[Win7] Installatieperikelen: 2e hdd mist, enz.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb zowel op Tweakers.net alsook via Google gezocht naar een oplossing voor mijn vragen. Deze heb ik niet kunnen vinden, vandaar mijn topic.

Het gaat om het volgende:

Nadat ik last had van allerlei ongewenste virussen e.d., besloot ik om Windows 7 aan te schaffen en mijn laptop van een nieuw, fris OS te voorzien. Ik heb met Acronic True Image Home 2010 de 2 harde schijven in de laptop zo vakkundig mogelijk leeggemaakt, waarna ik de Win 7 installatie ben begonnen. Om niet meteen kwetsbaar te zijn voor meer kwaadwillende software heb ik tijdens het wissen van de hdd's en tijdens de Win 7 installatie de stekker uit de router gehaald.

Tijdens de installatie vroeg Win 7 of ik al allerlei drivers wilde installeren, maar zonder internetverbinding gaat dat niet, dus dat heb ik niet gedaan. Nadat de installatie voltooid was, had ik tot mijn grote verbazing nog maar 1 hdd in mijn systeem. Althans, volgens het "Computer"-venster. Via apparaatbeheer zag ik dat er wel degelijk 2 hdd's in zitten. (Dat kan ook niet anders, want er zitten 2 fysieke schijven in. Geen partities dus.) Via schijfbeheer heb ik de 2e aan de praat gekregen, maar als leek op dit gebied heb ik geen idee of ik dat goed heb gedaan. Tijdens de installatie kon ik kiezen waar ik Win 7 geïnstalleerd wilde hebben. Ik kon kiezen uit HDD 0 en HDD 1. Hier heb ik voor HDD 0 gekozen. Dit is dan ook de huidige C-schijf. Zo ver ik begrijp / vermoed, hoort dit installeren van de 2e HDD natuurlijk niet via een omweg te moeten. Heb ik iets vergeten te doen bij de keuze van de schijven? Had ik daar ook iets met HDD 1 moeten doen?

Na de installatie van Win 7 heb ik gelijk mijn virusscanner geïnstalleerd. Nog steeds zonder dat de router aan stond. Ook heb ik MS Office erop gezet. Pas toen heb ik verbinding met de router gemaakt. Nadat Win 7 zichzelf geactiveerd had en de virusscanner up-to-date was, ben ik begonnen met het downloaden van alle Windows en Office updates. Hierbij viel het me op dat het tot 3 x toe misging met de download / installatie van de Windows Live software. Er scheen hier iets te missen. Ik ga er logischerwijze vanuit dat Windows Update zo geprogrammeerd is dat de software zelf wel weet in welke stappen er iets geïnstalleerd dient te worden. Of had ik beter zelf kunnen wachten tot alle andere updates binnen waren, alvorens ik aangeef dat ik verschillende Windows Live programma's wil gaan gebruiken? Kan het kwaad dat Windows Live die foutmeldingen gaf? (Sorry ik weet niet meer precies wat er misging.) Kan het systeem daar nu al instabiel door raken? Of is dit totaal geen grond voor zorgen?

Het volgende probleem is dat er volgens apparaatbeheer 2 dingen zijn, die niet goed werken: "controller voor massaopslag" en "onbekend appraraat". Zoeken naar drivers leverde niets op. Hoe weet ik hoe / wat ik hier verder mee aanmoet? Op de site van Toshiba (fabrikant van mijn laptop) kwam ik in de driversectie ook niet echt verder.

Als laatste vroeg ik mij af hoe kwetsbaar Win 7 is tijdens de installatie, wanneer je al online zou (kunnen) zijn. Is Windows een speeltuin voor boosdoeners, zolang ik alle updates, drivers en virusdefinities nog niet binnen heb kunnen halen? Of valt dat mee, wanneer ik niets anders doe dan het downloaden van de Windows Updates en de Toshiba-drivers en het downloaden van de virusdefinities?

Vanzelfsprekend heb ik mij zoveel mogelijk ingelezen in verschillende topics en artikelen, maar dit is voor mij toch voor een groot deel onduidelijk gebleven. Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen en willen helpen.

Links:
Toshiba laptop
Idem, maar nu via Tweakers
Toshiba drivers
Windows 7

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 30-07-2010 19:41 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat verhaaltje met zonder internetverbinding installeren ging op voor Windows XP voor SP2, daar hoef je je nu geen zorgen meer over te maken. Ingebouwde Windows firewall werkt prima.

Als je Windows op HDD0 installeert moet je inderdaad via schijfbeheer HDD1 initialiseren.

Het zou handig zijn als je even je type en model laptop hier neerzet, misschien kunnen we dan helpen met drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Voor het stukje over de harde schijf:
Wat ik denk dat er gebeurd is dat omdat je alles heb leeg gemaakt de HDD nog niet geformateerd was. Je kunt dit checken door naar start -> rechtermuisknop computer -> beheren -> disk management . Hier zul je zien of de schijf goed is geformateerd en anders kun je het hier ook opnieuw formateren :).

Windows 7 is niet zo erg kwetsbaar als je het net geinstalleerd hebt als je natuurlijk alleen de Windows updates doet en eerst virusscan installeert voordat je op internet gaat surfen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
wagenveld schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:36:
Dat verhaaltje met zonder internetverbinding installeren ging op voor Windows XP voor SP2, daar hoef je je nu geen zorgen meer over te maken. Ingebouwde Windows firewall werkt prima.

Als je Windows op HDD0 installeert moet je inderdaad via schijfbeheer HDD1 initialiseren.

Het zou handig zijn als je even je type en model laptop hier neerzet, misschien kunnen we dan helpen met drivers?
Dat bedacht ik me ook nadat ik het bericht verstuurd had! :) Alle links staan in de topicstart.
Wat het installeren van HDD 0 betreft, ik neem aan dat dit de meest logische keuze was, toch? Is het altijd zo dat je bij Win 7 alle andere fysieke schijven later dient toe te voegen / te initialiseren?
Rutix schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:39:
Voor het stukje over de harde schijf:
Wat ik denk dat er gebeurd is dat omdat je alles heb leeg gemaakt de HDD nog niet geformateerd was. Je kunt dit checken door naar start -> rechtermuisknop computer -> beheren -> disk management . Hier zul je zien of de schijf goed is geformateerd en anders kun je het hier ook opnieuw formateren :).

Windows 7 is niet zo erg kwetsbaar als je het net geinstalleerd hebt als je natuurlijk alleen de Windows updates doet en eerst virusscan installeert voordat je op internet gaat surfen.
Disk management (schijfbeheer) geeft aan dat beide schijven in orde zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/3603/schijfbeheer.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 30-07-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Controller voor massaopslag zal waarschijnlijk die o2micro driver zijn, wat mis je verder nog? Chipset drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Die heb ik (zelf) nog niet geïntalleerd. Misschien heeft Windows 7 dat automatisch gedaan. Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan.
Overigens is er geen bezwaar tegen om vanachter een router met een actieve internet verbinding te installeren - zolang je geen random websites bezoekt tijdens je installatie kan er eigenlijk niks mis gaan, hooguit zelfs beter omdat je dan direct missende drivers via WindowsUpdate kan ophalen.

Disken eruit laten kan, maar voor PATA/SATA disks heeft dat weinig nut tenzij je echt heel paranoide bent.
USB storage kun je beter wel later pas aansluiten, dat dan weer wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
wagenveld schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:02:
Controller voor massaopslag zal waarschijnlijk die o2micro driver zijn, wat mis je verder nog? Chipset drivers geinstalleerd?
Ik heb ook Toshiba Tempro geïnstalleerd. Dat programma houdt bij welke drivers er missen of verbeterd kunnen worden. Dit programma geeft nu bijv. aan dat ik een Bios-update kan / moet doen en dat er nog 8 andere dingen gedownload moeten worden. Daar ga ik morgen ook naar kijken.
alt-92 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:13:
Dat kan.
Overigens is er geen bezwaar tegen om vanachter een router met een actieve internet verbinding te installeren - zolang je geen random websites bezoekt tijdens je installatie kan er eigenlijk niks mis gaan, hooguit zelfs beter omdat je dan direct missende drivers via WindowsUpdate kan ophalen.

Disken eruit laten kan, maar voor PATA/SATA disks heeft dat weinig nut tenzij je echt heel paranoide bent.
USB storage kun je beter wel later pas aansluiten, dat dan weer wel.
Ik wil zeker geen random websites bezoeken. Enkele en alleen via Windows Update alle updates voor Windows 7 en MS Office, plus natuurlijk de driverwebsite van Toshiba en de updatesite en Live Update van Norton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jorgen schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:28:

Ik wil zeker geen random websites bezoeken.
Dat snap ik :) maar je hebt van die knakkers die tijdens hun installatie vrolijk alvast hun crackjes gaan lopen zoeken. Kijk, dan vraag je er ook om natuurlijk :P

Als je echt paranoid bent, dan kun je via de ingebouwde WindowsUpdate client ook alles bijwerken (dus niet via de website) door via de commandline client een detectie te forceren:
wuauclt /detectnow

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 31-07-2010 08:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Na het formatteren en opnieuw proberen en nog eens opnieuw proberen en... [...] ... is het nu eindelijk zo ver dat ik Windows 7 geïnstalleerd heb en ook 4 partities heb! 2 op HDD 0 en 2 op HDD 1. De 100 MB partitie voor Windows, en de C schijf staan weliswaar op HDD 1 (terwijl ik toch echt de bovenste HDD gekozen heb tijdens de Windows 7 installatie. Verder was ook de volgorde van de letters niet helemaal zoals ik het me wens, maar ik ben in de buurt! Hierna heb ik mijn virusscanner en alle Windowsupdates geïnstalleerd. Vervolgens heb ik Office erop gezet en ook hiervoor alle updates geïnstalleerd.

Momenteel ben ik bezig om alle drivers van de al eerder genoemde Toshibawebsite te downloaden en te installeren. Daar heb ik toch nog wel wat hulp bij nodig. (Links naar de driverwebsite staan in de OP.) Zo heb ik nu nog steeds 1 onbekend apparaat in mijn apparaatbeheer staan. Ik vermoed dat deze de Wireless Lan driver is, of de Bluetooth Stack, want die heb ik nog niet geïnstalleerd. (Er zijn meerdere mogelijkheden voor de WLAN driver. De Bluetooth drivers kwam ik niet helemaal uit.) Volgens Toshiba kon ik in een bepaald Windowsprogramma (weet helaas even niet welk) de fabrikant- en devicecodes uitlezen, waardoor ik zou kunnen zien welk apparaat het precies is. Dit is echter niet gelukt, omdat ik de betreffende codes niet kon vinden.

Voor nu heb ik een aantal prangende vragen:

Over drivers:
* Wie kan mij helpen met de bovengenoemde drivers?
* Als ik de drivers van de Toshibawebsite installeer, weet de computer dan of een driver ouder of nieuwer is?
* Is het een probleem dat Windows en die 100 mb partitie op de 2e HDD staan? (HDD 1 i.p.v. HDD 0)
* Wordt een oudere driver ook geaccepteerd, of wordt automatisch de nieuwe behouden?
* Wat gebeurt er wanneer de driver conflicterend / fout / niet voor mijn systeem is?
* Van maximaal hoe oud mogen de drivers zijn? Ik heb namelijk ingesteld dat ik alleen drivers jonger dan 1 januari 2010 wil zien. Er zijn er echter veel meer. (Deze zijn niet allemaal voor Windows 7 64 bit beschikbaar.)
* Bestaat er een manier om zeker te weten welke hardware er in je laptop zit, wanneer nog niet alle juiste drivers geïntalleerd zijn? Mijn laptop beschikt namelijk over tip-toetsen, die momenteel nog niet naar behoren werken. Verder is er bijvoorbeeld ook de dvd-speler die een driverupdate kan krijgen, maar ik kan niet uitvinden welk van de 2 mogelijke driverupdates van toepassing is.

Over de Windowsinstallatie en stationsaanduidingen:
* Is het een probleem dat Windows en die 100 mb partitie op de 2e HDD staan? (HDD 1 i.p.v. HDD 0)
* Kan je zonder gevolgen / problemen de stationsletters en -namen wijzigen? (Ik heb de stations al een andere letter en naam gegeven.) (Bepaalde Windowsupdates komen nu terecht in de rootfolder van partitie F, terwijl de C echt onaangeroerd is gebleven.)
* Op de F-partitie staat nu een dll file (msdia80.dll). Zoeken op microsoft.com leerde mij dat dit een dll is van een bepaald MS programma, dat per ongeluk op de verkeerde plaats terecht is gekomen. Nu heb ik de goede plaats opgezocht, maar deze is in beide programfiles-mappen niet te vinden. Wat moet ik hier nu mee doen?
* Waarschijnlijk hieraan verwand, installeerde Windowsupdate deze update (http://support.microsoft.com/kb/973923/) ook eerst op mijn F-partitie. Komt dit toevallig door de verwisseling van HDD 0 en HDD 1 tijdens de installatie? Zo ja, hoe los ik dat dan op? Zo nee, waaraan ligt het dan?

