• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Is het iemand gelukt om zelf een PPPoE verbinding op te zetten met een xs4all VDSL account door de 7340?
Ik heb de FB in bridging modus gezet, maar ik krijg op geen PC/Firewall/e.d. een PPPoE opgezet naar xs4all.

* BlaTieBla wil zijn Juniper firewall gaan gebruiken ipv de FB

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet hoe je dat zou kunnen doen. Een verbinding is altijd tussen twee eindpunten. Een eindpunt staat bij jou. Het andere eindpunt is de DSLAM van xs4all (of KPN). Zo ver ik weet, doet xs4all geen PPPoE. Dus je kunt proberen wat je wilt, maar de DSLAM zal nooit een PPPoE verbinding accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 22:53
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 00:29:
Ik zie niet hoe je dat zou kunnen doen. Een verbinding is altijd tussen twee eindpunten. Een eindpunt staat bij jou. Het andere eindpunt is de DSLAM van xs4all (of KPN). Zo ver ik weet, doet xs4all geen PPPoE. Dus je kunt proberen wat je wilt, maar de DSLAM zal nooit een PPPoE verbinding accepteren.
Dit geldt alleen voor ADSL verbindingen. De VDSL verbindingen werken wel degelijk op PPPoE.

zie ook deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:50
Wellicht handig voor de mensen die problemen hebben met Xs4all in de vorm van haperende verbindingen, resyncs en resets. Ikzelf had daar ook last van, wat tot grote frustratie leidde. Volgens de helpdesk kon het alleen telefonisch opgelost worden en niet per mailcontact, maar door drukte kwam ik er iedere keer niet aan toe om het echt goed met ze door te spreken.

Vorige week probeerde ik maar weer eens een firmware upgrade, deze keer naar 99.04.88. Dat leek niet te helpen, maar heel lang heb ik het niet geprobeerd.. Nadat ik dat gedaan zag ik bij de WLAN-settings namelijk iets raars:

De keuze van het Radio Channel stond op automatisch, maar in zijn wijsheid had de router gekozen voor channel 1, waarvan in het grafiekje te zien was dat er een heleboel verkeer van naburige netwerken aanwezig was. Dat leek me niet handig en toen heb ik hem handmatig op channel 3 gezet, dat volgens het grafiekje helemaal vrij was.

Sindsdien is de stabilitieit van het internet enorm verbeterd. Ik ben weer veel weg geweest, maar ik heb geen problemen gemerkt. Volgens de logs is er niets interessants gebeurd sinds die actie en ik werk al de hele ochtend thuis zonder haperingen. Dit lijkt de goede weg te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Heeft iemand de wake-on-lan functie al aan de praat? Met de nieuwe FW update werkt dit nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Followup voor mijn probleem.
Mijn lijn is nu naar 6400/786 gezet. De upstream stond voorheen op 1024, en syncte altijd naar 800-900Kbps. De upstream nu is exact 786. En dat lijkt te werken ! De afgelopen 24 maar 1 resync gehad (en dat kan toeval zijn).

Xs4all helpdesk medewerkers vertellen me dat de Fritzbox7340 veel "gevoeliger" is dan de Experiabox. Ik denk dat het omgekeerde het geval is. De Fritzbox zet waarschijnlijk een minder sterk signaal op de lijn dan de Experiabox ! Zeker weten doe ik dat niet (ik ga later de Experia er weer tussen zetten, en kijken of ik andere getallen zie, zeker wat betreft de upstream).

Ik weet dat ISPs op de DSLAM het signaal naar jou kunnen versterken. Ze doen dat liever niet, om dat de zgn. "crosstalk" in bundels van koperdraad negatieve effecten heeft op andere klanten. Ik vraag me af of mijn Fritzbox zelf zijn signaal sterker kan maken. Ik verwacht van niet, omdat anders alle klanten voor een hoop problemen kunnen zorgen.

Zoals het er nu uitziet kan ik met 5100-5900/768 en de Fritzbox redelijk draaien. Echter, de Experiabox doet het volgens mij veel beter. 6100/900 werkte prima. De helpdesk medewerker vertelde me dat ik misschien zelfs 7 of 8 Mbps downstream kan halen. Maar ze kunnen de DSLAM alleen instellen met vooraf-geconfigureerde profielen. Er is alleen 6500/1024 en 6500/768 en 8000/1024 en sneller. Dus om mijn downstream sneller te laten gaan, moet de upstream ook sneller. En in de upstream zit het probleem. Ik zou 8000/768 willen proberen, maar dat profiel is er nu niet.

Afijn, voorlopig werkt het. En 5100-5900/768 is acceptabel voor me.

Als ik xs4all was, zou ik flink aan de bel trekken bij AVM (de makers van Fritzbox). Het argument "de Fritzbox doet ADSL2, dus dan is het gevoeliger" is lulkoek. De Experiabox doet ook ADSL2. De Fritzbox mag dan geweldige software hebben, ik vind de hardware maar knudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Weet iemand hoe je de Fritzbox in bridged mode zet? Er staat een Cisco ASA5505 achter.

Onze oude speedtouch 568 kan dit wel maar volgens mij kan de fritzbox dit niet. Ik heb hem besteld icm 'Service plus' van XS4all. Voor MKB gebruik is het wel fijn om voor €10 p/m iets meer zekerheid te hebben mbt je verbinding...

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TD-er

Kan ik dus gewoon een STP kabel naar het modem trekken vanaf het ISRA punt? En hiervan alleen de 4 / 5 ader gebruiken? Zonder tussenkomst van splitter? Ik heb wel VOIP maar dat gaat over DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het maakt dus niet uit dat het soepele aders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:46:
@ TD-er

Kan ik dus gewoon een STP kabel naar het modem trekken vanaf het ISRA punt? En hiervan alleen de 4 / 5 ader gebruiken? Zonder tussenkomst van splitter? Ik heb wel VOIP maar dat gaat over DSL.
Dat gaat gewoon werken.
Sterker nog, het zou zelfs beter moeten werken dan met splitter, zolang je dus geen analoge telefoon over de lijn meer hebt.
Een splitter dempt het signaal namelijk.
Gebruik wel een twisted pair voor de pinnen 4/5, maar dat zou je sowieso al moeten doen voor ethernet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

MrDry schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:06:
Weet iemand hoe je de Fritzbox in bridged mode zet? Er staat een Cisco ASA5505 achter.

Onze oude speedtouch 568 kan dit wel maar volgens mij kan de fritzbox dit niet. Ik heb hem besteld icm 'Service plus' van XS4all. Voor MKB gebruik is het wel fijn om voor €10 p/m iets meer zekerheid te hebben mbt je verbinding...
Laat ik mijn eigen vraag dan maar ff beantwoorden:

Ik heb op de Fritzbox een "Exposed Host" route aangemaakt naar mn ASA5505. De gateway van mn ASA5505 verwijst nu naar de Fritzbox. Een soort DMZ oplossing dus.

E.e.a. lijkt vooralsnog naar behoren te werken.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TD-er

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5137/5468197112_3e489dae33_z.jpg

Op deze manier direct naar de Fritz box op ader 4 en 5 moet het dus werken? Er zit bij de fritzbox een rj-45 jack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

TD-er schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 07:46:
[...]

Dat gaat gewoon werken.
Sterker nog, het zou zelfs beter moeten werken dan met splitter, zolang je dus geen analoge telefoon over de lijn meer hebt.
Een splitter dempt het signaal namelijk.
Gebruik wel een twisted pair voor de pinnen 4/5, maar dat zou je sowieso al moeten doen voor ethernet.
Twisted pair is nergens voor nodig, tussen ISRA en modem, zeker niet als geen splitter hebt. Probeer alleen deze kabel zo kort mogelijk te houden (al maken die paar meter op de paar 100 naar de wijkcentrale ook geen bal meer uit). De kabel in de grond is een ordinaire telefoonkabel, dus waarom zou er na de ISRA ineens een TP-kabel moeten zitten? Alleen als je een splitter gebruikt is het aan te raden een TP-kabel te gebruiken deze wel echt zo kort mogelijk te houden, vanwege de door jou genoemde demping.

@Woonkamer
Dat zou inderdaad gewoon moeten werken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Het probleem met de wegvallende WLAN verbinding lijkt opgelost.
Sinds de firmware upgrade eigenlijk geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
deepbass909 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:40:
[...]

Twisted pair is nergens voor nodig, tussen ISRA en modem, zeker niet als geen splitter hebt. Probeer alleen deze kabel zo kort mogelijk te houden (al maken die paar meter op de paar 100 naar de wijkcentrale ook geen bal meer uit). De kabel in de grond is een ordinaire telefoonkabel, dus waarom zou er na de ISRA ineens een TP-kabel moeten zitten? Alleen als je een splitter gebruikt is het aan te raden een TP-kabel te gebruiken deze wel echt zo kort mogelijk te houden, vanwege de door jou genoemde demping.

@Woonkamer
Dat zou inderdaad gewoon moeten werken.
De telefoonkabel die in de grond ligt is ook enigszins getwist, alleen dan per 30 paren (of meer?) met een paar twists per meter.
Maar als je toch een ethernet kabel gaat leggen, kun je het beste gewoon een twisted pair gebruiken.
Een platte gewone telefoonkabel gaat ook werken, maar probeer die maar eens aan een RJ45 stekker te knijpen. Gaat je vrijwel niet lukken.
Standaard ethernet kabel met stekkers eraan heeft op pin 4&5 ook al een twisted pair. Je moet dus al haast moeite doen om het niet getwist te hebben :)
Daarnaast voorkom je storingen die tussen de ISRA en het modem opgepikt worden door bijvoorbeeld switching adapters, etc.

Normaal gesproken moet je de rode en blauwe draad gebruiken van buiten, maar soms heb je het DSL signaal op de andere aders staan. Let dus vooral even op hoe het nu is en sluit het hetzelfde aan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TD-er

Ik heb een gewone telefonie kabel gebruikt. ( 25 cm ) Je kan hem gewoon aanknijpen op een RJ-45 jack alleen de trekontlasting werkt niet meer, even een klein beetje secondelijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mijn ervaring met ander snoer dan CAT5(e)/6 kabel is dat je lang loopt te klooien om de aders er goed in te krijgen en je trekt ze vaak heel simpel ook weer los.
Maar goed, bij dergelijke korte afstanden van <1 meter zal je inderdaad heel weinig merken van verschil tussen twisted kabel en gewoon rechte kabel. Ook de impedantie van de kabel speelt dan heel weinig tot niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@TD-er
Geen probleem hoor om een platte telefoonkabel in een RJ-45 te knijpen, ik heb het vaak genoeg gedaan. Ook de trekontlasting werkt meestal goed genoeg. Daarnaast past een RJ11/12 stekker ook zonder problemen in een RJ45 socket. Hij lijkt iets minder stevig te zitten (iets meer zijdelingse beweging), maar zit gewoon goed.

Toen ik nog in de winkel stond was er een veilige vuistregel. Minder dan 10 meter tussen splitter en modem? Gewoon telefoonkabel. Meer dan 10 meter, dan UTP.

Dat de andere 2 kleuren (wit en oranje) voor signaal gebruikt worden, heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehoord. Ik weet alleen dat één van deze 2 voor een extra bel is (komt/kwam alleen het belsignaal over, geen spraak) en de andere voor een 2de lijn. Beiden worden eigenlijk niet meer gebruikt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
Weet iemand toevallig ook hoe ik CLIP (Calling line identification presentation ) kan activeren op de 7340 voor mijn DECT telefoons ? Ik doel dan op nummerweergave van degene die jou belt....

Mijn DECT telefoons (Philips) werken prima, maar ik heb helaas geen nummerweergave meer van mijn VOIP provider sinds ik ze op de 7340 heb aangemeld. Dit had ik vroeger (toen ik de eigenlijke Philips DECT basisstation gebruikte) nog wel

In de browser interface van de 7340 zelf zie ik de CLIP optie alleen maar bij de vaste porten (FON) staan en niet bij de DECT devices.

Nu heb ik met telnet ingelogd op de 7340 en zag ik in de file /var/flash/voip.cfg wel de volgende
regel staan, maar dat is echter bij de provider settings en niet die van de devices.

clipnstype = clipns_off;

Maar mogelijk is dit wel hulpzaam.

Weet iemand waar ik een beschrijving kan vinden van de opties van de voip.cfg of hoe kan ik CLIP op DECT op een andere manier kan activeren.

Werkt CLIP over DECT uberhaupt bij iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bij m'n ouders kregen we het op de Philips handsets ook niet werkend. M'n vader had uiteindelijk gewoon z'n dect-basis station op één van de telefoon aansluitingen zitten, maar dan werkt VOIP niet.
Omdat deze toestellen al wat op leeftijd waren en niet helemaal lekker wouden werken met de Fritz!box, heeft hij van Fritz! zelf handsets besteld. Wat ik van ze begrijp, werken deze helemaal probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
deepbass909 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:32:
[...]
Dat de andere 2 kleuren (wit en oranje) voor signaal gebruikt worden, heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehoord. Ik weet alleen dat één van deze 2 voor een extra bel is (komt/kwam alleen het belsignaal over, geen spraak) en de andere voor een 2de lijn. Beiden worden eigenlijk niet meer gebruikt.
De 2e paar wordt over het algemeen alleen maar gebruikt als de hoofdpaar problemen geven.
In een enkel geval was er mogelijk nog een ISDN actief met een DSL en moest er een 2e DSL op hetzelfde adres aangeleverd worden en is later de eerste DSL en ISDN van de lijn gehaald.
Zo was dat bijvoorbeeld bij mijn zwager zo geregeld.
Die 2e paar wordt niet meer gebruikt,maar ligt er wel gewoon. Dus in plaats van dure nieuwe lijn aanleggen zie je dat nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 14:53
Heeft iemand de nieuwste firmware al geprobeerd (99.04.89) en zo ja heeft dit verbeteringen ten opzichte van de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

rsoeting schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:29:
Heeft iemand de nieuwste firmware al geprobeerd (99.04.89) en zo ja heeft dit verbeteringen ten opzichte van de vorige?
Nee naar mijn idee nog steeds even brak.. ik weet alleen niet zeker of het aan de lijn ligt (xs4all) of dat het echt de FB is die moeilijk doet.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ik gebruik nu Firmware-Version 99.04.88 en bij mij zijn de WLAN verbindingsproblemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware .89 is nodig voor aanleg van IPTV van Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:56:
Firmware .89 is nodig voor aanleg van IPTV van Xs4all.
Als je IPTV activeerd in je modem ben je wel een van de maar twee poorten aan IPTV kwijt.
Echt bagger dat XS4ALL ook met VLANs aan de slag gaat voor IPTV.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 13-09 18:56
marigo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:40:
Heeft iemand de wake-on-lan functie al aan de praat? Met de nieuwe FW update werkt dit nog steeds niet.
Bedoel je Wake-On-Lan uit de router, of Wake-On-Lan pc2pc? Ik kan hier in huis de ene PC de andere PC zonder problemen laten ontwaken, maar uit de router heb ik het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt perfect de DSL verbinding met de fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
weet iemand of deze router ook het surfgedrag registreert?Wat ik eigenlijk wil weten op welke tijden welke sites worden bezocht?word dit gelogt in deze router?Ik heb deze router zelf niet,maar we willen wat surfgedrag controleren van iemand zonder dat die persoon het zelf doorheeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
vincedd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:00:
weet iemand of deze router ook het surfgedrag registreert?Wat ik eigenlijk wil weten op welke tijden welke sites worden bezocht?word dit gelogt in deze router?Ik heb deze router zelf niet,maar we willen wat surfgedrag controleren van iemand zonder dat die persoon het zelf doorheeft
Surf-locaties worden niet gelogd, maar wel wanneer welk WiFi device verbinding heeft, met welk IP-adres, hostname en snelheid en wanneer d'r geen enkel WiFi device meer is verbonden. (power-reductie springt dan aan)
En ook wanneer jij of je buren de magnetron aan hebben ;) (serieus waar)
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/FritzBox/FritzBox7340_logsWiFi.png
Verder worden alle telefoongesprekken (ook wanneer ze niet zijn opgenomen) gelogd en de internet-(re)connects.
Je kunt je dit ook dagelijks laten toemailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:17
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s  42008   3080
Min. DSLAM throughput   kbit/s  4096    64
Attainable throughput   kbit/s  22960   2432
Current throughput  kbit/s  22960   2288

Latency      16 ms   4 ms
Bitswap     on  on
Impulse Noise Protection        4.0 2.0

Signal-to-noise ratio   dB  8   6
Line attenuation    dB  28  -
Carrier record      A43 A43
Profile 8b

Dit is mijn connectie bij Interference resistance
staan de noise ratio en de INP 1 streeepje onder max performence de RFI staat op max stability en volgens bbned is de afstand tot aan de centrale 1240 meter. Mijn verbinding is redelijk stabiel maar valt toch wel minstens een keer in de twee dagen weg. Iemand nog tips?

Edit frimware is de laatste de 99.04.88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

MrDry schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:52:
[...]

Laat ik mijn eigen vraag dan maar ff beantwoorden:

Ik heb op de Fritzbox een "Exposed Host" route aangemaakt naar mn ASA5505. De gateway van mn ASA5505 verwijst nu naar de Fritzbox. Een soort DMZ oplossing dus.

E.e.a. lijkt vooralsnog naar behoren te werken.
Daar heb ik in combinatie met een Juniper SRX andere ervaringen mee. Ik moet SSL/TLS verbindingen expliciet doorzetten in de FB naar de SRX firewall. De rest gaat bij mij via de Exposed Host setting.

Ik heb daar wat vragen over gesteld bij AVN overigens, maar nog geen reactie over gehad (afgezien van de bedankt voor uw e-mail).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
jan-willem3 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:55:
[...]
Dit is mijn connectie bij Interference resistance
staan de noise ratio en de INP 1 streeepje onder max performence de RFI staat op max stability en volgens bbned is de afstand tot aan de centrale 1240 meter. Mijn verbinding is redelijk stabiel maar valt toch wel minstens een keer in de twee dagen weg. Iemand nog tips?

Edit frimware is de laatste de 99.04.88
Wat valt weg? de DSL verbinding, of je WiFi?
Bij de .86 firmware was de WiFi zo instabiel als maar kan en ik weet niet zeker of die voor iedereen zijn opgelost voor de .88 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramchieftec
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-03 23:48
Ik heb momenteel een groot probleem met deze modem.
Ik ben de enige die met mijn laptopje op het internet kan.
Helaas de andere 9 computers niet. Waarvan 1 werk computer die morgen weer gebruikt moet worden.
Geen lan verbindingen, de dsl valt constant weg en had afgelopen week dat steeds met 3 computers maargoed, de anderen werkten toen nog tot op de dag van vandaag.
We hebben de fritzbox nu precies een week in huis. hoe kan ik een goede en stabiele verbinding met dat ding maken?? Overigens heb ik de nieuwste firmware er net maar op gezet maar dat werkte helaas niet..

Ik heb gelezen dat de oude firmware 99.04.83 wel goed werkt. althans bij sommigen. Mijn modem werdt geleverd met 99.04.86. Wie kan mij die andere file toesturen als dat het probleem kan verhelpen?

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
TD-er schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:57:
[...]

Bij de .86 firmware was de WiFi zo instabiel als maar kan en ik weet niet zeker of die voor iedereen zijn opgelost voor de .88 firmware.
Ik heb het niet uitgebreid getest, maar ik ben na het updaten naar de .88 firmware voor Wi-Fi overgegaan van een D-Link DIR-655 (die ik alleen als AP gebruikte) naar de 7340 (scheelt immers een extra apparaat), maar dat heeft vanwege een aantal Wi-Fi disconnects niet langer dan een avond geduurd. De DSL verbinding is wel 100% stabiel, maar Wi-Fi is in mijn geval dus niet echt werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
bramchieftec schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:34:
Ik heb momenteel een groot probleem met deze modem.
Ik ben de enige die met mijn laptopje op het internet kan.
Helaas de andere 9 computers niet. Waarvan 1 werk computer die morgen weer gebruikt moet worden.
Geen lan verbindingen, de dsl valt constant weg en had afgelopen week dat steeds met 3 computers maargoed, de anderen werkten toen nog tot op de dag van vandaag.
We hebben de fritzbox nu precies een week in huis. hoe kan ik een goede en stabiele verbinding met dat ding maken?? Overigens heb ik de nieuwste firmware er net maar op gezet maar dat werkte helaas niet..

Ik heb gelezen dat de oude firmware 99.04.83 wel goed werkt. althans bij sommigen. Mijn modem werdt geleverd met 99.04.86. Wie kan mij die andere file toesturen als dat het probleem kan verhelpen?

Bram
In het menu kun je gewoon een firmware update laten uitvoeren, die wordt dan vanaf de AVM-ftp site gedownload.
Die .86 firmware was irritant instabiel met WiFi, maar in elk geval niet via LAN.
Kijk anders ook even of je een (andere) switch kunt gebruiken en het schijnt nog wel een verschil te zijn tussen LAN-poort 1 en 2. Probeer 'de andere' dus en eventueel via een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Iemand ook al eens gehad dat je wel een IPv6 adres krijgt en dan geen IPv4 adres meer?
Vandaag was het weer eens zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
llevering schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:45:
[...]

Bedoel je Wake-On-Lan uit de router, of Wake-On-Lan pc2pc? Ik kan hier in huis de ene PC de andere PC zonder problemen laten ontwaken, maar uit de router heb ik het nog niet geprobeerd.
Yep, wake on lan via de router. Maar heb hier inmiddels een andere oplossing voor. Ik gebruik nu een Synology NAS waarmee je een pc kunt laten "ontwaken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
zit er een firewall in de 7340 ?

Heb de modem nu een paar maanden en ben er super tevreden over. Was me alleen aan het afvragen of deze nu wel of niet een firewall heeft. Heb al wel de menu's door gespit maar niks gevonden. (en ja expert mode staat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TD-er

Me server had het laatst zag ik, maar dat was ook zo weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:09:
@ TD-er

Me server had het laatst zag ik, maar dat was ook zo weer voorbij.
Werkt jouw server als router, oftewel krijgt die de adressen toegewezen vanuit XS4all?

Ik heb het idee dat wanneer het DHCP-IPv6 request sneller terug komt dan voor IPv4, dat 'ie het dan niet nog een keer probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Nadat we de kabel van het isra punt naar de FB korter hebben gemaakt is hij stukke stabieler, net heel de nacht lopen downloaden en doen en geen centje pijn :) ook stom dat het mee geleverde stuk draad uber lang is...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
TD-er schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:57:
[...]

De dsl verbinding uiteraard anders zou ik geen info zoals de afstand tot de centrale vermelden. Wi-Fi heeft hier altijd super stabiel gewerkt maar zoals gisteravond is de DSL ongeveer 15 keer uitgevallen. UIterst irritant af en toe een ''PPPoE error: Timeout'' maar vaak ook gewoon alleen de melding internet connection cleared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Verschrikkelijk bagger ding, zeer onbetrouwbaar.

- twee weken goed gewerkt
- daarna resets, niet terugkomende LAN en of WAN
- modem + adapter gewisseld via Xs4all geen verschil
-UPS ertussen, andere switch er tussen, geen verschil
- geen splitter ( kale pots lijn)
- KPN lijnmeting OK (VDSL 100 meter van de centrale)
- packetloss op LAN met meerdere kabels, zelfs op 10Mbit , met grotere packet sizes 50%

probl;emen met alle firmwares tot en met de huidige .90

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
heb je er ook al een switch tussen gebruikt?
Het schijnt (uit de diverse berichten op de nieuwsgroepen) dat de ethernet implementatie niet helemaal conform de standaarden zijn.

en met de nieuwste firmware is 1 poort voor IPTV heb ik begrepen.

Oh en heeft het bij jullie ook geonweerd de laatste tijd?

[ Voor 11% gewijzigd door TD-er op 30-04-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:00
KPN heeft bij ook eea nagekeken, van ander aderpaar, verdeelkast, etc... 2 maanden geduurd.

XS4ALL geeft nu ook toe dat er problemen zijn (intussen wel klanten blijven aansluiten...) met de zogenaamde Ikanos-lijnkaarten en de FritzBox, een update moet het 'disconnect' probleem verhelpen. Ik word er moe van, moet het nog zien dat nieuwe software een oplossing is. In theorie is de 7340 een mooi modem, in theorie...

"XS4ALL levert internet via het netwerk van Bitstream, onderdeel van KPN telecom. Om iTV te leveren moeten klanten op een type centrale aangesloten zijn, de ISAM centrale. Men gebruikt in deze centrales verschillende kaarten waaronder de NVLT-C met een chipset van Ikanos.

Deze chipset bevat een fout. Wanneer deze tracht te communiceren middels de ADSL2+ standaard op de ADSL (1) frequentie is de impedantie niet optimaal. Zodoende valt de lijn uit. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Sinds gisteren merk ik trouwens ook iets vreemds met de WiFi van mijn FB.
Ik heb 2 WiFi accesspoints in huis. 1 op de 2e verdieping en de Fritzbox op de begane grond.
De WiFi van de Fritzbox is boven vrijwel niet bruikbaar op die etage en het AP boven is tegelijk ook een Gbit switch.

Maar nu blijkt dat ik prima kan internetten wanneer ik via de FB verbonden ben, maar dan kan ik eigenlijk geen verbinding maken met machines in het interne netwerk.
Wanneer ik verbinding heb met het AP boven dan is het een compleet transparant netwerk.
Ik heb al even geleden de laatste firmware erop gezet en mijn laptop maakt gewoon verbinding met het accesspoint met het sterkste signaal. Dus ik ben mij niet continue bewust wanneer ik via welke route verbinding heb en dus weet ik niet hoe lang dit al speelt. Ik heb de FB al gerestart, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ivo-nl schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:54:
KPN heeft bij ook eea nagekeken, van ander aderpaar, verdeelkast, etc... 2 maanden geduurd.

XS4ALL geeft nu ook toe dat er problemen zijn (intussen wel klanten blijven aansluiten...) met de zogenaamde Ikanos-lijnkaarten en de FritzBox, een update moet het 'disconnect' probleem verhelpen. Ik word er moe van, moet het nog zien dat nieuwe software een oplossing is. In theorie is de 7340 een mooi modem, in theorie...

"XS4ALL levert internet via het netwerk van Bitstream, onderdeel van KPN telecom. Om iTV te leveren moeten klanten op een type centrale aangesloten zijn, de ISAM centrale. Men gebruikt in deze centrales verschillende kaarten waaronder de NVLT-C met een chipset van Ikanos.

Deze chipset bevat een fout. Wanneer deze tracht te communiceren middels de ADSL2+ standaard op de ADSL (1) frequentie is de impedantie niet optimaal. Zodoende valt de lijn uit. "
Ik heb dit ook inderdaad gelezen op de "xs4all.adsl" usenet group. Ik zit helaas ook op Ikanos.

Een firmware update naar 99.04.90 hielp niets.

Ik heb me oude speedtouch 546 uit de kast gehaald en deze ingesteld @ Bridged Mode, (Modem)
De fritzbox heb ingesteld via "Internet connection via LAN 1" (Router).
Dit werkt stabiel.

Het is wachten tot xs4all/avm met een oplossing komt.

how to:
speedtouch 546 bridge mode manual
Kies waarnodig voor:
PPPoA
VPI/VCI 8.48

Fritzbox als router
Internet -> Account Information
Connect via * Internet connection via LAN 1
Operating Mode * Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP)
Account Information * Account information required (PPPoE)
Connection settings * Select your Internet Service Provider "other Internet Service Provider"
User name "inlognaam@xs4all.nl
Password "joupass"
Maintain Internet connection permanently

[ Voor 19% gewijzigd door lt_cmd_data op 07-05-2011 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

lt_cmd_data schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 05:47:
[...]

Ik heb dit ook inderdaad gelezen op de "xs4all.adsl" usenet group. Ik zit helaas ook op Ikanos.

Een firmware update naar 99.04.90 hielp niets.

Ik heb me oude speedtouch 546 uit de kast gehaald en deze ingesteld @ Bridged Mode, (Modem)
De fritzbox heb ingesteld via "Internet connection via LAN 1" (Router).
Dit werkt stabiel.

Het is wachten tot xs4all/avm met een oplossing komt.
Er moet nog een update komen voor het probleem.
Uit de usenet groep heb ik begrepen dat het een ingrijpende verandering in de firmware wordt.
Dit omdat de chipset driver/firmware een volledige upgrade nodig heeft, de nieuwe versie heeft echter een compleet andere API/SDK, en die heeft weer een upgrade van de linux kernel nodig... enz enz...

AVM zou er wel druk mee bezig zijn, maar het is blijkbaar erg veel werk om een en ander te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik heb problemen met mijn FritzBox 7340 in combinatie met UPC 60mb kabelinternet. Heb er nu al een uur of 6 aan besteed en weet geen opties meer om uit te proberen.

Het betreft een XS4all ADSL FritzBox die op kabel als router kan functioneren.

Allereerste installatie ging prima, UPC modem op de WAN poort (LAN A/1) op deze router, dus maar 1 gigabit poort over, maar genoeg voor mij.

Vervolgens wat gelezen over de firmwares voor dit model en een update leek erg aantrekkelijk vanwege toegevoegde features en verholpen bugs.

Fabrieksinstellingen geladen; modem er weer aan en een succesvolle internet check door de router. Ook het windows 7 internetconnectie-icoontje was tevreden; ik heb verbinding, log vd router zegt succesvol een nieuw ip adres ontvangen te hebben van het modem (dat ik altijd opnieuw opstart bij aansluiten van nieuwe apparatuur met een ander mac-adres.)

Geen website wil laden, maar er wordt niet naar een server gezocht, nee, de browser wacht op verbinding met een server. Mail ophalen, dropbox connecten werkt ook niet. Tot mijn verbazing ben ik wel in staat om bv. google.nl te pingen.

Nog vreemder vond ik dat ik met mijn laptop op WIFI op de Fritzbox in deze toestand wel een goede verbinding had, waarbij alles naar behoren werkt.

Vervolgens mijn “oude” Netgear router teruggeplaatst en de Fritzbox –WAN op lan2 aangesloten en mijn kabelmodem op de netgear zoals gebruikelijk.

En toen werkte alles naar behoren. Vervolgens de netgear er weer tussenuit gehaald en weer de melding ”wachten op google.nl” in de browser. Na enige tijd gevolgd door: “de verbinding werd geherinitialiseerd”.

Vervolgens dit hele verhaal herhaald op mijn laptop’s LAN herhaald en precies dezelfde resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasteddie3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 22:00
Iemand al de Wake-on-Lan aan de praat gekregen vanuit de webinterface van de FB? Huidige versie is .90, voorheen wel gelukt, maar helaas werkt het niet meer.. Ondanks dat computer nu uit staat, zie ik af en toe wel dat die online zou zijn, er is dus wel enige vorm van communicatie tussen de fritzbox en de computer, maar WOL werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe beta firmware beschikbaar voor de FB 7340. Deze firmware verhelpt de stabiliteits-problemen in combinatie met IPTV.

www.xs4all.nl/~hardware/fritzbox-7340-19769.zip

Ik heb deze firmware vandaag zelf gebruikt bij een klant, en deze werkt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:39:
Er is een nieuwe beta firmware beschikbaar voor de FB 7340. Deze firmware verhelpt de stabiliteits-problemen in combinatie met IPTV.

www.xs4all.nl/~hardware/fritzbox-7340-19769.zip

Ik heb deze firmware vandaag zelf gebruikt bij een klant, en deze werkt perfect.
LETOP: Deze firmware werkt niet met op VDSL lijn... dus niet gebruiken op een VDSL lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Weet iemand of dit mogelijk is?

Bij xs4all kunnen ze je modem benaderen als jij je reset knop in duwt.. dus kunnen ze hem programmeren. Nu zou ik dit ook graag bij klanten willen doen, is dit mogelijk met fritzboxen? Dus dat ik een fritzbox bij de klant installeer.. en er problemen zijn met bijvoorbeeld de telefonie dat ik de klant de resetknop kan laten indrukken en ik het modem kan overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Robinski schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:00:
[...]

LETOP: Deze firmware werkt niet met op VDSL lijn... dus niet gebruiken op een VDSL lijn!
Aan de ene kant heb ik zoiets van: Meteen installeren! Maar aan de andere kant denk ik, 't is wel beta, dus het zou misschien wel meer problemen op kunnen leveren dan er nu zijn. (Heb een ADSL2 lijn)

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MHz schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:46:
[...]

Aan de ene kant heb ik zoiets van: Meteen installeren! Maar aan de andere kant denk ik, 't is wel beta, dus het zou misschien wel meer problemen op kunnen leveren dan er nu zijn.
Voordat je de firmware upload, krijg je de mogelijkheid om je instellingen op te slaan. Ben je niet tevreden, dan kan je dus altijd nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:00
@MR-Joop > als je even leest in de nieuwsgroep: downgraden kan niet! Alleen via een Windows tooltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Eergisteren een 7340 op een annex B (ISDN) installatie geinstalleerd bij mijn ouders.

Trained hoger in dan de oude speedtouch en tot nu toe rete stabiel (laatste firmware via de web interface opgehaald).

Blijkbaar kan het dus ook goed gaan :) Of de laatste firmware versies zijn goed :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo-nl schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:37:
@MR-Joop > als je even leest in de nieuwsgroep: downgraden kan niet! Alleen via een Windows tooltje...
Ivo-nl, ik heb vandaag nog geen tijd gehad om de xs4all nieuwsgroep in te zien. Toen ik vanmorgen de beschikking kreeg over de nieuwste firmware, vond ik het niet meer dan normaal om jullie hioerover te informeren.

Bij het teruggaan in firmware versie, ben ik uitgegaan van de voorgaande firmware releases.

Hiermee kon ik namelijk gewoon terug, hetzij via het windows tooltje, hierna importeerde ik dan de opgeslagen settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ben ik mijn settings dus kwijt als ik deze firmware installeer?
By the way, waar kan ik die nieuwsgroep vinden?

[ Voor 28% gewijzigd door GiantLeap op 19-05-2011 23:02 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee settings, ben je niet kwijt. Deze ben je alleen kwijt bij een factory reset.

Lokatie xs4all gebruikersgroep:

http://xs4all.gebruikers.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

MHz schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:00:
Ben ik mijn settings dus kwijt als ik deze firmware installeer?
By the way, waar kan ik die nieuwsgroep vinden?
Op een usenet nieuwsserver (bijvoorbeeld die van XS4ALL) en dan de groepen: xs4all.adsl en xs4all.general

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpeter
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 07:11
als eerste wat heeft het voor zin om ene beta uit te geven die aleen adsl en gene vdsl onderstuint?
volgens mij moet de orgiene releas tog ook egt vdsl aan kunnen en ik zou dan dus altijd een beta uit bregen eie in prinsiepe alles kan wat de orginenele releas ook zou moeten kunnen.
anders kun je tog nog niet de beta goed testen.

verder weet iemand waneer de orgienele of de beta releas uit komt die ook vdsl aan kan.
want heb namelik ene 20 mbit verbinding maar die KLOTE fb treant in op maxiemaal 12,2
hie heb ik al meerdere malen over ge klaagt maar krijg dan als antwoord dat ik te ver van de sentrale af zit.
volgens de ene medewerker namelik meer dan 1.2km en de andere zegt ongeveer 500 meter.
lekker verschil dus.
ook had ik voordat ik iptv van ze nam een verbinding van ongeveer 17 mb en die was prima stabiel.
aleen hebben ze nu dus een zwaardere filter of iets op de lijn zitten en die zorgd dat ik zoon belagelik lage snelhijd heb.

ik wagt dus met smagt op nieuwe fumware in de hoop dat hij weer hoger in gaat treannen.

groeten: peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

superpeter schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:08:
als eerste wat heeft het voor zin om ene beta uit te geven die aleen adsl en gene vdsl onderstuint?
volgens mij moet de orgiene releas tog ook egt vdsl aan kunnen en ik zou dan dus altijd een beta uit bregen eie in prinsiepe alles kan wat de orginenele releas ook zou moeten kunnen.

verder weet iemand waneer de orgienele of de beta releas uit komt die ook vdsl aan kan.
want heb namelik ene 20 mbit verbinding maar die KLOTE fb treant in op maxiemaal 12,2
hie heb ik al meerdere malen over ge klaagt maar krijg dan als antwoord dat ik te ver van de sentrale af zit.
volgens de ene medewerker namelik meer dan 1.2km en de andere zegt ongeveer 500 meter.
lekker verschil dus.
ook had ik voordat ik iptv van ze nam een verbinding van ongeveer 17 mb en die was prima stabiel.
aleen hebben ze nu dus een zwaardere filter of iets op de lijn zitten en die zorgd dat ik zoon belagelik lage snelhijd heb.

ik wagt dus met smagt op nieuwe fumware in de hoop dat hij weer hoger in gaat treannen.

Wellicht is het eerst handig te weten waarom de firmware opnieuw geschreven wordt door AVM.

Het grote probleem is namelijk dat er in de Ikanos DSLAMs (centrale) een probleem zit waardoor deze op ADSL2+ een probleem geeft in samenwerking met de Fritz!Boxen. Dit probleem is aan het licht gekomen sinds XS4ALL, televisie is gaan leveren, omdat televisie alleen via de Ikanos DSLAMs geleverd wordt.

KPN, de eigenaar van de centrales heeft aangegeven geen oplossing te lanceren, hierdoor moet AVM (fabrikant van de FirtzBoxen) een workaround maken. Om deze workaround mogelijk te maken, moet er in de FB een nieuwe chipset-driver komen, om dit mogelijk te maken moet de firmware volledig omgegooid worden omdat ook de volledige linux kernel en andere onderdelen opnieuw opgezet moeten worden.

AVM is, zoals aan de eerste beta te zien, begonnen om alles werkend te krijgen voor ADSL2+ lijnen, zodat het grote probleem dat speelt opgelost kan worden, zodat ze daarna rustiger de tijd hebben om ook VDSL support in te bouwen, problemen uit de eerdere beta op te lossen enz.

Om specifiek op jou probleem terug te komen:
1) heb je wel een VDSL lijn of heb je een ADSL2+ lijn? (je kunt in het modem zien waarop je intraint)
2) Hoe zijn je lijn waardes (SNR, Attenuation etc)
3) Hoe is de bekabeling tussen je ISRA en je modem?

4) Het kan zijn dat je lijn sinds overgang naar TV inderdaad lager intraint, dit omdat voor TV een ander DLM profiel geldt welke minder fouten toelaat. XS4ALL heeft in de nieuwsgroepen aangegeven hieraan te werken om zo toch de internet DLM profielen te gebruiken.

Ook wel er wordt door allerlei partijen aan verbeteringen gewerkt, maar je kunt nog even naar je eigen situatie kijken of er verbeteringen mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet helaas een eigen probleem met een FB 7340 toevoegen aan de lijst, maar het is wel een interessant probleem: als ik aan het uploaden sla (met een zeer bescheiden 80 tot 90 kB/s, harder gaat niet omdat mijn abonement het niet toestaat :) ) en tegelijkertijd telefoneer via VoIP, dan zal mijn gesprekspartner een hoop gekraak en onderbrekinkjes horen. Ikzelf blijf de andere partij prima verstaan. Dit probleem speelde niet met de FB 7170. Het fijne van het probleem was wel dat ik het op commando aan en uit kon zetten en dat de gesprekspartner dus meteen hoorde wat er gaande was. Ticket is aangemaakt bij AVM, nu afwachten maar.

Gelukkig doet de rest het prima. Ook de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultiGeo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 15:39
erikvanhoutert schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:52:
Weet iemand of dit mogelijk is?

Bij xs4all kunnen ze je modem benaderen als jij je reset knop in duwt.. dus kunnen ze hem programmeren. Nu zou ik dit ook graag bij klanten willen doen, is dit mogelijk met fritzboxen? Dus dat ik een fritzbox bij de klant installeer.. en er problemen zijn met bijvoorbeeld de telefonie dat ik de klant de resetknop kan laten indrukken en ik het modem kan overnemen?
Fritz kent een ding: Remote Access.
Hiermee kun je inloggen vanaf buiten aanzetten.
Geen knop drukken door klant nodig.
Zet er wel een sterk password op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

superpeter schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:08:

lekker verschil dus.

Inmiddels zijn er op de website van AVM beta's verschenen voor de 7340 en ook voor de 7390.
Ondanks dat het niet vernoemd is in de changelog zou ook het Ikanos probleem hiermee opgelost zijn (volgens XS4ALL).

Happy testing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Gisteren is er een monteur langs geweest en die heeft inderdaad die frimware er op gezet. Tot nu toe geen uitval gehad.

Na even wat googlen hier is de changelog:

Improvements in the 99.05.04-19947 version

DECT: NEW – secure DECT repeating mode for the FRITZ!Box
DECT: NEW – displays RSS feeds including the images they contain in the FRITZ!Fon MT-F and C3
DECT: NEW – customized MP3 ringtone with FRITZ!Fon C3 and MT-F
DECT: accelerated menu and list display and improved use of telephone book, call history and answering machine for the FRITZ!Fon C3, MT-F and MT-D
Internet: NEW – child protection software with filters for website and Internet applications
Internet: NEW – DS Lite support for connections to IPv4 nodes via native IPv6 access
Internet: automatic setup through supplier via TR-069 expanded to include IPv6 connections
Internet: IPv6 – new RFC 5969 tunnel protocol: IPv6 Rapid Deployment on IPv4 Infrastructures (6rd)
Internet: IPv6 workaround: until rebooted, Windows 7 will no longer accept the same prefix once it has been invalidated
Internet: support for VPN connections to the Microsoft Forefront TMG server
Internet: sporadically accumulated dynamic DNS updates eliminated
System: NEW – settings selectively transferred, even from older FRITZ!Box models and select Speedport devices
System: NEW – current calls and network activities displayed on the homepage
Telephony: option to open received faxes and listen to messages via the call history
Storage (NAS): NEW – media server and memory sharing (SMB) can be renamed
Storage (NAS): NEW – media sharing can be restricted to select USB storage partition (UPnP AV)
Storage (NAS): NEW – separate passwords for memory sharing in the home network and online
Storage (NAS): NEW – display of FRITZ!Box storage space in the Windows network environment (SMB share announcement)
Storage (NAS): fully revised UPnP AV media server 4.0

Known issues:

Not all parts of the webinterface are translated. All these parts will be shown german.
no internet connection possible on some VDSL lines

Link:

http://www.avm.de/en/serv...zbox-labor-7340-19947.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb recent mijn documenten en bestanden op een nieuwe externe HDD via USB aan de Fritz!box gehangen en de netwerkperformance is zeer laag. Bij het verkennen van de HDD als netwerkstations (in Windows 7 Verkenner) komt de lijst met mappen en bestanden tot wel 1 item per seconde tevoorschijn. Omdat dit onwerkbaar is ben ik de USB Remote Connection gaan gebruiken. De mappen vliegen nu tevoorschijn als ware het een lokale HDD.

Hoe kan dit performanceverschil worden verklaard? Het kan niet aan netwerkdrivers liggen. 'Groeperen' staat uit in de Verkenner. Hoe kan ik het evt. weer oplossen? Ik gebruik liever netwerkstations waarbij ik een stationsletter per subdirectory kan toewijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ander filesysteem misschien?
NTFS is bijvoorbeeld nogal CPU-intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Hoe kan het dan via een netwerkstation zo langzaam zijn terwijl bij een USB Remote Connection naar de zelfde schijf bloedsnel is. Enkel het netwerkprotocol ofzo is dan anders...

Edit: het lijkt inderdaad een NTFS-ding te zijn. In de USB Remote Connection Helpfile staat:
Using this function is recommended in the following cases:
...
when using special file formats (for example, NTFS) on a connected USB memory device
Een kijken of ik alles weer terug kan zetten naar FAT32... :(

[ Voor 48% gewijzigd door jfeelders op 02-07-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
jfeelders schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:08:
Hoe kan het dan via een netwerkstation zo langzaam zijn terwijl bij een USB Remote Connection naar de zelfde schijf bloedsnel is. Enkel het netwerkprotocol ofzo is dan anders...
USB remote connection is alleen de USB-communicatie en filesystem decoderen doe je dan op de PC zelf.
Wanneer je de files shared via netwerk-share, dan moet je FritzBox het filesysteem decoderen en bijhouden wie welke file benadert, incl locking enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Dat is inderdaad een duidelijke uitleg. Na een nachtje data heen en weer pompen en het formatteren van de schijf is de netwerksnelheid met FAT32 weer helemaal terug. Bedankt voor het meedenken.

Overigens: als je eens een grote HDD moet formatteren als FAT32 dan kan je dat vergeten in Windows (langzaam of onmogelijk). Met Fat32Formatter kan je grote schijven (zoals de mijne van 500GB) wel quick formatten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Er is een reden waarom je dat ook niet zou willen.
Boven de 32 GB is FAT32 niet echt betrouwbaar.
Wanneer je bijvoorbeeld een sub-directory zou willen weggooien waarin 1000-en kleine files staan, dan is de kans dat je hele filesysteem corrupt raakt aanzienlijk.
Ik heb het al meerdere malen zien gebeuren.

Oh en met FAT32 kun je geen files maken groter dan 4 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Klopt, maar ik heb maar 2 avi's die groter zijn. Van die datacorruptie wist ik niet en kan mijn vorige datacorruptie-problemen misschien verklaren (de reden waarom ik een nieuwe HDD heb gekocht). Ik heb echter 3 jaar met de vorige netwerkschijf gedraaid zonder problemen (500GB met FAT32) en kreeg pas onlangs datacorruptieproblemen (bestanden hernoemd met onbekende extensie).

Iemand http://www.avm.de/de/Service/FRITZ_Tools/browser_plugin.html al gezien? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door jfeelders op 03-07-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik zit met het volgende: hem op m'n Fritzbox een usb hdd aangesloten en ntfs geformatteerd.
ik wil 'm als NAS gebruiken en met een netwerkkabel aan m'n Dune prime mediaplayer hangen. Na wat testen en instellen zag ik via de Dune wel m'n films (avi formaat) staan maar geen flac bestanden. Waarschijnlijk omdat de mediaserver van de Fritz deze niet ondersteunt. De Dune wel. Dus in de Fritz de mediaplayer uitgeschakeld. Maar dan zie ik op de Dune geen content meer. Hoe kan ik nu via smb zorgen dat dit goed gaat? Ik las iets over een smb of nfs share maken. Hoe gaat dat op de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als je Fritzbox als NAS gaat dienen, dan kun je beter niet als NTFS formatteren.
Dat kost namelijk nogal wat CPU-kracht vergeleken met andere filesysteem-formaten.

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:25:
Als je Fritzbox als NAS gaat dienen, dan kun je beter niet als NTFS formatteren.
Dat kost namelijk nogal wat CPU-kracht vergeleken met andere filesysteem-formaten.
Ok, dus dat mag dan Fat zijn of ext2/3? Die worden ook door de Dune ondersteunt. Nadeel van FAT is toch dat je tot max. 4 gb kunt benaderen?
Maar hoe zit het dan met smb share op de Fritz?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 09:16 ]

• TD-er
Je kunt een hdd op de Fritzbox op 2 manieren benaderen.
- remote USB
- via smb

Via remote-USB maakt het filesysteem niet uit, omdat de FritzBox alleen maar de USB-communicatie hoeft door te geven.
Via SMB moet de fritzbox ook het filesysteem decoderen.

Als de Fritzbox Ext2/3 ondersteund via smb (verwacht ik wel), dan is dat de meest eenvoudige keus. (dan heb je geen beperkingen qua filesize, wat je bij FAT wel hebt)
Maar daarvoor maakt het voor je Dune dus niet uit wat voor filesysteem er op de hdd staat. Die communiceert dan alleen maar via Samba.

• jfeelders

jfeelders

Ik heb al een tijdje de 99.05.04-19947-beta voor de Fritz!box 7340 draaien. Hierin zit naast de FTP-toegang voor een aangesloten USB harddisk ook HTTPS-toegang. Ik heb dit aangezet maar kan het niet werkend krijgen. Ik heb tijdelijk ook de poortbeveiliging van xs4all uitgezet.

Moeten er nog additionele aanpassingen in bijv. firewall van de fb7340 worden gemaakt? Hebben jullie het al werkend gekregen?

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:22:
Je kunt een hdd op de Fritzbox op 2 manieren benaderen.
- remote USB
- via smb

Via remote-USB maakt het filesysteem niet uit, omdat de FritzBox alleen maar de USB-communicatie hoeft door te geven.
Via SMB moet de fritzbox ook het filesysteem decoderen.

Als de Fritzbox Ext2/3 ondersteund via smb (verwacht ik wel), dan is dat de meest eenvoudige keus. (dan heb je geen beperkingen qua filesize, wat je bij FAT wel hebt)
Maar daarvoor maakt het voor je Dune dus niet uit wat voor filesysteem er op de hdd staat. Die communiceert dan alleen maar via Samba.
Ik heb nu inderdaad remote USB geactiveerd. Maar als ik straks de Dune aan de Fritz hang (bedraad) zet ik Fritz weer op de NAS functie en de mediaserver uit. Dan zou de Dune dus via SMB gewoon moeten connecten zonder in de Fritz zaken in te stellen?

• TD-er
Ja je zou 'm via SMB moeten kunnen benaderen, maar het is wel of/of en niet en/en tussen samba en remote USB.
Via remote-USB heb je namelijk een lock op dat device (tenminste dat mag ik hopen) en dus kan de Fritzbox de hdd dan niet benaderen.
Als je het via Samba benadert zou de Fritzbox een lock moeten hebben op de hdd, omdat dat de enige is die het filesysteem en de hdd benadert.
Via Samba kun je dus wel met meerdere computers de data op de hdd benaderen, maar de Fitzbox is dus dan de enige die het filesysteem leest.

Ik gok dus dat je wel iets moet omzetten in de Fritzbox om de data op de hdd te kunnen benaderen via SMB, wanneer je dat nu via remote-USB doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:59:
Ja je zou 'm via SMB moeten kunnen benaderen, maar het is wel of/of en niet en/en tussen samba en remote USB.
Via remote-USB heb je namelijk een lock op dat device (tenminste dat mag ik hopen) en dus kan de Fritzbox de hdd dan niet benaderen.
Als je het via Samba benadert zou de Fritzbox een lock moeten hebben op de hdd, omdat dat de enige is die het filesysteem en de hdd benadert.
Via Samba kun je dus wel met meerdere computers de data op de hdd benaderen, maar de Fitzbox is dus dan de enige die het filesysteem leest.

Ik gok dus dat je wel iets moet omzetten in de Fritzbox om de data op de hdd te kunnen benaderen via SMB, wanneer je dat nu via remote-USB doet.
Na wat zoeken op internet is mijn conclusie dat Fritz niet standaard smb en nfs ondersteunt. Je kunt via Freetz (custom firmware) dit wel bereiken. Ik heb daar zelf geen ervaring mee en via de website van Freetz werd het mij niet veel duidelijker. http://freetz.org/wiki/packages/nfsd
Klopt mijn conclusie en zijn er mensen die me verder kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik gebruik een USB-stick op mijn 7340 en gewoon de originele firmware.
Wanneer ik \\fritz.box doe zie ik gewoon de data van mijn USB-stick. Dus hij ondersteunt wel degelijk smb.
Dat 'ie geen NFS ondersteunt, zou maar zo kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:57:
Ik gebruik een USB-stick op mijn 7340 en gewoon de originele firmware.
Wanneer ik \\fritz.box doe zie ik gewoon de data van mijn USB-stick. Dus hij ondersteunt wel degelijk smb.
Dat 'ie geen NFS ondersteunt, zou maar zo kunnen.
Ok. Dan moet ik nog uitpluizen hoe dit werkt i.c.m. de Dune mediaplayer.
Mijn voorkeur nu is wel NFS in combinatie met ext geformatteerde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor NFS heb je Freetz nodig. De wiki-pagina is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M66B schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:49:
Voor NFS heb je Freetz nodig. De wiki-pagina is hier.
Dankje, had 'm al gezien. Begrijp niet zo goed wat er onder "example configuration" staat. Dat moet je allemaal zelf instellen nadat je Freetz hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Freetz bouwen is vrij simpel: uitchecken met subversion, met 'make menuconfig' kiezen welke extra features je wilt (alle AVM functies blijven) en 'make' om te bouwen.

Ik raad je wel aan om voorlopig versie 1.2 te gebruiken en niet 'trunk', want daar zijn nog teveel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M66B schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:15:
Freetz bouwen is vrij simpel: uitchecken met subversion, met 'make menuconfig' kiezen welke extra features je wilt (alle AVM functies blijven) en 'make' om te bouwen.

Ik raad je wel aan om voorlopig versie 1.2 te gebruiken en niet 'trunk', want daar zijn nog teveel problemen mee.
Is er misschien een nederlandse tutorial hoe je Freetz installeert? Lijkt me nogal een uitgebreide procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Is er misschien een nederlandse tutorial hoe je Freetz installeert?
Niet dat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand in de regio Purmerend die mijn Fritzbox zou willen updaten met Freetz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:31
Inmiddels is er een nieuwe beta firmware verschenen, versie 99.05.05-20532. De vorige heeft bij mij de stabiliteit al flink verhoogd, zodra ik thuis ben zal ik deze eens installeren.

Changelist van deze versie:
Improvements in the 99.05.05-20532 version:
  • serveral HTML fixes
  • solved update problem for certain scenarios when language of FRITZ!Box was set to italian
  • solved IPv6 connection problems
De nieuwste (beta inbegrepen) zijn te vinden via deze link.

<edit>Changelist toegevoegd</edit>

[ Voor 27% gewijzigd door KoekjevanLU op 29-08-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beta firmware is inmiddels officieel, versienummer 99.05.05.

http://www.avm.de/en/fram...340%26category%3Dfritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 21:12
Zaterdag ochtend 3.30u ging rook melder af uit men bed gesprongen en op het geluid afgestormd dit kwam van de rookmelder uit de meterkast fritzbox 7340 compleet doorgesmolten! ding van de stroom afgetrokken en de stank uit men huis gejaagd. daarna weer verder gaan slapen Hoe dit alles komt is mij onbekend het is de bedoeling dat ie na 00.00u in powersaving modus gaat dit heeft ie dus neit gedaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

bah, was dat na de update of had je die nog niet gedaan ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
Ik heb de update nog niet eens uitgevoerd. Ik had er een beta versie opstaan van de firmware op aanraden van de xs4all helpdesk. Ik vraag me alleen af of er meer mensen hier op GOT zijn die al vaker hun Fritzbox hebben mogen retouren ivm defecten. :( ik vind het echt belachelijk toen we het oude speedtouch modem hadden zonder VOIP was het echt super sinds we VOIP van xs4all hebben in combi met fritzbox modem is het echt waardeloos geworden als dit zo doorgaat ga ik echt bij ze weg. Ik ben alle modem defecte bij elkaar al ruim 1 maand off geweest!!!! en je betaald er uiteindelijk wel gewoon voor! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mijn 7170 is eens defect geraakt door blikseminslag in de wijk. Dat was dus niet echt verwijtbaar IMHO. Wijkkast (of in elk geval de kaart naar mij toe) moest gereset worden toen er een ander modem aan hing.
Binnen een paar dagen had ik toen een nieuw modem binnen.

Maar smelten van een dergelijk modern apparaat is IMHO iets wat echt niet mag gebeuren.
Waarschijnlijk is er net iets te veel bezuinigd op de 220V adapter.
Keep us posted over wat XS4all erover te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
ik heb al een klein nieuwtje..... over 2 weken pas nieuw modem gistere hebben ik het oude modem uit de meterkast gebijteld (zat goed vast gesmolten) en daar betaal je dan 70 euro permaand voor :( ( 60 euro excl de btw kosten)

[ Voor 21% gewijzigd door DeadDevil6210 op 04-10-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom nog een bug tegen met de laatste firmware, mn wifi ip camere is niet meer te benaderen vanaf het internet met powersaving (wifi) aan.
Pagina: 1 2 3 Laatste