[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Geen matches
Je kunt ook met de lightmanager mini hetzelfde doen en deze is bijna €50,- goedkoper. Hierin zit alleen geen mogelijkheid om m.b.v. de interne timer/klok lichtprogramma's te schakelen. Hier gaan bv de lampen in de kamer 30min voor zonsondergang aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: harmony
Hoe heb je kunnen regelen dat bij de pauze toets de film op pauze gaat, maar ook de lampen aan gaan? Ik dacht dat je niet aan 1 knop 2 functies kon toevoegen?

Voor de bezitters van een 650 is dit interessant, je kan namelijk niet de aangemaakte activiteiten zelf op volgorde zetten, maar met deze truuk wel, zelf nog niet geprobeerd, maar ga er vanavond mee aan de slag:
http://www.harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=4479

verder ga ik mijn tv vanmiddag vervangen door een andere die wel in de harmony zit en dan heb ik vanavond eindelijk na 3 maanden prullen een werkende opstelling. Gisteravond van 20:00 tot 00:30 van alles geprobeerd, gaat wat traag omdat mijn tv helemaal zelf door mij erin gezet is en ik niet automatische instelingen voor zaken daardoor kan kiezen, maar die ellende is voorbij.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:54
Artwido schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:48:
Bij de Gamma is de Harmony 300 in de aanbieding en heb deze gehaald. Ben er zeer tevreden mee want het toewijzen en programmeren is een fluitje van een cent.
Voor hetzelfde bedrag staat 'ie in de pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
Geen matches
miles schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:30:
[...]

Voor hetzelfde bedrag staat 'ie in de pricewatch...
Geen miskoop dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een andere tv gekocht gisteren en met pijn en moeite de 65 kilo wegende bak naar de slaapkamer gekregen en ben gisteravond bezig geweest alles in te stellen. Wat een verschil als je tv wel in de database staat. Dat instellen ging veel sneller.

Ben nu wat aan het finetunen en dan is hij helemaal af. Het werkt zo vlekkeloos, heerlijk zeg. Ik heb 3 maanden lopen rotzooien/spelen met de vorige tv, maar kreeg hem maar niet perfect, maar dit... wow, nu hopen dat mijn vrouw ook helemaal enthousiast wordt zodat ik ook beneden (meer haar domein omdat ik daar nooit tv / films kijk) een harmony kan kopen (denk ook weer een 650, die bevalt wel prima).

Enige kleine nadeel van de 650 is dat het instellen van de opstarttijd van de tv wat verstopt zit (moet je niet in de software doen, maar de knop help op de afstandbediening 10 seconden ingedrukt houden). Dat stond verkeerd in de logitech database, aangepast van 1.5 seconden naar 7 seconden en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Heeft iemand nog een tips om het volgende probleempje op te lossen?

Als ik bijvoorbeeld switch van activiteit 'radio luisteren' naar tv kijken dan schakelt de input van mn Marantz receiver niet naar TV. Deze blijft dan op DSS staan.

Vaak los ik dit probleem op met de 'Help' toets, echter blijft ie het doen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen matches
Harmen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:51:
Heeft iemand nog een tips om het volgende probleempje op te lossen?

Als ik bijvoorbeeld switch van activiteit 'radio luisteren' naar tv kijken dan schakelt de input van mn Marantz receiver niet naar TV. Deze blijft dan op DSS staan.

Waarschijnlijk moet je dan wat spelen met de vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:51:
Het zal inderdaad in de vertragingen zitten, is eenvoudig op te lossen. Ik vermoed dat de handigste manier is om je harmony aan de pc te koppelen en dan in die software naar de activiteit te gaan en dan kiezen voor probleemoplossing, dat werkt in dit soort gevallen vrij goed.

Ik zou wel even opschrijven wat de huidige instellingen zijn , het zal nu wel op 1000ms staan, gewoon op 2000ms zetten en controleren of het werkt en dan bijv. 1500ms proberen en zo omlaag/omhoog totdat hij het perfect doet met de minste vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zucht, wil ik nog 1 dingetje aapassen, krijg ik foutmelding pagina kan niet worden weergegeven. Helpdesk is dicht, dus dan maar alle activiteiten verwijderen, pc opnieuw opstarten en nu alles opnieuw invoeren.

Gelukkig via de websoftware wel copy's kunnen maken (screenshots) van 3 van de 4 activiteiten (knoppen structuur).

Al met al weer anderhalf uur werk omdat ik ze nogal bewerkelijk heb gemaakt. Instabiele rotsoftware is het ook eigenlijk, dit is al de 2e keer dat ik dit heb in een half jaar tijd (alleen helpdesk in Amerika kan het oplossen zonder het opnieuw te maken, maar die kan ik pas maandag bellen en dat is me te laat).

Bah

edit: na 2 uur helemaal klaar. Ondertussen maar van elke pagina in die software screenshots gemaakt zodat het de volgende keer wat sneller gaat. Hij werkt nu helemaal goed, hopelijk hoef ik nu de komende jaren niet meer eraan te komen en werkt het allemaal zoals ik het wil.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Mijn pa's JVC tv en bluray speler krijg ik niet echt aan de praat met de Harmony. Of de tv blijft uit of de bluray speler blijft uit of een van de twee springt naar het verkeerde kanaal, krijg er hoofdpijn van. Hij heeft het hele zooitje ook nog eens laten aansluiten door een monteur van een klein zaakje en ik weet niet wat die beste man dacht maar het is een grote bende qua gebruikte aansluitingen (snap sowieso niet hoe je iemand die alleen de aan/uit knop van de tv kan vinden en dat zelf ook aangeeft achterlaat met zo'n bende maar goed).

Komende week moet ik er maar eens uitgebreid voor gaan zitten. Het probleem zit hem denk ik in de opstarttijd die de tv en bluray nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zoenvisje schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:32:
Komende week moet ik er maar eens uitgebreid voor gaan zitten. Het probleem zit hem denk ik in de opstarttijd die de tv en bluray nodig hebben.
Bij mijn jvc tv heb ik 7 seconden opstarttijd nodig, het klinkt als dat probleem en dat is snel op te lossen. Beste kan je even schema maken hoe het aangesloten is (welk apparaat op welk kanaal) en dan met een schone lei beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Thanks Dikkiedikdik, het lijkt idd te werken.
Altijd leuk zoeken in de software. ;)

