Het gekke is ook dat ik toen de kaart het niet meer deed ik op herstel drukte op ziggo.nl en zag ik wel twee unieke emm's binnen komen op de kaart maar toen was er een error "Caid 0604 heeft geen provider".gibraltar schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:19:
[...]
Werkt je autoupdate configuratie wel? Je moet volgens mij daarvoor in je oscam.user de au op de label van je reader zetten, en dan auprovid op je provid zetten (vind je via de webgui, bij reader en dan de info knop). Je moet in ieder geval iets van updates in je log zien, en bij mij waren shared-emms voldoende. De oscam.server bevat bij mij dus:
code:
1 2 blockemm-unknown = 1 blockemm-g = 1
Die nano emm's heb ik nog nooit van gehoord. En zover ik tot nu toe heb gezien krijg je eigenlijk nooit unique emm's binnen (volgens mij alleen bij een uitbreiding van je entitlements).
@Soldaatje
Probeer eens de kaart te activeren in een originele Ziggo-decoder. Dat moest ik ook doen (1x)
Probeer eens de kaart te activeren in een originele Ziggo-decoder. Dat moest ik ook doen (1x)
Ja het is al verleden tijd, ik heb hem ook opnieuw geactiveerd in een originele decoder maar toen moest wel de klantenservice iets doen, want met het herstel knopje lukte me dat zelf ook niet.layzzzz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:14:
@Soldaatje
Anoniem: 512912
Geen matches
Dus dan heb ik een TechniSat CableStar HD 2 en een smargo nodig als ik het goed begrijp?layzzzz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:53:
[...]
Gewoon softcam, een Alphacrypt is een stuk duurder, en je weet niet hoelang dat blijft werken (ook niet met een softcam oplossing, maar dat kost wat minder)
Enige idee waar je de cablestar het beste kan kopen?
De TechniSat CableStar HD2 wordt niet meer geproduceerd. Een geschikte tuner vinden is best lastig, en de tuners zijn zwaar overpriced.Anoniem: 512912 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:12:
[...]
Dus dan heb ik een TechniSat CableStar HD 2 en een smargo nodig als ik het goed begrijp?
Enige idee waar je de cablestar het beste kan kopen?
Geen matches
hmm daar kom ik nu inderdaad ook achter.layzzzz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:52:
[...]
De TechniSat CableStar HD2 wordt niet meer geproduceerd. Een geschikte tuner vinden is best lastig, en de tuners zijn zwaar overpriced.
Wellicht een idee om dan een
TechniSat CableStar Combo HD CI + 2ehands alphacrypt te kopen?
al is dat ook niet goedkoop
Anoniem: 512912 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:49:
[...]
Zou je mij kunnen uitleggen waarom?
Ik zit al een tijdje dit topic+ het internet door te spitten voor een tv kaart in de htpc die ik wil bouwen (ziggo DVB-c)
Ben van plan om xbmc te gebruiken
De TechniSat CableStar HD 2 leek me een goede keuze alleen weet ik niet of ik nou een softcam oplossing moet gebruiken of gewoon een alphacrypt erbij moet kopen.
Nou nou.layzzzz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:53:
[...]
Gewoon softcam, een Alphacrypt is een stuk duurder, en je weet niet hoelang dat blijft werken (ook niet met een softcam oplossing, maar dat kost wat minder)
een alphacrypt kan je makkelijk vinden voor 50 euro op marktplaats.
Daarbij een Floppydtv (als je weinig uit wil geven) voor 25 euro...ik heb er hier 5 draaien en ze doen het allemaal vlekkeloos.
Moederbord moet firewire hebben, of je moet een pci firewire kaartje hebben.
Wil je persé nieuw, dan een CineCT met CAM (dan wordt het wel duurder).
Daarbij weet je gewoon dat het werkt, zonder gezeik.
Al dat gekloot met softcams kost je ook tijd en ergernis als je pech hebt. Is ook wat waard lijkt me. Als ik zie wat in dit topic langskomt van iedereen moet ik altijd wel gniffelen.
Als niet vies bent voor wat experimenteren en onduidelijke tutorials wil doorspitten, dan is een softcam oplossing ook leuk, maar er zijn handiger oplossingen.
[ Voor 18% gewijzigd door psy op 25-01-2014 22:03 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Geen matches
zo'n Floppydtv lijkt me wel wat, ze zijn redelijk goedkoop incl alphacrypt 2ehands te krijgen.psy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:02:
[...]
[...]
Nou nou.
een alphacrypt kan je makkelijk vinden voor 50 euro op marktplaats.
Daarbij een Floppydtv (als je weinig uit wil geven) voor 25 euro...ik heb er hier 5 draaien en ze doen het allemaal vlekkeloos.
Moederbord moet firewire hebben, of je moet een pci firewire kaartje hebben.
Wil je persé nieuw, dan een CineCT met CAM (dan wordt het wel duurder).
Daarbij weet je gewoon dat het werkt, zonder gezeik.
Al dat gekloot met softcams kost je ook tijd en ergernis als je pech hebt. Is ook wat waard lijkt me. Als ik zie wat in dit topic langskomt van iedereen moet ik altijd wel gniffelen.![]()
Als niet vies bent voor wat experimenteren en onduidelijke tutorials wil doorspitten, dan is een softcam oplossing ook leuk, maar er zijn handiger oplossingen.
Zou je me kunnen vertellen of een Floppydtv ook goed met windows 8 en xbmc werkt?
en hoe configureer je het eigenlijk precies? met de tut van the zap man?
Ik heb alleen ervaring met Windows 7, Mediacenter en Mediaportal.
Maar een Floppydtv onder Windows 8 zou het ook moeten werken (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=8296.0)
Verder is het niet zo lastig;
-Je installeert de BDA drivers van de floppydtv
-Je installeert en configureert TV server van Mediaportal (http://wiki.team-mediapor...n/TV-Server_Configuration)
-Je installeert en configureert XMBC/client's (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR/Backend/MediaPortal)
Die guide van zapman is hier niet van toepassing, dat is alleen als je met softcam wil werken
Maar een Floppydtv onder Windows 8 zou het ook moeten werken (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=8296.0)
-Je installeert en configureert TV server van Mediaportal (http://wiki.team-mediapor...n/TV-Server_Configuration)
-Je installeert en configureert XMBC/client's (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR/Backend/MediaPortal)
Die guide van zapman is hier niet van toepassing, dat is alleen als je met softcam wil werken
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Even een paar mythes rechtzetten, want volgens mij krijgen mensen dan een beter beeld van de keuze voor of softcam of een gewone cam:psy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:24:
Als ik zoiets zie blijf ik zeggen, er gaat niets boven een normale CAM/Alphacrypt oplossing.
Kost wat extra, maar het werkt gewoon, altijd. Gewoon plug & play
- Of je nu een softcam of een Alphacrypt CAM gebruikt, ze blijven in ieder geval allebei net zo lang werken. Voor de smartcard is er in principe geen verschil tussen die twee, dus ook niet voor de mogelijkheden om deze te stoppen. Zolang dat stomme cardsharing op Marktplaats niet te veel aangeboden wordt is het te duur om dit aan te pakken.
- Een hardware CAM ontvangt via de PCMCIA interface de hele (geencrypte) MPEG stream, en stuurt die weer gedecrypt terug. Dat beperkt dus het aantal streams wat je tegelijk kan decoderen. Daarnaast hebben die CAMs sowieso een beperking op dit aspect (hetzij hardwarematig, hetzij provider). Ik durf niet te zeggen hoeveel je er tegelijk kan decoderen, maar mijn Alphacrypt CAM in mijn TV draait bij 1 stream al bijna 100% (via menu kun je dat uitlezen).
- Een softcam installeren is echt niet super moeilijk. Ik weet dat er veel onduidelijke tutorials zijn, maar de kunst is er een paar door te lezen en vervolgens te kijken welke parameter wat doet (documentatie lezen).
- Zoveel hardware met CI slot is er overigens niet te vinden (Digital Devices zijn de uitzondering, en dat werkt onder Linux ook niet echt geweldig).
Dat van die "unknown" provid" heb ik opgelost door in oscam.user in de [account] blokjes netjes dit te doen:layzzzz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:47:
1/25 13:45:52 ******** r Ziggo [irdeto] test emmtype=shared, len=63, idx=43, cnt=1: written (238 ms)
code:
1
2
| ident = 0604:#provid# caid = 0604 |
en bij de [reader] in oscam.server
code:
1
2
3
| chid = 0604:#chids# caid = 0604 auprovid = #provid# |
De waarde #provid# haal je uit de webgui met entitlements (Readers -> de "i" knop achter je reader). Documentatie hier.
Daar staan ok de waardes voor #chids# (die staan in de ID kolom, laatste zes cijfers zijn voldoende, de waardes scheiden door komma's). Zie de uitleg in de documentatie
- over de "houdbaarheid van een softcam of alphacrypt oplossing, volkomen eens, wellicht dat softcam zelfs iets flexibeler isgibraltar schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:17:
[...]Voor mensen die nu hardware willen gaan aanschaffen bestaan er gewoon niet heel veel opties. Ik zou de HDHomerun kopen in combinatie met een softcam. Maar dat komt ook omdat ik ondertussen de hele configuratie van OSCam heb doorgenomen, en dat kost nu eenmaal tijd en energie. Met tuners met CI sloten heb ik geen ervaring. Mijn softcam is sneller dan de Alphacrypt in mijn TV.
- Of je nu een softcam of een Alphacrypt CAM gebruikt, ze blijven in ieder geval allebei net zo lang werken. Voor de smartcard is er in principe geen verschil tussen die twee, dus ook niet voor de mogelijkheden om deze te stoppen. Zolang dat stomme cardsharing op Marktplaats niet te veel aangeboden wordt is het te duur om dit aan te pakken.
- Een hardware CAM ontvangt via de PCMCIA interface de hele (geencrypte) MPEG stream, en stuurt die weer gedecrypt terug. Dat beperkt dus het aantal streams wat je tegelijk kan decoderen. Daarnaast hebben die CAMs sowieso een beperking op dit aspect (hetzij hardwarematig, hetzij provider). Ik durf niet te zeggen hoeveel je er tegelijk kan decoderen, maar mijn Alphacrypt CAM in mijn TV draait bij 1 stream al bijna 100% (via menu kun je dat uitlezen).
- Een softcam installeren is echt niet super moeilijk. Ik weet dat er veel onduidelijke tutorials zijn, maar de kunst is er een paar door te lezen en vervolgens te kijken welke parameter wat doet (documentatie lezen).
- Zoveel hardware met CI slot is er overigens niet te vinden (Digital Devices zijn de uitzondering, en dat werkt onder Linux ook niet echt geweldig).
- Meerdere zenders opnemen binnen 1 stream is geen enkel probleem met een Alphacrypt, in ieder geval niet met mijn 4 jaar oude htpc met een core2duo, en dan met Mediaportael (in Mediacenter kan dit niet):
Ik heb er 2, in 2 floppydtv's, en ik kan maximaal dus 8 zenders tegelijk opnemen (heb snel even 7 zenders gezocht):

- softcam instellen is meer werk dan een hardware oplossing, voor mensen als jaggieee is dit wellicht iets te veel van het goede. Ik zeg alleen maar dat een alphacrypt in zo'n geval gewoon verstandiger is. Ik wil niemand tekort doen die wel voor de softcam gaat, dit heeft ook andere voordelen
- eens. Al vind ik dat je voor een htpc gewoon windows moet draaien als "beginner" dus dan valt dat Linux nadeel weg
Geen matches
Bedankt, dat lijkt me al een stuk makkelijker dan een softcam ( kan ook erg weinig informatie vinden over hoe je bijvoorbeeld een tuner zoals anysee e30 combo plus werkend zou moeten krijgen)psy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:58:
Ik heb alleen ervaring met Windows 7, Mediacenter en Mediaportal.
het grote nadeel is dat de floppydtv niet in een htpc case zoals de Silverstone Milo ML04 past ben ik bang.
In dat geval zou ik dus een wat grotere case moeten zoeken die niet te lomp groot is en niet te duur, iemand suggesties?
Ja dat is altijd even zoeken. Een floppydtv kan trouwens gewoon "los" in de case (wel vastzetten natuurlijk), hij hoeft niet ingebouwd te worden in een pci of pci-e slot, de verbinding loopt immers via een firewire kabel.
Alternatief; je kan hem natuurlijk ook gewoon in je normale pc doen (als je die hebt) en dan via je netwerk het tv signaal streamen naar je htpc, werkt vlekkeloos. Als je mediaportal als client zou gebruiken op de htpc geeft deze zelfs een WOL signaal naar je pc zodat deze opstart/wakker wordt
wel raad ik aan dit via UTP te doen en niet via wifi.
Alternatief; je kan hem natuurlijk ook gewoon in je normale pc doen (als je die hebt) en dan via je netwerk het tv signaal streamen naar je htpc, werkt vlekkeloos. Als je mediaportal als client zou gebruiken op de htpc geeft deze zelfs een WOL signaal naar je pc zodat deze opstart/wakker wordt
[ Voor 18% gewijzigd door psy op 26-01-2014 19:25 ]
Geen matches
Dat hij niet in een pci of pci-e slot hoeft klopt, maar het probleem waar ik een beetje tegen aan kijk is een pci/pci-e firewire kaartje. Deze zijn vrij groot en de low profile kaartjes die ik heb gevonden waren best prijzig.psy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:24:
Ja dat is altijd even zoeken. Een floppydtv kan trouwens gewoon "los" in de case (wel vastzetten natuurlijk), hij hoeft niet ingebouwd te worden in een pci of pci-e slot, de verbinding loopt immers via een firewire kabel.
Alternatief; je kan hem natuurlijk ook gewoon in je normale pc doen (als je die hebt) en dan via je netwerk het tv signaal streamen naar je htpc, werkt vlekkeloos. Als je mediaportal als client zou gebruiken op de htpc geeft deze zelfs een WOL signaal naar je pc zodat deze opstart/wakker wordtwel raad ik aan dit via UTP te doen en niet via wifi.
Misschien nog even goed zoeken voor een low profile firewire kaartje en een floppydtv expension kit zodat ik het misschien toch in een htpc case kan proppen
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 512912 op 26-01-2014 22:53 ]
Wellicht dat mijn recente problemen met m'n smargo ook aan dat beeld hebben bijgedragen. Uiteindelijk bleek dat een kaduke smargo te zijn. Ik heb op ebay een andere smartreader besteld en die doet het feilloos. Het enige wat ik ooit heb moeten veranderen is de compoort en dat was maar welgeteld 1 aanpassing in een inifile. Dus om nou te zeggen dat het meer werk is, dat is niet mijn ervaring.psy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:50:
- softcam instellen is meer werk dan een hardware oplossing, voor mensen als jaggieee is dit wellicht iets te veel van het goede.
p.s. Voor de configuratie van newcs is er de guide van de zapman, voor oscam heb ik het kant en klare pakketje van gjs gebruikt.
Matched: newcs
Zou je dit ook met een anysee e30c combo plus kunnen doen ?grun93 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 05:59:
[...]
Wellicht dat mijn recente problemen met m'n smargo ook aan dat beeld hebben bijgedragen. Uiteindelijk bleek dat een kaduke smargo te zijn. Ik heb op ebay een andere smartreader besteld en die doet het feilloos. Het enige wat ik ooit heb moeten veranderen is de compoort en dat was maar welgeteld 1 aanpassing in een inifile. Dus om nou te zeggen dat het meer werk is, dat is niet mijn ervaring.
p.s. Voor de configuratie van newcs is er de guide van de zapman, voor oscam heb ik het kant en klare pakketje van gjs gebruikt.
Dat zou stukken handiger zijn ivm een low profile case
Die anysee ken ik niet zo, maar dat kunnen de anderen je wel vertellen denk ik. Ik gebruik nu deze cardreader en de knopjes ingesteld op respectievelijk 5V, Phoenix en 6Mhz.Anoniem: 512912 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:25:
Zou je dit ook met een anysee e30c combo plus kunnen doen ?
Ik heb deze DVB-C usb-stick gekocht op Dealextreme.
Iemand enig idee of ik dat ding werkend kan krijgen?
Internet en televisie wordt geregeld door m'n woningbouwvereniging Vestia Rotterdam Stadswonen, ik geloof dat zij een overeenkomst hebben met UPC. Ik heb geen smartcard nodig als ik een tv zou aansluiten, dus volgens mij komen alle zenders ongecodeerd uit de muur?
Alvast bedankt!
Internet en televisie wordt geregeld door m'n woningbouwvereniging Vestia Rotterdam Stadswonen, ik geloof dat zij een overeenkomst hebben met UPC. Ik heb geen smartcard nodig als ik een tv zou aansluiten, dus volgens mij komen alle zenders ongecodeerd uit de muur?
Alvast bedankt!
UPC biedt een pakket met +-30 zenders ongecodeerd aan inderdaad.
Of jij dat werkend kunt krijgen weet ik niet. :-)
Onder linux lijkt het me een avontuur, voor Windows zullen er wel drivers bijzitten?
Of jij dat werkend kunt krijgen weet ik niet. :-)
Onder linux lijkt het me een avontuur, voor Windows zullen er wel drivers bijzitten?
Je linkt naar een DVB-T2 tv-kaart. Er zit volgens de beschrijving ook een antenne bij.TimoD schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:20:
Alvast bedankt!
*Edit Er staat MINI DVB-T2 USB DVB-T/T2/C wellicht toch DVB-C.
[ Voor 4% gewijzigd door layzzzz op 27-01-2014 16:43 ]
Ik heb Windows 7 en er zaten drivers en software bij op een cd'tje.
In de software kan ik 'scannen'. Voor het scannen geeft het programma linksboven aan dat er geen signaal is, na het scannen wel... Maar er verschijnen geen tv-zenders...
Deze afbeelding is na het scannen:
In de software kan ik 'scannen'. Voor het scannen geeft het programma linksboven aan dat er geen signaal is, na het scannen wel... Maar er verschijnen geen tv-zenders...
Deze afbeelding is na het scannen:

@TimoD
Hoe heet de tv-kaart in device manager?
Hoe heet de tv-kaart in device manager?
@layzzzz
Ik weet niet precies waar ik moet kijken in apparaatbeheer maar ik heb wel dit gevonden:

Ik heb nu een of andere handleiding gevonden waarin je je regio moet selecteren voor het scannen, maar ik kan dus alleen voor Default kiezen.
Ik weet niet precies waar ik moet kijken in apparaatbeheer maar ik heb wel dit gevonden:

Ik heb nu een of andere handleiding gevonden waarin je je regio moet selecteren voor het scannen, maar ik kan dus alleen voor Default kiezen.
[ Voor 39% gewijzigd door TimoD op 27-01-2014 17:10 ]
@TimoD
Ik zou eens zoeken op astrometa dvb-t2. Er zijn geen BDA drivers voor Windows, in Linux werkt DVB-C niet met QAM-256.
Ik zou eens zoeken op astrometa dvb-t2. Er zijn geen BDA drivers voor Windows, in Linux werkt DVB-C niet met QAM-256.
Dat is deze. En de BDA drivers voor Windows zijn "in a bad shape". DVB-T ondersteuning heb je onder Linux nu al wel, en de DVB-C drivers zijn nog niet gemerged (en doen alleen QAM128). Je gaat sowieso geen volledige QAM256 mux krijgen met DVB-C, vanwege de bandbreedte van de USB transfer chip. Niet dat dat heel belangrijk is, maar dat gaat gewoon inhouden dat je wel QAM256 kan ontvangen, gewoon niet meerdere zenders tegelijk. Op de gelinkte pagina staat een linkje naar de Windows drivers, maar daar staat ook dat ze dus behoorlijk slecht zijn.TimoD schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:20:
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door gibraltar op 28-01-2014 07:51 ]
@layzzzz @CIStem dankjewel!
Ik heb helaas dat ding net gesloopt door aan de coaxkabel te trekken waardoor de usb-aansluiting afbrak
Ik hoef eigenlijk niet tv te kijken via m'n pc, maar wel via mijn monitor (met HDMI-aansluiting), weet iemand of ik dan ook dit ding kan gebruiken:
PHILIPS DCR5012 (UPC) digitale ontvanger
Ik heb helaas dat ding net gesloopt door aan de coaxkabel te trekken waardoor de usb-aansluiting afbrak

Ik hoef eigenlijk niet tv te kijken via m'n pc, maar wel via mijn monitor (met HDMI-aansluiting), weet iemand of ik dan ook dit ding kan gebruiken:
Geen matches
HDMI switch misschien ?TimoD schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:15:
@layzzzz @CIStem dankjewel!
Ik heb helaas dat ding net gesloopt door aan de coaxkabel te trekken waardoor de usb-aansluiting afbrak![]()
![]()
@jaggieee Er zitten twee hdmi-ingangen op m'n monitor en volgens mij kan ik via een knopje die inputbron selecteren, dus volgens mij heb ik geen hdmi switch nodig.
[ Voor 80% gewijzigd door TimoD op 30-01-2014 14:47 ]
Voor het beeld is het geen issue, maar geluid is een ander verhaal. Moeten er wel speakers in het scherm zitten dus.TimoD schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:41:
@jaggieee Er zitten twee hdmi-ingangen op m'n monitor en volgens mij kan ik via een knopje die inputbron selecteren, dus volgens mij heb ik geen hdmi switch nodig.
Ik heb zojuist mijn Smargo deels aan de praat gekregen met Argus TV en XBMC i.c.m. Ziggo. Ned. 1 kan ik bekijken echter gaat de decryptie nog niet helemaal goed. Na wat googlen is mijn conclusie dat mijn smartcard waarschijnlijk niet geactiveerd is. Dit heb ik gister echter wel gedaan via de webactivatie bij Ziggo, en hij staat daar dan ook bij. Weet iemand of het alleen werkt wanneer je hem activeert en verbinding maakt via een officiële decoder dan wel CI+ module? Of zou een offline activatie ook gewoon moeten werken?
Ter info; NEWCS geeft de volgende medlingen:
ArgusTV laat overigens wel de stream zonder foutmeldingen (op de <NOT OK> in newcs na) en toont daarbij een stream URL. Als ik deze probeer te bekijken met XBMC, of de VLC player dan zie ik echter alleen maar zwart beeld of niets.
Zoals je ziet heb ik de volgende guide gevolgd https://docs.google.com/d...zMigQHPst-A/edit?hl=en_US[ 18:30:57 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 18:30:57 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 36B1
[ 18:30:57 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 36B1
[ 18:49:10 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 36B1
ArgusTV laat overigens wel de stream zonder foutmeldingen (op de <NOT OK> in newcs na) en toont daarbij een stream URL. Als ik deze probeer te bekijken met XBMC, of de VLC player dan zie ik echter alleen maar zwart beeld of niets.
Volgens mij is het zo dat je smartcard je 'abonnement' nog wel moet ontvangen. Het activeren zorgt er alleen voor dat voor jouw smartcard dat 'abonnement' wordt meegezonden.Rabberax schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:12:
Ik heb zojuist mijn Smargo deels aan de praat gekregen met Argus TV en XBMC i.c.m. Ziggo. Ned. 1 kan ik bekijken echter gaat de decryptie nog niet helemaal goed. Na wat googlen is mijn conclusie dat mijn smartcard waarschijnlijk niet geactiveerd is. Dit heb ik gister echter wel gedaan via de webactivatie bij Ziggo, en hij staat daar dan ook bij. Weet iemand of het alleen werkt wanneer je hem activeert en verbinding maakt via een officiële decoder dan wel CI+ module? Of zou een offline activatie ook gewoon moeten werken?
[...]
Zoals je ziet heb ik de volgende guide gevolgd https://docs.google.com/d...zMigQHPst-A/edit?hl=en_US
Activeer hem eens in een normale decoder / CI module...als het dan wel werkt was dat het. Het probleem kan dan zijn dat je over een maand weer geen beeld hebt. Dan zit er toch iets niet goed in je config.
Ik gebruik zelf OScam...
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Ah, dank voor de info. Dan ga ik toch maar een extra CI+ module erbij kopen, lijkt me de goedkoopste optie.
OScam heb ik ook staan. Daar krijg ik het volgende (wellicht dat dat meer inzicht geeft?):
OScam heb ik ook staan. Daar krijg ik het volgende (wellicht dat dat meer inzicht geeft?):
2014/01/31 21:42:23 4548 c02 user gebruiker1 authenticated successfully (ACamd
)
2014/01/31 21:42:23 4548 c02 AU enabled for user gebruiker1 on reader ziggo
2014/01/31 21:42:24 4548 c02 gebruiker1 (0604&000000/00A6/44:A3DD): not found
(402 ms) (irdeto_do_cmd [2] 90 00)
2014/01/31 21:42:24 4548 c02 gebruiker1 (0604&000000/00A6/44:A3DD): not found
(403 ms) (irdeto_do_cmd [2] 90 00)
2014/01/31 21:42:24 4548 c02 gebruiker1 (0604&000000/00A6/44:7055): not found
(413 ms) (irdeto_do_cmd [2] 90 00)
2014/01/31 21:42:45 4548 c02 gebruiker1 (0604&000000/00A6/44:A44D): not found
(410 ms) (irdeto_do_cmd [2] 90 00)
Mocht het zo zijn dat er nog geen entitlements zijn (en er dus nog geen activatie heeft plaatsgevonden), dan kun je dat zien via de webgui. Gaat dan naar Readers -> en klikt op de "i" achter je reader. Je moet daar in ieder geval een aantal groene rijen zien.Rabberax schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:44:
Los daarvan zou je in het reader overzicht in de kolom "EMM written" in ieder geval een waarde groter dan 0 bij de UQ (Unique EMM's) moeten hebben, tenminste als de activatie plaats heeft gevonden in je huidige OSCam startup.
Het activeren van je smartcard werkt ook gewoon in OSCam, dat heb ik zelf ook op die manier gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door gibraltar op 01-02-2014 12:39 ]
Dank voor de info CIStem. Ik heb nog geen CI+ kaart gekocht aangezien het volgens jou dus wel mogelijk moet zijn om met OScam de kaart in gebruik te nemen? Ik heb de kaart inmiddels al 4 dagen geleden geactiveerd en zojuist via de Ziggo site een "Herstel activatie" aangevraagd, wellicht dat het dan gaat werken...we zullen zien.
Zo niet, dan zal het aan mijn config liggen? Ik gebruik nu de config van https://docs.google.com/d...zMigQHPst-A/edit?hl=en_US met Oscam r9482
Als iemand weet of deze inmiddels al weer nieuwe config files nodig heeft voor Ziggo dan hoor ik dit graag (de guide is alweer uit... 2011?).
Zo niet, dan zal het aan mijn config liggen? Ik gebruik nu de config van https://docs.google.com/d...zMigQHPst-A/edit?hl=en_US met Oscam r9482
Als iemand weet of deze inmiddels al weer nieuwe config files nodig heeft voor Ziggo dan hoor ik dit graag (de guide is alweer uit... 2011?).
@Rabberax
zit gedeeltelijk met hetzelfde probleem
altijd argus tv gedraaid icm een anysee e30 combo plus
na een tijd wouden streams niet meer geopend worden (verandering modulatie voor zover ik gelezen heb)
nu heb ik 2 week geleden alles opnieuw geinstaleerd nieuwe lijst aangemaakt voor de kanalen (in argustv staat de oude lijst nog waardoor veel kanalen niet gepakt worden)
mdapi ingesteld zoals het zou moeten mapje wordt netjes aangemaakt
nederland 1 pakt hij maar de encrypted kanalen geeft hij gewoon als een zwart scherm weer..
weet niet of je dit probleem ook hebt?
na een tijd wouden streams niet meer geopend worden (verandering modulatie voor zover ik gelezen heb)
nu heb ik 2 week geleden alles opnieuw geinstaleerd nieuwe lijst aangemaakt voor de kanalen (in argustv staat de oude lijst nog waardoor veel kanalen niet gepakt worden)
nederland 1 pakt hij maar de encrypted kanalen geeft hij gewoon als een zwart scherm weer..
Kan ik een CI+ Module met irdeto kaart gebruiken in een Digital Devices dvb-c tuner met ci slot? Of houdt iets dat tegen? wat dan?
NEEN
Anoniem: 20084
Geen matches
Om die "Nee" duidelijker te maken:Wuzi schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:16:
Kan ik een CI+ Module met irdeto kaart gebruiken in een Digital Devices dvb-c tuner met ci slot? Of houdt iets dat tegen? wat dan?
De + certificering is geblokkeerd voor electronica waarbij je 'direct' open toegang krijgt tot de media-stream. Het MOET een gesloten systeem zijn en daarom zal je het dus (nog) niet tegenkomen bij PC accessoire die DVB-C kan decoderen.
Dit met dank aan de film maatschappijen en consorten
@Eenbiertje:
Nou ja, het lijkt erop van wel. Het is voor mij de eerste keer. Ik krijg iig ook die zwarte schermen in Argus TV.
In OSCAM krijg ik ook geen entitlements... heb van alles geprobeerd...
(en ja hij staat bij de ziggo website als "geactiveerd").
Wellicht dat iemand weet wat ik fout doe? OScam rapporteert momenteel het volgende:
Nou ja, het lijkt erop van wel. Het is voor mij de eerste keer. Ik krijg iig ook die zwarte schermen in Argus TV.
In OSCAM krijg ik ook geen entitlements... heb van alles geprobeerd...
Wellicht dat iemand weet wat ik fout doe? OScam rapporteert momenteel het volgende:
Bij gebruik van de volgende config:2014/02/03 14:51:50 80063C88 r ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/com
3, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2014/02/03 14:51:51 80063C88 r ziggo [mouse] card detected
2014/02/03 14:51:52 80063C88 r ziggo [mouse] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F
20 41 43 53 20 56 35 2E 38 95
2014/02/03 14:51:52 80063C88 r ziggo [mouse] Init card protocol T14, FI=2, F=558
, D=1, N=0
2014/02/03 14:51:52 80063C88 r ziggo [mouse] Calculated work ETU is 93.00 us rea
der mhz = 600
2014/02/03 14:51:52 80063C88 r ziggo [mouse] ATR Fsmax is 6 MHz, clocking card t
o wanted user cardspeed off 6.00 MHz (specified in reader->mhz)
2014/02/03 14:51:53 80063C88 r ziggo [mouse] detect irdeto card
2014/02/03 14:51:53 80063C88 r ziggo [mouse] Irdeto SC 58 version 21 revision 1,
patch level e
2014/02/03 14:51:53 80063C88 r ziggo [mouse] caid: 0604, acs: 0.05, country code
: NLD
2014/02/03 14:51:53 80063C88 r ziggo [mouse] providers: 4, ascii serial: #######
###, hex serial: ######, hex base: ##
2014/02/03 14:51:57 80063C88 r ziggo [mouse] active providers: 4 (009c00,ffffff,
ffffff,ffffff)
2014/02/03 14:51:57 80063C88 r ziggo [mouse] found card system irdeto
2014/02/03 14:51:57 80063C88 r ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESFULL START ATTEMP
T No 1 out of max alloted of 1
2014/02/03 14:52:05 0 s init for all local cards done
2014/02/03 14:52:05 0 s anti cascading disabled
2014/02/03 14:52:13 80065A20 c client connected to 15050 port
2014/02/03 14:52:13 80065A20 c encrypted newcamd:15050-client 127.0.0.1 granted
(gebruiker1, au=on (1 reader))
2014/02/03 14:52:13 80065A20 c user gebruiker1 authenticated successfully (ACamd
)
2014/02/03 14:52:13 80065A20 c AU enabled for user gebruiker1 on reader ziggo
2014/02/03 14:52:13 80065A20 c gebruiker1 (0604&000000/000B/00CE/44:978D63D694D8
6701A43C376FBB005161): not found (360 ms) by ziggo (ziggo irdeto_do_cmd [0] 00 0
2014/02/03 14:52:13 80065A20 c gebruiker1 (0604&000000/000B/00CE/44:978D63D694D8
6701A43C376FBB005161): not found (0 ms) by ziggo
Ik zit in de volgende Ziggo regio: 2171 AA t/m 4286 LN frequentie: 372.00 netwerknr: 5555[reader]
label = ziggo
description = Ziggo
protocol = mouse
device = /dev/com3
caid = 0604
boxkey = 1122334455667788
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
ident = 0604:000000
group = 1
emmcache = 1,3,2
blockemm-unknown = 1
blockemm-g = 1
lb_weight = 200
dropbadcws = 1
[ Voor 95% gewijzigd door Rabberax op 03-02-2014 14:56 ]
Deinstalleer mdapi en installeer mdapi plus.eehbiertje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:15:
@Rabberax
@Rabberax : Probeer de ziggokaart in een originele decoder.
