Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 09:49

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
als eerste weet ik niet of ik dit in het goed topic heb gezet,

ik wil het volgende graag weten . wij gaan naar zwitserland op vakantie maar nu is het zo dat je daar geen tomtom met flitslocatie functie mag hebben. is het mogelijk om deze echt uit je tomtom te verwijderen ook dat de optie niet meer in het apparaad is . uit zetten mag namelijk ook niet . en de boetes zijn inmens hoog plus dat je je app kwijt bent..

alvast bedankt voor de reacties

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:35

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Volgens mij werkt dat hele flitsgedoe niet in Zwitserland, dus kun je er ook geen boetes meer oplopen. Het uit je TomTom slopen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
maar wat als ze me aanhouden en zeggen dat het er wel opzit?
en hun regels is dat het er niet op mag zitten

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:51
Die flits waarschuwingen zijn toch POI's ? Die kun je wel uitzetten.

Maar ik zou me er niet te druk om maken hoor, en anders navigatie even opbergen als je de grens over rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
uitzetten kan indd maar we moeten door zwitserland naar italie dus heb het wel nodig .
vervelende is dat hun wet zegt dat het er niet eens op mag zitten .maar als het er niet uit kan houd het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Je kan met de suite van tomtom heel simpel dergelijke functies verwijderen en ook weer toevoegen... ik wil je toch adviseren eerst zelf het een en ander uit te zoeken voordat je vragen begint te stellen. Zeker in dit geval behoort het gewoon tot een basisfunctie van de suite. Dus gewoon de tomtom aan de pc koppelen en dan kan je met de bijbehorende software alle ongewenste elementen verwijderen van je tomtom. Kom je daarna weer terug van vakantie, dan staan het er met een paar klikken ook weer op.

Mocht dat niet baten, dan kan de tomtom nog altijd terug naar fabrieksinstellingen...

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 29-07-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Hij zegt toch al een paar keer duidelijk, dat de regels van zwitserland anders vermelden:
Ook al heb je geen flitslocaties geladen en flitslocaties uitgeschakeld....je navigatie mag in zwitserland niet eens de -mogelijkheid- hebben om flitslocaties te bevatten. Heb je die mogelijkheid wel, dan nemen ze het apparaat in en ga je voor meer dan 1000 euro het schip in over het algemeen.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Offtopic:

Hoe moet dat dan met ingebouwde navi systemen?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tss68nl schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:27:
Hij zegt toch al een paar keer duidelijk, dat de regels van zwitserland anders vermelden:
Ook al heb je geen flitslocaties geladen en flitslocaties uitgeschakeld....je navigatie mag in zwitserland niet eens de -mogelijkheid- hebben om flitslocaties te bevatten. Heb je die mogelijkheid wel, dan nemen ze het apparaat in en ga je voor meer dan 1000 euro het schip in over het algemeen.
Dat is leuk, maar mijn TomTom Go 630 heeft dit 'out of the box' aan boord. Dit heb ik niet eens zelf gedaan via Tom Tom Home ofzo.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
En dat is dus precies het probleem. De in Nederland geleverde navigatie toestellen voldoen allemaal aan die voorwaarde die in Zwitserland strafbaar lijkt te zijn.

Ook ik ben benieuwd of dat nu zo strikt wordt nageleefd. Een collega van me is al eens gepakt (toen de regels net veranderd waren), en moest 2250 euro betalen terwijl zijn navigatie niet eens flitspaallocaties van zwitserland bevatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Zwitserland is niet zo gek groot, en de wegen zijn behoorlijk begrijpelijk.

Is het misschien een idee om gewoon de TomTom in je voorvak opbergen en die korte tijd op een ouderwetsche papieren kaart te navigeren?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:46
EXX schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:29:
Offtopic:

Hoe moet dat dan met ingebouwde navi systemen?
Die hebben vaak geen flitspalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
ThinkPadd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:17:
Die flits waarschuwingen zijn toch POI's ? Die kun je wel uitzetten.

Maar ik zou me er niet te druk om maken hoor, en anders navigatie even opbergen als je de grens over rijdt.
Nee, POI's is de supermarkt of de Shell.
Buiten dat moet je de flitsmeldingen gewoon uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
418O2 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:36:
[...]

Die hebben vaak geen flitspalen
Op de (ouderwetse) papieren autowegenkaart ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

the-edge schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:37:
[...]
Zoals de TS al meerderemalen aangegeven is heeft is "uitschakelen" niet voldoende, de functie mag in zijn geheel NIET aanwezig zijn. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ja, en als je zwitserland inrijd staat italie al op de snelwegborden, wat is er mis mee om gewoon het stukje op de borden te rijden? tis niet alsof het onduidelijk is daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Vorig jaar gewoon door Zwitserland gereden met de tomtom, kan me ook echt niet voorstellen dat ze iedereen die met een tomtom achter zijn voorruit rijdt wordt aangehouden en zijn tomtom mag afgeven. Lijkt me dat ze die alleen extra onderzoeken als je al als een debiel over de weg rijdt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
@r!k schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:59:
Vorig jaar gewoon door Zwitserland gereden met de tomtom, kan me ook echt niet voorstellen dat ze iedereen die met een tomtom achter zijn voorruit rijdt wordt aangehouden en zijn tomtom mag afgeven. Lijkt me dat ze die alleen extra onderzoeken als je al als een debiel over de weg rijdt.
Natuurlijk controleren ze niet iedereen.
Dat is hetzelfde als met te hard rijden. Het gros zal niet bekeurd worden.
Het is maar net of je het risico wilt nemen.

Ik ga naar Italië via Duitsland en Oostenrijk en op de terugweg via Zwitserland, maar de PIO flitpalen laat ik wel lekker thuis.

Bij mijn TomTom op de PDA zijn die dus gewoon PIO's die ik eraf kan mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:46
AlexanderB schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:56:
ja, en als je zwitserland inrijd staat italie al op de snelwegborden, wat is er mis mee om gewoon het stukje op de borden te rijden? tis niet alsof het onduidelijk is daar :)
Je mag het niet eens bij je hebben. Of het uit staat of niet; je mag geen apparaat bij je hebben dat mogelijkerwijs de flitspalen kan weergeven, afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
418O2 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:48:
[...]
Je mag het niet eens bij je hebben. Of het uit staat of niet; je mag geen apparaat bij je hebben dat mogelijkerwijs de flitspalen kan weergeven, afaik
Precies, al ligt het ding in je handschoenencompartiment en heb je voordat je ging alle flitspalen eraf gemikt, dan ga je alsnog op de bon.

Nu zullen ze wel niet meer zo streng controleren als ze in het begin deden, maar dat verlaagt enkel de pakkans. TS wil weten wat het risico is, en hoe precies ze die regels naleven.

Voor zover ik weer erg streng, en ben je gewoon de bok als ze je aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Misschien zijn deze artikelen interessant om te lezen?

http://www.cjib.nl/Actuee...flitspaalsignalering.aspx
http://www.anwb.nl/verkee...-flitspaal-navigatie.html
http://www.flitsservice.n...nieuwsbericht.php?id=2755
http://rechtennieuws.nl/1...litspaalwaarschuwing.html

Alle artikelen zeggen in principe hetzelfde; het verwijderen van de poi's en overige flitslocaties blijkt al voldoen te zijn, als de functie niet (meer) aanwezig is dan is het in orde. Het is dus absoluut niet zo dat als je tomtom de 'mogelijkheid heeft' het al verboden is, het mag alleen niet geinstalleerd staan. Kon het mij ook moeilijk voorstellen dat een tomtom verboden zou zijn omdat het kan... nu weet ik niet of het met de nieuwe generaties kan, maar bij mijn 3 jaar oude tomtom kan ik het zo verwijderen.

Ik weet niet of je een laptop/netbook meeneemt, maar dan kan je het voor de grens simpel even verwijderen en als je door Zwitserland heen bent knal je het er weer op. :*)
418O2 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:48:
[...]

Met die redenering zijn pnd's dus sowieso verboden in Zwitserland, want ieder navigatie systeem zou flitslocaties 'kunnen' weergeven. Het zijn in principe kleine computertjes... software is altijd aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 30-07-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
Naja, zoals ik al zei. Een collega had geen flitslocaties op zijn navigatie staan, en kreeg alsnog de volledige boete + inbeslagname. Opgeteld ongeveer 2250 euro.

Kunnen ze hier in Nederland nog zo mooi roepen dat het verwijderen afdoende is, maar als de zwitserse politie zich daar niets van aan trekt, wat doe je dan?

"Yes eh...mister police officer of the army...knives...thing...country, I come from Holland, and in Holland we hebben a seniorenclub named 'ANWB' and they say I can drive with my navigation in zwitserland...so eh, you can schuif that boete where the sun dont schijn!"

[ Voor 29% gewijzigd door tss68nl op 29-07-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
MicGlou schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:37:
.................Ik weet niet of je een laptop/netbook meeneemt, maar dan kan je het voor de grens simpel even verwijderen en als je door Zwitserland heen bent knal je het er weer op. :*)

[...]
Ik kan als ik wil natuurlijk TOMTOM ook op een andere SD-card zetten, MET flitspalen e.d.
Zodra ik Zwitersland in rij wisselen van SD-kaartje en klaar.

Die 2e SD-Card met flitsers stop je gewoon in je camera ofzo :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 29-07-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Hoyden schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:31:
[...]

Ik kan als ik wil natuurlijk TOMTOM ook op een andere SD-card zetten, MET flitspalen e.d.
Zodra ik Zwitersland in rij wisselen van SD-kaartje en klaar.

Die 2e SD-Card met flitsers stop je gewoon in je camera ofzo :P
Werkt dat? Eigenlijk nooit geprobeerd... heb altijd gedacht dat de sd-kaart encrypted oid was zodat kopieeren niet zo 1-2-3 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46
Tegenwoordig weet iedereen ook z'n weg te vinden naar de smartphone waarop natuurlijk ook navigatiesoftware gezet kan worden. De functionaliteit om hier flitslocaties op te zetten is sterk aanwezig ('t is niet voor niks een smartphone).

Hoe zit het hier dan mee? Formeel gezien zou iedereen dan een boete + inbeslagname kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46

Franko P.

Hit it.

Picaroon schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:50:
Tegenwoordig weet iedereen ook z'n weg te vinden naar de smartphone waarop natuurlijk ook navigatiesoftware gezet kan worden. De functionaliteit om hier flitslocaties op te zetten is sterk aanwezig ('t is niet voor niks een smartphone).

Hoe zit het hier dan mee? Formeel gezien zou iedereen dan een boete + inbeslagname kunnen krijgen.
Maakt niet uit wat voor apparaat je gebruikt, als het flits locaties kan weergeven is het strafbaar.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Franko P. schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:09:
[...]

Maakt niet uit wat voor apparaat je gebruikt, als het flits locaties kan weergeven is het strafbaar.
Zo kort door de bocht mag en kan het niet zijn, want in potentie is ieder navigatiesysteem in te richten voor het gebruik met flitslocaties. Maakt niet uit welk systeem je neemt, het draait allemaal software, niets is hardcoded en niet aanpasbaar.Dat zou hetzelfde zijn als een boete krijgen voor te hard rijden omdat je auto in potentie wel 200km/u kan, ook al hou jij je gewoon netjes aan de snelheidslimiet.

Ik heb mij al helemaal rot gezocht, ik kom overal hetzelfde antwoord tegen; het mag niet op het apparaat staan, verwijderen/deinstalleren dus. Of willen ze daar in Zwitserland serieus dat ik met een grote vouwkaart ga rondrijden?... ik durf je wel te zeggen wat gevaarlijker is.

Er wordt nu een hoop gespeculeerd, maar niemand heeft eigenlijk een definitief antwoord... wie gaat de eerste zijn die contact op gaat nemen met een instantie of organisatie die dit behoort te weten. Een mailtje sturen aan de Switserland portal bijvoorbeeld, daar behoren ze zulke informatie te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49
the-edge schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:37:
[...]

Een flitspaal is ook gewoon een poi.. gewoon de file uit het appraat slopen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Wat hier gezegd wordt over het geen mogelijkheid mogen hebben van flits-locaties in je Tomtom in Zwitserland is niet helemaal waar. Ik ben dit jaar (en vorig jaar) meerdere malen in Zwitserland geweest en had ook gelezen over het geen ondersteuning mogen hebben van flitslocaties. Nu heb ik daardoor navraag gedaan bij de Zwitserse politie, en die hebben mij vertelt dat je TomTom er wel ondersteuning voor mag hebben, je zelfs de flitslocaties van andere langen erin mag hebben staan, maar dat je niet de Zwitserse locaties erop mag hebben staan. Als je dat wel hebt, en je wordt aangehouden kan je een boete krijgen van maximaal 1000 Franc (geen euro, is iets van 700 euro) maar meestal geven ze je eerst de mogelijkheid om de locaties van je TomTom te halen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je tegen de agenten doet en wat je voor overige overtredingen bent begaan, of ze makkelijk zijn of niet.

Overigens voor de mensen die door Zwitserland rijden. Ga er vanuit dat in elke tunnel een flitskast hangt, tevens bij Basel over de grens hangen er ook een stuk of 8 a 10.

[ Voor 8% gewijzigd door itsalwaysme op 30-07-2010 11:32 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49
itsalwaysme schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:53:
Wat hier gezegd wordt over het geen mogelijkheid mogen hebben van flits-locaties in je Tomtom in Zwitserland is niet helemaal waar. Ik ben dit jaar (en vorig jaar) meerdere malen in Zwitserland geweest en had ook gelezen over het geen ondersteuning mogen hebben van flitslocaties. Nu heb ik daardoor navraag gedaan bij de Zwitserse politie, en die hebben mij vertelt dat je TomTom er wel ondersteuning voor mag hebben, je zelfs de flitslocaties van andere langen erin mag hebben staan, maar dat je niet de Zwitserse locaties erop mag hebben staan. Als je dat wel hebt, en je wordt aangehouden kan je een boete krijgen van maximaal 1000 Franc (geen euro, is iets van 700 euro) maar meestal geven ze je eerst de mogelijkheid om de locaties van je TomTom te halen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je tegen de agenten doet en wat je overige overtredingen begaan bent, of ze makkelijk zijn of niet.

Overigens voor de mensen die door Zwitserland rijden. Ga er vanuit dat in elke tunnel een flitskast hangt, tevens bij Basel over de grens hangen er ook een stuk of 8 a 10.
We hebben het niet over Frankrijk, maar daar staan ook heel wat nieuwe vaste kasten langs de *snel*weg. Laag bij de gronds type, zowel letterlijk als figuurlijk :) :+

@itsalwaysme; Geruststellend bericht, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

pennywiser schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:59:
[...]

We hebben het niet over Frankrijk, maar daar staan ook heel wat nieuwe vaste kasten langs de *snel*weg. Laag bij de gronds type, zowel letterlijk als figuurlijk :) :+

@itsalwaysme; Geruststellend bericht, tnx
Waar zie jij Frankrijk staan? Want ik heb dat gemist...

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Komt misschien door de "1000 Franc" ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Raven schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:13:
Komt misschien door de "1000 Franc" ;)
Maar dat klopt toch? of ik weet het wel zeker dat klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gebruiken ze daar de Franc dan? :S
Nooit geweten :P

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 30-07-2010 12:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Raven schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:30:
Gebruiken ze daar de Franc dan? :S
Nooit geweten :P
Zwitserse frank?

Zwitserland zit niet in de Euro. Wikipedia: Zwitserse frank

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 30-07-2010 12:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Gunner schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:31:
[...]

Zwitserse frank?

Zwitserland zit niet in de Euro. Wikipedia: Zwitserse frank
Zwitserland zit niet bij de EMU, zelfs niet bij de EU, want ze zijn een neutraal land. Volgens mij zitten ze tegenwoordig wel bij Schengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

kan je niet gewoon een mailtje sturen naar zwitserland ?
er zal daar vast wel ergens een instantie zijn die je kan vertellen hoe het nou echt zit :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
http://www.ch.ch/private/index.html

Dit is zeg maar de website van Zwitserland vergelijkbaar met het nederlandse postbus51/rijksoverheid website :) Daar zouden ze je toch wel wat kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 22:57
http://nl.support.tomtom..../a_id/5567/kw/zwitserland

Verwijderen van de flitslocaties van Zwitserland is dus afdoende.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
itsalwaysme schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:29:
[...]

Waar zie jij Frankrijk staan? Want ik heb dat gemist...
Niet, maar hij wist te melden dat Frankrijk OOK zeer flitsbewust is.
( al komt 97% van de boetes niet naar Nederland, vorig jaar zeker 3x zo'n lamp zien afgaan in de middenberm, maar geen rekening )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zolang je niet voor al die oude locaties waar tomtom nog denkt flitspaal gaat remmen denk ik dat er niets aan de hand is. Ik zou me niet zo druk maken. So what als er nog op zit. Ja kan je toch niets aan doen? Ofwel zet het gewoon niet erop dan heb je het probleem ook niet. Denk je nou dat die politie gaat meerijden om te kijken of die flitspaal erin zit en wat dacht je van de Zwiterse politie? Denk je dat die al die tomtom met de taal van Nederlands tot Japans gaat lezen wat erin zit. Ze hebben echt wel wat beters te doen. Als je nou mijn eerste tip in acht neem en de snelheid dan moet het goed komen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

als eerste weet ik niet of ik dit in het goed topic heb gezet,
Hier worden we niet zo vrolijk van...

Natuurlijk kan het gebeuren dat je niet weet waar iets te posten, maar we vragen niet voor niets in Een goede topicstart: De Quickstart het volgende:
Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
We vertellen je graag *vooraf* waar een topic het beste geopend kan worden.

Dat gezegd, ik heb niet de indruk dat je ook maar enige moeite genomen hebt om te zoeken op GoT voordat je je topic in Overige Hardware neerplempte :o

Als je op "tomtom" zoekt in de GoT search blijken nagenoeg alle resultaten namelijk te wijzen op Accessoires en GPS-Navigatie

Volgende keer graag zelf de moeite doen om vooraf te zoeken, en als het dan nog niet duidelijk is graag overleg voordat je een topic lukraak ergens dumpt...

Voor nu verplaats ik dit naar het juiste subforum: move OH -> ACC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Ik kan bevestigen dat de TomTom flitsservice per land werkt. Met TomTom HOME kun je de locaties per land toevoegen en verwijderen. De Zwitserse wet verbiedt het je om apparaten te hebben die je waarschuwen voor zwitserse flitsers. De gebruikte techniek maakt ze niet uit (radardetector of POI). Als je TomTom geen flitser POI's bevat voor zwitserland, dan voldoet die aan de zwitserse wet.

Overigens heeft de Duitse wet vergelijkbare regels, maar iets minder streng. Zo mag de politie niet zomaar je TomTom controleren.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1