Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Matched: dvb, c
Ik overweeg deze TBS6285 DVB-T2/T/C Quad TV Tuner PCIe Card als er weer eens een kortingsactie is. Schijnt eventueel ook onder Linux te werken. Voor mij is echter belangrijker dat die kaart ook goed werkt met DVBViewer Pro gezien de Windows 7 PC waarin deze gebruikt zal worden. Helaas nog weinig gebruikerservaringen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: c
@archie op argus-tv.com forum halen een paar hem wel aan, wellicht dat die je verder kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 20:59
kroegtijger schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:20:
[...]
Er is zat DVB-C hardwareware in omloop die zonder problemen functioneert.
Volgens mij was de vraag voor Linux, en dan is dat zeker niet waar. Hardware die werkt is al moeilijk te vinden, hardware die ondersteuning heeft en goed werkt is nog moeilijker.
kroegtijger schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:20:
[...]
Wel is het decoderen nog altijd een lastig punt, en mede daarom kies ik dan ook voor het gebruik van een AlphaCrypt. Daar heb je eigenlijk geen omkijken naar en functioneert gewoon meteen zoals je mag verwachten. Blijft over het tunen op de juiste kanalen. Zolang je transponder-list goed is, zou dat ook niet zo'n punt moeten zijn.
[...]
Hardware CAM's hebben een limiet op het maximaal aantal Transport Streams die kunnen worden ontsleuteld, dat heeft een softcam niet. Daarnaast is het duur. Voor de echte huis-tuin-en-keuken gebruiker is het inderdaad een makkelijke weg, maar een beetje Tweaker moet toch echt OSCam wel werkend kunnen krijgen. Daarnaast zijn de zaptijden gewoonweg sneller. En onder Linux is voor TVHeadend geen support voor CI-sloten (mythtv wel geloof ik). En ik heb OSCam met een uptime van enkele maanden, dus stabiel is het ook.
Het is voor welliswaar een andere kaart, maar als ik deze verhalen lees dan schijnt de kwaliteit van drivers bar slecht te zijn (dus ook voor Windows).

Voor Linux gebruikers zijn er volgens mij maar drie opties:
  • De Sundtek hardware als je single-tuner of USB zoekt
  • HDHomerun als je multi-tuner zoekt, maar niet te duur (en je geen PCI(e) hebt)
  • Digital Devices als je geld hebt en op zoek bent naar het neusje van de zalm (en PCI dus)
Mocht je een sprong in het diepe willen wagen dan kun je voor een USB stick gaan als de PCTV 521e of iets van Hauppauge. De drivers voor de demodulator lijken er aan te komen, maar wees je ervan bewust dan die hardware heel snel end-of-life is (kleine oplages, weinig gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
Matched: opnemen, dvb, c
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:41:
[...]

Voor zover ik weet is in Tvheadend geen ondersteuning voor een CAM van bijvoorbeeld Alphacrypt voor hardwarematig decoderen, daarom gebruik ik nu een Smargo USB cardreader en een softcam (OSCam).
Klopt inderdaad (ten minste, de laatste keer dat ik ernaar zocht is grofweg 6 maanden geleden, en dat ging toen niet). In een Windows-based build is een hardware-CAM daarmee ook het meest praktisch, maar in een Linux-build zit je al snel aan een softcam zoals oscam, met alle mogelijke configuratie-problemen en kans op storingen van dienst. Het blijven immers allemaal services die met elkaar moeten communiceren en de kans op een verstoring daarin is nu eenmaal iets groter dan wanneer dat hardwarematig wordt afgehandeld.
[...]

Ach ja ik ben Tvheadend wel gewend en ik ga echt geen Windows gebruiken ;)
Alle2 heeft zn voor en zn nadelen. Naar mijn mening is de beste setup dan ook een server ergens in het netwerk die het hele netwerk van alles voorziet, dus ook van TV. (dus tuner-cards in de server plaatsen). Dat kan prima in een windows-omgeving dan. Voor clients werkt windows ook prima, maar mijn voorkeur daarin gaat dan toch weer uit naar OpenElec, vanwege snelheid eenvoud en stabiliteit van de omgeving.
Als de kaarten van Digital Services worden ondersteund door Linux dan lijkt mij dat the way to go. Twee tuners met de uitbreiding van twee extra tuners, dan kan ik op drie televisies tegelijk TV kijken en heb ik nog een tuner beschikbaar voor opnemen, scannen, EPG grab e.d. :)

Inderdaad niet goedkoop met ruim 300 euro.
Uiteraard kan je mits je binnen dezelfde transponderstreams blijft veel meer simultaan bekijken nog. Overigens kan je ook combineren, of nog verder uitbreiden. Dus bijvoorbeeld 2x DVB-C en 2x DVB-S, of zelfs met 8 tuners en 2 CAM's (dus 2 verschillende abonnementen). Er is heel veel in mogelijk, mits je bereid bent ervoor te betalen uiteraard.
Ten opzichte van andere hardware vallen de prijzen overigens nog wel mee. Een single tuner is al gauw rond de 100,-, en als je dat 2x moet én 2 CAM's moet aanschaffen, dan zit je al op zo'n 400,- maar gebruik je ook nog eens een extra PCI(e)-slot.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:03:
[...]

Volgens mij was de vraag voor Linux, en dan is dat zeker niet waar. Hardware die werkt is al moeilijk te vinden, hardware die ondersteuning heeft en goed werkt is nog moeilijker.

[...]

Hardware CAM's hebben een limiet op het maximaal aantal Transport Streams die kunnen worden ontsleuteld, dat heeft een softcam niet.
Klopt. Een alphacrypt kan er 4 simultaan verwerken. Dat lijkt mij toch vrij ruim. Ik heb in ieder geval nog nooit de behoefte aan meer simultane streams gehad, en mocht dat wel zo zijn, dan kan je er natuurllijk een 2e CAM bij steken.
Daarnaast is het duur.
Duur is relatief. Ja, het kost geld, maar het is een betrouwbare oplossing. Dat kost nu eenmaal wat.
Voor de echte huis-tuin-en-keuken gebruiker is het inderdaad een makkelijke weg, maar een beetje Tweaker moet toch echt OSCam wel werkend kunnen krijgen.
Het gaat niet om werkend krijgen, maar om een stabiele en betrouwbare omgeving te realiseren. Werkend krijgen lukt altijd wel met wat inzet, maar een systeem wat zo nu en dan niet werkt, wordt al gauw aan de kant geschoven. Ik heb immers niets aan een systeem waar ik opnames mee kan doen... zo af en toe, als het wil werken.... Dan geef ik liever wat meer uit, en heb iets wat het gewoon doet.
Daarnaast zijn de zaptijden gewoonweg sneller.
Zaptijden worden met name bepaald door de inrichting van de software (drivers) van de tuner, en de snelheid waarmee dit geladen kan worden. Zo kan met dezelfde CAM op de ene tuner een zap-tijd zijn van 10 seconden, terwijl met exact dezelfde omgeving, met de andere tuner de zap-tijd 3 seconden is.
En onder Linux is voor TVHeadend geen support voor CI-sloten (mythtv wel geloof ik). En ik heb OSCam met een uptime van enkele maanden, dus stabiel is het ook.
De duur van uptime zegt natuurlijk niet zo heel veel over de stabiliteit. Dat hangt immers samen met de intensiviteit van gebruik, de omgeving waarin het draait etc. Het geeft een indicatie, maar ook niet meer dan dat. Er zijn simpelweg te veel variabelen waarop het mis kan lopen om alleen op basis daarvan de stabiliteit te beoordelen. Het wil zeker niet zeggen dat een softcam daarmee niet goed is, maar het is een wezenlijke andere benadering van werken wat toch wel essentieel is om te weten voordat je een keuze voor het ene of het andere systeem maakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:46:
[...]

Leuk en aardig al je berichten maar waarom moeten deze ineens verwijderd worden?
Mag een ander er niet wijzer van worden?
Nee, niemand mag weten wat ik doe.. :P
Grapje natuurlijk. ;)

Ik heb de berichten gemarkeerd omdat deze foutieve informatie hadden, en ik daardoor gebruikers van mijn kaart in de war zou brengen en/of dit topic zou spammen.
Kijk ik nu echter terug, dan had ik ze inderdaad beter kunnen laten staan, omdat de mods hier geen berichten verwijderen.

.. On-topic: Back to Windows (8.1).. Eens kijken of we de combinatie nu wel aan de praat krijgen:
- HVR-5500
- Smartreader v2 (smargo)
- DVB-C (Ziggo)

Tips zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
[b][message=42883332,noline]kroegtijger schreef op zondag 14 september 2014 @
Klopt. Een alphacrypt kan er 4 simultaan verwerken. Dat lijkt mij toch vrij ruim. Ik heb in ieder geval nog nooit de behoefte aan meer simultane streams gehad, en mocht dat wel zo zijn, dan kan je er natuurllijk een 2e CAM bij steken.
Makkelijk gezegd, wil je meer streams verwerken kan je een Alphacrypt erbij kopen, dan ben je dus weer geld kwijt, Bij mij draait OScam ook zonder problemen. De duur van de uptime zegt wel degelijk wat aangezien je voor elke instelling Oscam moet herstarten, dat hoeft dus niet want Oscam blijft draaien, daarmee krijg je dus een stabiele en betrouwbare omgeving wat op bijna elke platform draait.

Zaptijden met TVHeadend zijn sneller dan elk andere backend dat heb ik getest met 9 verschillende tuners.
HollowGamer schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:27:
[...]

Nee, niemand mag weten wat ik doe.. :P
Grapje natuurlijk. ;)

Ik heb de berichten gemarkeerd omdat deze foutieve informatie hadden, en ik daardoor gebruikers van mijn kaart in de war zou brengen en/of dit topic zou spammen.
Kijk ik nu echter terug, dan had ik ze inderdaad beter kunnen laten staan, omdat de mods hier geen berichten verwijderen.

.. On-topic: Back to Windows (8.1).. Eens kijken of we de combinatie nu wel aan de praat krijgen:
- HVR-5500
- Smartreader v2 (smargo)
- DVB-C (Ziggo)

Tips zijn altijd welkom :)
Heb je Oscam al werkend?

[ Voor 29% gewijzigd door layzzzz op 15-09-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net zo snel als dvbviewer of mediaportal hier... ligt denk ik ook aan de versie/tuner. In het verleden kon zappen wel eens wat langer duren met mediaportal maar dat is nu niet noemenswaardig. Vaak zijn langere zaptijden het gevolg van codecissues of niet optimale settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Matched: xbmc, dvb, c
Ja, alleen onder Linux werkt mijn smartcard. Bij Windows blijft 'ie hangen. Denk dat Windows 8.1 het probleem is.

Plan is nu om de RaspberryPi te gebruiken voor Oscam en op Windows dvb front/back & acamd te installeren.

Ben alleen op zoek naar een lichte set; dacht zelf aan NextPVR en XBMC als front.
Maar misschien is er iets sneller/lichter pakket. Het is namelijk niet echt ewn krachtig beestje. :p

Mediaportal vond ik (vroeger) nogal zwaar. Heb licentie van MCE (Win8), maar die neemt op in een 'raar' formaat.

Het is ook de bedoeling dat een 'leek' er mee om kan gaan. Daardoor leek me XBMC het meest interessante.

Wat is jullie idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
kroegtijger schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:38:
[...]
[...]
Duur is relatief. Ja, het kost geld, maar het is een betrouwbare oplossing. Dat kost nu eenmaal wat.
[...]
Het gaat niet om werkend krijgen, maar om een stabiele en betrouwbare omgeving te realiseren. Werkend krijgen lukt altijd wel met wat inzet, maar een systeem wat zo nu en dan niet werkt, wordt al gauw aan de kant geschoven. Ik heb immers niets aan een systeem waar ik opnames mee kan doen... zo af en toe, als het wil werken.... Dan geef ik liever wat meer uit, en heb iets wat het gewoon doet.
Ik vind de prijs nogal een verschil, en dat heeft niets met relatief te maken. En het verschil tussen iets werkend krijgen en het stabiel zijn is ook geen argument. Je moet gewoon een goedkope reader van een paar euro kopen (dus geen Smargo), en gewoon de configuratie van internet overnemen.
[...]
Zaptijden worden met name bepaald door de inrichting van de software (drivers) van de tuner, en de snelheid waarmee dit geladen kan worden. Zo kan met dezelfde CAM op de ene tuner een zap-tijd zijn van 10 seconden, terwijl met exact dezelfde omgeving, met de andere tuner de zap-tijd 3 seconden is.
[...]
De snelheid waarmee de drivers van de tuner geladen kunnen worden? Ik laad bij zappen niet constant andere drivers. En die zaptijden van 10 seconden en 3 seconden zijn echt heel erg overdreven. En dan maakt de CAM echt wel uit, want dat is de langzaamste schakel.
De duur van uptime zegt natuurlijk niet zo heel veel over de stabiliteit. Dat hangt immers samen met de intensiviteit van gebruik, de omgeving waarin het draait etc. Het geeft een indicatie, maar ook niet meer dan dat. Er zijn simpelweg te veel variabelen waarop het mis kan lopen om alleen op basis daarvan de stabiliteit te beoordelen. Het wil zeker niet zeggen dat een softcam daarmee niet goed is, maar het is een wezenlijke andere benadering van werken wat toch wel essentieel is om te weten voordat je een keuze voor het ene of het andere systeem maakt.
Uptime is bij mij ook werkende uptime. Als iets maanden lang zonder ingrijpen prima werkt, dan snap ik niet waarom uptime niet iets kan zeggen over stabiliteit.

Ik snap echt niet waarom je zo negatief bent over een softcam oplossing. Er zijn hier meerdere mensen waarbij het uitstekend werkt, en de mensen die hier stabiliteitsproblemen hadden hadden een Smargo. Die hebben bugs en zijn veel te duur: koop alsjeblieft een seriele reader van een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:19:
[...]

Ik vind de prijs nogal een verschil, en dat heeft niets met relatief te maken.
Prijs heeft in deze context juist alles met relatief te maken natuurlijk, aangezien je het in verhouding tot een alternatief bekijkt. Bekijk je het in verhouding met een softcam, dan is het duur. Bekijk je het in verhouding met een dedicated PVR settop box met vergelijkbare capaciteiten, dan is het juist weer goedkoop. Oftewel, prijs is enorm relatief in deze.
En het verschil tussen iets werkend krijgen en het stabiel zijn is ook geen argument. Je moet gewoon een goedkope reader van een paar euro kopen (dus geen Smargo), en gewoon de configuratie van internet overnemen.
Op het moment dat je services en processen moet gaan laten lopen om iets werkend te krijgen en te houden, bestaat er gewoonweg de kans dat die services / processen er mee stoppen, of fouten maken. De beste manier om daar problemen mee te voorkomen is door simpelweg te zorgen dat die zaken niet aanwezig zijn. Immers, wat er niet is, kan geen problemen geven. Nogmaals, het is niet gezegd dat een softcam per definitie instabiel is natuurlijk. Dat zijn 2 verschillende dingen.
De snelheid waarmee de drivers van de tuner geladen kunnen worden? Ik laad bij zappen niet constant andere drivers. En die zaptijden van 10 seconden en 3 seconden zijn echt heel erg overdreven. En dan maakt de CAM echt wel uit, want dat is de langzaamste schakel.
Je denkt misschien dat je niet steeds je driver opnieuw laad, maar bij een hoop backends is dit wel degelijk het geval helaas, wat de boel toch echt niet altijd ten goede komt.
[...]

Uptime is bij mij ook werkende uptime. Als iets maanden lang zonder ingrijpen prima werkt, dan snap ik niet waarom uptime niet iets kan zeggen over stabiliteit.
Dat leg ik toch uit leek me, maar ok... Je kan een uptime scoren van 2 jaar zonder enig probleem met een server die je elke week 1x benaderd om 1 bestandje vanaf te halen en dan roepen dat je server stabiel is. Je kan diezelfde server die zo enorm stabiel was mogelijk wel binnen 10 minuten onderuit trekken als je het ding zwaar belast. Oftewel, uptime en stabiliteit hoeven totaal niet aan elkaar gerelateerd te zijn. Het kan wel, maar het hoeft absoluut niet.
Ik snap echt niet waarom je zo negatief bent over een softcam oplossing. Er zijn hier meerdere mensen waarbij het uitstekend werkt, en de mensen die hier stabiliteitsproblemen hadden hadden een Smargo. Die hebben bugs en zijn veel te duur: koop alsjeblieft een seriele reader van een paar euro.
Ik ben niet negatief over een softcam, dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Ik wijs er alleen op dat het een andere manier van werken is. Sterker nog, een softcam kan ook een hoop voordelen geven. Denk bijvoorbeeld aan de cam centraal in je netwerk beschikbaar stellen en je clients van een tuner-card voorzien waarbij je dus allemaal dezelfde cam gebruikt (card-sharing dus). Het mag weliswaar officieel niet, maar met een hardwarematige cam kan je dat niet bereiken. Het is niet dat het een beter is dan het ander, maar het is dat er een wezenlijk verschil in de 2 systemen zit, waarbij alle2 voor- en nadelen kennen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het sleutelwoord dat het voor zijn situatie prima voldoet :P
Softcam is leuk en aardig, en buiten dat die smargo issues heeft moet je in het geval zoals ik had bij een mediaportal install ook constant gepatchte files hebben. Bovendien gad dat intern weer een hoop ellende bovenop als je mediaportal als frontend gebruikte. Het is een andere manier van werken ja en ook absoluut niet voor iedereen geschikt, heb eieren voor mijn geld gekozen en ben met een cam oplossing super tevreden die mij niet meer gekost heeft dan destijds een andere dual tuner kaart + reader dus het kan zelfs even duur zijn.

Maar volgens mij mag je binnenshuis gewoon camsharen hoor, zolang die poort maar niet openstaat naar buiten als het waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

HollowGamer schreef op maandag 15 september 2014 @ 07:08:
[...]

Ja, alleen onder Linux werkt mijn smartcard. Bij Windows blijft 'ie hangen. Denk dat Windows 8.1 het probleem is.

Plan is nu om de RaspberryPi te gebruiken voor Oscam en op Windows dvb front/back & acamd te installeren.

Ben alleen op zoek naar een lichte set; dacht zelf aan NextPVR en XBMC als front.
Maar misschien is er iets sneller/lichter pakket. Het is namelijk niet echt ewn krachtig beestje. :p

Mediaportal vond ik (vroeger) nogal zwaar. Heb licentie van MCE (Win8), maar die neemt op in een 'raar' formaat.

Het is ook de bedoeling dat een 'leek' er mee om kan gaan. Daardoor leek me XBMC het meest interessante.

Wat is jullie idee? :)
Ik heb het allemaal op Windows 8.1 werkend... ik HAD een Smartreader v1 en moest daarvoor een speciefeke driver gebruiken anders werkt het niet in (oa.) OSCam. Ik had wat stabiliteits problemen met die Smartreader en ben daarom sinds een paar dagen overgestapt naar die TBS reader met de standaard FTDI driver van Microsoft en heb tot nu toe nog geen problemen gehad..., maar vindt het nog te vroeg om een definitieve conclusie te trekken.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
kroegtijger schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:14:
[...]
Je denkt misschien dat je niet steeds je driver opnieuw laad, maar bij een hoop backends is dit wel degelijk het geval helaas, wat de boel toch echt niet altijd ten goede komt.
[...]
Dat is dan wel een hele idiote backend. TVHeadend en MythTV doen dat allebei zeker weten niet. Ik ken de driver architectuur onder Linux, en als dit onder Windows wel zo is dan snap ik niet waarom. Zowel driver als firmware bevatten geen enkele reden om drivers of firmware opnieuw te laden bij het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediaportal / Argus / 4therecord doen dit allemaal niet, eyetv op osx ook niet... mogen wij weten welke backends je dan bedoeld want nu ben ik ook benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moet je mediaportal en argus continue patchen? Doe ik hier ook niet, draait al meer als een jaar dezelfde software gewoon op. Trouwens met een smargo, die als enige patch een plakbandje op de smartcard heeft, waarom? Omdat er een tweejarige was die er graag aanzat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Matched: xbmc, c
wat is de zaptijd op xbmc met dbviewer pro als backend en een digital devices tuner? want ik lees hier en daar 10 seconden, maar dat is voor mij niet acceptabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:41:
Waarom moet je mediaportal en argus continue patchen? Doe ik hier ook niet, draait al meer als een jaar dezelfde software gewoon op. Trouwens met een smargo, die als enige patch een plakbandje op de smartcard heeft, waarom? Omdat er een tweejarige was die er graag aanzat
In de handleiding van zapman welke ik gevolgd heb destijds toen ik er niet helemaal uit kwam, situatie gebruikt tot ergens versie 1.5 vanaf 1.1 ergens dus vrij lang, moest er elke mediaportal versie opnieuw een dll gepacht worden staat me bijvoor mdapi staat me bij. Heb het al een tijd niet meer en zie zo vlug de guide niet meer dus dit graaf ik zo uit mijn geheugen. Die patch voor mdapi zorgde of kon zorgen voor problemen met codecs, gui elementen en weet ik het wat nog meer allemaal. Ik heb destijds een aantal van deze problemen gehad incl. de mediaportal frontend en heb toen besloten dat het niks voor mij was. De smargo had ik uiteindelijk 24/7 stabiel toen hij op een dedicated server ging die 24/7 aan stond, maar zodra ik het aan mijn htpc koppelde en ook standby ging gebruiken ging het goed mis. Het was alles bij elkaar voor mij gewoon een onwenselijke situatie waardoor ik naar alternatieven ben gaan zoeken en heb gevonden. Destijds en nu wellicht ook nog bood een digital devices voor mijn hardware config zelfs de goedkoopste oplossing of was even duur, heb iig geupgrade zonder al te veel bij te leggen.
Ferra schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:44:
wat is de zaptijd op xbmc met dbviewer pro als backend en een digital devices tuner? want ik lees hier en daar 10 seconden, maar dat is voor mij niet acceptabel...
Kan ik voor je uittesten, dvbviewer zelf zapt erg snel met minder dan een halve seconde, iig niet telbaar in de zin van tot 1 tellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Donderstraaltje op 15-09-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:27:
[...]

Dat is dan wel een hele idiote backend. TVHeadend en MythTV doen dat allebei zeker weten niet. Ik ken de driver architectuur onder Linux, en als dit onder Windows wel zo is dan snap ik niet waarom. Zowel driver als firmware bevatten geen enkele reden om drivers of firmware opnieuw te laden bij het zappen.
Dat geldt o.a. voor DVBViewer Pro, maar ook voor andere software. Het heeft te maken met de manier waarop XBMC gebruik maakt van de diensten (je zou het misschien dan ook beter als een XBMC-probleem dan als een backend-probleem kunnen classificeren, maar het hangt in ieder geval tussen die 2 systemen in). Lees o.a maar hier:
http://www.dvbviewer.tv/f...hannel-switching-in-xbmc/
It heavily depends on the DVB card in use. XBMC performs a TEARDOWN and SETUP at every channel change which results in the tuner being reopened at the RS. So depending on how fast the driver of the DVB card does that will channel switching be slower or faster.

With TechnoTrend for example, the CAM is reset on a tuner re-open. Switching channels with a CAM inserted therefore takes more than 10s.

With Digital Devices hardware, I am at approx. 3s.

Best would be, if XBMC did not perform TEARDOWN and SETUP on channel change, see here.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:23:
Volgens mij is het sleutelwoord dat het voor zijn situatie prima voldoet :P
Softcam is leuk en aardig, en buiten dat die smargo issues heeft moet je in het geval zoals ik had bij een mediaportal install ook constant gepatchte files hebben. Bovendien gad dat intern weer een hoop ellende bovenop als je mediaportal als frontend gebruikte. Het is een andere manier van werken ja en ook absoluut niet voor iedereen geschikt, heb eieren voor mijn geld gekozen en ben met een cam oplossing super tevreden die mij niet meer gekost heeft dan destijds een andere dual tuner kaart + reader dus het kan zelfs even duur zijn.

Maar volgens mij mag je binnenshuis gewoon camsharen hoor, zolang die poort maar niet openstaat naar buiten als het waren.
Geen idee hoe de regels zijn mbt cam-sharing binnenshuis... En waar ligt dan precies de grens van wat mag? Want wat als ik nu een VPN naar mijn huis maak en connect over die verbinding er naartoe? Mag het dan wel? En als ik die VPN voor bijvoorbeeld familie beschikbaar stel? Hoe zit dat dan in een studentenhuis om maar wat te noemen? Het wordt wel een grijs gebied dan....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:06:
[...]

Geen idee hoe de regels zijn mbt cam-sharing binnenshuis... En waar ligt dan precies de grens van wat mag? Want wat als ik nu een VPN naar mijn huis maak en connect over die verbinding er naartoe? Mag het dan wel? En als ik die VPN voor bijvoorbeeld familie beschikbaar stel? Hoe zit dat dan in een studentenhuis om maar wat te noemen? Het wordt wel een grijs gebied dan....
Volgens mij, maar dat moet ik erop nalezen dan, sluit je het abbo af op het adres dus binnenshuis mag en een studentenhuis zou dan ook mogen. Een VPN richting familie daar zou het dan weer niet mogen. Er was in de recente geschiedenis meen ik wel een uitspraak of iig iets van de providers wat zeker niet mocht. Staat ook in dit topic of een ander deel ervan maar geen idee welke. Iemand hier weet vast wel wat ik bedoel en kan het aanhalen :P. Er lijkt mij iig geen grijs gebied te zijn.

nieuws: Politie arresteert bij invallen 7 personen wegens runnen cardsharing-netwerk

Tegen betaling is dus in ieder geval strafbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Donderstraaltje op 15-09-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je mediaportal willen patchen als alles gewoon doet wat het moet doen. Zit hier op versie 1.3, draait top op Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel een hele oude versie, we zitten inmiddels aan de 1.9 en sindsdien is er ook oa de saf codec pack standaard toegevoegd wat een hele verademing is. Ik kan me niet meer herinneren allemaal hoe en wat maar tot en met versie 1.4 of 1.5 had ik nog wel aardige wat kleinere probleempjes zelf. Maar als het voor jou voldoet is het verder prima zo, vooral zo houden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Zelf heb ik ook Mediaportal 1.4 icm. FireDTV geprobeerd, het werkte wel alleen het zappen was traag en mijn vriendin was ondertussen gewend aan XBMC. Dat ik TVHeadend gebruik wil niet zeggen dat ik nooit ArgusTV oid. zal gebruiken, wanneer ik een dedicated HTPC met game-mogelijkheden wil bouwen zal ik echt naar een Windows build moeten kijken.

Laten we het erop houden dat allebei de oplossingen werken, de hardwarematige oplossing werkt alleen onder Windows de softcam is goedkoper en werkt onder meerdere platformen en is dus NIET onstabieler als een hardwarematige oplossing. Belangrijk bij het kopen van een softcam is dat dit dus een FTDI reader moet zijn. Card-sharing mag NIET niet van je WAN-poort op je router gebruik maken, dus geen VPN :).

Is het mogelijk dat we de startpost aanpassen? CIStem en ik (mag ik dat zeggen) hebben redelijke kennis van TV oplossing mbt. Linux, donderstraaltje en kroegtijger weer met Windows. Er is genoeg kennis om de startpost aan te passen zodat er niet continue vragen worden herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steamos + xbmc wordt wellicht voor jou een een optie?
Ben bezig geweest met ubuntu als test platform alleen het grootste punt is nog de beschikbaarheid van games en dan met name de grote titels op dit moment.
Dit scenario is een van de redenen waarom ik periodiek toch naar linux oplossingen kijk en reviews in de gaten houdt voor passieve grafische kaarten, wat mij betreft zit er juist toekomst in om ooit van windows af te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

kroegtijger schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:00:
[...]
Dat geldt o.a. voor DVBViewer Pro, maar ook voor andere software. Het heeft te maken met de manier waarop XBMC gebruik maakt van de diensten (je zou het misschien dan ook beter als een XBMC-probleem dan als een backend-probleem kunnen classificeren, maar het hangt in ieder geval tussen die 2 systemen in). Lees o.a maar hier:
http://www.dvbviewer.tv/f...hannel-switching-in-xbmc/

[...]
Dit is wellicht enorm off-topic, maar ik wil hier toch nog even wat op antwoorden:

Inderdaad, in de meeste gevallen ligt het echt niet aan de backend. Er zijn (of waren) algemene channel-switch-tijd-issues bij zo'n beetje elke PVR-plugin voor XBMC.

Ik heb recent nog diverse server-backends geprobeerd en getest op: stabiliteit, verbruik en snelheid icm XBMC. De algemene conclusie: zo'n beetje elke PVR-backend heeft te maken met lange zap tijden.

Nu is de opzet via XBMC een stuk anders en geeft het mij natuurlijk een all-in-one ervaring, maar het valt wel op dat het opvragen van dezelfde stream via VLC op een andere PC een stuk sneller gaat dan bij XBMC.

Vanuit mijn persoonlijke ervaringen met DVB Viewer Pro icm XBMC via DVB-S2 kan ik in ieder geval het volgende zeggen:

- Het switchen met DVB Viewer Pro als frontend naar de Recording Service duurt circa 2 tot 3 seconden (zowel icm een CI-cam als via ACAMD).

Ik praat hier over dus over het zappen van encrypted HD kanaal naar HD kanaal op een aparte transponder.

- Het zappen met XBMC als frontend naar de Recording Service plugin met de standaard XBMC-build duurde in bepaalde gevallen zelfs 30 seconden.
- Het zappen met een aparte/geoptimaliseerde XBMC build duurde maximaal 5 (timeshift disabled) tot maximaal 10 seconden (timeshift enabled).

Enkele andere voorbeelden om een indicatie te geven van de XBMC PVR-plugins:

- Kanalen switchen vanuit Linux VDR met de streamdev plugin in een VLC sessie is max 3 seconden.
- Kanalen switchen met RPi draaiende met MLD 4.0 is max 5 seconden (dit is een aparte VDR distributie voor de RPi dat gebruik maakt van de streamdev-client en een RPi output plugin).

Zappen met XBMC als frontend via de XVDR en/of VNISERVER plugin duurde 5 tot 10 seconden.
Zappen met XBMC als frontend via de VU+/Enigma2 plugin duurde minimaal 10 seconden.
Zappen met XBMC als frontend via de DVBLink plugin duurde 5 tot 10 seconden.

De enige plugin die enorm goed presteerde was de Simple IPTV plugin. Een test met een M3U bestand met daarin enkele http-links naar VDR (dat weer gebruik maakt van de streamdev-plugin) gaf mij binnen 5 seconden gewoon beeld :P
Donderstraaltje schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:56:
Ben bezig geweest met ubuntu als test platform alleen het grootste punt is nog de beschikbaarheid van games en dan met name de grote titels op dit moment.
Dit scenario is een van de redenen waarom ik periodiek toch naar linux oplossingen kijk en reviews in de gaten houdt voor passieve grafische kaarten, wat mij betreft zit er juist toekomst in om ooit van windows af te stappen :)
IMHO zou ik hier op dit moment alleen over nadenken als je SteamOS hardware beschikt over een NVIDIA GPU. De huidige Linux drivers voor AMD GPU's zijn echt ruk/instabiel en resulteren in enorm wisselende framerates en speelervaringen. De Intel drivers zijn een goed alternatief, maar als het om GPU power aankomt dan zijn NVIDIA GPU's de enige logische keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door nwagenaar op 15-09-2014 13:04 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:09:
[...]

Volgens mij, maar dat moet ik erop nalezen dan, sluit je het abbo af op het adres dus binnenshuis mag en een studentenhuis zou dan ook mogen. Een VPN richting familie daar zou het dan weer niet mogen. Er was in de recente geschiedenis meen ik wel een uitspraak of iig iets van de providers wat zeker niet mocht. Staat ook in dit topic of een ander deel ervan maar geen idee welke. Iemand hier weet vast wel wat ik bedoel en kan het aanhalen :P. Er lijkt mij iig geen grijs gebied te zijn.

nieuws: Politie arresteert bij invallen 7 personen wegens runnen cardsharing-netwerk

Tegen betaling is dus in ieder geval strafbaar.
Dat laatste weet ik inderdaad zeker ja, maar ook niet tegen betaling is het strafbaar. Maar of je binnenshuis oneindig door mag gaan ermee weet ik niet. Ziggo biedt ook niet zomaar ondersteuning tot max 5 smartcards lijkt me.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
layzzzz schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:38:
[...]
Is het mogelijk dat we de startpost aanpassen? CIStem en ik (mag ik dat zeggen) hebben redelijke kennis van TV oplossing mbt. Linux, donderstraaltje en kroegtijger weer met Windows. Er is genoeg kennis om de startpost aan te passen zodat er niet continue vragen worden herhaald.
Ik heb een poging gedaan voor de startpost, maar de moderators reageren niet. Vooral de vragen over "welke hardware kan ik nu het beste kopen" en "mijn Smargo werkt soms niet" zijn een beetje te frequent aan het worden.
nwagenaar schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:57:
[...]
Dit is wellicht enorm off-topic, maar ik wil hier toch nog even wat op antwoorden:

Inderdaad, in de meeste gevallen ligt het echt niet aan de backend. Er zijn (of waren) algemene channel-switch-tijd-issues bij zo'n beetje elke PVR-plugin voor XBMC.
Niet off-topic volgens mij :). Mijn huidige setup van XBMC, TVHeadend en OSCam zit nu onder de twee seconden. De reden daarvoor is dat het wisselen van kanalen in TVHeadend echt heel snel is, de langzaamste factor op mijn systeem is nu XBMC. Bij XBMC worden volgens mij de codec's opnieuw geladen, en dat maakt het de langzamere factor. Het lijkt erop dat de oplossingen die jij noemt de bottleneck bij de backend hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

gibraltar schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:22:
[...]
Ik heb een poging gedaan voor de startpost, maar de moderators reageren niet. Vooral de vragen over "welke hardware kan ik nu het beste kopen" en "mijn Smargo werkt soms niet" zijn een beetje te frequent aan het worden.
Mensen zijn gewoon enorm lui en zodra een handleiding niet meer werkt omdat er iets is veranderd terwijl hun kennis van het platform minimaal is, dan kan je dit verwachten.

IMHO verwachten wij GoT toch wel veel meer uitzoekwerk en wellicht dat wij wat te makkelijk zijn in het direct aanbieden van een oplossing :+
[...]
Niet off-topic volgens mij :). Mijn huidige setup van XBMC, TVHeadend en OSCam zit nu onder de twee seconden. De reden daarvoor is dat het wisselen van kanalen in TVHeadend echt heel snel is, de langzaamste factor op mijn systeem is nu XBMC. Bij XBMC worden volgens mij de codec's opnieuw geladen, en dat maakt het de langzamere factor. Het lijkt erop dat de oplossingen die jij noemt de bottleneck bij de backend hebben liggen.
Volgens mij heb ik anders toch wel enkele keren laten zien dat het probleem niet in de backend zit maar in de diverse PVR plugins binnen XBMC. Want als ik non-XBMC tools gebruik dan heb ik wel binnen 2 tot 3 seconden beeld op dezelfde backend en met dezelfde kanalen.

TVHeadend was in mijn geval ook de snelste TV backend oplossing die ik had getest, maar ook bij deze configuratie ervaarde ik dat het 3 tot 4 seconden kon duren alvorens ik beeld kreeg.

Let wel, ik kijk via DVB-S en ook meerdere satellieten. Dus dit kan de oorzaak zijn waarom mijn configuratie wat extra tijd meer heeft en waarom mijn tijdsduur niet overeenkomt met jouw configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Donderstraaltje schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:56:
Heb ik geprobeerd alleen je moet dan toch een dedicated PC hebben, ik zit in hetzelfde schuitje als jou, ik draai Windows als main-pc omdat ik games erop wil spelen zodra er triple A titels naar Linux komen ben ik weg. Wanneer je naar HTPC oplossingen gaat kijken vind ik Windows moeilijk te beheren maar dat is natuurlijk mijn mening, iemand die Windows al verschillende jaren draait op zijn HTPC heeft natuurlijk een andere mening (ik heb geen zin in weer een Windows-Linux discussie).

Overigens zap ik op mijn Pi snelller dan op de HTPC waar alle apparatuur inzit 8)7
nwagenaar schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:48:
[...]
Mensen zijn gewoon enorm lui en zodra een handleiding niet meer werkt omdat er iets is veranderd terwijl hun kennis van het platform minimaal is, dan kan je dit verwachten.

IMHO verwachten wij GoT toch wel veel meer uitzoekwerk en wellicht dat wij wat te makkelijk zijn in het direct aanbieden van een oplossing :+
Ik heb inmiddels een modje gevraagd of ik de startpost mag aanpassen, veel trial en error kan voorkomen worden. Ik ben inmiddels mede-auteur ik zal deze week de post aanpassen als iemand suggesties heeft graag per DM. kroegtijger ik kan je hulp mbt. Windows instalatie wel gebruiken, hetzelffde geldt voor CIstem mbt. Linux.

[ Voor 30% gewijzigd door layzzzz op 15-09-2014 14:20 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48
gibraltar schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:22:
[...]

Zou dat op één of andere manier uit te schakelen zijn? Ik gebruik een intel NUC, ding is bloed snel, maar zie altijd eerst even een pauze knop in beeld bij een zap actie. De zap actie gaat ansich niet traag, maar zou mooi zijn als hij dit niet meer hoeft te doen. Of is de pause actie de tijd die hij nodig heeft om beeld en geluid te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Sa1 schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:15:
[...]
Of is de pause actie de tijd die hij nodig heeft om beeld en geluid te syncen?
Exact wat jij noemt. Van wat ik er toen van begreep moest de decoder gerestart worden omdat er anders problemen waren. Er was een "margo build" die dat geloof ik niet deed, en dan had je soms meer crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
layzzzz schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:09:
[...]

Heb ik geprobeerd alleen je moet dan toch een dedicated PC hebben, ik zit in hetzelfde schuitje als jou, ik draai Windows als main-pc omdat ik games erop wil spelen zodra er triple A titels naar Linux komen ben ik weg. Wanneer je naar HTPC oplossingen gaat kijken vind ik Windows moeilijk te beheren maar dat is natuurlijk mijn mening, iemand die Windows al verschillende jaren draait op zijn HTPC heeft natuurlijk een andere mening (ik heb geen zin in weer een Windows-Linux discussie).

Overigens zap ik op mijn Pi snelller dan op de HTPC waar alle apparatuur inzit 8)7

[...]

Ik heb inmiddels een modje gevraagd of ik de startpost mag aanpassen, veel trial en error kan voorkomen worden. Ik ben inmiddels mede-auteur ik zal deze week de post aanpassen als iemand suggesties heeft graag per DM. kroegtijger ik kan je hulp mbt. Windows instalatie wel gebruiken, hetzelffde geldt voor CIstem mbt. Linux.
Uiteraard help ik graag daaraan mee. Het is wel zo prettig om een handleiding beschikbaar te hebben die ook werkt, in plaats van dat je eerst de handleiding volgt, en daarna nog 40 pagina's aan posts moet doorlezen om de changes en fixes bij elkaar te harken om de handleiding werkend te krijgen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kroegtijger, helemaal waar. Tuurlijk is er veel in een topic te vinden, maar meer dan 40 pagina's doorlopen om voornamelijk off-topic dingen te lezen of vervolgens ontdekken dat er nooit een antwoord komt schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Inmiddels Linux ingeruild voor Windows 8.1 x64 op de NAS.
Op de RaspberryPI draait nu oscam en zo te zien werkt dit goed/voldoende. :)

Ik was het liefst helemaal gebleven bij Linux, maar ik krijg de HVR-5500 gewoon niet stabiel/werkend. :(

De handleiding van Zepman heb ik gebruikt om een groot deel aan de praat te krijgen. Toch heb ik (voor alsnog) gekozen voor ArgusTV (backend), XBMC (front) en Oscam voor het delen van de smartkaart.

Nu heb ik via XBMC (het duurt wel een paar seconde btw.) beeld op NL1 (NPO1/NPO1 HD). Alleen gebeurt er niks met versleutelde kanalen. XBMC blijft hangen, maar ik zie ook niks terug in de logs van Oscam dat een user is ingelogd, etc.

Denk dat de filter niet goed werkt (MDAPI). Ik heb MDAPI Plus gedownload van Sf, vervolgens acamd.dll als plugin gekozen tijdens de installatie, bestanden van acamd gekopieerd in dezelfde map waar de plugin naartoe was gekopieerd, en als laatste het bestand voor de cardreader aangepast zodat deze verwijst naar Oscam (newcamd protocol).

Is dit nu de juiste stap? Vergeet ik iets?

Verder wil ik zo licht mogelijke setup; is dit een goede keuze? Of zouden jullie toch overstappen naar MCE of iets anders?

Bedankt alvast. :)

PS. Ja, ik weet dat er vele posts worden geplaatst (zoals deze), maar het gewoon niet allemaal makkelijk terug te vinden. Ook is het zo dat iedereen over het algemeen verschillende setups draait. Een algemene handleiding zou kunnen, maar dit wordt nog niet zo gemakkelijk als je zou denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
HollowGamer schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:36:
Inmiddels Linux ingeruild voor Windows 8.1 x64 op de NAS.
Op de RaspberryPI draait nu oscam en zo te zien werkt dit goed/voldoende. :)

Ik was het liefst helemaal gebleven bij Linux, maar ik krijg de HVR-5500 gewoon niet stabiel/werkend. :(

De handleiding van Zepman heb ik gebruikt om een groot deel aan de praat te krijgen. Toch heb ik (voor alsnog) gekozen voor ArgusTV (backend), XBMC (front) en Oscam voor het delen van de smartkaart.

Nu heb ik via XBMC (het duurt wel een paar seconde btw.) beeld op NL1 (NPO1/NPO1 HD). Alleen gebeurt er niks met versleutelde kanalen. XBMC blijft hangen, maar ik zie ook niks terug in de logs van Oscam dat een user is ingelogd, etc.

Denk dat de filter niet goed werkt (MDAPI). Ik heb MDAPI Plus gedownload van Sf, vervolgens acamd.dll als plugin gekozen tijdens de installatie, bestanden van acamd gekopieerd in dezelfde map waar de plugin naartoe was gekopieerd, en als laatste het bestand voor de cardreader aangepast zodat deze verwijst naar Oscam (newcamd protocol).

Is dit nu de juiste stap? Vergeet ik iets?

Verder wil ik zo licht mogelijke setup; is dit een goede keuze? Of zouden jullie toch overstappen naar MCE of iets anders?

Bedankt alvast. :)

PS. Ja, ik weet dat er vele posts worden geplaatst (zoals deze), maar het gewoon niet allemaal makkelijk terug te vinden. Ook is het zo dat iedereen over het algemeen verschillende setups draait. Een algemene handleiding zou kunnen, maar dit wordt nog niet zo gemakkelijk als je zou denken. ;)
worden de juiste mappen wel aangemaakt? Je moest volgens mij een speciale mdapifilter.ax downloaden bij argustv vandaan, mdapiplus is mij nog nooit gelukt.

Uiteindelijk had ik het ook keurig met oscam aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
ff checken hor, maar had net iets geks. Wij kijken niet zo heel vaak tv, en als we tv kijken zetten we hem eigenlijk nooit op pauze. Vandaag echter wel, Grease is nu op tv, en de kleine was aan het klieren dus de tv moest even op pauze. Dat gaat allemaal keurig, Met Play gaat hij ook keurig verder waar hij gebelven was.

Toen was er echter reclame, dus dacht ik, ik spoel em even door voor de vrouw. Vooruit spoelen gaat prima, maar hij gaat niet verder vanaf het livetv punt, maar gaat verder spoelen vanaf het begin van de opname.

Iemand dezelfde ervaring?

XBMC (openelec 4.1.6), TVHeadend als tv backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Iedereen bedankt voor de snelle input!
HollowGamer schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:36:

Bij acamd kan je voor monitor kiezen, start eens een versleutelde kanaal en bekijk wat er in je log tevoorschijn komt. Ik zou je conf bestandje eens nalopen. Ik heb ooit ArgusTV met acamd en oscam werkend gekregen, als je er echt niet uitkomt kan ik em wel even starten (heb nog een windows-partitie op mijn htpc :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
layzzzz schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:49:
Iedereen bedankt voor de snelle input!

[...]

Bij acamd kan je voor monitor kiezen, start eens een versleutelde kanaal en bekijk wat er in je log tevoorschijn komt. Ik zou je conf bestandje eens nalopen. Ik heb ooit ArgusTV met acamd en oscam werkend gekregen, als je er echt niet uitkomt kan ik em wel even starten (heb nog een windows-partitie op mijn htpc :P ).
die monitior gaat alleen lopen als de mdapifilter.ax herkend wordt, vandaar de vraag of de Card0_0 (enz) folders uberhaupt wel worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_boy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 14:48
kroegtijger schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:16:
[...]

Toevallig heb ik afgelopen nacht met de FloppyDTV gestoeid met vergelijkbare problemen. Wat betreft je smartcard moet je de smartcard eerst in een ander device (settopbox, CI+ CAM etc) activeren. Pas als je smartcard daarop werkt kan je hem in de AlphaCrypt CAM plaatsen. Let op dat je hem goed-om erin plaatst, maar daar was je dus al achter gekomen. Gezien dat je op de settop box ook E06 krijgt, en na schoonmaken deze wel goed is, lijkt het me dat de alphacrypt aan de binnenkant vies is. Controleer dus even opnieuw je smartcard of deze wel werkt in de settop-box. Wat je anders nog kan proberen is met een zachte, stevig en dunne doek met een heel klein beetje alcohol erop om een smartcard heen vouwen (eventueel neem je een stuk dik papier als de smartcard te dik is) en zo de contacten schoon te maken in de alphacrypt.
Voor wat betreft de FireDTV is het van belang dat je de juiste driver installeert. Default installeert deze namelijk met de MCE-driver, met als gevolg dat je tuner zich voor gaat doen als DVB-T device, zodat Windows MediaCenter ermee overweg kan. Kies dus voor de BDA-driver. Daarna uiteraard wel even de settings in MediaPortal goed zetten (afhankelijk van je regio) en daarna zou je netjes alle zenders moeten gaan zien.
Bedankt voor je reactie,Kroegtijger.

Had nog niet nagedacht over de mogelijkheid dat de FireDTV vies kan zijn vanbinnen.
Wel heb ik de BDA-driver geïnstalleerd,dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Ik had de smartcard al eerder gebruikt in de settop box,dus deze is reeds geactiveerd.

Ik ga hem binnenkort proberen schoon te maken, maar eerst even weekje weg dus kan even duren voordat ik weet of dit mijn probleem oplost.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16
[...]

Toevallig heb ik afgelopen nacht met de FloppyDTV gestoeid met vergelijkbare problemen. Wat betreft je smartcard moet je de smartcard eerst in een ander device (settopbox, CI+ CAM etc) activeren. Pas als je smartcard daarop werkt kan je hem in de AlphaCrypt CAM plaatsen. Let op dat je hem goed-om erin plaatst, maar daar was je dus al achter gekomen. Gezien dat je op de settop box ook E06 krijgt, en na schoonmaken deze wel goed is, lijkt het me dat de alphacrypt aan de binnenkant vies is. Controleer dus even opnieuw je smartcard of deze wel werkt in de settop-box. Wat je anders nog kan proberen is met een zachte, stevig en dunne doek met een heel klein beetje alcohol erop om een smartcard heen vouwen (eventueel neem je een stuk dik papier als de smartcard te dik is) en zo de contacten schoon te maken in de alphacrypt.
Voor wat betreft de FireDTV is het van belang dat je de juiste driver installeert. Default installeert deze namelijk met de MCE-driver, met als gevolg dat je tuner zich voor gaat doen als DVB-T device, zodat Windows MediaCenter ermee overweg kan. Kies dus voor de BDA-driver. Daarna uiteraard wel even de settings in MediaPortal goed zetten (afhankelijk van je regio) en daarna zou je netjes alle zenders moeten gaan zien.
Over dat activeren, ik heb zelf een tijd terug mijn 5e smartcard geactiveerd, en heb dat gedaan met iemand van de technische dienst van Ziggo aan de lijn....wij dachten beide hetzelfde dat deze eerst in een STB zou moeten maar ik wilde het eerst zo eens proberen terwijl hij in de FloppyDTV zat, in een minuut werd de smartcard geactiveerd _/-\o_ . Het hoeft dus niet volgens mij in een STB.

Ik ben trouwens momenteel ook weer aan het stoeien met mijn FloppyDTV's (duh :) ) en ik heb er nu wel problemen mee. Tot nu toe draaide deze vlekkeloos in een Win7 htpc (x86), maar omdat deze BSOD's begon te geven ga ik deze vervangen. De hardware is inmiddels 5 jaar oud dus ik had niet zoveel trek om hier nog energie in te steken. Echter in mijn nieuwe machine vallen na een tijdje beide FloppyDTV's weg, heel vreemd. Hier ben ik momenteel dus mee aan het klooien. Ik hoop dat ik het opgelost krijg want ik heb weinig trek om nieuwe spullen te halen. Wat speelt is, dat na een paar uur alletwee de tuners wegvallen. Ze zijn nog wel zichtbaar, maar niet te gebruiken. Ik hoop dat de firmware update gaat helpen.

Ook heb ik 3 laatste verschillende firmware versies gevonden waaronder de allerlaatste 2.4.4 Build 61030
bij interesse kan ik die wel even uploaden, ik was er wel even naar aan het zoeken aangezien ze bij DigitalDevices niet meer online staan.

Overigens sinds ik Mediaportal gebruik heb ik bij een paar zenders een raar probleem. Het geluid klinkt als Donald Duck, en het beeld hapert elke seconde. Lijkt alsof niet helmaal goed getuned wordt, of dat een codec niet goed overweg kan met die zender. Ik heb het op beide htpc's (zelfde hardware) en nu ook op de nieuwe. Het is dus denk ik een software-issue.
Speelt bij
- discovery science
- discovery world
- euronews

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 17-09-2014 19:35 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• kroegtijger
psy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:02:
[...]

Over dat activeren, ik heb zelf een tijd terug mijn 5e smartcard geactiveerd, en heb dat gedaan met iemand van de technische dienst van Ziggo aan de lijn....wij dachten beide hetzelfde dat deze eerst in een STB zou moeten maar ik wilde het eerst zo eens proberen terwijl hij in de FloppyDTV zat, in een minuut werd de smartcard geactiveerd _/-\o_ . Het hoeft dus niet volgens mij in een STB.
Dat maakt de boel weer wat eenvoudiger :)
Ik ben trouwens momenteel ook weer aan het stoeien met mijn FloppyDTV's (duh :) ) en ik heb er nu wel problemen mee. Tot nu toe draaide deze vlekkeloos in een Win7 htpc (x86), maar omdat deze BSOD's begon te geven ga ik deze vervangen. De hardware is inmiddels 5 jaar oud dus ik had niet zoveel trek om hier nog energie in te steken. Echter in mijn nieuwe machine vallen na een tijdje beide FloppyDTV's weg, heel vreemd. Hier ben ik momenteel dus mee aan het klooien. Ik hoop dat ik het opgelost krijg want ik heb weinig trek om nieuwe spullen te halen. Wat speelt is, dat na een paar uur alletwee de tuners wegvallen. Ze zijn nog wel zichtbaar, maar niet te gebruiken. Ik hoop dat de firmware update gaat helpen.
Als het een paar uur lang goed werkt en spontaan op alle2 tegelijkertijd stopt zou ik eerder zoeken in de firewire. Het is wel heel opvallend dat alle2 de tuners niet meer functioneren, terwijl 1 van de 2 maar in gebruik is. Het zou ook een driver-probleem kunnen zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk eigenlijk, tenzij natuurlijk het stoppen van functioneren tegelijkertijd valt met de update van de EPG. Dan zou het iets van een dubbele geheugen-adressering kunnen zijn, maar dat zou je in de eventviewer terug moeten kunnen zien dan. Misschien debug-logging aanzetten?
Ook heb ik 3 laatste verschillende firmware versies gevonden waaronder de allerlaatste 2.4.4 Build 61030
bij interesse kan ik die wel even uploaden, ik was er wel even naar aan het zoeken aangezien ze bij DigitalDevices niet meer online staan.
Zeker geinteresseerd om beschikbaar te hebben, maar gezien het bij mij nu vlekkeloos werkt wil ik er even niet aan prutsen :+
Overigens sinds ik Mediaportal gebruik heb ik bij een paar zenders een raar probleem. Het geluid klinkt als Donald Duck, en het beeld hapert elke seconde. Lijkt alsof niet helmaal goed getuned wordt, of dat een codec niet goed overweg kan met die zender. Ik heb het op beide htpc's (zelfde hardware) en nu ook op de nieuwe. Het is dus denk ik een software-issue.
Speelt bij
- discovery science
- discovery world
- euronews
Heb ik bij diverse installaties met MediaPortal gezien, en lijkt me gerelateerd aan timeshift. Probeer het eens met timeshift uitgeschakeld, of met DVBViewer Pro. Die laatste bevalt mij prima voor alsnog, maar zijn wel wat puntjes waar ik de afgelopen weken tegenaan ben gelopen ermee. Ten eerste lijkt het (nog) niet mogelijk om oude recordings, bijvoorbeeld die in MediaPortal zijn gemaakt, weer te importeren in de recordings in DVBViewer Recording Service, waardoor ze in XBMC dus ook niet in de recordings te vinden zijn. Ten tweede de time-shift, of liever gezegd de manier van gebruik van de XBMC-addon in timeshift. Deze kan je laten redirecten naar een andere locatie. Dat doe ik naar mijn server toe, maar gezien dat de bestandsnaming universeel is, namelijk tsbuffer.ts waardoor het niet mogelijk is om van meerdere clients dezelfde folder aan te wijzen. Elke machine moet naar zijn / haar eigen timeshift-locatie verwijzen, waardoor universele configuratie niet eenvoudig haalbaar is. Verder nog wel wat andere kleine puntjes, maar t.o.v. ArgusTV en MediaPortal een enorme sprong vooruit.

iRacing Profiel

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Even terugkomend op de discussie van een paar posts geleden. Ik gebruik naar alle tevredenheid 2x Terratec Cinergy HD C PCI icm TVHeadend 3.9 + OSCam + Smargo + Ziggo + 2 raspberry PI's met OpenELEC en TVHeadend plugin.

Helemaal niks raars moeten instellen of tweaken. Alleen OSCam configuratie goed krijgen was enige moeite. Zappen binnen 2 seconden. Beeld binnen 3 (geluid begint na 2 seconden.)

Dat moet echt voor iedereen te doen zijn, desnoods draai je een VM met linux voor TVHeadend.

• HollowGamer
  • Niet online
casefan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:38:
Even terugkomend op de discussie van een paar posts geleden. Ik gebruik naar alle tevredenheid 2x Terratec Cinergy HD C PCI icm TVHeadend 3.9 + OSCam + Smargo + Ziggo + 2 raspberry PI's met OpenELEC en TVHeadend plugin.

Helemaal niks raars moeten instellen of tweaken. Alleen OSCam configuratie goed krijgen was enige moeite. Zappen binnen 2 seconden. Beeld binnen 3 (geluid begint na 2 seconden.)

Dat moet echt voor iedereen te doen zijn, desnoods draai je een VM met linux voor TVHeadend.
Die VM.. je kan je PCI(-e) niet draaien in de VM toch?
Het probleem is dat mensen zoals ik niet goed gekeken hebben, en nu zitten met een TV-kaart die niet goed werken onder Linux. :P
PCI-e kaarten heb ik nog nooit werkend gekregen in een VM nee, maar USB tuners wel (Terratec H7).
Gebruikte dat op een VM op mijn mac, kon ik op zowel OSX tv kijken als dus op de htpc.
Verre van ideaal maar het kan verder wel, zappen ging bij mij binnen 1 seconde. Nu ik er over nadenk heb ik in geen jaren een setup gehad die er langer over deed dan de gemiddelde settop box, 2 seconde vind ik al veel maar dat zal wel persoonlijk zijn.

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:00:
PCI-e kaarten heb ik nog nooit werkend gekregen in een VM nee, maar USB tuners wel (Terratec H7).
Gebruikte dat op een VM op mijn mac, kon ik op zowel OSX tv kijken als dus op de htpc.
Het is, afhankelijk van je virtualisatie-laag, prima mogelijk om PCI(e) passthrough te doen. Zo heeft VMWare ESXi daar geen enkel probleem mee. Zie o.a. http://kb.vmware.com/self...playKC&externalId=1010789

Uiteraard kom je dan wel weer bij andere beperkingen uit, die afhankelijk van je setup een probleem kunnen zijn. Thuis-gebruikers zullen hier niet veel last van ondervinden, maar zou je bijvoorbeeld een HA-setup met VMotion toe gaan passen, dan zal je uiteraard een probleem ondervinden bij het verschuiven van de VM naar een andere host. Bij USB kan je dat nog ondervangen, maar bij PCI(e) uiteraard niet.
Verre van ideaal maar het kan verder wel, zappen ging bij mij binnen 1 seconde. Nu ik er over nadenk heb ik in geen jaren een setup gehad die er langer over deed dan de gemiddelde settop box, 2 seconde vind ik al veel maar dat zal wel persoonlijk zijn.
Naar mijn mening is dergelijke machines virtualiseren juist wel ideaal, omdat je daardoor met beperkte hardware heel veel mogelijkheden krijgt. Wel geeft het extra uitdagingen om de boel werkend te krijgen, maar als het eenmaal goed is ingericht kan je alle kanten ermee op. Helaas dat het voor de meeste thuis-gebruikers dermate ingewikkeld is én dedicated hardware vereist, dat het heel weinig maar wordt toegepast in vergelijkbare situaties.

iRacing Profiel

• psy
kroegtijger schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:27:
[...]

Dat maakt de boel weer wat eenvoudiger :)

[...]
Als het een paar uur lang goed werkt en spontaan op alle2 tegelijkertijd stopt zou ik eerder zoeken in de firewire. Het is wel heel opvallend dat alle2 de tuners niet meer functioneren, terwijl 1 van de 2 maar in gebruik is. Het zou ook een driver-probleem kunnen zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk eigenlijk, tenzij natuurlijk het stoppen van functioneren tegelijkertijd valt met de update van de EPG. Dan zou het iets van een dubbele geheugen-adressering kunnen zijn, maar dat zou je in de eventviewer terug moeten kunnen zien dan. Misschien debug-logging aanzetten?
[...]
Nou het is niet te geloven, het lijkt opgelost te zijn. Nu al bijna 24 uur stabiel. Het enige wat ik veranderd heb, is de firewire kabel van de eerste FloppyDTV vervangen, die van mobo naar kaart. Ik wist dat deze wel eens onbetrouwbaar kunnen zijn en dat blijkt ook nu weer zo te zijn.
Zeker geinteresseerd om beschikbaar te hebben, maar gezien het bij mij nu vlekkeloos werkt wil ik er even niet aan prutsen :+
Linkje naar de 3 laatste firmware's.
https://drive.google.com/...FJMTNzOWZnNkk&usp=sharing

[...]
Heb ik bij diverse installaties met MediaPortal gezien, en lijkt me gerelateerd aan timeshift. Probeer het eens met timeshift uitgeschakeld, of met DVBViewer Pro. Die laatste bevalt mij prima voor alsnog, maar zijn wel wat puntjes waar ik de afgelopen weken tegenaan ben gelopen ermee. Ten eerste lijkt het (nog) niet mogelijk om oude recordings, bijvoorbeeld die in MediaPortal zijn gemaakt, weer te importeren in de recordings in DVBViewer Recording Service, waardoor ze in XBMC dus ook niet in de recordings te vinden zijn. Ten tweede de time-shift, of liever gezegd de manier van gebruik van de XBMC-addon in timeshift. Deze kan je laten redirecten naar een andere locatie. Dat doe ik naar mijn server toe, maar gezien dat de bestandsnaming universeel is, namelijk tsbuffer.ts waardoor het niet mogelijk is om van meerdere clients dezelfde folder aan te wijzen. Elke machine moet naar zijn / haar eigen timeshift-locatie verwijzen, waardoor universele configuratie niet eenvoudig haalbaar is. Verder nog wel wat andere kleine puntjes, maar t.o.v. ArgusTV en MediaPortal een enorme sprong vooruit.
Zal ik later eens proberen.

Gebruik jij nu dan DVBViewer Pro/Recording service als TV server, en XMBC als client's?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

casefan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:38:

en wat was hetgene waar je tegen aan gelopen bent met oscam, wat moest er ingesteld worden om die 2 sec tehalen?

• layzzzz
Sa1 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:06:
[...]
en wat was hetgene waar je tegen aan gelopen bent met oscam, wat moest er ingesteld worden om die 2 sec tehalen?
Denk dat het er verkeerd staat, oscam krijgt een key binnen 1sec bij mij, zaptijden van 2sec/3sec met beeld heb ik ook. Een PCI-tvkaart helpt hier ook nog eens bij.

Ik ben een beetje aan het stoeien over hoe ik het Linux-gedeelte in de start-op kan verduidelijken, op dit moment is het nogal Windows-based en er mag ook wel wat over XBMC verteld worden.

• Sa1
layzzzz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:10:
[...]

Denk dat het er verkeerd staat, oscam krijgt een key binnen 1sec bij mij, zaptijden van 2sec/3sec met beeld heb ik ook. Een PCI-tvkaart helpt hier ook nog eens bij.

Ik ben een beetje aan het stoeien over hoe ik het Linux-gedeelte in de start-op kan verduidelijken, op dit moment is het nogal Windows-based en er mag ook wel wat over XBMC verteld worden.
Op het moment dat ik op de knop 'channel down (of up)' druk, dan duurt het bij HD -> HD zo'n 2 sec voordat ik beeld heb, hij begint dan op pause, dit duurt ongeveer 1 sec, dan heb ik bewegend beeld. Na nog een seconde der bij heb ik ook geluid. In totaal is dit een channel zap van 4 seconden. Of tellen jullie anders?
Ik heb van op het moment dat ik up/down, een nummer in tik of een enter vanuit de kanalenlijst binnen +/- een seconde beeld + geluid, ik kom zeker niet aan de 2 seconden.

• Sa1
Donderstraaltje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:46:
Ik heb van op het moment dat ik up/down, een nummer in tik of een enter vanuit de kanalenlijst binnen +/- een seconde beeld + geluid, ik kom zeker niet aan de 2 seconden.
Heb je hier nog iets bijzonders voor gedaan? Wat is je frontend / backend?

Wel irritant, was er best tevreden over, maar begin nu weer achter m'n oren te krabben :)

Zelf gebruik ik tvheadend 3.9 als backend, xbmc openelec 4.1.6 als frontend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
psy schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:47:
[...]

Nou het is niet te geloven, het lijkt opgelost te zijn. Nu al bijna 24 uur stabiel. Het enige wat ik veranderd heb, is de firewire kabel van de eerste FloppyDTV vervangen, die van mobo naar kaart. Ik wist dat deze wel eens onbetrouwbaar kunnen zijn en dat blijkt ook nu weer zo te zijn.
Gelukkig dat het een simpele fix was, maar naar dat soort storingen kan je heel lang moeten zoeken :)

[...]

[...]

Zal ik later eens proberen.

Gebruik jij nu dan DVBViewer Pro/Recording service als TV server, en XMBC als client's?
:Y klopt. Zowel op Windows als op OpenElec, en functioneert prima. 2 tuners erin (CableStar HD2 en FloppyDTV), alle2 met hun eigen AlphaCrypt en werkt als een trein!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:49:
[...]

Heb je hier nog iets bijzonders voor gedaan? Wat is je frontend / backend?

Wel irritant, was er best tevreden over, maar begin nu weer achter m'n oren te krabben :)

Zelf gebruik ik tvheadend 3.9 als backend, xbmc openelec 4.1.6 als frontend.
Backend: mediaportal, frondend mediaportal en xbmc (live tv gedeelte in xbmc is nog altijd wat buggy en onvolledig), duoflex dvb-c/t van digital devices met laatste firmware en drivers.

Wat ook ongeveer even snel was maar wel iets langzamer:
Terratec H7 op OSX mavericks met Eyetv, deze setup pas doorverkocht.

Wat destijds ook niet boven de 2 seconde uit kwam:

2x Terratec Cinergy C PCI + windows vista + mediaportal tot versietje 1,5 ofzo + smargo reader.
Ook geprobeerd op mijn laptop met zo'n usb stick van terratec dvb-c/t + smargo in studenten tijd, de H7 uiteindelijk vanwege stability issues terug gepakt.

Wat destijds wel boven de 2 seconde uit kwam en dat was toen door codec issues binnen mediaportal destijds met codecs wat sindsdien verholpen is:
Windows XP + 2x FloppyDTV dvb-c + mediaportal versietje 1.2 ofzo.

Dat zijn dus 5 verschillende soorten kaarten die ik heb gehad in diverse situaties en windows versies maar: altijd de mediaportal backend want de rest heb ik nog nooit goed werkend gehad zodanig dat het aan alle eisen van mij kon voldoen (TV Groups, Comskip, makkelijke dual tuner support).

Het enige wat ik kan doen is een mediaportal backend guide schrijven zodat je exact doet wat ik doe en dat je ook die zaptijd krijgt mogelijk of kan kijken of het met jouw config mogelijk is. Overigens is dvb-viewer die ik nog heb maar mij als backend ook niet geheel bevalt ook exact dit soort zaptijden, openelec voor zover ik het aan de praat kreeg (dit ging dus verre van lekker nog en veel kanalen mapt hij niet automatisch, 80% moet handmatig en ik moet dit per tuner) zit op iets van 2 a 2,5 seconde.

Bovenstaande mijn ervaringen sinds anno 2002 ofzo, daarvoor heb ik ook tv kaarten gehad maar niet in een htpc omgeving (eerste tv kaart op windows 3.11 :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
layzzzz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:10:
[...]

Dat zijn ongeveer dezelfde tijden die ik scoor met een AlphaCrypt CAM icm een FloppyDTV onder windows met DVBViewer Pro Recording Service als backend en XBMC als front-end. De tune-tijden van de CableStar HD2 (ook met alphacrypt) liggen bij mij iets hoger, maar veel scheelt het niet. Als ik ook DVBViewer als frontend gebruik is het aanzienlijk sneller en is het grofweg een seconde. De bottleneck zit wat dat betreft in de DVBViewer AddOn in XBMC, die de timeshift-functionaliteit afhandelt. Dat is nu eenmaal relatief traag. Wel merk ik dat de storage waarop je dit plaatst wat scheelt. Op SSD haal ik iets kortere zap-tijden dan wanneer ik dit redirect naar een locatie op het netwerk. Snelle storage kan dus nog wel iets opleveren, maar echt 100% goed verhelpen gaat pas lukken als de AddOn wordt aangepast. Waarschijnlijk is dit bij andere backends / addons niet veel anders.

[ Voor 32% gewijzigd door kroegtijger op 19-09-2014 14:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
kroegtijger schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:33:
[...]

Dat zijn ongeveer dezelfde tijden die ik scoor met een AlphaCrypt CAM icm een FloppyDTV onder windows met DVBViewer Pro Recording Service als backend en XBMC als front-end. De tune-tijden van de CableStar HD2 (ook met alphacrypt) liggen bij mij iets hoger, maar veel scheelt het niet. Als ik ook DVBViewer als frontend gebruik is het aanzienlijk sneller en is het grofweg een seconde. De bottleneck zit wat dat betreft in de DVBViewer AddOn in XBMC, die de timeshift-functionaliteit afhandelt. Dat is nu eenmaal relatief traag. Wel merk ik dat de storage waarop je dit plaatst wat scheelt. Op SSD haal ik iets kortere zap-tijden dan wanneer ik dit redirect naar een locatie op het netwerk. Snelle storage kan dus nog wel iets opleveren, maar echt 100% goed verhelpen gaat pas lukken als de AddOn wordt aangepast. Waarschijnlijk is dit bij andere backends / addons niet veel anders.
Ik haal met mijn Cablestar HD2 juist weer snellere zaptijden dan met FireDTV (ArgusTV). Overigens maakt het ook uit welke front-end je gebruikt, in XBMC worden alle codecs opnieuw geladen wat dus al een seconde kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
layzzzz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:04:
[...]

Ik haal met mijn Cablestar HD2 juist weer snellere zaptijden dan met FireDTV (ArgusTV). Overigens maakt het ook uit welke front-end je gebruikt, in XBMC worden alle codecs opnieuw geladen wat dus al een seconde kost.
:Y het front-end scheelt bakken inderdaad. Wat betreft zap-tijden met de Cablestar op MediaPortal backend ivm DVBViewer heb ik niet het idee dat dit heel veel anders is, maar ik heb destijds van MediaPortal niet gemeten, dus het is slechts een vermoeden.

iRacing Profiel

• Sa1
layzzzz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:04:
[...]

is dat niet uit te schakelen? Meen dat jij aangaf dat er iets van een mambo release was ofzo? Maar dat dat meer vastliep.

• layzzzz
Sa1 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:01:
[...]
is dat niet uit te schakelen? Meen dat jij aangaf dat er iets van een mambo release was ofzo? Maar dat dat meer vastliep.
Dat was ik niet maar iemand anders, dat was xbmc margro.

• Sa1
layzzzz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:32:
[...]

Dat was ik niet maar iemand anders, dat was xbmc margro.
Heb de margro gedownload en geinstalleerd op m'n laptop, maar 't is niet sneller dan op m'n openelec release. Zijn er nog meer mensen met tvheadend / xbmc / oscam die hun zap tijden willen delen?

• HollowGamer
  • Niet online
Inmiddels is het mij geluk! En wel.. op Linux.
Zal morgen alle details vrijgeven, ben nu niet bij de installatie. De kaart draait op de NAS zonder een DE.
Enkel Oscam en TVHeadend. De KP zou moeten zijn opgelost, maar nog niet getest.

Inmiddels ook gelukt om contact op te nemen met de devs.
Ik raad jullie aan je aan te melden bij de linux-media mailinglijst, voor oplossingen (patches)/melden van bugs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
psy schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:47:
[...]

Ik had nog één vervelend issue. waar ik voorheen geen last van had.
Onder Win7 32 bit (oude situatie) altijd vloeiend beeld, geen hickups, in Mediaportal Server geen "discontinuities"
Onder Win7 64 bit (nieuwe situatie) vrijwel alle zenders af en toe een hickup, in Mediaportal Server te zien als diverse "discontinuities"
Dit liep behoorlijk op, op 5 minuten al gauw 18 tot 30 van zulke discontinuities. Elke discontinuitie betekent
minimaal een storing in het beeld (ik denk dat dat gewoon een frame mist).

Omdat ik wilde uitsluiten dat het aan de bekabeling lag heb ik dit eerst minitieus gecontroleerd. Maar daar kon het niet aan liggen. Uiteindelijk ben ik weer een oudere firmware erop gaan zetten. En kassa! Geen enkele "discontinuities" meer.

Moraal van dit verhaal. Gebruik onder Win7 64 bit de firmware FW Ver.: 2.4.0 Build 51440
Onder mijn uploads te vinden als 1.50
De laatste firmware 2.4.4 Build 61030 werkte bij mij dus niet goed (de 1.54)

Ik hoop dat het vanaf nu weer goed werkt zoals ik gewend ben. 8)
Misschien heeft iemand er ooit nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollowGamer schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:44:
Inmiddels is het mij geluk! En wel.. op Linux.
Zal morgen alle details vrijgeven, ben nu niet bij de installatie. De kaart draait op de NAS zonder een DE.
Enkel Oscam en TVHeadend. De KP zou moeten zijn opgelost, maar nog niet getest.

Inmiddels ook gelukt om contact op te nemen met de devs.
Ik raad jullie aan je aan te melden bij de linux-media mailinglijst, voor oplossingen (patches)/melden van bugs. :)
ben nu toch wel benieuwd aan het worden hoor :)

• HollowGamer
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:18:
[...]
ben nu toch wel benieuwd aan het worden hoor :)
Thanks! :D

Het is een heel avontuur, en omdat ik zo'n perfectionist ben, doe ik alles meerdere malen opnieuw (ookal is dat wat onnodig..). :P
Er is wel een voordeel: op dit moment leer ik veel over Linux (patches, kernel, git, etc.). :)
Gelukkig is er veel hulp te vinden (op mailinglists/forums), anders was ik er denk ik niet echt in een keer uitgekomen. :P

De kaart werkt op zich wel goed, maar moet nog even in de gaten houden of panics zich weer voordoen of andere problemen ontstaan.

Stappenplan:
- Package gemaakt voor het installeren van de module (incl. patches)
- Installeren van OSCam met de volgende instructie: https://wiki.archlinux.org/index.php/Bus_pirate
Waarbij ik de 0666 veranderd heb in 0777. (nieuwe configs post ik in mijn blog)
- Vervolgens TVHeadend(3.4) geïnstalleerd met de volgende muxes: http://www.dtvmonitor.com/nl/ziggo-zuid
Het vreemde was dat ik de netwerk-code van 1111, ook nog een keer moest laten scannen met 0000, 1000, 5555. Anders kwamen niet alle services te voorschijn. :X

Alles werkte en kon versleutelde programma's bekijken. _/-\o_

Alleen ben ik nu weer het systeem wat updaten, nieuwe kernel aan het installeren, met nieuwe drivers voor 3.17. Hopelijk fix dit wat problemen en brengt dit wat meer stabiliteit met zich mee.
Ook ga ik nu de git/svn packages gebruiken van oscam/tvheadend, wil eens proberen hoe dit werkt. :)

Hou jullie op de hoogte en zal het wat uitgebreider omschrijven in de blog. :9

• layzzzz
Matched: opnemen, c
@beta990 jij had toch een HVR PCI-E kaart? Ik wil de informatie opnemen in de start-post.
Voordat ik overigens materiaal ga toevoegen aan de start-post lijkt het me handig als ik deze eerst ga opschonen.

• HollowGamer
  • Niet online
Matched: opnemen, c
layzzzz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:02:
@beta990 jij had toch een HVR PCI-E kaart? Ik wil de informatie opnemen in de start-post.
Voordat ik overigens materiaal ga toevoegen aan de start-post lijkt het me handig als ik deze eerst ga opschonen.
Klopt en geen probleem. :)

Betreft de informatie:
Ik zou graag info willen zien over de Linux-media developers. Deze devs hebben de kennis en weten wat ze doen. O-)
Als je hun eenmaal te pakken krijgt (via de mailinglist), zie je dat ze continue bezig zijn de drivers/modules te verbeteren. Vaak zie ik nog s' morgens ergens een patch voorbij komen. :O

Dankzij hun heb ik het allemaal werkend gekregen. En ik denk als mensen zich daar aan zouden melden, ook kunnen meehelpen om kaarten onder Linux aan te praat te krijgen (onder voorbehoud natuurlijk ;)).

Als je het goed vindt, zou ik graag Linux gedeelte wat meer willen uitbreiden. Lijkt me vooral leuk om daar aan mee te werken. :)

Hoor het wel, ;)

Gr.

• gibraltar
HollowGamer schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:50:
[...]
Als je hun eenmaal te pakken krijgt (via de mailinglist), zie je dat ze continue bezig zijn de drivers/modules te verbeteren. Vaak zie ik nog s' morgens ergens een patch voorbij komen. :O

Dankzij hun heb ik het allemaal werkend gekregen. En ik denk als mensen zich daar aan zouden melden, ook kunnen meehelpen om kaarten onder Linux aan te praat te krijgen (onder voorbehoud natuurlijk ;)).
Die mensen zijn echt helden, wat het is een drama om drivers te schrijven voor deze hardware.

En om die reden komt er binnenkort van mijn kant een handleiding voor het volgende:

Ik heb nu een HDHomerun 4DC, en er bestaat al een directe integratie met TVHeadend. Ik ga die implementatie forken en de codebase wat verbeteren. Dus geen gedoe meer met drivers of nieuwe apparaten waarvan de chips weer eens zijn aangepast. De mensen van Silicondust zijn namelijk best open over het libhdhomerun gedeelte, en prijstechnisch zijn die tuners heel gunstig.

Ik ga een stappenplan maken en een review schrijven, maar ik heb het best druk dus het kan even duren. :+

En het eerste deel staat alvast online. Het is een beetje kort, maar de bedoeling is om de losse componenten stuk voor stuk langs te gaan in aparte posts.

[ Voor 8% gewijzigd door gibraltar op 27-09-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, leuk en goed initiatief. Ga je serie absoluut volgen. Misschien dat er her en der nog wat te optimaliseren valt. Bijna zelfde setup als ik. Heb alleen een andere NUC en draai TVHeadend en Oscam op m'n Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Sa1 schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:41:
Kijk, leuk en goed initiatief. Ga je serie absoluut volgen. Misschien dat er her en der nog wat te optimaliseren valt. Bijna zelfde setup als ik. Heb alleen een andere NUC en draai TVHeadend en Oscam op m'n Synology.
Het is de bedoeling dat je vanaf de OP goed geinformeerd bent, ik zal bijvoorbeeld het plaatje van CIstem gebruiken voor de OP, er zal meer Linux in komen en oude dubbele rotzooi zal verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_boy
[...]

Ben vanavond bezig geweest met het schoonmaken van de Alphacrypt CAM,is helaas niet gelukt. Het is een erg kleine opening.

Nu nog steeds last van de melding dat Mediaportal de Ziggo-kaart af en toe pakt,en dat ik alleen NPO 1 en paar regionale zenders ziet.

Zou de Alphacrypt CAM defect kunnen zijn ? En hoe zou ik dit kunnen testen ?

Omdat ik deze tweedehands heb overgenomen en ik deze niet werkend gezien heb (tja best stom ! :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Kewl_boy schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:30:
[...]

Ben vanavond bezig geweest met het schoonmaken van de Alphacrypt CAM,is helaas niet gelukt. Het is een erg kleine opening.

Nu nog steeds last van de melding dat Mediaportal de Ziggo-kaart af en toe pakt,en dat ik alleen NPO 1 en paar regionale zenders ziet.

Zou de Alphacrypt CAM defect kunnen zijn ? En hoe zou ik dit kunnen testen ?

Omdat ik deze tweedehands heb overgenomen en ik deze niet werkend gezien heb (tja best stom ! :( )
Ik heb dit ook weleens, laat hem eens voor een paar uur erin zitten.
Hetzelfde gebeurde bij mijn OScam totdat ik de kaart gewoon eens liet zitten, en na een paar uur weer vrolijk verder draait/activeert.

Het lijkt erop of Ziggo kaarten even blokkeert als ze van apparaat/(mac-?)adres wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Matched: dvb
Zo ik heb eindelijk een HDHomerun in huis (2 tuner versie) alleen ik kan de juiste PPA niet vinden ppa:tfylliv/dvbhdhomerun werkt namelijk niet waardoor ik hdhomerun-utils niet kan instaleren, heeft er iemand een handleiding voor Ubuntu 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

Ik gebruik deze Github om m'n hdhomerun aan de gang te krijgen met Ubuntu 14.04: https://github.com/h0tw1r3/dvbhdhomerun

Effectief komt het neer om je eigen packages te maken en deze te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
nwagenaar schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:28:
Ik gebruik deze Github om m'n hdhomerun aan de gang te krijgen met Ubuntu 14.04: https://github.com/h0tw1r3/dvbhdhomerun

Effectief komt het neer om je eigen packages te maken en deze te installeren.
Thanks up and running, heb alleen wel maar 1 DVB-C en 1 DVB-ATSC zal dat vanvond even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 09:55:NPO 1 HD werkt prima
NPO 2 HD werkt niet, maar SD wel
NPO 3 HD werkt niet en SD ook niet

[...]

Ik gebruik de volgende setup:
  • HTS Tvheadend 3.9.1070~g39b6bc
  • Ziggo DVB-C in Oldenzaal met een FireDTV kaart
[...]
Dit is inmiddels opgelost door de FireDTV te vervangen voor een Digital Services Cine CT v7 kaart :)

Zappen gaat ook nog iets sneller voor mijn gevoel :)

Voor de mensen die ook met deze kaart aan de gang willen maar problemen hebben met de Linux drivers, uiteindelijk is het mij heel eenvoudig gelukt (in Ubuntu 14.04 LTS) door de volgende stappen te volgen:

Bash:
1
2
3
4
5
add-apt-repository ppa:yavdr/main
apt-get update
apt-get upgrade
apt-get install dddvb-dkms
reboot

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ooit mediabrowser gebruikt in combi met digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 18:19
Ik heb vooralsnog Tvheadend 3.4 en wil graag updaten naar 3.9 (svn) echter welke versie is aan te raden?

Ik las ergens; Tvheadend 3.9.1070~g39b6bc1
Zelf had ik de allerlaatste geprobeerd maar dan liep XBMC vaak vast bij het openen van een stream/tv kanaal.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:15
Ik gebruik 3.9.1560~g616e774-dirty (Zelf gecompileerd van source; transcoding aangezet, vandaar '-dirty')

Werkt prettig en ook stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_boy
Ik ben nog steeds aan het stoeien met mijn FireDTV+Alphacrypt.
Ik krijg het helaas nog steeds niet aan de praat. Heb vanavond een andere Ziggo-smartcard gebruikt maar nog steeds alleen maar NPO1 en bij NPO2 geeft Mediaportal aan dat de zender gecodeerd is.
Ook vind ik het vreemd dat de Alphacrypt af en toe niet zien is in het tvserver configuratiescherm van MP.

Nu was ik aan het spitten op internet en kwam ik op het forum van Cardwriter iemand tegen die schreef ook problemen te hebben met Alphacrypt + Terratec tv-kaart op een MAC,en dat zijn oplossing voor dit probleem was een nieuwe smartkaart gekocht en deze telefonisch geactiveerd.

Nu is mijn vraag : zou een nieuwe smartcard ook mijn probleem kunnen oplossen?
Zou het ook misschien kunnen liggen aan mijn Windows 7 64 bits pro versie?

Ik heb vanavond ook nog de firewire-kaart veranderd naar een legacy-driver en afgelopen maandag de eerste smartcard hersteld via de Ziggo- site en hem aantal uurtjes op NPO1 laten staan.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen ? Ben al tijdje aan het stoeien ermee maar ben langzamerhand beetje door mijn mogelijkheden heen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Heb alleen ervaring met OScam in combinatie met smargo.

De volgende zaken zijn belangrijk (wat ik er van begrijp :p):
- de cardreader moet op 600mhz draaien
- Volgens Ziggo moet je 'de kaart' op een gecodeerd kanaal zetten (bijv. NPO2), daarna naar de Ziggo site, my account, waarna je rechts zo'n knop ziet om smartcard commando te sturen.
- Bij mij kost dit proces soms wel een paar uur, belangrijk is dat je hem er niet uithaalt en het apparaat aanstaat, anders ziet Ziggo hem niet volgens mij
- Zorg ook dat de kaart bezig blijft, anders kan je weer helemaal opnieuw beginnen. Had iets gelezen dat de smartkaart om de zoveel sec. een signaal verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Kewl_boy schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:56:
Ik ben nog steeds aan het stoeien met mijn FireDTV+Alphacrypt.
Ik krijg het helaas nog steeds niet aan de praat. Heb vanavond een andere Ziggo-smartcard gebruikt maar nog steeds alleen maar NPO1 en bij NPO2 geeft Mediaportal aan dat de zender gecodeerd is.
Ook vind ik het vreemd dat de Alphacrypt af en toe niet zien is in het tvserver configuratiescherm van MP.

Nu was ik aan het spitten op internet en kwam ik op het forum van Cardwriter iemand tegen die schreef ook problemen te hebben met Alphacrypt + Terratec tv-kaart op een MAC,en dat zijn oplossing voor dit probleem was een nieuwe smartkaart gekocht en deze telefonisch geactiveerd.

Nu is mijn vraag : zou een nieuwe smartcard ook mijn probleem kunnen oplossen?
Zou het ook misschien kunnen liggen aan mijn Windows 7 64 bits pro versie?

Ik heb vanavond ook nog de firewire-kaart veranderd naar een legacy-driver en afgelopen maandag de eerste smartcard hersteld via de Ziggo- site en hem aantal uurtjes op NPO1 laten staan.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen ? Ben al tijdje aan het stoeien ermee maar ben langzamerhand beetje door mijn mogelijkheden heen vermoed ik.
Mits je smartcard natuurlijk niet defect is zal dat op zich het probleem niet verhelpen. Wel zal het activeren van je smartcard natuurlijk noodzakelijk zijn. Smartcards zijn niet device-gebonden, dus je kan je smartcard in je TV / Settopbox steken om te zien of de card überhaupt wel geactiveerd is en daarmee decodering mogelijk is. Als dat niet het geval is, is het probleem in 1x duidelijk. Als je card wel geactiveerd is, dan zit het dus ergens in de CAM danwel je settings die je daarin gebruikt, maar ik vermoed dat het simpelweg het niet activeren van de smartcard betreft. Zelf gebruik ik meestal de smartcard die op dat moment in mn harddisk-recorder zit en wissel die dan om met de card die geactiveerd moet worden, en werkt eigenlijk altijd meteen.
Nuttiger lijkt het me om je loggings na te kijken en te zien welke melding er terug komt als je probeert te tunen naar een encrypted kanaal. Aan de hand daarvan kan je zien wat er gebeurt

[ Voor 4% gewijzigd door kroegtijger op 10-10-2014 08:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Razor109 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:53:
Ik heb vooralsnog Tvheadend 3.4 en wil graag updaten naar 3.9 (svn) echter welke versie is aan te raden?

Ik las ergens; Tvheadend 3.9.1070~g39b6bc1
Zelf had ik de allerlaatste geprobeerd maar dan liep XBMC vaak vast bij het openen van een stream/tv kanaal.
Ik gebruik deze branch. Maar dat is puur zelf promotie :+. Dat is namelijk mijn TVHeadend fork met daarin een sterk aangepaste versie van pakar's libhdhomerun implementatie: als je dan een HDHomerun wil installeren hoef je alleen het apparaat aan te zetten en TVHeadend ziet dan vanzelf je tuners. Lekker plug-and-play dus.

Ik draai die nu in combinatie met XBMC 13.2 en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
gibraltar schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:30:
[...]

Ik gebruik deze branch. Maar dat is puur zelf promotie :+. Dat is namelijk mijn TVHeadend fork met daarin een sterk aangepaste versie van pakar's libhdhomerun implementatie: als je dan een HDHomerun wil installeren hoef je alleen het apparaat aan te zetten en TVHeadend ziet dan vanzelf je tuners. Lekker plug-and-play dus.

Hoe gaat bij jou het spoelen in de timeshift buffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_boy
kroegtijger schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:57:
[...]

Mits je smartcard natuurlijk niet defect is zal dat op zich het probleem niet verhelpen. Wel zal het activeren van je smartcard natuurlijk noodzakelijk zijn. Smartcards zijn niet device-gebonden, dus je kan je smartcard in je TV / Settopbox steken om te zien of de card überhaupt wel geactiveerd is en daarmee decodering mogelijk is. Als dat niet het geval is, is het probleem in 1x duidelijk. Als je card wel geactiveerd is, dan zit het dus ergens in de CAM danwel je settings die je daarin gebruikt, maar ik vermoed dat het simpelweg het niet activeren van de smartcard betreft. Zelf gebruik ik meestal de smartcard die op dat moment in mn harddisk-recorder zit en wissel die dan om met de card die geactiveerd moet worden, en werkt eigenlijk altijd meteen.
Nuttiger lijkt het me om je loggings na te kijken en te zien welke melding er terug komt als je probeert te tunen naar een encrypted kanaal. Aan de hand daarvan kan je zien wat er gebeurt
Mijn smartcard is geactiveerd en werkte wel in de settopbox,daar kon ik wel diverse zenders zien.
Misschien een domme vraag,maar waar kan ik de loggings vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gibraltar schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:30:
[...]

Gebruik je dit op OpenELEC? Ik heb pakar zijn branch als addon gecompileerd maar hij crasht bij het tunen.
Ik heb allemaal stacktraces verzameld voor hem en hij zou er daarna naar kijken maar hij zal het wel erg druk hebben met het echte leven. Dat verwijt ik hem niet, maar ik ben wel benieuwd of jouw rewrite hier iets aan veranderd heeft.

Ik ga iig nu een versie compilen die ik dit weekend wel even wil testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kewl-boy, hij bedoelt de logfiles van mediaportal. Die kun je wel vinden toch? Gaat dan met name om de logging waar entries van de tv server in staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Kewl_boy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:38:
[...]

Mijn smartcard is geactiveerd en werkte wel in de settopbox,daar kon ik wel diverse zenders zien.
Misschien een domme vraag,maar waar kan ik de loggings vinden?
afhankelijk van welke software je gebruikt uiteraard. Je kan in ieder geval even in de eventviewer kijken, alhoewel ik daar niet al te veel uit zou verwachten.
Voor DVBViewer kan je in C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer Pro
Voor MediaPortal kan je dit terug vinden op http://wiki.team-mediapor...port/3_Forums/2_Log_Files

Voor zover ik weet zijn er voor dit OS geen andere mogelijkheden icm een hardware-CAM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Sa1 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:21:
[...]
Hoe gaat bij jou het spoelen in de timeshift buffer?
Nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Zet ik op de todo list.
Frank-NL schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:55:
[...]
Gebruik je dit op OpenELEC? Ik heb pakar zijn branch als addon gecompileerd maar hij crasht bij het tunen.
Daar had ik dus ook last van: er zaten een lading met mutex'en in en allerlei andere problemen. Ik heb de UDP unicast naar TVHeadend gehaald (was threaded via libhdhomerun, packetized en polled aan de API kant). Ik heb alleen de libhdhomerun calls die gebruik maken van de control socket gemutex'ed en een rebase gedaan naar de laatste TVHeadend tree.

Resultaat is een stabiele plugin die ik nu al een aantal dagen gebruik. Voor mensen die niet zo heel bekend zijn met git:
git clone https://github.com/beralt/tvheadend.git
cd tvheadend
git checkout test_cleanhdhr
./configure
make
sudo make install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
OpenELEC plugin met de beralt branch test_cleanhdr (tvheadend 3.9.1756):

https://dl.dropboxusercon...edia.tvheadend-4.1.16.zip

(Generic x86_64 - OE 4.2 branch)

-edit- Na een half uur testen lijkt alles het prima te doen, zonder driver. Mooi gedaan!

[ Voor 22% gewijzigd door Frank-NL op 10-10-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat de plugin voor als cliënt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Nee de backend. Dus tvheadend zelf. En het werkt zeer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Sa1 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:16:
Is dat de plugin voor als cliënt?
Ik zal het nog even een beetje toelichten, want plugins voor TVHeadend bestaan eigenlijk nog niet. Dit is in ieder geval de eerste extern toegevoegde.

In TVHeadend kun je op dit moment (met mijn branch) een HDHomerun op twee manieren installeren:
  1. Via de oude manier, met dvbhdhomerun. Dit is een kernel driver die je HDHomerun op standaard DVB hardware doet lijken. Hierdoor kun je alle software die de linux-media DVB architectuur gebruikt ook gebruiken. In TVHeadend gebruik je hiervoor de "linuxdvb" plugin.
  2. Via de in TVHeadend ingebouwde plugin genaamd "tvhdhdhomerun" geschreven door pakar met aanpassingen door mij. Je hoeft geen dvbhdhomerun te installeren en je HDHomerun wordt automatisch herkend en toegevoegd in TVHeadend.
Bij methode 1) heb je dus HDHomerun -> dvbhdhomerun -> TVHeadend en bij methode 2) HDHomerun -> TVHeadend. De tweede methode is een laag minder, en de kernel driver is niet meer nodig.

In theorie zou het sneller kunnen zijn, maar in de praktijk weet ik niet of je dat gaat merken. Overigens ben ik groot fan van de HDHomerun geworden omdat het nu wel ontzettend makkelijk is geworden om te installeren. De kwaliteit van de API is best goed, en het protocol is open-source. Vier tuners voor dat geld, met die voordelen, is wat mij betreft een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik merk wel verschil. Ten eerste kan tvheadend veel sneller starten op OpenELEC. Dit omdat de driver altijd moest wachten tot het netwerk up is. Ten tweede is tunen ook sneller. Je hebt sneller het eerste frame en daarna alsnog buffer en sync dus uiteindelijk scheelt het weinig in zaptijd.

En tvheadend verliest tot nu toe geen verbinding (no input detected). Daar had ik vaak last van met 3.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Frank-NL schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:13:
Ik merk wel verschil. Ten eerste kan tvheadend veel sneller starten op OpenELEC. Dit omdat de driver altijd moest wachten tot het netwerk up is. Ten tweede is tunen ook sneller. Je hebt sneller het eerste frame en daarna alsnog buffer en sync dus uiteindelijk scheelt het weinig in zaptijd.

En tvheadend verliest tot nu toe geen verbinding (no input detected). Daar had ik vaak last van met 3.9.
Goed om te horen! Die "no input detected" bug heb ik verholpen; dat lag aan wat locking issues in combinatie met threading (een race condition).

De zaptijden zullen beter worden als er in TVHeadend (iets met MKV en start messages). Geen idee hoever dat is, ik zal eens wat gaan tunen hier aan XBMC. Overigens gebruik ik nu live TV nauwelijks, maar omdat Ziggo hier nogal loopt te spoken met schuiven van zenders (en mijn TV lastig in te stellen is), ga ik dat misschien wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zou iemand mij (weer) kunnen helpen.. het werkt helaas weer eens niet. :(
code:
1
2
3
2014/10/12 21:20:10 1B686B0 c user1 (0604&000000/000B/0009/44:**): not found (261 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/10/12 21:20:11 1B686B0 c user1 (0604&000000/270E/0009/44:**): not found (428 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 90 0
2014/10/12 21:20:20 1B

[ Voor 89% gewijzigd door HollowGamer op 13-10-2014 22:49 . Reden: Full log voegde niks toe :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:49:
[...]

Nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Zet ik op de todo list.
't schijnt gewoon nog niet te werken, wel wordt er aan gewerkt begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollowGamer schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:22:
Zou iemand mij (weer) kunnen helpen.. het werkt helaas weer eens niet. :(
code:
1
2
3
2014/10/12 21:20:10 1B686B0 c user1 (0604&000000/000B/0009/44:**): not found (261 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/10/12 21:20:11 1B686B0 c user1 (0604&000000/270E/0009/44:**): not found (428 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 90 0
2014/10/12 21:20:20 1B

Full log:
knip
Heb zelf lange tijd dit soort meldingen gehad. inmiddels draait alles keurig. Kan wel is mijn config sturen als dat gewenst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:11
Sa1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:29:
[...]
Heb zelf lange tijd dit soort meldingen gehad. inmiddels draait alles keurig. Kan wel is mijn config sturen als dat gewenst is?
Ik heb dit ook gehad met nieuwere versies van tvheadend. Probeer eens oscam en tvheadend te linken via dvbapi in plaats van de oude manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Luqq schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:32:
[...]

Ik heb dit ook gehad met nieuwere versies van tvheadend. Probeer eens oscam en tvheadend te linken via dvbapi in plaats van de oude manier.
@beta990 neem ik dan aan dat je bedoelt? Ik heb deze errors namelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:11
Sa1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:33:
[...]
@beta990 neem ik dan aan dat je bedoelt? Ik heb deze errors namelijk niet meer.
Ja, maar jij had zijn post-quote al mooi ingekort :P
Pagina: 1 ... 37 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.