Igel Thin Client stand-alone draaien

Pagina: 1
Acties:

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-12 19:55
In mijn wens om een energie-zuinige en stille downloadbak te maken heb ik de hand weten te leggen op een Igel Thin Client. (niet via Ebay trouwens)

Deze wil ik graag gebruiken om SABNzbd+ te draaien.De vraag is alleen, is dit mogelijk?
Ik heb verschillende topics doorgenomen (oa deze en deze) maar de mogelijkheden van deze machine zijn mij nu nog onbekend.

Dus hierbij:
  • Kan ik hier linux op krijgen, al dan niet met de toevoeging van een grotere CF kaart?
  • Zoja, hoe?
  • Wat achten jullie mogelijk op bovenstaand systeem?
Ik weet dat (un)rarren en parren vrij intensieve taken zijn, deze laat ik dan (mits nodig) uitvoeren door een andere machine.

Zijn er mensen met ideeen of specifieke kennis over deze machine(s)?

• Eddos
Ik had niet veel reacties verwacht, maar dit valt me wel erg tegen :P
Niemand (sysbeheerders) bekend met deze machines?

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-12 16:15
64MB CF?
ik denk dat je er wel linux op gat krijgen met een grote CF, maar of je dat wil :S
Thin clients zijn niet voor niets thin clients he :)

mischien je meer details posten..
zit er usb aansluitingen op? (dan zou je er een externe HDD aan kunnen hangen enzo)
past er evt. een HDD in?

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
(jarig!)
Ik heb zelf een stuk of 10 van deze igels liggen. Ik heb een 'vrij snelle' (1200mhz via c3 processor) uitgerust met een linux distro op een 1 gig CF kaart (incl wat swapspace) en heb er 2 TB hardeschijven extern aanhangen op de USB. De 433Mhz versies, die jij volgens mij ook hebt, heb ik wél aan de gang gekregen met een ubuntu live cdtje, maar daar moest ik wel de onboard videokaart meer geheugen voor toewijzen. Ik heb echter niet geprobeert om linux te installeren op een CF kaart op deze langzamere varianten. Het lijkt mij echter niet heel veel lastiger dan op die snelle igel, gezien het feit dat de livecd al wel draait (maar vraag niet hoe! 10 minuten boottijd voor je in de GUI was.. uiteraard wil je er een CLI machine van maken, maar toch ;) )

• Eddos
@Yonah;
Bedankt voor je reactie; de bedoeling is dat, mocht een werkbare situatie mogelijk zijn, ik een CF kaart van 1 of 2GB aanschaf. Er past geen HDD in, er zitten wel USB aansluitingen op. Dit is volgens mij wel USB 1.1.

@Drak0z:
Interessant!Gebruik jij die langzame nog voor een bepaald doel? En hoe heb je de live cd aan de praat gekregen? Ik ben zelf een beetje aan het bekijken wat mogelijk is en wat niet, dus ben benieuwd naar je ervaringen.
10 minuten boottijd maakt me niet zoveel uit, en ik zal inderdaad altijd vanuit de CLI werken.

• Drak0z
(jarig!)
Ik heb die igels meegekregen van mijn vorige werk. Ze wouden ze weggooien omdat ze gewoon 'over' waren. Het is wel een half jaar geleden dat ik met die 'kleine' igels aan de slag geweest ben, dus hoe of wat kan ik je niet vertellen helaas. Volgens mij had ik gewoon een usbstickje gemaakt met ubuntu er op? Ik kan van 't weekend wel even kijken of ik de boel nog aan het booten krijg :) De igels liggen hier momenteel stof te happen. Ik hoop ze 'in de toekomst' in te gaan zetten voor domotica in mijn huis (aansturing rgb verlichting etc), maar hoe of wat precies.. nog geen idee :)

• Eddos
Ja ik heb vier van die dingen dus zit een beetje met hetzelfde.

Als je het zou kunnen checken; graag.
Ik wil nog uit gaan proberen of ze met grotere (1gb) CF kaartjes overweg kunnen, heb je iets meer ademruimte.

• Drak0z
(jarig!)
Ze kunnen sowieso met grote(re) CF kaarten overweg. Ik heb de mijnen getest met een 16GB kaartje. Komende week zal ik er even een paar opstarten voor jullie :)

• Eddos
Dat zou hartstikke mooi zijn, bedankt alvast :)
Ik heb een 2GB CF kaartje gekocht en hier via universal usb installer ubuntu netbook remix op gezet.
Als ik hier vanaf wil opstarten krijg ik een error.
Zal nu puppy linux proberen om distro problemen uit te sluiten.

Ben jij nog bekend met specifieke problemen waardoor standaard distro's niet willen opstarten?
Pagina: 1