[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:
  • 167.884 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:03
Live life on the edge >:)

Er zijn genoeg repair centres (niet van apple) die iPhones repareren.
Hier en daar in de verschillende topics (Tweakers en iPhoneclub) worden er verschillende genoemd.
Met garantie op de reparatie.

[ Voor 0% gewijzigd door Mech-Warrior op 07-09-2010 13:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvveen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 08:59
De meeste dingen zijn als je redelijk handig bent zelf te repareren, bijvoorbeeld via de handleidingen van ifixit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik heb inmiddels ook een iPhone 4 besteld via store.apple.com/uk, eerst een acount aangemaakt via Borderlinx.com het complete adres inclusief de suite (8 cijferig nummer).

Besteld op 16 augustus 3 weken moeten wachten en afgelopen vrijdag mail van Apple dat mijn iPhone is verstuurt.
Aangezien de weekend er tussen zat kreeg ik maandag bericht van Borderlinx dat er een pakketje van mij is aangekomen, gelijk de kosten die je aan Borderlinx moet betalen (belasting, verzend enz.) betaalt.

Nu bericht gekregen dat de iPhone verstuurt is naar mijn adres, als het mee zit ben ik morgen in bezit van een nieuwe iPhone 4 16Gb en kan mijn ruim 2 jaar oude 3G met "pensioen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:33:
Ik denk dat de levertijd bij een mobistar center nu een week of twee drie is. Bij mij was het 5 maar ik had dan ook op 30 juli besteld toen er dus een extra vraag piek was. Ik stond echter +-30ste op de bestellijst en Robert (paar pagina's terug) stond bij de eersten en had de tel 1,5/2 weken eerder. Kortom...Het heeft 3 weken geduurd voordat ze er +-5 tot 10 hadden geleverd en daarna nog maar twee weken voor de volgende 20.

Ipv een vrij kansloze reis naar België te plannen zou ik gewoon net zo lang bellen naar een MC totdat ze opnemen en daar een bestelling plaatsen. Als je dan bericht krijgt weet je in ieder geval zeker dat je telefoon klaarligt. Wel zo relaxt...(geleerd door schade en schande).
Das raar, ik had op 7 augustus besteld en kreeg op 18 augustus bericht dat ik hem op kon komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d.baars schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:42:
[...]

Das raar, ik had op 7 augustus besteld en kreeg op 18 augustus bericht dat ik hem op kon komen halen.
ORLY?

Had jij toevallig een 32GB dan?

Tsja dat proces is natuurlijk zo ondoorzichtig als het maar zijn kan...Misschien hadden ze wat meer tijd voor jou bij je bestelling en vonden ze jou wél aardig :+.

Vraag me af of Robin zijn aaifoon ook heeft nu dan...
swoutr schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:40:
Oke thnx voor je antw. Toch nog mensen die normaal kunnen reageren, nog een vraag moet ik dan gewoon de mobistar in antwerpen hebben?
Elk MC verkoopt aaifones dus welke de beste is is lastig te zeggen. Ik ben uiteindelijk naar Bree gegaan omdat dat 1) Het dichtste bij mij thuis is en 2) omdat ze daar niet moeilijk doen met verkoop aan buitenlanders (bijv met verplichte extra's etc).

Het center in Lommel bijvoorbeeld maakt deel uit van een keten van winkels die erom bekend staat in ieder geval in het verleden buitenlanders ongewenste accessoires door de strot werden geduwd of anders geen iPhone meekregen.

Of en welke winkels dit nog steeds doen moet je dus even uitzoeken. Als je naar 1 van de MCs gaat van Mobistar zelf (dus niet de franchisewinkels) weet je iig zeker dat je geen problemen hebt met dit soort praktijken en die zitten over het algemeen in de grotere steden (dus bv Antwerpen).

Over Bree kan ik afgezien van de levertijd niks negatiefs zeggen tot zover. Het is een kleinere franchisewinkel maar ze hebben me uiteindelijk de iPhone gewoon geleverd zonder extra moeilijkheden...Ze hebben ook veel Ollanders en Zjermans als klanten dus ze weten inmiddels wel dat die geen extra's willen kopen en dat accepteren ze ook --> ze stellen het niet eens voor.

Of er nog verschil is in afwikkeling met garantie kom ik hopelijk niet achter, maar lijkt me niet want dat zal wel gewoon centraal geregeld zijn door Mobistar, ook voor de franchisewinkels. Het is wel de reden dat ik de telefoon in België gekocht heb en niet in Engeland via borderlinx maar hoeveel je er echt aan hebt weet je natuurlijk nooit...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ibix schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:32:
[...]
Je had er ook een (simlockvrij uit Belgie) op marktplaats kunnen kopen voor 750,- euro.
Heb gisteren mn order in SG snel gecancelled en m in de UK met Borderlinx besteld. Praktisch even duur (ervanuitgaande dat pakket door douane onderschept gaat worden) en wat makkelijker allemaal.... Nu 3 weken wachten en dan heb ik m eindelijk.

Over twee weken is een kennis in Zwitserland (Geneve) en die gaat proberen er daar nog een mee te nemen.... heb ik er iig eentje over maand ofzo.... Als ik er een extra heb raak ik die wel kwijt.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:23:
Praktisch even duur (ervanuitgaande dat pakket door douane onderschept gaat worden)
UK = EU... ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoeld dat ze vanuit SG door de douane onderschept worden en vanuit de UK dus niet...vandaar dat ze dan even duur zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
;) :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:54:
...
Vraag me af of Robin zijn aaifoon ook heeft nu dan...
...
Ik had m niet de release-dag besteld, maar enkele dagen later... 8)7

De redenen dat ik m bij de Mobistar heb besteld:
1. Dichtbij
2. Als er problemen zijn met mn iPhone (wat ik echt niet hoop) kan ik ergens naartoe
3. Van velen gehoord dat ze niet moeilijk doen met buitenlanders
4. Stelde bovengenoemde prioriteiten boven de wachttijd

Verder meende ik te lezen dat mensen die bij Allcom (die franchise winkels) hun iPhone hadden besteld veel problemen hadden

Als ik dit zo opnoem ben ik van mening dat ik geen verkeerde keus heb gemaakt. Er is nu 'n maandje voorbij en hoop toch stiekem dat ik mijn 32GB asap krijg, want ik wil die telefoon zo graag hebben :9~ . Zal denk ik ook niet lang meer duren.

En Jaapiyo ik kan niet veel meer aan je verhaal toevoegen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
Info: Simlock vrij iphone 4 in the apple store in Geneve (zwitserland)
16gb 583euro
32gb 681euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
24 augustus heb ik een 32gb iPhone4 besteld bij de Apple UK online store, deze is 4 september verzonden en is 7 september ontvangen door Borderlinx. Sinds vanmiddag 3 uur ligt die bij DHL in Birmingham, hopelijk heb ik hem morgen :)

Bij elkaar nog geen 2,5 week als het goed gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 14:43
Asprine schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:15:
16gb 583euro
32gb 681euro
Zeker te overwegen, MAAR... Bedenk wel dat je voor garantie alleen in Zwitserland terecht kan. Ikzelf kom vaker in de UK dus heb ik besloten iets meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Tijn89 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:20:
24 augustus heb ik een 32gb iPhone4 besteld bij de Apple UK online store, deze is 4 september verzonden en is 7 september ontvangen door Borderlinx. Sinds vanmiddag 3 uur ligt die bij DHL in Birmingham, hopelijk heb ik hem morgen :)

Ja dan heb je morgen mits je natuurlijk thuis bent, de iPhone zal vanacht wel van Birmingham naar Brussel gaan en zal het morgenvroeg in Amsterdam aankomen.

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Asprine schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:15:
16gb 583euro
32gb 681euro
Met welke omrekenkoers reken je? Volgens mijn tabel is hij namelijk €599,09 en € 700,36 (zie ook tabel)

• Gnoekie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 16:01
Tijn89 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:20:

Bij mij bijna hetzelfde:

26-08-2010 besteld bij de Apple store UK.
26-08-2010 Borderlinx account aangemaakt.
04-09-2010 Apple store Uk stuurt hem naar Borderlinx
08-09-2010 Borderlinx verstuurd deze naar mij, NL

Nu wachten!!! Straks nog even voor 18:00 uur bij de Apple store een NL power cable halen.... 8)

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Er zit een universele usb-kabel bij, je zoekt zeker een simpele usb-lader :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Gnoekie
Ah ja, tuurlijk. Met die USB kabel kan ik het eerst gaan proberen. Kijken of dit in de praktijk handig is.
Ik ben nu gewend om de GSM aan de stroom lader te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
CK2000NL bedeoelde een adapter om van 230 naar USB te gaan, zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://easy2order.nl/image.php?strPath=VUSB230A.png

En dan heb je precies hetzeflde als je normaal bent gewent, je kan hem gewoon in het stopcontact steken en opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoekie
Gnoekie schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:57:
[...]

Bij mij bijna hetzelfde:

26-08-2010 besteld bij de Apple store UK.
26-08-2010 Borderlinx account aangemaakt.
04-09-2010 Apple store Uk stuurt hem naar Borderlinx
08-09-2010 Borderlinx verstuurd deze naar mij, NL

Nu wachten!!! Straks nog even voor 18:00 uur bij de Apple store een NL power cable halen.... 8)
En hij is binnen! Het feest kan beginnen! _/-\o_
Erg snelle levering (Express delivery gekozen)! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Verschikkelijk om te bedenken dat er nu ergens in nederland iemand zijn iphone4 uit de doos haalt en ik hier gewoon met mijn oude 3g zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoekie
Life sucks! :9

En dan moet je weten dat ik een newbie ben op Apple gebied en nu gewend ben aan een Nokia N95 8GB.
Maareuh > het went al snel hoor! Heerlijk die touch bediening.

Van het weekend eens verdiepen in de apps, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:58
Om mensen maar even te waarschuwen:
Ik had dit topic doorgespit over de garantie in NL. En las wat over de Saturn dat ze daar geen probleem van maken.
Maar niets is minder waar. Ben er net geweest (Groningen) en het was eerst een "probleem" dat die uit Belgie kwam, maar ze konden hem toch wel laten opsturen maar het zou heel goed kunnen dat ze hem gewoon niet gerepareerd terug sturen en dat Apple moeilijk gaat doen..
Dat zou wel mooi klote zijn zeg.. Verder niets aan te merken op de service van Saturn, die was gewoon goed :).

Mijn schuifknopje functioneerde niet meer juist btw als die op trillen stond, zelfs lichtjes drukken op het scherm en hij ging raar doen met trilfunctie aan/uit..

[ Voor 6% gewijzigd door zer0l op 10-09-2010 15:36 ]

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:56
SYQ schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:39:
Hoe doen jullie het nou mocht ie stuk gaan, en dan bedoel een iphone uit england via borderlinx ofzo. Want ik zie behoorlijk veel mensen bestellen via borderlinx
Ik heb voor 37 euro Applecare van eBay kunnen halen, waardoor (als ik mij goed heb laten voorlichten) de garantie wereldwijd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

endness schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:42:
[...]

Ik heb voor 37 euro Applecare van eBay kunnen halen, waardoor (als ik mij goed heb laten voorlichten) de garantie wereldwijd is!
Dat is dan 37 euro weggegooid |:( Apple Care geldt in Nederland niet voor de iPhone, maar je kan er wel mee terecht in o.a. Duitsland, Frankrijk en Engeland :+

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:53
.... en een simlock is ook geen probleem, de unlockcode kost 120 euro via t-mobile en je behoud je TWEE jaar garantie en evt. verkoopwaarde! Dus ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen om hem in het buitenland te halen met alle moeite en risico's van dien. Ten eerste is hij bij verkoop minder waard bij verkoop (want je hebt er ook minder voor betaald) en ten tweede hang je wat betreft aanspraak op garantie.

Maar goed als je kickt op een tientje goedkoper .... |:(

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

danda schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:40:
.... en een simlock is ook geen probleem, de unlockcode kost 120 euro via t-mobile en je behoud je TWEE jaar garantie en evt. verkoopwaarde! Dus ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen om hem in het buitenland te halen met alle moeite en risico's van dien. Ten eerste is hij bij verkoop minder waard bij verkoop (want je hebt er ook minder voor betaald) en ten tweede hang je wat betreft aanspraak op garantie.

Misschien zijn er ook mensen die oud en wijs genoeg zijn om voor zichzelf die afweging te maken. Maar iig hebben zu nu ook jouw waardevolle bijdrage om te overwegen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• zer0l

Het scheelt soms veel geld dus daarom doen mensen dat. Een tientje goedkoper? Je hebt duidelijk dit topic niet gevolgd, mijn iPhone 3GS was bijvoorbeeld 150 euro goedkoper in Belgie, en SIMLOCK vrij dus ook geen 120 euro extra. Het is meestal totaal geen extra moeite (leuk tripje) en wat is het risico dan? Dat je naar het buitenland gaat of dat je het via een vertrouwd bedrijf besteld? |:(
120 euro extra is nogal wat voor een unlock code wanneer je hem voor 120 euro goedkoper simlock VRIJ kan kopen toch?
Garantie blijft overigens ook gewoon gelden alleen soms word het wat lastiger als gewoon even naar de winkel brengen. Dit zou dan het enige risico zijn dat je neemt, maar jij schijnt die apart te vernoemen?

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dan nog is een iPhone niet los verkocht in Nederland. Na enkele ervaringen wil ik ook sowieso geen T-mobile meer, dus een iPhone kopen uit het buitenland is de enige optie (en nog veel goedkoper ook).

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ten eerste is hij bij verkoop minder waard bij verkoop (want je hebt er ook minder voor betaald) .
Beetje een kromme beredenering. Dus als je een iPhone 4 cadeau hebt gekregen, kan je die nooit meer verkopen omdat je er immer zelf niks voor betaald hebt? :+ ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Heeft T-Mobile eigenlijk ook mogelijkheden voor het unlocken van toestellen voor mensen die geen abonnement hebben bij T-Mobile?? Stel dat ik een toestel zou kopen met T-Mobile simlock, en ik ken iemand met een abo van hen, kan ik dan niet via hem die simlock bij Tmob eraf kunnen krijgen ofzo??

Er zullen ook mensen zijn die een tmobile abonnement hebben en een los toestel komen met tmob simlock. Die moeten toch ook ooit te unlocken zijn?

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
orange.x schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:13:
Heeft T-Mobile eigenlijk ook mogelijkheden voor het unlocken van toestellen voor mensen die geen abonnement hebben bij T-Mobile?? Stel dat ik een toestel zou kopen met T-Mobile simlock, en ik ken iemand met een abo van hen, kan ik dan niet via hem die simlock bij Tmob eraf kunnen krijgen ofzo??

Er zullen ook mensen zijn die een tmobile abonnement hebben en een los toestel komen met tmob simlock. Die moeten toch ook ooit te unlocken zijn?
Is het niet mogelijk om het toestel zelf te unlocken? Geen idee of dit kan hoor

• Nipje
Hoe zit het eigenlijk met de T-Mobile Unlock (ik lees er hierboven ook wat over)?

Kan ik bijvoorbeeld in nederland bij The Phone House een losse iphone 4 kopen zonder abonnement, en dan een unlock code kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Zijn er nog mensen recent naar Belgie geweest die wat kunnen vertellen over de levertijden aldaar?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:29

Volgens mij kon je dan een prepaid kopen en die opwaarderen met 120 euro oid.. en daarmee laten unlocken door tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
domi235 schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:35:
Zijn er nog mensen recent naar Belgie geweest die wat kunnen vertellen over de levertijden aldaar?
ik heb het geprobeerd, maar begin er maar niet aan. NERGENS te koop, nergens nergens nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Je moet een T-Mobile abo hebben om hem te laten unlocken. Dus de originele eigenaar moet hem eerst laten unlocker voordat je het toestel koopt. Na 2 jaar is de unlock gratis. Het kan ook anders, maar dat is illegaal en hier minstens off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:47
Nipje schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:15:
[...]

ik heb het geprobeerd, maar begin er maar niet aan. NERGENS te koop, nergens nergens nergens
Ik snap niet dat mensen nu nog naar Belgie willen rijden zonder 100% zekerheid te hebben.

Als je goed rondkijkt zijn er tig advertenties waarbij tegenwoordig Iphones(nieuw, gesealed en met bon) voor 700 euro a 750 euro verkopen. Je bespaart jezelf de tijd en benzine geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:50:
[...]

Je moet een T-Mobile abo hebben om hem te laten unlocken. Dus de originele eigenaar moet hem eerst laten unlocker voordat je het toestel koopt. Na 2 jaar is de unlock gratis. Het kan ook anders, maar dat is illegaal en hier minstens off-topic.
Hier is geen letter van waar!
Ik spreek uit ervaring. Ik heb recent een 3GS gekocht 2e hands, met simlock daarop. Toestel van juni 2009. Ik heb geen abo bij T-Mobile (zit bij Vodafone) en ben niet de eerste koper. Heb gebeld met de unlock lijn van T-Mobile en binnen 10 minuten had ik een mail met instructies en 30 minuten later een simlock vrije 3GS. Niets geen probleem, en zeker niet pas na 2 jaar zoals je suggereert!!

-Cyril- schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 03:45:
[...]
en wat is het risico dan? Dat je naar het buitenland gaat of dat je het via een vertrouwd bedrijf besteld? |:(
120 euro extra is nogal wat voor een unlock code wanneer je hem voor 120 euro goedkoper simlock VRIJ kan kopen toch?
Garantie blijft overigens ook gewoon gelden alleen soms word het wat lastiger als gewoon even naar de winkel brengen. Dit zou dan het enige risico zijn dat je neemt, maar jij schijnt die apart te vernoemen?
Toch is dat niet gemakkelijk. Zoek maar wat oude posts van mij met de ellende met mijn Belgische iPhone van HCW. Heb er totaal 11 weken over gedaan van retourneren tot mijn geld terug krijgen met veel, heel veel, moeite en dreigementen dat ik langs ging komen. Dus het is welzeker een risico, al weegt 150 euro voordeel + 120 geen unlock kosten daar misschien wel tegenop.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:15:
[...]

Ik spreek uit ervaring. Ik heb recent een 3GS gekocht 2e hands, met simlock daarop. Toestel van juni 2009. Ik heb geen abo bij T-Mobile (zit bij Vodafone) en ben niet de eerste koper. Heb gebeld met de unlock lijn van T-Mobile en binnen 10 minuten had ik een mail met instructies en 30 minuten later een simlock vrije 3GS. Niets geen probleem, en zeker niet pas na 2 jaar zoals je suggereert!!
Maar denk dat de tmob policy met betrekking tot de iPhone 4 toch wel wat strenger zou zijn? Anders is het heel aantrekkelijk om gewoon een toestel met tmob simlock te kopen als het ZO simpel is.

[ Voor 7% gewijzigd door orange.x op 12-09-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:15:
[...]

Ja maar het kostte je dus wel 120 euro! Alleen de contracthouder mag de telefoon na een jaar gratis laten unlocken. Tenminste ik probeerde hetzelfde met de 3GS van mijn broer welke meer dan een jaar oud is. Hij heeft deze van iemand overgenomen, maar ik mag deze dus alleen unlocken als ik 120 euro betaal....
Als je dit toch gelukt is gratis te laten doen, wil ik graag weten hoe :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:51:
[...]

Maar denk dat de tmob policy met betrekking tot de iPhone 4 toch wel wat strenger zou zijn? Anders is het heel aantrekkelijk om gewoon een toestel met tmob simlock te kopen als het ZO simpel is.
Waarom? Ze hebben er gewoon een contract voor 2 jaar bij verkocht, dus die kosten halen ze er toch wel uit. Dus als jij een iPhone 4 overneemt van iemand met een TM contract dan betaal je uiteindelijk:
1. Bijbetalen bij het goedkoopste abo € 169,95
2. Goedkoopste abo van € 29,95. Maal 24 is dat € 718,80
3. Unlock kosten van € 120 euro.

Totaal kost een iPhone 4 je dus € 1008,75. Stel dat de inkoop de helft is, dan lacht T-Mobile zich toch krom? Het zal hen een worst zijn dat je hem direct wil unlocken.

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:03:
[...]

Ja maar het kostte je dus wel 120 euro! Alleen de contracthouder mag de telefoon na een jaar gratis laten unlocken. Tenminste ik probeerde hetzelfde met de 3GS van mijn broer welke meer dan een jaar oud is. Hij heeft deze van iemand overgenomen, maar ik mag deze dus alleen unlocken als ik 120 euro betaal....
Als je dit toch gelukt is gratis te laten doen, wil ik graag weten hoe :)
Het kostte me helemaal geen 120 euro. Dat heb ik ook nooit gezegd. Bel gewoon met 070-3056007. IMEI en e-mail adres doorgeven en de rest gaat vanzelf.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Dan is het alleen nog de vraag: Zit er bij tmob standaard 2 jaar garantie bij of gewoon 1 jaar :) Want dat maakt het wel aantrekkelijk om gewoon een toestel met tmob lock te kopen en te unlocken! Zelfs al zou je er wel 120 voor moeten betalen, een toestel met tmob simlock kan je denk ik wat makkelijker nog op afdingen omdat het "moeilijker" te verkopen is misschien.

[ Voor 30% gewijzigd door orange.x op 12-09-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 03:09
orange.x schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:32:
Dan is het alleen nog de vraag: Zit er bij tmob standaard 2 jaar garantie bij of gewoon 1 jaar :) Want dat maakt het wel aantrekkelijk om gewoon een toestel met tmob lock te kopen en te unlocken! Zelfs al zou je er wel 120 voor moeten betalen, een toestel met tmob simlock kan je denk ik wat makkelijker nog op afdingen omdat het "moeilijker" te verkopen is misschien.
Standaard 1 jaar fabrieksgarantie (apple garantie) Maar T-mobile zelf geeft 2 jaar garantie.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:53

Oxigeon

En zo is dat!

Ibix schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:12:
[...]

Ik snap niet dat mensen nu nog naar Belgie willen rijden zonder 100% zekerheid te hebben.

Als je goed rondkijkt zijn er tig advertenties waarbij tegenwoordig Iphones(nieuw, gesealed en met bon) voor 700 euro a 750 euro verkopen. Je bespaart jezelf de tijd en benzine geld!
Ben zaterdag in Hasselt geweest, kom zelf uit Roermond (limburg). Is ongeveer 3 kwartiertjes rijden. Is een leuke stad dus ben ook eventjes gaan winkelen daar. Heb hem besteld bij de mediamarkt, ligt eigenlijk midden in de stad (je kunt onder de MM parkeren). Alle Iphones die zij binnenkrijgen gaan direct naar de reserveringen toe. Er worden er geen in de winkel gelegd zei de mevrouw die me hielp.

Ben toen ik binnen was meteen naar de telecom afdeling gegaan en heb me een exemplaar geregeld. Levertijd was volgens de medewerkster ongeveer 2 weken tot 2 maanden :S. Ik hoop echter op het eerste. Aangezien ze op meerdere fora's aangeven dat de gemiddelde levertijd bij een MM nu ongeveer 2 a 3 weken is.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Laatst online: 14-09 08:03
Was ook bezig voor de iPhone 4G 16GB en via Typhone.nl zou er ongeveer een week levertijd zijn met 2 weken maximaal (volgens de klantenservice). De iPhone 4G 32GB hadden ze afgelopen week op voorraad.
Nog handiger is denk ik om gewoon een Telecomshop binnen te lopen. In Hendrik Ido Ambacht had ik hem in 2 dagen. Was een Belcompany, ook geen gezeur met bezorging , etc.

Ik dacht ik zeg het even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:55
Weet iemand of de 2 jaar garantie die Mediamarkt Antwerpen geeft op de Iphone ook in Nederland geld. Ik bedoel hiermee, als ik problemen met mijn iphone heb of ik hiermee dan ook bij een Mediamarkt in NL langs kan gaan, bijvoorbeeld MM Eindhoven?

Ik zelf heb hier al op gezocht, daar zegt iemand:
Ik heb de 16Gb bij de MM in Antwerpen gekocht. Ik heb twee keer uitdrukkelijk gevraagd of ik voor garantie ook terecht kan bij een MM in Nederland en dat werd twee keer bevestigd. Blijft nog maar de vraag of dat ook zo zal zijn, hoop dat ik dat niet hoef uit te vinden.
Maar klopt dit, of moet dit ergens zwart op wit staan, in de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

MuVo schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:02:
Weet iemand of de 2 jaar garantie die Mediamarkt Antwerpen geeft op de Iphone ook in Nederland geld. Ik bedoel hiermee, als ik problemen met mijn iphone heb of ik hiermee dan ook bij een Mediamarkt in NL langs kan gaan, bijvoorbeeld MM Eindhoven?

[...]

Ik heb verschillende mensen gehoord en die zeggen hetzelfde als bovenstaand bericht. Het blijkt dus idd wel mogelijk te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Na alle wik- en weegmomenten en wachten en bestelimpulsjes em nu toch uiteindelijk bij central point besteld. Mede vanwege de mogelijkheid om met Paypal te kopen en omdat ze voorraad hebben. Wel maar 1 jaar garantie, maar dat zal verder wel. Gaat toch niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:03
En het blijft ook een beetje een sport om iets te verkrijgen wat niet via de gangbare kanalen te kopen is.
Ik laat me niet zomaar regels opleggen (leg ze wel graag op >:) ).

En als mijn iPhone er na een jaar mee stopt (hoop het niet) dan is er weer een nieuwe uit.

Mijn iPad ook in Duitsland bij Gravis besteld, mijn Old Skool iPhone bij usa2ned. Ik ben er niet bang voor dat er iets kapot gaat. Hetzelfde als iets verzekeren. Over de jaren strijken de verzekeringsmaatschappijen een hoop geld op en als je dan een keer een beroep erop doet geven ze niet thuis (kleine regeltjes |:( )
Zo is mijn iPhone 3gs (uit Belgie, www.HCW.be) door een collega "geleend".
Maar niemand die iets uitkeert (aankoop verzekering, buiten de deur verzekering etc)

[ Voor 0% gewijzigd door Mech-Warrior op 13-09-2010 17:52 . Reden: spel vaudten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 14:22
Iphone 4 32gb afgelopen zaterdag op marktplaats gekocht voor €825.
Orgineel simlock vrij zat nog in seal en was gekocht in een Engelse Apple store.
Heb de bon er ook bij gekregen.

Iets meer geld kwijt, maar je hebt hem wel meteen :)

Toestel werkt prima :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nickjuh1985 op 13-09-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Oxigeon schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:40:
[...]

Ik heb verschillende mensen gehoord en die zeggen hetzelfde als bovenstaand bericht. Het blijkt dus idd wel mogelijk te zijn ;)
Het blijkt wel mogelijk te zijn, dat zou heel goed kunnen. Maar dat is dus geen bevestiging. En die zal je dus ook niet krijgen bij de MM of de Saturn als je aan komt zetten met je kapotte iPhone.
Hun willen hem wel gaan proberen op te sturen maar het kan zo zijn dat Apple hem zo linea recta terug stuurt. Je neemt dus wel een risico, anders word het een trip naar Belgie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 18:46
Weet iemand toevallig of ze de Apple iPhone 4 ook ergens op Heathrow Airport in Londen verkopen?
Ben daar over 2 weken op doorreis dus zou wel handig zijn als ik er dan één mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:40:
[...]

Ik kreeg het niet voor elkaar met mijn Belgische iPhone. Niemand wilde hem aannemen, Apple NL niet, Mediamarkt niet, APR's niet, reparatiedienst direct niet, en ook T-Mobile begrijpelijkerwijs niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:15:
[...]

Waarom? Ze hebben er gewoon een contract voor 2 jaar bij verkocht, dus die kosten halen ze er toch wel uit. Dus als jij een iPhone 4 overneemt van iemand met een TM contract dan betaal je uiteindelijk:
1. Bijbetalen bij het goedkoopste abo € 169,95
2. Goedkoopste abo van € 29,95. Maal 24 is dat € 718,80
3. Unlock kosten van € 120 euro.

Totaal kost een iPhone 4 je dus € 1008,75. Stel dat de inkoop de helft is, dan lacht T-Mobile zich toch krom? Het zal hen een worst zijn dat je hem direct wil unlocken.

[...]

Het kostte me helemaal geen 120 euro. Dat heb ik ook nooit gezegd. Bel gewoon met 070-3056007. IMEI en e-mail adres doorgeven en de rest gaat vanzelf.
je kan abonnement van 1 jaar nemen i150 dan betaal je 360 voor toestel en 360 aan abonnements kosten
dat is 720 bij elkaar voor een telefoon onbeperkt internet en 150 min en 150 smsjes per maand.
is beste deal op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:37:
[...]

Ik kreeg het niet voor elkaar met mijn Belgische iPhone. Niemand wilde hem aannemen, Apple NL niet, Mediamarkt niet, APR's niet, reparatiedienst direct niet, en ook T-Mobile begrijpelijkerwijs niet ;)
Mja, ik zeg ook dat ik dat gehoord had. Ik meld me daarom denk ik ook aan bij gsmverzekeren.nl. Heb met hun gemailt en het is gewoon mogelijk om een telefoon die in het buitenland is gekocht te verzekeren. kost 8.95 per maand en je krijgt een leentoestel als je eigen stuk is. Indien hij niet meer te repareren valt krijg je een waardebon van de betreffende winkel zodat je je een nieuw toestel kan uitzoeken voor het verzekerde bedrag (640 euro dus in Belgie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:00
Als het gerucht klopt dat Proximus ook verdeler van de iPhone gaat worden in BE vraag ik me af of deze dan uiteindelijk ook gewoon via de Apple Stores gaan verkocht worden. Hier in Zwitserland is dat ook het geval, daar wordt the iPhone locked verkocht bij de 3 grote providers (Swisscom, Orange en Sunrise), maar hij wordt ook unlocked verkocht in de Apple Stores (fysieke en online). Dan gaan ze helemaal een stormloop van Nederlanders verwachten denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik kan nu via een collega een iphone 4 kopen die hij in Frankrijk heeft gekocht, maar ik heb even een vraag:

Hebben deze toestellen uit Frankrijk beperkingen hier in Nederland? Qua taal en misschien spraakbesturing? Of kan ik het toestel gewoon lekker kopen en ervan genieten?

Edit

En hoe zit het met de garantie via apple? Wordt het toestel gewoon geaccepteerd in Nederland?

[ Voor 15% gewijzigd door Nipje op 14-09-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nipje schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:35:
Ik kan nu via een collega een iphone 4 kopen die hij in Frankrijk heeft gekocht, maar ik heb even een vraag:

Hebben deze toestellen uit Frankrijk beperkingen hier in Nederland? Qua taal en misschien spraakbesturing? Of kan ik het toestel gewoon lekker kopen en ervan genieten?
Geen beperkingen :)
Garantie is een ander verhaal.
Die zul je naar alle waarschijnlijkheid bij een Apple Shop claimen (frankrijk/Engeland), of geluk hebben bij een APR.

[ Voor 15% gewijzigd door EWK op 14-09-2010 11:15 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
EWK schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:13:
[...]

Geen beperkingen :)
Garantie is een ander verhaal.
Die zul je naar alle waarschijnlijkheid bij een Apple Shop claimen (frankrijk/Engeland), of geluk hebben bij een APR.
Garantie verloopt via de winkel waar je hem verkocht hebt en nergens anders. Dat komt omdat iPhones niet wereldwijde dekking hebben qua garantie. En bij een APR geluk hebben is vreemd gezien die nooit worden teruggenomen wat betreft reparatie ;) tenzij ze hem zelf hebben verkocht ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bloemstukje op 14-09-2010 11:19 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hmm. En stel nou dat ik de iPhone 4 bij een of andere GSM verkoper koop, die ze zelf weer uit frankrijk heeft laten komen? Is dit slim of moet ik hier gewoon niet aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Je kunt ook wachten tot hij in Nederland verkrijgbaar is. In het NRC van vrijdag stond het volgende bericht:

"Een andere manier om het marktaandeel te behouden: Apple verruimt de beschikbaarheid van de iPhone bij telecomproviders. Dat gebeurde elders in Europa al eerder, maar nu verliest ook T-Mobile zijn exclusieve deal in Duitsland. Nederland volgt binnenkort."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Devet schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:30:
Je kunt ook wachten tot hij in Nederland verkrijgbaar is. In het NRC van vrijdag stond het volgende bericht:

"Een andere manier om het marktaandeel te behouden: Apple verruimt de beschikbaarheid van de iPhone bij telecomproviders. Dat gebeurde elders in Europa al eerder, maar nu verliest ook T-Mobile zijn exclusieve deal in Duitsland. Nederland volgt binnenkort."
Duurt vast nog een tijd.

Is de fabrieksgarantie van een iphone 4 altijd 1 jaar eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Nipje schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:31:
[...]

Duurt vast nog een tijd.

Is de fabrieksgarantie van een iphone 4 altijd 1 jaar eigenlijk?
Ja, ze geven 1 jaar fabrieksgarantie, maar via de telecomprovider wordt dit twee jaar, in het licht van een europese richtlijn. Echter, NL heeft geen standaard garantie periode en het product moet functioneren naar verwachting, zelfs na bijv. 3 jaar.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie je hebt. Daarin staat namelijk dat je het recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang je dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat je koopt. Je moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Dus... wel veel gezeik btw als je na de officiele garantieperiode nog een claim indient. Geldt dus alleen voor NL iphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
demuuk schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:31:
[...]

Ja, ze geven 1 jaar fabrieksgarantie, maar via de telecomprovider wordt dit twee jaar, in het licht van een europese richtlijn. Echter, NL heeft geen standaard garantie periode en het product moet functioneren naar verwachting, zelfs na bijv. 3 jaar.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie je hebt. Daarin staat namelijk dat je het recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang je dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat je koopt. Je moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Dus... wel veel gezeik btw als je na de officiele garantieperiode nog een claim indient. Geldt dus alleen voor NL iphones.
Bedankt, maar volgensmij heb ik helemaal niets aan de garantie als ik een iphone uit frankrijk haal right?

Ik bedoel, apple stuurt me door naar T-Mobile, en tmobile neemt de telefoon uiteraard niet in. Ook bij een APR kan ik niet terecht lijkt me..

Edit:

Zou je misschien in Belgie bij een APR terecht kunnen met een toestel uit frankrijk? :O

[ Voor 4% gewijzigd door Nipje op 14-09-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Nipje schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:36:
[...]

Bedankt, maar volgensmij heb ik helemaal niets aan de garantie als ik een iphone uit frankrijk haal right?

Ik bedoel, apple stuurt me door naar T-Mobile, en tmobile neemt de telefoon uiteraard niet in. Ook bij een APR kan ik niet terecht lijkt me..

Edit:

Zou je misschien in Belgie bij een APR terecht kunnen met een toestel uit frankrijk? :O
Nope heb je niets aan bij een iphone uit frankrijk. Bij de iphone is de garantie landgebonden, i.t.t. andere apple producten. Uit coulance zou een belgische APR je franse toestel aan kunnen nemen, maar is absoluut geen verplichting.

Hoogst waarschijnlijk moet je naar frankrijk indien er een defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
totaal de moeite niet waard om het uit frankrijk te halen dus. Heeft iemand hier een toestel uit frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:23
Parijs kun je vergeten de komende tijd..
Dit weekend geweest en een minimale wachttijd van 3 weken..

Grappig detail: ipods in de louvre-store zijn 30euro duurder dan normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
mikevdzanden schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:55:
Parijs kun je vergeten de komende tijd..
Dit weekend geweest en een minimale wachttijd van 3 weken..

Grappig detail: ipods in de louvre-store zijn 30euro duurder dan normaal!
Kennis van me heeft er laatst een aantal meegenomen, en ik kan er dus eentje overkopen :).

Ik twijfel alleen heel erg of ik wel zo'n ding wil uit parijs.. straks is er meteen iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 22:47
Nipje schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:58:
[...]

Kennis van me heeft er laatst een aantal meegenomen, en ik kan er dus eentje overkopen :).

Ik twijfel alleen heel erg of ik wel zo'n ding wil uit parijs.. straks is er meteen iets mis.
Hoe vaak is werkelijk een gsm bij jou kapot gegaan. Bij mij NOOOOOIT! En heb er echt veel gehad.

Waarom zijn mensen zo bang dat er iets kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Even in de startpost zetten :)

Garantie problemen met een iPhone uit het buitenland (Belgie, Engeland, Frankrijk, Zweden, etc.)?
Eén van de prettige bijkomstigheden van een Apple-product is dat je overal ter wereld een officiële Apple Store kunt binnenstappen als je product kapot is gegaan. Als je tijdens je vakantie in de VS een MacBook koopt (omdat dat flink goedkoper is) en hij gaat in het eerste jaar stuk, dan kun je voor de garantie gewoon bij Apple Nederland terecht. Dit gold tot nu toe voor alle producten, behalve de iPhone. Kocht je die in het buitenland en was er iets mis mee, dan werd je doorverwezen naar T-Mobile of moest je terug naar het land van aankoop. Dit beleid is echter veranderd.

Dat blijkt uit meerdere tips die iPhoneclub heeft binnengekregen. Onze tipgevers melden dat ze na contact met Apple Nederland aanvankelijk van het kastje naar de muur werden gestuurd. Maar de buitenlandse vestigingen van Apple hebben een lijst met adressen van officieel aangewezen reparatiediensten, waar je terecht kunt als je iPhone kapot is gegaan. Voor Nederland zijn er twee reparatiediensten waar je met een buitenlandse iPhone terecht kunt. Apple Support in Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk verwezen onze tipgevers door naar de volgende twee Apple Authorised Service Providers:

Van Leliveld Services BV
Zandweg 69B
3454 JW De Meern
Tel. +31 (0)30-2441299

Electronic Repair-Logistics BV
Pearyweg 1
4462 GT Goes
Tel. +31 (0)113 240700
Bron: http://www.iphoneclub.nl/...dse-iphones-zo-werkt-het/

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:08

f.h

Zijn er trouwens mensen hier die zich nog kunnen herinneren hoe lang het bij de 3G en/of 3GS duurde voordat de losse verkoop (weer) normaal op gang kwam na de hype tijdens de launch?

Wil er heel graag een sim-lock vrij halen ergens, maar wordt er een beetje moe van dat de levertijd overal onwijs lang is. Volgens mij wereldwijd bij elke online Apple Store 3 weken levertijd :(

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je moet soms een beetje geluk hebben, vorige week vrijdagmiddag iPhone 4 16GB gereserveerd in België en vanmiddag kon ik er 2 ophalen *O*

Zeer behulpzame gasten bij Krëfel d:)b

• f.h

f.h

Heb je bij hen gewoon via mail gereserveerd? En maakt het nog uit of je Nederlands bent of uit België komt?

Verwijderd

6 Augustus mijn iPhone 4 32 GB in MC Bree besteld... Vanmiddag gebeld, dat ik 'm kon afhalen. Kan helaas op zijn vroegst morgenmiddag pas afhalen. Al met al 6 weken. Kan niet wachten tot ik m morgen in mijn handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
f.h schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:19:
Heb je bij hen gewoon via mail gereserveerd? En maakt het nog uit of je Nederlands bent of uit België komt?
Nee, eerst gebeld en moest langskomen voor aanbetaling.
Vorige week vrijdag de helft betaald na garantie dat ik hem dan zeker donderdag zou hebben.
Afgesproken dat ik mijn geld terug zou krijgen als hij niet binnen was, maar ze waren er bijna zeker van dat het zou lukken en inderdaad :*) (heb er zelfs 2 nu, zie V&A)

btw, ik woon in NL, dus dat maakt niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

downer schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:20:
[...]

Nee, eerst gebeld en moest langskomen voor aanbetaling.
Vorige week vrijdag de helft betaald na garantie dat ik hem dan zeker donderdag zou hebben.
Afgesproken dat ik mijn geld terug zou krijgen als hij niet binnen was, maar ze waren er bijna zeker van dat het zou lukken en inderdaad :*) (heb er zelfs 2 nu, zie V&A)

btw, ik woon in NL, dus dat maakt niet uit ;)
I see, thanks :)

• zer0l
EN-IS schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:04:
Even in de startpost zetten :)

Garantie problemen met een iPhone uit het buitenland (Belgie, Engeland, Frankrijk, Zweden, etc.)?

Bron: http://www.iphoneclub.nl/...dse-iphones-zo-werkt-het/
En ja hoor.. Vandaag een brief van de Saturn. SOLID VISION gaat mijn iPhone niet repareren. Ik citeer letterlijk van dit mooie bedrijfje:
"Tot onze grote spijt is uw toestel onherstelbaar. als gevolg van Produkt niet verkocht door T-Mobile Nederland. Wij kunnen uw toestel retour sturen, hiervoor dienen wij onderzoekskosten en verzendkosten in rekening te brengen, u kunt er ook voor kiezen afstand te doen van uw toestel. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht."
Nee dat zou ik ook maar niet doen, geld vragen voor het afstand doen van mijn toestel!! Een nog prima werkende iPhone 3GS waarvan alleen de trilfunctie knop niet goed functioneert mooi in je zak steken zeker.

Of ik nu even 45 euro wil dokken!? Ongelovelijk, ze hebben er niet eens naar gekeken man..
Nu maar gauw de Saturn bellen want dit gaat dus mooi niet gebeuren op deze manier natuurlijk!!

Hopen dat van Leliveld mij wil helpen met mijn iPhone uit Belgie.. Verdomme alleen dat schakelaartje moet even gemaakt worden..!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 08:03
ik ben erg blij met mijn UK geval.. Bij Vodafone UK een iPhone 4 32Gb besteld. de volgende dag was hij al bij UK collage. Die stuurde hem door en dag later had ik hem. Is versie 4.01. Dus jailbreak/unlock en zit nu op T-Mobile.
Garantie kan ik via die twee NL bedrijven of via UK collega.. Dus allemaal lekker snel en goedkoop..
Alleen jammer dat T-Mobile geen SIM-only iPhone accounts heeft..

• domi235
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

-Cyril- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:05:
[...]

En ja hoor.. Vandaag een brief van de Saturn. SOLID VISION gaat mijn iPhone niet repareren. Ik citeer letterlijk van dit mooie bedrijfje:
"Tot onze grote spijt is uw toestel onherstelbaar. als gevolg van Produkt niet verkocht door T-Mobile Nederland. Wij kunnen uw toestel retour sturen, hiervoor dienen wij onderzoekskosten en verzendkosten in rekening te brengen, u kunt er ook voor kiezen afstand te doen van uw toestel. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht."
Nee dat zou ik ook maar niet doen, geld vragen voor het afstand doen van mijn toestel!! Een nog prima werkende iPhone 3GS waarvan alleen de trilfunctie knop niet goed functioneert mooi in je zak steken zeker.

Of ik nu even 45 euro wil dokken!? Ongelovelijk, ze hebben er niet eens naar gekeken man..
Nu maar gauw de Saturn bellen want dit gaat dus mooi niet gebeuren op deze manier natuurlijk!!

Hopen dat van Leliveld mij wil helpen met mijn iPhone uit Belgie.. Verdomme alleen dat schakelaartje moet even gemaakt worden..!
Waarom breng je hem niet gewoon terug naar de winkel in Belgie waar je hem gekocht hebt?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik kreeg net een mailtje van Bigdennis, dat mijn iphone 4 verzonden is, met track en trace nr.

Als het goed is morgen de Iphone binnen ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Timmeeeyy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07-2024
Hallo,

Ik heb gisteren en vandaag wat topics doorgelezen echter zou ik graag een specifiek antwoord op mijn vraag willen. Het is moeilijk om een goed overzicht te krijgen bij zoveel pagina's.

Ik wil graag een Iphone 4 en ik ga in november naar Londen. Ik heb nu een T-Mobile abonnement.
Mijn vragen zijn:
  • Moet ik van te voren een Iphone reserveren of kan ik de winkel binnenstappen en hem meteen kopen. (lees veel over wachttijden)
  • Kan ik dan meteen na aanschaf mijn toestel gebruiken met mijn T-Mobile simkaart? (evt een microsim eerst aanschaffen??)
  • Moet ik hem na aanschaf "jailbraken" en sim-unlocken?
  • Hoe zit het met garantie na aanschaf? (Ik lees verschillende verhalen)
  • Ik heb nu een T-Mobile abonnement met Relax 300 + web'n'walk plus. Kan ik straks met mijn Iphone ook Sim-Only relax nemen met web'n'walk plus?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

[ Voor 10% gewijzigd door Timmeeeyy op 23-09-2010 21:39 ]

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Over wachttijden weet ik niets, ben er niet geweest dus kan er niets over zeggen.

Ja je kan hem gelijk met je T-mobile simkaart gebruiken want in Engeland zijn ze Simlockvrij.
Nee je hoeft hem dus niet te jailbraiken want hij is dus als fabrieks-simlockvrij.

In dit artikel op iphoneclub.nl staat precies hoe je in nederland toch garantie op je buitenlandse iphone kan krijgen. http://www.iphoneclub.nl/...dse-iphones-zo-werkt-het/

• zer0l
domi235 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:33:
[...]

Waarom breng je hem niet gewoon terug naar de winkel in Belgie waar je hem gekocht hebt?
Omdat dat op dit moment even geen optie is. Ik ben over een paar maand weer een halfjaar in Belgie maar om nu om zo'n klein probleempje naar de Saturn te rijden in Belgie zit ik niet op te wachten.. Ik kan niet zomaar weg atm. Het is toch gewoon belachelijk!?

Maar goed, zodra ik de iPhone terug heb van de Saturn ga ik dus van Leliveld services even opbellen. Lijkt me nu nog beetje nutteloos zonder de iPhone in het bezit te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Moet ik van te voren een Iphone reserveren of kan ik de winkel binnenstappen en hem meteen kopen. (lees veel over wachttijden)
Reserveren is mogelijk, maar dan moet je even de apple store bellen. Vaak houden ze het niet lang voor je vast, dus een zekerheid geeft het niet. Als ze hem op voorraad hebben liggen (lijkt me sterk), dan kan je hem zo meenemen.

Kan ik dan meteen na aanschaf mijn toestel gebruiken met mijn T-Mobile simkaart? (evt een microsim eerst aanschaffen??)
Ja

Moet ik hem na aanschaf "jailbraken" en sim-unlocken?
Nee

Hoe zit het met garantie na aanschaf? (Ik lees verschillende verhalen)
Geen ervaring mee, de ene zegt dat je wel garantie hebt en de andere weer niet. Je hebt sowieso garantie bij Apple UK.

Ik heb nu een T-Mobile abonnement met Relax 300 + web'n'walk plus. Kan ik straks met mijn Iphone ook Sim-Only relax nemen met web'n'walk plus?

Ja, dat is gewoon mogelijk

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik dacht 3 dagen geleden, ik schaf ff een Iphone aan, en het is me gelukt ook :+

Ik zag een actie staan van Bigdennis op marktplaats staan, iPhone4 32GB met chinese ass, voor 850€
Meteen bestelt, en na een halfe dag was de actie voorbij(geen leveringen meer, en toestelen zijn duurder.

Na 3 dagen kwam TNT langs met mijn iPhone4 32GB met chinese ass.
Mijn Telfortkaart ff laten knippen tot micro-sim, en draaien met die hap :)
Had ook een case bestelt, en werd de zelfde dag geleverdt door iPodhoes.nl

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/23r7j4n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2aiocxy.jpg

Ik heb nog nooit zo,n heerlijke foon gehad ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

pvr schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:38:
Ik dacht 3 dagen geleden, ik schaf ff een Iphone aan, en het is me gelukt ook :+

Ik zag een actie staan van Bigdennis op marktplaats staan, iPhone4 32GB met chinese ass, voor 850€
Meteen bestelt, en na een halfe dag was de actie voorbij(geen leveringen meer, en toestelen zijn duurder.

Na 3 dagen kwam TNT langs met mijn iPhone4 32GB met chinese ass.
Mijn Telfortkaart ff laten knippen tot micro-sim, en draaien met die hap :)
Had ook een case bestelt, en werd de zelfde dag geleverdt door iPodhoes.nl

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb nog nooit zo,n heerlijke foon gehad ;)
Met betere garantie ;-)

http://www.zibb.nl/102762...rantieregeling-iPhone.htm

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoe zit het met de iPhone buiten de EU?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 22:35
Ik heb zelf gisteren een iPhone 4 kunnen bemachtigen in België. Hij bevalt echt uitstekend. Wat jammer was is dat de winkel misbruik maakte van de schaarste en de prijs bij aankomst met enkele 10tjes omhoog deed :(.
De telefoon zelf is top. Heb zelf hi, bij de hi winkel in Utrecht gratis een microsim opgehaald. Enige kleine probleempje wat ik heb gehad was een weigerende dataverbinding die helaas pas na een reboot weer werkte.. Wifi werkte wel! Laten we hopen dat het daarbij blijft :) dan ben ik zeer te spreken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Laatst online: 28-08 10:01
ken schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:23:
Hoe zit het met de iPhone buiten de EU?
Dat vraag ik me ook af, want ga misschien een iPhone uit China/hongkong kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende maand naar Singapore en blijf daar een week , heb 2 iphones (via apple store singapore) besteld en adres hotel als shipping adres opgegeven. Ik heb geinformeerd bij het hotel, en men vertelde me, dat gasten wel vaker pakketjes bij het hotel laten afleveren en dat ze het gewoon bewaren, totdat de gast zich bij de balie aanmeld met ID. Dit is de eerste keer dat ik het zo doe, heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:27:
Ik ga volgende maand naar Singapore en blijf daar een week , heb 2 iphones (via apple store singapore) besteld en adres hotel als shipping adres opgegeven. Ik heb geinformeerd bij het hotel, en men vertelde me, dat gasten wel vaker pakketjes bij het hotel laten afleveren en dat ze het gewoon bewaren, totdat de gast zich bij de balie aanmeld met ID. Dit is de eerste keer dat ik het zo doe, heeft iemand hier ervaring mee?
Eerder gedaan - ook in Singapore toevallig (product van Creative). Werkte prima want mensen daar (zeker in goede hotels) zijn eerlijk + bieden goede service....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrijz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11-2023
Nachtapotheker schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:34:
Ik heb zelf gisteren een iPhone 4 kunnen bemachtigen in België. Hij bevalt echt uitstekend. Wat jammer was is dat de winkel misbruik maakte van de schaarste en de prijs bij aankomst met enkele 10tjes omhoog deed :(.
De telefoon zelf is top. Heb zelf hi, bij de hi winkel in Utrecht gratis een microsim opgehaald. Enige kleine probleempje wat ik heb gehad was een weigerende dataverbinding die helaas pas na een reboot weer werkte.. Wifi werkte wel! Laten we hopen dat het daarbij blijft :) dan ben ik zeer te spreken!!
Ik was ook van plan die kant de grens over te gaan. Kun je daar naar binnen lopen of moet je die bestellen/reserveren? Gewoon bij de Mobistar winkel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Laatst online: 24-08 11:56
Begrijp ik het goed dat je binnenkort met je in UK gekochte iPhone bij een in Nederland gevestigde APR binnen kunt stappen??

nieuws: Brussel staakt antitrustonderzoek Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 22:35
Patrijz schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:28:
[...]

Ik was ook van plan die kant de grens over te gaan. Kun je daar naar binnen lopen of moet je die bestellen/reserveren? Gewoon bij de Mobistar winkel gedaan?
Ik heb de telefoon gekocht bij Colba in Wetteren, ze hadden er vrijdag avond nog 3. Ze wilden niet reserveren, maar ik belde vlak na sluitingstijd, dus heb gezorgd dat ik voor openingstijd daar was.
Ik heb ook gebeld met Krefel zaken, die in Turnhout bijv. die zouden begin deze week nieuwe ladingen binnen krijgen. Die reserveren echter ook alleen met aanbetaling, dus ik zou zeggen bellen en rijden als ze wat op voorraad hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 13-09 21:02
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:37:
[...]

Mijne bij saturn antwerpen gekocht en opgestuurd voor rma bij saturn Nederland. Voor haarsheurtjes. Keurig nieuwe simlockvrije gekregen na 2 weken.

there's no tweak without the tweaker

• MuVo
  • Laatst online: 00:55
MuVo schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:02:

[...]

Ik qoute me zelf omdat ik nu meer informatie heb en dit ook misschien handig is voor andere.
Tijdje terug was ik bij Mediamarkt Eindhoven, ik heb er even gevraagd hoe het nu zat met garantie. Ze konden mij direct vertellen dat de garantie uit België niet geld bij een Nederlandse mediamarkt.

Tevens heb ik nu mijn iphone 4 uit België. Toen ik hem kocht in België waarschuwde de verkoopster mij dat ik voor garantie terug moest komen naar Mediamarkt Antwerpen. Met de rede dat als ik de telefoon in nederland inlever voor garantie, dan krijg ik als ik hem terug krijg een gesimlockte iphone terug.

Kortom, je kunt het beste terug gaan naar Antwerpen, ik weet niet hoe het zit met de twee apple garantie punten in Nederland.

Verwijderd

Is er iemand nog recentelijk in London geweest? Zijn ze een beetje leverbaar nu?

• The Champ
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb zondag 26 september op phoneshop mijn KPN abonement verlengt met Iphone. Dinsdag heb me gegevens gefaxt met rijbewijs enzo. Toen was het helaas niet leesbaar, toen maar in een internetcafe woensdag alles ingescant en opgestuurd rond 17uur.
Vandaag donderdag even voor 12 uur gebeld of alles goed doorgekomen was, maar ze hadden een achterstand. Heb toen gevraagd of ze er even naar wilden kijken. Dat hebben ze gedaan, en hebben toen alles doorgestuurd naar KPN (of ze de verlenging accpeteren).
En vanmiddag kreeg ik al een mail dat het geaccepteerd was ik kon meteen vanmiddag me Iphone 4 ophalen. :)

Nog een mazzeltje, ze hebben gisteren de tarieven omhoog gegooid bij het verlengen van een KPN abonement. Ik heb het nog afgesloten met een abonement van € 25,25 met bijbetaling van €364,-

Nu staat het op hun site bij een abonement van € 55,50 en dan moet je nog € 491,- bijbetalen

Wat een verschil in ene!

Maar ik ben blij, net gebeld naar KPN om me microsim te activeren, nu even een kwartiertje wachten zeiden ze en dan kan ik spelen :)

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Laatst online: 12-07 15:48
Voor de mensen die hun telefoon hebben gekocht via hun (ANWB) visa card. Er staat 180 dagen garantie voor, beschading, diefstal en verlies tot een maximaal bedrag van 250 euro. Bij diefstal en verlies heb je daar niets aan, bij beschadiging echter wel. Hij is dus een half jaar verzekerd voor beschadiging zonder dat je er wat voor betaald.

https://www.icscards.nl/n...cten/cards/anwb-visa-card
Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden - deel 2
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.