Kijk eens op eBay.
Verwijderd
Niet zozeer een accessoire voor je Mac alswel voor je Magic Mouse.... Fliders.

Niks mis met de Magic Mouse behalve die plastic voetjes.
Ik snap niet dat Apple hier geen voetjes gebruikt van hetzelfde materiaal wat bijvoorbeeld Logitech ook gebruikt.
Dat is toch algemeen gebruik bij een muis. Nee van die harde plastic strips. Het zal best werken op een mousepad, maar wie geen mousepad wil zit met een Magic Schuurpapier.
Het werd ook wel eens tijd dat er een fabrikant komt met betere voetjes voor de Magic Mouse.
Afgelopen weekend weer eens op Google geozcht en toen kwam ik die Fliders tegen.
Meteen besteld en vandaag binnen. Ik gebruik ze nu en het werkt tot nu toe goed. De strips zijn van een soort vilt. Glijdt goed en schuurt niet
Even afwachten hoelang ze meegaan.

$9,95 voor een setje van 2 paar.
Ik had ze met 4 dagen in huis vanuit Las Vegas.

Ik snap niet dat Apple hier geen voetjes gebruikt van hetzelfde materiaal wat bijvoorbeeld Logitech ook gebruikt.
Dat is toch algemeen gebruik bij een muis. Nee van die harde plastic strips. Het zal best werken op een mousepad, maar wie geen mousepad wil zit met een Magic Schuurpapier.
Het werd ook wel eens tijd dat er een fabrikant komt met betere voetjes voor de Magic Mouse.
Afgelopen weekend weer eens op Google geozcht en toen kwam ik die Fliders tegen.
Meteen besteld en vandaag binnen. Ik gebruik ze nu en het werkt tot nu toe goed. De strips zijn van een soort vilt. Glijdt goed en schuurt niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 22:33 ]
Ik wil graag <voornamelijk> films van iMac afspelen op mijn TV<HD ready/Panasonic 37PX80>. Nu heb ik een beetje rond zitten kijken, maar ik lees vooral goede bevindingen over Apple TV i.c.m. XBMC. Zijn er mensen hier die positieve ervaringen hebben met wellicht goedkopere alternatieven?
Gaude et aude
Hoe goedkoop wil je het hebben? Geloof me; EUR120,- is vrijwel niks voor een goede media speler.Cum Grano Salis schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:50:
Ik wil graag <voornamelijk> films van iMac afspelen op mijn TV<HD ready/Panasonic 37PX80>. Nu heb ik een beetje rond zitten kijken, maar ik lees vooral goede bevindingen over Apple TV i.c.m. XBMC. Zijn er mensen hier die positieve ervaringen hebben met wellicht goedkopere alternatieven?
gewoon nee.
als je je films vanaf je imac op je TV wilt afspelen heb je natuurlijk niet eens een apple TV nodig, maar alleen XBMC, PLEX, VLC o.i.d. nodig. een kabeltje van je imac naar je TV en je bent er al.Cum Grano Salis schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:50:
Er van uitgaand dat menig TV verder dan 3/4 meter van een TV afstaat lijkt me dat niet een hele handige optie. Het is maar wat je wilt natuurlijk maar het is verre van ideaal! Dan kan je beter kijken naar een mooie Media Streamer die gebruik kan maken van je iMac als opslag.Nerpissad schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:04:
[...]
als je je films vanaf je imac op je TV wilt afspelen heb je natuurlijk niet eens een apple TV nodig, maar alleen XBMC, PLEX, VLC o.i.d. nodig. een kabeltje van je imac naar je TV en je bent er al.
gewoon nee.
Ja, ik gebruikte mijn MBP weleens als primaire bron, maar dan dien je iedere keer weer de kabeltjes aan te sluiten etc. Vanwege gebruiksgemak is een mediaspeler dan een goede optie. Ik wil uiteraard niet teveel uitgeven, maar ik doelde eigenlijk meer op dezelfde prijsklasse als de aTV.
Een aTV is te gebruiken met meerdere Mac's neem ik aan, zowel films als op mijn MBP als op de iMac moeten kunnen worden gestreamed.
Een aTV is te gebruiken met meerdere Mac's neem ik aan, zowel films als op mijn MBP als op de iMac moeten kunnen worden gestreamed.
Gaude et aude
Kijk, de Apple TV is gewoon geen media streamer vanaf een opslag elders in huis (naast het streamen via AirPlay wat je limiteerd tot iTunes). Als je hem gaat hacken oke, maar dan is het gewoon XMBC wat je draait, dus als die vanaf meerdere bronnen kan afspelen; ja dan gaat dat werken ja. Koop je een andere media player zoals de WD Live oid dan ben je afhankelijk van het systeem wat daar op staatCum Grano Salis schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:25:
Ja, ik gebruikte mijn MBP weleens als primaire bron, maar dan dien je iedere keer weer de kabeltjes aan te sluiten etc. Vanwege gebruiksgemak is een mediaspeler dan een goede optie. Ik wil uiteraard niet teveel uitgeven, maar ik doelde eigenlijk meer op dezelfde prijsklasse als de aTV.
edit; en wil je een mediaplayer die werkelijk alles slikt wat formaten betreft en gewoon elk streaming protocol ondersteunt moet je kijken naar een iets hogere prijsklasse
[ Voor 8% gewijzigd door Bloemstukje op 18-07-2011 18:00 ]
gewoon nee.
Ik heb sinds vorige week een Apple TV met XBMC & PLEX en het werkt als een tierelier. Gewoon even jailbreaken en via de termial plex en/of XBMC instaleren en you're done.
Ik kijk nu echt dagelijks via de ATV films en series die op m'm externe schijf staan..
Ik kijk nu echt dagelijks via de ATV films en series die op m'm externe schijf staan..
Stream je ook vanaf je Mac? Ik wil ook een Apple TV halen, maar dan om vanaf mijn Mac naar de TV te streamen
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Hoe zijn je bevindingen na een maandje in gebruik?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:10:
Verwijderd
Goed. Ze werken nog steeds perfect.
Hiervoor heb ik een tijdje mouseglides van Mionix gebruikt. Van die strips die je zelf op maat moest knippen.
In het begin ging dat nog, maar gaandeweg kon ik elke week wel nieuwe strips plakken.
Dat was dus niet ideaal.
Die Fliders zijn een blijvertje. Heb nog 2 setjes liggen, want ik wist ook niet hoelang ze mee zouden gaan, maar voorlopig kan ik die setjes in de verpakking laten
Aanrader dus!
Hiervoor heb ik een tijdje mouseglides van Mionix gebruikt. Van die strips die je zelf op maat moest knippen.
In het begin ging dat nog, maar gaandeweg kon ik elke week wel nieuwe strips plakken.
Dat was dus niet ideaal.
Die Fliders zijn een blijvertje. Heb nog 2 setjes liggen, want ik wist ook niet hoelang ze mee zouden gaan, maar voorlopig kan ik die setjes in de verpakking laten
Aanrader dus!
Ik gebruik ze ook sinds een dag of 4, ben er heel blij meef.h schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:53:
[...]
Hoe zijn je bevindingen na een maandje in gebruik?
Ja ik stream daar vanaf, de AppleTV 2g heeft geen geheugen, dus ben je verplicht om te streamen..azt33 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:29:
Stream je ook vanaf je Mac? Ik wil ook een Apple TV halen, maar dan om vanaf mijn Mac naar de TV te streamen
Ah ok, bedankt voor je reactie. Ik was in de war met Apple TV eerste generatie, die wel een HDD had.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
edit
[ Voor 96% gewijzigd door baswww op 21-07-2011 16:39 ]
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:25:
Goed. Ze werken nog steeds perfect.
Dat was dus niet ideaal.
Aanrader dus!
Thanksrbrouwers123 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:14:
[...]
Ik gebruik ze ook sinds een dag of 4, ben er heel blij mee
Leuk als geintje: http://www.dealextreme.co...metic-mirror-silver-91010 Niet zo heel groot, maar wel cool.
No production networks were harmed during this posting
Dankje voor de tip. Net binnen. Ziet er prachtig uit.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:00:
Na de iHub is er nu ook de iHDD. Ziet er wel gaaf uit.
Heb mijn "oude" 500GB erin zitten, die vervangen was door een SSD.

woei!
die helaas geen 1080p kan streamen, voor mij de enige reden om niet allang zo'n prachtig apparaat in huis te hebben...SanderPS3 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:56:
[...]
Hoe goedkoop wil je het hebben? Geloof me; EUR120,- is vrijwel niks voor een goede media speler.
Verwijderd
Geen dank, heb hem zelf niet (wel een iHub2 onderweg) want ik heb er op dit moment niks aan maar ziet er erg leuk uit. Nu ook met verlicht logo.pasz schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:32:
[...]
Dankje voor de tip. Net binnen. Ziet er prachtig uit.
Heb mijn "oude" 500GB erin zitten, die vervangen was door een SSD.
[afbeelding]
Wauw die zijn wel lekker zeg
.
Heb nog 6 S-ata 2'5 liggen, dus ik denk ik er 3 om 3 ga bestellen, Wit en Zwart.
Ziet er goed uit !

Heb nog 6 S-ata 2'5 liggen, dus ik denk ik er 3 om 3 ga bestellen, Wit en Zwart.
Ziet er goed uit !
Leuk, die ga ik ook bestellen denk ik. Heb nog een 160GB 2.5" liggen, leuk ter vervanging van m'n USB stickie
Verwijderd
Zo de iHub2 is ook binnen. Erg tof klein ding alleen het kabeltje is een beetje kort maar goed wat kan je ook verwachten voor die 3 euro. 
Wat is er nieuw aan de iHub2 vergeleken met de eerste (?) versie van M.I.C. Store?
EDIT: Ook maar even een iHDD case besteld, ga mijn HDD binnenkort vervangen door een SSD dus dan heb ik de case vast
EDIT: Ook maar even een iHDD case besteld, ga mijn HDD binnenkort vervangen door een SSD dus dan heb ik de case vast
[ Voor 42% gewijzigd door f.h op 23-08-2011 15:52 ]
Verwijderd
Andere vorm en andere verpakking:
iHub (karton verpakking zoals de iHDD):

iHub2 (plastic doosje zoals de iPod's):
iHub (karton verpakking zoals de iHDD):

iHub2 (plastic doosje zoals de iPod's):

Ik heb tegenwoordig een Mac mini 2011 + 23 inch monitor en speakers op een dressoir in mijn slaapkamer staan. Dit alles naast elkaar neemt aardig wat ruimte in beslag. Ik ben op zoek naar iets wat op op of over mijn Mac mini heen kan zetten waar de monitor dan weer op gezet kan worden. Blijft er nog iets van de dressoir over...
Ik heb ze wel eens gezien van Raindesign ongeloof ik waar er ruimte was om je toetsenbord onder te schuiven maar in mijn geval wil ik de Mac Mini er dus onder hebben. Ik heb overigens niet direct behoefte aan een ingebouwde USB hub. Wat wel een vereiste is, is dat het geen consequenties moet hebben voor het Wifi signaal.
Kent iemand de ideale stand hier voor? Is deze het mooiste wat er is: http://macupgrade.eu/catalog/nustand-mini-p-258.html
Ik heb ze wel eens gezien van Raindesign ongeloof ik waar er ruimte was om je toetsenbord onder te schuiven maar in mijn geval wil ik de Mac Mini er dus onder hebben. Ik heb overigens niet direct behoefte aan een ingebouwde USB hub. Wat wel een vereiste is, is dat het geen consequenties moet hebben voor het Wifi signaal.
Kent iemand de ideale stand hier voor? Is deze het mooiste wat er is: http://macupgrade.eu/catalog/nustand-mini-p-258.html
[ Voor 5% gewijzigd door Valderrama op 23-08-2011 18:04 ]
Maccesity maakt allemaal soorten van dat soort spul als ik het goed zeg.
Die iHub 2 ziet er zeker goed uit. Lees dat iemand hem voor 3 euro ongeveer gekocht heeft. Die prijs ben ikt ot nu toe niet tegen gekomen op eBay bijvoorbeeld. Zie daar wel helaas alleen de zwarte en witte te koop staan, terwijl ik het liefst de grijze/zilveren wil hebben. Die past het beste bij een Macbook Pro imo.
Verwijderd
Denk dat je op mij doelt, heb er €3,74 voor betaald incl verzending door middel van een ebay veiling. Gewoon de biedingen in de gaten houden, vorige veilingen ging de hub net mijn neus voorbij, deze keer geluk gehad.Draicon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:10:
Die iHub 2 ziet er zeker goed uit. Lees dat iemand hem voor 3 euro ongeveer gekocht heeft. Die prijs ben ikt ot nu toe niet tegen gekomen op eBay bijvoorbeeld. Zie daar wel helaas alleen de zwarte en witte te koop staan, terwijl ik het liefst de grijze/zilveren wil hebben. Die past het beste bij een Macbook Pro imo.
De eerste iHub kun je voor omgerekend rond de 2 euro krijgen op buyincoins.com.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 20:23 ]
Ja, klopt inderdaad. Geweldige prijs betaald zou ik zeggen! Wist niet dat er ook biedingen van waren, maar ga die zeker in de gaten houden.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:22:
[...]
Denk dat je op mij doelt, heb er €3,74 voor betaald incl verzending door middel van een ebay veiling. Gewoon de biedingen in de gaten houden, vorige veilingen ging de hub net mijn neus voorbij, deze keer geluk gehad.
De eerste iHub kun je voor omgerekend rond de 2 euro krijgen op buyincoins.com.
Had de eerste iHub al gevonden op BuyInCoins.com, maar vindt hem persoonlijk erg lelijk. Bedankt voor de tip!
Ik ben niet bekend met stands voor de Mac mini, maar als het je om ruimtebesparing te doen is zou je ook een Wall Mount van H Squared kunnen proberen. Ik heb een mount voor Airport Extreme van H Squared en ben er erg over te spreken. De mount voor Mac mini is imo nog een stuk eleganter omdat er een aangepaste bottomplate wordt gebruikt, waardoor je helemaal niets van de bevestiging ziet.Valderrama schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:02:
Ik heb tegenwoordig een Mac mini 2011 + 23 inch monitor en speakers op een dressoir in mijn slaapkamer staan. Dit alles naast elkaar neemt aardig wat ruimte in beslag. Ik ben op zoek naar iets wat op op of over mijn Mac mini heen kan zetten waar de monitor dan weer op gezet kan worden. Blijft er nog iets van de dressoir over...
Verwijderd
Ben benieuwd..ik heb toevallig 2 dagen geleden vanuit amerika de mounts besteld voor mini/extreme en tc...lackaday schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:29:
[...]
Ik ben niet bekend met stands voor de Mac mini, maar als het je om ruimtebesparing te doen is zou je ook een Wall Mount van H Squared kunnen proberen. Ik heb een mount voor Airport Extreme van H Squared en ben er erg over te spreken. De mount voor Mac mini is imo nog een stuk eleganter omdat er een aangepaste bottomplate wordt gebruikt, waardoor je helemaal niets van de bevestiging ziet.
omgerekend met de dollar koers en verzendkosten nog goedkoper dan hier in nl....daarna heb ik een ouder type mini..waar hier in nl moeilijk een mount voor te kopen was..
Verwijderd
Cricket Laptop stand MacWhite

Laptopstandaard, makkelijk mee te nemen.
Voordelen: werkt goed, ziet er wel netjes uit.
Nadelen: achterste poot steekt uit waardoor je je scherm op niet-diepe bureaus niet ver genoeg naar achter krijgt. Het voelt wat ielig aan maar zit uiteindelijk redelijk degelijk in elkaar.

Nadelen: achterste poot steekt uit waardoor je je scherm op niet-diepe bureaus niet ver genoeg naar achter krijgt. Het voelt wat ielig aan maar zit uiteindelijk redelijk degelijk in elkaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 18:13 ]
Heb ook al een tijd zo'n zelfde soort stand, maar dan van dealextreme voor een paar dollar. Werkt prima.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:09:
Cricket Laptop stand MacWhite
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Geloof het of niet maar wist onlangs voor maar 5 euro onderstaande muis op de kop te tikken die mooi bij de laatste MBP past als in kleuren en toetsenbord.

puntgaaf en in zijn origineel doosje.

puntgaaf en in zijn origineel doosje.
Ik heb gisteren de Samsung SE-S084D in het zwart besteld. Voor als ik weer eens een nieuwe cd binnen krijg die ik op mijn Mac Mini 2011 wil rippen voor in de iTunes library.
De superdrive is natuurlijk het mooiste maar qua prijs toch echt wel te gortig. De Samsung externe speler/brander kwam op 36€ en ziet er wel slick uit.
http://www.productwiki.co...ages/samsung_se_s084d.jpg
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail
Nog even getwijfeld over de zilvere, maar al mijn andere hardware is allemaal zwart. Buitenbeentje is de Mac Mini...
De superdrive is natuurlijk het mooiste maar qua prijs toch echt wel te gortig. De Samsung externe speler/brander kwam op 36€ en ziet er wel slick uit.
http://www.productwiki.co...ages/samsung_se_s084d.jpg
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail
Nog even getwijfeld over de zilvere, maar al mijn andere hardware is allemaal zwart. Buitenbeentje is de Mac Mini...
[ Voor 24% gewijzigd door Valderrama op 01-09-2011 16:59 ]
Jammer ... Niet draadloos.
+ maar 1 knop

MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
Vandaag zijn er hier 2 witte iHDD's binnen gekomen 
Zal morgen wel even een foto plaatsen van alles
Zal morgen wel even een foto plaatsen van alles
Tijdje terug een Razer DeathAdder gekocht omdat mijn oude (Logitech) muis toch niet precies genoeg was voor werken met Maya.
Heb €50 betaald, en ben niet voor de Mac edition gegaan (die minder DPI heeft maar duurder is) en hij werkt perfect. Kan alle knoppen zelf instellen via de Razer software.
Heb €50 betaald, en ben niet voor de Mac edition gegaan (die minder DPI heeft maar duurder is) en hij werkt perfect. Kan alle knoppen zelf instellen via de Razer software.
Plaatjes samen met je setup weeer graag
haha
Diotav,diotav schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:32: Ik heb 2 zwarte iHDD's in bestelling staan.
zag dat je helaas DM niet hebt ingeschakeld. Zou je misschien ook een bestelling voor me willen plaatsten, heb helaas geen Paypal mogelijkheid.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik heb ook nog zo een liggen, Apple Pro Mouse. Vandaag de dag niet echt een handige muis meer inderdaad, 1 knop (ook geen zijknoppen) en geen scrollfunctie.
Voor mij zijn er ook twee iHDD's onderweg.
Eén heb ik echter alweer doorverkocht!
Eén heb ik echter alweer doorverkocht!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die iHDD's zijn die nog een beetje 'reliable'?
Hoe lang heeft bij jullie het verzenden van een iHub geduurd? Ik heb die van mij bij gainhappy2012 gekocht en die zegt hem op 1 sept verzonden te hebben. Heb overigens geen slechte vermoedens over de verkoper, die was juist erg geduldig met me omdat Paypal het eerst niet deed.
Afleveren iHdd + iHub duurde bijna 3 weken bij gainhappy2012. Geen zorgen, die Chinese postduiven hebben gewoon tegenwind.
Hij stuurde me overigens de verkeerde iHdd, namelijk de versie zonder verlicht logo. Die staat nu dus op marktplaats en gainhappy2012 stuurt me - met excuses - gratis alsnog het bestelde type.
Hij stuurde me overigens de verkeerde iHdd, namelijk de versie zonder verlicht logo. Die staat nu dus op marktplaats en gainhappy2012 stuurt me - met excuses - gratis alsnog het bestelde type.
[ Voor 44% gewijzigd door ItalFrk op 13-09-2011 21:06 ]
Ik meende me namelijk te herinneren dat hij/zij uit Hong Kong verstuurde en dat was voorheen altijd enorm rap bij mij binnen. Ach wachten we nog evenItalFrk schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:09:
Afleveren iHdd + iHub duurde bijna 3 weken bij gainhappy2012. Geen zorgen, die Chinese postduiven hebben gewoon tegenwind.
Ziet er mooi uit zon iHDD! Kunnen jullie ook wat zeggen over de snelheid van het dingetje? Is hij gewoon te vergelijken met een gangbare externe harde schijf?
Ik merk wel dat hij langzamer is dan mijn andere schijf van Freecom
http://www.macrumors.com/...thunderbolt-express-dock/
lekker handig voor bij de MBA, meer USB poorten, firewire and gigabit aansluiting. Hopelijk valt de prijs mee. Vraag me alleen af of je dan nog een extern scherm kunt aansluiten?
lekker handig voor bij de MBA, meer USB poorten, firewire and gigabit aansluiting. Hopelijk valt de prijs mee. Vraag me alleen af of je dan nog een extern scherm kunt aansluiten?
Ben niet echt kapot van het design. Ziet er maar simpel uit. En er zit ook een Thunderbolt aansluiting op als je het artikel goed leest, dus dat extern scherm zou geen probleem moeten zijn 
Die thunderbolt kabels zijn trouwens nog erg prijzig. Hoop dat hier ook snel een 3rd party oplossing voor komt.
Volgens LaCie zijn de Thunderbolt SSDs trouwens vanaf oktober te krijgen via Apple.
Destianto in "Het SSD in je Apple topic"
Die thunderbolt kabels zijn trouwens nog erg prijzig. Hoop dat hier ook snel een 3rd party oplossing voor komt.
Volgens LaCie zijn de Thunderbolt SSDs trouwens vanaf oktober te krijgen via Apple.
Owja dan kun je het externe scherm gewoon aansluiten aan de hub.Destianto schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:00:
Ben niet echt kapot van het design. Ziet er maar simpel uit. En er zit ook een Thunderbolt aansluiting op als je het artikel goed leest, dus dat extern scherm zou geen probleem moeten zijn
Waarschijnlijk werkt dat niet op de macbook air'sBrm-G schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:22:
[...]
Owja dan kun je het externe scherm gewoon aansluiten aan de hub.
http://www.macrumors.com/...ed-down-thunderbolt-chip/
39
"With Eagle Ridge only supporting a single DisplayPort output, MacBook Air users are only able to drive a single external display via the Thunderbolt port"?Fietsbel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:25:
[...]
Waarschijnlijk werkt dat niet op de macbook air's
http://www.macrumors.com/...ed-down-thunderbolt-chip/
1tje zou dan moeten lukken toch?
idd zo lees ik het ook. En aangezien de hub geen display is, zal dit geen probleem moeten zijn.
in 1 week tijd mijn ihub vanuit duitsland binnen. degelijk dingetje en werkt goed!
Ik zie hier mooie plaatjes van een iHDD-case verschijnen maar begrijp nog niet helemaal wat het precies is. Toevallig zoek ik een (klein formaat) externe harde schijf voor bij mijn macbook en vind de iHDD-case er in elk geval strak uitzien. Alleen welke inhoud aan harde schijf moet daar in?.. Ik snap het niet helemaal
Het is enkel een case. Elke 2,5" sata schijf past er in die je o.a terug vindt in notebooks e.d
Let wel dat sommige 750 GB en 1 TB schijven 12,5mm dik zijn en niet passen. Het moet gewoon standaard zijn.
Height 9.5 mm
Depth 100 mm
Width 69.85 mm
Let wel dat sommige 750 GB en 1 TB schijven 12,5mm dik zijn en niet passen. Het moet gewoon standaard zijn.
Height 9.5 mm
Depth 100 mm
Width 69.85 mm
[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 15-09-2011 20:39 ]
Ok bedankt! Als ik dus een dergelijke 2,5" schijf koop en hem vervolgens in deze case doe kan ik hem daarna als externe harde schijf gebruiken?
yep, eventueel formatteren naar HFS en klaar voor gebruik.
ik denk dat ik ook zo'n ihdd case via ebay ga aanschaffen!
Intussen ook eens besteld ... Kost nu "slechts" $17,90 incl. verzendingskosten.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:10:
[afbeelding]
Meteen besteld en vandaag binnen. Ik gebruik ze nu en het werkt tot nu toe goed. De strips zijn van een soort vilt. Glijdt goed en schuurt nietEven afwachten hoelang ze meegaan.
[afbeelding]
Gaan die Fliders van jou nog steeds mee?
[ Voor 10% gewijzigd door lux op 16-09-2011 22:35 ]
MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
waar vind jij ze voor die prijs?lux schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:08:
Intussen ook eens besteld ... Kost nu "slechts" $17,90 incl. verzendingskosten.
[...]
Niet helemaal mee eens. Ik vindt het display nogal gelimiteerd omdat het enkel Thunderbolt / displayport ondersteunt.
Het zal dus niet een TV kunnen vervangen (reciever) , geen HDMI aansluiting om bijvoorbeeld je gameconsole er aan te hangen. Jammer, misschien in de toekomst….
Het zal dus niet een TV kunnen vervangen (reciever) , geen HDMI aansluiting om bijvoorbeeld je gameconsole er aan te hangen. Jammer, misschien in de toekomst….
een PS3 etc is geen Apple product dus niet helemaal waar dit topic voor is.Destianto schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:46:
Niet helemaal mee eens. Ik vindt het display nogal gelimiteerd omdat het enkel Thunderbolt / displayport ondersteunt.
CInema display is niet ontworpen voor gameconsoles of andere dergelijke hdmi apparaten.
Het is gemaakt voor de MacBook/Mac pro/Imac/Mac mini.
Het is gemaakt voor de MacBook/Mac pro/Imac/Mac mini.
Destianto schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:46:
Laten we het erover eens zijn dat ACD of TBD een externe monitor is, met een prachtige resolutie.
Gezien het formaat 27" zou het voor mij een rechtvaardige vervanging zijn van een TV omdat je er zowel productief op kan zijn, als genieten van multimedia.
Uiteraard begrijp ik dat het hier om 2 verschillende producten gaat, wat ik enkel wilde zeggen is dat het dus jammer is, dat je nog niet je hele huis kan inrichten met van die mooie Apple producten, want had graag mijn Samsung LED tv ingeruild indien het mogelijk was geweest.
Gezien het formaat 27" zou het voor mij een rechtvaardige vervanging zijn van een TV omdat je er zowel productief op kan zijn, als genieten van multimedia.
Uiteraard begrijp ik dat het hier om 2 verschillende producten gaat, wat ik enkel wilde zeggen is dat het dus jammer is, dat je nog niet je hele huis kan inrichten met van die mooie Apple producten, want had graag mijn Samsung LED tv ingeruild indien het mogelijk was geweest.
Ik snap je probleem, maar je geeft aan dat je hem wilt vervangen voor je LED TV. Dat je dan tegen aansluitmogelijkheden aanloopt is logisch, het is een TV vs. een Monitor, geen goede vergelijking. Plus het is hier het topic over accessoires voor je apple computer. Of hij dan niet compatible is met je non-apple spul is misschien vervelend, maar irrelevant voor dit topicDestianto schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:45:
Laten we het erover eens zijn dat ACD of TBD een externe monitor is, met een prachtige resolutie.
gewoon nee.
Op de website van Fliders?

http://www.fliders.com/fl...c-mouse.htm?view=products
[ Voor 41% gewijzigd door lux op 16-09-2011 22:35 ]
bedoelde de iHDD niet die andere dingenlux schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:34:
[...]
Op de website van Fliders?![]()

Ik zie toch echt $9,95 op mijn schermlux schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:34:
[...]
Op de website van Fliders?![]()
Edit: laat maar ik snap het al.
[ Voor 6% gewijzigd door Jorussio op 17-09-2011 02:04 ]
Verwijderd
Ik ben echt wel op zoek naar die Fliders. Ik wil eventueel wel even de Apple Reseller binnenlopen om te vragen, maar ik betwijfel of ze die hebben...
Ik kan van de website ook niet afleiden of ze verzenden naar nederland en hoe duur dat dan gaat zijn.
Iemand ervaringen hiermee?
Ik kan van de website ook niet afleiden of ze verzenden naar nederland en hoe duur dat dan gaat zijn.
Ervaring niet maar er is een flatrate worldwide van 6,95$, daar is Nederland bij.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 08:02:
Niet helemaal. 17 USD (oftewel ongeveer 12 EUR) voor 2 setjes (2x2 strips) in Flider Green.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 08:52:
Dus dat is dan 17 USD / 12 EUR voor een setje Fliders?
[ Voor 19% gewijzigd door lux op 17-09-2011 11:37 ]
Ik heb ze hier ongeveer 2 maanden geleden besteld bij hun eigen webshop. Levertijd was zo'n 10 dagen.MacZappa schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 08:36:
[...]
Ervaring niet maar er is een flatrate worldwide van 6,95$, daar is Nederland bij.
Ben er tevreden over, alleen ze slijten hard en worden heel snel vies. Na 6 weken moest ik al het 2e setje gaan gebruiken. Dus een prima product alleen naar mijn mening snel versleten.
Verwijderd
Maar de Fliders kunnen toch ook in zwart besteld worden? Ik zie daar geen meerprijs bij staan.
Je antwoord staat in de 2e post op deze pagina: Verwijderd in "Dé accessoires voor bij je Apple Computer"Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 08:02:
Ik ben echt wel op zoek naar die Fliders. Ik wil eventueel wel even de Apple Reseller binnenlopen om te vragen, maar ik betwijfel of ze die hebben...
Verwijderd
Yep. Gebruik nog steeds m'n eerste setje. Werkt echt goed!lux schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:08:
[...]
Intussen ook eens besteld ... Kost nu "slechts" $17,90 incl. verzendingskosten.
Mijn iHDD is inmiddels ook binnen. Ziet er prima uit en werkt ook perfect.
Die gainhappy2012 raad ik echt aan als verkoper. Er zijn bij mijn aankoop behoorlijk wat dingetjes geweest. Ik kon niet automatisch via eBay via Paypal betalen, na contact met eBay support moest dit uiteindelijk alleen via Paypal. Vervolgens kreeg ik van de week een automatische melding dat er een geschil was geopend omdat ik niet betaald had. De verkoper was geduldig en heeft die case ook snel voor mij weer gesloten. Ik ben tevreden!
Die gainhappy2012 raad ik echt aan als verkoper. Er zijn bij mijn aankoop behoorlijk wat dingetjes geweest. Ik kon niet automatisch via eBay via Paypal betalen, na contact met eBay support moest dit uiteindelijk alleen via Paypal. Vervolgens kreeg ik van de week een automatische melding dat er een geschil was geopend omdat ik niet betaald had. De verkoper was geduldig en heeft die case ook snel voor mij weer gesloten. Ik ben tevreden!
Zojuist ook een iHDD bij hem besteld, hoe lang duurde het ongeveer voordat hij binnen was?f.h schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:31:
Mijn iHDD is inmiddels ook binnen. Ziet er prima uit en werkt ook perfect.
Ik meen dat die van mij 1 september verstuurd is. Dat komt dus wel overeen met de 3 weken die hier ook genoemd werden.
iHDD Unboxing / Review |
In dit topic kwam ik net als vele de leuke 2,5" Externe HDD behuizing tegen.
Omdat ik in eerste instantie geen Paypal account had, heb ik getracht enkele tweakers in dit topic te benaderen met een verzoekje, maar een reactie bleef in meerdere gevallen helaas uit, wat me enigszins teleurstelde in het teken van vriendelijkheid.
Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen en een bestelling geplaatst op 13 September. bij BestSellerKing
De Cases hebben me $ 23,50 ( ~ € 17,15 ) per stuk gekost inclusief verzending vanuit Hongkong.
De volgende dag een betalingsbevestiging ontvangen, en confirmatie van verzending op 14 September.
Op 21 September, exact 8 dagen later kwam het pakketje aan.
Positieve punten: |
* Behuizing is voorzien van een mooi hoog kwaliteit lijkend design. |
* De 2,5" sata HDD past precies, geen ruimte voor speling, en door de lig kussentjes erg stabiel. |
* Het apple logo licht op ( handig in het donker of als je hem even niet ziet liggen ) |
Negatieve punten: |
* De behuizing is een klik systeem zonder schroeven, en derhalve niet makkelijk te her-openen zonder krassen / schade aan te richten. |
Twee doosjes, en een bedank kaartje, met verzoek om feedback. |
Enigszins een vergelijking met de verpakking van de iPhone / iPod Touch |
Wat zit er nu in de doos ? |
En in de witte ? |
HDD er in schuiven en klaar. |
Design. |
De test om te zien of het werkt en verlicht. |
Die zien er wel heel goed uit
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Ook maar eens eentje besteld. Nu nog een leuk HDD zoeken. Wat stoppen jullie erin?
Op de verkopersite staat dat die enclosures/chipsets maar up to 500gB disks aankunnen?
Turtles & Coffee
Interessant om te melden dat er dus verschillende iHDD's in de omloop zijn. Niet alleen qua kleur en wel of geen oplichtend logo, maar ook de verpakking. Er zijn dus meerdere partijen actief.
Bij welke verkoper had jij de jouwe besteld?diotav schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:16:
Interessant om te melden dat er dus verschillende iHDD's in de omloop zijn. Niet alleen qua kleur en wel of geen oplichtend logo, maar ook de verpakking. Er zijn dus meerdere partijen actief.
@ Jmachielsen,
Dat komt omdat voorheen HDD groter dan 750 GB iets dikker waren. De technologie staat echter niet stil
, en het maximum is derhalve 1 TB, let wel mocht je dit volume willen dat de HDD niet dikker is dan 9,5mm.
Dat komt omdat voorheen HDD groter dan 750 GB iets dikker waren. De technologie staat echter niet stil
@Bm-G .. gainhappy2012.
Verwijderd
En weer een nieuw "Apple" product de USB SD TF Card Reader with light up logo staat er nu in de lijst bij die gainhappy.