Doet script ook preview afbeeldingen downloaden welke bij de uitzending horen?gibraltar schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:07:
[...]
Die aanpassingen lijken mij ook wel nuttig, eventueel wil ik ze wel mergen. Overigens heb ik ook een mogelijkheid gevonden voor de radio EPG via een API van de NPO zelf. Daarnaast heb ik nu een kleine test runnen met een xmltv API zoals andere grabbers.
En een linkje terug naar het oorspronkelijk script is misschien ook wel netjes, zelfs als de licentie daar niet om vraagt.
Heeft iemand een idee hoe ik met mijn hdhomerun 4dc (4 tuners) met een m3u lijst in VLCkan laten functioneren? Ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de praat, wat heel frustrerend is. Vanuit de config gui van de hdhomerun kan ik zonder problemen een kanaal kiezen en door op view te klikken en vervolgens wordt het kanaal geopend in VLC. Echter zelf een streaming link in VLC toevoegen werkt niet. Aangezien de homerun 4 tuners heeft, moet het mogelijk zijn uit 4 transportstreams alle kanalen te kunnen streamen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Update van mijn high-res logo pack;
http://s000.tinyupload.co...e_id=19509747762285730386
Totaal aantal logo's: 260
Veranderingen tegenover verleden pack;
- Sport1 Racing toegevoegd
- RTL Z toegevoegd
- Ons toegevoegd (Hernoeming van Nostalgienet)
- Radio logo's toegevoegd (minus provinciale en lokale, die komen een volgende keer)
Geen requests binnen gekomen voor verdere lokale tv zenders dus gok dat ik iig daarmee iedereen tevreden heb
http://s000.tinyupload.co...e_id=19509747762285730386
Totaal aantal logo's: 260
Veranderingen tegenover verleden pack;
- Sport1 Racing toegevoegd
- RTL Z toegevoegd
- Ons toegevoegd (Hernoeming van Nostalgienet)
- Radio logo's toegevoegd (minus provinciale en lokale, die komen een volgende keer)
Geen requests binnen gekomen voor verdere lokale tv zenders dus gok dat ik iig daarmee iedereen tevreden heb
Ik probeer de DTD een beetje te begrijpen van XMLTV. Is dit iets wat in "icon" thuishoort? Want TVHeadend gebruikt die data niet. Zijn er andere backends die dat wel supporten? Anders moet ik eerst aan het klussen in de xmltv interface van TVHeadend voordat ik dit kan testenschumi2004 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:21:
[...]
Doet script ook preview afbeeldingen downloaden welke bij de uitzending horen?

Kon niet slapen door het warme weer dus wezen klooien hiermee
Alles werkt nu zover ik heb kunnen controleren op een kleinigheidje na waar ik van op de hoogte al ben.
Nadat ik alles gecontroleerd heb morgen gooi ik het hele boeltje op github en kan iedereen ervan genieten.
Theme hierboven is Arctic Zephyr @ Kodi mocht iemand willen weten, script is getest met MediaPortal, DVBViewer + Kodi nu.
- PenguinPower
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 29-09 21:58
May the SOURCE be with you
:strip_icc():strip_exif()/u/28640/icon.jpg?f=community)
Matched: c
De api aanspreken is een goed idee.HEY_DUDE schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:01:
[...]
Bij deze!
Het script heb ik verder aangepast. Hij laadt nu automatisch kanalen in vanuit tvheadend. Hij maakt zelf ook de koppeling tussen SD en HD kanalen. Het script heeft alleen toegang nodig tot de tvheadend api zonder username en wachtwoord. Je kan ergens in de tvh interface 127.0.0.1 white listen.
Alleen heb me vanochtend ongans gezocht waarom het script niet al mijn zenders doorliep....
De API laat alleen de eerste 50 zenders zien, iedereen die dit script gebruikt moet dus even de url van regel 244 aanpassen in: /api/channel/grid?limit=9999
kan iemand misschien een kleine howto maken om horepg werkend te krijgen op mijn synology nas.
ben al dagen aan het kloten, maar wordt er niet echt wijzer van.
ben al dagen aan het kloten, maar wordt er niet echt wijzer van.
Ik was van plan enkele dingen op te nemen van TVE (spaanse zender, op 73 bij Ziggo), maar kreeg de melding 'cannot decode packets for service'. Er verschijnen ook geen meldingen in m'n Oscam log.
Na de instellingen van Oscam te updaten werkte het nog niet. Overigens decrypt elke andere zender perfect met uitzondering van de volgende: WDR, TVE, AMC, en Extreme Sports Channel die dezelfde foutmelding gaven. Een soortgelijk probleem vond ik hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43969993 maar mijn CAID is ook 0604, dus ik weet niet waarom die de verkeerde CA's zou oppikken.
Overigens stoort de 162 Mhz frequentie bij mij: NPO 101, Disney Jr., Nicktoons, Nick Jr., MTV Music 24 geven allemaal 'no input detected'. Ik weet dat dit kan liggen aan gevoelige bekabeling, maar aangezien elke andere zender nooit stoort zou het misschien kunnen komen door iets anders dat deze frequentie gebruikt (net zoals met Digitenne bij 498)?
Na de instellingen van Oscam te updaten werkte het nog niet. Overigens decrypt elke andere zender perfect met uitzondering van de volgende: WDR, TVE, AMC, en Extreme Sports Channel die dezelfde foutmelding gaven. Een soortgelijk probleem vond ik hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43969993 maar mijn CAID is ook 0604, dus ik weet niet waarom die de verkeerde CA's zou oppikken.
Overigens stoort de 162 Mhz frequentie bij mij: NPO 101, Disney Jr., Nicktoons, Nick Jr., MTV Music 24 geven allemaal 'no input detected'. Ik weet dat dit kan liggen aan gevoelige bekabeling, maar aangezien elke andere zender nooit stoort zou het misschien kunnen komen door iets anders dat deze frequentie gebruikt (net zoals met Digitenne bij 498)?
Ik weet niet of dat in icon thuis hoort, volgens mij wel. Vervolgens gebruik je icon om deze in plotoutline te gebruiken en krijg je iets als dit:gibraltar schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:03:
[...]
Ik probeer de DTD een beetje te begrijpen van XMLTV. Is dit iets wat in "icon" thuishoort? Want TVHeadend gebruikt die data niet. Zijn er andere backends die dat wel supporten? Anders moet ik eerst aan het klussen in de xmltv interface van TVHeadend voordat ik dit kan testen.
TVH gebruikt het inderdaad niet maar met een beetje knutsel werk is het wel bruikbaar in Kodi.

Hier wordt het misschien duidelijker van
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/5944
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2015 17:05 ]
Ben niet echt overtuigd van de meerwaarde, maar wellicht iets voor als de laatste bugs eruit zijn en het boeltje iets verder geoptimaliseerd is. Via imdb links enzo kan hij dit ook gedeeltelijk ophalen, soms zelfs al op naam alleen vraag mij niet hoe. Het al jaren geleden eens gezien zonder dat er scripts aan de EPG kant voor nodig waren.
Het kan aan mij liggen, maar in die skin is het niet echt behulpzaam zo met tekst en icon door elkaar. Is het in je setup een toevoeging? Ik wil best wel wat werk verzetten, maar om dit in mijn omgeving werkend (en dus testbaar) te krijgen moet ik in ieder geval code pushen naar TVHeadend en de Kodi PVR repo's.schumi2004 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:04:
[...]
Ik weet niet of dat in icon thuis hoort, volgens mij wel. Vervolgens gebruik je icon om deze in plotoutline te gebruiken en krijg je iets als dit:
TVH gebruikt het inderdaad niet maar met een beetje knutsel werk is het wel bruikbaar in Kodi.
[...]
Hier wordt het misschien duidelijker van
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/5944
Daarover gesproken:
Die bugs zitten mij op dit moment dwars, en dan heb ik het over de seek bug in de TVHeadend/PVR addon (ergens). Als je te snel zoekt in de buffer dan springt ie een heel stuk terug of zelfs naar het begin. Zwaar vervelend, en ik kan het niet beter debuggen dan wat ik nu heb. Het gaat om deze issue, meer mensen last van?Donderstraaltje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:06:
Ben niet echt overtuigd van de meerwaarde, maar wellicht iets voor als de laatste bugs eruit zijn en het boeltje iets verder geoptimaliseerd is.
[...]
Hier ook, sinds kodi 15. Gerelateerd aan de small skip steps vermoedelijk aangezien de manier voor seeken/timeshiften wat aangepast is. Hopelijk gaan ze wat meer aandacht aan PVR besteden binnen kodi (doen ze al, maar omdat ik niet kan coden geen idee waar de edits over gaan).gibraltar schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:05:
Die bugs zitten mij op dit moment dwars, en dan heb ik het over de seek bug in de TVHeadend/PVR addon (ergens). Als je te snel zoekt in de buffer dan springt ie een heel stuk terug of zelfs naar het begin. Zwaar vervelend, en ik kan het niet beter debuggen dan wat ik nu heb. Het gaat om deze issue, meer mensen last van?
De bugs waar ik met het horepg script tegenaan loop weet je al, voor zover ik er wat aan kon doen heb je de edits binnen. Denk dat ik de laatste categorie edits ook wel bekend kan maken nu, hoewel enkele categories door een bug nu helaas niet werken, maar we gaan er alvast iig met zijn allen op vooruit.
[edit]
https://github.com/kodi-pvr
Hier kun je de PVR updates aan de addon kant volgen, ze schijnen een API 2.0 en zelfs 3.0 te hebben voor PVR. Zelf kan ik niks met cmake dus kan ook niet testen. Mijn dvbviewer addon gebruikt nog 1.9.7... In meer dan een half jaar is de meegeleverde versie met de kodi install niet geüpdatet
[ Voor 13% gewijzigd door Donderstraaltje op 24-08-2015 19:48 ]
In die EPG view is het niet het meest overzichtelijk maar dat heeft die persoon die een mod gemaakt had zo gedaan, zelf zie ik daar ook de meerwaarde niet van in maar wel bij video OSD bv. Je hoeft er wat mij betreft geen werk in te stoppen, bugs fixen is belangrijkste, is meer een nice to have functie voor megibraltar schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:05:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar in die skin is het niet echt behulpzaam zo met tekst en icon door elkaar. Is het in je setup een toevoeging? Ik wil best wel wat werk verzetten, maar om dit in mijn omgeving werkend (en dus testbaar) te krijgen moet ik in ieder geval code pushen naar TVHeadend en de Kodi PVR repo's.
Daarover gesproken:
[...]
Die bugs zitten mij op dit moment dwars, en dan heb ik het over de seek bug in de TVHeadend/PVR addon (ergens). Als je te snel zoekt in de buffer dan springt ie een heel stuk terug of zelfs naar het begin. Zwaar vervelend, en ik kan het niet beter debuggen dan wat ik nu heb. Het gaat om deze issue, meer mensen last van?
Wat die bug betreft zal ik eens uitproberen of ik het kan reproduceren.
Trouwens om over bugs met het EPG window in Kodi terug te komen...
Nadat Kodi een tijdje heeft lopen draaien, een paar uur dus na een film ofzo, is de grid "locked" hier.
Je kunt dan niet meer navigeren en de channel group wisselen is er dan ook niet meer bij (heb ik hier gemapped op de channel up/down keys voor de EPG).
Samen met de seek bug en dan is er ook nog een sound/framerate bug zou ik zeggen dat als je een stabiel PVR gebeuren in Kodi wilt dat je dan 15 mijdt en op 14.2 blijft of ff wacht op 16 dat ze die bugs eruit hebben.
Heb op irc wat lopen praten en ze moeten voor PVR aardig wat code aanpassen omdat er nooit met PVR echt rekening gehouden is, en nu MCE killed is komt alles ineens in een stroomversnelling.
Dus voor ons op zich goed nieuws alleen is deze build dus maar zo zo.
Op een sidenote; ik heb doorgekregen dat Canvas en TV Limburg een update in hun logo gaan doorvoeren of hebben doorgevoerd en daar ga ik een tussentijdje logo's los voor uitbrengen nog, loop eerst de rest nog na.

Flat design voor logo's is echt wel de mode nu, 95% van alle logo's in het logo pack zijn nu zo.
