Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Sunny bijvoorbeeld heeft een hele slechte header-retentie. Spots ophalen in spotnet is dan ook (soms) heel vervelend. Spots komen helemaal nooit binnen, of dubbel, of je moet iedere dag even updaten. De dubbele posts in spotnet komen waarschijnlijk ook omdat spotnet vrij gevoelig is voor de volgorde waarmee headers ophaalbaar zijn bij de USP en de daadwerkelijke publicatie.
Astraweb heeft zeer goede header-retentie. Nooit problemen mee gehad. Ook nooit dubbele posts gehad sinds ik dit gebruik(bijna een jaar). Een block account van 25GB bij Astraweb kost iets van 8 euro. Je mag daar heel lang mee doen. Headers tellen (bijna) niet mee bij je verbruik bij Astraweb. Sommige tweakers gebruiken Astraweb ook als backup-server, bij mislukte downloads van een andere USP.
Je kan het beste de NZB's ophalen in spotnet , kiezen voor "NZB opslaan" onder instellingen. Die NZB dan opslaan in je watched folder van een aparte SAB installatie die download met een USP naar keuze. Als je namelijke spotnet alles laat downloaden ben je snel door je 25 GB van Astraweb heen.
Yippie kayak, other buckets!
Mocht je overigens wel alles in Spotnet willen doen, dan kan je gewoon een aparte server opgeven voor je headers en downloads (en eventueel uploads)
Overigens bedankt voor je post, maar volgens mij geef je eigenlijk geen antwoord op mijn vraag
[ Voor 48% gewijzigd door BtM909 op 17-09-2012 22:01 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Onder de schil van Spotnet zit immers toch ook gewoon Sabnzbd?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dat heb ik zelf ook zo ingesteld. Stel in spotweb => preferences => "URL to SABnzbd" het ip van de server in, doe dit voor beide installaties en dan kun je zowel vanaf de server als vanaf de desktop downloaden op de sabnzbd-service op de server.ThinkPadd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:45:
Ik weet dat Spotnet kan verbinden met een externe SABnzbd server. Maar is het ook mogelijk om op m'n server Spotnet te draaien, en op m'n desktop ook, en dat als ik op m'n desktop iets aanklik om te downloaden, en dat hij het dan op m'n server daadwerkelijk gaat downloaden?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nadeel is dan wel dat dit heel erg Nederlands is allemaal. Zijn er alternatieven die (in verhouding) net zo groot zijn als Spotnet om ook de Amerikaanse markt te kunnen voorzien?
Er zijn een paar grotere nzb sites, die sickbeard zeg maar ook gebruikt, verder weet ik niet of er echte programma's zijn zoals spotnet.Melkunie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:42:
Stel ik wil een eigen bestand verspreiden via nieuwsgroepen. Ik kan deze dan uploaden en vervolgens spotten op Spotnet.
Nadeel is dan wel dat dit heel erg Nederlands is allemaal. Zijn er alternatieven die (in verhouding) net zo groot zijn als Spotnet om ook de Amerikaanse markt te kunnen voorzien?
Verwijderd
Ik gebruik SABnzdb als newsreader. Wordt er na het downloaden ook automatisch geupload zoals bij bittorrent? Of is het iets compleet anders?
Hier kun je praktisch alle antwoorden op je vragen over het gebruik van usenet terugvinden.
Dit topic gaat puur over Spotnet, je bericht is derhalve tamelijk offoptic
[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 12-10-2012 15:27 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Kompleet wat anders. Je upload met usenet niet na of tijdens een download.Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:17:
Ik ben vrij nieuw met nieuwsgroepen.
Ik gebruik SABnzdb als newsreader. Wordt er na het downloaden ook automatisch geupload zoals bij bittorrent? Of is het iets compleet anders?
Verwijderd
Al helemaal doorgelezen, had alleen deze vraag nog :-)KillerBee schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:26:
@Dopdop: http://www.binaries4all.nl/
Hier kun je praktisch alle antwoorden op je vragen over het gebruik van usenet terugvinden.
Dit topic gaat puur over Spotnet, je bericht is derhalve tamelijk offoptic
Helemaal geen upload aanwezig dus! Mooi!
En excuses :-)
Heb er gisteravond even naar gekeken, maar jij hebt het helaas over Spotweb en ik bedoel Spotnet (De applicatie dus, niet de website die je zelf kan hosten).Matis schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Dat heb ik zelf ook zo ingesteld. Stel in spotweb => preferences => "URL to SABnzbd" het ip van de server in, doe dit voor beide installaties en dan kun je zowel vanaf de server als vanaf de desktop downloaden op de sabnzbd-service op de server.
In spotnet kan ik de instellingen niet aanpassen zodat hij een andere sabnzbd pakt helaas
Heeft er iemand enig idee of deze tool nog ergens beschikbaar is of dat er een alternatief is? Ik heb de oorspronkelijk poster een bericht gestuurd maar nog niks vernomen.Kard schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:51:
Inmiddels heeft dit project geleid tot een werkende spottool:
[afbeelding]
Dit programma kan gebruikt worden om spotten te automatiseren, maar ook om Spotnet-gerelateerde tests/experimenten uit te voeren of gewoon als no-nonsense manier om cross-platform spots te plaatsen (voor mensen die niet van GUI's houden).
