Strepen op mijn beeld. Voeding of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• gamepower2005
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2020
Na twee keer in iets meer dan een week tijd strepen op mijn beeldscherm gehad te hebben, heb ik mijn videokaart voor vervanging naar de webwinkel teruggebracht.

Na een test hebben zij geen probleem kunnen vinden en suggereren dat de oorzaak misschien een defecte voeding is.

Hoe waarschijnlijk is het dat een kapotte voeding strepen in het beeld veroorzaakt? Hoe valt na te gaan of de voeding daadwerkelijk defect is? Mijn systeem draait al een week prima met een vervangende videokaart, maar dat bewijst natuurlijk niets.

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/5335/image0008a.jpg

Voeding: Cooler Master RealPower 550W
Videokaart: MSI 8800GT OC
CPU: Intel E8800

[ Voor 6% gewijzigd door gamepower2005 op 14-08-2010 15:43 ]

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 17:44
Er zit een 8800GT in, mijn 9800GTX zag er tijdens zijn zwanenzang (hij stierf prachtig) ook zo uit.
Artifacts en verstoorde lijnen... Ik vrees dat je 8800 het loodje aan het leggen is.

link!

Dus even contact op nemen met je webwinkel als je nog garantie hebt.
Succes!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een voeding die artifacts veroorzaakt? Nee, dat ziet er gewoon uit alsof de videokaart dood aan het gaan is. Tevens gaan er de laatste tijd veel 8800GT's dood. Heb je de kaart nu thuis? Dan zou je de kaart in een andere pc kunnen testen, geeft 'ie daar ook artifacts dan weet je het zeker. Maar gezien het plaatje is het sowieso wel 99% zeker dat het de videokaart is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

CQC AnacondA schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:23:
Er zit een 8800GT in, mijn 9800GTX zag er tijdens zijn zwanenzang (hij stierf prachtig) ook zo uit.
Artifacts en verstoorde lijnen... Ik vrees dat je 8800 het loodje aan het leggen is.

link!

Dus even contact op nemen met je webwinkel als je nog garantie hebt.
Succes!
Same here. Een dag later stierf mijn 7800GTX.

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Bij mij kwam het alleen voor in spellen de artifacts.
Mijn 6600GT was ook op deze manier niet terug te brengen naar winkel en niet meer te spelen in battlefield 2. In andere spellen was het ook zichtbaar maar kwam het maar 1 keer voor in de 5 minuten... en in battlefield 2 gewoon constant.
Het is bijna niet te meten. Jou winkel heeft de videokaart niet goed getest met de verkeerde software. Waarschijnlijk hebben ze alleen even windows gestart en geconcludeerd dat je beeld hebt..
Hierdoor hebben ze een verkeerde conclusie getrokken.
Het kan dus niet dat dit de oorzaak van je voeding is want dan zou er wel iets anders gebeuren als het je voeding wel was.

[ Voor 10% gewijzigd door SpitfireNL op 15-08-2010 12:39 ]

- Mijn PC -

Verwijderd

Ola,

Het is je vid kaart die op springen staat...

Waarschijnlijk dat er een geheugenmodule instabiel is...
Ik had dit pas geleden ook en heb mijn Asus ATI 2900XT voor RMA aangeboden, precies op einde garantieperiode!

Ondertussen een nieuwer type kaart retour gekregen een 4870.
Top service van Asus dus!

Succes,
gamepower2005 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:39:
Na twee keer in iets meer dan een week tijd strepen op mijn beeldscherm gehad te hebben, heb ik mijn videokaart voor vervanging naar de webwinkel teruggebracht.

Na een test hebben zij geen probleem kunnen vinden en suggereren dat de oorzaak misschien een defecte voeding is.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:38

Nemesizz

Untouchable

Mijn 8800GTS had soms dagen dat ie het wel deed, en andere dagen dat ie constant crashte (BSOD, driver hersteld, artefacts enz). Stel dat ze bij die shop nou net 1 test run doen dat ie net wel blijft werken.
Veel shops doen ook geen goede tests volgens mij, idd even kijken of er beeld is en verder niet.
Pagina: 1