[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook Augustus 2010

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
caddywouter schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:15:
goed ik begrijp dus dat, ik eigenlijk opzoek moet naar een alternatief, of ik moet de vaio F serie gaan aanschaffen? Want de E serie zijn jullie dus niet zo over te spreken? Het scherm van de E serie is zoals ik het lees de zelfde als van de F serie, tenmiste qua resolutie enz...
Heeft er iemand een goed alternatief met de volgende min syteemeisen?

Processor: min I5-520M, 2,40GHz
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: LCD, 1920x1080, camera
MAX 16.4 inch!
Grafische kaart: een kaart waar ik af en toe een game mee kan spelen, kspeel wel erg veel FM.
pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H

Je stelt verder wel belachelijk hoge eisen... Die 6GB, 4Gb is genoeg hoor en dan kun je over 1 of 2 jaar prima nog eens upgraden. En ja, blu ray... Heeft het toekomst? We gaan toch naar een streaming diensten vanaf het internet. Blu ray is meer omdat het kan, want voordat de DVD echt verleden tijd is, zijn we bij het Internet op je TV tijdperk. Blu ray zal nooit groot worden iig. Maargoed, die Sony heeft het wel.

Over de SSD. Ja, een SSD heeft zeker impact. En nee, je kan de andere schijf niet in je laptop houden. In 17"-ers kan het soms wel, maar bij de Vaio zeker niet. Ja, er is wel een optie. Je Blu-ray speler er uit slopen en daar een HDD caddy in zetten. Dat heb ik met mijn laptop gedaan. Geen optische drive, wel SSD en HDD in een 13,3" notebook.
EvolutionX schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:52:
Klopt het dat Packard Bell de i5's uit het assortiment haalt?
Zie bijv deze
daarnaast zijn er op de site van Packard Bell veel zo niet alle i5's verwijderd?

Het is nu echt geen goede tijd om een laptop te kopen,de prijzen lijken over het algemeen vrij fors gestegen als ik alleen al kijk naar de i5's.

Mijn volgende keuze was de Acer 5741G bij de Mycom of Azerty, wil ik hem bestellen staat er dat hij niet meer in het assortiment zit!!!

ff verder zoeken maar dan :)
Ach, de prijzen zijn door de Dollar wel wat gestegen, maar acht niet zoveel..

Maargoed, zolang jij niet aangeeft wat je er mee wil, wat je eisen zijn en wat het budget is, kunnen we je ook niet helpen en zul je zelf moeten zoeken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 06-09-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

GENETX schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:49:
Ach, de prijzen zijn door de Dollar wel wat gestegen, maar acht niet zoveel..
17% de laatste keer dat ik het narekende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mwa, ik kan niet zeggen dat de prijzen in de PW zo veel zijn gestegen. Wellicht wat configs bij Dell, maar over het algemeen zie ik hooguit 20-30 euro stijging in het midrange segment. Da's 5% van de prijs van die notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dell is over de hele range 10% duurder geworden.
mijn broer had ik februari een config gekocht van €797, die kost vandaag rond de €870-€880.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
waarom vermeld sony vaio dan op de site dat de E serie over dit scherm beschikt
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
39,4 cm (15,5-inch) VAIO Display Plus Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

en de F serie

41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Premium Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

exact het zelfde scherm, tenminste dat zou je denken als je de sony site moet geloven? echter blijft er gelukkig altijd nog zo iets als jullie deskundigheid!

Ik denk dat ik toch voor de E serie ga, die is handzamer, stukken lichter! en minstens zo goed qua prestaties.
Het piepende geluid was volgens sony op te lossen door hun helpdesk. Het zou nl te maken hebben met de turbo boost die win 7 gebruikt, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

les 1: geloof nooit de fabrikant.

de piep valt inderdaad op te lossen, met een tweak die de batterijduur finaal om zeep helpt, ook gaat de fan daardoor sneller aan.
en als je de blu-ray driver eruit gooit kom ik op €1028 volgens sonystyle.nl, nogal een verschil met hetgene wat in je post staat (belg?)

overigens, alleen de F12S en F12Z beschrikken over het premium scherm, de -M bevat een gewoon scherm, net zoals de E (al is die, als ik de verhalen mag geloven, een haartje beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
hmmzz dat zijn niet erg positieve berichten, ik zit nl niet te wachten op een laptop die om de haverklap zich als een ware helikopter loopt gedragen!! En de batterijduur is vervolgens ook finaal weg. Hmzz dat zet mij nog wel aan het denken.
Hier heeft de F12 serie geen last van??
Het stuit mij een beetje tegen de borst dat de F12 Serie niet mee te nemen is in een normale school tas, en rette zwaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de F heeft daar geen last van.

persoonlijk vind ik de E een slechte keus, sony staat bekend als een high-end fabrikant.
met de E hebben ze bewezen dat de ook "acer kwaliteit" spul kunnen maken, in de tussentijd liften ze leuk mee op hun reputatie. (lees: hun reputatie die hard naar beneden gaat op deze manier).

dit wil niet zeggen dat ik een ander model aanraad, want.. dat is er gewoon niet, de markt voor >16"ers met fatsoenlijke schermen is gewoon dun bezaaid, het aantal kandidaten staat op 3 geloof ik...

ik heb dezelfde eisen, uiteindelijk had ik de eis voor een fatsoenlijke grafische kaart laten vallen zodat ik een fatsoenlijk scherm kon kopen in de vorm van een studio 15 met 4 jaar NBD garantie voor €800 na weigering van windows.
als dat geen optie is kom je toch bij sony uit, en die hebben toch hun kwaaltjes. (E irritante piep, F te log/premium scherm te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
dank voor je reacties darkstone! Trouwens ben gewoon een Nederlander heur!!;):D

Maargoed ik begrijp dat de E serie dus niet zo best is als de F serie. Echter weegt voor mij het gebruikersgemak erg zwaar, daarmee bedoel ik 16.4 inch is me te groot! ik wil max 15.4 inch! Ivm vervoer naar school en en weer. Ik begreep te lezen dat de Piep, niet in overmaat aanwezig is, alleen op bepaalde momenten, en dan zou je je er nog erg op moeten concentreren. Tevens las ik van o.a darkstone, een aantal oplossingen hiervoor!(de nadelige effecten, moek dan voor lief nemen).

Echter rest mij nog wel een vraag. Ik zie dat sony 1066MHz DDR3-SDRAM gebruikt, dit is niet het snelste geheugen, meen ik? merk je het verschil met bv 1333Mhz?
Anders kan ik ook 3 gig er in laten zetten en zelf 1 bankje van de snellere variant 1333Mhz. Dan hou ik ook 1 slot open voor een eventuele uitbreiding, of is dit niet aan te raden?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3 gig? je bedoelt 2+1gig

bankjes niet in een macht van 2 bestaan niet.
trouwens, de i5 kan geen 1333mhz geheugen aan: het blijft op maximaal 1066mhz draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
ja ik bedoelde dat ik door sony er 3 gig in laat zetten
en zelf dan een bankje van 4 gig zou kopen met de 1333mhz snelheid, echter is dit onzin, omdat ik van jou begrijp dat de i5 maar tot 1066mhz aan kan:D

dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, en zelfs als het zou werken draait je RAM op de snelheid van je traagste bankje, dan heb je er nog niets aan.
(en zefs dan is het prestatieverschil amper 1%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Sony Vaio F12 heeft een hele dunne rand om het scherm. Let daar ook even op :) 16,4" lijkt groot, maar ik heb hem ooit besteld (ok, niet gekregen voor die 400 euro natuurlijk :P ), maar hij zou nog net in mijn eastpak tas moeten passen. 17,3" is te lomp, maar zolang een lapotp in je rugzak past is het eigenlijk ideaal. De Sony Vaio F12 zou dat moeten kunnen. Het zou krap worden, maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299293

zijn er ook series van de vaio die geen last hebben van die piep? en als je die piep krijgt, hoort dat bij de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je kan hem opsturen, maar dat is nog geen garantie dat de piep daarna over is. En ja, de Sony Vaio F12 heeft er geen last van voor zover bekend. Iedere laptop kan in principe een piep genereren door een slechte spoel. 1 op de zoveel honderd spoelen is gewoon brak. Maar bij de Vaio E lijkt het eerder een productiefout te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, de vaio Z heeft geen piep (mag ook wel voor zo'n prijs :X )

de piep valt niet onder de garantie, omdat het volgens sony "binnen de gestelde specificaties" valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus deze heeft ook last van die piep?:http://tweakers.net/price...ny-vaio-vpceb2z1e-bq.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alle E-tjes hebben last van de piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe irritant is die piep? is die duidelijk hoorbaar voor degene die bij mij in de klas naast mij zit? en hoor je hem altijd, dus ook als de accu er niet in zit en je laadt het op via het netstroom?

is er een topic over dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja:

[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series
met zoeken op "piep" kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je met deze laptop spellen als metro2033, mw2, nfs shift, op high settings draaien? Zonder dat hij laggt

http://tweakers.net/price...pceb2z1e-bq.html#tab:info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Op zich wel, al beloof ik niet de hoogste settings. Je zal de instellingen iig op medium kunnen krijgen zonder problemen.

