Op de site van Logitech staat bij de Logitech
Harmony 1100 Advanced Universal Remote:
Bedien apparaten die u niet kunt zien, zoals een stereo in een dichte kast, door een Logitech® Harmony RF Extender toe te voegen (afzonderlijk verkocht).
Dus de
Harmony 1100 ondersteund RF-signalen. Maar... als ik al een apparaat heb wat reeds via RF-signalen werkt (een Popcornhour C-200) dan werkt de
Harmony 1100 toch direct met dat apparaat? De
Harmony RF Extender is toch alleen als ik een apparaat wat werkt met IR-signalen aan wil sluiten op RF?
Ik neem overigens aan dat de
Harmony 1100 out of the box ook met IR-signalen kan werken. Vind de site van Logitech namelijk wat onoverzichtelijk: als ik mijn apparaten invoer (zowel die werken met IR als RF) kom ik altijd bij dezelfde remotes uit. Natuurlijk omdat je overal extenders voor kan kopen.
Wil namelijk toch wel eens aan iets van een
Harmony gaan en twijfel tussen een
Harmony One en een
Harmony 1100. Nu is de
Harmony 1100 nu wel echt tof door het touch-screen, maar ben er nog niet helemaal uit of het de meerprijs waard is.
Lange vraag kort: ik heb dus vier apparaten die met IR werken en ééntje die met RF werkt. Dus heb ik dan aan een
Harmony 1100 genoeg of gaan er dan kosten bij komen?
Ik kan voor de C200 namelijk ook een IR-extender kopen zodat de
Harmony One deze ook kan bedienen. Maar zou mooi zijn als er geen extra kosten zouden zijn, zowel aan de kant van de Popcornhour C200 (om deze IR te maken) of aan de kant van Logitech (om de
Harmony via RF te laten communiceren).
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.