[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook Augustus 2010

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter

[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook Augustus 2010

De NBBG's zijn, na een tijdje discussiëren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Sony Vaio E

pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ
Alternatieven
pricewatch: Samsung R580 JS02
pricewatch: Dell Studio 17(N0074907)
pricewatch: Asus N52JV-EX241X

En het bijbehorende artikel? Dat kan je hier vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 03-08-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:11

NoTimeRemains

I know

Kleine tip : Op Sonystyle.nl kan je gratis upgraden naar de i5-450M @ 2,4GHz

EDIT: Er zit standaard 1 jaar garantie op de laptop voor € 140 kan je upgraden naar 2 jaar en voor € 180 naar 3 jaar

[ Voor 44% gewijzigd door NoTimeRemains op 03-08-2010 23:29 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345492

Die i5-450m is wel leuk ja, maar met verder dezelfde specs als de VPCEB2Z1E is hij dan wel gelijk zo'n 50 euro duurder als bij de meeste webshops, dus echt gratis zou ik het niet noemen. -_-

Ik ben zelf erg onder de indruk van de Asus N52JV, zeker aangezien hij toch echt gewoon 4GB werkgeheugen lijkt te hebben, en niet 2GB zoals het artikel zegt...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 345492 op 04-08-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22
Wat is de accuduur van de N52JV?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Beetje jammer alleen dat die Asus wat videokaart betreft onder doet voor de Sony E-Serie.. Als de N61ja van Asus nog leverbaar was geweest, was de keuze niet zo moeilijk geweest. Aangezien deze een betere gpu heeft dan de Sony en standaard de 430m heeft voor een kleine 800 euro. Verder heeft deze laptop geen problemen waar de Sony mee kampt zoals de piep, het matige scherm en korte accuduur.

Het lijkt er gelukkig op dat er een aantal alternatieven bij aan het komen zijn, neem bijvoorbeeld de nieuwe Dell 15r of de Msi fx600. Beide zo'n 800 euro en zeker niet minderwaardig i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 23:29
Hallo iedereen,
Ik zit met een paar vragen en ik hoop dat jullie hier mij duidelijkheid over kunnen geven ;)

Ik zoek een laptop voor school(ICT-opleiding) en thuis gebruik.(Ik wil de desktop eruit hebben).

Mijn gebruik is dus voor school de nodige specificatie's zijn: ' Intel dual core processor met 64bit met VT-ondersteuning, DRR2 of DDR3 geheugen - minimaal 4 GB, videokaart met minimaal directX 10 ondersteuning, Harddisk - minimaal 250 GB (aanbevolen 320 GB of groter), DVD+/-RW brander, Netwerkaansluiting zowel bedraad als draadloos, Beeldscherm min. 15(aanbevolen 17), Besturingssysteem Windows XP of Windows 7 (professional, geen home editie). Let bij aanschaf ook op gewicht, duurzaamheid, capaciteit accus en goede garantieregeling: minimaal 2 jaar. '

Mijn oog is dus gevallen op uit de notebook BBG, de Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ.

Hierbij de volgende vragen, in de BBG staat dat de Intel Core i5 430m geen Intel VT-d-virtualisatie ondersteund. Is dit probleem, als ik de optie Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz met 3 MB L2/L3 Cache verholpen, deze ondersteunt wel Intel VT-d-virtualistatie. Is dit correct?

Veranderingen zijn:
  • Intel CoreTM i5-430m,2,26Ghz naar Intel coreTM i5-520 2,40Ghz
  • 3 GB 1066MHz DDR3-SDRAM naar 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
  • 39,4 cm LCD, 1366x768 + camera naar 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
  • ATI MobilityRadeonHD5470 512MB naar ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
  • 320 GB Serieel ATA (5400 rpm) naar 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Veranderd de snelheid dramatisch als ik voor een 7200 rpm schrijf ga i.p.v. de 5400 rpm schrijf kies?
Aangezien ik voor school ook nog een e-sata externe hdd moet aanschaffen.

Er kan alleen een Windows 7 home premium versie gekozen worden maar moet een Windows 7 professional i.v.m. school, betaal ik hier extra voor, of moet ik alsnog een Windows 7 versie professional apart aanschaffen?

[ Voor 9% gewijzigd door Gangster93 op 08-08-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311150

Ik ben al een aantal weken rond aan het kijken voor een laptop. In eerste instantie zou ik gaan voor een sony f12z. Deze zou dan samengesteld worden via sonystyle met een kostenplaatje van 1699 (incl ssd). Nu heb ik dat er wel voor over, maar gezien de gebreken die ik gelezen heb ben ik enorm aan het twijfelen. Het beeldscherm blijkt niet van topkwaliteit te zijn. De fannoise is soms irritant met een bijkomende piep van de cpu.

Nou kijk ik niet alleen naar de specificaties van een systeem maar ook naar het design ervan. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een HP. Het gaat over de volgende laptop: HP Pavilion dv6-3040sd.

Deze laptop kost 949 euro met de volgende specificaties:
■processor: AMD Phenon Quad P920
■geheugen: 4GB, harddisc 500GB
■ATI Radeon HD5650
■1GB dedicated videogeheugen
■DVD RW met lightscribe
■4x USB 2.0, 5-in-1 cardreader

■VGA, HDMI , 802.11b/g/n + BT
■Microsoft Windows 7 premium 64
■15,6" HD Brightview LED scherm
■Geintergreerde webcam en microfoon

Nu ben ik niet echt op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen. In eerste instantie zou ik een i5 of i7 processor willen, dus weet niet of deze amd een goede processor is en of hij vergelijkbaar is.

De resolutie speelt ook een belangrijke rol. Deze laptop heeft een resolutie van 1366 x 768 maar weet niet of het een kwaliteitsscherm bevat.

Laptop zal gebruikt worden voor autocad, revit, adobe pakket en algemene doeleinden. Voor het renderen heb ik een pc staan die dat wel trekt.

Wat vinden jullie van de HP laptop? Zijn de specificaties goed?
Of is het beter meer te investeren en voor een sony te gaan.

Het is jammer dat HP geen high-end laptop systemen hebben in combinatie met dit design en een 15,6" scherm en i6 / i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Zover ik weet heeft alleen het instapmodel een goedkoper (lees: slechter) scherm dan de twee andere modellen. Naar mijn weten beschikken de F12's op de instapper na over een goed scherm en heb ik er verder nog nergens klachten over gelezen al kan ik m'n statement natuurlijk niet helemaal waarmaken gezien ik de alle F12-modellen niet naast elkaar heb gezien ;)

Vergeet niet dat een i7 quadcore onder load een TDP van 45W heeft. Idle is dat natuurlijk anders maar is een dualcore i5 / i7 zuiniger. Dat fannoise irriterend kan zijn ben ik met je eens, vergeet alleen niet wat voor CPU er in die notebook steekt. De CPU-whining (piepen) ga ik niet goedpraten, dat is een bekend euvel van de F11- / F12-serie.

Over de voorgestelde HP: die zou ik links laten liggen en voor de F12-serie gaan. Waarom? Omdat de F12-serie meer te bieden heeft. En ga je werken me Adobe-paketten of AutoCAD zou ik niet eens aan een resolutie van 1366x768 willen denken. Trust me, op 1280x800 vond ik dat geen lolletje :X Ik zou kijken naar een resolutie van 1680x1050 of hoger. En in dit geval kan de F12-serie dat bieden. Uit ervaring kan ik je vertellen dat 17" 1920x1200 een genot is als je van multitasken houdt. Verder ligt de i7 van Intel voor op de quadcore van AMD al is laatstgenoemde zeker niet slecht. En ook kan je renderen op de PC, een F12 is nou eenmaal wat degelijker dan een HP dv6-serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11-2024
Goedendag,

Ik heb een kort vraagje over de keuze tussen 2 laptops. Namelijk de best buy mainstream van augustus (Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ) en een andere laptop die ik tegenkwam op de site:

pricewatch: Asus N61JQ-JX017V

Mijn vraag is kort en simpel, is de Asus het waard om 130 euro extra in te investeren tegenover de Sony?
Ik zal de laptop voornamelijk voor mn studie Informatica gebruiken en daarnaast om te gamen als ik weg van thuis ben. (WoW, SC2 op medium details etc) Ik zoek een second opinion omdat ik heel erg twijfel. (Is de i7+betere videokaart het waard? of niet?)

Of is er misschien nog een andere laptop voor rond de 750-900 euro die toch beter is?

Bij voorbaat dank voor uw mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Kaj0 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:24:
Goedendag,

Ik heb een kort vraagje over de keuze tussen 2 laptops. Namelijk de best buy mainstream van augustus (Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ) en een andere laptop die ik tegenkwam op de site:

Mijn vraag is kort en simpel, is de Asus het waard om 130 euro extra in te investeren tegenover de Sony?
Ik zal de laptop voornamelijk voor mn studie Informatica gebruiken en daarnaast om te gamen als ik weg van thuis ben. (WoW, SC2 op medium details etc) Ik zoek een second opinion omdat ik heel erg twijfel. (Is de i7+betere videokaart het waard? of niet?)

Of is er misschien nog een andere laptop voor rond de 750-900 euro die toch beter is?

Bij voorbaat dank voor uw mening!
De Asus waar jij op wijst is zeker niet duur imho. De vraag is alleen of jij die extra power echt nodig gaat hebben, en dan denk ik: nee.
Maar.. aangezien de Sony Vaio vaak last heeft van de beruchte 'piep', zou ik het risico niet nemen met die laptop. De batterijduur van de Sony is ook niet best, maar daar presteert de Asus waarschijnlijk nog matiger met zn i7, die vreet stroom. Verder is het scherm van de Sony ook vrij matig, geen idee hoe het scherm van de Asus is.
Overigens is de HD5730 identiek aan de HD5650, maar dan hoger geklokt, dit zou je zelf ook kunnen doen.
Ik hoor altijd wel positieve verhalen over Asus wat bouwkwaliteit betreft, heb er zelf ook één.

Volgens mij zijn er momenteel weinig alternatieven voor die prijs. Je zult hem veel mee gaan nemen naar school, dus groter dan 16 inch is niet aan te raden.
Dit zou een relatief goedkoop alternatief kunnen zijn, geen idee waarom ie niet mee is genomen in deze NBBG: pricewatch: Acer Travelmate 5740G-434G50MN.
Dezelfde hardware als de Sony. Je hoort vaak negatieve verhalen over Acer, maar de vele positieve verhalen meestal niet. Het merk zou volgens mij ook allang niet meer bestaan als het echt zo slecht met die laptops gesteld was, in plaats daarvan groeit het merk. Ik heb zelf een half jaar vrijwel hetzelfde model in bezit gehad, en daar geen enkel probleem mee gehad (waarom dan toch vervangen? Omdat ik gevallen was voor het uiterlijk van de Asus G51JX, en de betere videokaart aangezien ik veel game :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294182

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een laptop voor school, en gezien het budget dacht ik dat mijn vraag het beste in dit Topic paste. Ik ga bedrijfseconomie doen, en nu wil ik een laptop die ik goed mee kan nemen naar school. Ook zal ik er soms wat op gaan gamen. Niet allemaal de hoogste settings, maar ik zou wel graag de nieuwste spellen kunnen gaan spelen. Ik zou ook graag willen dat deze laptop wel lang mee kan, dan bedoel ik niet dat ik over 4 jaar nog de nieuwste spellen kan spelen, maar wel dat ik hem dan nog goed voor school zou kunnen gebruiken.

Ik vraag mij af of het dan slim is om een laptop met de i7 te kopen, of is de i5 of genoeg? En hoe zit het met die nieuwe Phenom II's van AMD? Raden jullie me aan om een Blu-ray speler er in te kopen? Of zal je zo'n ding nauwelijks gebruiken door USB-sticks en internet? Is het Mijn budget is ongeveer tot 1000 euro, en daarmee heb ik de volgende laptops gevonden:

- Acer Aspire 5940G-724G50BN EUR 949,-
Deze heeft een i7 en blu-ray speler maar de Graka is een HD 4650, dat is wat minder...

- Asus N61JQ-JX017V EUR 999,-
Deze heeft dan weer geen blu-ray speler, maar wel de HD 5730.. dat zou toch wel genoeg grafische kracht zijn?

- Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ EUR 864,-
Deze heeft dan weer een i5 maar wel een Blu-ray speler en de HD5650, en is een stuk goedkoper...

Ik ben er dus nog lang niet uit, zou iemand mij advies willen/kunnen geven?
Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02-2022
Anoniem: 294182 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:45:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een laptop voor school, en gezien het budget dacht ik dat mijn vraag het beste in dit Topic paste. Ik ga bedrijfseconomie doen, en nu wil ik een laptop die ik goed mee kan nemen naar school. Ook zal ik er soms wat op gaan gamen. Niet allemaal de hoogste settings, maar ik zou wel graag de nieuwste spellen kunnen gaan spelen. Ik zou ook graag willen dat deze laptop wel lang mee kan, dan bedoel ik niet dat ik over 4 jaar nog de nieuwste spellen kan spelen, maar wel dat ik hem dan nog goed voor school zou kunnen gebruiken.

Ik vraag mij af of het dan slim is om een laptop met de i7 te kopen, of is de i5 of genoeg? En hoe zit het met die nieuwe Phenom II's van AMD? Raden jullie me aan om een Blu-ray speler er in te kopen? Of zal je zo'n ding nauwelijks gebruiken door USB-sticks en internet? Is het Mijn budget is ongeveer tot 1000 euro, en daarmee heb ik de volgende laptops gevonden:

- Acer Aspire 5940G-724G50BN EUR 949,-
Deze heeft een i7 en blu-ray speler maar de Graka is een HD 4650, dat is wat minder...

- Asus N61JQ-JX017V EUR 999,-
Deze heeft dan weer geen blu-ray speler, maar wel de HD 5730.. dat zou toch wel genoeg grafische kracht zijn?

- Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ EUR 864,-
Deze heeft dan weer een i5 maar wel een Blu-ray speler en de HD5650, en is een stuk goedkoper...

Ik ben er dus nog lang niet uit, zou iemand mij advies willen/kunnen geven?
Alvast Bedankt!
Ik zit in dezelfde situatie. Ik neem de Sony Vaio F12M1E/H ook in overweging. Deze heeft een i5 processor met een Geforce GT330M. Bovendien heeft deze ook bluray en full HD.

Wat zou de beste optie zijn? Op papier zou ik kiezen voor de F12, al heb ik wel negatieve verhalen hierover gelezen.

• sanduhr46
Het full-HD verhaal van de Sony verteld echter maar het halve verhaal. Het full-HD scherm uit de F12M is in de verste verte niet te vergelijken met dat van de S en Z. Deze 2 zijn namelijk mat en hebben een veel betere kleurweergave. De GT330M is een prima GPU maar geen game wonder om het zo maar eens te noemen, de 5730 uit de Asus is daar veel beter geschikt voor. En dan de Acer, ik zou wel hard tegen de muur moeten lopen voordat ik ook maar zou overwegen een Acer te kopen of adviseren. Natuurlijk, er zijn ook Acers die het prima doen (en blijven doen). Uit mijn eigen ervaring (als student CMD) heb ik genoeg Acers van studenten om me heen zien kampen met problemen van welke aard dan ook, tel daar de verhalen en onderzoeken bij op die ik gelezen/gezien heb en ik was overtuigd; voor mij NOOIT een Acer. Maargoed, daar is iedereen natuurlijk vrij in. De keuze tussen de Asus en de Sony is er eentje die je het beste zelf kunt maken; de Asus is een prachtig apparaat, op de schermresolutie na, de Sony is ook zeker geen miskoop maar let wel op de problemen die er spelen bij de Sony's.

• cybermaster
De Asus N61JQ-JX017V is volgens mij niet meer verkrijgbaar, de Sony heeft redelijk wat problemen, is de dell studio 15 een goed alternatief?
Dell Studio 15
Deze heeft een i7-720QM processor, 6GB Ram, Radeon HD5470 kaart en Full HD Scherm.

En waar zijn de F12 s en z te koop? Bij de pricewatch is alleen de F12M te vinden.

• sanduhr46
Die Asus is nog gewoon leverbaar, kijk maar in de pricewatch pricewatch: Asus N61JQ-JX017V.

Ook de Dell kent natuurlijk zijn probleempjes als je er wat reviews op naslaat. Ook kun je je afvragen of de HD5470 geschikt is voor hetgeen je ermee van plan bent. Ook weer een prima kaart maar wederom geen grafisch wonder.

De Sony F12 serie heb ik gewoon bij de MM zien staan dus ik ga er van uit dat deze ook gewoon bij internetwinkels leverbaar zal zijn, beetje vreemd alleen dat ze niet in de pricewatch opgenomen zijn als ik mag geloven wat je zegt.

sanduhr46 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:32:
Het full-HD verhaal van de Sony verteld echter maar het halve verhaal. Het full-HD scherm uit de F12M is in de verste verte niet te vergelijken met dat van de S en Z. Deze 2 zijn namelijk mat en hebben een veel betere kleurweergave. De GT330M is een prima GPU maar geen game wonder om het zo maar eens te noemen, de 5730 uit de Asus is daar veel beter geschikt voor. En dan de Acer, ik zou wel hard tegen de muur moeten lopen voordat ik ook maar zou overwegen een Acer te kopen of adviseren. Natuurlijk, er zijn ook Acers die het prima doen (en blijven doen). Uit mijn eigen ervaring (als student CMD) heb ik genoeg Acers van studenten om me heen zien kampen met problemen van welke aard dan ook, tel daar de verhalen en onderzoeken bij op die ik gelezen/gezien heb en ik was overtuigd; voor mij NOOIT een Acer. Maargoed, daar is iedereen natuurlijk vrij in. De keuze tussen de Asus en de Sony is er eentje die je het beste zelf kunt maken; de Asus is een prachtig apparaat, op de schermresolutie na, de Sony is ook zeker geen miskoop maar let wel op de problemen die er spelen bij de Sony's.
Zat nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba' daar ook bij? Dat Acer matig is hoor ik namelijk veel vaker dan bijvoorbeeld HP. Nu is dit maar één onderzoekje, en jij bent zoals je zelf zei ook het één en ander tegengekomen wat misschien op het tegendeel wijst.
Maar ik krijg weleens het idee dat mensen elkaar wat napraten en daarbij licht overdrijven. Dan zijn er mensen waarvan elke vriend of kennis zowat een kapotte Acer laptop heeft gehad. Tja.. Het gaat dan dus ook vrijwel altijd om kennissen of vrienden, zelf hebben ze er dan geen ervaring mee.
Volgens mij is bij elke consumentenlaptop de kans aanwezig dat ie kapot gaat, maar ik krijg het idee dat Acer hier weleens onterecht de schijnwerpers op zich gericht krijgt.

Maarja, dat is mijn mening ;)

Back ontopic.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Sowieso neem ik dat onderzoek met een flinke lading zout. Het is een onderzoek van een bedrijf waarvan enkel de notebooks van klanten zijn meegenomen. Dat zijn slechts 30.000 notebooks. Daarbij gaat het ook nog eens om de notebooks waarbij extra garantie was aangeschaft... Statistisch gezien heeft dat hele bericht vrij weinig waarde en ik begrijp ook niet waarom er nog altijd zoveel tweakers zijn die er zoveel waarde aan hechten.

Doorgaans is het model zelf veel belangrijker als het hele merk. Zowel Acer, Asus als HP (en ook alle andere merken) hebben hun rotte appels gehad op basis waarvan je nooit weer voor dat merk zou gaan... Ik had het rotte model van Asus, desondanks ben ik weer voor Asus gegaan. Niet op basis van dat bericht, maar gewoon de service die ik heb mogen ontvangen.

GENETX schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:00:
Sowieso neem ik dat onderzoek met een flinke lading zout. Het is een onderzoek van een bedrijf waarvan enkel de notebooks van klanten zijn meegenomen. Dat zijn slechts 30.000 notebooks. Daarbij gaat het ook nog eens om de notebooks waarbij extra garantie was aangeschaft... Statistisch gezien heeft dat hele bericht vrij weinig waarde en ik begrijp ook niet waarom er nog altijd zoveel tweakers zijn die er zoveel waarde aan hechten.

Doorgaans is het model zelf veel belangrijker als het hele merk. Zowel Acer, Asus als HP (en ook alle andere merken) hebben hun rotte appels gehad op basis waarvan je nooit weer voor dat merk zou gaan... Ik had het rotte model van Asus, desondanks ben ik weer voor Asus gegaan. Niet op basis van dat bericht, maar gewoon de service die ik heb mogen ontvangen.
Het was ook niet de bedoeling dat ik mijn hele verhaal eraan ging ophangen, alleen maar een voorbeeldje ;) Slechts een klein onderzoek waarvan er vast vele zijn.

Mijn punt is meer dat Acer nogal eens negatief belicht wordt, en ik hierbij mijn twijfels heb. Alle merken hebben zoals jij zelf zegt weleens rotzooi.

• GENETX
Acer heeft met name 3 tot 5 jaar terug echte rotzooi gemaakt waar wel meerdere rotte appels tussen zaten en de service ook bagger was. Dat is een behoorlijke periode geweest met veel modellen (doordat de basis van de behuizing die overal werd gebruikt echt ruk was). De jaren daarna zijn ze, imho terecht, op GoT afgestraft op die brakke notebooks. Maar de gemstone en nu de nieuwere lijnen laten zien dat Acer wel degelijk goede notebooks kan bouwen. Ook de service is onder handen genomen.

Voor mij heeft Acer zich de afgelopen jaren laten zien dat ze wel degelijk goede laptops kunnen afleveren. Wat mij betreft hebben ze hun naam dus gezuiverd, al zal je altijd die wrange nasmaak houden. Tegenwoordig is het dus echt niet een merk waar ik erg negatief over zal zijn, hooguit, net als bij andere notebooks, mijn twijvels zetten bij bepaalde keuzes. Maar dat is niet meer dan logisch :P

Anoniem: 303530

DaMarcus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:29:
Vergeet niet dat een i7 quadcore onder load een TDP van 45W heeft. Idle is dat natuurlijk anders maar is een dualcore i5 / i7 zuiniger.
volgens testen met de XPS 16 is het zelfs 55w
Dat fannoise irriterend kan zijn ben ik met je eens, vergeet alleen niet wat voor CPU er in die notebook steekt. De CPU-whining (piepen) ga ik niet goedpraten, dat is een bekend euvel van de F11- / F12-serie.
true, de sony E heeft overigens ook veelvuldig last van het probleem - nog steeds.
ik vind wel dat we verplicht zijn melding te maken van dit probleem, ik snap dat het qua specs een echte knaller is, maar met 2 uur accuduur, slechte blacklight, pieptoon bij werken op de accu...
dan doe je, als notebookontwerper toch iets fout. sterker nog, ik durf te wedden dat het helemaal niet zo'n populair model was als er acer opstond ipv vaio..
cybermaster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:25:
De Asus N61JQ-JX017V is volgens mij niet meer verkrijgbaar, de Sony heeft redelijk wat problemen, is de dell studio 15 een goed alternatief?
Dell Studio 15
Deze heeft een i7-720QM processor, 6GB Ram, Radeon HD5470 kaart en Full HD Scherm.
het beste alternatief, enige nadeel ivm de sony E is de tragere grafische kaart.
op de overige gebieden is de dell beter, ik heb er zelf ook een met full-hd scherm.
GENETX schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:00:
Sowieso neem ik dat onderzoek met een flinke lading zout.
true, dat onderzoek heb ik ook al ontelbare malen afgeschoten, hij keert echter steeds weer terug :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-03 01:07
Eind augustus wil ik een laptop van 15,4" gaan kopen, maar ik heb hier eigenlijk weinig verstand van.

Ik wil er goed mee kunnen internetten, meerdere pokertafels tegelijk spelen, wat muziek downloaden en misschien wat films downloaden. Misschien is voor die films een HD scherm wel lekker en ik wil ook met mooi weer er buiten goed mee kunnen zitten om bijvoorbeeld te pokeren of op internet te gaan.

Als budget heb ik een ruime marge. Van 400 tot 900 euro al denk ik dat het niet zo veel hoeft te kosten voor wat ik er mee wil doen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaster
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:40:

het beste alternatief, enige nadeel ivm de sony E is de tragere grafische kaart.
op de overige gebieden is de dell beter, ik heb er zelf ook een met full-hd scherm.
Wat voor een heb je? Bevalt deze goed? Ik denk namelijk dat ik ook een dell ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erg goed, ik had hem voornamelijk gekocht voor het full-hd scherm (1080p), destijds de enige in zijn soort onder de €1000, specs zie sig

accu doet het 4 uur, al haal je met het huidige model iets minder (~3uur) en de bouwkwaliteit voldoet voor mij, hij gaat al een jaar elke dag naar school en nog geen gebrekken, al vallen de grafische prestaties (zoals verwacht) niet in de hoogste klasse, maar ik game dan ook op 1920*1080...
starcraft op low @ 50 fps of op medium met 30 fps.

[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
Een laptop uitzoeken is eigenlijk een multidimensionale puzzel 8)7

Ik dacht deze BBG als uitgangspunt te kunnen nemen, maar dat viel nog niet mee. Ik deel m'n ervaringen hier zodat anderen er wellicht nog wat aan hebben en/of nog wat feedback te ontvangen.

Uitgangspunten:
  • desktopvervanger
  • 90% internet, office, etc.; 5% development; 5% gamen (als uitgangspunt StarCraft II genomen; moet makkelijk ruim spelen)
  • 17", 1600x900 (kleiner onpraktisch, hogere resolutie te priegelig)
  • Ati Radeon HD 5650 (of vergelijkbaar of beter; afgeleid van notebookcheck)
  • Intel Core i5 of i7
  • merken: Asus (2jr garantie, goede ervaringen), Dell (flexibiliteit), Sony (design en het toetsenbord lijkt erg fijn)
Een uitgebreide zoektocht heeft de volgende kandidaten opgeleverd. Met name de combinatie 17" en 1600x900 is problematisch.
  • Asus N71JQ-TY002X:17.3", i7-720QM, 4GB, Ati Radeon 5730, 1600x900, 1TB 5400rpm, EUR 1160,=
  • Sony VPCEC2M1E/WI: 17.3", i3-350M, 4GB, Ati Radeon 5650, 1600x900, 500GB 5400rpm, EUR 820,=
  • Dell Studio 17(N0074902): 17.3", i5-520M, 4GB, Ati Radeon 5650, 1600x900, 320GB 7200rpm, EUR 859,=
    Up(down)grade opties: i7-620M +220,= ; i3-350M -80,= ; 500GB +35,= ; 9cell bat. +70,=
    Excl 5% korting, excl 3% mastercard cashback
De Asus blinkt uit in de specs maar dat is ook terug te zien in de prijs al is die lager dan de Dell geupgradet tot deze er zoveel mogelijk op lijkt (geen i7-720QM aangezien Dell die alleen combineert met een Ati Radeon 560v kaart welke minder scoort dan de 5650). De Sony is relatief underpowered met z'n i3 processor en helaas niet uitbreidbaar voor de 17" 1600x900 combo (ook niet via Sonystyle). Al met al neig ik dus naar de Dell met de 500GB en 9cell bat. wat dan neerkomt op 964,= excl de kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de studio 17 heeft ook een optie tot een full-HD scherm voor de liefhebbers, kosten onbekend, maar €95 en €70 zijn vaak gehoorde bedragen, lijkt mij het vermelden waard?

uiteraard moet hiervoor worden gebeld met dell...

edit: deze ziet er ook leuk uit!
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0074907
€899 ex kortingen en verzendkosten, onderaan de streep € 883,05
i5 450 (2.4ghz, 2.66 met turbo), 2x 500GB/7200 = 1TB

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-08-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Klopt, als je config (nr 07) identiek maakt aan die van mij (nr 02) dan heb je voor EUR 50 extra een extra hd van 500 GB 7200rpm wat best een aardige koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwin1993
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 15:05
Weet iemand hoe HP Pavilion dv6-3040sd ( http://h10010.www1.hp.com...4354-4150017-4217172.html) in de praktijk is? Ik twijfel namelijk een beetje aan de processor ( AMD Phenom™ II quad-core processor P920 1,6 GHz, Level 2 cache 2 MB ) want is 1,6 GHz wel genoeg per core?Hoe verhoud deze processor zich tegen de i5 van intel? Kan tegenwoordig ieder programma al gebruik maken van meerdere core's? Als je een alternatief hebt voor deze laptop kan je het natuurlijk ook melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaster
@ Rukapul, ik zit te twijfelen tussen de Asus N71JQ en de Dell Studio 17(N0074907) incl. de nodige opties.
De specs van de Asus zijn zoals je zei 17.3", i7-720QM, 4GB, Ati Radeon 5730, 1600x900, 1TB 5400rpm, EUR 1160,=
Bij de Dell kom ik als volgt uit: 17,3", i5-540M, 4GB, Ati Radeon 5650, 1TB 7200rpm, 9 Cell batterij. . Inclusief de korting (http://www.actiekortingsbonnen.nl/kortingscode/Dell) kom je dan uit op EUR 1058,=. Volgens de berichten op het [Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1 . kun je via de telefoon voor zo'n 85 euro een HD scherm erbij nemen. Dat zou dan uitkomen op EUR 1143,=.

Voordelen Asus: Betere CPU en GPU
Voordelen Dell: 1080p scherm, toeren Hdisk, Batterij duur, fijner toetsenbord.

Ik heb echter geen idee hoeveel verschil er merkbaar is tussen de 2 processoren en de iets betere videokaart in de Asus. Van wat ik gelezen heb is het verschil tussen het beeldscherm en de hdisk wel goed merkbaar. Bovendien gaat de batterij van de Dell langer mee en schijnt de Dell een stuk fijner te typen.

Ik neig naar de Dell, maar dit is omdat ik geen idee heb hoe goed het verschil merkbaar is tussen de GPU en de CPU is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Of zijn er nog andere goede alternatieven?

Edit: Dell biedt ook de studio 17 aan inclusief een i7-720QM processor. Dit is echter alleen in combinatie met de Ati Radeon HD 560v. Hierdoor wordt het totaal plaatje niet echt veel duurder, al moet er wel gebeld worden naar Dell voor het HD scherm, de intel Wireless kaart en de Bluetooth upgrade.

Welke zou het beste zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door cybermaster op 15-08-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het hangt compleet af van je eisen. De videokaarten (HD5650 en HD5730) zijn in principe gewoon gelijk. De van de Dell zou nog terug geklokt kunnen zijn, dat weet ik niet. Je mist nog 1 voordeel van de Asus: standaard 2 jaar garantie.
arwin1993 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:52:
Weet iemand hoe HP Pavilion dv6-3040sd ( http://h10010.www1.hp.com...4354-4150017-4217172.html) in de praktijk is? Ik twijfel namelijk een beetje aan de processor ( AMD Phenom™ II quad-core processor P920 1,6 GHz, Level 2 cache 2 MB ) want is 1,6 GHz wel genoeg per core?Hoe verhoud deze processor zich tegen de i5 van intel? Kan tegenwoordig ieder programma al gebruik maken van meerdere core's? Als je een alternatief hebt voor deze laptop kan je het natuurlijk ook melden
Nee, lang niet ieder programma die er nuttig gebruik van maakt. Ook dan is het voordeel voor de quadcore van AMD nog niet zo hoog aangezien de IPC een stuk lager ligt als dat van de Core i3/i5/i7 architectuur. De kloksnelheid van 1,6GHz voor een quadcore is gewoon te laag om wat nuttigs mee te kunnen. Het schaalt al niet 100% mee (zeker naar een quad) en een kleine inneficientie in de verdeling van de load lijdt door de lage kloksnelheid al snel tot lagere prestaties.

In real life gebruik zou ik de Core i5 430M of 450M/520M al gelijk stellen. De i5 430M die ik heb tikt eigenlijk standaard al op de Turbo van 2,53GHz aangezien de koeling dat makkelijk kan hebben. Daarbij vind ik die HP voor de specificaties ook behoorlijk overpriced als ik kijk naar de concurrentie van Asus, Sony, Dell en Acer bijvoorbeeld. Die bieden gelijke specs al aan voor rond 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@cybermaster:
De Asus was bij mij sowieso al afgevallen t.o.v. de Dell. De reden hiervoor was dat het enige gebruik (voor mij) dat de laptop echt maximaal zou pushen een incidenteel spel zou zijn waarvoor de GPU de beslissende factor is. Aangezien de kaarten in principe hetzelfde zijn, maar alleen anders geklokt dan zou het verschil maximaal een liniaire verbetering zijn wat dus vrij beperkt is tegen veel hogere kosten.

Hetzelfde verhaal geldt overigens voor CPUs. Ik heb me rot gelezen in reviews en benchmarks (helaas vooral synthetische en geen echte applicatie benchmarks voor mobile processors kunnen vinden in combinatie met verschillende videokaarten) en vaak gaat het prestatieverschil in stappen van 5% a 10% terwijl de prijs veel harder toeneemt.

Als het op de uitruil tussen GPU en CPU aankomt dan is voor het enige onderdeel waar de GPU echt belangrijk is, games, verstandig prioriteit te geven aan de GPU ten koste van de CPU. De Dell met de 560v was om die reden geen optie voor mij, omdat die de ondergrens niet haalde.

Een latere kandidaat die boven kwam drijven is de MSI GX740. Dat is feitelijk een gaming laptop met een veel snellere GPU in combinatie met een relatief trage CPU voor een prijs vergelijkbaar met de Asus.

Met mijn gebruiksmix en eisen kom ik uit op de Dell. Dat kan echter voor iedereen anders uitpakken afhankelijk van het gebruik :)

[ Voor 45% gewijzigd door Rukapul op 15-08-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369206

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met laptops uitkiezen. Ik heb nu nog twee laptops waar ik tussen twijfel en ik zou graag jullie mening erover willen weten omdat ik er zelf niet heel veel verstand van heb.

Ze kosten precies evenveel. Is er misschien echt iets bij één laptop dat eruit springt?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/256566;258181

Alvast heeel erg bedankt!
Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, dat de Toshiba door de Core i3 processor een stuk sneller is en ook nog zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaster
@ Rukapul, ik denk dat ik voor de Studio 17 ga met de volgende specs:
i5-540M, 4gb ram, Ati 5650, 1TB / 7200 Hdisk, full HD scherm (1080p), 9 Cel batt, Intel wireless a/b/g/n, bluetooth.
Dit alles zal inclusief de korting zo'n 1150 euro gaan kosten. Kost nog wel een belletje naar Dell voor het scherm en het intel kaartje. Ik denk dat dit de beste optie is, zeker voor zijn prijs en mijn behoeftes. Al heb ik geen ervaring met een 17" scherm. Ik zal de laptop af en toe wel meenemen voor mijn studie maar ik denk dat die 2 extra inch geen probleem zal opleveren.

Ik bestel de laptop dinsdag zonder meteen te betalen, zodat deze nog geannuleerd kan worden en ik nog even de aanbieding van woensdag/donderdag kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo duur? volgens mij kom ik, met de kortingsbon, goedkoper uit
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0074907
namelijk ongeveer €1100, maar ik heb op dit moment niet de kortingsbon bij de hand.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 16-08-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371669

ik ben momenteel ook aan het zoeken naar een in mijn ogen mainstream laptop

ik heb 3 laptops op het oog (budget €750-850)

1) Samsung Notebook R580-JS05NL 15.6", 520M, 640GB

2) Asus Notebook N52JV-EX241X 15.6", 450M, 500GB

3) Sony Notebook VAIO VPCEB2Z1E/BQ 15.5", 430M, 500GB (zwart)

nu weet ik dat asus en samsung 2 jaar garantie geven. Ik vraag me af hoe de samsung presteert op gebied van faillure rate t.o.v. asus en sony?

ik vraag me ook af of deze laptops geen overkill zijn voor mijn noden.

ik heb een laptop nodig voor:
1) schoolwerk
2) kijken van films en series
3) spelletjes zoals football manager en pro evolution soccer
4) luisteren van muziek

nu vraag ik mij af of ik niet een pak goedkoper uit kan komen.
ik zie mijn films altijd via een HDMi kabel op een full HD tv en vroeg me af of dit ook kan met een goedkoperen laptop van pakweg 600-750 euro om zo ook van full HD op een extern scherm te genieten

liefst heb ik een laptop tussen de 15 en 17 inch

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 371669 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:56:
nu weet ik dat asus en samsung 2 jaar garantie geven. Ik vraag me af hoe de samsung presteert op gebied van faillure rate t.o.v. asus en sony?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Het hangt niet echt van een merk af. Asus, Samsung en Sony hebben allemaal prima laptops qua bouwkwaliteit. Daarom hangt het echt van de serie zelf af. De Vaio E-serie van de 1e gen (jij hebt de 2e gepakt hier) had last van piepen. Van de rest van de laptops heb geen problemen gezien eigenlijk. Dus daar valt weinig over te zeggen. De enige garantie is eigenlijk ook de garantie.
nu vraag ik mij af of ik niet een pak goedkoper uit kan komen.
ik zie mijn films altijd via een HDMi kabel op een full HD tv en vroeg me af of dit ook kan met een goedkoperen laptop van pakweg 600-750 euro om zo ook van full HD op een extern scherm te genieten
pricewatch: Sony Vaio VPCEB2S1E/BQ zou ook gewoon moeten volstaan in principe. Je hebt niet een i5 nodig, een i3 is ook al heel rap.

Maar alle notebooks die je hier noemt zijn prima voor jou eisen. Ze zijn gelijkwaardig qua specs en prijs. Een miskoop zul je ook niet doen. Je hebt je huiswerk prima gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371669

GENETX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:15:

pricewatch: Sony Vaio VPCEB2S1E/BQ zou ook gewoon moeten volstaan in principe. Je hebt niet een i5 nodig, een i3 is ook al heel rap.

Maar alle notebooks die je hier noemt zijn prima voor jou eisen. Ze zijn gelijkwaardig qua specs en prijs. Een miskoop zul je ook niet doen. Je hebt je huiswerk prima gedaan ;)
ik wil nog even verder kunnen met mijn laptop maar aangezien ik van plan ben nog een externe hd te kopen, printer/scanner, gsm en full hd tv moet ik de kosten zoveel mogelijk drukken

de eisen die ik vooropstel zijn

i5
videokaart met 128bit en 1024mb
hd 320gb
4gb ddr3 ram

ik probeer dit te vinden voor <750 euro :)

ik heb de TOSHIBA SAT.L650-170 gevonden met i5 maar met iets te zwakke videokaart voor 699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan kom je uit op de Acer Aspire 5740G (als ik het modelnummer goed in mijn kop heb).

Verder zegt het geheugen niets over de snelheid van een videokaart. Zie het als je werkgeheugen en je CPU. Je kan nog 8GB hebben, maar de CPU kan een trage Atom zijn... Zo heeft ook een videokaart een aantal "cores" (shaders) en kloksnelheid die de snelheid bepalen. De GT325M (maar liever de 330M) en HD5650 zijn toch wel het minimum als je wilt gamen.

Één ding, bezuinig niet op je laptop! Het is je werkpaard en zal onmisbaar voor je zijn. Je kunt beter even doorsparen voor een Full HD TV (WTF moet een arme (? :P ) student met een Full HD TV :? ) dan nu bezuinigen op de laptop. Laptops zijn vrij fragiel en worden intensief gebruikt. Ik heb er maar weinig de eindstreep zien halen...

Ik heb die van mij niet voor niets vervangen voor een degelijke nieuwe notebook voor mijn vervolgstudie. Ik kan het gewoon niet permiteren dat hij opeens het loodje legt tijdens de studie. Ja, ik had ook een dikke full HD TV kunnen nemen met heerlijke speakerset en mn oude laptop van een kleine upgrade voorzien. Maar er is een reden waarom ik een laptop kocht en het doe met een ouderwets beeldkannon. Dus, neem één van de notebooks die jij aangaf of de Sony die ik aangaf. Daarop krijg je 2 jaar garantie en zit je voorlopig safe.

Anoniem: 338178

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje een laptop aan het zoeken, maar ik twijfel tussen een laptop met een Ci5 450M CPU i.c.m. een Radeon HD5470 videokaart, en een laptop met een Ci3 330M CPU i.c.m. een Radeon HD5650 videokaart... Ci5 450M en HD5650 samen zou natuurlijk helemaal top zijn maar m'n vader betaalt en het moet rond de €700,- blijven dus dat gaat niet lukken. Ik wil niet echt hele grote games gaan spelen, maar ik wil wel gewoon games als Settlers 7 kunnen spelen. COD Modern Warfare 2 zou ik ook vet vinden, maar dat is niet noodzakelijk. Ook Photoshop en multitask ik best veel, dus dat moeten de processor en videokaart wel aankunnen... welke combinatie is hier het beste voor?

Alvast bedankt,

Nout

• GENETX
Absoluut de HD 5650. De videokaart is in games de bottleneck en de i3 330M lijkt wat traag, maar is vergeleken met de Core 2 Duo al een high-end processor. Het verschil ga je niet heel snel merken. De videokaart echter wel, de HD 5650 is nou eenmaal 2x zo snel en dat ga je zeker terugzien in games.

Oke bedankt voor je snelle antwoord, dan ga ik inderdaad voor de laptop met HD5650. Ook heb ik nog een laptop gevonden met een AMD Phenom II N930 CPU i.c.m. een HD5650 videokaart, en deze laptop is maar €750,-. Bij benchmarks heb ik deze CPU vergeleken met de i3 en i5, en hij blijkt vergelijkbaar te zijn met de i5! De prijs vande laptop met i3 330M is €675,-, is die €75 het waard om voor de laptop met Phenom II N930 te gaan? Merk ik dan verschil?

• GENETX
De Phenom II N930 is een quadcore op slechts 2GHz met een veel lagere IPC als de Core i3. Het hangt daardoor echt van de applicatie af. Heb je een applicatie die van alle 4 cores gebruik kan maken, dan zul je inderdaad betere prestaties krijgen die oplopen tot 25%. Kun je echter maar 2 cores gebruiken, dan heb je dus eigenlijk maar 2x 2GHz ter beschikking en zal juist een Core i3 door de hogere IPC snel 20-25% sneller presteren... Een lastige keuze dus. Het hangt ook vooral af van de programma's die je gebruikt. Gezien je eisen zal het weinig uitmaken.

• mhr-zip
Zijn er ook mainstream laptops die te vergelijken zijn met deze: pricewatch: Asus UL50VT-XX038V ? Dus lange accu duur, en dedicated videokaart.

Alleen dan nieuwer met i3 of i5 proc. En liever geen acer.

• GENETX
De Acer Aspire TimelineX 3820TG :+

Die heeft als enige nog wat videopower met de HD5650. Ik heb zelf de Asus U30Jc met Core i5, 7 uur accuduur en een dedicated videokaart. Maar die GeForce 310M is net als die van de UL50Vt helemaal geen krachtpatser om er het begrip mainstream op te mogen plakken.

• mhr-zip
GENETX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:06:
De Acer Aspire TimelineX 3820TG :+

Die heeft als enige nog wat videopower met de HD5650. Ik heb zelf de Asus U30Jc met Core i5, 7 uur accuduur en een dedicated videokaart. Maar die GeForce 310M is net als die van de UL50Vt helemaal geen krachtpatser om er het begrip mainstream op te mogen plakken.
Ik heb ook niet echt een dikke videokaart nodig, maar ik houd niet zo van alleen onboard video. Maar ik wil wel graag wat accutijd, hoeft niet perse 8 uur te zijn. Maar ff surfen en een dvd'tje kijken moet geen probleem zijn, op 1 accu lading.

• GENETX
Feit is dat er niet heel veel notebooks zijn die aan die eisen voldoen. Of je moet een ULV Core i5 op 1,06Ghz ook goed vinden. Een IGP is tegenwoordig overigens ook echt niet meer zo slecht. Het SiS Unichrome tijdperk zijn we al lang voorbij. De Intel GMA HD van de Arrandale processors (Core i3, i5) is een prima IGP voor alle basistaken en kan prima HD video aan.

Maar vertel eens wat mee, wat wil je met de laptop doen?

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-03 01:07
Ik heb me laten adviseren voor een laptop bij de BCC en die kwamen met deze laptop:

pricewatch: Acer Aspire 5741G-434G64MN

En bij de mediamarkt zeiden ze dat ik deze moest hebben:

pricewatch: Asus A52JB-SX089V

Welke van deze 2 kan ik beter nemen of hebben jullie een betere optie voor mij?

Ik wil een laptop van 15,5" met HDMI-uitgang en hij moet het aankunnen om een stuk of 9 schermen te kunnen openen voor pokeren. Af en toe wil ik er ook wat muziek of misschien een film op downloaden.

Ik wil er ook iets van een 24" scherm op aansluiten voor het pokeren. Waarschijnlijk deze:
pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD

GENETX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:29:
De Phenom II N930 is een quadcore op slechts 2GHz met een veel lagere IPC als de Core i3. Het hangt daardoor echt van de applicatie af. Heb je een applicatie die van alle 4 cores gebruik kan maken, dan zul je inderdaad betere prestaties krijgen die oplopen tot 25%. Kun je echter maar 2 cores gebruiken, dan heb je dus eigenlijk maar 2x 2GHz ter beschikking en zal juist een Core i3 door de hogere IPC snel 20-25% sneller presteren... Een lastige keuze dus. Het hangt ook vooral af van de programma's die je gebruikt. Gezien je eisen zal het weinig uitmaken.
Oke dus de Phenom II N930 is niets voor mij, want ik gebruik niet al die cores. Een laptop met i5 430M is €100,- duurder dan een laptop met i3 330M. Is het verschil tussen deze twee degelijk merkbaar met spellen als Settlers 7 en COD MW2? En bij het gebruik van Adobe programma's? Ik wil best €100,- extra betalen, maar alleen als het verschil merkbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Het hangt niet echt van een merk af. Asus, Samsung en Sony hebben allemaal prima laptops qua bouwkwaliteit. Daarom hangt het echt van de serie zelf af. De Vaio E-serie van de 1e gen (jij hebt de 2e gepakt hier) had last van piepen. Van de rest van de laptops heb geen problemen gezien eigenlijk. Dus daar valt weinig over te zeggen. De enige garantie is eigenlijk ook de garantie.
niet waar: de 2e gen. heeft ook nog last van piepen, het probleem lijkt wel minder voor te komen, maar het is er nog steeds.
Anoniem: 338178 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:55:
Ik wil best €100,- extra betalen, maar alleen als het verschil merkbaar is...
moah, de i5 is grofweg 18%* sneller met turbo (en als ik GENETX' post goed heb gelezen is die vrijwel altijd actief).

echter, ik kan me herrineren dat ik vorig jaar een soortgelijke discussie heb gevoerd: het betrof een T6400 versue een P8600. de meerprijs? €100.

de conclusie was toen dat je enkel de p8600 moest nemen als je waarde hechtte aan de extra batterijduur die je daardoor verkreeg, anders heeft het niet zo gek veel zin. daarom heb ik nu een p8600, en mijn ouders de tragere, en 20% minder zuinige T-

op grond daarvan zou ik voor de i3 gaan, of wellicht de snellere i5 520: deze is namelijk 38%* sneller dan de i3, en ik meen te te herrineren dat de meerprijs 'slechts' 50 was t.o.v. de 430m.
de i3 klinkt misschien traag als je het zo bekijkt, maar vergeet niet dat mijn p8600 trager is dan de i3: niet zo lang geleden bekleede die de positie van de 520M.

*cijfers in het ideale geval (cpu bottelenck, voldoende koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371925

Hoi Ik ben op zoek naar een laptop, de specs:

Budget: 400-600 euro
Kloksnelheid, 2000-2500 MHz
Harde schijf: 300-500GB
Gewicht: rond de 2,5 kg. Aangezien hij mee moet naar school.
Geheugen: 4GB

En ik wil de laptop gebruiken voor af en toe een spel te spelen, kwaliteit hoeft niet zeer hoog te zijn, maar moet wel om aan te zien zijn :s

Vervolgens ben ik op deze 2 uitgekomen van MSI: http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/257684;262780
De CX605-021NL en CX623-023NL.

Kunnen deze gebruikt worden om een beetje leuk een spel te spelen?

Alvast bedankt!

Edit: Even bekeken wat er wordt gezegd op notebookcheck
http://www.notebookcheck....deon-HD-4530.17608.0.html, deze kaart zit in de CX605-021NL

En dit zeggen ze over de kaart die in de CX623-023NL zit http://www.notebookcheck.nl/NVIDIA-GeForce-310M.27643.0.html

Nog een andere optie: Samsung R530 JT50 Gezocht uit http://tweakers.net/price...0225;261635;262551;257734

Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hoge instellingen hoef je niet te verwachten. De ATI kaart van de CX605-021NL is een stuk sneller als de GeForce 310M (die stelt echt weinig voor eigenlijk), maar de Core i3 processor is weer een stuk beter in de andere.

Op mijn zoektocht door de PW kwam ik deze nog tegen:
productreview: Toshiba Satellite L500-1ZP review door Anoniem: 367469
Die combineert een veel snellere videokaart (de oude HD 4650 met een nieuwe naam) met een Core i3 330M processor. Wel iets boven die 2,5kg van je, maar mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt. In een rugzak neem je de notebook toch wel eenvoudig mee. Ik heb ook 4 jaar rondgelopen met 3kg op mijn rug.
kakels schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:50:
Ik heb me laten adviseren voor een laptop bij de BCC en die kwamen met deze laptop:

pricewatch: Acer Aspire 5741G-434G64MN

En bij de mediamarkt zeiden ze dat ik deze moest hebben:

pricewatch: Asus A52JB-SX089V

Welke van deze 2 kan ik beter nemen of hebben jullie een betere optie voor mij?

Ik wil een laptop van 15,5" met HDMI-uitgang en hij moet het aankunnen om een stuk of 9 schermen te kunnen openen voor pokeren. Af en toe wil ik er ook wat muziek of misschien een film op downloaden.

Ik wil er ook iets van een 24" scherm op aansluiten voor het pokeren. Waarschijnlijk deze:
pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD
Van die 2 zou ik voor de Asus gaan. Die heeft meer geheugen en een jaar extra garantie.

Het is echter de vraag of je zoveel moet uitgeven. Er zijn zat laptops te vinden die bijna dezelfde prestaties neer weten te zetten voor veel minder. 6GB is sowieso niet echt nodig en een goede videokaart heb jij ook niet nodig voor die eisen. Dan is pricewatch: Asus X52JB-SX012V ook een prima optie bijvoorbeeld en scheelt gewoon 200 euro. Bijna dezelfde laptop, alleen heeft de CPU geen TurboBoost en mis je 2GB geheugen.

Mits ze HDMI hebben volstaan al deze laptops wel voor je eisen:
Gefilterde Pricewatch

[ Voor 59% gewijzigd door GENETX op 20-08-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 20:11
Hey allen, ben op zoek naar een laptopje voor mijn vrouw. Ze hoeft er in principe het huis niet mee huis, is meer voor op de bank :). Hij moet wel de komende jaartjes mee kunnen. Ze gebruikt de laptop voornamlijk voor surfen, mailen, chatten, en simpele games (diablo2, sacred, mahjong, zylom games). (maar als de grafische kaart beter is wil ze vast ook minder oude games spelen :P)

Hier beneden de specs die belangrijk zijn imo:
Budget: 750 euro
Schermgrootte: > 17 inch
Geheugen: 3-4GB DDR3
Grafische kaart: dedicated memory (ati / geforce), liefst 1 GB :D.

Gezocht en gezocht op Tweakers, lezen van reviews en benchmarks kwam ik uit op de volgende laptop:
Asus k72jk : link naar pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/257117/asus-k72jk-ty001v.html

Mooi laptopje met Intel Core i3 350M en 1 GB Radeon Mobility HD5145. Verder voldoen bovenstaande specs.

Nu heb ik 2 vragen:
- is dit een goede keuze gezien bovenstaande specs? of zijn er in dezelfde prijsklasse betere laptops?
- heeft iemand ervaring met het beestje?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gezien de resultaten die ik vind met de pricewatch (Pricewatch filter) lijkt me dat idd de beste optie. Vlotte CPU, prima videokaart voor de eisen en 2 jaar garantie. Ik kan iig geen meer bang/buck vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 20-08-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GENETX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:07:
Feit is dat er niet heel veel notebooks zijn die aan die eisen voldoen. Of je moet een ULV Core i5 op 1,06Ghz ook goed vinden. Een IGP is tegenwoordig overigens ook echt niet meer zo slecht. Het SiS Unichrome tijdperk zijn we al lang voorbij. De Intel GMA HD van de Arrandale processors (Core i3, i5) is een prima IGP voor alle basistaken en kan prima HD video aan.

Maar vertel eens wat mee, wat wil je met de laptop doen?
Dvd/divx kijken, surfen, office, en heel af en toe autocad en photoshop achtige dingen, maar dan niet echt super hightech en dit in en rondom het huis. Hij is niet voor mee op reis, maar ik heb ook geen zin om hem iedere keer in het stopcontact te pluggen als ik hem pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar wat zijn je andere eisen. Je komt met de UL50 aanzetten, dus moet het 15,6" zijn, of is 13,3" ook goed. En wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GENETX schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:36:
Maar wat zijn je andere eisen. Je komt met de UL50 aanzetten, dus moet het 15,6" zijn, of is 13,3" ook goed. En wat is je budget?
Mijn geliefde en ik willen er eigenlijk 2, een kleine voor (mij) op reis, en een grote voor (haar) thuis.

Waarbij de accu tijd voor de kleine belangrijker is dan voor de grote. Ik wilde voor beide iets van 1500 euro uitgeven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1500 voor beide laptops tezamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 15:44
Ik heb onlangs op het forum van mijn (Belgische) studentengroep een kort stukje laptop aankoopadvies geschreven. Veel hulde indien iemand dit zou willen nalezen!
Hier komen ze. Ik geef links van de tweakers.net pricewatch, met hollandse shops en Qwerty modellen. Je mag zelf kiezen of je de modellen in België (met azerty) haalt, wat meer gaat kosten, of een mail sturen naar die shops om te vragen of ze ook azerty kunnen leveren (gaat meestal wel).

Model 1: pricewatch: Toshiba Satellite L650-170
Een beetje het voorlaatste model dat jij hebt gegeven, maar met de snellere CPU, en een kleiner scherm. Mobieler en sneller dus, voor een lagere prijs. Als je niet echt de nieuwste games speelt (wat ik betwijfel) is dat al ruim voldoende voor je.

Model 2: pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ
Variant van het model hierboven, maar met een veel snellere GPU. Dit is de ultieme mix tussen mobiliteit en game prestaties, maar je moet zelf zien of je de meerkost de moeite vind voor jouw games. Ook een grotere HDD, maar dat is niet zo belangrijk.
Hij heeft ook blu-ray, wat ik een onnodige meerkost vind, maar als je via de Sony site dezelfde laptop samenstelt kom je zelfs zonder blu-ray nog duurder uit dan deze.

Model 3: pricewatch: Asus N61JV-JX007V
16" laptop, deze heb ik erbij gestoken omdat je zei dat je geluid belangrijk vindt. Heeft een of andere speciale subwoofer die blijkbaar wel goed werkt. Nadelen zijn het kleine numpad dat wat gewenning vraagt, en er komen snel vingerafdrukken op.
Op prestatie vlak scoort hij redelijk goed. CPU is dezelfde als bovenstaanden, GPU is een stap onder Model 2, maar waarschijnlijk nog ruim voldoende voor jou.

Model 4: pricewatch: Toshiba Satellite L670-17K
De CPU (eigenlijk iets sneller, maar gaat niet merkbaar zijn) en GPU van model 2, maar met een groter scherm (17") en een perfecte resolutie.
Dit model is onder de motorkap hetzelfde (250 gig extra hdd, maar is niet zo boeiend), je kiest best degene die je het goedkoopst kunt krijgen: pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA)

Model 5: pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H
Net iets boven je budget, maar wel de "perfect" laptop. Snelste CPU uit de reeks, snelste goede GPU, 16" met een hoge resolutie (full HD). Ook weeral de blu-ray die ik niet kwijt geraak :p Maar op dit scherm kan je wel van de kwaliteit van blu-ray genieten.
Waarschijnlijk wat overkill voor je, zeker op GPU vlak. Ik ben ook geen fan van FullHD resoluties op een kleiner scherm, hierdoor worden letters enzo vaak te klein naar men zin. (maar dit is persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Model 5: pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H
Net iets boven je budget, maar wel de "perfect" laptop. Snelste CPU uit de reeks, snelste goede GPU,
Als ik het zo even snel doorlees klopt iig dit stukje niet wat betreft de GPU: zowel de HD5650 uit model 2 als de GT330 zijn midrange-GPU's, maar die van ATI is toch behoorlijk wat sneller. Iig zoveel sneller dat ik mensen met een mainstream budget die toch graag willen gamen zeker de HD5650 zou aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat hangt ervanaf, de 5650 is namelijk geklokt op 450 tot 650 mhz.

in verreweg de meeste notebooks zit hij op 450 geklokt (waaronder de sony), in dat geval komt hij op dezelfde hoogte als de 4670, GT330m.
in de studio 17 klokt hij overigens 550, dat is dan ook de enige notebook die ik ken met die clocks.(hij klokt overigens over tot ongeveer 730 mhz, voor de liefhebbers)

morale of the story: 5650, 330M, of zelfs de verouderde 4670: maakt allemaal niet zoveel uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-08-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GENETX schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:54:
1500 voor beide laptops tezamen?
Ja, ik kijk verder niet op 100 euro. Maar dan moet het wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met dat budget is pricewatch: Samsung Q330 JS01 je beste keuze gok ik naast de Acer. Een MSI X360, Asus UL30Jt, Asus U30Jc of vergelijkbaar gaan snel richting 900 euro en bieden niet heel veel meer. De Samsung heeft sowieso geen ULV CPU die dus trager klokt. De accu zou 5-6 uur mee moeten gaan. De Asus U30Jc komt daarna eigenlijk en is een lichte upgrade qua specs. Snellere CPU, echte stukken aluminium, 2 uur meer accutijd. Die kost je zo'n 900 euro en moet uit Duitsland komen, wat overigens uit eigen ervaring goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GENETX schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:45:
Met dat budget is pricewatch: Samsung Q330 JS01 je beste keuze gok ik naast de Acer. Een MSI X360, Asus UL30Jt, Asus U30Jc of vergelijkbaar gaan snel richting 900 euro en bieden niet heel veel meer. De Samsung heeft sowieso geen ULV CPU die dus trager klokt. De accu zou 5-6 uur mee moeten gaan. De Asus U30Jc komt daarna eigenlijk en is een lichte upgrade qua specs. Snellere CPU, echte stukken aluminium, 2 uur meer accutijd. Die kost je zo'n 900 euro en moet uit Duitsland komen, wat overigens uit eigen ervaring goed te doen is.
oke, en welke als 15,6 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mhr-zip schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:58:
[...]

oke, en welke als 15,6 inch?
Je bedoelt voor de andere notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
vorda schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:14:
Ik heb onlangs op het forum van mijn (Belgische) studentengroep een kort stukje laptop aankoopadvies geschreven. Veel hulde indien iemand dit zou willen nalezen!

[...]
Tsja, je kunt hem ook een filter geven: Pricewatch filter. Dat lijkt er een beetje op als ik de rest lees.

Let op dat je een 17" model er tussen hebt. Mijn ervaring is dat 17" te lomp is om mee te nemen naar school en dat zou ik echt afraden. Verder mis ik nog 2 hele leuke modellen:
Asus met een quadcore en HD 5730, mits nog leverbaar.... Die GPU is eigenlijk een HD 5650, maar deze draait wel op 650MHz.

En dan een andere Asus, die in het algemeen mijn aandacht helemaal trok:
pricewatch: Asus N53JN-SX093X
Die heeft de nieuwe GeForce GT 425M Fermi kaart aan boord. DX11, 96 shaders. De kaart lijkt ergens rond de HD 5650/HD5730 te scoren. Ook een best leuke laptop.

http://www.notebookcheck....orce-GT-425M.34152.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GENETX schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:02:
[...]

Je bedoelt voor de andere notebook?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het hangt natuurlijk ook weer van het doel af. Er zijn in de PW zat notebooks te vinden voor zo'n 750 euro met een Arrandale processor:
Pricewatch met filter

Het is even de vraag of je nog specifieke eisen hebt aan die notebook. Voor het meeste werk volstaan al die laptops prima en een groot deel heeft zelfs een leuke videokaart om een beetje te gamen. Echt slechte laptops zitten daar niet tussen. Een aantal die ik persoonlijk wel interessant vindt op basis van de specs:
pricewatch: MSI FX600-005NL
pricewatch: MSI CX620-226NL
pricewatch: Asus N61JV-JX033V
pricewatch: Packard Bell Easynote TM86-JO-010 (Zilver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselthehoff
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Zojuist is mijn Macbook na 4 jaar toch echt gestorven.
Ben grafisch ontwerper maar hoef niet perse weer een macbook, wel zoek ik weer een snelle en sterke machine.
Ik werk met een externe monitor en keyboard en de behuizing/formaat doet er niet echt toe.

Wat dachten jullie van de Dell studio 15 15" (N0055805, Intel Core i7 720QM) als nieuwe machine?
Kan een Macbook Pro 13" (2,4GHz Intel Core 2 Duo) hier mee vergeleken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de i7 is een stuk sneller dan de c2d, zo'n 20%.

maar de accuduur van de i7 is nogal brak, daarom raad ik de i5 520m, of i5 540m aan, die doen niet zoveel onder voor de i7.
ze zijn ook nog eens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Alsof je opeens met een Core i5 de hoofdprijs haalt qua accuduur... Dat is wel vergelijkbaar met een Core 2 Duo. Dan nog is het afhankelijk van de accu uiteraard. Mijn i5 430M haalt met een 84Wh accu de 7 uur. Maarja, de meeste notebooks hebben nu eenmaal zo'n 50Wh wat goed is voor 4,5 uur of nog minder door de videokaart.

Maar vertel eens wat meer over je eisen en je budget. Wat gebruik je, heb je eisen aan de accuduur, het scherm, de draagbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een indicatie:

p8600: 3:28 uur
i5: 2:40
i7Q: 2:44

3x een dell studio 15 review met een HD4570 GPU.

(tijden met een korreltje zout nemen, ik zit regelmatig 4 uur te internetten op mijn studio met p8600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372100

Voor de zoekers onder ons kwam dit tegen op het web ,mischien zit er wat interresants bij voor deze of gene

*knip spam of scam*

[ Voor 64% gewijzigd door Rukapul op 22-08-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 303530 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:58:
even een indicatie:

p8600: 3:28 uur
i5: 2:40 4:02
i7Q: 2:44

3x een dell studio 15 review met een HD4570 GPU.

(tijden met een korreltje zout nemen, ik zit regelmatig 4 uur te internetten op mijn studio met p8600)
Fixed :+

Daar is die accutijd voor de i5 wel goed idd. Voornamelijk in het begin las ik dat deze juist minder was als de Core 2 Duo, mede omdat er nog wat foutjes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselthehoff
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Bedankt voor de reacties.

Budget is rond de 800/900 euro.

Accuduur rond de 3 uur is voldoende, merendeel van de tijd staat de machine op een vaste plek.

De machine zal met name Indesign, Photoshop, Illustrator en After Effects draaien.
Een boel RAM is dan wel handig, minimaal 4 gb.

HD space is niet belangrijk, alles staat op externe schijven.
De snelheid van de HD is dan denk ik wel weer belangrijk minimaal 7200 rpm?

Verder heb ik met de Macbook gemerkt dat een mat scherm stukken prettiger werkt dan een glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helemaal niet fixed, het model met de i5 is getest met de extended 9-cel accu, daarom heb ik 33% van de accuduur afgetrokken.

overigens haalde de pre-productie sample met een intel gpu een tijd van 2 uur en 51 minuten:
http://www.notebookcheck....558-Notebook.24496.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hasselthehoff schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:33:
Bedankt voor de reacties.

Budget is rond de 800/900 euro.

Accuduur rond de 3 uur is voldoende, merendeel van de tijd staat de machine op een vaste plek.

De machine zal met name Indesign, Photoshop, Illustrator en After Effects draaien.
Een boel RAM is dan wel handig, minimaal 4 gb.

HD space is niet belangrijk, alles staat op externe schijven.
De snelheid van de HD is dan denk ik wel weer belangrijk minimaal 7200 rpm?
Die vind je relatief weinig in notebooks. Voornamelijk HP heeft ze.
Verder heb ik met de Macbook gemerkt dat een mat scherm stukken prettiger werkt dan een glossy.
Hoef je ook niet echt op te rekenen, alles is glossy, tenzij je een dure zakelijke notebook koopt, maar dat is ver boven je budget.

Dan zitten we nog met het scherm an sich. Notebookschermen zijn gewoon crap voor dit werk... Macbooks hebben goede schermen, de meeste normale notebooks niet....

Darkstone weet er iets meer van en of bepaalde zaken te bestellen zijn via de telefoon bij Dell. De Dell Studio 15 lijkt namelijk een prima keuze voor jou. Er zit een 7200rpm HDD in, de prijs is goed, je hebt een Core i3 of i5 en een dedicated videokaart. Daarnaast kun je, mocht je het willen een Full HD scherm krijgen. Ik weet echter niet wat de kwaliteit van het witte led-scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Darkstone weet er iets meer van en of bepaalde zaken te bestellen zijn via de telefoon bij Dell. De Dell Studio 15 lijkt namelijk een prima keuze voor jou. Er zit een 7200rpm HDD in, de prijs is goed, je hebt een Core i3 of i5 en een dedicated videokaart. Daarnaast kun je, mocht je het willen een Full HD scherm krijgen. Ik weet echter niet wat de kwaliteit van het witte led-scherm is.
de kwaliteit van het standaard scherm is diep- en dieptriest.

ik had laatst nog het premium vaio scherm vergeleken met het full-hd scherm van de vaio, de kijkhoek van de studio was iets beter en het contrast iets slechter.
en dat terwijl ik het premium scherm toch wel een stuk hoger had ingeschat.

alstu:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Serie..."

niet schrikken bij het zien van het 3e plaatje, grote kans dat je huidige scherm slechter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat weet het world wide web... Maw, je zult zelf moeten zoeken naar reviews en ervaringen van anderen met deze laptop (N61Jv). Een beetje afwijkende specs maken niet uit. Dat is de enige manier om er achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372161

Hallo

Ik zoek voor mijn studie een laptop rond de 900 euro.
nou zit ik te twijfelen tussen deze 2 keuzes:

1. HP pavilion:
pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA)
kost: € 919 (bol.com)

2. Studio 17(N0074907)
pricewatch: Dell Studio 17(N0074907)
met aanpassing:
- Intel Core i5 520m inplaats van i5 450m
kost: € 939,00 (dell-site)

ik kom er nog niet echt uit, vandaar dat ik hier om hulp vraag.
of weten julli nog andere/betere laptops rond de 900 euro?
wil natuurlijk het maximale uit die 900 euro krijgen voor een laptop:p
Algemene eisen:
- goede CPU (bijv core i5)
- goede videokaart (voor games als cod4)
- 15/17 inch (liefst 17 inch)
- Harde schrijf min 500 GB
- geheugen min 4 GB DDR3

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 372161 op 22-08-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou dus juist een 15,6" nemen. Die passen namelijk nog net in je rugtas. Dat scheelt een heel hoop gesleur op school met een extra tas. Ook is het een stuk lichter en dus makkelijker even mee te nemen naar een ander lokaal. 17,3" op school is een no go in mijn ogen.

Pricewatch met filter
Al die laptops volstaan voor jou eisen.

Iets boven het budget is pricewatch: Asus N82JV-VX020V zeer interessant. Deze heeft 2 jaar garantie, is 14" (en dus zeker portable), heeft Nvidia Optimus om je accuduur te verhogen en heeft een Nvidia GT 425M DX11 Fermi kaart volgens de Pricewatch. Maar dat kan ook helaas nog wel eens de GT 335M zijn met DX10.1... Al is dat ook geen slechte kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 22-08-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372084

Goedenavond allemaal,

Aankomend jaar ga ik beginnen met mijn studie marketing en communicatie. Hiervoor heb ik een laptop nodig. Nu heb ik enkele laptops (via campusshop) om uit te kiezen, en ik heb mijn oog laten vallen op de volgende twee laptops: http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80000121 (I5-450M, 4GB, 500GB, GeForce 310M); http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80000495 (I7-720QM, 4GB, 500GB, ATI Radeon HD5730). Het gaat mij er vooral om dat ik er veel verschillende toepassingen tegelijk op kan draaien, denk aan Photoshop, internet e.d. Het liefst zou ik er ook nog wat games op willen spelen (Football Manager evt. Battlefield, Crysis). Nu is mijn vraag welke ik dan het beste kan kiezen, een derde optie die ik voor mezelf had bedacht is dat ik met het verschil tussen beide laptops ook nog een gameconsole kan aanschaffen om te gamen.

Met vriendelijke groet,

Dominique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee inderdaad, een 17" voor je studie is echt een miskoop.

er zijn mensen die erbij zweren, maar persoonlijk zie ik geen voordeel t.o.v. mijn studio 15" met full-hd scherm. en wellicht een iets betere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372161

Voor mijn opleiding raden ze 15 tot 17 inch aan
met daarbij 17 inch is aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus