Ik zit al heeeel lang met het probleem dat ik mijn (oudere) computer (gebruikt als Media Center en file server) niet kan suspenden of hibernaten.
Als ik hibernate kies sluit mijn computer af, en als ik 'm aanzet gaat ie gewoon opstarten. (Werkt niet)
Bij suspend gaat mijn computer meteen weer aan, alsof het wel werkt maar iets 'm meteen weer aanzet. Het is niet de Power_on_USB (zie verderop in deze post).
Hiermee ben ik niet eerder naar Tweakers gestapt omdat ik dacht dat ik met mijn eigen initiatief te karig was voor een topicstart, maar ik kan met google voor dit moederbord (nog steeds) weinig nieuwe info vinden, en ik heb nog nooit succes gehad.
Sinds Ubuntu 7 (daarvoor draaide ik Windows XP en toen werkte het wel) heb ik elke 6 maanden een upgrade gedaan en ik zit nu op Ubuntu 10.04 (LTS); nog steeds no ball.
Het betreft mijn Asus P4C800 Deluxe mobo. Volgens mij is de overige hardware niet relevant maar laat ik maar even volledig zijn:
PS - op mijn veel oudere Compaq EVO 610c werkt het gewoon out of the box.
Als ik hibernate kies sluit mijn computer af, en als ik 'm aanzet gaat ie gewoon opstarten. (Werkt niet)
Bij suspend gaat mijn computer meteen weer aan, alsof het wel werkt maar iets 'm meteen weer aanzet. Het is niet de Power_on_USB (zie verderop in deze post).
Hiermee ben ik niet eerder naar Tweakers gestapt omdat ik dacht dat ik met mijn eigen initiatief te karig was voor een topicstart, maar ik kan met google voor dit moederbord (nog steeds) weinig nieuwe info vinden, en ik heb nog nooit succes gehad.
Sinds Ubuntu 7 (daarvoor draaide ik Windows XP en toen werkte het wel) heb ik elke 6 maanden een upgrade gedaan en ik zit nu op Ubuntu 10.04 (LTS); nog steeds no ball.
Het betreft mijn Asus P4C800 Deluxe mobo. Volgens mij is de overige hardware niet relevant maar laat ik maar even volledig zijn:
- Pentium 4 2,4GHz
- 1GB geheugen (2x512)
- Ubuntu 10.04 LTS, momenteel met kernel 2.6.32-23
- nVidia GeForce FX 5500 (AGP)
- SB Live! Value Edition (Emu10K1) (onboard disabled)
- Davicom 21x4x DEC-Tulip 10/100 Ethernet (PCI) (onboard is buggy en disabled)
- ATA Samsung HD401LJ, ATA Maxtor 6L200M0, ATA Maxtor 6B160M0
- [small]
- binfmt_misc
- ppdev
- parport_pc : PC-style parallel port driver
- shpchp : Standard Hot Plug PCI Controller Driver
- lp
- parport
- dm_raid45 : device-mapper raid4/5 target
- xor
- hid
- fbcon
- tileblit : Tile Blitting Operation
- font : Console Fonts
- bitblit : Bit Blitting Operation
- softcursor : Generic software cursor
- ohci1394 : Driver for PCI OHCI IEEE-1394 controllers
- intel_agp
- vga16fb : Legacy VGA framebuffer device driver
- vgastate : VGA State Save/Restore
- floppy
- dmfe : Davicom DM910X fast ethernet driver
- ieee1394
- skge : SysKonnect Gigabit Ethernet driver
- sata_promise : Promise ATA TX2/TX4/TX4000 low-level driver
- agpgart : AGP GART driver
- [/small]
- Uiteraard nieuwste BIOS van Asus
- Suspend bij ACPI in BIOS op S3 Only (vaak gelezen tip)
- USB Device Wakeup aan en uit gezet.
Volgens sommige artikelen zou dat de culprit zijn maar het enige verschil dat ik merk is dat enkele USB poorten aan de achterkant niet meer werken wanneer ze uit staan. (Ze staan nu ook uit). - Alternatieve package uswsusp:
sudo s2ram en sudo s2disk doen het gewoon niet. - Er was nog zo'n package die ik geprobeerd heb maar ik kan niet op de naam komen.
PS - op mijn veel oudere Compaq EVO 610c werkt het gewoon out of the box.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)