Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:37
Ik moet zeggen dat ik niet veel merk van een lagere accuduur, tenzij je veel berichtjes stuurt (maar dan is het scherm ook veel langer aan natuurlijk). Versie 1.0.6867 was wel dramatisch zeg. Soms duurde het gewoon 10-20 seconden voordat de telefoon uit standby wilde komen, een conversatie openen duurde meerdere minuten en en berichten typen ging ook tergend langzaam. Gelukkig is dat met de laatste update opgelost. Al met al ben ik nog steeds erg tevreden! :P

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Morgion schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:48:
[...]

Vrij nutteloos allemaal, want een sms kost maar 13 cent in t buitenland en bellen iets van 45 cent per minuut ofzo. Check eerst je tarieven maar eens.
Je hebt idd gelijk, het is een stuk voordeliger (geworden?), ik moet er wel aan denken passport uit te zetten want dat zg. goedkoop bellen in buitenland kost een kapitaal als je gesprekken < 1 minuut hebt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 09:21
Hier het zelfde qua accugebruik. Sinds het gebruik van Whatsapp gaat mijn telefoon, G1 met Cyanogenmod 6, zeker niet langer mee dan een dag. Soms zelfs korter.. laten we hopen dat dat snel gefixt gaat worden.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 19:15
Geen last van accuproblemen oid op FroydVillain (Hero) 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

cyberrobin schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:11:
Hier het zelfde qua accugebruik. Sinds het gebruik van Whatsapp gaat mijn telefoon, G1 met Cyanogenmod 6, zeker niet langer mee dan een dag. Soms zelfs korter.. laten we hopen dat dat snel gefixt gaat worden.
ik gebruik nog cyanogenmod 5 omdat ik wacht totdat ze apps2ext hebben geimplementeerd in 6.1. Maar ik vind alles minder dan 1 dag echt problematisch worden.....

Ik heb een keer gehad dat ik me telefoon uit de lader haalde, hem in me broekzak deed, en na ongeveer 5uur keek ik voor het eerst op me scherm (ik was een dagje onbelangrijk blijkbaar ;) ) en toen was me accu op 2% na leeg :S Dat is best balen als je hem daarna hard nodig hebt!!! Dat heb ik voor whatsapp nog nooit gehad.

Verder mis ik de mogelijkheid om Whatsapp UIT te zetten of AF te melden. Dan kan ik op accu kritische dagen de app gewoon niet gebruiken. Daarnaast wil ik soms ook niet lastig gevallen worden door mensen.

Ik vraag me af of zulke functionaliteit wel in de iPhone app zit en het dus slechts nog niet geimplementeerd is op android?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Topicstarter
Naar mijn weten zit die functie ook niet in de Iphone versie..

Ik kreeg net weer een update binnen, grootste verandering is zo te zien een 'send' button, in plaats van dat je verstuurd door op 'enter' te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Mark_640 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:17:
Naar mijn weten zit die functie ook niet in de Iphone versie..

Ik kreeg net weer een update binnen, grootste verandering is zo te zien een 'send' button, in plaats van dat je verstuurd door op 'enter' te drukken...
Aangezien ik vaker per ongeluk verstuurde door op enter te duwen vind ik dat wel een verbetering.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
KnEuTeR schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:43:
[...]

ik gebruik nog cyanogenmod 5 omdat ik wacht totdat ze apps2ext hebben geimplementeerd in 6.1. Maar ik vind alles minder dan 1 dag echt problematisch worden.....
Whatsapp zal bij Android 2.1 toch wat meer verbruiken dan bij Android 2.2 vanwege c2dm/push-api. Zet er gewoon CM6 op en met het script van Firerat om apps weer op sd-ext te krijgen. Werkt perfect hiero.

Pvouput live

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Voor die mensen die toch met Enter willen versturen is er ook een andere versie!
http://beta.whatsapp.com/android/current/WhatsApp.apk
Daar heb je een send knop en met enter versturen
Zodat je iedergeval in landscape ook nog je berichtjes kan versturen!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

KnEuTeR schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:43:
[...]

Ik heb een keer gehad dat ik me telefoon uit de lader haalde, hem in me broekzak deed, en na ongeveer 5uur keek ik voor het eerst op me scherm (ik was een dagje onbelangrijk blijkbaar ;) ) en toen was me accu op 2% na leeg :S Dat is best balen als je hem daarna hard nodig hebt!!! Dat heb ik voor whatsapp nog nooit gehad.

Verder mis ik de mogelijkheid om Whatsapp UIT te zetten of AF te melden. Dan kan ik op accu kritische dagen de app gewoon niet gebruiken. Daarnaast wil ik soms ook niet lastig gevallen worden door mensen.

Ik vraag me af of zulke functionaliteit wel in de iPhone app zit en het dus slechts nog niet geimplementeerd is op android?
Uit zetten kan niet, maar neem aan dat je niet lastig gevallen wordt als je je status op niet lastig vallen zet?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ScorpionNL
Joostje123 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:57:
Voor die mensen die toch met Enter willen versturen is er ook een andere versie!
http://beta.whatsapp.com/android/current/WhatsApp.apk
Daar heb je een send knop en met enter versturen
Zodat je iedergeval in landscape ook nog je berichtjes kan versturen!
Dit is weer hersteld in versie 1.0.7126, uit de changelog:
enter key restored as send function

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen problemen? Collega & Ik krijgen er gewoon geen berichtjes meer uit via WhatsApp(laatste versie).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
DennusB schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:13:
Meer mensen problemen? Collega & Ik krijgen er gewoon geen berichtjes meer uit via WhatsApp(laatste versie).
Doet het prima hiero (Magic, Android 2.1).

Nickname does not reflect reality

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Bij mij werkt het ook even niet. Mijn berichten worden niet verzonden sinds de update van vanmorgen

Verwijderd

Bij mij willen de berichtjes ook niet weg.
Een rood klokje staat erbij.

Heb het afgelopen vrijdagavond ook gehad...

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:06:
Bij mij willen de berichtjes ook niet weg.
Een rood klokje staat erbij.

Heb het afgelopen vrijdagavond ook gehad...

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Zeker wel...

Mijn nieuwe whatsapp geeft mij een expiration date van 11 September.. of je meteen maar $2 wil dokken... en ik heb hem nog niet eens een week geinstalleerd.. hoezo 3 maanden uitproberen!!

• deimos
Pff dacht ik dat er eindelijk een goed werkend sms programma was werkt het weer niet!

• Krypt
Volgens mij ligt de server er uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
I/WhatsApp( 6074): j.java:138 xmpp/connection/connect
I/WhatsApp( 6074): j.java:123 xmpp/connection/socket/unencrypted
I/WhatsApp( 6074): j.java:83 xmpp/connection/socket/connect xmpp-android.whatsap
p.net./173.192.219.131
I/WhatsApp( 6074): j.java:87 xmpp/connection/socket/disconnect java.net.SocketEx
ception: The operation timed out
I/WhatsApp( 6074): MessageService.java:99 xmpp/service/retry/50000

Pvouput live

• Brad Pitt
Inderdaad doet ie nu niets meer. Gebeurt iets te vaak IMHO. Heb er met PingChat minder last van gehad so far.

Verwijderd

Koriel schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:13:
[...]

Zeker wel...

Mijn nieuwe whatsapp geeft mij een expiration date van 11 September.. of je meteen maar $2 wil dokken... en ik heb hem nog niet eens een week geinstalleerd.. hoezo 3 maanden uitproberen!!
Bij mij staat er gewoon 9 september 2011, dus daar zou het niet aan mogen liggen...

• Krypt
Handige van Whatsapp vind ik, dat ie meteen laat zien wie er van je contact nog meer whatsapp gebruiken. Pingchat had ik dat niet, en de mensen die ik erin had ben ik weer kwijt door de vele updates (je contacts werden dan ineens verwijderd)

[edit]
Hij werkt nu weer; zie ineens een zwik messages voorbij komen in mijn logcat.

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 16-09-2010 14:54 ]

Pvouput live

• Hyp Hyper
Brad Pitt schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:33:
Inderdaad doet ie nu niets meer. Gebeurt iets te vaak IMHO. Heb er met PingChat minder last van gehad so far.
Same shit here. Het gebeurt de laatste tijd wel vaak. Misschien moet ik maar eens gaan kijken of Pingchat nu wel fatsoenlijk wil werken op mijn telefoon. (tijd geleden moest ik telkens de app killen en herstarten om berichten binnen te krijgen)

De contacts integratie van WhatsApp is trouwens wel erg handig.

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-09-2010 14:37 ]

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 14:19
Krypt schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:13:
[...]

Whatsapp zal bij Android 2.1 toch wat meer verbruiken dan bij Android 2.2 vanwege c2dm/push-api. Zet er gewoon CM6 op en met het script van Firerat om apps weer op sd-ext te krijgen. Werkt perfect hiero.
Ik heb sinds gister de JPH beta van 2.2 voor mijn SGS en ik moet zeggen dat het een hoop scheelt wat energieverbruik betreft. (in het voordeel van 2.2 uiteraard)

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 19:27
de contacts integratie is inderdaad geweldig.
Het blijft wel enorm vervelend dat de service best vaak down is, en niet altijd zeker is of het echt de service is die down is. Het zou toch wel fijn zijn als hij een melding gaf dat de service down was.

• deimos
Naja in princiepe kun je zien bij whatsapp of jouw bericht is verstuurd en zelfs is ontvangen. Als de server up is gebeurt dat vrijwel meteen.

Als zo'n applicatie nou goed werkt zou ik het niet erg vinden om er wat voor te betalen maar zoals het er nu naar uit ziet blijft gewoon smsen nog steeds beter

Update: restarten van je telefoon (en je batterij voor even eruit halen) heeft bij mij geholpen!

[ Voor 14% gewijzigd door deimos op 16-09-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55
Ik kreeg vanochtend de melding: "Whatsapp service extended 05 09 2012".

Betekent dat, dat ik tot die datum nu gratis kan smsen?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
mastair schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 07:20:
Ik kreeg vanochtend de melding: "Whatsapp service extended 05 09 2012".

Betekent dat, dat ik tot die datum nu gratis kan smsen?
Nee, maar wel dat je gratis Whatsapp berichten kan versturen.

Hier ook, maar dan tot 02-09-2012. Als ze die nou lekker blijven extenden hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sypher schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:30:
Nee, maar wel dat je gratis Whatsapp berichten kan versturen.
Hier moest ik wel even om lachen, thanks ;)
Hier ook, maar dan tot 02-09-2012. Als ze die nou lekker blijven extenden hoor je mij niet klagen.
Ga voorlopig weer Ping gebruiken, als enige hier die geen probleem heeft met die interface geloof ik :P
Irriteer me toch vaak aan het plat liggen van de server. Okay, het is gratis, weet ik wel, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Laatst online: 29-05-2024
even een hele domme vraag. maar overal hoor je over "pingen" ook in dit topic word "pingen" vaak genoemd ipv berichtje sturen.

is pingen een protocol dat door verschillende apps gebruikt wordt. of is whatsapp een programma wat naast pingen een eigen variant heeft gemaakt?

anders loopt dadelijk de een met ping de ander met pong of whatsapp en weet ik wat allemaal. 30 apps open voor elke vriend een.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Proxx schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:58:
anders loopt dadelijk de een met ping de ander met pong of whatsapp en weet ik wat allemaal. 30 apps open voor elke vriend een.
Ze hebben elk hun eigen protocol.
Nu is dat van Ping!Chat super eenvoudig, dus zou men dat eenvoudig kunnen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn WhatssApp licentie is weer voor een jaar verlengt. Hij loopt nu af in okt 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

het duurt de afgelopen 2 dagen steeds heel lang voordat het 2e vinkje bij mijn verzonden berichten komt te staan. Iemand anders die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:12

_Christiaan_

Master of SOG

Herkenbaar, had er hier ook last van.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:35:
Mijn WhatssApp licentie is weer voor een jaar verlengt. Hij loopt nu af in okt 2012
Sypher schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:30:
[...]

Bij mij ook, maar er blijft "Free trial" staan bij account status. Dus het kan ook gewoon zijn dat ze de verlengingsprocedure aan het beta testen zijn. Als de app uit beta fase gaat worden de accounts vast gereset en mogen we gewoon betalen!

[ Voor 20% gewijzigd door KnEuTeR op 19-09-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:08
Is het bekend dat WhatsApp niet wil werken als je Free Task killer erop hebt? Ook al kill je niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
ApexAlpha schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:37:
Is het bekend dat WhatsApp niet wil werken als je Free Task killer erop hebt? Ook al kill je niets?
Yep, ze hebben een erg agressieve check er in zitten die controleert of je een taskmanager hebt.
Beetje loos, want je kunt gewoon bepaalde apps/services excluden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Ik vind het niet zinloos, denk je dat Whatsapp er vrolijk van wordt als ze dagelijks honderden klachten binnenkrijgen dat het niet werkt en ze elke keer uit moeten leggen dat het door de taskkiller komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
heeft emand de qr code want ik kan hem niet vinden op markrt

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Mouse_NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:51:
heeft emand de qr code want ik kan hem niet vinden op markrt
Hij is nog niet in de market te krijgen, download kan via: http://www.whatsapp.com/android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
_O_ Whatsapp en service...

ik heb in de vroege beta-periode al betaald voor deze android app, omdat ik hem al intensief aan het gebruiken was, en het in dit geval voor 2 dollar niet erg vond om early adopter te spelen :) Totdat ik dus hier en om me heen meer en meer langs zag komen dat periods extended werden tot eind 2012, terwijl ik met mijn betaalde subscription aan oktober 2011 vast zat.

Toen die gasten eens gemaild dat ik dat eigenlijk niet zo leuk vond, me een beetje benadeeld voelde als betalende user/early adopter... En nu hebben ze het licentieknopje 9 jaar verder gedraaid, dus kan ik whatsappen tot 2020 :+ _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Goed geregeld! Volgens mij heb ik het ook leuk voor elkaar: ik héb niet eens een Expiration date ;) 'Unknown' staat er toch echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirediew
  • Laatst online: 28-08 17:33
ik gebruik nu ook al enkele dagen whatsapp, alleen ik ontvang alleen berichten als ik het ook daadwerkelijk open heb staan, dus als ik mn telefoon niet gebruik krijg ik geen melding dat er een nieuw bericht is.
Is dit op te lossen?
ik gebruik HTC hero op 2.1 zonder taskkiller oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
En weer ligt het de hele avond eruit. Het is dat pingchat zoveel stroom verbruikt bij me....anders wist ik het wel. Wordt Whatsapp de populariteit teveel?!

Al paar keer afgelopen week lange downtime van servers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
alwaysleft schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:06:
En weer ligt het de hele avond eruit. Het is dat pingchat zoveel stroom verbruikt bij me....anders wist ik het wel. Wordt Whatsapp de populariteit teveel?!

Al paar keer afgelopen week lange downtime van servers....
Ze hebben op twitter idd al een paar keer aangegeven dat de servers het niet trokken. Is opzich ook niet zo heel gek als je beseft hoeveel android gebruikers er per dag alleen al bijkomen (200k / dag) en dat het OS in de states al groter is dan heel iOS... Als het gebruikersaandeel androidusers net zo groot is als dat van iOS, zien ze dus hun userload verdubbelen, en hun dataload nog veel harder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Misschien ben ik een zeur, maar ik begin wel een beetje ongeduldig te worden naar hun interface. Het oog wil ook wat... tot dusver hebben we nog niets van hun gezien. De Ping! beta's zagen er altijd erg stijlvol uit... enkel WhatsApp nodigt niet echt uit om lekker te gaan gebruiken, aangezien je naar een vies wit scherm aan het staren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Voordeel van Whatsapp is dat ie c2dm gebruikt en veel minder verbruikt dan Pingchat; iets zegt me dat dat alleen zo is als de Whatsapp servers up-and-running zijn, want gisteren is mijn accu weer leeg gezogen en lees nu hier dat whatsapp eruit heeft gelegen.

Verder is het handig dat je meteen ziet wie whatsapp gebruikt in je adressenlijst. Dat is bij pingchat niet het geval; daar ben ik zowat bij elke update mijn lijst kwijt.

Ik heb niet heel veel personen die whatsapp gebruiken; dus gebruik het niet echt veel. Interface boeit me niet echt veel./

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 21-09-2010 10:25 ]

Pvouput live

• cirediew
cirediew schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:47:
ik gebruik nu ook al enkele dagen whatsapp, alleen ik ontvang alleen berichten als ik het ook daadwerkelijk open heb staan, dus als ik mn telefoon niet gebruik krijg ik geen melding dat er een nieuw bericht is.
Is dit op te lossen?
ik gebruik HTC hero op 2.1 zonder taskkiller oid.
heeft iemand een idee? ikzelf vind het vrij irritant.
alvast bedankt!

• ScorpionNL
cirediew schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:22:
[...]

heeft iemand een idee? ikzelf vind het vrij irritant.
alvast bedankt!
Misschien heeft de telefoon te weinig RAM en wordt Whatsapp automatisch gekilled door Android om meer geheugen vrij te maken? Je kunt met Advanced Task Killer zien of de applicatie uberhaubt nog wel draait.

Er is ook weer een nieuwe update:

1.0.7323

* improve message resend logic
* conversation ringtone is now same volume as notification ringtone
* add custom ringtone per user
* email / share conversation
* allow upload and download cancellation
* improve message acknowledgements (green ticks)
* fix blocked users now do not show up in choose a contact screen
* fix fourteen crashing bugs

Hopelijk is de message resend hiermee nu goed verbeterd, ik heb soms wel eens dat het bericht niet verstuurd wordt.

Voor mij is de interface ook prima, ik heb liever dat ze hun servers een keer op orde te krijgen, het is de laatste tijd wel erg vaak mis :/

[ Voor 46% gewijzigd door ScorpionNL op 23-09-2010 10:29 ]

• Brad Pitt
ScorpionNL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:25:
Je kunt met Advanced Task Killer zien of de applicatie uberhaubt nog wel draait.
Straight from the WhatsApp website ;)

"NOTES
WhatsApp is not compatible with most task killer applications. They potentially drain your battery and causes message delays."

• ScorpionNL
Brad Pitt schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:36:
[...]

Straight from the WhatsApp website ;)

"NOTES
WhatsApp is not compatible with most task killer applications. They potentially drain your battery and causes message delays."
Dat is alleen als je de task killer zo instelt dat hij automatisch killed (wat ik dus niet doe :P ) Ik gebruik het zelf alleen om gecrashte applicaties af te sluiten.

• Sypher
ScorpionNL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:44:
[...]

Dat is alleen als je de task killer zo instelt dat hij automatisch killed (wat ik dus niet doe :P ) Ik gebruik het zelf alleen om gecrashte applicaties af te sluiten.
De app laat zich niet initialiseren als een taskmanager geïnstalleerd hebt. 8)7

• Hyp Hyper
Hier heeft ie met en zonder taskkiller altijd goed gewerkt. Eigenlijk alleen problemen als de server niet bereikbaar is. (en die is dan dus ook off-line volgens whatsapp zelf)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:39
Overigens kun je whatsapp gewoon afsluiten (met een taskmanager dus) hoor. Als iemand een bericht naar je stuurt dan wordt ie vanzelf gestart. (dat is iig mijn ervaring.)

[ Voor 8% gewijzigd door Maverick op 23-09-2010 11:02 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Brad Pitt
De service zelf draait inderdaad gewoon door ja, mocht je de app afsluiten. Ligt wel te vaak plat IMHO echter.

• Henk
Laatste paar dagen valt dat platliggen gelukkig weer mee... En sinds de nieuwe updates is het ook wat snappier :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Ik heb eigenlijk weinig tot niet gemerkt dat WhatsApp platligt.

The devil is in the details.

• Brad Pitt
Misschien dat ze een dedicated Mute-server hebben draaien, is goed mogelijk.

• BruceWayne

BruceWayne

Heeft een alterego

Sypher schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:53:
[...]

De app laat zich niet initialiseren als een taskmanager geïnstalleerd hebt. 8)7
Klopt, tijdens de install krijg je een melding dat een 3rd party Taskmanager niet geinstalleerd mag zijn. Beetje jammer.

• Henk
BruceWayne schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:10:
[...]

Klopt, tijdens de install krijg je een melding dat een 3rd party Taskmanager niet geinstalleerd mag zijn. Beetje jammer.
Juist heel goed. Taskmanagers, zeker van die autokillers, zijn een bron van ellende, met name voor apps als deze die een service hebben die moet blijven draaien.

• AzzKickah
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Belachelijk. Ik moet &*#%$ zelf weten wat ik wel en niet draai op mijn telefoon.

• DennusB
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:40:
Belachelijk. Ik moet &*#%$ zelf weten wat ik wel en niet draai op mijn telefoon.
Nee, task killers zijn sws alleen voor mensen die te goed gelovig zijn ("Ja we verbeteren uw accu met 80%", "uw telefoon word 200000% sneller" enz enz).
Bullshit, het is alleen maar gezeik met die killers :X

• cirediew
Bedankt voor de reacties maar bij mij is het zo dat als ik een berichtje stuur, en dan een tijd niets doe met mn tel. krijg ik alsnog geen bericht binnen tenzij ik whatsapp opstart. Dus ik ben nu bijna weer terug gegaan op gewoon smsen omdat ik gewoon berichtjes mis als andere het sturen.

• Henk
AzzKickah schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:40:
Dat staat je ook helemaal vrij, maar de makers van whatsapp hebben besloten dat whatsapp niet draait op telefoons met een taskkiller. Even los van het feit dat mensen met taskkillers niet helemaal doorhebben hoe android en zijn geheugenmanagement eigenlijk in elkaar zit, en een deel van de snelheid juist te danken is aan het feit dát apps blijven draaien.

Enige reden waarom ik een taskkiller gebruik (die ingebouwd zit in linda file manager) is omdat een app écht, écht hangt.
cirediew schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:43:
Bedankt voor de reacties maar bij mij is het zo dat als ik een berichtje stuur, en dan een tijd niets doe met mn tel. krijg ik alsnog geen bericht binnen tenzij ik whatsapp opstart. Dus ik ben nu bijna weer terug gegaan op gewoon smsen omdat ik gewoon berichtjes mis als andere het sturen.
Naderhand toch eigenwijs een taskkiller geinstalleerd? :P Heb je wel constant een internetverbinding?

late edit: deze link over taskkillers kan ik blijven spammen :P http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/

[ Voor 32% gewijzigd door Henk op 23-09-2010 14:01 ]

• Minaaj
Taskkillers zijn zo 2009 :D vertraagt het systeem alleen maar, je moet alles telkens opnieuw opstarten!

• BruceWayne

BruceWayne

Heeft een alterego

Misschien placebo effect maar ik merk toch echt dat mijn batterij langer meegaat. Maargoed, zal mezelf wel gek hebben laten maken dan. Dan maar eens verwijderen en zien wat dat doet dan :)

• Henk
BruceWayne schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:31:
Misschien placebo effect maar ik merk toch echt dat mijn batterij langer meegaat. Maargoed, zal mezelf wel gek hebben laten maken dan. Dan maar eens verwijderen en zien wat dat doet dan :)
Het kan heel goed zijn dat je batterij wat langer meegaat... services die internet gebruiken worden immers ook gekilled, maar dat wil niet zeggen dat dat ook de bedoeling is ;) Gmail heeft, net zoals whatsapp, een service die de mogelijkheid tot verbinding met de server openhoudt, zodat de server kan pushen. Dat kost waarschijnlijk nét wat meer accu en datagebruik dan helemaal geen service, puur omdat je toch af en toe iets netwerk verbruik hebt. Maar dat wil niet zeggen dat het wenselijk is dat die apps afgesloten worden, de communicatie is dan helemaal niet meer mogelijk ;)

Wat je imho veel beter kunt doen is de app Android System Info installeren. daarin kun je precies zien welke apps wat gebruiken, bijvoorbeeld cpu en geheugen. Ook laat dat zien hoeveel je cpu zichzelf downclocked naar 245MHZ. Als je nou ziet dat een app ontzettend veel cpu power vreet, en je cpu meer dan 80% van de tijd op 1000MHZ zit, dan weet je dat die app niet spoort en voor battery drain zorgt. Dat is veel zinniger dan alle apps maar blind killen.

Hier zie ik bijvoorbeeld dat seesmic, waarschijnlijk door de widget, meer cpu-time gebruikt dan whatsapp. Had ik niet verwacht. Whatsapp zal al met al wel voor een grotere battery drain zorgen omdat dat een prachtige witte achtergrond heeft tíjdens gebruik, maar het heeft dus helemaal geen zin om dat proces te killen, wat een task killer wel zou doen ;)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Interessant linkje.
Maar dit staat er dan ook in:
Android is hard coded to automatically kill a task when you haven’t returned to it in a long time.
Wat is 'a long time'? Een half uur? 2 uur? 5 uur?
Wanneer besluit Android om bijv. mijn PingChat app af te sluiten? Want als die niet meer draait, ontvang ik ook geen pingchats. En dat is kut.

• Henk
AzzKickah schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:58:
[...]

Interessant linkje.
Maar dit staat er dan ook in:

[...]

Wat is 'a long time'? Een half uur? 2 uur? 5 uur?
Wanneer besluit Android om bijv. mijn PingChat app af te sluiten? Want als die niet meer draait, ontvang ik ook geen pingchats. En dat is kut.
In geval van pingchat/whatsapp zal hij dat nooit doen :) Die services zijn gemaakt om echt te blijven draaien. Waar de schrijver van het artikel het meer over heeft, is als jij bijvoorbeeld een notepad applicatie hebt gestart, gebruikt, en vervolgens teruggaat naar het homescreen. Na een bepaalde tijd (en dat is weer afhankelijk van de instellingen die de fabrikant de íngebouwde taskkiller ( :P ) meegeeft) wordt die alsnog gekilled. Maar dat zal wel een aantal uur zijn. Dit heeft afaik dus geen invloed op gmail/whatsapp/pingchat/seesmic/buienalarm/andere background services.

• BruceWayne

BruceWayne

Heeft een alterego

@Henk, dank voor de uitleg. Zal die applicatie die je voorstelt proberen en je advies eens opvolgen. Heb in ieder geval de Task Killer eraf gegooid :) Nu maar eens monitoren wat al die apps daadwerkelijk doen! :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Henk schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:01:
[...]

In geval van pingchat/whatsapp zal hij dat nooit doen :) Die services zijn gemaakt om echt te blijven draaien. Waar de schrijver van het artikel het meer over heeft, is als jij bijvoorbeeld een notepad applicatie hebt gestart, gebruikt, en vervolgens teruggaat naar het homescreen. Na een bepaalde tijd (en dat is weer afhankelijk van de instellingen die de fabrikant de íngebouwde taskkiller ( :P ) meegeeft) wordt die alsnog gekilled. Maar dat zal wel een aantal uur zijn. Dit heeft afaik dus geen invloed op gmail/whatsapp/pingchat/seesmic/buienalarm/andere background services.
Hmm ok. Ik geloof je, daar niet van. Maar ik ben dus de laatste week uitvoerig dat PingChat aan het testen met m'n zusje en toch komen af en toe berichtjes niet over.
Maar dan op het moment dat je PingChat handmatig opent, komen ze alsnog binnen.
Dat zegt mij dat PingChat niet meer liep op de achtergrond, en dat ze daardoor niet binnen kwamen. Je activeert vervolgens zelf handmatig de app weer, en ze druppelen binnen.

M'n zusje heeft geen TaskKiller erop staan, maar toch gebeurt het.
En de telefoon is in de tussentijd niet uit geweest. Dus dat is toch gek dan. Toch?

• Krypt
Bij Whatsapp zou het niet uit mogen maken of ie gekilled is of niet. Door c2dm krijg je telefoon van Google dat er een nieuwe intent is voor de Whatsapp applicatie; android zal dan de service voor Whatsapp starten en zodoende zal er een notify komen.

Pingchat gebruikt (nog) geen c2dm; maar als dat ook komt maakt het niets meer uit of ie gekiled wordt of niet. Het werkt dus hetzelfde als push van Gmail.

Om er voor te zorgen dat Pingchat niet wordt gekilled zou je met bijv. Autokiller het proces een OOM value van -17 kunnen geven; dat zorgt er voor dat ie zowat niet gekilled zal worden (kan altijd natuurlijk als het OS vind dat het toch moet)

[ Voor 23% gewijzigd door Krypt op 23-09-2010 16:12 ]

Pvouput live

Verwijderd

Opgelost, nvm mijn post

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje met Whatsapp. Eerder werden mijn whatsapp contacten automatisch gekoppeld met de contacten van mijn telefoon. Een maat van mij heeft nu echter net een nieuwe blackberry, en ik heb hem nu wel in mijn whatsapp maar hij staat niet gekoppeld. Hoe doe ik dit handmatig? Ik kan het nergers vinden, en google biedt ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Bij Settings naar Accounts & Sync even een vinkje zetten voor synchronisatie voor contacten bij whatsapp; staat standaard uit namelijk

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:40:
Bij Settings naar Accounts & Sync even een vinkje zetten voor synchronisatie voor contacten bij whatsapp; staat standaard uit namelijk
Bedankt! Het vinkje stond er al, maar ik kon hem daar handmatig dwingen te synchroniseren, en nu is hij gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Heeft iemand er ook last van dat WhatsApp heel vaak disconnect en er bij connection status dan: Disconnected - waiting for Google notification staat? Alleen door de app te killen bij Applications en dan opnieuw op te starten connect hij weer, maar als de telefoon even in sleep gaat oid disconnect hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Montsubai schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:45:
Heeft iemand er ook last van dat WhatsApp heel vaak disconnect en er bij connection status dan: Disconnected - waiting for Google notification staat? Alleen door de app te killen bij Applications en dan opnieuw op te starten connect hij weer, maar als de telefoon even in sleep gaat oid disconnect hij weer.
Heb je een phone met android 2.2 ? Dit lijkt me typisch c2dm gedrag. En dat is dus goed want zo verbruikt hij minder stroom ;) Hij connect alleen als hij via de google cloud te horen krijgt dat er een nieuw bericht klaar staat. Of als je zelf wil sturen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ik heb steeds vaker dat mijn berichten niet versturen:S als ik dan de applicatie gedwongen stop en weer start doet hij het pas weer. Iemand enig idee hoe dit komt en of het te fixen is? Of is het gewoon Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 10-09 20:44
Sj44k13 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:11:
ik heb steeds vaker dat mijn berichten niet versturen:S als ik dan de applicatie gedwongen stop en weer start doet hij het pas weer. Iemand enig idee hoe dit komt en of het te fixen is? Of is het gewoon Whatsapp?
Ik heb er de laatste tijd ook last van.. eerst was dat niet zo.

HTC Legend heb ik trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 28-09-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sj44k13 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:11:
Ik heb er ook last van op m'n HTC Desire. Hier werkt een reboot alleen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:39:
[...]

Ik heb er ook last van op m'n HTC Desire. Hier werkt een reboot alleen :(
Ik gebruik ook HTC Desire, raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
als ik het goed begrijp, is whatsapp toch niet meer dan een msn die met push messages werkt, klopt dat? En welke verkiezen jullie dan? Ping Chat of Whatsapp? Denk dat er op Ping Chat wel meer mensen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 10-09 20:44
pina schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:25:
als ik het goed begrijp, is whatsapp toch niet meer dan een msn die met push messages werkt, klopt dat? En welke verkiezen jullie dan? Ping Chat of Whatsapp? Denk dat er op Ping Chat wel meer mensen zitten.
Klopt..
Mijn voorkeur gaat naar Whatsapp, omdat je niet handmatig mensen hoef toe te voegen. Als een ander ook Whatapp heeft en je hebt zijn nummer, dan komt hij/zij automatisch in je Whatsapp contacten.
Ik ga niet aan iedereen vragen of ze PingChat gebruiken.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
Ik merk de laatste tijd dat heel vaak mijn berichten niet meer aankomen of dat er soms wel een dag overheen gaat.

Ik heb dit sinds de laatste update, hebben meer mensen hier toevallig last van?

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:12

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ook, ben maar weer overgegaan op SMS...

NOSIG

• BruceWayne

BruceWayne

Heeft een alterego

Ook hier merk ik dat berichten niet aankomen. Of in sommige gevallen zeer vertaagd.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb gisteren een GMail-adresje aangemaakt voor m'n zusje (sms ik veruit het meeste mee) en aangezien we gewoon een plingel en een tril krijgen als er een nieuwe mail is, werkt dit net zo goed als SMS en beter dan PingChat/Whatsapp.

Daag SMS-bundel :P

Met E-Mail nooit gezeik over of het wel aankomt, of vertraging of wat dan ook.

[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 30-09-2010 11:48 . Reden: grammatica ]

• Qoon3x
  • Laatst online: 13:25
AzzKickah schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:47:
Ik heb gisteren een GMail-adresje aangemaakt voor m'n zusje (sms ik veruit het meeste mee) en aangezien we gewoon een plingel en een tril krijgen als er een nieuwe mail is, werkt dit net zo goed als SMS en beter dan PingChat/Whatsapp.

Daag SMS-bundel :P

Met E-Mail nooit gezeik over of het wel aankomt, of vertraging of wat dan ook.
Heeft zij ook een android telefoon? Dan kun je beter gtalk gebruiken

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Qoon3x schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:00:
[...]

Heeft zij ook een android telefoon? Dan kun je beter gtalk gebruiken
Ja klopt ook Android.
Google Talk? Ik zal eens kijken :D Thanx d:)b

• Brad Pitt
Google Talk en PingChat doen het bij mij veel vaker dan WhatsApp. Gebruik die laatste dan ook nog maar zo weinig mogelijk. Ben elke keer benieuwd of het berichtje verstuurd gaat worden. Trek dat niet zo goed ;)

• Minaaj
Snap niet goed wat er niet werkt aan bij sommige mensen, gebruik het veel met mijn broer en ook een vriend en echt alles komt perfect aan. Ook foto's ect, ik heb trouwens een Hero, me broer een Galaxy S en maatje een bb..

Ik zie ook bijna altijd direct het dubbele vinkje staan als ik berichten verstuur, en verder zie ik me broer ook altijd online in WhatsApp.

• Cobiwan
  • Niet online
Ik had ook dat het goed ging. Maar laatste tijd moet ik steeds vaker gedwongen stoppen en opnieuw starten. Maarja het is nog beta toch?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Mjah de eerste 2 weken deed PingChat het vrijwel feilloos. Maar ik ontvang nu al ruim 2 dagen geen berichtjes meer, of ik moet PingChat handmatig opstarten, server-status checken, kwartier wachten en dan druppelt soms de helft van de berichtjes alsnog binnen (8 uur na het verzenden).

Daar heb ik niks aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Topicstarter
Whatsapp ligt er al vanaf ongeveer 12 uur vanmiddag uit, maar geen enkel bericht vanaf whatsapp zelf.

Twitter staat ondertussen ook vol met tweets dat het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 07:27
Mark_640 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:33:
Whatsapp ligt er al vanaf ongeveer 12 uur vanmiddag uit, maar geen enkel bericht vanaf whatsapp zelf.

Twitter staat ondertussen ook vol met tweets dat het niet werkt...
Kijk aan, thanks voor de info, ligt het niet aan 'mij' dus.
Maar afwachten wanneer het weer up and running is.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Topicstarter
DeTjuk schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:02:
[...]

Kijk aan, thanks voor de info, ligt het niet aan 'mij' dus.
Maar afwachten wanneer het weer up and running is.
Bij mij doet whatsapp het zojuist weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
hij ligt er vaak uit en dan moet ie met google connecten?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

raydekok schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:40:
hij ligt er vaak uit en dan moet ie met google connecten?
Ik moet dan meestal even updaten.
Wat overigens wel erg vaak gebeurt (dat er een update is).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ligt whatsapp eruit?
Er is geen nieuwe update maar hij blijft bij mij op connecting staan.

Ik heb hem net geinstalleerd maar tot nu toe nog niet werkend gekregen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Laatste week ofzo doet WhatsApp sowieso gaar, vandaag ook al paar keer gehad dat berichten niet eens wilden verzenden.

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 5 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android