Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Heb em nu ook. Slurpt Wifi BTW meer energie of niet ?

Te weinig batterij -.-. Heb em wel al binnen, hoe kan ik em dan later installeren ?

[ Voor 45% gewijzigd door Decennia op 09-08-2010 18:51 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cadezo schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:31:
Ik heb mijn Desire vorige week ook geupdated en had gehoopt dat mijn camera-bug verholpen zou zijn, maar die was nog steeds aanwezig. Vandaag de Desire dus ook weggebracht naar BC voor reparatie/garantie.

Deze bug dus:
[afbeelding]
Ik heb die bug met elke ROM. Of ie nou officieel van HTC is of niet. Lijkt dus hardwarematig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:58

Fiber

Beaches are for storming.

Decennia schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:48:

Te weinig batterij -.-. Heb em wel al binnen, hoe kan ik em dan later installeren ?
Gewoon opladen, update melding komt vanzelf in de notificatiebalk als hij binnen is. Wifi kost vrij veel energie, vooral bij een slechte verbinding die steeds wegvalt. Meer als wat?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hmm, hier is de update mislukt. Het zou niet mogelijk zijn om de SD card te bereiken. Die is echter helemaal leeg en de status lijkt verder in orde te zijn. Tot zo ver FOTA, ik ga het maar eens handmatig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Edmin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:57:
Hmm, hier is de update mislukt. Het zou niet mogelijk zijn om de SD card te bereiken. Die is echter helemaal leeg en de status lijkt verder in orde te zijn. Tot zo ver FOTA, ik ga het maar eens handmatig proberen.
De Desire heeft wel vaker moeite om de SD-kaart te bereiken. Zijn al veel mensen geweest waarbij de camera-app meldde dat er geen SD-kaart aanwezig is. Meestal verhelpt een reboot het euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Fiber schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Gewoon opladen, update melding komt vanzelf in de notificatiebalk als hij binnen is. Wifi kost vrij veel energie, vooral bij een slechte verbinding die steeds wegvalt. Meer als wat?
Meer als G/3G ?
Ik heb em nu aan de oplader gelegd, hij is al binnen, hij zegt alleen ; te weinig batterij met de keuze later installeren. Krijg ik dan een pop-up als ik em kan installeren ?

Is al bezig =D

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RoD schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:02:
[...]

De Desire heeft wel vaker moeite om de SD-kaart te bereiken. Zijn al veel mensen geweest waarbij de camera-app meldde dat er geen SD-kaart aanwezig is. Meestal verhelpt een reboot het euvel.
Een format deed ook wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Weet iemand hier al wat meer over de automodus die bij een aantal opstart wanneer ze hun Desire op hun
laptop/auto aansluiten?
Wanneer ik hem in m'n auto aansluit krijg ik namelijk niets, zijn er meer mensen bij wie het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Misschien handig om op frontpage bij te zetten dat de handleiding van Brummetje alleen werkt voor HTC desire's met amoled scherm! Ik heb de handleiding gevolgt en het blijkt dat hij met die RUU de driver erop zet voor amoled ipv SLCD waardoor je geen beeld meer heb. Ik ben nu aan het proberen om de goede RUU te flashen maar het is nog lastig. Meer op: XDA

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RoD schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:52:
[...]

Ik heb die bug met elke ROM. Of ie nou officieel van HTC is of niet. Lijkt dus hardwarematig te zijn.
Ja, dat lijkt er inderdaad op. Op XDA e.d. zijn er ook gebruikers met deze bug en daar lijkt het inderdaad ook hardware-matig te zijn. Had vorige week eigenlijk pas het probleem gegoogled, anders had ik hem al eerder weggebracht voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:47
Decennia schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:48:

Tegenstrijdige geluiden, wat betreft WiFI versus 3g. Ik had bij 2.1 het idee dat Wifi bij mij thuis duidelijk minder energie vrat dan een 3g verbinding up houden.

Sinds 2.2 ben ik daar niet meer zo zeker van. Ik begin toch serieus twijfels te krijgen over het energieverbruik van Froyo in het algemeen... in mijn situatie dan. Maar kan er nog niet echt concreet iets aan 'meten'. Wifi lijkt wel sterker (meer streepjes).....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:26:
Ik begin toch serieus twijfels te krijgen over het energieverbruik van Froyo in het algemeen... in mijn situatie dan. Maar kan er nog niet echt concreet iets aan 'meten'. Wifi lijkt wel sterker (meer streepjes).....
Zelfde ervaring hier. Groter stroomverbruik (moet hem nu bijna elke dag opladen, terwijl ik voor de update twee dagen met de accu kon, maar meer wifi-streepjes...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

eymey schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:26:
[...]

Tegenstrijdige geluiden, wat betreft WiFI versus 3g. Ik had bij 2.1 het idee dat Wifi bij mij thuis duidelijk minder energie vrat dan een 3g verbinding up houden.

Sinds 2.2 ben ik daar niet meer zo zeker van. Ik begin toch serieus twijfels te krijgen over het energieverbruik van Froyo in het algemeen... in mijn situatie dan. Maar kan er nog niet echt concreet iets aan 'meten'. Wifi lijkt wel sterker (meer streepjes).....
Bijna standaard 3 heb ik idd, maarja, ik wil zolang met me accu doen. Ik moet em sowieso elke dag opladen, fanatiek gamer XD

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Cadezo schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:10:
[...]

Ja, dat lijkt er inderdaad op. Op XDA e.d. zijn er ook gebruikers met deze bug en daar lijkt het inderdaad ook hardware-matig te zijn. Had vorige week eigenlijk pas het probleem gegoogled, anders had ik hem al eerder weggebracht voor reparatie.
Ik heb hier ook erg vaak last van, erg vervelend. Lijkt in lastige lichtsituaties erger te zijn trouwens (vaker voorkomend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb sinds gisteren een app (Flitsnav 0.6 beta) verwijderd die veel accu gebruikte en ik heb nu na 24u een accu restant van 80%. Voorheen moest ik ook elke dag opladen na de Froyo update.
Voor de Froyo update was het om de 2 dagen.
Nu denk ik dat ik toch zeker 3 dagen ga redden zonder te laden.

Let serieus eens op het accu gebruik... via instellingen, over de telefoon, accu en dan accu gebruik. Zo heb ik ontdekt dat Flitsnav 91% accu in gebruik had. Opgezocht waar de app vandaan kwam en op het forum ontdekt dat meerdere mensen er last van hadden. Er zijn apps in omloop die gewoonweg veel accu capaciteit verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
Bij het filmen is het geluid erg slecht. Lijkt wel iets van 8kbps.

Daar zouden ze iets aan moeten doen.

Of ben ik de enige die er last van heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11

Tom Yam

(>'.')>

mijn batterijgebruik lijkt ook hoger te liggen. Gisteren update gedaan, maar nu na 2,5 uur al meer dan 20% batterij weg, terwijl ik echt niet zoveel ermee gedaan heb. Resterende tijd volgens juiceplotter is nog geen 8 uur. wel zoveel mogelijk apps uit en beeldscherm op halve helderheid.

Even afwachten hoe dit loopt.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
xxACxx schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:03:

Nope, hier is het geluid ook slecht. Maar dat vind ik voor de hele telefoon gelden, met name ook voor de speaker (qua volume). Dit is duidelijk geen aandachtspunt geweest bij HTC....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50

Salandur

Software Engineer

xxACxx schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:03:

Mijn hele camera gedeelte doet het niet. Start wel op maar scherm blijft zwart...
Nog steeds geen update voor mijn toestel jammer genoeg. Had hem al geupdate.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 22:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Na de eerdere meldingen hier dat de 2.2 OTA weer beschikbaar zou zijn ook direct gecontroleerd. Met alleen 3G connectie aan werd er niets gevonden (instellingen -> over de telefoon -> systeemsoftware-updates -> nu controleren). Toen maar eens het trucje uitgehaald dat ik hier eerder heb gelezen, 3G uit en WiFi aan. Nogmaals controleren en daar istie hoor 2.2 OTA :)

En 2.2 is succesvol geïnstalleerd, build 2.09.405.8. Nu maar eens kijken wat voor moois er valt te ontdekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ruud2001 op 10-08-2010 10:37 . Reden: installatie succesvol ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
eymey schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:51:
[...]

Nope, hier is het geluid ook slecht. Maar dat vind ik voor de hele telefoon gelden, met name ook voor de speaker (qua volume). Dit is duidelijk geen aandachtspunt geweest bij HTC....
Als je bedoelt met een geconverteerde mp4, dan kun je dat aanpassen naar 224 kbps en volume naar 200% in je video converter instellingen... Dat was voor mij de oplossing

[ Voor 3% gewijzigd door xxACxx op 10-08-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee... ik bedoel meer algemeen: Beltoon- en notificatie volumes, volume van navigatie, opname kwaliteit, etc. etc.

De FM radio is qua ontvangst ook dramatisch.

Magoed, dit zijn dingen die me bij 2.1 dus ook al irriteerden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
eymey schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:41:
Nee... ik bedoel meer algemeen: Beltoon- en notificatie volumes
Dat heb ik alleen met de standaard beltonen van HTC. Beltoon- en notificatie van Blackberry + nokia C5 heb ik er geen last van. Deze heb ik dan ook gedownload en als standaard ingesteld...

[ Voor 18% gewijzigd door xxACxx op 10-08-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

...zit nu toch ook al enkele weken met Froyo op men Desire...en heb toch de indruk dat de batterij iets minder lang meegaat dan voorheen.

Het gebeurt soms dat ie tot 100% is opgeladen en na 5minuten prullen (effe Wifi en updaten) al op 89% komt.....uiteindelijk nog dik 2 dagen mee kunnen werken, maar kom....

Had nu nog even een vraagje hieromtrent....zat net nog effe te kijken bij Accugebruik en bij mij staat het volgende:

Mobiel Standby 36%
Telefoon inactief 33%
Android Systeem 21%
Weergave 6%
WiFi 4%

..maar als ik detail van Mobiel Standby vraag...geeft ie 36% en daaronder staat "accu gebruikt door radio"

Wil dit zeggen dat de radio nog batterij aan het slurpen is ? en hoe kan ik die dan afsluiten ?....dan zal mijn batterij waarschijnlijk nog wat langer meegaan...niet ?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

eymey schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:41:
Nee... ik bedoel meer algemeen: Beltoon- en notificatie volumes, volume van navigatie, opname kwaliteit, etc. etc.

De FM radio is qua ontvangst ook dramatisch.

Magoed, dit zijn dingen die me bij 2.1 dus ook al irriteerden....
Dat zijn ook dingen die meer hardwarematig zijn dan software.

De radio kan verbeterd worden door een ander headset te gebruiken met betere antenne, ik heb me er niet in verdiept maar ik raad je aan om even in het accesoiretopic te kijken daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Brain3 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:08:
...zit nu toch ook al enkele weken met Froyo op men Desire...en heb toch de indruk dat de batterij iets minder lang meegaat dan voorheen.

Het gebeurt soms dat ie tot 100% is opgeladen en na 5minuten prullen (effe Wifi en updaten) al op 89% komt.....uiteindelijk nog dik 2 dagen mee kunnen werken, maar kom....

Had nu nog even een vraagje hieromtrent....zat net nog effe te kijken bij Accugebruik en bij mij staat het volgende:

Mobiel Standby 36%
Telefoon inactief 33%
Android Systeem 21%
Weergave 6%
WiFi 4%

..maar als ik detail van Mobiel Standby vraag...geeft ie 36% en daaronder staat "accu gebruikt door radio"

Wil dit zeggen dat de radio nog batterij aan het slurpen is ? en hoe kan ik die dan afsluiten ?....dan zal mijn batterij waarschijnlijk nog wat langer meegaan...niet ?
Met 'Radio' word daar niet de radio app van HTC bedoeld, maar het stuk soft- en hardware wat je verbindingen met het netwerk regeld. Android communiceerd met deze radiosoftware om bijvooorbeeld te zien hoe sterk het 3G netwerk is en welke netwerken er beschikbaar zijn, tevens regelt de radio telefoon signalen en de sterke daarvan. Het is zegmaar de bluetooth strack allleen dan voor mobile netwerken.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39
Ik heb de OTA nu ook via m'n telefoon binnen en heb 'm vergeleken met die van de link in de openingspost. De ZIP-bestanden hebben allebei dezelfde SHA1, dus er is ondertussen niks aan veranderd. Om iets te verbeteren was kennelijk geen reden om de update even terug te trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Eegee op 10-08-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:02:
flash werkt ook niet, als ik on demand uit zet, knalt hij dadelijk uit de browser
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Bij werkt flash niet meer na de update. Bij het laden van de flash content (zowel direct, als op aanvraag) crashed de browser. Is het mogelijk om de update opnieuw te laten installeren ofzo? Of zou een reset baat hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Probeer alle caches/tijdelijke bestanden van je browser/flash eens te legen/weg te gooien?

Als dat niet helpt kan een factory reset idd weleens een oplossing bieden, maar dat is natuurlijk niet iets waar je echt op zit te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:35:
Sinds de update loopt de weerwidget regelmatig vast. 'k Heb ondertussen een factory reset gedaan en het loopt nog steeds vast.

Nog iemand last van dit probleem?
Inmiddels was de update ook voor mij beschikbaar (nadat ik de eerste keer heb gecanceled) en heb ik geupdate. En bij mij loopt de Weer widget ook regelmatig vast. Ik heb de grote versie op 1 van mijn homescreens en vaak blijft deze grijs. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Upbeat schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Inmiddels was de update ook voor mij beschikbaar (nadat ik de eerste keer heb gecanceled) en heb ik geupdate. En bij mij loopt de Weer widget ook regelmatig vast. Ik heb de grote versie op 1 van mijn homescreens en vaak blijft deze grijs. :/
Is bij mij ook al gebeurd. In de 2.2 update zitten handige functies en ik heb het gevoel dat alles iets sneller gaat, maar bij mij is het geheel ook instabieler geworden en crashen applicaties veel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02-2023
iemand sinds 2.2 problemen met wpa2 wifi? bij mij verbind ie niet meer... als ik wifi naar wep of geen beveiliging terugzet gaat het vlekkeloos.
andere apparaten (laptop en squeezebox) geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Upbeat schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem, ook al een reset gedaan, mocht niet baten. Als je de widget weggooit en weer opnieuw toevoegt doet ie het wel weer, voor zolang het duurt. Overigens loopt het weergedeelte van de standaard klok bij mij ook wel eens vast, hebben jullie dat ook wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Lintesir schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:01:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem, ook al een reset gedaan, mocht niet baten. Als je de widget weggooit en weer opnieuw toevoegt doet ie het wel weer, voor zolang het duurt. Overigens loopt het weergedeelte van de standaard klok bij mij ook wel eens vast, hebben jullie dat ook wel eens?
Ja dan staat er opeens alleen de klok zonder het Weer gedeelte onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzuidberg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 17:18
Update Froyo 2.2 gelukt.... alleen als ik nu via het keyboard een mail of SMS typ is de voorspelling echt bagger. Bij heel veel woorden wordt iets anders voorgesteld en de taal staat toch echt op NL. Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

kzuidberg schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:53:
Update Froyo 2.2 gelukt.... alleen als ik nu via het keyboard een mail of SMS typ is de voorspelling echt bagger. Bij heel veel woorden wordt iets anders voorgesteld en de taal staat toch echt op NL. Iemand anders ook last van?
Een beetje wel ja, maar ik denk dat hij de woorden die opgeslagen waren allemaal gewist heeft en dat je dus weer met een "proper" woordenboek begint dat niet gepersonaliseerd is aan je eigen gebruik. Na een paar dagen ging het bij mij al weer wat beter.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Laatst online: 12-09 16:59
ja_daaag schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:48:
iemand sinds 2.2 problemen met wpa2 wifi? bij mij verbind ie niet meer... als ik wifi naar wep of geen beveiliging terugzet gaat het vlekkeloos.
andere apparaten (laptop en squeezebox) geen problemen.
Hier :) Werkt bij mij nog steeds. Heb totaal geen problemen met froyo. Alles is gewoon nog soepel..
Galen schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:33:
Een beetje wel ja, maar ik denk dat hij de woorden die opgeslagen waren allemaal gewist heeft en dat je dus weer met een "proper" woordenboek begint dat niet gepersonaliseerd is aan je eigen gebruik. Na een paar dagen ging het bij mij al weer wat beter.
Oh.. bij mij stonden ze er allemaal nog in (je kan ze bekijken en wijzigen)

[ Voor 34% gewijzigd door Gersomvg op 10-08-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Alles loopt prima hier, homescreen lijkt wat soepeler te lopen. Het tegengestelde kan echter over de browser worden gezegd, deze lijkt wat meer te haperen/stotteren, vooral als de pagina een aantal afbeeldingen, video's etc. erop heeft staan. Meer mensen die dit hebben gemerkt?

Nog een tegenvaller is dat ik maar 4 van de, pak hem beet, 40 geinstalleerde apps naar de SD kaart kon verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Gisteren FroYo geinstalleerd en mijn Desire draait als een trein!
Stukken sneller dan Eclair en er zijn zeer interessante functies bij gekomen.

@Cache: Browser werkt bij mij nog steeds prima, het lijkt echter wel alsof mijn WiFi minder presteert.
Op mijn werk heb ik de telefoon op mijn bureau liggen en de ene keer heb ik volledig WiFi en een moment late maar 1 streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
seer schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:26:
Gisteren FroYo geinstalleerd en mijn Desire draait als een trein!
Stukken sneller dan Eclair en er zijn zeer interessante functies bij gekomen.

@Cache: Browser werkt bij mij nog steeds prima, het lijkt echter wel alsof mijn WiFi minder presteert.
Op mijn werk heb ik de telefoon op mijn bureau liggen en de ene keer heb ik volledig WiFi en een moment late maar 1 streepje.
Heb je al naar wifi slaap beleid gekeken? Wifi Instellingen > Menu > Geavanceerd > Wifi slaapbeleid. Deze moet op " Nooit" staan...dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Vooralsnog draait de update aardig. Wel is de stabiliteit minder dan de 2.1 versie. De Market klapt er soms zomaar uit, camera is een zwak punt (af en toe problemen met opstarten van de camera) en de gallery 3D klapt er af en toe uit. Dat laatste kan natuurlijk liggen aan de software (onder 2.1 ooit als een .apk geïnstalleerd van vreemde bron). 720p recording geeft af en toe wat glitches en hickups, ik denk vanwege de CPU die even wat teveel te doen krijgt tijdens het filmen.

De zaken waar je je geen crash kan veroorloven (browsen en appz waarbij je tekst invoert) werken wel goed. Misschien gaan de crashes er uit naarmate de appz beter geupdate worden voor 2.2.

Batterij verbruik is in ieder geval niet meer dan normaal. Voor een voorbeeld van 720p recording zie: YouTube: ‪Kanaal van Wekkelos‬‎
Voor een telefoon lang niet slecht, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik moet nog even wennen aan de update. Het toetsenbord reageert naar mijn gevoel wat stroever, vooral bij langere woorden blijft hij bij de laatste paar letters steeds langer wachten. Daarnaast lijkt het scrollen in de standaard browser minder snel te gaan, en is 'ie hier op het forum niet meer magnetic :? Bij zoomen verspringt de pagina ook hinderlijk.

De browser heeft nu wel animated gifjes *O* en laat na een druk op de menuknop al de meest gebruikte url's zien.

Het optische scrollding is wel enorm verbeterd, veel soepeler en gevoeliger. De sms-app is ook beter, meer ruimte voor tekstinvoer en het aantal tekens staat nu constant in beeld.

Nu nog een fatsoenlijke browser zien te vinden. De ingebouwde vind ik niet fijn, maar Opera is helemaal niks. Zeker niet op hyves en t.net, de enige sites die ik bezoek. Javascript werkt brak, links worden niet onderstreept...

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 10-08-2010 18:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dolphin HD schijnt goed te werken, heb hem zelf niet geprobeerd, ben wel content met de standaard browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:49:
Dolphin HD schijnt goed te werken, heb hem zelf niet geprobeerd, ben wel content met de standaard browser.
Ik gebruik zelf al een tijdje Dolphin HD naar volle tevredenheid. Veel meer mogelijkheden dan de standaard browser, zoals oa tabs, mobile view van standaard webpaginas en nog meer handige functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzuidberg schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:53:
Had ik ook, taal in EN gewijzigd en daarna terug gezet naar NL: probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53
Werkt de nieuwe Wifi Tethering bij iemand? Mij is het helaas nog niet gelukt om via een wireless verbinding, mijn laptop van internet te voorzien van mijn 3G internet verbinding van T-mobile. Als ik een webpagina wil openen, dan blijft ie hangen op ''Host ontbinden''.

Ga ik vervolgens tetheren met de USB kabel aangesloten, werkt alles als een tierelier..

Iemand enig idee wat er fout gaat?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:15:
Nu nog een fatsoenlijke browser zien te vinden. De ingebouwde vind ik niet fijn, maar Opera is helemaal niks. Zeker niet op hyves en t.net, de enige sites die ik bezoek. Javascript werkt brak, links worden niet onderstreept...
Voor Hyves heb je ook een Android app. Waarom de browser gebruiken als het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:38:
[...]

Voor Hyves heb je ook een Android app. Waarom de browser gebruiken als het niet hoeft.
Voor Hyves heb je ook een (mobiele) site. Waarom een app gebruiken als het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Possible schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:53:
Werkt de nieuwe Wifi Tethering bij iemand? Mij is het helaas nog niet gelukt om via een wireless verbinding, mijn laptop van internet te voorzien van mijn 3G internet verbinding van T-mobile. Als ik een webpagina wil openen, dan blijft ie hangen op ''Host ontbinden''.

Ga ik vervolgens tetheren met de USB kabel aangesloten, werkt alles als een tierelier..

Waar het fout gaat kan ik je helaas niet vertellen. Ik kan alleen zeggen dat het bij mij vanaf dag 1 perfect gewerkt heeft. Provider is Hi btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:38:
[...]

Als die nou eens wat beter zou werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
CodeCaster schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:15:
Ik moet nog even wennen aan de update. Het toetsenbord reageert naar mijn gevoel wat stroever, vooral bij langere woorden blijft hij bij de laatste paar letters steeds langer wachten. Daarnaast lijkt het scrollen in de standaard browser minder snel te gaan, en is 'ie hier op het forum niet meer magnetic :? Bij zoomen verspringt de pagina ook hinderlijk.

De browser heeft nu wel animated gifjes *O* en laat na een druk op de menuknop al de meest gebruikte url's zien.

Het optische scrollding is wel enorm verbeterd, veel soepeler en gevoeliger. De sms-app is ook beter, meer ruimte voor tekstinvoer en het aantal tekens staat nu constant in beeld.

Als je het automatisch laden van Flash uitzet in de instellingen (je kan dan met een tap kiezen of je het object wil runnen) gaat scrollen bij velen hier al soepeler. Verder is er ook nog de Dolphin HD-browser.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier heb ik ook maar het standaard laden van plugins uitgeschakeld. Scheelt inderdaad wel.

Trouwens, Flash draait hier (in de standaard browser) verre van soepel. Vanavond eens een Warner Bros movie trailer bekeken en toen deze afgelopen was moest ik de browser hard killen om 'm vervolgens weer werkend te krijgen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04

Ja werkt super. Ik had net een nieuwe laptop, maar nog geen wlan thuis. Toen heb ik de desire gebruikt. Werkt erg goed en stabiel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Het werkt bij mij (i-abbo van T-Mobile) alleen met een 3G verbinding. Bij een GPRS verbinding krijg ik iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Nog iemand die merkt dat sinds 2.2 het unlocken trager gaat? Het duurt sommige momenten alleszins langer dan andere tegen dat ik mijn homescreen zie (ik zie de widgets dan ook een voor een verschijnen als het homescreen eindelijk getoond wordt), alhoewel dat ook aan launcherpro kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ik krijg steeds meer en meer het idee dat omdat ik praktisch gezien een factory reset heb gedaan met het debranden dat ik zowat alle problemen heb ontlopen. Ik heb echt 0,0 issues met mijn Desire en 2.2

Wellicht voor alle mensen met problemen hier een idee om dat te doen?

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 11-08-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamer004
  • Laatst online: 13-04 12:58
Sinds upgrade naar Froyo werkt de synchronisatie van mijn Exchange (werk) agenda niet meer.
Agenda item van Desire --> Outlook werkt wel. Agenda item van Outlook --> Desire werkt niet meer.

E-Mail push werkt nog wel maar laat af en toe ook steken vallen ( houdt er spontaan mee op na x tijd). Collega's die nog op 2.1 Eclair zijn gebleven hebben geen problemen( had ik dat ook maar gedaan)
We sluiten daarmee de backend Exchange servers uit.

Wat reeds geprobeerd: account verwijderen/ opnieuw aanmaken. alle agenda items in Outlook wissen en opnieuw syncen.

Gebeld met HTC, probleem was nieuw volgens medewerker. Nog niet eerder gemeld. Zijn er meer mensen met dit probleem?

**** Update****
Toch maar eens een "terug naar fabrieksinstellingen" uitgevoerd. Het is ff werk, maar hoera! Het werkt weer. Bij vreemde problemen een harde reset kan dus toch een boel ellende en frustratie besparen.

[ Voor 22% gewijzigd door gamer004 op 13-08-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn Wi-Fi hotspot app werkt niet? ik heb het aangezet en via m'n pc geconnect naar het HTC network.. ik start internet maar hij doet niks.. hoe kan dit? Zit bij Vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:59:
Hallo,

Mijn Wi-Fi hotspot app werkt niet? ik heb het aangezet en via m'n pc geconnect naar het HTC network.. ik start internet maar hij doet niks.. hoe kan dit? Zit bij Vodafone :)
Wat heb je zelf al geprobeerd? GoT is geen helpdesk, dus aub wat meer eigen inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
mace schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:45:
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat omdat ik praktisch gezien een factory reset heb gedaan met het debranden dat ik zowat alle problemen heb ontlopen. Ik heb echt 0,0 issues met mijn Desire en 2.2

Amen. Ik heb eerst de stock 2.1 geinstalleerd, en na het instellen van exchange/gmail, gelijk de 2.2 ota eroverheen gedraaid. draait als een zonnetje... geen vastlopers in flash, geen andere issues...

Heb ergens in dit topic ook allebei de bestanden van zowel de 2.1 als de ota update gelinkt voor de liefhebber... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:59:
[...]

Wat heb je zelf al geprobeerd? GoT is geen helpdesk, dus aub wat meer eigen inzet.
paar keer opnieuw geprobeerd, alles staat goed.. maar internet doet het gewoon niet.. misschien ligt het aan m'n wireless usb adapter die niet mee wil werken.. connectie staat wel gewoon op uitstekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-08 13:42
Gisteren de update ontvangen, Wifi Tethering werkt perfect, toestel is ook iets sneller geworden, tekstinvoer (is zoals hier al gemeld) een stuk minder leuk geworden en vanmiddag hingen er een aantal applicaties (mail en tekstinvoer) en was het toestel niet meer te gebruiken, nu maar uitschakelen en opnieuw starten (dit is met 2.1 nog niet gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
mace schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:45:

dat idee heb ik ook, ik had last van slecht werkende apps (vaak out of the blue foutmeldingen)
na een factory reset is het niet meer voorgekomen, terwijl ik toch nagenoeg dezelfde set apps gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Overigens nog een vraagje, Flash werkt bij mij, maar ik zie hem niet in de market staan. Ik hoor van sommigen dat zei wel Flash in de market zien staan, wat zien jullie?

En is er al een oplossing om je LED te laten knipperen terwijl deze aan het chargen is? Vind ik erg irritant dat dit niet kan. Zo kan ik niet snel even kijken of ik een sms heb terwijl deze aan't opladen is (wat 1/3 van de tijd gebeurd :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door Cyleo op 11-08-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:33:
Overigens nog een vraagje, Flash werkt bij mij, maar ik zie hem niet in de market staan. Ik hoor van sommigen dat zei wel Flash in de market zien staan, wat zien jullie?

En is er al een oplossing om je LED te laten knipperen terwijl deze aan het chargen is? Vind ik erg irritant dat dit niet kan. Zo kan ik niet snel even kijken of ik een sms heb terwijl deze aan't opladen is (wat 1/3 van de tijd gebeurd :+ )
Flash is door HTC al geinstalleerd en kan je niet zien in de market. Voor je sms probleem zou je Handcent SMS kunnen proberen, die geeft een blauwe LED bij een sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seer
  • Laatst online: 19-09-2023
Mijn desire heb ik ook direct bij ontvangst geupgrade door eerst te unbranden en een standaard 2.1 ROM erop te zetten. Daarna gelijk door naar 2.2.
Daarna pas begonnen om alles te customizen.

Alles draait als een tierelier!
Als ik de voorgaande berichten zo lees lijkt dit de meeste problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

paar keer opnieuw geprobeerd, alles staat goed.. maar internet doet het gewoon niet.. misschien ligt het aan m'n wireless usb adapter die niet mee wil werken.. connectie staat wel gewoon op uitstekend..
Probeer eens je wireless adapter van de stekker los te koppelen en gelijk weer koppelen. Zo snel mogelijk want dat reset je adapter. Dit werkte voor mijn wireless modem in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el pimo
  • Laatst online: 21-03-2024
DarkY schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:18:
[...]

ik heb daar niets voor gedaan. Heb wel direct na de update de tel herstart. Omdat bij de vorige update dat ook wat rare dingen oploste. Na de reboot op de adobe site de versie check gedaan en er stond iets van 10.1.27.x ofzo.
Ik snap helemaal niks van dat hele Flash... :(
Heb overigens dit forum er wel op nageslagen.

Concreet: hoe kan ik checken dat Flash 10.1 idd is geinstalleerd na de update van Froyo? Welke sites zouden nu bvb beter/wel moeten werken en daarvoor niet? Of welke APPS? Ik zie geen enkele verbetering...

De APP Flash 10.1 kan ik trouwens ook niet vinden in de market en heb ook hetzelfde probleem met APP Brain Market dat ie deze met de QR code vervolgens niet kan vinden... :(

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addicks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-12-2022
sinds de update naar 2.2 werkt bluetooth niet meer lekker. Wanneer ik aangeef dat mijn HTC desire gevonden kan worden door andere apparaten, werkt dat in een aantal gevallen niet meer. Mijn laptop op windows 7 en een ipod touch vinden 'm niet, echter een samsung smartphone en Desire op 2.1 vinden 'm wel.
Dezelfde laptop vindt de Desire op 2.1 wel gelijk.
Wie heeft soortgelijke problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 14:48
Ik moet dit nog wel even melden. Na de upgrade naar 2.2 ben ik van mijn hele probleem af dat mijn sd card zomaar unmounted werd. Ook gaat het afsluiten een stuk sneller. Dat is nu altijd binnen 1min gebeurd. Kunnen meer mensen dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
benchMarc schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:05:
Ik moet dit nog wel even melden. Na de upgrade naar 2.2 ben ik van mijn hele probleem af dat mijn sd card zomaar unmounted werd. Ook gaat het afsluiten een stuk sneller. Dat is nu altijd binnen 1min gebeurd. Kunnen meer mensen dit bevestigen?
SD kaart probleem heb ik nooit gehad omdat ik er vanaf het begin een andere eigen SD heb ingehad maar het snellere afsluiten kan ik zeker bevestigen. Gaat idd veel sneller. Altijd binnen de 1 min en zo goed als altijd zelfs binnen de 15 sec.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:37

jerry_a

doei

el pimo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:35:
[...]

De APP Flash 10.1 kan ik trouwens ook niet vinden in de market en heb ook hetzelfde probleem met APP Brain Market dat ie deze met de QR code vervolgens niet kan vinden... :(

Wie helpt?
Ik heb de flashspeler gewoon in AppBrain staan.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/15cgc55.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 13-09 10:04
jerry_a schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:33:
[...]

Ik heb de flashspeler gewoon in AppBrain staan.

[afbeelding]
Gebeurt mij ook wel, dat apps te vinden zijn op appbrain, maar in de android market zelf is het dan niet te vinden. Heb in mijn geval geen Flash geïnstalleerd na de update naar FroYo echter geeft appbrain aan dat ik kan uninstallen, ipv installen.

[ Voor 15% gewijzigd door agoNITE op 11-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el pimo
Eikkie schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:05:
Iemand anders ook problemen met Handcent sms na de update?
Taal staat op NL systeem taal ook. Maar tijdens het smsen blijft hij Engelse woorden als suggestie geven.
Verder viind ik handcent ook wat trager opstarten nu.
Rest prima :9
Ik heb tot op heden geen probleem met Handcent na update ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
AgoNitE schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:53:
[...]

Gebeurt mij ook wel, dat apps te vinden zijn op appbrain, maar in de android market zelf is het dan niet te vinden. Heb in mijn geval geen Flash geïnstalleerd na de update naar FroYo echter geeft appbrain aan dat ik kan uninstallen, ipv installen.
Dus heb je 10.1, anders had er wel install gestaan ;)

Ik merk eigenlijk ook geen sites waar Flash eerst niet werkte en nu wel. Het werkte eigenlijk altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el pimo
tigid schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:00:
Ik heb net Chrome to Phone geprobeerd. Als je aan het browsen bent in Chrome kan je met 1 klik de pagina op je telefoon bekijken. Eindelijk :P

http://code.google.com/p/chrometophone/
sorry hoor.... maar echt een serieuze vraag; wat is het nut van een link sturen van je desktop naar je tel..?

Verwijderd

el pimo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:14:
[...]

sorry hoor.... maar echt een serieuze vraag; wat is het nut van een link sturen van je desktop naar je tel..?
Bijvoorbeeld een webpagina met informatie die je nodig hebt onderweg of bij een afspraak of gewoon voor de lol. Sommige urls zijn heel lang dus overtypen is geen doen, je kan de url ook naar jezelf mailen maar dit is makkelijker.

Ik vind Chrome to Phone echt top. Ook thuis een route maken en hoppa zo meenemen is ideaal.

• Plato112
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Je kunt er veel meer mee.

Bijvoorbeeld je ziet een telefoonnr. staan dat je wilt bellen dan kun je door er met je rechtse muisknop op te klikken dit nummer direct doorsturen naar je mobiel. Je kunt ook plaatjes en tekst doorsturen.

Ik heb het gewoon geïnstalleerd, is er ook voor Firefox (Send To Phone), maar in de praktijk nog niet gebruikt. Ik verwacht dat als de school weer begint ik het op m'n laptop wel ga gebruiken.

Speed limits are like herpes.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
-hier stond onzin-

[ Voor 91% gewijzigd door coob op 12-08-2010 08:56 ]

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit nog te twijfelen of ik hem zal gaan installeren op de telefoon van mijn vrouw. Ze heeft nu helemaal geen problemen en ik lees hier zo af en toe toch wat dingetjes die na de update zijn gekomen. Toch vreemd dat sommige mensen wel problemen hebben en sommigen niet.

De mensen die problemen hebben hier, hebben die met hun telefoon 'geklooid' voordat ze de update naar 2.2 kregen, bijvoorbeeld geroot? Of zijn er ook mensen die eigenlijk niks raars met hun telefoon hadden gedaan?

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Ik heb mijn Desire niet geroot en ik heb geen enkel probleem na de update.

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:25
Ik denk zelf dat er een heleboel problemen ontstaan doordat er mee "geklooid' wordt.
Ik heb hem lekker standaard staan met een paar leuke apps erop, en heb geen enkel probleem ermee.

Verwijderd

2cvman schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:07:
Ik denk zelf dat er een heleboel problemen ontstaan doordat er mee "geklooid' wordt.
Ik heb hem lekker standaard staan met een paar leuke apps erop, en heb geen enkel probleem ermee.
Dat is het grote nadeel van open source software. Mensen denken alles te kunnen, klooien maar wat aan en gaan dan huilen als het apparaat niet meer goed werkt.

Ik doe ook geen rare dingen met de software. Met android kun je al bijna alle kanten op, wat zou je dan nog gaan rommelen.

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Wat mij opvalt na de update is dat het scrollen in de webbrowser een kleine vertraging heeft.
Bijvoorbeeld in dit topic, als ik mijn vinger op het scherm zet en naar beneden of naar boven slide dan reageert het scherm later.
Het leest een stuk onrustiger.

is iemand anders dit ook opgevallen?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Xymox schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:56:
Wat mij opvalt na de update is dat het scrollen in de webbrowser een kleine vertraging heeft.
Bijvoorbeeld in dit topic, als ik mijn vinger op het scherm zet en naar beneden of naar boven slide dan reageert het scherm later.

Lezen is toch ook een vak. Ik denk dat het al minstens 15 keer is langsgekomen in dit hele topic en zelfs op de vorige pagina staat het. Oplossing: zet in de voorkeuren van de browser aan dat hij plugins en dergelijke pas moet laden wanneer je op klikt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:55
Ik heb de update nu ruim een week draaien en ben er eigenlijk best wel tevreden over. De bediening is soepeler en lijkt meer op een iPhone. Een paar dingen gaan wel fout. De pop3 mail afhandeling is nu gewijzigd. Bij het ophalen van de mail controleert hij of oude berichten nog op de server staan. Als dat niet het geval is, verwijdert hij de mails op de telefoon. Dit zou je kunnen oplossen door de berichten altijd op de server te laten staan maar dat is niet wat ik wil. Ik heb namelijk een PC waar altijd alle mail terug te vinden is en die PC is ook de enige die de mail verwijdert. Dit is gewoon een bug binnen 2.2. Indien bewust zou het configureerbaar moeten zijn want Android wijkt hier af van de standaardwerking van een mailprogramma.
Verder crasht tvgids.tv regelmatig en valt het tegen welke programma's kunnen draaien vanaf een SD kaart. Juist bij de grote applicaties van Google zou je anders verwachten.

• el pimo
hars73 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:49:
Ik zit nog te twijfelen of ik hem zal gaan installeren op de telefoon van mijn vrouw. Ze heeft nu helemaal geen problemen en ik lees hier zo af en toe toch wat dingetjes die na de update zijn gekomen. Toch vreemd dat sommige mensen wel problemen hebben en sommigen niet.

De mensen die problemen hebben hier, hebben die met hun telefoon 'geklooid' voordat ze de update naar 2.2 kregen, bijvoorbeeld geroot? Of zijn er ook mensen die eigenlijk niks raars met hun telefoon hadden gedaan?
Ik heb tot op heden ook geen enkele problemen met de update!

Vergeet niet dat de meeste bezoekers van deze site heel erg technisch zijn (met alle respect, begrijp mij goed!). En techneuten freubelen graag, ook wel "Tweaken" genaamd... zou het daarom een Tweakers forum zijn..? :)

Mij is opgevallen dat er een zeker gekleurd beeld ontstaat of iets werkt of niet. En dat is logisch, want op een forum worden volgens mijn beleving meestal de problemen benoemd en in veel mindere mate de successen.

Persoonlijk heb ik er erg veel aan dit forum, altijd goed om referenties, problemen en oplossingen te lezen. Waarvoor dank! Maar als je het hele forum doorakkerd, lijkt het alleen kommer en kwel, wat volgens mij best meevalt. :)

• eymey
Of course, het valt ook wel mee ;). Met de Desire ben ik nog steeds hartstikke tevreden! Misschien niet 100% maar in de 90 zit het wel. Dit in tegenstelling tot bv. de Nokia N96 die ik voorheen had. Het enige wat goed was aan die tel, waren de interne luidsprekertjes (de helderheid ervan).

Toch heb ik nog steeds last van een kortere batterijduur sinds de Froyo update en lijkt de browser bij het gebruik van Flash crashgevoelig.

En nee... ik heb NOOIT 'geklooid' ;)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:59:
Hallo,

Heb je hier al een oplossing voor? Ik heb nog steeds exact hetzelfde.. bij mij werkt het helaas ook niet. Het werkt overigens wel prima als ik de USB kabel gebruik voor wifi ''spot''. Dan heb ik netjes internet op mijn laptop met de 3G verbinding.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Cyleo
Xymox schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:56:

Flash op: on demand zetten, is hier al een paar keer langsgekomen, lees het topic even door mensen ;)

Verwijderd

AgoNitE schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:53:
[...]

Kijk eens bij instelling -> applicaties -> applicaties beheren -> Alle applicaties. Daar staat adobe flash player 10.1 heel mooi bij hoor!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 14:48
Na mijn geklaag over de slechte batterijtijd na 2.2 moet ik toch even het een en ander kwantificeerbaar maken. Vanuit het menu *#*#4636#*#*, Usage Statistics:
- Dolphin Browser HD: 7089849 ms
- HTC Sense: 329895 ms
- Handcent SMS: 271373 ms
- Settings: 260668 ms
- Gmail: 90181 ms
- People: 50157 ms
- Dialer: 13124 ms
- Android system: 2924 ms
- Google Services Framework: 118 ms

Hierna was de accu compleet leeg. Zulk schokkend gebruik is het allemaal niet. Nog geen twee uurtjes geïnternet in totaal dus. Voor de rest amper iets anders op de telefoon gebruikt zoals je kunt zien. Verbinding is 3G, soms GPRS. Exchange staat op push en een gmail account dat (volgens mij) op push staat. GPS staat op aan, maar wordt alleen gebruikt als een programma het echt nodig heeft. Zo ver als ik kan zien is dat amper gebeurd.
Wat ik me wel afvraag is wanneer hij die user statistics weer leeg gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntarcticPL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 08:55
Backup in 2.2

Zoals al meerdere keren is voorbijgekomen in deze tread is de backup optie van HTC niet meer te vinden in het Privacy menu onder Setting. Wel nog terug te vinden via de Google search als je de search ook laat zoeken in Settings.
Wat ik een paar pagina's geleden aanhaalde is nu door HTC bevestigd: Backup werkt niet meer !

Op je SD kaart dateert de laatste backup van voor de Froyo update, dus er worden geen backups meer gemaakt van je sms'en, instellingen, ...
HTC raadt aan om voorlopig Google sync te gebruiken en een apart backup proggie voor sms.

Zie: http://www.htcdesireforum...p-data-with-froyo-update/

jammer, maar eindelijk duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Cyleo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:00:
[...]

Flash op: on demand zetten, is hier al een paar keer langsgekomen, lees het topic even door mensen ;)
Sorry, normaal gebeurt mij dat niet dat ik posts mis en overbodige vragen stel. Dat heb je als je vlak na de vakantie de update doet en snel snel de lange threads doorakkert.

;)

En inderdaad, dit lost het tragere reageren in de webbrowser op, thx.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
De vertraging is naar mijn mening nog steeds aanwezig in de standaard browser, na het instellen van flash op on demand, wanneer ik Froyo vergelijk met Eclair. Heb Dolphin HD nu een dag of 2 à 3 in gebruik en heb geen gestotter o.i.d. opgemerkt (ook flash op on demand gezet). Deze browser werkt touwens ook net iets prettiger met tabs e.d., dus zeker een aanrader. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Tot nu toe heb ik hier nog niemand gezien met hetzelfde probleem als ik. Ik krijg na de 2.2 update regelmatig de volgende melding:

Helaas! Het proces android.process.acore is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Het probleem lijkt te gebeuren tijdens een sync, maar welke... Het leek weg te zijn toen ik vlak na de update m'n Google Contacts sync uit had gezet, bij een ander is het Peep/Twitter die het probleem veroorzaakt en weer een ander meldt dat het probleem was opgelost toen hij Facebook sync uitzette.

Voor alle zekerheid heb ik gisteren toch maar een factory reset gedaan, en ben voordat ik m'n accounts in ging stellen op m'n telefoon eens goed gaan kijken naar m'n Contacts in Gmail. Er bleken aardig wat contacten bij te zitten met een Notes veld waarin vage codes of dubbele regels stonden, deze verwijderen had voor iemand anders het probleem opgelost. Dat heb ik allemaal gedaan, handmatig nog eens alle Contacts doorgelopen door ze eerst naar VCF te exporteren en met Notepad door te bladeren, maar ik kon echt niks raars meer vinden. Google account ingesteld, Twitter account ingesteld, en jawel, nog voor ik voor het eerst m'n homescreen zag had ik de eerste foutmelding alweer te pakken.

Ik word het zo onderhand een beetje beu. Op een andere site lees ik dat het syncen van foto's soms voor een probleem zou kunnen zorgen, maar ondertussen weet ik echt niet meer wat ik moet doen om het probleem op te lossen. Alle syncs uitzetten zorgt er misschien voor dat het probleem niet meer voorkomt, maar de oorzaak is er niet mee verdwenen.

Heeft niemand anders dit probleem? En heeft iemand enig idee wat ik kan doen om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Even een vraagje mensen:

Bij froyo (2.2) wordt google voice search en google zoeken automagisch geinstalleerd...door HTC

Maar als ik nu in de Market van google kijkt, staat daar dat ik hem kan downloaden (en dat hij dus nog niet geinstalleerd is)

Wat is nu beter? de standaard apps van HTC van google voice search and google zoeken laten staan, of alsnog die uit de market downloaden en installeren? want die van htc krijgt denk ik voorlopig geen update...

:?

[ Voor 6% gewijzigd door DeArmeStudent op 14-08-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ik heb hem ook opnieuw uit de Market gedownloaded. Werkt hier prima. Longpress op de search button geeft me de nieuwe Voice Actions venster. Een normale klik geeft het Google Search scherm die volgens mij hetzelfde is als HTC heeft meegeleverd bij de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DeArmeStudent schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:47:
Even een vraagje mensen:

Bij froyo (2.2) wordt google voice search en google zoeken automagisch geinstalleerd...door HTC

Maar als ik nu in de Market van google kijkt, staat daar dat ik hem kan downloaden (en dat hij dus nog niet geinstalleerd is)

Wat is nu beter? de standaard apps van HTC van google voice search and google zoeken laten staan, of alsnog die uit de market downloaden en installeren? want die van htc krijgt denk ik voorlopig geen update...

:?
De nieuwe van google is een update met meer functies, zie ook hun blog (http://googlemobile.blogspot.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Hmmm... Sinds Froyo al 2x een spontane reboot gehad bij het instellen van de bluetooth carkit connectie... Aanmelden lukt in 1e instantie niet; daarna weer opnieuw pincode ingeven, connect, en....reboot. Voorheen nooit last van gehad.
Carkit is een Parrot 6100BT. Meer mensen last van iets dergelijks??
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je hoeft hier NIET te melden dat je hem aan het downloaden bent of geïnstalleerd hebt. Dit voegt niets toe. Tevens wordt in dit topic alleen de update besproken, en dus NIET Froyo in het algemeen!

Onzinnige replies worden getrashed.