[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Matched: harmony
DyStiC schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:55:
[...]
Helaas is dat traag reageren een bekend probleem bij de Harmony 900. Staan klachten genoeg over, op het Logitech support forum.
Jammer want verder is dit een droom remote.
Doet de Harmony 855 dan ook RF? dacht namelijk van niet, en dat is wel noodzakelijk als je een dicht hifi meubel hebt.
Nee, dat klopt, de 855 doet geen RF. Ik heb de IR ontvanger weer bij de TV gezet....die stond voorheen nog in de gangkast naast de HTPC. Door een USB verlengkabel heb ik 'm in het IR schootsveld gekregen. Nu werkt ie lekker snappy.

Verder is de harmony 900 idd een droom remote alleen vind ik 200 pleurootjes een hoop geld :'(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo mn 3de harmony is in bestelling.
Het wordt een harmony 600.

Helaas is mn huidige een paar keer op het laminaat gevallen. Nu is het scherm stuk. Bij de eerste val was een lijn weg. Nu is het scherm half grijs en wit. Balen!
Een val van 40cm op de grond overleeft ie niet.
Iemand tips om een ab goed te houden?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:53:
Zo mn 3de harmony is in bestelling.
Het wordt een harmony 600.

Helaas is mn huidige een paar keer op het laminaat gevallen. Nu is het scherm stuk. Bij de eerste val was een lijn weg. Nu is het scherm half grijs en wit. Balen!
Een val van 40cm op de grond overleeft ie niet.
Iemand tips om een ab goed te houden?
ja niet laten vallen..
maar ja heb 3 kids en die ik nu net 2 weken heb is al keer aan gekloven door mijn 2 jarige dochter:P
hmms lekker... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:30
Is het mogelijk het lcd scherm van de logitech harmony volledig uit te zetten?De glow tijd heeft enkel een minimumtijd van 5 seconden.Ik vind persoonlijk dat dat lcd scherm weinig toevoegd.Het oplichten bij beweging heb ik al uitgezet,maar bij toetsaandruk licht het lcd nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
Geen matches
Helaas krijg ik de HO niet werkend met de Plex software.
Ze reageren totaal niet op elkaar.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
ik weet niet of dit de goede plek is om te vragen maar is het mogelijk om met de Logitech harmony one mijn pc in de behuizing van MS-Tech MC-300 aan te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 01-01-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
Gangster93 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:27:
ik weet niet of dit de goede plek is om te vragen maar is het mogelijk om met de Logitech harmony one mijn pc in de behuizing van MS-Tech MC-300 aan te zetten?
Ik weet het niet, zoek eens op de Logitech website en check het eens: http://myremotesetup.com/...s|4306|Harmony_Test_Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

DyStiC

'Atta way, baby!

Geen matches
robbinonline schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:22:
[...]

Helaas krijg ik de HO niet werkend met de Plex software.
Ze reageren totaal niet op elkaar.
HO?
Heb je niet toevallig je iMac al gepaired met een Apple remote? want dan reageert ie inderdaad alleen nog maar op die remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Geen matches
Heb sinds een aantal dagen de ONE. Schitterend product alleen loop tegen het probleem aan dat mijn TV (Sony KDL-32W4000) niet naar behoren werkt.

Ik kan de TV bedienen met de ONE, alleen gaat de TV niet aan en uit. Alle mogelijke instellingen al gehad (gecontroleerd of de TV aan en uit moet met 1 knop of meerdere, IR commando's geleerd van de originele AB) en niets hielp.

Nu denk ik dat het wellicht aan een vertraging oid kan liggen. Iemand de zich herkent in dit probleem?

nvm, alles verwijderen en opnieuw beginnen was de oplossing.

Heeft iemand al de Theatre button op de Sony AB kunnen overzetten naar de ONE? De ONE leert deze knop wel in RAW modus alleen wanneer ik deze probeer te benaderen via de ONE doet ie niets?

[ Voor 21% gewijzigd door Ibidem op 02-01-2011 14:15 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Geen matches
Sinds een week of 2 heb ik de 650.. mooi dingetje, ligt prettig in de hand.

Als ik instel dat de BluRayspeler éérst aan moet dan gaat de televisie alsnog als eerste aan... wat doe ik verkeerd ? :?

..hierdoor loopt het instellen van de HDMI input voor de bluray-speler in de soep, omdat die nog bezig is met in te schakelen

Ik zag dat je ergens een Vertraging in kunt stellen. Maar die kun je niet hoger in de lijst zetten (dmv pijltjes toetsen)... of zie ik iets over het hoofd ?

logi

Waarom is de optie "Move" Not Available? N/A ??

Ik zie dat er ook een Win32 frontend bestaat voor Concordance. Maar ik hen nog geen gecompilleerde versie kunnen vinden van Concordance... iemand die een linkje weet?
Ik vind de software van Logitech nogal traag en tweaker-onvriendelijk }:O

[ Voor 23% gewijzigd door YoG op 03-01-2011 18:52 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:11
Me net eindelijk maar eens door de (verschrikkelijke) software heen geworsteld om mijn Harmony 555 in te stellen. Het werkt allemaal puik, maar ik mis één ding: het kunnen instellen van de audio-presets op mijn receiver. Als ik muziek luister wil ik dat hij gewoon op stereo staat, als ik een film kijk wil ik surround-geluid hebben. Met de afstandsbediening van mijn receiver (een Onkyo 508) doe ik dat door een paar keer op een specifiek knopje te drukken. Ik kan echter nergens vinden hoe ik deze handeling moet toevoegen aan een activity, als dat überhaupt al kan.

Welke Harmony-koning kan mij verder helpen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Geen matches
Ga eens kijken bij "apparaten" en daar dan eerst eens zien of je een knopje kan toekennen daar aan, zou ergens tussen de lijst moeten staan... Als het daar lukt kan je daarna in de activiteit "TV kijken" bv deze activiteit toevoegen bij het lijstje welke commando's hij moet uitvoeren... (zoals hierboven bij YoG)

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 03-01-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Geen matches
Hebben mensen met een Samsung HDtv (ikzelf heb de 40M68BD oid) ook het probleem dat hij schakeld naar een nieuw kanaal en dan terug naar de vorige?
Ik krijg dat vaak op de Component aansluiting wanneer ik de tv dan uit zet.
Daarna zeg maar aan op televisie kijken (UPC box) waarbij hij van Component schakeld naar EXT2 en dan weer terug naar component.
Kan niets vinden in de instellingen dat hij de tv ergens anders naar moet schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Geen matches
Ik zie meer mensen klagen over de traagheid van deze remote.
Ik vind het vervelend dat het inschakelen van de apparaten zo traag gaat.. het duurt ong. 10 seconden voordat 3 apparaten aan gaan.. al die tijd moet ik mijn remote in de lucht houden... dit kan toch veel sneller lijkt mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Geen matches
YoG schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:03:
Ik zie meer mensen klagen over de traagheid van deze remote.
Ik vind het vervelend dat het inschakelen van de apparaten zo traag gaat.. het duurt ong. 10 seconden voordat 3 apparaten aan gaan.. al die tijd moet ik mijn remote in de lucht houden... dit kan toch veel sneller lijkt mij??
Interval tussen de verschillende acties verkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Geen matches
JBS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:45:
[...]
Interval tussen de verschillende acties verkorten?
Voorzover ik weet is dat niet mogelijk bij het laten inschakelen van apparaten (starten van activities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
YoG schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:18:
[...]

Voorzover ik weet is dat niet mogelijk bij het laten inschakelen van apparaten (starten van activities)
Je kan bij de apparaat instelling aangeven hoe lang het duurt voordat een apparaat reageert op IR-commando's na opstarten. En hoeveel tijd er moet zitten tussen commando's van verschillende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-07 22:17
misschien een vreemde vraag; maar is de Harmony One nog steeds van deze tijd? deze AB is ondertussen toch ook al twee jaar oud?

Ik ben namelijk (toch) op zoek naar een makkelijk te gebruiken all in one AB (in de hoop mijn vriendin te kunnen overtuigen dat het ECHT beter is en echt makkelijker werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
Coriolis schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:38:
misschien een vreemde vraag; maar is de Harmony One nog steeds van deze tijd? deze AB is ondertussen toch ook al twee jaar oud?

Ik ben namelijk (toch) op zoek naar een makkelijk te gebruiken all in one AB (in de hoop mijn vriendin te kunnen overtuigen dat het ECHT beter is en echt makkelijker werkt)
Ik heb mijn vrouw (en mezelf een beetje) over de streep weten te trekken door de 'niet goed, geld terug' actie van Logitech momenteel :)
Volgens mij loopt die actie nog tot eind volgende maand.

Ik heb ooit de 525 gehad, maar die kon me niet echt bekoren helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 05-01-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-07 22:17
Geen matches
InZane schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Ik heb mijn vrouw (en mezelf een beetje) over de streep weten te trekken door de 'niet goed, geld terug' actie van Logitech momenteel :)
Volgens mij loopt die actie nog tot eind volgende maand.

Ik heb ooit de 525 gehad, maar die kon me niet echt bekoren helaas.
wat miste de 525 tov de one dan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geen matches
Coriolis schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:09:
[...]

Touch screen, tiptoetsen, en een veel prettiger ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:44
Even een kleine vraag. Is het met een Logitech Harmony ook mogelijk om echt hele antieke TV's te bedienen? Vriendin van me is haar AB kwijt en ik wil die vervangen voor een Harmony maar haar TV is iets van 4 jaar oud en de DVD-speler is een of andere vaag blokker-merk. Kun je die zonder problemen met een Harmony bedienen of is daar de hardware te oud voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:54
Tha_T schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:10:
Even een kleine vraag. Is het met een Logitech Harmony ook mogelijk om echt hele antieke TV's te bedienen? Vriendin van me is haar AB kwijt en ik wil die vervangen voor een Harmony maar haar TV is iets van 4 jaar oud en de DVD-speler is een of andere vaag blokker-merk. Kun je die zonder problemen met een Harmony bedienen of is daar de hardware te oud voor?
Mijn TV is 8 jaar oud en kent die zonder problemen, ook een 4 jaar oude relatief onbekende mediaplayer kent die, dus ga er maar vanuit dat het zal werken..

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Geen matches
Unne Offerse schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:00:
[...]

Mijn TV is 8 jaar oud en kent die zonder problemen, ook een 4 jaar oude relatief onbekende mediaplayer kent die, dus ga er maar vanuit dat het zal werken..
Hartstikke tof. Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Geen matches
En mijn 15 jaar oude TV kon hij ook perfect bedienen :) Zalige dingetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 16:38
Geen matches
Coriolis schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:09:
[...]

Zoals al gezegd zijn de toetsen fijner, zit er een touch screen op en is de bouwkwaliteit stukken beter. Die 525 begon al te kraken als je er alleen nog maar naar keek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Tha_T schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:10:
Ik vind 4 jaar nu niet echt heel erg oud. Onze FullHD tv is al bijna 4 jaar oud.
Maar dat gaat allemaal best wel werken. Je kunt het ook testen of die tv in de database staat.
Daar is een pagina voor op de logitecht site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
Ik oriënteer me ook al een tijdje op een Logitech Harmony en had gehoopt dat er op korte termijn een nieuw model zou uitkomen (bijv. een opvolger van de One, die alweer een paar jaar in de handel is). Heb tot dusver niets over nieuwe modellen kunnen ontdekken, of heb ik wat gemist?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:54
h40d schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:57:
Ik oriënteer me ook al een tijdje op een Logitech Harmony en had gehoopt dat er op korte termijn een nieuw model zou uitkomen (bijv. een opvolger van de One, die alweer een paar jaar in de handel is). Heb tot dusver niets over nieuwe modellen kunnen ontdekken, of heb ik wat gemist?
Bij de one heb je wel een model zonder kinderziektes en een stabiele performance. Ik gebruik hem nu naar volle tevredenheid al een dik half jaar en hij vervangt bij mij maar liefst 7 andere RC's. :)

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Geen matches
Arunia schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:57:
[...]

Ik vind 4 jaar nu niet echt heel erg oud. Onze FullHD tv is al bijna 4 jaar oud.
Maar dat gaat allemaal best wel werken. Je kunt het ook testen of die tv in de database staat.
Daar is een pagina voor op de logitecht site.
Ja misschien is heel erg antiek misschien een te overtrokken term maar het ging even om het idee ;).

Dank u allen voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
Geen matches
Unne Offerse schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:16:
[...]

Bij de one heb je wel een model zonder kinderziektes en een stabiele performance. Ik gebruik hem nu naar volle tevredenheid al een dik half jaar en hij vervangt bij mij maar liefst 7 andere RC's. :)
Dat is wel een punt van overweging ja. Nog eens even goed nadenken...

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
weer een positief iets over logitech in mijn ervaring :).

Mailtje gestuurd of het de bedoeling was dat mijn Harmony 885 ( 1 van de 3 in bezit ( elke kamer 1 ) )
na 1 nacht leeg was, als die niet opgeladen was.

Antwoord was dus nee, net door UPC gebeld er een pakketje van Logitech afgeleverd was bij de buren vanaf logitech.
Nieuwe accu of Nieuwe Harmony ( maar ik denk Accu )

Top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mektheb schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:45:
weer een positief iets over logitech in mijn ervaring :).

Mailtje gestuurd of het de bedoeling was dat mijn Harmony 885 ( 1 van de 3 in bezit ( elke kamer 1 ) )
na 1 nacht leeg was, als die niet opgeladen was.

Antwoord was dus nee, net door UPC gebeld er een pakketje van Logitech afgeleverd was bij de buren vanaf logitech.
Nieuwe accu of Nieuwe Harmony ( maar ik denk Accu )

Top :D
Eerste keer dat UPC iemand belt in plaats van andersom... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Geen matches
Zo een/iets had ik laatst ook, antwoord:
"Verder is het overwegen waard om op de stroomtoevoer een UPC-box te plaatsen, deze zorgt ervoor dat wanneer er stroomuitval is, het rolluik bedienbaar blijft en je dus deze toch kan openen/ sluiten."
_/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 06-01-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb onlangs een 650 gekocht. Maar na het eerste gebruik bleek daar een enorm irritante ratel in te zitten. Alsof er ergens binnenin een klein pieletje/schroefje/buisje/draadje/... los zit. Als je de AB heen en weer beweegt hoor je het. Wie heeft hier nog meer last van? Ik heb inmiddels een nieuwe opgestuurd gekregen, maar deze heeft hetzelfde 'probleem'.

Zou iemand met een 650 serie eens willen checken of dat bij hun ook zo is? En heeft een 600 of 700 serie daar ook last van? Vind het nogal slordig voor een AB van 59E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:28:
Ik heb onlangs een 650 gekocht. Maar na het eerste gebruik bleek daar een enorm irritante ratel in te zitten. Alsof er ergens binnenin een klein pieletje/schroefje/buisje/draadje/... los zit. Als je de AB heen en weer beweegt hoor je het. Wie heeft hier nog meer last van? Ik heb inmiddels een nieuwe opgestuurd gekregen, maar deze heeft hetzelfde 'probleem'.

Zou iemand met een 650 serie eens willen checken of dat bij hun ook zo is? En heeft een 600 of 700 serie daar ook last van? Vind het nogal slordig voor een AB van 59E.
De bewegingssensor die zorgt dat de verlichting van het scherm aangaat. Stom dat ze dat bij de helpdesk/winkel niet wisten en je gewoon een nieuwe meegaven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen matches
De One heeft die ratel ook. is gewoon de bewegingssensor voor de scherm en knoppen verlichting. Is volkomen normaal dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 20:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een harmony 600 gekocht. Mooi apparaat.
Had hiervoor een harmony 555, deze lag wel beter in de hand. Iets kleiner en een rubberen onderkant.
Tevens is de infrarood van de 555 wat sterker, de harmony 600 moet je wat meer richten helaas.
Deze 600 is wel een fijne ab, alleen wel weer wennen tov de 555.

Kwam er ook achter dat ie max 5 apparaten kan aansturen, leuke beperking van logitech. Pfff

[ Voor 25% gewijzigd door Harmen op 08-01-2011 18:55 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

Op de site van Logitech staat bij de Logitech Harmony 1100 Advanced Universal Remote:
Bedien apparaten die u niet kunt zien, zoals een stereo in een dichte kast, door een Logitech® Harmony RF Extender toe te voegen (afzonderlijk verkocht).
Dus de Harmony 1100 ondersteund RF-signalen. Maar... als ik al een apparaat heb wat reeds via RF-signalen werkt (een Popcornhour C-200) dan werkt de Harmony 1100 toch direct met dat apparaat? De Harmony RF Extender is toch alleen als ik een apparaat wat werkt met IR-signalen aan wil sluiten op RF?

Ik neem overigens aan dat de Harmony 1100 out of the box ook met IR-signalen kan werken. Vind de site van Logitech namelijk wat onoverzichtelijk: als ik mijn apparaten invoer (zowel die werken met IR als RF) kom ik altijd bij dezelfde remotes uit. Natuurlijk omdat je overal extenders voor kan kopen.

Wil namelijk toch wel eens aan iets van een Harmony gaan en twijfel tussen een Harmony One en een Harmony 1100. Nu is de Harmony 1100 nu wel echt tof door het touch-screen, maar ben er nog niet helemaal uit of het de meerprijs waard is.

Lange vraag kort: ik heb dus vier apparaten die met IR werken en ééntje die met RF werkt. Dus heb ik dan aan een Harmony 1100 genoeg of gaan er dan kosten bij komen?

Ik kan voor de C200 namelijk ook een IR-extender kopen zodat de Harmony One deze ook kan bedienen. Maar zou mooi zijn als er geen extra kosten zouden zijn, zowel aan de kant van de Popcornhour C200 (om deze IR te maken) of aan de kant van Logitech (om de Harmony via RF te laten communiceren).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik222 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:01:
De One heeft die ratel ook. is gewoon de bewegingssensor voor de scherm en knoppen verlichting. Is volkomen normaal dus :)
Dacht ik in eerste instantie ook, maar 1) als je de AB langzaam roteert dan hoor je het palletje 'omslaan', maar gaat het display niet aan en 2) de bewegingssensoren in je telefoon hoor je ook niet ratelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:09:
[...]

Dacht ik in eerste instantie ook, maar 1) als je de AB langzaam roteert dan hoor je het palletje 'omslaan', maar gaat het display niet aan en 2) de bewegingssensoren in je telefoon hoor je ook niet ratelen...
Er zijn verschillende typen bewegingssensoren, het type wat in de Harmony's gebruikt wordt ratelt nu eenmaal. Alle Harmony's hebben dit ook...

Dus dat kun je geloven of niet maar het is een feit dus daar zul je mee moeten leren leven :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 08-01-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je reply. Aan de hand van je post toch nog wat gegoogled, en het lijkt inderdaad een bewegingssensor te zijn, waarschijnlijk met een lagerballetje. Hieronder een post over de 880. Heb het net even getest en inderdaad als je de AB vanaf horizontaal met het display naar beneden beweegt gaat ie niet aan, beweeg je em met het display naar je gezicht gaat ie direct aan. Vind het nog steeds cheapish klinken, maargoed (doe er dan gewoon een MEMS tilt sensor in).

bron: http://www.remotecentral....c-harmony/thread.cgi?3660

As promised here is the e mail from logitech explaining the vibration sensor & sleep mode.

Thank you for your recent inquiry about your Harmony Remote
The tilt sensor is a ball bearing that is surrounded by 4 metal posts.
The firmware only recognizes the bottom posts. When the ball hits the bottom 2 posts, the backlight comes on. The bottom 2 posts point directly toward the IR learning port (or the opposite side of the USB port), so when the remote is lifted towards a persons face, the backlight glows. You will notice that if you hold the remote flat on a table, and then point it towards the floor, the backlight will not turn on.
The motion senor found in the 500 series is a spring coil encapsulated in a small metal tube. This piece is very sensitive, and works on vibration. The difference between the tilt sensor and motion sensor is that the motion sensor does not turn the backlight on. Because the 500 series uses standard batteries, turning the backlight on with any type of movement would drain the batteries very quickly. Once the spring vibrates and touches the tube, the firmware takes note of vibration and starts a 2-hour count down. If no additional vibration has occurred after the 2-hour period, the remote will go into Deep Sleep Mode. Deep sleep mode will turn off the LCD and draw much less battery current than normal usage. If vibration is sensed while the remote is in deep sleep mode, the backlight and LCD will turn on again, and the remote will boot to the last state it was in (ie. the last activity).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:31:
[...]

Je kan bij de apparaat instelling aangeven hoe lang het duurt voordat een apparaat reageert op IR-commando's na opstarten. En hoeveel tijd er moet zitten tussen commando's van verschillende apparaten.
Ik heb weer even gezocht, maar echt niks gevonden..
Je bedoelt zeker deze optie?
De vertragingen aanpassen (snelheidsinstellingen) Bij Apparaatopties ... ?

...daar kun je alleen de snelheid tussen de commandos enzo invoeren.. niets met Opstarten van apparaten

Vreemd, want als ik op All Off druk gaat alles wel in 1 keer uit.. dus moet het andersom toch ook lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:20:
Op de site van Logitech staat bij de Logitech Harmony 1100 Advanced Universal Remote:

[...]

Dus de Harmony 1100 ondersteund RF-signalen. Maar... als ik al een apparaat heb wat reeds via RF-signalen werkt (een Popcornhour C-200) dan werkt de Harmony 1100 toch direct met dat apparaat? De Harmony RF Extender is toch alleen als ik een apparaat wat werkt met IR-signalen aan wil sluiten op RF?
Werkt alleen als ze het zelfde protocol gebruiken, logitech gebruikt z-wave. De lichtsignaaltjes in RF is overal hetzelfde, maar bij RF zijn er tig protocollen wat via radio verzonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

sewer schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:53:
[...]
Werkt alleen als ze het zelfde protocol gebruiken, logitech gebruikt z-wave. De lichtsignaaltjes in RF is overal hetzelfde, maar bij RF zijn er tig protocollen wat via radio verzonden kan worden.
Mmm.. kan dan beter de IR-module voor de PCH-C200 kopen en dan een Harmony One. Scheelt toch wel veel geld :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
YoG schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:22:
[...]
Je bedoelt zeker deze optie?
De vertragingen aanpassen (snelheidsinstellingen) Bij Apparaatopties ... ?

...daar kun je alleen de snelheid tussen de commandos enzo invoeren.. niets met Opstarten van apparaten
Ja, die optie bedoel ik.
Uit de help:

Ik weet niet welke snelheidsinstelling ik moet wijzigen. Wat moet ik doen?

* Vertraging bij aanzetten. Wanneer een apparaat de opdracht 'Aanzetten' ontvangt, duurt het even voordat het opgewarmd is en normale werking hervat. Bij de meeste apparaten gebeurt dit heel snel, maar bij sommige apparaten zoals televisies en ontvangers kan dit tot 3000 milliseconden (3 seconden) duren.
* Intertoetsvertraging. Wanneer een apparaat een infraroodopdracht ontvangt, is het apparaat 'bezig' de opdracht te verwerken. De hoeveelheid tijd die het apparaat nodig heeft om op een volgende opdracht te reageren, wordt de 'intertoetsvertraging' genoemd, en duurt meestal tussen 0 en 300 milliseconden. Apparaten met lange intertoetsvertragingen reageren langzamer op meerdere infraroodopdrachten (bijvoorbeeld wanneer er van tv-kanaal gewisseld wordt).
* Invoervertraging. Wanneer een apparaat tussen invoeren schakelt (bijvoorbeeld van 'Video 1' naar 'Video 2'), is het apparaat 'bezig' de opdracht te verwerken. De hoeveelheid tijd die het apparaat nodig heeft om op een volgende invoeropdracht te reageren, wordt de 'invoervertraging' genoemd, en duurt meestal tussen 500 en 3000 milliseconden. Apparaten met lange invoervertragingen doen er langer over om tussen invoeren te schakelen.
* Interapparaatvertraging. Wanneer er voor een bepaald apparaat een infraroodopdracht verzonden wordt, ontvangt elk apparaat in uw systeem de opdracht, maar wordt er door slechts één apparaat op gereageerd. De andere apparaten negeren de infraroodopdracht. Wanneer dit gebeurt, negeert een apparaat de infraroodopdracht en accepteert het zijn eigen infraroodopdrachten soms tijdelijk ook niet. Deze situatie wordt de 'interapparaatvertraging' genoemd, en tijdens deze periode genereert de afstandsbediening geen infraroodsignalen. In zeldzame gevallen kan deze vertraging enkele seconden duren.

Ik bedoel dus de eerste en de laatste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Iemand zijn Harmony al werkend op de Boxee Box? Deze werkt standaard met RF, maar via een externe IR receiver zou het moeten werken volgens velen.
Ik heb deze super cheap IR Remote gekocht.
USB dingetje ingeplugd in de Boxee Box, en ja hoor die crap remote werkt gewoon om de Box te besturen :)

Nu nog programmeren in mijn Harmony One remote. Ik kon nog geen goed standaard profiel vinden met settings die werkten en ook als ik de commando's van die goedkope IR remote aan mijn Harmony leerde, werkte dat helaas niet.

Via de logitech helpdesk toen te horen gekregen dat je de commando's van de originele remote aan de Harmony moet leren in RAW-mode. Dit heb ik gedaan. Nu reageert de Boxee Box inderdaad op de commando’s die door de harmony worden uitgezonden.
Echter, de reactie is zeer traag! Ik zie in het scherm van de Harmony dat hij per commando ongeveer een seconde lang signaal aan het uitzenden is. Dit komt wellicht omdat het in RAW ‘opgenomen’ signaal ook gedeeltelijk bestaat uit een leeg signaal. helaas kan de helpdesk de door mij ingeleerde RAW
commando’s niet dusdanig aanpassen dat ze een stuk korter duren om door de Harmony uit te zenden...

Iemand enig idee hoe dit allemaal soepel werkend te krijgen is? Bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Even vooruit lopen op m'n eigen toekomstige plannen:
Wanneer ik een eigen huis ga kopen wil ik daar domotica gaan toepassen en zeer waarschijnlijk gaat dat op basis van z-wave gebeuren. Nu doen enkele Harmony's ook z-wave ;) maar zijn er mensen hier die er ook praktijk ervaring mee hebben?
Want de andere optie is namelijk een tablet waarmee ik via webinterface het 1 en ander kan schakelen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dan zou ik zeker voor een webinterface op een tablet gaan. De Harmony navigatie is imo echt niet geschikt voor serieuze domotica.

Vraagje van mij, waarom is het nog steeds niet mogelijk om zelf een backup te maken, erg irritant.
Gewoon een export naar xml was al goed genoeg. Is ook erg handig om iemand met eenzelfde device op weg te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

Geen matches
Onderste post is geldig. Was per ongeluk dubbel gegaan.

[ Voor 88% gewijzigd door Nicap op 22-01-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

Ik zie in de Aldi folder wellicht iets leuks staan voor de harmony gebruikers.
Er staat in de nieuwe folder een IR extender. Geen idee welk merk en of hij werkt met de Harmony, maar ik ga er vanuit dat dat gewoon wel het geval is.

Kost slechts 19.99, dus dat valt wel mee. Ik ga iig in de rij staan volgende week.

IR extender van de Aldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
tom_aagten schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:24:
Probleem 2; ik heb digitale tv van tele2, daarbij zit ook een radio functie, ik heb geen kabelaansluiting dus moet deze radio functie gebruiken. Alleen om hier te komen moet ik vanuit de televisiestand de volgende knoppen indrukken; menu, directionleft, directionleft, directionleft, select, select. alleen komt hij niet bij deze radio functie. Ik heb ook al verschillende vertragingen ingevoerd van 1, 2 en 5 seconden. Dit hielp ook niet.

Wie oh wie heeft de oplossingen voor mij.
Heb je hier al een oplossing voor? Ik zit met hetzelfde namelijk. Wel is het zo dat bijv. 3FM op kanaal 108 zit. Dus wat ik nu heb geprobeerd is de decoder op kanaal 108 op te laten starten (zodoende hoef je geen macro aan te maken). Maar dat werkt nog niet. Ga het morgen eens proberen met vertragingen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Geen matches
Een sequenze aanmaken is geen optie, dus gewoon de Activiteit laten starten en dan VIA scherm toets de sequenze 108 uitvoeren ?
Moet ook mogelijk zijn met het starten van de activiteit want dat heb ik ook ooit bij een louwe tv mogen doen, kanaal 198 is av1 en 199 av2 kost wat moeite en testen maar werkte wel ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennizz
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Geen matches
Hi,

Weet iemand of de kabels met infrarood transmitters van de logitech RF extender ergens los te krijgen zijn?
Ik ben er van overtuigd dat ik er 4 had, met ieder 2 transmitters... but i kinda misplaced them i guess.

/D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:04
Weet er iemand of je manueel zelf de activiteiten kan editen op een Harmony 650 en dus niet via de web-based applicatie van Logitech?
Reden hierachter is dat deze altijd de verkeerde output selecteert ondanks dat ik deze goed zet via de web-based tool.
Vandaar dat ik even een andere wil proberen.

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dan bel je best even met de Logitech-klantendienst, die gaan je zeker kunnen helpen...

Hiero nog altijd heel tevreden van mijn One Advanced, sinds kort ook een receiver aangeschaft en de Harmony heeft er weer een taakje bij!

[ Voor 45% gewijzigd door HyperBart op 26-01-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:00
Geen matches
Weet iemand of het mogelijk is bepaalde beeldinstellingen van een Samsung LCD (LE40C630) als directe input te gebruiken?
Bijvoorbeeld: 16:9 (aspect), volledig scherm (aspect), film (picturemode), standaard (picturemode). Deze zitten allemaal in een 'cycle' series.
Andere beeld opties, zoals ruis vermindering, dynamisch contrast zitten in het hoofdmenu verstopt en hebben niet eens een cyclus. Zouden daar toch misschien directe IR inputs voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Weet iemand toevallig of ook bescherming (rubber/siliconen) "bumpers" zijn voor de Logitech Harmony afstandbedieningen?

Ze zijn natuurlijk wel mooi om te zien, maar onze 895 heeft door het vele vallen nu een afgebroken USB-poort.
Misschien nog wel te solderen, maar toch lijkt me een soort van "bumper" wel wat veiliger.

Iemand ideeen?

Heb overal gezocht @ Internet, maar niks te vinden...

/EDIT -> afgebroken USB-poort is ondertussen weer goed vastgesoldeerd en met behulp van secondenlijm nog meer verstevigd.
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar siliconen/rubberen oplossingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tha BasZ op 02-02-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:04
Geen matches
@HyperBart, heb gebeld is opgelost. Bedankt, dacht namelijk dat ze er enkel waren voor Hardware...
Again Thx!

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

Geen matches
Ik heb nu een Apple TV via mijn receiver aan mijn Panasonic TV hangen. De apparaten worden individueel goed bedient, maar nu wil ik voor de activiteit muziek luisteren, tijdelijk de tv aanzetten om eerst muziek te selecteren, en dan de tv weer uitzetten.

M.a.w. kan een activiteit ook wachten op handmatige invoer?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik heb mijn Harmony one uit de UK (Amazon.co.uk) en daar zit geen nl stekker aan de wisselstroomadapter, iemand ervaring met het vervangen met een nl exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:49
Ik gebruik al een geruime een logitech harmony 525 en vorige week had ik een firmware upgrade gedaan voor deze afstandsbediening. Daarna lukte het me niet meer om via usb me instellingen te wijzigen. Ik heb de helpdesk gebeld en van alles geprobeerd. Er bleef maar 1 optie over en dat was de afstandsbediening vervangen. Een nieuwe harmony 700 is op dit moment onderweg naar mij.
Dit noem ik nou service!

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Geen matches
Wat MauzWauz zegt is ook mijn ervaring. :+ (foute radioreclame over werk zoeken)
Maar het is wel zo, logitech is vrij makkelijk met kapotte apparaten en vervangen ed.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb vandaag een Harmony One gekocht alles werkt, alleen heb ik een probleempje met de sources.

1. Ik heb het zo ingesteld dat als je op sources drukt en dan weer dat ie scrollt door de lijst, alleen moet je bij mijn TV 1x drukken om dat menutje te openen en dan pas drukken om te scrollen, maar dat snapt de AB niet.

2. Als ik mijn digitenne aanzet, die via scart gaat, dan sprint de TV vanzelf over op ext-1. Alleen gaat de harmony ook nog eens zitten scrollen door dat lijstje, er staat ook in het overzicht:
Techwood TV Techwood TV is set to "EXT-1"

Dat moet eruit, maar hoe haal ik die eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Megamind schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:30:
Heb vandaag een Harmony One gekocht alles werkt, alleen heb ik een probleempje met de sources.

1. Ik heb het zo ingesteld dat als je op sources drukt en dan weer dat ie scrollt door de lijst, alleen moet je bij mijn TV 1x drukken om dat menutje te openen en dan pas drukken om te scrollen, maar dat snapt de AB niet.
Kan de Harmony niet gewoon direct de juiste input selecteren zonder dat menu. Bij veel televisies kan dat wel gewoon. Bijvoorbeeld bij mijn Samsung televisie moet ik met de originele afstandsbediening meerdere malen op HDMI drukken om de televisie op HDMI 3 te krijgen. Met de Harmony kan ik echter in een keer HDMI 3 bereiken.
2. Als ik mijn digitenne aanzet, die via scart gaat, dan sprint de TV vanzelf over op ext-1. Alleen gaat de harmony ook nog eens zitten scrollen door dat lijstje, er staat ook in het overzicht:
Techwood TV Techwood TV is set to "EXT-1"

Dat moet eruit, maar hoe haal ik die eruit?
Door in de activiteit aan te geven dat de Harmony bij die activiteit de ingang van de televisie niet hoeft te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ik222 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:58:
[...]

Kan de Harmony niet gewoon direct de juiste input selecteren zonder dat menu. Bij veel televisies kan dat wel gewoon. Bijvoorbeeld bij mijn Samsung televisie moet ik met de originele afstandsbediening meerdere malen op HDMI drukken om de televisie op HDMI 3 te krijgen. Met de Harmony kan ik echter in een keer HDMI 3 bereiken.

[...]

Door in de activiteit aan te geven dat de Harmony bij die activiteit de ingang van de televisie niet hoeft te wijzigen.
Nee hij weet niet welke knop direct naar de inputs schakelt, ik moest namelijk mijn TV handmatig toevoegen aan de lijst :P Nogal een honkietonkie merk..

Maar waar kan ik precies dat instellen dat hij de input niet moet wijzigen? Ik kan die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Geen matches
Als je via de wizard een activiteit aanmaakt kun je dat aangeven in hetzelfde venster als waar gevraagd wordt op welke input de televisie moet staan.

Dit scherm dus en dan de optie met de pijl erachter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zN5rsj8EaQMtmzff8pQtACAV/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Geen matches
Hm dat is wel vreemd, ik heb namelijk alleen deze opties:
Afbeeldingslocatie: http://imageupload.org/dt-1012969360569.png

Het aanmaken van een 2e device van dezelfde TV werkt ook niet omdat hij dan denkt dat die TV noguitstaat terwijl die al aanstaat :P

[ Voor 71% gewijzigd door Megamind op 05-02-2011 22:46 ]

• OMX2000

OMX2000

Goed service daar bij Logitech. Ik heb mijn Harmony one bij Amazon.co.uk besteld, en daar zit een Engelse stekker bij. Na gezocht te hebben naar vervanging, heb ik logitech gemaild waar ik een vervangende adapter kan kopen. Waarop zij antwoordden dat ik mijn adres gegevens moest doorgeven, en ze zouden mijn wel een nieuwe toesturen. Nice!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Eigenlijk voor het eerst dat m'n harmony echt leeg is, alleen nu is dat gekke ding constant melding aan het weergeven '' accu leeg '' en dan moet ik op oke drukken, ik snap serieus deze actie niet, door deze interactie is de accu uiteindelijk nog eerder leeg, dan wanneer ik hem gewoon idle heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 16-09 14:09
Geen matches
Wat ik ook heel erg mooi vind is dat op het moment dat de batterij bijna leeg is, het activity lampje blijft branden, dus ook in de "standby" mode. Dus op het moment dat de batterij bijna leeg is, ga je nog een extra ledje aan zetten waardoor het nog net even sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Fatal Mind schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 00:26:
Eigenlijk voor het eerst dat m'n harmony echt leeg is, alleen nu is dat gekke ding constant melding aan het weergeven '' accu leeg '' en dan moet ik op oke drukken, ik snap serieus deze actie niet, door deze interactie is de accu uiteindelijk nog eerder leeg, dan wanneer ik hem gewoon idle heb liggen.
Dat zal je leren hem direct op de lader te leggen ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
SeatRider schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:07:
[...]

Dat zal je leren hem direct op de lader te leggen ;)
Beetje loze actie vind je niet als je hem in gebruik heb ? Hoe dan ook, 't probleem is de melding niet, tis meer dat er niet echt over nagedacht is, doe je toch ook niet met je auto, oh help m'n waarschuwingslampje brand dat de tank leeg is, laat ik lekker 200 gaan rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Geen matches
Fatal Mind schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:09:
[...]

Beetje loze actie vind je niet als je hem in gebruik heb ? Hoe dan ook, 't probleem is de melding niet, tis meer dat er niet echt over nagedacht is, doe je toch ook niet met je auto, oh help m'n waarschuwingslampje brand dat de tank leeg is, laat ik lekker 200 gaan rijden ?
Dat is een krom vergelijk, het zou hetzelfde zijn dat als je tank van de auto bijna leeg is, er een door benzine aangedreven motortje gaat draaien welke aangeeft dat de tank leeg is :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Grolsch schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:37:
[...]

Dat is een krom vergelijk, het zou hetzelfde zijn dat als je tank van de auto bijna leeg is, er een door benzine aangedreven motortje gaat draaien welke aangeeft dat de tank leeg is :)
Details :P maar vind dat ze dat eigelijk wel mogen veranderen, die accu's vinden het naar mijn idee niet fijn als te ze ver ontladen worden ?

Btw: cheers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of even wilt meedenken

situatie:Harmony 525
samsung-TV -----hdmi----> Onkyo -----hdmi----> PS3
-----hdmi----> upcHD

alles werkt goed, schakelt goed, helemaal perfect
aangesloten op de hdmi1 van de tv
daardoor als ik schakelt naar ps3, springt ie niet naar een hdmi-kanaal van de tv, met de instelling game-modus, blijft nu op 1 kanaal van de tv staan natuurlijk
nu moet ik steeds via tv-menu, de game-modus van de tv aanzetten
(menu-instellingen-algemeen-spelmodus-aan of uit)
hoe kan ik dit oplossen??? reeks toewijzen ofzo???

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Geen matches
een workaround kan zijn om een 'truckje' toe te passen zodat je geen game mode nodig hebt:
bjorntju in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
weet niet of het ook voor jouw model tv werkt.

daarnaast ben ik wel benieuwd of iemand weet of er nog handige extra ir-commando's zijn voor samsung tv's voor bijv. game mode of andere beeld opties.

[ Voor 25% gewijzigd door Bulldock op 12-02-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Vanmiddag een Harmony 600 gekocht, wat een waanzinnig apparaat! TV, Miniset etc staan allemaal in de database, dus niks handmatigs hoeven in te stellen.
Hij ging even in de fout tussen activities 'Watch TV' en 'Custom' (mediaspeler) door niet van input te switchen, maar vraagt dan om op Help te drukken als er iets mis is, herstelt dan en vraagt of het nu wel goed is ... prachtig.

Heb 'm on-line ingesteld met MyHarmony, maar zie nu dat er ook PC software is om te configureren. Biedt dat nog extra's ?
Zag in ieder geval dat naam van activity (Custom) veranderen niet on-line kan ?

EDIT: heb de software (versie 7.7.0) geinstalleerd, omdat dat meer mogelijkheden zou bieden, maar ben er niet kapot van.
Voorbeeld: in MyHarmony kun je gewoon zelf opgeven welke devices je in een activity wilt gebruiken, maar de software vraagt bij ListenToMusic op welk device ik video wil hebben ?! En er is geen optie 'niet' ... ik heb echt alleen maar een JVC miniset om gewoon radio en CD te spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 19-02-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 22:37
Ik heb sinds vanmiddag een Harmony One in mijn bezit maar ik heb nog 1 vraagje, wellicht dat iemand hier het antwoord weet.