Nadat Kodi een tijdje heeft lopen draaien, een paar uur dus na een film ofzo, is de grid "locked" hier.
Je kunt dan niet meer navigeren en de channel group wisselen is er dan ook niet meer bij (heb ik hier gemapped op de channel up/down keys voor de EPG).
Samen met de seek bug en dan is er ook nog een sound/framerate bug zou ik zeggen dat als je een stabiel PVR gebeuren in Kodi wilt dat je dan 15 mijdt en op 14.2 blijft of ff wacht op 16 dat ze die bugs eruit hebben.
Heb op irc wat lopen praten en ze moeten voor PVR aardig wat code aanpassen omdat er nooit met PVR echt rekening gehouden is, en nu MCE killed is komt alles ineens in een stroomversnelling.
Dus voor ons op zich goed nieuws alleen is deze build dus maar zo zo.
Op een sidenote; ik heb doorgekregen dat Canvas en TV Limburg een update in hun logo gaan doorvoeren of hebben doorgevoerd en daar ga ik een tussentijdje logo's los voor uitbrengen nog, loop eerst de rest nog na.

Flat design voor logo's is echt wel de mode nu, 95% van alle logo's in het logo pack zijn nu zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Donderstraaltje op 25-08-2015 15:49 ]
Is er ook een alternatief voor acamd die werkt met de ingebouwde Anysee CAM? Ik heb er alleen maar problemen mee.
Is er iemand meer die dvbviewer + horepg gebruikt op dit moment? of wellicht komt het ook voor bij andere backends...
Hier valt namelijk voor een aantal kanalen de peg info weg terwijl het wel correct binnengehaald wordt, so far is het NPO1,2,3, SBS6, SBS9, Veronica, Net 5 (maar die is sinds deze ochtend terug), TV Norod (geef ik niks om), Cartoon Network. Er lijkt ook geen verband te zijn want ze zitten over alle frequenties verspreid en de streams werken ook gewoon allemaal. Het is echt een wtf gevalletje omdat het wel in de xml output staat en ook nog eens in correct format. Geen idee waarom dus of wat het verband is tussen deze channels. Opnieuw paren en scannen verhelpt het niet.
Hier valt namelijk voor een aantal kanalen de peg info weg terwijl het wel correct binnengehaald wordt, so far is het NPO1,2,3, SBS6, SBS9, Veronica, Net 5 (maar die is sinds deze ochtend terug), TV Norod (geef ik niks om), Cartoon Network. Er lijkt ook geen verband te zijn want ze zitten over alle frequenties verspreid en de streams werken ook gewoon allemaal. Het is echt een wtf gevalletje omdat het wel in de xml output staat en ook nog eens in correct format. Geen idee waarom dus of wat het verband is tussen deze channels. Opnieuw paren en scannen verhelpt het niet.
hoi, wie kan mij op weg helpen met het horizon_epg.py script.
ik zet nu horizon_pg.py in een map op mijn synology en voer het script uit door python horizon_epg.py uit te voeren, maar krijg dan de volgende foutmelding,
File "horizon_epg.py", line 20, in <module>
import http.client ImportError: No module named http.client.
als ik in de horizon_pg.py script kijk zie ik dit ook nergens voorbij komen.
ik kom er niet echt uit en weet niet hoe ik nu verder moet.
ik zet nu horizon_pg.py in een map op mijn synology en voer het script uit door python horizon_epg.py uit te voeren, maar krijg dan de volgende foutmelding,
als ik in de horizon_pg.py script kijk zie ik dit ook nergens voorbij komen.
ik kom er niet echt uit en weet niet hoe ik nu verder moet.
Twee dingendt77h schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:49:
[...[
[...]
- De oorspronkelijke versie staat op Github. Je kan beter die gebruiken, en ik denk dat je dan op zoek bent naar horxmltv.py. Het ligt een beetje aan de andere software die je gebruikt (TVHeadend?)
- Je moet Python 3.x gebruiken, die kun je via Synocommunity installeren.
ok ga ik eerst die downloaden, en ja ik gebruik tvheadend python 3 heb ik ook geïnstalleerd.
bedankt voor het op weg helpen, ga het gelijk proberen
bedankt voor het op weg helpen, ga het gelijk proberen
gibraltar schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:59:
[...]
Twee dingen
- De oorspronkelijke versie staat op Github. Je kan beter die gebruiken, en ik denk dat je dan op zoek bent naar horxmltv.py. Het ligt een beetje aan de andere software die je gebruikt (TVHeadend?)
volgende issue, python3 was geïnstalleerd ook gebruik ik tvheadend.
Als ik nu het python script uitvoer met python horxmltv.py krijg ik de volgende foutmelding
server> python horxmltv.py
Traceback (most recent call last):File "horxmltv.py", line 1, in <module> from horepg import *
File "/volume1/xmltv/horepg.py", line 46 SyntaxError: Non-ASCII character '\xc3' in file /volume1/xmltv/horepg.py on line 46, but no encoding declared; see http://python.org/dev/peps/pep-0263/ for details
Als ik hetzelfde commando uitvoer met python3 horxmltv.py krijg ik python3 not found.
De gewone versie van python kan ik niet verwijderen omdat sickrage en sickbeard die gebruiken.
Als ik nu het python script uitvoer met python horxmltv.py krijg ik de volgende foutmelding
server> python horxmltv.py
Traceback (most recent call last):File "horxmltv.py", line 1, in <module> from horepg import *
File "/volume1/xmltv/horepg.py", line 46 SyntaxError: Non-ASCII character '\xc3' in file /volume1/xmltv/horepg.py on line 46, but no encoding declared; see http://python.org/dev/peps/pep-0263/ for details
Als ik hetzelfde commando uitvoer met python3 horxmltv.py krijg ik python3 not found.
De gewone versie van python kan ik niet verwijderen omdat sickrage en sickbeard die gebruiken.
gibraltar schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:59:
[...]
Twee dingen
Right! Iemand heeft laatst wat data toegevoegd en dat bleek unicode te bevatten. Nu had ik dat in het horepgd.py scripje al opgelost, maar daar blijkbaar niet. Je kan of een nieuwe downloaden, of dit toevoegen op regel 1 of 2:dt77h schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:05:
[...]
Python:
1
| # -*- coding: utf-8 -*- |
Rest me alleen nog te zeggen dat je eventueel ook het daemonized scriptje kan gebruiken, maar dat vereist wel wat kennis van rechten van gebruikers. Ik denk dat TVHeadend namelijk onder een andere user draait, en de permissies van de UNIX socket waar je de data heen stuurt is over het algemeen van die user. De oplossing is het horepg script als die user uitvoeren, of als superuser. Ik hou niet zo van die laatste, vandaar dat het script ook in staat is om te wisselen van user.
Maar kleine stapjes eerst, dus ik hoop dat dit je een stuk in de goede richting helpt.
Bedankt voor de uitleg, ik ga het proberen nogmaals bedankt voor je tijd en moeite
gibraltar schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:34:
[...]
Right! Iemand heeft laatst wat data toegevoegd en dat bleek unicode te bevatten. Nu had ik dat in het horepgd.py scripje al opgelost, maar daar blijkbaar niet. Je kan of een nieuwe downloaden, of dit toevoegen op regel 1 of 2:
Python:
1# -*- coding: utf-8 -*-
Rest me alleen nog te zeggen dat je eventueel ook het daemonized scriptje kan gebruiken, maar dat vereist wel wat kennis van rechten van gebruikers. Ik denk dat TVHeadend namelijk onder een andere user draait, en de permissies van de UNIX socket waar je de data heen stuurt is over het algemeen van die user. De oplossing is het horepg script als die user uitvoeren, of als superuser. Ik hou niet zo van die laatste, vandaar dat het script ook in staat is om te wisselen van user.
Maar kleine stapjes eerst, dus ik hoop dat dit je een stuk in de goede richting helpt.
Ik heb onlangs m'n HTPC/TV server opnieuw geinstalleerd met Windows 8.1. Voorheen gebruikte ik Windows 7.
Nu probeer ik met opnieuw DVBLink + Anysee E30TC + Ziggo smartcard aan de gang te krijgen. Alle kanalen ziet ie goed in de detectie maar bij het kijken via KODI krijg ik alleen de FTA kanalen goed. Ik heb netjes ACAMD620 geinstalleerd in de plugins folder maar mijn log file zegt dit:
moet ik iets uitremmen in ACamd_PMT.txt of zo
[update]
Ik heb DVBlink helemaal opnieuw geinstalleerd maar nog steeds weigert ie encrypted kanalen te laten zien. Krijg nu een andere PMT error:
anyone
Nu probeer ik met opnieuw DVBLink + Anysee E30TC + Ziggo smartcard aan de gang te krijgen. Alle kanalen ziet ie goed in de detectie maar bij het kijken via KODI krijg ik alleen de FTA kanalen goed. Ik heb netjes ACAMD620 geinstalleerd in de plugins folder maar mijn log file zegt dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 00:48:12.116: ACamd v0.6.2.0 00:48:27.984: Ch: 3800 - SBS9 HD 00:48:27.984: Programm crc: 3D770267 00:48:27.984: Create ACamdTmp directory... 00:48:28.048: Incomming PackageSize [184] 00:48:28.198: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0ED8 (AND SID=4E4F) 00:48:28.201: 0x0ED8 0x4E4F 0x1850 0x00000000 0x0043 0x0065 11111110 |
moet ik iets uitremmen in ACamd_PMT.txt of zo
[update]
Ik heb DVBlink helemaal opnieuw geinstalleerd maar nog steeds weigert ie encrypted kanalen te laten zien. Krijg nu een andere PMT error:
code:
1
2
3
4
5
6
| 18:20:53.386: Ch: 2000 - RTL 4 HD 18:20:53.386: Programm crc: 75014FF9 18:20:53.386: Create ACamdTmp directory... 18:20:53.466: Incomming PackageSize [184] 18:20:53.641: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=07D0 (AND SID=4C05) 18:20:53.641: 0x07D0 0x4C05 0x1801 0x00000000 0x0030 0x0064 11111110 |
anyone
[ Voor 150% gewijzigd door Spam op 04-09-2015 18:31 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Heb je voorbeeld van HTTP DELETE? Dit wil ik ook graag toepassen bij mijM3rcury93 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 01:28:
Ik was wat aan het rondkijken in de HDHR webpagina's en toen ik "Installation Instructions" aanklikte werd ik doorgestuurd naar: http://my.hdhomerun.com/instructions/index.html Op deze pagina zag ik dat mijn HDHR in het netwerk gevonden werd. Als tweaker was ik wel geinteresseerd hoe dat werkte en dat gaat via de url: http://ipv4.my.hdhomerun.com/discover Een beetje een hacky oplossing. Vervolgens was ik benieuwd wat voor data nog meer werd verstuurd naar silicondust, dus zette ik Wireshark eens aan. Als de HDHR wordt aangezet, doet hij een HTTP POST.
HTTP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 POST /device/sync HTTP/1.1 HOST: ipv4.my.hdhomerun.com [...] }, // meer data... ] }
Zoals je kunt zien, wordt de hele lineup meegestuurd. Ik heb geen idee waar dat goed voor is. Ook snap ik niet waarom een LAN device met het internet moet communiceren, dus heb ik de communicatie in mijn firewall geblokkeerd. Ik heb overigens niet het idee dat er veel validatie gebeurd bij een HTTP POST. Je kunt gewoon invalid IP adressen neerzetten. Met een HTTP DELETE kun je jouw entry "verwijderen". Dat betekent: je data is niet meer zichtbaar vanaf http://ipv4.my.hdhomerun.com/discover Ik heb natuurlijk niet geprobeerd andere DeviceID's te gebruiken, omdat ik vermoed dat hun apps deze data ook gebruiken en ik geen andere gebruikers wil lastig vallen.
Verder heb ik niet meer gekeken of er meer data wordt verstuurd, bijvoorbeeld bij het inschakelen van een zender. Dat zou interessant kunnen zijn om het kijkgedrag te kunnen volgen. Voor mij is dat geen issue meer, want mijn HDHR kan niet meer met het internet praten.
Enige manier van reverse engineren van het updaten van de kanaal lijst naar de tuner? (bijv bij het scannen via de app?) Ik kan geen kanalen toevoegen, aanpassen of verwijderen. Daarnaast doen de devs erug moeilijk over deze simpele functie
[ Voor 21% gewijzigd door ThaHandy op 04-09-2015 19:40 ]
Op het mydigitallife forum is het ons gelukt om Windows Media Center werkend te krijgen op RTM. Dit met behulp van de Windows Media Center uit Windows 8.1.
http://forums.mydigitalli...25&viewfull=1#post1140825
De guide heb ik zelf samengesteld. De benodige bestanden zijn door anderen in het topic geleverd. Alles werkt, live TV, opnemen en opnames instellen.
http://forums.mydigitalli...25&viewfull=1#post1140825
De guide heb ik zelf samengesteld. De benodige bestanden zijn door anderen in het topic geleverd. Alles werkt, live TV, opnemen en opnames instellen.
[ Voor 4% gewijzigd door dejong12 op 11-09-2015 16:01 ]
Beste Tweakers,
Ik heb een tijdje geleden geprobeerd digitale TV van Ziggo te kijken op mijn PC, maar dat was een hopeloze missie. Ik had toen een Cablestar tuner, maar die gaf BSOD's onder Windows door de crappy drivers, en kreeg het nooit snel aan de praat onder Linux.
Nu ik van kamer van gewisseld wil ik het eigenlijk weer proberen. Ik heb een Anysee E30TCPlus gezien op de pricewatch, en ik kon mij herinneren dat dat wel goede en makkelijke apparaten zijn?
Het doel is om aan mijn HTPC (in de woonkamer) deze E30 aan te sluiten (want ik heb geen TV kabel op mijn kamer) en daar ook de backend te installeren. Vervolgens wil ik op mijn PC (en misschien ook andere devices) TV kunnen kijken via Kodi. Ik zoek een zo simpel mogelijke setup die werkt op Windows 10 pro x64 (geen zin om weer een hele Linux omgeving op te zetten).
Een Ziggo smartcard heb ik nog over. Als het goed is moet de Anysee gewoon die kaart slikken en wordt hij gedecodeerd door de software? Ik heb eventueel nog zo een Phoenix lezer ligen, maar weet niet of dat handiger/beter is.
Kan iemand mij op weg helpen?
Ik heb een tijdje geleden geprobeerd digitale TV van Ziggo te kijken op mijn PC, maar dat was een hopeloze missie. Ik had toen een Cablestar tuner, maar die gaf BSOD's onder Windows door de crappy drivers, en kreeg het nooit snel aan de praat onder Linux.
Nu ik van kamer van gewisseld wil ik het eigenlijk weer proberen. Ik heb een Anysee E30TCPlus gezien op de pricewatch, en ik kon mij herinneren dat dat wel goede en makkelijke apparaten zijn?
Het doel is om aan mijn HTPC (in de woonkamer) deze E30 aan te sluiten (want ik heb geen TV kabel op mijn kamer) en daar ook de backend te installeren. Vervolgens wil ik op mijn PC (en misschien ook andere devices) TV kunnen kijken via Kodi. Ik zoek een zo simpel mogelijke setup die werkt op Windows 10 pro x64 (geen zin om weer een hele Linux omgeving op te zetten).
Een Ziggo smartcard heb ik nog over. Als het goed is moet de Anysee gewoon die kaart slikken en wordt hij gedecodeerd door de software? Ik heb eventueel nog zo een Phoenix lezer ligen, maar weet niet of dat handiger/beter is.
Fanaleds.com
De beste oplossing hiervoor is denk ik het gebruik van de DVBLink software. Deze werkt prima met de Anysee E30TC (deze heb ik zelf ook) en je kan het gebruiken om door het huis te streamen en werkt gewoon met WMC en Kodi. Het kost je wel wat (€49), maar het is het wel waard. Om de smartcard te gebruiken in de Anysee, heb je acamd nodig. Hier kun je een guide vinden om het in te stellen (is erg makkelijk).Bose321 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:54:
Beste Tweakers,
DVBLink icm MediaPortal
Al enige tijd draai ik thuis probleemloos MediaPortal 1.10 met 2 Anysee tuners en een cam-server (NewCS). Sinds de grote Ziggo/UPC truck heb ik op mijn tv's boven (samsung met CI+ cam) geen beeld meer. Nu hebben deze tv's ook netwerk en DLNA ondersteuning. Voor mijn MediaPortal opstelling heb ik enige jaren DVBLink gedraaid icm MediaCenter. Daar werkte de DLNA uitstekend op de TV's boven maar werd nooit gebruikt omdat de eigen tuners ook nog werkten.
Helaas heeft MP 1.10 geen DLNA ondersteuning (versie 2 wel maar die is nog niet mainstream). Ik wil dus DVBLink gebruiken ipv de TV-server van MP zelf. Heeft iemand ervaringen met het instellen van de tuners in Mediaportal bij gebruik van DVBLink als PVR?
Of is er nog een andere manier icm MediaPortal?
Al enige tijd draai ik thuis probleemloos MediaPortal 1.10 met 2 Anysee tuners en een cam-server (NewCS). Sinds de grote Ziggo/UPC truck heb ik op mijn tv's boven (samsung met CI+ cam) geen beeld meer. Nu hebben deze tv's ook netwerk en DLNA ondersteuning. Voor mijn MediaPortal opstelling heb ik enige jaren DVBLink gedraaid icm MediaCenter. Daar werkte de DLNA uitstekend op de TV's boven maar werd nooit gebruikt omdat de eigen tuners ook nog werkten.
Helaas heeft MP 1.10 geen DLNA ondersteuning (versie 2 wel maar die is nog niet mainstream). Ik wil dus DVBLink gebruiken ipv de TV-server van MP zelf. Heeft iemand ervaringen met het instellen van de tuners in Mediaportal bij gebruik van DVBLink als PVR?
Of is er nog een andere manier icm MediaPortal?
[ Voor 3% gewijzigd door Perlian op 18-09-2015 08:19 ]
Bedankt. Ik kan ook eerst de trial proberen (ik neem aan dat alles dan werkt?) voordat ik het aanschaf?dejong12 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:41:
[...]
De beste oplossing hiervoor is denk ik het gebruik van de DVBLink software. Deze werkt prima met de Anysee E30TC (deze heb ik zelf ook) en je kan het gebruiken om door het huis te streamen en werkt gewoon met WMC en Kodi. Het kost je wel wat (€49), maar het is het wel waard. Om de smartcard te gebruiken in de Anysee, heb je acamd nodig. Hier kun je een guide vinden om het in te stellen (is erg makkelijk).
Fanaleds.com
Misschien is dit ook wel iets voor je. Hoef je niet persee een NAS voor te hebben maar is een tv-tuner rond de 50 euro + DVBLink:Bose321 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:27:
[...]
Bedankt. Ik kan ook eerst de trial proberen (ik neem aan dat alles dan werkt?) voordat ik het aanschaf?
http://nl.hardware.info/r...te-upgraden-tot-tv-server
Ik lees dat Ziggo gebruikers alleen SD kanalen kunnen kijken, dus dat is helaas geen optie dan voor mij.Perlian schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:34:
[...]
Misschien is dit ook wel iets voor je. Hoef je niet persee een NAS voor te hebben maar is een tv-tuner rond de 50 euro + DVBLink:
http://nl.hardware.info/r...te-upgraden-tot-tv-server
Maar als ik een Anysee E30 TC aanschaf met ACamd en met DVBLink als backend dan moet het toch gewoon werken? Heeft iemand enig idee of de EPG dan ook werkt in Kodi? Zijn er eventueel nog alternatieven als backend? Zou TVHeadend bijvoorbeeld een optie zijn?
Fanaleds.com
Je kan met de Phoenix-reader een softcam oplossing opzetten maar makkelijker is om met acamd versie 620 de smartcard-reader van anysee te gebruiken:Bose321 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:29:
[...]
Ik lees dat Ziggo gebruikers alleen SD kanalen kunnen kijken, dus dat is helaas geen optie dan voor mij.
Maar als ik een Anysee E30 TC aanschaf met ACamd en met DVBLink als backend dan moet het toch gewoon werken? Heeft iemand enig idee of de EPG dan ook werkt in Kodi? Zijn er eventueel nog alternatieven als backend? Zou TVHeadend bijvoorbeeld een optie zijn?
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=7102.0
Dit werkt allemaal gewoon met Ziggo
Niet vergeten dat Ziggo Ziggo niet meer is.Perlian schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:18:
Dit werkt allemaal gewoon met Ziggo
In 'oud UPC' gebied zal het niet werken. En ik ga er van uit dat Nagravision zijn weg ook naar 'oud Ziggo' gebied gaat vinden.
Het is lig een sterfhuisconstructie met die horizonbox die zowat verplicht is wil of moet je nieuwe hardware.
Voorlopig gaat het nog niet gebeuren in ieder geval omdat het ze te veel zou kosten (ze hebben relatief recent boxen verkocht met irdeto only support, maar een software upgrade behoord wel tot de mogelijkheden). Hoe dan ook het einde is nu wel degelijk in zicht.
Zelf hoop ik dat het FTA pakket waar nu alleen de SD versies in zitten de HD versies ook van beschikbaar komen als FTA (FTC), dan boeit het me eigenlijk gene ene flikker meer. Met al die herhalingen tegenwoordig en content die je via ott diensten kan kijken is een combi van dat + fta vrij goed te verdedigen. Mijn probleem alleen is; 90% van wat ik kijk is niet via ott diensten te kijken en de rest is te veel verspreid over verschillende diensten.
Snap ook niet goed wat ze er tegen hebben (htpc's en eigen hardware) want Blu-rays zijn ook prima te rippen en als men iets wilt opnemen kan dat altijd. Waarom consumenten lastig vallen met drm en de vrije keus wegnemen? Zijn die filmmaatschappijen/contentproviders dan echt zo machtig? Kwamen er maar tv kaarten met ci+... was het probleem in een keer opgelost voor ons, totdat ze weer iets nieuws verzinnen althans.
Voorlopig gaat het nog niet gebeuren in ieder geval omdat het ze te veel zou kosten (ze hebben relatief recent boxen verkocht met irdeto only support, maar een software upgrade behoord wel tot de mogelijkheden). Hoe dan ook het einde is nu wel degelijk in zicht.
Zelf hoop ik dat het FTA pakket waar nu alleen de SD versies in zitten de HD versies ook van beschikbaar komen als FTA (FTC), dan boeit het me eigenlijk gene ene flikker meer. Met al die herhalingen tegenwoordig en content die je via ott diensten kan kijken is een combi van dat + fta vrij goed te verdedigen. Mijn probleem alleen is; 90% van wat ik kijk is niet via ott diensten te kijken en de rest is te veel verspreid over verschillende diensten.
Snap ook niet goed wat ze er tegen hebben (htpc's en eigen hardware) want Blu-rays zijn ook prima te rippen en als men iets wilt opnemen kan dat altijd. Waarom consumenten lastig vallen met drm en de vrije keus wegnemen? Zijn die filmmaatschappijen/contentproviders dan echt zo machtig? Kwamen er maar tv kaarten met ci+... was het probleem in een keer opgelost voor ons, totdat ze weer iets nieuws verzinnen althans.
Ja hoor, dat werkt gewoon.Bose321 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:27:
[...]
Bedankt. Ik kan ook eerst de trial proberen (ik neem aan dat alles dan werkt?) voordat ik het aanschaf?
Als je een smartcard hebt van Ziggo met abonnement uit oud-Ziggo, dan werkt alles gewoon, ook de HD kanalen. DVBLink's EPG werkt gewoon in Kodi.Bose321 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:29:
[...]
Ik lees dat Ziggo gebruikers alleen SD kanalen kunnen kijken, dus dat is helaas geen optie dan voor mij.
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga eens zo een Anysee op de kop tikken, en dan DVBLink proberen!
Fanaleds.com
Dus nu nog een hdhomerun en een smartcard aanschaffen is zinloos, of kan ik daarmee waarschijnlijk nog wel een paar jaar vooruit?Donderstraaltje schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:24:
Het is lig een sterfhuisconstructie met die horizonbox die zowat verplicht is wil of moet je nieuwe hardware.
Eigenlijk boeit mij die hele switch naar horizon boxen me geen ene flikker zij het niet dat de kids decoded pakketten kijken (wat over een poos ook over is, zijn ze ouder enzo).Donderstraaltje schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:24:
Nu ging laatst mijn voeding van mijn modem kaduuk en Ziggo gebeld: Ow meneer U heeft nog oude modem, ik stuur een nieuwe op. (licht nog steeds in de schuur daar ik een nieuwe voeding gehaald heb bij een retailer) Maar die hele horizon switch baart me wel zorgen. Ik geef geen eene fuck om die red button meuk en ott diensten maar wordt min of meer wel gedwongen.
Recentelijk voor het eerst zo'n horizon box gezien , ze hebben zeker de kleinste gekozen, tering wat een huge box is dat. Dat wil ik niet punt!!! Bovendien is live TV hier maar bijzaak (zou wel mooi excuus wezen om van GTST af te komen
En daarnast zijn er meer wegen naar romen dus ik vind het allemaal wel prima. We kijken sowieso weinig TV en of deze nu SD of HD is, boeiend. De kids op moment die zouden een bottleneck kunnen zijn bij een verplichte afname van zo'n shit box!!!
/edit:
Als FTA prima en genoeg is voor je (zei het in SD) dan kun je prima zo'n hdhomerun aanschaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 18-09-2015 23:16 ]
Dat afschaffen van Irdeto gaat niet met zo'n vaart. Heel oud Ziggo zit daar op, en die switch gaan ze nu echt niet maken.
Logisch dat ze Horizon pushen. Nagravision is praktisch waterdicht. De extra diensten zijn vast ook een goede reden, maar persoonlijk geef ik daar niet om. Als IPTV niet zo vervelend was dan ging ik daar op over.
Maar als er iets duidelijk aan het worden is, dan is wel dat het hele landschap van digitale TV langzaam maar zeker meer DRM-achtige praktijken krijgt. Die paywall met de naam nlziet begint ook steeds meer op de voorgrond te komen.
Logisch dat ze Horizon pushen. Nagravision is praktisch waterdicht. De extra diensten zijn vast ook een goede reden, maar persoonlijk geef ik daar niet om. Als IPTV niet zo vervelend was dan ging ik daar op over.
Maar als er iets duidelijk aan het worden is, dan is wel dat het hele landschap van digitale TV langzaam maar zeker meer DRM-achtige praktijken krijgt. Die paywall met de naam nlziet begint ook steeds meer op de voorgrond te komen.
Ja en nee... ja kwa content... nee want ik wil wel HD. 4K ooit maakt me eigenlijk weer weinig uit maar HD vs SD is me een te grote stap. Voorlopig volg ik het ff maar kwa wikken en wegen ben ik er al over uit dat het fta aanbod, mits HD, voor mij zeer goed te overwegen is en die enkele andere kanalen die ik dan moet missen vind ik acceptabel.schumi2004 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:13:
[...]
Als FTA prima en genoeg is voor je (zei het in SD) dan kun je prima zo'n hdhomerun aanschaffen.
Hoe dan ook je kunt goed merken dat ze inzetten op het vervangen van irdeto nu zo snel ze financieel kunnen. Ze gaven tot recent nog irdeto boxen uit en ben benieuwd of dat nog is en hoe lang.
Verwijderd
Wat is het probleem met Ziggo en HD? Alles werkt hier na de migratie van ziggo en UPC nog gewoon. Uiteraard kanalen opnieuw moeten zoeken maar meer niet.
Decodeer met newcs en draai gewoon mediaportal met argus. Drie tuners en geen enkel probleem. Snap veel reacties hierboven niet, zoveel is er sinds de migratie namelijk niet veranderd.
Decodeer met newcs en draai gewoon mediaportal met argus. Drie tuners en geen enkel probleem. Snap veel reacties hierboven niet, zoveel is er sinds de migratie namelijk niet veranderd.
Ten eerste heb ik iets tegen newcs like oplossingen en prefereer ik cams maar in het hele verhaal hierboven maakt dat weinig uit.Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:37:
Wat is het probleem met Ziggo en HD? Alles werkt hier na de migratie van ziggo en UPC nog gewoon. Uiteraard kanalen opnieuw moeten zoeken maar meer niet.
Waar het om gaat is dat ze de encryptie in de verre toekomst waarschijnlijk zullen veranderen en dan kun jij ondanks je newcs geen encrypte zender meer decoderen, en ik ook niet meer met een cam. Er is een beweging gaande en die merken wij op.
Juist daarom en omdat ik wat ontvangst probleempjes heb hier, houd ik alternatieven goed in de gaten en heb ik al veel ott opties bekeken. Alternatieven zijn er (nog) niet, stiekem hoop ik op DVB-T2 met irdeto of whatever zoals nu zodat wij lig een optie houden. DVB-T is nu geen alternatief en DVB-S2 kan niet overal en daar staat de encryptie ook onder druk om te veranderen (canal digital).
Wat ze willen is je een box verkopen zodat je zelf niet meer opnames kan delen/branden of sommige programma's helemaal niet meer kan opnemen of alleen in sd kwaliteit terugkijken, je geen commercials meer kan skippen, je een x bedrag per maand voor die box kunnen laten betalen (hebben ze er vrij vlot uit!), ze je kijkgedrag in de gaten kunnen houden (heeft ziggo gedaan, heeft het nieuws gehaald), en je hebt per saldo geen keus meer want de 'keus' is dan beperkt tot een cam module zolang je een ondersteunde tv hebt wat ook nog vak problemen geeft of een settop box waar ze nu zo goed als alleen de horizon box voor pushen. De klant komt voortaan op de tweede plek en het geld op de eerste. Dit zijn verontrustende dingen waar ik allemaal niet aan ga meewerken. Tijdens het laatste gesprek met ziggo heb ik ze ook gezegd, omdat ik over een tijd moet verhuizen, dat als ze de horizon box pushen als nieuw modem (is ontvanger en modem in een) dat ze mij als klant kwijt zijn. Daarbij is het ook een stukje hobby; mijn htpc heeft dan wel +/- 1100E gekost wat nergens op slaat maar he... moet kunnen! Het doet exact wat ik wil en kwa gui en functionaliteit kan er geen enkele stb tegen op.
Dus daar gaat die discussie over en dat is geheel terecht voor welke reden of redenen je ook aanspreekt uit die lijst hierboven.
Ben onlangs terug gegaan naar Ziggo en wil me er weer eens induiken. Een aantal jaar geleden al een opstelling draaiende gehad met Anysee's en FireDTV's, maar deze heb ik destijds verkocht en heb nu een HDHomeRun aangeschaft (met 4 tuners).
Wil een opstelling maken met TVHeadend, Oscam, Smargo en Kodi, nadat ik erachter kwam dat DVBLink (wat ik eerst altijd gebruikte) geen plugins ondersteund in hun Linux versie.
Bij oscam loop ik echter vast. Met verschillende configuraties loop ik tegen hetzelfde probleem aan, de melding "card system not supported". Ik heb een nieuwe Ziggo smartcard gekocht en die geactiveerd op hun website (deze heeft nog niet in andere apparatuur gezeten dan m'n Smargo).
Oscam geeft me echter deze melding:
Komt dit door de smartcard die wellicht nog niet goed is geactiveerd of heb ik toch iets verkeerd in m'n settings? (Settings heb ik overgenomen/aangepast uit verschillende posts in dit topic en Tweakblogs).
Edit: Blijkbaar duurde het even voordat het werkte (een uurtje ongeveer). Ik krijg nu wel een "THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT" melding.
Wil een opstelling maken met TVHeadend, Oscam, Smargo en Kodi, nadat ik erachter kwam dat DVBLink (wat ik eerst altijd gebruikte) geen plugins ondersteund in hun Linux versie.
Bij oscam loop ik echter vast. Met verschillende configuraties loop ik tegen hetzelfde probleem aan, de melding "card system not supported". Ik heb een nieuwe Ziggo smartcard gekocht en die geactiveerd op hun website (deze heeft nog niet in andere apparatuur gezeten dan m'n Smargo).
Oscam geeft me echter deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| 2015/09/19 17:46:39 00000000 s >> OSCam << cardserver log switched, version 1.20-unstable_svn, build r10991 (x86_64-linux-gnu) 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (main) System name = Linux 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (main) Host name = TV 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (main) Release = 3.19.0-28-generic 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (main) Version = #30~14.04.1-Ubuntu SMP Tue Sep 1 09:32:55 UTC 2015 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (main) Machine = x86_64 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (main) creating pidfile /tmp/.oscam/oscam.pid with pid 28220 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (config) userdb reloaded: 1 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (main) signal handling initialized 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (net) monitor: initialized (fd=6, port=988) 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (net) newcamd: initialized (fd=7, port=10002) 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (net) -> CAID: 0604 PROVID: 000000 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (reader) smargo [smargo] creating thread for device /dev/ttyUSB0 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (stat) loadbalancer: could not open /tmp/.oscam/stat for reading (errno=2 No such file or directory) 2015/09/19 17:46:39 00000000 s (main) waiting for local card init 2015/09/19 17:46:39 65563D7C h (webif) webif: decompressed 165542 bytes back into 395096 bytes 2015/09/19 17:46:39 65563D7C h (webif) HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888 2015/09/19 17:46:39 1D10366C r (reader) smargo [smargo] Buffers readed 0 bytes total time_us 75126 2015/09/19 17:46:39 1D10366C r (reader) smargo [smargo] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz= AUTO, cardmhz=600) 2015/09/19 17:46:40 1D10366C r (reader) smargo [smargo] card detected 2015/09/19 17:46:48 1D10366C r (reader) smargo [smargo] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 4F 20 41 43 20 56 2E 38 2015/09/19 17:46:48 1D10366C r (reader) smargo [smargo] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0 2015/09/19 17:46:48 1D10366C r (reader) smargo [smargo] Calculated work ETU is 93.00 us reader mhz = 600 2015/09/19 17:46:48 1D10366C r (reader) smargo [smargo] ATR Fsmax is 6 MHz, clocking card to wanted user cardspeed off 6.00 MHz (specified in reader->mhz) 2015/09/19 17:46:49 1D10366C r (reader) smargo [smargo] card system not supported 2015/09/19 17:46:49 1D10366C r (reader) smargo [smargo] Normal mode failed, reverting to Deprecated Mode 2015/09/19 17:46:58 1D10366C r (reader) smargo [smargo] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 38 95 2015/09/19 17:46:58 1D10366C r (reader) smargo [smargo] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0 2015/09/19 17:46:58 1D10366C r (reader) smargo [smargo] Calculated work ETU is 69.66 us reader mhz = 534 2015/09/19 17:46:58 1D10366C r (reader) smargo [smargo] ATR Fsmax is 5 MHz, clocking card to wanted user cardspeed off 5.34 MHz (specified in reader->mhz) 2015/09/19 17:46:59 1D10366C r (reader) smargo [smargo] detect irdeto card 2015/09/19 17:46:59 1D10366C r (reader) smargo [smargo] Irdeto SC 58 version 21 revision 1, patch level e 2015/09/19 17:47:00 1D10366C r (reader) smargo [smargo] caid: 0604, acs: 0.05, country code: NLD 2015/09/19 17:47:01 1D10366C r (reader) smargo [smargo] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ## 2015/09/19 17:47:04 1D10366C r (reader) smargo [smargo] card system not supported 2015/09/19 17:47:04 1D10366C r (reader) smargo [smargo] THIS WAS A FAILED START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1 2015/09/19 17:47:04 1D10366C r (reader) smargo [smargo] card initializing error 2015/09/19 17:47:04 00000000 s (main) init for all local cards done 2015/09/19 17:47:04 00000000 s (emmcache) loaded 0 emmcache records from /tmp/.oscam/oscam.emmcache in 0 ms 2015/09/19 17:47:04 00000000 s (emmcache) loaded 0 emmstat records from /tmp/.oscam/oscam.emmstat in 0 ms 2015/09/19 17:47:04 00000000 s (anticasc) anti cascading disabled |
Komt dit door de smartcard die wellicht nog niet goed is geactiveerd of heb ik toch iets verkeerd in m'n settings? (Settings heb ik overgenomen/aangepast uit verschillende posts in dit topic en Tweakblogs).
Edit: Blijkbaar duurde het even voordat het werkte (een uurtje ongeveer). Ik krijg nu wel een "THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT" melding.
Dit is een bug in de Smargo firmware, er valt een byte weg tijdens communicatie. Er is geen fix helaas, anders dan hopen op een sync. Persoonlijk zou ik kijken naar zo'n simpele seriële reader, want als je in dit topic zoekt ben je niet de eerste met dit probleem.Milenco schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:53:
[...]
Betekent het dan dat het ondanks die melding "SUCCESSFUL START" het toch niet goed zit? Ik zie wel een oud topic hier, maar die source code is inmiddels gewijzigd en inmiddels krijg ik ook geen melding "card system not supported" meer.gibraltar schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:49:
[...]
Dit is een bug in de Smargo firmware, er valt een byte weg tijdens communicatie. Er is geen fix helaas, anders dan hopen op een sync. Persoonlijk zou ik kijken naar zo'n simpele seriële reader, want als je in dit topic zoekt ben je niet de eerste met dit probleem.
Echter blijkt het hier nog steeds niet helemaal goed te werken, ik zie namelijk geen entitlements:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| 2015/09/19 21:44:35 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] Buffers readed 0 bytes total time_us 75109 2015/09/19 21:44:35 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz= AUTO, cardmhz=600) 2015/09/19 21:44:36 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] card detected 2015/09/19 21:44:44 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 38 95 2015/09/19 21:44:44 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0 2015/09/19 21:44:44 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] Calculated work ETU is 93.00 us reader mhz = 600 2015/09/19 21:44:45 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] ATR Fsmax is 6 MHz, clocking card to wanted user cardspeed off 6.00 MHz (specified in reader->mhz) 2015/09/19 21:44:46 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] detect irdeto card 2015/09/19 21:44:46 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] Irdeto SC 58 version 21 revision 1, patch level e 2015/09/19 21:44:46 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] caid: 0604, acs: 0.05, country code: NLD 2015/09/19 21:44:48 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ## 2015/09/19 21:44:55 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] active providers: 4 (009c00,ffffff,ffffff,ffffff) 2015/09/19 21:44:55 0B8A9193 r (reader) Ziggo [smargo] found card system irdeto 2015/09/19 21:44:55 0B8A9193 r (reader) Ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1 2015/09/19 21:45:15 00000000 s (main) init for all local cards done |
Ben benieuwd wat ik fout doe..
Ik zou bij voorkeur deze Smargo blijven gebruiken omdat ik deze net heb aangeschaft (en liever niet nog een keer een smartcard-reader koop).
[ Voor 8% gewijzigd door Milenco op 19-09-2015 21:56 ]
Geen entitlements is omdat je kaart misschien nog niet geactiveerd is? Het probleem wat je hebt is dat tijdens het initialiseren van de kaart informatie wordt uitgewisseld over het protocol en allerlei parameters van de communicatie. Dit vindt plaats via een Answer To Reset (ATR). Als je in je log kijkt zie jeMilenco schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:52:
[...]
Betekent het dan dat het ondanks die melding "SUCCESSFUL START" het toch niet goed zit? Ik zie wel een oud topic hier, maar die source code is inmiddels gewijzigd en inmiddels krijg ik ook geen melding "card system not supported" meer.
Echter blijkt het hier nog steeds niet helemaal goed te werken, ik zie namelijk geen entitlements:
[...]
Ben benieuwd wat ik fout doe..
Ik zou bij voorkeur deze Smargo blijven gebruiken omdat ik deze net heb aangeschaft (en liever niet nog een keer een smartcard-reader koop).
code:
1
2
| 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 4F 20 41 43 20 56 2E 38 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 38 95 |
waarbij ik de bovenste response even wat spaties heb gezet om aan te geven welke data weg is gevallen. De onderste is wat het hoort te zijn.
Ik weet natuurlijk niet exact waar die verdwenen bytes blijven hangen. Het kan natuurlijk zijn dat dit puur en alleen tijdens de ATR voorkomt, maar het zou ook tijdens het lezen/schrijven van ECM's en EMM's kunnen gebeuren.
Nu je weet waar het vandaan komt kun je in de toekomst er rekening mee houden. Misschien werkt het prima als de kaart eenmaal werkt. Er waren meer mensen met dit probleem, en die heb ik geloof ik niet gehoord over problemen met ECM's en EMM's. Gewoon proberen dus, en anders kun je altijd nog deze aanschaffen (kan ook via eBay).
Bedankt voor de tip/informatie. Heb zonet de smartcard in een CI module van de buren gestoken en kreeg daar ook netjes een E16 melding, de kaart was dus niet goed geactiveerd. Terwijl de kaart er nog in zat via Mijn Ziggo op "Herstel" geklikt en met 30 seconden was de kaart geactiveerd.
Vervolgens ziet de Smargo ook entitlements op m'n kaart en gecodeerde kanalen werken inmiddels ook.
Ik vermoed ook dat wanneer deze entitlements zijn verlopen (date: 2015/09/20 - 2015/10/20), ik de card opnieuw moet herstellen via de CI module van de buren. Kan dus in de tussentijd kijken naar een fix/andere reader.
Dit kan ook via die softcam solution, een paar bladzijden terug staat nog hoeMilenco schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:59:
[...]
Ik vermoed ook dat wanneer deze entitlements zijn verlopen (date: 2015/09/20 - 2015/10/20), ik de card opnieuw moet herstellen via de CI module van de buren. Kan dus in de tussentijd kijken naar een fix/andere reader.
Ik dacht dat Oscam al de softcam solution was.. Ik ga me straks eens inlezen, bedankt. 
Wat is jullie zapsnelheid trouwens? Ik zit op 4 seconden ongeveer en vind het toch net wat te lang. HDHomeRun icm TVHeadend.
Ik heb overigens ook wat problemen met het toevoegen van logo's. Als ik een map aanmaak met identieke namen voor logo's (zelfde als kanaalnaam.png/jpg) met behulp van de eerder geposte logo-pack, worden geen logo's gevonden als ik automatisch scan. Ik kan wel handmatig logo's koppelen binnen Kodi via System -> Live TV -> General -> Channel manager, maar om dit voor alle kanalen te doen is me een beetje veel werk. Ook met een channel logo plugin (TVLogo Downloader) worden de logo's niet zichtbaar, ondanks dat de plugin wel z'n werk doet (en uiteindelijk ook gewoon plaatjes gelijk maakt aan kanaal-namen en de custom logo folder aanpast).
Ik heb het vermoeden dat de TVHeadend settings (die allerlei vreemde picon:// paden heeft ingesteld bij "User icon" bij de kanalen) wordt meegestuurd en die de lokale instellingen over-ruled, tenzij je handmatig per kanaal een logo insteld.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Wat is jullie zapsnelheid trouwens? Ik zit op 4 seconden ongeveer en vind het toch net wat te lang. HDHomeRun icm TVHeadend.
Ik heb overigens ook wat problemen met het toevoegen van logo's. Als ik een map aanmaak met identieke namen voor logo's (zelfde als kanaalnaam.png/jpg) met behulp van de eerder geposte logo-pack, worden geen logo's gevonden als ik automatisch scan. Ik kan wel handmatig logo's koppelen binnen Kodi via System -> Live TV -> General -> Channel manager, maar om dit voor alle kanalen te doen is me een beetje veel werk. Ook met een channel logo plugin (TVLogo Downloader) worden de logo's niet zichtbaar, ondanks dat de plugin wel z'n werk doet (en uiteindelijk ook gewoon plaatjes gelijk maakt aan kanaal-namen en de custom logo folder aanpast).
Ik heb het vermoeden dat de TVHeadend settings (die allerlei vreemde picon:// paden heeft ingesteld bij "User icon" bij de kanalen) wordt meegestuurd en die de lokale instellingen over-ruled, tenzij je handmatig per kanaal een logo insteld.
Hier met Duoflex DVB-C/T en DVBviewer <1 sec, zeer geweldig!Milenco schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:11:
Neem aan dat je mijn logo pack bedoeld, heb overwogen om ze zo te hernoemen dat ze direct door kodi worden herkend, ben ermee bezig geweest en ergens heb ik ze nog compleet renamed en al behalve de laatste versies. Handmatig is echt veel werk ja, hoewel in DVBviewer is het prima te doen. TVheadend ben ik nog zover niet gekomen, daar kan ik wat betreft logo's weinig over zeggen.
Tot 2 seconden is voor mij nog acceptabel en had ik ook met m'n Anysee's/FireDTV via DVBLink destijds, ik vermoed dat het nu eerder ligt aan de HDHomeRun dan aan TVHeadend.Donderstraaltje schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:14:
[...]
Hier met Duoflex DVB-C/T en DVBviewer <1 sec, zeer geweldig!
Neem aan dat je mijn logo pack bedoeld, heb overwogen om ze zo te hernoemen dat ze direct door kodi worden herkend, ben ermee bezig geweest en ergens heb ik ze nog compleet renamed en al behalve de laatste versies. Handmatig is echt veel werk ja, hoewel in DVBviewer is het prima te doen. TVheadend ben ik nog zover niet gekomen, daar kan ik wat betreft logo's weinig over zeggen.
Wat betreft de logopack, bedankt daarvoor
Voorheen met een Terratec Cincergy C + Smargo had ik in MediaPortal 1,5 a 2,0 sec, voor mij is het met diverse combo's altijd wat slomer geweest maar sub 2sec is mogelijk.Milenco schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:19:
[...]
Tot 2 seconden is voor mij nog acceptabel en had ik ook met m'n Anysee's/FireDTV via DVBLink destijds, ik vermoed dat het nu eerder ligt aan de HDHomeRun dan aan TVHeadend.
Wat betreft de logopack, bedankt daarvoorHet enige wat niet correct is, is dat HD kanalen niet zijn meegenomen toch? Ik heb die handmatig erbij gezet, maar ook voor de niet-HD kanalen zie ik geen logo's ondanks dat de paden wel correct lijken te zijn.
Wat betreft dat logo pac heb ik HD varianten express weggelaten; prefereer neutrale 'non-HD' logo varianten die je voor zowel de SD als de HD versie gebruiken kan. En geen zin om ze 2x in het pack te stoppen of net wat anders en ook niet omdat ik zelf wanneer er een HD versie van een zender is de SD versie niet langer map. Tot zover nog geen negatief commentaar erover gehad zodra ik uitleg waarom er gekozen is zoals er gekozen is.
Nee het was ook geen verwijt hoor, logisch dat je niet twee keer dezelfde logo's erin zet. Ik vroeg me alleen af of ik misschien iets over het hoofd zag. Ik heb trouwens wel interesse in die automatisch door Kodi herkende map, al is het maar om te testen.
Overigens, met (gecodeerde) SD kanalen gaat het zappen wel snel: gemiddeld zo'n 1.75 sec. Het lijkt nog een beetje inconsistent te zijn, soms heb ik uitschieters naar 7 seconden met HD kanalen.
Overigens, met (gecodeerde) SD kanalen gaat het zappen wel snel: gemiddeld zo'n 1.75 sec. Het lijkt nog een beetje inconsistent te zijn, soms heb ik uitschieters naar 7 seconden met HD kanalen.
Wel veel sneller dan die vier seconden. Er zijn verschillende oorzaken in de keten.Milenco schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:11:
Een recente versie van TVHeadend bevat de native input plugin, die geeft bij tunen de symbolrate en constellation mee, dat maakt de HDHomerun wat sneller tijdens locken.
In OSCam kun je de helft van de ECM's blocken omdat je de entitlement toch niet hebt. Dat scheelt nogal bij zappen. Daarvoor moet je de CHID configuratie wel even goed op orde hebben, zodat je die kunt filteren. Dat scheelt zo'n 160ms + network latency.
Een recente versie van Kodi geeft een boost in zappen. Er zit nog wat latency in de client-side buffer van de HTS plugin van Kodi, maar die wordt er op dit moment uitgewerkt (ook vanwege een seek bug die voor wat issues zorgt met threading). Er is in Kodi een nieuwe plugin overigens, dat hielp ook al.
Zover ik weet gaat het niet heel veel sneller worden dan dat. Ik heb bovenstaande allemaal en mijn HTPC is sneller dan mijn TV.
Ik heb er een XMLTV-achtige grabber voor geschreven die ook de logo's heeft.Milenco schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:11:
Hmm, ik heb de stable versie van zowel TVHeadEnd (4.0.5) als Kodi (15.1). Ik kan dus beter naar de unstable branch overgaan?gibraltar schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:39:
[...]
Wel veel sneller dan die vier seconden. Er zijn verschillende oorzaken in de keten.
Een recente versie van TVHeadend bevat de native input plugin, die geeft bij tunen de symbolrate en constellation mee, dat maakt de HDHomerun wat sneller tijdens locken.
[..]
Een recente versie van Kodi geeft een boost in zappen. Er zit nog wat latency in de client-side buffer van de HTS plugin van Kodi, maar die wordt er op dit moment uitgewerkt (ook vanwege een seek bug die voor wat issues zorgt met threading). Er is in Kodi een nieuwe plugin overigens, dat hielp ook al.
Heb in m'n oscam.server inderdaad de verschillende chid's toegevoegd die ik onder m'n entitlements gelist zag.In OSCam kun je de helft van de ECM's blocken omdat je de entitlement toch niet hebt. Dat scheelt nogal bij zappen. Daarvoor moet je de CHID configuratie wel even goed op orde hebben, zodat je die kunt filteren. Dat scheelt zo'n 160ms + network latency.
Thanks, daar ook eens naar kijken!
Ik zou voor TVHeadend inderdaad naar iets van 4.1 gaan. Gebruik je ook dvbhdhomerun of alleen TVHeadend? Er waren packages van TVHeadend waar de HDHomerun input plugin niet standaard enabled was.Milenco schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:45:
[...]
Hmm, ik heb de stable versie van zowel TVHeadEnd (4.0.5) als Kodi (15.1). Ik kan dus beter naar de unstable branch overgaan?
[...]
Heb op Ubuntu 14.04 hier alleen de hdhomerun-config package draaien en hiermee ook de firmware bijgewerkt. Kreeg dvbhdhomerun niet geïnstalleerd op deze Ubuntu versie.
Edit: Net geupdate naar TVHeadend 4.1 maar merk helaas nog niet veel verschil. Maar eens verder zoeken
Edit2: Na een reboot werden m'n HDHomeRun tuners niet meer herkend. Heb vervolgens TVHeadEnd handmatig gecompiled vanuit git (bleeding edge) waardoor dat weer werkt. Merk ook dat ik nu wel vrijwel alle logo's zie. Geen idee of die door TVHeadend worden verstuurd of dat Kodi nu wel m'n lokale logo's pakt..
Ga toch maar eens kijken naar een andere smartcard lezer. Inmiddels krijg ik 'm na een reboot niet meer werkend en wil die niet verder komen dan een "Error activating card." melding.
Edit: Net geupdate naar TVHeadend 4.1 maar merk helaas nog niet veel verschil. Maar eens verder zoeken
Edit2: Na een reboot werden m'n HDHomeRun tuners niet meer herkend. Heb vervolgens TVHeadEnd handmatig gecompiled vanuit git (bleeding edge) waardoor dat weer werkt. Merk ook dat ik nu wel vrijwel alle logo's zie. Geen idee of die door TVHeadend worden verstuurd of dat Kodi nu wel m'n lokale logo's pakt..
Ga toch maar eens kijken naar een andere smartcard lezer. Inmiddels krijg ik 'm na een reboot niet meer werkend en wil die niet verder komen dan een "Error activating card." melding.
[ Voor 72% gewijzigd door Milenco op 20-09-2015 17:20 ]
Moet ik deze optie aanvinken als ik gebruik ga maken van DVBLink TVSource? Ik las ook iets over CNO dat ik uit moet zetten, maar is dat nou dit of...?

Fanaleds.com
Als je ooit besluit om WMC te gebruiken, kun je die optie aanlaten, anders gewoon uit doen. CNO.exe is het programmaatje waarmee de Anysee transponders zoekt en vormt de brug tussen WMC en de tuner. CNO start automatisch met Windows op, dus gewoon in Taakbeheer aanpassen dat het niet meer opstart met Windows.
Hoe zit het precies met de EPG? Die werkt standaard niet volgens mij in TV Source? Ik heb wel via XMLTV een bron gevonden, maar vind deze nogal karig. Heel veel zenders staan er niet bij, en ik wil toch wel zo graag mogelijk alles hebben.
Is het mogelijk om het 'zappen' sneller te laten gaan? Ik vind het niet heel snel, maar verder ook niet storend hoor.
Is het mogelijk om het 'zappen' sneller te laten gaan? Ik vind het niet heel snel, maar verder ook niet storend hoor.
[ Voor 73% gewijzigd door Bose321 op 24-09-2015 20:52 ]
Fanaleds.com
De EPG zou zich automatisch moeten vullen na ongeveer een half uurtje. Ga anders in de web interface naar Bronnen > Tool-icoontje bij je TVSource > Geavanceerde instellingen aanpassen > EPG Scan en klik op Zoek. Nu worden de transponders gescand op EPG-data. Dit duurt eventjes.Bose321 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:41:
Hoe zit het precies met de EPG? Die werkt standaard niet volgens mij in TV Source? Ik heb wel via XMLTV een bron gevonden, maar vind deze nogal karig. Heel veel zenders staan er niet bij, en ik wil toch wel zo graag mogelijk alles hebben.
Kijk je tv via Kodi? Die zou opzich wel snel moeten schakelen, Hoeveel seconden duurt het ongeveer? Als je via de web interface van DVBLink kijkt, duurt het inderdaad lang.
Ohja, ik kijk nu vanochtend in de EPG, en alles is netjes gevuld.
Ik kijk inderdaad via Kodi. Het zappen duurt ongeveer 6 (verschilt per zender soms) seconden. Ik weet niet of dat dan aan mij ligt, maar dat vind ik niet heel snel.
Is er ook een makkelijke manier om automatisch de HD kanalen van zenders te kiezen? (NPO1, NPO1 HD) Ik heb nu een groot aantal van deze zenders omgewisseld (SD zender hoog nummer en HD zender laag nummer), maar dat is wel een aardige klus natuurlijk. Ik zie net wel dat er ook een boel zenders zijn met het zelfde nummer (SBS6 en SBS6 HD op nummer 6 bijvoorbeeld). Ik ben nu niet thuis dus kan het niet testen, maar welke zender wordt er dan gekozen? Een willekeurige, of de beste automagisch?
Ik kijk inderdaad via Kodi. Het zappen duurt ongeveer 6 (verschilt per zender soms) seconden. Ik weet niet of dat dan aan mij ligt, maar dat vind ik niet heel snel.
Is er ook een makkelijke manier om automatisch de HD kanalen van zenders te kiezen? (NPO1, NPO1 HD) Ik heb nu een groot aantal van deze zenders omgewisseld (SD zender hoog nummer en HD zender laag nummer), maar dat is wel een aardige klus natuurlijk. Ik zie net wel dat er ook een boel zenders zijn met het zelfde nummer (SBS6 en SBS6 HD op nummer 6 bijvoorbeeld). Ik ben nu niet thuis dus kan het niet testen, maar welke zender wordt er dan gekozen? Een willekeurige, of de beste automagisch?
[ Voor 51% gewijzigd door Bose321 op 25-09-2015 09:21 ]
Fanaleds.com
Het zappen zou sneller moeten werken, maar ik weet niet echt wat je er aan zou kunnen doen, misschien weet iemand anders dat hier.Bose321 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:09:
Ohja, ik kijk nu vanochtend in de EPG, en alles is netjes gevuld.
Ik heb dat ook wel DVBLink. Soms als ik het opnieuw instel, staan alle HD zenders mooi vooraan zoals het hoort en soms staat het allemaal door elkaar. Geen idee waarom dit gebeurt, maar ik verwijder meestal bijna alle zenders (ik heb geen TV Royaal of andere extra zenders), waaronder de SD zenders, zodat ik in totaal ongeveer 35 kanalen overhoudt, die ik gemakkelijk kan nummeren volgens de Ziggo nummering.
Geloof dat laadtijden hier vaak ter sprake komen maar er nog geen echte oplossing was.
Vroeger onder windows kon je met codecs spelen en daar nog winst mee uithalen, want het aanroepen van codecs om af te spelen zorgde voor de grootste vertraging.
Vandaag de dag elke setup die ik lig met een cam probeer is gewoon goed en snel, aangezien ik geen phoenix reader meer heb kan ik dat niet meer testen. Destijds (anno 2010-2011) was een softcam altijd iets slomer zappen dan een cam hier.
Weet niet of er iemand hier is die tegenwoordig nog beide systemen heeft draaien ter vergelijk en meer kan ophelderen of eventueel bovenstaand bevestigen.
Vroeger onder windows kon je met codecs spelen en daar nog winst mee uithalen, want het aanroepen van codecs om af te spelen zorgde voor de grootste vertraging.
Vandaag de dag elke setup die ik lig met een cam probeer is gewoon goed en snel, aangezien ik geen phoenix reader meer heb kan ik dat niet meer testen. Destijds (anno 2010-2011) was een softcam altijd iets slomer zappen dan een cam hier.
Weet niet of er iemand hier is die tegenwoordig nog beide systemen heeft draaien ter vergelijk en meer kan ophelderen of eventueel bovenstaand bevestigen.
In het verleden (op Windows met DVBLink icm Anysee/FireDTV) had ik ook veel betere zap-snelheden van rond de 2 seconden.
Nu ik ben overgestapt naar Linux met TVHeadend en HDHomerun (met Oscam als softcam) gaat het hier wel veel langzamer.
Volgens mij heeft CIStem ook TVH/HDHomeRun/Oscam draaien, en die geeft aan dat het bij hem wel snel is. Ben dan ook heel erg benieuwd naar wat ik fout doe.
Helaas heb ik m'n oude setup niet meer, kan dus ook geen vergelijkingen maken, maar gezien CIStem ongeveer dezelfde setup heeft, verwacht ik configuratie-issues aan mijn kant als oorzaak.
Edit: Het lijkt 'm in elk geval niet in Oscam te zitten want zappen tussen NPO 1 HD t/m NPO 3 HD gaat ook langzaam (4-5sec), over snelle hardware en Gbit netwerk.
Nu ik ben overgestapt naar Linux met TVHeadend en HDHomerun (met Oscam als softcam) gaat het hier wel veel langzamer.
Volgens mij heeft CIStem ook TVH/HDHomeRun/Oscam draaien, en die geeft aan dat het bij hem wel snel is. Ben dan ook heel erg benieuwd naar wat ik fout doe.
Helaas heb ik m'n oude setup niet meer, kan dus ook geen vergelijkingen maken, maar gezien CIStem ongeveer dezelfde setup heeft, verwacht ik configuratie-issues aan mijn kant als oorzaak.
Edit: Het lijkt 'm in elk geval niet in Oscam te zitten want zappen tussen NPO 1 HD t/m NPO 3 HD gaat ook langzaam (4-5sec), over snelle hardware en Gbit netwerk.
[ Voor 12% gewijzigd door Milenco op 26-09-2015 14:18 ]
denk dat het vooral ook te maken heeft met wat je telt als 'zaptijd'. Als je de tijd telt die je van de druk van de knopt tot synchroon geluid telt, dan heb ik inderdaad ook 5 sec. Tel je van de druk tot eerste beeld is het 3 a 4 sec. tel je van de druk tot het overgaan naar ander beeld dan is het 2 sec... enz..Milenco schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:10:
In het verleden (op Windows met DVBLink icm Anysee/FireDTV) had ik ook veel betere zap-snelheden van rond de 2 seconden.
Hier is het zowel geluid en video binnen 2 sec sync.
Het kan toch echt.
Het kan toch echt.
Welke hardware/setup gebruik jij dan?
