sl1200 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:13:
2 weken terug een defecte power-button (tevens ophangknop) gehad. Met de winkel gebeld voor reparatie (is nog onder garantie) en daar doorverwezen naar HTC. Met HTC gebeld en probleem doorgegeven. Koerier kwam langs om het toestel op te halen en naar DynaFix te brengen ter reparatie. Op het meezend formulier stond eveneens de probleemomschrijving vermeld en daarnaast heb ik deze ook nog eens op de kopie van mijn aankoopbon vermeld en met de markeerstift aangeduid.
Gisteren krijg ik mijn toestel terug, en wat staat er tot mijn verbazing: "Symptoom niet beschikbaar. Software geupgrade, toestel werkt naar behoren in onze test".
Nou nee! De ophangknop is nog steeds defect! Waardeloos!
Hoe duidelijk en vaak moet ik het defect melden??? Op 3 manieren nog niet genoeg?
Helaas weet ik exact hoe je je voelt aangezien dat mij ook overkwam. De 1e poging het op te sturen had ik er al weinig vertrouwen in aangezien de helpdesk gast gewoon niet snapte wat het probleem was en een vage omschrijving in het formulier zette, dus kreeg ik hem lekker terug met symptoon niet beschikbaar en hadden ze "gevonden" dat de volumeknop niet werkte.
2e poging heb ik er een eigen brief bij gedaan met omschrijving van het probleem + hoe het te vinden en na bijna 2 weken heb ik m'n mob weer terug met een vervangen mainboard... en nog steeds hetzelfde probleem. Ik raad je iig aan om er een eigen probleemomschrijving bij te doen, want de HTC helpdesk is zo goed als waardeloos wat dat betreft. Als het echt iets "simpels" is als een defecte hardware knop dan zou het goed moeten komen op die manier.
Ik word hier echt helemaal kotsmisselijk van. Hoe kun je zo'n ding 2-3 dagen daar hebben + een simpele procedure om het probleem te reproduceren, vervolgens blijkbaar het probleem constateren aangezien ze het board vervangen hebben, maar NIET controleren of het daadwerkelijk gefixt is.. Sommige mensen verdienen het niet hun genen door te mogen geven

.
Dus we gaan voor poging 3... 3 keer is scheepsrecht of zo...
Edit:
Ik begin bijna het gevoel te krijgen dat het "normaal" is of zo, dus bij deze de procedure die ik volg om m'n probleem te reproduceren:
Standaard rom 1.72.172.0 (die staat er op sinds de helpdesk hem gehad heeft, maar ik heb het met elke rom, stock en custom, gehad dus dat zou niet uit mogen maken) vers na een hardreset (hoeven jullie uiteraard niet te doen

).
Ik zet wifi aan en ga vervolgens via de YouTube app willekeurige filmpjes kijken en na elk filmpje zet ik het scherm uit (gewoon de power knop kort ingedrukt dus) en weer aan. Het unlockscherm verschijnt dan en ik unlock het toestel. Als het werkt, start ik de volgende random video etc etc.
In mijn geval heb ik na een minuut of 15-20 een dermate warm toestel (ter hoogte van de hardware knoppen) dat het unlocken niet meer werkt omdat het scherm niet meer reageert daar waar de slider zit. Als ik dan meteen reset (batterij of knop) blijkt in het PIN scherm dat om 1 of andere reden alleen de linker kant van het scherm nog reageert op aanraking (zeg maar de 1 4 7-kant van het scherm) en de rest doet niks of doet alsof het op die hoogte links aangeraakt was. Dit is dus schijnbaar niet hetzelfde als het eerder genoemde "bekende" touchscreen defect waar niks het meer doet en stevig aandrukken een tijdelijke oplossing biedt.
Hoe warm "warm genoeg" is om hem niet meer te kunnen unlocken kan ik moeilijk zeggen. Het voelt iig duidelijk warm aan en de rest van het scherm is in vergelijk koud.
Edit2:
Interessant, m'n telefoon is er zelfs op achteruit gegaan

. Hij gaat nu af en toe uit zichzelf allerlei dingen doen

. Blijkbaar denkt ie dat er ter hoogte van de klok in het todayscherm iets gedaan wordt want hij springt midden in een potje teeter opeens de datum instellingen en zo in die je krijgt als je daar op drukt en gaat vervolgens als een spast zitten trillen met het lijstje steden. Lol. Goed bezig man, daar bij DynaFix...
[
Voor 30% gewijzigd door
Termy op 08-09-2010 12:40
. Reden: Procedure ]