Ik weet dat mijn tv kaart zeer goed ondersteund is door tvh, dus als ik nu XPEnology op een itx bak zet en deze repo toevoeg dan heb ik in feite gewoon een werkende setup?
In vraag en aanbod staat e
cht niks wat ik kan gebruiken want ik wil never nooit niet terug naar een smargo.
Welli
cht leuk om te lezen:
De setup die zo moeilijk is om op te geven en eigenlijk perfe
ct werkt:
Klik voor foto
-Kast: Strea
com F
C5 passief
-SSD: O
CZ 64 GB met alleen windows + Mediaportal server +
xbmc
-Blu-ray speler van een paar tientjes op ebay ges
coord, deze met anydvd de regio
codering eraf en ik kan hem op 1x laten afspelen
-8GB ram, ik gebruik een ramdisk van 6GB voor de buffer van livetv, geen
cy
cles op de SSD
-Openframe voeding, passief en geen extern powerblok nodig zoals met een pi
copsu want powerblokken zijn stofnesten

-
CPU: Intel i3 3225; zuinig maar to
ch met HD4000
- Inteset infrarood ontvanger, deze heeft de intel
cir header welke doordat intel geen bordjes meer maakt helaas niet meer gebruikt wordt. Je kunt de htp
c hiermee e
cht uit uitstand halen.
- Pulse-eight se
c adapter a
chter (zie je niet op de foto), zet de tv aan als de htp
c aan gaat en uit wanneer hij in standby gaat enzo, plus ik kan eventueel met mijn tv ab de htp
c bedienen.
- Digital devi
ces dual
dvb-
c/t kaart, opvolger van de floppydtv welke ik hiervoor had en een duurzame keuze met zeer goede support en drivers weer.
Tja zo'n setup is erg leuk, moeilijk op te geven maar aan de andere kant tegenwoordig kan steeds meer gestreamed worden. Toen ik deze bijna 3 jaar terug bouwde was
xbmc nog niet eens een optie (draaide mediaportal) vanwege ontbreken livetv (er was een zeer onstabiele build van een Nederlander

).
Wat ik eigenlijk als volgende wilde aanpassen was dus een nas, alles wordt nu opgenomen naar een servertje met raids
chijf ipv eerder een lokale s
chijf. Kijk en hier ligt nu de kans maar wil het wel goed doen; heb al oplossingen gezien met smargo + usb kaartjes maar dat wil ik dus never nooit. Plus ik wil absoluut niet mijn tv groups verliezen, met 150 kanalen is dat wel zo relaxed en vers
chillende tv servers kunnen dat ook niet. Tot nu toe is al het bovenstaande wat ik heb de ultieme htp
c waar ik niet vlug vanaf stap
[
Voor 62% gewijzigd door
Donderstraaltje op 17-08-2014 17:56
]