Heeft er iemand een Ziggo-kaartje in een Smargo-reader met Oscam werkend (Windows)?
In Linux (ook VM) werkt de setup prima in Windows krijg ik onderstaande foutmelding :
2014/02/03 16:55:17 *****r Ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/com4, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2014/02/03 16:55:17 ******r Ziggo [mouse] card detected
2014/02/03 16:55:21 *******r Ziggo [mouse] Error activating card.
[ Voor 23% gewijzigd door layzzzz op 03-02-2014 16:57 ]
Thank you!Anoniem: 20084 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:21:
[...]
Om die "Nee" duidelijker te maken:
De + certificering is geblokkeerd voor electronica waarbij je 'direct' open toegang krijgt tot de media-stream. Het MOET een gesloten systeem zijn en daarom zal je het dus (nog) niet tegenkomen bij PC accessoire die DVB-C kan decoderen.
Dit met dank aan de film maatschappijen en consorten
Geen matches
Alternatief is dus via softCAM (met zo'n smartcard reader als e.g Smargo) of een hardware matige CAM. Ik heb een AlphaCrypt classic in mijn Digital Devices Cine CT zitten. Deze CAM combinatie kan maximaal 4 streams parallel decoderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 04-02-2014 14:48 ]
heb mdapi plus erop gehad maar daar wordt ik niet heel veel wijzer uit helaas...layzzzz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:09:
[...]
Deinstalleer mdapi en installeer mdapi plus.
maargoed zal dat alsnog eens proberen...
@Rabberax
ik zit in ziggo 9600 (winschoten)
draai verder geen OScam omdat ik het alleen op 1 mediacenter nodig heb
@Eenbiertje: oh? Ik dacht dat OScam altijd nodig was? Ik draai ook maar één mediacenter (op Windows 7). Is er een betere manier om de Ziggo kaart te benaderen dan bij gebruik van een Smargo Smartreader v2?
Volgens mij mis ik heel wat Irdeto regels, met name de regel "ready for requests". Het lijkt wel of hij niet volledig door de initialisatie heen komt (die begint bij "found card system"). De regel die daar direct achteraan komt heb ik nog nooit gezien in ieder geval. Gebruik jij een Smargo V2 toevallig? Moet je dan niet protocol smargo of smartreader gebruiken?Rabberax schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:32:
Ik zie net dat er mensen zijn die geen entitlements zien bij het gebruik van een Smartreader V2. Iets met de timeout tijdens reads, waarvoor iemand een dubieuze fix heeft gecommit. Juist dat soort firmware-bugs wil ik dus koste wat kost voorkomen, en daarom heb ik een simpele seriele reader gekocht.Rabberax schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:22:
Is er een betere manier om de Ziggo kaart te benaderen dan bij gebruik van een Smargo Smartreader v2?
[ Voor 6% gewijzigd door gibraltar op 04-02-2014 15:01 ]
Voor mdapi plus is er geen duidelijke handleiding, Eigenlijk is er op dit moment geen handleiding die up-to-date is. Als je vragen over het gebruik met mdapi plus hebt kan je me een bericht sturen. Ik heb zelf gisteren mdapi plus met argustv aan de praat gekregen. Alleen draait op dit moment Oscam nog op mijn Linux-bak.eehbiertje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:33:
[...]
heb mdapi plus erop gehad maar daar wordt ik niet heel veel wijzer uit helaas...
maargoed zal dat alsnog eens proberen...
Je kan ook in een VM, Linux installeren en daarop oscam draaien...dat ga ik doen zolang de smargo niet native werkt in Windows.
Geen matches
Zou ik mogen vragen welke dvb-c tuner (ziggo) jullie mij aanraden voor gebruik met xbmc (openelec of windows)
en is er nog een beetje een up to date tutorial over het softcam gebeuren?
en is er nog een beetje een up to date tutorial over het softcam gebeuren?
Lees gewoon even het topic door, of dan in ieder geval de laatste paar pagina's. Deze vraag komt elke keer terug.Anoniem: 512912 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:37:
Zou ik mogen vragen welke dvb-c tuner (ziggo) jullie mij aanraden voor gebruik met xbmc (openelec of windows), en is er nog een beetje een up to date tutorial over het softcam gebeuren?
Het is eindelijk gelukt met ziggo en de Smargo smartreader icm oscam. Het werkte meteen nadat ik hem in een officiële ziggo CI+ heb gestopt (in mijn TV). Wel jammer dat ik daarvoor dus die kaart heb moeten kopen á 50 eu.
Ik moet wel zeggen: het zappen is echt een flink stuk trager dan ik hoopte. Ten opzichte van zappen met de CI+ in de TV (2sec?) is het ongeveer 5 tot 8s met XBMC icm argusTV. Weet iemand of hier andere combinaties hier flinke verbetering in brengen?
Ik moet wel zeggen: het zappen is echt een flink stuk trager dan ik hoopte. Ten opzichte van zappen met de CI+ in de TV (2sec?) is het ongeveer 5 tot 8s met XBMC icm argusTV. Weet iemand of hier andere combinaties hier flinke verbetering in brengen?
MediaPortal is sneller dan xbmc
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Geen matches
En je kan als je wilt de TV-server van MediaPortal gebruiken in XBMC (dus XBMC blijven houden als frontend).HaTe schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:53:
Dit was vroeger een standaard actie als ik me niet vergis.
Volgens mij is de TV-Server in Mediaportal iets sneller dan ArgusTV. Al vind ik Mediaportal wat onstabieler dan ArgusTV.Anoniem: 20084 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:05:
[...]
En je kan als je wilt de TV-server van MediaPortal gebruiken in XBMC (dus XBMC blijven houden als frontend).
Dit was vroeger een standaard actie als ik me niet vergis.
TVHeadend is de koning qua zaptijden (onder de 4sec max).
Gebruik deze build: http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/prebuild.htmlRabberax schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:26:
Het is eindelijk gelukt met ziggo en de Smargo smartreader icm oscam. Het werkte meteen nadat ik hem in een officiële ziggo CI+ heb gestopt (in mijn TV). Wel jammer dat ik daarvoor dus die kaart heb moeten kopen á 50 eu.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Nu kan ik niet oordelen over XMBC, maar om Mediaportal "snel" te noemen vind ik ook ietwat optimistisch. Ik heb het hier draaien op verschillende hardware,tot op een 2500k met een 660ti op een SSD, en snel wordt het echt nooit. In ieder geval niet als je van good old Mediacenter komt....weliwaar beperkt qua mogelijkheden, maar dat is echt veel sneller.HaTe schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:53:
MediaPortal is wellicht iets sneller ja. Maar MediaPortal kan niet overweg met SoftCams (right?), dat lees ik in ieder geval op hun fora. Of moet dit toch wel werken met bijvoorbeeld OScam?
Heb verder de speciale XBMC branch gebruikt met fastzapping maar deze geeft zoveel bijkomende kuren... zo krijg ik na het zappen (bij gebruik van 0s switch delay in XBMC) altijd een enorme geluidsknal, en na het switchen geeft ie een log gevoel omdat hij dus compleet freezed tijdens het zappen, totdat hij weer beeld toont. Erg onprettig dus. Bij het tweaken van de switch delay en de tuning delay (argusTV) kom ik geen stap verder. Sterker nog; bij het gebruik van een switch delay hoger dan 0s werken encrypted channels niet meer. Hij schiet dan na ongeveer 5 seconden automatisch terug naar de Free to Air channels (Ned 1 hd bij mij).
Dan nog niet te zwijgen over de "sleep" issues met OScam en Ziggo. Al valt hier wel overeen te komen, want ik ben van plan om de TPlink router aan te schaffen met OPEN-wrt waar de smargo 24/7 in kan draaien. Alleen heb ik daar nu mijn bedenkingen nog over gezien de slechte channel switch performance.
Het lijkt er op dat het gebruik van TVHeadend de enige oplossing biedt. Weet iemand of er dan toevallig toch ergens een TVHeadend versie voor Windows is? Ik krijg mijn TV tuner (TechniSat CableStar combo HD CI) namelijk niet werkend onder Linux, al moet hij volgens dit artikel wel werken. Deze werktte iig niet met Openelec en het zelf compilen van de benodigde drivers enz. vind ik een stapje te ver (ben helaas geen Linux pro..). Ik zou het overigens wel willen proberen mits ik zeker zou weten dat het uiteindelijk zou gaan werken, maar ik vind te weinig bevestigende verhalen dat ik dit aandurf. Wellicht dat iemand hier mij moed in kan praten
?
Of kan TVHeadend ook omgaan met Tuners die in een andere (Windows) PC zitten?
Conclusie tot nu toe: het werkt, en vooral het kunnen pauzeren en terugspoelen (en recorden) is een fijne bijkomstigheid waar ik zeker nu met de Olympische spelen wel een beetje verliefd op ben geworden. Maar de vervelende zap problemen bederven dit wel weer....
