[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: harmony
Ik heb de laatste dagen dat mijn harmony 650 vastloopt en spontaan gaat resetten. Gebeurd vooral als ik veel doorspoel en knopjes indruk.

Hij gaat dan helemaal uit en start opnieuw op.

Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Vraagje ik ben voornemens een Harmony One aan te schaffen, maar zit met een ding. Ik heb een samsung TV, LE37a656 en indien ik van HDMI kanaal (1; PVR,2; PS3,3;WD TVLive HUB) wil wisselen is dat via de huidige afstandsbediening alleen mogelijk door een aantal keer op "Source" te drukken. Dit is totaal afhankelijk op welk kanaal de Tv staat hoe vaak je "source" moet indrukken.
Hoe gaat de Harmony hier mee om? Tv is volgende Dbase op Ligitech compatible.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Geen matches
lowfi schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:16:
op ebay kosten die dingen nog geen tientje
offtopic:
Ik hoef er dan ook geen geld voor te hebben :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG---77 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:01:
De harmony weet op welk kanaal je zit en hoe vaak hij op source moet drukken om het exact goed te doen. Als je tv niet in de database staat kost het wel wat tijd om in te stellen, maar dat is in jouw geval dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Geen matches
Thanx, Dikkiedikdik..! Nu de vrouw even overtuigen.. ;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
GG---77 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:13:
Thanx, Dikkiedikdik..! Nu de vrouw even overtuigen.. ;-)!
Nou, succes... dat is mijn niet gelukt. Ik had ze trouwens gekocht en toen gedemonstreerd, ook niet handig. Je moet hem kopen, helemaal zelf GOED instellen (kost wat tijd) en daarna pas laten zien aan je vrouw.

Ik weet anders wel zeker dat ze het nut er niet van inziet. Of je moet de prijs niet vermelden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Geen matches
Mooie is dat de mannen er het voordeel van inzien en vrouwen/kinderen dadelijk het meest aan hebben.
Bedankt voor tip. Zal hem eerst instellen voordat ik hem afgeef.

Voor degene die functies hebben geleerd aan de AB, is dit goed te doen? gaa in dit geval om een WD TV Live Hub welke niet ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
GG---77 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:01:
Vraagje ik ben voornemens een Harmony One aan te schaffen, maar zit met een ding. Ik heb een samsung TV, LE37a656 en indien ik van HDMI kanaal (1; PVR,2; PS3,3;WD TVLive HUB) wil wisselen is dat via de huidige afstandsbediening alleen mogelijk door een aantal keer op "Source" te drukken. Dit is totaal afhankelijk op welk kanaal de Tv staat hoe vaak je "source" moet indrukken.
Via de logitech zijn alle externe kanalen gewoon apart te selecteren. Hij hoeft dus niet zoveel keer 'source' te kiezen maar schakelt meteen naar het juiste kanaal.
GG---77 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:40:
Voor degene die functies hebben geleerd aan de AB, is dit goed te doen? gaa in dit geval om een WD TV Live Hub welke niet ondersteund word.
Ja dat is goed te doen. Volg gewoon de stappen die de software je aangeeft.
Als je er overigens niet uit komt is de logitech helpdesk zeer kundig en klantvriendelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door centr1no op 29-04-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
GG---77 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:40:
Ja is zeer goed te doen, ik moest het voor een paar zaken doen (tv zat niet in de database). Je kan het op twee manieren doen, heel duidelijke uitleg in de wizard van dat programma (je moet niet de webversie hebben, maar dat losse programma downloaden). Je moet ze dan achter elkaar leggen en dan 10 seconden de knop indrukken van bijv. de wd tv live en dan herkent je afstandsbieding hem, kan je de functie een naam geven en ergens neerzetten. Dat vind ik persoonlijk het beste onderdeel van dat hele softwarepakket.

De WD TV Live zit er toch in? De WD TV Mini in iedergeval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even mijn vraag: niemand een harmony die reboot / reset tijdens het gebruik?

Ik ben bang dat er iets aan die van mij niet goed is, maar eerst even die bon zoeken van de week en die helpdesk weer bellen. Het is wat irritant. Het werkt wel weer als ik de batterijen eruit haal en er weer instop (ze moeten er wel een seconde of 20 uit), maar dat had ik tot vorige week niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Mijn volume min knop werkt ineens niet van mijn harmony 525, heeft het zin om deze in en uit elkaar te halen om het te repareren of is het gewoon mechanisch defect?

Het klikt gewoonweg niet meer als je het indrukt namelijk.

Ben bang dat ik een vervanger mag halen, het zal dan de 600 worden. Beestje is 3,5 jaar oud.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 19:03
Geen matches
Je kan eventueel natuurlijk ook de volumefuncties aan andere knoppen toewijzen. Stel dat je nooit zapt met channel up/down, dan kan je daar natuurlijk je volumefuncties aan toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Geen matches
vanaalten schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:18:
Je kan eventueel natuurlijk ook de volumefuncties aan andere knoppen toewijzen. Stel dat je nooit zapt met channel up/down, dan kan je daar natuurlijk je volumefuncties aan toewijzen.
Jup, maar zag ook al corrosie bij de batterij dus denk dat ik hem binnenkort toch ga vervangen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:36:
Maar even mijn vraag: niemand een harmony die reboot / reset tijdens het gebruik?

Ik ben bang dat er iets aan die van mij niet goed is, maar eerst even die bon zoeken van de week en die helpdesk weer bellen. Het is wat irritant. Het werkt wel weer als ik de batterijen eruit haal en er weer instop (ze moeten er wel een seconde of 20 uit), maar dat had ik tot vorige week niet.
Ik had dit als mijn batterijen bijna plat waren...
Let op als je oplaadbare batterijen gebruikt: na een tijdje geven die niet meer voldoende spanning/stroom en krijg je zo'n toestanden.
Maw: Nog steeds problemen met verse niet-oplaadbare batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik had de batterijen 2 weken geleden vervangen, ik vervang ze nog een keer en probeer het vanavond weer uit. Gistereravond werd hij helemaal onbruikbaar, ging de verlichting ook dimmen en weer feller de hele tijd. Toen had ik hem maar aan de kant gelegd (geen zin om naar beneden te gaan om batterijen te zoeken).