Ik geloof dat de maatregelen tegen massaspam in Spotnet niet erg solide zijn, dus heb ik besloten het niet publiek te distribueren om te voorkomen dat het gereedschap wordt voor het soort lui dat achter de Spotplanet-aanval zat. Indien iemand interesse heeft in dit programma, neem a.u.b. contact met mij op via een privébericht.
Ik gebruik dat tooltje van Kard al een paar jaar, bevalt uitstekend hier. Een alternatief is via de website Spotplanet. Werkt ongeveer vergelijkbaar met het tooltje van Kard. Alleen nu via een speciale link op die website i.p.v. een lokaal programma'tje. Ook daarbij dien je even een mail te sturen voordat je aan de slag kunt met jouw account.Wesley schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:49:
[...]
Heeft er iemand enig idee of deze tool nog ergens beschikbaar is of dat er een alternatief is? Ik heb de oorspronkelijk poster een bericht gestuurd maar nog niks vernomen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Download met spotnet de nzb en sla deze in een map op de server opThinkPadd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:18:
[...]
Heb er gisteravond even naar gekeken, maar jij hebt het helaas over Spotweb en ik bedoel Spotnet (De applicatie dus, niet de website die je zelf kan hosten).
In spotnet kan ik de instellingen niet aanpassen zodat hij een andere sabnzbd pakt helaas
en laat sabnzbd op de server deze map bewaken doe hetzelfde met spotnet op de server
Verwijderd
Of zoThinkPadd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:45:
Ik weet dat Spotnet kan verbinden met een externe SABnzbd server. Maar is het ook mogelijk om op m'n server Spotnet te draaien, en op m'n desktop ook, en dat als ik op m'n desktop iets aanklik om te downloaden, en dat hij het dan op m'n server daadwerkelijk gaat downloaden?
open settings.xml
WinXP
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet
WinVista & Win7
C:\ProgramData\Spotnet
Vul bij de volgende dingen je SABnzbd gegevens in:
localhostverander localhost naar het ip adres van de computer waar SABnzbd op draait.
verander 8090 naar de poort waar SABnzbd op draait.
Vul hier de gebruikersnaam in waarmee je op SABnzbd inlogt.
Vul hier het password in waarmee je op SABnzbd inlogt.
Vult hier de API sleutel in de je kan vinden in je SABnzbd config.
Start Spotnet op, en je spotnet is gelinkt aan je SABnzbd op een externe bak.
http://www.spot-net.nl/kb/article.php?a=148
Enige wat je moet doen is de downloadknop van spotnet veranderen in nzb opslaan. Ik heb het ook zo.
Ik gebruik Spotnet om te downloaden, ik haal een lekkere snelheid van 10,8mb/s.
All is well! Zou je denken... Als ik namelijk download slipt mijn gehele netwerk dicht.
Mijn download gaat nog lekker door met z'n 10mb/s maar de rest van het netwerk is zó traag dat Edge op m'n iPhone nog sneller is...
Ik vraag me dus af, doe ik wat fout met spotnet? Of licht het toch aan m'n netwerk?
Beetje OT natuurlijk, maar mijn WiFi router vindt het ook niet leuk als er op volle snelheid wordt geleeched. Heb zelf de TP-Link 1043 en die heb ik gecapt op 40 Mbit. Zo blijft mijn bedrade en WiFi netwerk stabiel (overhitting is meen ik bij mij het euvel).hostler schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:48:
.....
Ik vraag me dus af, doe ik wat fout met spotnet? Of licht het toch aan m'n netwerk?
Overigens ben ik sinds de teloorgang van FTD ook een Spotnet gebruiker en een uitzondering daargelaten uitermate tevreden. Het gemak en aanbod dat door de community dagelijks bij elkaar wordt gebracht overtreft zonder meer de sporadische ergernis.
Verwijderd
Zijn er goede costum filters in omloop? Of zijn deze niet nodig?
Welke newsserver is aan te raden betaalbaar natuurlijk.
Meer mensen die dat probleem hebben, het gebeurt ook gewoon bij nieuwe spots.
- Custom filters zul je niet zo nodig hebben, standaard filters zijn prima en filters zijn heel makkelijk te makenVerwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:40:
Vanavond wil ik spotnet gaan proberen, sinds de ouwe ftd niet meer gedownload via newsservers.
- Welke provider heb je? Als je op een behoorlijk snelle lijn zit, kan ik je easyusenet (Nederlands) of supernews (Amerikaans) aanraden. Ik zit zelf al 3 jaar bij Easyusenet en nooit problemen gehad.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik ondervind geen hinder als mijn 120Mbit lijn wordt volgetrokken icm een DLink-655. Wel als er flink wordt geupload, maar dat is mede doordat ik transmission op de server beetje te hoge waardes heb ingesteld voor snelle download. Op de pc met utorrent default settings heb ik daar weer minder last van.XeNoBiTe schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:56:
[...]
Beetje OT natuurlijk, maar mijn WiFi router vindt het ook niet leuk als er op volle snelheid wordt geleeched. Heb zelf de TP-Link 1043 en die heb ik gecapt op 40 Mbit. Zo blijft mijn bedrade en WiFi netwerk stabiel (overhitting is meen ik bij mij het euvel).
Overigens ben ik sinds de teloorgang van FTD ook een Spotnet gebruiker en een uitzondering daargelaten uitermate tevreden. Het gemak en aanbod dat door de community dagelijks bij elkaar wordt gebracht overtreft zonder meer de sporadische ergernis.
Ik gebruik de customfilters van kokkie (kan je gewoon zoeken in spotnet). Ik vind het wel handig, hoef niet zelf aan te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:40:
Vanavond wil ik spotnet gaan proberen, sinds de ouwe ftd niet meer gedownload via newsservers.
Voor newsserver moet je hier even kijkje nemen Newsservers met binaries [Deel 12]
[ Voor 23% gewijzigd door 330d op 27-11-2012 17:13 ]
Verwijderd
Ik heb een adsl lijn 20mb. Wat zou je aanraden moet stabiel zijn en niet al te duur.BeefHazard schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:47:
[...]
- Custom filters zul je niet zo nodig hebben, standaard filters zijn prima en filters zijn heel makkelijk te maken
- Welke provider heb je? Als je op een behoorlijk snelle lijn zit, kan ik je easyusenet (Nederlands) of supernews (Amerikaans) aanraden. Ik zit zelf al 3 jaar bij Easyusenet en nooit problemen gehad.
Hier dus eigenlijk off-topic, maar ik zou een gratis weekje Sunny Newsnet nemen. Kan je kijken of het wat is.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:40:
Laat maar, fout van mijn kant. Wist niet dat de hoeveelheid verbindingen van Spotnet op 3 moest en SAB op 5. Dacht, aangezien ik alles met SAB download deze gewoon op 8 kon staan.
[ Voor 37% gewijzigd door Joster op 17-12-2012 22:27 ]
In de achterliggende Sabnzbd+ is het prima mogelijk om onder settings (http://localhost:8090/#/config/server) een backup server toe te voegen, echter, bij een restart van Spotnet worden deze gegevens weer overschreven met de instellingen van Spotnet.
De locatie hiervan is: C:\ProgramData\Spotnet\servers.xml en het aanpassen hiervan heeft wel tot gevolg dat Sabnzbd+ deze gegevens overneemt (aantal threads verhogen bijvoorbeeld, neemt Sabnzbd+ perfect over)
Maar omdat in dit bestand maar 1 provider in te voeren is worden bij elke restart alleen deze gegevens geimporteerd en de backup server verwijderd..
(De rechten van het bestand zo instellen dat deze niet overschreven mag worden geeft als resultaat dat Spotnet er iig niet mee kan knoeien)
Kan me niet voorstellen dat er tegenwoordig meer mensen met dit probleem zitten dus bij deze mijn vraag hoe men dit opgelost heeft?
Ik zoek dus eigenlijk het bestand waar Sabnzbd+ zijn server instellingen naartoe schrijft zodat ik deze op alleen-lezen in kan stellen OF een manier zodat in het servers.xml bestand ook backup servers toevoegd kunnen worden
[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 25-12-2012 01:44 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Verwijderd
Maar ik vermoed dat je sabnzbd los kan installeren op je pc en dan in spotnet aangeven dat je nzb bestanden wil downloaden en dan aangeven aan windows dat hij deze met jouw geinstalleerde sabnzbd wilt uitvoeren. Dan zou het moeten lukken.
Bij de instellingen van spotnet gebruik je dan "nzb opslaan" ofzo, en je zet dat de nzb van spotnet in de bewaakte map van je externe sab.
Verder kan je je externe sab zo configureren als je zelf wil, ook met backup servers.
Ninja...
Deze template file is C:\Users\All Users\Spotnet\sabnzbd.ini (w7) die moet je aan kan passen. Deze wordt door de door spotnet gestarte sab instantie gebruikt. Spotnet vult alles wat tussen blokhaken staat in. een deel daarvan komt weer uit settings.xmlSmiGueL schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:41:
Sinds de toename van de takedowns is het tegenwoordig bijna noodzakelijk om een backup usenetprovider te hebben. Nu krijg ik het echter niet voor elkaar om deze in Spotnet/Sabnzbd in te stellen..
In de achterliggende Sabnzbd+ is het prima mogelijk om onder settings (http://localhost:8090/#/config/server) een backup server toe te voegen, echter, bij een restart van Spotnet worden deze gegevens weer overschreven met de instellingen van Spotnet.
De locatie hiervan is: C:\ProgramData\Spotnet\servers.xml en het aanpassen hiervan heeft wel tot gevolg dat Sabnzbd+ deze gegevens overneemt (aantal threads verhogen bijvoorbeeld, neemt Sabnzbd+ perfect over)
Maar omdat in dit bestand maar 1 provider in te voeren is worden bij elke restart alleen deze gegevens geimporteerd en de backup server verwijderd..
(De rechten van het bestand zo instellen dat deze niet overschreven mag worden geeft als resultaat dat Spotnet er iig niet mee kan knoeien)
Kan me niet voorstellen dat er tegenwoordig meer mensen met dit probleem zitten dus bij deze mijn vraag hoe men dit opgelost heeft?
Ik zoek dus eigenlijk het bestand waar Sabnzbd+ zijn server instellingen naartoe schrijft zodat ik deze op alleen-lezen in kan stellen OF een manier zodat in het servers.xml bestand ook backup servers toevoegd kunnen worden
je kan (de laatste) sab ook los installeren en de nzb bestanden laten openen, of deze via de api benaderen. het voordeel van de api is dat je in spotnet ook nog de voortgang van het downloaden kunt volgen. Spotnet los installeren heeft wat mij betreft de voorkeur.
[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 25-12-2012 12:15 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja hier had ik ook al aan gedacht (vlak nadat ik bovenstaande gepost had, maar m'n pc stond al uitjmk schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:59:
Je kan het beste niet de interne sab van spotnet gebruiken, maar een externe sab-installatie.
De hiervoor gegevens oplossingen waren volgens mij alleen voor een aparte server, niet voor op dezelfde pc
Dat is niet 100% waar omdat ik sinds een week Spotnet 1.8.1.1 heb draaien.Voordeel is dat je dan ook een nieuwere, betere versie van sab gebruikt.
Dit is een custom versie gebaseerd op de nieuwste SABnzbd 0.7.7
Volgens mij is deze gewoon met de API aan te sturen dan, maar dit zoek ik nog wel ff uitBij de instellingen van spotnet gebruik je dan "nzb opslaan" ofzo, en je zet dat de nzb van spotnet in de bewaakte map van je externe sab.
(In settings.xml het poortnummer veranderen naar die van SABnzbd.v2, username+password van SABnzbd.v2 gebruiken en de API sleutel van SABnzbd.v2 invullen zou moeten werken als ik het goed begrijp
Iig bedankt voor bovenstaande input
Deze zijn zoals ik hier ook al meldde simpel te 'overrulen' door het bestand servers.xml de schrijfrechten te blokkeren. Hierdoor kun je zo veel threads instellen als je wilt (dus niet percé de 2, 6, 10 of 14 zoals in Spotnet alleen maar mogelijk is)Marzman schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:16:
Ik vind de sabnzb van Spotnet wel prima. Het is wel jammer dat als je daarin instellingen wijzigd Spotnet deze weer overschrijft inderdaad.
Edit:
SABnzbd+ apart geinstalleerd, poortnummer hiervan en in de settings.xml van Spotnet aangepast, de API key ingevoerd en het draait als een trein!
i.p.v. Spotnet start ik nu gewoon een een .bat file (die Spotnet & SABnzbd tegelijk opent)
[ Voor 38% gewijzigd door SmiGueL op 26-12-2012 03:25 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
sab kun je ook gewoon als service installeren. kost te nul cpu time wanneer die niets doetSmiGueL schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:32:
[...]
Edit:
SABnzbd+ apart geinstalleerd, poortnummer hiervan en in de settings.xml van Spotnet aangepast, de API key ingevoerd en het draait als een trein!
i.p.v. Spotnet start ik nu gewoon een een .bat file (die Spotnet & SABnzbd tegelijk opent)
Het "enige" dat je kunt instellen is een (eventueel) andere server voor de headers. Maar daar blijft het zo'n beetje bij.Joster schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:00:
Maar hoe kan je dan in spotnet op verschillende servers zoeken? Of kan dat helemaal niet?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik laat SABnzbd en Sickbeard inmiddels gewoon opstarten gelijk met Windows.fish schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:04:
sab kun je ook gewoon als service installeren. kost te nul cpu time wanneer die niets doet
Alles draait toch op een SSD, dus je merkt er qua boottijd ook weinig niets van.
Als ik Spotnet vervolgens open draait de achterliggende SAB al (Ik heb Sickbeard sinds een week of wat draaien, maar gezien er momenteel toch geen nieuwe series meer zijn deze altijd handmatig opgestart ivm testen van indexers enz.)
Je kunt dus in servers.xml de threads voor het ophalen van de headers wel verhogen.
Op 4 threads zou Spotnet alles dus in theorie 2x zo snel alles geladen hebben XD (mits je internetlijn dit voltrekt)
Maargoed denk dat dit alleen werkt als je niet vaak update (omdat er anders te weinig blokken zijn om over de threads te verdelen) maar hier heb ik nog geen benchmarks mee kunnen uitvoeren
[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 26-12-2012 17:17 ]
Verwijderd
Hoe komt het dat posts/spots aangemeld op spotnet verminkt worden en niet meer kunnen worden gehaald.
terwijl posts die niet zijn aangemeld op spotnet daar geen last van hebben?
Ik denk niet dat er een reactie zal komen van Drazix gezien de datum van zijn laatste reactie, ruim een jaar geleden; Verwijderd in "Spotnet, wat vinden we ervan?"Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:30:
Drazix,
Hoe komt het dat posts/spots aangemeld op spotnet verminkt worden en niet meer kunnen worden gehaald.
Testing, one, two ...
Dat is toch een inkoppertje of niet ?Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:30:
Drazix,
Wat probeer je te bereiken met deze vraag ?
Verwijderd
Wat is eigenlijk de officiële website van Spotnet?
Er bestaat geen officiële website. Ik download het altijd van http://www.spot-net.nl/.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:26:
Heb Spotnet gedownload 1.8v begint mijn antivirus te schreeuwen.
Wat is eigenlijk de officiële website van Spotnet?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Ik probeer helemaal niks te bereiken.fish schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:28:
[...]
Dat is toch een inkoppertje of niet ?
Wat probeer je te bereiken met deze vraag ?
wil alleen de visie van Drazix hierop weten, het gaat toch om de goede naam van spotnet.
aangezien ik nergens de mogelijkheid heb voor een PM. doe ik het maar zo
Verwijderd
dan heb ik pechhardware-lover schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:05:
[...]
Ik denk niet dat er een reactie zal komen van Drazix gezien de datum van zijn laatste reactie, ruim een jaar geleden; Verwijderd in "Spotnet, wat vinden we ervan?"
Bijna alle downloads die ik aanklik gaan tot 20Kb snelheid, waarna ze allemaal mislukken.
Soms is er een film die wel gewoon normaal gedownload wordt, maar over het algemeen mislukt alles.
Ik gebruik spotnet i.c.m. supernews.
Meer mensen dit probleem?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heeft 't niet met dit te maken nieuws: Usenet-zoekmachine Nzbmatrix sluit zijn deuren in combinatie met je newsprovider?Dennis_k schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:19:
Ik heb sinds kort een raar probleem.
Bijna alle downloads die ik aanklik gaan tot 20Kb snelheid, waarna ze allemaal mislukken.
Soms is er een film die wel gewoon normaal gedownload wordt, maar over het algemeen mislukt alles.
Ik gebruik spotnet i.c.m. supernews.
Meer mensen dit probleem?
Die url zegt:cjdijk schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 06:18:
Ja inderdaad zoals BtM909 aangeeft, het heeft te maken met die "takedown requests". De Amerikaanse filmproducenten versturen ze massaal naar Amerikaanse payservers zodat de betreffende spots corrupt gemaakt worden, waardoor je ze niet gerepareerd krijgt. Gelukkig hebben ze geen invloed op Europese payservers, daar gelden de Amerikaanse wetten niet. Daar ligt ook jouw oplossing, kies een Europese payserver. Een lijstje kun je in dit topic vinden (onderaan pagina 70).
Ik gebruik Eweka, betekent dit dan dat ik ook last kan krijgen van die takedown requests? Ik gebruik Eweka nu al wel een lange tijd en vind het opzich wel handig verder en niet heel duur (€7,50/maand) maar merk af en toe wel dat ik sommige dingen niet volledig kan downloaden (zowel op Spotnet niet als via GrabIt niet)."On the other side of the spectrum, these USPs are not actually European according to our definition (This means they are subject to the DMCA): Aeton - BudgetNews - Disputo - Eweka - Firstload - Hitnews - Illiminews - Iload - Ixinews - Just4today - NewsSurfer - Prepaid-usenet - Simonews - SnelNL - Surfino - Usenext - Xennews - XLUsenet - Z51"
Nu is in het Newsservers topic een plaatje gepost waarin te zien is waar elke nieuwsgroep zijn/haar dingen vandaan haalt. Is het dan zo dat alle servers die het van globale providers halen, direct ook onderhevig kunnen zijn aan deze takedowns?
Eweka heeft dus ook gewoon last van de takedowns en de content wordt ook keurig verwijdert door Eweka. Eweka is trouwens onderdeel van Highwinds Media en gebruikt ook die servers. Dus in feite verwijdert Highwinds Media die content.
[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 06-02-2013 12:23 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Edit: Even wat feiten.
Based on data gathered during years 2003-2004, article delays on a fully functional news
servers usually do not exceed several minutes. Ie. 50% of articles sent anywhere in the world
will be available for reading at any other news server within few minutes and 90% of them –
within one hour.
Bron: http://www.measurement.sk/2005/S1/Surmacz.pdf
Dan zitten we nu in 2013, dus mijn verwachting is dat de meeste data gewoon real-time doorgestuurd wordt naar andere servers en daar vrijwel direct arriveert.
[ Voor 51% gewijzigd door Tsurany op 06-02-2013 12:38 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb dit op zowel de normale verbinding (119) als op de SSL verbinding (563).
In Spotnet zie ik eerst het scherm, "Verbinding maken" en daarna "Zoeken naar spots", waarna ik de 403 error krijg.
Soms loopt Spotnet wel door en krijg ik na het "Zoeken naar spots" de melding "XXX spots gevonden"
Hierna probeert Spotnet de headers binnen te halen en krijgt dan alsnog de 403 error.
Als ik een een NZB download via een andere manier en deze in SabNZB zet, dan download deze wel gewoon op volle snelheid. van dezelfde server op SSL.
(ik gebruik overigens NIET de SabNZB in Spotnet, maar een apparte).
Qua verbinding lijkt er volgens SabNZB dus niets aan de hand, maar Spotnet blijft 403 geven.
> ping news.newsgrabber.nl
PING news.newsgrabber.nl (91.223.220.40): 56 data bytes
64 bytes from 91.223.220.40: seq=0 ttl=58 time=3.046 ms
64 bytes from 91.223.220.40: seq=1 ttl=58 time=3.033 ms
64 bytes from 91.223.220.40: seq=2 ttl=58 time=3.030 ms
64 bytes from 91.223.220.40: seq=3 ttl=58 time=3.001 ms
^C
--- news.newsgrabber.nl ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 3.001/3.027/3.046 ms
Ik ben nog op zoek gegaan naar evt log files van Spotnet, maar kan die niet vinden, dus neem aan dat die niet gegenereerd worden?
Ik gebruik Windows 7, 64bit en Spotnet 1.8.1
Aan mijn systeem en programma's is niets veranderd!
Iemand enige idee? En heeft toevallig iemand hetzelfde met Newsgrabber.nl?
Op het Spotnet forum lees ik alleen dat dit aan de provider zou liggen, dus ik heb ook al een ticket bij Newsgrabber aangemaakt, maar nog geen reactie gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 08-02-2013 10:27 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Dat had ik al gelezen ja, maar ik kan Spotnet 1.8.1.1 nergens vinden.tweaker2010 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:46:
Heb je geen last van het ExternalSigning probleem?
Spotnet.nu is offline en op SpotX.nu werkt de link niet meer.
Alle overige versies welke ik vind zijn 1.8.1 en niet 1.8.1.1
Overigens... Gister avond werkte Spotnet gewoon en vanmorgen niet meer.
Dus waarom ik daar dan ineens last van zou hebben weet ik ook niet.
---edit---
Eindelijk een werkende versie gevonden van 1.8.1.1... duurde ff
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?t=5773
Probleem lijkt nu opgelost.
Happy leaching
[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 08-02-2013 11:45 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Vampire DiariesMagsel schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:46:
Dat zou zo maar kunnen dat die corrupte bijgewerkt worden, want anders zou sunnyusenet daar volgens mij geen last van moeten hebben. En er is iig 1 serie (weetnie of ik de naam mag noemen) waarvan de bestanden steeds corrupt zijn.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
ArrowMagsel schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:46:
Dat zou zo maar kunnen dat die corrupte bijgewerkt worden, want anders zou sunnyusenet daar volgens mij geen last van moeten hebben. En er is iig 1 serie (weetnie of ik de naam mag noemen) waarvan de bestanden steeds corrupt zijn.
Kent iemand dit verschijnsel? En zo ja, is er wat aan te doen?
En zijn er ook partijen die minder of geen gehoor geven aan takedowns? Of doet iedereen dat omdat je dan je eigen graf graaft omdat je dan boetes en lawsuits op je dak krijgt?Tsurany schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:19:
"Globale providers" zijn resellers. De partijen daar achter hebben geen eigen servers maar gebruiken gewoon de servers van de resellers. Als iets bij XSNews verwijdert wordt dan hebben alle resellers van XSNews die content dus ook niet meer.
Eweka heeft dus ook gewoon last van de takedowns en de content wordt ook keurig verwijdert door Eweka. Eweka is trouwens onderdeel van Highwinds Media en gebruikt ook die servers. Dus in feite verwijdert Highwinds Media die content.
Masterchef Australia: The ProfessionalsMagsel schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:46:
[ Voor 50% gewijzigd door Booth op 21-02-2013 23:51 ]
Doet het altijd weer perfect.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Wie zijn ze? Ik denk dat je Spotweb en Spotnet door elkaar haalt.G.Scholtens schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:13:
Waarom kan ik eigenlijk nog steeds de spotnet applicatie in windows gebruiken. Ik dacht de ze ermee zouden stoppen?
Achter spotnet zit niet een ze of organisatie, spots komen gewoon vanaf usenet, dat decentrale was juist de reden waarom het zo opgezet is.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
http://i.imgur.com/1mMFAqI.png
Kun je wat leuks mee doen met o.a. OblyTile
Andere downloads doen het wel, het zal dus aan de content van de bewuste download liggen... Wat doe ik verkeerd.
Ik vraag me dus af hoe ik dit probleem nu kan oplossen want heb vaker het internet afgezocht maar nooit wat over mijn problemen gevonden?
Misschien kan iemand mij hier verder helpen met dit probleem.
*oja provider is ziggo
/▌
Dat krijg je vanzelf bij een decentraal systeem. Niks aan te doen. een gecentraliseerd systeem wordt aangevallen door anti-hollywood-piracy, een decentraal systeem krijg te maken met trollen, spammers en virussen.Marzman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:40:
Het is dramatisch wat reacties betreft. Op FTD was het nog een leuke extra waar je wat informatie uit kon halen en wat waardering richting de poster kon uiten en in het begin was het op spotnet wel ok. Maar nu zit het op een niveau dat er alleen nog gescholden en getrolled wordt.
spot-net client werkt hier overigens niet meer. Die geeft out of memory, denk door te veel reacties in database of zo. Spot-lit werkt wel, maar hapert af en toe heel raar op mijn xp machine.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Meh consistent aan je blacklist toevoegen. ik moet zeggen dat dat het een stuk rustiger maakt. en zoveel zijn het er naar verhouding niet. het zijn er maar een paar die echt de kroon spannen die kennelijk elke kaar een andere naam gebruiken, gelukkig block je op id en niet op naamMarzman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:40:
Het is dramatisch wat reacties betreft. Op FTD was het nog een leuke extra waar je wat informatie uit kon halen en wat waardering richting de poster kon uiten en in het begin was het op spotnet wel ok. Maar nu zit het op een niveau dat er alleen nog gescholden en getrolled wordt.
en ook alle zeikers, "heb je geen nedererlandse ondertiteling" hoppa op de blacklist
schelden, etc -> blacklist.
nu oogt het gewoon ok, ik zie een paar bedankjes, verzoekjes en voor de rest, swa
Helaas is Kaj7 bijv door die randebielen vertrokken, heel erg zonde.
Voor de ondertitel zeikers, schaam je!
[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 02-06-2013 22:22 ]
Als iemand dan een goede inhoudelijke vraag stelt, en iemand anders een goed antwoord, dan zullen die hoge scores hebben.
Wanneer iemand een waardeloze reactie geeft, zal die heel veel minkudo's hebben. Ik negeer zo'n reactie meestal.
Aan de andere kant, als een poster ophoudt te posten omdat hij veel negatieve reacties krijgt, dan is dat hetzelfde als wanneer een fietser zijn fiets gaat verkopen omdat het wel eens regent. There will always be assholes.
Als het altijd zou regenen zou ik ook mijn fiets verkopen.jmk schreef op maandag 03 juni 2013 @ 06:38:
Aan de andere kant, als een poster ophoudt te posten omdat hij veel negatieve reacties krijgt, dan is dat hetzelfde als wanneer een fietser zijn fiets gaat verkopen omdat het wel eens regent. There will always be assholes.
Net NZBEE geprobeerd omdat ik zag dat SRT daar naar overgestapt was, ziet er best goed uit. Schijnbaar had ik er ook een account wat ik dan wel weer twijfelachtig vind want ik heb er nooit geregistreerd.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 03-06-2013 08:34 ]
/▌
Heb er weinig last van. Gewoon negeren of blacklisten die handel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zijn er alternatieven dan spotnet voor de nzb-tjes waar goeie zoekopties op zitten ?
Heb de zeikerds nooit begrepen om NL subs, je maakt toch je eigen filters aan ? Zie je vanzelf dingen niet meer zonder NL subs...
Hoe meer spots hoe beter!
[ Voor 4% gewijzigd door Sneeuwhond op 25-06-2013 02:38 ]
nzbs.org enzo ?SnoVVdog schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 02:32:
Ik mis Kaj7 zijn posts, ik zoek juist x264 films in 720p of 1080p met ENG subs.
Zijn er alternatieven dan spotnet voor de nzb-tjes waar goeie zoekopties op zitten ?
Heb de zeikerds nooit begrepen om NL subs, je maakt toch je eigen filters aan ? Zie je vanzelf dingen niet meer zonder NL subs...
Hoe meer spots hoe beter!
Sorry hoor maar Kaj7, ramt ook werkelijk alles als "zijn" spot op spotnet. Af en toe NL ondertitels selecteren terwijl dat helemaal niet zo is. Nee vond het geen kwaliteits-spotter. Al mochten sommige spots van hem er wel zijn. Heb hem meerderemaals vervloekt als ik 70GB binnen slurpte met Nederlandse ondertitels, terwijl die er gewoon niet bijzaten.fish schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:17:
[...]
Meh consistent aan je blacklist toevoegen. ik moet zeggen dat dat het een stuk rustiger maakt. en zoveel zijn het er naar verhouding niet. het zijn er maar een paar die echt de kroon spannen die kennelijk elke kaar een andere naam gebruiken, gelukkig block je op id en niet op naam
en ook alle zeikers, "heb je geen nedererlandse ondertiteling" hoppa op de blacklist
schelden, etc -> blacklist.
nu oogt het gewoon ok, ik zie een paar bedankjes, verzoekjes en voor de rest, swa
Helaas is Kaj7 bijv door die randebielen vertrokken, heel erg zonde.
Voor de ondertitel zeikers, schaam je!
Kwaliteits-docu's wil ik best kijk zonder NL ondertitels, maar 9/10 series is het niet waard om inspanning voor te doen.
Dat heb ik dan nooit meegekregen/meegemaaktPractics schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 02:54:
[...]
Af en toe NL ondertitels selecteren terwijl dat helemaal niet zo is.
Vind het zelf maar vervelend, er gaat vaak wat verloren in de vertaling of de NL sub klopt niet bij de spraak.
Snap niet dat mensen zeggen dat hij troep post, hij spot juist alleen de kwaliteit (scene) releases. ipv, broddelwerkjes van een hobbyist.
[ Voor 25% gewijzigd door Sneeuwhond op 25-06-2013 03:35 ]
Kaj7 deed niets anders dan melden wat al gepost was in de nieuwsgroepen, wat dat betreft klopt de titel als spotter dus uitstekend. Als je andere bronnen gebruikt i.p.v. Spotnet e.d., dan weet je al wat er aan zit te komen voordat het überhaupt al in de nieuwsgroepen staat of via torrents beschikbaar is, dus weet je waar je op moet letten. Kaj7 deed dan meestal niets anders dan het te spotten als het dan ook in de nieuwsgroepen terecht was gekomen en daarbij te vermelden wat er in een nfo bestand geschreven stond. Klopte het daarin niet dan klopte ook zijn informatie niet. Zelden kwam er een spot als upload van Kaj7 af, hij was niets anders dan een doorgeefluik voor jullie, als je dat niet in de gaten had dan begreep je de hele opzet van Kaj7 niet, ik vond trouwens dat ie het nog best lang heeft uitgehouden daar.Practics schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 02:54:
[...]
Sorry hoor maar Kaj7, ramt ook werkelijk alles als "zijn" spot op spotnet. Af en toe NL ondertitels selecteren terwijl dat helemaal niet zo is. Nee vond het geen kwaliteits-spotter. Al mochten sommige spots van hem er wel zijn. Heb hem meerderemaals vervloekt als ik 70GB binnen slurpte met Nederlandse ondertitels, terwijl die er gewoon niet bijzaten.![]()
Kwaliteits-docu's wil ik best kijk zonder NL ondertitels, maar 9/10 series is het niet waard om inspanning voor te doen.
Aan jou reactie te zien denk ik dat je ook een plekje verworven hebt op menig blacklist in spotnet
Testing, one, two ...
Soms is het handig om te weten of een download wat is, maar het is zeker lastig dat je tegenwoordig niet alleen de trollen moet blocken maar ook de kudde die daar elke keer weer op reageert...AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:30:
Lezen jullie comments? Ik heb ze uitgevinkt bij het synchroniseren zodat ik ze niet eens zie!
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Heb wel nog steeds vaker last dat af en toe een hoop oudere post opgehaald worden als nieuwe post (meestal tot een dag of 10 terug), ook als je dan de lijst sorteert op datum, dan staan die oudere dus boven die van vandaag. Is wel vervelend, geen idee of dat nu puur ligt aan mijn provider (sunny), of er toch iets niet helemaal lekker zit in spotnet.
Moet idd wel bekennen dat ik er weinig meer gebruik van maak.
Gebruikte m vooral voor series en films, maar aangezien de meeste snel weer weg zijn door een take-down heb je daar de torrents voor nodig.
Ik denk dat op de lange termijn de torrents wel degelijk gaan winnen. (als dat al niet zo is)
Maar wat Spotnet betreft... er was ooit sprake van een grote update maar die is er helaas nooit meer gekomen. Gelukkig werkt het tot nu toe allemaal nog problemen maar een update zou toch wel handig zijn denk ik zo
Je gebruikt EwekaRockvee2 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:11:
Werkt spotnet niet meer, krijg geen nieuwe posts meer na donderdagavond, hij zegt , geen nieuwe spots gevonden.
Even de mail van ewaka lezen die je hebt gehad. ze hebben hernummerd. je moet de spotnet db files even wegpleuren en spotnet opnieuw starten
takedonws,
sabnzbd kijkt elke uur oid dus geen last van takedowns. vaak 4 versies voor elke aflevering
[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 31-08-2013 20:27 ]
Is er weer een verschuiving gaande (zoals een tijdje terug van FTD naar Spotnet)?
Maar waar is iedereen dan op aan het overstappen? Ik merk namelijk ook dat de NZB zoekmachines niet meer je van het zijn. Ofwel, ik zoek naar "UFC" en vind niet altijd hetgeen ik zoek. Voorheen was dat anders...BtM909 schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:49:
Er zijn ook een hoop spotters en "spotters" gestopt vanwege de ongefilterde zooi reacties die over alles en nogwat klagen.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)