Hoe neem jij je pc mee naar lanparties ?
haha just kidding
ziet er echt bruut uit!
All-Round nerd | iRacing Profiel
Verhuis wagen :-)w4rguy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:20:
strikvraag ...
haha just kidding
ziet er echt bruut uit!
↓ volgende bericht hieronder ↓
Verwijderd
Ik dacht dat dit alles in een mobilhome geplaatst wasw4rguy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:20:
strikvraag ...
haha just kidding
ziet er echt bruut uit!

Wel prachtig gedaan!
ScheepscontainerVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:29:
[...]
Ik dacht dat dit alles in een mobilhome geplaatst was![]()
Wel prachtig gedaan!
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Zelf organiseren?w4rguy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:20:
strikvraag ...
Maar weer even l3p, pure jaloerzie. Machtig mooie build en het blijft maar doorgaan, kudo's!
Neem je dan je rad apart mee ofzo? aangezien je geen radiatoren in je bureau hebt toch?l3p schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:47:
Misschien dat ik eenmalig naar The Party ga volgend jaar, speciaal voor De forum leden van Highflow
Ik moet daar dan namelijk een custom aluminium beugel voor gaan maken.
Denk net zoiets als de poten van een schooltafeltje
En stiekem ook blij voor mezelf, want zo kan ik nog iets langer genieten van de build.
weer verassen
mooie build
echt top
wil wat wat benchmarks zien
met die nieuwe gpu's
| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |
Ben benieuwd als het af is... Zou hem zelf ook wel willen hebben alleen geen budget ervoor
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Wat ga je met je oude moederbord uitvoeren?
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Gewoon weglaten, doet afbreuk aan het geheell3p schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:42:
Ik was wel van plan om ze te gebruiken, maar eigenlijk zitten alle 4 sloten vol
Mooi spulletje
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Top man, bedanktl3p schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:11:
Tja ik kon het niet laten
Ik gebruik de EK thermal pads die standaard bij een WC blok meegeleverd worden.
Er zijn ook verschillende dikte's
Zijn hier los verkrijgbaar
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Allereerst, nogmaals bedankt Highflow, EKWB en Asus !
Zelfs op air zijn ze lovely.
Maar toch maar gauw de blokkies erop
Je kan rustig een avondje uittrekken voor 2 kaarten.
En dat is 1
En dat is 2
Even kleine pauze gehad, moest wachten op een vervangend onderdeel voor het EK rex3 blok (was gebroken bij transport)
En naar Cebit geweest om persoonlijk 1 van de sponsors te bedanken
En het onderdeel kwam mooi de dag daarna binnen
Nog best een ingewikkeld blokje, er zitten 4 O-ringen in verwerkt.
En nu de aanpassingen nodig voor het grotere moederbord, en alle extra benodigde voedingen voor de videokaarten.
Moest alles met handgereedschap doen omdat ik geen zin had om het volledige bureau uit te bouwen.
Ook de mainboard tray had een beurt nodig.
Schijfjes speciaal voor aluminium.
Nu nog even vijlen, dremelen en schuren.
En klaar
Nu kan het passen en meten van de Bitspower onderdelen beginnen
Elke sli connector moet tot op de millimeter passen.
En 1 van de vele keren inpassen in het bureau.
Nog 1 verbinding te gaan.
Kreeg de tip van K3nny om ook gelijk de silvercoil even op te poetsen, doen we !
Komt nogal wat vanaf
Maar hij is weer shiny
Kabel voor de molex voedingen op de Rex3.
Na een uur kreeg ik het dan toch voor elkaar om alle kabels vlak onder de mainboardtray door te krijgen.
In totaal lopen er onder door :
3 x Multilane Sata (12xsata300)
6 x Sata
1 x Molex voor Asus Xense
1 x Molex voor Rex3
2 x 8 pins Pci-e voor gtx580
2 x 6 pins Pci-e voor gtx580
1 x 24pins voor rex3
En wat teasers voor volgende week
Bij het downloaden van een nieuwe bios voor de REx3 kwam ik ook een driver voor ROG op symbian telefoons.
Ik had echt geen idee dat dit echt zo makkelijk zou werken
En toen was het fotorolletje vol
Enig idee hoe lang je nog nodig hebt?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
En nu je het zegt zie ik in gpu-z dat het slot inderdaad op 8x werkt.
Ik heb namelijk nu :
slot 1 - gtx580
slot 2 - gtx580
slot 3 - asus xense
slot 4 - highpoint raid
Gaat het wel werken als ik ook de andere slots gebruik ?
Dit is namelijk nog wel te doen voor me.
Dus bijv.
slot 1 - gtx580
slot 2 - asus xense
slot 3 - gtx580
slot 4 - highpoint raid
[ Voor 34% gewijzigd door l3p op 07-03-2011 07:47 ]
Jup, gewoon die GTX580 en je Xense omdraaienl3p schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:44:
Oei nee dat wist ik niet, ik wist alleen dat je met tri sli op dit bord kon draaien.
En nu je het zegt zie ik in gpu-z dat het slot inderdaad op 8x werkt.
Ik heb namelijk nu :
slot 1 - gtx580
slot 2 - gtx580
slot 3 - asus xense
slot 4 - highpoint raid
Gaat het wel werken als ik ook de andere slots gebruik ?
Dit is namelijk nog wel te doen voor me.
Dus bijv.
slot 1 - gtx580
slot 2 - asus xense
slot 3 - gtx580
slot 4 - highpoint raid
Come to the dark side.... we have cookies!
Ik geef je gelijk dat rode vloeistof mooier zou staan bij het moederbord.
Persoonlijk vind ik de kleur wisseling tussen gif groen en blauw erg mooi
Daarbij komt ook dat rode vloeistof veel minder oplicht dan gif groen.
Gaan we dan deze week even doenBlue-Tiger schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:53:
[...]
Jup, gewoon die GTX580 en je Xense omdraaienOverigens, prachtig mooi werk man! Lijkt wel alsof er nu een compleet nieuw systeem in zit en leuk dat je je sponsor persoonlijk hebt kunnen ontmoeten!
[ Voor 41% gewijzigd door l3p op 07-03-2011 09:45 ]
Come to the dark side.... we have cookies!
Verwijderd
Dat zeker wel, dat groen vind echt een mooien kleuren thema voor deze casemodalopex schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:23:
Het feit dat gifgroen veel beter oplicht dan rood is natuurlijk veel leuker.
Respect voor de nieuwe hardware.
Die van dat hout kwam spontaan in me op ^^, moest het toch maar even zeggen.
Good Luck met wat er nog komen mag!
Casemod: Cubeleon
Sluikreclame ^^ Me likey!l3p schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:59:
Nee hehe.
Ik heb nu een professioneel modding bedrijf ingeschakeld voor een custom plexi reservoir
Misschien kun je iets doen met fineer, dat is niet zo dik. Vind het in ieder geval wel een goed idee.l3p schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:27:
Oei
Dat soort tips kan ik wat mee.![]()
Het was de bedoeling al om hem van binnen en buiten te laten poedercoaten in mat zwart.
Maar een mooie (Donkerkleurige) houtrand moet iets mee mogelijk zijn.
Ik zal er eens een tijdje mijn gedachten op los laten
En dit hele project is echt om jaloers op te zijn, zo onwijs mooi
Fineer is maar 1.5mm dik en moet minstens op een 9mm dikke ondergrond om stevig te zijn.Grompoe schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:09:
[...]
Misschien kun je iets doen met fineer, dat is niet zo dik. Vind het in ieder geval wel een goed idee.
En dit hele project is echt om jaloers op te zijn, zo onwijs mooi
Wel is fineer wat kras vaster voor materiaal weet ie mij wel te vinden d8 ik zo.
Maar fineer laat ook los !! op den duur.
Zou afbreuk doen denk ik op den duur.
Nee mooi zwart hout liefst ebben maar dat is € 30.000,- de m³
Jij snapt precies wat ik bedoel :D:D(Donkerkleurige)
Warning: This product contains Silver!
• If ingested, you may choke... so just don't do that.
• If contact with skin occurs, smile... you're holding silver!
• AVOID CONTACT WITH EYES! If contact with eyes occurs... wait, why are you shoving metal coils into your eyes?

geniale text he.. die kwam ik vorige week ook tegen op mijn silver coil... hoe verzinnen ze hetBlue-Tiger schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:00:
Silvercoil
Warning: This product contains Silver!
• If ingested, you may choke... so just don't do that.
• If contact with skin occurs, smile... you're holding silver!
• AVOID CONTACT WITH EYES! If contact with eyes occurs... wait, why are you shoving metal coils into your eyes?
@ l3p
het punt is een beetje dat jouw opstelling je parten gaat spelen.. de chipset heet 32 pci-e lanes beschikbaar voor de 4 pci-e sloten.. als jij overal iets in stopt kom je dus op 4x x8...
mijns inziens is je beste optie dus:
580GTX in pci-e x16 1
pcie-2 x16 leeg
je geluidskaart in het pci-e x4 slot
580 GTX in pci-e x16 3
en je raid kaart in pci-e 4.
op deze manier hou je je primaire kaart op 16x snelheid, aangezien deze de meeste data moet verzetten zou dat je de minste performanceverlies moeten opleveren.
wil je alles x 16 draaien heb je maar 1 optie...

[ Voor 4% gewijzigd door nedernakker op 08-03-2011 07:06 ]
Dan blijft het nog altijd virtuele x16 wegens 't niet ondersteunen van de chipset...nedernakker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:06:
[...]
[afbeelding]
de communicatie tussen het mobo en de Xpander verloopt met 32 lanes, hoe dit precies in zijn werking gaat weet ik ook niet, zullen de engineers van asus wel over hebben nagedacht
Ik wijs je ff door naar 2 posts van mij en CJ in het Hydra dicussie topic. Daar gaat het wel om de Hydra-200 op P55 maar die doet hetzelfde als die NF200, staat daar ook wel.nedernakker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:34:
nee hoor, het is keiharde x16 vanwege de 2 NF200 chips op de Xpander..
de communicatie tussen het mobo en de Xpander verloopt met 32 lanes, hoe dit precies in zijn werking gaat weet ik ook niet, zullen de engineers van asus wel over hebben nagedacht
Verwijderd
maar daar zegt CJ in feite hetzelfde als ik. Het heeft te maken met de verdeling, zet je ze op het moedebord is het slot elektrisch x8. Niets meer aan te veranderen. Op de xpander zijn de sloten x16, en deze zijn in x16 verbonden met het moederbord, de xpander zit namelijk in slot 1 en 3 van het moederbord.Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:41:
[...]
Ik wijs je ff door naar 2 posts van mij en CJ in het Hydra dicussie topic. Daar gaat het wel om de Hydra-200 op P55 maar die doet hetzelfde als die NF200, staat daar ook wel.
De xpander heeft dus 32 lanes (2x x16) voor communicatie met het moederbord en 48 lanes (4x x16) voor de 4 pci-e sloten. Nu zal de raidcontroller x4 lanes willen en de pci-e geluidskaart is x1. Dit moet dus over de 2 16x banen van resp. Slot 1 en 3, hierdoor blijven er dus resp. 12 en 15 lanes over voor de videokaarten. De xpander zorgt er voor dat die bandbreedte beschikbaar blijft. Zonder expander zou je immers beperkt zijn door de elektrische x8 snelheid van de 4 pci-e sloten bij volle populatie.
Zodoende heb je dus op het verkeer over de 2 x16 sloten van het moederbord 2 x zo veel bandbreedte en wordt je miet 'beperkt' door de x8 bottleneck bij SLI/CFX ondanks dat je wel 4 devices via pci-e hebt aangesloten.
Hoop dat je snapt waar ik op doel, ik weet dat de connectie x32 blijft, daar pleit ik immers ook altijd voor, ik wil benadrukken dat in het geval van l3p zijn setup hij op deze manier wel de bandbreedte vrijhoudt voor zijn gpu's omdat er efficienter wordt omgesprongen met de bandbreedte
Mag ik een van deze 2 voorstellen : Heb je gelijk een fatsoenlijk OC merknero355 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:13:
Nooit deze gezien of zo=>
http://www.evga.com/produ...20%20Series%20Family&sw=5
http://www.evga.com/produ...58%20Series%20Family&sw=5
De tweede heb ik zelf
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De xpander zit in slot 1 en 3 van het moederbord, op deze manier hebben beide sloten van het moederbord x16 tot hun beschikking, slot 1 en 2 van de expander benutten benutten de 16 lanes van het 1e slot van het moederbord en slot 3 en 4 benutten de 16 lanes van het 3e slot van het moederbord, als je nu dus 1 580 en de geluidskaart in slot 1 en 2 van de expander doet, delen die de 16 lanes verbinding van slot 1 op het moederbord, en dan de 2e 580 en de raid controller in slot 3 en 4 van de expander zodat die de 16 lanes van het 3e slot op het moederbord delen.
Op die manier zijn de gpu's niet elektrisch beperkt op x8 maar zorgt de NF200 chip er voor dat de som van de bandbreedte van resp. De 580+geluidskaart en de 580+raid netjes over de 2 x16 lanes van het moedrbord bij de cpu komen..
Haha dat is nog eens wat anders dan de tekst op dit potje met toevoeging voor WCnedernakker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:06:
[...]
geniale text he.. die kwam ik vorige week ook tegen op mijn silver coil... hoe verzinnen ze het![]()
@ l3p
het punt is een beetje dat jouw opstelling je parten gaat spelen.. de chipset heet 32 pci-e lanes beschikbaar voor de 4 pci-e sloten.. als jij overal iets in stopt kom je dus op 4x x8...
mijns inziens is je beste optie dus:
580GTX in pci-e x16 1
pcie-2 x16 leeg
je geluidskaart in het pci-e x4 slot
580 GTX in pci-e x16 3
en je raid kaart in pci-e 4.
op deze manier hou je je primaire kaart op 16x snelheid, aangezien deze de meeste data moet verzetten zou dat je de minste performanceverlies moeten opleveren.
[afbeelding]
Warning: This product contains Benzalkonium chloride. DO NOT INGEST! AVOID CONTACT WITH EYES AND SKIN! KEEP OUT OF REACH OF CHILDREN AND PETS!
• If ingested, do not induce vomiting. Give plenty of water to drink and seek medical attention.
• If contact with skin occurs, rinse with plenty of water. Seek medical attention if pain or irritation persists.
• Contact with eyes can result in corneal damage--AVOID CONTACT WITH EYES! If contact with eyes occurs, thoroughly rinse eyes under tepid running water for at least 15 minutes. If sensitivity to light, irritation, pain, or swelling persists, seek medical attention immediately.
Bedankt voor alle info trouwens Nedernakker en Blue-Tiger !
Qua verdeling zou dat niet erg mooi zijn om de geluidskaart in het 4x slot te zetten.
Ik zal het even moeten passen.
Maar dit zal dus geen verschil maken ?
Van :
slot 1 - gtx580
slot 2 - gtx580
slot 3 - asus xense
slot 4 - highpoint raid
Naar:
slot 1 - gtx580
slot 2 - asus xense
slot 3 - gtx580
slot 4 - highpoint raid
De Extender heb ik al vaker naar gekeken, maar dit zal niet gaan.
Hierdoor word het hele pci-e gedeelte verhoogd met +/- 2cm, en deze ruimte heb ik niet omdat de EK blokken best wel hoog zijn. (heb 5 mm tussen EK blok en glasplaat)
@ Nero 355 ... Please ... Ik heb deze gewonnen
Daarnaast suggereert hij dat de rex3 geen echt overklokboard is, dit terwijl de rex 3 wereldwijd gebruikt en geroemd wordt door overklokkers en andere gebruikers vanwege zijn sublieme prestaties en stabiliteit..
Kortom is het gewoon een verkapte :ik heb een classy post die qua nieuwswaarde niets on topic toevoegt aan waar wij het over hebben... Dus...
Zonder expander zal je niet aan x16 komen, op het moment dat je in slot 2 en 4 iets steekt schakelen 1 en 3 terug naar x8. Aan jou de taak om uit te vinden hoeveel performance verlies dit oplever t.o.v. True x16 SLI.
Ben namelijk bang dat op jouw resolutie die bandbreedte wel echt van belang is, ik zou dus wel overwegen (op zijn minst testen) wat er gebeurt alsje de geluidskaart wel in het pci-e x4 slot plaatst..
Je hebt gewoon te zieke hardware voor je setup
Een Bigfoot netwerk kaart en PCI-e ssd zitten er niet in denk ik
Ik ga proberen het te testen.
Wat is de beste bench om erachter te komen of het verschil maakt, gewoon 3dmark11 en heaven ?
En moet ik hem hiervoor ook oc-en ?
Dit waren zo wat snelle results van zondagmorgen.
http://hwbot.org/communit...tx_580_2938.93_dx11_marks
http://hwbot.org/communit...force_gtx_580_12663_marks
nedernakker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:16:
negeer nero, blijkbaar weet hij niet waar hij het over heeft, de 4 way van evga zit qua lanes precies hetzelfde als de rex 3 met de xpander.
Daarnaast suggereert hij dat de rex3 geen echt overklokboard is, dit terwijl de rex 3 wereldwijd gebruikt en geroemd wordt door overklokkers en andere gebruikers vanwege zijn sublieme prestaties en stabiliteit..
Kortom is het gewoon een verkapte :ik heb een classy post die qua nieuwswaarde niets on topic toevoegt aan waar wij het over hebben... Dus...

- Met de 4-Way heb je geen expander nodig.
- Ten tijde van aanschaf had de 4-Way SLI alle records zowat in handen @ hwbot.org
- Jij bent een fanboy en ik een ASUS mobo hater dus dat botst vanzelf wel
Maar goed... als dat mobo gewonnen is dan kan je wel wat geld uitgeven aan allerlei expanders en dergelijke
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wel weer flink bezig geweest zeg, complimenten.
Maar met dat met de hand uitzagen, maak je dan geen krassen op de bodemplaat?
Dat lijkt mij wel enorm zonde.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Volgens mij doen die niet onder voor PCI-E kaarten..
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Zelf ben ik er altijd tevreden over geweest, heb er zelfs een voorkeur voor.
Op dit moment heb ik 100.000x meer aan de comments van nedernakker als Asus fan dan aan jouw comments als Asus hater.
Dus alsjeblieft stop erover, ik heb nu eenmaal dit, en het zal geen Evga worden
En zoals ik al zei, ik kan geen expander gebruiken ivm de hoogte.
Dank jeJoopieboy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:24:
Rofl wat een lekkere spulletjes allemaal.
Wel weer flink bezig geweest zeg, complimenten.
Maar met dat met de hand uitzagen, maak je dan geen krassen op de bodemplaat?
Dat lijkt mij wel enorm zonde.
Het maakt wat krasjes, maar dat is totaal niet erg omdat je die plek nooit ziet (Mainboard tray gaat eroverheen) en de binnen kant toch gepoedercoat word.
Het is een optie, maar dat zou zo jammer zijn.BrammT schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:48:
Misschien een stomme vraag, maar is het geen optie om een usb-geluidskaart te nemen?
Volgens mij doen die niet onder voor PCI-E kaarten..
De Asus xense is zelfs qua uiterlijk super mooi, en ik heb een bijpassende Sennheiser xense headset.
Wat is er mis met asus moederborden dan?nero355 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:12:
[...]
- Jij bent een fanboy en ik een ASUS mobo hater dus dat botst vanzelf wel
Asus moederborden zijn volgens mij net zo goed als elk ander merk moederborden.
Ik heb zelf een Asus moederbord maar ook een Asrock ik vind de Asus in dit geval beter maar de prijs verschilt ook wel flink 275(Asus) 70(Asrock) 1366(Asus) AM3(Asrock).
@l3p
Je zou van asus maar een quad sli setje krijgen toegestuurd ben je 2 avonden bezig met koelbloken monteren
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ik zie het meer zo:nedernakker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:54:
nee, je snapt niet wat ik bedoel.. Lastig uit te leggen en ik type vanaf mijn telefoon..
Op die manier zijn de gpu's niet elektrisch beperkt op x8 maar zorgt de NF200 chip er voor dat de som van de bandbreedte van resp. De 580+geluidskaart en de 580+raid netjes over de 2 x16 lanes van het moedrbord bij de cpu komen..

Zo werkt het namelijk ook voor de NF200 chip die op sommige mobo's (mijn eigen aswell) aanwezig is. Wat het creëert is extra virtuele lanes, maar de beperking blijft 'm zitten bij de chipset /of de CPU. Ik zie niet dat die Xpander aan een dergelijke 'load balancing' doet, wat het mobo zelf niet zou doen. Dan zou hij moeten zorgen dat de lanes op x12 en x4 draaien. x4 bestaat, maar x12 is nooit gevallen, anders zou jouw verklaring wellicht opgaan. De beperking zit 'm in de doorvoersnelheid van de chipset en het aantal lanes wat daarvandaan beschikbaar is. Daarom worden dingen als PCI-e 3.0 ook ontwikkeld...
/Ik hoop dat ik zo mijn kant van het verhaal duidelijk genoeg heb gemaakt. De tekening die ik heb gemaakt moet ook wel duidelijk genoeg zijn gok ik
En daarbij geldt natuurlijk wel, het merkbare verschil met een HD5870 blijkt, getest, zo'n 2% verlies zijn. Ik denk dat je met je GTX580's dan ~5% inlevert per kaartje. Nog niet wereldschokkend veel.
[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 08-03-2011 19:52 ]
vandaar dat ik het zo zie. zo delen 2 devices dus 1 NF200 chip.. en gaan ze dus per 2 over 1 pci-e x 16 slot.
en natuurlijk zal het meer bandbreedte zijn dan de x16 sloten op het moederbord kunnen leveren, dat beweer ik ook niet, maar (voor zo ver ik weet) zorgt de NF200 voor het regelen van het verkeer en zal zo zorgen dat de beschikbare lanes naar het moederbord worden opgevuld door de bandbreedte van de apparaten..
en dit zal dus meer bandbreedte opleveren dan een hard lock op x8...
vergeet niet dat l3p op een huge ass monitor gamet, bij meer pixels zal de performance minder worden.
voor de tekening wel een 8,5 hoor, erg netjes,
je moet dus alleen plaatje 2 uitbreiden met een extra NF200 chip en daar de 1 link naar de x58 en 2 naar de pci-e sloten 3 en 4 hangen.
[ Voor 4% gewijzigd door nedernakker op 08-03-2011 20:23 ]
In die zin klopt de tekening dus wel, een enkele NF200 kan namelijk geen 64 lanes uitsturennedernakker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:22:
alleen heeft de xpander 2 NF 200 chips... elke aangesloten op een pci-e x16 slot van het moederbord..
voor de tekening wel een 8,5 hoor, erg netjes,
Note: mijn fout bij de snelheid van die auto's... 180 km/s... woei!
[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 08-03-2011 20:32 ]
welke benchmarks heb je gedraaid/ga je draaien?
Het was niet zomaar wat de waterkoeling drainen, ombouwen, passen en meten qua fittingen en kijken wat het mooiste staat waar de raid en sound kaart zitten.
Ik heb alleen furmark, 3dmark 11 en heaven gedraaid
En zo, zoals ik normaal ook zal draaien. (3 schermen aan in windows, geen sli en 1 scherm voor benchen met sli)
Met de kaarten zoals eerst (In Gpu-z beide kaarten op 8x)
1e gtx580
2e gtx580
3e raid
4e sound
SLI - OC - 3dmark11 - 12663
SLI - OC - Heaven - 2880
Triple Screen - Stock - Furmark - 670
Triple Screen - OC - Furmark - 815
SLI - Stock Furmark 1364
SLI - Stock Furmark 1604
Met de kaarten nu (In Gpu-z ene kaart op 8x, andere op 16x)
De Xense in 4x slot leek helemaal nergens op, dus weer veranderd.
1e gtx580
2e raid
3e gtx580
4e sound
SLI - OC - 3dmark11 - 12687
SLI - OC - Heaven - 2893
Triple Screen - Stock - Furmark - 672
Triple Screen - OC - Furmark - 800
SLI - Stock Furmark 1359
SLI - Stock Furmark 1602
Ik zou morgen nog even de geluidskaart er uit kunnen halen en opnieuw benchen.
Maar eigenlijk ben ik er nu zo moe van dat ik morgen misschien terug bouw naar hoe het zat.
Ik moet nu bijv eerst mijn loop drainen voordat ik mijn raidkaart eruit kan halen.

Maar dit is echt bijna niks
Computer nr 486 denk ik..
Ik verwacht ook eigenlijk niet al teveel verschil... Alle lanes schalen dan toch terug naar x8nedernakker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:00:
nice.. vergeet je resultaten niet te melden hier, want na al deze theorie ben ik erg benieuwd naar de praktijk
welke benchmarks heb je gedraaid/ga je draaien?
l3p heeft een bepaalde layout voor ogen op zijn bord en hij zal het prestatieverlies denk voor lief nemen..
Ik vind het in zijn laatste opstelling er ook wel beest uit zien hoornedernakker schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:36:
het is jammer dat l3p synthetische benches heeft gebruikt, op andere reviewsites merk je ook dat die niet echt representatieve cijfers geven, en ik snap de ffort ook wel met het drainen e.d. van zijn installatie.
l3p heeft een bepaalde layout voor ogen op zijn bord en hij zal het prestatieverlies denk voor lief nemen..
[ Voor 5% gewijzigd door Fid3lity op 09-03-2011 07:51 ]
Ook gebruiks gemak aangezien hij regelmatig dit monster uit elkaar trektnedernakker schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:36:
het is jammer dat l3p synthetische benches heeft gebruikt, op andere reviewsites merk je ook dat die niet echt representatieve cijfers geven, en ik snap de ffort ook wel met het drainen e.d. van zijn installatie.
qua layout is je eerste opstelling idd prima.. Hoe zit het eigenlijk met je 980x l3p, hoe hard loopt ie?
Het moederbord dat je gebruikt heeft twee 16 lanes chips, hiermee kan je dus op 16X 16X, 16X 8X 8X en 4x 8X draaien.
om ipv de 32 lanes er 64 uit te halen moest een een zusterbord ofzo kopen, zie eerste reactie pagina 35 van nedernakker.
Hiermee haal je wel wat hogere scores.
Leuk, je eerste reactie is op een discussie die allang gevoerd is... Even opletten hmm?jorik1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:15:
Even terug op die videokaarten in ander slot.
Het moederbord dat je gebruikt heeft twee 16 lanes chips, hiermee kan je dus op 16X 16X, 16X 8X 8X en 4x 8X draaien.
om ipv de 32 lanes er 64 uit te halen moest een een zusterbord ofzo kopen, zie eerste reactie pagina 35 van nedernakker.
Hiermee haal je wel wat hogere scores.
Dacht dat het nog niet helemaal begrepen werd, aangezien hier over prestaties enzo word gepraat terwijl er sowieso haast geen verschil zou moeten zijn, behalve door omstandigheden zoals temperatuur enzo en ook aangezien mensen hierboven niet snapten dat er helemaal geen 16 lanes werd gebruikt maar alleen 8 lanes.Blue-Tiger schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:17:
[...]
Leuk, je eerste reactie is op een discussie die allang gevoerd is... Even opletten hmm?
jammer dat het volgens jou al uitgevochten was maar volgens mij lees ik toch echt anders.
mooie mod trouwens l3p, heb in de vakantie bijna een hele nacht nodig gehad om alle pagina's door te lezen/kijken omdat het zo mooi was dat ik geen zin had om te gaan slapen en tot de ochtend te wachten:P
jorik1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:44:
[...]en ook aangezien mensen hierboven niet snapten dat er helemaal geen 16 lanes werd gebruikt maar alleen 8 lanes.
Blue-Tiger schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:19:
[...]
Ik verwacht ook eigenlijk niet al teveel verschil... Alle lanes schalen dan toch terug naar x8
Alleen jammer dat ik de ASUS ROG Xpander niet kwijt kan ivm de hoogte van het bureaujorik1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:44:
[...]
Dacht dat het nog niet helemaal begrepen werd, aangezien hier over prestaties enzo word gepraat terwijl er sowieso haast geen verschil zou moeten zijn, behalve door omstandigheden zoals temperatuur enzo en ook aangezien mensen hierboven niet snapten dat er helemaal geen 16 lanes werd gebruikt maar alleen 8 lanes.
jammer dat het volgens jou al uitgevochten was maar volgens mij lees ik toch echt anders.
mooie mod trouwens l3p, heb in de vakantie bijna een hele nacht nodig gehad om alle pagina's door te lezen/kijken omdat het zo mooi was dat ik geen zin had om te gaan slapen en tot de ochtend te wachten:P
Ach het is iig sneller en mooier dan de Ati 5970 (Vind ik persoonlijk
Leuk om te horen trouwens, ik hoop dat je ervan genoten hebt !

zal volgendekeer toch iets beter opletten alvorens te oordelen
nogmaals mooie mod l3p
No probs, ik neem aan dat jij wat slaap in te halen hebt?jorik1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:52:
oeps sorry, als enige post jouwe over het hoofd gezien... ook na 3 keer herlezen![]()
zal volgendekeer toch iets beter opletten alvorens te oordelen![]()
nogmaals mooie mod l3p
Niet veel tijd gehad vandaag en gister.
Vandaag wat stekkers opgeruimd uit het achterste gedeelte van het bureau.
Van 3 x een 230V monitor stekker een loskoppelbare 3-way stekker gemaakt op maat.
Hoekstekker voor de linker monitor, zodat je daar aan de achterkant helemaal geen kabels ziet.
3 AMP doorverbindertjes.
En klaar weer
Je ziet wel duidelijk de verschuiving van de background, maar dit ga ik later nog wat beter afstellen
Je zou bijna gaan genieten van het uitzicht.
Verwijderd
Welke plugins heb je nu runnen?
Thanks!
Volgens mij is dat gewoon Windows 7 ism Rocketdock http://rocketdock.com/Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:44:
Gebruik jij Windows 7? Want ik zie een rare toolbaar... verklaar uw nader a.u.b.
Welke plugins heb je nu runnen?
Thanks!
Verwijderd
De icoontjes zo rechtsonderaan?marti-n schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:47:
[...]
Volgens mij is dat gewoon Windows 7 ism Rocketdock http://rocketdock.com/
Wat is daar nou mis mee? Ik heb er ook een hoop...
@ L3p: gave mod, ik geniet hier iig van het uitzicht!
Mooi bedacht overigens die 3way monitor stekker.
Dat idee ga ik van je jatten als ik mijn monitor stand ga ontvangen. Ziet er toch net wat opgeruimder uit.
Verwijderd
Same here maar ben ze niet gewoon rechtsonderaan, bij mij zitten ze links onderBlue-Tiger schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:02:
[...]
Wat is daar nou mis mee? Ik heb er ook een hoop...
@ L3p: gave mod, ik geniet hier iig van het uitzicht!
Toen ik die laatste foto zag, moest ik denken aan dat Ambi Light gebeuren van Philips, kan je dat niet met een of andere controller inbouwen. Dan wordt je tijdens het gamen helemaal erin gezogen.