Hopelijk is het dit, heb geen zin om te gaan ruilen, mag ik zeker ook weer alles opnieuw progammeren :/

Morgen of maandag laat ik hier weten hoe het gaat. Moet het na het vervangen even goed testen en ik weet niet of het vanavond gaat lukken omdat ik zo bezoek krijg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Geen matches
Als je inlogt in logitech kun je je settings zo overzetten naar een nieuwe AB. Hoeft niet alles opnieuw te doen.

Verder heb je dat inderdaad dat hij reset / niet reageert dat de batterijen bijna op zijn.

We hebben hier 2 setjes oplaarbare batterijen en na het opladen gaat hij weer een maand of wat mee.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Geen matches
Net van posttoast een IR receiver gekregen... thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn harmony doet het weer, waren kennelijk inderdaad de batterijen. Wel vreemd, de vorige keer kreeg ik een melding dat ze bija op waren en de nieuwe zaten er nog maar 2 weken in.

Maar wel fijn, dat ding opsturen ter reperatie enzo zag ik niet zo zitten, je bent hem dan toch een tidje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Geen matches
Ik zou ook wel zo een remote willen hebben, maar ik heb het probleem dat mijn TV aan gaat zodra ik met de afstandsbediening van mn receiver aan de gang ga.

Ik denk dat die gewoon compleet toevallig in hetzelfde signaal zitten ofzo.

Lijkt me niet dat een Logitech dan uitkomst gaat bieden of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:22:
Ik zou ook wel zo een remote willen hebben, maar ik heb het probleem dat mijn TV aan gaat zodra ik met de afstandsbediening van mn receiver aan de gang ga.
Als je van allebei de originele afstandsbediening hebt, dan gaat de harmony dit niet oplossen.

Misschien lukt het wel als dit wel werkt:

1) doe je tv aan
2) doe je reciever aan

Als de tv bij stap 2 niet uitgaat, dan kan je prima de logitech gebruiken, de tv pakt hij altijd als 1e stap en een eventuele reciever pas in stap 2.

Als je echter de reciver ook voor andere dingen gebruikt, dan gaat de tv dus wel elke keer aan als je die andere activiteit start. Je kan dan inbouwen dat de tv weer uitgaat automatisch, maar of dat fijn is moet je zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:24:
Mijn harmony doet het weer, waren kennelijk inderdaad de batterijen. Wel vreemd, de vorige keer kreeg ik een melding dat ze bija op waren en de nieuwe zaten er nog maar 2 weken in.
Je zou er van versteld staan hoeveel rotte batterijen je soms gewoon koopt ...
Het is mij al meermaals gebeurd dat een nieuwe batterij van een goed merk gewoon geen spanning geeft. Tegenwoordig meet ik bij twijfel meteen. Meten = weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Geen matches
Nog een vraag voordat ik de Logitech wil aanschaffen. Ik heb tussen mijn PS3 en apart voor TV; Klik aan-Klik uit (Kaku) schakelaars geplaast. Als de kaku voor de Tv aangezet word dan duurt dat enkele seconde voordat de TV daadwerkelijk stand-by staat.

2 vragen:
- Kan de One overweg met Kaku? (Volgens de Logitech site is mijn AB Compatible)
- Kan het signaal ook vertraagd worden verstuurd: kaku aan- 4 seconden wachten- Tv aan enz...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Geen matches
Nee de one alleen kan niet overweg met de KAKU. KAKU werkt via rf signalen en de One via IR signalen. Dan heb je een kastje nodig die de IR signalen omzet in RF signalen. De lightmanager is hier een voorbeeld van. Maar als je die hebt dan kun je met vertraging commando's laten versturen naar de kaku enz, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Geen matches
en voor de duidelijkheid, bijv. de 900 ondersteund wel RF signalen, maar niet die van KAKU.
Een Lightmanager blijf je nodig hebben.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Geen matches
Bedankt voor de toelichting.. Hmmm dat word dan een behoorlijk bedrag samen € 250,- (One+ Ps3 Adapter+ Ligthmanager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Geen matches
Is het mogelijk om bij de 1100 *twee* (of meer :P ) RF-extenders te gebruiken? Ik bedoel dus echt twee aparte extenders en niet twee apparaten op één extender.

Achtergrond: Ik zou graag één extender in mijn Audio-Video kast hebben, die dan mijn mediacenter, versterker, enz enz gaat bedienen en een aparte extender die mijn verlichting gaat bedienen. Die verlichting heeft een eigen IR-ontvanger, maar die wil ik uit het zicht inbouwen. Echter dat is in een andere hoek van de kamer en dat gaat met slechts één RF-extender dus niet lukken :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Als je echter de reciver ook voor andere dingen gebruikt, dan gaat de tv dus wel elke keer aan als je die andere activiteit start.
Dat is dus het probleem, ik gebruik de receiver ook om muziek vanaf mijn pc te beluisteren en zo nu en dan gewoon radio te luisteren.

Lastig als dan telkens de tv aangaat.

Dan maar wachten met een Harmony tot ik een nieuwe tv heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
vosss schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:15:
[...]

Dat is dus het probleem, ik gebruik de receiver ook om muziek vanaf mijn pc te beluisteren en zo nu en dan gewoon radio te luisteren.

Dan maar wachten met een Harmony tot ik een nieuwe tv heb :)
Ik heb hier geen last van, volgens mij valt alles in te stellen, kijk even op het harmony nl forum, zoek naar leo/engel, deze man kan echt alles voor elkaar krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
vosss schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:15:
Maar dat pobleem heb je nu toch ook al? Het blijft gewoon eigenlijk hetzelfde werken zoals het nu is, allen heb je 1 afstandsbediening voor alles en je kan zaken automatiseren (bijv. tv aan, reciever aan, reciever op juiste kanaal, tv op juiste kanaal met 1 druk op de knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een harmony 600.
Heb sinds een aantal weken dat hij spontaan uitvalt.
Het schermpje is dan zwart en vervolgens start de ab opnieuw op. (logitech verschijnt in beeld)
Batterijen had ik al vervangen, echter blijft het probleem zich voordoen.

Iemand hier ervaring mee?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Harmen schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:01:
Heb een harmony 600.
Het schermpje is dan zwart en vervolgens start de ab opnieuw op. (logitech verschijnt in beeld)

Alleen nog maar voorgehad bij platte/slechte batterijen. Kan je je batterijen eens doormeten?
Zoals ik al zij: nieuwe batterijen zijn niet altijd garantie voor goeie batterijen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 22:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Heb ze van de Ikea..... denk dat daar het euvel dan zit.
Die van de aldi zijn prima. Zal eens een paar nieuwe ergens vandaan halen.
Nog niet meegemaakt dat ze problemen gaven.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
de philips batterijen (groene) van de action zijn ook prut, vanochtend ook weer een zwart scherm en opnieuw opstarten en die batterijen zaten er nog maar 2 weken in (2 weken geen problemen gehad). Nu weer nieuwe erin gedaan, maar toch eens kijken naar goed oplaadbare, dit is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:32
Geen matches
gebruik vrijwel altijd ikea batterijen, geen problemen mee gehad tot nu toe (half jaar per setje ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Pascal.A schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:54:
gebruik vrijwel altijd ikea batterijen, geen problemen mee gehad tot nu toe (half jaar per setje ofzo).
Een half jaar met 2 batterijen bedoel je toch niet? Dat haal ik niet, verre van zelfs. Maar ik spoel ook veel en klik veel aan en dat 2 uur per dag, als je alleen een film start elke avond is het natuurlijk minder verbruik. Ach, batterijen kosten niks meer (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:32
Geen matches
Ik heb een 555, daar gaan 4x aaa in. En daar doe ik bij schatting toch echt wel een half jaar mee.
Gebruik 'm voor vrijwel alles, niet super intensief, maar toch (boven) gemiddeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:58

Kraz

Saving the world

Harmen schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:01:
Heb een harmony 600.

Ik heb destijds een 850 gehad en daar was het (bekende) probleem mee dat de batterijen konden bewegen en daardoor niet altijd goed contact maakten, voornamelijk tijdens het bewegen van de afstandsbediening. Heb er een stukje opgerold papier onder het klepje gedaan om het op te lossen. Was puur een design foutje van Logitech.
Misschien is dit ook nog bij jou het geval? Batterijen zouden het ook heel goed kunnen zijn, hoewel ik nog nooit problemen heb gehad met de IKEA batterijen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:27

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind de software van mijn Harmony One nou niet bepaald bug vrij. Ik heb dus bij een activiteit dat ik het volume via mijn receiver niet kan bedienen, maar wel als ik het apparaat zelf kies :S

Verder is het gewoon teveel gedoe steeds weer via je pc de boel opnieuw te programmeren.

Het is mooi als het werkt, maar heeeel irritant als het net niet werkt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Dan komt dat waarschijnlijk omdat je je activiteit zo ingesteld hebt staan dat een ander apparaat binnen die activiteit op het volume reageert (en dat is ook een vraag die je tijdens het instellen van een activiteit voorgelegd krijgt).

Ik maak nu sinds najaar 2008 gebruik van een Harmony 555 en ben nog steeds dolenthousiast over dat ding. Jammer dat ze in de 'goedkope' serie een beetje van het design van de 555 afgestapt zijn (qua activiteiten en de 4 scherm quadranten, de goedkoopste heeft nu bv. weer 'vaste' activiteit-toetsen).

En "teveel gedoe om steeds via je pc te programmeren?". Sorry hoor, maar hoe wil jij het doen dan? Ik vind via de PC programmeren een ware zegen ten opzichte van bv. de one4all methode (apparaatgericht en alles moeten programmeren met toetscodes).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
eymey schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:07:
En "teveel gedoe om steeds via je pc te programmeren?". Sorry hoor, maar hoe wil jij het doen dan? Ik vind via de PC programmeren een ware zegen ten opzichte van bv. de one4all methode (apparaatgericht en alles moeten programmeren met toetscodes).
Nou, ik ben ook over dat programmeren niet heel erg te spreken. Maar het grootste probleem zit gewoon in de software, het is allemaal zo onduidelijk en onlogisch als je er niet goed inzit.

Het is ook soms gewoon irritant, je kan echt niks kopieeren bijv. wat gewoon vervelend is. Ik moet elke keer opschrijven hoe ik hem wil en welke schermpjes ik moet maken omdat ik anders tussen de verschillende activiteiten bijv. de knopjes in het scherm anders zet (bijv. teletekst aan wil ik op de 2e pagina linksboven).

En het is vervelend dat je niet uit bijv. je apparaten overzicht iets kan kopieeren of aanpassen naar je activiteit als je merkt dat het niet werkt. Ik kijk op de slaapkamer ernaar en moet elke keer uit bed komen, naar beneden, pc aan en het aanpassen. Nu heb ik wel de meeste fouten eruit, maar een paar weken later was mijn profiel beschadigd en helpdesk kon het niet oplossen en ik mocht alles opnieuw maken :(

Maar ik moet toegeven, als het eenmaal werkt is het heel erg ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Geen matches
Bij mij is het programmeren meer een user probleem. Dit omdat ik zelf te lui ben.
Maar moet binnenkort gewoon eens met de laptop bij de tv gaan zitten.

Het enige wat wel extra zou mogen in de software is zelf een activiteit aanmaken en gewoon van begin tot einde helemaal handmatig instellen. Nu worden er namelijk allerlei dingen automagisch ingesteld welke je niet kunt wijzigen.
Maar wellicht dat ik dan te moeilijk denk en met die vragen je dat gedeelte ook in kunt stellen, maar op dit moment is het wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Arunia schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:33:
Het enige wat wel extra zou mogen in de software is zelf een activiteit aanmaken en gewoon van begin tot einde helemaal handmatig instellen. Nu worden er namelijk allerlei dingen automagisch ingesteld welke je niet kunt wijzigen.
Met de 650 kan dat, misschien gebruik je de webpagina om te updaten in plaats van die losse software? Ik kan in iedergeval alles, maar dan ook alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Geen matches
Ik heb een Logitech 600 AB
Eerlijk gezegd:een brillant apparaat alleen
De verlichting van de knoppen is erg ongelijkmatig.
Sommige cijfer/letter knopjes onderaan hebben bijna helemaal geen verlichting, het is dus een beetje een lappendeken.
Hebben meer mensen hier last van of moet ik terug naar de winkel nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:31

Glewellyn

is er ook weer.

Gisteravond heb ik mijn Harmony 555 weer eens opnieuw geprogrammeerd vanwege de aanschaf van een digitale TV tuner. Na een half uurtje heb ik de afstandbediening aan mijn vrouw overhandigd en ze was heel blij dat alles nog werkte als voorheen.

Vrouw blij, glewellyn blij :)

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is idd het mooie :). De Harmony 555 hier heeft inmiddels al 3 stb's, 2 tv's en 2 mediacenterconfiguraties meegemaakt en m'n vriendin heeft er geen enkele manier wat van gemerkt (iig niet qua bediening) ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 01:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik ben van plan ook een Harmony te halen, echter weet ik niet welke voor mij voldoet. Nu probeer ik een site te vinden waar de verschillen tussen de modellen duidelijk gemaakt wordt, maar deze heb ik nog niet gevonden. Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 18:32
Geen matches
Logitech site al geprobeerd? Staan ze allemaal op een rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 01:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Geen matches
Nee, de Logitech is heel onduidelijk hierover en je vindt maar een paar modellen nog op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
De logitech site is inderdaad best onduidelijk :S. Wat ik helemaal onbegrijpelijk vind is dat ze in het goedkope segment een beetje van het 555 en 525 design af lijken te stappen.

In het goedkope segment vind je nu gewoon weer 'hard buttons' voor de meest voorkomende activiteiten, in plaats van dat je zelf activiteiten kan creëren en benoemen en die gewoon in het 'kwadranten schermpje' komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
Ik heb eventueel voor de liefhebber nog een harmony one + PS3 adapter in de V&A staan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Geen matches
MatMich schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:57:
Sommige cijfer/letter knopjes onderaan hebben bijna helemaal geen verlichting, het is dus een beetje een lappendeken.
Hebben meer mensen hier last van of moet ik terug naar de winkel nu het nog kan.
Schopje
Of heeft niemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
MatMich schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 01:23:
[...]

Schopje
Of heeft niemand hier last van?
met de 650 geen last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Geen matches
Het gaat ook over de 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:51:
[...]

Met de 650 kan dat, misschien gebruik je de webpagina om te updaten in plaats van die losse software? Ik kan in iedergeval alles, maar dan ook alles instellen.
Ok, ikzelf heb de 885 nog steeds. Maar goed, de laatste keer dat ik echt heel goed door de software heb geplozen, dat is al even geleden. Zal het nog een keer bekijken. Thanks.

En ja, ik gebruik de software en niet de site.

Jammer overigens dat codes niet zelf makkelijk in te voeren zijn. Voor mijn HDI Dune 3.0 prime moet ik (of is dat ook al weer anders) via de Logitech helpdesk. De laatste keer heb ik daar alleen nooit een reactie op gehad.

Met bepaalde codes kun je het apparaat een aan/uit opdracht meegeven. ipv 1 knop voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Arunia schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:18:
Jammer overigens dat codes niet zelf makkelijk in te voeren zijn. Voor mijn HDI Dune 3.0 prime moet ik (of is dat ook al weer anders) via de Logitech helpdesk. De laatste keer heb ik daar alleen nooit een reactie op gehad.

Met bepaalde codes kun je het apparaat een aan/uit opdracht meegeven. ipv 1 knop voor beide.
Ik zou anders even bellen, maar de hdi dune 3.0 zal er nu wel instaan, hij is al een jaar op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Laatst online: 17-09 10:23
Geen matches
Ja heb ik ook met de 600. Maar kan niet zeggen dat ik er last van heb... Duidelijk zat wat mij betreft.
Ken nog iemand met de 600 en die heeft het ook.

[ Voor 4% gewijzigd door benedictuz op 14-05-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Kan iemand mij vertellen of de ac adapter van de harmony 900 cradle en de baster hetzelfde zijn? Voor zover ik het heb kunnen vinden zijn ze bijde 5.5v 800Ma, echter staat er toch een waarschuwing op ebay dat je de een niet voor het ander kan gebruiken.. is de aansluiting soms anders?

(ik kan namelijk een harmony 900 van iemand overnemen er mist alleen de adapter van de blaster, cradle heb ik nog over van me overleden harmony one)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Geen matches
Als de aansluiting hetzelfde is, de + en - op dezelfde pool aangesloten zitten, het voltage en wattage hetzelfde, durfde ik de stekker er wel in te stoppen.
Kzou niet weten wat er verkeerd kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is het iemand wel eens gelukt om de volgorde van inschakelen van de apparaten in te stellen in een activiteit? De volgorde heb ik braaf gewijzigd in de activiteit maar na het updaten lijkt de afstandsbediening het gewoon te negeren. Zelfs na meerdere keren updaten blijft hij zijn eigen volgorde aanhouden.

Het ligt ook niet aan opstarttijden of dergelijke zaken waardoor het lijkt alsof de volgorde verkeerd is, de volgorde is ook écht verkeerd. Ik wil HTPC->Receiver->TV, hij doet TV->Receiver->HTPC. Het staat in de software exact ingesteld zoals het volgens de handleiding moet, van boven naar onder. Misschien is dat wel fout? :+

Het betreft een Harmony One.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De tv kan je niet verplaatsen vanaf stap 1 meen ik? De rest wel, maar die tv moet in stap 1 staan. Geen idee waarom trouwens...