Over de bibliotheken:
* Voorheen gaf het wel eens problemen als je de Mijn documenten-locatie veranderde. Hoe flexibel zijn die bibliotheken?
* Kan ik bijvoorbeeld de bibliotheken naar verschillende partities laten verwijzen? (Bijvoorbeeld documenten en downloads naar D, foto's naar E, enz.)
* Of is het juist de bedoeling dat ik locaties / mappen aan de bibliotheken toevoeg?

Over het BIOS:
* Is een BIOS-update verplicht? Ik hoor namelijk wel eens over grote problemen wanneer je dit fout zou doen. De BIOS-update kan echter ook via een Windows-programma / -installer plaatsvinden. Hoe groot is het risico dan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 255% gewijzigd door alt-92 op 07-08-2010 18:30 . Reden: Teruggezet ivm topicflow ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik heb ondertussen - mede dankzij de hulp van enkele mede-Tweakersleden - al een paar dingen kunnen oplossen. Bedankt voor jullie medewerking!

[ Voor 52% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik lees momenteel de FAQ's ed nog eens door.

[ Voor 177% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met alle respect, en ik snap dat je graag op safe wil spelen, maar je kan natuurlijk ook zelf wat meer op onderzoek uitgaan dan alleen je vragenlijst elke keer tevoorschijn trekken :)

Er staat zes punten op je lijst die je met iets meer eigen uitzoekwerk en gewoon proberen heel goed zelf kan beantwoorden zonder dat je daar extra bevestiging van ons voor nodig hebt.

Bovendien: doordat je zo'n waslijst gaat plaatsen (niet voor het eerst) loop je het risico dat je de mensen de lust ontneemt om je uberhaupt een antwoord te gaan geven want eerlijk gezegd is er zo geen beginnen aan.

Begin met zelf het één en ander op te zoeken, hetzij door wat meer van de PMG FAQ en OM FAQ bijvoorbeeld door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Beste alt-92,

Bedankt voor je reactie. Ik heb vanzelfsprekend zelf één-en-ander opgezocht. Dat had ik ook opgeschreven staan op de plaats waar nu de lange vragenlijst staat. (Misschien heb je dat ook gezien.) Omdat ik al verschillende antwoorden gevonden had, kon ik die post ook veranderen. (Vandaar die 255% verandering bij de edit.) Ik zal nogmaals zelf op onderzoek uitgaan. Ik hoop wel dat je het me toestaat om eventuele vorderingen of verdere vragen alsnog te kunnen posten.

Vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie anders nog steeds wat jij een prangende vragenlijst noemt.

-BIOS update- > alleen als het nodig is omdat daar een probleem wat jij ondervindt mee opgelost wordt.
Hoe je een BIOS update doet kun je in de voornoemde FAQs lezen.

- updates op F: - je bedoelt waarschijnlijk een restfolder met een reeks nummers? Tijdelijke folder. Mag weg, maar het kan zijn dat je daar niet voldoende rechten voor hebt (trustedinstaller of SYSTEM). Wederom: FAQwerk, of zoek naar 'take ownership' en 'NTFS ACL bewerken'.

- Libraries: dat zijn in tegenstelling tot vroeger alleen maar links naar andere folders, en niet meer een compleet verplaatste folder. Geen enkele reden tot paniek dus, was je ook achter gekomen door te [google=windows 7 libraries explained] bijvoorbeeld ;)

Drivers: ja, je kan als je echt persé wilt een oudere driver forceren, maar dan moet je dat met het handje aangeven via Device Manager. Again: als je jezelf qua downloads een beperking oplegt zul je minder vinden, bovendien heeft Windows 7 al een behoorlijk goed mechanisme om zelf de drivers via WindowsUpdate te vinden.
Een driver die niet geschikt is krijg je een behoorlijk duidelijke melding bij - en dan alleen als je 'm zelf geforceerd installeert dus die vraag is nogal overbodig eerlijk gezegd.

Zo heel erg lastig is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Voordat deze hele lange lijst er stond, stonden mijn stappen en bevindingen daar. Dat bedoelde ik.
Die prangende vragenlijst stond daar voor de duur dat ik nog niet de oplossingen had gevonden. :)

Met jouw hulp en verwijzingen kom ik weer een heel eind verder!
Ik zal als ik alles heb doorgelezen weer kijken welke posten ik moet aanpassen.

Voor nu heel veel dank.

edit: verschillende eerdere posts zijn aangepast omdat ze nu minder / niet relevant zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dasnieslim he.
Nu sloop je de complete discussie met je 28 (!) aanpassingen - laten we dat maar niet doen.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 07-08-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
31% aangepast!

Maar serieus, je posts schrikken nogal af, niet veel mensen gaan de moeite nemen om 100 vragen tegelijk te beantwoorden. Hou het simpel. 2 regels:
1. If it aint broke, don't fix it
2. Backups

Met dat in het achterhoofd kan het echt geen kwaad om wat dingen uit te proberen, daar leer je tenslotte het meest van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:28:
[mbr]dasnieslim he.
Nu sloop je de complete discussie met je 28 (!) aanpassingen - laten we dat maar niet doen.[/]
Sorry.

Ik heb trouwens al wat dingen gelezen en een video bekeken over de libraries. Dat is nu wel duidelijk.
Met HWInfo kom ik - vooralsnog - niet te weten welk apparaat ik nu nog mis. (Geel driehoekje in apparaatbeheer.) Ik zoek dus nog wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
wagenveld schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:26:
31% aangepast!

Maar serieus, je posts schrikken nogal af, niet veel mensen gaan de moeite nemen om 100 vragen tegelijk te beantwoorden. Hou het simpel. 2 regels:
1. If it aint broke, don't fix it
2. Backups

Met dat in het achterhoofd kan het echt geen kwaad om wat dingen uit te proberen, daar leer je tenslotte het meest van.
Mijn excuses. Ik probeerde grondig te zijn. Zeker ook omdat ik veel topics zie op verschillende forums, die gesloten worden vanwege te weinig inhoud / inzet / medewerking van de topicstarter. Ik zal proberen om to the point en met goed denkwerk een paar flinke stappen verder te komen. In elk geval bedankt voor je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jorgen schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:20:
Ik heb trouwens al wat dingen gelezen en een video bekeken over de libraries. Dat is nu wel duidelijk.
d:)b
Met HWInfo kom ik - vooralsnog - niet te weten welk apparaat ik nu nog mis. (Geel driehoekje in apparaatbeheer.) Ik zoek dus nog wel even verder.
Je kan eventueel kijken wat er als VendorID staat vermeld in apparaatbeheer, of verdere details die er staan (alleen unknown device of iets anders?).
Dan is er wellicht iets van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Kom, geen excuses nodig. Onbekende apparaten zoek je zo:
http://www.symantec.com/c...evice-manager-pcidatabase

Dat geeft je ieg merk en model, dan kunnen we je gericht helpen zoeken.

edit: met alt-92 dus.

[ Voor 5% gewijzigd door wagenveld op 07-08-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Iets soortgelijks had ik via de Toshiba-site ook al geprobeerd. Het bleef toen enkel al steken bij de Ven en Dev codes, aangezien die niet in het detailstablad te zien zijn. (Ik heb alle opties uit het dropdownmenu al nagekeken.) Aangezien Hardware id mij het meest logisch leek, heb ik toch onderstaande codes ingevoerd in de pcd-database:

Hardware id:
ACPI\TOS6205 -> 6205 -> Resultaat Vendor
*TOS6205 -> 6205 -> Resultaat Device

Via de link in General Information kom ik wederom op een Toshiba website terecht. Dat lijkt me vrij logisch ;) aangezien ik een Toshiba laptap heb. Daar heb ik in de downloadssectie voor de 2e driver gekozen.

Zover ik nu kan zien, werkt deze driver, want ik heb geen gele driehoekjes meer. (Ik weet helaas niet uit mijn hoofd welke apparaten er nu veranderd / bijgekomen zijn. Wel zie ik nu onder Bluetooth-apparaten 4 apparaten staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Wat het bestand msdia80.dll betreft, heb ik de MS software geïnstalleerd die aanbevolen werd op deze pagina: The Msdia80.dll file is installed in the root folder of the boot drive when you install the Visual C++ 2005 Redistributable Package by using the Vcredist_x64.exe file or the Vcredist_ia64.exe file. Het gaat blijkbaar om niet langer onderteunde software. Wat dat op mijn laptop doet is mij een raadsel... (Ik denk erover om dat msdia80.dll bestand gewoon van de F-partitie te verwijderen.)

Voor nu probeer ik allereerst nog een driver te vinden voor de drukgevoelige toetsen die in de behuizing zitten. Die heb ik nog niet kunnen vinden.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Volgens Toshiba, moet ik met het Value Added Pack de behuizingstoetsen kunnen instellen, maar zo ver ik kan zien, kan dat niet. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik krijg het helaas niet voor elkaar.

Verwijderd

Als je voor custom install kiest bij de Value Added Pack dan zie je welke tools hij allemaal kan installeren. Hier tussen staat ook de "Flash Cards" voor hotkeys.

Gewoon proberen en anders weer verwijderen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
De Toshiba-knopondersteuning is meegeïnstalleerd (meermaals en nu ook nog eens), maar ik kan het bijbehorende programma niet vinden. Ik heb ook nog in de 2 program files mappen gezocht naar toshiba en daar op verschillende dingen geklikt die iets met toetsen te maken hadden, ik heb getracht de toetsenbordinstellingen te wijzigen of de toegankelijkheid van het systeem te veranderen en later nog het flashcardsprogramma gestart. Niks te vinden dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Er lijkt trouwens nog meer van het toetsenbord en de muis niet vlekkeloos te functioneren.
Sinds ik Windows 7 heb, gebeurt het geregeld dat de cursur verplaatst tijdens het typen.
Je krijgt dan zinnen als:

"Er lijkt trouwenws 7 hes nog meer van het toetsenbord en de muis niet vlekkeursur verplloos te functioneren.
Sinds ik Windob, gebeurt het geregeld dat de caatst tijdens het typen."

Voor wie snel typt en niet voortdurend naar het scherm en de toetsen kijkt, is dit een ramp.

2 niet kloppende oplossingen:
* Ik zou met mijn handen zelf de cursor verplaatsen. -> Onzin. Voorheen nooit gebeurd. (pas bij Win7)
* De Storage manager herinstalleren -> Sorry hoor, maar wat heeft Raid met cursors te maken?

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Iemand nog ideeën voor het probleem met de behuizingstoetsen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Jorgen schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:21:
Er lijkt trouwens nog meer van het toetsenbord en de muis niet vlekkeloos te functioneren.
Sinds ik Windows 7 heb, gebeurt het geregeld dat de cursur verplaatst tijdens het typen.
Je krijgt dan zinnen als:

"Er lijkt trouwenws 7 hes nog meer van het toetsenbord en de muis niet vlekkeursur verplloos te functioneren.
Sinds ik Windob, gebeurt het geregeld dat de caatst tijdens het typen."

Voor wie snel typt en niet voortdurend naar het scherm en de toetsen kijkt, is dit een ramp.

2 niet kloppende oplossingen:
* Ik zou met mijn handen zelf de cursor verplaatsen. -> Onzin. Voorheen nooit gebeurd. (pas bij Win7)
* De Storage manager herinstalleren -> Sorry hoor, maar wat heeft Raid met cursors te maken?

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Iemand nog ideeën voor het probleem met de behuizingstoetsen?

Bedankt.
Heb je specifiek de drivers / software voor toetsenbord en muis geinstalleerd? Denk aan Logitech mouseware e.d. Setpoint software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik heb net naar Setpoint gekeken, maar ik snap de link naar mijn Toshiba laptop niet.
Verder kan ik op de Toshiba website ook geen Win 7 drivers gevonden voor de touchpad.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik heb momenteel mijn touchpad uitgezet. Maar dat is meer een workaround, dan een oplossing. Onder Vista gebeurde het me nooit en onder 7 zou ik dus helemaal zonder touchpad moeten werken, om het probleem niet te hebben. Erg vreemd.

Nog vreemder: nu doet de insert knop ook al niets meer.

Ik heb trouwens Toshiba gemaild omtrent de missende drivers. Eens zien wat zij nog kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 20-08-2010 21:51 ]

Pagina: 1