Ik tel de tijd dat ik de channel-next knop indruk (de stopwatch en pijltje omhoog/omlaag druk ik tegelijktijdig in) en ik stop de timer als ik zowel geluid als beeld is (meestal is geluid er een seconde eerder),Sa1 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:20:
[...]
denk dat het vooral ook te maken heeft met wat je telt als 'zaptijd'. Als je de tijd telt die je van de druk van de knopt tot synchroon geluid telt, dan heb ik inderdaad ook 5 sec. Tel je van de druk tot eerste beeld is het 3 a 4 sec. tel je van de druk tot het overgaan naar ander beeld dan is het 2 sec... enz..
k heb zelf best lopen spelen met settings, heb nooit het idee dat het echt iets geholpen heeft.Donderstraaltje schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:22:
Hier is het zowel geluid en video binnen 2 sec sync.
Het kan toch echt.
HDHomerun 2 tuner (sowieso 100mbit dus, niet dat ik denk dat daar een bottleneck kan zitten).
TVHeadend-testing (laatste versie via Synology beschikbaar)
OpenElec 5.x (de laatste stabiele, welke is dat ook al weer?)
Verder zit alles op 1GB verbonden, behalve de hdhomerun dus, waar dit apparaat limiterend is. Aan de synology hangt ook de smartcard lezer en draait oscam op.
Ben heel benieuwd of het sneller kan, zou altijd fijn zijn, hoewel die 5 sec ook best te doen is. Meestal ben ik ook niet echt aan het zappen, kies wat uit de EPG uit, echt zappen om te kijken wat er op is, dat doe ik echt nooit.
Sa1 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:36:
[...]
k heb zelf best lopen spelen met settings, heb nooit het idee dat het echt iets geholpen heeft.
Ik kan je mijn specs geven, ik heb vanuit vroeger altijd veel lopen spelen met hardware verschillen en codecs en zelfs verschillende backends ed maar tegenwoordig doe ik dat wat minder. Waar mogelijk zal ik tussen haakjes wat invloed geven.Milenco schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:36:
Welke hardware/setup gebruik jij dan?
- i3 3225 (Deze heeft HD4000 vs 2500, vroeger speelde voor hardware versnelling de gfx speed mee dus daarom geen 3200 gepakt)
- Dual core i3, maar omdat cpu snelheid ook iets mee speelde vroeger al had de Pentium een HD4000 was ik nog voor de i3 gegaan, een quadcore maakt weer aantoonbaar geen verschil.
- 8GB DDR3, ik gebruik dit als ramdisk buffer (maakt vooruit/terug spoelen iets sneller is mijn ervaring vs een HD)
- Digital Devices DuoFlex DVB-C/T (veel tuners getest en dat lijkt 0,0 meer uit te maken)
- Alphacrypt Cam (Een cam werkt iets sneller dan een reader naar mijn ervaring en belevenis)
- Moederbord met Intel ethernet (Heb veel latancy problemen gehad met realtek, dus gebruik je een netwerk tuner kan hier nog wat in zitten)
- Windows 10 (Maakt geen verschil VS Vista/7/8/10)
- DVBviewer backend (Iets sneller dan mediaportal doordat mediaportal een database gebruikt)
- Kodi met wat edits (maar dat is meer om het kwa bedienen iets meer richting mediaportal te krijgen, kwa in gebruik is het sneller vs standaard hoe kodi werkt).
Dit zijn mijn afwegingen en ervaringen om voor bepaalde hardware te gaan.
Toegegeven: dit was best duur om te bouwen maar met een Intel nuc ipv een raspi (weet het, 10x zo duur) neem je al veel problemen weg. Mijn setup was 1100E en 850E als je de tuner exclude. Het is een hobby dus mag wat kosten. Daarbij ben ik voor een volledig passieve kast + voeding gegaan en dat maakte het ook nog eens flink wat duurder plus daarboven op de cec module.
Toch kan ik aanraden om verder dan een raspi te kijken, in ieder geval werkt bovenstaande setup als een zonnetje al 3,5 jaar en daarvoor mijn oude build met een ati + mediaportal ook, al zat ik toen op 2,5-3'ish. Mijn volgende upgrade zal een kaby lake van intel met hdmi 2.0 worden gok ik zo en dan ga ik weer dat lijstje langs.
De zaptijden zijn van diverse factoren afhankelijk. Samenstelling van streams, wel of niet encrypted, aantal componenten dat encrypted is, SD of HD, gebruikte MPEG encoder instellingen, bitrate van kanalen, synchroniteit van video, audio en andere componenten, snelheid van DVB-SI table herhaling en natuurlijk zal ook de snelheid van de gebruikte tuner en decrypter hardware/software een rol spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 26-09-2015 16:30 ]
Mijn ervaring op de wat higher end, dus met een behoorlijke cpu + gfx, is toch net ff wat anders.
Ja encrypted vs unencrypted merk je maar dat was al lang en breed bekend hier.
SD vs HD maakt eigenlijk voor mij de afgelopen jaren 0,0 meer uit, bitrate 0,0.
Vroeger maakte de drivers van de tuners ook nog uit maar ook laatste jaren zie ik in BDA drivers voor windows weinig verschil meer. Nu moet ik zeggen ik heb hier geen cheape eBay tunertjes gehad maar wel terratec/twinhan/digital devices.
Er zal dus hardware wise en wellicht platform wise wel een verschil in zitten wat al dan niet mee speelt. Al wat ik kan zeggen is dat ik er een Humax box naast kan gooien en geen noemenswaardige if any anything at all verschil in tijden kan ontdekken.
De vraag is alleen, is het de meerwaarde waard? Een Humax met opname mogelijkheden is wellicht wel goedkoper en voldoende voor veel mensen hier samen met wellicht een losse raspi met kodi voor andere content. Zo heb ik vanuit een kosten perspectief bij mijn ouders de htpc weggehaald en er een humax in de laats gezet met een losse sony blu-ray speler die eigenlijk alles ook via het netwerk afspeelt... totale kosten nog geen 100E. Bedoel maar...
Vroeger maakte de drivers van de tuners ook nog uit maar ook laatste jaren zie ik in BDA drivers voor windows weinig verschil meer. Nu moet ik zeggen ik heb hier geen cheape eBay tunertjes gehad maar wel terratec/twinhan/digital devices.
Er zal dus hardware wise en wellicht platform wise wel een verschil in zitten wat al dan niet mee speelt. Al wat ik kan zeggen is dat ik er een Humax box naast kan gooien en geen noemenswaardige if any anything at all verschil in tijden kan ontdekken.
De vraag is alleen, is het de meerwaarde waard? Een Humax met opname mogelijkheden is wellicht wel goedkoper en voldoende voor veel mensen hier samen met wellicht een losse raspi met kodi voor andere content. Zo heb ik vanuit een kosten perspectief bij mijn ouders de htpc weggehaald en er een humax in de laats gezet met een losse sony blu-ray speler die eigenlijk alles ook via het netwerk afspeelt... totale kosten nog geen 100E. Bedoel maar...
Zelf heb ik een Intel NUC met een i5 en 16GB ram dit draiat vanaf een Samsung 850 ssd, heb inderdaad ook een Pi2, qua zaptijden scheelt het echt niets. Mijn idee is dus dan ook dat dit echt wel met de backend te maken heeft, of met Kodi (immers staat op zowel de pi als de nuc kodi geinstalleerd).Donderstraaltje schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:50:
Mijn ervaring op de wat higher end, dus met een behoorlijke cpu + gfx, is toch net ff wat anders.
Hier heb ik een VM met 1 Xeon core toegewezen en 4GB ram, ook SSD storage. Ik ben gelijk naar een volledige configuratie gesprongen, ik zal eens wat meer naar de basics gaan en verschillende backups proberen. Eens zien hoe de zapsnelheid dan is.
een vm als tvheadend server bedoel je dan neem ik aan?Milenco schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:05:
Hier heb ik een VM met 1 Xeon core toegewezen en 4GB ram, ook SSD storage. Ik ben gelijk naar een volledige configuratie gesprongen, ik zal eens wat meer naar de basics gaan en verschillende backups proberen. Eens zien hoe de zapsnelheid dan is.
Juist. Op m'n ijzer (zie m'n inventaris) VMWare ESXi draaien met de smartcard-reader (Smargo momenteel, maar heb een nieuwe in bestelling staan) doorgestuurd naar de VM (1 core, 4GB Ram, 50GB SSD), waarop Ubuntu x64 draait.Sa1 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:14:
[...]
een vm als tvheadend server bedoel je dan neem ik aan?
Mijn setup is aardig gelijk (bijna identiek) aan een i3 Nuc dus ik geloof wel dat die Nuc van jou prima werkt. Hier de 840 SSD (msata variant) want de 850 was toen nog niet uitSa1 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:55:
[...]
Zelf heb ik een Intel NUC met een i5 en 16GB ram dit draiat vanaf een Samsung 850 ssd, heb inderdaad ook een Pi2, qua zaptijden scheelt het echt niets. Mijn idee is dus dan ook dat dit echt wel met de backend te maken heeft, of met Kodi (immers staat op zowel de pi als de nuc kodi geinstalleerd).
Dit ipv een nuc omdat er een itx board is waar je de raspi op kunt gooien en aanturen via een pc voeding
Maar goed, ik had al geconstateerd dat MediaPortal een aardig stuk de zaptijd beïnvloed dus onze gezamenlijke conclusie dat het daar aan moet liggen, voornamelijk, lijkt te kloppen. Een groot voordeel van Kodi is dat je zoveel keus in backends hebt, meer dan MediaPortal aan kan geloof ik
Helaas heb ik hier geen Synology staan en ik heb de Terratec H7 weggegeven dus kan niet meer testen met dvblink helaas. Mochten er requests zijn voor backends om uit te proberen kan ik die in de 2e helft van volgende week proberen. Mijn setup is bewezen en als ze zaptijd omhoog gaat met alleen het veranderen van de variabele backend dan weten we het zeker. Maar of ik aan een kaptijd kom van 5-6 sec betwijfel ik eigenlijk, mogelijk kan ik aantonen hoeveel sec het bijdraagt voor die backend(s).
Verwijderd
Hoi,
Ik ben van plan om een HTPC te bouwen en daarop dus ook digitale HD tv kunnen kijken. Nu hebben we thuis een horizon box van Ziggo (voorheen was het UPC). Ik heb een aantal berichten gelezen over horizon op een HTPC en ik twijfel nu of het überhaupt mogelijk is. Kan iemand me dit duidelijk maken? En als het niet mogelijk blijkt te zijn, wat zou dan het beste alternatief zijn? Want dan doen we Ziggo er gewoon uit.
Groeten,
Peter
Ik ben van plan om een HTPC te bouwen en daarop dus ook digitale HD tv kunnen kijken. Nu hebben we thuis een horizon box van Ziggo (voorheen was het UPC). Ik heb een aantal berichten gelezen over horizon op een HTPC en ik twijfel nu of het überhaupt mogelijk is. Kan iemand me dit duidelijk maken? En als het niet mogelijk blijkt te zijn, wat zou dan het beste alternatief zijn? Want dan doen we Ziggo er gewoon uit.
Groeten,
Peter
Horizon op je PC is niet mogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:07:
Ik ben van plan om een HTPC te bouwen en daarop dus ook digitale HD tv kunnen kijken. Nu hebben we thuis een horizon box van Ziggo (voorheen was het UPC). Ik heb een aantal berichten gelezen over horizon op een HTPC en ik twijfel nu of het überhaupt mogelijk is. Kan iemand me dit duidelijk maken?
Volgens mij is er geen alternatief. IPTV zit praktisch dicht, en volgens mij is een schotel op je dak ook geen optie. DVB-T is een dood einde. DVB-C zit voor oud-UPC mensen ook dicht officieel (je moet een kaartje uit oud-Ziggo gebied hebben). Je hebt nog Horizon Go of kijken via browser, wellicht dat die route nog een optie is.En als het niet mogelijk blijkt te zijn, wat zou dan het beste alternatief zijn? Want dan doen we Ziggo er gewoon uit.
Als het alleen TV kijken is dan zou ik vooral bij officiële decoders blijven.
Hoe zit het met die kaart precies? Neem aan dat mensen ook gewoon een smartcard in de winkel kunnen kopen en die zouden kunnen registreren? Hangt de blokkade dan samen met het oud-UPC gebied, of met het feit dat ze geen nieuwe smartcards meer registeren op abo's waar Horizons aan gekoppeld zijn?gibraltar schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:46:
[...]
DVB-C zit voor oud-UPC mensen ook dicht officieel (je moet een kaartje uit oud-Ziggo gebied hebben).
Als je uit oud-UPC komt, registreert Ziggo geen smartcards voor je. Als je uit oud-ZIggo gebied komt, kun je dit nog wel gewoon doen via de website of via klantenservice.HvB83 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:34:
[...]
Hoe zit het met die kaart precies? Neem aan dat mensen ook gewoon een smartcard in de winkel kunnen kopen en die zouden kunnen registreren? Hangt de blokkade dan samen met het oud-UPC gebied, of met het feit dat ze geen nieuwe smartcards meer registeren op abo's waar Horizons aan gekoppeld zijn?
Als je dus in een oud-UPC gebied woont, zul je je kaartje moeten activeren bij iemand op het adres die in een oud-Ziggo gebied woont en nog een actief Ziggo abonnement heeft. Dit kan heel makkelijk door te bellen naar het nummer op de kaart. Je krijgt dan een computer aan de telefoon en wordt gevraagd naar het Ziggo klantennummer, postcode en code op de door jouw gekochte kaart. De kaart werkt dan op je Ziggo abonnement in het oude UPC gebied.HvB83 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:34:
[...]
Hoe zit het met die kaart precies? Neem aan dat mensen ook gewoon een smartcard in de winkel kunnen kopen en die zouden kunnen registreren? Hangt de blokkade dan samen met het oud-UPC gebied, of met het feit dat ze geen nieuwe smartcards meer registeren op abo's waar Horizons aan gekoppeld zijn?
Verwijderd
Dat klinkt erg omslachtig. Ik ken verder ook niemand uit een oud ziggo gebied met een ziggo abonnenment. Zijn er verder geen alternatieve oplossingen denkbaar om HD tv via je pc te kunnen kijken? Ik wil namelijk graag alles integreren in 1 apparaat.tvdruenen schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:13:
[...]
Als je dus in een oud-UPC gebied woont, zul je je kaartje moeten activeren bij iemand op het adres die in een oud-Ziggo gebied woont en nog een actief Ziggo abonnement heeft. Dit kan heel makkelijk door te bellen naar het nummer op de kaart. Je krijgt dan een computer aan de telefoon en wordt gevraagd naar het Ziggo klantennummer, postcode en code op de door jouw gekochte kaart. De kaart werkt dan op je Ziggo abonnement in het oude UPC gebied.
Helaas zijn er geen en komen er geen alternatieven.
Heeft alles met de encryptie te maken.
Op de vorige bladzijde heb ik er nog een stuk aan gewijd.
Heeft alles met de encryptie te maken.
Op de vorige bladzijde heb ik er nog een stuk aan gewijd.
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:46:
[...]
Zijn er verder geen alternatieve oplossingen denkbaar om HD tv via je pc te kunnen kijken? Ik wil namelijk graag alles integreren in 1 apparaat.
Google Play: Horizon Go, en horizon.tv. Je moet daarvoor wel Widevine hebben in je browser, en je moet inloggen met je "mijn Ziggo" account.gibraltar schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:46:
Je hebt nog Horizon Go of kijken via browser, wellicht dat die route nog een optie is.
Dat wil niet zeggen dat het uitzichtloos is, want bijvoorbeeld Irdeto was ook te reverse engineren. Hetzelfde gaat ook op voor BuyDRM, SmoothStreaming en Widevine (Horizion Go) en die van IPTVDonderstraaltje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:08:
Helaas zijn er geen en komen er geen alternatieven.
[...]

Daarnaast verschillen de encryptie-methodes eigenlijk nauwelijks, en is het puur de key exchange die je moet uitvogelen. In ieder geval moet je altijd in het bezit zijn van een geldig abonnement.
Gelukkig is het niet uitzichtloos neegibraltar schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:25:
Dat wil niet zeggen dat het uitzichtloos is, want bijvoorbeeld Irdeto was ook te reverse engineren. Hetzelfde gaat ook op voor BuyDRM, SmoothStreaming en Widevine (Horizion Go) en die van IPTV. Als je gewoon credentials hebt dan is emulatie dus een optie, tenzij er sprake is van hardwarematige locking zoals bij Nagravision (Horizon Box en UPC decoders). Het grote voordeel van DRM is dat je de communicatie gewoon kan zien (en soms is hij zelfs gedocumenteerd). Bij smartcards moet je hardware gebruiken.
Daarnaast verschillen de encryptie-methodes eigenlijk nauwelijks, en is het puur de key exchange die je moet uitvogelen. In ieder geval moet je altijd in het bezit zijn van een geldig abonnement.
Op IRC heb ik iemand gesproken die bij de ontwikkeling van ik meen newcs betrokken is en heeft me uitgelegd wat er zoal bij komt kijken, heb dus stille hoop.
Tot dan blijf ik ook naar alternatieven kijken voor ons (heb graag altijd oplossingen op voorhand zo op de plank liggen).
Schijnbaar zijn ze er dus al mee bezig of staat het op het lijstje om naar nagrivision te kijken.
Helaas heb ik de skills niet
Verwijderd
Ik dacht dat Horizon Go alleen SD was, maar het ziet er zowaar goed uit. Het enige nadeel is dat je het in windows via je browers moet kijken en dan iedere keer weer moet inloggen. Dat schiet ook niet echt op. Een windows app, of kodi plugin zou fijn zijn.gibraltar schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:46:
[...]
Je hebt nog Horizon Go of kijken via browser, wellicht dat die route nog een optie is.
Jaren (5!!!) later gaat de dev van ACamd weer eens aan de slag met nieuwe functionaliteit: https://www.sat4all.com/f...dows/page-46#entry2327401
Misschien dat we dan gemakkelijker een softcam kunnen opzetten op Windows zonder OScam via Cygwin ed.
Misschien dat we dan gemakkelijker een softcam kunnen opzetten op Windows zonder OScam via Cygwin ed.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Dat is super goed nieuws!
Die Kodi app is er al, die draait op je Horizon boxVerwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:49:
[...]
Een windows app, of kodi plugin zou fijn zijn.
Nee, echt geen grapje, de Horizon box is namelijk een oude versie van XBMC. Die ondersteuning daar wordt via een patch op ffmpeg (de befaamde "Samsung patch") in XBMC gekregen. Als je de GPL source doorkijkt zie je ook dat de code daarvoor ontbreekt, maar dat er wel iets als "widevine.c" toegevoegd is

Maar Google heeft Widevine overgenomen, en in Android en Chrome gestopt. Vandaar dat dat tegenwoordig ook werkt onder Linux.
Verwijderd
Ik zit er nu aan te denken om dan maar een android tv mediaspeler aan te schaffen. Maar ik weet niet zeker of de horizon go app daar op draait. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een MyGica T230 aangeschaft met de veronderstelling dat deze DVB-C zou kunnen weergeven in combinatie met Windows Media Center of een soortgelijk programma. Echter wordt hij niet herkend als DVB-C adapter. Wel werkt hij als DVB-T adapter, maarja dan heb je dus maar 4 kanalen. Ik denk zelf dat er problemen zijn met de driver, in de Device Manager wordt hij namelijk wel aanggeven als ''DVT-T/T2/C USB Stick''. Ik draai Windows 7 Ultimate 64 bit.
Heeft iemand ervaring met deze adapter en deze wel werkend gekregen als DVB-C adapter?
Begrijp ik correct dat ik, mocht de adapter werken, ik de free-to-cable kanalen kan kijken zonder extra hardware?
Alvast bedankt,
Bowi1612
Heeft iemand ervaring met deze adapter en deze wel werkend gekregen als DVB-C adapter?
Begrijp ik correct dat ik, mocht de adapter werken, ik de free-to-cable kanalen kan kijken zonder extra hardware?
Alvast bedankt,
Bowi1612
Ik heb laatst de Minix Neo X6 voor een vriend aangeschaft. De Horizon TV app werkte (ook in 720p.). Tele2 app werkte niet. Verder niks (kunnen) testen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:24:
Ik zit er nu aan te denken om dan maar een android tv mediaspeler aan te schaffen. Maar ik weet niet zeker of de horizon go app daar op draait. Heeft iemand hier ervaring mee?
De App werkt overigens niet vlot op de x6, als je eenmaal aan het kijken bent wel, maar "zappen" e.d. gaat vrij traag. Wellicht dat je voor een betere gebruikerservaring beter de Minix Neo X8-H Plus kunt aanschaffen. Daarnaast was me opgevallen dat de Horizon App niet werkt met de standaard afstandbediening van Minix, je zult of een muis aan moeten sluiten, of een van de Minix Flymouses aan moeten schaffen, mocht je natuurlijk voor een Minix model gaan.
Verwijderd
Beide draaien niet op Android tv, maar op de gewone Android. Ik las bij de recensies van de horizon go app in de play store al wel dat iemand had geprobeerd om hem op zijn Sony Android tv te draaien. Maar dat was dus niet mogelijk. Ik wilde een Nvidia Shield Android tv kopen, maar ik ben bang dat het geen optie is.tvdruenen schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:44:
[...]
Ik heb laatst de Minix Neo X6 voor een vriend aangeschaft. De Horizon TV app werkte (ook in 720p.). Tele2 app werkte niet. Verder niks (kunnen) testen.
De App werkt overigens niet vlot op de x6, als je eenmaal aan het kijken bent wel, maar "zappen" e.d. gaat vrij traag. Wellicht dat je voor een betere gebruikerservaring beter de Minix Neo X8-H Plus kunt aanschaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 08:25 ]
Android TV heeft sowieso alleen maar beperkingen. Als je voor zo iets zou gaan zou ook je dus eerder een kastje met normale Android aanraden.
Weet iemand waar ik een Ziggo kaartje met oud irdeto nog op de kop kan tikken? Nou lees ik verschillende commentaren over welke reader te gebruiken. Ik ben niet van plan tvheadend of dvbviewer te gebruiken maar gewoon in huis de key te delen. Welke reader kan ik daar toch het beste voor gebruiken?
Ik zou eerst je kaartje maar eens proberen te regelen, als je die heb kun je vervolgstappen nemen.brusuro schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:56:
Weet iemand waar ik een Ziggo kaartje met oud irdeto nog op de kop kan tikken? Nou lees ik verschillende commentaren over welke reader te gebruiken. Ik ben niet van plan tvheadend of dvbviewer te gebruiken maar gewoon in huis de key te delen. Welke reader kan ik daar toch het beste voor gebruiken?
Aantal pagina's terug staat wel het 1 en ander over Ziggo kaart tussen oude en nieuwe gebruikers etc.
Bedankt voor je reactie, maar hiermee is mijn vraag natuurljk niet beantwoord over waar ik een ziggo kaart op de kop kan tikken
pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)
Bevat de bovenstaande link de kaart die ik moet hebben?
schumi2004 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:59:
[...]
Ik zou eerst je kaartje maar eens proberen te regelen, als je die heb kun je vervolgstappen nemen.
Aantal pagina's terug staat wel het 1 en ander over Ziggo kaart tussen oude en nieuwe gebruikers etc.
Kaartje ansich is wellicht het probleem niet, hem geactiveerd krijgen wel als je uit oud UPC gebeid komtbrusuro schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:25:
Bedankt voor je reactie, maar hiermee is mijn vraag natuurljk niet beantwoord over waar ik een ziggo kaart op de kop kan tikken![]()
[...]
Je moet dan een "slachtoffer" vinden in een voorheen al Ziggo gebied die voor jouw het kaartje wil activeren op zijn naam.
Yes ik ben daarvan op de hoogte en ik kan het kaartje ook activeren in oud Ziggo gebied. De belangrijke vraag is, is het bovenstaande Ziggo kaartje dat op irdeto te delen is?
schumi2004 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:01:
[...]
Kaartje ansich is wellicht het probleem niet, hem geactiveerd krijgen wel als je uit oud UPC gebeid komt
Je moet dan een "slachtoffer" vinden in een voorheen al Ziggo gebied die voor jouw het kaartje wil activeren op zijn naam.
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.