Helaas heb ik een limiet van 6 op mn devices, er staan nu 7 in. (tv, receiver, pvr, squeezebox, xbox, wdtv, dvd)
Is er een truuk om 1 van devices te wisselen mocht ik ik iets anders kopen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Geen matches
Dat ga ik idd doen komende week. De bluray heeft ongeveer 20 seconden nodig om op te starten en de tv 15. De Humax werkt gelukkig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Harmen schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:48:
Helaas heb ik een limiet van 6 op mn devices, er staan nu 7 in. (tv, receiver, pvr, squeezebox, xbox, wdtv, dvd)
Is er een truuk om 1 van devices te wisselen mocht ik ik iets anders kopen?
Hoe kan je er nu 7 in hebben als 6 de limiet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Geen matches
Dat vind ik ook knap ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
zoenvisje schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:16:
Edit: het spijt mij als dit al eens gevraagd is maar ik kan het niet vinden; klopt het dat de Remote Software die je kan downloaden (dus niet MyHarmonydinges) niet werkt met de Harmony 600? Beetje jammer, dan kan ik die handige radio activiteit niet gebruiken voor mijn Humax.
Heb sinds kort ook een Harmony 600 voor in de woonkamer maar kon die gewoon instellen met de gedownloade en op de lokale pc geinstalleerde software waarmee ik ook mijn One ik kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:39:
Enige kleine nadeel van de 650 is dat het instellen van de opstarttijd van de tv wat verstopt zit (moet je niet in de software doen, maar de knop help op de afstandbediening 10 seconden ingedrukt houden). Dat stond verkeerd in de logitech database, aangepast van 1.5 seconden naar 7 seconden en klaar!
Wat staat er verkeerd dan ?
Ik heb dit gevolgd voor de power on delay van m'n LG en werkt perfect.
http://logitech-en-amr.cu...answers/detail/a_id/11687
ik moest 'm op 13 sec. (!) zetten voor m'n LG, zo lang duurt het voordat de TV commando's accepteert om bijv. van input (HDMI) te veranderen.

Ik heb overigens de website gebruikt om m'n 600 te programmeren (5 devices, 5 activities) en alles werkt perfect. Heb nog wel naar de software gekeken, maar voegt in mijn geval niets toe dat ik niet via MyHarmony kan doen (behalve zelf een naam geven aan een activity).

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 19-06-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:50:
[...]

Wat staat er verkeerd dan ?
de instelling bij mijn jvc tv stond verkeerd, was wat onduidelijk.
Goner schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:50:
Ik heb overigens de website gebruikt om m'n 600 te programmeren (5 devices, 5 activities) en alles werkt perfect. Heb nog wel naar de software gekeken, maar voegt in mijn geval niets toe dat ik niet via MyHarmony kan doen (behalve zelf een naam geven aan een activity).
Je kan ze naast elkaar gebruiken. Zelf gebruik ik de software omdat ik het daarin wat beter kan vinden, maar voor het sorteren van de activiteiten gebruik ik weer de website. Enige waar je op moet letten is dat je eerst uitlogt, anders kan je wat gedonder krijgen met je profiel.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:12:
maar voor het sorteren van de activiteiten gebruik ik weer de website.
Hoe gaat dat ??
Dat is het enige dat ik mis aan MyHarmony ; zelf volgorde en namen bepalen v/d activiteiten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:36:
[...]

Hoe gaat dat ??
Dat is het enige dat ik mis aan MyHarmony ; zelf volgorde en namen bepalen v/d activiteiten ....
even zien, ik heb dit gevolgd (let er wel op dat je voordat je inlogt op die site je de taal op Nederlands hebt staan, anders heb je per ongeluk net als ik een Engelse afstandsbediening opeens :+ (is ook weer prima goed te krijgen, maar kost je alleen maar tijd).

http://www.harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=4479

lees het wel even helemaal door voordat je begint, zitten wat tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hee, da's weer een nieuwe : http://members.harmonyremote.com/
En die site begint dat ik oude client software geinstalleerd heb en of ik maar even wil upgraden, maar ik wil juist niet de client gebruiken.

Ik heb http://myharmony.com/ (werkt met Silverlight) gebruikt om m'n 600 te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:46:
Hee, da's weer een nieuwe : http://members.harmonyremote.com/
En die site begint dat ik oude client software geinstalleerd heb en of ik maar even wil upgraden, maar ik wil juist niet de client gebruiken.
Als je op Next drukt bij die melding kom je op die website, de software wordt niet geinstalleerd. Je kan het dus veilig gebruiken. Geen idee waarom die melding erop zit, maar voor zover ik het heb kunnen ontdekken is dit de enige manier om die activiteiten bij de mid range harmony's op volgorde te kunnen zetten.

Ik heb het afgelopen weekeinde gedaan, werkt prima. Wat apart dat er nu meerdere sites zijn, maakt het er niet duidelijker op.

http://myharmony.com/ staat inderdaad in de handleiding, maar die zou ik je niet aanraden. Die kan maar 50% van wat de site http://members.harmonyremote.com/ kan en maar 33% van wat die software zelf kan (dat 48 mb bestand).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:48:
http://myharmony.com/ staat inderdaad in de handleiding, maar die zou ik je niet aanraden.
Toch heb ik die gebruikt en alles werkt uit de kunst.
Heb even gekeken en die members site heeft inderdaad de setup zoals ik 'm ooit eens heb aangemaakt met de client software. Maar was er niet kapot van en heb toen toch maar de MyHarmony gedaan. Zou ik dus overnieuw moeten beginnen aangezien die setups niet uitwisselbaar zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zijn er meer mensen die de upc (pace) mediabox (HDMI) gebruiken icm een receiver en logitech harmony (1100)?

Probleem is namelijk dat alle apparaten netjes aangaan, maar de tv geeft aan dat er geen signaal is. Als je de upc mediabox aan en uitzet, pakt hij het singaal wel op (HDMI lampje van receiver gaat aan).

Heb al gespeeld met de volgorde van apparaten inschakelen en de delay, maar dat mocht niet baten. (delay instellingen via de software, maar dit had totaal geen effect.) Ik denk dat de upx mediabox gewoon pas aan moet als de tv en reveiver aanstaan, dus na een paar seconde.

Een workaround is de help functie gebruiken van de harmony en aangeven dat de mediabox uit staat, dan drukt de harmony alsware nogmaals op de upc knop en komt het signaal wel door.

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-06-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Geen matches
Dat lijkt gewoon het HDMI handshake probleem te zijn waar die UPC mediaboxen bekend om staan. Maar volgens mij moet je toch ook aan kunnen geven dat er een x aantal seconden gewacht wordt tussen het aanzetten van tv en mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even algemeen. Mijn AB, de Harmony One begon een beetje lui te worden. Batterij was al na een dag leeg en moest weer aan de oplader. Dat kan natuurlijk. Ik wou dus de batterij verwisselen om het probleem op te lossen. De batterij was echter 'opgezwollen' en kon niet meer verwijderd worden.

Contact opgenomen met Logitech en na het probleem uitgelegd te hebben foto's moeten sturen van de AB met geopend batterij compartiment. Naam en adres-gegevens en vervolgens kreeg ik een nieuwe AB toegestuurd.

Het opzwellen van de batterij is een bekend probleem. Het gaat hier om batterijen met een 'blauwe' band. Als je dus hetzelfde hebt, contact opnemen en Logitech handelt het dan verder netjes en consument vriendelijk op.
ik222 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:13:
Dat lijkt gewoon het HDMI handshake probleem te zijn waar die UPC mediaboxen bekend om staan. Maar volgens mij moet je toch ook aan kunnen geven dat er een x aantal seconden gewacht wordt tussen het aanzetten van tv en mediabox.
Is inderdaad een handshake probleem. Had hetzelfde met mijn Panasonic-plasma en de UPC-Cisco. Bij instellingen eerst de tv oplaten starten, en daartussen een vetraging van 2 seconden voor de UPC-Box wordt opgestart. Dat heeft het probleem met HDMI-handshake opgelost.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Goner schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:11:
Zou ik dus overnieuw moeten beginnen aangezien die setups niet uitwisselbaar zijn ...
Dat zou ik ook niet doen, als het werkt werkt het immers.

Wel vreemd dat die andere site en de client software wel uitwisselbaar zijn. Lekker duidelijk van logitech om 3 manieren te geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:30:
Even algemeen. Mijn AB, de Harmony One begon een beetje lui te worden. Batterij was al na een dag leeg en moest weer aan de oplader. Dat kan natuurlijk. Ik wou dus de batterij verwisselen om het probleem op te lossen. De batterij was echter 'opgezwollen' en kon niet meer verwijderd worden.

Contact opgenomen met Logitech en na het probleem uitgelegd te hebben foto's moeten sturen van de AB met geopend batterij compartiment. Naam en adres-gegevens en vervolgens kreeg ik een nieuwe AB toegestuurd.

Het opzwellen van de batterij is een bekend probleem. Het gaat hier om batterijen met een 'blauwe' band. Als je dus hetzelfde hebt, contact opnemen en Logitech handelt het dan verder netjes en consument vriendelijk op.

[...]

Is inderdaad een handshake probleem. Had hetzelfde met mijn Panasonic-plasma en de UPC-Cisco. Bij instellingen eerst de tv oplaten starten, en daartussen een vetraging van 2 seconden voor de UPC-Box wordt opgestart. Dat heeft het probleem met HDMI-handshake opgelost.
Hij kun je die vertraging instellen? Kan wel iets van vertraging vinden bij de software, maar dat is voor de commando's. Dus na hoeveel tijd bij het aanzetten het apparaat de volgende commando ontvangt.

Probleem is overigens spontaan verdwenen. Misschien heeft de Harmony zelf wat vertraging toegepast, nadat de help functie een aantal keer is gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:29:
Misschien heeft de Harmony zelf wat vertraging toegepast, nadat de help functie een aantal keer is gebruikt?
Dat doet die van mij (helaas) niet.

Het hangt wat van het model af, bij mijn model moet je de help knop een aantal seconden ingedrukt houden en dan de wizard in het schermpje van de afstandsbediening doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:29:
[...]

Hij kun je die vertraging instellen? Kan wel iets van vertraging vinden bij de software, maar dat is voor de commando's. Dus na hoeveel tijd bij het aanzetten het apparaat de volgende commando ontvangt.

Probleem is overigens spontaan verdwenen. Misschien heeft de Harmony zelf wat vertraging toegepast, nadat de help functie een aantal keer is gebruikt?
In de remote-software kies je bij 'instellingen' van je activiteit voor: Bekijk instellingen voor deze activiteit. Dan kies je voor: Ja, maar ik wil meer controle over opties etc.... Volg de wizard en op enig moment kom je bij wijzig instelling. Daar kan je de vertraging opgeven. Bij mij staat die op 2 seconden dat de tv moet wachten nadat de UPC-box is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:21:
Bij mij staat die op 2 seconden dat de tv moet wachten nadat de UPC-box is opgestart.
Dat kan alleen bij de duurdere modellen (boven de 650 meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ah..ok, kan kloppen, ik bezit de One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, ik zit een beetje te klooien om de zenders met logo's op de harmony one te zetten maar als ik de kanaalnummers van het zenderoverzicht van Ziggo gebruik gaat het mis. Iemand een idee welke nummers ik in moet invoeren? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Geen matches
De nummers die je normaal ook met je "ziggo" afstandsbediening intoetste. Wel rustig wachten tot alle nummers verzonden zijn natuurlijk. Ik neem aan dat je de zenders bij de favorieten instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 19-09 22:43
Weet iemand toevallig de link waar je je Logitech Harmony als RMA kan aanmelden? Ik zit op de website te kijken (en ben ingelogd onder mijn eigen account), maar kan het werkelijk nergens vinden :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op zondag 26 juni 2011 @ 09:48:
Weet iemand toevallig de link waar je je Logitech Harmony als RMA kan aanmelden? Ik zit op de website te kijken (en ben ingelogd onder mijn eigen account), maar kan het werkelijk nergens vinden :?
Ga naar deze pagina:

http://www.logitech.com/nl-nl/440/3898?WT.z_sp=Image

Ga door naar contact opnemen. Log dan in, en vul het webformulier volledig in met de klacht.

Daarna krijg je een reactie van Logitech en volg daar de instructies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hurricane schreef op zondag 26 juni 2011 @ 09:27:
De nummers die je normaal ook met je "ziggo" afstandsbediening intoetste. Wel rustig wachten tot alle nummers verzonden zijn natuurlijk. Ik neem aan dat je de zenders bij de favorieten instelt?
Ik heb het probleem al gevonden, toch bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramm
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:22

Wow ik zie nu dat mijn batterij ook begint op te zwellen! Wat bedoel je met de batterij met een 'blauwe' band? Het blauwe stikkertje op de witte batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds vanmorgen heb ik een 300i, mijn eerste Harmony :). Deze doet op het eerste gezicht uitstekend zijn werk zonder zelf aanpassingen te hoeven maken, er zijn echter 2 puntjes waar ik mee zit.

De apparaten:
- Sharp 21LF90S (Beeldbuis tv)
- Samsung DCB-9401R (DTV decoder)

Het eerste punt is dat de tv niet uitgaat bij het drukken op de powerknop, de decoder gaat wel uit. Workaround: Eerst op de tv knop drukken, dan werkt de powerknop om de tv uit te zetten ineens wel. Beide apparaten gaan wel tegelijk aan na het drukken op "watch tv".

Tweede punt: Niet zozeer een probleem voor mij, maar voor mams. Er lijkt geen knop te zijn met de functie om teletekst te vergroten. Andere teletekst functies, zoals het op "pauze" zetten van het door de (sub)pagina's scrollen, lijkt er ook niet bij te zitten. Ik vermoed dat die functies apart ingesteld moeten worden?

edit: Nog een puntje: Volume up/down kort indrukken geeft een resultaat alsof de volumeknop langer wordt ingedrukt dan ik daadwerkelijk doe. Dat lijkt me een timing probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 28-06-2011 11:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Joramm schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:55:
[...]

Wow ik zie nu dat mijn batterij ook begint op te zwellen! Wat bedoel je met de batterij met een 'blauwe' band? Het blauwe stikkertje op de witte batterij?
Inderdaad, blauw stikkertje aan de bovenkant. Mijn nieuwe AB heeft een batterij zonder dat stikkertje.

De link die je even moet volgen voor een RMA heb ik hierboven geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
Raven schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:15:
Sinds vanmorgen heb ik een 300i, mijn eerste Harmony :). Deze doet op het eerste gezicht uitstekend zijn werk zonder zelf aanpassingen te hoeven maken, er zijn echter 2 puntjes waar ik mee zit.

De apparaten:
- Sharp 21LF90S (Beeldbuis tv)
- Samsung DCB-9401R (DTV decoder)

Het eerste punt is dat de tv niet uitgaat bij het drukken op de powerknop, de decoder gaat wel uit. Workaround: Eerst op de tv knop drukken, dan werkt de powerknop om de tv uit te zetten ineens wel. Beide apparaten gaan wel tegelijk aan na het drukken op "watch tv".
In de software aangeven dat je een probleem hebt, en vervolgens via de standaard vragen kom je in een instelling welke dit kan veranderen "mijn apparaat schakelt niet in of uit etc....."
Tweede punt: Niet zozeer een probleem voor mij, maar voor mams. Er lijkt geen knop te zijn met de functie om teletekst te vergroten. Andere teletekst functies, zoals het op "pauze" zetten van het door de (sub)pagina's scrollen, lijkt er ook niet bij te zitten. Ik vermoed dat die functies apart ingesteld moeten worden?
Je kunt altijd IR commando's aanleren via de oude AB
edit: Nog een puntje: Volume up/down kort indrukken geeft een resultaat alsof de volumeknop langer wordt ingedrukt dan ik daadwerkelijk doe. Dat lijkt me een timing probleem.
Inderdaad, vertragingsnelheid aanpassen.

Alle bovenstaande problemen zijn op te lossen :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Welke standaard vragen? Op myharmony.com (waar ik dat ding moet instellen) kan ik die niet vinden. Kan wel de opdracht (van de knop) proberen te herstellen maar de opdracht doet het wél, alleen niet voordat er op de tv-knop gedrukt wordt. Alsof de powerknop maar 1 apparaat tegelijk kan uitzetten, waarbij het apparaat dat uit gaat afhankelijk is in welke modus (tv danwel cable/sat) de 300i staat.

IR commando's leren is een idee, ben dat menu al tegengekomen, straks maar eens uitproberen.

Vertragingssnelheid-instelling is niet te vinden...
Edit: Volgens een Logitech medewerker bestaat die instelling helemaal niet voor de 300i omdat die gebruik maakt van myharmony.com.
http://logitech.lithium.c...87/highlight/true#U465587
edit2: Heb een ticket aangemaakt bij Logitech, hopelijk is er ondertussen een oplossing beschikbaar....

edit3: Logitech heeft een aanpassing gemaakt en bevestigd dat bij deze Harmony het niet mogelijk is zelf de snelheidsinstellingen aan te passen. Deze aanpassing heeft het echter erger gemaakt 8)7
Voor het uitschakel probleem hebben ze mij denk ik verkeerd begrepen.

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 28-06-2011 20:02 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
de 300 inruilen voor een 600 of 650 lijkt me een beter idee. Kan je in het scherm een knopje maken om teletekst groter te maken, kan je vertragingen instellen en ga zo maar door. Je hebt nu een budget model van ik meen 20 of 30 euro, iets meer eraan besteden en je hebt de beste koop van dit jaar voor jezelf en je moeder gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat het een budgetmodel is betekend niet dat dit soort dingen (problemen met vertragingsnelheid bijv.) niet horen, of wel? En dat met teletekst kan met het leren van de originele remote, die mogelijkheid heb ik wél op myharmony.com.

Zit nog weer op reactie van Logitech te wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 29-06-2011 10:40 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
Geen matches
Ik heb zelf een 900, maar in de software bij mijn activiteiten kan ik per activiteit klikken op "problemen oplossen"

Op een gegeven moment vraagt de software "Selecteer een apparaat welke niet goed bedient wordt".

Dan vraagt de software "Welk probleem ondervindt u met dit apparaat".
Vervolgens selecteer ik "TV (of een ander apparaat) gaat niet op de juiste manier aan en uit".
Volgende vraag is "Wordt het probleem opgelost als ik op de helpknop druk".

Vervolgens afhankelijk van de details van je probleem wordt het probleem opgelost.

Hoe dit met de "Knakenbak modellen :+ " van logitech zit weet ik niet.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb er geen software bij, 't ding moet via myharmony.com ingesteld worden en daar zitten een paar kleine beperkingen in qua instellingen (die eerdergenoemde vertragingssnelheid) en het gebrek aan een troubleshoot.
Logitech kan die instelling wel aanpassen, maar dan moeten ze het wel goed doen....
Hoe dat andere (uitschakel) punt opgelost moet worden heb ik nog geen antwoord op omdat ze mij niet goed hebben begrepen.

De 900 vind ik trouwens ietwat overkill :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 29-06-2011 10:58 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Na een aantal jaar met plezier een Harman/Kardon TC30 te hebben gebruikt, staat er nu een bestelling voor de Harmony One :)
Niet dat mijn TC30 kapot is (hij werkt nog uitstekend en zelfs de accu gaat nog redelijk lang mee), maar ik ben de programeersoftware inmiddels echt zat (is nog de oude Harmony software, de nieuwe wil niet werken met de TC30...) en heb continu ruzie met mijn media-speler en hoe deze wordt gestart bij het inschakelen van een activiteit.

Daarbij geeft de TC30 zelf ook al min of meer aan dat hij eigenlijk aan het einde van z'n leven zit, de ingebouwde kalender gaat namelijk niet verder dan 31 december 2011 8)7 (misschien een voorspellende blik bij Harman/Kardon dat de wereld toch echt vergaat in 2012?)

Morgenavond kan ik hem afhalen bij een DHL-servicepunt en lekker aan het spelen ermee :D

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:38:
Dat het een budgetmodel is betekend niet dat dit soort dingen (problemen met vertragingsnelheid bijv.) niet horen, of wel?
Het is denk ik niet uit te sluiten, het verschil zo per apparaat.

Je doet er sowieso verstandig aan hier het probleem neer te zetten als je er met logitech niet uitkomt:
http://www.harmony-forum.nl/index.php

Daar zit ook een groot stuk over de 300 versie en je krijgt daar echt heel goede adviezen, ik heb er altijd veel aan gehad.

Rechtstreekse link naar het programmeren van de 300:
http://www.harmony-forum.nl/viewforum.php?f=152

Staat alleen niks in over die vertragingssnelheid helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Topic gemaakt, met dat volume probleem konden ze niet helpen, moet echt via Logitech. Er is ondertussen weer een aanpassing gedaan en het gaat nu de goede kant op :) , bijna goed.

En het power-off is nu ook gelukt, kwestie van het juiste powercommando slepen naar het "watch tv" knopje. Deze kan dus nu gebruikt worden om beide apparaten aan te zetten én uit te zetten. Al moeten we er wel even rekening mee houden dat we de afstandsbediening iets langer op die 2 richten dan gebruikelijk, zit blijkbaar een hele kleine (nog geen 1s) vertraging tussen het aan/uit zetten van de een en de ander.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

TF

bla bla

ik heb eenharmony 900. Alles is netjes weggewerkt in het kastje. Werkelijk fantastisch. Afgezien dat de 900 erg traag is tov de One wil ik niet zonder.

Ik wil echter bij het uitzetten van mijn omgeving. Bepaalde zaken ook daadwerkelijk van het stroom halen. Nou wil ik dit met de AB kunnen doen.
Ik heb een hoop gelezen en ook dit (en de vorige) topic. Maar ik komt er niet uit.

Wat heb ik nodig om met mijn Harmony 900 een stekkerblok van het stroom te halen. Alleen een x10 stopcontact van Marmitek? Of ook nog een omzet module zoals de Marmitek IRRF7243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vanmorgen heb ik de 300 teruggebracht naar de Mediamarkt, om voor €7 meer bij de Dynabyte een 600 te halen die bij de Mediamarkt €30,- meer kostte dan de 300 :X (Volgende keer eerst ff de Pricewatch checken O-), had ik gelukkig voor het kopen van de 600 gedaan vanmorgen)

"Alles uit" doet het in 1 keer goed, het volume probleem is er nog steeds, zelfs na het op de laagste stand zetten van de snelheid (wat Logitech al bij de 300 had gedaan) via de troubleshoot en ook na het leren van de originele afstandsbediening.

So.... now what? Iemand nog ideeën?

Ik heb gelijk even de verkoper van de Dynabyte ingelicht over de 300 vanwege de zéér beperkte instellingen van myharmony.com, mochten er meer zijn met vergelijkbare problemen....

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 06-07-2011 13:00 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap dat volume probleem wat je hebt niet helemaal? Kan je het anders uitleggen?

Ik maak er nu uit op dat als je op volume + klikt het volume 2 keer omhoog gaat in plaats van 1 keer? Dan zou het eenvoudig op te lossen zijn door het commando volume + aan te leren aan je harmony 600. Dan doet hij maar 1 stap omhoog in plaats van 2 stappen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Beide Harmony's versturen meer (~3 tot 5* zoveel op het moment) volume omhoog/omlaag commando's in dezelfde tijdsduur van het indrukken van de betreffende knop als dat de originele afstandsbediening doet, duidelijker dan dat kan ik het niet uitleggen.

Leren van de originele afstandsbediening had ik al geprobeerd, daar wordt het niet beter van.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 06-07-2011 14:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Logitech heeft aangeraden RAW te proberen met het leren van de originele afstandsbediening. Dit maakt het probleem echter erger + de tv lijkt dan soms helemaal niet dan wel met vertraging te reageren.

En na dat geprobeerd te hebben ben ik een ontwerpfout tegengekomen waar al jaren over wordt geklaagd maar waar Logitech weigert iets aan te doen: Het is niet mogelijk geleerde commando's te verwijderen en de originele uit de database weer te gebruiken, tenzij je het betreffende apparaat verwijdert en opnieuw toevoegt waarbij alle aanpassingen verloren gaan. |:(

Edit: en ja hoor, weer een probleem erbij: Kan geen knoppen meer aanpassen omdat de software niet meer werkt: Inhoud kan niet weergegeven worden. Klik op 'Next' om verder te gaan.
Edit2: software eraf gedonderd en geherinstalleerd, nu doet ie het weer.

Edit3: Iemand van het Harmony forum heeft gebeld en een blik geworpen op het volume probleem. Kreeg uiteindelijk te horen dat ik morgen (vandaag gesloten) Logitech moet bellen met het verzoek de IR-codes aan te passen omdat die in het profiel van mijn tv die in de database staat al niet kloppen. Daar kan ik zelf niks aan doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 10-07-2011 14:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Geen matches
Waar ik last van had en dat lijkt er een beetje op: met een kort drukje op de volume knop ging mijn versterker behoorlijk veel harder. Zo had ik maar weinig controle over hoe hard ik het geluid wilde hebben. Uiteindelijk heb ik wel ergens eeen setting gevonden waarmee ik de sensitiviteit kon aanpassen. Nu kan ik mijn versterker in vrij kleine stapjes harder en zachter zetten. Ik heb mijn laptop nu niet aan maar zal deze post even editten zodra ik de plek gevonden in de software heb gevonden indien nodig.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Die sensitiviteit staat al op de laagste stand ;)

edit: Met Logitech aan de telefoon gehangen, ze gaan de IR-codes in de database aanpassen. :)
edit2: Niet dus, ipv dat te doen hebben ze weer zonder succes in mijn account zitten rotzooien :/

[ Voor 74% gewijzigd door Raven op 12-07-2011 09:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023

Ik heb 2 ONE's, alletwee met hetzelfde probleem.
Zojuist maar ff 2 RMA's aangevraagd.

Misschien dat andere ONE-eigenaren de batterij hiervan even moeten checken, want met een opgezwollen batterij zijn zij ook binnenkort aan de beurt. >:) :/

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Raven schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:18:
Die sensitiviteit staat al op de laagste stand ;)

edit: Met Logitech aan de telefoon gehangen, ze gaan de IR-codes in de database aanpassen. :)
edit2: Niet dus, ipv dat te doen hebben ze weer zonder succes in mijn account zitten rotzooien :/
Koop gewoon een nieuwe tv. Voor rond de 25 euro heb je genoeg keuze in ouwe crt bakken op markplaats en heb je gelijk een groter model (als je dat wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leuk dat je dat zegt :P , een van de zoons van de buren wilde een Sony Trinitron naar de vuilstort brengen omdat ie een lcd tv had gekocht. Komt de buuv hier aan de deur met de vraag of ik die wilde hebben, doe maar :)
Afbeeldingslocatie: http://images01.olx.fr/ui/1/65/05/2486005_1.jpg
(Google pic)
Die staat dus sinds een paar uur in de woonkamer en de voorganger (die Sharp) gaat naar mijn kamer. De Harmony moet echter wel daarmee kunnen werken.

Er is overigens vooruitgang, iemand van Logitech heeft de signalen al iets aangepast, moet echter nog meer aangepast worden maar er is vooruitgang. :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zei het omdat ik je probleem maar al te goed herken. Mijn tv kende Logitech niet (ook zo'n grote bak die ik voor 10 euro van marktplaats had). Heb een jaar bijna lopen kloten totdat ik het zat was en voor 35 euro een JVC bak gekocht had (weer zo'n groot ding van 55 kilo) en nu werkt het heerlijk.

Als de logitech eenmaal doet wat hij moet doen wil je nooit meer terug, maar dat gekloot als het daar verkeerd in de database staat :X Maar ze doen wel zoveel mogelijk voor je als kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:40:
Ik zei het omdat ik je probleem maar al te goed herken. Mijn tv kende Logitech niet (ook zo'n grote bak die ik voor 10 euro van marktplaats had). Heb een jaar bijna lopen kloten totdat ik het zat was en voor 35 euro een JVC bak gekocht had (weer zo'n groot ding van 55 kilo) en nu werkt het heerlijk.

Als de logitech eenmaal doet wat hij moet doen wil je nooit meer terug, maar dat gekloot als het daar verkeerd in de database staat :X Maar ze doen wel zoveel mogelijk voor je als kan.
je kunt volgens mij ook gewoon een verzoek indienen voor een missend model bij Logitech? of voor knoppen die het niet doen.
Ik had bijv een of andere aldi tv waar ik na het instellen van de zenders op OK moest drukken om dit op te slaan. en net die knop werkte niet. De mensen van logitech hadden dit vrij snel aangepast voor mij via een support ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Dat heb ik dus gedaan, om de signalen (die wel in de database stonden) te laten aanpassen.
De gene die daar mee bezig is moet 't nog iets aanpassen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
IRCfreAk schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:44:
je kunt volgens mij ook gewoon een verzoek indienen voor een missend model bij Logitech? of voor knoppen die het niet doen.
Dat kon met deze tv niet. Ze konden hem niet vinden, fabrikant kende het model ook niet (WTF 8)7 )

Ik mocht wel de raw bestanden van de afstandsbediening opsturen en dan gingen ze hem erin zetten, maar ik had de origele afstandsbediening niet. Via het logitech NL forum had ik wel een monteur gevonden die wist wat alternatieve modellen waren (althans die redelijk overeenkwamen). Maar helemaal lekker ging het niet werken. Het werkte alleen als ik na elke activiteit de tv eerst uitdeed en dan weer aandeed met een nieuwe activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
MelvinB schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:15:
[...]

Ik heb 2 ONE's, alletwee met hetzelfde probleem.
Zojuist maar ff 2 RMA's aangevraagd.

Misschien dat andere ONE-eigenaren de batterij hiervan even moeten checken, want met een opgezwollen batterij zijn zij ook binnenkort aan de beurt. >:) :/
Na wat heen-en-weer gemaild te hebben met Logitech, heb ik een nieuwe afstandbediening ontvangen.
De 2e komt er aan volgens Logitech. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Hehe, eindelijk vooruitgang :)

Iemand van Logitech heeft zich met de RAW-signalen bezig gehouden van de originele remote en een paar keer de nodige test-commando's aangemaakt op basis van de RAW-signalen. Vandaag zaten er eindelijk een paar tussen die het volume niet meerdere maar één stapje per keer verhoogden/verlaagden. :D

Alleen wordt om de een of andere reden het commando niet herhaalt als de knop ingedrukt wordt gehouden waardoor ik itt de originele remote de knop niet kan inhouden om het volume continu te laten verhogen/verlagen.
Moet die dus dan nu kort achter elkaar indrukken om meerdere stapjes omhoog/omlaag te gaan.
Klein puntje, maar viel me gewoon op.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geen matches
Wij hebben al jaren, naar volle tevredenheid, een Logitech 555. Deze is volledig naar onze wens ingericht met acitviteiten voor 5 apparaten. Dat heeft flink wat tijd gekost plus heen en weer gebel met de helpdesk, maar daarna werkte het voortreffelijk. Nu werkt alleen al een tijdje de [Activity] knop niet meer, plus de tekst op het lcd schermpjewordt steeds slechter leesbaar door uitvallende pixels. Mijn plan is daarom om een Logitech 600 te kopen.

Mijn vraag: kan ik al mijn moeizaam verkregen maar nu perfect werkende instellingen van de 555, via de Logitech PC software, werkbaar krijgen op de 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Er is geloof ik een optie in dat programma dat je een andere remote hebt gekocht (dacht zoiets gezien te hebben), wat die precies doet weet ik niet maar als je mazzel hebt wordt alles overgezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 23-07-2011 10:25 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
Geen matches
Vandaag een mediaspeler bij iemand opgehaald...ligt de afstandsbediening daar nog :X
Vond het wel een mooi plan om ook zo'n afstandsbediening aan te schaffen, het is de 650 geworden.

Bevalt tot nu toe prima, instellen was ook snel gedaan (opzoeken van type nummers was nog het meeste werk).
Scheelt ook weer een tafel vol met afstandsbedieningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik bezit nu ongeveer anderhalf jaar de Logitech Harmony One. Eigenlijk gebruik ik hem niet heel vaak en ligt ie gewoon netjes in een droge la in de slaapkamer.

Na 3 maanden niet gebruikt te hebben heb ik hem weer is opgeladen en zag dat er ineens een soort vlek op het scherm zat. Voor de rest werkt alles gewoon, ik heb hem nooit laten vallen en er is geen krasje te bekennen. Iemand bekend hiermee?

[ Voor 22% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen matches
Bel / email de jongens en meisjes bij de helpdesk gewoon even, ze kunnen je vast wel helpen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Fatal Mind schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:46:
Bel / email de jongens en meisjes bij de helpdesk gewoon even, ze kunnen je vast wel helpen met dit probleem.
Ja dat wou ik doen, maar Chear is ineens Dixons geworden! Ga die morgen toch ff bellen dan. Ben normaal niet zo van Dixons, maar goed we zien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hij bedoelt de helpdesk van Logitech zelf, niet die van Dixons. Mijn ervaring is dat ze daar helemaal niet moeilijk doen, ik heb zelf een gezwollen batterij gehad en kreeg zo een nieuwe afstandbediening dus gewoon even bellen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 01:29:
Hij bedoelt de helpdesk van Logitech zelf, niet die van Dixons. Mijn ervaring is dat ze daar helemaal niet moeilijk doen, ik heb zelf een gezwollen batterij gehad en kreeg zo een nieuwe afstandbediening dus gewoon even bellen.
Dat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
Ik heb nu een nieuwe One in gebruik en de instellingen die gebaseerd waren op mijn oude One, overgeheveld naar de nieuwe One.

Echter werkt de nieuwe One niet goed met de UPC Pace DC-621KU. Ik heb verder niets gewijzigd,dus ik vroeg me af waar het aan kan liggen?

Problemen die ik nu ineens heb:

- Zenders met 2 of 3 cijfers achter elkaar indrukken werkt niet goed; de UPC box pakt dan maar de helft van de ingetoetste cijfers. Bijv. 538 pakt ie vaakt als 58 of alleen 5. Zo nu en dan pakt ie em wel juist.

- Zappen met de CH + - gaat niet altijd stapje voor stapje, maar regelmatig met 2 stappen.

- Het aan/uit zetten van de UPC-box werkt ook niet altijd.

De vertraging/stroom-instellingen moeten goed zijn, want dat werkte ook prima met de oude One.
Kan er misschien iets gewijzigd zijn in de database ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Geen matches
Hier een soortgelijk probleem met mijn 555, MelvinB.
Het is lang goed gegaan maar nu al een tijdje last van dubbele cijfers en ook CH -/+ met meerdere stappen.

Nu is het wel vreemd dat bij de stand voor de TV de 555 geen herhaling, meerdere gelijke cijfers dus, geeft als je een cijfertoets vast houdt. Ook de originele voor UPC set-up box Pace DC-621KU geeft ook geen herhaling op de box zelf.

Waarom dan de 555 dan wel herhalingen geeft in de stand UPC set-up box Pace DC-621KU begrijp ik niet.
Is een up-date van de box daar misschien de oorzaak van?
Zal er eens een berichtje maken voor de supportafdeling van Logitech.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
KroontjesPen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:20:
Hier een soortgelijk probleem met mijn 555, MelvinB.
Het is lang goed gegaan maar nu al een tijdje last van dubbele cijfers en ook CH -/+ met meerdere stappen.

Nu is het wel vreemd dat bij de stand voor de TV de 555 geen herhaling, meerdere gelijke cijfers dus, geeft als je een cijfertoets vast houdt. Ook de originele voor UPC set-up box Pace DC-621KU geeft ook geen herhaling op de box zelf.

Waarom dan de 555 dan wel herhalingen geeft in de stand UPC set-up box Pace DC-621KU begrijp ik niet.
Is een up-date van de box daar misschien de oorzaak van?
Zal er eens een berichtje maken voor de supportafdeling van Logitech.
Bedankt voor de info!
Ben benieuwd wat Logitech hierover te zeggen heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Geen matches
Wat betreft het dubbele wisselen van de kanalen doet de orginele AB van UPC dat ook.
Heb dat in m'n bericht aan Logitech niet vermeld.
Wel de blauwe toets ivm met de keuze Favorieten/Alle zenders.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb al een jaar een wmc htpc icm een harmony 900. De htpc staat eigenlijk altijd omdat het mij nog niet is gelukt om de sleep modus van de htpc met de harmony te bedienen. Iemand enig idee of je je htpc met je harmony in slaap modus kan zetten en wakker kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
michielvz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:09:
Ik heb al een jaar een wmc htpc icm een harmony 900. De htpc staat eigenlijk altijd omdat het mij nog niet is gelukt om de sleep modus van de htpc met de harmony te bedienen. Iemand enig idee of je je htpc met je harmony in slaap modus kan zetten en wakker kan maken?
Hoe heb je de andere funkties geprogrammeerd dan?
De stand-by (of sleep mode) is gewoon een funktie die ook op alle afstandsbedieningen zit die speciaal voor WMC op de markt zijn.
Dan moet ie ook in de Harmony te zetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Harmen schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:01:
Heb een harmony 600.
Heb sinds een aantal weken dat hij spontaan uitvalt.
Het schermpje is dan zwart en vervolgens start de ab opnieuw op. (logitech verschijnt in beeld)
Batterijen had ik al vervangen, echter blijft het probleem zich voordoen.
Hee, dat klinkt bekend ... ik zie dat er nog wat meldingen zijn.
Is dat specifiek een probleem van de Harmony 600 (die ik ook heb) of algemeen Harmony ? Er zaten nieuwe batterijen bij, een maandje of wat geleden, maar af en toe wordt inderdaad scherm zwart, Logitech logo verschijnt en de assistent vraagt waarmee hij kan helpen ... en hij is de kluts kwijt, weet niet meer welke activity gebruikt is.
Heb er nu oplaadbare 2500 mAh batterijen ingestopt, eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06

Garyu

WW

Goner schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

Hee, dat klinkt bekend ... ik zie dat er nog wat meldingen zijn.
Is dat specifiek een probleem van de Harmony 600 (die ik ook heb) of algemeen Harmony ? Er zaten nieuwe batterijen bij, een maandje of wat geleden, maar af en toe wordt inderdaad scherm zwart, Logitech logo verschijnt en de assistent vraagt waarmee hij kan helpen ... en hij is de kluts kwijt, weet niet meer welke activity gebruikt is.
Heb er nu oplaadbare 2500 mAh batterijen ingestopt, eens kijken.
Klinkt als een reboot na een vastloper, als dat vaker gebeurt dan zou ik toch even de helpdesk contacteren. Wat je nog kan proberen is het ding op je PC aansluiten en de Harmony nog een keer updaten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob555
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05-2024
Garyu schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:11:
[...]

Klinkt als een reboot na een vastloper, als dat vaker gebeurt dan zou ik toch even de helpdesk contacteren. Wat je nog kan proberen is het ding op je PC aansluiten en de Harmony nog een keer updaten.
Ik heb met mijn 650 op dit moment hetzelfde probleem. Naast een update heeft ook een firmware-update niet mogen baten.
Als ik een knop voor een actie indruk dan start de afstandbediening opnieuw op. Ik zal eens contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Geen matches
Ik had dus ook last van een gezwollen batterij in me one.
en hij ging ook nog maar 4 uur mee dan kon ik hem weer op de oplader leggen.
even in de software doorgegeven aan de helpdesk van logitech, een mailtje terug of ik 2 foto's kon sturen.
gelijk terug gestuurd en volgende dag gelijk mail dat er een nieuwe one onderweg was.
ik vindt het toch hulde aan logitech hoe ze het oplossen.
en ook nog binnen 3 dagen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nou heb ik een 50% kortings bon gekregen om dat volume knop op mijn Harmony 885 stuk is en hij buiten garantie is. Heeft die Harmony one Advanced heel voordelen tegen over de rest? Op de logitech site is hij helaas 150 euro (in de winkel 100) dus het zou me alsnog 75 euro kosten. De 700 is dan wel weer gelijk geprijst dus die zou op maar 50 euro komen, wat is wijsheid?

• Hurricane

Hurricane

Geen matches
Ik heb alleen de One en kan dus niet uit eigen ervaring zeggen dat je voor een andere of de One moet gaan. Mijn zwager heeft wel verschillende versies gehad en die zweert nu bij de One.

• centr1no
Rev! schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:47:
Nou heb ik een 50% kortings bon gekregen om dat volume knop op mijn Harmony 885 stuk is en hij buiten garantie is. Heeft die Harmony one Advanced heel voordelen tegen over de rest? Op de logitech site is hij helaas 150 euro (in de winkel 100) dus het zou me alsnog 75 euro kosten. De 700 is dan wel weer gelijk geprijst dus die zou op maar 50 euro komen, wat is wijsheid?
Het grootste verschil is dat de One 15 apparaten aan kan i.p.v. 6.
En dan natuurlijk het touchscreen.
Ik zelf vind het touchscreen wel iets toevoegen qua bediening maar echt veel handiger is het niet. Overzichtelijker wel.
Het schermpje doet het wel goed bij visite als je je zelf geprogrammeerde knopjes laat zien. 8)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Geen matches
centr1no schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:27:
[...]

Het grootste verschil is dat de One 15 apparaten aan kan i.p.v. 6.
En dan natuurlijk het touchscreen.
Ik zelf vind het touchscreen wel iets toevoegen qua bediening maar echt veel handiger is het niet. Overzichtelijker wel.
Het schermpje doet het wel goed bij visite als je je zelf geprogrammeerde knopjes laat zien. 8)
heb er als ik tv kijk ook netjes de icoontjes op het scherm staan van de zenders, de meeste bekeken vooraan natuurlijk 8)
doet het ook altijd wel goed bij de visite

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik wil met mijn Harmony het licht, stroom van de subwoofer en Philips Living Colors lamp besturen. Die living colours lamp die heeft een bijgeleverde RF afstandbedining, maar ik vind het ook prima als er een andere aan en uit schakelaar tussen de stekker zit.

Nu kan je die LightManager mini kopen, icm KAKU, opzich prima, maar ik vroeg mij af of er ook goedkopere alternatieven waren?

Mijn uiteindelijk doel is om de boel met een applicatie op de Ipad te gaan bedienen, maar dat is een volgende stap.
Versterker (Serieel aan te sturen)
Sony S370 (Met sony applicatie IP aan te sturen)
Dune (IP aan te sturen)
TV (IR aan te sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
duncanvdlinden schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:05:
Ik wil met mijn Harmony het licht, stroom van de subwoofer en Philips Living Colors lamp besturen. Die living colours lamp die heeft een bijgeleverde RF afstandbedining, maar ik vind het ook prima als er een andere aan en uit schakelaar tussen de stekker zit.

Nu kan je die LightManager mini kopen, icm KAKU, opzich prima, maar ik vroeg mij af of er ook goedkopere alternatieven waren?

Mijn uiteindelijk doel is om de boel met een applicatie op de Ipad te gaan bedienen, maar dat is een volgende stap.
Versterker (Serieel aan te sturen)
Sony S370 (Met sony applicatie IP aan te sturen)
Dune (IP aan te sturen)
TV (IR aan te sturen)
De Harmony 900 en 1100 hebben RF-ondersteuning.
Heb zelf bij de Aktion op afstand bedienbare RF-stopcontacten van Elro gekocht voor een paar euro. Die werken goed als je ze alleen aan en uit wilt zetten.

Als het via een pc, tablet of welk apparaat dan ook zonder RF te bedienen moet zijn ontkom je er niet aan een centrale stuureenheid te plaatsen die de signalen produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Geen matches
Ons probleem MelvinB met de cijfer toetsen schijnt lastig te zijn.
Krijg zelfs de indruk dat het niet op te lossen is. Zit ondertussen in de 2e lijnshulp.
Die kon wel zorgen dat elk cijfertoets ook één cijfer gaf alleen was het zo goed als onmogelijk om een driecijferig kanaal te kiezen.
Ben zo vrij geweest om, zonder nick vermelding, jouw probleem in mijn antwoord vanmorgen ook aan te halen zodat ze misschien nu wel verder gaan zoeken. Ze begonnen mij naar de 'veel gestelde vragen' te sturen vandaar.

Wat zo vreemd is dat een goedkope 1 for 7 Grundig Universele ab van €6,00 het wel goed doet met de UPC box. Jammer dat deze, op de TV na, de rest niet kan bedienen anders had ik het wel geweten. Al die leuke activiteiten mogelijkheden kunnen me gestolen worden als de meest gebruikte functie het niet goed doet.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Geen matches
Goner schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:18:
maar af en toe wordt inderdaad scherm zwart, Logitech logo verschijnt en de assistent vraagt waarmee hij kan helpen ... en hij is de kluts kwijt, weet niet meer welke activity gebruikt is.
En ja hoor, nieuwe (oplaadbare 2500 mAh) batterijen erin en probleem is weg ... je zou op z'n minst een waarschuwing 'battery low' of zo verwachten alstie zo gevoelig is :?
Overigens was de UPC box (hele oude Thomson) ook in de stress (software resets!) en dat is ook opeens voorbij ... benieuwd of dat veroorzaakt werd door een 'slecht' signaal van AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
KroontjesPen schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:10:
Ons probleem MelvinB met de cijfer toetsen schijnt lastig te zijn.
Heeft een van beide misschien al eens geprobeerd de UPC box een factory-reset te geven?

Het niet willen herhalen van een cijfer zit 'm overigens in de ontvanger en niet in de zender.
De Harmony blijft wel degelijk het signaal voor het cijfer herhalen. De box accepteert het herhalende signaal gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:46:
En ja hoor, nieuwe (oplaadbare 2500 mAh) batterijen erin en probleem is weg ... je zou op z'n minst een waarschuwing 'battery low' of zo verwachten alstie zo gevoelig is :?
Ik had na het lezen van jouw probleem al de gedachte dat het aan de batterijen lag, herken het probleem namelijk (heb het gehad met de 650).

Ik koop voor mijn harmony geen batterijen meer bij de Action. Die batterijen van bijv. philips komen kennelijk uit partijen die al wat ouder zijn en ze zijn gewoon sneller leeg. Prima voor kinderspeelgoed ofzo, maar die harmony's zijn wel gevoelig en dat resetten is echt irritant.

Je krijgt trouwens soms wel een batterij leeg melding, maar dat is ook maar in 1 op de 10 keer bij die van mij. Ik ben er inmiddels wel aan gewend geraakt dat als hij gaat resetten er nieuwe in moeten (meestal na een maand of 2 / 3). Dat is wel een nadeel trouwens, met afstandsbedieningen zonder licht en scherm doe je zo een jaar met 2 AA batterijtjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

centr1no schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:09:
[...]
Heeft een van beide misschien al eens geprobeerd de UPC box een factory-reset te geven?

Het niet willen herhalen van een cijfer zit 'm overigens in de ontvanger en niet in de zender.
De Harmony blijft wel degelijk het signaal voor het cijfer herhalen. De box accepteert het herhalende signaal gewoon niet.
Het is juist het te snel herhalen, dubbele cijfers, en het niet ontvangen van een cijfer.
Kanaal 401 kan worden 40, 41, 411, 01 enz
Met de UPC ab en die andere goedkope gaat het wel.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Harmony 1100 staat momenteel maar 214 euro bij Amazon.fr , toch wel even de stap gezet. De prijs bij Media Markt is 399 euro (ik ben toch niet gek! ;) )

http://www.amazon.fr/gp/p...UU6I/ref=ox_ya_os_product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:31:
met afstandsbedieningen zonder licht en scherm doe je zo een jaar met 2 AA batterijtjes.
Dat valt wel op, ja ... heb die 600 nog maar een maandje of 3. De batterijen zijn ook niet echt leeg, even geprobeerd in de oude AB's en die doen het er goed op.
Maar voorlopig doet-ie het goed op oplaadbare batterijen. Heb al een aardig voorraadje, voor de foto-toestellen, Wii remotes en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:27:
De Harmony 1100 staat momenteel maar 214 euro bij Amazon.fr , toch wel even de stap gezet. De prijs bij Media Markt is 399 euro (ik ben toch niet gek! ;) )

http://www.amazon.fr/gp/p...UU6I/ref=ox_ya_os_product
En hoeveel is de verzending dan? Die is namelijk alleen gratis in Frankrijk, België, Luxemburg en Monaco. Dan kun je hem net zo goed bij Foka in Rotterdam gaan halen voor 229 euro link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
KroontjesPen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:16:
[...]
Het is juist het te snel herhalen, dubbele cijfers, en het niet ontvangen van een cijfer.
Kanaal 401 kan worden 40, 41, 411, 01 enz
Met de UPC ab en die andere goedkope gaat het wel.
Beter richten? Met mijn UPC BOX gaat dit wel goed? Ik heb een Cisco, welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Geen matches
Juronymous schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:26:
En hoeveel is de verzending dan? Die is namelijk alleen gratis in Frankrijk, België, Luxemburg en Monaco. Dan kun je hem net zo goed bij Foka in Rotterdam gaan halen voor 229 euro link
€235 als we het over de verzending hebben, maar dat was mijn gedachte ook idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Geen matches
Rev! schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

Beter richten? Met mijn UPC BOX gaat dit wel goed? Ik heb een Cisco, welke heb jij?
Ik weet niet of beter richten helpt. Ik heb een Logitech 555 en UPC HD met harde schijf box. Ik kan de Logitech omhoog of zelfs de andere kant op richten en hij pakt het signaal alsnog op.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Pagina: 1 ... 7 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony