Barca schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:45:
[...]
Goed met de knife? Hij spendeert gewoon uren om uit te proberen waar je precies hoe moet gooien als iemand, waarmee hij heeft afgesproken daar te gaan liggen, meewerkt. Wat is daar goed aan?
Hij schiet door deuren en muren. Dat is of afgesproken werk, of wallhacking. Er zit ook totaal geen beweging in de andere spelers, dat is meestal wel anders.
Ik zou in ieder geval deze man voor geen cm vertrouwen, je kan niet elke keer blind op de gok precies raak schieten door een muur, deur of raam.
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Ten eerste is wootnessy (waarvan reemprive zei dat hij goed was met de knife) van het filmpje met ingame game winning killcams, puur en alleen op skill en natuurlijk niet van te voren uitgezocht.
Je hebt het waarschijnlijk over het andere filmpje waarin iemand laat zien waar goeie plekjes zitten om door muren te schieten of om knives te gooien.
Natuurlijk is het in dit filmpje afgesproken werk... Het is geen ingame filmpje, het is gewoon een tutorial en hij laat een vriend ergens liggen om te laten zien dat hij ook daadwerkelijk raakt. Als er geen tegenstander was kan hij wel zeggen dat hij op een bepaalde plek op de muur schiet en dat hij daarmee mensen aan de andere kant raakt, maar als je geen hitmarkers of kills ziet dan kan hij natuurlijk alles beweren
Maar wat hij laat zien kan wel gebruikt worden in een echt potje. Hij schiet gericht op bekende camp plekken (zoals het gat in de muur bij punt A). Als iemand daar zit te campen kun je dus door dat hele gebouw heen schieten om hem te raken. Dat is geen wallhacken, dat is gewoon weten waar je moet schieten en er per ongeluk achter komen dat je kogels door het hele gebouw gaan (dat is gewoon een fout in het spel natuurlijk).
Hij schiet dus niet blind op de gok, hij WEET waar hij moet schieten om precies op bekende camp plekjes te schieten. 99/100 keer zal er niemand staan en als er wel iemand staat zal de hele server hem voor hacker uitmaken (ik geef toe: ik zelf natuurlijk ook als ik niet wist dat dit kon), terwijl hij toch echt niet door muren kijkt maar gewoon weet dat je daar kan schieten.
Dit is ook precies waarom ik vind dat je altijd voorzichtig moet zijn met iemand een cheater noemen. Soms is het super duidelijk, maar in dit geval dus duidelijk niet. Ik weet zeker dat iedereen hier hem een cheater zou noemen als hij je zo door de halve map zou schieten, maar hij cheat niet. Daarom vind ik het ook jammer dat treyarch in black ops replays gaat bekijken. Iemand die nu zo'n "truukjes" uithaalt wordt dus waarschijnlijk keihard gebanned. Moet je iemand hiervoor bannen? Ik vind van niet, het is een fout in het spel en mensen gaan er gebruik van maken. Patchen is de enige oplossing, iemand ervoor bannen absoluut niet.