. Ook de matige support van PVR in XBMC stelt mij teleur. En om nou te switchen naar een andere Mediacenter front-end is ook weer zo wat (mijn TV Shows en Movies DB zijn aardig goed ingericht in XBMC...).
Pff! Of ik koop gewoon een andere tuner.... al voelt dat... te makkelijk en ... wie weet zijn daar ook weer allerlei issues mee... de HDHomerun die overal wordt geprezen is iig continue Out of Stock... schiet ook niet echt op dus.
Heb verder de speciale XBMC branch gebruikt met fastzapping maar deze geeft zoveel bijkomende kuren... zo krijg ik na het zappen (bij gebruik van 0s switch delay in XBMC) altijd een enorme geluidsknal, en na het switchen geeft ie een log gevoel omdat hij dus compleet freezed tijdens het zappen, totdat hij weer beeld toont. Erg onprettig dus. Bij het tweaken van de switch delay en de tuning delay (argusTV) kom ik geen stap verder. Sterker nog; bij het gebruik van een switch delay hoger dan 0s werken encrypted channels niet meer. Hij schiet dan na ongeveer 5 seconden automatisch terug naar de Free to Air channels (Ned 1 hd bij mij).
Dan nog niet te zwijgen over de "sleep" issues met OScam en Ziggo. Al valt hier wel overeen te komen, want ik ben van plan om de TPlink router aan te schaffen met OPEN-wrt waar de smargo 24/7 in kan draaien. Alleen heb ik daar nu mijn bedenkingen nog over gezien de slechte channel switch performance.
Het lijkt er op dat het gebruik van TVHeadend de enige oplossing biedt. Weet iemand of er dan toevallig toch ergens een TVHeadend versie voor Windows is? Ik krijg mijn TV tuner (TechniSat CableStar combo HD CI) namelijk niet werkend onder Linux, al moet hij volgens dit artikel wel werken. Deze werktte iig niet met Openelec en het zelf compilen van de benodigde drivers enz. vind ik een stapje te ver (ben helaas geen Linux pro..). Ik zou het overigens wel willen proberen mits ik zeker zou weten dat het uiteindelijk zou gaan werken, maar ik vind te weinig bevestigende verhalen dat ik dit aandurf. Wellicht dat iemand hier mij moed in kan praten
Conclusie tot nu toe: het werkt, en vooral het kunnen pauzeren en terugspoelen (en recorden) is een fijne bijkomstigheid waar ik zeker nu met de Olympische spelen wel een beetje verliefd op ben geworden. Maar de vervelende zap problemen bederven dit wel weer....
Pff! Of ik koop gewoon een andere tuner.... al voelt dat... te makkelijk en ... wie weet zijn daar ook weer allerlei issues mee... de HDHomerun die overal wordt geprezen is iig continue Out of Stock... schiet ook niet echt op dus.
TVHeadend is niet beschikbaar voor Windows. Tuners in een andere PC kun je niet gebruiken onder TVHeadend. Zelf drivers compileren hangt af van je distributie. Voor OpenELEC kun je het beste deze handleiding volgen. Dan krijg je een kernel met de patches die je zoekt.Rabberax schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:09:
Het lijkt er op dat het gebruik van TVHeadend de enige oplossing biedt. Weet iemand of er dan toevallig toch ergens een TVHeadend versie voor Windows is? Ik krijg mijn TV tuner (TechniSat CableStar combo HD CI) namelijk niet werkend onder Linux, al moet hij volgens dit artikel wel werken. Deze werktte iig niet met Openelec en het zelf compilen van de benodigde drivers enz. vind ik een stapje te ver (ben helaas geen Linux pro..). Ik zou het overigens wel willen proberen mits ik zeker zou weten dat het uiteindelijk zou gaan werken, maar ik vind te weinig bevestigende verhalen dat ik dit aandurf. Wellicht dat iemand hier mij moed in kan praten?
Een andere tuner kopen is lastig. Ik zou je huidige TechniSat houden, die kun je prima werkend krijgen als ik zo de mailinglist lees. Nieuwere hardware kopen is vragen om problemen met drivers. De DVB-C tuner markt (vooral USB) is een beetje lastig op dit moment.
Ik heb ook eindelijk info gevonden over de nieuwe PCTV 521e en 522e devices. De PCTV 521e is niets anders dan de oude hardware revisie van de WinTV-HVR-930C-HD (goh, ze hadden wat over blijkbaar). De 522e, jawel jawel, is de nieuwe hardware revisie van de WinTV-HVR-930C-HD. Zijn dus gewoon dezelfde producten. Voor de 521e is er een begin gemaakt met Linux drivers. De 522e heeft de Si2158 tuner, en daar is (nog) geen Linux driver voor.
[ Voor 14% gewijzigd door gibraltar op 10-02-2014 14:09 ]
Misschien dat ik het toch eens ga proberen. Het compilen van Openelec moet ik dan dus doen vanaf een Ubuntu of Debian installatie. Dit kan ik dus prima doen vanuit een Virtual Box ubuntu installatie (scheelt een hoop gedoe) lijkt me.
Zal het gebruik van de Smargo Smartreader v2 direct werken onder openelec? Ik lees hier dat het moet werken zonder de compile stappen.
Couchpotato moet ook gewoon werken lijkt me zo, evenals mijn Sickbeard installatie (mr-orange git).
Als er verder nog aandachtspunten zijn dan hoor ik dat graag
Zal het gebruik van de Smargo Smartreader v2 direct werken onder openelec? Ik lees hier dat het moet werken zonder de compile stappen.
Couchpotato moet ook gewoon werken lijkt me zo, evenals mijn Sickbeard installatie (mr-orange git).
Als er verder nog aandachtspunten zijn dan hoor ik dat graag
Geen matches
Ik ben benieuwd !
Ben namelijk van plan een TechniSat CableStar combo HD CI + smargo v2 aan te schaffen maar ik kon nog niet zo goed vinden of deze in openelec ging werken.
Ben namelijk van plan een TechniSat CableStar combo HD CI + smargo v2 aan te schaffen maar ik kon nog niet zo goed vinden of deze in openelec ging werken.
MediaPortal werkt zonder problemen met een softcam, ze ondersteunen het alleen niet.Rabberax schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:09:
MediaPortal is wellicht iets sneller ja. Maar MediaPortal kan niet overweg met SoftCams (right?), dat lees ik in ieder geval op hun fora.
Als softcam kun je onder Windows het beste acamd gebruiken, zie ook oa de ZepMan guide. Oscam kun je in dat geval gebruiken als cardserver.Of moet dit toch wel werken met bijvoorbeeld OScam?
@Rabberax. waarom gebruik je geen XBMCBuntu? met deze handleiding moet het wel lukken.
Ik ben op dit moment bezig om een handleiding DVB-C op je PC te schrijven, dit doe ik omdat de huidige handleidingen zoals die van Zepman verouderd zijn.
Er komen twee handleidingen, 1 voor Linux (XBMC/TVheadend/Oscam) en 1 voor Windows (XBMC/ArgusTV/Acamd/Oscam) zijn er Tweakers die de handleidingen willen testen voordat ik ze publiceer?
Ik ben op dit moment bezig om een handleiding DVB-C op je PC te schrijven, dit doe ik omdat de huidige handleidingen zoals die van Zepman verouderd zijn.
Er komen twee handleidingen, 1 voor Linux (XBMC/TVheadend/Oscam) en 1 voor Windows (XBMC/ArgusTV/Acamd/Oscam) zijn er Tweakers die de handleidingen willen testen voordat ik ze publiceer?
[ Voor 19% gewijzigd door layzzzz op 12-02-2014 19:23 ]
Geen matches
Wanneer ben je van plan deze te publiceren?layzzzz schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:16:
@Rabberax. waarom gebruik je geen XBMCBuntu? met deze handleiding moet het wel lukken.
Ik ga binnenkort hardware aanschaffen en zou een up to date handleiding voor linux wel handig vinden.
Hallo allemaal,
spit nu al een aantal weken dit forum door.
nu is mijn vraag:
Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk tv krijgen op mijn htpc icm xbmc (windows bak), ik zit zelf te denken aan softcom en smargo.
Maar weet eigenlijk niet precies wat ik moet aanschaffen voor me HTPC, kan iemand mij dat vertellen?
En of mijn htpc dit ook daadwerkelijk kan draaien hardware technisch.
Me tv provider is btw Ziggo en heb een geactiveerde smartcard, (gebruik voor tv nu een Samsung DCB-B270R)
dit is me HTPC opstelling,
Er zitten btw 3 hhd's in. 3TB, 1TB, en een 640gig hdd...
spit nu al een aantal weken dit forum door.
nu is mijn vraag:
Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk tv krijgen op mijn htpc icm xbmc (windows bak), ik zit zelf te denken aan softcom en smargo.
Maar weet eigenlijk niet precies wat ik moet aanschaffen voor me HTPC, kan iemand mij dat vertellen?
En of mijn htpc dit ook daadwerkelijk kan draaien hardware technisch.
Me tv provider is btw Ziggo en heb een geactiveerde smartcard, (gebruik voor tv nu een Samsung DCB-B270R)
dit is me HTPC opstelling,
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A6-5400K Boxed | € 60,95 | € 60,95 |
1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 59,- | € 59,- |
1 | MS-Tech MC-380 | € 58,80 | € 58,80 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,- | € 24,- |
1 | Sharkoon Silent Eagle SE, 80mm | € 9,47 | € 9,47 |
1 | Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9 | € 31,- | € 31,- |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,53 | € 30,53 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 282,75 |
Er zitten btw 3 hhd's in. 3TB, 1TB, en een 640gig hdd...
Ik heb zelf een AMD A4 in gebruik en ik ervaar geen enkel probleem met het kijken van SDTV en HDTV streams (zowel via DVB-C/DVB-S2 als 1080p materiaal van Blu-Ray's en bestanden) op mijn Windows 8 configuratie met XBMC en DVBViewer Recording Service.
Wat betreft de te kiezen DVB-device:
Onder Windows zullen de meeste DVB-C kaarten zonder al te grote problemen werken met Mediaportal TVServer, ArgusTV (imho vind ik deze persoonlijk een stuk stabieler dan de Mediaportal TVServer), DVBViewer Recording Service (betaald product), NextPVR en/of DVBLink (betaald product).
Onder Linux is dit geheel afhankelijk van de ondersteuning vanuit de fabrikant. Op Linux TV kan je vinden welke device ondersteund wordt en in hoeverre dat deze standaard ondersteund wordt. Zeker de nieuwe hardware vergt aparte handelingen zoals het compileren van de laatste Linux DVB drivers en dat kan bij het gebruik van embedded XBMC installaties zoals OpenElec voor problemen zorgen.
Zelf heb ik een tweedehands HDHomerun gekocht en ik moet zeggen dat dit onder zowel Linux als Windows zonder problemen werkt. Een andere USB dvb-kaart dat zonder problemen functioneert is de TT-connect CT-3650 CI.
Wat betreft de te kiezen DVB-device:
Onder Windows zullen de meeste DVB-C kaarten zonder al te grote problemen werken met Mediaportal TVServer, ArgusTV (imho vind ik deze persoonlijk een stuk stabieler dan de Mediaportal TVServer), DVBViewer Recording Service (betaald product), NextPVR en/of DVBLink (betaald product).
Onder Linux is dit geheel afhankelijk van de ondersteuning vanuit de fabrikant. Op Linux TV kan je vinden welke device ondersteund wordt en in hoeverre dat deze standaard ondersteund wordt. Zeker de nieuwe hardware vergt aparte handelingen zoals het compileren van de laatste Linux DVB drivers en dat kan bij het gebruik van embedded XBMC installaties zoals OpenElec voor problemen zorgen.
Zelf heb ik een tweedehands HDHomerun gekocht en ik moet zeggen dat dit onder zowel Linux als Windows zonder problemen werkt. Een andere USB dvb-kaart dat zonder problemen functioneert is de TT-connect CT-3650 CI.
Geen probleem. Verder ook een persoonlijke mening in combinatie met een smartcard op een Windows systeem:
Voor het aansturen van je smartcard moet je gebruik maken van een zogenaamde MDAPI plugin (ACAMD). Het installeren en (goed) werkend krijgen van MDAPI (of MDAPIplus) kan soms een uitdaging zijn en mijn ervaringen bij het gebruik van MDAPI icm Mediaportal zijn niet echt goed (voornamelijk stabiliteit).
Als je het geen probleem vindt om €15,- uit te geven, dan kan ik DVBViewer (icm de Recording Service) enorm aanbevelen. Zo werkt ACAMD rechtstreeks als DVBViewer plugin (lees: je hebt geen MDAPI-plus nodig) en persoonlijk vind ik de zap-snelheid sneller en stabieler.
Voor het aansturen van je smartcard moet je gebruik maken van een zogenaamde MDAPI plugin (ACAMD). Het installeren en (goed) werkend krijgen van MDAPI (of MDAPIplus) kan soms een uitdaging zijn en mijn ervaringen bij het gebruik van MDAPI icm Mediaportal zijn niet echt goed (voornamelijk stabiliteit).
Als je het geen probleem vindt om €15,- uit te geven, dan kan ik DVBViewer (icm de Recording Service) enorm aanbevelen. Zo werkt ACAMD rechtstreeks als DVBViewer plugin (lees: je hebt geen MDAPI-plus nodig) en persoonlijk vind ik de zap-snelheid sneller en stabieler.
idd wel benieuwd naar ;-)Anoniem: 512912 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:58:
[...]
Wanneer ben je van plan deze te publiceren?
Ik ga binnenkort hardware aanschaffen en zou een up to date handleiding voor linux wel handig vinden.
Ik heb hier mijn OSCam configuratie neergezet. Je moet hem niet zomaar kopieren, maar gewoon even lezen
[ Voor 3% gewijzigd door gibraltar op 19-02-2014 11:29 ]
Ik ben een beetje moedeloos. Heb tijd geleden een Technisat HD2 cablestar gekocht. Probeer de boel werkend te krijgen onder ubuntu ( op een AMD a4-3400 fusion). Opzich zou de APU de boel makkelijk moeten kunnen trekken maar ik krijg wat distortion of artifacts (hoe noem je het eigenlijk). Anyroad een opname zegt meer dan 1000 woorden. Is dit een performance probleem of is mijn tv signaal crap? Op mijn UPC mediabox heb ik wel goed beeld.
https://www.dropbox.com/s.../20401_20140220201024.mpg
Heb zowel tvheadend als mythtv geprobeerd, maar beide zelfde probleem..
[ Voor 6% gewijzigd door Orcie op 20-02-2014 22:10 ]
Dat is de kabel ontvangst, en dat is altijd al een beetje lastig. Goede kabels (goed afgeschermd) en goede connectoren is echt een vereiste bij sommige hardware. Splitters hebben per definitie een beetje demping (-5 dB geloof ik), en met DVB-T en mobiele netwerken in de buurt heb je voordat je het weet last van storing. Bij twijfel kan zo'n actieve versterker helpen, maar ik heb het gered zonder door gewoon heeeeeel goed naar de bekabeling te kijken.Orcie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:09:
Daar werk ik dit weekend aan
Dat is inderdaad de kabelontvangst, probeer een F-connector direct op de cablestar HD2 aan te sluiten, ook helpt soms een klein beetje draaien aan je coax-kabel.gibraltar schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:59:
[...]
Dat is de kabel ontvangst, en dat is altijd al een beetje lastig. Goede kabels (goed afgeschermd) en goede connectoren is echt een vereiste bij sommige hardware. Splitters hebben per definitie een beetje demping (-5 dB geloof ik), en met DVB-T en mobiele netwerken in de buurt heb je voordat je het weet last van storing. Bij twijfel kan zo'n actieve versterker helpen, maar ik heb het gered zonder door gewoon heeeeeel goed naar de bekabeling te kijken.
Ik zal dit weekend het forum in de gaten houden, kan ik aankomende week hardware gaan bestellen om zo tv op me htpc build te krijgen
Alvast thnx! goed bezig iig!

Geen matches
Ik hou dit weekend het topic ook in de gaten, ben benieuwd !makaa schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:35:
[...]
Ik zal dit weekend het forum in de gaten houden, kan ik aankomende week hardware gaan bestellen om zo tv op me htpc build te krijgen
Alvast thnx! goed bezig iig!![]()
Mag ik weten welke DVB-C tuner jullie gaan bestellen?
En Smargo-reader al besteld?
De eerste handleiding komt als eerst voor Linux uit, met Windows vind ik het op dit moment niet echt stabiel werken vooral dat mdapi gebeuren is echt waardeloos.
De eerste handleiding komt als eerst voor Linux uit, met Windows vind ik het op dit moment niet echt stabiel werken vooral dat mdapi gebeuren is echt waardeloos.
Geen matches
ik ben van plan een Technisat CableStar HD2 te bestellen met een smargo v2.layzzzz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:11:
Mag ik weten welke DVB-C tuner jullie gaan bestellen?
Ik wil XBMCBuntu of Openelec op mijn htpc gaan draaien dus dat komt goed uit
Niks waardeloos aan, draai al jarenlang zonder problemen met twee DVB-C tuners op Ziggo onder Windows.layzzzz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:11:
..met Windows vind ik het op dit moment niet echt stabiel werken vooral dat mdapi gebeuren is echt waardeloos.
Ik heb continue problemen gehad, met MediaPortal was het helemaal niet vooruit te branden (versie 1.1) en met ArgusTV heb ik zaptijden van 7 seconden.Nielson schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:21:
[...]
Niks waardeloos aan, draai al jarenlang zonder problemen met twee DVB-C tuners op Ziggo onder Windows.
Wat gebruik jij voor software dan (en cardserver)? Ik krijg het onder Windows ook niet echt lekker werkend...Nielson schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:21:
[...]
Niks waardeloos aan, draai al jarenlang zonder problemen met twee DVB-C tuners op Ziggo onder Windows.
MediaPortal 1.6 als client en ArgusTV 2.2.2 als tv-server op Windows 7 SP1 x86. Acamd 6.20 voor het decrypten icm de daarbij meegeleverde mdapifilter (na naamswijziging van FTR naar ArgusTV een aangepaste versie). Als cardserver gebruik ik oscam 1.00-unstable_svn build #5319 met een smargo, maar die draai ik wel apart op dit linux gebakje.TheVMaster schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:01:
Wat gebruik jij voor software dan (en cardserver)? Ik krijg het onder Windows ook niet echt lekker werkend...
Ik heb zelf ook wat problemen gehad met een AMD moederbord (A-MA785GM-US2H) in combinatie met mijn capture kaart. In tvheadend zag ik dit door "mpeg ts continuity counter" errors. Dit gebeurde vaker in HD beelden dan in SD.Orcie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:09:
Bij mij kwam dit kort gezegd door het volgende: Als de CPU frequentie wisselde (door cool 'n quiet) deed de PCI bridge chip iets geks en fluctueerde de PCI latency. Dit was een obscuur probleem voor mijn moederbord.
Probeer eens kunstmatige load te veroorzaken (bijvoorbeeld met prime95). Bij mij werkte het dan wel.
Uiteindelijk heb ik dit opgelost door cool 'n quiet uit te zetten. Het alternatief zou een patch aan tvheadend zijn (met pm_qos) maar dat vond ik teveel werk...
De sample die ik heb upgeload is met mythtv geschoten. Denk je dat het invloed heeft?ANdrode schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:01:
[...]
Ik heb zelf ook wat problemen gehad met een AMD moederbord (A-MA785GM-US2H) in combinatie met mijn capture kaart. In tvheadend zag ik dit door "mpeg ts continuity counter" errors. Dit gebeurde vaker in HD beelden dan in SD.
Bij mij kwam dit kort gezegd door het volgende: Als de CPU frequentie wisselde (door cool 'n quiet) deed de PCI bridge chip iets geks en fluctueerde de PCI latency. Dit was een obscuur probleem voor mijn moederbord.
Probeer eens kunstmatige load te veroorzaken (bijvoorbeeld met prime95). Bij mij werkte het dan wel.
Uiteindelijk heb ik dit opgelost door cool 'n quiet uit te zetten. Het alternatief zou een patch aan tvheadend zijn (met pm_qos) maar dat vond ik teveel werk...
Hoewel het voorkomt dat PCI latency en host bridges de oorzaak zijn (Digital Devices is dr ook eentje), is het in 9 van de 10 gewoon signaalkwaliteit. En voor de duidelijkheid: als je set-top tuner het wel doet, wil dat niet zeggen dat je PC tuner het ook doet! Dat is namelijk ook een deel afhankelijk van de hardware en de gevoeligheid daarvan (SNR/sensitivity en gain van de tuner).Orcie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:36:
De sample die ik heb upgeload is met mythtv geschoten. Denk je dat het invloed heeft?
Zo had ik een DVB-C/DVB-T combi, waarvan de driver vergat de gain/tuner aan te passen en te callibreren voor DVB-C. Gevolg is dus een slecht signaal. Die callibratie gaat via software, en dus maakt de driver ook uit!
Maar koop gewoon goede kabels en connectoren, want in de toekomst wordt het steeds "ruisiger" in je omgeving met Digitenne en 4G.
Kabel maak ik me niet zo'n zorgen over. Is een Hirschmankabel. Connectoren zijn gloedje nieuw en bij dezelfde speciaalzaak gekocht.gibraltar schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:36:
[...]
Hoewel het voorkomt dat PCI latency en host bridges de oorzaak zijn (Digital Devices is dr ook eentje), is het in 9 van de 10 gewoon signaalkwaliteit. En voor de duidelijkheid: als je set-top tuner het wel doet, wil dat niet zeggen dat je PC tuner het ook doet! Dat is namelijk ook een deel afhankelijk van de hardware en de gevoeligheid daarvan (SNR/sensitivity en gain van de tuner).
Zo had ik een DVB-C/DVB-T combi, waarvan de driver vergat de gain/tuner aan te passen en te callibreren voor DVB-C. Gevolg is dus een slecht signaal. Die callibratie gaat via software, en dus maakt de driver ook uit!
Maar koop gewoon goede kabels en connectoren, want in de toekomst wordt het steeds "ruisiger" in je omgeving met Digitenne en 4G.
Driver is die van linuxtv.org . Cool en quiet maar eens uitzetten.. Al ben ik daar niet heel happig op want dit doosje staat 24/7 aan..
Geen matches
Is er een reden dat hij 24/7 aan staat?Orcie schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:59:
[...]
Kabel maak ik me niet zo'n zorgen over. Is een Hirschmankabel. Connectoren zijn gloedje nieuw en bij dezelfde speciaalzaak gekocht.
Driver is die van linuxtv.org . Cool en quiet maar eens uitzetten.. Al ben ik daar niet heel happig op want dit doosje staat 24/7 aan..
Als hij moet opnemen kan hij zichzelf wakker maken. En als je hem remote nodig hebt, zou je dit kunnen oplossen dmv Wake-On-Lan
Zelf heb ik een AMD-based HTPC (met Asrock moederboard). Dit met MediaPortal 1.6 en Digital Devices Cine CT kaart. Draait al tijden stabiel.
Hij draait ook sabnzbd en transmission voor de nodige downloads.. Maar opzich wel geinteresseerd in jou tips voor powermanagement, want stroom besparen is altijd leukAnoniem: 20084 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:35:
[...]
Is er een reden dat hij 24/7 aan staat?
Als hij moet opnemen kan hij zichzelf wakker maken. En als je hem remote nodig hebt, zou je dit kunnen oplossen dmv Wake-On-Lan
Zelf heb ik een AMD-based HTPC (met Asrock moederboard). Dit met MediaPortal 1.6 en Digital Devices Cine CT kaart. Draait al tijden stabiel.
Geen matches
Qua tips: geenOrcie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:14:
[...]
Hij draait ook sabnzbd en transmission voor de nodige downloads.. Maar opzich wel geinteresseerd in jou tips voor powermanagement, want stroom besparen is altijd leuk
Ik draai alles onder default Windows 7 instelling, in balanced mode waarbij ik na 30min in standby (Sleep) ga. Dus reken maar dat hij bij gebruik aardig bezig is met Cool'n'Quite (is dit niet de oude term?).
MediaPortal zelf zorgt ervoor dat hij om de 6 uur wakker wordt voor EPG updates. Ook wordt hij wakker als er iets opgenomen dient te worden (en als ik de Logitech K400 Keyboard/Touchpad aanraak). Hier heb ik niet direct iets speciaals gedaan, behalve dat ik gebruik maak van een plugin module in MediaPortal die wat meer controle geeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 27-02-2014 14:45 ]
Ik ben inmiddels succesvol overgestapt op een dev build van Openelec i.c.m. experimental linux tv drivers en een patch voor mijn TechniSat Cablestar Combo HD CI en Smargo Smartreader v2 met een ziggo smartcard.
Conclusie: erg blij met de snelle zaptijden van TVheadend (1 tot 2s!) voor HD kanalen en ook geen issues met geluid of andere nare bijkomstigheden.
De dev build die ik nodig heb van Openelec is echter wel minder stabiel maar ik ga er vanuit dat dit dus in de toekomst minder wordt zodra Openelec met Gotham uitkomt...
Ik heb nog wel wat issues met de Smargo smartreader en OScam. Deze krijgt regelmatig "error activating card" errors waardoor het decrypten niet meer werkt. Het fysiek ontkoppelen van de smartreader lost dit probleem vervolgens op (een simpele reboot niet!). Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Kan ik dit bijvoorbeeld oplossen door de smargo smartreader aan een TP link router te hangen met OPEN-WRT (ik lees dat dit mogelijk moet zijn)... dit zorgt dan voor meer stabiliteit.
Verder wil ik menig personen nog bedanken voor de aanmoediging om over te stappen op linux
Conclusie: erg blij met de snelle zaptijden van TVheadend (1 tot 2s!) voor HD kanalen en ook geen issues met geluid of andere nare bijkomstigheden.
De dev build die ik nodig heb van Openelec is echter wel minder stabiel maar ik ga er vanuit dat dit dus in de toekomst minder wordt zodra Openelec met Gotham uitkomt...
Ik heb nog wel wat issues met de Smargo smartreader en OScam. Deze krijgt regelmatig "error activating card" errors waardoor het decrypten niet meer werkt. Het fysiek ontkoppelen van de smartreader lost dit probleem vervolgens op (een simpele reboot niet!). Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Kan ik dit bijvoorbeeld oplossen door de smargo smartreader aan een TP link router te hangen met OPEN-WRT (ik lees dat dit mogelijk moet zijn)... dit zorgt dan voor meer stabiliteit.
Verder wil ik menig personen nog bedanken voor de aanmoediging om over te stappen op linux
Volgens mij is dat timeouts tussen OSCam en je Smargo reader, en dat komt denk ik door een firmware probleempje op je Smargo (vandaar dat verwijderen de enige optie is). Maar om dat zeker te weten kun je het beste in de webinterface, onderin, de "Switch Debug from" naar 4 zetten (de alt tekst bij hover zegt ook "traffic from/to reader"). En dan natuurlijk debuggen, want zonder debug info blijft het natuurlijk zoekenRabberax schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:19:
[...]
Ik heb nog wel wat issues met de Smargo smartreader en OScam. Deze krijgt regelmatig "error activating card" errors waardoor het decrypten niet meer werkt.
[...]
ben eigenlijk altijd fan geweest van simpele seriele readers om deze reden
Beste mensen,
Ik heb een kennis die tv wil gaan kijken op zijn pc. Probleem is dat hij niet veel van computers snapt.
Ik moet dus een oplossing hebben die geen uren en eindeloos gerommel nodig heeft om goed te krijgen en ook niet na een paar weken stopt met werken.
Wat raden jullie mij aan?
Ik heb een kennis die tv wil gaan kijken op zijn pc. Probleem is dat hij niet veel van computers snapt.
Ik moet dus een oplossing hebben die geen uren en eindeloos gerommel nodig heeft om goed te krijgen en ook niet na een paar weken stopt met werken.
Wat raden jullie mij aan?
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Dat kon wel eens heel moeilijk worden, omdat je met het verhaal rond cardsharing blijft zitten. Providers gaan niet meewerken aan oplossingen die een makkelijke configuratie mogelijk maken, omdat dat hun verdienmodel ondermijnt.Leo1010 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:06:
Ik heb een kennis die tv wil gaan kijken op zijn pc. Probleem is dat hij niet veel van computers snapt. Ik moet dus een oplossing hebben die geen uren en eindeloos gerommel nodig heeft om goed te krijgen en ook niet na een paar weken stopt met werken.
Persoonlijk zou ik het afraden. Of je moet zelf die kennis bijstaan door alles te installeren, configureren en onderhouden.
Second that.. Grun93. Niet aan beginnen! Je moet er echt een passie voor hebben om het e.a. te onderhouden en uit te zoeken. Het gaat nooit zoals je hoopt
. Daarnaast moet je ook support weten te creëren bij de andere mensen in huis--zij zullen niet altijd snappen waarom het een keertje niet werkt...
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn. Als je gewoon een fatsoenlijk kaart met CI en CAM koopt zonder softcam gedoe kan het best eenvoudig.
Mijn ouders, complete computer leken, hebben een Digital Devices Cine C/T + CI en gebruiken dit met Dvbviewer.
In no-time geinstalleerd en draait al tijden/jaren zonder problemen.
Je betaalt mischien iets meer dan sommige van de oplossingen hierboven maar voor puur het TV kijken werkt dit perfect.
Ik zelf heb een iets exotischer setup met een server waarin meerdere DVB-S en DVB-C kaarten zitten die door dvbviewer-recordingsservice worden aangestuurd en via de dvbviewer-client worden benaderd. In vergelijking met argus/mediaportal/xmbc is dat op het TV kijken vlak een veel stabielere en snellere oplossing.
Het valt me sowieso op dat het hier meestal gaat over oplossingen met Mediaportal of XMBC. Dit zijn schitterende programma's met heel veel mogelijkheden maar ze zijn absoluut niet primair gemaakt voor TV kijken. Inmiddels werkt het allemaal best wel aardig maar je blijft merken dat het niet de primaire functie is.
Als het je echt gaat om DVB-C op je PC (zoals de topic titel al zegt) dan zijn er betere programma's voor die functie, vaak al standaard meegeleverd met de DVB kaart en met veel minder gedoe aan de praat te krijgen en houden.
Mijn ouders, complete computer leken, hebben een Digital Devices Cine C/T + CI en gebruiken dit met Dvbviewer.
Je betaalt mischien iets meer dan sommige van de oplossingen hierboven maar voor puur het TV kijken werkt dit perfect.
Ik zelf heb een iets exotischer setup met een server waarin meerdere DVB-S en DVB-C kaarten zitten die door dvbviewer-recordingsservice worden aangestuurd en via de dvbviewer-client worden benaderd. In vergelijking met argus/mediaportal/xmbc is dat op het TV kijken vlak een veel stabielere en snellere oplossing.
Het valt me sowieso op dat het hier meestal gaat over oplossingen met Mediaportal of XMBC. Dit zijn schitterende programma's met heel veel mogelijkheden maar ze zijn absoluut niet primair gemaakt voor TV kijken. Inmiddels werkt het allemaal best wel aardig maar je blijft merken dat het niet de primaire functie is.
Als het je echt gaat om DVB-C op je PC (zoals de topic titel al zegt) dan zijn er betere programma's voor die functie, vaak al standaard meegeleverd met de DVB kaart en met veel minder gedoe aan de praat te krijgen en houden.
[ Voor 55% gewijzigd door amontillado op 04-03-2014 14:42 ]
"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe
Hij zit via Ziggo, opnemen hoeft niet, xbmc of wat dan ook hoeft ook niet. Als hij tv kan kijken is hij blij, hij heeft verder geen behoefte aan xbmc integratie en dat soort dingen.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
amontillado schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:31:
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn. Als je gewoon een fatsoenlijk kaart met CI en CAM koopt zonder softcam gedoe kan het best eenvoudig.

Van MediaPortal kan je natuurlijk alleen de TV Server installeren en weg laten wat je niet nodig hebt, en dat is toch écht wel primair gemaakt om TV te kijken natuurlijk. Daarnaast heb ik er nog Argus TV bij draaien voor web-access, en connect XBMC naar de stream die MediaPortal genereert. Werkt perfect.Het valt me sowieso op dat het hier meestal gaat over oplossingen met Mediaportal of XMBC. Dit zijn schitterende programma's met heel veel mogelijkheden maar ze zijn absoluut niet primair gemaakt voor TV kijken. Inmiddels werkt het allemaal best wel aardig maar je blijft merken dat het niet de primaire functie is.
Dat is volledig afhankelijk van wat er is mee geleverd. Vaak houdt het niet heel erg over naar mijn mening en ben je beter af met eigen gekozen softwareAls het je echt gaat om DVB-C op je PC (zoals de topic titel al zegt) dan zijn er betere programma's voor die functie, vaak al standaard meegeleverd met de DVB kaart en met veel minder gedoe aan de praat te krijgen en houden.
Is het misschien een oplossing om een, door Ziggo ondersteunde, decoder aan te schaffen en die op de computermonitor aan te sluiten? Tegenwoordig hebben de meeste computermonitoren toch wel HDMI of DVI?Leo1010 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:54:
Hij zit via Ziggo, opnemen hoeft niet, xbmc of wat dan ook hoeft ook niet. Als hij tv kan kijken is hij blij, hij heeft verder geen behoefte aan xbmc integratie en dat soort dingen.
En anders kun je het beste gaan voor een Common Interface oplossing met een AlphaCrypt, maar zelfs dat zou ik bij "een kennis zonder computer kennis" niet aanraden. Als je de toegevoegde waarde van DVB-C op de PC toch niet gebruikt, kun je beter je geld aan een decoder uitgeven.
Anysee met Windows Media Center heeft bij mij altijd prima gewerkt
Helemaal mee eens inderdaad. DVB-C op de pc is leuk, maar het geeft toch wel met de nodige regelmaat issues. Zo komt de EPG niet altijd even goed mee, en ook het verschuiven van kanalen door Ziggo wil nog wel eens mis gaan. Voor een hobby-oplossing is dat niet zo'n probleem, en is het leuk, maar ik zou dit niet uitrollen bij eindgebruikers met weinig kennis van zaken. De irritatie die je eraan hebt als het weer eens niet of niet goed werkt weegt amper op tegen de meerwaarde (immers, via de online tv-diensten van de diverse zenders kom je ook al een heel eind). Daarbij is de investering die ervoor nodig is vaak niet echt aantrekkelijk. Een AlphaCrypt kost je, op de 2e hands markt, al gauw 75,- en dan komt er nog een tuner bij en een smartcard. Alles bij elkaar zit je snel op zo'n 150,- wat je ervoor kwijt bent.gibraltar schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:31:
[...]
Is het misschien een oplossing om een, door Ziggo ondersteunde, decoder aan te schaffen en die op de computermonitor aan te sluiten? Tegenwoordig hebben de meeste computermonitoren toch wel HDMI of DVI?
En anders kun je het beste gaan voor een Common Interface oplossing met een AlphaCrypt, maar zelfs dat zou ik bij "een kennis zonder computer kennis" niet aanraden. Als je de toegevoegde waarde van DVB-C op de PC toch niet gebruikt, kun je beter je geld aan een decoder uitgeven.
Mocht het nou gaan om TV met het oog op het WK of een ander evenement wat via publieke omroep te zien is, maar waarschijnlijk dermate intensief bekeken gaat worden dat streaming dienst onbetrouwbaar wordt, dan zou ik eerder kiezen voor DVB-T zonder abonnementje en lekker op de FTA kijken. Qua kwaliteit wel iets minder, maar gegeven het incidentele karakter en de enorm veel lagere investering lijkt het me de logische keuze dan.
Een Anysee is vaak ook een goede oplossing, maar heeft wat meer aandacht van de software nodig. WMC functioneert prima inderdaad hiervoor verder. Overigens zou een Anysee N7 ook nog kunnen en als streaming dienst in je netwerk aanbieden. Daar heb je amper omkijken aan, maar is wel iets duurder en (erg) lastig verkrijgbaar.stefijn schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:33:
Anysee met Windows Media Center heeft bij mij altijd prima gewerkt
Ik denk dat de belangrijkste vraag is, heb je zelf ervaring met DVB-C oplossingen? Als je zelf er ook net instapt dan wordt het een hels karwei...Leo1010 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:54:
Paar jaar geleden had ik een soortgelijke situatie, er was geen TV in de slaapkamer, alleen een PC en monitor, en gelukkig ook een coax-kabel. Ik heb toen een oude decoder gekocht, deze aangesloten op een USB-kastje die overweg kan met scart/rood-wit-blauw-rca en voila, TV op je PC
Ik heb een drietal problemen op mijn HTPC. Wellicht kan iemand me wat tips geven:
- Mijn stopknop werkt niet meer. Niet via mijn Harmony remote maar ook niet op de originele microsoft remote. Ik had deze vraag al eerder gesteld maar nooit echt goeie tips gezien. Een USB versterker heeft niet geholpen. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? Ik zou het sterk vinden als de IR ontvanger kapot zou zijn? Alleen de stop knop werkt niet, de rest wel
- Ik heb eigenlijk al sinds een lange tijd het probleem dat ik niet of moeilijk nederland 1 & 2 kan detecteren via anysee. Ook de directe CI+ CAM Irdeto Tuner op mijn TV heeft hier problemen mee. Ziggo zegt dat er niets aan de hand is en dat het gewoon zou moeten werken. Nu heb ik er een versterker voor de anysee tuner gezet en nu kan ik wel Nederland 1 & 2 ontvangen maar alleen in SD. En als ik zap naar NED 1 dan is het beeld eerst 5 seconden zwart voordat er beeld is. Ook gaan opnames van dat kanaal geregeld fout. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zijn de signalen van NL1&2 per definitie zwakker? Ik heb de anysee al meerdere keren laten scannen maar het blijft maar misgaan.
- Zoals bij velen staat mijn TV en versterker uit als ik 'm niet gebruik. Het probleem is echter dat windows dan geen audioapparaat meer detecteert via HDMI (zie ik via RadMin). Op het moment dat ik met mijn harmony remote de versterker, TV & windows media center software aanzet krijg ik de melding "fout in audioapparaat". Dit komt omdat de HDMI detectie duurt langer dan het opstarten van WMC. Als ik WMC afsluit en weer opnieuw opstart doet ie het wel weer maar het is behoorlijk irritant. Maar soms moet ik mn hele HTPC herstarten voordat ie de audio uitgang via HDMI weer detecteert. Ik heb zelfs een tijd uit pure noodzaak de versterker maar aan laten staan maar dat is eigenlijk belachelijk. Loopt iemand anders hier toevallig ook tegen aan? Ik las wel wat over HDMI auto detect ports afplakken maar dat werkt niet. Gaat een versterkte HDMI splitter misschien hierbij helpen?
- ASrock AMD moederbord met AMD HDMI output. Laatste Catalyst drivers geinstalleerd.
- Sony W5500 TV
- Sony DH700 versterker
- 2x Anysee E30 met 2x ziggo smartcards. Anysee driver 2012.03.09 (1.3.8.0)
- Windows 7 SP1
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Mijn excuses voor de late reactie.
Ik ga hem inderdaad aanraden om er niet aan te beginnen. Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Ik ga hem inderdaad aanraden om er niet aan te beginnen. Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Hee allemaal,
ik heb een vraag: ik heb een Anysee E30C Plus (dus met card reader er in) en heb het allemaal prima werkend gekregen op Windows.
Maar dat wil ik eigenlijk niet
ik heb een Ubuntu server staan (deels als NAS) en wil hier eigenlijk via TVHeadend mijn TV op kunnen kijken/opnemen (en dan streamen naar XBMC media center).
Nu weet ik uit ervaring van vorig jaar dat de tuner werkt op linux maar de cardreader niet.
Maar als ik ga zoeken naar drivers voor de card reader kom ik alleen maar uit op post van een paar jaar terug dat de drivers 'er nog niet' waren.
Dus mijn vraag, is het in de tussentijd al mogelijk om de card reader onder inux te gebruiken?
ik had de volgende dingen al gevonden, maar werd er niet veel wijzer van:
https://patchwork.linuxtv.org/patch/7983/
en op : http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Anysee_E30#E30_Plus_Devices
Staat dat het een standaard (iso norm) kaart lezer is. In mijn opinie zou deze dan dus relatief makkelijk te gebruiken zijn.
of is het gewoon maar beter om een losse kaartlezer er bij te kopen (tegen mijn principe omdat dit ding al een kaartlezer heeft!)
ik heb een vraag: ik heb een Anysee E30C Plus (dus met card reader er in) en heb het allemaal prima werkend gekregen op Windows.
Maar dat wil ik eigenlijk niet
Nu weet ik uit ervaring van vorig jaar dat de tuner werkt op linux maar de cardreader niet.
Maar als ik ga zoeken naar drivers voor de card reader kom ik alleen maar uit op post van een paar jaar terug dat de drivers 'er nog niet' waren.
Dus mijn vraag, is het in de tussentijd al mogelijk om de card reader onder inux te gebruiken?
ik had de volgende dingen al gevonden, maar werd er niet veel wijzer van:
https://patchwork.linuxtv.org/patch/7983/
en op : http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Anysee_E30#E30_Plus_Devices
Staat dat het een standaard (iso norm) kaart lezer is. In mijn opinie zou deze dan dus relatief makkelijk te gebruiken zijn.
of is het gewoon maar beter om een losse kaartlezer er bij te kopen (tegen mijn principe omdat dit ding al een kaartlezer heeft!)
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.