En de brandende vraag is:Waar kan ik een (Harmony compatible) USB IR-Ontvanger vandaan halen?
Ik heb momenteel namelijk een entertainment setup staan bestaande uit een PC, Logitech Z-5500 boxenset, een xbox360 en een TV. Op de PC na kan alles zonder problemen aangestuurd worden door de Harmony.
Toch zou ik die ook graag via de Harmony kunnen bedienen en dan met name aan/uit/stand-by zetten en muziek bedienen.

Verder kan ik iedereen die twijfelt een AB uit de Harmony serie aan te schaffen dat van harte aanbevelen! Het is even prutsen met de (toch wel matige) wizard/software, maar als je het eenmaal een beetje doorhebt en de boel goed hebt staan werkt de AB uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik probeer iets voor elkaar te krijgen wat me maar niet lukt. Het gaat om een Panasonic TH-37PV7 (TV) en een Samsung DCB-P850R (PVR). De volumeknoppen van mijn Harmony One zijn zo ingesteld dat ik daarmee het volume van de TV bedien, via de up/down knop wil ik het volume van de PVR bedienen. Dat laatste lukt helaas niet: afgaande op het schermpje worden er wel signalen verzonden maar de PVR reageert er niet op. Als ik vervolgens via apparaten / PVR hetzelfde doe dan werk het wel. Misschien dat ik maar eens wat met RAW moet gaan proberen, maar dan moet ik eerst de originele afstandsbediening op gaan zoeken.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

pven schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:22:
Ik probeer iets voor elkaar te krijgen wat me maar niet lukt. Het gaat om een Panasonic TH-37PV7 (TV) en een Samsung DCB-P850R (PVR). De volumeknoppen van mijn Harmony One zijn zo ingesteld dat ik daarmee het volume van de TV bedien, via de up/down knop wil ik het volume van de PVR bedienen. Dat laatste lukt helaas niet: afgaande op het schermpje worden er wel signalen verzonden maar de PVR reageert er niet op. Als ik vervolgens via apparaten / PVR hetzelfde doe dan werk het wel. Misschien dat ik maar eens wat met RAW moet gaan proberen, maar dan moet ik eerst de originele afstandsbediening op gaan zoeken.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb dat probleem dus ook. Maar het is niet altijd zo. Da's het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Geen matches
Vraagje ; gebruiken jullie de activities zoals de software ze aanbiedt, dus Watch TV, Listen to music of maak je een activity altijd helemaal 'custom' ??
Zoals ik al aangaf, vind ik dat de software nogal rare settings geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Gendo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:13:
Op de PC na kan alles zonder problemen aangestuurd worden door de Harmony.
Toch zou ik die ook graag via de Harmony kunnen bedienen en dan met name aan/uit/stand-by zetten en muziek bedienen.
Pascal.A schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:29:
[...]

Beter laat dan nooit. Heb 'm zojuist ook ingesteld en ga 'm later testen. Bedankt voor de tip.
Voor mensen die dus willen weten hoe ze hun PC (goedkoop) met de harmony kunnen bedienen:
Deze afstandsbediening + usb IR receiver aanschaffen (het gaat om de usb ir receiver):
PC DVD TV Multimedia Remote Control USB IR Receiver
[afbeelding]
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14380
http://www.focalprice.com/detail_HR022S.html
In de harmony software toevoegen: Computer > Media Center PC > Chinavision > CVSB-983

Tip: voor geavanceerde acties (voor bijv. de Hotkeys) kijk naar het programma hotkeyz: http://www.skynergy.com/hotkeyz.html
ter aanvulling: of de aan/uit functie werkt ligt aan je moederbord volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Bulldock op 20-02-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 22:37
Geen matches
Heel erg bedankt voor de tip Pascal!
Ik heb het zooitje zojuist besteld via DX.
Dat wordt dus ongeduldig zitten wachten op de postbode :P

Zodra het binnen is zal ik uiteraard mijn bevindingen met jullie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een tijdje een Harmony 600 maar ik snap niet waarom iedereen zo tevreden is over het ding. Zo:

- Werkt de software niet, ik krijg "Inhoud kan niet weergegeven worden. Klik op 'Next' om verder te gaan." meldingen (is sowieso behoorlijk gebruiksonvriendelijk)
- Functies werken spontaan niet en dan weer wel. Kan je weer door dat prutmenuutje naar je apparaten navigeren en op pagina 9 gokken dat dit de functie is die je wil.

Ik druk over het algemeen meer op de knop "help" dan dat ik iets anders doe omdat een apparaat weer eens niet aanstaat of er weer eens geen goede bron gekozen wordt. Dit icm een Marantz versterker, een Sony TV en een WD TV live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Geen matches
Met alle respect maar met name wat betreft het tweede punt doe je dan waarschijnlijk toch zelf iets verkeerd in je instellingen. Als er zelf niet uitkomt kun je overigens gewoon bellen met de Logitech support, zij kunnen het vaak prima voor je oplossen en zorgen dat het wel goed werkt.

Wat betreft de software kan ik alleen maar zeggen dat de software hier gewoon prima werkt. Enige minpunt aan de software is dat deze niet altijd even makkelijk in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:39:
Ik heb sinds een tijdje een Harmony 600 maar ik snap niet waarom iedereen zo tevreden is over het ding. Zo:

- Werkt de software niet, ik krijg "Inhoud kan niet weergegeven worden. Klik op 'Next' om verder te gaan." meldingen (is sowieso behoorlijk gebruiksonvriendelijk)
- Functies werken spontaan niet en dan weer wel. Kan je weer door dat prutmenuutje naar je apparaten navigeren en op pagina 9 gokken dat dit de functie is die je wil.

Ik druk over het algemeen meer op de knop "help" dan dat ik iets anders doe omdat een apparaat weer eens niet aanstaat of er weer eens geen goede bron gekozen wordt. Dit icm een Marantz versterker, een Sony TV en een WD TV live.
Gelukkig heeft logitech 30 dagen niet goed geld terug garantie, die van mij is ook teruggegaan met wel de zelfde punten. Elke keer gelazer, vergeet dingen en kan nogsteeds niet normaal mijn input wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:39:
Ik heb sinds een tijdje een Harmony 600 maar ik snap niet waarom iedereen zo tevreden is over het ding.
Heb je 'm geconfigureerd met MyHarmony (web based) of met de 7.7.0 software ??
Ik heb net 2 dagen een 600 en ben er zeer tevreden over. Ben maar simpel begonnen met de on-line setup. Software setup ga ik wel doen als ik er meer van snap ...
Alles werkt flitsend, het enige is dat m'n TV (32LG5700) blijkbaar nogal lang nodig heeft om op stoom te komen en het na aanzetten, selecteren van de input bij een activity niet altijd lukt. Als ik bijv. als laatste AV1 gebruikt heb en ik start een activity die HDMI1 nodig heeft, dan blijft de TV staan op AV1 ... ben al met power-on-delay aan het experimenteren, maar zonder succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 20-02-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Geen matches
Goner schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:57:
[...]
Alles werkt flitsend, het enige is dat m'n TV (32LG5700) blijkbaar nogal lang nodig heeft om op stoom te komen en het na aanzetten, selecteren van de input bij een activity niet altijd lukt. Als ik bijv. als laatste AV1 gebruikt heb en ik start een activity die HDMI1 nodig heeft, dan blijft de TV staan op AV1 ... ben al met power-on-delay aan het experimenteren, maar zonder succes.
Let wel op dat je de AB op je tv blijft houden totdat deze volledig is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Geen matches
Iemand hier nog met een Sony TV (KDL40EX711 of soortgelijk?) die vaak heeft dat zijn TV niet aan gaat als hij lange tijd heeft uitgestaan? Met de originele AB gaat hij wel aan, alleen met de Logitech niet. Ook help biedt geen hulp...

Nog niet getest of hij het ook doet als ik afzonderlijk naar de commando's van het apparaat ga en dan probeer met Aan/uit of Aan of Uit (ooit wel, maar kan me niet herinneren wat daar toen het resultaat van is geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
misschien helpt het als je het originele commando aan/uit handmatig 'leert' via de harmony software.
en... klinkt stom, maar ik heb bepaalde functies (verlichting) die alleen werken als ik de knop op de harmony langer ingedrukt hou. dus probeer dat ook 's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee Harmony's 650 gekocht.

Wat is jullie ervaring met huisgenoten die niet zo technisch / in structuren denken? Mijn vrouw vind het maar niks en weigert hem te gebruiken. Nu had ik hem niet goed ingesteld, dat valt ook niet mee. Het is niet plug en play, ik ben meerder uren bezig geweest (mede dankzij de wat aparte 7.7.0 software).

Hoe gaan jullie vrouwelijke wederhelften er mee om?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nog 1 vraagje: hoe kan je de volgorde van de activities wijzigen? Hij zet ze niet op alfabetische volgorde en de activities die ik als eerst gemaakt hebt komen achteraan te staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:07:

Wat is jullie ervaring met huisgenoten die niet zo technisch / in structuren denken? Mijn vrouw vind het maar niks en weigert hem te gebruiken. Nu had ik hem niet goed ingesteld, dat valt ook niet mee. Het is niet plug en play, ik ben meerder uren bezig geweest (mede dankzij de wat aparte 7.7.0 software).

Hoe gaan jullie vrouwelijke wederhelften er mee om?
Heb hier een 1000 en een 895, waarmee het andere geslacht totaal geen problemen mee heeft. Behalve als ze een knopje niet kunnen vinden, die alleen bij apparaten te vinden is en nog niet in de activiteit. Alles wordt hier bedient door de harmony, zoals o.a. lampen, rolluiken, airco etc. En dat gaat ook verders goed. Noujah behalve die keer dat het rolluik boven naar beneden ging i.p.v. het rolluik beneden. Dat heeft me een motor gekost.

*De volgorde van de activiteiten kun je wijzigingen bovenin bij de activiteiten in de harmony software. Dit is alleen niet op elk model mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 26-02-2011 01:33 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nu doet in de software opeens de tab apparaten niet meer, ik krijg deze melding:

Inhoud kan niet weergegeven worden.

Na het verwijderen van alle activiteiten en dan synchroniseren en na het verwijderen van de 7.7.0 software en het opnieuw instellen is alles weer werkende.

Nu eens zien of ik het voor elkaar krijg dat de tv het juiste AV kanaal pakt.

Edit: heb hem inmiddels voor 1 activiteit goed aan de praat. Nog even met de helpdesk gebeld over de knoppen en die kan ik ook per activiteit instellen. Dus activiteit media player kijken en dan gaat tv aan, mediaplayer gaat aan, juiste av kanaal en dan kan ik de mediaplayer bedienen en de tv met de afstandsbediening en ook nog eens het lcd scherm specifiek inrichten voor deze activiteit.

Echt top! Het kost echt een paar uur om goed te krijgen, maar ik heb straks echt een perfect ingestelde afstandsbediening.

Als ik het helemaal voor elkaar heb ga ik vrouwlief overtuigen :+

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Megamind schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:50:
Let wel op dat je de AB op je tv blijft houden totdat deze volledig is opgestart.
Yep, uiteraard !
Ik heb het overigens voor elkaar ; power-on-delay op 13 seconden en nu werkt het flitsend.
Heb niet eens de 7.7.0 software nodig gehad. Gewoon on-line met MyHarmony de devices en activities geconfigureerd en met deze tip de power-on delay gezet.

Vwb de vrouw-vriendelijkheid van de Harmony ; vriendin-lief moet er nog een beetje mee om leren gaan, maar is wel heel blij dat er maar 1 AB op tafel ligt ipv 5. Dochters hoef ik niks te vertellen, die pikken dat veel sneller op (opgegroeid met PC's, Nintendo DS en Wii, zal wel helpen).
Ben bezig om de meestgebruikte speciale AB knoppen op het display wat naar voren te halen, dat werkt wat makkelijker dan al die schermpjes af te lopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:07:
Wat heeft de 650 nog voor extra's ? Ik kon in vergelijking met de 600 eigenlijk alleen vinden dat de 650 een keuren-display heeft ...

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 26-02-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Goner schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:43:
Wat heeft de 650 nog voor extra's ? Ik kon in vergelijking met de 600 eigenlijk alleen vinden dat de 650 een keuren-display heeft ...
Alleen een kleurenscherm, maar het was maar iets van 10 euro duurder en toen dacht ik: het is toch veel geld, dan maar die met het kleurenscherm.

Ik heb 1 configuratie helemaal af en die wordt door de vrouw in huis hier eerst een week getest. Ik laat de andere 650 nog maar even in de doos, men is hier nog niet overtuigd. Dat ding werkt perfect vind mijn vrouw en ze wilde hem ook beneden, maar toen vroeg ze naar de prijs en wilde ze liever een paar schoenen dan dit ding :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:01:
maar toen vroeg ze naar de prijs en wilde ze liever een paar schoenen dan dit ding
Pff, moet je wel heel goed kunnen mikken, wil je schoenen als AB gebruiken ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga één Harmony 650 retourneren en omruilen voor minimaal een 700. Heb 1 apparaat teveel in huis nu ik op marktplaats een scart keuzeapparaat gevonden heb dat ook met een afstandsbediening werkt. Verder zag ik nog bij de mediamarkt stopcontacten met een afstandsbediening (3 stuks voor 17 euro), die wil ik er ook wel bij :9

Hoef ik helemaal niet meer op te staan straks :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
die stopcontacten werken waarschijnlijk niet op infrarood maar op een radiofrequentie. dat gaat niet met je harmony werken zonder een IR-RF transmitter.
Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony