Na helaas het topic niet bij gehouden te hebben, en alle reacties te hebben gelezen, vind ik het nog altijd grote onzin om spyware als een virusscanner op je mac te zetten.
Ik ben samen met nog wat andere mensen hier erg benieuwd wie dan wel niet wel eens een virus/trojan/whatever heeft gehad op de mac waardoor het systeem corrupt is geraakt en een nieuwe instal moest worden gedaan. Ik geloof het gewoon weg niet...
Als die gene er is waar dan ook, neem ik antivirus voor de mac pas serieuzer. tot die tijd zijn bedrijven als Panda/Intego/Sophos/
Avira gewoon weg commerciële promotie praatjes die zelf bijwijze van namen noemen om hun product te kunnen verkopen (marketing). Ik studeer marketing communicatie, en al die websites nijgen naar commercie, kijk eens goed naar we website van Avira & Sophos bijvoorbeeld...
25% off etcetera. Sophos:
Free trials!
Ik durf hier makkelijk te zeggen: Virussen voor de Mac zijn er gewoon weg niet, dan wel niet interessant. Je hebt het gewoon weg zelf in de hand wanneer je je passw geeft bij installaties. Ik ken via mijn opleiding verschrikkelijk veel mensen die een Mac gebruiken en heb er nog nooit iemand over gehoord dat zijn of haar mac niet goed meer functioneert na het installeren van een programma. Wie wel?
Daarnaast zolang je de beveiligingsupdates download ben je veilig en zal je niets gebeuren.
Het is geen windows waar we over praten he... Ik had daar om de haverklap spyware, virussen die allerlei bestanden kopieerde zonder dat ik er toestemming voor gaf plus een traag systeem door alle zooi van het internet..
Edit:
Nu net trouwens die filmpjes bekeken (hilarische marketing weer..)
want hij installeert niet eens het bestand!...

Laat dan zien wat het doet denk ik dan! Bron:
SophosWell let's think here, who would profit from it the most? That's the best motive for anybody to do anything. Without malware these independent security software developers would be out of a job. That's right, the very same people who provide AV solutions are in fact writing the very malware they then protect you from.
Oh
deze is ook zo verschrikkelijk (hilarisch)... Ze noemen me nu zelfs dom als ik geen Sophos download!
Nog eentje waardoor ik "(Anti)Spyware.programma's.Trojan.for.Mac.dmg" zwaar wantrouw...
The malicious software connects to a remote server over the Internet; this means that a malicious user will be alerted that this Trojan horse is installed on different Macs, and will have the ability to connect to them and perform various actions remotely. The Trojan horse may also download additional components to an infected Mac.
Oee sounds scarry! En dan? wat willen ze doen, alsof je het niet door hebt dat iemand op je mac bezig is als jij online bent... Bron:
intego
Again... een Antivirus bedrijf...
Iemand die bronnen heeft van hackers of iets die een wat objectievere blik hierover kunnen geven? Want antivirus bedrijven neem ik toch echt niet serieus...
"Don't be a dumbo, and protect your mac just like you protect a windows computer"
Straks gaan mensen nog denken dat Sinterklaas echt bestaat omdat hij Twittert...
[
Voor 43% gewijzigd door
Underworld op 11-04-2011 04:42
]