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 09:37
Hakblar schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:11:
Hey, ook ik zoek een laptop heb alleen ietsje andere eisen dan de gemiddelde gebruiker.

Mijn budget is ong. 550 euro. Liefst niet meer dan 600.
Laptop moet voor algemeen dagelijks gebruik studie etc maar ook voor mijn amateur dj werkzaamheden. Geluidskaart koop ik waarschijnlijk extern, degelijke interne geluidskaart onder de 1000 pleuro is waarschijnlijk onmogelijk.
Ben er nog steeds niet helemaal over uit wat nou het meeste bang for my buck is:
Het moet vooral snel zijn qua processor en ram, maar een degelijke videokaart is mooi meegenomen.Groter dan 15 inch is niet wenselijk vanwege de draagbaarheid, ook een accuduur van minimaal 2,5 uur bij normale belasting is welkom.

heb zojuist mijn budget ook opgehoogd naar 650, maar liefst rond de 600 en ook geen cent meer dan 650.

Nou twijfel ik tussen: wat is nou is het echte verschil tussen deze 3? i3 of i5 is dat nou echt zo'n wereld van verschil. Als dat nou heel veel uitmaakt op batterijduur maar volgens mij zijn die processoren sowieso wel redelijk zuunig.

pricewatch: Packard Bell Easynote TM85-JO-010

pricewatch: Packard Bell Easynote TJ76-JN-522

pricewatch: Packard Bell Easynote TM86-JO-010 (Zilver)

Is er iets beters te krijgen voor dat geld? Deze packard bells lijken me een redelijk goede deal, voor zulke prestaties betaal je al gauw veel meer.

In mijn vorige post linkte ik overigens naar een verkeerde laptop, sorry voor deze verwarring en alvast onwijs bedankt voor je moeite.

[ Voor 9% gewijzigd door FilipK op 09-09-2010 00:35 ]

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 18:59
Wellicht iets over je budget maar ik heb deze besteld:
http://tweakers.net/price...spire-5741g-434g32mn.html
Heb hem bij Mycom besteld, voordeel is dat je daar 3 jaar garantie krijgt

• GENETX
GENETX schreef op donderdag 02 september 2010:
Een geluidskaart vindt je op een exoot na niet terug in notebooks. Er is gewoon geen ruimte voor meer dan de interne circuits. Dus blijven we tot 600 euro kijken :P
pricewatch: MSI CR620-084NL
Dat lijkt me een prima laptop in je budget. Toch nog een Core i3 330M en 4GB geheugen en verder 2 jaar garantie.
En daarbij is het verschil tussen een i3 en een i5 heel erg klein. Het is echt geen wereld van verschil hoor :)

inderdaad, ik had laatst de prijs/kwaliteit van de core-i series in een grafiekje gezet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M0fIC.png
prijzen ($ = €)
celeron p5400 75
core i3 330M 100
core i3 350M 125
core i5 430M 185
core i5 520M 225
core i5 540M 270
core i7 620M 345

prijzen zijn:
afgekeken bij intel waar mogelijk
berekend aan de hand van de upgradekosten bij XXODD (bij uitstek een winkel met lage marges op upgrades)
gegokt bij de rest

ja ziet dat de prijs/kwaliteit na de i3 feitelijk keldert..

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
Beste Tweakers ik heb een vraag met betrekking tot een notebook voor het gebruik bij mijn studie, ik doe momenteel Multimedia design & Development en ben opzoek naar een laptop (een tijd geprobeerd zonder maar dat is toch niet echt geweldig).
De laptop moet photoshop en flash etc kunnen draaien maar hoeft niet voor 100% mijn desktop te vervangen, thuis kan ik het zware videobewerking etc doen en op de laptop gericht wat op school in photoshop/flash aan het werk.

Ik heb wat laptops van rond de duizend euro opgezocht en kwam deze tegen:
click
Alleen werd mij bij computerland verteld dat ze deze niet meer konden leveren :/
Deze laptop kwam ik later tegen in de pricewatch:
pricewatch/265684/asus-x77jq-ty003v
Hier kan ik alleen geen echte reviews of wat dan ook over vinden, weet iemand hier misschien iets meer van?

Is er naast deze laptop en de Vaio's van Sony nog een aanrader voor photoshop werk?
Bvd.

[ Voor 14% gewijzigd door Engra op 09-09-2010 21:38 ]

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 20:48
Engra schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:29:
Beste Tweakers ik heb een vraag met betrekking tot een notebook voor het gebruik bij mijn studie, ik doe momenteel Multimedia design & Development en ben opzoek naar een laptop (een tijd geprobeerd zonder maar dat is toch niet echt geweldig).
De laptop moet photoshop en flash etc kunnen draaien maar hoeft niet voor 100% mijn desktop te vervangen, thuis kan ik het zware videobewerking etc doen en op de laptop gericht wat op school in photoshop/flash aan het werk.

click
Alleen werd mij bij computerland verteld dat ze deze niet meer konden leveren :/
Hier kan ik alleen geen echte reviews of wat dan ook over vinden, weet iemand hier misschien iets meer van?

Is er naast deze laptop en de Vaio's van Sony nog een aanrader voor photoshop werk?
Bvd.
Ik heb de Asus X77JQ vandaag gekocht (€999,-) en het is feitelijk een Asus N71JQ met een andere naam en lager prijskaartje. Heb ze naast elkaar gezien en zien er hetzelfde uit. Ook de specs zijn hetzelfde (muv harddisks). Op de doos wordt "M/B VER N71JQ M24" vermeld.
Bevalt me tot nu toe goed(plm 4 uren in gebruik), alleen ben ik er wel achter dat je hyper-threading niet kan uitschakelen en de BIOS nogal karig qua instelmogelijkheden is.
Voor mij is dit een laptop met goede prijs/kwaliteit verhouding op basis van de specs.

Trust the force Luke, you always hit something

in Windows kan je HT uitschakelen met een register tweak, ik weet alleen niet welke.

Maar waarom zou je hem willen uitschakelen?

• superempie
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:47:
in Windows kan je HT uitschakelen met een register tweak, ik weet alleen niet welke.

Maar waarom zou je hem willen uitschakelen?
Zal eens kijken of ik die kan vinden. Tnx.

Ik weet niet of het tegenwoordig nog wat uitmaakt met apps die multi-threaded zijn, maar wou kijken of het kon en of het merkbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Engra schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:29:

click

Bvd.
Is pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H niet wat met het Full HD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
Ik heb een review geschreven over de X77JQ: http://tweakers.net/produ...45/asus-x77jq-ty003v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
@Empie2K5
Dank voor de reactie en de review, heb hem even gelezen, duidelijke opheldering over de laptop.
Ik heb zelf ook de Vaio's bekeken maar ik zit niet echt op die piep te wachten, ik werk redelijk vaak in "stilte" en dan kan het toch wat irritant zijn lijkt mij of is de piep echt hoorbaar met wat achtergrond geluid?
En er zit een Bluray speler in iets waar ik echt helemaal geen gebruik van maak/ga maken en je zit met veel troep die Sony op de laptop gooit.

Ik kwam het Dell Studio XPS topic nog tegen en neig toch wel wat meer naar deze laptop, met een scherm met goeie kleuren weergave, full HD en een i7 (maar hier is een ander topic voor O-) ).

[ Voor 14% gewijzigd door Engra op 10-09-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Engra schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:26:
@Empie2K5
Dank voor de reactie en de review, heb hem even gelezen, duidelijke opheldering over de laptop.

[...]

Ik heb zelf ook de Vaio's bekeken maar ik zit niet echt op die piep te wachten, ik werk redelijk vaak in "stilte" en dan kan het toch wat irritant zijn lijkt mij of is de piep echt hoorbaar met wat achtergrond geluid?
En er zit een Bluray speler in iets waar ik echt helemaal geen gebruik van maak/ga maken en je zit met veel troep die Sony op de laptop gooit.
Da's de Vaio E. Dit is de Vaio F12, die heeft dat probleem niet.

Over die troep, dat heeft iedere laptop. Kwestie van een Windows 7 DVD regelen, ook al vis je hem uit het ruim van een niet nader te noemen boot ergens in een eveneens niet nader te noemen baai ;) . Je kan gewoon de code gebruiken voor een clean install. Hetzelfde geldt ook voor je Dell.
Ik kwam het Dell Studio XPS topic nog tegen en neig toch wel wat meer naar deze laptop, met een scherm met goeie kleuren weergave, full HD en een i7 (maar hier is een ander topic voor O-) ).
Is inderdaad ook een hele goede optie als je dat voor elkaar kan krijgen voor het geld!

Het zijn eigenlijk de beide beste opties die er zijn. Ook kun je misschien nog naar de Studio 15 van dell kijken en via de telefoon proberen een RGB-led scherm in te krijgen, mocht dat uberhaupt kunnen.

* GENETX verwacht dat zijn de wandelende Dell database himself (darkstone) hier zo nog wel een reactie op geeft... :+

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 10-09-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
Hehe bedankt ^^ die Vaio lijkt inderdaad in eens veel aantrekkelijker, had al even op sonystyle.nl gekeken maar hij is niet zonder Blu-ray te krijgen, misschien wel via de telefoon te regelen.

De XPS wordt zogenaamd binnenkort vernieuwd, ze hebben momenteel een i7 met 565v wat gewoon een rename voor een oudere kaart is, om die redenen hebben ze het goedkoopste model voor 999 euro op de site staan, ik krijg bij dell toch altijd het gevoel dat je ergens genaaid word als je daar wat koopt. Ook lees ik in het XPS topic dat deze laptop erg warm wordt en dus over het algemeen een erg brak ontwerp heeft. Ik probeer het gewoon eens met de klantenservice van Sony.

Edit: Of niet, aangezien een F serie voor misschien 20 euro minder zou kosten zonder blu-ray maar dan ook zonder 7200 schijf. De F12 die je linkte lijkt met de minuut beter :)

[ Voor 11% gewijzigd door Engra op 10-09-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:58:
[...]
* GENETX verwacht dat zijn de wandelende Dell database himself (darkstone) hier zo nog wel een reactie op geeft... :+
mail incoming :7

nee, dell heeft op dit moment 2 RGBLED panelen:
het 16" paneel in de xps 16, de productie van dit ding is al begin 2010 gestopt, wat ze nu verkopen is oude voorraad (blijkbaar heel veel voorraad...)
het 17" 1200p paneel in de M6500, by far het beste wat je kan krijgen... als je het kunt betalen 7(8)7

voor zover ik weet zijn dit tevens de enige RGBLED schermen op de markt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 10-09-2010 18:52 ]

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 11:29
Ik ben ook op zoek naar een leuke laptop en ik had volgende laptop op het oog: MSI CX620-017NL .

Enkel zei iemand met dat je met deze laptop helemaal niet kunt gamen.
Ik game niet veel en als ik game gebruik ik zeker niet de hoogste instelling (deze staan altijd gewoon op de default, behalve de resolutie). Dus moet ik naar het advies van deze persoon luisteren en kijken voor een iets duurdere laptop met een betere grafische kaart, of moet ik zijn advies gewoon negeren?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Negeer zijn advies maar niet, een HD5470 is nou eenmaal niet je van het. Natuurlijk, de huidige games kan je wel op low settings spelen maar als de laptop langer meer moet dan een jaar zou ik wel naar iets krachtigers kijken. Een HD5650 is wat dat betreft een prima GPU die je in veel betaalbare notebooks tegenkomt :)

De Acer Travelmate 5740G-334G64MN is zeker geen slechte keuze voor het geld.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04:53
Sibert schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:02:
Ik ben ook op zoek naar een leuke laptop en ik had volgende laptop op het oog: MSI CX620-017NL .

Enkel zei iemand met dat je met deze laptop helemaal niet kunt gamen.
Ik game niet veel en als ik game gebruik ik zeker niet de hoogste instelling (deze staan altijd gewoon op de default, behalve de resolutie). Dus moet ik naar het advies van deze persoon luisteren en kijken voor een iets duurdere laptop met een betere grafische kaart, of moet ik zijn advies gewoon negeren?
pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA) Of die, zoals ik je al eerder aangaf. Geloof je me de volgende keer nu wel als ik zeg dat een Mobility HD5470 niet zo geweldig is om op te gamen? :P

• Sibert
AlexV schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:18:
[...]

pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA) Of die, zoals ik je al eerder aangaf. Geloof je me de volgende keer nu wel als ik zeg dat een Mobility HD5470 niet zo geweldig is om op te gamen? :P
Die Acer (edit: ik bedoel HP) is me te duur. Het wordt de pricewatch: Sony Vaio VPCEB2S1E/BQ

• GENETX
Als je graag een laptop hebt die constant een hele irritante pieptoon genereert, ja dan is de Sony een goede keuze :X

Bijna iedereen klaagt over een pieptoon uit de laptop en een oplossing is er niet echt. Zie maar eens naar de poll in de TS en wat ervaringen in de laatste pagina's: [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

• Sibert
GENETX schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:37:
Als je graag een laptop hebt die constant een hele irritante pieptoon genereert, ja dan is de Sony een goede keuze :X

Bijna iedereen klaagt over een pieptoon uit de laptop en een oplossing is er niet echt. Zie maar eens naar de poll in de TS en wat ervaringen in de laatste pagina's: [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series
Hmm, dat is een tegenvaller. Ik ga toch kijken voor een anderen :|

• GENETX
Wat is er dan mis met die Acer? Dat is een van de betere laptops op het moment eigenlijk. Bedroevend weinig fabrikanten hebben een notebook met de HD5650 in het assortiment helaas...

[ Voor 70% gewijzigd door GENETX op 18-09-2010 17:05 ]

• Sibert
GENETX schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:04:
Wat is er dan mis met die Acer? Dat is een van de betere laptops op het moment eigenlijk. Bedroevend weinig fabrikanten hebben een notebook met de HD5650 in het assortiment helaas...
Wel het is vooral eigenlijk de support die me een beetje weerhoud om Acer te kopen maar verder is de laptop zeker Oké.

Ik vraag me wel af, op de site van Acer staat dat hij ook met i5 beschikbaar is, waar vind je die dan? In de specs hier in de pw staat hij enkel met die i3.

[ Voor 16% gewijzigd door Sibert op 18-09-2010 17:12 ]

eerlijk gezegd vind ik het gat tussen de 5470 en de 5650 ook te groot.

van wat ik heb gehoord lijkt de 5650 ook slecht leverbaar onder de fabrikanten, dat zou de hoofdreden zijn dat de XPS nog niet is geupdate in nederland.
Sibert schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:10:
[...]

Wel het is vooral eigenlijk de support die me een beetje weerhoud om Acer te kopen maar verder is de laptop zeker Oké.
het is niet dat de support van sony A+ is...
je laptop een week of 2, 3 kwijt is geen uitzondering, Nu is dat bij acer ook niet optimaal, maar veel slechter zal het niet zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-09-2010 17:12 ]

• GENETX
Sibert schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:10:
Ik vraag me wel af, op de site van Acer staat dat hij ook met i5 beschikbaar is, waar vind je die dan? In de specs hier in de pw staat hij enkel met die i3.
Dan zoek je niet goed :P
pricewatch: Acer Aspire 5943G-434G64MN
Maar die ligt dus boven je budget.

Goed je budget is rond de 800 euro. Als ik even iets verder kijk naar vlotte Nvidia alternatieven dan is er best wat te krijgen. De GT 325M is wat minder snel, maar ligt wel mooi tussen de HD5650 en HD5470 in. Eigenlijk de kaart die darkstone al aangeeft te missen in het ATI assortiment. 1 goede laptop, met 2 jaar garantie en een Core i5 zie ik in de pricewatch met een filtertje:

pricewatch: Samsung R580-JS06
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:10:
van wat ik heb gehoord lijkt de 5650 ook slecht leverbaar onder de fabrikanten, dat zou de hoofdreden zijn dat de XPS nog niet is geupdate in nederland.
Ik denk dat dat trouwens niet gaat gebeuren. Dell zou namelijk met de XPS 15 en XPS 17 komen deze herfst:
http://www.engadget.com/2...d-to-be-coming-this-fall/

En die krijgt dus een Nvidia kaartje. Blijkbaar heeft men geen zin meer in slechte levertijden van AMD.

[ Voor 66% gewijzigd door GENETX op 18-09-2010 17:42 ]

dat heb ik ook al gezien ja, hopelijk krijgen we dan meteen de 6xxx series..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Beste tweakers,

Na lange tijd rondzoeken en mezelf weer een beetje uptodate krijgen met de huidige markt, komt hier mijn tweede reactie sinds lange tijd. Ik heb het ouderlijke huis voor 5 a 6 dagen in week verlaten om in Rotterdam te gaan studeren. Nu heb ik een laptop nodig waarmee ik de komende jaren (2,3 a 4 jaar) weer even goed mee vooruit kan. Mijn budget ligt zo tussen de 800-1100 euro, als het het waard is om over de 1000 euro grens heen te gaan.
Met kijk op toekomst vind ik dat de laptop usb 3 moet hebben, ik hoorde gister ook dat als er bepaalde aansluitingen aanwezig zijn in de laptop, je dit ook later nog kan toevoegen. Verder zat ik te denken aan een snelle i5 processor of een degelijke i7. 4 gb geheugen zou genoeg moeten zijn en een hardeschijf groter dan 320 GB mag, maar is geen verijste. Ik zal hier zoiezo een draagbare hardeschijf aan gaan hangen. Op gewicht en accuduur vind ik het geen probleem om in te leveren, aangezien dit een mobiele desktop is. Om te eindigen met het feit dat ik er graag een goede videokaart in wil hebben, om zoiezo diablo 3, fallout en cod (de laatste 2) goed te laten draaien. Ik heb een prachtige deal met een ati rad 5650 gevonden, maar ik vraag mij af of deze kaart wel goed genoeg is. Het zou fijn zijn als jullie je mening kunnen geven over de volgende aanbiedingen, of met een alternatief komen (ook goed ;) )

2. Upgrade to Intel Core i7-720QM Quad Core processor +$200
3. Select 1GB ATI Mobility Radeon HD 5650 Graphics for Quad +$150
4. Select 750GB 5200RPM Hard Drive with HP ProtectSmart Hard Drive Protection +50
5. Choose Intel Wireless-N Card with Bluetooth +$25
6. Select Backlit Keyboard with Fingerprint Reader +$25
7. Click Review & buy, Add to cart
8. Apply $300 stackable coupon code: NBC593791 during checkout

This loaded HP dv6 Select Edition deal: $1,399.99 - $150 off - $300 off web-exclusive stackable coupon = $949.99 plus FREE shipping. This is currently the cheapest price for HP dv6 Select Edition Laptop with Quad Core, 6GB RAM, 750GB Hard Drive, Backlit Keyboard & 1GB ATI Mobility Radeon Hd 5650 Switchable Graphics.

of

2. Upgrade to Intel Core i5-540M Dual Core processor (2.53GHz, 3MB L3 Cache) with Turbo Boost up to 3.06GHz +$150
3. Select FREE Upgrade to 6GB DDR3 System Memory +$0
4. Select FREE Upgrade to 640GB Hard Drive +$0
5. 2. Include TouchScreen with HP TouchSmart`s intuitive multi-touch applications (includes HP TrueVision Webcam) +$150
6. Select Blu-ray ROM with SuperMulti DVD+/-R/RW with Double Layer Support +$150
7. Click Review & buy, Add to cart
8. Apply $300 stackable coupon code: NBC593791 during checkout

This deal: $1,399.99 - $150 off instant discount - $300 off Coupon Code = $949.99 with free shipping. This is the lowest price for the HP dv6t Select Edition with 6GB RAM, Blu-ray, Multi-touch and Core i5 2.53GHz.

Als ik pricewatch ga gebruiken vind ik het erg moeilijk.

Zoals ik al eerder zei zou ik graag usb 3 willen en wat de vereisten zijn om achteraf je laptop nog uit te breiden met usb zou ik even niet zo 1 2 3 weten. Als ik mij beperk tot usb 3 op de pricewatch krijg ik vooral de asus laptops, wat er niet verkeerd uitziet trouwens.

pricewatch: Asus N71Jq-TY056V

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
DiscoSuperFly schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:21:
Met kijk op toekomst vind ik dat de laptop usb 3 moet hebben, ik hoorde gister ook dat als er bepaalde aansluitingen aanwezig zijn in de laptop, je dit ook later nog kan toevoegen.
Onzin. USB 3.0 kun je dan enkel nog krijgen door een lelijk uitstekend Expresscard er in te steken. Mooi wegwerken gaat nooit lukken.

Echter zou ik USB 3.0 nooit als vereiste neerzetten. Je gaat namelijk nooit wat doen met de snelheid zolang jij je laptop hebt. Alleen externe harde schijven zouden er wat aan hebben, maar dan kun je beter eSata gebruiken. USB sticks en dergelijke hebben vele te traag flashgeheugen om er wat nuttigs mee te doen. En ja, als je USB 3.0 wilt, dan kun je beter wachten op Intel Lightpeak... Het is leuk als het er op zit, maar USB 2.0 blijft nog wel een paar jaar gangbaar en zeker compatible. Hooguit wat langzamer, maar ik denk dat je pas echt wat aan USB 3.0 hebt over een jaar of 3. Ik zou me er niet druk om maken.

Verder een leuke HP, alleen versturen ze vanuit de VS niet naar Nederland. Ook zit je met garantieproblemen etc etc. Ik zou het niet doen.
Prima laptop, alleen 17".. Als student heb ik toch liever de voorkeur voor 15,6" zodat de laptop nog mooi in de rugzak past, wat wel zo prettig is. Ook maakt het veel uit in gewicht. Desktopvervanger is leuk, maar je zal hem ook vaak mee willen naar school, en 17" is dan echt lomp kan ik je vertellen.

Jammer dat de N61Jq niet meer leverbaar is. Dat is dezelfde laptop, alleen dan een slag kleiner. De HD5650 die je noemde is wel goed genoeg verder, samen met de GT330M/GT335M. Dat zijn de leuke midrange kaarten waar je niet te veel voor betaald, geen dik bakbeest krijgt en toch leuk kan gamen.

Ik heb even een filter gemaakt voor je in de pricewatch
Pricewatch filter
Al die laptops voldoen op zich aan je eisen.

pricewatch: Asus N53JN-SX144X
Die vind ik persoonlijk erg leuk voor het geld. Goede specs voor een prima prijs.

pricewatch: Asus G51JX-SX310V
Die is nog een stuk sneller, maar wat lomper. Een echte gaming notebook met bijbehorend uiterlijk

pricewatch: Samsung R580-JS07
Die Samsung heeft op dit moment de meeste bang/buck eigenlijk. De specs zijn iets minder als de eerste Asus, maar de prijs is ook een stuk lager. Ook deze laptop zou jou wel voldoen.

pricewatch: Toshiba Satellite L650-1EK
Één probleem bij Nvidia is het gebrek aan DX11 support. Bij deze Toshiba heb je die dus weer wel.

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 20-09-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Oke, goed dat je mij uit mijn usb 3 en dell droom hebt geschopt :) !! Nu kan ik weer even ademen. Ik zie ook dat je vooral i5 4xx processors aanraad. Zelf zat ik dan meer met een 520 -540 in mijn hoofd. En anders een i7, maar dan kan ook maar in mijn hoofd zitten.

pricewatch: Asus N53JQ-SX085V
Haha, toevallig zit hier usb 3 op, niet eens op gezocht. Maar voor 100 euro meer dan de rest wel een betere grafische kaart en een krachtige i7 740. Is het die 100 euro meer waard?

[ Voor 36% gewijzigd door DiscoSuperFly op 20-09-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach ja, het is niet dat de processor zo belangrijk is.

heck, al zet ik mijn processor op 800 mhz maakt het nog geen barst uit tijdens het browsen.
de harde schijf, internetverbinding, en in mindere mate de kwaliteit van je scherm zijn veel belangrijker bij de standaardtalen.

als je gaat renderen of met VM's gaat klooien is het een ander verhaal, maar dat doen de meeste mensen niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Ha, lekker aan 't rondklooien geweest hoor ik :P Ik ben vergeten te melden dat ik ook graag hd video's wil gaan bewerken. En aangezien ik een te trage desktop heb staan (3-4 jaar verouderde hardware), kan ik niet zeggen dat ik dat op mijn desktop ga doen op een zondag middag :)

Trouwens, een 15.6 inch is in vergelijking met een 17' ook scherper dacht ik, of hoe zat dat ook alweer :S
Het is iniedergeval wel fijner aan je ogen, reden genoeg lijkt mij ! Ook zal ik hem vaak op een stereo aansluiten, maar dat zal standaard wel goed zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de "scherpheid" word bepaald door de relatieve resolutie, neem hier een kijkje:
http://www.notebookcheck....s-of-Displays.1310.0.html
de pagina is al redelijk verouderd.

in principe kan ik geen enkele reden bedenken om voor een laag resolutie scherm te gaam, een full-HD (1920*1080) scherm kost maar zo'n €60, €70 meer dan een standaardscherm.
toch lijken dell en sony op dit moment de enige te zijn die dat aanbieden, en alle opties hebben kwaaltjes: verouderd, irritante piep, slecht afgestelde fan.
behalve de studio 15, maar die heeft een redelijk trage grafische kaart.

als je niet wil gamen is de studio een prima keuze, anders, tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Die studio 15 ziet er wel goed uit, jammer van de GPU idd ..
Ik stel dan toch wel een 5650 als minumum, maar aan de andere kant heb ik ook niet echt veel te willen met een budget van 1100 euro. Tja, ik zal toch keuzes en afwegingen gaan maken. Het liefst heb ik de laptop deze of volgende week. Dus het is niet zo dat ik nog even ga zitten wachten op eventuele ontwikkelingen.
Ik duik nog maar eens pricewatch in en ga 't internet nog maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132327

Het is mij na het lezen van dit topic niet makkelijker geworden.

Ik zoek een laptop met als voornaamste eisen

-Media bekijken en eventueel bewerken (foto / video / geluid)
-Ik wil tegelijkertijd kunnen internetten, downloaden, uitpakken (bijv: winrar), muziek luisteren zonder haperingen
-Ik zal misschien wel eens gamen maar dat is niet mijn hoofddoel.
-Graag wil ik ook een HD scherm en een dvd speler/brander zonder zo'n uitschuifklepje maar waar de dvd zo in kan (zoals een autoradio)

Toch zal ik misschien in die categorie komen omdat ik vooral van snelheid hou.

Mijn budget is 1500/1600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
productreview: Sony Vaio VPCF12S1E/B review door Ice_Blade

Snel met hd scherm en zelf een blue ray disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ook ik zocht een nieuwe laptop, met minstens een i3-processor.
Gebruik: websites onderhouden met Dreamweaver, fotobewerking met PaintShopPro, tv-programma’s bekijken via Uitzending Gemist en filmpjes via YouTube. En natuurlijk de gebruikelijke Office-dingen. Gamen en video bewerken doe ik nooit.
Max. budget: € 700.
Wekenlang reviews en ervaringen gelezen. Conclusie: ik wil een Asus.
Zojuist de Asus K52JB-SX133V opgehaald bij Mediamarkt voor € 699. Bij Wehkamp is hij 100 euro goedkoper, maar qua service schijnt dat dramatisch te zijn.
Hij is nu bezig een volledige backup van de schone Windows-installatie te maken op 5 dvd's. Verder heb ik er nog niets mee gedaan. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen en als er vragen zijn, hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk de poll eens door zou ik zeggen:

[quote]Poll: Heeft je VAIO een piep?
VAIO E1, met piep
VAIO E1, geen piep
VAIO E1, opgestuurd voor reparatie, nog steeds piep
VAIO E1, opgestuurd voor reparatie, piep opgelost
VAIO E1, piep opgelost na bios-update
VAIO E1, anders
VAIO E2, met piep
VAIO E2, geen piep
VAIO E2, opgestuurd voor reparatie, nog steeds piep
VAIO E2, opgestuurd voor reparatie, piep opgelost
VAIO E2, piep opgelost na bios-update
VAIO E2, anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=361920&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

en ja, het percentage notebooks met piep onder de tweakers is echt zo groot.

nu is dat niet voor iedereen even erg, maar ik zou deze laptop echt NIET aanraden. Dit ding is precies het tegenovergestelde van hetgene waar sony altijd voor stond: kwaliteit, een goed scherm, en design.

het is niet dat ik een alternatief heb hoor, de XPS is verouderd, en de F is in de meeste gavallen te duur (en niet leverbaar atm |:( en heeft bovendien een B-kwaliteit scherm tenzij je voor de duurste versies gaat), en de studio, daar heb ik het al zo vaak over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-03 01:07
mystica07 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:02:
Ook ik zocht een nieuwe laptop, met minstens een i3-processor.
Gebruik: websites onderhouden met Dreamweaver, fotobewerking met PaintShopPro, tv-programma’s bekijken via Uitzending Gemist en filmpjes via YouTube. En natuurlijk de gebruikelijke Office-dingen. Gamen en video bewerken doe ik nooit.
Max. budget: € 700.
Wekenlang reviews en ervaringen gelezen. Conclusie: ik wil een Asus.
Zojuist de Asus K52JB-SX133V opgehaald bij Mediamarkt voor € 699. Bij Wehkamp is hij 100 euro goedkoper, maar qua service schijnt dat dramatisch te zijn.
Hij is nu bezig een volledige backup van de schone Windows-installatie te maken op 5 dvd's. Verder heb ik er nog niets mee gedaan. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen en als er vragen zijn, hoor ik het wel.
Ik stond deze week op punt dezelfde Asus te halen tot ik deze aanbieding bij de Mediamarkt zag met I5 processor voor goedkoper nog dan de Asus.

HP G62-B09ED met Core I5-460, 15.6 inch scherm, HDMI, 4GB int. en 500 GB harddisk, voor 599,--

Processor type: Intel Core i5-460M, RAM: 4 GB, Grafische kaart: Intel HD Gfx, Type: Notebook, Processor merk: Intel, Processor model: Core i5, Processor nummer: i5-460M, Processor snelheid: 2.53 GHz, Hard drive capacity: 500 GB

Vanaf morgen is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De videokaart van de Asus is een stuk beter.

In ieder geval is de Asus K52JB-SX133V zo goed als zeker de winnaar van de komende NBBG :)

Ik denk er aan om deze aan te schaffen:
Volgens mij is die in NL nu nog niet verkocht want een aantal bedrijven hebben prijzen maar nog geen voorraad.
Staat wel op de ASUS site:

N73Jq - http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=hIIhj3I8sKuBgA2o

Deze wou ik eerst halen maar heb het gevoel dat die een beetje verouderd is (staat ook niet op ASUS site):
Is de N73 soort opvolger?:
pricewatch: Asus N71JQ-TY002X

• GENETX
Ja, de N73-lijn moet idd de N71 opvolgens vziw. Hij heeft zo te zien ook de nieuwe Nvidia 400M-serie als videokaart (GF GT 425M).

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-03 01:07
GENETX schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:06:
De videokaart van de Asus is een stuk beter.

In ieder geval is de Asus K52JB-SX133V zo goed als zeker de winnaar van de komende NBBG :)
De videokaart is idd beter. Is het verschil tussen de I3 en I5 niet zo groot en kun je dus beter de Asus dan de HP nemen?

• GENETX
De i5 is wel een stuk sneller. zeker omdat je ook nog TurboBoost hebt.

Maar het hangt er echt van af wat je doet. Ga je enkel officewerk doen en wellicht wat zware non-3D taken, dan is de HP zeker de betere laptop. Wil je zo nu en een spelletje spelen, dan kun je beter de Asus nemen. Beide zijn hele leuke laptops voor het geld. Maar zoals altijd hangt het er van af wat je er mee wilt doen.

Ben 'r uit ..
Ga voor de Asus N73jq

Komt binnen 2/3 weken uit..

Anoniem: 376510

Eerste post verkeerd gezet denk ik :-(

Reg. datum: 22 september 2010
Hallo, hier een totale leek die zich aan het inlezen is en aan iedereen tips vraagt in haar omgeving (en iedereen weet het beter)
Ik wil een laptop voor mijzelf, waar de kinderen met hun tengels vanaf blijven (die kunnen al die heavy games op de desktop spelen)
Ik kan niet meer als 600 euro missen (al weer zo 1tje) Wat wil ik graag?

Hoofdzakelijk gewoon gebruik (kan ik dus elke goedkope laptop voor kopen) maar ik wil ook wel een goede resolutie voor film kijken, flink geheugen voor opslaan van foto's en werk (ik heb dus echt geen flauw idee hoeveel je op een computer kan zetten ;-) )en ook speel ik games als myst en oblivion.
Nu heeft de aldi as Zaterdag deze in de aanbieding http://aldi.medion.com/md98430/nl/?refPage=medion en ik heb ook over deze samsung gehoord SAMSUNG NP-R530-JT50NL laptop
Nou weet ik dus niets over kwaliteit van de video kaarten voor mijn doeleinden.
HELP dus graag :-D

groetjes

kleine correctie de samsung is deze Samsung R530-JA09NL 599,00

• GENETX
Een hogere resolutie ga je niet krijgen. Daarvoor moet je al snel 1000 euro betalen, dus voor jou is enkel 1366x768 de enige resolutie die beschikbaar is op 15,6". Maar daar kun je ook prima films op kijken, want meer detail ga je toch niet zien met te kleine pixels.

Verder heb je nu 2 laptops gekozen met een Intel integrated graphics. Daar kun je gamen wel op vergeten. Je moet dus kijken naar een losse Nvidia of ATI videochip om dat te krijgen.

En dan kom ik alweer snel uit op de pricewatch: Asus K52JB-SX133V. Die laptop heeft een snellere processor en veel snellete videokaart. Wel helaas 3GB ipv 4GB, maar dat zou genoeg moeten zijn. Het geheugen kun je hoe dan ook altijd nog uitbreiden in tegenstelling tot de videochip. Het is dan ook zorg dat processor, videochip, garantie, degelijkheid belangrijker zijn, omdat die na aankoop doorgaans altijd vast liggen.

De Asus die ik noem is zo goed als zeker de aanrader voor de komende NBBG in oktober. Ik heb de reviews deze week gelezen en alles ziet er prima uit. Degelijke laptop, 2 jaar garantie en een uitstekende prijs/prestatie-verhouding.

GENETX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:02:
Een hogere resolutie ga je niet krijgen. Daarvoor moet je al snel 1000 euro betalen, dus voor jou is enkel 1366x768 de enige resolutie die beschikbaar is op 15,6". Maar daar kun je ook prima films op kijken, want meer detail ga je toch niet zien met te kleine pixels.

Verder heb je nu 2 laptops gekozen met een Intel integrated graphics. Daar kun je gamen wel op vergeten. Je moet dus kijken naar een losse Nvidia of ATI videochip om dat te krijgen.

En dan kom ik alweer snel uit op de pricewatch: Asus K52JB-SX133V. Die laptop heeft een snellere processor en veel snellete videokaart. Wel helaas 3GB ipv 4GB, maar dat zou genoeg moeten zijn. Het geheugen kun je hoe dan ook altijd nog uitbreiden in tegenstelling tot de videochip. Het is dan ook zorg dat processor, videochip, garantie, degelijkheid belangrijker zijn, omdat die na aankoop doorgaans altijd vast liggen.

De Asus die ik noem is zo goed als zeker de aanrader voor de komende NBBG in oktober. Ik heb de reviews deze week gelezen en alles ziet er prima uit. Degelijke laptop, 2 jaar garantie en een uitstekende prijs/prestatie-verhouding.
Heel erg bedankt , heb nog een tegoedbonnetje van de wehkamp dus bezorging gratis en daar is ie het goedkoopste.... ik ga dus voor de Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Ja, ik ben eruit wat ik ga doen. Na me 2 weken lang in de laptop strijd, forums, specs en prijzen gegooid te hebben, wacht ik nog 2 a 3 weken op de nieuwe serie laptops die uitkomen. Daar ga ik mijn keuze uit maken, het zal mij benieuwen waar ze allemaal mee komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik heb de Asus K52JB-SX133V nu vier dagen in gebruik. Een goed moment om mijn eerste ervaringen met jullie te delen.

In de doos zaten behalve de laptop: een doosje met accu + voedingskabel/adapter, NL en ENG user manual, een DVD met drivers en utilities (en een luxe klittenbandje met Asus-logo voor de voedingskabel).

Bij de eerste keer opstarten werd aangeraden een backup te maken van de volledig schone Windows7. Het systeem gaf ten onrechte aan dat er 5 dvd's nodig waren. Na het branden van de 4e dvd was de backup voltooid. Ik schat dat het zo'n anderhalf uur heeft geduurd.
Daarna ben ik een aardig tijdje bezig geweest met het eraf mikken van de grote hoeveelheid trials en andere overbodige meuk.

Ik heb ASUS gekozen omdat ik op de eerste plaats een degelijke laptop wil. Van het uiterlijk had ik niet veel verwacht, maar hij is heel mooi. Hij lijkt glanzend zwart. Van dichtbij zie je dat er een heel fijn bronskleurig priegeltje in zit. Ik hou niet van motiefjes, zoals veel merken ze nu hebben, maar dit stoort me niet. De rand rondom het scherm is glanzend zwart. De polssteun inct. touchpad en de buitenrand hebben ook een motiefje, in een heel fijn reliëf. Rondom het toetsenbord een iets dieper liggende rand van hetzelfde materiaal, maar dan matglanzend zonder motiefje. De kleur van dit materiaal is brons/bruin/donkergrijsachtig. Een nette, niet opvallende kleur.

De behuizing voelt degelijk aan. Het deksel is minder dun/flexibel dan bij sommige andere merken. Voor mij een belangrijk aspect. Over de Dell Studio 15 (die ik eerst overwoog), las ik negatieve ervaringen op dit punt: deksel zo dun/flexibel dat tijdens vervoer het display beschadigd raakte. Om die reden viel ook Toshiba voor mij af. Die heb ik zelf in de winkel voorzichtig ingedrukt en ze gaven wel heel makkelijk mee.
Ook de scharnieren maken een degelijke indruk. Over Dell las ik verschillende klachten over afbrekende scharnieren. Dit was dus ook een punt van aandacht. De Asus-scharnieren maken een degelijke indruk, maar of dat echt zo is, zal de tijd uitwijzen.
Bij het optillen aan de zijkanten raak je de dvd-drive aan, die rechts opzij zit. Dat voelt wat vreemd, omdat het wat veert. Alsof je iets beetpakt wat een beetje los zit. Dat is niet zo, maar het is wel even wennen.

Over het 15,6 inch glanzende LED-backlight scherm, resolutie 1366 x 768, kan ik kort zijn. Wie een mat scherm gewend was, zal er net als ik aan moeten wennen, maar wat een prachtig beeld, in combinatie met de goeie videokaart die er in zit: de ATI Mobility Radeon HD 5145, 512 MB.

Het toetsenbord typt lekker. Pluspunt: het is gesloten aan de onderzijde. De prettig vlakke matzwarte toetsen lijken net als bij Apple en Sony op een (glanzende zwarte) plaat te zijn bevestigd.
Een minpunt vind ik het touchpad. Je kunt niet zeggen dat het echt stroef is, maar als je een gladde touchpad gewend bent, is het fijne reliëf niet prettig. Waarschijnlijk een kwestie van wennen, ik stoor me er al iets minder aan dan de eerste dag. Onbegrijpelijk dat ASUS hiervoor heeft gekozen. Een touchpad hoort gewoon glad te zijn. Of zou het reliëf noodzakelijk zijn vanwege de Palm Proof Technology?
Wat is dat een mooie uitvinding. Geen ongewilde acties meer omdat de muis van je hand of je pols de touchpad aanraakt. De touchpad herkent vingertoppen en reageert echt nergens anders op. Bij laptops zonder deze technologie kan de touchpad wel worden uitgeschakeld, maar daar heb ik niets aan. Ik werk veel op schoot en een losse muis is dus geen optie. Ik moet toetsenbord en touchpad tegelijk kunnen gebruiken.
Onder de touchpad een zwart glanzend balkje met linker en rechtermuistoets ineen. Rechtsklikken geeft een subtiel klikje, linksklikken maakt ietsje meer geluid. Het lijkt niet helemaal goed gemonteerd te zijn, links een halve mm meer ruimte dan rechts. Dit beinvloedt de werking echter totaal niet.

Onder het muistoetsenbalkje zitten 6 piepkleine speldenprik-lichtjes. Niet echt handig, als je wilt weten of capslock of numlock aan staat. Dat hoor je uit je ooghoeken te kunnen zien. Hier moet je zoeken, of het betreffende speldenprikje wel of niet brandt.

Warmteontwikkeling en geluid: op beide punten is deze ASUS geweldig.
Na jaren modderen met een Fujitsu Siemens Amilo M, die altijd bloedheet werd en alleen nog enigszins vooruit te branden was met een op volle toeren draaiende koelplaat eronder, wilde ik een laptop die niet te warm wordt. Inwendig niet, geen gedoe met traag worden wegens te warm, en van buiten niet. Ik wil hem gewoon op schoot kunnen gebruiken zonder iets eronder. Over Dell las ik wat dit betreft positieve berichten en over Asus ook. Dat klopt helemaal. Ik kan er urenlang op werken zonder iets te merken van oplopende temperatuur. De snelheid blijft onveranderd, de temperatuur van de behuizing wordt hooguit een klein beetje lauw, maar nauwelijks merkbaar. Een laptop uren rechtstreeks op schoot kunnen houden zonder warmte te voelen, ik wist niet dat het bestond.
Links achteraan zit een ventilatieopening waar bij zware belasting wat warme lucht uit blaast, maar dat is beslist niet hinderlijk, omdat het naar opzij blaast.
En stil dat hij is, onwaarschijnlijk stil. Alleen als je je oor erbij houdt, hoor je dat de laptop aan staat. Niet meer dan een heel zacht suizen. Nog niet een keer heb ik de fan horen aanslaan, terwijl dat bij de FS voortdurend gebeurde.

Accu: hij geeft aan: 3 u en 34 min. resterend op 97%, maar dat haal ik niet. Na 162 minuten (internetten, e-mailen, websitebeheer, fotobewerking, youtube-video's) was hij leeg.
100% opladen duurde 1,5 uur.

Snelheid: zware bewerkingen heb ik er nog niet mee gedaan, maar een paar cijfers zijn misschien wel handig:
Bestanden overhalen naar laptop via 802.11g netwerk met snelheid 54 Mbps: 1,83 Gb: 25 minuten. 426 Mb: 5,5 minuut.
214 Mb van usb-stick naar laptop: 30 seconden. 975 Mb van usb-stick naar laptop: 1,5 minuut.
Installatie's: Dreamweaver Ultradev (369 Mb): 34 seconden. PSP6 (22,5 Mb): 5 seconden.
iTunes 10.0.1 Downloaden (72,4 Mb) via 802.11g duurde 2,40 minuten, installatie 1 minuut.

Mijn conclusie na vier dagen gebruik: een geweldige laptop, die ik (ondanks de paar genoemde minpuntjes) iedereen kan aanraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Klinkt goed ! Ik wacht eerlijk gezegt op de nieuwe serie van asus en kijk even aan wat de rest gaat doen met hun nieuwe lijn. Een sony zonder piep klinkt ook erg interessant ;) Verder een goede review, alleen deze laptop is net iets te langzaam voor mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Super om te lezen Mystica! Hartstikke bedankt voor de review, die zal ik nog even verwerken in de NBBG. Mooi om te lezen dat de reviews ook kloppen en het echt een topapparaat is.

Zou je hem voor de volledigheid nog even bij de echte reviews kunnen posten? Dan is hij wat makkelijker te vinden ;)
pricewatch: Asus K52JB-SX133V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff92
  • Laatst online: 05-11-2020
ik ben twee (wat mij lijkt) goede laptops gevonden maar ik had wat vragen erover eerste is:
649 euro MEDION® AKOYA® P6625 laptop
Processor: Intel® Core™ i3-350M processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 32-bit (OEM versie)
Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)

Kloksnelheid: 2,26 Ghz
Geheugentype: DDR3 1066 MHz
Geheugen: 4 GB
Harde schijf capaciteit: 320 GB
Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1366x768 pixels
Type beeldscherm: Mat scherm
LED backlight: Ja
Videokaart: ATI Radeon™ HD 5165 met 1 GB videogeheugen

en de andere is:
799 euro MEDION® AKOYA® P6625 laptop
Processor: Intel® Core™ i5-430M processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 32-bit (OEM versie)
Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)

Kloksnelheid: 2,26 Ghz
Geheugentype: DDR3 1066 MHz
Geheugen: 4 GB
Harde schijf capaciteit: 320 GB
Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1366x768 pixels
Type beeldscherm: Mat scherm
LED backlight: Ja
Videokaart: ATI Radeon™ HD 5165 met 1 GB videogeheugen

Mijn vragen zijn:
1 Is het het waard om ipv Intel® Core™ i3-350M processor een Intel® Core™ i5-430M processor te nemen (voor 150 euro extra) ik ben van plan om hem te gebruiken voor school (word, exel, powerpoint) en om op te gamen.
2 de videokaart ATI Radeon™ HD 5165 is deze goed voor games? op notebookcheck komt hij met goede FPS bij de meeste games, maar het zit me niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jeff92 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:32:
1 Is het het waard om ipv Intel® Core™ i3-350M processor een Intel® Core™ i5-430M processor te nemen (voor 150 euro extra) ik ben van plan om hem te gebruiken voor school (word, exel, powerpoint) en om op te gamen.
Voor 150 euro voor 266MHz Turbo Boost is het bij lange na niet waard. Voor 30 euro is dat te overwegen, maar 150 8)7 .
2 de videokaart ATI Radeon™ HD 5165 is deze goed voor games? op notebookcheck komt hij met goede FPS bij de meeste games, maar het zit me niet helemaal lekker.
Op zich wel. Sowieso krijg je voor 800 euro niet meer. Alleen de HD 5650 is echt sneller en de GT 335M ook. De GT 330M is gelijkwaardig.

Ik zou daarom eerder voor pricewatch: Samsung R580-JS07 gaan. Die processor is een stuk beter voor hetzelfde geld. Ook de snellere videokaart van de pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vewa
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:45
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop, maar weet niet goed wat nu de beste keus is. Ik twijfel tussen deze 4: http://tweakers.net/price...2568;257110;258984;259277
Ik neig naar de Asus K52JB-SX133V (€629), maar de K52JC-EX090V heeft voor 2 tientjes meer wel meer geheugen en een andere videokaart. Daarentegen is de packardbell weer een i5 i.p.v. een i3.
Twijfels, twijfels, twijfels...

Doel: algemeen gebruik internet/office, beetje photoshop, incidenteel simpele game of autocad.
Het budget is 600-650 euro. En volgens mij zijn dit de beste keuzes, maar wat zijn de verschillen? En wat is de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vewa schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:06:
Doel: algemeen gebruik internet/office, beetje photoshop, incidenteel simpele game of autocad.
Het budget is 600-650 euro. En volgens mij zijn dit de beste keuzes, maar wat zijn de verschillen? En wat is de beste?
K52JB-SX133V

Bedenk dat de eerste 2 notebooks in je lijstje niet leverbaar zijn. Geheugen kun je altijd nog uitbreiden, maar de videokaart van de K52JB is echt een stukje beter met grofweg 20% meer prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musti7
  • Laatst online: 22-05 23:53
Iemand enig idee waar deze nog te bestellen is ? :
pricewatch: Asus N61JQ-JX017V
Ik kan het maar nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Waarschijnlijk uit productie. En ik denk niet dat je die nog vinden. Alle webshops delen slechts een paar magazijnen en deze laptop is denk ik aan de dure kant voor de oude winkels om hem te hebben...

Ik weet door de FP wel wat je zoekt. pricewatch: Asus N53JN SX035V en pricewatch: Samsung R580-JS07 zijn wel goede alternatieven voor die Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 15:41
Ik heb een budget van +/- 650 en ik ben momenteel op het volgende lijstje uitgekomen:
http://tweakers.net/price...2543;262542;262568;259277

Nu zijn de specs van alle 3 Packard Bell's beter, maar de Asus wordt in de NBBG aangeraden. De specs zeggen me dat ik voor de PB TM98-JO-010 (Wit) moet gaan: VGA+HDMI, betere GPU, webcam.

Kan iemand me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sowieso waren die PB's niet leverbaar bij het opstellen van de NBBG, nu blijkbaar weer wel. Ik had ze eerst namelijk wel op het oog.

De grote vraag is: Wat ga je er mee doen. De PB is idd iets beter als je puur kijkt naar de specs. Asus geeft echter 2 jaar garantie en de service is over het algemeen ook wat beter. Als ik de review van de PB zo lees dan is de behuizing ook iets minder als die van de Asus: http://www.notebookcheck....M87-Notebook.32143.0.html

De PB heeft dus net wat betere specs, de Asus scoort wat beter op behuizing en service/garantie. En dat laatste zou zeker niet onderschatten bij een notebook. In dat opzicht zijn de notebooks wel gelijkwaardig. Dus ik denk dat je beter kan gaan kijken naar je gebruikersdoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musti7
Hey GENETX bedankt voor je reactie en ja, die Asus N53JN is een goed alternatief. Mijn excuses voor mijn vorige posts in de verkeerde sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musti7
De vervanger voor de Asus N61jq is waarschijnlijk de Asus PRO64jq..

http://www.paradigit.nl/P...A2213VL133Y2/default.aspx

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=80000529
Verschil is een andere HDD en de prijs of is er nog wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zo te zien idd een betere HDD. Verder is het dezelfde laptop met een andere naam. De Pro-serie wordt doorgaans gebruikt door grote ketens. Zij hebben dus blijkbaar daar nog wel een voorraadje van over. Maar de prijs is wel erg hoog zeg... 200 euro meer ten opzichte van de N53JN terwijl het verschil niet heel groot is.

Vergeet niet dat de dualcore in de N53JN eigenlijk net zo krachtig is als de i7 720QM door de veel hogere kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378955

Wat een ongekend groot aanbod, ik heb diverse draadjes doorlopen op dit forum maar ik ben er nog niet uit gekomen. Misschien iemand die mij kan helpen? Ik zoek een notebook/laptop;

- Wordt niet veel versleept, dus hecht ik minder waarde aan gewicht/stootgevoeligheid etc.
- Werk er meerdere uren (3/4) per dag op i.v.m. thuiswerk, dus minimaal een gem. schermgrootte
- Bijna geheel gebruikt om te werken en het office pakket!
- Speel nooit games o.i.d.
- Zou wel zo af en toe wat met moviemaker o.i.d. in elkaar willen zetten
- Het budget is circa 400-500 euro (flexibel naar boven indien er aanzienlijk beter en iets duurder alternatief is)

Ik hoop dat jullie hiermee iets kunnen en eventueel een aanbeveling hebben! In ieder geval bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou voor het alternatief Basisnotebook gaan: pricewatch: Samsung R530 JA09

Prima specificaties voor een erg lage prijs. De behuizing schijnt ook nog aardig te zijn en je krijgt 2 jaar garantie. Prima deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het klinkt inderdaad erg goed, de specs zien er goed uit en de prijs is mooi!

Als kijkend op de samsung kwam ik nog 2 modellen tegen;

Wat denk je van de
- Samsung R730-JA05? (75 euro duurder, 1GB meer werkgeheugen, 17,3 inch)
- Samsung R530-JA05?(slechts 15 euro duurder, wel 1 Gb meer werkgeheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 378955 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:04:
Het klinkt inderdaad erg goed, de specs zien er goed uit en de prijs is mooi!

Als kijkend op de samsung kwam ik nog 2 modellen tegen;

Wat denk je van de
- Samsung R730-JA05? (75 euro duurder, 1GB meer werkgeheugen, 17,3 inch)
Tsja als je liever 17" hebt. Die zijn een stukje duurder altijd. Op zich is ook dat geen gekke prijs voor die specificaties.
- Samsung R530-JA05?(slechts 15 euro duurder, wel 1 Gb meer werkgeheugen)
Niet leverbaar :? Althans, niet in de PW. Maar zou het ook wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt helemaal gelijk, de R530-JA05 is helaas niet verkrijgbaar meer.. Model van verleden jaar, met een iets mindere processor zie ik nu.. VALT AF ..

Dan ga ik nu nog even overwegen of ik aan 15,6 inch genoeg hebt, dan wel een 17,3 inch wens.

Laatste vraagjes; Denk je dat 4GB i.p.v. 3GB een welkome upgrade is?.. Of is zo een verschil enigszins te verwaarlozen... En is elke game (bijv. FIFA) een probleem met deze videokaart?

Ik bestel vanavond direct mijn gekozen laptop (waarschijnlijk bij Redcoon)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 378955 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:02:
Je hebt helemaal gelijk, de R530-JA05 is helaas niet verkrijgbaar meer.. Model van verleden jaar, met een iets mindere processor zie ik nu.. VALT AF ..

Dan ga ik nu nog even overwegen of ik aan 15,6 inch genoeg hebt, dan wel een 17,3 inch wens.

Laatste vraagjes; Denk je dat 4GB i.p.v. 3GB een welkome upgrade is?..
Op zich is het niet nodig. Welkom is het natuurlijk altijd, maar een vereiste allerminst. 2GB zou voor jou gebruik al genoeg zijn. 3GB is dus al ruim voldoende en 4GB is alleen leuk voor de record. Bij dit budget zou ik me er niet druk om maken. Geheugen upgraden kan altijd nog in de toekomst.
Of is zo een verschil enigszins te verwaarlozen... En is elke game (bijv. FIFA) een probleem met deze videokaart?
Eigenlijk wel. Wellicht werkt het wel op low, maar aan te bevelen is het eigenlijk niet. Ik heb even gekeken naar wat andere opties met videokaart. Acer heeft 2 leuken (ook 15,6" en 17", zelfde prijsklasse).

Je levert wel een jaar garantie in en de processor is naar mijn idee iets trager. Maar dat scheelt niet heel veel en de grafische kracht is wel een stuk beter:
pricewatch: Acer Travelmate 5740ZG-P613G32MN (LX.TY402.058)
pricewatch: Acer Travelmate 7740ZG-P603G32MN
Ik bestel vanavond direct mijn gekozen laptop (waarschijnlijk bij Redcoon)!
Zou je dat wel doen? Als je twijfelt over de grootte kun je beter even bij een winkel kijken wat het verschil is. Sowieso, het is zondag. Als je morgen even kijkt ergens in een computershop en dan besteld (ook al is het in de pauze op je werk of whatever), dan zou je hem nog evensnel binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ontzettend bedankt voor de ruime tips! Ik heb alles overwogen en het allereerste alternatief besteld!

Samsung R530 JA09

Voor games e.d. staat er een ongebruikte PS3 in de kast!
En wat betreft het scherm; 15,6 inch is prima en toch enigszins mogelijk om ergens mee naar toe te nemen..

Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:33
Ik kan maar weinig reviews vinden over de ASUS N73 voor +/- €899,--. Ik zie deze laptop namelijk als een goed alternatief voor de veel duurdere Vaio. Waar liggen hier eventuele bottle necken, zwaar te kort schietende zaken etc.? mate van gebruik is vrij simpel, standaard multimedia laptopmogelijkheden met af en toe geen bijzonder zware game maar wel specs die ook nieuwe mogelijkheden bieden in de toekomst.

Specs:

Processor:
Intel® Core™ i5 Processor 540M/520M/450M : 2.53 GHz - 2.4 GHz, with Turbo Boost up to 3.06/2.932.66 GHz;
Intel® Core™ i3 Processor 370M : 2.4 GHz

Geheugen:
DDR3 1066 MHz SDRAM, 2 x SODIMM socket voor uitbreiding tot 8GB SDRAM

Video:
17.3" HD+/Full HD/16:9 LED backlight ColorShine,Asus Splendid Video NVIDIANVIDIA® GeForce® GT335M, with 1GB VRAM

HD:
640GB ,5400rpm
750GB,7200rpm

Afmetingen
42.0 x 28.7 x 3.67~4.05 cm (W x D x H)
3.40 kg, (with 6 cell battery)

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_Yf0YiKSLNCY/THtVvmfbKxI/AAAAAAAACAo/gXPgut4r5-Y/s1600/asus-n53jn.gif

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Op zich een hele beste laptop. De N73 is nieuw, maar ik denk dat als je algemeen op de N71 gaat zoeken dat je iig een indruk kan krijgen van de kwaliteit.

Een bottleneck is er ook niet echt. Het enige gemis wat ik zie is het 1600x900 scherm ipv een mooi Full HD scherm. Dat doet imho wel afbreuk aan de term multimedia anno 2010. Helaas is het duur en zul je weer moeten kijken naar de Sony Vaio of een Dell XPS 15/17 maar ben je ook zo 100-200 euro meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alsof je een full-hd scherm binnen een reallistische prijs kan krijgen op 17"...
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

je hebt:
de elitebook (te duur)
M6500 (te duur)
macbook pro 17" (ehm..)
asus G73JW (te duur vanwege GT460M)
de bekende F

je komt in feite automatisch bij de 15" ers terecht waarvan alleen de xps 15 een goede optie is als je geen gamekaart in je laptop wil, of de F natuurlijk, maar het non-premium scherm is vrij slecht, dus betaal je alsnog €1300+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De vraag is of je zo'n full HD scherm echt nodig bent als je toch geen video/film zaken doet op de laptop. Natuurlijk is het handiger om net ff wat minder te moeten scrollen op je scherm, maar dat is de meer prijs niet echt waard denk ik.

En juist het prijsverschil tussen deze ASUS N73 en bijv. een VAIO vond ik zo interessant. Kwa uiterlijk vind ik misschien die N73 nog wel mooier ook....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor mij is het het zeker waard: het verschil tassen 786 en 1080p is 19 regels code (28 regels vs 47) met een beetje UI.

en ik weet niet of je het topic hebt gelezen (blijkbaar niet?), maar bij films is het verschil niet eens zo groot, dat moet je dus niet beschouwen als argument.

voor de programmeurs en autoCAD'ders onder ons beschouw ik het wel als een must, het werk zoveel relaxter dan het gewoon dom is om niet te investeren in een goed scherm, al is de meerprijs op dit moment vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Voor specifieke doeleinden kan het idd erg gewenst zijn. Ik werk bijv. ook op een laptop met een resolutie van 1920x1200. Werkt heerlijk, veel tekst op het beeld. Maar dat is wel vooral tijdens zakelijk gebruik.

Voor gewoon wat internetten en office zaken is een Full HD scherm toch niet perse nodig? Althans, het is dan die extra kosten toch niet waard? Want dan zal het of deze ASUS worden van 900euro of een VAIO van minimaal 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet nodig, wel verdomd handig om te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 13:05
Ik heb ook vraagje

Budget 700 liefst goedkoper

Ik wil een 15 inch laptop hebben waar ik cod 4 op medium kan spelen of black ops op low.

Mijn kennis van de amd laptop cpu's zijn niks dus ik heb zelf een i3 of i5 gekozen
Mijn filter
http://tweakers.net/price...BMxbLY2ck8--cl_SdklAuP4wc

Nu is mijn vraag

Met een prijs van 560 pricewatch: Packard Bell Easynote TM05-GU-140

Een Intel Core i3 380UM, 4GB ddr3 en een Radeon HD5470

pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN
Een Intel Core i3 330M, 4GB ddr3 en een Radeon Mobility HD5650 ? is dit die 140 euro meer waard?

Met een prijs van 630 pricewatch: Packard Bell Easynote TM85-JO-010
Een Intel Core i5 430M, 4 GB ddr3 en een Radeon HD5470

Iemand eventueel nog een andere keuze ? eventueel met een vergelijkbare amd proc?
Weet ook niet veel van de bouw kwaliteit dus graag daar nog tips bij.

[ Voor 3% gewijzigd door snoos op 10-11-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amd loopt op dit moment flink achter, zou ik links laten liggen.

als je wil gamen koop je een:
GT330 of hoger
GT420 of hoger
HD5650 of hoger

deze: http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
lijkt mij de beste keus, even snel als de 5650, maar wel met 4 GB.

bestel voor donderdag, anders bestaat de mogelijkheid dat de aanbiedingen veranderen (naar 3GB, zoals 2 weken geleden)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste