Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
Mede-auteur:
  • Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af65/Blue-Tiger_album/GTAV.png

Langzaam aan komen er steeds meer geruchten naar buiten over de setting van GTA 5. Dit topic is bedoelt om deze geruchten te verzamelen en ons te verheugen op het nieuwe deel in deze reeks!

Huidige geruchten

Setting
  • Hollywood. Zowel VG247.com als Eurogamer.net brengen deze geruchten. VG247.com via een blog waarop een gesprek tussen twee personen te lezen is en Eurogamer.net via een 'an independent source'.
  • Frankrijk. Dit gerucht komt van een poster die bij de 'Episodes from Liberty City' voor de Xbox 360 word gelevert en ook vanuit GTA4 zelf. Op deze poster (ook hieronder) is te zien dat het stuk rechtsonder is weggescheurd. Hierop zou de volgende locatie staan, maar de vorm van de scheur komt overeen met een deel van Frankrijk.
    Ook het logo rechtsboven spreekt over een film festival terwijl Cannes één van de belangrijkste is.
  • Vice City. Aan het eind van GTA 4 krijgt Nico een vliegticket naar Vice City. Dit zou kunnen duiden op een nieuwe episode in Vice City. Bron: VideogamesBlogger.com
  • Rockstarbase heeft een puzzel met locaties in GTA V verwerkt tot een route map met duidelijke 'hints' waar het verhaal gaat spelen, en dat GTA V zich overduidelijk niet op één locatie gaat bevinden.
  • Vice City 2. Take Two Interactive zou deelnemen aan de E3 2010 met de volgende titel: First Look Exhibitor; Take-Two Interactive: Grand Theft Auto V - Vice. Take-Two heeft later afgezegd en dus niets laten zien helaas. Bron: E3 2010 aankondiging
  • Hollywood. Er is bij The Agency een lijst verschenen met karakters waarvoor zij stem acteurs zoeken. De naam van het project is 'Rush' (zie hieronder) welke aan RockStar is gelinkt en de beschrijving van de karakters komt dicht in de buurt van de 'typische' GTA persoonlijkheden.
  • De werktitel 'Rush' is aan Rockstar gelinkt door een tweet van een pro-wrestler en acteur Robert Esparza: "Got body scanned for my role in the video game 'Rush', coming out on Rockstar Games.". De tweet is ondertussen verwijderd.
Afbeeldingslocatie: http://clgamer.com/wp-content/uploads/2009/11/libertycityitsover2_24238_screen.jpg

Aankondiging
  • GTA 5 wordt vermoedelijk aangekondigd tijdens een Max Payne 3 event. Wanneer dit is is nog niet bekend. Bron: VG247.com
  • Dezelfde bron suggereert tevens een aankondiging te kunnen verwachten op de E3 van 2011, die van dinstag 7 tot en met donderdag 9 juni in Las Vegas wordt gehouden.
  • Volgens WreckedGamer.com komt RockStar naar de Tokio Game Show 2010 die 18 en 19 september word gehouden. Alleen op de site van TGS2010 is niets te vinden.
Release datum
  • Wedbush Morgan analyst Michael Pachter: 'FY11 but CY10'. Dat zou betekenen dat de game tussen 31 oktober en 31 december 2010 op de markt komt. Bron: VideogamesBlogger.com en uk.IGN.com
  • In het zelfde article zegt analist Anthony Gikas van Piper Jaffray “Our confidence in the company’s profitability profile is improving as product flow for FY 2010 is greatly improved and Grand Theft Auto V is expected in FY ‘11.” Dit zou betekenen dat de game tussen november 2010 en oktober 2011 uit komt.
  • Rockstar North is nog hard op zoek naar getalenteerde mensen. Voor de Character Animator de volgende vereiste is gesteld: 'professional experience developing a third person action game'. Nu LA Noire al een heel eind klaar is word hier toch waarschijnlijk een nieuwe GTA mee bedoelt.
    Dit zou wel betekenen dat we dit jaar nog geen nieuwe GTA gaan krijgen.
  • Op GamingConviction.com en Windows 7 Themes.com is een bericht verschenen met screenshots van een Zweedse webwinkel genaamd 'Webhallen' die een pre-order voor GTA V had staan met een release in 2011. Deze webwinkel was ook de partij die voor GTA IV iets te vroeg was en informatie lekte.
  • Op GameSpot is een bericht verschenen waar bronnen hebben gemeld dat men al zover is dat de mini-games al worden geïmplementeerd. Dit zou een release in 2012 waarschijnlijk maken. (met dank aan Reiben)
Overige
  • Websites. Verschillende fansites zijn op het spoor gekomen van een aantal domeinen die geregistreerd zijn door Take-Two. De domeinen zijn CashForDeadDreams.com, SixFigureTemps.com, StopPayingYourMortgage.net, HammersteinFaust.com and LifeInvader.com.

Bevestigd

Algemeen
  • GTA 5 zal weer worden gemaakt door RockStar North die ook verantwoordelijk waren voor de eerdere versies van GTA.
  • Het script van de story line is minstens 1000 pagina's.

Bron: interview met Dan Houser 13 november 2009

"We'll think of a city first, then the characters,says Houser. The script
    he will end up co-writing will run to around 1,000 pages, nearly ten times
    as much as a feature film."

Regels

Aangezien we niet willen dat het blind raden wordt naar features in GTA5 zijn er wel een paar regels:
  • Geruchten moeten een redelijke bron hebben. Je buurjongen telt niet mee en ook je wensenlijst naast je pc tellen niet.
  • Hou het netjes!

Updates

17 september - Gerucht over setting, release date en aankondiging toegevoegd.
7 juni - Geruchten over setting, werktitel, stem-acteurs en websites toegevoegd. Paar geruchten doorgestreept die achterhaald zijn
21 juni - E3 aankondiging is dus helaas niet door gegaan. GameSpot artikel even toegevoegd bij Release

Kalender

25 oktober 2011: Rockstar kondigt GTA V officieel aan
02 november 2011: GTA V trailer / teaser wordt gelanceerd!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[Disclaimer]
Dit is mijn eerste ts van een hopelijk groot topic. Be gentle... ;)
Suggesties?! Doe even een DM

[ Voor 50% gewijzigd door MuddyMagical op 01-11-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39
Sources:Claimt dat het zeker is dat de volgende GTA game zich niet in Liberty City afspeelt. Niko zou aan het einde van GTA IV een vliegticket hebben gekregen naar Vice City.
Piper Jaffray’s Anthony Gikas weighs in on the release date and thinks GTA5 will be out sometime between November 2010 – October 2011. To quote: “Our confidence in the company’s profitability profile is improving as product flow for FY 2010 is greatly improved and Grand Theft Auto V is expected in FY ‘11.”

Read more: http://www.videogamesblog...ll-2010.htm#ixzz0v0pr7x3z
Ergens tussen november dit jaar en oktober volgend jaar dus...

Meerdere bronnen claimen overigens dat GTA V aangekondigd zal gaan worden op de E3 volgend jaar, dat wordt gehouden van dinsdag 7 tot en met donderdag 9 juni 2011 (uiteraard). Dus men verwacht de game pas daarna te zien.

Verder is er nog heel weinig bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Volkomen logisch, na RDR moet er natuurlijk een nieuw groot project uit gaan komen. Dat kan GTA V zijn, of misschien wel een andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
Ja, maar dit was echt een lompe actie van The Daily Star. Een overduidelijke photoshop van de cover van GTA 4 die zij voor waarheid hebben aangenomen en zonder er bij na te denken hebben gepubliceerd in de jacht naar sensatie.
Tharoy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:29:
Volkomen logisch, na RDR moet er natuurlijk een nieuw groot project uit gaan komen. Dat kan GTA V zijn, of misschien wel een andere game.
Ik denk niet dat de GTA reeks al is uitgemolken. Door het wijzigen van de setting en het toevoegen van een aantal dingen zoals bijvoorbeeld een snufje ´freerunning´ kan het echt wel weer een super vette game worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 15:16

Brons

Fail!

Hollywood? Ik neem aan dat dit gewoon Los Angeles (Los Santos in GTA termen) moet zijn? Oftewel San Andreas 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:37
Ik hoop zo erg dat het een game wordt als Vice City. Dat spel is nogsteeds de beste GTA met de beste vibe eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Ik hoop dat het volgende deel zich ergens in Europa afspeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dit wordt sowieso geen blinde koop zoals bij IV. Ik wil eerst dat ze de besturing drastisch veranderen, en het vriendjes systeem moet eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07 21:24
bram1984 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:34:
Dit wordt sowieso geen blinde koop zoals bij IV. Ik wil eerst dat ze de besturing drastisch veranderen, en het vriendjes systeem moet eruit.
Ook al is deze game hetzelfde als GTA4, ik koop hem direct.

Speel GTA4 nog steeds elke dag. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 13:22
Volgens computerandvideogames.com is Rockstar nog personeel aan het werven om aan (waarschijnlijk) GTA 5 te werken. Als dat waar is, dan hoeven we voor midden 2011 niets te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:23

DonJunior

NO Moderator

Wat is er mis met de besturing? Ik speel nu nog steeds bijna dagelijks GTAIV op de PS3 en heb eigenlijk nog nooit last gehad van vreemde / vervelende besturing?!

Anyway, kan niet wachten op GTA V, heb namelijk GTA IV nu wel uitgespeeld en de politie missies komen me ook de strot wel uit :P

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
MuddyMagical schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:46:
Ik denk niet dat de GTA reeks al is uitgemolken. Door het wijzigen van de setting en het toevoegen van een aantal dingen zoals bijvoorbeeld een snufje ´freerunning´ kan het echt wel weer een super vette game worden.
Niko was best wel een 'houten klaas', maar voorgaande delen waren nog slechter in moves. Ik twijfel of Assassins Creed moves wel passen in een 3rd-person-shooter. De omgeving moet het ook nog toelaten.

Ik ga er trouwens vanuit dat ook weer de Rage-engine gebruikt word, die kan nog prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
DonJunior schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:45:
[...]

Wat is er mis met de besturing? Ik speel nu nog steeds bijna dagelijks GTAIV op de PS3 en heb eigenlijk nog nooit last gehad van vreemde / vervelende besturing?!

Anyway, kan niet wachten op GTA V, heb namelijk GTA IV nu wel uitgespeeld en de politie missies komen me ook de strot wel uit :P
Besturing is echt waardeloos, helemaal als je een game als Uncharted 2 hebt gespeeld. Zo kan het toch ook? Maar dan zonder de acrobatische capriolen uiteraard.

Dekking zoeken is zeer moeizaam, uit dekking komen ook.
Als je in een auto zit moet je handmatig de camera meedraaien als je de bocht om gaat, anders zie je niet wat eraan komt. Betere ondersteuning voor muis controllers mag ook wel, want dat werkt ook voor geen meter. Door de auto-aim kun je geen headshots maken, omdat deze in het midden van het lichaam mikt. En als je deze uitzet ben je alsnog overgeleverd aan de abominabele DS3 controller (als PS3 bezitter).

Ik ben met IV tot de bankoverval gekomen, en daarna heb ik het spel eigenlijk helemaal niet meer aangeraakt. Totaal de interesse verloren.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 29-07-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 18:31
ik heb het uitgespeeld op de pc en vond de besturing heel goed gedaan.
is even wennen met autorijden dat je met de muis mee moet bewegen, maar heb je het door kan je 360 graden in het rond knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07 20:16
bram1984 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:56:
[...]

Besturing is echt waardeloos, helemaal als je een game als Uncharted 2 hebt gespeeld. Zo kan het toch ook? Maar dan zonder de acrobatische capriolen uiteraard.

Dekking zoeken is zeer moeizaam, uit dekking komen ook.
Als je in een auto zit moet je handmatig de camera meedraaien als je de bocht om gaat, anders zie je niet wat eraan komt. Betere ondersteuning voor muis controllers mag ook wel, want dat werkt ook voor geen meter. Door de auto-aim kun je geen headshots maken, omdat deze in het midden van het lichaam mikt. En als je deze uitzet ben je alsnog overgeleverd aan de abominabele DS3 controller (als PS3 bezitter).

Ik ben met IV tot de bankoverval gekomen, en daarna heb ik het spel eigenlijk helemaal niet meer aangeraakt. Totaal de interesse verloren.
Ik hoop dat ze het dekking zoeken uit RDR kunnen toepassen in GTV 5. Dat werkt daarin prima.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Goofy1978 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:31:
ik heb het uitgespeeld op de pc en vond de besturing heel goed gedaan.
is even wennen met autorijden dat je met de muis mee moet bewegen, maar heb je het door kan je 360 graden in het rond knallen.
Ik heb de game op de PC gespeeld en nu op de PS3, en tijdens het spelen op de PC kun je aan alles merken dat de besturing vanaf de consoles geport is. De besturing in voorgaande delen was in ieder geval stukken beter op de PC.

Ik ken het coversysteem uit RDR niet, maar als dit net als Uncharted werkt, dan ben ik een blij mens. Dit werkt echt als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 14-07 15:16

Brons

Fail!

bram1984 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:56:
Door de auto-aim kun je geen headshots maken, omdat deze in het midden van het lichaam mikt. En als je deze uitzet ben je alsnog overgeleverd aan de abominabele DS3 controller (als PS3 bezitter).
Op de PS3 kan je autoaim gebruiken om de locken en vervolgens met (uit mijn hoofd) de rechter pook op het hoofd richten. Volgens mij kan dit ook gewoon op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, maar volgens mij voel je de crosshair dan wel nog steeds naar beneden trekken. Heel irritant als je al niet zo'n talent bent met de DS3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 20:26

Player1S

Probably out in the dark

DPhoenix schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:35:
[...]

Ik hoop dat ze het dekking zoeken uit RDR kunnen toepassen in GTV 5. Dat werkt daarin prima.
en vooral het checkpoint systeem....daarom heb ik RDR gewoon uit kunnen spelen en GTA IV nooit.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261819

Het maakt mij totaal niet uit waar een nieuw verhaal zich afspeelt, als er maar gewoon over de top aktie in zit, en dat je buiten de (side) missies genoeg kan doen (lekker lopen zieken blijft leuk). Ik denk ook niet dat het een GTAV zal worden, maar eerder een tussen versie zoals Vice City en San Andreas. Ik vermoed dat we pas een GTAV met compleet nieuwe engine zullen zien op de volgende generatie consoles.

De besturing heb ik niet veel op aan te merken, nooit last mee gehad buiten het besturen in kleine ruimtes om. Aangezien de RAGE engine al een update heeft gehad met RDR ga ik er van uit dat ze het verbeterde cover systeem ook wel in een nieuwe GTA zullen gebruiken.

Dus nogmaals: zolang er maar meer dan genoeg dingen te doen zijn in de spelwereld ben ik al dik tevreden :)
(en hopelijk geen online achievements meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 261819 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:58:
Het maakt mij totaal niet uit waar een nieuw verhaal zich afspeelt, als er maar gewoon over de top aktie in zit, en dat je buiten de (side) missies genoeg kan doen (lekker lopen zieken blijft leuk). Ik denk ook niet dat het een GTAV zal worden, maar eerder een tussen versie zoals Vice City en San Andreas. Ik vermoed dat we pas een GTAV met compleet nieuwe engine zullen zien op de volgende generatie consoles.

De besturing heb ik niet veel op aan te merken, nooit last mee gehad buiten het besturen in kleine ruimtes om. Aangezien de RAGE engine al een update heeft gehad met RDR ga ik er van uit dat ze het verbeterde cover systeem ook wel in een nieuwe GTA zullen gebruiken.

Dus nogmaals: zolang er maar meer dan genoeg dingen te doen zijn in de spelwereld ben ik al dik tevreden :)
(en hopelijk geen online achievements meer).
Dat denk ik ook. Maar Vicce City werd in de geruchtentijd volgens mij ook wel GTA4 genoemd. Hoe moet je het ook noemen als je verder niks over de game weet. GTA4B klinkt ook niet echt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:56
Het is toch simpel? Iedere GTA reeks had Liberty City, Vice City en San Andreas. Dus als het goed is krijgen we:

- GTA4
- GTA4: Vice City
- GTA4: San Andreas

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Goh, die redenering is zo simpel dat 't nog wel eens zou kunnen kloppen ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sir_Hendro schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:25:
Het is toch simpel? Iedere GTA reeks had Liberty City, Vice City en San Andreas. Dus als het goed is krijgen we:

- GTA4
- GTA4: Vice City
- GTA4: San Andreas
GTA London?

Alleen GTA4 had die exacte reeks.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 29-07-2010 16:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Marzman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:31:
[...]

GTA London?

Alleen GTA4 had die exacte reeks.
GTA London was een losse uitbreiding zoals die met gay Tony ofzo en die motor gang expansion van GTA4. Ik weet even zo 1 2 3 niet de juiste namen.

Veder zaten bij GTA1 en 2 Liberty City, Vice City en San Andreas al in het spel. Pas sinds GTA3 werder ze als losse delen verkocht. Dat zal ongetwijveld te maken hebben met de productie kosten zodat ze meer kunnen verdienen met hun ontwikkelingen.

[ Voor 62% gewijzigd door Sir_Hendro op 29-07-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het script van de story line is minstens 1000 pagina's.

Bron: interview met Dan Houser 13 november 2009

"We'll think of a city first, then the characters,says Houser. The script
he will end up co-writing will run to around 1,000 pages, nearly ten times
as much as a feature film."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Sir_Hendro schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:56:
Veder zaten bij GTA1 en 2 Liberty City, Vice City en San Andreas al in het spel. Pas sinds GTA3 werder ze als losse delen verkocht. Dat zal ongetwijveld te maken hebben met de productie kosten zodat ze meer kunnen verdienen met hun ontwikkelingen.
Welnee. Het spel is vanaf GTA3 gewoon enorm veel complexer geworden met een complete 3D wereld en een complexere setting. Realiseer je even hoeveel werk er in een dergelijk spel zit, en je snapt heel goed waarom ze 3 delen van GTA3 apart gemaakt en verkocht hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:47

Grannd

da Granndest

In GTA 2 zaten trouwens helemaal geen verschillende steden, als ik me niet vergis had je enkel verschillende 'areas', die eigenlijk gewoon levels voorstelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-07 05:58
Exirion schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:53:
[...]

Welnee. Het spel is vanaf GTA3 gewoon enorm veel complexer geworden met een complete 3D wereld en een complexere setting. Realiseer je even hoeveel werk er in een dergelijk spel zit, en je snapt heel goed waarom ze 3 delen van GTA3 apart gemaakt en verkocht hebben.
De steden waren ook wel enorm veel groter dan in vorige GTA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Exirion schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:53:
[...]

Dat zei ik toch? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 21:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik ben alvast zeer benieuwd. Het is te hopen dat ze een combi van VC en SA maken. De sfeer in die games was veel beter.

SA was gewoon gigantisch qua spelwereld. Je zat gewoon iedere keer in een hele andere sfeer, geweldig was dat :) Nu is het te hopen dat de games nog uitkomen op deze generatie consoles.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het leek alsof je bedoelde dat ze het puur uit commerciele overwegingen apart verkochten, om het uit te melken. Maar dat heb ik dan verkeerd begrepen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dennahz schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:20:
Ik ben alvast zeer benieuwd. Het is te hopen dat ze een combi van VC en SA maken. De sfeer in die games was veel beter.

SA was gewoon gigantisch qua spelwereld. Je zat gewoon iedere keer in een hele andere sfeer, geweldig was dat :) Nu is het te hopen dat de games nog uitkomen op deze generatie consoles.
VC in de nieuwe engine zou geweldig zijn. Kunnen ze meteen weer vliegtuigen toevoegen. Alleen denk ik niet dat ze nog een keer dat jaren '80 idee gaan doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:37
Marzman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:34:
[...]

VC in de nieuwe engine zou geweldig zijn. Kunnen ze meteen weer vliegtuigen toevoegen. Alleen denk ik niet dat ze nog een keer dat jaren '80 idee gaan doen.
Ik hoop van wel. Soort van GTA Miami of GTA Hawaii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Als ik kijk naar voorgaande delen van GTA is me opgevallen dat er een hoop functies en ideeën uit andere games van rockstar (manhunt, de bullyschool enz) overgenomen zijn.
Ik bekijk het altijd zo; GTA is de hoofdgame van rockstar en alle andere games die ze uitbrengen hebben de bedoeling om de nieuwe features uit te proberen. Bevalt een feature, wordt het toegevoegd aan de volgende GTA. Zo zal het nieuwe dekkingssysteem van RDR straks vast te vinden zijn in GTA. Heb je iets anders vernuftigs meegemaakt in een rockstar spel, zal je het kunnen verwachten in de volgende GTA.
Geen bron, just a hunch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-04 10:51
Van mij mogen ze idd een Hawaii thema doen, lekker onze besnorde detective Manum P.I. op de hak nemen. Scheuren in je Ferrari over zo'n eiland met leuke bikinimeisjes.
*CD met surfmuziek alvast opzoeken doet*

Putting the laughter in manslaughter GTA5 PC Ch0caholic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Laatst online: 19-07 07:28

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik had precies hetzelfde, speciaal xbox360 voor gehaald maar viel op de een of andere manier toch een beetje tegen. Kan mijn vinger er niet precies erop leggen, maar vond het allemaal iets te donker en te realistisch. Lekker op volle snelheid driftend de hoek om in een kleurrijke omgeving, dat was gta voor mij. Ook teveel crap met die telefoon en onderhouden van vrienden, was in sa ook al zo maar toch minder aanwezig. En het grootste gemis is toch wel de properties en het kunnen overnemen van stadsdelen. Dan had je op het einde echt zo'n scarface gevoel dat je van een nobody naar de top was gestegen.

Ik hoop dus echt dat gta5 wat meer op de oude gta's gaat lijken en dan vooral vice city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat realistischere vond ik juist super. Auto's die niet automatisch ontploffen als ze op hun dak liggen, een beter weggedrag. Met een beetje oefening kan je in GTA4 ook vol driftend de hoek om.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 30-07-2010 16:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45

MsG

Forumzwerver

Ik vond die stap naar realisme ook erg vet. Hetzelfde als met autorijden, lekker even net een tikje echter. Ik was de ronddraaiende powerup wapens meer dan zat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
GTA in een zo realistisch mogelijke omgeving was altijd al een wens van me. Op die manier ga ik me dan toch meer inleven in zo een game. Net zoals bij Crysis en het sluipen door de bosjes en het staren naar de omgevng. GTA4 is vet een je kan je helemaal inleven in de game. Jammer dat je geen jet pack hebt in GTA4 zoals bij San Andreas. Zo kom je toch wat makkelijker op leuke locaties dan met een heli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 14:49
Ik hoop dat je gewoon kan klooien en minder gebonden bent aan je telefoon. Het realisme vond ik prima, maar er was gewoon geen moer aan nadat je het spel had uitgespeeld. Er moeten van die sidemissies inzitten zoals in saints row 2. Daar kon je van alles unlocken en was er van alles te doen. Ondanks dat de graphics slecht waren was de funfactor vele malen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Sir_Hendro schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:18:
GTA in een zo realistisch mogelijke omgeving was altijd al een wens van me. Op die manier ga ik me dan toch meer inleven in zo een game. Net zoals bij Crysis en het sluipen door de bosjes en het staren naar de omgevng. GTA4 is vet een je kan je helemaal inleven in de game. Jammer dat je geen jet pack hebt in GTA4 zoals bij San Andreas. Zo kom je toch wat makkelijker op leuke locaties dan met een heli.
:D

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357537

leuk, maar ik ga dan wel even afwachten en het niet direct bij de release gaan halen.

- GTA 3 (was eigelijk de 1ste keer dat ik 1 v/d reeksen gespeeld heb)
- GTA VC vond ik persoonlijk wat minder...
- GTA SA vond ik nog steeds de betere.
- GTA 4: prachtig, alleen jammer van de vierkante handen op bepaalde momenten.
- TLAD -TBOGT, schitterend en zo mogen ze vaker uitkomen!

maar van mij mogen ze er wel wat méér realisme in brengen, zoals ze gedaan hebben bij SA (kledij, eten, fitness, ........) dat er nóg meer te doen is en dat je nog wat uren bezig bent... hoewel ze die "hidden packages(GTA3), of die vervelende pigeons (GTA4), tags e.d. (GTA SA) eruit mogen laten..

het zou leuk zijn als ze een naar een ander continent verhuizen (JP? Miami/hawai, zoals al is gezegd)

maar ik kijk er al wel hene uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
@FireFoz
Wat? Alsof Jet Packs niet realistisch zijn. Ze bestaan toch echt (ook al hebben ze een zeer kort bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 357537 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:35:
het zou leuk zijn als ze een naar een ander continent verhuizen (JP? Miami/hawai, zoals al is gezegd)
Denk niet dat dat gaat gebeuren. Het lijkt me dat GTA altijd in Amerika / Europa zal blijven aangezien het merendeel van de spelers zich dan beter in kan leven in de hele setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Sir_Hendro schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:05:
@FireFoz
Wat? Alsof Jet Packs niet realistisch zijn. Ze bestaan toch echt (ook al hebben ze een zeer kort bereik)
ja...weinig realistisch dan toch? zeker de wijze waarin het in gta zat :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 357537 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:35:
leuk, maar ik ga dan wel even afwachten en het niet direct bij de release gaan halen.

- GTA 3 (was eigelijk de 1ste keer dat ik 1 v/d reeksen gespeeld heb)
- GTA VC vond ik persoonlijk wat minder...
- GTA SA vond ik nog steeds de betere.
- GTA 4: prachtig, alleen jammer van de vierkante handen op bepaalde momenten.
- TLAD -TBOGT, schitterend en zo mogen ze vaker uitkomen!

maar van mij mogen ze er wel wat méér realisme in brengen, zoals ze gedaan hebben bij SA (kledij, eten, fitness, ........) dat er nóg meer te doen is en dat je nog wat uren bezig bent... hoewel ze die "hidden packages(GTA3), of die vervelende pigeons (GTA4), tags e.d. (GTA SA) eruit mogen laten..
Die hidden packages zijn juist wel leuk om naar op zoek te gaan. En als je dat niet wil doen, het hoeft niet om het spel toch te kunnen spelen.

Ik zou het liefste een game zien met de wereld van GTA SA, in de setting van Vice City en de bestuurbaarheid/graphics van GTA IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:00
GTA4 heb ik nooit uitgespeeld, wat een liniair verhaal zat daar aan, eigelijk net als RDR.

Dan zie ik toch liever random sidequests, zoals taxi of die pizza-koerier, random assasins, dingen die je wel free-roaming kan blijven doen. Enige pluspunt in GTA4 was toch wel de bestuurbaarheid van de auto's, die was een enorm stuk beter dan voorgaande versies.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Terw_Dan schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:24:
[...]

Die hidden packages zijn juist wel leuk om naar op zoek te gaan. En als je dat niet wil doen, het hoeft niet om het spel toch te kunnen spelen.

Ik zou het liefste een game zien met de wereld van GTA SA, in de setting van Vice City en de bestuurbaarheid/graphics van GTA IV.
Zo veel verschillende meningen maar met jou ben ik het helemaal eens. Een Vice City sfeertje in de grapics en physics van GTAIV met de grootheid van de wereld van San Andreas zou helemaal top zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:47

Grannd

da Granndest

Zo groot als San Andreas hoeft van mij niet hoor, hele stukken (bijna) leeg platteland zoveel lol viel daar nu ook weer niet te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 11-06 22:10
Brons schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:53:
Hollywood? Ik neem aan dat dit gewoon Los Angeles (Los Santos in GTA termen) moet zijn? Oftewel San Andreas 2?
In een vorige GTA versie (ik durf even niet te zeggen welke precies) kwam je de "Hollywood letters" tegen als Vinewood.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SWINX schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:55:
[...]

In een vorige GTA versie (ik durf even niet te zeggen welke precies) kwam je de "Hollywood letters" tegen als Vinewood.
Dat was GTA San Andreas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En daar zat ook een filmset in.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swallav
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-04 16:35
Ik vond qua realisme en besturing (van auto's) GTA IV een hele verbetering ten opzichte van san andreas. Die handling was in SA eigenlijk vanaf GTA3 het zelfde gebleven. Het enige jammere vond ik dat GTA IV nou niet bepaald goed draaide op de pc. Het buggde behoorlijk.... Iets wat bij SA echt niet het geval was. Dat spel was zo stabiel dat gigantische mods hem niet onderuit kregen (voor de kenners, gta3.img normaal rond de 1.2 gb was bij mij gegroeid naar 6.5 gb). Vice City vond ik zelf altijd leuk alleen ik vond het jammer dat het eiland zo klein was. Zeker ten opzichte van GTA SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik miste in IV echt een paar leuke elementen van SA: vliegtuigen en open stukken land. Dan hoeven ook niet alle missies in de stad af te spelen, het is best leuk eens de hort op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

swallav schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 01:08:
Ik vond qua realisme en besturing (van auto's) GTA IV een hele verbetering ten opzichte van san andreas. Die handling was in SA eigenlijk vanaf GTA3 het zelfde gebleven. Het enige jammere vond ik dat GTA IV nou niet bepaald goed draaide op de pc. Het buggde behoorlijk.... Iets wat bij SA echt niet het geval was. Dat spel was zo stabiel dat gigantische mods hem niet onderuit kregen (voor de kenners, gta3.img normaal rond de 1.2 gb was bij mij gegroeid naar 6.5 gb). Vice City vond ik zelf altijd leuk alleen ik vond het jammer dat het eiland zo klein was. Zeker ten opzichte van GTA SA.
Het gevoel van vrijheid was ook weg toen ik VC na SA nog eens proberen. Je mist dan veel details en de muisbesturing.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357537

Megamind schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 01:15:
Ik miste in IV echt een paar leuke elementen van SA: vliegtuigen en open stukken land. Dan hoeven ook niet alle missies in de stad af te spelen, het is best leuk eens de hort op te gaan.
zolang je niet die kl*te missies dan maar niet moet doen om "piloot" te zijn... want dat vond ik er wel wat over gaan...

voor de rest, het leven in de stad nóg harder laten uit komen... nog meer verschillende citizens in de game... nu loop je rond zie je 15 verschillende citizens, en je hebt iedereen gezien... dat stoort me nog steeds...

de handling van de auto's is idd wel toffer geworden... hoewel je met sommige auto's kunt blijven burnouts geven ZONDER dat de banden het begeven...
bv:
Auto= Blista compact,
L2+R2 induwen (tot de rook er goed afkomt) => patinage/burnout
L2 lossen, de rook komt gewoon van die banden, je stop 5M verder en je kan opnieuw beginnen zonder dat er nog slijtage op je banden zit...

driften door de stad:
heel tof, maar ook jawel, net het zelfde verhaal... banden gaan NIET kapot... iets meer realisme in bepaalde dingen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-07 11:26
Ik denk dat als we naar de engine updates + rest van de mogelijkheden van RDR kijken dat we dan wel een voorstelling kunnen maken van hoe goed de volgende GTA kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:58

aex351

I am the one

Hoop dat deze versie wel goed gaat werken op de PC. De vorige versie was behoorlijk dramatisch.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 16:20

Fixer

FP ProMod
aex351 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 01:41:
Hoop dat deze versie wel goed gaat werken op de PC. De vorige versie was behoorlijk dramatisch.
Áls hij op de pc uitgebracht wordt, that is. Heeft bij GTA IV ook enige tijd gekost en het was ook helemaal niet duidelijk of hij überhaupt voor de PC zou komen.
Maargoed, ik zou al erg blij zijn als voor de PC uitgebracht gaat worden, op de voorwaarde dat hij niet weer zo matig geport wordt als dat bij GTA IV het geval is/was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Als ze een remake van vice city maken zoals ze bij gtaIV in die zin van gtaIII hebben gedaan, zal het echt een dijk van een spel worden. Natuurlijk alles wat uitbreidden daar de vice city map nogal klein was, maar die soundtrack en die eighties setting moeten er toch echt 100% zeker in zitten.
Hula hawaï setting zie ik persoonlijk helemaal niet zitten, dan gaat het meer op far cry en crysis lijken, en dat is toch echt verre van origineel, dingen zoals eten en fitness zijn wel leuk, maar ze moeten niet gaan overdrijven, of ze moeten dingen als vrienden simpeler maken, zodat je er geen onnodige last van hebt.
Maar rockstar kennende zal het echt een top titel worden, zolang ze niet te veel kleine side missions erin duwen, dan kun je beter the sims gaan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Fixer schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 02:08:
[...]

Áls hij op de pc uitgebracht wordt, that is. Heeft bij GTA IV ook enige tijd gekost en het was ook helemaal niet duidelijk of hij überhaupt voor de PC zou komen.
Maargoed, ik zou al erg blij zijn als voor de PC uitgebracht gaat worden, op de voorwaarde dat hij niet weer zo matig geport wordt als dat bij GTA IV het geval is/was. :P
Alles is 'in the end' voor de PC uitgekomen, alleen de vraag is wanneer ;)
Urban myth, na een hoop patches. Hier is ondertussen echt weinig / een stuk minder van waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 18-07 23:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hopelijk komen ze nou met een wat beter presterende engine die op een wat hogere resolutie kan draaien.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 263922 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 02:21:
Maar rockstar kennende zal het echt een top titel worden, zolang ze niet te veel kleine side missions erin duwen, dan kun je beter the sims gaan spelen :P
Van mij mogen ze er best wat sidemissions induwen, zoals de vigilante missies, taxidriver, hidden packages/pigeons/tags etc. Je hoeft ze niet te spelen, maar het is leuk om op die manier gewoon wat rond te scheuren.
Ik vond de truckdrivermissies altijd wel tof in GTA SA. Hopelijk komen er nu ook echte trucks met trailers, ipv alleen de cabs, dat maakt het een stuk leuker, om met van die lompe voertuigen te gaan rijden.
Van mij mogen er wel genoeg sidemissies in dat soort voertuigen komen
- vigilante (in politieauto's)
- firefighters
- medic
- taxidriver
- busdriver
- towtruckdriver
- truckdriver
- drugsrunner
Meelobee schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:05:
Hopelijk komen ze nou met een wat beter presterende engine die op een wat hogere resolutie kan draaien.
Ik zeg niet dat de GTA IV engine feilloos is, maar ik vond het ding toch prima speelbaar op mijn systeempje (E8400 op een X48bord, 4GB ram, 4870 1GB) op de native reso van m'n HP LP3065.

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 03-08-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-07 19:40
Natuurlijk komt er nog een GTA uit de vraag is wanneer.
Elke GTA is een succes tot nu toe.

Ik vind VC het leukste verhaal en de beste sfeer hebben.

Maar TBOGT kom zeker in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door GeenAngst op 03-08-2010 12:31 ]

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk frankrijk.

Als ik met Google Goggles over bijvoorbeeld dat stukje dat op frankrijk lijkt of dat mannetje met de hoge hoed heenga (is trouwens een programma voor Android om met afbeeldingen op google te zoeken) dan krijg ik France als eerste hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-07 09:16
Ook ik hoop op eenzelfde setting als VC vindt ik toch de mooiste qua sfeer helemaal.
Ik wacht gerust af.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Misschien vinden jullie dit wel intressant. :)

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 18-07 23:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Terw_Dan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:26:
[...]
Ik zeg niet dat de GTA IV engine feilloos is, maar ik vond het ding toch prima speelbaar op mijn systeempje (E8400 op een X48bord, 4GB ram, 4870 1GB) op de native reso van m'n HP LP3065.
Op pc was dat pas na een X aantal patches toch? (Geen idee, heb em op pc niet echt fanatiek gespeeld)
Maar op de PS3 heb je bij iedere scene waar je op een groepje inrijdt, explosies veroorzaakt, of waar het druk is meteen vette framedrops. Het zou echt fijn zijn als het gewoon stabiel zou blijven draaien.
(en iets minder blurry zou het op de console ook mooier maken)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-07 15:06
W1ckeD schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:06:
Misschien vinden jullie dit wel intressant. :)
Hawaii? > Vice City?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
Ik denk eerder dat het wat zegt over welke plekken er in verwerkt zullen worden. Dus een stad gebaseerd op chicago, gelegen op een eiland wat lijkt op Hawaii waar weer een hoge berg met sneeuw (snowboards? snowscooters?) staat. Zoals elke stad in voorafgaande delen waren er wijken en gebouwen die gebaseerd waren op echt bestaande plekken. Denk maar aan het vrijheidsbeeld in deel Liberty City.
Ben wel benieuwd welk genre op de hak wordt genomen en welke films worden gepersifleerd.Ik vond die bankoverval gebaseerd op Heat in deel IV wel heel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Terw_Dan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:26:
[...]

Van mij mogen ze er best wat sidemissions induwen, zoals de vigilante missies, taxidriver, hidden packages/pigeons/tags etc. Je hoeft ze niet te spelen, maar het is leuk om op die manier gewoon wat rond te scheuren.
Ik vond de truckdrivermissies altijd wel tof in GTA SA. Hopelijk komen er nu ook echte trucks met trailers, ipv alleen de cabs, dat maakt het een stuk leuker, om met van die lompe voertuigen te gaan rijden.
Van mij mogen er wel genoeg sidemissies in dat soort voertuigen komen
- vigilante (in politieauto's)
- firefighters
- medic
- taxidriver
- busdriver
- towtruckdriver
- truckdriver
- drugsrunner
Gang shootouts vond ik ook altijd leuk in San Andreas. Het hoeft niet per se in zo'n gangsterrapper sfeertje, met die russen in GTAIV had het ook prima gekunnen. Dat is leuker omdat je die pas herkent als vijand als ze op je schieten en je echt dekking kan zoeken en de auto's zo veel detail hebben dat kogelgaten blijven zitten (tot ze even uit beeld verdwijnen ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
De gangwars waren zeker leuk, maar zeer irritant als je lekker aan het roamen was en je een bericht kreeg dat er weer een gebied werd aangevallen. Je moest eerst alles overwinnen voor je een beetje rust had.
De open plekken van San Andreas vond ik fantastisch, beetje crossen met een sanchez, ruime zat om te vliegen, ik verveelde mij niet. En zo had je wel een goede afscheiding tussen de 3 steden en kreeg elk zijn eigen atmosfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ze zouden naast een minder buggy engine vooral moeten focussen op een goede multiplayer. In IV heb je nu niet eens dedicated servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64080

Van mij mogen ze wel met een Chinatown Wars idee komen. Veel dingen te doen naast het hoofd verhaal en die dan ook gewoon passen in de algemene sfeer.
Denk aan noodles verkopen, straatracen met getunede wagens, drugs handelen (!), warenhuizen beroven, drugskoeriers van rivaliserende bendes overvallen, ammunation trucks beroven, pandjes kopen (veel) en een autodealer waar je de vetste wagens kan kopen. En dit gewoon optioneel in de speelwereld zelf, zonder dat je gestuurd wordt, los van het verhaal (alleen een introductie missie die verwoven is met het hoofd verhaal).

Een fictief Engeland of Japan zie ik zich hiervoor wel lenen, en in 3d :P
Jammer dat Chinatown wars zo'n gigantisch slachtoffer van piraterij is geworden anders hadden we de populariteit van dit spel es kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
Heb Chinatown Wars nooit gespeeld (Geen DS/PSP) maar wel veel over gelezen en het uitgebreidde klinkt wel heel goed. Van mij mag het wel iets meer de georganiseerde misdaad ingaan zodat je de hoofdpersoon kan laten uitgroeien tot echte baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Thomasthomas schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:52:
Ik denk frankrijk.

Als ik met Google Goggles over bijvoorbeeld dat stukje dat op frankrijk lijkt of dat mannetje met de hoge hoed heenga (is trouwens een programma voor Android om met afbeeldingen op google te zoeken) dan krijg ik France als eerste hit.
GTA: Paris! Oeh, dat zou ook een mooie setting zijn. Genoeg landmarks, metrosysteem aanwezig, water aanwezig, basejumpen van de Eifeltoren, Charles-de-Gaulle in de buurt. En er is een goed uitgangspunt voor missies gebaseerd op films als Ronin en The Bourne Identity. Jean Reno voor voiceacting van de hoofdpersoon! Oh, the possibilities.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 11-08-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:32
Als je Parijs interessant vind moet je "The Saboteur" eens spelen.

Dat is zegmaar GTA IV tijdens WWII in een bezet Parijs. Zit trouwens ook nog een leuk "gebouwen-klim-systeem" in ala Assassins Creed...

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Jaaaaren geleden eens een 30 minuten Vice city gespeeld en een enkele keer San Andreas, het hele stoere ganger sfeerstje vond ik gewoon zielig :X dus vlot mee gestopt.

Maar vorige week Gta 3, VC en SA gekocht bij de frs voor 10 euro, kon het niet laten liggen voor dat geld.
Maar wat is Gta 4 een enorme grote achteruitgang vergeleken met SA en VC, in SA heb je een megagroot landschap, zaakjes wat je kan kopen,vliegtuigen, en zoveel bakken sfeer.
Ik hoop echt dat Gta 5 meer de SA en VC kant weer opgaat, gewoon een goed verhaal, leuke characters en ditto verhaal. Niko Bellic, neef roman en vlad waren zo onwijs saai en gewoonweg geen flikker aan :X

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• monnick
  • Niet online
Volgens mij ben je veel te stoer voor GTA.

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
monnick schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:09:
Volgens mij ben je veel te stoer voor GTA.
Haha ja :P

Maar ik trekt dat Gangster gebeuren niet, ik zie al zoveel wannabe gangsters op straat met geleend goud/geld/kleren/auto's en dat soort gasten vind ik gewoon treurig.
Daarom trok SA in het begin ook niet, maar qua totale beleving is het gewoon leuker dan Gta4
Meer side missies, meer manieren om geld te verdienen, vliegtuigen, monstertrucks, vw buggy's. Als je dan naar Gta4 kijk is het wel een enorme stapt terug wat Gta4 doet. Kan weinig momenten bedenken dat ik denk "wat een gave missie was dat", alles deed zo standaard aan. SA heeft veel momenten die me bij blijven, daarom hoop ik dan de nieuwe Gta lekker over the top wordt :9~

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

motormuus schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Haha ja :P

Maar ik trekt dat Gangster gebeuren niet, ik zie al zoveel wannabe gangsters op straat met geleend goud/geld/kleren/auto's en dat soort gasten vind ik gewoon treurig.
Daarom trok SA in het begin ook niet, maar qua totale beleving is het gewoon leuker dan Gta4
Meer side missies, meer manieren om geld te verdienen, vliegtuigen, monstertrucks, vw buggy's. Als je dan naar Gta4 kijk is het wel een enorme stapt terug wat Gta4 doet. Kan weinig momenten bedenken dat ik denk "wat een gave missie was dat", alles deed zo standaard aan. SA heeft veel momenten die me bij blijven, daarom hoop ik dan de nieuwe Gta lekker over the top wordt :9~
De wereld van SA was gewoon gaaf. Met een hoovercraft die berg in de woestijn op (waar je nog eens een helikopter neer moest schieten) en dan met dat ding naar beneden zweven :+

Ik hoop echt dat 5 weer zo'n grote wereld krijgt...

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Was destijds met GTA3 ook , compleet nieuwe engine. GTA4 loopt ook inderdaad minder dan de voorgangers dit is vast wel opgelost met de volgende GTA PC game. Hij zal wel eerst helaas op de consoles komen en een maand of 8 later voor de PC.

Verder hoop ik dat we de SA "feeling" weer terug krijgen. Dus met een over-de-top grote map met off-road, dessert en erg mooie steden. San Andreas was gewoon briljant wat het free-roaming betreft. Deze map had alles en ik kon mij werkelijk uren vermaken door alleen maar rond te rijden of te vliegen.

Die mensen van Gamekings hebben nog niet zo heel lang geleden ook behoorlijk mysterieus gedaan over een eventueel vervolg van GTA. Ze wouden niet zeggen waar het over ging maar het kon te maken hebben met een vervolg op GTA, de perstrip ging destijds naar Miami.

[ Voor 21% gewijzigd door Metalbuster op 13-08-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324802

Ik hoop dat het gewoon een soort remake word van San Andreas dat was gewoon de beste GTA het hele spel was gewoon geniaal de sfeer, de grote gebieden om rond te rijden gewoon TOP!.
de mulitplayer (alleen bekend onder pc gamers door de samp mod) was ook gewoon schitterend gemaakt vanuit de eige fanbase van GTA zo had je warcraft mods, race tege elkaar, terretory wars, TDM's etc...
zou ik allemaal graag terugzien in een nieuwe GTA.

Over het realisme...
je mag een spel niet TE realistisch maken dat verknoeit de gameplay een beetje. Ik vond dat GTA daar een mooie gulde middeweg had gevonden.

• PiP0
Ik ben een voorstander van het realistische zoals in GTA IV, voor mij hoeft het niet zo cartoonesk. Ik heb uit verveling Saint's Row 2 maar weer eens geinstalleerd maar heb niet echt lang gespeeld. Leuk verhaal, ideeën zijn goed maar zo onrealistisch als wat. Je rijd in een tank maar wordt ondersteboven gereden door een politieauto. Ook dat je levensmeter weer stijgt als je even niet geraakt wordt vind ik niets. De wapens en de actie zijn daarentegen wel heel gaaf, ook dat je je gang ziet in elk gebied wat je bezit is een pluspunt. En natuurlijk de humor.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 324802 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:25:
Ik hoop dat het gewoon een soort remake word van San Andreas dat was gewoon de beste GTA
Zoals je hierboven al ziet zijn de meningen erg verdeeld. Ik vind de eerste GTA3 nogsteeds de leukste. Vice City was in sommige opzichten meesterlijk maar grafisch vond ik het (op de PC) veel te 'clean' ogen ofzo. De eerste GTA3 was wat schimmiger/waziger en had meer sfeer, wat misschien ook wel door de meesterlijke muziek en talkshows/commercials kwam. Vooral K-Jah radio was geweldig met uberrelaxte reggae muziek 8) Muzikaal was Vice City ook prima in orde met alle 80's hits d:)b

San Andreas heb ik net als Vice City nooit uitgespeeld. Ik ben vroegah redelijk into hiphop geweest, maar dat gangsta sfeertje in SA kon me niet echt boeien. Ook dat je steeds moest eten en trainen, en contacten moest onderhouden ging vervelen.

Bij GTA4 werkt dat laatste me nogsteeds op de zenuwen. Ik probeer de missies zoveel mogelijk te doen zonder extra dingen die alleen maar tijd kosten. Qua sfeer vind ik GTA4 dichtbij de sfeer in de eerste GTA3 komen, dus ik ben tevreden. En zoals met al dit soort spellen: je moet echt in het verhaal komen om het leuk te gaan vinden en verder te willen spelen. Met name door gebrek aan tijd kon GTA4 me 2 jaar geleden niet genoeg boeien, maar ik begin 'm nu steeds beter te vinden.

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
RonaldMcDonald schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:33:
Als je Parijs interessant vind moet je "The Saboteur" eens spelen.

Dat is zegmaar GTA IV tijdens WWII in een bezet Parijs. Zit trouwens ook nog een leuk "gebouwen-klim-systeem" in ala Assassins Creed...
Dat spel is niet te vergelijken met GTA. Leuk wel, maar totaal anders.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 15:03
Ben toevallig net in de vakantie GTA4 aan het spelen en wat mij betreft mag een nieuw swwl ook zeker meer richting GTA-SA. De missies in GTA4 zijn allemaal meer van het zelfde, rij van A naar B, maak alles dood op B en rij terug naar A en dat elke missie weer in meer of mindere mate (ok, dan breng ik het wat gechargeerd, maar you get the point :)). Als je dat vergelijkt met GTA-SA waar je missies hebt waar je bijvoorbeeld met een motorfiets een opstijgend vliegtuig in moet rijden via de nog openstaande achterklep, alles in het vliegtuig dood maken en een bom plaatsen en vervolgens er uit springen met je parachute maakt dat GTA4 toch wel erg saai is. Maar dat zit hem niet alleen in de missies, neem bijvoorbeeld alleen al de vrachtwagens. In GTA-SA kon je deze koppelen met een oplegger en daarmee lomp overal mee rond rijden. In GTA-4 zijn er wel vrachtwagens en opleggers, maar je kan ze niet eens koppelen (en dat kon zelfs in GTA1 al :) ). Komt op mij iig wat goedkoop over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261819

Dan zou je eens TBoGT moeten proberen. Deze uitbreiding heeft veel meer "over-the-top" aktie.

Hopelijk kun je in de nieuwe GTA een soort van jetpack gebruiken. Vond het altijd wel leuk om in de free-roam van gebouw naar gebouw te zweven met de parachute glitch, wat mensen afschieten, en snel weer weg. Helaas is deze glitch met een update verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363598

Van mij hoeft er niet persé een nieuwe wereld te komen, ik zou graag iets willen als GTA: San Andreas Stories dus een beetje vergelijkbaar met LC Stories en VC Stories. Dat het verhaal zich afspeelt voor de originele game (GTA SA dus) en dat je dan een ander character bent, bijvoorbeeld de broer van CJ in de tijd dat CJ nog in Liberty City zit. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311177

Anoniem: 31491 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:12:
[...]

GTA: Paris! Oeh, dat zou ook een mooie setting zijn. Genoeg landmarks, metrosysteem aanwezig, water aanwezig, basejumpen van de Eifeltoren, Charles-de-Gaulle in de buurt. En er is een goed uitgangspunt voor missies gebaseerd op films als Ronin en The Bourne Identity. Jean Reno voor voiceacting van de hoofdpersoon! Oh, the possibilities.
En de banlieues (buitenwijken) van Parijs, daar gaat het er best hard aan toe als het om criminaliteit gaat. Waren ook die rellen een tijd geleden.

Echt, een GTA: Paris zou heel vet kunnen worden. Believe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 21:21
Probleem is dan, dat als GTA 5 in Paris zou zijn dat je met een Franstalige stad zit. Voorheen was het in alle GTA's Amerika of Engeland as far as i know.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rynji schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:53:
Probleem is dan, dat als GTA 5 in Paris zou zijn dat je met een Franstalige stad zit. Voorheen was het in alle GTA's Amerika of Engeland as far as i know.
GTA 'Allo 'Allo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Denk dat het sowieso een Amerikaanse stad wordt eerlijk gezegd.

En misschien gaat het hele GTA idee op de kop en wordt het dit keer meer een soort MMORPG, dat zie ik nog wel gebeuren namelijk. Met RDR heeft Rockstar al wat geëxperimenteerd met online grote online werelden.

• PiP0
Over een stad wordt er al genoeg gespeculeerd, laten we eens een wensenlijstje maken.
Nu was laatst HEAT weer op tv en ik heb genoten van de beroemde bankoverval scene die zo mooi terugkwam in GTA IV. Toen kwam dus de volgende vraag in mij op:

Welke actiescene uit welke film mag er volgens jou best wel in de nieuwe GTA voorkomen?

Zelf zat ik te denken:

De "achtervolging met mini's" scene uit: The Italian Job
Zelfde film, maar dan de scene waarin ze een plafond opblazen zodat de kluis in hun boot valt, inclusief de achtervolginscene per boot in Venetië
De scene uit Oceans 12 waarin een (Nederlands) huis omhoog krikken om zo de beveiliging te omzeilen.
Genoeg actie in Die Hard 1/2/3

Vullen jullie maar aan.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

monnick schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:20:

En misschien gaat het hele GTA idee op de kop en wordt het dit keer meer een soort MMORPG, dat zie ik nog wel gebeuren namelijk. Met RDR heeft Rockstar al wat geëxperimenteerd met online grote online werelden.
Dat zit ook al in GTA IV :) Zij het in mindere maten.

[ Voor 3% gewijzigd door MoietyMe op 26-08-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Laatst online: 12-12-2021
monnick schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:20:

Dat zou ik jammer vinden, zowel in GTA IV en RDR vond ik het online maar niks. Het is en blijft voor mij een offline game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
GTA moet offline een volwaardige game zijn zolang ze de hackers online nog niet tegen kunnen houden. Heb in GTA IV regelmatig met een race oid meegedaan maar zodra er boten werden gespawned midden op de weg is de lol er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Een ding wat ik hoop: PhysX!

specs

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.