Misschien trapt hij erin als je een willekeurige tv erin zet en die in stap 1 doet en daarna de andere stappen met daarin je eigen tv. Geen idee of dat kan, maar het is een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:33:
De tv kan je niet verplaatsen vanaf stap 1 meen ik? De rest wel, maar die tv moet in stap 1 staan. Geen idee waarom trouwens...
Je bedoelt dat hij dat wel toestaat in de instellingen maar er gewoon niet naar luistert? Dat zou kunnen, het is me in ieder geval nog niet gelukt. Mocht dit inderdaad zo blijken te zijn dan ga ik contact met Logitech opnemen.
Misschien trapt hij erin als je een willekeurige tv erin zet en die in stap 1 doet en daarna de andere stappen met daarin je eigen tv. Geen idee of dat kan, maar het is een idee.
Op zich wel een goed idee, maar ik ben wel een beetje klaar met die trucjes. Sommige dingen moeten gewoon werken, of haal die optie gewoon uit de software.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Een bekende van mij wil ook een logitech.
Nu is zijn enigste vereiste RF (door kastjes heen zappen).

Is de harmony 900 dan de enigste oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

Geen matches
Nu je het zegt, de verlichting is een beetje ongelijkmatig, maar niet hinderlijk genoeg blijkbaar (voor mij) om echt op te vallen. Kan in het donker alle knoppen (behalve helaas de 6 helemaal bovenin) goed vinden.
Heb ook een 600 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Grolsch schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:46:
Een bekende van mij wil ook een logitech.
Nu is zijn enigste vereiste RF (door kastjes heen zappen).

Is de harmony 900 dan de enigste oplossing :?
Als je een RF oplossing wil: Ja.
Als het niet perse RF hoeft te zijn : Nee.

Een collega van mij heeft een Harmony One en al zijn apparatuur in een gesloten kastje.
Met een IR extender stuurt hij al die apparaten aan. Er zit 1 klein oogje aan de onderkant van zijn TV geplakt, die met een draad naar een kastje bij zijn apparatuur loopt. Vanuit daar wordt het signaal opgesplitst met diverse IR oogjes die hij op zijn apparatuur heeft zitten.

Kosten? ongeveer 25 euro + de prijs van een Harmony naar keuze.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Heb je zo een linkje van een IR extender welke goed werkt met een harmony :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Geen matches
Ik heb uiteindelijk maar de 900 besteld, deze heb ik zelf ook, en dan weet ik 100% zeker dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geen matches
Ik heb mijn settopbox vervangen. Nu wil ik in de activiteit 'TV kijken' de oude vervangen door de nieuwe, maar ik krijg het niet voor elkaar. Hoe kan ik aan een bestaande activiteit een apparaat toevoegen? Ik krijg het alleen voor elkaar om een nieuwe activiteit te maken met de nieuwe box. :S

Ok dan: let me google it for me :$

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 04-06-2011 20:40 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Geen matches
Je kunt een nieuw apparaat wel toevoegen aan een activiteit maar een oud apparaat niet verwijdern als deze standaard gebruikt werd volgens mij. Je zal dus een nieuwe activiteit aan moeten maken zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 17:58

Nicap

Tsssk....

Grolsch schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:40:
Heb je zo een linkje van een IR extender welke goed werkt met een harmony :?
Een tijdje terug waren ze bij de Aldi te koop voor 19,95. Er zat een ir ontvanger bij en 8 extenders. De extenders monteer je dan op de apparaten die je wilt bedienen. Werkt perfect. Zelfs nog beter dan voorheen, want die ontvanger lijkt wel een beter ontvangst te hebben. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik zit zowel voor mezelf als mijn moeder te kijken naar een Harmony.

Mezelf:
- tv
- htpc
- Logitech Z5500
- MacBook Pro

Moeder
- tv
- HD recorder/DVD speler
- audio receiver
- receiver digitale televisie

Als ik de 300i, 600, 650 en 700 naast elkaar leg, dan zie ik eigenlijk geen functionele verschillen, behalve het aantal ondersteunde apparaten, en daarnaast het scherm, of juist het ontbreken daarvan. Is Logitech op haar site (as usual) erg karig met het geven van gedetailleerde specs, of zitten er sowieso weinig verschillen tussen die vier afstandsbedieningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Gonadan schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:19:
Is het iemand wel eens gelukt om de volgorde van inschakelen van de apparaten in te stellen in een activiteit? De volgorde heb ik braaf gewijzigd in de activiteit maar na het updaten lijkt de afstandsbediening het gewoon te negeren. Zelfs na meerdere keren updaten blijft hij zijn eigen volgorde aanhouden.

Het ligt ook niet aan opstarttijden of dergelijke zaken waardoor het lijkt alsof de volgorde verkeerd is, de volgorde is ook écht verkeerd. Ik wil HTPC->Receiver->TV, hij doet TV->Receiver->HTPC. Het staat in de software exact ingesteld zoals het volgens de handleiding moet, van boven naar onder. Misschien is dat wel fout? :+

Het betreft een Harmony One.
Dit is onlangs nieuw toegevoegd aan de Harmony software, right? Want ik meende te herinneren dat dit niet mogelijk was. Ik zit echter met hetzelfde probleem als jou. Ik heb de volgorde aangepast, maar de harmony lijkt zich er niets van aan te trekken.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 11:13
Misschien een moeilijke vraag nu...

Wanneer ik mijn dune aansteek, moet ik ook altijd mijn unraid server manueel aansteken..
Deze staat weliswaar niet in de living, maar in de inkom achter een schuifwand.
Je hoort me al aankomen.
Eerst dacht ik er aan of het mogelijk is om de server te kunnen aansteken via een shortcut ofzo in de dune... nog altijd geen antwoord op gevonden.
Ofwel, en dit zou nog beter zijn... is het mogelijk om dit ook via mijn logitech harmony one te doen?
Maw, dan steek ik bij een activiteit "dune" de tv aan, versterker aan, dune aan, en de unraid server.
Is dit mogelijk?

iemand die hier een antwoord op weet?
kan de dune WOL , magic packets uitsturen?
of zoiets? http://www.simerec.com/PCS-1a.html
Is wel duur voor wat het maar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Geen matches
Heb je een Android telefoon? Daar zijn zat apps voor te vinden om die WOL te versturen. Wellicht ook voor iOS en Windows Mobile.
Moet je dan wel WiFi hebben op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 18-09 11:13
Geen matches
nee heb ik niet
ik wil gewoon als mn dune opstart, dat die server ook opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je kan de server en de dune op een stekkerdoos met aan/uitschakelaar zetten (geen idee of die ook bestaan met een mogelijkheid om dit via een afstandsbediening te regelen), dan in de bios van de server bij de wake on en dan poweropties kijken of er iets mogelijk is.

En anders misschien server op standby zetten en dan iets met deze programma's?

http://www.dennisbabkin.com/php/download.php?what=WOSB
http://www.lifsoft.com/

Dus bijv. regelen dat de server elke avond aan is bijvoorbeeld.

Het is wat behelpen denk ik, een server is natuurlijk bedoelt om altijd aan te staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Laatst online: 19-09 11:30
Werkt de Logitech harmony remote software 7.7.0 X86 ook op een windows 7 64 bit systeem?Waarom Logitech nog geen x64 software gemaakt heeft snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ivan4you schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:38:
Werkt Logitech harmony remote software 7.7.0 X86 ook op een windows 7 64 bit systeem?Waarom Logitech nog geen x64 software gemaakt heeft snap ik niet.
Ja de dat werkt gewoon. En omdat dat gewoon werkt is er voor Logitech ook helemaal geen reden om een speciale x64 versie uit te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Heb vandaag mijn Harmony 700 binnengekregen en hij blijkt 8 devices in plaats van de geadverteerde 6 aan te kunnen.

Coolio.

// Edit: Blijkbaar kan je via de web interface geen sequences toevoegen. Heb je de losse software voor nodig en die kan de reeds bestaande instellingen niet hergebruiken...

[ Voor 41% gewijzigd door Mei op 11-06-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Geen matches
Klopt het dat je via de software niet kan inloggen met dezelfde account als die je voor de web interface gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:29:
Klopt het dat je via de software niet kan inloggen met dezelfde account als die je voor de web interface gebruikt?
ja, volgens mij wel. Maar die web interface is niks, moet je niet gebruiken.

Zelf heb ik sinds kort wat ellende met mijn harmony, heb een aanpassing gedaan aan mijn tv en nu doen al mijn apparaten vaag. Als ik opstart zappen ze niet naar het juiste AV kanaal, maar als ik daarop eenmaal zit werkt het wel...

Ik moet er toch eens goed voor gaan zitten en de hulp inschakelen van dat logitech forum. Al die ellende komt omdat ik een onbekende tv heb die ik ooit voor 10 euro gekocht heb 2e hands zonder afstandsbiening. Maarja, wil ook geen nieuwe tv kopen zolang dat bakbeest (breedbeeld 100hz ook nog eens) het nog doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Sinds vandaag gebruik ik de Harmony 600 (en de PS3 adapter) en dit is typisch zo'n gevalletje 'had ik 5 jaar geleden al moeten doen'. Heb zonder problemen mijn Sony Bravia, Logitech z906, Humax iRHD-5000C en Playstation 3 aangesloten en alle losse afstandsbedieningen snel in de kast geflikkerd. Ideaal!

Mijn pa krijgt dezelfde voor vaderdag en ik denk dat de beste man zeer gelukkig zal zijn. Hij kan nu geen blurays kijken omdat hij niet kan onthouden welke afstandsbedieningen hij dan moet gebruiken en welke kanalen e.d. er opgezet moeten worden. Instellen zal hem ook zeker niet lukken, dat doe ik voor hem, maar dat hij dan met één druk op de knop (waar ook nog eens bij staat welke knop wat doet) zijn blurays kan starten zal zijn leven een stuk gemakkelijker maken ;) .

Edit: het spijt mij als dit al eens gevraagd is maar ik kan het niet vinden; klopt het dat de Remote Software die je kan downloaden (dus niet MyHarmonydinges) niet werkt met de Harmony 600? Beetje jammer, dan kan ik die handige radio activiteit niet gebruiken voor mijn Humax.

[ Voor 15% gewijzigd door zoenvisje op 14-06-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoenvisje schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:16:
klopt het dat de Remote Software die je kan downloaden (dus niet MyHarmonydinges) niet werkt met de Harmony 600? Beetje jammer, dan kan ik die handige radio activiteit niet gebruiken voor mijn Humax.
je moet dat softwarepakket van bijna 48 mb hebben. De 650 werkt daarmee, de 600 is toch hetzelfde maar dan zwart/wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Die had ik, maar dan krijg ik 'welkom bij uw harmony 605 (?)' en dan reageert de afstandsbediening niet.

Zo te zien zijn de 650 en 600 het zelfde ja op de kleur na en het kleurendisplay.

De software zei overigens wel dat het om een harmony 600 gaat maar in het display van de afstandsbediening stond 605.

Heb het nog eens geprobeerd maar met die software gaat de afstandsbediening raar doen. Moest hem vervolgens naar de fabrieksinstellingen terug zetten om hem weer aan de praat te krijgen.

[ Voor 75% gewijzigd door zoenvisje op 15-06-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik zou even met logitech bellen, vind het een vreemd probleem. Misschien kunnen zij meer uitleg geven. Die helpdesk van logitech is echt top. Je zit wel snel een half uur met ze aan de lijn (bijna geen wachttijden), dus niet zoals ik weleens deed 5 minuten voor je weg moet even bellen, ze nemen ruim de tijd voor je problemen.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Geen matches
Dat zal ik morgen middag dan maar even doen. Kreeg vanmiddag ook steeds error's met synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
Bij de Gamma is de Harmony 300 in de aanbieding en heb deze gehaald. Ben er zeer tevreden mee want het toewijzen en programmeren is een fluitje van een cent.
Alleen heeft hij de apparaten naar mijn inziens aan de verkeerde knoppen toegewezen.
Zo staat de audio-apparatuur onder het knopje DVD en de mediaspeler onder VCR/AUX.
Dat wil ik het liefst omgedraaid hebben. Nu kan ik alles opnieuw programmeren maar ik vroeg mij af of je überhaupt zelf kan bepalen welk apparaat/merk onder welke apparaatknop kan.
Maar heeft iemand de afstandsbediening al eens open gemaakt en is het dan makkelijk is om de knopjes even om te wisselen want dat zou dan nog makkelijker zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PjotrStroganov schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:32:
Dit is onlangs nieuw toegevoegd aan de Harmony software, right? Want ik meende te herinneren dat dit niet mogelijk was. Ik zit echter met hetzelfde probleem als jou. Ik heb de volgorde aangepast, maar de harmony lijkt zich er niets van aan te trekken.
Geen idee, ik weet alleen dat die optie niet werkt. Ondertussen heb ik het opgelost door gewoon de opstarttijd van de apparaten naar 0 te halen en de TV-zender dan maar achteraf te corrigeren met een custom knop, maar eigenlijk is dat natuurlijk gewoon ruk. Toch nog maar even Logitech contacten.
Artwido schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:48:
Bij de Gamma is de Harmony 300 in de aanbieding en heb deze gehaald. Ben er zeer tevreden mee want het toewijzen en programmeren is een fluitje van een cent.
Alleen heeft hij de apparaten naar mijn inziens aan de verkeerde knoppen toegewezen.
Zo staat de audio-apparatuur onder het knopje DVD en de mediaspeler onder VCR/AUX.
Dat wil ik het liefst omgedraaid hebben. Nu kan ik alles opnieuw programmeren maar ik vroeg mij af of je überhaupt zelf kan bepalen welk apparaat/merk onder welke apparaatknop kan.
Maar heeft iemand de afstandsbediening al eens open gemaakt en is het dan makkelijk is om de knopjes even om te wisselen want dat zou dan nog makkelijker zijn. :P
Jij bent gek. :D
Loop die wizard anders even serieus door, je kunt alles instellen wat je wilt.

[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 16-06-2011 09:22 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kort vraagje voordat ik vanavond weer ga knutselen. Ik heb een tv die niet in de database zit en logitech kent hem ook niet (althans niet de telefonische helpdesk) en dat begint wel irritant te worden. Ik krijg hem namelijk niet helemaal 100% ingesteld met gevolg dat ik workarounds moet bouwen en mijn vrouw bevalt dat niet.

De tv is als volgt ingedeeld:

Tuner

AV1
AV2
AV3
AV4
AV5

Nu gaat hij bij het zappen van AV5 naar AV1 en slaat tuner over. Als je echter het AV kanaal uitzet kom je op tuner terug.

Hoe moet ik dit er nu inzetten? Ik heb veel geprobeerd. Als ik bij de tv instellingen deze verbindingsmogelijkheden instel (dus met tuner), dan werkt het bij het aanzetten van de tv goed, maar als ik van AV1 naar AV4 wil gaan via een activeit gaat het mis en komt hij op een ander AV kanaal uit. Als ik echter aangeeft dat de tv geen tuner heeft gaat het bij het aanzetten verkeerd, maar als hij eenmaal op het juiste AV kanaal staat gaat het daarna met alle activiteiten goed.

snapt iemand hier iets van? Ik ben het uitgebreider op papier aan het zetten voor dat logitech forum, maar dat kost veel tijd omdat ik alles moet testen en het is ook een nadeel dat de pc met de logitech software beneden staat en de tv boven, het is dus heel veel heen en weer lopen en dat heb je na 20 keer ook wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 13:06
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:38:
Kort vraagje voordat ik vanavond weer ga knutselen. Ik heb een tv die niet in de database zit en logitech kent hem ook niet (althans niet de telefonische helpdesk) en dat begint wel irritant te worden. Ik krijg hem namelijk niet helemaal 100% ingesteld met gevolg dat ik workarounds moet bouwen en mijn vrouw bevalt dat niet.

De tv is als volgt ingedeeld:

Tuner

AV1
AV2
AV3
AV4
AV5

Nu gaat hij bij het zappen van AV5 naar AV1 en slaat tuner over. Als je echter het AV kanaal uitzet kom je op tuner terug.

Hoe moet ik dit er nu inzetten? Ik heb veel geprobeerd. Als ik bij de tv instellingen deze verbindingsmogelijkheden instel (dus met tuner), dan werkt het bij het aanzetten van de tv goed, maar als ik van AV1 naar AV4 wil gaan via een activeit gaat het mis en komt hij op een ander AV kanaal uit. Als ik echter aangeeft dat de tv geen tuner heeft gaat het bij het aanzetten verkeerd, maar als hij eenmaal op het juiste AV kanaal staat gaat het daarna met alle activiteiten goed.

snapt iemand hier iets van? Ik ben het uitgebreider op papier aan het zetten voor dat logitech forum, maar dat kost veel tijd omdat ik alles moet testen en het is ook een nadeel dat de pc met de logitech software beneden staat en de tv boven, het is dus heel veel heen en weer lopen en dat heb je na 20 keer ook wel gezien.
Je moet kijken met welke knoppen op de originele afstandsbediening je kan schakelen tussen de verschillende inputs en tuner.
Op de een of andere manier zou je moeten zorgen dat je een bepaald startpunt heb: dus bijv. dat je met één knop direct naar AV1 schakel. Zodat je daarna weet hoeveel stappen omhoog/omlaag je moet gaan voor een andere input.

Maargoed de telefonische helpdesk weet hier alles van, dus als die je niet kunnen helpen, dan zal het waarschijnlijk niet gaan lukken.
Wat voor exotische tv heb je die helemaal niet bekend is bij Logitech?
Is het misschien intern hetzelfde als een type die wel bekend is (een soort kloon met een andere merksticker dus)?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mr_Blobby schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:42:
Wat voor exotische tv heb je die helemaal niet bekend is bij Logitech?
Is het misschien intern hetzelfde als een type die wel bekend is (een soort kloon met een andere merksticker dus)?
Het is een 100hz bijna 1,5 meter brede breedbeeldtv (zo'n grote bak) die ik voor 10 euro gekocht heb op marktplaats :+

Edit : http://link.marktplaats.nl/441604711

SEG 8880 RF 100HZ

Maar die kan dus niemand in een database vinden, die SEG is onbekend :D

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
net nog even met de helpdesk gebeld, ik had de apparaatvertraging op 100 staan, dat moet minimaal 1500 zijn en in invoervertraging moet ik ff op 2,5 seconden zetten (had ik nu in de activiteiten gedaan, maar dat is wat onlogisch) en verder moet ik de tuner weer bij de invoerbronnen zetten van het apparaat (had ik er even uitgesloopt) en dan is het kijken of ik het daar wat mee kan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 13:06
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:07:
[...]

Het is een 100hz bijna 1,5 meter brede breedbeeldtv (zo'n grote bak) die ik voor 10 euro gekocht heb op marktplaats :+

Edit : http://link.marktplaats.nl/441604711

SEG 8880 RF 100HZ

Maar die kan dus niemand in een database vinden, die SEG is onbekend :D
Dus het probleem lost zich vanzelf op zodra je de tv heb verkocht ;)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mr_Blobby schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:55:
[...]
Dus het probleem lost zich vanzelf op zodra je de tv heb verkocht ;)
ik ga er toch nog even voor zitten vanvond :P (ondertussen wel wat mensen gemaild van marktplaats, voor pakweg 50 euro heb ik wel een 2e hands oude crt breedbeeld bak van philips, maar die 50 euro kan ik ook aan iets anders besteden natuurlijk)

we hebben nu een laptop, dus ik kan bij de tv er mee bezig en dat scheelt heel wat trappen lopen. Daarbij had ik nog niet met de apparaatvertraging getweaked, ik vermoed dat ik een heel eind kom, ik had hem namelijk al heel redelijk aan de praat (alleen is het nu wat schreef door wat probeersels van mijn kant).

Volgens mij ben ik ook een van de weinigen die zelf een hele tv erin heeft geprogrammeerd, de helpdesk zat er wel even naar te kijken wat ik nu gedaan had :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Het blijkt dat de AB voor mijn verlichting ook in de database zit van de Harmony. Maar als ik hem toevoeg dan staan er geen opdrachten.
Leren lukt niet omdat wanneer ik op een knop druk van de AB van de verlichting hij heel snel achter elkaar een paar pulsjes geeft. Ik denk dat het te snel is voor de Harmony om te registreren?
Iemand een idee hoe dit zou kunnen werken? Want dat zou echt te gek zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat voor schakelsysteem is dat en welke harmony heb je? Heel veel van die schakelsystemen werken namelijk niet via infrarood maar met RF en de meeste harmony's ondersteunen weer geen RF maar enkel infrarood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ik222 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:32:
Wat voor schakelsysteem is dat en welke harmony heb je? Heel veel van die schakelsystemen werken namelijk niet via infrarood maar met RF en de meeste harmony's ondersteunen weer geen RF maar enkel infrarood...
Ik heb de Harmony 300.
En het gaat om deze AB:

Afbeeldingslocatie: http://www.andresramos.de/cms4one/include/vorschau.inc.php?file=../bilder/FSCSample_Globaltronic_GT7000.jpg&width=200
(klikbaar voor meer info)

De harmony kent het type wel.

* edit.... deze AB van Globaltronic werkt idd met RF dat zal de harmony 300 niet ondersteunen denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Artwido op 16-06-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nou, mijn probleem maar even aangekaart op het logitech forum, gaat wat erg diep. Heb het nu werkende, maar moet wel als ik van activiteit wil wisselen eerst alles uitdoen. Op zich niet erg, die tv gaat snel aan en uit. Logitech adviseert mij een andere tv te kopen, maar dit werkt ook wel voor mij.

Hopelijk vinden ze op dat forum nog een oplossing en anders bel ik wel nog een keer met logitech, maar ik wilde ze om 22:00 bellen en merkte toen dat de helpdesk al om 20:00 dichtgaat en ik heb dus alleen een mogelikheid om op zaterdag te bellen, en ik heb pas over 6 zaterdagen een dag dat ik thuis ben. Vanaf het werk bellen is ook niet handig omdat ik niet kan testen.

Je blijft er in iedergeval wel mee bezig en het is geen onaardig werk, echte hersenbrekertjes :+
En ik koop nooit meer een grote breedbeeld tv voor 10 euro, het is maar goed dat ik mijzelf geen uurloon moet betalen, anders was hij nu al duurder dan een goede lcd tv :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Artwido schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:40:
[...]

* edit.... deze AB van Globaltronic werkt idd met RF dat zal de harmony 300 niet ondersteunen denk ik.
Nee inderdaad, dat ondersteunt die niet. Het kan wel werken maar dan heb je een kastje nodig wat IR omzet in RF. Bijvoorbeeld een lightmanager kan dat maar die dingen zijn nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Geen matches
Wel prijzig maar oh zo handig. Ik heb de lightmanager pro nu thuis en vind dat ding echt super. Ik start een film en laat een signaal meesturen naar de lightmanager om de lampen bij mijn tv uit te zetten. Bij pauze gaan deze weer aan en als ik dan weer op play druk gaan ze weer uit. Kan ook de lampen afzonderlijk van elkaar met de logitech en de lightmanager bedienen. Veel geld maar ik heb nu echt maar 1 afstandsbediening op tafel liggen die alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Geen matches
Hurricane schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:27:
Wel prijzig maar oh zo handig. Ik heb de lightmanager pro nu thuis en vind dat ding echt super. Ik start een film en laat een signaal meesturen naar de lightmanager om de lampen bij mijn tv uit te zetten. Bij pauze gaan deze weer aan en als ik dan weer op play druk gaan ze weer uit. Kan ook de lampen afzonderlijk van elkaar met de logitech en de lightmanager bedienen. Veel geld maar ik heb nu echt maar 1 afstandsbediening op tafel liggen die alles kan.
Even gegoogled en op zich wel leuk maar idd niet goedkoop.

Afbeeldingslocatie: http://www.gemakinhuis.nl/Upload/Producten/LightManager/Light_Manager_Pro_280.JPG
plaatje is klikbaar voor meer info.
Pagina: 1 ... 6 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony