Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58
Ik heb vorige week de nieuwe firmware erop gezet en kom er net achter dat mijn voicemail niet meer werkt. Ik wilde hem net inschakelen, maar nu heb ik daar opeens een USB stick voor nodig. Beetje vreemd dat ik dat niet in de releasenotes terug kon lezen.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank71
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2021
Voor wie dit interessant vindt:

Zojuist is de trunk-branch van Freetz opgewaardeerd en nu in staat om de laatste firmware aan te passen.

80 Minuten geleden: oliver * 7340: Bump version to 05.05 (final step)

http://freetz.org/browser/trunk

[ Voor 9% gewijzigd door Frank71 op 08-10-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Vraagje en misschien weet iemand dit: Ik heb nu sinds een maand of 3 de 7340 en geen problemen dacht ik. Nu heb ik een home (samba) server en een losse NAS staan. Beide worden niet herkend in mij netwerk. Eerst dacht ik dat ik een fout maakte in mijn configuratie echter na zoeken en lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het goed heb gedaan want bij een kennis hetzelfde gedaan en dat werkt perfect.

Nu kreeg ik als advies om eens naar de firewall te kijken op de 7340 echter kan ik wel wat vinden hoe ik via telnet op de modem kan komen maar nergens kan ik vinden hoe ik de firewall uitzet! Ik wil dit om zeker te zijn dat niet mijn configuratie fout is (alles uitsluiten).

Weet iemand hoe of heeft een linkje waar er meer over te vinden is? Dus gewoon alleen hoe ik de firewall in de 7340 kan uit en aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt denk niet aan de firewall, staan die server en nas wel op dhcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Yep beide zijn ook met direct IP te benaderen alleen het browsen gaat niet :(

Wat ik allemaal lees verder op diverse fora is dat ik de firewall moet uitzetten om alles uit te sluiten. Dus daarom wil ik op de 7340 dit proberen en hopelijk kom ik dan weer verder om het werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Kumar Wolters schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:28:
Zaterdag ochtend 3.30u ging rook melder af uit men bed gesprongen en op het geluid afgestormd dit kwam van de rookmelder uit de meterkast fritzbox 7340 compleet doorgesmolten! ding van de stroom afgetrokken en de stank uit men huis gejaagd. daarna weer verder gaan slapen Hoe dit alles komt is mij onbekend het is de bedoeling dat ie na 00.00u in powersaving modus gaat dit heeft ie dus neit gedaan. :(
Bij mij is sinds ik februari overstapte op xs |:( vier keer het rookalarm bij de meterkast afgegaan.
De laatste keer op 7 september tussen 12 en 2 's middags bleef ie steeds opnieuw afgaan en heb ik hem uiteindelijk maar uitgeschakeld. Na bovenstaande te hebben gelezen heb ik eens goed aan die Fritzbox gesnuffeld, maar die ruikt als nieuw. Tot op heden is de oorzaak van de alarmen nog steeds een raadsel. Misschien werd het veroorzaakt door gassen die niet goed te ruiken waren. De eerste keer dat het alarm afging was precies nadat ik een bepaalde actie uitvoerde. Het staat me helaas niet meer bij welke (maar het ligt wel op de tip van mijn tong), omdat dit me nu pas relevant lijkt. In ieder geval schrok ik er toen zo van dat ik het proces onmiddelijk afsloot en de PC heb uitgezet. Ik heb overigens optische rookmelders.

Over raadsels gesproken; de meeste fouten op mijn Fritzbox worden juist gemaakt als de PC uitstaat.
Daar zal vast een logische verklaring voor zijn maar voor mijn gemoedsrust wil ik die graag weten.

En nu ik toch on a roll ben.
Ik heb een 20 Mb abonnement en zit exact 1226 meter van de centrale af.
Mijn downloadsnelheid was net 8.674 Kbps en mijn uploadsnelheid 386 Kbps.
De helpdesk beweert -consistent- dat ik 2.9 Km van de centrale af zit.
Volgens mij geven ze veel te weing door en worden we ouderwets afgeknepen en belazerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Kijk in je webinterface van je modem en kijk wat er staat als attainable rate en max. rate. (zit hier op m'n werk dus kan even niet in de webinterface kijken wat er moet staan)

In mijn fritz-box mails staat:
DSL Information

Current throughput 37920 kbit/s (receive direction) 37920 kbit/s (send direction)
Line attenuation 17 dB (receive direction) 17 dB (send direction)
Signal-to-noise ratio 5 dB (receive direction) 16 dB (send direction)
DSL version 1.68.16.20
Dus het zal "current troughput" heten.

Is dat significant minder, dan ligt dat niet aan de ISP, maar aan de lijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Wat mensen dikwijls vergeten is om rookmelders 1x per jaar uit te zuigen. Zoals je al zegt heb je een optische rookmelder. Daar zit een luchtspleet tussen de led en optische cel. Door rook of stof in die spleet wordt de lichtstraal onderbroken waardoor het alarm afgaat. Zuig dus eerst de melder eens uit en kijk dan of je valse meldingen blijft houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bubbleblower1 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 07:23:
[...]
Ik heb een 20 Mb abonnement en zit exact 1226 meter van de centrale af.
Mijn downloadsnelheid was net 8.674 Kbps en mijn uploadsnelheid 386 Kbps.
De helpdesk beweert -consistent- dat ik 2.9 Km van de centrale af zit.
Volgens mij geven ze veel te weing door en worden we ouderwets afgeknepen en belazerd.
Waar haal je vandaan op welke wijkcentrale je bent aangesloten en hoe ver weg die staat? De helpdesk weet natuurlijk op welke centrale je zit en maakt een schatting op basis van de weerstand over de lijn en beschikt dus niet over exacte getallen, dus ik ben benieuwd hoe jij dat wel doet. Overigens is de afstand niet het enige wat telt, maar alle dingen die weerstand opleveren (zoals bijvoorbeeld lasnaden).
En dat afknijpen, als er 1 provider is die downloadverkeer niet knijpt is het XS4ALL wel, als je je snelheid niet haalt zal dat aan 1 van de honderd andere mogelijke oorzaken liggen.

Als laatste is natuurlijk interessant op welke manier je test, hopelijk niet via speedtest.net of zo. Maar daarop ingaan kan beter in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:34:
[...]

Waar haal je vandaan op welke wijkcentrale je bent aangesloten en hoe ver weg die staat?
Goeie vraag. De dichtst bijzijnde wijkcentrale is weliswaar 1226 meter hier vandaan, maar daarop bleek geen ruimte vrij. Daarom ben ik aangesloten op een centrale 2 kilometer verderop. Inmiddels is er wel ruimte vrij op de centrale, maar die is uitsluitend bestemd voor mensen die een ADSL2 abonnement nemen. :X

Net weer geruime tijd met Xs aan de lijn gehangen en volgens hen duiden mijn hoge ping tijden (door hen gemeten, geen speedtest of zo) "in 9 van de 10 gevallen" op een probleem met het modem.
Dat er zoveel fouten werden gemaakt terwijl de PC juist uitstaat vonden ze "apart" en zou eveneens kunnen duiden op een defect aan het modem. Ze raadden me aan een Linksys aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je kunt zelf een schatting maken via pcdb.bbned.nl
Max afstand is 1.4x die afstand, mits je natuurlijk op de dichtstbijzijnde centrale zit aangesloten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 22:53
Bubbleblower1 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:52:
[...]

Goeie vraag. De dichtst bijzijnde wijkcentrale is weliswaar 1226 meter hier vandaan, maar daarop bleek geen ruimte vrij. Daarom ben ik aangesloten op een centrale 2 kilometer verderop. Inmiddels is er wel ruimte vrij op de centrale, maar die is uitsluitend bestemd voor mensen die een ADSL2 abonnement nemen. :X

Net weer geruime tijd met Xs aan de lijn gehangen en volgens hen duiden mijn hoge ping tijden (door hen gemeten, geen speedtest of zo) "in 9 van de 10 gevallen" op een probleem met het modem.
Dat er zoveel fouten werden gemaakt terwijl de PC juist uitstaat vonden ze "apart" en zou eveneens kunnen duiden op een defect aan het modem. Ze raadden me aan een Linksys aan te schaffen.
Welk modem gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Die 7340 in combinatie met een UMTS stick (zo'n "service" plus abonnement) .
Op zich heb ik ook ADSL, maar ik ben er net achter gekomen dat dat al weken niet meer werkt.
Opvallend is dat sinds het via die stick loopt het wel stabieler lijkt. Geen disconnects meer.
Wel supertraag natuurlijk en een hoop pagina's krijg ik niet eens open.

Ik heb net een ADSL2 abonnement bij de concurrent besteld -XS4N nooit meer!- en hoop dat daar per ongeluk wel een goed modem bijzit. In bijna 20 jaar heb ik nog nooit eerder problemen met een modem gehad, dus dat zal wel lukken. Zo lang het die Fritzbox maar niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ook ik heb problemen met de Fritz!box 7340. Ik heb via Xs4all nu televisie en internet via de fritz!box, maar internet valt geregeld weg op de iMac, via wifi.

- Hebben jullie tips?
- Ik zat erover te denken om mijn Timecapsule als wifi router te laten fungeren ipv de fritz!box. Zou dat problemen verhelpen?
- Op dit moment is het kastje bij de tv aangesloten via d-link op de LAN2 poort van de Fritzbox. Om de timecapsule aan te sluiten op de fritzbox moet ik twee nieuwe d-link adapters kopen en die aansluiten op de LAN2 poort. Gaat dat problemen opleveren, omdat ze op dezelfde stroomgroep zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mijn WiFi op de 7340 op 300 Mbps (2.4GHz band) is ook niet echt stabiel.
54 Mbps op 2.4GHz is wel stabiel en de 300 Mbps op 5 GHz is ook stabiel.
Probeer anders eens of je een van de stabiele opties kunt gebruiken. Op 5 GHz is de WiFi verbinding ook een stuk sneller. Ruim 10 MB/s in mijn geval.
Je zou de time capsule bijvoorbeeld op 2.4 GHz kunnen laten draaien voor de apparaten die niet op 5GHz kunnen werken en de rest via de FritzBox op 5 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik zie angstvallig veel vragen omtrend wegvallen van verbindingen...ik sluit me aan.

Sinds wij op kantoor versie 99.05.05 op de 7340 hebben staan valt de verbinding een paar x per dag weg.
Dat was hiervoor niet. Meer mensen deze ervaring met de firmware?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
christiaann1985 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:56:
Ook ik heb problemen met de Fritz!box 7340. Ik heb via Xs4all nu televisie en internet via de fritz!box, maar internet valt geregeld weg op de iMac, via wifi.

- Hebben jullie tips?
- Ik zat erover te denken om mijn Timecapsule als wifi router te laten fungeren ipv de fritz!box. Zou dat problemen verhelpen?
- Op dit moment is het kastje bij de tv aangesloten via d-link op de LAN2 poort van de Fritzbox. Om de timecapsule aan te sluiten op de fritzbox moet ik twee nieuwe d-link adapters kopen en die aansluiten op de LAN2 poort. Gaat dat problemen opleveren, omdat ze op dezelfde stroomgroep zitten?
Ik had ook veel problemen met wegvallende verbinding op mijn Imac.
Na een firmware update van het modem was het probleem verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik kwam er gisteren achter dat een firmware upgrade netjes de config mee upgrade, maar wanneer je de oudere config (1 versie ouder) op een nieuwe firmware plakt, de FB een back 2 factory defauts krijgt....
Dus zowel voor als na een upgrade de config in het vervolg maar opslaan.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Ik had tot voor kort ook XS4all en uiteraard een klapperende lijn :(
waarmee ik wel 8 Mbps haalde!
Gelukkig ben ik nu weg bij XS4all en zit bij Online.nl
Ik heb via marktplaats een Fritzbox gekocht en nu heb ik een absoluut stabiele lijn op 15 Mbps :)
Mijn conclusie is dat de Alcatels DSLAMs van KPN brak zijn, XS4all kan er eigelijk niets aan doen

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

@Titanium
Dat de DSLAMs van KPN in samenwerking met de 7340 en specifieke firmware versies problemen hadden is 'algemeen' bekend.
XS4ALL was daar overigens inderdaad flink de dupe van, omdat KPN er niks aan wilde/ging doen waardoor AVM (fabrikant Fritz) een work arround moest implementeren in de firmware wat veel tijd kosten.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 12:29
Ik heb zelf sinds kort ook een Fritzbox 7340. Ik heb een adsl abbo van tweakdsl en gebruikte hiervoor een Zyxel modem. Het modem lijkt goed te werken, maar ik heb regelmatig uitval met de melding "DSL not responding", waarna hij de verbinding weer opnieuw gaat opbouwen.

Iemand een idee wat de oorzaak hiervankan zijn? Ditzelfde ervaar ik met een zakelijk Kpn abbo op mijn werk i.c.m. een Fritzbox. Daar valt de verbinding ook regelmatig even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Zojuist via de meuktracker gezien dat er een firmware update is. De box ziet em zodra je inlogt en een enkele klik volstaat om te installeren. Duurt max 2/3 minuten.

Het changelog voor versie 99.05.22 laat de volgende veranderingen en verbeteringen zien:
the update file in this folder contains the current firmware for FRITZ!Box Fon WLAN 7340.
Please download the file to your computer.

Important: This firmware is only intended for use with FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International Edition

Product : FRITZ!Box Fon WLAN 7340
Version : FRITZ!OS 05.22 (99.05.22)
Language : English, French, Italian, Spanish
Annex : A and B
New Features : - use MyFRITZ! to safely access your FRITZ!Box from abroad
- Smartphone-optimized websites for fritz.box and myfritz.box
- Change your FRITZ!Box name: for WLAN SSID, SMB, DECT and more
- Prioritize phone calls in your WLAN with FRITZ!App Fon
- Improved web interface

DSL: optimised display of DSL data-rate on annex J lines
DSL: improved interop for Globespan cabinet mode lines
DSL: improved interop for various lines by deactivating PTM

Internet: New- use MyFRITZ! to safely access your FRITZ!Box from abroad
Internet: New- optional possibility to manually configure DNS server
Internet: New- UMTS-fall-back in case of a problem with the Internet connection over DSL
Internet: New- display of line speed for Internet access via LAN added in the online-monitor
Internet: New- configurability of Exposed host and ping6 in the IPv6 settings
Internet: New- configurability of other IPv6-routers in your home-network
Internet: New- IPv6-support for UPnP, UPnP-AV and TR-064
Internet: New- DynDNS-support for IPv6 with dyndns.org and namemaster.de
Internet: New- possibility to deactivate NetBIOS-filter
Internet: redesign of internet-account information pages
Internet: completed support for DNSSEC
Internet: improved error handling with DynDNS refresh
Internet: Internet-page loading accelerated with active child-protection

WLAN: New- integrated possibility to send feedback per WLAN-device
WLAN: New- active MAC-filter now automatically deactivated during WPS pairing
WLAN: New WLAN module
WLAN: WLAN-start and changes in the configuration accelerated
WLAN: improved interoperability with Logitech Squeezebox Radio
WLAN: Mouse over display of WLAN device name and IP-address in the system log
WLAN: reduced WLAN events with WPS for Windows7 and Windows Vista clients
WLAN: display of WDS-devices improved
WLAN: display of link-speed added for connections to Apple MacBook
WLAN: added configurability for WLAN connects and disconnects messages in the syslog
WLAN: added "new WLAN device first connect" message in the syslog
WLAN: additional syslog entry in case the 5Ghz channel is used by systems with priority (radar)
WLAN: to improve Windows-compatibility space at the beginning or end of a WLAN key are filtered

Telephony: New- Prioritise phone calls in your WLAN with FRITZ!App Fon
Telephony: Menu option "Own Telephone Numbers" combines internet- and fixed-line numbers with a status overview
Telephony: display-name now also configurable for remotely managed Voip-accounts
Telephony: transmit the number of messages on the answering machine to IP-telephones (MWI)
Telephony: display-name of the own number now possible to transmit to IP-telephones
Telephony: simplified email-setup for fax-reception
Telephony: improved the behaviour for the sip-registration with alternative providers
Telephony: added IMS-support for "implicit registration"
Telephony: fixed a possible problem when taking over a call from the answering machine
Telephony: improved import of telephone book
Telephony: improved signalling on analogue extensions in some scenarios
Telephony: improved caller line detection for some analogue lines
Telephony: improved Internet telephony setup
Telephony: stability improvements

DECT/FRITZ!Fon: New- configurable background image with date/time
DECT/FRITZ!Fon: New- new start screen for FRITZ!Fon MT-F
DECT/FRITZ!Fon: New- display incoming calls with bigger font
DECT/FRITZ!Fon: New- new midi-ringtones
DECT/FRITZ!Fon: fixed sporadic loss of connection to DECT-base
DECT/FRITZ!Fon: improved interop with other DECT phones
DECT/FRITZ!Fon: corrected text display in podcasts
DECT/FRITZ!Fon: accelerated menu speed for podcasts and internet-radio
DECT/FRITZ!Fon: improved error handling in case of missing pictures

Homenetwork: New- Change your FRITZ!Box name: for WLAN SSID, SMB, DECT and more
Homenetwork: New- improved display of guest-devices in the network-overview
Homenetwork: New- network devices with an http interface can now be clicked in the networking-overview
Homenetwork: New- automatic wake on LAN for devices reachable from the internet (including IPv6)
Homenetwork: New- display of FRITZ!Powerline-devices in the network-overview
Homenetwork: New- details of network devices now shows extended information including IPv6 addresses

System: New - smartphone optimised web-pages for fritz.box and myfritz.box
System: New - name of FRITZ!Box and FRITZ!OS displayed on main-page
System: New - setup simplified (new passwords will now be initially shown in plain text at configuration)
System: New - simplified change between normal and expert view
System: New - push mail now contains more detailed DSL information
System: New - push-mail now displays current IP-address and missed phone calls
System: New - possibility to activated automated sending feedback in case of a crash
System: New - automatically synchronise WLAN night-settings between multiple FRITZ! products
System: improved stability
System: added POP3 SLL support for web.de
System: DNS-server of FRITZ!Box enhanced (DNS over TCP)
System: corrected loss of APIPA-address 169.254.1.1
System: DOS-robustness of https-access towards the thc-ssl-dos-tool improved
System: fixed problems of displaying username and SMTP server in the push mail service
System: fixed possible problem with using IP-cameras with real time streaming-protocol

USB: multifunction printers now only need the activation of "printer" device type with USB remote connection
USB: Interop with EnOcean USB device improved
USB: improved write performance for USB memory
USB: improved stability when disconnecting USB memory

Memory/NAS: New- name of workgroup changeable
Memory/NAS: accelerated scanning of memory for internet-sharing
Memory/NAS: accelerated FTP connection for LAN-access to USB memory
Memory/NAS: improved handling of USB memory disconnects while scanning media-files
Memory/NAS: improved picture handling and search with Internet explorer 9

Mediaserver: New- playlist support added
Mediaserver: improved interop (Sony TV, Kathrein-receiver, Xbox360 ...)
Mediaserver: performance-improvements
Mediaserver: improved handling of Umlauts in MP3-Album covers and jpg files

UMTS: added support for some UMTS devices with CSV function
UMTS: added support for new UMTS devices (ZTE K4505-Z, Sierra USB 309, 4G Systems XS Stick P14)

Important details regarding this update:

[1] Automatic priorisation of Voice data using FRITZ!App phone requires at least version 1.6.0 for iOS and 1.56 for Android.

[2] Automatic synchronisation of the WLAN-night-settings will require an upcoming update of the FRITZ!WLAN Repeater software.

[3] With the current IPv6-implementation AVM already follows the current IETF-suggestion, to not establish a 6to4-tunnel automatically, as long as the Internet provider does not support IPv6 natively.
Please explicitly configure 6to4 as connection type if you wish to use 6to4 for your IPv6 connection.

[4] The energy consumption values have been recalibrated in this release. Due to this they will differ from the displayed valued of the former release version.

[5] To be able to use all new DECT features, please make sure to also update the firmware of your FRITZ!Fon to the latest available version.

New with version 99.05.05:
Internet: New - Child protection with filters for Internetpages and utilities
Internet: New - Support for DS-Lite to connect to IPv4-adresses using native IPv6 access
Internet: automatic setup by the internet provider via TR-069 with added IPv6 support
Internet: IPv6 - new tunneling protocol RFC 5969: IPv6 Rapid Deployment on IPv4 Infrastructures (6rd)
Internet: IPv6 - Workaround: Windows 7 did not accept the same Prefix once it was invalidated without a reboot
Internet: Import of VPN-settings improved
Internet: Added support of VPN-connections to Microsoft TMG-Servers
Internet: improved DynamicDNS-registration
Internet: improved DNSSEC-support

DECT: New : FRITZ!Fon MT-F now supports English, French, German, Italian and Spanish (depending on the language configured in the FRITZ!Box Webinterface)

DECT: New - use your own MP3-Ringtone on MT-F
DECT: acceleration of menues and lists, improved handling of the phonebook, caller-list and answering-machine on MT-F

Telephony: open received faxes and messages from the calls-list
Telephony: added third alarm
Telephony: signaling of missed calls on IP-telehones (MWI)
Telephony: improved fax interop (T.38)

Storage (NAS) : New - Mediaserver and home-network-sharing (smb) can be renamed
Storage (NAS) : New - Mediaserver can be restriced to certain partitions (UPnP-AC)
Storage (NAS) : New - seperate passwords for home-network-sharing and internet
Storage (NAS) : New - available FRITZ!Box shares shown in network-enviroment (smb share announcement)
Storage (NAS) : revamped UPnP-AV Mediaserver 4.0

System: New - import settings from older FRITZ!Box modules (selective)
System: New - display active phone calls or network activity on the FRITZ!Box home-screen.
System: TR-064 - Automated telephony-device setup for FRITZ!App Fon

New with version 99.04.90:
- DSL: Interop fix. Solves an issue with some ADSL lines, that could lead to no synchronisation

New with version 99.04.89:
- System: Wizard changes; Support for XS4ALL's announced IPTV Services
- USB: added option to activate 3G-fallback for XS4ALL configuration

New with version 99.04.88:

- WLAN: Setting up a WLAN guest access
- WLAN: Night service can now be set per day of the week
- WLAN: Improved auto channel function. Advanced identification and indication of potential sources of interference in the WLAN Monitor (spectrum analysis)
- WLAN: Improved interoperability with certain INTEL-Chipsets
- Internet: full, unrestriced IPv6 support
- Internet: DNS proxy of the FRITZ!Box is compatible with DNSSEC
- Internet: Improved termination of surfing time in the parental control
- Internet: Simplified configuration of Internet access data
- System: New Welcome/Home page.
- System: Display of the FRITZ!Box in Windows 7 in: "Devices and Printers" via PnP-X
- System: Improved Network Overview with online status and links to network shares in MSIE
- System: DHCP server extends the support of subnets smaller / 24
- System: assigning MAC addresses to fixed IP addresses
- System: LAN green mode
- System: manually configure time-server
- System: Extended TR-064 interface for the support of FRITZ!App
- System: corrected some translation errors
- Telephony: HD voice transmission among ISDN fixed-line parties
- Telephony: simplified configuration of phone numbers and telephony devices
- Telephony: Extended Provider List
- Telephony: Set call routing for up to 20 Internet phone numbers
- Telephony: Information on the quality of faxes via VoIP (Enhanced T.38 details in X-RTP)
- Telephony: Advanced Interoperability Fax (T.38)
- Telephony: Support for FRITZ!App Fon for Android and iPhone
- NAS / Storage: Internet share of a dedicated public area
- USB: Updated USB pages
- USB: support for secure FTP (SSL)
- USB: GZIP compression in WebDAV compatible with remote resources for a more rational use of bandwidth
- USB: FRITZ!Box audio and USB remote connection: print on demand
- Media Server: files larger than 2 GB are supported
- Media Server: improved interoperability with various media clients / formats
- DECT: MT-D/MT-F: display of images on the MT-F
- DECT: MT-D/MT-F: read and write Mails via the handset
- DECT: MT-D/MT-F: optimizations and improvements in the operation
- DECT: DECT: DECT Eco Mode (no emission) (FRITZ! Fon MT-D/MT-F, some new CAT-iq-enabled phones)
- DSL: improved compatibility with different DSL lines
- DSL: manual tweaking of DSL settings now possible with Annex A aswell

To carry out the firmware update:

1) Open your Internet browser and enter the address "fritz.box" or "192.168.178.1"
2) Select the menu "System" and then the sub-menu "Firmware Update".
3) Use the "Browse ..." button to enter the appropriate path to the update file.
4) Click the "Update" button.

To recover the storage space on your hard drive, you can delete the update file after
you have carried out the update.

AVM GmbH 2012. All rights reserved.

This firmware package consists of files which are distributed under different
license terms, in particular under AVM proprietary license or under any Open
Source License (namely GNU General Public License, GNU Lesser General Public
License or FreeBSD License). For further details see file "license.txt"
(ftp://ftp.avm.de/fritz.box/license.txt). The source
code of those files distributed as Open Source are available on written request
to fritzbox_info@avm.de.

Under all AVM intellectual property rights, AVM grants the non-exclusive right
to personally use this AVM firmware package which is delivered in object code
format only. Licensee shall olny be entitled to make a copy exclusively reserved
for personal backup purposes (backup copy). AVM reserves all intellectual
property rights except as expressly granted herein. Without the prior written
approval of AVM and except to the extent as may be expressly authorised under
mandatory law, this AVM firmware package in particular

- shall not be copied, distributed or otherwise made publicly available
- shall not be modified, disassembled, reverse engineered, decompiled or
otherwise "be opened" in whole or in part, and insofar shall not be copied,
distributed or otherwise made publicly available.

DHA122404
Gehaald van de website van avm zelf.
Toch netjes dat ze dit ding steeds blijven updaten.

Overigens: heeft iemand ervaringen met de MT-D en MT-F DECT teleffoons van Fritz icm deze fritzbox?

[ Voor 99% gewijzigd door dirkjesdirk op 03-05-2012 10:49 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
dirkjesdirk schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:43:
Overigens: heeft iemand ervaringen met de MT-D en MT-F DECT teleffoons van Fritz icm deze fritzbox?
Ik gebruik een MT-F in combinatie met een FB7390, daarvoor met een FB7340. Eigenlijk weinig tot geen klachten met deze combi. Zeker sinds de laatste FW update heb ik geen verbindingverlies tussen de handset en het basis station meer vastgesteld, daarvoor kwam dat een enkele keer voor.

Van features als email, web radio, podcast, rss feeds en foto's van bellers maak ik geen gebruik en heb ik dus geen ervaring mee.

Het enige vervelende van de MT-F is dat wanneer er gebruik wordt gemaakt van meer dan één SIP account, een gemiste oproep altijd wordt beantwoord via de provider waarop de oproep is ontvangen, ook al heb je ingesteld dat uitgaand bellen altijd via een specifieke provider moet gaan. Met niet-native handsets heb je hier geen last van.

Dus stel dat iemand mij belt via m'n xs4all nummer en ik deze oproep mis. Vervolgens bel ik de oproep terug vanuit de lijst met gemiste oproepen. Het uitgaande gesprek gaat nu via xs4all ondanks ik voor alle handsets heb ingesteld dat uitgaand bellen via VoipBuster moet gaan. Het gevolg is dat er gesprekskosten in rekening worden gebracht terwijl dat met VB niet het geval geweest zou zijn.

Het probleem is te voorkomen door dialing rules te configueren of door terug te bellen vanuit het telefooonboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Ok, dank voor je ervaringen. Heeft het ding icm met de box enige echte meerwaarde tov een goeie Siemens of Philips dect?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb met een (al wat oudere) Panasonic Dect geprobeerd en het grootste nadeel is dat daarmee bijvoorbeeld nummer-weergave niet werkt.
Dus ik krijg niet het nummer wat mij belt te zien in het scherm.
Wanneer ik het Dect basis-station van dat toestel gewoon aansluit via de analoge poort op de FritzBox, dan werkt het wel.

Ik moet wel toegeven dat ik sinds de laatste FW-upgrade nog niet weer getest heb of het nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
dirkjesdirk schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:25:
Ok, dank voor je ervaringen. Heeft het ding icm met de box enige echte meerwaarde tov een goeie Siemens of Philips dect?
De meerwaarde is beperkt. Eigenlijk alles wat ik met m'n MT-F doe kan ik ook met m'n Siemens Micro 440. Er is echter wel een aantal verschillen in de bediening:
  • Ruggespraak met de Siemens gaat icm een Gigaset basisstation via de INT toets, icm de FB moet je de flash toets gebruiken en dan via INT een interne deelnemer selecteren.
  • Bellen vanuit het telefoonboek van de FB kan ook, maar dan moet je niet op het telefoonboek toets van je HS drukken want dan krijg je het lokale telefoonboek, icm de FB moet je eerst via de INT toets verbinding maken met het basisstation en vervolgens naar het telefoonboek navigeren.
Zo zullen er vast nog wel meer verschillen zijn. Met een native handset als de MT-F werkt het allemaal net wat intuitiever. Qua design niet hoogstaand, maar verder bevalt de MT-F goed en de prijs is ook wel ok, zeker in vergelijking met de duurdere Siemens modellen. Overigens heb ik met m'n Siemens geen problemen met nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Wellicht kan iemand me helpen met het volgende

De fritzbox is intern heel makkelijk te benaderen via fritz.box in de browser. Heel er handig, hoef je geen ip-adressen te onhouden of op te schrijven.

Echter, is dit ook in te stellen voor andere apparatuur binnen het netwerk?
Dus bijv als je DiskStation intyped, dat je dan uit komt op de ip van het DiskStation (in mijn geval 192.168.178.30)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Daar is in Windows je HOSTS-file voor. Deze staat in C:\Windows\System32\drivers\etc. IP-adres en hostname invullen en klaar is Klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je kunt in het netwerk-overzicht je netwerk-devices een naam geven.
Zo heb ik bijvoorbeeld een apparaat "youless" en "htpc" en die zijn dus ook als zodanig aan te spreken.
Ik heb hier even geen FB bij de hand (zit op m'n werk), maar als ik het niet vergis onder "Lan" vanuit de startpagina.
Dan zie je alle apparaten die je ooit in je netwerk had met aps default naam "PC-<ip-adres>" waarbij de : vervangen is door -
Die default kun je dus aanpassen en dan werkt het dus meteen op al je PC's in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-04 22:04
Sinds zaterdag een nieuwe FB 7360 binnengekregen ter vervanging van de 7340.
probleem met de gigabit poorten icm met gigabit switch lijkt met deze 7360 tot het verleden te behoren.
voorheen met de 7340 bij het kopieren van grote databestanden een pc aangesloten op de switch of direct aan de gb poort van de FB liep de poort vol en was de share niet meer bereikbaar. pc of fritzbox resetten loste het probleem weer op. haal nu met 7360 60 tot 70mb per seconde probleemloos zonder onderbrekingen of terugval. lange tijd gedacht dat het aan mijn intel server adapter lag.
alleen maf dat er nu ook 2 100mb poorten op zitten, hadden ze ook wel gigabit kunnen maken, maar ja dan moet je weer een 7390 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

tweakoman schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:34:
Sinds zaterdag een nieuwe FB 7360 binnengekregen ter vervanging van de 7340.
probleem met de gigabit poorten icm met gigabit switch lijkt met deze 7360 tot het verleden te behoren.
voorheen met de 7340 bij het kopieren van grote databestanden een pc aangesloten op de switch of direct aan de gb poort van de FB liep de poort vol en was de share niet meer bereikbaar. pc of fritzbox resetten loste het probleem weer op. haal nu met 7360 60 tot 70mb per seconde probleemloos zonder onderbrekingen of terugval. lange tijd gedacht dat het aan mijn intel server adapter lag.
alleen maf dat er nu ook 2 100mb poorten op zitten, hadden ze ook wel gigabit kunnen maken, maar ja dan moet je weer een 7390 aanschaffen.
Heb sinds een paar dagen ook een FB 7360 binnen. Ik heb de indruk dat het ding nogal wat issues heeft. Ten eerste geeft ie aan dat ik een 50/5Mbit connectie heb hoewel XS4ALL op hun site beweert dat ze maximaal 40/4Mbit leveren. Of levert XS4ALL stiekem hogere snelheden dan ze zelf aangeven? Eergisteren gaf ie trouwens nog 30/3.5Mbit aan, wat een stuk realistischer klonk.
Ook is de tweede Gb poort defect. Als je daar een apparaat op aansluit werkt ie maximaal op 100Mbit. Ligt niet aan de computers of de kabels, ik heb al allerlei combinaties getest. Erg nuttig, zo'n Gb switch die maar 1 werkende Gb poort heeft |:(
Ook lijken er problemen te zijn als ik mijn HP Procurve 1810 switch tussen de computers en de FB zet, ik heb het tenminste nog niet (goed) werkend gekregen, maar ik moet er nog even induiken om uit te sluiten dat ik zelf iets verkeerd geconfigureerd heb op die switch. Gelukkig doet mijn oude 3Com het wel.

Echt, wat een onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De 7360 is een ander modem dan de 7340.
Voor zover ik weet heeft die 7360 4 poortjes, waarvan er maar 2 Gbit zijn. Maar wanneer je IP-TV hebt, zou het maar zo kunnen zijn dat die ene Gbit poort niet voor andere zaken te gebruiken is.

Verder is het zo dat het modem intern een verbinding opzet die zo snel is als je aankunt, maar dat het afknijpen intern dus gebeurt. Voordeel hiervan is dus dat je met een 40/4 abonnement ook echt 5 MB/s kunt halen.
Wanneer je verbinding op 40 Mbps gezet zou zijn, zou je door de overhead minder snelheid kunnen halen. Dit is dus een voordeel.
Ik weet niet hoe het bij de 7360 zit, maar bij eerdere versies van de firmware voor de 7340 was er een bug waardoor dat afknijpen helemaal niet zo goed ging bij IPv6 verkeer, dus kreeg je netto hogere snelheden dan wat je abonnement toestond. :)

De snelheid van je lijn wordt in de eerste 10 dagen van je verbinding (en later elke maand opnieuw) om 2 uur 's nachts getest. Deze test heet DLM en is bedoeld om te kijken hoe snel je in de praktijk kunt werken zonder storing.
Bij mij was het na de upgrade naar 40/4 de eerste maand beperkt tot 33000/3400, maar ik heb toevallig vandaag gezien dat sinds een paar dagen mijn modem op 52000/5200 draait en ik haal nu dus ook echt 5 MByte/s download :) (max. attainable hier is 52576/11672)
Dat je dus eerder minder haalde, lag niet aan je modem, maar aan de DLM.

Kortom, het zijn allemaal zaken die ofwel in je voordeel werken, danwel gewoon een kwestie van de handleiding lezen.
Dus waarom is het een onding?

* TD-er is eigenlijk best wel tevreden met z'n Fritzbox 7340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TD-er schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:04:
Voor zover ik weet heeft die 7360 4 poortjes, waarvan er maar 2 Gbit zijn. Maar wanneer je IP-TV hebt, zou het maar zo kunnen zijn dat die ene Gbit poort niet voor andere zaken te gebruiken is.
Ik heb alleen maar internet van XS4ALL. Geen telefonie en geen IP-TV of iets anders wat zou kunnen verklaren waarom die ene poort maar tot 100mbit gaat.
Verder is het zo dat het modem intern een verbinding opzet die zo snel is als je aankunt, maar dat het afknijpen intern dus gebeurt. Voordeel hiervan is dus dat je met een 40/4 abonnement ook echt 5 MB/s kunt halen.
Wanneer je verbinding op 40 Mbps gezet zou zijn, zou je door de overhead minder snelheid kunnen halen.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Zou inderdaad kunnen verklaren waarom het modem een "te hoge" snelheid aangeeft.
De snelheid van je lijn wordt in de eerste 10 dagen van je verbinding (en later elke maand opnieuw) om 2 uur 's nachts getest. Deze test heet DLM en is bedoeld om te kijken hoe snel je in de praktijk kunt werken zonder storing.
Bij mij was het na de upgrade naar 40/4 de eerste maand beperkt tot 33000/3400, maar ik heb toevallig vandaag gezien dat sinds een paar dagen mijn modem op 52000/5200 draait en ik haal nu dus ook echt 5 MByte/s download :) (max. attainable hier is 52576/11672)
Dat je dus eerder minder haalde, lag niet aan je modem, maar aan de DLM.
Bedankt voor de uitleg. Ik dacht altijd dat dit testen een continu proces was en niet iets wat alleen op gezette tijden wordt gedaan. Weer wat geleerd.
Kortom, het zijn allemaal zaken die ofwel in je voordeel werken, danwel gewoon een kwestie van de handleiding lezen.
Dus waarom is het een onding?
Ik zal de handleiding zeker helemaal gaan lezen, heb tot dusver alleen maar gericht stukjes eruit gelezen, maar ik betwijfel of ik een verklaring ga vinden voor het gedrag van die tweede Gb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Met de FB7390 kun je bij de energy monitor settings de snelheid van je LAN poorten configureren, wellicht is dat bij de 7360 ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bij de 7340 is het ook zo dat de 2 aanwezige Gbit poortjes zich niet helemaal conform de standaard gedragen.
Zo zal een 10 Mbps apparaat rechtstreeks aangesloten op de router echt niet gaan werken. Echter via een Gbit switch werkt het prima.
Ik heb hier meerdere Gbit switches in huis, zowel van Sweex als Dlink en beide merken werken prima op die router.
Het zou kunnen zijn dat sommige zaken niet helemaal lekker samenwerken, waaronder mogelijk ook oudere (Gbit) switches.
Ik heb echter geen idee of dat bij de 7360 nog steeds speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

apexrider schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:12:
Met de FB7390 kun je bij de energy monitor settings de snelheid van je LAN poorten configureren, wellicht is dat bij de 7360 ook mogelijk.
Dat blijkt dus inderdaad mogelijk. De tweede port stond in 1mbit Green Mode. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TD-er schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:23:
Bij de 7340 is het ook zo dat de 2 aanwezige Gbit poortjes zich niet helemaal conform de standaard gedragen.
Zo zal een 10 Mbps apparaat rechtstreeks aangesloten op de router echt niet gaan werken. Echter via een Gbit switch werkt het prima.
Ik heb hier meerdere Gbit switches in huis, zowel van Sweex als Dlink en beide merken werken prima op die router.
Het zou kunnen zijn dat sommige zaken niet helemaal lekker samenwerken, waaronder mogelijk ook oudere (Gbit) switches.
Ik heb echter geen idee of dat bij de 7360 nog steeds speelt.
Na wat onderzoek blijkt de 7360 dezelfde issues als de 7340 te hebben. Ik heb een aantal machines aangesloten op de 7360 via een HP Gbit switch. Dat werkte voor geen meter. Internet, en zelfs het laden van de beheerpagine op de 7360, was extreem traag. Met extreem traag bedoel ik dat de beheerpagina er soms meerdere minuten over deed om te laden en soms halverwege ermee stopte. Maar via WLAN was er helemaal geen probleem. En intern verkeer ging gewoon goed.

Direct aangesloten op de FB ging het beter maar kwam ik poorten tekort. Ik moest die switch dus aan de praat zien te krijgen. Dat is nu gelukt. Ik heb op de HP en op de 7360 de poortsnelheid hard ingesteld op 100mbit FD. Alle andere apparaten staan nu achter de HP zodat ik nog maar 1 poort op de 7360 in gebruik heb. Daarmee lijkt 't nu goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik begrijp dat er op een nieuwe Gigabit-switch na welke je aan de LAN1 knoopt, geen andere oplossing is om LAN2 ook op een Gigabit te krijgen voor de 7360? En dat het een bug is?

Ikzelf heb ook namelijk maar 1x gigabit en de rest is gewoon 100 Mbit. Verder is het een goede router, en de instelling liep vlot Wel valt me op dat de FritzBox een eigen username en wachtwoord lijkt te gebruiken i.p.v. de specifiek aan mij toe-ge-eigende username en password, welke ik nog in mijn vorige Draytek gebruiktte.

Ik zie ook tevens dat ik een hop minder heb bij een traceroute, ik had eerst na de router altijd een hop naar een ander IP welke met 195.x.x.x begon (DSLAM in de wijkcentrale), nu gaat deze direct door naar lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227].

Iemand een verklaring, ik vroeg me dit gewoon af. :P

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 06-02-2013 22:41 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

AW_Bos schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:40:
Ik begrijp dat er op een nieuwe Gigabit-switch na welke je aan de LAN1 knoopt, geen andere oplossing is om LAN2 ook op een Gigabit te krijgen voor de 7360? En dat het een bug is?
Zover mij bekend is het geen bug maar is de processor van de 7360 gewoon niet snel genoeg om Gbit verkeer op volle snelheid te routen.

De 7360 is een VSDL2 router en de interne Gbit poorten zitten er op omdat de WAN verbinding (in theorie) tot 250Mbit kan gaan. Een 100Mbit poortje aan de binnenkant zou dan een bottleneck zijn en dus zitten er Gbit poorten op. De processor in de 7360 is echter berekend op het routen van verkeer richting internet en niet snel genoeg om de interne Gbit aansluitingen onderling op volle snelheid te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar wel in de handleiding vermelden dat er 2x1Gbit poorten op zitten. Da's lekker krom 8)7
Dus werkt het zeker alleen als je de beide (of een enkele) 100Mbit er uit haalt?

[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 06-02-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Nee, bij de 'Energy settings' kan je de LAN-poorten instellen qua snelheid.
Meevallertje dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Ik zit nu met een leuk probleem. Even een situatiebeschrijving.

Modem 1: 7360
Modem 2: 7340

Nu had ik het lumineuze idee om de 7340 als repeater (slave) in te zetten om zo verderop in de tuin ook een goed bereik te hebben.

Blijkt met de nieuwe firmware dat de 7360 geen WDS meer ondersteund, maar daar een aparte functie voor heeft ingebouwd. Echter, bij de 7340 kan ik juist alleen maar WDS kiezen :X

Hoe ga ik nu dit goed werkend krijgen? Ik ben bang dat ik op een firmware upgrade voor de 7340 moet wachten. Beetje zonde zo....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Je kunt natuurlijk jouw 7360 weer voorzien van 05.22 om met WDS aan de gang te gaan.

Ik kan iig op de site van AVM nergens terug vinden dat ze bezig zijn met een nieuwe(re) firmware voor de 7340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tulipman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2022
LS

Zie een aantal mensen knutselen met het koppelen van een (Draytek?)router aan een Fritz!Box.

Dit gaat prima als je de FB in 'Exposed Host' mode zet.

Je kunt dan bv heel gemakkelijk via VPN inloggen op de (Draytek.

Wat ik met afvraag:

Kennis van mij heeft XS4ALL internet (VDSL) en kijkt naar IPTV van XS4ALL via een Fritzbox 7360.

Aangezien het VPN gebeuren bij Fritz!Box gewoon een droevig verhaal is, wil hij er een een Draytek 2130 router aan hangen, om daar de VPN mee te kunnen doen, remote access van zijn server etc.

Maar nou vrees ik dat de IPTV NIET meer gaat werken vanwege het gedoe met VLAN instellingen.

Is er hier iemand die dit aan de praat heeft gekregen??

Tulipman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Waarom zou dat niet kunnen werken?
Je moet dan twee segmenten creeeren. In het 'DMZ' segment zit je TV verkeer en de rest stuur je naar de exposed host (de draytek). Daarachter heb je een tweede IP segment met je PC's / servers e.d.
Ik heb zo'n zelfde opstelling, waarbij ik een Juniper SRX firewall heb ipv een Draytek router. Concept is hetzelfde, alleen de hardware is iets anders.

Gaat dit boven je pet, dan moet je de vraag maar eens stellen in een netwerk topic hier ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hoelang duurt een gemiddelde update van de 7360? Deze heb ik een ruim half uur de opdracht gegeven om voor een firmwareupgrade naar .51. Maar sindsdien is deze even offline gegaan, maar de webinterface is dood, en het halve internet werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik heb net mijn 7370 geupdate en het duurde maar een paar minuten
.....

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Okee, na een half uur viel mijn verbinding weer weg en werd de boel gereboot. Tot mijn verbazing was de vorige firmware weer teruggeplaatst. Erg vreemde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Nieuw op de AVM ftp: Fritz!OS 99.05.51. Een flinke changelog:
new with version FRITZ!OS 5.51:

telephony:
NEW: Search and scroll in the phone-book
NEW: answering machine now has it's own menu entry
NEW: Upload your own welcome message
NEW: timer for the answering machine
NEW: set the wakeup-message for the alarm
NEW: IP-telephones can be used over the internet (connect your smartphone to the FRITZ!Box and use it on the road)

Internet
NEW: simplified setup of internet account data
NEW: Child protection now uses same design as home network
NEW: Child protection now disconnects active sessions when the surf time is used up
improved presentation of IPv6 functions
improved performance with activated child protection
prevents broadcasting IPv4 multicast with local scope to the internet
fixed problem with dynamic DNS-provider DNS4BIZ

DSL
NEW: interop improvements
NEW: DSL-spectrum graphic now displays max- and min-values
NEW: DSL-line test can diagnose the physical DSL-connection

WLAN
NEW: new repeater function to improve the range of a WLAN network
Warning: If you were using WDS: with this update WDS is changed. It is
not compatible to the older version of the repeater function any longer.
NEW: allows automatic transfer of night-settings to your FRITZ!WLAN Repeater

DECT/FRITZ!Fon:
NEW: Mediaplayer for FRITZ!Fon and external players (uPNP-AV)
NEW: Support for Smart Home (FRITZ!DECT 200)
NEW: record personal memos in the answering machine
NEW: start-screen of the FRITZ!Fon MT-F can now be navigated *
NEW: setup of alarmsignal/Internetradio on the handset*
NEW: setup of favorites
fixed a problem, where key lock could not be deactivated on incoming call

Home Network
NEW: New Smart Home area in the Home Network menu
NEW: control of Smart Home devices via browser
NEW: Integration of the intelligent power plug FRITZ!DECT 200 in FRITZ!OS**
NEW: FRITZ!DECT 200 manual and automatic switching, from the Home Network or over the internet
NEW: FRITZ!DECT 200 measures the energy consumption of connected devices
NEW: FRITZ!DECT 200 all information and consumption details in a push-mail
NEW: display if a network device is connected via Repeater/Powerline
NEW: integrated network time server will provide time and date to all network devices
improved display of device-details

MyFRITZ!
NEW: MyFRITZ!-use can now login with the same account to MyFRITZ! and the FRITZ!Box
NEW: Improved MyFRITZ!-Start page for mobile devices, integrated Smart Home support
NEW: support for MyFRITZ! App (Android).
NEW: MyFRITZ!-access for simple worldwide access to Home Network devices via subdomain-name
NEW: When creating a new myfritz.net account from the FRITZ!Box web interface, the name of the FRITZ!Box will automatically be used on MyFRITZ!

Memory(NAS) and USB
NEW: separate shares and read-/write access for every FRITZ!Box user
NEW: USB-memory can now be disconnected separately
improved USB device handling

Media server
NEW: playback music for the Media server with FRITZ!Fon*
NEW: added support for FLAC & M4A

System
NEW: new start page, quicker access to voice messages and comfort functions
NEW: FRITZ!Box-user with different access rights for setup, telephone and storage
NEW: display new voice-messages on the bottom right of the start page
added new mailservers for push service setup
start page now also displays status of LAN-guestaccess and Smart Home
LAN-settings moved to Home Network

Mobile
NEW: Option to allow use of internet telephony over mobile internet connections
NEW: intelligent USB-3G dongle detection
Ik ben helaas de netwerkshares naar mijn USB-HD kwijt geraakt. Geen idee hoe ik die weer moet aanmaken. FTP-toegang lukt wel. Dit ik zo her en der lees is dat dit een algemeen voorkomende bug is. Als je dus afhankelijk ben van je shares dan zou ik deze overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Cliffie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:20:
Ik zit nu met een leuk probleem. Even een situatiebeschrijving.

Modem 1: 7360
Modem 2: 7340

Nu had ik het lumineuze idee om de 7340 als repeater (slave) in te zetten om zo verderop in de tuin ook een goed bereik te hebben.

Blijkt met de nieuwe firmware dat de 7360 geen WDS meer ondersteund, maar daar een aparte functie voor heeft ingebouwd. Echter, bij de 7340 kan ik juist alleen maar WDS kiezen :X

Hoe ga ik nu dit goed werkend krijgen? Ik ben bang dat ik op een firmware upgrade voor de 7340 moet wachten. Beetje zonde zo....
Mijn situatie modem 1 en 2
Modem 1: 7340
Modem 2: 7360 repeater
Wlan repeater N/G: repeater aan de 7360 ondanks dat dit niet zou kunnen.
Een uitstekende combinatie!!

Na de firmware update is de 7360 WDS niet meer compatible met de 7340 en komt WDS niet meer in het menu voor. Einde repeater 7360! 8)7

Ik heb geen oude firmware versie 5.22 dus baal nu behoorlijk. Is er iemand die me kan helpen aan de 5.22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
marigo schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:54:
Je kunt natuurlijk jouw 7360 weer voorzien van 05.22 om met WDS aan de gang te gaan.

Ik kan iig op de site van AVM nergens terug vinden dat ze bezig zijn met een nieuwe(re) firmware voor de 7340.
Ben jij dan nog in het bezit van 5.22 voor de 7360? Ik ben op zoek naar deze firmware om te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Hier zijn de oude images te vinden (voor bijvoorbeeld een downgrade): ftp://service.avm.de/Downgrade/

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Voor de 7340 is nu ook de nieuwe fw beschikbaar zoals jfeelders al aangeeft.
Ik heb het zelf nog niet getest, maar als je ze beide op .51 hebt, dan moet de repeater functie geen problemen meer opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
Inmiddels is het gelukt met de 5.24 op de 7360 de WDS te herstellen.
Ik moest wel na de fabrieksinstellingen die standaard plaatsvindt bij downgraden een backup restoren.,

Alles werkt weer perfect, geen WiFi beperkingen met m'n 3 Fritzen en voor wat betreft de upgrade op de 7340:
Ik heb m'n lesje weer geleerd: Don't fix it if it ain't broken.

Groet, Theo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het laden van de laatste firmware 05.51 te vinden op de AVM website, is het ook mogelijk om de fritzbox in te stellen als bridge.

Dit was tot nu toe niet mogelijk, wel een grote wens van velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:30:
Met het laden van de laatste firmware 05.51 te vinden op de AVM website, is het ook mogelijk om de fritzbox in te stellen als bridge.

Wat ik dus onbegrijpelijk vind gezien de kwaliteit van de Fritz!box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52

Proc

Grand Admiral

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:30:

Bedoel je dat je de Fritzbox als bridge kunt instellen als je bijvoorbeeld verbindt over een XS4ALL of andere KPN VDSL-verbinding?

Dat zou ik namelijk wel erg fijn vinden, maar dat is voorzover ik het weet nu niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze optie is met de 05.51 firmware wel beschikbaar geworden. Xs4all helpdeesk kan je daar nog weinig over vetellen, heb ik ondervonden.

Ik ben zelf een oud-monteur van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 01:02:
Deze optie is met de 05.51 firmware wel beschikbaar geworden. Xs4all helpdeesk kan je daar nog weinig over vetellen, heb ik ondervonden.
Ik ben zelf een oud-monteur van xs4all.
Weet jij waar die optie staat of hoe ik het kan instellen? Graag zou ik deze modem (of de 7360) als bridge willen instellen op een VDSL-lijn van XS4all.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:00
Goedenavond,

Ik wil een switch aansluiten op de FB7340,
- zijn allebei de poorten Gigabit?
- zijn er nog problemen met soorten switches? welke is aan te raden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ivo-nl schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:57:
Goedenavond,

Ik wil een switch aansluiten op de FB7340,
- zijn allebei de poorten Gigabit?
- zijn er nog problemen met soorten switches? welke is aan te raden?

Alvast bedankt.
Ja, beide zijn Gbit, maar ik heb wel eens gelezen dat ze niet beide helemaal gelijk gedragen wanneer je IP-TV hebt.
Let ook goed op dat met moderne firmware-versies de "green mode" aan zou kunnen staan en dan kan een poortje ook wel eens op 100 Mbps staan. Dat is in de webinterface makkelijk te zien en te verhelpen.

Indien mogelijk, zou ik de boel zodanig inrichten dat je niet veel verkeer moet routeren via de Fritzbox. Dus zie het niet als een Gbit-switch met 2 poorten, maar als een router met 2 poortjes die op Gbit verbinding kunnen maken. Gebruik gewoon een normale switch tussen 2 computers die veel traffic uitwisselen en vanaf de switch 1 kabeltje naar de Fritzbox.

Eigenlijk is elke Gbit switch wel goed, maar kijk dan zeker ook naar het verbruik van de switch.
Je kunt voor 20 a 25 euro al een 5-poort switch hebben die maar 1.8 Watt verbruikt als 'ie niets hoeft te doen.
Ik heb hier een D-link switch en TP-link die beide in de categorie "green" vallen en het signaal per poort kunnen reduceren indien mogelijk. Beide in de categorie "goedkoopste in de pricewatch".
Een beetje zoekwerk kan de aanschafprijs van een switch in 1 a 2 jaar terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBsel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:57:
[...]

Weet jij waar die optie staat of hoe ik het kan instellen? Graag zou ik deze modem (of de 7360) als bridge willen instellen op een VDSL-lijn van XS4all.
- Update de firmware naar 05.51
- Zet de fritzbox in expertmode Advanced
- Ga naar de fritzbox pagina: 192.168.178.1
- Selecteer Internet >>> Account Information

- Kies hier bij Internet service provider: Other service provider

Other service provider : Connecting to a dsl line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:29:
[...]
- Update de firmware naar 05.51
- Zet de fritzbox in expertmode Advanced
- Ga naar de fritzbox pagina: 192.168.178.1
- Selecteer Internet >>> Account Information

- Kies hier bij Internet service provider: Other service provider

Other service provider : Connecting to a dsl line.
Ha MR-joop, bovenste gedaan maar moet ik account en VPI-dingen enzo nog invullen? De achterliggende TL-480+ v3 kan met bovenstaande instellingen nog geen PPPoE-brugje leggen over de F!B. Volgens de Guidion-monteur zou het wel moeten kunnen werken.
Zo heb ik het nu staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/1faf7d0b97bb39abedfca3acea3d0bf5.png

[ Voor 9% gewijzigd door WEBsel op 28-05-2013 20:32 . Reden: dekselse plaatje.im ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin bij het begin, als je een pc aan het modem hangt heeft deze dan een interverbinding. Zo ja, dan ligt het probleem niet in de fritzbox.

De genoemde instellingen heb ik van een collega guidion monteur ontvangen. Heb deze nog niet in het veld kunnen testen.

Werken deze niet, zou je een beroep kunnen doen op Xs4all of AVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
De modem geeft netjes internet door als ik het installeer met de wizard. VDSL is alleen te comfigureren met de wizard en dat werkt. We halen 18,3Mbit down en 992kbit up. De aangesloten load balancer kan in NAt-achter-NAT ook communiceren met internet, hoewel traag, dus dat werkt.
Het gaat me nu om de overige instellingen die nodig zijn om een PPPoE-verbinding met de Ikanos in de telefooncentrale op te bouwen. Ik had ergens gelezen
Account information: no password required
Connection settings:
VLAN = 6
VPI = 1
VCI = 35 of 34

maar hiermee lukt het me dus ook niet. Zie ik iets over het hoofd? Of kan ik maar beter een ander modem aanschaffen en de Fritz!Box verpatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de instellingen voor oud demon klanten.
Wanneer jij xs4all only account hebt zijn deze niet van toepassing. (adsl is dan 8/48)

Verpatsen zou ik niet doen. De bridge instelling wordt vanaf firmware 05.51 actief ondersteund.

Het is in combinatie met VDSL even zoeken naar de juiste instellingen, hierin kan xs4all ondersteuning bieden.

EDIT:

Vul je bekende account gegevens in:

VPI:0/VCI:34

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Voor zover ik weet, heb je de Fritzbox-modem in bruikleen van XS4all, dus verpatsen lijkt me niet echt handig. (en de 7340 is vziw alleen via XS4all geleverd, vandaar dat ik ervanuit ga dat het modem via XS4all komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Fritz!OS 99.05.51. firmware heeft voor mij goed uitgepakt. Alvorens aan de update te starten ( van .22) heb ik voor de zekerheid van alles een mooie backup gemaakt, en alvast de oude firmware .22 opgezocht en opgeslagen op mijn pc.

Daarna de upgrade gemaakt, en tot nu toe werkt alles naar behoren! Ik ben van mijn VDSL qua snelheid iets op vooruit gegaan. Van 51 / 5.1 Mbit naar 52 / 5.2 Mbit gegaan.

Het antwoordapparaat is wat uitgebreider. Nu is er kennelijk de mogelijkheid om zelf een welkomstboodschap te maken in .mp3 en deze te uploaden naar de Fritz. Erg prettig !

Tot nu toe zijn al mijn instellingen gelukkig bewaard gebleven tijdens de upgrade. Dus het hoeft gelukkig niet altijd fout te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels VPN aan de praat gekregen (Ubuntu 12.04 met Cisco Compatible VPN software) Deze software is niet standaard meegeleverd. In de terminal typ je het volgende in:
apt-get install vpnc network-manager-vpnc (met sudo ervoor uiteraard)
Dan bij Netwerk VPN configureren en dan zie je de mogelijkheid om "Cisco Compatible" te nemen. Alle instellingen die ervoor nodig zijn, maak je met FritzVPN (Iphone instellingen).

Maar goed, alles deftig aan de praat gekregen en kan mijn hele interne netwerk benaderen. So far so good...

Maar toch niet helemaal...

Op mijn Fritz heb ik een SIXXS tunneltje staan (telfort adsl geeft geen ipv6 :( ) Maar via VPN krijg ik geen ipv6 adres mee!

Hebben jullie enig idee waar ik het probleem moet zoeken? Alles is achter NAT (bij VPN wel zo handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Heeft iemand de nieuwe 5.60 beta firmware al geprobeerd? Bij werkte het 5 minuten tot de DSL eruit klapte en nooit meer terugkwam, ook niet na terugflashen naar 5.51 en/of kwartiertje van de spanning af. Het DSL-lampje blijft knipperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:23:
Ik heb inmiddels VPN aan de praat gekregen (Ubuntu 12.04 met Cisco Compatible VPN software) Deze software is niet standaard meegeleverd. In de terminal typ je het volgende in:
apt-get install vpnc network-manager-vpnc (met sudo ervoor uiteraard)
Dan bij Netwerk VPN configureren en dan zie je de mogelijkheid om "Cisco Compatible" te nemen. Alle instellingen die ervoor nodig zijn, maak je met FritzVPN (Iphone instellingen).

Maar goed, alles deftig aan de praat gekregen en kan mijn hele interne netwerk benaderen. So far so good...

Maar toch niet helemaal...

Op mijn Fritz heb ik een SIXXS tunneltje staan (telfort adsl geeft geen ipv6 :( ) Maar via VPN krijg ik geen ipv6 adres mee!

Hebben jullie enig idee waar ik het probleem moet zoeken? Alles is achter NAT (bij VPN wel zo handig)
Al gevonden waarom ik ipv6 via VPN niet aan de praat krijg..... Het is bij de fritzbox standaard niet mogelijk om via ipv6 naar het internet te gaan d.m.v. VPN. Erg jammer maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er hier meer mensen die last hebben met Android telefoons en push berichten? Na verloop van tijd raakt mijn telefoon de 'sync' kwijt met Google push (GCM) en dat wordt nooit meer hersteld, tenzij ik de wifi connectie opnieuw opbouw. Op andere netwerken heb ik nergens last van.

Ik heb er last van met Android 4.2, 4.3 en 4.4; ongeacht de gebruikte radio firmware. Mijn Fritz heeft:
FRITZ!OS 05.51
Firmware version: 99.05.51
Verder zit ik op een vdsl connectie ~40mbit.

Iemand suggesties? Het is zo frustrerend om al je berichtjes (SMS/Whatsapp/Mail/etc) pas te krijgen als je na een dag uit je wifi berijk loopt.. |:(

Het is trouwens sinds de laatste versie van de firmware volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Hier ook verschillende bugs meegemaakt in de laatste firmware.
DSL die spontaan verbrak, problemen met de WiFi, inderdaad ook chatproblemen, attainable ea dsl-stats die niet meer werd weergegeven...
Bridge bleek ook niet meer te werken, vpi/vci werden niet meer aangenomen(0/35)
Ben daarom ook gillend teruggegaan naar versie 99.05.22.
Gelijk weer alles stabiel. Gelijk weer 850kB/s download ipv 130...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

timmie1 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:52:
Hier ook verschillende bugs meegemaakt in de laatste firmware.
DSL die spontaan verbrak, problemen met de WiFi, inderdaad ook chatproblemen, attainable ea dsl-stats die niet meer werd weergegeven...
Bridge bleek ook niet meer te werken, vpi/vci werden niet meer aangenomen(0/35)
Ben daarom ook gillend teruggegaan naar versie 99.05.22.
Gelijk weer alles stabiel. Gelijk weer 850kB/s download ipv 130...
Hmm. Ik heb ook meerdere problemen.
Waar kan ik die oudere firmware vinden?

EDIT:
Hier dus: ftp://service.avm.de/Downgrade/FRITZ!Box_Fon_WLAN_7340/
Downgrade deed wonderen, wel triest dat -wanneer je geen wachtwoord op je backup file hebt- je er later niets meer aan hebt doordat de gui eist dat een wachtwoord opgeeft (wat dus altijd fout is). :+

[ Voor 18% gewijzigd door zAo op 07-12-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
weet iemand toevallig hoe ik de Fritz!Box in ADSL1-mode kan forceren?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 13-09 18:56
Vanochtend had ik een mailtje van m'n voip provider, dat m'n tegoed weer op was. Ik gelijk in de FritzBox kijken en weer allemaal spook telefoontjes. Terwijl ik qua versie helemaal up-to-date ben, kortom de beveiliging van de FritzBox is weer gekraakt.

Tot maart was ik heel enthousiast of de FritzBox (in mijn geval 7390), maar nu begin ik het wel zat te worden. Je vraagt je af hoe veilig apparaat is ook op andere facetten en om snel de fix uit te kunnen rollen hebben ze SMB (Windows Shares) support eruit gesloopt. Maar als de fix dan geen echte oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Kan je zien of ze ook allemaal via je Fritzbox zijn gemaakt? Het is natuurlijk ook mogelijk dat iemand via een andere weg je tegoed heeft geconsumeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Dat zou inderdaad kunnen. Maar helaas meldt de FritzBox ze zelf in het overzicht, exact hetzelfde als de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wat heb je dan naar buiten toe open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Remote beheer, zodat ik als ik in het buitenland ben m'n voip kan doorschakelen. Dus dat is best wel kwetsbaar en dat snap ik, maar met een gebruikersnaam en een goed wachtwoord (8+ tekens en speciale karakters) zou dat geen probleem moeten zijn.
Verder is er nog een FTP account dat open staat zodat de backup van m'n VPS op de Fritz Box (USB stick) afgeleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat FTP-account zou je eventueel kunnen ondervangen door bijvoorbeeld een dropbox-client op je VPS te draaien waarin je je backups zet. (of andere cloud-client)
En telefoon doorschakelen kun je (meestal) toch ook via je voip-provider doen?

Maar goed, remote-beheer staat dus open...
Ik neem aan dat je je wachtwoorden (dus ook de Voip richting je provider) na de eerste keer wel hebt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Ja met die update moest je alles opnieuw instellen als je iets van buitenaf open wilde zetten. Het probleem is niet om het op te lossen. Met één vinkje uit zit het veilig dicht, maar het was nu net de luxe van FritzBox dat als je ergens vandaan in je thuisnetwerk wat wilde aanpassen/opzoeken dat je er gewoon bij kon met alles op één centrale plek.

FTP vervangen door Dropbox is niet echt een optie, op de VPS draait onder andere een Owncloud instantie (zeg maar Dropbox in eigen beheer, want dat vind ik wel zo prettig) en om dan gevoelige data weer ergens op een andere server te zetten die niet door mij beheerd wordt is een beetje het paard achter de wagen. Maargoed de backups op een lekke FritzBox zetten is ook geen oplossing, dus we gaan maar weer eens met data en functionaliteit schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je kunt de data toch encrypten voor je het op een Dropbox zet?
Sowieso is encrypten van backup niet verkeerd.

Pagina: 1 2 3 Laatste