Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Matched: dvb, c
hardware-lover schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Ik zit ook in oud Ziggo (Brabant) maar heb toch bij Qam 64, 128, 256 > 6900 als symbol rate staan. Daarmee worden alle Ziggo kanalen gevonden. Als ik met bijv. DVBLink de scan uitvoer dan moet ik wel 6875 gebruiken. Probeer het dus eens met 6900?
Met 6900 is het idd wel gelukt. Typisch, ik heb gewoon de instellingen van mijn Vu+ Ultimo overgenomen. Bedankt!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:58:Er is een trial beschikbaar van DVBlink, die heb ik dus geprobeerd, daarmee werden maar enkele kanalen gevonden die met slecht beeld worden weergegeven.
TVButler ga ik dus terugsturen, bedankt voor alle hulp!
Als het niet met DVBlink functioneert dan vraag ik mij af of je wel ongecodeerd DVB-C hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 14:58
Matched: c
Donderstraaltje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:20:
Logopack December:

https://ufile.io/7c923

Ik was natuurlijk jullie niet vergeten! zie dit maar als een mooi december cadeautje =)
Beetje heel erg druk gehad en daarnaast mijn kop echt wel bij andere dingen, nu wat rustiger gekregen.

Veranderingen doorgevoerd:

- Film 1 Action (nieuw logo)
- Film 1 Premiere (nieuw logo)
- Film 1 Family (voorheen Comedy + Kids, nieuw logo)
- Film 1 Sundance (nieuw logo)
- Film 1 Drama (nieuw logo)
- Brava (voorheen Brava NL Klassiek, nieuw logo)
- Djazz (voorheen Djazz.tv, nieuw logo)

Nieuwe zenders:

-Spike (cartoon channel, 12 december in standaard pakket)
-TV8 (Turks)
-TRT-Müsik (Turks)
-TRT-Cocuk (Turks)

Lokale zenders toegevoegd:
- Omroep Krimpenerwaard
- Omroep Radio Brasa
- Omroep Studio Rheden
- Omroep Weert

Zoals altijd ik wil best lokale zenders toevoegen maar moet dan wel doorkrijgen welke je op de kabel hebt (kan ik niet zien ofc) en dan moet je het me wel vragen. Als het goed is de pack compleet voor Ziggo/Delta/Digitenne en weet van een stuk of 4 lokale af waarvoor geen high res logo te vinden is. Canal Digitaal begin ik niet aan want er zijn te veel zender wijzigingen en daarbij zijn er veel te veel FTA kanalen die al dan niet maar kort blijven.

En ik heb aanwijzingen dat er nieuwe kanalen bijkomen in het eerste kwartaal maar kan nog niks hardmaken. Voorlopig moeten we het hier mee doen. Zelf had ik liever die Turkse zenders in een app voor de Horizonbox gezien ipv op de kabel, blij met de 2E verhoging voor HBO content ben ik ook al niet om maar te zwijgen wat ik nu van het royaal pakket vind want daar is mijn mening wel over bekend.
Zou je deze nogmaals willen uploaden? Was hier net naar opzoek. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Logopack december:
https://ufile.io/a5cce
http://www.filedropper.co...-logos-pack-december-2016

Alle credits aan Donderstraaltje, ik heb het bestand slechts opnieuw geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:48

ThaHandy

Discovery Channel

Mixpower schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:58:
[...]

Zou je deze nogmaals willen uploaden? Was hier net naar opzoek. :)
effe de zip naar Ziggo drive geupload :)
7c923-tv--radio-logos-pack-december-2016.zip

/edit
ik ben veel te laat :P

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 19-01-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, had het al wel gezien maar ook te laat met uploaden :P
Beetje heel erg druk op moment en dat gaat voorlopig ook ff niet over.

Nog altijd geen nieuwe requests binnengekregen of logo wijzigingen gezien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 14:58
gertjuhh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:33:
Logopack december:
https://ufile.io/a5cce
http://www.filedropper.co...-logos-pack-december-2016

Alle credits aan Donderstraaltje, ik heb het bestand slechts opnieuw geupload.
ThaHandy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:59:
[...]

effe de zip naar Ziggo drive geupload :)
7c923-tv--radio-logos-pack-december-2016.zip

/edit
ik ben veel te laat :P
Thanks beiden! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwam net dit tegen op het DVBviewer forum;
This year we will release two new major versions: DVBViewer Pro 6.0 and DVBViewer Media Server 2.0 (former Recording Service).

The most important change: In contrast to the Recording Service the DVBViewer Media Server will not be a beta version anymore Using it will require another licence in addition to the DVBViewer licence:

Customers who already have a DVBViewer licence will get a Media Server licence for € 19,-.
Customers who want to use the DVBViewer Media Server, but don't have a DVBViewer licence yet additionally need to purchase DVBViewer for € 20,-, yielding a total of € 39,-.
Weet niet of het mij wel 19€ waard is, en het zal ook wel weer even duren voordat de Kodi addon erop werkt. Wellicht toch weer eens kijken naar mijn andere favoriete keus MediaPortal :P
En gaat het mij om die 19€ in eerste instantie? Nee wat bugs en eigenaardigheidjes die al jaren lang er niet uitgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 26-09 21:36
Donderstraaltje schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:42:
Kwam net dit tegen op het DVBviewer forum;

[...]

Weet niet of het mij wel 19€ waard is, en het zal ook wel weer even duren voordat de Kodi addon erop werkt. Wellicht toch weer eens kijken naar mijn andere favoriete keus MediaPortal :P
En gaat het mij om die 19€ in eerste instantie? Nee wat bugs en eigenaardigheidjes die al jaren lang er niet uitgehaald worden.
Ik sta niet direct te juigen hiervoor, maar als het de gewenste verbeteringen met zich meebrengt wil ik graag die 19,- daarvoor neerleggen. Eerst maar eens de kat uit de boom kijken dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:19:
[...]

Ik sta niet direct te juigen hiervoor, maar als het de gewenste verbeteringen met zich meebrengt wil ik graag die 19,- daarvoor neerleggen. Eerst maar eens de kat uit de boom kijken dus.
Exacto, hier ook. Waar ik mij bijvoorbeeld al jaren aan erger is de webserver. Erg tof en ik kan zelfs wanneer van huis toch opnames plannen... Maar het zou zo veel makkelijker zijn als ze eens sorteren via de favorietenlijsten en niet zoals het nu is wat een ramp is. Voor opname planning kun je ook andere makkelijke dingen verzinnen. Dan is er icm met kodi nog een probleem ivm buffering, die vrij nasty is en hopelijk pakken ze dat ook aan. Kan nog veel meer verzinnen verzinnen waar ik tegen aan loop en denk van meh... als dat er nu eens uit was.

In de volledige post staat wel iets over streaming en dat heeft wel mijn interesse, als alternatief voor de satelliet hier (er zijn een paar tv kanalen die legaal gratis te streamen zijn en ik best wel wil toevoegen, bespaart mij weer de ellende van een satelliet). Werkt overigens al in MediaPortal, kodi alleen met dual backend wat problematisch is.

Edit:
http://www.dvbviewer.tv/f...er-announcement/?p=456129

Het lijkt tegen te vallen dus :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Donderstraaltje op 30-01-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
Sjeesus wat wordt ik een party ziek van TVHeadend icm een Synology!!
Alles na versie 4.1.1945 crashed om de haverklap, is gewoon niet leuk meer!
Doe je een GUI edit(of gewoon kijken) en verlaat je GUI, crashed hij. Doe je een recording, crashed hij.
Echt serieus, is het echt zo moeilijk deze bug/crash op te lossen?

/edit:
Zijn er alternatieven? (ben bang van niet)

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 11-02-2017 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

schumi2004 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 03:44:
Sjeesus wat wordt ik een party ziek van TVHeadend icm een Synology!!
Alles na versie 4.1.1945 crashed om de haverklap, is gewoon niet leuk meer!
Doe je een GUI edit(of gewoon kijken) en verlaat je GUI, crashed hij. Doe je een recording, crashed hij.
Echt serieus, is het echt zo moeilijk deze bug/crash op te lossen?

/edit:
Zijn er alternatieven? (ben bang van niet)
Heb je dat alleen op je Synology want ik ben net aan het plannen om naar TVHeadend (op Ubuntu) over te stappen :?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel TVheadend alsook DVBlink draaien hier op div. Syno's zonder enig probleem.

Minpunt van TVHeadend is dat het opzetten erg veel werk kan zijn. Eenmaal (correct) gedaan, draait het als een tierelier. Qua GUI is het niet bepaald oogstrelend. Haast perfecte schedulingsmogelijkheden. Ondersteuning van Dierkse is goed, forum is haast waardeloos.

DVBlink is bijna Plug-en-Play. Snel werkend en draait dan prima. GUI is grof maar stukken gebruikersvriendelijk. Ook is er een bruikbare EPG wat schedulen vereenvoudigd. Scheduling is primitiever en erg uitgaand van de verwachting dat series altijd op dezelfde tijd beginnen wat in NL vaak niet het geval is. Forum werkt erg goed met snelle ondersteuning door ontwikkelaars. Er zijn gratis en betaalde versie.

Belangrijkste is dat beiden prima werken. Bij problemen zorgen voor een gedegen probleemrapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
inVision schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:21:
[...]

Heb je dat alleen op je Synology want ik ben net aan het plannen om naar TVHeadend (op Ubuntu) over te stappen :?
Andere systemen weet ik niet want draai het alleen op een Synology.
Ik heb ook eens een chroot install gedaan en deze reageerde toch anders en niet te vergelijken met package install. Ik moest toen trace files verzamelen en dat ging niet.
Ik zal vanavond nog eens proberen.

Maak ik eerst een package die op andere locatie draait zodat ik ze naast elkaar kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Download de gewenste versie van deze site (http://syno.dierkse.nl) dan weet je zeker dat het goed zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filoor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06-2022
Matched: opnemen, c
Hey allemaal,

Heb even een vraag ben nieuw op dit gebied.
Zou graag tv willen opnemen via mij pc via Ziggo "gecodeerde kanalen" in HD.
Wat heb ik daar voor nodig? het liefst iets dat ik het netwerk kan aansluiten.

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
filoor schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:15:
Hey allemaal,

Heb even een vraag ben nieuw op dit gebied.
Zou graag tv willen opnemen via mij pc via Ziggo "gecodeerde kanalen" in HD.
Wat heb ik daar voor nodig? het liefst iets dat ik het netwerk kan aansluiten.

