Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Topicstarter
Vodafone 845 - Deel 2
Afbeeldingslocatie: http://images-shop.vodafone.co.uk/eshopweb/assets/images/dynamic//phones/vodafone/vodafone-845/Vodafone_845_multiview_h1.png

Inhoudsopgave

Introductie

De Vodafone 845 is het instapmodel onder de Android smartphones. De telefoon is er al als prepaid pakket voor nog geen 100 euro. Toch beschikt dit toestel over redelijke specificaties.
Uiteraard zijn er bepaalde eigenschappen eruit gelaten om deze lage prijs te kunnen halen. Het toestel beschikt dan ook niet over o.a. een trackball en ook niet over de snelste processor van dit moment.
De Vodafone 845 is gemaakt door Huawei en staat ook bekend als de Joy of u8120.

Vodafone Shop

Nieuws

Gebruikersinterface

Android 2.1 met Vodafone Skin.

Prijzen

Verkrijgbaar bij Vodafone als Prepaid pakket voor 99 euro. Er zit dan wel een Simlock op. Simkaarten van een Vodafone Abonnement werken wel in de Vodafone 845

Specificaties

Processor Onbekend
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair)
Scherm2.8 inch 320 x 240 QVGA
Geheugen512 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 16GB
Gewicht 110 gram
Afmetingen100 x 56 x 14,2 mm
Netwerk GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS900, UMTS2100
Trackball Geen
GPS:interne GPS-antenne + A-GPS
Sensoren Accelerometer Sensor
Camera3.2-megapixel
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Muziekformaten afspelen eAAC+, MP3, WAV, WMA Music Files.
Videoformaten afspelen H.263, H.264, MP4 Video Files.
Batterij1200mA

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.missmobile.nl/wp-content/uploads/2010/04/Vodafone-845.jpg

Videos

Reviews

Techradar.com
We liked

There's everything here that you could expect from the modern smartphone.

A fantastic operating system, a fully customisable user interface (which is actually more customisable than any phone we've ever seen before with its almost ludicrous ability to host 35 homescreens), an App Store second only to the iPhone and all of the connectivity options we've come to expect from the top-end players.

There's also a camera and video camera with infinite sharing options, easy access to all of our favourite social networking sites and a fully functioning satnav.

We disliked

However, this functionality comes at a price. The 2.8-inch resistive touchscreen isn't nearly good enough and there'll be plenty of times when you'll want to do damage to this phone because of its lack of responsiveness, and the inability to react quickly to your commands.

We really miss pinch-to-zoom and the extra functionality that comes along with that.

The processing power just isn't enough to make full use of the luxuries afforded by Android 2.1 and you'll need to get used to applications just crashing because the phone can't handle the weight of these lofty expectations.

The Google Maps Navigation offering is a great bonus, but it's very frustrating to use, and although we didn't test it out on the road, we can't imagine that faffing around trying to get the device to respond, and squinting on a 2.8-inch, screen is the safest way to reach your destination.
Rightmobilephone.co.uk
Overall, the Vodafone 845 is a big leap forward in terms of the quality and feature set we are used to seeing with most manufacturer branded handsets. With the latest version Android OS included, as well as full access to Vodafone 360, the 845 should appeal to anyone who values the social aspects of mobile communication, and wants the high end features of a smartphone for a low end price.
Cnet.co.uk

* Compact and cute design
* Low price

Bad

* Small, low-resolution screen
* Awkwardly placed headphone jack
* Sometimes sluggish

FAQ

Links

Links:Weet je handige links, wat te maken heeft met de Vodafone 845? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

Verwante topics

Vodafone 845 Root en Custom Roms [Deel 1]
Verdere opmerkingen
Tweaker Prologic is bezig met een custom Rom. Zie Vodafone 845 Root en Custom Roms [Deel 1]

Ik hoor het graag als je aanvullingen hebt op deze TS.

Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

Poll: Wat voor toestel heb jij?
De Vodafone 845
Een ander Android toestel
Een Blackberry
Een Symbian toestel
Een Iphone
Iets anders
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=361229&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 5% gewijzigd door Imak op 13-08-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Betere TopicStart, heel mooi, gefeliciteerd!

Even on-topic: Heeft iemand al iets gevonden om de 9292ov app te kunnen installeren? Ik krijg hem maar niet gezien in de market. En die advanced task manager ook niet.

Vreemd, want andere apps lukten gewoon wel. Ik was ook nog naar andere launchers aan het kijken maar eigenlijk vind ik deze zo gek nog niet. Ik vind alleen de email app nogal slecht omdat de inbox lijst in het zwart weergegeven wordt, en de emails zelf in wit.

Verder nog steeds super :D Erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
GekkePrutser schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:02:
En die advanced task manager ook niet.
Ik gebruik deze en hij bevalt prima.

Weet iemand wat voor processor er in de Vodafone 845 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Imak schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:50:
[...]

Ik gebruik deze en hij bevalt prima.

Weet iemand wat voor processor er in de Vodafone 845 zit?
Bedankt, ik zal die proberen!

Qua CPU heb ik ook nog niks kunnen vinden maar hij schijnt ongeveer hetzelfde te zijn als de T-mobile pulse en die heeft naar verluidt een Qualcomm MSM7225 van 528Mhz. Maar die hardware is in elk geval wel wat anders want de Pulse heeft 256 ipv de 128MB geheugen van de VF845. Dus dit zegt niet zo heel veel maar ik denk dat het wel ongeveer hetzelfde zal zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 31-07-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
GekkePrutser schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:02:
Even on-topic: Heeft iemand al iets gevonden om de 9292ov app te kunnen installeren? Ik krijg hem maar niet gezien in de market. En die advanced task manager ook niet.
Is dat niet het probleem dat alle gebruikers van een telefoon met deze resolutie hebben?
Is deze het niet trouwens?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2014
ja, nu nog een voor 99 met capacitief scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 10:45
OpenMinded schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:24:
ja, nu nog een voor 99 met capacitief scherm :)
ik moet zeggen het scherm valt mij absoluut niet tegen je moet alleen je nagel gebruiken ipv je vinger ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368526

Is deze telefoon nou een aanrader?
Ik wil namelijk graag een Android toestel, (hoewel ik nogwel een noob met Android ben).
Mijn budget ligt tot de 300 euro ofzo. Maar dit toestel is maar 99 euro, en lijkt mij wel een handig instapmodel. Maar als dit nou geen aanrader is, koop ik liever gelijk een goede smartphone..

Maar ik heb nog een paar vragen:
- Ik las al ergens dat er best veel apps niet beschikbaar waren voor de 845, is er geen omweg waardoor ze wel werken? 9292Ov en Google maps zou ik toch wel handig vinden..
- Kan je er YouTube filmpjes mee bekijken, en op de meeste websites surfen?
- Zijn er betere Android toestellen dan deze, die wel rond deze prijsklasse liggen?
- Maakt deze telefoon 24/7 verbinding met 3G? Ook als je bijv. in het buitenland bent?
- Op de telefoon zit Android 2.1, is er geen manier om er 2.2 van te maken?

Sorry voor de vele vragen :$ Maar ik hoop dat jullie er antwoorden op hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Anoniem: 368526 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:02:
Ik wil namelijk graag een Android toestel, (hoewel ik nogwel een noob met Android ben).
Mijn budget ligt tot de 300 euro ofzo. Maar dit toestel is maar 99 euro, en lijkt mij wel een handig instapmodel. Maar als dit nou geen aanrader is, koop ik liever gelijk een goede smartphone..

- Ik las al ergens dat er best veel apps niet beschikbaar waren voor de 845, is er geen omweg waardoor ze wel werken? 9292Ov en Google maps zou ik toch wel handig vinden..
9292Ov werkt inderdaad niet Google maps wel en trein werkt ook gewoon (custom rom ziet meer apps in market)
Ja dat kan gewoon
- Zijn er betere Android toestellen dan deze, die wel rond deze prijsklasse liggen?
Nee
- Maakt deze telefoon 24/7 verbinding met 3G? Ook als je bijv. in het buitenland bent?
Data verbinding is gewoon uit te schakelen
Als de source van dit toestel vrij word gegeven is het mogelijk een 2.2 rom te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368595

Deze telefoon is zeker een aanrader, bijna alle android apps werken ook google mapps.
Er zit een handige rij buttons op waarmee je gegevensverkeer uit kan zetten. Ook bluetooth, wifi met 1 button aan en uit. (en android dus je kunt die buttons slepen waar je ze wil hebben)
Internet gaat ook prima.
Enige nadeel wat ik vind is als ik een bericht ga tikken en over wil gaan op lanscape duurt het naar m'n idee een beetje te lang voor het scherm kantelt.
Telefoon heeft trouwens netwerklock en geen simkaart lock, ik heb vodafone abo en werkt!!!
Voor iedereen die veel apps wil op z'n gsm maar niet met zo'n koelkast van apple met abbo van 50,- per maand wil rondlopen een perfect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368595

Weet iemand trouwens of je voor wifi de wpa key kan laten onthouden?
100 tekens invoeren = best iritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
Anoniem: 368595 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:43:
Weet iemand trouwens of je voor wifi de wpa key kan laten onthouden?
100 tekens invoeren = best iritant
Ik heb thuis maar 1 keer de key hoeven invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
Anoniem: 368526 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:02:

Denk dat je met een Wildfire beter af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
wildfire is alleen 2,5 x de prijs van dit toestel.. hij vroeg of er in deze prijsklasse een betere was en die is er gewoon weg niet.

[ Voor 44% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
zijn budget ligt rond de 100-300 euro en hij wil 2.2 draaien. Volgens de OP is 2.1 al een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
2.1 een probleem ik volg je niet helemaal? de wildfire heeft alleen een betere camera een Capacitief scherm en meer geheugen omdat het sense moet draaien ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Catch22, Ik heb verscchillende smartphones en aanverwante devices, maar deze V845 doet echt niet onder voor al die andere gebaseerd op het Apple IOS, MS WinMob of Google Android. Deze telefoon heeft alles in zich wat ik (en de meeste andere) nodig heb en het werkt ook gewoon goed. Daarnaast kost het maar een fractie van de prijs van een HTC tattoo, Wildfire, Samsung, etc.. Okay je hebt net iets mindere specs (mem, scherm, etc.), maar zeker niet out-dated waardoor het geheel veel meer dan acceptable is (zeker met de custom ROM!). Sterker nog ik heb gisteren een tweede besteld voor mijn vriendin, die er ook verzot op is (lastig delen vandaar :) ). De reviews die je links en rechts leest zijn vak op basis van een uurtje proberen. Daarmee ontloop je dagelijks gebruik zoals de meeste hier wel ervaren. Dus die bevindingen zijn iets opjectiever voor mijn gevoel. Een bijna V845 fanboy ;), Groeten, JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Ter aanvulling: Ik denk dat de review uitkomsten ook te maken hebben met de algemene opvatting datgoedkoop duurkoop is. Maar in mijn beleving is dat nu niet het geval. In mijn vorige post moet "opjectiever" natuurlijk "objectiever" zijn. Deze typo vond ik wel heel slordig van mijn kant vandaar de aanpassing :). JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17
Nou, als ik zat ook even in dilemma om dit toestel te kopen voor vrouwlief en uiteindelijk niet gedaan. Ik heb zelf een Desire, en zoek voor haar een wat goedkoper toestel.

Deze werd ons aangezet in de winkel zodat we even konden kijken of het was is... maargoed, het toestel voelt al licht aan en dat plastic houdt echt niet lang vol. Vervolgens het scherm, aan de kleine kant, maar de plastic feel is weer terug en ook het feit dat je moet drukken ipv aanraken/glijden was eigenlijk doorslaggevend voor mij: het zal gewoon niet zo gaan werken zoals android bedoelt was/is. Ook was er veel gehaper tijdens het bladeren door de menu's, dus weinig vertrouwen in wat zwaardere apps en waarschijnlijk snel geheugen is vol meldingen.

Redenen om wel te kopen: het is maar een toestel van 100 euro, je krijgt meer waar voor je geld dan bijvoorbeeld een samsung Star (ja, die heeft ze nu),

En dan is het jammer dat de Wildfire niet vanaf 200 euro over de toonbank gaat... voorlopig de beslissing maar uitgesteld en wachten op prijsdalingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
De prijs is idd de sleutel. Andere budgettoestellen kosten minstens het dubbele en imho mag je de Vodafone daar dan ook niet mee vergelijken.
Ik kan ook roepen dat mijn Spica het beste budgettoestel is, maar ook die kost minstens 2 keer zoveel.

Het blijft knap dat ze voor deze prijsl een Androidtelefoon kunnen leveren die overigens minstens zo goed lijkt als de HTC Tattoo (ook resistief scherm maar dan met 1.6) die ook het dubbele kost.

Alleen als het absolute crap is (waar het niet op lijkt) zou die halve prijs weggegooid geld zijn.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik heb zelf de nodige ervaring met zowel windows mobile, apple & android toestellen ik heb zelf de magic, hero, spica gehad en heb nu de desire en mijn vodafone 845 als backup telefoon. Ik moet toegeven met de orginele rom is het behelpen maar met een custom rom of alleen al launcherpro ipv de standaard launcher doet hij niet onder voor een spica of magic.

Wat betreft het scherm deze werkt gewoon prima ook voor android je moet alleen je nagel gebruiken ipv je vinger.. Ik heb mezelf nog geen enkele keer betrapt op het vloeken of niet juist zijn van het scherm..

Ik kan mensen dan ook echt dit toestel aanraden al zou het alleen al zijn als backup telefoon voor bijvoorbeeld uitgaan, het strand of de vakantie.. Ik heb nu de afgelopen 2,5 week dit toestel gebruikt omdat mijn desire bij HTC is voor reparatie maar als hij nog een aantal weken wegblijft zou dat voor mij geen enkel probleem zijn.

Ik zal even een filmpje maken om te laten zien hoe smooth dit toestel kan werken..

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wEBCqseS5KE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Heeft iemand al navigatiesoftware gebruikt, en is het mogelijk om A-GPS uit te schakelen (zodat je alleen GPS gebruikt), en werkt deze dan ook goed?

[ Voor 10% gewijzigd door Holograph op 05-08-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Holograph, Hey antwoord op beide vragen is JA (getest met Mobile Maps). A-GPS is uit te zetten onder GPS instelling als een sub optie van GPS. Werkt gewoon zoals je verwacht. Diverse navigatie tochten achter de rug en nog geen zwakte in GPS ontvangst gehad itt een enkele review claimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@All, Een goede autohaouder voor de V845 is de HR 24862/0 die ik zelf heb voor mijn Diamond2. De V845 past hier perfect in en ook de USB uitsparing zit op de juiste plek. Nu is het zaak om nog een goede Autolader met micro-usb te kopen (tip www.dealextreme.com). Voor de HR 24862/0 hier een site voor het plaatje: https://www.expansys.nl/d.aspx?i=161933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Hoi,

Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van dit toestel. Ik ben zo onder de indruk dat ik er direct ook 1 voor m'n vriendin heb gekocht. Tot nog toe zie ik geen meerwaarde in een andere rom. Misschien dat het nog komt.

Waar ik eigenlijk op had gehoopt lukt niet. Ik dacht dat hij simpel met de smartsim te unlocken was, hij herkent dan echter geen sim.

Iemand ervaring met het unlocken? Of moet je dat wel een andere rom opzetten?

Gr,
Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:06
Nee, voor het unlocken hoef je er geen andere rom erop te zetten. Heb het via de link in dit topic "Vodafone 845 Root en Custom Roms [Deel 1]" gedaan en had de unlockcode binnen een paar uur in mijn mail! Werkt perfect!

[ Voor 3% gewijzigd door Maite op 06-08-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Ok bedankt. Ik wil toch eens proberen of het met de smartsim werkt. Misschien dat het wel lukt als er een andere rom op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
JD_1971 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 07:55:
@All (ook hier maar even posten), Een goede autohouder voor de V845 is de HR 24862/0 die ik zelf heb voor mijn Diamond2. De V845 past hier perfect in en de USB uitsparing zit op de juiste plek. Nu is het zaak om nog een goede autolader met micro-usb te kopen (tip: zoek eens op www.dealextreme.com). Voor de HR 24862/0 hier een site met het plaatje: https://www.expansys.nl/d.aspx?i=161933 (let op dit is alleen de houder en niet de zwanenhals erbij). Zelf heb ik deze houder destijds gekocht in Eindhoven bij www.pda-wereld.nl voor € 9,99.
Tip. ga naar de Action. Koop een autohouder die zijn 3 euro ofzo, zijn met zwanenhals of voor op je rooster van de verwarming. En de oplader voor de sigarettenaansteker is 2 euro. Daar zit alleen geen kabel bij. Heb je voor 5 euro een houder + oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Imak, Dank voor de tip... ga ik daar ook ff kijken. Maar met oplader altijd kijken of deze de capaciteit wel kan leveren. Maar voor de twee euro kan je dat niet laten liggen, toch? Gelijk even langs crossen later vandaag. Dank en groeten. JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 08:04
Heren,

Zelf heb ik deze telefoon sinds gisteren, naast mijn Milestone voor zakelijke doeleinde. Echter 'mis' ik hier de functionaliteit met de 'Home'-button. Bij de milestone geeft Android een scherm met de laatste 6 gebruikte apps.

Heeft een van jullie toevallig een alternatief / oplossing voor dit probleem? Het is mij bekend dat alternatieve programma's zoals QuickDesk of PowerStrip. Hoewel ik niet weet in hoeverre dat deze goed werken met de Vodafone 845.

Iemand hier nog tips/trucks voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
aan/uit knop indrukken en recente applicaties kiezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:46:
aan/uit knop indrukken en recente applicaties kiezen ;-)
Ah.. Die optie had ik nog niet gezien inderdaad, maar is toch minder praktisch als op de Milestone. Toch eens kijken in hoeverre dat PowerStrip werkt op de 845. Bedankt voor de info in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
je kunt ook gewoon de launcher vervangen?oke raar mijn desire met launcherpro kan het wel maar mijn vodafone 845 met launcherpro kan het niet....

[ Voor 82% gewijzigd door TWFpa2Vs op 10-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:07:
je kunt ook gewoon de launcher vervangen?oke raar mijn desire met launcherpro kan het wel maar mijn vodafone 845 met launcherpro kan het niet....
Ik vermoed dat dat komt door de dubbele functie van de knop: back (kort) en home (lang). Normaal gesproken is dit een dedicated knop voor home alleen. Ik heb het nog niet geprobeerd verder overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hier nog een vergelijking tussen de nauwkeurigheid van de GPS van de Vodaphone 845 (groen) en een dedicated Garmin Oregon 400 outdoor GPS (oranje). De telefoon gaat qua prijs 3,5x in de Oregon...

Afbeeldingslocatie: http://03jisq.bay.livefilestore.com/y1pf4F-JXBa2v4jAr16lNi8GAtK42vzSIOETB4gOrsNwjK2qOiERWDfjRKPqCeEOa5kwrbu4fmLhSMVM-83V0rfvaCHjlL1Wdx1/kmz.jpg

En hier nog een vergelijking van een reviewer tussen een iPhone4 (donkerblauw) en een vergelijkbare Garmin GPS (lichtblauw):

Afbeeldingslocatie: http://a.fsdn.com/gc/wp-content/uploads/2010/08/garmin_gpsmap62_tested_v_iphone4-544x440.jpg

>:)

Anoniem: 180749

Zo hé, wat is die iPhone4 onnauwkeurig (er vanuitgaande dat de rechte lijnen van Garmin kloppen). Onacceptable voor een toestel die bijna 2,5 keer de prijs van de Garmin is.
En wat doet die Vodafone 845 het toch aardig, kleine afwijkingen, maar gezien de prijs zeeeeer acceptable.

Anoniem: 241240

wordt er bij de 845 een navigatie programma meegeleverd, of moet je die zelf opzetten.
En wat is het beste programma wat er op kan....

• theMob
Navigon werkt goed (is simpel), CoPilot iets minder (meer mogelijkheden maar heeft kennelijk moeite met de display van de 845 en het apparaatje wordt heel warm). De tracklog heb ik gemaakt met GeoRecorder, die gaat automatisch aan als de GPS gestart wordt.

Naar mijn ervaring is de 845 ongeveer even nauwkeurig als de Oregon en misschien zelfs iets beter. In het vergelijkingsplaatje hierboven gaat linksboven de Oregon door de huizen en de 845 door de bomen. Midden boven en rechtsboven volgt de 845 het afgelegde pad iets beter dan de Oregon.

Hier een andere vergelijking (klik voor groot plaatje), groen is weer de 845, oranje de Oregon en rood het afgelegde pad. De huizen staan vlakbij aan de zuidkant waardoor de meeste GPS satellieten worden afgedekt; dit is dus een hele moeilijke situatie voor elke GPS.

Het lijkt dat de Oregon een 'smoothing' algoritme gebruikt. Helemaal links zie je de Oregon horizontaal een kaarsrecht stuk maken. Hier bleef de cursor op het schermpje een tijdje hangen om opeens naar een stukje verder te schieten terwijl de 845 gewoon iedere seconde een punt bleef registreren maar wel een draai naar boven maakte. Op zich zijn de GPS modules volgens mij vergelijkbaar qua prestatie, maar de Oregon verwerkt de resultaten iets slimmer.

Afbeeldingslocatie: http://03jisq.bay.livefilestore.com/y1pTnt0LZxJRg5i07nuDvZqG2Pi3LCqzTrO3d4jpS_9NbGSKW6tuCdR4ly0C8CJFkstz1LwgXsG832rRpdNtZdeuiWdN2K8stPp/kmz2small.jpg

theMob schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:44:
Het lijkt dat de Oregon een 'smoothing' algoritme gebruikt. Helemaal links zie je de Oregon horizontaal een kaarsrecht stuk maken. Hier bleef de cursor op het schermpje een tijdje hangen om opeens naar een stukje verder te schieten terwijl de 845 gewoon iedere seconde een punt bleef registreren maar wel een draai naar boven maakte. Op zich zijn de GPS modules volgens mij vergelijkbaar qua prestatie, maar de Oregon verwerkt de resultaten iets slimmer.
Slimmer, wat is slimmer? In dit geval denk ik dat de V845 beter scoort. Immesr, de navigatie op de V845 ziet al dat je naar rechts gaat (welliswaar met een hele ruime bocht), terwijl de Oregon de software in het ongewisse laat welke kant hij op gaat (door niks te registreren) en dan ineens weer wel.

Maar goed. Mooie tests heb je gedaan, duidelijk! Thanx.

• theMob
Op het GPS forum kreeg ik de terechte kritiek dat ik de Oregon niet op '1 sec' track registreren had gezet net als de telefoon maar op 'auto' waardoor de Oregon de track met software gaat manipuleren. Hier dus een nieuwe stresstest langs hoge gebouwen en door smalle straatjes. Groen de 845, oranje de Oregon 400t en rood het afgelegde pad. Volgens mij doet de telefoon het hier inderdaad beter 8)7

Afbeeldingslocatie: http://03jisq.bay.livefilestore.com/y1p9-hGFOT0NL80Hy9aZ4BdqtYyhwg7mrJthTsLmQs0G5SIltMLUunZZTpeRcWfV2gd9qVVKEc-jpcTcJxOO9Y_G2yex6MNSdFV/kmz3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-05 13:48
Weet iemand of er ook screen protectors voor de 845 te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
heb jij bij deze test A-gps nog aan staan? zoja is dat misschien niet de reden dat de 845 nauwkeuriger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Nee, staat uit net als 3G. Doe alles via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Li0nHeart schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:58:
Weet iemand of er ook screen protectors voor de 845 te koop zijn?
Ja, ik heb via Ebay 6 screenprotectors besteld (in Duitsland) voor 1,80 euro. geleverd in 3 dagen :)

http://cgi.ebay.nl/6x-Sch...beh%C3%B6r#ht_2225wt_1137

Zeer tevreden hierover. Je merkt het niet dat het er opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
Anoniem: 180749 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:56:
[...]

Ja, ik heb via Ebay 6 screenprotectors besteld (in Duitsland) voor 1,80 euro. geleverd in 3 dagen :)

http://cgi.ebay.nl/6x-Sch...beh%C3%B6r#ht_2225wt_1137

Zeer tevreden hierover. Je merkt het niet dat het er opzit.
Besteld, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
Omdat ik het wel leuk vind om te weten hoeveel mensen de Vodafone 845 hebben. Heb ik een poll gemaakt, vul hem even in, hij deze staat in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Imak schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:25:
[...]

Besteld, bedankt voor de tip.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
+1
@Imak
Over de poll, ik mis (apart vernoemd bedoel ik dan) de "Windows Mobile" variant!
Met alle respect, maar de poll zegt ook niet zoveel aangezien de meeste geïnteresseerden hier een V845 hebben en omdat je maar 1 keer mag stemmen. Ik zou graag meerdere stemmen uitbrengen (in mijn geval Windows Mobile en V845). Sorry voor het zeikerige :X, maar het is zo niet bedoeld hoor :).

@theMob,
Dank voor deze testen, temeer omdat er een aantal reviews heel negatief waren over GPS ontvangst van de V845 terwijl dat dus heel goed meevalt.Sterker nog ik slaap op een zolder en heb nog nooit onder dat dak een fix met mijn Diamond2 (TomTom) gehad, terwijl de V845 gewoon een easy fix heeft als ik hem aanzet. Een handig gratis Market tooltje voor inzicht in GPS ontvangst (aangezien ik in Mobile maps niets zie) is GPS Test.

@Prologic (en anderen),
Probleem met FM Radio had ik al gelijk met org. ROM zonder task manager. Dit probleem komt overigens op mijn beide V845 voor! Dus ik begrijp niet dat jullie dat niet hebben, maar goed :).

Allemaal prettig weekend!

Groeten,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@JD.

Ik heb nog nooit de fm ontvanger gebruikt eerlijk gezegd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
JD_1971 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:05:
+1
@Imak
Over de poll, ik mis (apart vernoemd bedoel ik dan) de "Windows Mobile" variant!
Met alle respect, maar de poll zegt ook niet zoveel aangezien de meeste geïnteresseerden hier een V845 hebben en omdat je maar 1 keer mag stemmen. Ik zou graag meerdere stemmen uitbrengen (in mijn geval Windows Mobile en V845). Sorry voor het zeikerige :X, maar het is zo niet bedoeld hoor :).
Het gaat me er voornamelijk om om te zien hoe groot de ''vodafone 845 community'' is. Die andere opties zijn eigenlijk voor spek en bonen. Ik had beter een Ja/Nee poll kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
@JD_1971

Je zou eens naar OsmAnd kunnen kijken ipv Maps. Het is nog vrij rudimentair, maar je kan wel tiles downloaden en op je SD kaart zetten. Als je offline navigeert krijg je een pijltje te zien in de goede richting. Ik ben nu heel Nederland aan het downloaden en dat is ruim 2 GB. Kijken of dat binnen redelijke tijd binnenkomt.

Ik gebruik de OpenStreetMap data maar zo te zien kan je ook tiles van Google Maps downloaden. Het gaat in beide gevallen om tiles als PNG afbeeldingen, dus geen echte vectorkaarten; zoeken naar adressen en POI's gaat via een apart te downloaden database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368526

Thanks voor de tip van de screenprotectors :D
Ik heb de 845 nu iets langer als een week, en dankzij de roms van Prologic werkt hij geweldig.

1 probleempje:
Alleen als ik het scherm vanaf de zijkant bijkijk, zie ik rechtsonder een soort zwarte vlek. Als je de telefoon recht voor je houd zie je niks. En als de helderheid op meer dan 30% staat zie je ook bijna niks.
Maar bij dat zwarte opstartscherm als je dat Android logo ziet, zie ik wel op de plaats van die zwarte vlek een soort wit/grijzige pixels.

Wat raden jullie aan? Laten doen aangezien het toch niet storend is, of naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik denk altijd maar zo als je iets koopt moet het goed werken. Blijkt er toch iets niet helemaal goed te zijn kun je er donder op zeggen dat het uiteindelijk defect gaat. Gewoon terug gaan zolang je garantie hebt en kijken wat de winkel er mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ik heb trouwens bij Vodaphone een 12V naar micro USB adapter gekocht voor in de auto; kost €12 en lijkt van uitstekende kwaliteit, dat heb ik voor die prijs wel anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theMob schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:20:
Ik heb trouwens bij Vodaphone een 12V naar micro USB adapter gekocht voor in de auto; kost €12 en lijkt van uitstekende kwaliteit, dat heb ik voor die prijs wel anders gezien.
Ik hoop dat die 12V wel omgezet wordt naar 5V ? ;)
Gewoon een autolader dus, zoals hier:
http://cgi.ebay.nl/CE-CAR...FONE-845-M1-/200503033378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Inderdaad naar 5V. Je kan er om lachen, maar ik heb vorige maand nog zo'n goedkoop ding gekocht van 12V naar mini USB voor mijn oude WinMob en daar bleek dus 5-6V op het labeltje te staan. De telefoon wou er niet mee opladen, dus dat was weggegooid geld. Bovendien is hij van hele lage kwaliteit. Van de vorige die ik had is het kabeltje na verloop van tijd los gaan zitten en er uiteindelijk uitgetrokken terwijl hij nooit lekker in de plug bleef zitten.

Dat ding van Vodaphone blijft goed in de sigarettenplug zitten en is lekker stevig, ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Even voor de mensen die zich zorgen maken over de data in het buitenland:

Roaming staat standaard uit dus je kunt gewoon naar het buitenland gaan zonder handmatig eerst alles uit te zetten. Vorige week was ik in het zuiden van Limburg, dus heel snel ook in Duitsland en België en het ging allemaal perfect. Ik heb niets handmatig uit hoeven te zetten. Hij pakt gewoon de andere provider niet op en geeft hier keurig een melding van.

Gr,
Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Vreemd -- probeer Fring te vinden in de Market maar vind niks. Gelukkig is hij gewoon te downloaden op http://reg.fring.com/app/getfring.sis?m=444 en via Linda (of Astro) te installeren ...

Nu nog eens kijken waarom Skype niet tevoorschijn komt ..!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
barchettanl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:47:
Vreemd -- probeer Fring te vinden in de Market maar vind niks. Gelukkig is hij gewoon te downloaden op http://reg.fring.com/app/getfring.sis?m=444 en via Linda (of Astro) te installeren ...
Dat is ook weer dat resolutie probleem. De app doet het prima op 320x240 maar ze hebben het kennelijk niet aangevinkt toen ze hem in de market gezet hebben. Ik las op het fring forum dat Wildfire eigenaars hetzelfde probleem hebben, die zien hem ook niet. Ik heb gewoon de .apk van de site gedownload en hij werkt prima.

Over Skype: Er was toch nog helemaal geen officiele versie van Skype voor Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@theMob,Welke autolader heb je precies bij Vodafone besteld? Die voor de Huawei VF736 en heeft deze een micro usb? Of heb je een andere lader (bijv. Blackberry) genomen waarvan je weet dat deze over een micro usb beschikt? Ik kan namelijk op de Vodafone site niet zien of de Huawei lader een micro usb heeft en van de Huawei VF736 kan ik geen specs vinden die deze twijfel wegnemen. Dus vandaar de vraag. Dank alvast voor je reactie! JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
@JD_1971: wellicht een optie?
Imak schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:10:
Tip. ga naar de Action. Koop een autohouder die zijn 3 euro ofzo, zijn met zwanenhals of voor op je rooster van de verwarming. En de oplader voor de sigarettenaansteker is 2 euro. Daar zit alleen geen kabel bij. Heb je voor 5 euro een houder + oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@mtr33, allereerst dank voor je reactie, maar ik heb de Action USB plug van twee euro geprobeerd, echter steekt (incl. usb kabel) die te ver uit zodat het schakelen lastig wordt. Vandaar dat ik voor zo'n vodafone plug wil gaan aangezien die in het plug gedeelte kan scharnieren (dus minder ver uitsteekt). Dan daarbij is zo'n krul kabel ook wel prettiger dan zo'n lange usb kabel. De Action autohouder zou ik persoonlijk niet adviseren aangezien een HR houder er mooier uitziet en je de telefoon erin kan schuiven ipv de klemmen los te halen en aan te drukken. Maar inderdaad heb je voor 5 euro en tel. houder + lader (niet slecht). Groeten, JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Misschien heb je iets aan zoiets? Steekt in elk geval niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mtr33 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:44:
Heel toevallig zat ik hier gisteren naar te kijken. In NL zijn ze nogal prijzig, maar in de UK een stuk goedkoper.
Bijv. http://www.teckstar.co.uk...?act=viewProd&productId=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Dealextreme heeft die dingen ook: Car Cigarette Powered 1000mA USB Adapter/Charger - Black (DC 12V)

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Prijs in NL valt reuze mee. Zoek en gij zult vinden. :)

• theMob
@JD_1971: Dat is de CRB09, Universale - Micro USB. 'Verenigbaar met' Vodaphone 360H1 / 360M1 volgens de verpakking.

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
theMob schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:02:
@JD_1971: Dat is de CRB09, Universale - Micro USB. 'Verenigbaar met' Vodaphone 360H1 / 360M1 volgens de verpakking.
Link

• GekkePrutser
  • Niet online
mtr33 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:44:
Let wel op dat die niet in elke auto goed past. Ik heb er ook zo een en in mijn vorige auto (VW Jetta) paste deze niet goed omdat de voorkant (de kant die het diepst in de auto zit) erg plat is, waar de meeste andere plugs veel ronder lopen.

Hierdoor kwam de voorkant van de plug aan de zijkant tegen iets aan waardoor de metalen pen nooit contact maakte. Iets harder drukken zorgde wel dat hij werkte maar er zaten toen 2 'hapjes' in het plastic van de Belkin, en echt goed zat het ook niet.

Gaat dus niet in elke auto werken en dat is wel jammer voor de prijs die je er voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theMob schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:54:
Ik heb er nu van die Duitse screenprotectors op uit het andere topic en die lijken wel goed als ik de bubbels er nog uitkrijg :|
Heb je zeker geen bankpasje/creditcard gebruikt om hem aan te brengen ? Bij mij is het hierdoor zonder problemen verlopen, je ziet hem niet zitten. Heb wel ff moeten pielen voordat ik het eerste stukje goed had zitten, maar verder gewoon de instructies volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Nee, mijn kinderen hadden zich erover ontfermd en die hebben geloof ik een opgevouwen envelop gebruikt. Zal het nog eens overdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theMob schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:50:
Nee, mijn kinderen hadden zich erover ontfermd en die hebben geloof ik een opgevouwen envelop gebruikt. Zal het nog eens overdoen.
Wat ik vergeet te melden: ik had nog een brilledoekje (zo'n stoffe) om het bankpasje gedaan, om krasjes te voorkomen die de rand van het pasje misschien zou kunnen maken.
Maar je hebt nog 5 kansen om hem er mooi op te krijgen, anders moet je weer 1,80 euro uitgeven ;) (wat een wereldbedrag he ? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ik heb al meer smartphones gehad dus ik heb er gelijk maar 12 besteld :P , ook al omdat we binnenkort drie van die telefoontjes in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
theMob schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:48:
Ik heb al meer smartphones gehad dus ik heb er gelijk maar 12 besteld :P , ook al omdat we binnenkort drie van die telefoontjes in huis hebben.
Familie 845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Alleen mijn vrouw stribbelt nog tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 04:26
Heeft iemand Skype op de 845 gekregen? Volgens Skype is er geen versie voor deze telefoon (iets met de resolutie te maken?) en in de market kom ik Skype niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Volgens mij al tig keer gepost op XDA en zelfs hier... Maar misschien handig voor de TS:
Problemen met het niet kunnen vinden van applicaties in de Market omzeilen.

Wat betreft die hardplastic screenprotectors, beetje water met zeep. Denk 2 á 3 druppels zijn voldoende en dan de protector aanbrengen en met een creditcard idd zo de bubbels eruit persen. De waas (lijkt wel condens) verdwijnt na een paar uur. Goed aanbrengen, met een doekje de zijkanten deppen (wanneer je het vocht en de luchtbellen eruit perst) en laten drogen. Voilá bijna perfect. Bijna want meteen goed is echt moeilijk ;)

Weet iemand hoe je het batterij icoontje rechtsboven kunt uitschakelen? Heb volgens mij elke setting wel geprobeerd maar het lukt mij maar niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Die Bruine op 22-08-2010 12:56 . Reden: Screenprotector tip ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Tijdens het aanbrengen van de (duitse :) ) screenprotector zat ik met een creditcard wat aan de zijkant te prutten om een blaasje weg te krijgen. Krijg ik ineens een schermpje dat vraagt of mijn statusbalk van boven (waar ook het batterij icoontje zit...) 1 of 2 regels groot moet zijn.
Ik heb het weggedrukt omdat ik nog met de screenprotector bezig was, maar hierna op zoek gegaan of ik het weer terug kon krijgen. Geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg?!!?! Iemand?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@theMob,

- 12 V845 telefoontjes....... wow dude you are awesome :).

Dit verdiend toch wel respect!
Als je niet in een weeshuis woont (gezien het aantal ;)), dan is het altijd handig om te weten welk forum lid over de nodige spare parts beschikt ten tijde dat de V845 niet meer geleverd kan worden (hahahaha).

Groeten,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
JD_1971 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:11:
@theMob,

- 12 V845 telefoontjes....... wow dude you are awesome :).

Dit verdiend toch wel respect!
Als je niet in een weeshuis woont (gezien het aantal ;)), dan is het altijd handig om te weten welk forum lid over de nodige spare parts beschikt ten tijde dat de V845 niet meer geleverd kan worden (hahahaha).

Groeten,
JD1971
Hij bedoelt 12 screenprotectors. 12 telefoons is wel heel veel. Das meer iets voor familie konijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Imak, That makes more sense :). Ik dacht al .... 12 * V845, dat is een echte fanboy. Sorry voor misverstand! JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Dat zou fanboyism behoorlijk overstijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Sideways schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:44:
Heeft iemand Skype op de 845 gekregen? Volgens Skype is er geen versie voor deze telefoon (iets met de resolutie te maken?) en in de market kom ik Skype niet tegen.
De enige versie van Skype voor Android is een versie die alleen over het Verizon netwerk werkt. Skype heeft volgens de geruchten een exclusieve deal gemaakt met Verizon voor hun Droid, en hiermee ook alle internationale netwerken uitgesloten. Dus zelfs met een Desire of Nexus One kan je in Nederland niet Skypen.

Edit: Bron. Zie de reacties onder de blog post over de ruzie die ze nu met fring hebben, volgens de meeste reacties is er nu geen manier om op Skype te komen op Android als je niet op Verizon zit. Als iemand de Verizon app met een hack toch aan de praat weet te krijgen zou het mooi zijn, maar ik heb daar nog niets over gehoord.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 23-08-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 04:26
GekkePrutser schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:23:
[...]

De enige versie van Skype voor Android is een versie die alleen over het Verizon netwerk werkt. Skype heeft volgens de geruchten een exclusieve deal gemaakt met Verizon voor hun Droid, en hiermee ook alle internationale netwerken uitgesloten. Dus zelfs met een Desire of Nexus One kan je in Nederland niet Skypen.

Edit: Bron. Zie de reacties onder de blog post over de ruzie die ze nu met fring hebben, volgens de meeste reacties is er nu geen manier om op Skype te komen op Android als je niet op Verizon zit. Als iemand de Verizon app met een hack toch aan de praat weet te krijgen zou het mooi zijn, maar ik heb daar nog niets over gehoord.
Bedankt voor je reactie, het vroeger zo vernieuwende Skype prijst zich behoorlijk uit de markt op deze manier. Dan geef ik mijn geld wel uit aan een ander VOIP programma, iemand een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Even googlen op 'skype .apk' en je vind een Beta die gewoon op de 845 draait ...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:50

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Hallo Allemaal,

Sinds 2 weken ben ik ook een trotse bezitter van een Vodafone Nova 845.

Alleen ik zit met een probleem.
Ik heb sinds een paar dagen het volgende.
Als ik ergens ben of ga zitten, gaat de toetsvergrendeling er af...(ook al zit ie in een hoesje).
Dan bel ik per ongeluk iemand.
Dit is zeer vervelend.

Weet iemand daar iets nuttigs op? Een app ofzo??

Alvast Bedankt!!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
rikdegraaff schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:56:
Als ik ergens ben of ga zitten, gaat de toetsvergrendeling er af...(ook al zit ie in een hoesje).
Dan bel ik per ongeluk iemand.
Dit is zeer vervelend.

Weet iemand daar iets nuttigs op? Een app ofzo??
Ik zou proberen om de 'lock pattern' aan te zetten. Zodat je eerst een 'figuurtje' moet tekenen in een 3x3 raster voordat je hem kan unlocken. Is eigenlijk bedoeld als beveiliging (beetje slechte omdat iedereen die over je schouder kijkt het zo kan zien), maar helpt ook wel tegen onbedoeld unlocken in je broekzak denk ik. Moet je alleen wel een redelijk ingewikkeld figuurtje instellen dus niet een gewone links->rechts swipe, anders heb je alsnog kans dat het per ongeluk geactiveerd wordt.

Dit is gewoon een functie trouwens, geen app. Zit dacht ik in het security menu onder settings (heb het toestel niet bij me en hij staat zowiezo op Engels hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke ga ik instellen!
Ik ken die instelling wel, maar wist niet precies wat ie deed.

Nu dus wel,

Heel erg bedankt

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kan ook je Vodafone een beetje ombouwen. Wat een aanrader is!!!

Zie Vodafone 845 Root en Custom Roms [Deel 1]
en dan vooral reactie 4

Voor jou is dan
Powerbutton wake-up only

Ideaal. Voor mij zou dat alleen al een reden zijn om een custom Rom er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

@Auke,

Ik ben nog een volledige n00b wat rooten enzo betreft.
Dus ik wil hem graag zo houden als hij nu is.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Misschien is het later iets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ook maar als je exact doet als wat daar staat, dan lukt het wel. Voor tips neem je de tijd om het topic door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Laatst online: 26-05 08:58
Ik zit eraan om te denken om dit toestelletje ook op te halen en dan uiteraard ook te voorzien van de Mr.Edition rom :)

Ondertussen alles al eens goed doorgelezen, moet goedkomen denk ik zo :)

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Auke schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:44:
Ik ook maar als je exact doet als wat daar staat, dan lukt het wel. Voor tips neem je de tijd om het topic door te lezen.
Nou Auke, ik houd het in mijn achterhoofd. (En bladwijzer!)

Dank je hartelijk voor de snelle reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben aan 't wachten op een HTC Desire Z / Motorola Milestone 2 of iets van dat kaliber..
Maar aangezien dat nog wel een tijdje duurt en ik nu ook een VF abbo heb is deze 845 ook wel leuk..

Mijn vraag is: Kan iemand verifieren of een abbosimkaart gewoon in deze prepaidmobiel werkt?
Is namelijk niet altijd zo.. Kan wel naar de winkel, maar 't is pauperweer, dus anders bestel ik online.

TS nog een keer doorgelezen ;) O-)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 30-08-2010 14:38 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Hey CLB jij hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha jaja, heb 2 maanden geleden m'n Milestone verkocht..
Was in de veronderstelling dat er in die tijd wel weer nieuwe high-end Androiders op de markt kwamen..

Zijn er wel een paar aangekondigd in de vorm van de Milestone 2 / T-Mobile G2 / HTC Desire Z..
Maar het duurt allemaal maar lang.. Loop nu al twee maanden met 'n SE W880i, ook wel leuk maar toch..

Dus besloot vandaag om even wat VF prepaidpakketjes te zoeken.. en m'n neus viel op deze Vodafone 845..
Is net besteld, zal vandeweek wel binnenkomen.. Launcherpro erop en ik zal het wel een paar weekjes overleven!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
je kunt ook mijn custom rom erop gooien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes inderdaad, maar dan moet ik me even inlezen what about de voordelen en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef42195
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:51
Dit toestel aangeschaft voor mijn dochter. Gisteren de ROM van prologic erop gezet. Werkt een stuk sneller dan die originele Vodafone ROM.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goed passende sleeve (zo'n silicone bescherm hoesje). Gezocht met google maar er zijn maar weinig accesoires te vinden voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Topicstarter
sjef42195 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:38:
Dit toestel aangeschaft voor mijn dochter. Gisteren de ROM van prologic erop gezet. Werkt een stuk sneller dan die originele Vodafone ROM.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goed passende sleeve (zo'n silicone bescherm hoesje). Gezocht met google maar er zijn maar weinig accesoires te vinden voor dit toestel.
Ik heb er een van de belwinkel om de hoek. kon ook niks anders vinden.
Pagina: 1 2 3 Laatste