Ik vind het nogal wat, je kinderen liever aan een ziekte laten blootstellen omdat ze dan echte immuniteit krijgen. De risico's voor en tegen inentingen kun je aan de hand van de beschikbare data behoorlijk inschatten. De kans dat je er iets aan over houdt is, als die er al is, vele malen kleiner dan het winnen van de staatsloterij! Dit terwijl de kans op een complicatie vele vele vele malen groter is.Rhodan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:21:
Geloof niet dat ze in dat geval overdreven zijn, dat hoor je me niet zeggen.
Maar je geeft wel als voorbeeld een epidemie waar ook daadwerkelijk slachtoffers gevallen zijn.
En geloof me, ik ben niet van mening dat je mazelen bij wijze van spreken een verkoudheidje is, maar wel degelijk iets is wat niet te onderschatten is.
Alleen vaak kan het lichaam het zelf bestrijden en dan ben je pas echt immuun.
Zowel het niet als wel in laten enten is een moeilijke beslissing.
Alleen ik ben wel van mening dat de risico's van het wel enten, toch onderschat wordt.
Lang niet alles is bekend wat inentingen precies met je lichaam doet.
In 2009 is er ook hier een kind, na inenten van BMR-DTP plots ziek geworden en overleden.
Of te wel, beide geven in mijn ogen een risico, en het is ieder voor zich om te bepalen wat zwaarder weegt.
Het is al eens eerder gezegd, maar je bent alleen maar veilig omdat mensen in je naaste omgeving wèl gekozen hebben voor inenting. Je schuift dus de verantwoordelijkheid op andere mensen, die wel de kinderen laten inenten. Dit kan lang goed gaan, als echter een te groot percentage van de mensen niet mee wil doen aan vaccinatie heb je geen baat meer van kudde vaccinatie.
Daarbij creëer je zelfs nog een risico voor mensen die wel ingeënt zijn; virus of bacterie kan gaan muteren en daarbij een vorm aannemen die ook mensen treft die wel zijn gevaccineerd. Stof tot nadenken?