Alvast bedankt..
Topic nog niet doorgelezen of even snel gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 09:51
My-life schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:15:
Windows drivers zullen het probleem niet zijn, dan zou een herstart van de tuner ook niet uitmaken.

Toch nog een oude Samsung DVB-C ontvanger gevonden op zolder. Toen de HDHomeRun er net weer mee ophield deze tuner aangezet die vervolgens aangaf dat het signaal prima was. Voor de zekerheid de kabels gewisseld, maar dit gaf hetzelfde resultaat. De HDHomeRun uit en aangezet en nu werkt hij weer prima voor zolang het duurt. Het lijkt er op dat hij toch echt stuk is.

Lastige vraag natuurlijk, maar is een nieuwe HDHomeRun nog de 'way-to-go' of zijn er betere opties?

Situatie nu:
- DVB-C zonder encryptie (via glasvezel)
- HDHomeRun HDHR3-EU
- Desktop met Windows 7 SP1 Media Center

Als het kan zou ik me voorbereiden op:
- DVB-C van Ziggo met encryptie
- Andere front-end, misschien Windows 10 of Android TV (Belangrijk zijn een hele makkelijke interface die met een afstandsbediening (dedicated, geen app) te bedienen is en dat er twee programma's kunnen worden bekeken of opgenomen.)
Na wat zoeken kwam ik elders een topic tegen over hetzelfde probleem met de HDHomeRun. Voor die persoon bleek het vervangen van de voeding de oplossing te zijn. Toen ik daar verder op zocht kwam ik meer van dit soort topics tegen.
Ik heb een voeding gekocht voor 4 euro en daarmee werkt mijn HDHomeRun tuner weer als voorheen d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even een stomme vraag; mijn FS abo. heb ik opgezegd. Op mijn TV lukt het niet meer om te kijken, wel op de PC via mijn OSCam setup.

Hoe kan dat? Duurt het even voordat alle kaarten bij Ziggo zijn bijgewerkt? Komt het door het cache en de manier hoe gedecrypt wordt? Het is toch zo dat er elke X een stukje nodig is die toch realtime moet zijn?

Thanks en ik klaag niet, maar vroeg het mij af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 01:40
Ik heb jaren plezier gehad van mijn HDHomerun en smargo reader die de boel naar kodi op m'n raspberry stuurden. alles op synology (oscam, tvheadend, the works).
alleen is m'n HDHR3-EU er mee gestopt (stroomdipje denk ik, 3d printer ook stuk, successssss met claimen) .. maar die HR3 maken ze niet meer, nu moet ik naar een 4DC (die HR4 connect doet geen DVB-C??). die kost dan wel opeens 175 piek.. da's me toch wel weer wat veel van 't goeie. weet iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een raspi, cheape dvb-c ontvanger of 2 desnoods en tvheadend? kaneventueel gelijk de smargo aan.
Of een oud pc-tje in de meterkast kan ook die je anders toch zou weggooien.
Het kan allemaal vrij goedkoop al is het geen turn key oplossing (maar dat is het met een smargo of clone toch al nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugh
Donderstraaltje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:13:
Een raspi, cheape dvb-c ontvanger of 2 desnoods en tvheadend? kaneventueel gelijk de smargo aan.
Of een oud pc-tje in de meterkast kan ook die je anders toch zou weggooien.
Het kan allemaal vrij goedkoop al is het geen turn key oplossing (maar dat is het met een smargo of clone toch al nooit)
ah maar eigenlijk is dat wat ik allemaal al heb ;) ik wil alleen een alternatieve dvb-C ontvanger die 't signaal op het netwerk zet. oscam en tvheadend wil ik wel houden op m'n syno dus pci-e wordt lastig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
brugh schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:10:
Ik heb jaren plezier gehad van mijn HDHomerun en smargo reader die de boel naar kodi op m'n raspberry stuurden. alles op synology (oscam, tvheadend, the works).
alleen is m'n HDHR3-EU er mee gestopt (stroomdipje denk ik, 3d printer ook stuk, successssss met claimen) .. maar die HR3 maken ze niet meer, nu moet ik naar een 4DC (die HR4 connect doet geen DVB-C??). die kost dan wel opeens 175 piek.. da's me toch wel weer wat veel van 't goeie. weet iemand een alternatief?
Zou het de adapter kunnen zijn? Die is bij mij pas ook stuk gegaan. Met een nieuwe (voor 4 euro) werkt hij weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brugh schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:56:
[...]

ah maar eigenlijk is dat wat ik allemaal al heb ;) ik wil alleen een alternatieve dvb-C ontvanger die 't signaal op het netwerk zet. oscam en tvheadend wil ik wel houden op m'n syno dus pci-e wordt lastig. ;)
Helemaal niet lastig... 1 of 2 goedkope ontvangers die op je synology gooien en hoppa.
Maar hierboven is ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:49:
@brugh Zie V&A aangeboden: Silicondust HDHomeRun HDHR3-EU - DVB-T/C combi
Die link had ik hem via PB deze middag al gestuurd, ik neem aan dat ie dat ook gezien heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 21-02-2017 00:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
hardware-lover schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:59:
[...]

Die link had ik hem via PB deze middag al gestuurd, ik neem aan dat ie dat ook gezien heeft?
Ik denk het wel.
De status van deze advertentie is 'Verkocht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugh
gezien inderdaad, maar te laat want verkocht inderdaad ..
kom er net achter dat ziggo tegenwoordig ook prima kan streamen naar m'n chromecast. alleen een smartphone nodig om kanaal te wisselen maar daar kan ik mee leven. scheelt weer boel veel centjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Hoi, nou eindelijk ga ik ook eens aan de slag met tuners in mn server kastje. Ik heb de Technisat cablestar hd2 combo en ben nu druk op zoek naar drivers voor windows 2016/win 10. Weet iemand waar ik ze kan vinden? Tot nu toe namelijk nog weinig succes.

Ik zag in de thread dat kroegtijger m aan de praat had in een VM. Dat is ook een optie voor mij, hoewel ik eerst moet kijken hoe ik de hardware doorgeef aan de VM. Op dit moment namelijk ook nog een linux VM draaiend in hyper-v.
Wie heeft er voor mij wat info om me op weg te helpen?

====edit====
Gevonden, even kijken of ze echt goed doen. Nu nog kanalen opzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisism op 24-02-2017 19:53 ]

ChrisIsm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Logopack februari:

https://www.dropbox.com/s...0februari%202017.zip?dl=0

Dit keer maar een paar wijzigingen die relevant zijn voor kabelland, en op populaire request maar eens op dropbox gegooid.

Veranderingen doorgevoerd:

- CGTN (voorheen CCTV)

Nieuwe zenders:

- Viceland
- Hoop satelliet UK freeview (omdat ik ooit zelf graag satelliet wil en deze zijn most likely om ooit op de kabel te komen)

Lokale zenders toegevoegd:
- Geen, geen requests gekregen en weinig veranderd zover ik weet

Zoals altijd ik wil best lokale zenders toevoegen maar moet dan wel doorkrijgen welke je op de kabel hebt (kan ik niet zien ofc) en dan moet je het me wel vragen. Als het goed is de pack compleet voor Ziggo/Delta/Digitenne en weet van een stuk of 10 lokale af waarvoor geen high res logo te vinden is. Canal Digital deed ik voorheen niet aan maar wil wel wat FTA kanalen doen waarvan ik zeker weet waarvan ze te ontvangen zijn.

Verder heb ik aanwijzingen dat er nog een stuk of wat zenders bijkomen, nieuw danwel in HD maar kan door het wegvallen van mijn bron niks meer controleren... dus wellicht maar iets vaker updates vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Okee, vervolg op mn gepruts. Wie heeft er ervaring met de Technisat Cablestar hd2 CI combo?

Klopt het dat je de CAM niet kan gebruiken onder linux? Indien dat zo is hoef ik niet proberen hardware te forwarden naar mn linux VM om TVheadend te proberen. Hoewel ik nog een smargo heb liggen.
Op dit moment heb ik m draaien op win 2016 server. Ik heb de originele DvbViewer TE er opstaan (zit bij installatie van de kaart), daar heb ik nog weinig succes mee. Ik heb wel een trial van DvbLink server nu draaien. Die herkent m als Technisat mantis, alleen geeft hij wel aan dat er geen CAM is.
Netjes ziggo kanalen opgezocht met fast scan. Probeer ik er eentje te kijken dan is hij enorm gescrambled, kras geluiden en groene pixel vlakken. Komt dit door de coax kabel? Afstand kabel is wellicht 1/2 meter vanaf de meterkast waar de kabel binnenkomt. Nog goede tips voor benodigde materiaal. Ik wil m ook bij binnenkomst splitten, 1 naar tv voor 'oude' manier en 1 naar de kaart.
thnx

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
chrisism schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:35:
Okee, vervolg op mn gepruts. Wie heeft er ervaring met de Technisat Cablestar hd2 CI combo?

thnx
Zij kunnen je misschien op gang helpen:
https://forum.team-mediap...ci-to-work-in-1-3.116067/

Hebben de cam in ieder geval al werkend onder MePo1 (die heb ik via Virtual Box draaien op W10 als tvserver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
4-systeembeheer schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:38:
[...]

Zij kunnen je misschien op gang helpen:
https://forum.team-mediap...ci-to-work-in-1-3.116067/

Hebben de cam in ieder geval al werkend onder MePo1 (die heb ik via Virtual Box draaien op W10 als tvserver)
Thanx, ik geloof alleen dat deze voor de normale combo hd is en niet de hd2 wat volgens mij een andere is. Tenminste zoiets kwam ik tegen op een Duitstalige forum.
Deze versie Afbeeldingslocatie: https://www.bigsat.nl/Files/4/14000/14228/ProductPhotos/MaxContent/15866740.jpg
Opzich hoeft het niet perse naar linux, mag het ook gewoon windows met dvb link. Geloof alleen dat de meeste een voorkeur hebben voor tvheadend

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
chrisism schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Thanx, ik geloof alleen dat deze voor de normale combo hd is en niet de hd2 wat volgens mij een andere is. Tenminste zoiets kwam ik tegen op een Duitstalige forum.
Deze versie [afbeelding]
Opzich hoeft het niet perse naar linux, mag het ook gewoon windows met dvb link. Geloof alleen dat de meeste een voorkeur hebben voor tvheadend
HD2 hebben ze ook ervaring mee, als je even onderaan de links naar andere forumposts kijkt op het MediaPortal forum (zie link die ik eerder stuurde).
Waarom wil je perse dvb link en bijv. niet "gewoon" mediaportal tv-server als backend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
4-systeembeheer schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:58:
[...]

HD2 hebben ze ook ervaring mee, als je even onderaan de links naar andere forumposts kijkt op het MediaPortal forum (zie link die ik eerder stuurde).
Waarom wil je perse dvb link en bijv. niet "gewoon" mediaportal tv-server als backend?
Ik zal zeker Mediaportal ook checken. Wel lastig om die azurewave driver te vinden waar ze het over hebben. Nog geen correcte versie kunnen vinden.
Ik had simpelweg mediaportal nog niet overwogen. Alleen dvblink geprobeerd en qua opzet zag het er wel netjes uit (behalve dat ik nog groene scrambled beeld heb).

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezers van dit forum,

Ik krijg alle zenders (die ik wil) behalve net5. Volgens mijn TV zit deze op freq. 16000 MHz. Ik woon in het gebied Oss en omstreken, dus neem aan Ziggo Zuid. Weet iemand de correcte frequentie of waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt,
Mede HTPC gebruiker met FloppyDvr en NextPvr / kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:15:
Lezers van dit forum,

Ik krijg alle zenders (die ik wil) behalve net5. Volgens mijn TV zit deze op freq. 16000 MHz. Ik woon in het gebied Oss en omstreken, dus neem aan Ziggo Zuid. Weet iemand de correcte frequentie of waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt,
Mede HTPC gebruiker met FloppyDvr en NextPvr / kodi.
Zie deze website. Net5 HD zit dus op ts2054 op 372.00 MHz.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
chrisism schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:35:

Klopt het dat je de CAM niet kan gebruiken onder linux? Indien dat zo is hoef ik niet proberen hardware te forwarden naar mn linux VM om TVheadend te proberen. Hoewel ik nog een smargo heb liggen.
Op dit moment heb ik m draaien op win 2016 server. Ik heb de originele DvbViewer TE er opstaan (zit bij installatie van de kaart), daar heb ik nog weinig succes mee. Ik heb wel een trial van DvbLink server nu draaien. Die herkent m als Technisat mantis, alleen geeft hij wel aan dat er geen CAM is.
Netjes ziggo kanalen opgezocht met fast scan. Probeer ik er eentje te kijken dan is hij enorm gescrambled, kras geluiden en groene pixel vlakken. Komt dit door de coax kabel? Afstand kabel is wellicht 1/2 meter vanaf de meterkast waar de kabel binnenkomt. Nog goede tips voor benodigde materiaal. Ik wil m ook bij binnenkomst splitten, 1 naar tv voor 'oude' manier en 1 naar de kaart.
thnx
Een tijdje geleden hiermee zitten spelen met o.a. deze tuner, en onder Linux was het vrijwel niet te doen om dat werkend te gaan krijgen, en uiteindelijk dan ook de spreekwoordelijke handdoek in de ring gegooid. Linux en hardware CAM's lijken geen gelukkig huwelijk.

Onder Windows werkt het wel weer als een zonnetje in zowel MediaPortal als in DVBViewer. Lange tijd heb ik zelf MediaPortal gebruikt, maar sinds een kleine 2 jaar nu over op DVBViewer en dat werkt toch net iets prettiger imho. Ook op Windows Server is dit werkend te krijgen, alleen mis je daar native de BDA-support, en die zal je even handmatig moeten toevoegen om ook op Server-platform de tuner werkend te gaan krijgen. Zie hiervoor o.a. https://knowledge.zomers....-Windows-Server-2012.aspx

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie, maar blijkbaar was het dus wel 160.00 MHz. Alleen moest de CAM een keer een harde reset hebben. Ff er uit en er in deed wonderen. Ik had al Smart Card's gewisseld, maar dat had dus geen effect.

Dus weer een wat geleerd.

Dus voor iedereen die ook een kanaal of SID niet kan vinden (in mijn geval 2054), hard reset je CAM! Blijkbaar is een reboot niet genoeg.

mvg Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
kroegtijger schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:14:
[...]

Een tijdje geleden hiermee zitten spelen met o.a. deze tuner, en onder Linux was het vrijwel niet te doen om dat werkend te gaan krijgen, en uiteindelijk dan ook de spreekwoordelijke handdoek in de ring gegooid. Linux en hardware CAM's lijken geen gelukkig huwelijk.

Onder Windows werkt het wel weer als een zonnetje in zowel MediaPortal als in DVBViewer. Lange tijd heb ik zelf MediaPortal gebruikt, maar sinds een kleine 2 jaar nu over op DVBViewer en dat werkt toch net iets prettiger imho. Ook op Windows Server is dit werkend te krijgen, alleen mis je daar native de BDA-support, en die zal je even handmatig moeten toevoegen om ook op Server-platform de tuner werkend te gaan krijgen. Zie hiervoor o.a. https://knowledge.zomers....-Windows-Server-2012.aspx
Dank je, ik ga er mee aan de slag. Ja, ik sla Linux wel even over aangezien ik dan eerst ook nog hardware moet forwarden naar de VM, wat vast nog een heleboel problemen gaat geven.
Ik ga nu eerst MediaPortal onder de loep nemen. Grootste probleem is inderdaad goede drivers. Ik heb op zich wel de originele drivers van Technisat (Technisat Mantis drivers) en die lijken enigszins te werken, maar ik ga nog even verder zoeken.
Daarnaast zit ik nu op win 2016, want ik wilde klooien met dockers onder windows, waardoor ik dat ook nog heb. (PS. voorlopig hoef je nog geen win 2016 voor dockers, want ze ondersteunen alleen nog windows dockers en geen linux dockers, dus 99% is niet bruikbaar op windows)

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
chrisism schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:55:
[...]

Dank je, ik ga er mee aan de slag. Ja, ik sla Linux wel even over aangezien ik dan eerst ook nog hardware moet forwarden naar de VM, wat vast nog een heleboel problemen gaat geven.
Ik ga nu eerst MediaPortal onder de loep nemen. Grootste probleem is inderdaad goede drivers. Ik heb op zich wel de originele drivers van Technisat (Technisat Mantis drivers) en die lijken enigszins te werken, maar ik ga nog even verder zoeken.
Daarnaast zit ik nu op win 2016, want ik wilde klooien met dockers onder windows, waardoor ik dat ook nog heb. (PS. voorlopig hoef je nog geen win 2016 voor dockers, want ze ondersteunen alleen nog windows dockers en geen linux dockers, dus 99% is niet bruikbaar op windows)
Als je gaat virtualiseren kan dat wel werken, maar is het van belang dat je raw device passthrough kan toepassen. Oudere chipsets ondersteunen dit niet altijd, dus een goed hardware-platform hiervoor is essentieel. Ik weet niet welke virtualisatie-laag je gaat toepassen (hyper-v of VMware esx neem ik aan?). Ik heb getest op ESXi 6, en daarop had ik het allemaal netjes werkend met de technisat tuner op een 2012r2 omgeving. Gezien dat 2012r2 en 2016 niet extreem veel van elkaar verschillen in dat opzicht voorzie ik niet echt problemen hierin.

Wel moet ik daarbij opmerken dat ik het alleen als functionaliteit heb getest en nooit in productie heb gebruikt. Het kan dus zomaar zijn dat je allemaal rare hickups krijgt in de stream die ervan wordt gemaakt als de hardware niet continue goed aangesproken kan worden bijvoorbeeld. Het is allemaal wat untested ground zo gezegd :)

Inmiddels heb ik zelf de virtualisatie-laag eruit gesloopt en werk direct op het staal met 2016, en daarin draait het in ieder geval prima. In theorie moet het dus ook met virtualisatie ertussen kunnen werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
kroegtijger schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Als je gaat virtualiseren kan dat wel werken, maar is het van belang dat je raw device passthrough kan toepassen. Oudere chipsets ondersteunen dit niet altijd, dus een goed hardware-platform hiervoor is essentieel. Ik weet niet welke virtualisatie-laag je gaat toepassen (hyper-v of VMware esx neem ik aan?). Ik heb getest op ESXi 6, en daarop had ik het allemaal netjes werkend met de technisat tuner op een 2012r2 omgeving. Gezien dat 2012r2 en 2016 niet extreem veel van elkaar verschillen in dat opzicht voorzie ik niet echt problemen hierin.

Wel moet ik daarbij opmerken dat ik het alleen als functionaliteit heb getest en nooit in productie heb gebruikt. Het kan dus zomaar zijn dat je allemaal rare hickups krijgt in de stream die ervan wordt gemaakt als de hardware niet continue goed aangesproken kan worden bijvoorbeeld. Het is allemaal wat untested ground zo gezegd :)

Inmiddels heb ik zelf de virtualisatie-laag eruit gesloopt en werk direct op het staal met 2016, en daarin draait het in ieder geval prima. In theorie moet het dus ook met virtualisatie ertussen kunnen werken.
Dat zeg ik.. ik heb MediaPortal 1 tv server draaien op een virtuele W10 bak, maar het zou kunnen dat dat komt omdat ik enkel gebruik maak van netwerktuners/iptv en dus verder geen hardware in de machine hoef aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
4-systeembeheer schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:33:
[...]

Dat zeg ik.. ik heb MediaPortal 1 tv server draaien op een virtuele W10 bak, maar het zou kunnen dat dat komt omdat ik enkel gebruik maak van netwerktuners/iptv en dus verder geen hardware in de machine hoef aan te spreken.
Dat gaat wel werken inderdaad. Ook met DVBViewer is dat overigens geen probleem, en vermoedelijk met alle andere software-oplossingen zal dat ook wel gaan. Windows 10 heeft, zoals alle recente client-OSen van Microsoft, gewoon BDA-driver ondersteuning, maar in de server-versies moet je dat handmatig even toevoegen.

Het probleem zit in het aanspreken van je hardware over de virtualisatie-laag. Met iptv en netwerktuners speelt dat probleem uiteraard niet, maar om PCI(e)-devices, USB etc direct aan te spreken zal je device passthrough moeten doen. Op oudere hardware wordt dat door de chipsets niet ondersteund, en dus gaat het daar niet op werken. Als virtualisatie wel wordt ondersteund zou het moeten kunnen. Ik heb in een test-opstelling het prima werkend gekregen. Nooit in de praktijk gebruikt, dus kan over stabiliteit niets melden, maar alle hardware wordt dan netjes herkend (mits passthrough enabled uiteraard). VMWare noemt die RDM (Raw Device Mapping) en kent die optie sinds versie 2.5 volgens mij al.

Er zijn voor o.a. USB-devices wel oplossingen zoals de Digi Anywhere USB, maar dat is vaak een erg dure oplossing, en de doorvoersnelheden zijn dermate beperkt dat ik het er niet op zou wagen. Het kan interessant zijn om hiervoor te kiezen indien je redundante oplossingen wil gaan toepassen. Denk aan HA-clusters waar DRS op wordt toegepast; je hardware kan niet mee "verhuizen" dus die via IP bereikbaar maken is dan interessant.

De beste oplossing voor een hardware-cam gebaseerde TV-server is naar mijn mening dan ook een Windows 2012r2 / Windows 2016 server of een Windows 10 machine die direct op het staal (dus zonder virtualisatielaag) wordt aangeboden, met daarin opgenomen weer je tuners. De TechniSat Tuners zijn voor zover mij bekend EOL, maar daarnaast ook niet het meest betrouwbaar en relatief traag. Een Digital Devices tuner is wat dat betreft de betere keuze. Let wel op dat mocht je voor een multi-tuner setup kiezen, Ziggo maximaal 3 tuners per CAM toestaat. Zou je dus voor 4 tuners kiezen, dan heb je 2 CAM's nodig om de 4 tuners simultaan en ofhankelijk van elkaar te kunnen gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
kroegtijger schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:28:
[...]

Dat gaat wel werken inderdaad. Ook met DVBViewer is dat overigens geen probleem, en vermoedelijk met alle andere software-oplossingen zal dat ook wel gaan. Windows 10 heeft, zoals alle recente client-OSen van Microsoft, gewoon BDA-driver ondersteuning, maar in de server-versies moet je dat handmatig even toevoegen.

Het probleem zit in het aanspreken van je hardware over de virtualisatie-laag. Met iptv en netwerktuners speelt dat probleem uiteraard niet, maar om PCI(e)-devices, USB etc direct aan te spreken zal je device passthrough moeten doen. Op oudere hardware wordt dat door de chipsets niet ondersteund, en dus gaat het daar niet op werken. Als virtualisatie wel wordt ondersteund zou het moeten kunnen. Ik heb in een test-opstelling het prima werkend gekregen. Nooit in de praktijk gebruikt, dus kan over stabiliteit niets melden, maar alle hardware wordt dan netjes herkend (mits passthrough enabled uiteraard). VMWare noemt die RDM (Raw Device Mapping) en kent die optie sinds versie 2.5 volgens mij al.

Er zijn voor o.a. USB-devices wel oplossingen zoals de Digi Anywhere USB, maar dat is vaak een erg dure oplossing, en de doorvoersnelheden zijn dermate beperkt dat ik het er niet op zou wagen. Het kan interessant zijn om hiervoor te kiezen indien je redundante oplossingen wil gaan toepassen. Denk aan HA-clusters waar DRS op wordt toegepast; je hardware kan niet mee "verhuizen" dus die via IP bereikbaar maken is dan interessant.

De beste oplossing voor een hardware-cam gebaseerde TV-server is naar mijn mening dan ook een Windows 2012r2 / Windows 2016 server of een Windows 10 machine die direct op het staal (dus zonder virtualisatielaag) wordt aangeboden, met daarin opgenomen weer je tuners. De TechniSat Tuners zijn voor zover mij bekend EOL, maar daarnaast ook niet het meest betrouwbaar en relatief traag. Een Digital Devices tuner is wat dat betreft de betere keuze. Let wel op dat mocht je voor een multi-tuner setup kiezen, Ziggo maximaal 3 tuners per CAM toestaat. Zou je dus voor 4 tuners kiezen, dan heb je 2 CAM's nodig om de 4 tuners simultaan en ofhankelijk van elkaar te kunnen gebruiken.
Ja ik ga dus voor gewoon direct op 2016. Wie weet ooit nog eens uitproberen met virtualisatie (hyper-v overigens), maar eerst maar eens gewoon werkend in 2016.
Wie weet investeer ik op een gegeven moment in nieuwe tuners (digital devices), maar deze technisat heb ik zo goedkoop op de kop getikt om het eens uit te proberen (ging me eerst eigenlijk alleen om de CAM). Het is de eerste keer dat ik met tv tuners aan de slag ga, dus ik heb nog genoeg te prutsen.
Stap 1, goede drivers en ontvangst.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
chrisism schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:34:
[...]

Ja ik ga dus voor gewoon direct op 2016. Wie weet ooit nog eens uitproberen met virtualisatie (hyper-v overigens), maar eerst maar eens gewoon werkend in 2016.
Wie weet investeer ik op een gegeven moment in nieuwe tuners (digital devices), maar deze technisat heb ik zo goedkoop op de kop getikt om het eens uit te proberen (ging me eerst eigenlijk alleen om de CAM). Het is de eerste keer dat ik met tv tuners aan de slag ga, dus ik heb nog genoeg te prutsen.
Stap 1, goede drivers en ontvangst.
Als je er nog niet eerder mee hebt zitten prutsen zou ik het eerst even simpel houden en op een desktopje installeren. De CableStar HD2 werd geleverd inclusief DVBViewer (weliswaar een beperkte versie, maar wel volledig functioneel). Maak eerst die setup onder Windows 10 werkend zodat je het concept goed door hebt. Je kan dan rustig experimenteren met bijvoorbeeld dus DVBViewer, TransEdit, maar ook met MediaPortal, ArgusTV (wordt volgens mij niet meer actief onderhouden) etc Daarna kan je op je gemak je server inrichten zoals je die precies wilt hebben. Het enige verschil is dan nog de BDA-driverondersteuning toevoegen, maar dat is wel het minst spannende.

Mocht DVBViewer je bevallen, dan kan je die altijd nog kopen. Die kosten vallen goed mee met €20,-. Mocht je via Kodi willen gaan kijken, dan kan je niet met de gratis versie af en heb je de recording service ervan nodig, waar je vanuit bijvoorbeeld Kodi weer op kan connecten, maar er zijn ook diverse apps voor mobiele devices, voor Windows 10 etc. MediaPortal en ArgusTV zijn gratis oplossingen

Een kleine waarschuwing vooraf is misschien wel op z'n plaats want eenmaal begonnen aan klooien met tuners en dergelijke setups eindigt meestal is totaal onverantwoord hoge uitgaven waarbij het plezier van toepassen van de techniek ver boven het nut van de investering uit gaat komen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 17:02
Zijn er hier tweakers met (goede) ervaringen met DVBlink tv-server op een kant en klare NAS? Gisteren is de systeemdisk van mijn Windows 10 servertje gecrasht en ik zie eigenlijk erg op tegen het hele proces om deze (met een nieuwe SSD uiteraard...) weer opnieuw in te richten.

Ik oriënteer me nu ook op een kant en klare NAS (Synology/Qnap) maar ik vraag me af of dat echt lekker werkt. Komt zo'n ding op tijd uit standby, gaat het goed qua snelheid/geheugen etc... Voor de volledigheid: uiteindelijk zou er ook Crashplan, Subsonic, Emby en Squeezebox server op moeten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:11
Met dvblink op een NAS kun je GEEN encryptie doen > wordt niet ondersteund door dvblink.
Ik meen dat het alleen op windows OS werkt om encyptie te doen.
Je kunt wel voor tvheadend gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
akelder schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:22:
Met dvblink op een NAS kun je GEEN encryptie doen > wordt niet ondersteund door dvblink.
Dat heb ik nu ook niet dus dat zou niet erg zijn. Ik heb alleen de ongecodeerde kanalen op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel DVBlink alsook TVHeadend werken perfect op een Synology NAS.
DVBlink is snel en simpel werkend te krijgen maar is beperkt qua scheduling. Ook handig als je Live TV wilt kijken via EPG GUI.
TVHeadend is vrij complex en gebruikersonvriendelijk maar heeft wel weer perfecte scheduling faciliteiten. EPG stelt helaas niet veel voort. Zijn wel weer war (vrij matige) hulpmiddelen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:22:
Zowel DVBlink alsook TVHeadend werken perfect op een Synology NAS.
DVBlink is snel en simpel werkend te krijgen maar is beperkt qua scheduling. Ook handig als je Live TV wilt kijken via EPG GUI.
TVHeadend is vrij complex en gebruikersonvriendelijk maar heeft wel weer perfecte scheduling faciliteiten. EPG stelt helaas niet veel voort. Zijn wel weer war (vrij matige) hulpmiddelen voor.
Ik vind de complexiteit en gebruiksvriendelijkheid wel meevallen hoor met TVHeadend.
DVBlink vind ik zelf (als TVH gebruiker) dan weer niets omdat ik geen encrypted channels kan kijken onder Linyx/Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVBlink installeer ik binnen 15 minuten en voor TVheadend is soms een halve dag nodig. Begint er al vaak mee dat TVH de HDhomeruns niets eens ziet.

Laatst ook weer. TVH geinstalleerd maar de "Digital Video Recorder" tab komt niet in beeld, na enkele malen reinstall onveranderd. Komt er pas als ik vanuit mijn aTV een programma opneem.

Meest vervelende van TVH is dat er vrijwel geen support te krijgen is. Alleen door Dierkse te mailen krijg je enige hulp. Daarintegen is DVBlink haast perfect qua leverancierondersteuning.

Encrypted interesseert niet, hoewel ik niet zo waarom dat niet zou werken. Enige wat ik weet is dat de ontwikkelaar geen ondersteuning geeft op dit punt.

Maar zoals altijd geldt ook hier YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb tegenwoordig Ziggo maar zit in oud UPC-gebied en wil graag Kodi gebruiken om tv te kijken. De 'smart tv'-interface van mijn tv is namelijk tergend traag.

Via DVBLink en een oude Anysee-tuner heb ik de free-to-air-zenders werkend, maar ik zou graag alle zenders willen kunnen zien. Ik heb de beschikking over een Smargo V2, maar ik krijg deze niet aan de praat met NewCS :( Na veel lezen en Googlen begrijp ik dat deze met de oude UPC-smartcards niet werkt.

Is de oplossing simpelweg een Ziggo-smartcard op de kop tikken, in de Smargo V2 steken en NewCS/Oscam configureren? Zijn er oud-UPC'ers die het zo werkend heb gekregen? Ik heb dit topic goed doorgespit, maar het antwoord is mij nog niet duideljk. Wil het even checken voor ik ergens zo'n smartcard probeer te bemachtigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
WoutF schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:28:
[knip]

Is de oplossing simpelweg een Ziggo-smartcard op de kop tikken, in de Smargo V2 steken en NewCS/Oscam configureren? Zijn er oud-UPC'ers die het zo werkend heb gekregen? Ik heb dit topic goed doorgespit, maar het antwoord is mij nog niet duideljk. Wil het even checken voor ik ergens zo'n smartcard probeer te bemachtigen :)
Goed doorgespit? :+

hardware-lover in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Je dient wel een geactiveerde Irdeto smartcard te bemachtigen, waarop dan dat gedeelte geactiveerd is wat jij graag zou willen bekijken. En (nieuwe/gebruikte) Irdeto kaartjes kunnen door een abonnee zelf niet meer worden geactiveerd, dus dat wordt geen optie ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb tegenwoordig Ziggo maar zit in oud UPC-gebied en wil graag Kodi gebruiken om tv te kijken. De 'smart tv'-interface van mijn tv is namelijk tergend traag.

Via DVBLink en een oude Anysee-tuner heb ik de free-to-air-zenders werkend, maar ik zou graag alle zenders willen kunnen zien. Ik heb de beschikking over een Smargo V2, maar ik krijg deze niet aan de praat met NewCS :( Na veel lezen en Googlen begrijp ik dat deze met de oude UPC-smartcards niet werkt.

Officieel is het onmogelijk in jouw situatie.. De UPC Nagrakaart is 'getrouwd' met de ontvanger of CI+ module waar deze mee geleverd is, wat dus betekend dat er een code nodig is om de kaart 'aan' te zetten, deze unieke code zit in de ontvanger/module van UPC. Zonder deze code kan je kaart alleen gebruikt worden als handige ijskrabber voor in de wintermaanden ;)

Er zijn 2 mogelijkheden:
-De Boxkey zien te achterhalen van jouw smartcard, dit gebeurt door je ontvanger te debuggen. Afhankelijk van je ontvanger zou je het zelf kunnen doen (via een JTAG interface), totaan je ontvanger opsturen omdat ze een PROM moeten los solderen om die uit te kunnen lezen. (en kost een paar honderd euro)

- Een Ziggo Irdeto smartcard te 'leen' zien te krijgen van een kennis/familielid/collega die in een fZiggo gebied woont.

Beiden oplossingen zijn echter niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tnx allen. Op dit moment doet mijn Windows server het weer dus de NAS komt er nog even niet. Als dat alsnog gaat gebeuren ga ik gewoon weer voor DVB link denk ik. Ze bieden daar ook gewoon support voor aan.

Ik heb overigens geen idee wat het issue nu was of is. De harddisk heb ik getest en het geheugen ook. De log geeft geen uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zo moeilijk? Tegenwoordig heeft elke (zelfs beetje) Smart TV een ingebouwde DVB-C tuner. Dus kun je de FTC zenders allemaal bekijken zonder gedoe met STB, CI, Kodi of meer. Maar dus gewoon met de AB van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:48:
[...]

Waarom zo moeilijk? Tegenwoordig heeft elke (zelfs beetje) Smart TV een ingebouwde DVB-C tuner. Dus kun je de FTC zenders allemaal bekijken zonder gedoe met STB, CI, Kodi of meer. Maar dus gewoon met de AB van je TV.
Als ik mijn tv aanzet duurt het ongeveer 15 seconden totdat de Guide-knop op de AB reageert :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die Kodi hier gebruiken goed nieuws :P

Wellicht waren wat EPG issues je opgevallen met verschuivende tijden en verspringende selecties en soms zelfs crashes; die zijn nu allemaal sinds de nightly build van gister verleden tijd.
Dat houdt in dat alle basisfunctionaliteit goed en stable werkt, en mijn enige 2 bugs zitten nu nog in de DVBViewer backend addon welke al tijden bekend zijn maar niet opgelost worden.
Series recording zit er nu ook al even in en dat nog niet getest.

Wat mij betreft geef ik de PVR functionaliteit in Kodi nu voor het eerst het label volwassen.
Dus, zodra Kodi 17.1 uitkomt zeker upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:47:
Voor degene die Kodi hier gebruiken goed nieuws :P

Wellicht waren wat EPG issues je opgevallen met verschuivende tijden en verspringende selecties en soms zelfs crashes; die zijn nu allemaal sinds de nightly build van gister verleden tijd.
Dat houdt in dat alle basisfunctionaliteit goed en stable werkt, en mijn enige 2 bugs zitten nu nog in de DVBViewer backend addon welke al tijden bekend zijn maar niet opgelost worden.
Series recording zit er nu ook al even in en dat nog niet getest.

Wat mij betreft geef ik de PVR functionaliteit in Kodi nu voor het eerst het label volwassen.
Dus, zodra Kodi 17.1 uitkomt zeker upgraden!
Ow, ik ga meteen even compilen voor LibreELEC. Thanks voor de tip.

/edit:
Welke nightly heb je gedraaid Kodi 18 (Leia) of 17.x Krypton?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 17-03-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Ow, ik ga meteen even compilen voor LibreELEC. Thanks voor de tip.

/edit:
Welke nightly heb je gedraaid Kodi 18 (Leia) of 17.x Krypton?
Krypton, die van 2 dagen terug. Leia vind ik nu zo interessant niet meer. Eigenlijk was ik CEC problemen aan het troubleshooten toen ik op github mooie EPG commits zag van Ksooo. In theorie zouden de commits ook in Leia moeten zitten.

Overigens had je het ook uit mijn bericht kunnen halen, had het over 17.1 😜

[ Voor 8% gewijzigd door Donderstraaltje op 17-03-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:40:
[...]
<knip>

Overigens had je het ook uit mijn bericht kunnen halen, had het over 17.1 😜
Dat klopt en had ook zo'n vermoeden maar er zijn 2 nightly downloads beschikbaar en wilde even dubbel checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Matched: opnemen, dvb, c
Ik heb na lange tijd het DVB-C kijken of de PC weer opgepakt maar het wil nog niet helemaal lukken.

Ik had een Windows 7 systeem met MediaPortal en een aantal FireDTV/FloppyDTV kaarten. Nu werkte deze niet helemaal lekker meer na het updaten naar Windows 10 en de overname van Ziggo<->UPC

Door gebrek aan tijd heb ik hier echter weinig meer mee gedaan.

Nu heb ik dit gisteren dus weer opgepakt door het aansluiten van een AnySee E7TC op een RaspberryPI en toen heb ik met TV Headend plugin in LibreElec TV kunnen kijken en met DVBlast een multicast stream kunnen maken.

De pi is echter niet geschikt voor timeshifting/recording en dat soort dingen, en daarom had ik bedacht om de ontvanger aan te sluiten aan een Windows 10 machine die 24x7 aan staat. Maar nu lijkt het erop dat er geen Windows 10 drivers zijn voor de E7TC :-(

Wat zijn goeie tips om deze setup toch werkende te krijgen? anysee.com lijkt te koop te zijn

Ik wil uit eindelijk een of twee DVB-C ontvangers op een centrale plek in het netwerk opnemen (waar ook de recording gebeurd) en op twee energiezuinige machines (Pi2/Pi3) de recordings afspelen.(Woonkamer/Slaapkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Matched: opnemen, dvb, c
Ik heb ergens wel iets gelezen over dergelijke problemen inderdaad, dus het zou zomaar kunnen dat je dit inderdaad niet meer aan de gang gaat krijgen.

Voor wat betreft DVB-C in je netwerk opnemen kan je kijken naar https://digitaldevices.de..._tv_tuner/octopus_net_c2/ aangevuld met een CI voor je CAM. Niet de goedkoopste oplossing, maar schijnt wel erg goed te werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben absoluut nooit fan van geweest van Anysee ... ze bestaan inderdaad al geruime tijd, terecht, niet meer.
Je kunt nog een PC met oudere windows ergens neerzetten, of je kunt desnoods je FloppyDTV's nog gebruiken... heb ik pas ook voor iemand op Win10 werkend gekregen. Het grootste probleem is alleen dat niet elke firewire kaart win10 drivers heeft maar dat verhelp je voor minder dan een tientje.

Die digital devices kan ik wel sterk aanraden, tenminste het merk. Zelf wil ik al heel lang bovenstaande oplossing checken! Zelf heb ik alle versies van de DVB-C/T kaarten gehad van ze of getest, samen me de -S varianten, maar helaas niet de netwerk oplossing! En deze zijn modulair dus makkelijk uit te breiden. Er is nog het alternatief van de HDhomerun waarbij je wel met softcams aan de slag moet.

Daarbij kun je een linuxbak(je) met tvheadend proberen... een tijd terug mee lopen spelen en dat was lang niet slecht. Geregeld staan er atom itx bakjes in v&a voor een appel en een ei hier en daar kan makkelijk een single of dual tuner in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Laatst online: 11-08 19:02
Geen matches
Ik werk ook nog steeds met een Anysee op Windows 10 en het werkt gewoon prima. Ik gebruik deze driver: hier.
Voor zover ik weet zijn dit de allerlaatste drivers voor de Anysee tuners die ooit is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Gezien dat de netwerk-versies van DD met dezelfde tuners werken vermoed ik dat deze ook prima zullen functioneren. Helaas ook nog niet uit eigen ervaring. Het concept dat DD hanteert zit erg goed in elkaar en is voor vrijwel al hun (tuner)producten hetzelfde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik heb al even gespeeld met TV Headend en dat werkt op zich wel, ik zoek eigenlijk een wat meer turnkey oplossing, of in iedergeval een stap voor stap wiki met een gegarandeerd resultaat. Het grote nadeel van die FireDTV dingen is eigenlijk dat ze firewire zijn. Met de classic windows driver werkte het dan weer wel, maar ik wilde het liefst iets met USB omdat dit gewoon flexibeler is.

De netwerk DVB-C ontvanger had ik al eens gezien maar die zijn gewoon vrij kostbaar, ook omdat je nooit weet welk plan Ziggo trekt. Ik zal wel weer het geluk hebben dat ik voor x euro een ontvanger koop en dat Ziggo dan het signaal aanpast zodat ik alleen NED1 kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
raymonvdm schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:55:
Ik heb al even gespeeld met TV Headend en dat werkt op zich wel, ik zoek eigenlijk een wat meer turnkey oplossing, of in iedergeval een stap voor stap wiki met een gegarandeerd resultaat. Het grote nadeel van die FireDTV dingen is eigenlijk dat ze firewire zijn. Met de classic windows driver werkte het dan weer wel, maar ik wilde het liefst iets met USB omdat dit gewoon flexibeler is.
Hoe bedoel je precies flexibeler?
De netwerk DVB-C ontvanger had ik al eens gezien maar die zijn gewoon vrij kostbaar, ook omdat je nooit weet welk plan Ziggo trekt. Ik zal wel weer het geluk hebben dat ik voor x euro een ontvanger koop en dat Ziggo dan het signaal aanpast zodat ik alleen NED1 kan kijken.
De kans dat je uitsluitend Ned1 kan kijken is vrijwel nul, maar wel bestaat de kans dat je niet verder komt dan het basispakket in SD. Lange tijd hangt die dreiging al boven de hoofden van de tweakers die hiermee spelen, maar voor alsnog gaat het prima, zolang je maar op het "oude" systeem van ziggo zit, met geactiveerde smartcards van het oude ziggo-gebied.

Zodra je ook maar iets in je abonnement veranderd houdt het hele feest op, en ben je weer tot SD veroordeeld. Alternatief is overstappen naar CanalDigitaal, en daarmee is de oplossing van Digital Devices juist weer erg flexibel, want een andere tuner erin proppen voor DVB-S en je kijkt weer vrolijk verder. Je kan er ook een mix van maken met DVB-C en DVB-S, of (als de kosten echt buiten beschouwing mogen blijven) zelfs je eigen signaal maken met een QAM Modulator.

Kosten-efficient zal vrijwel geen enkele (goede) oplossing zijn. Het is meer een hobby :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Geen matches
Flexibeler als in een USB stekker past "overal" in. Een Pi heeft bijvoorbeeld geen firewire en mn VMware host heeft dat bijvoorbeeld ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Voor je VMWare omgeving kan je natuurlijk Device Passthrough toepassen, maar ik snap wat je bedoelt. Ik vrees alleen dat het niet zo eenvoudig in elkaar steekt omdat er teveel afhankelijkheden qua software meespelen om het dermate "plug&play" te maken, en zou om die reden eerder kijken naar een mogelijkheid om het als dienst in je netwerk aan te bieden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
dejong12 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:59:
Ik werk ook nog steeds met een Anysee op Windows 10 en het werkt gewoon prima. Ik gebruik deze driver: hier.
Voor zover ik weet zijn dit de allerlaatste drivers voor de Anysee tuners die ooit is uitgekomen.
@raymonvdm
Heb een anysee E7TC in Ziggo 5555 gebied, tot op heden werkt het gewoon in WMC met Windows 7.

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 26-03-2017 22:55 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik heb vanmiddag nog even geknutseld en ik heb nu een werkende demo setup :-)

TV Server

Een Raspberry Pi 1 voorzien van LibreElec en de TVHeadend plugin en deze is gekoppeld met een Anysee E7TC met Alphacrypt CAM en Ziggo Smartcard. In TVHeadend heb ik een NFS mount geconfigureerd voor de recordings en ik heb zojuist successvol een recording kunnen maken naar mijn NAS

Client 1

Een Android Telefoon met daarop TVHClient Google Play: TVHClient en hiermee kan ik recordings maken en live tv kijken.

Client 2

Dit zal een RaspberryPI2 worden met daarop LibreElec en een PVR client plugin voor TVHeadend (maar ik loop nog vast op de libreelec schil en waar ik alle settings kan vinden.

De uitdagingen

Ik weet niet meer precies hoe ik aan de zenderlijs ben gekomen maar er ontbreken nog een aantal zenders en mogelijk moet ik nog ergens in een config file een frequentie toevoegen. De zenders die ontbreken zijn in iedergeval RTL

[ Voor 16% gewijzigd door raymonvdm op 26-03-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raymonvdm schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:07:

De uitdagingen

Ik weet niet meer precies hoe ik aan de zenderlijs ben gekomen maar er ontbreken nog een aantal zenders en mogelijk moet ik nog ergens in een config file een frequentie toevoegen. De zenders die ontbreken zijn in iedergeval RTL
4 opties;

- Met TransEdit een scan maken of zelf kijken

- Hier zoeken; Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

- Hier kijken; http://www.dtvmonitor.com

- Laatste optie; de frequenties zouden 8kHz uit elkaar moeten liggen. Helaas is dit niet overal exact hetzelfde maar over het algemeen wel. Ik heb 2 lijsten; 1tje met alle in gebruik zijnde frequenties en een andere met 55 frequenties die 8kHz uit elkaar liggen. Die laatste is ideaal voor rare fratsen van Ziggo die ze hier in de regio veel uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik heb nog een keer een scan gemaakt met netwerkid 5555 en nu vind ik veel meer zenders waaronder de ontbrekende RTL x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
kroegtijger schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:08:
[...]

De kans dat je uitsluitend Ned1 kan kijken is vrijwel nul, maar wel bestaat de kans dat je niet verder komt dan het basispakket in SD. Lange tijd hangt die dreiging al boven de hoofden van de tweakers die hiermee spelen, maar voor alsnog gaat het prima, zolang je maar op het "oude" systeem van ziggo zit, met geactiveerde smartcards van het oude ziggo-gebied.

Zodra je ook maar iets in je abonnement veranderd houdt het hele feest op, en ben je weer tot SD veroordeeld. Alternatief is overstappen naar CanalDigitaal, en daarmee is de oplossing van Digital Devices juist weer erg flexibel, want een andere tuner erin proppen voor DVB-S en je kijkt weer vrolijk verder. Je kan er ook een mix van maken met DVB-C en DVB-S, of (als de kosten echt buiten beschouwing mogen blijven) zelfs je eigen signaal maken met een QAM Modulator.

Kosten-efficient zal vrijwel geen enkele (goede) oplossing zijn. Het is meer een hobby :)
Nieuwe Ziggo aansluitingen kunnen het CI slot in de 'DD Octopus NET V2' niet gebruiken begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
My-life schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:41:
[...]

Nieuwe Ziggo aansluitingen kunnen het CI slot in de 'DD Octopus NET V2' niet gebruiken begrijp ik?
Nieuwe Ziggo aansluitingen werken niet meer met Irdeto2, en kan je dus niet meer decrypten. Je kan ook geen additionele smartcards meer kopen, maar alleen nog maar huren voor 2,- per maand per stuk, met een maximum van 2 stuks (daar waar je voorheen ze kon kopen, zonder kosten per maand, met een maximum van 5 stuks).
Voor vrijwel alle nieuwe situaties kan je dus wel stellen dat je voor Ziggo op je PC te kijken het moet stellen met het basispakket in SD, en dan kan je je afvragen hoe zinvol het dan nog is om daar geld in te gaan steken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik had in het verleden 3 smartcards actief en dat was toen ook het maximum. Na de omzetting was er geen meer actief. Ik heb er toen een actief laten maken door de helpdesk. Dit was nog vrij lastig omdat de 1e lijn vond dat ik geen abonnement meer had, maar na 3 keer bellen was er iemand met clue aan de lijn

Toevallig van het weekend weer twee smartcards toe laten voegen, deze zouden dus met een paar dagen ook actief moeten zijn. Ik zie op dit moment twee van de drie kaarten actief in het mijn Ziggo overzicht.

Op dit moment zijn er nog veel zenders (non HD) unencrypted dus voorlopig kan ik nog wel wat kijken. En misschien is een schotel nog een goed alternatief. De bouten zitten nog in de muur van de vorige bewoner dus moet dat redelijk plug and play zijn

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 27-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
raymonvdm schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:15:
Ik had in het verleden 3 smartcards actief en dat was toen ook het maximum. Na de omzetting was er geen meer actief. Ik heb er toen een actief laten maken door de helpdesk. Dit was nog vrij lastig omdat de 1e lijn vond dat ik geen abonnement meer had, maar na 3 keer bellen was er iemand met clue aan de lijn
Via de website kon je maximaal 3 actief laten zetten, en daarnaast nog 2 telefonisch (max 5 dus).
Toevallig van het weekend weer twee smartcards toe laten voegen, deze zouden dus met een paar dagen ook actief moeten zijn. Ik zie op dit moment twee van de drie kaarten actief in het mijn Ziggo overzicht.
Voor zover ik had begrepen was Ziggo hier helemaal mee gestopt. Misschien dat ze voor bestaande smartcards dit nog wel doen dan, maar nieuwe zijn afaik niet meer verkrijgbaar.
Op dit moment zijn er nog veel zenders (non HD) unencrypted dus voorlopig kan ik nog wel wat kijken. En misschien is een schotel nog een goed alternatief. De bouten zitten nog in de muur van de vorige bewoner dus moet dat redelijk plug and play zijn
Dat zal als het goed is ook zo blijven. Ziggo heeft de methodiek van UPC overgenomen, en die geven het basispakket in SD unecrypted door. Naar mijn idee een matig alternatief, omdat je immers toch gewoon betaald voor een volledig pakket in HD, en niet de helft en slechts in SD.
Schotel is dan inderdaad het enige alternatief, maar dan ben je beperkt tot CanalDigitaal (ik heb nog geen andere aanbieders kunnen vinden in ieder geval) en daarvan is het zenderpakket t.o.v. Ziggo wel weer beperkt.
Een ideale oplossing is er dus imho nog niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt naar de aanbieders die via glasvezel hun diensten bieden maar dan ben je helemaal verloren. (IPTV)

Alles encrypted en jouw recordings zijn niet van jou, zij bepalen hoelang je ze mag bewaren en hoe je ze moet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
raymonvdm schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:25:
Ik heb nog een keer een scan gemaakt met netwerkid 5555 en nu vind ik veel meer zenders waaronder de ontbrekende RTL x
Zie ook kroegtijger in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel" voor het scannen naar zenders met TransEdit :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Nieuwe Ziggo aansluitingen werken niet meer met Irdeto2, en kan je dus niet meer decrypten. Je kan ook geen additionele smartcards meer kopen, maar alleen nog maar huren voor 2,- per maand per stuk, met een maximum van 2 stuks (daar waar je voorheen ze kon kopen, zonder kosten per maand, met een maximum van 5 stuks).
Voor vrijwel alle nieuwe situaties kan je dus wel stellen dat je voor Ziggo op je PC te kijken het moet stellen met het basispakket in SD, en dan kan je je afvragen hoe zinvol het dan nog is om daar geld in te gaan steken.
Dat is wel jammer. Een abonnement voor zo'n kaartje vind ik sowieso al kolder.
raymonvdm schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:28:
Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt naar de aanbieders die via glasvezel hun diensten bieden maar dan ben je helemaal verloren. (IPTV)

Alles encrypted en jouw recordings zijn niet van jou, zij bepalen hoelang je ze mag bewaren en hoe je ze moet afspelen.
Ik zit nu nog op een oud glasvezel abonnement met het standaard zenderpakket op DVB-C. Wat redelijk overeen komt met het Zenderoverzicht zonder smartcard van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja Ziggo is "lekker" bezig met die smartcards.
Mijn 2e is ook geblokkeerd omdat ik hem te weinig gebruik en ze willen hem niet unblocked... gaat mij per maand geld kosten.
Had het er wellicht door kunnen drukken maar ik heb toch een dual tuner en had geen zin om zo'n mevrouw die het waarschijnlijk toch amper weet hoe het echt zit het leven echt moeilijk te maken. Nog wel 2e lijn geprobeerd maar die meneer wist al evenmin.

Kortom, het is een sterfhuisconstructie en ze willen er wel heel graag vanaf. Op het moment dat het niet mogelijk is zijn ze van mij af... heb namelijk de eerste stap al gezet om in de toekomst te kunnen kijken zoals ik dat wil ;). Het komt erop neer dat ze dan ook van mij af zijn. Hoe dan ook voor velen hier is dat geen optie. Voorlopig zou ik me nog maar niet al te druk om maken (slecht voor je hart ook :P) want het levert ZIggo meer ellende op dan het ze waard is. Erg veel boxjes moeten er vervangen worden in oud Ziggo gebied namelijk... en tot recent zijn er zelfs nog verkocht waardoor die nog in de "garantietermijn" zitten... ofwel die moeten dan vervangen worden op hun kosten.

Het echte gevaar zit hem over pak een beet een jaar of 2... ik hoor namelijk wel eens wat en ze zijn met hardware ontwikkeling bezig (Liberty Global) waarvan mijn ZIggo contact op de hoogte was. Dat gaat nog een stapje verder dan CI+ nu. Net zoals CI+ nu gebruiken ze de DRM flags niet (wel reclame doorspoelen bij online Horizon platform).

Vergeet niet... ik gebruik mijn Alphacrypt Classic al sinds 2003... dat is 14 jaar nu! dan kan er eenden keer wat gaan veranderen. Als ik terug kijk is het een zeer goede investering geweest.

Voor mij is mogelijk Digitenne op DVB-T2 met HEVC/h265 een oplossing afhankelijk van hoe en wat... want zo veel zenders hoef ik persoonlijk niet en het huidige zenderpakket heeft 90% van wat ik wil. Dit zal alleen voor de meeste hier absoluut geen optie bieden. Ook kijk ik naar DVB-S wat nog een leukere oplossing is maar een schotel is ook problematisch voor velen. Als je geen beperkingen opgelegd wil krijgen blijven er opties met wellicht nog ooit iptv aan toe want ook daar komt een standaard voor (met cam) op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik vraag me af in hoeverre Ziggo hun beleid er doorheen kan duwen. Wat als je nu losse harddisk-recorders hebt gekocht in de winkel voor behoorlijk wat geld. Dat kan Ziggo toch niet zomaar zonder blikken of blozen eruit gooien?
Elke keer als ik met Ziggo contact heb proberen ze me ook kosten wat het kost weer over te krijgen naar hun "Nieuwe abonnement". En elke keer weer moet ik ze weer duidelijk maken dat ik daar absoluut niet aan wil, en ze met hun knuistjes van m'n abonnement af dienen te blijven. Voor alsnog gaat het nog goed, maar voor hoe lang??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:06:
Wat als je nu losse harddisk-recorders hebt gekocht in de winkel voor behoorlijk wat geld.
Als eerste is er een garantie periode... daarin moet het 1:1 vervangen of gerepareerd worden.Eerste jaar winkelier daarna fabrikant tot ik meen 3 jaar. Maar daarnaast mag je er ook van verwachten dat een apparaat een bepaalde periode mee gaat... nu ben ik geen expert maar dik meen 3 jaar? Na deze periode in ieder geval mogen ze je de dikke internationale groet geven en ben jij je geld kwijt omdat je box dan alleen nog maar goed is voor FTA zenders.

Een gelijke situatie bestaat als je DVB-T kastjes gekocht hebt ipv in bruikleen gekregen van Digitenne... ze gaan over op DVB-T2 dit jaar nog (ten minste gedeeltelijk, de publieken zijn zeker). Daarna is jouw kastje waardeloos. Tja en dan is het helaas pindakaas... in zo'n situatie gaan wij ook terecht komen als Irdeto2 vervalt en ze volledig op Nagravision of wat dan ook over gaan.

Dus HTPC is een leuke hobby... je kunt je nu nog tegen de content providers verzetten maar eens komt daar een einde aan. En dat willen ze liever nog vandaag dan morgen maar het goede nieuws is dat dit op korte termijn gewoon nog niet kan. En helaas zal de gemiddelde consument het wel slikken want met een "boxje" of cam kunnen zij gewoon blijven kijken. De vraag is alleen die beperkingen hoe erg gaan mensen daar aan tillen? ik hoop erg zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Als eerste is er een garantie periode... daarin moet het 1:1 vervangen of gerepareerd worden.Eerste jaar winkelier daarna fabrikant tot ik meen 3 jaar. Maar daarnaast mag je er ook van verwachten dat een apparaat een bepaalde periode mee gaat... nu ben ik geen expert maar dik meen 3 jaar? Na deze periode in ieder geval mogen ze je de dikke internationale groet geven en ben jij je geld kwijt omdat je box dan alleen nog maar goed is voor FTA zenders.
Garantie op wat? Er is immers niets stuk, het is een aanpassing van Ziggo... Dat lijkt me toch niet onder garantie dan te vallen?
Een gelijke situatie bestaat als je DVB-T kastjes gekocht hebt ipv in bruikleen gekregen van Digitenne... ze gaan over op DVB-T2 dit jaar nog (ten minste gedeeltelijk, de publieken zijn zeker). Daarna is jouw kastje waardeloos. Tja en dan is het helaas pindakaas... in zo'n situatie gaan wij ook terecht komen als Irdeto2 vervalt en ze volledig op Nagravision of wat dan ook over gaan.
Dat komt inderdaad op hetzelfde neer ja, en net absurd imho. Dat ze een nieuwe standaard of methodiek willen gaan hanteren is prima, maar dat geeft niet het "recht" om de oude dienst dus maar eruit te flikkeren. Bij bijna geen enkele andere sector kom je dergelijke methoden tegen, maar in TV-land is het kennelijk de normaalste zaak van de wereld.
Dus HTPC is een leuke hobby... je kunt je nu nog tegen de content providers verzetten maar eens komt daar een einde aan. En dat willen ze liever nog vandaag dan morgen maar het goede nieuws is dat dit op korte termijn gewoon nog niet kan. En helaas zal de gemiddelde consument het wel slikken want met een "boxje" of cam kunnen zij gewoon blijven kijken. De vraag is alleen die beperkingen hoe erg gaan mensen daar aan tillen? ik hoop erg zwaar...
Ik zou geen enkele moeite hebben met (extra) te betalen voor een goede dienst die doet wat ik wil, namelijk Live TV van alle zenders in hoge kwaliteit in Kodi beschikbaar te krijgen. Je zou juist verwachten dat door verbetering in technologie dit juist dichterbij zou moeten komen, maar de waarheid lijkt eerder dat het verder weg raakt dan ooit tevoren. Waarom is me een raadsel, want op deze manier jagen ze klanten vanzelf wel het illegale circuit in natuurlijk..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds kort gebruik ik geen DVB-C meer maar puur OTT. Live TV casten naar Shield (Google Cast) via Ziggo Go en NLZiet als DVR. Na jaren werken met DVB-C en Mediportal, Kodi en Plex DVR was ik er wel klaar mee en ik heb er nog geen moment spijt van. Er zijn dus alternatieven. Met een Chromecast, Ziggo Internet abo en NLZiet kom je echt een heel eind zonder dure huurconstructies.
Ik weet het, misschien is deze post een beetje ongepast in het DVB-C topic - maar zie dit als mijn afscheidspost van het HTPC/DVB-C wereldje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:40:

Garantie op wat? Er is immers niets stuk, het is een aanpassing van Ziggo... Dat lijkt me toch niet onder garantie dan te vallen?
Jawel, er is een stuk functionaliteit weggevallen waarvoor je het gekocht hebt. Het voldoet dan niet meer aan je verwachtingen.Ofwel het apparaat is *stuk*. Afhankelijk hoe erg het is kun je (gedeeltelijk) geld terug krijgen of moeten ze het dan ok vervangen.
Frank-NL schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:45:
Sinds kort gebruik ik geen DVB-C meer maar puur OTT. Live TV casten naar Shield (Google Cast) via Ziggo Go en NLZiet als DVR. Na jaren werken met DVB-C en Mediportal, Kodi en Plex DVR was ik er wel klaar mee en ik heb er nog geen moment spijt van. Er zijn dus alternatieven. Met een Chromecast, Ziggo Internet abo en NLZiet kom je echt een heel eind zonder dure huurconstructies.
Ik weet het, misschien is deze post een beetje ongepast in het DVB-C topic - maar zie dit als mijn afscheidspost van het HTPC/DVB-C wereldje ;)
Dit is iets compleet anders... kun jij kiezen hoe jij het gebruikt? nee! Wij kunnen bepalen of wij het willen gebruiken in Kodi, MediaPortal of een van de andere pakketten en binnen een omgeving die wij kiezen. Daarbij is jouw oplossing ook van mindere kwaliteit kwa stream. En kun jij reclames doorspoelen bij bepaalde zenders? Nee! dit is al met al geen volwaardig alternatief.

[ Voor 50% gewijzigd door Donderstraaltje op 27-03-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:57:
Dit is iets compleet anders... kun jij kiezen hoe jij het gebruikt? nee! Wij kunnen bepalen of wij het willen gebruiken in Kodi, MediaPortal of een van de andere pakketten en binnen een omgeving die wij kiezen. Daarbij is jouw oplossing ook van mindere kwaliteit kwa stream. En kun jij reclames doorspoelen bij bepaalde zenders? Nee! dit is al met al geen volwaardig alternatief.
Reclames worden verwijderd bij NLZiet. Ook bij de commerciele omroepen. Dus je kijkt zonder zelf iets te hoeven doen altijd zonder reclame.

Naarmate ik ouder word heb ik geen behoefte meer aan eindeloos gepruts en geconfigureer - want dat is wat die vrije keuze die je noemt in de pratijk inhoudt. Leuk als je het als hobby ziet maar ik wil gewoon iets kunnen aanzetten en kijken zonder dat ik me zorgen hoef te maken om smartcards, mislukte opnames en gewijzigde transponders. Heerlijk. Vaak ontdek ik pas interessante programma's als er al meerdere afleveringen van zijn uitgezonden - daar zit je dan met je volautomatisch opnemen vanaf aflevering 3.

Zowel NLZiet als Ziggo Go zijn overigens in HD en ik zie maar weinig verschil in de praktijk (ja, het is er wel). Ook hier wint gemak het van de eindeloze discussies over bitrate en resolutie, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 11:40
grappig vind ik altijd dat mijn vrouw altijd terug verlangt naar mijn "mediacenter" tijdperk wanneer de horizon box weer een opname vergeet (hiervoor had ik KPN was helemaal een drama kwa serie opnames).
als ik in mediacenter een complete serie in de opname zette en deze serie kwa een paar jaar later weer werd deze strak weer opgenomen maar met de Horizon box werkt niet dit niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank-NL schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Reclames worden verwijderd bij NLZiet. Ook bij de commerciele omroepen. Dus je kijkt zonder zelf iets te hoeven doen altijd zonder reclame.

Naarmate ik ouder word heb ik geen behoefte meer aan eindeloos gepruts en geconfigureer - want dat is wat die vrije keuze die je noemt in de pratijk inhoudt.

Zowel NLZiet als Ziggo Go zijn overigens in HD en ik zie maar weinig verschil in de praktijk (ja, het is er wel). Ook hier wint gemak het van de eindeloze discussies over bitrate en resolutie, wat mij betreft.
Kijk, dat eindeloze geconfigureer is niet aan de orde. Ik heb hier 2 htpc's waarvan ik er bij eentje maar elk kwartaal ouzo 5 minuten insteek. Is dat veel? Vind van niet.

En ik zeg, maar wie ben ik, dat de DVB-C streams het met gemak winnen van de online streams...

Kortom wij gaan er niet uitkomen met elkaar en ik denk dat je met niemand er hier uitkomen gaat. Als het voor jou prima is en voldoet lekker laten zo want niemand houd je tegen. De discussie onstaat bij ons juist omdat wij streams van relatief hoge kwaliteit krijgen met series die ook next/same day op tv zijn die niet nagesynchroniseerd zijn en dat willen ze inperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Geen matches
Allemaal prima @Donderstraaltje, ik wil alleen maar even een andere invalshoek laten zien. 5 jaar geleden zou ik er nog geen heil in gezien hebben maar televisie via OTT is inmiddels volwassen genoeg voor dagelijks gebruik in mijn huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Frank-NL schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:26:
Allemaal prima @Donderstraaltje, ik wil alleen maar even een andere invalshoek laten zien. 5 jaar geleden zou ik er nog geen heil in gezien hebben maar televisie via OTT is inmiddels volwassen genoeg voor dagelijks gebruik in mijn huishouden.
als ik heel eerlijk ben, jij liever dan ik... kwalitatief vond ik het niet om aan te gluren eigenlijk... :X En dan hebben we het nog niet eens over kijken vanuit het buitenland wat niet mogelijk is via dergelijke constructies.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:57:
Tja Ziggo is "lekker" bezig met die smartcards.
Mijn 2e is ook geblokkeerd omdat ik hem te weinig gebruik en ze willen hem niet unblocked... gaat mij per maand geld kosten.
Had het er wellicht door kunnen drukken maar ik heb toch een dual tuner en had geen zin om zo'n mevrouw die het waarschijnlijk toch amper weet hoe het echt zit het leven echt moeilijk te maken. Nog wel 2e lijn geprobeerd maar die meneer wist al evenmin.
Er is geen communicatie van de smartcard terug naar Ziggo. Ze kunnen dus niet zien dat een kaart lange tijd niet gebruikt is.

Waarschijnlijk is er dus iets anders aan de hand.

Het zou een andere technische oorzaak kunnen hebben maar deactiveren omdat ze zien dat de kaart niet gebruikt is kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:04:
[...]

Er is geen communicatie van de smartcard terug naar Ziggo. Ze kunnen dus niet zien dat een kaart lange tijd niet gebruikt is.

Waarschijnlijk is er dus iets anders aan de hand.

Het zou een andere technische oorzaak kunnen hebben maar deactiveren omdat ze zien dat de kaart niet gebruikt is kan niet.
Wat het ook is, ze doen extreem moeilijk om die kaart te activeren. Heb ooit geweten hoe het exact zit maar dat is niet bepaald mijn hobby, ik weet dat je de kaart wel "actief" moet gebruiken om hem niet te laten vervallen. Ik kan het via mijn contact spelen maar daar totaal geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je kaarten staan tegenwoordig op 2 plaatsen bij Ziggo vermeld. Op de ene plek heb ik er 4 zichtbaar (TV Standard), op de andere 1 (Digitale TV activatie). Allen hebben ze hetzelfde pakket. Heb je op beide plekken als eens gekeken binnen "mijn Ziggo"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:08:
Je kaarten staan tegenwoordig op 2 plaatsen bij Ziggo vermeld. Op de ene plek heb ik er 4 zichtbaar (TV Standard), op de andere 1 (Digitale TV activatie). Allen hebben ze hetzelfde pakket. Heb je op beide plekken als eens gekeken binnen "mijn Ziggo"?
Dat wel, maar die 2e wilt ondanks "zender aanbod opnieuw ophalen" en telefoneren erover niet werken...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cEdCqyU.png

Heb er dus 2 omdat ik vroeger 2 FloppyDTV's gebruikte, en nu nog eentje in mijn fallback Humax of test htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:08:
[...]
Wat het ook is, ze doen extreem moeilijk om die kaart te activeren. Heb ooit geweten hoe het exact zit maar dat is niet bepaald mijn hobby, ik weet dat je de kaart wel "actief" moet gebruiken om hem niet te laten vervallen. Ik kan het via mijn contact spelen maar daar totaal geen zin in.
Ik weet ook niet/wil ook niet weten hoe het precies zit. Ik wilde alleen benoemen dat het verhaal dat jij te horen kreeg bluf is.

Als dat wél zo is dan is het een essentiële verandering van de dienst en lijkt het mij dat je daarvoor per direct kan opzeggen.
Waar ik goede ervaring mee heb: Het contact/storingsformulier op de website. Toen ik issues daar dat kort & leesbaar opschreef werden ze wel goed opgepakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:30:
[...]

Ik weet ook niet/wil ook niet weten hoe het precies zit. Ik wilde alleen benoemen dat het verhaal dat jij te horen kreeg bluf is.

Als dat wél zo is dan is het een essentiële verandering van de dienst en lijkt het mij dat je daarvoor per direct kan opzeggen.
Waar ik goede ervaring mee heb: Het contact/storingsformulier op de website. Toen ik issues daar dat kort & leesbaar opschreef werden ze wel goed opgepakt
Ik weet het... maar opzeggen wil je niet :P
Niet alleen krijg ik dan nooit meer die kaarten, of iig dan mag ik huur gaan betalen voor een cam module met kaart... maar je kan nergens heen behalve Digitenne en mijn pand is ook een leuke...

Woon tijdelijk in hoogbouw (heeft nog met de studie te maken ooit) en het lukt me maar niet om terug te verhuizen. Maar nu komt het leuke; dit gebouw is gebouwd in opdracht door een semi overheids orgaan. Nu mocht de overheid zich alleen nog bezig houden met de kerntaken... overheid spelen dus. Dit gebouw zou oorspronkelijk opgeleverd worden met een contract met Ziggo... dus de hoeveelheid Ziggo gebruikers (90 zowat) onder de bewoners is hoog. Maarja een monopoly mag ook niet he? :P. Dit hield in dat ze met veel moeite telefoonaansluitingen gemaakt hebben in de appartementen... en nu komt het. Tijdens de bouw zijn er fouten gemaakt waardoor in enkele appartementen in de bovenste 3 verdiepingen niet alle appartementen aangesloten kunnen worden. Ofwel kwa internet zit ik vast aan de Ziggo en ontkom ik niet aan. Wat betreft tv kan ik naar Digitenne nog, online oplossingen... Ziggo dus maar geen satelliet want ik heb geen balkon. En had ik een balkon zegt iets me dat er dan moeilijk over gedaan zou worden.

Kortom ik ben veroordeeld tot Ziggo of ik het nu leuk vind of niet. Nu kijk ik actief uit naar alternatieven want 1. hobby maar ook 2. voor als de pleuris uitbreekt. En met "pleuris" bedoel ik niet alleen andere encryptie maar ook dat Ziggo stopt met werken door weet ik wat... want dat hier in het verleden door straat opbrekingen voor lange tijd (meer dan een half jaar) ook meegemaakt. Het liefste laat ik het ff zo want wat werkt dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:06
Donderstraaltje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:08:
Wat het ook is, ze doen extreem moeilijk om die kaart te activeren. Heb ooit geweten hoe het exact zit maar dat is niet bepaald mijn hobby, ik weet dat je de kaart wel "actief" moet gebruiken om hem niet te laten vervallen.
De kaart zal niet echt vervallen, maar mist dan momenteel gewoon de juiste keys/updates.
Vroeger bij Multikabel/Ziggo heb ik een zo'n "inactieve" kaart weer actief gekregen door hem enkele weken in een decoder te laten. :)

Momenteel ben ik ook bezig om een kaart (hopenlijk wat sneller) weer actief te krijgen bij Ziggo:
Ziggo Community:Smartcard met E30-4 melding en herstel via website geeft foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
The_Doman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:03:
[...]

De kaart zal niet echt vervallen, maar mist dan momenteel gewoon de juiste keys/updates.
Vroeger bij Multikabel/Ziggo heb ik een zo'n "inactieve" kaart weer actief gekregen door hem enkele weken in een decoder te laten. :)

Momenteel ben ik ook bezig om een kaart (hopenlijk wat sneller) weer actief te krijgen bij Ziggo:
Ziggo Community:Smartcard met E30-4 melding en herstel via website geeft foutmelding
Voor zover ik weet de-activeren ze hem als het goed is inderdaad niet, maar je loopt na verloop van tijd gruwelijk achter en is een eenmaal geactiveerde kaart dus na verloop van tijd gewoon weer bruikbaar. Toevallig van het weekend nog een gebruikt die een half jaar in de kast had gelegen. Na 15 minuutjes in de harddisk-recorder werkte deze weer helemaal naar behoren. Daarna in de AlphaCrypt gepropt en meteen weer werken. Eigenlijk zou je 1x per maand zo'n kaartje effe moeten wisselen om zeker te zijn dat het goed blijft gaan, maar ja... wie doet dat ?? ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.