, moet ik de stream via de smardcard redirecten, maar dat is allemaal erg kort omschreven en nog geen idee hoe ik dat moet instellen.
Kwam deze pagina tegen: https://www.linuxtv.org/w...tal_Devices_DuoFlex_C%26T
Onderin een stukje: Adding CI
Maar dat is erg summier helaas. Sowieso is mijn linux kennis hier nog niet toerijkend voor :-)
Heb alleen een andere driver gebruikt namelijk: https://github.com/DigitalDevices/dddvb/releases en gebruikmaken van http://support.digital-de...ledgebase.php?article=151.
Moet er nog is beter in verdiepen volgende week hoop ik. Maar mocht er iemand een schop in de juiste richting hebben, houd ik me aanbevolen.
@RobinMM
Freenas omdat een vriend dat ook heeft qua zelfde opstelling en Freenas met ZFS me wel een nette oplossing leek.Unraid ken ik verder eigenlijk helemaal niet. Zal ik is naar kijken.
Het geheel zal draaien via ESXI (met de schijven via een LSI2008 direct door naar Freenas.
Dus in het uiterste geval kan ik ook nog parellel een windows installatie draaien, maar alleen een windows installatie voor DVBLink leek me een beetje overdreven.
Dat had ik idd gelezen, maar heb een licentie van DVB-Link en dat beviel prima. Dus dacht dat hou ik.
Misschien is de basis hetzelfde wat ik moet doen als met TVHeadend.
Zoals ik tot nu toe begrijp, moet ik de stream via de smardcard redirecten, maar dat is allemaal erg kort omschreven en nog geen idee hoe ik dat moet instellen.
Maar dat is erg summier helaas. Sowieso is mijn linux kennis hier nog niet toerijkend voor :-)
Heb alleen een andere driver gebruikt namelijk: https://github.com/DigitalDevices/dddvb/releases en gebruikmaken van http://support.digital-de...ledgebase.php?article=151.
Moet er nog is beter in verdiepen volgende week hoop ik. Maar mocht er iemand een schop in de juiste richting hebben, houd ik me aanbevolen.
@RobinMM
Freenas omdat een vriend dat ook heeft qua zelfde opstelling en Freenas met ZFS me wel een nette oplossing leek.Unraid ken ik verder eigenlijk helemaal niet. Zal ik is naar kijken.
Het geheel zal draaien via ESXI (met de schijven via een LSI2008 direct door naar Freenas.
Dus in het uiterste geval kan ik ook nog parellel een windows installatie draaien, maar alleen een windows installatie voor DVBLink leek me een beetje overdreven.
[ Voor 5% gewijzigd door Bert20 op 22-05-2017 19:06 ]
@Bert20
Bij gebruik van ESXi is het verstandig om vooraf even te controleren of je chipset raw device passthrough ondersteund. Voor mij was dat de reden om uiteindelijk (helaas) afscheid te moeten nemen voor nu van ESXi, aangezien mijn server dat niet ondersteund (is chipset-afhankelijk). Hou er ook rekening mee dat een opstelling via Freenas of vergelijkbare platformen officieel niet ondersteund wordt, dus support erop kan beperkt zijn.
Ik heb het zelf opgelost door volledig naar Server 2016 over te stappen direct op het staal geïnstalleerd, tot volle tevredenheid mag ik wel stellen. Voor alsnog draait de TV Server er super-stabiel op. Storage is en blijft zoals altijd een probleem, en inmiddels begint het bij mij ook wel redelijk vol te lopen, ondanks een kleine 3TB ruimte. Een iSCSI-storage kan dan prima voldoen om dat probleem te verhelpen, maar gaat wel weer een stevige investering zijn.
Bij gebruik van ESXi is het verstandig om vooraf even te controleren of je chipset raw device passthrough ondersteund. Voor mij was dat de reden om uiteindelijk (helaas) afscheid te moeten nemen voor nu van ESXi, aangezien mijn server dat niet ondersteund (is chipset-afhankelijk). Hou er ook rekening mee dat een opstelling via Freenas of vergelijkbare platformen officieel niet ondersteund wordt, dus support erop kan beperkt zijn.
Ik heb het zelf opgelost door volledig naar Server 2016 over te stappen direct op het staal geïnstalleerd, tot volle tevredenheid mag ik wel stellen. Voor alsnog draait de TV Server er super-stabiel op. Storage is en blijft zoals altijd een probleem, en inmiddels begint het bij mij ook wel redelijk vol te lopen, ondanks een kleine 3TB ruimte. Een iSCSI-storage kan dan prima voldoen om dat probleem te verhelpen, maar gaat wel weer een stevige investering zijn.
Het is eigenlijk heel simpel, voor zover ik ook goed ben met linux want meer ervaring met osx en de terminal. Toch kan ik je er wel doorheen helpen;Bert20 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:04: @Donderstraaltje
Je opent de terminal en doet dit; "sudo dmesg"
Dat staat voor zoveel als Super User do gevolgd door dmesg en geeft een hardware overzicht voor alles.
Hierna doe je; echo "XX XX" > /sys/class/ddbridge/ddbridge0/redirect waarbij de eerste X'en de port nummer is en de 2e stel X'en de tuners... op een kaartje zitten er altijd 2 (of meer).
Die X'en krijg je uit dmesg zodat je weet wat je moet invullen.... that's it!
Ook onder windows moet je handmatig aanvinken dat elke tuner een hardware CI heeft vie hun tool, is in weze hetzelfde.
Het staat er goed alleen hadden ze het beter omgedraaid zodat het daar duidelijker omschreven staat.
Al met al was het wellicht 30 seconde werk destijds.
Sja dat was ik inderdaad al aan het proberen, want dacht ook dat ik dat moest doen.
Ik krijg alleen deze response:
bert@TV-server:~$ sudo echo "00 01" > /sys/class/ddbridge/ddbridge0/redirect
-bash: /sys/class/ddbridge/ddbridge0/redirect: Toegang geweigerd
Er staat dit bij:
Note:: (Currently) you need to do this right after loading modules after reboot, before using the tuners in any way.
Maar hoe dat pracktisch uit te voeren.... Heb DVBlink al gestopt, met sudo /etc/init.d/dvblink stop. maar ook dat help niet.
@kroegtijger die Passthrough dat is geen probleem. Heb nu ook WHS onder ESXI draaien.
Met de Digital Devices als passthrough. Server 2016 heb ik geen licentie voor en eigenlijk te uitgebreid.
Er staat dit bij:
Note:: (Currently) you need to do this right after loading modules after reboot, before using the tuners in any way.
Maar hoe dat pracktisch uit te voeren.... Heb DVBlink al gestopt, met sudo /etc/init.d/dvblink stop. maar ook dat help niet.
@kroegtijger die Passthrough dat is geen probleem. Heb nu ook WHS onder ESXI draaien.
Met de Digital Devices als passthrough. Server 2016 heb ik geen licentie voor en eigenlijk te uitgebreid.
[ Voor 47% gewijzigd door Bert20 op 22-05-2017 21:09 ]
Destijds gedaan voordat ik tvheadend op ubuntu installeerde.Bert20 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:04:
Sja dat was ik inderdaad al aan het proberen, want dacht ook dat ik dat moest doen.
Er staat dit bij:
Maar het is zo lang geleden (jaartje) dat ik het ook zo ff niet meer weet en op dit moment draai ik vrolijk windows omdat linux bepaalde zaken niet (goed) kan. Had ik wat meer tijd dan had ik ff een live install op een usb stick gemaakt en dat zit er komend halfjaar alleen niet in vrees ik. Dezelfde reden waarom op moment ik ook niet elke software meer test zoals voorheen wel... voorlopig alleen het logopack voor mij.
Over het logopack... binnenkort ga ik daar weer eens naar kijken dus requests voor lokale zenders ofzo zijn dan welkom.
Zal hem wel is even opnieuw opzetten van de week en dan dat doorlussen gelijk doen.
Kijken of dat gaat.
Logopack ben ik ooit wel is aanbegonnen maar was het altijd net niet. Dus heb nu niks meer, vind het wel mooier als het nette logo's zijn.
Heb je al een eerdere versie? Kan ik die ook is bekijken? Zijn ze voor Kodi geschikt?
Kijken of dat gaat.
Logopack ben ik ooit wel is aanbegonnen maar was het altijd net niet. Dus heb nu niks meer, vind het wel mooier als het nette logo's zijn.
Heb je al een eerdere versie? Kan ik die ook is bekijken? Zijn ze voor Kodi geschikt?
Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"Bert20 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:32:
Houd ik al jaren bij, werkt in elke tv software.
Zijn high-res zodat ze ook op 4k skins er mooi uit zouden moeten zien.
Wat het logopack betreft kan ik zeggen dat het prima functioneert. Het zou echter nog fijner werken als de bestandsnamen overeen komen met de kanaalnamen die Ziggo meegeeft, zodat deze automatisch gematcht worden. Dat is nu nog niet altijd het geval. Overigens is Ziggo ook niet consequent in naamgeving van kanalen. Neem bijvoorbeeld Motors TV (volgens de ziggo zenderlijst) die gepubliceerd wordt als Motorsport TV (wat ook de juiste naam is; @Donderstraaltje dit logo is aan een update toe
)
Daarnaast is er soms nog wel eens wat verwarring met gebruik van spaties zoals RTL 4 HD of RTL4 HD, SBS6 HD of SBS 6 HD. Daardoor moet je soms wel eens een enkel logo hernoemen.
Al met al ben ik er toch erg happy mee en ogen ze over het algemeen een stukje mooier dan de standaard icoontjes van DVBviewer
Daarnaast is er soms nog wel eens wat verwarring met gebruik van spaties zoals RTL 4 HD of RTL4 HD, SBS6 HD of SBS 6 HD. Daardoor moet je soms wel eens een enkel logo hernoemen.
Al met al ben ik er toch erg happy mee en ogen ze over het algemeen een stukje mooier dan de standaard icoontjes van DVBviewer
Daar kan ik wel eens wat mee doen, in een ver verleden dat al eens gedaan (is voor mij makkelijker checken met MediaPortal maar dat draai ik atm niet). Sowieso heb ik eigenlijk de namen niet heel erg in het oog gehouden, zeker niet als het zenders zijn zoals motor tv die ik zelf nooit kijk. Maar weet je... wie vraagt en het is niet al te veel moeite krijgt het, zal kijken of ik de volgende keer er al wat aan kan doen.kroegtijger schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:47:
Het zou echter nog fijner werken als de bestandsnamen overeen komen met de kanaalnamen die Ziggo meegeeft, zodat deze automatisch gematcht worden.
Er zijn een 5 logo's die nog aangepast moeten worden, 1 lokale zender heb ik aangeleverd gekregen, en nu de namen. What else?
Ik kan wel even een uitdraai voor je maken van alle namen zoals Ziggo die publiceert mocht je die nodig hebben. Wat lokale zenders betreft dacht ik dat ik Seaport FM / Seaport TV nog misteDonderstraaltje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:56:
[...]
Daar kan ik wel eens wat mee doen, in een ver verleden dat al eens gedaan (is voor mij makkelijker checken met MediaPortal maar dat draai ik atm niet). Sowieso heb ik eigenlijk de namen niet heel erg in het oog gehouden, zeker niet als het zenders zijn zoals motor tv die ik zelf nooit kijk. Maar weet je... wie vraagt en het is niet al te veel moeite krijgt het, zal kijken of ik de volgende keer er al wat aan kan doen.
Er zijn een 5 logo's die nog aangepast moeten worden, 1 lokale zender heb ik aangeleverd gekregen, en nu de namen. What else?
Was ik onbekend mee, maar kan er wel denk ik wat mee. Zie een logo dat geschikt lijkt. Meestal zitten lokale zenders er niet in omdat ik ze of niet ken of dat er geen high res versie van beschikbaar is om mee te werken.kroegtijger schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:07:
[...]
Ik kan wel even een uitdraai voor je maken van alle namen zoals Ziggo die publiceert mocht je die nodig hebben. Wat lokale zenders betreft dacht ik dat ik Seaport FM / Seaport TV nog miste
hm hoe zat het ook nog maar met de Chid (welk pakket hoort er bij?
heb hier 2 kaartjes binnen de zelfde softcam.. en er zitten duidelijk verschillen in.
ok granted, 1 kaart werkt.. de andere is als het goed is afgesloten, en zit er puur in voor het verschil.
Google leverde mij nog helaas geen relevante info, al gok ik er op dat ik de verkeerde zoekopdrachten in vul
heb hier 2 kaartjes binnen de zelfde softcam.. en er zitten duidelijk verschillen in.
ok granted, 1 kaart werkt.. de andere is als het goed is afgesloten, en zit er puur in voor het verschil.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| card reader /dev/sci0: Irdeto card Caid 604 ACS 1544 NLD Cardserial XXXXXXXX21U9230000A (e13d34) Provider 00 088209 Provider 01 005e00 Provider 02 005e00 Provider 03 005e00 Chid EFFF - date 0x876 valid 0x15 Chid 270F - date 0x876 valid 0x15 Chid 0384 - date 0xd4a valid 0x1e Chid FFE0 - date 0xd4a valid 0x1e Chid 000B - date 0xd4a valid 0x1e card reader /dev/sci1: Irdeto card Caid 604 ACS 1544 NLD Cardserial XXXXXXXX02U1030000A (7852d9) Provider 00 05f0cf Provider 01 008800 Provider 02 008800 Provider 03 008800 Chid 028A - date 0x136a valid 0xc8 Chid FFD8 - date 0x1365 valid 0xc8 Chid FFE0 - date 0x1369 valid 0x1e Chid 01F4 - date 0x1365 valid 0xc8 Chid 01FE - date 0x1368 valid 0xc8 Chid 7FFD - date 0x1365 valid 0xa Chid 7FFE - date 0x120a valid 0x1e Chid 000B - date 0x1368 valid 0xc8 Chid 0384 - date 0x1368 valid 0xc8 |
Google leverde mij nog helaas geen relevante info, al gok ik er op dat ik de verkeerde zoekopdrachten in vul

404 Signature not found
"CHID Ziggo" in Google
0384 ZIGGO - Onbekend
0385 ZIGGO - Onbekend
FFD8 ZIGGO - Onbekend
7FFD ZIGGO - Onbekend
7FFE ZIGGO - Onbekend
FFE0 ZIGGO - Onbekend (PVR?)
000B ZIGGO - TV Standaard
01FE ZIGGO - TV Royaal (Plus)
01F4 ZIGGO - TV Royaal (Extra)
000A ZIGGO - Erotiek
0027 ZIGGO - Film1
0006 ZIGGO - Gay Lifestyle
0028 ZIGGO - Sport1
0025 ZIGGO - Fox Sports Eredivisie
0024 ZIGGO - Fox Sports International
03E7 ZIGGO - HBO
0004 ZIGGO - Hindi
00D0 ZIGGO - Turks
Weliswaar een lijstje uit 2016...

0384 ZIGGO - Onbekend
0385 ZIGGO - Onbekend
FFD8 ZIGGO - Onbekend
7FFD ZIGGO - Onbekend
7FFE ZIGGO - Onbekend
FFE0 ZIGGO - Onbekend (PVR?)
000B ZIGGO - TV Standaard
01FE ZIGGO - TV Royaal (Plus)
01F4 ZIGGO - TV Royaal (Extra)
000A ZIGGO - Erotiek
0027 ZIGGO - Film1
0006 ZIGGO - Gay Lifestyle
0028 ZIGGO - Sport1
0025 ZIGGO - Fox Sports Eredivisie
0024 ZIGGO - Fox Sports International
03E7 ZIGGO - HBO
0004 ZIGGO - Hindi
00D0 ZIGGO - Turks
Weliswaar een lijstje uit 2016...
Mooie logo's! Ik zal ze als mijn nieuwe setu draait toepassen.Donderstraaltje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:56:
[...]
Daar kan ik wel eens wat mee doen, in een ver verleden dat al eens gedaan (is voor mij makkelijker checken met MediaPortal maar dat draai ik atm niet). Sowieso heb ik eigenlijk de namen niet heel erg in het oog gehouden, zeker niet als het zenders zijn zoals motor tv die ik zelf nooit kijk. Maar weet je... wie vraagt en het is niet al te veel moeite krijgt het, zal kijken of ik de volgende keer er al wat aan kan doen.
Omroep Zuidplas (https://omroepzuidplas.nl/) is een lokale zender, die nog toe zou kunnen voegen.
Verwijderd
En met echo "00 01" | sudo tee /sys/class/ddbridge/ddbridge0/redirect?Bert20 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:04:
Er staat dit bij:
Ik heb enkel en alleen Standard TV:SMSfreakie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:38:
hm hoe zat het ook nog maar met de Chid (welk pakket hoort er bij?
code:
1
2
3
4
5
6
| 000000000000000B 00000000 2017-05-23 2017-12-09 0000000000000384 00000000 2017-05-23 2017-12-09 000000000000FFE0 00000000 2017-05-23 2017-06-22 0000000000007FFD 00000000 2017-05-23 2017-06-02 000000000000FFD8 00000000 2017-05-23 2017-12-09 0000000000000385 00000000 2017-05-23 2017-12-09 |
Misschien kun je er iets aan matchen en/of vinden. Het is best grappig dat voor 1 Standard TV er 6 entitlements gebruikt worden, maar goed
Hieronder de LCN's en namen zoals Ziggo die publiceert. Lokale zenders zijn uitgezonderd, aangezien Ziggo deze ook zonder specifieke namen publiceert (heten allemaal "Lokale zender"). Sortering is per pakket van Ziggo geordend.Donderstraaltje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:01:
[...]
Was ik onbekend mee, maar kan er wel denk ik wat mee. Zie een logo dat geschikt lijkt. Meestal zitten lokale zenders er niet in omdat ik ze of niet ken of dat er geen high res versie van beschikbaar is om mee te werken.
LCN Naam
1 NPO 1 HD
2 NPO 2 HD
3 NPO 3 HD
4 RTL 4
5 RTL 5
6 SBS6
7 RTL 7
8 Veronica / Disney XD
9 Net5
10 RTL 8
10 RTL 8
12 RTL Z
13 Ziggo TV HD
14 Ziggo Sport HD
15 Comedy Central
16 Spike
17 Discovery
18 National Geographic Channel
20 Eurosport 1
21 TLC
23 MTV
27 Disney Channel
29 Nickelodeon
51 één
52 Canvas
53 Ketnet
54 ARD
55 ZDF
61 BBC One
62 BBC Two
503 CNN
504 BBC World News
607 Brava
701 TV Noord
702 Omrop Fryslân
703 TV Drenthe
704 TV Oost
705 TV Gelderland
706 Omroep Flevoland
707 NH
708 RTV Utrecht
709 TV West
710 TV Rijnmond
711 Omroep Zeeland
712 Omroep Brabant
713 L1 TV
725 AT5
996 Zender van de Maand
998 Ziggo Zenderoverzicht HD
999 Eventkanaal
1 NPO 1 HD
2 NPO 2 HD
3 NPO 3 HD
4 RTL 4 HD
5 RTL 5 HD
6 SBS6 HD
7 RTL 7 HD
8 Veronica HD / Disney XD
9 Net5 HD
10 RTL 8 HD
11 FOX HD
12 RTL Z HD
13 Ziggo TV HD
14 Ziggo Sport HD
15 Comedy Central HD
16 Spike HD
17 Discovery HD
18 National Geographic Channel HD
19 SBS9 HD
20 Eurosport 1 HD
21 TLC HD
22 BBC First HD
23 MTV HD
24 24Kitchen HD
25 XITE
26 Viceland HD
27 Disney Channel HD
28 HISTORY HD
29 Nickelodeon HD
50 ONS
51 één HD
52 Canvas HD
53 Ketnet
54 ARD HD
55 ZDF HD
56 WDR
57 NDR
58 RTL
59 Sat. 1
61 BBC One HD
62 BBC Two HD
71 TV5 Monde
72 Arte
73 TVE
74 Mediaset Italia
75 RTV-7
76 TRT Türk
77 2M
123 ID
133 Fashion TV HD
230 Family7
301 Disney XD
311 NPO Zapp Xtra / Best
501 NPO Nieuws
502 NPO Politiek
503 CNN
504 BBC World News
505 Euronews
506 Aljazeera English
508 CGTN
509 RT
607 Brava
701 TV Noord
702 Omrop Fryslân
703 TV Drenthe
704 TV Oost
705 TV Gelderland
706 Omroep Flevoland
707 NH
708 RTV Utrecht
709 TV West
710 TV Rijnmond
711 Omroep Zeeland
712 Omroep Brabant
713 L1 TV
725 AT5
791 Secret Circle
996 Zender van de Maand
997 Testbeeld
998 Ziggo Zenderoverzicht HD
999 Eventkanaal
63 BBC Three / CBBC
64 BBC Four / Cbeebies
65 BBC Entertainment
120 RTL Crime
122 CI
124 Comedy Central Extra
125 Shorts TV
126 E! HD
127 Comedy Central Family
128 NPO 101
129 OUTTV
131 AMC
132 CBS Reality
134 MyZen HD
136 Horse & Country TV
138 Food Network
139 Fine Living
140 RTL Lounge
202 Discovery Science
203 Discovery World
204 Nat Geo Wild HD
208 Animal Planet HD
210 Travel Channel HD
222 NPO Cultura
302 Disney Junior
303 Nicktoons
304 Nick Music
305 Pebble TV
306 Nick Jr.
307 Cartoon Network
308 JimJam
309 Boomerang
310 Baby TV
312 RTL Telekids
411 Eurosport 2 HD
412 Extreme Sports Channel
413 Motorsport TV
507 CNBC Europe
538 TV538
601 MTV Music 24
602 DanceTrippin
603 SLAM!
604 MTV Brand New
605 Stingray LiteTV
606 VH1 Classic
608 Mezzo
609 DJAZZ
610 TV Oranje
611 100% NL TV
612 192TV
613 MTV Live HD
792 Penthouse
101 Film1 Premiere
102 Film1 Action
103 Film1 Family
104 Film1 Drama
105 Film1 Sundance
421 FOX Sports 1 Eredivisie HD
422 FOX Sports 2 HD
423 FOX Sports 3 Eredivisie HD
424 FOX Sports 4 HD
425 FOX Sports 5 Eredivisie HD
426 FOX Sports 6 HD
401 Ziggo Sport Select HD
402 Ziggo Sport Voetbal HD
403 Ziggo Sport Golf HD
404 Ziggo Sport Racing HD
405 Ziggo Sport Extra1
406 Ziggo Sport Extra2
760 STAR Plus
761 STAR Gold
762 Zee TV
763 Zee Cinema
764 Zing
765 SET Asia
770 Show TV
771 Euro D
772 Eurostar
773 Habertürk
774 TV 8
775 TRT 1
776 TRT Çocuk
777 ATV Avrupa
778 TRT Müzik
792 Penthouse
793 Brazzers TV Europe
794 PassieXXX
795 DUSK
796 MvH Hard
797 X-MO
798 OUTTV
Had ze al opgeslagen =)kroegtijger schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:22:
[...]
Hieronder de LCN's en namen zoals Ziggo die publiceert. Lokale zenders zijn uitgezonderd, aangezien Ziggo deze ook zonder specifieke namen publiceert (heten allemaal "Lokale zender"). Sortering is per pakket van Ziggo geordend.
LCN Naam
*knip*
Wat ik wel weet is dat de Turkse zenders en die met accenten moeilijk werken op deze manier... destijds had ik ook uitgevonden hoe wel. Een van mijn eerste paar logo packs die ik hier harde waren al in dit format.
Gebruikte dit format toen ook voor de XML EPG van de horizonsite die hier weer niet werkt...script is totaal dood.
Dan staat er 00 01 als output, wat opzich natuurlijk logisch is en blijft daarna de cursor hangen op de volgende lijn en kan ik niet veel meer in Putty.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:30:
[...]
En met echo "00 01" | sudo tee /sys/class/ddbridge/ddbridge0/redirect?
Heb ook het volgende geprobeerd:
sudo su - echo "00 01" > /sys/class/ddbridge/ddbridge0/redirect
Dan krijg ik geen output en staat de cursor op de volgende lijn en kan ik net zoals de vorige optie niks meer.
Weet iemand of er een 'simpele' manier om de firmware van een Alphacrypt Classic Cam te updaten als je geen satelliet ontvanger hebt?
Kan je de firmware updaten met een digital devices CI module?
[ Voor 19% gewijzigd door RobinMM op 30-05-2017 14:51 ]
Simpel wel, maar niet met wat je hebt.RobinMM schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:49:
Weet iemand of er een 'simpele' manier om de firmware van een Alphacrypt Classic Cam te updaten als je geen satelliet ontvanger hebt?
Je hebt een ander soort reader nodig waarna je nieuwere firmware flashen kan.
Maar waarom zou je? boven de versie 3.18 eigenlijk nooit bugs tegengekomen.
Vooral in Duitsland zijn deze kaarten en firmware nog populair.
Daar, al ga ik het niet linken, zijn zelfs guides hoe je een non classic naar een classic flashen kan.
Heb er wel eens voor de gein/hobby aan gedacht zo'n reader a 30 euro te kopen zodat ik flashen kan.
Als je een oude laptop hebt met PCMCIA slot kan je die misbruiken. Anders een PCMCIA kaartje halen (bestaan op PCI en PCIe, maar zijn moeilijk verkrijgbaar aangezien PCMCIA verder eigenlijk nooit meer gebruikt wordt)RobinMM schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:49:
En inderdaad, v3.18 bijwerken hoeft in principe niet; die is up to date genoeg voor de NL markt
[ Voor 8% gewijzigd door kroegtijger op 30-05-2017 15:20 ]
Bedankt voor jullie reacties, ik zag wel van die readers via Duitsland. Maar die lijken alleen bedoeld te zijn voor de Light versie. Voelt ergens vreemd om niet te updaten terwijl er een recentere versie beschikbaar is 
Ik heb via MP 2 modules met Revisie nummer 1.5 gekocht. Ik zag op MP nog een 1.4 versie aangeboden worden waarop al v3.19 stond. Zal ik ijken of ik ze kan uitlezen in mijn TV.
Ik heb een laptop met zo'n slot, maar weet niet of dat een 16bit is. Maar 1 manier om erachter te komen denk ik
EDIT: Toch geen Laptop met PCMCIA slot
Ik heb via MP 2 modules met Revisie nummer 1.5 gekocht. Ik zag op MP nog een 1.4 versie aangeboden worden waarop al v3.19 stond. Zal ik ijken of ik ze kan uitlezen in mijn TV.
Ik heb een laptop met zo'n slot, maar weet niet of dat een 16bit is. Maar 1 manier om erachter te komen denk ik
EDIT: Toch geen Laptop met PCMCIA slot
[ Voor 3% gewijzigd door RobinMM op 31-05-2017 16:39 ]
GRRR wilde net mijn Anysee N7 een onderhoudsbeurtje geven, door de kanalenlijst te wissen, kan ik hem na een zgn "init" vanuit de webinterface niet meer benaderen.
Hij heeft niet meer zijn originele vaste ip-adres en krijgt ook niks meer via dhcp, dus hij lijkt bricked te zijn door de 'init' actie. Lampjes doen het allemaal wel, maar gewoon geen contact.
Heel misschien zit hij nog in een andere / standaard ip range, maar ik kan daar niets over vinden in enige documentatie.
Ik ga maar eens zachtjes op zoek naar een tweedehands HD Homerun apparaatje, dus als je wat hebt liggen graag DM.
Hij heeft niet meer zijn originele vaste ip-adres en krijgt ook niks meer via dhcp, dus hij lijkt bricked te zijn door de 'init' actie. Lampjes doen het allemaal wel, maar gewoon geen contact.
Heel misschien zit hij nog in een andere / standaard ip range, maar ik kan daar niets over vinden in enige documentatie.
Ik ga maar eens zachtjes op zoek naar een tweedehands HD Homerun apparaatje, dus als je wat hebt liggen graag DM.
Reset to factory default mogelijk? En anders even in je arp-table kijken of je daar wat kan achterhalen. Het ding moet natuurlijk ergens wel te benaderen zijn. des noods configureer je op je netwerkkaart even handmatig een APIPA en scan je daar even op (netscan is ideaal hiervoor). Zo makkelijk noemen we zo'n device niet bricked hoor4-systeembeheer schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:51:
GRRR wilde net mijn Anysee N7 een onderhoudsbeurtje geven, door de kanalenlijst te wissen, kan ik hem na een zgn "init" vanuit de webinterface niet meer benaderen.
Met wat geluk heb je ook een kabelmodem van ziggo waar je al je netwerk apparaten op kan zien met ip, dat kan ik lig op mijn Cisco wel. Compleet met IP en Mac adres en dat is best wel eens handig na onderhoud als ze dat ding op afstand herstarten vanwege een firmware upgrade. Dan hoef je niks te scannen. Standaard login en paswoord van die dingen is ziggo/draadloos.
Wellicht past het beter in het andere topic maar onze vrienden van Ziggo gaan weer wat "leuks" doen zo kort na het vorige onderhoud;
Nu weet ik dat ze een voornemen hebben om nog eens ±20 zenders in HD op de kabel te gooien, dus we zullen zien. Recent hebben ze dat ook nog gedaan kort nadat ik de info binnen kreeg
. Die 20 komen overigens overeen met de 12 provinciale zenders plus ±8-9 FTA HD zenders van de satelliet.
Wellicht past het beter in het andere topic maar onze vrienden van Ziggo gaan weer wat "leuks" doen zo kort na het vorige onderhoud;
Ik had alweer placeholders gevonden pas met scannen dus dat kan weer van alles betekenen.Beste meneer,
In de nacht van dinsdag 13 op woensdag 14 juni gaan we met ons netwerk aan de slag. Daar merkt u waarschijnlijk niks van.
Waarom is dit nodig?
Omdat we u graag het allerbeste bieden, werken we elke dag aan ons netwerk. Zo kijkt u naar steeds meer zenders, in een steeds hogere kwaliteit. En daarom passen we binnenkort een aantal instellingen aan in ons netwerk. De meeste mediaboxen en tv’s nemen de wijziging van instellingen binnen 5 minuten geruisloos over.
Check, check, dubbelcheck
We doen die netwerkklus ’s nachts, maar check de dag erna voor alle zekerheid:
Ziet u alle zenders nog? Zap bijvoorbeeld naar SBS6.
Is de beeldkwaliteit nog hetzelfde? Geen blokken of strepen?
Check of uw favorietenlijstjes nog goed staan.
Stel geplande opnames opnieuw in.
Nu weet ik dat ze een voornemen hebben om nog eens ±20 zenders in HD op de kabel te gooien, dus we zullen zien. Recent hebben ze dat ook nog gedaan kort nadat ik de info binnen kreeg
Het zal mij benieuwen... Voor alsnog ben ik nog niet heel razend enthousiast over al die zenders de nu naar HD zijn gegaan. Ze zijn er behoorlijk op vooruit gegaan, maar continue bekruipt me het gevoel dat het aanzienlijk beter had gekund. Als ik bijvoorbeeld NPO1 en History HD naast elkaar zet dan zie ik toch duidelijk wel verschil, nog buiten het audio kanaal is ook de beeldkwaliteit gewoonweg wat minder te noemen. Ziggo-eigen zenders zijn dan wel weer perfect. Een soort discriminatie van zenders...."eigen zender eerst"-principe... Kan ik nog mee leven, maar presenteer het dan niet alsof HD voor alle kanalen dezelfde kwaliteit biedt.
Niet alle Ziggo HD zenders hebben dezelfde of een vaste bitrate, daardoor zijn er verschillen zichtbaar. De "premium" zenders (NPO e.d.), worden in de hoogste (Ziggo) kwaliteit doorgegeven, voor vele andere HD zenders geldt een variabele bitrate en hebben over het algemeen een lagere beeldkwaliteit.kroegtijger schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:30:
Het zal mij benieuwen... Voor alsnog ben ik nog niet heel razend enthousiast over al die zenders de nu naar HD zijn gegaan. Ze zijn er behoorlijk op vooruit gegaan, maar continue bekruipt me het gevoel dat het aanzienlijk beter had gekund. Als ik bijvoorbeeld NPO1 en History HD naast elkaar zet dan zie ik toch duidelijk wel verschil, nog buiten het audio kanaal is ook de beeldkwaliteit gewoonweg wat minder te noemen. Ziggo-eigen zenders zijn dan wel weer perfect. Een soort discriminatie van zenders...."eigen zender eerst"-principe... Kan ik nog mee leven, maar presenteer het dan niet alsof HD voor alle kanalen dezelfde kwaliteit biedt.
Testing, one, two ...
Dat had ik inderdaad al wel eens eerder voorbij zien komen ja, en dat zie je toch wel degelijk. Dat dus nog naast de audio-streams die er bij worden verstuurd.hardware-lover schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:34:
[...]
Niet alle Ziggo HD zenders hebben dezelfde of een vaste bitrate, daardoor zijn er verschillen zichtbaar. De "premium" zenders (NPO e.d.), worden in de hoogste (Ziggo) kwaliteit doorgegeven, voor vele andere HD zenders geldt een variabele bitrate en hebben over het algemeen een lagere beeldkwaliteit.
En juist dat is dus hetgeen dat me irriteert; de manier waarop Ziggo het presenteert zou daar geen verschil in zijn. Pas als je jezelf er echt goed in gaat verdiepen wordt dat duidelijk en blijkt dus dat die extra kosten die keer op keer worden berekend met "maar alles is dan straks HD" wordt goed gepraat. Dat het steeds slechtere kwaliteit wordt, daar hoor je Ziggo dan weer niet over....
Maar ondertussen wordt er wel een enorme lading aan door geen mens bekeken zenders erbij geleverd. Het is nu niet dat je kan zeggen dat het publiek massaal heeft afgestemd op Family7, E! HD, RTV-7, Shorts TV of het pareltje van het aanbod: 2M. Dat er een beetje breed aanbod moet zijn snap ik, maar het gaat wel erg ver. 15 kinderzenders is ook wel een tikkeltje een overkill:
Nick Jr.
Nick Music
NickToons
Nickelodeon HD
Disney Channel HD
Disney XD
Disney Junior
Cartoon Network
RTL Telekids
Ketnet
Pebble TV
JimJam
Boomerang
Baby TV
NPO Zapp Xtra
Is daar nu echt noodzaak voor om deze allemaal aan te bieden? Aan nieuwszenders is het ook al niet zo heel veel beter... Russia Today is nu niet direct het eerste waar ik op afstem als ik thuis kom...
Kortom: Ziggo, geef me m'n bandbreedte terug van die rommel, en ga kwaliteit bieden in plaats van kwantiteit!!
Er is wel ruimte, waarom ze dat doen geen idee. Verder zijn ook niet alle zenders op de satelliet beter, dat valt nog best tegen. Denk dat er toch nog een factor zit in de aanlevering ook. Maar ik zal tegen die tijd wel een scan maken en dan zien we het wel.
En over kinderzenders enzo heb ik ook al eens wat geschreven... van de nieuwszenders ken ik het beleid overigens. Dan zou je het nieuws vanuit een andere "invalshoek" kunnen zien... ben ik het niet mee eens. Dan heb je nog erg veel muziekzenders. En op de laatste plaats de niche thema zenders waar er een paar van zijn van bedenkelijke kwaliteit... cbs reality bijv.
Maar hebben ze die ruimte echt nodig om andere zenders een paar Mbit meer mee te geven? Nah...
En over kinderzenders enzo heb ik ook al eens wat geschreven... van de nieuwszenders ken ik het beleid overigens. Dan zou je het nieuws vanuit een andere "invalshoek" kunnen zien... ben ik het niet mee eens. Dan heb je nog erg veel muziekzenders. En op de laatste plaats de niche thema zenders waar er een paar van zijn van bedenkelijke kwaliteit... cbs reality bijv.
Maar hebben ze die ruimte echt nodig om andere zenders een paar Mbit meer mee te geven? Nah...
[ Voor 47% gewijzigd door Donderstraaltje op 01-06-2017 19:57 ]
Dat weet ik ook wel, maar ik klaag graag over ZiggoDonderstraaltje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:52:
Er is wel ruimte, waarom ze dat doen geen idee. Verder zijn ook niet alle zenders op de satelliet beter, dat valt nog best tegen. Denk dat er toch nog een factor zit in de aanlevering ook. Maar ik zal tegen die tijd wel een scan maken en dan zien we het wel.
Tja, ik ook. Zie ook hierboven de edit. Maar de meeste mensen zien het verschil niet eens en vinden het wel best. Net zo als Discovery waar ze knijpen interesseert me dat niet eens meer... vind dat een herhaalzender geworden waar amper nog goede dingen langskomen. History channel was altijd al een lachertje, maar geen H2 helaas in het aanbod. Docubox van de satelliet zou een mooie aanvulling zijn op het docu en wetenschap aanbod.kroegtijger schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:54:
[...]
Dat weet ik ook wel, maar ik klaag graag over Ziggo
Maar goed ondanks dat ik wel eens wat hoor weet ik het ook niet en daar komt bij dat ik het beleid van de komende half jaar ken. Basically komt het neer op 20 zenders die ze overwegen en later in het jaar 4k proefzenders om nieuwe 4k horizon boxen te testen. Over bitrate hoor ik nooit wat behalve dat ze het knijpen wel willen stoppen... Maarja echt vaart maken ho maar.
H2 schijnt buiten de macht van Ziggo te liggen; ze bieden simpelweg nog niet in de Benelux, en slechts kleine delen van Europa vallen in het dekkingsgebied van de zender. Ik zat zelf ook daarop te wachten (en de overige Discovery-achtige zenders mogen wat mij betreft ook prima hoor, alhoewel het aanbod al rijkelijk is erin).
Overigens zag ik net in m'n mailbox dat ziggo ook voor mij aan het werk gaat; 13/6 op 14/6 is regio Velsen aan de beurt.
Overigens zag ik net in m'n mailbox dat ziggo ook voor mij aan het werk gaat; 13/6 op 14/6 is regio Velsen aan de beurt.
Bedankt voor de reacties hierboven. Anysee N7 apparaat is nergens meer te zien. Alles geprobeerd. Geen idee hoe ik een factory reset uit moet voeren want dat staat nergens in de documentatie. Er zit een reset knopje op en die heb ik al eens een minuutje ingedrukt tijdens het opstarten, maar dat deed niks.
Ik denk dat hij in een lusje zit bij het opstarten. Collega zag op de printplaat een RX TX aansluiting en we hopen dat het RS323 is, zodat we een seriele connectie erop kunnen solderen. Ik heb het ding al afgeschreven.
Ik denk dat hij in een lusje zit bij het opstarten. Collega zag op de printplaat een RX TX aansluiting en we hopen dat het RS323 is, zodat we een seriele connectie erop kunnen solderen. Ik heb het ding al afgeschreven.
Dit topic is nieuwe materie voor mij. Ik ben met enige ongeloof aan het lezen. Is het werkelijk dat je encoded Ziggo streams kan decoderen, zonder afhankelijk te zijn van een Ziggo STB, waardoor het mogelijk is om TV van Ziggo via Plex te bekijken en op te nemen? Ik bedoel het is niet dat ik het echt niet geloof, maar meer een 'what's the catch' state of mind zit.
Ik heb kort door het topic ge-skimmed, en als ik het goed heb begrepen zijn de haken en ogen:
Ik heb kort door het topic ge-skimmed, en als ik het goed heb begrepen zijn de haken en ogen:
- Het kunnen decrypten van digitale TV werkt alleen in Ziggo gebieden die niet voormalig UPC waren (is dit tot vandaag de dag nog steeds het geval?).
- Nieuwe abonnees kunnen niet meer de smartcards aankomen om aan de opstelling besproken in de OP te voldoen.
Ja en ja, helaas.PostHEX schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:12:
Is het werkelijk dat je encoded Ziggo streams kan decoderen, zonder afhankelijk te zijn van een Ziggo STB, waardoor het mogelijk is om TV van Ziggo via Plex te bekijken en op te nemen?
Zijn de bovenstaande punten nog steeds actueel? Ik zit in een voormalig UPC gebied, en ben op dit moment geen klant van Ziggo, dus voor mij zou een "ja" einde verhaal betekenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Donderstraaltje op 05-06-2017 08:32 ]
Zeer bedankt voor je antwoord. En zonde. Nou misschien kom ik ooit nog oud Ziggo klanten tegen die ik kan helpen.
Weet je toevallig of er wel een mogelijkheid is via CanalDigitaal?
Of je moet evt familie/kennissen in het oud ziggo gebied hebben, die nog geen Horizon box hebben, proberen over te halen die slome box in huis te halen, zodat de smartcard die overblijft in jouw bezit kan komen voor je htpc DVB-C setup.
Ik denk niet dat ik dat kan. Ze vragen dan vast waarom, en gezien ik slecht ben in liegen, komen ze direct te weten wat ik wil bereiken, en willen ze dat ook. Plus schuldgevoel zou me tegen houden. 
Maar toch uit nieuwsgierigheid, hoe zou dat mogelijk zijn? Heeft Ziggo geen methode om te ontdekken dat je als abonnee adressen deelt? En is zo'n kaart dan compatibel met mijn gebied? Ik dacht dat het soort encryptie dat wordt gebruikt per gebied verschilt.
Maar toch uit nieuwsgierigheid, hoe zou dat mogelijk zijn? Heeft Ziggo geen methode om te ontdekken dat je als abonnee adressen deelt? En is zo'n kaart dan compatibel met mijn gebied? Ik dacht dat het soort encryptie dat wordt gebruikt per gebied verschilt.
Ziggo gebruikt 2 verschillende encrypties, voor voormalig Ziggo en voormalig UPC gebied. Alleen met Irdeto2 gebruikt in voormalig Ziggo gebied kun je wat. Echter zitten deze encrypties op de streams in beide gebieden. Je kaart blijft dus gewoon werken, of die van familie dus. Je kaart is niet regio gebonden of wat dan ook.PostHEX schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:08:
Ik denk niet dat ik dat kan. Ze vragen dan vast waarom, en gezien ik slecht ben in liegen, komen ze direct te weten wat ik wil bereiken, en willen ze dat ook. Plus schuldgevoel zou me tegen houden.
Alleen je probleem is dat je oude kaarten niet meer kan registreren op oud Ziggo abonnementen dus je afhankelijk bent van oude kaarten. Er zijn wel andere omwegen maar die kunnen hier niet helemaal besproken worden, waar je overigens zonder kaart alsnog niks aan hebt.
Dat gaat inderdaad wel. Zelfde principe, maar met uiteraard DVB-S tuners, CanalDigitaal smartcard en een CI CAM voor CanalDigitaal of via softcam.PostHEX schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:59:
[...]
Weet je toevallig of er wel een mogelijkheid is via CanalDigitaal?
Iemand hier ook al gespeeld met een nightly van Kodi 18.0-ALPHA1 ?
Valt me op dat de zapsnelheid flink is verbeterd tov Kodi 17.3 (met een HDHomerun & DVBLink).
.....Of ligt het aan de hogere versie nr. van de DVBLink PVR addon die alleen met Kodi 18 meegeleverd wordt ?
Valt me op dat de zapsnelheid flink is verbeterd tov Kodi 17.3 (met een HDHomerun & DVBLink).
.....Of ligt het aan de hogere versie nr. van de DVBLink PVR addon die alleen met Kodi 18 meegeleverd wordt ?
Hier wel mee gespeeld maar geen verschillen bemerkt eigenlijk vs 17.1. Draai nog 17.1 want in .2 en .3 zit weer een EPG bug die er met 17.1 juist voor het eerst uitgehaald was. 18 vond ik nog wel om andere redenen instabiel dus lekker terug. Ook werken de recordings bij mij niet... opnemen doet hij wel maar de lijst blijft ook leeg, ook oude recordings. Kan zijn dat het de DVBviewer addon is maar gezien het de laatste versie met Kodi 18 patches is mij haast niet. Maarja daarom is het ook een alpha dus waar klagen we om.
Vandaag een DigitalDevices Duoflex in mijn server gezet, driver geïnstalleerd, zodra ik het control center probeer te openen crashed deze gelijk. Geen idee waarom
Overigens werkt het kijken naar TV via Kodi of DVBlink viewer wel icm met een softcam. De zaptijden zijn nog steeds plus 3 seconden terwijl ik sub 1 seconde verwachte met de digitaldevices tuner. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De tuner hangt nu in mijn windows server. Hiervoor draaide een netwerktuner icm met tvheadend op een ander systeem. Zowel een andere tuner als een stevige server hebben niet tot snellere zaptijden geleid nog.
Softcam is nagenoeg altijd sloom naar mijn beleving, probeer het eens via een cam want dat maakt enorm veel verschil. Die moet je activeren in de driver panel op de tuner.

[ Voor 31% gewijzigd door Donderstraaltje op 12-06-2017 21:28 ]
@Donderstraaltje Ik krijg meteen bij het opstarten een prompt te zien met 'DDControlCenter werkt niet meer', ik maak gebruik van Windows 10 Enterprise, maakt dit uit?
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.